Ех докторче, добре, че беше ти да ни кажеш, как Югославия е защитила "македонската идентичност" чрез асимилационни политики, разбирай - кървавия Божик. За два сребърника грант няма нещо, което да не предадеш, нали?
От различен ъгъл, различно се вижда, макар и зрението да има нужда от корекции. Какво да е решението вместо "замяната на романтичния език на спомените с прагматичния език на международната сигурност" да е - "драматичният език на арменския геноцид с прагматичния изговор на някаква сигурност"?! Историята е една, тълкуването и е въпрос на виждане заради времето, а всякакви решения си остават временни именно заради тежестта, силата, смисъла на историята. Теорията не е като действителните действия, а всякакви решения водят до други теории. Мъглата винаги ще е пречка, ако няма яснота за посоката.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
"Втори кръг рискове произтича от напрежението между славянската и албанската общности. Албанците оспорват своя статут съгласно"
Автора е доста дипломатичен защо не е написал м/у македонската и албанската общности я колко голяма статия е написал за македонците пък ги нарича славяни. Дано някой македонец не прочете статията, че много ще се разсърди.
Е това в момента е резултат от "европейското" решение на въпроса, изкуствено създадена държава, за да удовлетворим икономическите и геополитическите интереси на великите сили.
Ако Северна Македония иска да е член на ЕС трябва да се съобрази с нашите законни искания!
Ако те се се дърпат да чакат както чакаха, докато признаят исканията на Гърция.
Македония или без нея, все едно е, както за НАТО така и за ЕС. Нямат стратегически полезни изкопаеми, нямат стратегическа геопозиция, нямат кой знае каква икономика ... те имат по-голям интерес от нас!
Доста голям тюрлю гювеч е изписал автора. Хем казва за огромното значение РСМ да е в ЕС, хем пише, че стратегическата ѝ ценност от миналия век не струва. И жалее за езика на македонците. Авторе, авторе! Има исторически документи за изкуствения произход на македонския език, ама кой да чете! И да довърша, откровената кражба на история не е културна ценност. Нито е политически актив.
"но ще е лишена от език, култура, история и символни ресурси. " =============== И те трябва да и бъдат харизани бащински от съседите, които точно това твърдят - че са родители? Никой не е ставал велик, отричайки се от родителите си, не е ставал по-стар от баща си и майка си. Обратното не пречи да е личност. Така че езикът, културата, историята и символните ресурси започват от раждането - в този случай на югорепубликата Македония. Нататък никой не ги оспорва. Пиперливият въпрос "Какво да се прави?" сега е отговрност на новото аморфно мнозинство. Той важи и за ИК, хомобраковете, миграцията и пр...
Не се засяга македонизма, който е големият проблем. Т.е. стремеж към единна Македония - Егейска, югозападна България и Вардарска. Не се засяга и сепаратизма на разроилата се напоследък ОМО Илинден, чиито лидери считат българската власт в Пиринския край за окупаторска. Преодоляването македонизма трябва да бъде първото условия за интеграцията на Северна Македония. Но той е жив и се изповядва открито, както от опозицията, така и от отделни представители на властта. Крайната цел на македонизма е да се разбие установената държавност, геополитическата и военна система на Балканите. От което имат полза единствено Русия и Сърбия. Добронамерените съвети към съседите на Северна Македония са едно. В какво се изразяват подобни съвети към самата СМ? Намеква се за нереалистичното увлечение към античната история. Но това вече не е проблем. Трябва да бъдат посъветвани да се откажат от македонизма и териториалните претенции към Гърция и България, базиращи се на "македонски" малцинства. Но подобни анонси липсват в статията.
Цитат от материала ”Това означава, че рисковете могат да бъдат сведени до минимум само ако Северна Македония се присъедини към голяма, регулирана общност. В миналото Османската империя и Югославската федерация осигуряват гаранции за сигурност и възпрепятстват окупирането на зони в Македония от страна на външни сили, дори с цената на репресии и асимилационни политики.” Демек, за автора е ок, когато в Македония се извършват репресии и асимилационни политики в името на ... стабилността? В този случай би трябвало да се рафва на ветото — то хем не извършва насилие, хем е в името на стабилността.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Почти при всяка статия публикувана в Дневник на тема РСМакедония се питам —това ли са мащабите на мисленето на българските .... интелектуалци?. Или те ги подбират такива? Като коне с капаци.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Поредния безсмислен текст с много думи, но без никаква информативна и аналитична стойност. Цялото това убеждаване как трябва да отстъпим и как трябвало да подкрепяме РСМ допълнително ми затвърждава мнението че тази псевдо държавичка няма да я бъде в дългосрочна перспектива.
"Цялото това убеждаване как трябва да отстъпим и как трябвало да подкрепяме РСМ допълнително ми затвърждава мнението че тази псевдо държавичка няма да я бъде в дългосрочна перспектива." ============== Ами на тях напоследък все им е давано или трябва да се дава - танкове, подкрепа във войната с албанците, история, ваксини......
Северна Македония гради своята идентичност върху историческа романтика, а не върху рационални аргументи за сигурност и просперитет. Това авторът някак го изпуска.
Някак е трудно да си спокоен със съсед, чийто деца учат как всички са ги ограбили и че са оградени от врагове. Ако учеха рационално и разумно, че са достойна, но не чак толкова древна нация, на която никой съсед не дължи абсолютно нищо, не би имало проблем.
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022
Професора по социология и философия с една дума предлага Северна Македония да стане натовски/американски протекторат. Нещо като Косово, втори плацдарм за военна база, приготовление и атака срещу "източния фланг".
Така е, с едното уточнение че под "напоследък" всъщност се има предвид на практика цялото им самостоятелно съществуване като държава (от няма и 30 години) 😉
Да, така изглеждат нещата за външен наблюдател. И ние също бихме били щедри в съветите за урегулирането на Либия или мирното развитие на Южен Судан например.
Но в случая става въпрос за вътрешен балкански проблем и позиция по отношение на дългогодишна политика на дискриминация и репресии, която се легитимира като модерна и европейска и ще продължи. За мен Македония е особен случай на посткомунистическо общество, което е прескочило годините на преоценка на миналото и катарзис. Нещо като оцеляло ГДР, което се от казало от комунизма но не и от пропгандата на омраза към ФРГ и тя се практикува от същите хора по същия начин и със същата базирана на ЩАЗИ система на личностен подбор.
Разбира се, разликите между българи и днешните македонци е доста голяма, но насилственото разделяне, яростната пропаганда и жестокото преследване на несъгласните с новата национална идеология е налице, точно както в ГДР.
Щом там започне истински разговор за близкото минало и за делата на дядовците и на бащите проблемът ще де реши. Криейки престъпленията им, те легитимират политиката на репресии с пълна готовност да я практикуват в бъдеще - щом препятсвието от България се надмогне.
Накрая, не разбирам готовността с която либерални и модерни хора замазват темата за нарушаването на човешки права в такъв мащаб и за толкова дълго време. Съвременния македонизъм е по същество расова теория на превъзходство - на наследниците на Александър Македонски и благородните славяни над татарите-монголи, които са естествени фашисти.
Точно затова се твърди че двете страни нямат и никога не са имали обща история. Македнците отстояват расовата си чистота включително и в историческата комисия и пазят всяка личност от историческа контаминация.
Понякога чета македонски вестници и гледам политическите анализи на Солза Горчева, Наташа Котлар, Ефтим Клетников и т.н и инстинктивно замяням думата “българин” в излиянията им с “евреин”. Думите са все така ясни, само че изглеждат като превод от доста по-ранни времена.
Къде бяха тези умиротворители 25 години та не убедиха гърците да се откажат от историята си и от Александър Велики? Залагат на номера "Ако мине", няма да мине!
До коментар [#17] от "Bornagain":Не знам къде го прочетохте това, а още повече ако беше така, каква точно ще е нашата роля - ако американците решат да правят рсм "протекторат"?
Ето, четете внимателно: "В миналото Османската империя и Югославската федерация осигуряват гаранции за сигурност и възпрепятстват окупирането на зони в Македония от страна на външни сили, дори с цената на репресии и асимилационни политики. Днес НАТО предоставя....." Промяната е в полза на американците, ние нищо няма да правим. Същото както в Украйна или Косово, американския интерес на първо място, дори не европейския.
Свободата, Санчо...
Толкова дълъг текст, който пропуска да хване същността на проблема и подвежда читателите за неговите първопричини.
България няма претенции по отношение на Севрномакедонската история след 1945. Претенциите ни са по повод: - националната принадлежност на Гоце Делчев, - характера на държавата на Цар Самуил, - датата на възникване на македонския език.
И за свевдение на автпра, обективната истина е, че македонския език е създаден от Венко Марковски (по-късно емигрирал в НРБ) и още няколко писатели от региона в периода 1945-1947. България не отрича съществуването му, а само предполагаемото му зараждане на по-ранна дата (например в школата на Св. Климент Охридски). Други държави също се опитват да си присвоят делото на светите братя, например Русия, макар по времето на княз Борис да не са имали достатъчно силни държавни структури.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
Още това изречение: "Стабилността на Балканите зависи от укрепването на държавността в Северна Македония, което на свой ред може да бъде гарантирано единствено по пътя на членството ѝ в ЕС." показва, че човекът не е наясно с темата и ръси глупотевини наедро. Ако държавността в РСМ се укрепи на сегашните югославско-комунистически позиции, България и ЕС ще загубят. Идеологията в Скопие е като тази в Москва, само дето БЮРМ е много малка, за да създава истински проблеми.
Македония като член на НАТО дали декларира нещо ясно в подкрепа на Чехия, дали изгониха руски шпиони, или по стар обичай чакат газдите в Белград да им кажат какво да правят?
Първо, не съм сигурен че на някоя държава и пука и за Македония. Ако преди, България, Гърция и Сърбия сме искали да я присъединим. Сега е точно обратно - никой не я иска. Щото си има достатъчно вътрешни проблеми, за да има още един сериозен. :)
Е тука е заровено кучето:
И накрая, през последните 20 години страната развива своя нездрава форма на национализъмq като води символична война за доказване на своята хилядолетна героична история. Тези политики отклоняват ценна социална енергия и превръщат цялата столица Скопие в своеобразен музей на македонското национално величие. Държавната пропаганда се разгръща не само в архитектурното пространство на столицата, но и на всички равнища на политиката, образованието и медиите.
"Държавният департамент на САЩ, представители на ЕС и лидери на страните членки изразиха своето разочарование. Всички те призоваха двете страни да изгладят двустранните си разногласия."
И сега, за последните няколко години, авторът може ли да посочи поне една стъпка на СМ за разведряване?! Авторът забравя ли кой първи призна тази държавица, кой и помогна с хуманитарна и военна помощ?!
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
За Русия НАТО е враг, а ЕС- съперник. Всичко, което разделя НАТО е добре дошло, а Македония извън ЕС оставя вратичка да бъде прикачена в орбитата на Русия чрез Сърбия (разбира се, докато и Сърбия е извън ЕС).
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Авторът не отива твърде далеч в анализа на литературата по Македонския въпрос... Да не говорим, че можеше да спомене за кой точно учебник става въпрос.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
"И накрая, през последните 20 години страната развива своя нездрава форма на национализъма като води символична война за доказване на своята хилядолетна героична история. Тези политики отклоняват ценна социална енергия и превръщат цялата столица Скопие в своеобразен музей на македонското национално величие. Държавната пропаганда се разгръща не само в архитектурното пространство на столицата, но и на всички равнища на политиката, образованието и медиите."
Добре, че има поне малка критика в тази статия срещу СМ и нейните управляващи политици. Иначе Македония като територия действително има хилядолетна история, но тя не е свързана с настоящата държава СМ. Историята на СМ започва през 1991 г. когато за първи път се създава независима македонска държава. А, македонската държава от Античността (на Филип Македонски) е била гръцка държава.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Македония - поредната изкуствено създадена държава с фалшива история! Македония е идеален пример за това как се пренаписва и как се фалшифицира историята! Смешните пластмасови статуи тип Дисни в центъра на Скопие ясно показват за какъв цирк става на въпрос! Че даже и огромен кръст, символ на Слънцето, им направили на върха на планината, че всички да знаят че Македония е колония на Британската Империя и е с абсолютно фалшива история, както всички други техни колонии!
Не на глобалистите и глобуса!
Make Earth Flat Again!
"И двете правителства трябва да приемат като свой дълг замяната на романтичния език на спомените с прагматичния език на международната сигурност."
Не разбирам защо авторът пропусна да отбележи, че България бе първата държава признала независимостта на Република Македония под конституционното и (по онова време) име, и допринесе за сигурността и (като предостави военна помощ, и лобираше за приемането и в НАТО). Този сериозен пропуск поставя под въпрос мотивите и/или компетентността му.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Ама разбира се! Вардарските измамници и крадци на история са невинните жертви, а ние българите сме най-големия злодей!А най-много ме радва, как са представени сърбите - като спасителите на "интендитетот"......!Авторе.........,да идеш и да се удавиш във Вардарот, дегенерате!
НАТО е военна организация, доминирана от Америка. Северна Македония професора предлага да е някаква държава под военна защита на НАТО, т.е. да е протекторат, както Бохемия и Моравия, сигурно ще изпратят някой като Столтенберг да е райхспротектор. ще го нарекат комисар или подобно. Ние не членуваме в НАТО реално с петте ни съветски изтребителя, а сме на същото дередже - военен трамплин за удар по онези, които американците смятат че им пречат.
Свободата, Санчо...
Македонското правителство май е сключвало договори за пропаганда не само с оня словашки институт, за който писаха наскоро. Май и Дневник, и някои други нашенци са облажили.
Понятието "балканско" е понятие-капитулация, понятие-подмяна и понятие-политическа коректност от най-тъп вид, понятие, говорещо за умишлено или не неразбиране на същината на въпроса. Понятието "балканско" е всъщност антибългарско - всички са грабили от българите територия и население, прилаган е антибългарски геноцид, но това било "балкански нрави" извън "цивилизована Европа". Като кажат "балканско" - високомерните европейски "учени" капитулират пред истината - че има страна като Сърбия, опитваща се да владее колкото се може повече от Балканския полуостров като маша на рассссия. Има страна като Гърция, с въобразено "елинско" и "византийско" величие и имащо българите за "неосъзнали се гърци". А да имат Гърция е мечтанието пак на "третия рим", всъщност втори Улан-Батор, но мечтаещ да е в Европата и то с лидерски позиции. ... Моето лично становище е, че нито Сърбия, нито РСМакедония имат място в ЕС в следващите поне двайсет години, защото те не само се управляват от УДБА-сръбско-руската държавна сигурност, но най-вече имат голям потенциал за конфликти, от който в няма нужда в Европейския съюз. Сърбия с нейните руско-китайски зависимости и тик-такащ готов да избухне конфликт в Босна, а РСМакедония с нейните зависимости от сръбската УДБА и потенциални конфликти с Албания, Гърция и най-вече България. Желанието на руската недоимперия е Европа да се цепи и да има постоянни конфликти, затова в техен интерес е днешна РСМакедония да е в ЕС. Но паСран!
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
"Въпросите за историята, езика, етническата принадлежност и т.н., подкрепят териториалните амбиции. "
Това в днешно време е възможно най-антибългарската позиция, която някой може да изрази! Все едно твърдението, че в Австрия се говори немски да се разглежда като подкрепа на някакви териториални претенции на Германия в днешна Европа!
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
"И българското, и македонското правителство трябва да бъдат убедени в простата истина, че международната интеграция е насочена към гарантиране на мира и сигурността, а не към историята, символите, спомените и всенародните емоции." Как да стане, като и в България , и в Северна Македония, толкова могат да мислят.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Съгласен съм с автора и бих казал, че това важи не само за случа със СМ, а за целокупния балкански полуостров. Доколкото в случая, ние сме спирачката, не е лошо да си зададем въпроса защо е така. Дали ще кажем "да" или "не" за старта на процедурата за присъединяване на СМ, не можеше да повлияе въобще на някаква промяна на настроенията и официалните ни отношения със съседите и това се видя след нашето НЕ. Дали станаха по-обективни, езика на омразата стана език на любовта или вече крадат "по-умерено" от наата история? Не каквото беше, такова си остана, само че наляхме ( все ми се струва не случайно) вода в мелницата на тяхното ВМРО. В случая, сме свидетели, как благодарение на желанието на баце да си доизкара мандата, игра по свирката на шкембе войвода и с това се наля водица в скачените съдове, каквито са нашето и тяхното ВМРО-та и те разбира се използват ситуацията. А кой генерално има полза - пак нашите "братушки" и техните съратници в лицето на Велика СРПските съседи, които нямат нищо против да докопат по някое евро, но иначе от сърце мразят "европейската уния" Ако си представим за момент, че тук на балканите сме всичките в ЕС, изведнъж ще се окаже, че няма какво да делим. Нека всеки да се смята за какъвто си иска, да си лапа националните мезета, да си пие националните питиета и да се пее любимите песни. Е, вярно е, че ще го позакъсат митничарите, ама това не пречи ние да си гледаме работата и/или бизнеса и да си пътуваме накъдето ни видят очите. Но това означава видния пазач на нашата история, шкембе войвида и неговата чета, както и техните аналози в СМ, да останат без работа - кофти е нали?
Ми как да ти кажа. Защото РСМ си е чисто интернационал-болшевишки проект. Времената се менят, най-верните комунисти станаха на либерали, но мисленето си им остана същото. Те просто са си наследници на Жоро Тарабата - един от най-големите национални предатели в българската история.
Не се засяга македонизма, който е големият проблем. Т.е. стремеж към единна Македония - Егейска, югозападна България и Вардарска. Не се засяга и сепаратизма на разроилата се напоследък ОМО Илинден, чиито лидери считат българската власт в Пиринския край за окупаторска. Преодоляването македонизма трябва да бъде първото условия за интеграцията на Северна Македония. Но той е жив и се изповядва открито, както от опозицията, така и от отделни представители на властта. Крайната цел на македонизма е да се разбие установената държавност, геополитическата и военна система на Балканите. От което имат полза единствено Русия и Сърбия. Добронамерените съвети към съседите на Северна Македония са едно. В какво се изразяват подобни съвети към самата СМ? Намеква се за нереалистичното увлечение към античната история. Но това вече не е проблем. Трябва да бъдат посъветвани да се откажат от македонизма и териториалните претенции към Гърция и България, базиращи се на "македонски" малцинства. Но подобни анонси липсват в статията.
Македонизмът тип ОМО срещу българското население е досущ българизма на някои нашенски политически партии насочен срещу СМ. Съвет към елитите в СМ да де откажат от македонизма е равнозначен на съвет към нашите елити да се откажат от българизма.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Белгия е една от старите страни в ЕС. Въпреки това има големи разногласия между холандскоговорещите и френскоговорещите - до степен на сепаратизъм. Италия и Авсдтрия са в ЕС. Въпреки това в Южен Тирол жарта тлее под пепелта (всеки, който е бил по-дълго там и е разговарял с метните, знае за какво иде реч). Виждаме какво се случва в Испания - каталунци, баски ... Унгария, Словакия и Румъния също са в ЕС - и въпреки това се виждат проблемите с унгарците в Словакия и Румъния, които Унгария явно и скрито хвърля съчки в огъня. В Югославия всички са си били братя - видяхме как завърши. В СССР националният проблем е бил решен много добре - всеки е бил какъвто си е искал и всеки е имал атономии, краища и т.н. Е, видя се как завърши. Тези приказки за всеобщо братство и пиене на ракия са за наивници на маса. Чхия и Германия са също в ЕС, ама защо чехите не отмениха Бенешовите декрети?
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Прочетох статията само за да видя поредния продал се автор. Как може БЪЛГАРИН да напише пдообно нещо?
"В интерес на всички съседни държави е да се разделят радикално с т.нар. македонския въпрос и да започнат да мислят за общата стабилност на Балканите" - на кои всички? НА Сърбежите - Да, на Гърлжите - ДА, дали е в интерес на България да селим народа и дъжавата си на две - ами не е разбира се! Не е имало българско "вето", а просто РСМ не е готова за ЕС с териториалните , лингвистичните и историческите си претенции към ЕС (не само към България).
1. Влизането на РСМ в ЕС само по-себе си няма да осигури необходимата стабилност нито на РСМ, нито на региона. Това не само е наивно да са мисли, но е и вредно и опасно да се твърди.
И Вие сам сте посочил една от най-важните причини за това в своята статия: "през последните 20 години страната(РСМ) развива своя нездрава форма на национализъм".
Докато РСМ не пожелае и не се реформира достатъчно, изкоренявайки крайния национализъм, основан на лъжи, фалшифициране на историята, езика на омразата и претенциите към съседите, не може да стане член на ЕС.
Отговорността за бъдещото добро развитие, стабилност и оцеляване на РСМ е отговорност на управляващите в РСМ. Не приписвайте тяхната отговорност на техните съседи.
2. Най-огромният риск за дългосрочната стабилност на Балканите е фалшифицирането, краденето и преписването на историята съгласно конюнктурните цели и амбиции на дадени политици или държави от Балканите, Европа или Америка или откъдето и другаде по света.
Изключително безотговорно е да се твърди, че проблема между РСМ и България е обсъждането на анархизми и някакви романтични блянове за историческото ни минало.
Ако нямаме отговорност пред историческата истина, тогава утре всеки може да има териториални и какви ли не други претенции към всекиго.
Имаме остра нужда от категорично отстояване на историческата истина на Балканите. Това е основен фактор за гарантиране на дългосрочна стабилност в региона.
Автора продуцира церебрални полуфабрикати,опаковани в шумолящия станиол на мисълта ,,Дайте да дадем😁".Да дадем всичко на югославския продукт РСМ-ей така,от добра воля-ние историческо признание,ЕС фондове,САЩ военна защита,Гърция-име и знаме,а Сърбия ,Русия и Китай-управляващ елит/той вече си им е инсталиран де/.И всичко ще бъде прекрасно-особено ако на въпросния професор вземе та му дойде акъла на място-т.е. в черепната кутия и спре да ни ощастливява с мнението си.Особено по въпроси ,свързани с историята и интересите на България.
Само за справка: вчера президента Байдън призна арменския геноцид и си навлече гнева на турската страна. Защо се повдига този исторически въпрос и по-такъв начин, оставям на г-н Попов да помисли.
Предлагам да приложи модерния си и умерен подход и да намекне на Държавния Департамент, че повдигането на темата за арменския геноцид 100 години по-късно е "израз на националистически анахронизъм, който смесва културни въпроси с проблеми на международната сигурност" и също, че "стабилността на Балканите и Близкия Изток зависи от укрепването на държавността в" Турция "което на свой ред може да бъде гарантирано единствено по пътя на членството ѝ в ЕС."
Учебник, публикуван през 1977 г., описва Македония от началото на ХХ в. по следния начин: *************************************************
Този учебник има ли си автор, издател, език? Или упоменаването на тези задължителни елементи, които трябва да съпътстват един цитат, не отговаря на изискванията, поставени от поръчителя на този витиеват антибългарски / "Няма да е достатъчно българското правителство да бъде принудено да отстъпи под външен натиск."/ текст?
Айде на гранта народе! Такива като автора и цялата редакция на Дневник ще напишат статия и срещу майките си ако дедо Сорос нареди. Умнокрасивите така и не разбраха, че по въпроса за Македония нямат думата - обществото е единодушно.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Докторе, моля гледайте си кул/хал-турата и не се изказвайте неподготвен по други въпроси. На Балканите съществува държавата Босна и Херцеговина, която де факто е разделена на три части с умиротворители там където трябва да се гарантира връзката между ключови области. Та тези опорки спуснати ви от някой център си ги отпечатайте на тоалетна хартия и си я използвайте по предназначение. Що се отнася до Севрна Македония - те трябва да се откажат от териториални претенции, да спазват правата на нашето съвсе не малко малцинств там и да спрат да ни крадат историята. Преди това никакъв ЕС !!
Още един продаващ безродие и вмъкващ чужди интереси,представяйки ги за български.Нищо ново под слънцето.За да продаваш някаква теза на българския народ,първо трябва да спечелиш неговото уважение,а не да се изтъпанчиш с титлите си и да раздаваш акъл на хората,имащ се за последна инстанция.Понякога е по добре човек да си замълчи,но грантовете трябва да се изработват и да ни предлагат "Европейско решение" съобразено с интересите само на някой страни от Европа,като България не е включена в тях.Тя е тази ,която трябва да отстъпи и да си плюе на миналото,защото така е угодно на някой,който се има за цяла Европа и определя ,кое е Европейско и кое не.Клоун.
Оставяме тезата на автора, която има смисъл. Но пък не е нищо ново и плод на сериозен анализ. Но след това описва как всеки искал тази територия. А къде са македонците? Дори в цитирания учебник, писан по времето, когато вече е измислена македонската нация нещо не се споменава такъв етнос. Ама другите били виновни, че искали земята на македонците, нищо, че там македонци нямало. В случая той поема теза, която си съществува на запад за някаква славянска маса, която с не определяена към началото на 20 в етническа принадлежност. Изводът е покъртителен. За да не бъде част от "външна сила" добре й било в Югославия и ОИ. Които явно са ВЪТРЕШНи сили Е, там някакви репресии и чистки се поменават, ама то за добро.Сигурно би било да е част от Санстефанска България или Гърция спрямо мегали идеята. Но в Югославие може. Що не вземе да го изтропа това за Босна, примерно, която и в момента се раздира от противоречия между съставящите я общности? Че им било доббре в Югославия, въпреки някои репресийки. Ще е спокойно и няма външни сили да се мешат. Но най-абсурдно е как изобщо не обяснява какво всъщност иска България от Македония. Договор за добросъседство, историческа комисия. Може би дори доста противоречивата българска позиция през годините. Не споменава и македонските претенции за малцинство и съответно отричането на българско такова в Македония. Обаче се е загрижил за албанците. От думите му излзиа, че в конкституцията на Македония изрично е дадено предимство на славяните. А угнетените албанци, просто искат справедливост. А не изрично конституционно разделение на двата етноса. И войната, която била спряла, щото били скромни милите. А не щото нямат подкрепа от САЩ и ЕС за реално отцепване. В контекста на статията плюеща лошия славянски национализъм можеше да спомене и албанските писания за Охрид като илирийскийска столица и мечтите за еднна Албания обхващаща и Западна Македония. Изобщо, все едно някой от Гренландия е писал по тема, с която за пръв път се запознава по вестникарски заглавия от Норвегия и Финландия.
Трябва да има някаква редакторска намеса на база качество на материала. За някакво европейско списание, всякакво писание от местен, по тази тема, която им е далечна е добре дошло. То Дневник поне от обща историческа и политическа култура и някакво знание как се пише анализ не би трябвало да препечатват подобно плоско и изпълнено с клишета нящо. Поне по темата за македония е писано и се пише достатъчно. Включително и срещу сегашната позиция на България. Та авторът не прави голяма откритие, нито разбунва кошера с някаква нова идея.
И си прав и не си прав. Може да се оспорва балканският национализъм. Но това трябва да е обективно и на база познание на историята и процесите. Може да се укорява и българската позиция, която спира Македония по пътя към ЕС. Но каква е българската позиция? Тя липсва. Има някакво тълкувание в едно изречение до какво щяло да доведе според автора. Няма и нищо относно македонските реакции сега и през годините.
много ще се радвам да се срещна с авторчето насаме и някъде по-далеч от цивилизацията. тогава бих му показал какво значи да си предател и майкопродавец! сор през носа ще му излезе!
Авторът недвусмислено призовава България да си свали гащите в името на "устойчивото развитие на СевМак" - отказ от всякакви претенции към наглата кражба и поругаване на българската история, национални герои, материално и нематериално духовно наследство, обругаване на българите с водопади от омраза в медии и държавни скопски институции ...и всичко в името да не се допуснело разпадането на абсолютно обречената СевМак! Кому е нужна целостта на една шовинистична и изкуствено сглобена територия тип Титов Франкенщайн, умнико Попов??? Този хибрид е еднако опасен и за балканската, и за европейската сигурност. Да не говорим за сигурността и националното достойнство на България. Разпад на СевМак!
"Населението е разделено на девет групи: турци, българи, гърци, сърби, македонци, албанци, власи или куцо-власи, евреи и цигани." От този текст излиза, че тези етноси са с еднаква численост. А, че българите са били мнозинство, кого го интересува. Тук е заложено началото на подмяната на истината, която авторът извършва. Ако сме умни, ще постъпим като гърците. Ще оставим РСМ да и уври главата. А който от нашите вардарски братя иска в ЕС, ще си извади български паспорт. Пълно е в Германия с такива. И не съм ги чул да ми пропагандират теоррите на автора.
В допълнение на учебника по история от 1977 г., мога да препоръчам на автора на статията и тази мемоарна книга от 1906 г.
В нея един македонски "бандит" (комита) признава цялата строго пазена истина за българите и македонците в Македония от края на 19-ти и началото на 20-ти век!
Бѫлгарски Народни Пѣсни Собрани одъ Братья Миладиновци, Димитрія и Константина "Членъ одъ мѫшки-отъ родъ сѣ употребвитъ ѫтъ, атъ, о, отъ. Сѣ употребватъ 1) ѫтъ — по край Дунавски-те мѣста до Тѫрновско; 2) атъ — по край Балкански-те северни стѫрни; 3) а — на обе-те стѫрни отъ Балкан-отъ, особено во Тракія; 4) о — одъ Сереско, доходвеещемъ до Кукушко, по дѫлжина-та од Родипи до Самоковско, (Софійско) и сѣ извѫртвитъ до северни-те стѫрни отъ Македонія; 5) отъ — на ’си-те други западни стѫрни, како Охридско, Прилепско, Битолско. Множ. число одъ мѫшки-отъ и женски-отъ родъ те (во ’си-те западни стѫрни), а тѣ (тіе) или ти (во восточни-те)."
Статията е 1:1 към това, което се пише и в Скопие. Ето няколко отличителни белега:
1. Условията на България умишлено не се споменават. Създава се внушение за тях, че са архаични и т.н., но те случайно (?!) не са изброени никъде в текста. 2. В синхрон с позицията на Скопие, се внушава, че позоцията на България от ранния 20-ти век до днес не е претърпяла никаква промяна. 3. Дългият списък провокации на Скопие от 2017 досега и системното избягване на диалог и спазване на договора не са споменати. 4. Внушава се, че позицията на България е нецивилизационна и неевропейка. Пропуска се, че България мина през своя национален катарзис през 90-те - осъди Възродителния процес например, отмени териториалните си претенции. Скопие дори не е започнало този разговор. 5. Внушава се, че България създава потенциален проблем на ЕС, когато в действителност България предпазва ЕС от една бомба със закъснител, чийто ментори в ЕС са стожерите на анти-ЕС движението Унгария и Словения. България също, както и през 90-те, разбира вътрешно-югославските настроения и планове по-добре от съюзниците ни и както и преди, сигнализира за нередносите в Скопие.
"Не каквото беше, такова си остана, само че наляхме ( все ми се струва не случайно) вода в мелницата на тяхното ВМРО. В случая, сме свидетели, как благодарение на желанието на баце да си доизкара мандата, игра по свирката на шкембе войвода и с това се наля водица в скачените съдове, каквито са нашето и тяхното ВМРО-та и те разбира се използват ситуацията. "
Казусът със Скопие няма партиен отенък у нас, ако изключим неясната позиция на ДБ, която вероятно е резултат от различните позиции на ДСБ (чухме Костов) и Да България (либерален подход). ДПС също имат мек подход. Всички останали са единодушни.
Нашето и тяхното ВМРО не са никакви скачени съдове. Анти-българизмът в РСМ е основна тема изобщо. Тяхното ВМРО е водеща партия с много силни структури (подобно на ГЕРБ). Нашето имаше по-висока подкрепа преди целият този случай, днес вече дори не влиза в парламента. А тази тема за Скопие не фигурираше в дебатите по изборите.
Между българското и северно-македонското общество има огромна разлика в еволюцията. България отдавана е надживяла ниските страсти на Груевски, Заев и сие и няма по-красноречив пример от изпадането на ВМРО от парламента и то след твърдо вето. Българите си коментираме по фейсбук и ничие знаме не сме горили.
Спрете с този Каракачанов, че то е смешно. Поне да беше минал 4%... Защо Ви е страх да погледнете казуса в дълбочина - да проследите документите и поведението на всяка страна, условията на България. И тогава ще видите, че няма нищо нелогично и че в Скопие няма никаква политическа воля за промяна.
Доколкото "македонският въпрос" е създаден от политици, то и решението му може да е само политическо, но не и "историческо" т.е. от историци. Създаването на т.нар. историческа комисия е поредното голямо "подхлъзване" на българската дипломация от страна на сърбомакедонизма.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Georgi
Рейтинг: 668 НеутралноЕх докторче, добре, че беше ти да ни кажеш, как Югославия е защитила "македонската идентичност" чрез асимилационни политики, разбирай - кървавия Божик. За два сребърника грант няма нещо, което да не предадеш, нали?
lpi31580057
Рейтинг: 311 Неутрално"Модерна ски техника". София: НБУ, 2019.
всетранно развита личност - всичколог...
S
Рейтинг: 1983 НеутралноКакъв е интереса на Русия-да сме скарани с Македония и тя да не е в ЕС,или не й пука.
Американците са ясни-те искат да е в ЕС.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2691 ЛюбопитноОт различен ъгъл, различно се вижда, макар и зрението да има нужда от корекции. Какво да е решението вместо "замяната на романтичния език на спомените с прагматичния език на международната сигурност" да е - "драматичният език на арменския геноцид с прагматичния изговор на някаква сигурност"?! Историята е една, тълкуването и е въпрос на виждане заради времето, а всякакви решения си остават временни именно заради тежестта, силата, смисъла на историята. Теорията не е като действителните действия, а всякакви решения водят до други теории. Мъглата винаги ще е пречка, ако няма яснота за посоката.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.choguna
Рейтинг: 10 Неутрално"Втори кръг рискове произтича от напрежението между славянската и албанската общности. Албанците оспорват своя статут съгласно"
Автора е доста дипломатичен защо не е написал м/у македонската и албанската общности я колко голяма статия е написал за македонците пък ги нарича славяни. Дано някой македонец не прочете статията, че много ще се разсърди.
choguna
Рейтинг: 10 НеутралноЕ това в момента е резултат от "европейското" решение на въпроса, изкуствено създадена държава, за да удовлетворим икономическите и геополитическите интереси на великите сили.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 364 НеутралноДо коментар [#3] от "Сд":
И на американците не им пука, дали РСМ е в ЕС. Нали влезе в НАТО.
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноАко Северна Македония иска да е член на ЕС трябва да се съобрази с нашите законни искания!
Ако те се се дърпат да чакат както чакаха, докато признаят исканията на Гърция.
Македония или без нея, все едно е, както за НАТО така и за ЕС. Нямат стратегически полезни изкопаеми, нямат стратегическа геопозиция, нямат кой знае каква икономика ... те имат по-голям интерес от нас!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 364 НеутралноДоста голям тюрлю гювеч е изписал автора. Хем казва за огромното значение РСМ да е в ЕС, хем пише, че стратегическата ѝ ценност от миналия век не струва. И жалее за езика на македонците. Авторе, авторе! Има исторически документи за изкуствения произход на македонския език, ама кой да чете! И да довърша, откровената кражба на история не е културна ценност. Нито е политически актив.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4119 Неутрално"но ще е лишена от език, култура, история и символни ресурси. "
Еретик===============
И те трябва да и бъдат харизани бащински от съседите, които точно това твърдят - че са родители?
Никой не е ставал велик, отричайки се от родителите си, не е ставал по-стар от баща си и майка си. Обратното не пречи да е личност.
Така че езикът, културата, историята и символните ресурси започват от раждането - в този случай на югорепубликата Македония. Нататък никой не ги оспорва.
Пиперливият въпрос "Какво да се прави?" сега е отговрност на новото аморфно мнозинство. Той важи и за ИК, хомобраковете, миграцията и пр...
nik_77.
Рейтинг: 1253 НеутралноНе се засяга македонизма, който е големият проблем. Т.е. стремеж към единна Македония - Егейска, югозападна България и Вардарска. Не се засяга и сепаратизма на разроилата се напоследък ОМО Илинден, чиито лидери считат българската власт в Пиринския край за окупаторска. Преодоляването македонизма трябва да бъде първото условия за интеграцията на Северна Македония. Но той е жив и се изповядва открито, както от опозицията, така и от отделни представители на властта. Крайната цел на македонизма е да се разбие установената държавност, геополитическата и военна система на Балканите. От което имат полза единствено Русия и Сърбия. Добронамерените съвети към съседите на Северна Македония са едно. В какво се изразяват подобни съвети към самата СМ? Намеква се за нереалистичното увлечение към античната история. Но това вече не е проблем. Трябва да бъдат посъветвани да се откажат от македонизма и териториалните претенции към Гърция и България, базиращи се на "македонски" малцинства. Но подобни анонси липсват в статията.
DDR
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноЦитат от материала ”Това означава, че рисковете могат да бъдат сведени до минимум само ако Северна Македония се присъедини към голяма, регулирана общност. В миналото Османската империя и Югославската федерация осигуряват гаранции за сигурност и възпрепятстват окупирането на зони в Македония от страна на външни сили, дори с цената на репресии и асимилационни политики.”
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Демек, за автора е ок, когато в Македония се извършват репресии и асимилационни политики в името на ... стабилността? В този случай би трябвало да се рафва на ветото — то хем не извършва насилие, хем е в името на стабилността.
DDR
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноПочти при всяка статия публикувана в Дневник на тема РСМакедония се питам —това ли са мащабите на мисленето на българските .... интелектуалци?. Или те ги подбират такива? Като коне с капаци.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?zxp53317185
Рейтинг: 3007 НеутралноПоредния безсмислен текст с много думи, но без никаква информативна и аналитична стойност. Цялото това убеждаване как трябва да отстъпим и как трябвало да подкрепяме РСМ допълнително ми затвърждава мнението че тази псевдо държавичка няма да я бъде в дългосрочна перспектива.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4119 НеутралноДо коментар [#14] от "zxp53317185":
Еретик"Цялото това убеждаване как трябва да отстъпим и как трябвало да подкрепяме РСМ допълнително ми затвърждава мнението че тази псевдо държавичка няма да я бъде в дългосрочна перспектива."
==============
Ами на тях напоследък все им е давано или трябва да се дава - танкове, подкрепа във войната с албанците, история, ваксини......
еспресо
Рейтинг: 2232 НеутралноСеверна Македония гради своята идентичност върху историческа романтика, а не върху рационални аргументи за сигурност и просперитет. Това авторът някак го изпуска.
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022Някак е трудно да си спокоен със съсед, чийто деца учат как всички са ги ограбили и че са оградени от врагове. Ако учеха рационално и разумно, че са достойна, но не чак толкова древна нация, на която никой съсед не дължи абсолютно нищо, не би имало проблем.
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноПрофесора по социология и философия с една дума предлага Северна Македония да стане натовски/американски протекторат. Нещо като Косово, втори плацдарм за военна база, приготовление и атака срещу "източния фланг".
Свободата, Санчо...zxp53317185
Рейтинг: 3007 НеутралноДо коментар [#15] от "Костадин Иванов":
Така е, с едното уточнение че под "напоследък" всъщност се има предвид на практика цялото им самостоятелно съществуване като държава (от няма и 30 години) 😉
de val
Рейтинг: 8 НеутралноДа, така изглеждат нещата за външен наблюдател. И ние също бихме били щедри в съветите за урегулирането на Либия или мирното развитие на Южен Судан например.
Но в случая става въпрос за вътрешен балкански проблем и позиция по отношение на дългогодишна политика на дискриминация и репресии, която се легитимира като модерна и европейска и ще продължи. За мен Македония е особен случай на посткомунистическо общество, което е прескочило годините на преоценка на миналото и катарзис. Нещо като оцеляло ГДР, което се от казало от комунизма но не и от пропгандата на омраза към ФРГ и тя се практикува от същите хора по същия начин и със същата базирана на ЩАЗИ система на личностен подбор.
Разбира се, разликите между българи и днешните македонци е доста голяма, но насилственото разделяне, яростната пропаганда и жестокото преследване на несъгласните с новата национална идеология е налице, точно както в ГДР.
Щом там започне истински разговор за близкото минало и за делата на дядовците и на бащите проблемът ще де реши. Криейки престъпленията им, те легитимират политиката на репресии с пълна готовност да я практикуват в бъдеще - щом препятсвието от България се надмогне.
Накрая, не разбирам готовността с която либерални и модерни хора замазват темата за нарушаването на човешки права в такъв мащаб и за толкова дълго време. Съвременния македонизъм е по същество расова теория на превъзходство - на наследниците на Александър Македонски и благородните славяни над татарите-монголи, които са естествени фашисти.
Точно затова се твърди че двете страни нямат и никога не са имали обща история. Македнците отстояват расовата си чистота включително и в историческата комисия и пазят всяка личност от историческа контаминация.
Понякога чета македонски вестници и гледам политическите анализи на Солза Горчева, Наташа Котлар, Ефтим Клетников и т.н и инстинктивно замяням думата “българин” в излиянията им с “евреин”. Думите са все така ясни, само че изглеждат като превод от доста по-ранни времена.
zxp53317185
Рейтинг: 3007 НеутралноДо коментар [#17] от "Bornagain":
Не знам къде го прочетохте това, а още повече ако беше така, каква точно ще е нашата роля - ако американците решат да правят рсм "протекторат"?
Корки
Рейтинг: 3268 НеутралноКъде бяха тези умиротворители 25 години та не убедиха гърците да се откажат от историята си и от Александър Велики? Залагат на номера "Ако мине", няма да мине!
Червена линия, червен картонеспресо
Рейтинг: 2232 ВеселоДо коментар [#21] от "Корки":
"Видно е, че Русия ще спечели тази война." Румен Радев, 24.02.2022В Гърция и Македония бяха омиротворители, затова нещата се проточиха, като в Омир. В Косово влязоха умиротворители и доста хора умряха.
anonimnii
Рейтинг: 674 НеутралноВ крайна сметка при едно правителство, което няма да е на ГЕРБ и ВМРО, ще се пуснат македонците в ЕС.
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноЕто, четете внимателно:
"В миналото Османската империя и Югославската федерация осигуряват гаранции за сигурност и възпрепятстват окупирането на зони в Македония от страна на външни сили, дори с цената на репресии и асимилационни политики. Днес НАТО предоставя....."
Промяната е в полза на американците, ние нищо няма да правим. Същото както в Украйна или Косово, американския интерес на първо място, дори не европейския. Свободата, Санчо...
zxp53317185
Рейтинг: 3007 НеутралноДо коментар [#24] от "Bornagain":
Така де, освен че е споменато НАТО (където и ние членуваме), къде се споменава за протекторат?
Райчо Иванов
Рейтинг: 8 РазстроеноРодоотстъпниците и интернационалистите в България с лопати да ги ринеш...
majorman
Рейтинг: 773 НеутралноТолкова дълъг текст, който пропуска да хване същността на проблема и подвежда читателите за неговите първопричини.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manБългария няма претенции по отношение на Севрномакедонската история след 1945. Претенциите ни са по повод:
- националната принадлежност на Гоце Делчев,
- характера на държавата на Цар Самуил,
- датата на възникване на македонския език.
И за свевдение на автпра, обективната истина е, че македонския език е създаден от Венко Марковски (по-късно емигрирал в НРБ) и още няколко писатели от региона в периода 1945-1947. България не отрича съществуването му, а само предполагаемото му зараждане на по-ранна дата (например в школата на Св. Климент Охридски). Други държави също се опитват да си присвоят делото на светите братя, например Русия, макар по времето на княз Борис да не са имали достатъчно силни държавни структури.
Пипера е много лют
Рейтинг: 140 НеутралноОще това изречение:
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU"Стабилността на Балканите зависи от укрепването на държавността в Северна Македония, което на свой ред може да бъде гарантирано единствено по пътя на членството ѝ в ЕС."
показва, че човекът не е наясно с темата и ръси глупотевини наедро. Ако държавността в РСМ се укрепи на сегашните югославско-комунистически позиции, България и ЕС ще загубят. Идеологията в Скопие е като тази в Москва, само дето БЮРМ е много малка, за да създава истински проблеми.
Пипера е много лют
Рейтинг: 140 НеутралноМакедония като член на НАТО дали декларира нещо ясно в подкрепа на Чехия, дали изгониха руски шпиони, или по стар обичай чакат газдите в Белград да им кажат какво да правят?
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUrealguru
Рейтинг: 1886 НеутралноПърво, не съм сигурен че на някоя държава и пука и за Македония. Ако преди, България, Гърция и Сърбия сме искали да я присъединим. Сега е точно обратно - никой не я иска. Щото си има достатъчно вътрешни проблеми, за да има още един сериозен. :)
Е тука е заровено кучето:
И накрая, през последните 20 години страната развива своя нездрава форма на национализъмq като води символична война за доказване на своята хилядолетна героична история. Тези политики отклоняват ценна социална енергия и превръщат цялата столица Скопие в своеобразен музей на македонското национално величие. Държавната пропаганда се разгръща не само в архитектурното пространство на столицата, но и на всички равнища на политиката, образованието и медиите.
hamiltonf
Рейтинг: 4566 Неутрално"Държавният департамент на САЩ, представители на ЕС и лидери на страните членки изразиха своето разочарование. Всички те призоваха двете страни да изгладят двустранните си разногласия."
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.И сега, за последните няколко години, авторът може ли да посочи поне една стъпка на СМ за разведряване?! Авторът забравя ли кой първи призна тази държавица, кой и помогна с хуманитарна и военна помощ?!
Пипера е много лют
Рейтинг: 140 НеутралноИнтересно как всички леви либерали виждат всички проблеми в България, а не в античкия югославизъм в Скопие.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUplamen_b
Рейтинг: 2741 РазстроеноЗа Русия НАТО е враг, а ЕС- съперник. Всичко, което разделя НАТО е добре дошло, а Македония извън ЕС оставя вратичка да бъде прикачена в орбитата на Русия чрез Сърбия (разбира се, докато и Сърбия е извън ЕС). Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
plamen_b
Рейтинг: 2741 Весело"Учебник, публикуван през 1977 г."
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Авторът не отива твърде далеч в анализа на литературата по Македонския въпрос... Да не говорим, че можеше да спомене за кой точно учебник става въпрос.
Иво
Рейтинг: 4348 Любопитно"И накрая, през последните 20 години страната развива своя нездрава форма на национализъма като води символична война за доказване на своята хилядолетна героична история. Тези политики отклоняват ценна социална енергия и превръщат цялата столица Скопие в своеобразен музей на македонското национално величие. Държавната пропаганда се разгръща не само в архитектурното пространство на столицата, но и на всички равнища на политиката, образованието и медиите."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Добре, че има поне малка критика в тази статия срещу СМ и нейните управляващи политици. Иначе Македония като територия действително има хилядолетна история, но тя не е свързана с настоящата държава СМ. Историята на СМ започва през 1991 г. когато за първи път се създава независима македонска държава. А, македонската държава от Античността (на Филип Македонски) е била гръцка държава.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5479 РазстроеноЛъха на нихилизъм, а измамниците край Вардарот са представени като невинни жертви.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевСрамота.
ivo
Рейтинг: 1370 НеутралноМакедония - поредната изкуствено създадена държава с фалшива история! Македония е идеален пример за това как се пренаписва и как се фалшифицира историята! Смешните пластмасови статуи тип Дисни в центъра на Скопие ясно показват за какъв цирк става на въпрос! Че даже и огромен кръст, символ на Слънцето, им направили на върха на планината, че всички да знаят че Македония е колония на Британската Империя и е с абсолютно фалшива история, както всички други техни колонии!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!plamen_b
Рейтинг: 2741 Разстроено"И двете правителства трябва да приемат като свой дълг замяната на романтичния език на спомените с прагматичния език на международната сигурност."
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Не разбирам защо авторът пропусна да отбележи, че България бе първата държава признала независимостта на Република Македония под конституционното и (по онова време) име, и допринесе за сигурността и (като предостави военна помощ, и лобираше за приемането и в НАТО). Този сериозен пропуск поставя под въпрос мотивите и/или компетентността му.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноАма разбира се! Вардарските измамници и крадци на история са невинните жертви, а ние българите сме най-големия злодей!А най-много ме радва, как са представени сърбите - като спасителите на "интендитетот"......!Авторе.........,да идеш и да се удавиш във Вардарот, дегенерате!
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноНАТО е военна организация, доминирана от Америка. Северна Македония професора предлага да е някаква държава под военна защита на НАТО, т.е. да е протекторат, както Бохемия и Моравия, сигурно ще изпратят някой като Столтенберг да е райхспротектор. ще го нарекат комисар или подобно. Ние не членуваме в НАТО реално с петте ни съветски изтребителя, а сме на същото дередже - военен трамплин за удар по онези, които американците смятат че им пречат. Свободата, Санчо...
murttle
Рейтинг: 827 НеутралноМакедонското правителство май е сключвало договори за пропаганда не само с оня словашки институт, за който писаха наскоро. Май и Дневник, и някои други нашенци са облажили.
Торбеш
Рейтинг: 1591 НеутралноПонятието "балканско" е понятие-капитулация, понятие-подмяна и понятие-политическа коректност от най-тъп вид, понятие, говорещо за умишлено или не неразбиране на същината на въпроса.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Понятието "балканско" е всъщност антибългарско - всички са грабили от българите територия и население, прилаган е антибългарски геноцид, но това било "балкански нрави" извън "цивилизована Европа".
Като кажат "балканско" - високомерните европейски "учени" капитулират пред истината - че има страна като Сърбия, опитваща се да владее колкото се може повече от Балканския полуостров като маша на рассссия. Има страна като Гърция, с въобразено "елинско" и "византийско" величие и имащо българите за "неосъзнали се гърци". А да имат Гърция е мечтанието пак на "третия рим", всъщност втори Улан-Батор, но мечтаещ да е в Европата и то с лидерски позиции.
...
Моето лично становище е, че нито Сърбия, нито РСМакедония имат място в ЕС в следващите поне двайсет години, защото те не само се управляват от УДБА-сръбско-руската държавна сигурност, но най-вече имат голям потенциал за конфликти, от който в няма нужда в Европейския съюз. Сърбия с нейните руско-китайски зависимости и тик-такащ готов да избухне конфликт в Босна, а РСМакедония с нейните зависимости от сръбската УДБА и потенциални конфликти с Албания, Гърция и най-вече България.
Желанието на руската недоимперия е Европа да се цепи и да има постоянни конфликти,
затова в техен интерес е днешна РСМакедония да е в ЕС.
Но паСран!
plamen_b
Рейтинг: 2741 Разстроено"Въпросите за историята, езика, етническата принадлежност и т.н., подкрепят териториалните амбиции. "
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Това в днешно време е възможно най-антибългарската позиция, която някой може да изрази! Все едно твърдението, че в Австрия се говори немски да се разглежда като подкрепа на някакви териториални претенции на Германия в днешна Европа!
Роси
Рейтинг: 7810 Неутрално"И българското, и македонското правителство трябва да бъдат убедени в простата истина, че международната интеграция е насочена към гарантиране на мира и сигурността, а не към историята, символите, спомените и всенародните емоции."
Как да стане, като и в България , и в Северна Македония, толкова могат да мислят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Judjuk
Рейтинг: 2346 НеутралноНашите атлантисти за патологични продажници. Не ги четете!
JudjukRumiana Mitova
Рейтинг: 8 НеутралноДокато има такива "българи" ,като авторът на тази статия ,няма да се оправим.
Коко Дойнов
Рейтинг: 8 НеутралноАвторът не знае какво означава балканизация.
Коко Дойнов
Рейтинг: 8 НеутралноАвторът не знае какво означава балканизация.
Пипера е много лют
Рейтинг: 140 НеутралноВъзможно най-пронатовската и атлантическа позиция на България в случая е вето за сърбокомунистите в Белград и Скопие. Историята ще оцени правотата ни.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUtsvetko_51
Рейтинг: 1457 НеутралноСъгласен съм с автора и бих казал, че това важи не само за случа със СМ, а за целокупния балкански полуостров.
Доколкото в случая, ние сме спирачката, не е лошо да си зададем въпроса защо е така.
Дали ще кажем "да" или "не" за старта на процедурата за присъединяване на СМ, не можеше да повлияе въобще на някаква промяна на настроенията и официалните ни отношения със съседите и това се видя след нашето НЕ. Дали станаха по-обективни, езика на омразата стана език на любовта или вече крадат "по-умерено" от наата история?
Не каквото беше, такова си остана, само че наляхме ( все ми се струва не случайно) вода в мелницата на тяхното ВМРО. В случая, сме свидетели, как благодарение на желанието на баце да си доизкара мандата, игра по свирката на шкембе войвода и с това се наля водица в скачените съдове, каквито са нашето и тяхното ВМРО-та и те разбира се използват ситуацията. А кой генерално има полза - пак нашите "братушки" и техните съратници в лицето на Велика СРПските съседи, които нямат нищо против да докопат по някое евро, но иначе от сърце мразят "европейската уния"
Ако си представим за момент, че тук на балканите сме всичките в ЕС, изведнъж ще се окаже, че няма какво да делим. Нека всеки да се смята за какъвто си иска, да си лапа националните мезета, да си пие националните питиета и да се пее любимите песни. Е, вярно е, че ще го позакъсат митничарите, ама това не пречи ние да си гледаме работата и/или бизнеса и да си пътуваме накъдето ни видят очите.
Но това означава видния пазач на нашата история, шкембе войвида и неговата чета, както и техните аналози в СМ, да останат без работа - кофти е нали?
Molossian
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#32] от "Пипера е много лют":
Panta rhei....Ми как да ти кажа.
Защото РСМ си е чисто интернационал-болшевишки проект.
Времената се менят, най-верните комунисти станаха на либерали, но мисленето си им остана същото. Те просто са си наследници на Жоро Тарабата - един от най-големите национални предатели в българската история.
xm...
Рейтинг: 1366 НеутралноСоросоидщини.
Както д-р Михайлов много точно ги определи - този тип люде виждат бъдещето си в колективната европейска евтаназия на България.
Тази статия е перфектното доказателство за това определение!
БОНГО
Рейтинг: 1968 НеутралноМакедонизмът тип ОМО срещу българското население е досущ българизма на някои нашенски политически партии насочен срещу СМ.
Съвет към елитите в СМ да де откажат от македонизма е равнозначен на съвет към нашите елити да се откажат от българизма. Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
kvasimodo
Рейтинг: 1346 НеутралноПоредния продажник.
"Което беше порок стана обичай" - СенекаDDR
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "tsvetko_51":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Белгия е една от старите страни в ЕС. Въпреки това има големи разногласия между холандскоговорещите и френскоговорещите - до степен на сепаратизъм. Италия и Авсдтрия са в ЕС. Въпреки това в Южен Тирол жарта тлее под пепелта (всеки, който е бил по-дълго там и е разговарял с метните, знае за какво иде реч). Виждаме какво се случва в Испания - каталунци, баски ... Унгария, Словакия и Румъния също са в ЕС - и въпреки това се виждат проблемите с унгарците в Словакия и Румъния, които Унгария явно и скрито хвърля съчки в огъня. В Югославия всички са си били братя - видяхме как завърши. В СССР националният проблем е бил решен много добре - всеки е бил какъвто си е искал и всеки е имал атономии, краища и т.н. Е, видя се как завърши. Тези приказки за всеобщо братство и пиене на ракия са за наивници на маса. Чхия и Германия са също в ЕС, ама защо чехите не отмениха Бенешовите декрети?
Един Българин
Рейтинг: 476 НеутралноПрочетох статията само за да видя поредния продал се автор. Как може БЪЛГАРИН да напише пдообно нещо?
Един Българин"В интерес на всички съседни държави е да се разделят радикално с т.нар. македонския въпрос и да започнат да мислят за общата стабилност на Балканите" - на кои всички? НА Сърбежите - Да, на Гърлжите - ДА, дали е в интерес на България да селим народа и дъжавата си на две - ами не е разбира се! Не е имало българско "вето", а просто РСМ не е готова за ЕС с териториалните , лингвистичните и историческите си претенции към ЕС (не само към България).
xax
Рейтинг: 225 НеутралноДъното на Дневник и Кириак Стефчов не може да го изкопае!
Stefan Stoyanov
Рейтинг: 5 НеутралноД-р Попов,
1. Влизането на РСМ в ЕС само по-себе си няма да осигури необходимата стабилност нито на РСМ, нито на региона. Това не само е наивно да са мисли, но е и вредно и опасно да се твърди.
И Вие сам сте посочил една от най-важните причини за това в своята статия: "през последните 20 години страната(РСМ) развива своя нездрава форма на национализъм".
Докато РСМ не пожелае и не се реформира достатъчно, изкоренявайки крайния национализъм, основан на лъжи, фалшифициране на историята, езика на омразата и претенциите към съседите, не може да стане член на ЕС.
Отговорността за бъдещото добро развитие, стабилност и оцеляване на РСМ е отговорност на управляващите в РСМ. Не приписвайте тяхната отговорност на техните съседи.
2. Най-огромният риск за дългосрочната стабилност на Балканите е фалшифицирането, краденето и преписването на историята съгласно конюнктурните цели и амбиции на дадени политици или държави от Балканите, Европа или Америка или откъдето и другаде по света.
Изключително безотговорно е да се твърди, че проблема между РСМ и България е обсъждането на анархизми и някакви романтични блянове за историческото ни минало.
Ако нямаме отговорност пред историческата истина, тогава утре всеки може да има териториални и какви ли не други претенции към всекиго.
Имаме остра нужда от категорично отстояване на историческата истина на Балканите. Това е основен фактор за гарантиране на дългосрочна стабилност в региона.
chvor_s
Рейтинг: 442 ВеселоАвтора продуцира церебрални полуфабрикати,опаковани в шумолящия станиол на мисълта ,,Дайте да дадем😁".Да дадем всичко на югославския продукт РСМ-ей така,от добра воля-ние историческо признание,ЕС фондове,САЩ военна защита,Гърция-име и знаме,а Сърбия ,Русия и Китай-управляващ елит/той вече си им е инсталиран де/.И всичко ще бъде прекрасно-особено ако на въпросния професор вземе та му дойде акъла на място-т.е. в черепната кутия и спре да ни ощастливява с мнението си.Особено по въпроси ,свързани с историята и интересите на България.
de val
Рейтинг: 8 НеутралноСамо за справка: вчера президента Байдън призна арменския геноцид и си навлече гнева на турската страна. Защо се повдига този исторически въпрос и по-такъв начин, оставям на г-н Попов да помисли.
Предлагам да приложи модерния си и умерен подход и да намекне на Държавния Департамент, че повдигането на темата за арменския геноцид 100 години по-късно е
"израз на националистически анахронизъм, който смесва културни въпроси с проблеми на международната сигурност" и също, че "стабилността на Балканите и Близкия Изток зависи от укрепването на държавността в" Турция "което на свой ред може да бъде гарантирано единствено по пътя на членството ѝ в ЕС."
Манчо
Рейтинг: 2982 ЛюбопитноУчебник, публикуван през 1977 г., описва Македония от началото на ХХ в. по следния начин:
Мараба, С-ДС доносници!*************************************************
Този учебник има ли си автор, издател, език? Или упоменаването на тези задължителни елементи, които трябва да съпътстват един цитат, не отговаря на изискванията, поставени от поръчителя на този витиеват антибългарски / "Няма да е достатъчно българското правителство да бъде принудено да отстъпи под външен натиск."/ текст?
Тюфлекчия
Рейтинг: 3554 ВеселоАйде на гранта народе! Такива като автора и цялата редакция на Дневник ще напишат статия и срещу майките си ако дедо Сорос нареди. Умнокрасивите така и не разбраха, че по въпроса за Македония нямат думата - обществото е единодушно.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Vassil Stoychev
Рейтинг: 1182 НеутралноДокторе, моля гледайте си кул/хал-турата и не се изказвайте неподготвен по други въпроси. На Балканите съществува държавата Босна и Херцеговина, която де факто е разделена на три части с умиротворители там където трябва да се гарантира връзката между ключови области. Та тези опорки спуснати ви от някой център си ги отпечатайте на тоалетна хартия и си я използвайте по предназначение.
Що се отнася до Севрна Македония - те трябва да се откажат от териториални претенции, да спазват правата на нашето съвсе не малко малцинств там и да спрат да ни крадат историята. Преди това никакъв ЕС !!
lii07621540
Рейтинг: 144 НеутралноОще един продаващ безродие и вмъкващ чужди интереси,представяйки ги за български.Нищо ново под слънцето.За да продаваш някаква теза на българския народ,първо трябва да спечелиш неговото уважение,а не да се изтъпанчиш с титлите си и да раздаваш акъл на хората,имащ се за последна инстанция.Понякога е по добре човек да си замълчи,но грантовете трябва да се изработват и да ни предлагат "Европейско решение" съобразено с интересите само на някой страни от Европа,като България не е включена в тях.Тя е тази ,която трябва да отстъпи и да си плюе на миналото,защото така е угодно на някой,който се има за цяла Европа и определя ,кое е Европейско и кое не.Клоун.
filofob
Рейтинг: 1387 НеутралноОставяме тезата на автора, която има смисъл. Но пък не е нищо ново и плод на сериозен анализ. Но след това описва как всеки искал тази територия. А къде са македонците? Дори в цитирания учебник, писан по времето, когато вече е измислена македонската нация нещо не се споменава такъв етнос. Ама другите били виновни, че искали земята на македонците, нищо, че там македонци нямало. В случая той поема теза, която си съществува на запад за някаква славянска маса, която с не определяена към началото на 20 в етническа принадлежност.
Изводът е покъртителен. За да не бъде част от "външна сила" добре й било в Югославия и ОИ. Които явно са ВЪТРЕШНи сили Е, там някакви репресии и чистки се поменават, ама то за добро.Сигурно би било да е част от Санстефанска България или Гърция спрямо мегали идеята. Но в Югославие може. Що не вземе да го изтропа това за Босна, примерно, която и в момента се раздира от противоречия между съставящите я общности? Че им било доббре в Югославия, въпреки някои репресийки. Ще е спокойно и няма външни сили да се мешат.
Но най-абсурдно е как изобщо не обяснява какво всъщност иска България от Македония. Договор за добросъседство, историческа комисия. Може би дори доста противоречивата българска позиция през годините. Не споменава и македонските претенции за малцинство и съответно отричането на българско такова в Македония.
Обаче се е загрижил за албанците. От думите му излзиа, че в конкституцията на Македония изрично е дадено предимство на славяните. А угнетените албанци, просто искат справедливост. А не изрично конституционно разделение на двата етноса. И войната, която била спряла, щото били скромни милите. А не щото нямат подкрепа от САЩ и ЕС за реално отцепване. В контекста на статията плюеща лошия славянски национализъм можеше да спомене и албанските писания за Охрид като илирийскийска столица и мечтите за еднна Албания обхващаща и Западна Македония.
Изобщо, все едно някой от Гренландия е писал по тема, с която за пръв път се запознава по вестникарски заглавия от Норвегия и Финландия.
Трябва да има някаква редакторска намеса на база качество на материала. За някакво европейско списание, всякакво писание от местен, по тази тема, която им е далечна е добре дошло. То Дневник поне от обща историческа и политическа култура и някакво знание как се пише анализ не би трябвало да препечатват подобно плоско и изпълнено с клишета нящо. Поне по темата за македония е писано и се пише достатъчно. Включително и срещу сегашната позиция на България. Та авторът не прави голяма откритие, нито разбунва кошера с някаква нова идея.
filofob
Рейтинг: 1387 НеутралноДо коментар [#51] от "tsvetko_51":
И си прав и не си прав. Може да се оспорва балканският национализъм. Но това трябва да е обективно и на база познание на историята и процесите. Може да се укорява и българската позиция, която спира Македония по пътя към ЕС. Но каква е българската позиция? Тя липсва. Има някакво тълкувание в едно изречение до какво щяло да доведе според автора. Няма и нищо относно македонските реакции сега и през годините.
Petar Ganchev
Рейтинг: 8 НеутралноЕ какво сега.....да лигитимираме лъжци и крадци....така ли?!
асен георгиев
Рейтинг: 811 Неутралномного ще се радвам да се срещна с авторчето насаме и някъде по-далеч от цивилизацията. тогава бих му показал какво значи да си предател и майкопродавец! сор през носа ще му излезе!
David Moyseev
Рейтинг: 749 НеутралноАвторът недвусмислено призовава България да си свали гащите в името на "устойчивото развитие на СевМак" - отказ от всякакви претенции към наглата кражба и поругаване на българската история, национални герои, материално и нематериално духовно наследство, обругаване на българите с водопади от омраза в медии и държавни скопски институции ...и всичко в името да не се допуснело разпадането на абсолютно обречената СевМак! Кому е нужна целостта на една шовинистична и изкуствено сглобена територия тип Титов Франкенщайн, умнико Попов??? Този хибрид е еднако опасен и за балканската, и за европейската сигурност. Да не говорим за сигурността и националното достойнство на България. Разпад на СевМак!
bawarec
Рейтинг: 443 Неутрално"Населението е разделено на девет групи: турци, българи, гърци, сърби, македонци, албанци, власи или куцо-власи, евреи и цигани."
От този текст излиза, че тези етноси са с еднаква численост. А, че българите са били мнозинство, кого го интересува. Тук е заложено началото на подмяната на истината, която авторът извършва.
Ако сме умни, ще постъпим като гърците. Ще оставим РСМ да и уври главата. А който от нашите вардарски братя иска в ЕС, ще си извади български паспорт.
Пълно е в Германия с такива. И не съм ги чул да ми пропагандират теоррите на автора.
razor
Рейтинг: 810 НеутралноВ допълнение на учебника по история от 1977 г., мога да препоръчам на автора на статията и тази мемоарна книга от 1906 г.
В нея един македонски "бандит" (комита) признава цялата строго пазена истина за българите и македонците в Македония от края на 19-ти и началото на 20-ти век!
shorturl.at/gtCP0
SgtPepper
Рейтинг: 8 НеутралноБѫлгарски Народни Пѣсни
https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9QСобрани одъ Братья Миладиновци, Димитрія и Константина
"Членъ одъ мѫшки-отъ родъ сѣ употребвитъ ѫтъ, атъ, о, отъ. Сѣ употребватъ 1) ѫтъ — по край Дунавски-те мѣста до Тѫрновско; 2) атъ — по край Балкански-те северни стѫрни; 3) а — на обе-те стѫрни отъ Балкан-отъ, особено во Тракія; 4) о — одъ Сереско, доходвеещемъ до Кукушко, по дѫлжина-та од Родипи до Самоковско, (Софійско) и сѣ извѫртвитъ до северни-те стѫрни отъ Македонія; 5) отъ — на ’си-те други западни стѫрни, како Охридско, Прилепско, Битолско. Множ. число одъ мѫшки-отъ и женски-отъ родъ те (во ’си-те западни стѫрни), а тѣ (тіе) или ти (во восточни-те)."
observador
Рейтинг: 225 НеутралноСтатията е 1:1 към това, което се пише и в Скопие. Ето няколко отличителни белега:
1. Условията на България умишлено не се споменават. Създава се внушение за тях, че са архаични и т.н., но те случайно (?!) не са изброени никъде в текста.
2. В синхрон с позицията на Скопие, се внушава, че позоцията на България от ранния 20-ти век до днес не е претърпяла никаква промяна.
3. Дългият списък провокации на Скопие от 2017 досега и системното избягване на диалог и спазване на договора не са споменати.
4. Внушава се, че позицията на България е нецивилизационна и неевропейка. Пропуска се, че България мина през своя национален катарзис през 90-те - осъди Възродителния процес например, отмени териториалните си претенции. Скопие дори не е започнало този разговор.
5. Внушава се, че България създава потенциален проблем на ЕС, когато в действителност България предпазва ЕС от една бомба със закъснител, чийто ментори в ЕС са стожерите на анти-ЕС движението Унгария и Словения. България също, както и през 90-те, разбира вътрешно-югославските настроения и планове по-добре от съюзниците ни и както и преди, сигнализира за нередносите в Скопие.
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#51] от "tsvetko_51":
"Не каквото беше, такова си остана, само че наляхме ( все ми се струва не случайно) вода в мелницата на тяхното ВМРО. В случая, сме свидетели, как благодарение на желанието на баце да си доизкара мандата, игра по свирката на шкембе войвода и с това се наля водица в скачените съдове, каквито са нашето и тяхното ВМРО-та и те разбира се използват ситуацията. "
Казусът със Скопие няма партиен отенък у нас, ако изключим неясната позиция на ДБ, която вероятно е резултат от различните позиции на ДСБ (чухме Костов) и Да България (либерален подход). ДПС също имат мек подход. Всички останали са единодушни.
Нашето и тяхното ВМРО не са никакви скачени съдове. Анти-българизмът в РСМ е основна тема изобщо. Тяхното ВМРО е водеща партия с много силни структури (подобно на ГЕРБ). Нашето имаше по-висока подкрепа преди целият този случай, днес вече дори не влиза в парламента. А тази тема за Скопие не фигурираше в дебатите по изборите.
Между българското и северно-македонското общество има огромна разлика в еволюцията. България отдавана е надживяла ниските страсти на Груевски, Заев и сие и няма по-красноречив пример от изпадането на ВМРО от парламента и то след твърдо вето. Българите си коментираме по фейсбук и ничие знаме не сме горили.
Спрете с този Каракачанов, че то е смешно. Поне да беше минал 4%...
Защо Ви е страх да погледнете казуса в дълбочина - да проследите документите и поведението на всяка страна, условията на България. И тогава ще видите, че няма нищо нелогично и че в Скопие няма никаква политическа воля за промяна.
Борис
Рейтинг: 492 НеутралноДоколкото "македонският въпрос" е създаден от политици, то и решението му може да е само политическо, но не и "историческо" т.е. от историци. Създаването на т.нар. историческа комисия е поредното голямо "подхлъзване" на българската дипломация от страна на сърбомакедонизма.
🇧🇬🇺🇦