ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

"Театърът като курник" - интелектуалната ни драма вече е екзистенциална

Паметникът на Иван Церов, кмет на Варна от 1909 до 1912г. По негова инициатива се създава театрално дружество което да сформира театрална трупа и да съдейства за построяване на театрална сграда (на втори план). На 26 март 1912г. Иван Церов прави първата копка на нова театрална сграда.

© dramavarna.bg

Паметникът на Иван Церов, кмет на Варна от 1909 до 1912г. По негова инициатива се създава театрално дружество което да сформира театрална трупа и да съдейства за построяване на театрална сграда (на втори план). На 26 март 1912г. Иван Церов прави първата копка на нова театрална сграда.



Само за 24 часа, в самия край на миналата седмица, местните власти във Варна успяха да стоварят върху града, но и върху държавата, цялата политическа безотговорност и интелектуална нищета, с които сме позволили да ни управляват. Със спекулативна паника около пълзящата трета вълна на епидемията от коронавирус в петък най-напред спешно бяха затворени, а няколко часа по-късно пак толкова спешно отново отворени, театрите, кината и концертните зали в града.


Обоснованите подозрения за случилото се сочеха, че мишена на злия умисъл зад акцията най-вероятно е бил президентът Румен Радев. На 12 март (петък) той трябваше да седне в ложата на варненския Драматичен театър "Стоян Бъчваров", за да присъства на празника по повод 100 години от полагането на основите му.


Акцията постигна целта си - посещението на Радев беше отменено с цената на плиткоумно съсипаното събитие на




един от най-добрите и най-награждавани театри в страната


Заради аналоговото си дебелоочие хората, които управляват държавата, градовете, но сега за ужас на всички ни и епидемията от коронавирус, изобщо не отчетоха, че данните за ръстовете на опасността от нея са достъпни онлайн и в реално време. Тази статистика ясно сочи, че ден преди целевото затварянето на театъра, кината и концертните зали във Варна броят на новозаразените с коронавирус в областта е паднал от 272 на 153. В събота (13 март) спорд единния информационен портал относно мерките за борба с COVID-19 е малко по-висок - 179. Официалните данни към 7 март за заболеваемост на 100 хил. души за област Варна за последните 14 дни сочат, че тя е 268 души, а следващото обобщение ще знаем едва след няколко дни.


И ако "локдаунът", наложен във Варна на 12 март, е бил мотивиран от предизборна загуба на разсъдък или


истерична политическа несъстоятелност,


то отмяната му само часове по-късно прозвуча престъпно. За това има и документи: В протокола от заседанието на Областния кризисен щаб във Варна като причина за спешното затваряне е посочена "наблюдаваната тенденция от последните дни към повишаване броя на доказано регистрираните с Covid-19 граждани, респективно хоспитализираните такива". Пред медии Стоян Пасев спомена дори данни за над 300 заболели на 100 хил. души.


Ден по-късно "наблюдаваната тенденция" очевидно вече не съществува, или тя просто няма значение. Кое от двете? Вместо отговор дойде


несръчното до глуповатост оправдание


на Пасев: "Каквото и да направим, винаги е грешно!, каза през маската си той. Дори да оставя отворено е грешно, дори да затворя - пак е грешно. За да не се политизират процесите, отваряме отново театрите".


Не си спомням по-саморазобличително откровение за триумфа на безразсъдството в театралната битка на държавата с коронавируса.


Бюстът на Стоян Бъчваров, патрон на варненския Драматичен театър, който остана неоткрит след осуетения празник за 100 годишнината на театъра.

© Профил на Стоян Радев във Фейсбук

Бюстът на Стоян Бъчваров, патрон на варненския Драматичен театър, който остана неоткрит след осуетения празник за 100 годишнината на театъра.


Драмата от края на миналата седмица обаче има и друго лице - гневно.


"За съжаление на този ден, когато трябва да съм усмихната, аз съм изпълнена с гняв, изключителен гняв!", каза пред Би Ти Ви актрисата Веселина Михалкова.


Колегата й Стоян Радев (награда "Икар" за главна мъжка роля в "Ричард III" (2012), две номинации за награда "Аскер" - 2005 и 2011 г. и повече от 40 изиграни роли) не бе така деликатен. По повод на случилото се във Варна в профила си във фейсбук той написа следното:


"От години запазените за тях (т.нар. "официални лица", бел. ред.) места остават празни на всяка премиера в театъра.


Те не влизат в театъра! Те имат властта да го отварят и затварят.


Като курник. Те възприемат театъра като курник. Защото не са влизали в театъра. Те са днешните официални лица. Нашите управници"


Да си говорим честно. Начинът, по който само за часове миналият петък един от най-добрите театри в страната беше разчистен като манеж за политическата пошльотина, е банален. Нищо повече от пореден етюд на художествената политическа самодейност, на самоунижението. Затова и отдавна спряхме да приемаме като интелектуална драма това, че ни управляват хора с провинциален дух и една книга в библиотеката си.


Само че, така се случи - сега тези хора трябва да определят дали да живеем или да мрем. А това е вече екзистенциална драма.


Всичко, което трябва да знаете за парламентарни избори 2021 - четете тук


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK