"Нужна ли е лустрация ... за професионалните и личностните достойнства и моралните качества - проверка за интегритет на личността."
Кънев с поредната си изцепка. Замаян от претенциозността си да измисли нещо хем оригинално, хем по-хард, отново е попаднал в "жълтопаветния" капан. Кой ще я прави тази "проверка"? Кой е достатъчно "умен и красив", за да казва "ти ставаш, ти не"?
И все пак как ще се случи? Формално (с закон, който по подразбиране не работи у нас) или неформално - ще вземате в администрацията само ваши "проверени" хора? Да напомня, че второто вече го играхте със СДС, което накрая го превърнахте в брошка на ревера на главатаря на "изсмукващата" шайка.
Истинска лустрация трябваше, не болшевишките измишльотини на автора. Този влак обаче отпътува отдаааавна, още през средата на 90-те. След т.н. "приватизация" вече беше късно, а сега е комично да се обсъжда.
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Усеща се нетърпението и апетитът на останалите 11 години извън държавната хранилка активисти на БСП. Но кой ще лустрира? И по какви критерии? какво означава професионални и личностни достойнства? Идва новият шеф и казва - ти имаш въпросните достойнства, ти нямаш. Не е ли по-сигурно по партийна линия. Симпатизанти на ГЕРБ, например - нямат професионални и личностни достойнства и - аут. Знаят се. Могат да се ползват и доноси по въпроса. Този е гласувал за ГЕРБ, чух до казва Онзи е роднина на някакъв ГЕРБ и пр. Като в съветските времена. Илф и Петров писаха как някакъв след революцията си изпатил, защото баба му ходила на театър с гратисни билети от министерството на правосъдието при царизма.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ей, тая здравна каса трябва да подпомага лечението на хора, дето още им се привиждат комунисти да стрелят по тях...
Но пък примерите с батко, цвъцко, маришко, мента, влатко, маврояда и т.н. съвременни герои заслужават не просто “почистване”, ами и по една мъничка стаичка за медитация...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Включително и за обслужващия персонал на мафията. Като Бойко Лизачев Василев от Панорама, например. Така наречените социоложки, манипулиращи избори също.
А за ДАНС, пазителите на пачките на Властелина на Чекмеджето, е повече от задължителна. Както и съд.
Морално ли е шеф на ЦРУ да стане президент на САЩ, шеф на КГБ - на Русия? Моралната лустрация е по-имагинерна и от тази, свързана с агентите на службите. А какво да кажем за членство в БКП, като поне за една трета това не беше убеждение, а принуда и начин за оцеляване (условие за упражняване на професията). Те морални личности ли са, като палят свещи на Великден? Не е тъй просто.
Професор Робинсън не говори за лустрация, а за селско-родовия манталитет на българите. Предмодерно общество водено от кланово-родови инстинкти, с фасадни институции уж от модерната епоха създадени насила за да "не се излагаме пред чужденците".
И НПОрганизацийки, фондацийки, комитети, усвояващи правилните грантове, и с "работещи" хора, които иначе са без един читав работен ден!?!
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Вече всичко е безсмислено. В инстутите на БАН след закона Панев за лустрацията, махнаха партийните секретари като директори и на тяхно място назначиха зам. партийните секретари или поне други от партийните бюра.
Не само е нужна, задължителна е ако искаме държавата ни да се промени.. За да не съм голословен. Управляващия на управляващите. Агент Буда -министър председател. Агент Иван -министър на отбраната.Агент Николай - човека на ДС в допринесъл да няма лустрация като конституционен съдя. И много други които ни натискат към дъното.
Тази лустрация трябваше да се проведе много отдавна, още през 1990 г. Обаче това беше невъзможно по много причини и затова ДС остана да ни управлява от тогава, та досега. Назначените капиталисти - също. Интегритетът го разбирам като: - добро образование - поне 20-тина години професионален опит или опит в бизнеса. Имам предвид реална работа, а не алабалистики и преливане от пусто в празно. - липса на зависимости и данни за злоупотреби - комуникативност, т.е. способност да убеждава хората и да работи добре с тях - добър организатор - позитивност, а не непрекъснато критикарство и търсене на грешките на другите и т.н. и т.н.
Лустрация е необходима ВИНАГИ!!!! Просто греха на всички ни се състои в това, че преди 30 години не успяхме да принудим временно упражняващите властта да извършат лустрация!!!
Агентът на репресивните комунистически служби и доносник Георги Евдокиев Марков (агент „Николай“ - agentibg.com/index.php/bg/2014-02-18-15-58-30/151-2014-09-15-20-00-16), като Конституционен съдия през 1999 г. е гласувал против лустрационните текстове в Закона за администрацията, като неговият глас е бил решаващ. (constcourt.bg/bg/Acts/GetHtmlContent/03d0133d-51be-41d2-9f30-b12833b94c46) За благодарност, през 2013 г. е назначен за консултант на ГЕРБ, а през 2017 г. е назначен за депутат от г-н Бойко Борисов.
Кънев забравете за лустрация. Времето за нея отдавна отмина. ОДС начело с Иван Костов имаще цялата власт в ръцете си но не направи лустрация точно когато най трябваше. Та сега ли?
Всички знаем колко е нужна и защо я няма. Всички сме наясно, че подобни текстове са пълна боза, от която "ползата" е само и единствено хонорарчето за досадното плямпало, наричано "автор"... 🤔 😨🤮🤮🤮
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Кънев забравете за лустрация. Времето за нея отдавна отмина. ОДС начело с Иван Костов имаще цялата власт в ръцете си но не направи лустрация точно когато най трябваше. Та сега ли?
Защо да е отминало като начело в държавното ни управление са агенти? Да не говорим за президентставането десет години на агент Гоце.Или понеже агентите са от нашите да не обръщаме внимание?
SHADOWS of SOFIA
Трябва разбира се, всички непочтени хора и схемаджии трябва да бъдат натирени.
Тогава с читава съдебна система + критично количетво нормално мислещи хора, а не комундери и производните им герб, мерб и т.н. и обикновени бандити с антуража им от подлизурковци, може и да се поопрви държавата.
А точно като се махнат подлизурковците може да се се появят и читави чиновници, учени и т.н.
Лустрация имаше в Чехословакия и Полша , докато в балканските комунистически страни под съветско влияние България и Румъния такава беше немислима. Много по -късно опитите в Румъния се провалиха и едва днес на Кьовеши стават възможни , но само чрез ЕС и то много трудно и с условности ! !
"Според нобеловия лауреат по икономика Дъглас Норт институциите са
формални (закони, наредби, правилници за поведение и др.) и неформални ( манталитет, традиции, обичаи и др)."
Тоест: изрични писмени правила "теория" и не само писмени нрави (практика).
Изрично казано в писмения закон: прилагането на закона следва да е съобразно "закона" (целия) И (общоизвестни) "добри нрави".
Същевременно, до голяма степен: нрави значи навици, не непременно добри.
Навици вместо закон... закон забравен в бюрото... само на книга.
"Обаче неформалните институции са определящи."
Много истина има в това.
"С други думи, каквито и промени в законите да правим, нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите.
Затова е нужна лустрация."
Кои "почтени хора" ще вършат лустрация, по Какви писмени правила и Кой ще избира "почтените" хора (и правила)?
Донекъде е ясно, не непременно лесно, но не достатъчно: всички "бивши" кадри на БКП, облажилии се от тоталитаризъм и от посттоталитаризъм: Вън от институциите. Включая кадър Бойко Борисов на БКП.
Мярката, обаче, не би попречила на следващо поколение непочтени хора да нахълтат с кални нрави, морал или етика в институциите.
"Но не просто за принадлежност към ДС, защото това е само табелка, петно в биографията, което може и нарочно да е поставено от ДС.
А за професионалните и личностните достойнства и моралните качества - проверка за интегритет на личността. Защото..."
"обикновено почтените хора спазват правилата ; непочтените предпочитат сделките."
Това е вярно.
Как обаче ще пратиш _непочтените_ да берат гъби в гората, докато _почтени_ избират гласуват за служители депутати, спазвайки правилата?
"Много корпорации правят такива тестове на своите служители."
Прекарани ли са Те първо под ISO compliant Детектор на лъжата? Корпорациите?
Не съм чел текста нямам и намерение. Въпроса е ТЪП и абсолютно излишен. "Болен съм - да се лекувам ли или просто да си пукна кротко". Що за малоумие? Не беше "нужна" - ЗАДЪЛЖИТЕЛНА беше. Но така и не се случи и за това никога няма да излезем от "прехода" и от желязната хватка на комунистическата мафия във всичките й преваплащения - "леви", "десни" и секви по средата.
Лустрацията в БАН е пълен тшк! Преди всичко, като се вадеха досиетата, не се извадиха 3. Също така, оказа се, че Председателят и Председателят на ОС на БАН не са. Което за втория беше особено комично - всичките му заместници ченгета, той - чист като сълза на дете с родители, работещи в БАН .. После, въведоха се декларации за кандидатите за разни постове, в които да декларират дали са били ченгета. И така се стигна до парадокси. Например, конкуриращи се кандидати декларират, че не са, а председателят на комисията, която да избере сред тях - обявен за ченге. И изобщо, обявените за агенти на българското ДС не получиха никакви ограничения, които да компенсират факта, че само те са колели и бесели из БАН, колят и бесят и досега, със старческите си артритни пръсти и кожа, лъхаща на земя .. Изобщо, и-БАН-ик потъва, а грамафон свирит превальс ..
С пациенти не преговаряме ;) Още повече, т.е. по-малко, с пациенти наци.
Марксизма е широка световна интернационална култура включваща всичко достойно в равноправие и просперитет. Демократично.
пп всичко недостойно подлежи на корекция
До коментар [#25] от "Stargate": До коментар [#7] от "Viva la Evolution": Трябва си. Също русофилията да се лекува задължително и по здравна каса , с включени поне 4-5 сеанса електрошокова терапия. —цитат от коментар 7 на Viva la Evolution
За русофилите разбрахме,
ами с марксистите "демократи" като Вас какво ще правим?
До коментар [#17] от "Timmy63": Що вечно се говорят някакви глупости? Аз винаги съм бил ЗА лустрацията на комунистическата номеклатура - апаратчиците на един престъпен режим, пряко (ама съвсем ПРЯКО - тук не използвам никаква метафора) подчинен на чужда държава. В страните от соц-блока, където това се направи резултатите са видими. България не го направи - и резултатите отново са видими: много бавна интеграция къмЕвропа и непрекъснати опити за дестабилизация. Моментът, обаче, беше безвъзвратно изпуснат. Заканите от типа, че трябва да се "лустрира" най-голямата партия приличат на нескопосани, но крайно вредни лозунги. Винаги се учудвам, как уж демократи упорито затъват в комунистическа реторика. Изборите, които са след няколко дни, ще наредят картите. Нека видим какви са и тогава да се пряват гръмки изявления. Всякакви политически мъници ламтят за сладкото място на "балансьор" - перфектната позиция за разгръщане на всякакви задкулисни интереси.
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
Лустрация предстои, но за прозападните агенти. Докъм 2030 г най-късно. От 9 мил вече сме под 7. От 14 г в ЕС и 12 г Боко сме най-бедната и корумпирана държава в ЕС. И Христо Иванов си беше в управлението, няма шега.
Значи разбрах. Авторът ми разясни че имало добри и лоши доносници. Добрите донасяли поради цялостната си морална характеристика и понеже от сърце вЕрвали в заблудите на комунистическата идеология. Т.е. такива като другаря Атанас Атанасов доцентът по полит икономия другаря Иван Костов. Пхахахахаха разсмя ме от сърце.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
" нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите." Много хора от почтени стават непочтени, когато попаднат във властта.
" нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите." Много хора от почтени стават непочтени, когато попаднат във властта.
Нужна е! Лустрация на комунисти, ДС агенти, както и на висши чиновници и поколението им! Това са хора, които са доказали, че никога няма да работят в полза на България. Кактоумрялият кръстник на мутрите и полковник от ДС любен гоцев забеляза - един път ДС, завинаги ДС!
" нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите."Много хора от почтени стават непочтени, когато попаднат във властта.
Точно затова трябва да има пълен рестарт на институциите, след лустрацията. Кочинката трябва да се изрине цялата наведнъж. Други страни имат много положителен опит в това отношение - Естония, Грузия, САЩ ...
"С други думи, каквито и промени в законите да правим, нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите."
Най-важно е правораздаването. Ако МВР, прокуратура и съдилища не работят, то който и да дайде на власт, ще може да краде безнаказано. Обратно! Ако правораздаването работи - който и да дойде на власт НЯМА ДА МОЖЕ ДА КРАДЕ, ЗАЩОТО ЩЕ БЪДЕ НАКАЗАН!
...едно нищонещазващо антрефиле на този автор. 32 години след промяната той иска лустрация=декомунизация, даже не обяснява защо.
За протокола, да попитам - има неотменен закон за забрана на БКП, защо не се прилага? И защо никой не пита защо не се прилага (вероятно защото бе мъртвороден), но се глаголи за лустрация.
Но не просто за принадлежност към ДС, защото това е само табелка, петно в биографията, което може и нарочно да е поставено от ДС.
А за професионалните и личностните достойнства и моралните качества - проверка за интегритет на личността."
Акъл не му липсва на автора(не). Не знам в кой свят живее, но лустрация по професионални и личностни достойнства и морални качества - проверка за интегритет на личността има и действа и в момента. Просто лустрационният подбор е отрицателен. И така - проблемът е очертан. Как да се обърне тенденцията? Например: всички отрицателно подбрани и подбиращи себеподобните си в елита по ЛИПСА на професионални и личностни достойнства и морални качества ВНЕЗАПНО започват да прилагат положителен подбор? Не, не мисля това ще работи. Избори? Кандидатите вече са преминали отрицателния подбор. Иначе нямаше да са кандидати. Не мисля че и това ще работи. Имате ли други предложения? (Аз имам - социалистическа революция.) А вие какво предлагате?
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
А каква полза може да има ДС като започне да се свързва с некадърници?
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
“ Проф. Робинсън обясни, че върху България тегне патерналистичната държава от османско време, в която властта се упражнява чрез сделки, а не чрез правила” —— Кой знае какво е казал, а ти, Женя, кво си разбрал. Ако наистина го е казал така, то това затвърждава съмнението ми, че мозъкът зад книгите им е арменецът, а тоя отговаря за рекламата ... и внимава да няма повече от 3 “политически и икономически институции” в едно изречение.
А ти, разбира се, не виждаш противоречие с изречението на дядо Дъг, по-долу ... стига и двамата да са “Проф.” ... а и с цялата постановка за ролята на институциите, колкото и плитка да е.
А книгата е хубава... от трета глава нататък разбира се ... един още по-популярен преразказ на предишната “Икономически произход ...”, която пък популяризира “Промяната” на Дъг.
Мерси за забавата!
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
Правилата се формирают чрез сдеки,самата държава съюествува изобюо по силата на сделка,гласуването е сделка,не може да се противопоставят правилата на сделките и правилата сесъздават ,променят и отменят посредсдством сделки и сделките се подчиняват на правила,неделими са като полюсите на магнит
Ей, тая здравна каса трябва да подпомага лечението на хора, дето още им се привиждат комунисти да стрелят по тях... Но пък примерите с батко, цвъцко, маришко, мента, влатко, маврояда и т.н. съвременни герои заслужават не просто “почистване”, ами и по една мъничка стаичка за медитация...
Преди 1989та е имало 1 млн членове на БКП, кои доброволно, кои доброзорно, тъй като без членство в БКП практически е било невъзможно да се заемат ръководни позиции в никоя сфера. Това, което си представят, като лустрация някои плоски мозъци би означавало да бъдат отхвърлени от обществото 20% от населението, при това точно тези с потенциал и на тяхно място да дойдат шофьорите им. Виж за доносниците на ДС съм съгласен.
Митове и приказки за малки деца и неосъзнат политически пролетариат не искам. Факти, драги, цифри, таблици. Предвид такива няма, или ако има - доказват точно обратната на твоята теза - сигурен съм отговор няма да има.
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Сега има Централен регистър на кредитите - ЦКР, както и сума ти други досие-държачи, само да мръднеш и ходиш на зиг-заг. Дали сме по-свободни от преди - не. Дали живеем някак - да.
"Проф. Робинсън обясни, че върху България тегне патерналистичната държава от османско време, в която властта се упражнява чрез сделки, а не чрез правила...". А в страната на професора сделките се осъществяват по правото на силния и това е основното правило в част от ъвременните обществ!
Мдаааа... Професор доктор Методи Кънев е един от най-впечатляващите хора, които съм срещал през живота си. Голям, много голям. С етиката си, с интелекта си, с прозренията си. Интелектът на поне три поколения студенти е това, което е, най-вече благодарение на възможността да слушат лекциите му. С огромно любопитство очаквам, какво в крайна сметка ще съумее да постигне Кънев-младши.
Нито социализмът ни беше добър, нито сега капитализмът ни. През 1979г. бях в Унгария и то не в Будапеща, а в Дебрецен. С удивление гледахме хората които си купуваха по 1 банан или портокал и си го ядяха като закуска по улицата. Пълно бе с частни магазини, а в тях модерният тогава мохер, западни козметики, австрийски обувки, дефицитните тогава у нас ръчни и електрически инструменти. Бяла и черна техника, кафе, много и различни колбаси, шоколади. Половината коли по улиците - западни, тук там руски коли и трабанти. Това бай Тошо можеше да ни го уреди, но не поиска. Сега виждаме и Орбан как мисли за народа си и се опълчи на ЕС за пришълците. Тогава банани и портокали нямаше и в ГДР.
Че "ний йощ носим синила от бича, срама по челото " е ясно като бял ден. Иначе нямаше да имаме такова идиотско отношение към държавата си, сякаш не е нашата собствена държава, а османската държава, на която робуваме и трябва по всякакъв начин да маскарим, да унижаваме и рушим. Най- красноречив пример бяха ВАНДАЛИТЕ В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ ОТ ЛЯТОТО НА 2020! За някаква форма на лов на вещици, за лустрация не бива нито да се мисли, нито да се говори. Ако са служили на ДС, то е било на държавна служба в интерес и за защита на държавата, били са на държавна заплата. В този смисъл тези граждани са били дисциплинирани, социално отговорни. Ако са служили лоялно на ДС, те ще служат и на други подобни институции, от полза за нова власт и управление. Дялан камък! Иначе, както е казал гениалният поет Пеньо Пенев : .."моралът днес си е морал, но истината е в е-нята, баща майката е-л и тъй нататък ". Тъпо е, безумно тъпо е да търсиш промяна в манталитета и морала на народа си. Наборът от правила за естетическо възприемане на света , модата се възпитават! От тази гледна точка чалгарите, създателите и пропагандаторите на новата (от последните 30 г.) чалгарска култура, нанесоха непоправими поражения върху традиционната българска, европейска - Християнска култура и морал, а днес партията им е на път да влезе, да бъде избрана в парламента. "Към пропаст!"
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 ЛюбопитноНужна е,те веке нуждаещите се от лустриране са част от Инфармационното поле на Вселената!🥳
Много съм прост****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 ЛюбопитноКой страда.....,освен тея дето мечтаят да станат "Слуги на народа"?🐷 Много съм прост
Clap
Рейтинг: 498 НеутралноОпределено Да! За да се освободим от комунистическото-мутро-олигархично робство!
Усмихвай се на всичко свежо по пътя си...Viva la Evolution
Рейтинг: 800 НеутралноТрябва си. Също русофилията да се лекува задължително и по здравна каса , с включени поне 4-5 сеанса електрошокова терапия.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "ggot
Рейтинг: 258 НеутралноНужна е, но ако се махнат всички ДС агенти и БКП активисти, ще трябва да се махне голяма част от всички партии
Helen of Z
Рейтинг: 8 Весело"Нужна ли е лустрация ... за професионалните и личностните достойнства и моралните качества - проверка за интегритет на личността."
Who the fuck are you to lecture me?Кънев с поредната си изцепка. Замаян от претенциозността си да измисли нещо хем оригинално, хем по-хард, отново е попаднал в "жълтопаветния" капан. Кой ще я прави тази "проверка"? Кой е достатъчно "умен и красив", за да казва "ти ставаш, ти не"?
И все пак как ще се случи? Формално (с закон, който по подразбиране не работи у нас) или неформално - ще вземате в администрацията само ваши "проверени" хора? Да напомня, че второто вече го играхте със СДС, което накрая го превърнахте в брошка на ревера на главатаря на "изсмукващата" шайка.
jmf29537805
Рейтинг: 411 НеутралноСтава въпрос за лустрация за некадърници, ако не сте разбрали.
pag
Рейтинг: 1173 НеутралноИстинска лустрация трябваше, не болшевишките измишльотини на автора.
Culus capitem delitТози влак обаче отпътува отдаааавна, още през средата на 90-те.
След т.н. "приватизация" вече беше късно, а сега е комично да се обсъжда.
nik_77.
Рейтинг: 1242 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Усеща се нетърпението и апетитът на останалите 11 години извън държавната хранилка активисти на БСП. Но кой ще лустрира? И по какви критерии? какво означава професионални и личностни достойнства? Идва новият шеф и казва - ти имаш въпросните достойнства, ти нямаш. Не е ли по-сигурно по партийна линия. Симпатизанти на ГЕРБ, например - нямат професионални и личностни достойнства и - аут. Знаят се. Могат да се ползват и доноси по въпроса. Този е гласувал за ГЕРБ, чух до казва Онзи е роднина на някакъв ГЕРБ и пр. Като в съветските времена. Илф и Петров писаха как някакъв след революцията си изпатил, защото баба му ходила на театър с гратисни билети от министерството на правосъдието при царизма.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
911
Рейтинг: 859 НеутралноЕй, тая здравна каса трябва да подпомага лечението на хора, дето още им се привиждат комунисти да стрелят по тях...
Но пък примерите с батко, цвъцко, маришко, мента, влатко, маврояда и т.н. съвременни герои заслужават не просто “почистване”, ами и по една мъничка стаичка за медитация...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Хи-хи
Рейтинг: 1653 НеутралноЛустрация за "професионалните и личностните достойнства и моралните качества", звучи много несериозно.
Timmy63
Рейтинг: 0 НеутралноВключително и за обслужващия персонал на мафията. Като Бойко Лизачев Василев от Панорама, например. Така наречените социоложки, манипулиращи избори също.
А за ДАНС, пазителите на пачките на Властелина на Чекмеджето, е повече от задължителна. Както и съд.
Tombata Pedro Terible
Рейтинг: 8 НеутралноМорално ли е шеф на ЦРУ да стане президент на САЩ, шеф на КГБ - на Русия?
Моралната лустрация е по-имагинерна и от тази, свързана с агентите на службите. А какво да кажем за членство в БКП, като поне за една трета това не беше убеждение, а принуда и начин за оцеляване (условие за упражняване на професията). Те морални личности ли са, като палят свещи на Великден?
Не е тъй просто.
ck
Рейтинг: 1525 НеутралноМагарешки е типичен пример за непочтеност, особено с подписването на проекта за конституция на Барби.
TheRedOne
Рейтинг: 301 НеутралноВ СДС от 30г за това рипаме, тези пишман демократи още въпроси задават и статии пишат...
irobot
Рейтинг: 695 НеутралноПрофесор Робинсън не говори за лустрация, а за селско-родовия манталитет на българите. Предмодерно общество водено от кланово-родови инстинкти, с фасадни институции уж от модерната епоха създадени насила за да "не се излагаме пред чужденците".
hamiltonf
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#21] от "irobot":
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!И НПОрганизацийки, фондацийки, комитети, усвояващи правилните грантове, и с "работещи" хора, които иначе са без един читав работен ден!?!
evtimvz
Рейтинг: 1224 НеутралноВече всичко е безсмислено. В инстутите на БАН след закона Панев за лустрацията, махнаха партийните секретари като директори и на тяхно място назначиха зам. партийните секретари или поне други от партийните бюра.
К2
Рейтинг: 2689 НеутралноНе само е нужна, задължителна е ако искаме държавата ни да се промени..
SHADOWS of SOFIAЗа да не съм голословен. Управляващия на управляващите. Агент Буда -министър председател. Агент Иван -министър на отбраната.Агент Николай - човека на ДС в допринесъл да няма лустрация като конституционен съдя. И много други които ни натискат към дъното.
stargate
Рейтинг: 15 НеутралноДо коментар [#7] от "Viva la Evolution":
За русофилите разбрахме, ами с марксистите "демократи" като Вас какво ще правим?
pamela
Рейтинг: 2942 НеутралноТази лустрация трябваше да се проведе много отдавна, още през 1990 г.
Обаче това беше невъзможно по много причини и затова ДС остана да ни управлява от тогава, та досега. Назначените капиталисти - също.
Интегритетът го разбирам като:
- добро образование
- поне 20-тина години професионален опит или опит в бизнеса. Имам предвид реална работа, а не алабалистики и преливане от пусто в празно.
- липса на зависимости и данни за злоупотреби
- комуникативност, т.е. способност да убеждава хората и да работи добре с тях
- добър организатор
- позитивност, а не непрекъснато критикарство и търсене на грешките на другите
и т.н. и т.н.
selqnin
Рейтинг: 2834 РазстроеноЛустрация е необходима ВИНАГИ!!!!
Просто греха на всички ни се състои в това, че преди 30 години не успяхме да принудим временно упражняващите властта да извършат лустрация!!!
Боян Баянов
Рейтинг: 2322 НеутралноАгентът на репресивните комунистически служби и доносник Георги Евдокиев Марков (агент „Николай“ - agentibg.com/index.php/bg/2014-02-18-15-58-30/151-2014-09-15-20-00-16), като Конституционен съдия през 1999 г. е гласувал против лустрационните текстове в Закона за администрацията, като неговият глас е бил решаващ. (constcourt.bg/bg/Acts/GetHtmlContent/03d0133d-51be-41d2-9f30-b12833b94c46)
За благодарност, през 2013 г. е назначен за консултант на ГЕРБ,
а през 2017 г. е назначен за депутат от г-н Бойко Борисов.
Корки
Рейтинг: 2902 НеутралноВместо лустрация,
Червена линия, червен картонрекомунизация!
Събрани под юмрука
да борим махмурлука!
сидер
Рейтинг: 601 НеутралноКънев забравете за лустрация. Времето за нея отдавна отмина. ОДС начело с Иван Костов имаще цялата власт в ръцете си но не направи лустрация точно когато най трябваше. Та сега ли?
Йоаникий
Рейтинг: 870 РазстроеноВсички знаем колко е нужна и защо я няма. Всички сме наясно, че подобни текстове са пълна боза, от която "ползата" е само и единствено хонорарчето за досадното плямпало, наричано "автор"... 🤔 😨🤮🤮🤮
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.К2
Рейтинг: 2689 НеутралноЗащо да е отминало като начело в държавното ни управление са агенти? Да не говорим за президентставането десет години на агент Гоце.Или понеже агентите са от нашите да не обръщаме внимание? SHADOWS of SOFIA
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1131 ВеселоСтига бе! Няма да остане читав учен в БАН, професор в Университета и чиновник в Министерствата, ако се прведе лустрация от този тип!
Само простите хора си мислят, че има прости неща!olimpipanov
Рейтинг: 801 НеутралноТрябва разбира се, всички непочтени хора и схемаджии трябва да бъдат натирени.
Тогава с читава съдебна система + критично количетво нормално мислещи хора, а не комундери и производните им герб, мерб и т.н. и обикновени бандити с антуража им от подлизурковци, може и да се поопрви държавата.
А точно като се махнат подлизурковците може да се се появят и читави чиновници, учени и т.н.
Deaddark
Рейтинг: 2078 НеутралноДа.
deutscher._
Рейтинг: 616 НеутралноЛустрация имаше в Чехословакия и Полша , докато в балканските комунистически страни под съветско влияние България и Румъния такава беше немислима.
Много по -късно опитите в Румъния се провалиха и едва днес на Кьовеши стават възможни , но само чрез ЕС и то много трудно и с условности ! !
anonimnii
Рейтинг: 328 НеутралноЛустрацията е нужна, но няма кой да я направи.
Народа блее.
dnevnikar
Рейтинг: 4045 НеутралноUNITED EU UNION
"Според нобеловия лауреат по икономика Дъглас Норт институциите са
формални (закони, наредби, правилници за поведение и др.) и
неформални ( манталитет, традиции, обичаи и др)."
Тоест:
изрични писмени правила "теория" и
не само писмени нрави (практика).
Изрично казано в писмения закон:
прилагането на закона следва да е съобразно "закона" (целия) И
(общоизвестни) "добри нрави".
Същевременно, до голяма степен:
нрави значи навици, не непременно добри.
Навици вместо закон... закон забравен в бюрото... само на книга.
"Обаче неформалните институции са определящи."
Много истина има в това.
"С други думи, каквито и промени в законите да правим,
нищо няма да се промени,
ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите.
Затова е нужна лустрация."
Кои "почтени хора" ще вършат лустрация,
по Какви писмени правила и
Кой ще избира "почтените" хора (и правила)?
Донекъде е ясно, не непременно лесно, но не достатъчно:
всички "бивши" кадри на БКП, облажилии се от тоталитаризъм и
от посттоталитаризъм: Вън от институциите.
Включая кадър Бойко Борисов на БКП.
Мярката, обаче, не би попречила на следващо поколение непочтени хора
да нахълтат с кални нрави, морал или етика в институциите.
"Но не просто за принадлежност към ДС, защото това е само табелка, петно в биографията, което може и нарочно да е поставено от ДС.
А за професионалните и личностните достойнства и моралните качества - проверка за интегритет на личността. Защото..."
"обикновено почтените хора спазват правилата ;
непочтените предпочитат сделките."
Това е вярно.
Как обаче ще пратиш _непочтените_ да берат гъби в гората,
докато _почтени_ избират гласуват за служители депутати,
спазвайки правилата?
"Много корпорации правят такива тестове
на своите служители."
Прекарани ли са Те първо под ISO compliant Детектор на лъжата?
Корпорациите?
пп
ISO: International Standards Organization
Драгомир Дончев
Рейтинг: 75 НеутралноНе съм чел текста нямам и намерение. Въпроса е ТЪП и абсолютно излишен. "Болен съм - да се лекувам ли или просто да си пукна кротко". Що за малоумие?
Не беше "нужна" - ЗАДЪЛЖИТЕЛНА беше. Но така и не се случи и за това никога няма да излезем от "прехода" и от желязната хватка на комунистическата мафия във всичките й преваплащения - "леви", "десни" и секви по средата.
Олег Кошевой
Рейтинг: 425 НеутралноДо коментар [#23] от "evtimvz":
Лустрацията в БАН е пълен тшк! Преди всичко, като се вадеха досиетата, не се извадиха 3. Също така, оказа се, че Председателят и Председателят на ОС на БАН не са. Което за втория беше особено комично - всичките му заместници ченгета, той - чист като сълза на дете с родители, работещи в БАН ..
После, въведоха се декларации за кандидатите за разни постове, в които да декларират дали са били ченгета. И така се стигна до парадокси. Например, конкуриращи се кандидати декларират, че не са, а председателят на комисията, която да избере сред тях - обявен за ченге.
И изобщо, обявените за агенти на българското ДС не получиха никакви ограничения, които да компенсират факта, че само те са колели и бесели из БАН, колят и бесят и досега, със старческите си артритни пръсти и кожа, лъхаща на земя ..
Изобщо, и-БАН-ик потъва, а грамафон свирит превальс ..
Tru Soulja
Рейтинг: 438 НеутралноНужна ли е лустрация?
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематНе , не е нужна. Нужно е хората да не гласуват за листи в които има сътрудници на ДС , ама май сме антикомунисти само на приказки.
Tru Soulja
Рейтинг: 438 НеутралноНужна ли е лустрация?
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематНе , не е нужна. Нужно е хората да не гласуват за листи в които има сътрудници на ДС , ама май сме антикомунисти само на приказки.
dnevnikar
Рейтинг: 4045 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Ленина
С пациенти не преговаряме ;)
Още повече, т.е. по-малко, с пациенти наци.
Марксизма е широка световна интернационална култура
включваща всичко достойно в равноправие и просперитет.
Демократично.
пп
всичко недостойно подлежи на корекция
До коментар [#25] от "Stargate":
До коментар [#7] от "Viva la Evolution":
Трябва си. Също
русофилията да се лекува задължително и по здравна каса ,
с включени поне 4-5 сеанса електрошокова терапия.
—цитат от коментар 7 на Viva la Evolution
За русофилите разбрахме,
ами с марксистите "демократи" като Вас
какво ще правим?
ju.li
Рейтинг: 950 ЛюбопитноДоктор по икономика?! се примъква до световно неизвестен автор на "бестселър"?! и пита: "А да правим ли лустрация?"
Подобна глупост и лъскане на обувки е недостойно да се публикуват. Редакторите, не се ли обиждате, поне вие?
olexander
Рейтинг: 884 НеутралноДо коментар [#17] от "Timmy63":
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.Що вечно се говорят някакви глупости?
Аз винаги съм бил ЗА лустрацията на комунистическата номеклатура - апаратчиците на един престъпен режим, пряко (ама съвсем ПРЯКО - тук не използвам никаква метафора) подчинен на чужда държава.
В страните от соц-блока, където това се направи резултатите са видими. България не го направи - и резултатите отново са видими: много бавна интеграция къмЕвропа и непрекъснати опити за дестабилизация.
Моментът, обаче, беше безвъзвратно изпуснат.
Заканите от типа, че трябва да се "лустрира" най-голямата партия приличат на нескопосани, но крайно вредни лозунги. Винаги се учудвам, как уж демократи упорито затъват в комунистическа реторика. Изборите, които са след няколко дни, ще наредят картите. Нека видим какви са и тогава да се пряват гръмки изявления.
Всякакви политически мъници ламтят за сладкото място на "балансьор" - перфектната позиция за разгръщане на всякакви задкулисни интереси.
Dimitar Kunev
Рейтинг: 671 НеутралноЛустрация предстои, но за прозападните агенти. Докъм 2030 г най-късно. От 9 мил вече сме под 7. От 14 г в ЕС и 12 г Боко сме най-бедната и корумпирана държава в ЕС. И Христо Иванов си беше в управлението, няма шега.
whitemare
Рейтинг: 1112 НеутралноГ-н Кънев само остава да кажете кой ще ги прави тези проверки и как ще го проверяваме него за интегритет и проблемът е решен.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациСиновете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1731 ВеселоЗначи разбрах. Авторът ми разясни че имало добри и лоши доносници. Добрите донасяли поради цялостната си морална характеристика и понеже от сърце вЕрвали в заблудите на комунистическата идеология. Т.е. такива като другаря Атанас Атанасов доцентът по полит икономия другаря Иван Костов.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...Пхахахахаха
разсмя ме от сърце.
Роси
Рейтинг: 7710 Неутрално" нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите."
Много хора от почтени стават непочтени, когато попаднат във властта.
Роси
Рейтинг: 7710 Неутрално" нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите."
Много хора от почтени стават непочтени, когато попаднат във властта.
пРезидента!
Рейтинг: 3587 НеутралноНужна е! Лустрация на комунисти, ДС агенти, както и на висши чиновници и поколението им! Това са хора, които са доказали, че никога няма да работят в полза на България. Кактоумрялият кръстник на мутрите и полковник от ДС любен гоцев забеляза - един път ДС, завинаги ДС!
пРезидента!
Рейтинг: 3587 НеутралноТочно затова трябва да има пълен рестарт на институциите, след лустрацията. Кочинката трябва да се изрине цялата наведнъж. Други страни имат много положителен опит в това отношение - Естония, Грузия, САЩ ...
пРезидента!
Рейтинг: 3587 Неутрално"С други думи, каквито и промени в законите да правим, нищо няма да се промени, ако няма смяна на непочтените с почтени хора в институциите."
Най-важно е правораздаването. Ако МВР, прокуратура и съдилища не работят, то който и да дайде на власт, ще може да краде безнаказано. Обратно! Ако правораздаването работи - който и да дойде на власт НЯМА ДА МОЖЕ ДА КРАДЕ, ЗАЩОТО ЩЕ БЪДЕ НАКАЗАН!
Dr Alois Alzheimer
Рейтинг: 221 Весело...едно нищонещазващо антрефиле на този автор. 32 години след промяната той иска лустрация=декомунизация, даже не обяснява защо.
Dr Alois AlzheimerЗа протокола, да попитам - има неотменен закон за забрана на БКП, защо не се прилага?
И защо никой не пита защо не се прилага (вероятно защото бе мъртвороден), но се глаголи за лустрация.
Та така...
sablezub
Рейтинг: 499 Неутрално"Затова е нужна лустрация.
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.Но не просто за принадлежност към ДС, защото това е само табелка, петно в биографията, което може и нарочно да е поставено от ДС.
А за професионалните и личностните достойнства и моралните качества - проверка за интегритет на личността."
Акъл не му липсва на автора(не). Не знам в кой свят живее, но лустрация по професионални и личностни достойнства и морални качества - проверка за интегритет на личността има и действа и в момента. Просто лустрационният подбор е отрицателен.
И така - проблемът е очертан. Как да се обърне тенденцията? Например: всички отрицателно подбрани и подбиращи себеподобните си в елита по ЛИПСА на професионални и личностни достойнства и морални качества ВНЕЗАПНО започват да прилагат положителен подбор? Не, не мисля това ще работи. Избори? Кандидатите вече са преминали отрицателния подбор. Иначе нямаше да са кандидати. Не мисля че и това ще работи. Имате ли други предложения? (Аз имам - социалистическа революция.) А вие какво предлагате?
пРезидента!
Рейтинг: 3587 НеутралноЛустрация и рестарт на правосъдието! От опит в други страни доказано работи!
dokoga...
Рейтинг: 274 Любопитно"Крайно време е такава проверка да се прави и за всички държавни служители."
Спечелихме битка, но не и войната!Да, категорично. Кой? Западноевропейски консултанти?
dokoga...
Рейтинг: 274 ЛюбопитноЗащо "читавите" често са свързани с ДС, а некадърните - не са? Спечелихме битка, но не и войната!
sablezub
Рейтинг: 499 НеутралноА каква полза може да има ДС като започне да се свързва с некадърници? Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Gretel
Рейтинг: 1389 Неутрално“ Проф. Робинсън обясни, че върху България тегне патерналистичната държава от османско време, в която властта се упражнява чрез сделки, а не чрез правила”
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)——
Кой знае какво е казал, а ти, Женя, кво си разбрал. Ако наистина го е казал така, то това затвърждава съмнението ми, че мозъкът зад книгите им е арменецът, а тоя отговаря за рекламата ... и внимава да няма повече от 3 “политически и икономически институции” в едно изречение.
А ти, разбира се, не виждаш противоречие с изречението на дядо Дъг, по-долу ... стига и двамата да са “Проф.” ... а и с цялата постановка за ролята на институциите, колкото и плитка да е.
А книгата е хубава... от трета глава нататък разбира се ... един още по-популярен преразказ на предишната “Икономически произход ...”, която пък популяризира “Промяната” на Дъг.
Мерси за забавата!
Илиян Колев
Рейтинг: 933 НеутралноПравилата се формирают чрез сдеки,самата държава съюествува изобюо по силата на сделка,гласуването е сделка,не може да се противопоставят правилата на сделките и правилата сесъздават ,променят и отменят посредсдством сделки и сделките се подчиняват на правила,неделими са като полюсите на магнит
blondofil
Рейтинг: 2236 НеутралноВече само ще им го лъскате.
canuck99
Рейтинг: 904 Неутрално+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноПреди 1989та е имало 1 млн членове на БКП, кои доброволно, кои доброзорно, тъй като без членство в БКП практически е било невъзможно да се заемат ръководни позиции в никоя сфера. Това, което си представят, като лустрация някои плоски мозъци би означавало да бъдат отхвърлени от обществото 20% от населението, при това точно тези с потенциал и на тяхно място да дойдат шофьорите им. Виж за доносниците на ДС съм съгласен.
niksan1
Рейтинг: 1589 НеутралноИ кога се пренесоха там Доган, Боко, Каракачанов, Георги Марков и още много и много други МИРИЗЛИВИ ДОНОСНИЦИ ??? Без ДС - ченгета! Лустрация!
Николай Бучков
Рейтинг: 1339 ВеселоПо-точно е да се каже " поредна самолустрация ".......
sablezub
Рейтинг: 499 НеутралноМитове и приказки за малки деца и неосъзнат политически пролетариат не искам. Факти, драги, цифри, таблици. Предвид такива няма, или ако има - доказват точно обратната на твоята теза - сигурен съм отговор няма да има. Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
rkf46690675
Рейтинг: 8 НеутралноВЪПРОСЪТ Е ГЛУПАВ И ИЗЛИШЕН.
А НУЖНО ЛИ Е СПАСЕНИЕ ОТ КРАДЛИВАТА МИЛИЦИОНЕРСКА КАСТА???
Боби Колев
Рейтинг: 1435 НеутралноНе лустрация, а кастрация трябва.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083ivan_lawyer
Рейтинг: 1512 НеутралноСега има Централен регистър на кредитите - ЦКР, както и сума ти други досие-държачи, само да мръднеш и ходиш на зиг-заг. Дали сме по-свободни от преди - не. Дали живеем някак - да.
Като се тегли чертата - нещо - нищо.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Roumen Stoilov
Рейтинг: 441 НеутралноСпоред натруфеното писание на д-р-а по икономика ще излезе, че почтените хора не правят сделки.
Малинчо Паков
Рейтинг: 1429 Разстроено"Проф. Робинсън обясни, че върху България тегне патерналистичната държава от османско време, в която властта се упражнява чрез сделки, а не чрез правила...". А в страната на професора сделките се осъществяват по правото на силния и това е основното правило в част от ъвременните обществ!
МалинчоМалинчо Паков
Рейтинг: 1429 ВеселоНо аФтора е като "Мара, дето реши да се побара"! Но с философски трикове!
МалинчоАтанас Григоров
Рейтинг: 1219 НеутралноМдаааа... Професор доктор Методи Кънев е един от най-впечатляващите хора, които съм срещал през живота си. Голям, много голям. С етиката си, с интелекта си, с прозренията си. Интелектът на поне три поколения студенти е това, което е, най-вече благодарение на възможността да слушат лекциите му. С огромно любопитство очаквам, какво в крайна сметка ще съумее да постигне Кънев-младши.
Атанас Григоров
Рейтинг: 1219 НеутралноДобро е! :)
Димитър Димитров
Рейтинг: 328 ВеселоИ задължителен престой в санаториум където ризите се връзват отзад,разхождат ги с намордник и ги налагат когато се налага.Т.Е. постоянно.
Пламен Данаилов
Рейтинг: 468 НеутралноНито социализмът ни беше добър, нито сега капитализмът ни. През 1979г. бях в Унгария и то не в Будапеща, а в Дебрецен. С удивление гледахме хората които си купуваха по 1 банан или портокал и си го ядяха като закуска по улицата. Пълно бе с частни магазини, а в тях модерният тогава мохер, западни козметики, австрийски обувки, дефицитните тогава у нас ръчни и електрически инструменти. Бяла и черна техника, кафе, много и различни колбаси, шоколади. Половината коли по улиците - западни, тук там руски коли и трабанти. Това бай Тошо можеше да ни го уреди, но не поиска. Сега виждаме и Орбан как мисли за народа си и се опълчи на ЕС за пришълците. Тогава банани и портокали нямаше и в ГДР.
bobhunter
Рейтинг: 667 НеутралноЧе "ний йощ носим синила от бича, срама по челото " е ясно като бял ден. Иначе нямаше да имаме такова идиотско отношение към държавата си, сякаш не е нашата собствена държава, а османската държава, на която робуваме и трябва по всякакъв начин да маскарим, да унижаваме и рушим. Най- красноречив пример бяха ВАНДАЛИТЕ В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ ОТ ЛЯТОТО НА 2020! За някаква форма на лов на вещици, за лустрация не бива нито да се мисли, нито да се говори. Ако са служили на ДС, то е било на държавна служба в интерес и за защита на държавата, били са на държавна заплата. В този смисъл тези граждани са били дисциплинирани, социално отговорни. Ако са служили лоялно на ДС, те ще служат и на други подобни институции, от полза за нова власт и управление. Дялан камък! Иначе, както е казал гениалният поет Пеньо Пенев : .."моралът днес си е морал, но истината е в е-нята, баща майката е-л и тъй нататък ". Тъпо е, безумно тъпо е да търсиш промяна в манталитета и морала на народа си. Наборът от правила за естетическо възприемане на света , модата се възпитават! От тази гледна точка чалгарите, създателите и пропагандаторите на новата (от последните 30 г.) чалгарска култура, нанесоха непоправими поражения върху традиционната българска, европейска - Християнска култура и морал, а днес партията им е на път да влезе, да бъде избрана в парламента. "Към пропаст!"
Танас
Рейтинг: 926 НеутралноДо коментар [#39] от "Драгомир Дончев":
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.+++++++ На същото мнение съм.
Задължително е да има Лустрация.
В Германия и удължиха срока до 2030 година.