Вината на много от умните и кадърни лекари е, че търпят

Болничната помощ е в лошо състояние, не само технически.

© Дневник

Болничната помощ е в лошо състояние, не само технически.



Коментарът е от профила на автора във "Фейсбук".


След поредната вълна на ковид в България по медиите излизат усмихнати чичковци и лелички, свързани с щаба и министерството, сякаш кризата е отминала и работата е добре свършена. Нищо по-далеч от истината. Може би острата ковид вълна е отслабена, но какво имаме като резултат?


1. 16 хиляди починали само от ковид, които биха били живи при други обстоятелства




2. Поне още толкова починали поради блокираната здравна система


3. Напълно омаломощена и демотивирана лекарска и сестринска трупа по болниците, напълно изчерпани физически и психически общи лекари. Тези хора са в тежък стрес, посттравматичен синдром, и, и, и...


4. Преди кризата България беше държавата с най-висока смъртност в СВЕТА, след кризата това само ще се влоши.


Ако искаме някаква промяна в тази ужасна тенденция,


трябва да се вземат дългосрочни спешни мерки за:


- сериозен контрол при бъдещи вълни на инфекцията. Необходимо е ваксиниране с най-висока скорост


- разгръщане на капацитета и модернизирането на спешната помощ


- болничната помощ е в лошо състояние, не само технически. Персоналът, който изнесе кризата на гърба си, в голямата си част не са "звездите" и "професорята" по медиите, а обикновени лекари, което свършиха черната работа. Реформирането на болничната помощ преминава през изчистване на огромният брой несменяеми шефове на болници и клиники (не всички, но много), което през годините се интересуваха единствено и само от лично облагодетелстване. Професионалното ниво на много от тях е посредствено.


Спомнете си умело заметеният "под килим" скандал с правителствената болница, разкрит от Миролюба Бенатова. Да сте чули нещо да се случва? Многократно нарекохме тези "видни медици" медицински олигарси - те всички са с големи политически протекции. Разчистването трябва да се извърши от смели хора, които, за съжаление, е трудно да са от системата - начело на една подобна реформа трябва да са хора, външни на системата, по възможност НЕ лекари.


- без да коментирам причините, но професионалното ниво на медицинското съсловие в България е ниско. Изключителни единици има, но като цяло средното ниво е лошо. Това изисква сериозни реформи в качеството на образование и следдипломна квалификация. Не може много от курсовете за следдипломна квалификация да се водят от професори, които знаят по-малко от курсистите. Много често са именно тези медицински олигарси, които се считат за "богове", а са реално посредствени схемаджии.


- започване на масивни кампании за подобряване на храненето, затлъстяването, консумация на движението и пушенето.


Българинът е в отчайващо физическо състояние.


- коментарите на медии и политици, че проблемът бил в търговската форма на болниците, е пълна глупост. Медицината е скъпа услуга, която има цена. Проблем е как се управляват и източват тези търговски дружества (почти всички на загуба), на начина на остойностяване на медицинските услуги, а не в конкретната форма на управление.


Голямата вина на много от умните и кадърни лекари в България е, че търпят тази ситуация и мълчат, дори да са на водещи позиции. Защото олигархията не прощава, както винаги.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Еми, ОТЪРВАВАТЕ ХОРАТА!
    Защо да преживеят още шокове, хиперинфлации, грабежи, гавра с техната чест, гордост и достойнство? ПОНЕ ГИ УБИВАТЕ БЪРЗО И КАЧЕСТВЕНО СЪС АНТИБИОТИЦИ,ПО ПРОТОКОЛ.
    А,да, а тез дет немат пари напрао ви издъхват на стълбите. което си е ПОСТИЖЕНИЕ!
    БРАВО ДРУГАРИ ТЪРГАШИ. НОМЕР ЕДНО СТЕ!

  2. 2 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 865 Неутрално

    “Българинът е в отчайващо физическо състояние“
    Трагедията на този народ е в ниската здравна култура и в слабото образование. Оттам са и повечето беди. Ако не се направи дълбока реформа в образованието в БГ нищо няма да се промени. Или както казваше Марк Твен Не позволявайте училището да попречи на образованието.
    За съжаление този доктор е прав, но бедите са другаде .
    Дано децата ни да са по умни от нас. За филията с мас да не споменавам, сега ще изпълзят гербаджийските хлебарки да нацвъкат автора.

  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2179 Любопитно

    Доколкото разбирам автора не практикува в България. Как е събрал впечатления за проблемите в българската здравна система? Би било и нтересно да се чуе и мнение от първа ръка, на практикуващи в Бг медици. Сигурно е прав за много неща автора, но по интересно би било мнение от първа ръка.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    "Многократно нарекохме тези "видни медици" медицински олигарси - те всички са с големи политически протекции...."

    Сещам се за един мазен "професор" от "Пирогов" - д-р Балтов. който успя да убеди Борисич за "зелени коридори"( звучи еко), и големите държавни болници да изземат кампанията по ваксинирането от личните лекари, и да усвоят допълнително някои други милиони.

  5. 5 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 1562 Любопитно

    А как стои въпроса с умните и красиви лекари?🤡

    Много съм прост
  6. 6 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    “ Преди кризата България беше държавата с най-висока смъртност в СВЕТА“
    ——
    Отнасям се скептично към всяко емоционално изявление, та погледнах в интернет и няма лъжа — делите първото място на 15 умрели на 1,000 за 2018та с братята сърби и украинци.
    https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.CDRT.IN

    Само 2 невинни въпроса:
    — Ма вярно ли отрудените редови лекари нямат псолютно никакъв принос към туй първо място?
    —И на кого се надат “умните и кадърни лекари” да доди да ги спаси от олигарсите им? Дядо Иван ли пак? Или някой друг дядо?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#4] от "historama":

    приоритет е да ваксинираш максимално бързо, а не да се мотаеш, за да може личните лекари са добре. но не трябваше сульо и пульо, а първо с възрастните да почнат. като в белите държави, не е грях да попрепишеш чат пат

  8. 8 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    По принцип всички лекари са умни и кадърни хора .
    .....коет съвсем не значи ,че са добри лекари

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    Луд умора няма,само се поти!

    Хиляда пъти беше ДОКАЗАНО,че няма "пандемия" и,че тия починали от Ковид,не са починали от него,но платените псевдо-лекари като тоя,продължават да дуднат!

  10. 10 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    ''Медицината е скъпа услуга, която има цена''

    прав си ,докторе.
    пфайзер и една камара други компании ги съдиха за картел .
    вдигали цени на генерини илачи на поразия .
    https://www.courthousenews.com/sandoz-pfizer-and-2-dozen-accused-of-fixing-generic-drug-prices/

    и след като почти навсякъде болниците ''доставят медицински услуги'' , а не просто лекуват , след като търговските пътници на фармата сноват по кабинетите и обещават процент срещу изписани определени илачи , това ти твърдение е доста лицемерно .
    ама ти не си виновен де, не ме разбирай грешно .

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    "Медицината е скъпа услуга, която има цена."
    ...................
    Българинът знае, че медицината е безплатна.

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    До коментар [#7] от "karatista":

    Уважавам лекарската професия, както и техния професионализъм. Но бих искал и мен да ме уважават, защото съм специалист в моята област, и съм чел това-онова. напр. че:
    1. Ваксината не е панацея, не изключва повторно заразяване, а и е необходимо да се повтори след 180 дена;
    2. Ковид 19, или САРС е вид грип, по-неприятен от класическия (по-лоши последици), но правило е противогрипните ваксини да се правят в навечерито на грипния сезон, а не в края на пролетта.
    3. Ако професорите и докторите бяха убедени в ползата от ваксинат, нямаше да ме карат да подписвам декларация.

  13. 13 Профил на klb091008761
    klb091008761
    Рейтинг: 92 Неутрално

    Не виждам ваксинирането с какво ще подобри ситуацията. Лекари като тоя май се информират основно от "националните" телевизии и от глупостите на министъра си, без много-много да разсъждават.

  14. 14 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Ккаквоса виновни??? Умните и кадърните си хващат пътя. Всичко започва от института.Когато завършва медика,за да получи специализация трябва да търси дали има такива места по специалността,тези места са строго определени от държавата и обикновено отпуснати за дечицата на същите специалисти на местно ниво. Представете си -медика има знания и умения и желания за кардиолог,но дечицата са заели местата и има за педиатър. За да започне обучение по кардиолога специализанта трябва да учи и да си плаща,и не получава заплата....е по желание не дава дежурства/ако е преимущество/ И така на 30-32 години без заплата ....а в бъдеще и назначението по специалността абсолютно не е гарантирана. Е има и един обратен пример,с иранско-британския доктор,който избра България- да е жив и здрав дано подобри системата.

  15. 15 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#13] от "klb091008761":

    по-голяма част от тях даже отказаха да се вакснат .
    смятай .
    а кога първите бъдат хванати да издават фалшиви сертификати за вакса , ше му флезна у фейсбук профила и ше му го напомня .

  16. 16 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    виж каква е ситуацията в израел и пак да говорим. в последните дни нямат нито един починал. ние имаме 200. не знам какво повече мога да кажа.

  17. 17 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Вината на много от умните и кадърни лекари е, че ги превърнаха в рекламни лица на фармацевтичната индустрия.

    Фармацевтичната индустрия и медицината са в тотално противоречие, тъй като функцията на първата е да печели от заболяванията на населението, а на втората - уж да лекува. Фармацевтичната индустрия няма интерес от здраво население - това би довело до нейния скоропостижен фалит. Тя има интерес от продажбата на медикаменти, които поддържат заболяването в допустими граници, но не го лекуват напълно - и огромната част от нейните приходи се дължат на подобни поддържащи препарати.
    Фармацевтичната индустрия е чумата на 20-ти век, дали ще остане такава и през 21-ви зависи от лекарите, които търпят да са нейни слуги, защото така им е изгодно.

    Картаген трябва да бъде унищожен
  18. 18 Профил на b.rainstorm
    b.rainstorm
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Убийствена статия. Д-р Илиев, благодаря ви за този доста точен коментар. За съжаление само тези, които са осъзнали нуждата от това да инвестират в здравето си, ще го прочетат. Останалите ще карат през просото - както и до сега.

  19. 19 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#16] от "karatista":

    заваляха новини за зачестили случай на възпаление на сърдечния мускул .
    астра-зенека и дж и дж отвръщат на удара :)))

  20. 20 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#7] от "karatista":Уважавам лекарската професия, както и техния професионализъм. Но бих искал и мен да ме уважават, защото съм специалист в моята област, и съм чел това-онова. напр. че:1. Ваксината не е панацея, не изключва повторно заразяване, а и е необходимо да се повтори след 180 дена;2. Ковид 19, или САРС е вид грип, по-неприятен от класическия (по-лоши последици), но правило е противогрипните ваксини да се правят в навечерито на грипния сезон, а не в края на пролетта.3. Ако професорите и докторите бяха убедени в ползата от ваксинат, нямаше да ме карат да подписвам декларация.
    —цитат от коментар 12 на historama


    Не знам какво и къде си чел, но и за операция на камъни на жлъчката се подписва декларация.
    Явно докторите не са убедени от ползата на операцията, според теб!

  21. 21 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1552 Весело

    Много ми е готино всяка сутрин,
    като отворя "Дневник" новините да
    започват с поне две -три статии за умрели,
    заразени, изтощени, преуморени, карантинирани,
    излекувани все от "ковид-19"!
    За какво ще се пише, ако го победим
    ми е бедна фантазията!

  22. 22 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":виж каква е ситуацията в израел и пак да говорим. в последните дни нямат нито един починал. ние имаме 200. не знам какво повече мога да кажа.
    —цитат от коментар 16 на karatista


    Той е чел много, но явно това го е пропуснАл, за Израел.

  23. 23 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#18] от "b.rainstorm":

    брачед, брейнсторминга май ти е изпил мозъка.
    както казваше един лекар в Морско Училище- нямаш ли генетична кредитна карта и да се скъсаш да ядеш марули и да бягаш по 20 км всяка сутрин , файда никва .
    човешката популация се изражда на генетично ниво .
    затуй искаха да правят ''заменяща миграция'' в някои държави :

    United Nations projections indicate that over the next 50 years, the populations of virtually all countries of Europe as well as Japan will face population decline and population ageing. The new challenges of declining and ageing populations will require comprehensive reassessments of many established policies and programmes, including those relating to international migration.

    Focusing on these two striking and critical population trends, the report considers replacement migration for eight low-fertility countries (France, Germany, Italy, Japan, Republic of Korea, Russian Federation, United Kingdom and United States) and two regions (Europe and the European Union). Replacement migration refers to the international migration that a country would need to offset population decline and population ageing resulting from low fertility and mortality rates.https://www.un.org/en/development/desa/population/publications/ageing/replacement-migration.asp

  24. 24 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 622 Неутрално

    В България демографската група на възрастното население е изключително висока - над 20% от хората са над 65 години и е нормално да имаме висока обща смъртност, просто защото хората сме смъртни. Докторът от Берн можеше да се засрами от плоските си манипулации... ако можеше.

  25. 25 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1982 Весело

    Аз ли само забелязвам зле прикрито ликуване у т.нар. доктор от лабораторията в Берн че се е спасил навреме от България?

  26. 26 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#17] от "Alan Blackmore":

    целта е- подържане на населението достатъчно болно , че постоянно да има нужда от лекарства и достатъчно активно , че да може да заработва мангизи и да ползва ''здравните услуги'' достатъчно длго :)))

  27. 27 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    - сериозен контрол при бъдещи вълни на инфекцията. Необходимо е ваксиниране с най-висока скорост

    Тоя титан на мисълта и действието що не се върне, да ни оправи?

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости
  28. 28 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#22] от "4ort":

    Извинявай за нелепата хипотетична ситуация, но нека я допуснем :

    Вирусът мутира в непредвидени мащаби и наличните ваксини не го ловят. Правят се нови и се реваксинира населението, и процесът се повтаря до безкрай.

    Страните със слабо ваксинирано население, където повечето от податливите (уви!) са си отишли в един момент имат някакво количество заболели и смъртни случаи близки до починалите от грип.
    Страните със силно ваксинирано население са в нов локдаун и имат огромен процент смъртни случаи, а вече са платили милиарди за ваксини.

    За съжаление така работи еволюцията. Колкото повече се пазиш от нея, толкова по-уязвим ставаш.

    Картаген трябва да бъде унищожен
  29. 29 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    От Берн нещата със сигурност се виждат по-ясно!
    От Берн може да се мисли принципно и свободно, НО
    Берн не е в България...

  30. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    "Медицината е скъпа услуга, която има цена."...................Българинът знае, че медицината е безплатна.
    —цитат от коментар 11 на 4ort



    До коментар [#11] от "4ort":

    Медицината е безплатна,(по Конституция,ал.2,чл.1),тоест солидарна. Както е на Запад.

  31. 31 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Вината на ВСИЧКИ в България е, че търпят.
    Уви, не го и разбират дори.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  32. 32 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#28] от "Alan Blackmore":

    тъй, тъй... те американците не са чували за еволюцията в техния сектор от плоскандия

  33. 33 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    швейцарските другари започнаха вакса-кампания , обаче:
    ''Switzerland’s vaccination campaign started more than three months ago but has run into trouble, notably over a lack of supplies.''
    Meanwhile, Swiss residents with health insurance coverage can now receive a maximum of five free self-testing Covid-19 kits per month.
    The association of pharmacies said there had been steady interest for the equipment on Wednesday but there was no information about a possible shortage in a specific region.

    асоциацията на фармацевтите надушва КРЪВ

  34. 34 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#24] от "zakkwylde":

    В други страни от Европа възрастното население е с по-голям дял, но смъртността от Ковид е поне два пъти по-ниска от нашата. Ние за съжаление се върнахвме на 4% от заразените и сме на път да изместим Черна гора от 6-то място в света по починали на 1 млн. население.

  35. 35 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3690 Разстроено

    До коментар [#24] от "zakkwylde":

    Възрастните над 65 години у нас са 20%, т.е. колкото в Швеция и по-малко отколкото в Япония /26%/, Италия /22%/ и Германия /21%/.
    А смъртността през 2019 е била у нас 15,5 о/оо, в Япония 11 о/оо, в Италия 11 о/оо, в Германия 12 о/оо, в Швеция 9 о/оо.
    Защото продължителността на живота е била у нас 75 години, а в Япония 84 години, в Италия 83 години, в Германия - 81 години, в Швеция 83 години.
    И защото средната продължителност на здравия живот у нас е била през 2015 - 66,4 години, в Япония -74,9 години, в Италия 72,8 години, в Германия 71,3 години, в Швеция - 72 години. Т.е. българите умират на възраст, когато японците само се разболяват.

  36. 36 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    До коментар [#34] от "kmat":

    Откъде знаеш,че са починали от Ковид,след като аутопсиите са забранени по "съвет" на мошениците от СЗО?!

    Ти въобще чувал ли си за понятието ЗДРАВ заразеноносител? Това че са заразени,не означава че са болни.

  37. 37 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    Стига се упражнявахте по темета с държавата с най-висока смъртност в света, първо защото не е вярно, второ защото не се дължи само на медицински причини, да не кажа че медицинските имат много малко влияние в сравнение с демографските, трето, защото е напълно безсмислено и освен да засилваме чувството на общо нещастие в страната, по което наистина сме на първо място в света.
    Изобщо, за състоянието на здравеопазването, общото здравословно състояние на хората, и качеството на живот, обективното мерило е средната продължителност на живота а не смъртността.

  38. 38 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    Много точна оценка. И тъжна, Но такава е реалността. Виждам все повече български лекари да надигат глас, подкрепящ тезите на д-р Илиев. Отделно лекарите в големите софийски болници игнорираха шефовете си, които ги предадоха и се хвърлиха да обслужват мракобесниците Борисов и Гешев. Та надежда има, Аспарух Илиев.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  39. 39 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    “Българинът е в отчайващо физическо състояние“Трагедията на този народ е в ниската здравна култура и в слабото образование. Оттам са и повечето беди. Ако не се направи дълбока реформа в образованието в БГ нищо няма да се промени. Или както казваше Марк Твен Не позволявайте училището да попречи на образованието.За съжаление този доктор е прав, но бедите са другаде .Дано децата ни да са по умни от нас. За филията с мас да не споменавам, сега ще изпълзят гербаджийските хлебарки да нацвъкат автора.
    —цитат от коментар 2 на SSS


    Оставете хлебарките настрани, те са неприятни, но не хапят.
    Не е редно да се казва "този народ" - този народ, това сме ние, барабар с децата, внуци и стринки. И да, вярно е, че всичко опира до образованието - и на лекари и на веки един от нас - за да не си избираме управляващи, от които да ни е срам и да ги псуваме, ама в къщи, като си пием ракията.
    Общо взето обаче, статията е по въпроса за здравеопазването и е кратък, но доста точен анализ. Настина е редно, най-малкото и "евтино" в тази област нещо да се подобри - организацията и ако щете и отчетността, в чисто счетоведен план. И двете не са лесни за осъществяване, но не струват скъпо. Лошото е, че противодействието, при това вътре и вън от системата ще е огромно, защото ще лиши маса хора ( началници и шефове, доставчици на апаратура, лекарства, консумативи, фирми за поддръжка и ремонт) от бая големи и в не малка част неправомерни доходи.
    Много шум се вдигна срещу "отпечатаците" по времето на Москов, но мога да ви кажа че виенската главна болница АХК, аналог на нашата Александровска , на всеки пациент с влизането му се слага една каишка на ръката с баркод ( като в олинклузив) и за всяка манипулация се извършва маркиране - т.е. няма как да си получат парите за манипулацията, без значение дали от здравна каса или срещу фактура, ако не е маркирана с твоя код. Е, нашата здравна система се пребори да няма такива глезотии - каквото напише някой там в едни архаични картони - това е. После се чудим ( не всички де, има такива които знаят защо) как парите за здравеопазване растат и никога на стигат.
    Що се отнся до стандартите за работа в системата, нашия БЛС и пръста си не мърда. Каквото и да се случи с някой нещастен пациент по вина на системата, доказано и документирано, те запазват гордо мълчание, но когато стане дума за пари, не слизат от ТВ екраните. Не са нормална съсловна организация, а скапан казионен профсъюз.

  40. 40 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Здравеопазването е ... социална функция !
    Не е търговия.
    Да го повторя ли?
    Социална функция.
    Социалната функция затова се нарича така защото не носи печалба, а осигурява защита и справедливост.
    Да споменавам ли думичката СОЛИДАРНОСТ ?
    В момента здравето е в ръцете на търговци.
    Господ да ни е на помощ.

    кратък
  41. 41 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    От миналата седмица пускам анализ на британското статистическо бюро за екстра смъртността през 2020 в сравнение със средното за предишните пет години. България води в Европа с повишена смъртност при хората под 65 - +12.3% и е чак на шесто място при повишението при над 65 - +8.1%. Така че не е от възрастовата структура на обществото и повечето починали, които не се е очаквало да си отидат, са под 65.

    От статията можете да свалите всички използвани данни, цитирани са източниците и използваните формули, ако някой иска да се задълбочи.
    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/articles/comparisonsofallcausemortalitybetweeneuropeancountriesandregions/2020

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  42. 42 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Къде ги тия 16 000 починали от Ковид?

    Стига се упражнявахте по темета с държавата с най-висока смъртност в света, първо защото не е вярно, второ защото не се дължи само на медицински причини, да не кажа че медицинските имат много малко влияние в сравнение с демографските, трето, защото е напълно безсмислено и освен да засилваме чувството на общо нещастие в страната, по което наистина сме на първо място в света.Изобщо, за състоянието на здравеопазването, общото здравословно състояние на хората, и качеството на живот, обективното мерило е средната продължителност на живота а не смъртността.
    —цитат от коментар 37 на uq


    Не можеш ги убедиш, толкова е лесно да ги използва тия оплаквания човек за политика и за събствена психотерапия чрез достигане на хистерия, че направо е като наркотик.

  43. 43 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Колегата е прав за някои неща. На ниво болници и поликлиники се назначават за управители верни на политиците хора. Правят го всички партии. Тези хора си слагат едни заплатки от минимум 10 000 лева . Редовият персонал колкото и да работи няма голяма разлика в това което ще получи.
    Отдавна съм им теглил майната и работя самостоятелно. Това е бъдещето -индивидуални и групови практики в доболничната помощ от специалисти. В болничната помощ колкото и еретично да звучи за някои - Частни болници!

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  44. 44 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3690 Весело

    До коментар [#37] от "uq":

    за състоянието на здравеопазването, общото здравословно състояние на хората, и качеството на живот, обективното мерило е средната продължителност на живота

    Която у нас преди коронавируса беше 75 години - най-ниската в ЕС.

    И по-ниска отколкото в Куба - 78 години.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7366 Неутрално

    " Преди кризата България беше държавата с най-висока смъртност в СВЕТА, след кризата това само ще се влоши."
    На българите явно не им пука от този факт, щом търпят по този начин да се управлява здравеопазването.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    [quote#30:"deaf"][/quote]

    Чел си друга Конституция!
    Чл. 2.
    (1) Република България е единна държава с местно самоуправление. В нея не се допускат автономни териториални образувания.

  48. 48 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#19] от "pavur":

    ДОЛУ РЪЦЕТЕ ОТ МЕСИЯТА НА НОВАТА РЕЛИГИЯ.

  49. 49 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#43] от "kvasimodo":

    И това не си е работа, в Токуда/Ачъбадем например за каквото и да отидеш, искат да ти правят поне ЯМР, ако може и да те режат, за да вземат повече пари. Имат огромен списък с ненужни процедури, които прилагат за каквото се сетиш, лекарите са обучени как да продават, не как да лекуват, с леко успокояващи думи как все пак може да имаш най-страшното, за което се сещаш и трябва само да направим едно мъничко изследване за 500 лева, което за съжаление ужасната здравна каса не покрива, нито допълнителното ти здравно осигуряване.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  50. 50 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    До коментар [#45] от "Роси":

    С некадърни и корумпирани лекари, в огромната им част, какво друго да се очаква?! Ти колко "сопи" си "изяла" от тях!?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  51. 51 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#43] от "kvasimodo":

    И в частните болници е същата работа. Вече се изравниха заплатите с държавните. Цитирам изказвания на собственик на голяма частна болница и местен олигарх - защо да увеличаваме заплатите на лекарите, като те си изкарват допълнително от частните кабинети или съвсем прясно - защо да им плащаме пълните заплати за май месец като има толкова празнични дни. В друга пък им удържат от заплатите допълнителните възнаграждения за ковида, това смятам че директорът ги краде щото е държавна, но филиал и няма никакъв контрол.

  52. 52 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    В отделенията на болниците завеждащите си назначват само ЛОЯЛНИ към ОСОБАТА им лекари , всеки който прояви характер и/или нов подход в работата се таксува като ''токсичен'' за колектива /разбирай шефа -често професор ,и му се намира цаката - било да бъде уволнен,било да бъде така пресиран ,че сам да си отиде.

  53. 53 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1763 Любопитно

    д-р Аспарух Илиев
    Ръководител на лаборатория в Берн, експерт по безопасност на ваксините
    ----------------------------------------------------------------------------

    Този доктор е забегнал в Швейцария и сега от там ни дава акъл?

    Проблемът са докторите, станаха търгаши на здраве, станаха слуги на фармафирмите.

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  54. 54 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    "Медицината е скъпа услуга, която има цена."

    Здравето ми няма цена и е изцяло моя отговорност. Не мога да го поверявам в ръцете на търговци, еле па на рекетьори!

  55. 55 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1752 Весело

    До коментар [#43] от "kvasimodo":И това не си е работа, в Токуда/Ачъбадем например за каквото и да отидеш, искат да ти правят поне ЯМР, ако може и да те режат, за да вземат повече пари. Имат огромен списък с ненужни процедури, които прилагат за каквото се сетиш, лекарите са обучени как да продават, не как да лекуват, с леко успокояващи думи как все пак може да имаш най-страшното, за което се сещаш и трябва само да направим едно мъничко изследване за 500 лева, което за съжаление ужасната здравна каса не покрива, нито допълнителното ти здравно осигуряване.
    —цитат от коментар 49 на fpyyh


    Може и да назначават излишни ЯМР, но ти що не откриеш един кабинет и да поставяш диагнози без изследвания и Ямр?
    Може и без пари да ги вършиш тия услуги, така ще разбиеш " бялата мафия".

  56. 56 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1763 Любопитно

    До коментар [#34] от "kmat":Откъде знаеш,че са починали от Ковид,след като аутопсиите са забранени по "съвет" на мошениците от СЗО?!Ти въобще чувал ли си за понятието ЗДРАВ заразеноносител? Това че са заразени,не означава че са болни.
    —цитат от коментар 36 на deaf


    И всички стъкмистики са на база незаболелите заразени, освен това защо не следят възраста на починалите?

    Щото ще излезне, че преди всичко са почивали хора между 70 и 90 години!!

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  57. 57 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1752 Весело

    Здравеопазването е ... социална функция !Не е търговия.Да го повторя ли?Социална функция.Социалната функция затова се нарича така защото не носи печалба, а осигурява защита и справедливост.Да споменавам ли думичката СОЛИДАРНОСТ ?В момента здравето е в ръцете на търговци.Господ да ни е на помощ.
    —цитат от коментар 40 на Мариана Кълвачева


    Тая социална функция от къде взема пари?
    И ако аз внасям пет лева, как да искам услуга за 50 000 лв?

  58. 58 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 658 Неутрално

    "Вината на много от умните и кадърни лекари е, че търпят"
    д-р Аспарух Илиев
    Ръководител на лаборатория в Берн, експерт по безопасност на ваксините

    Автора на статията не търпял, а избягал.

    И в морето ми е до колене .....................
  59. 59 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Коронакризата показа че лекарите не знаят нищо. Толкова много проби и грешки доведоха до милиони жертви. Научени са да повтарят като папагали заучени фрази. Дори след година пандемия още няма утвърден протокол. А любимият им съвет е обърнете се към лекуващия лекат, а той горкия няма решение.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  60. 60 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#6] от "Gretel":

    Такива лайнари като тебе също трябва да се блокират, защото са вредни с мисленето си “ние-вие”. Ти не си ли част от това общество или си някакво по-висше същество ли какво!? Какво направи за “тях” или само консумираш ?

  61. 61 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    До коментар [#11] от "4ort":

    "Българинът знае, че медицината е безплатна"

    Така е, защото търговецът в бяла престилка му търгува здравето без пари.

  62. 62 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Разбирате ги Вие нещата. Идете във Великобритания да ги проконсултирате, че там се отклоняват от Вашите принципи :)

  63. 63 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1376 Любопитно

    Ръководител на лаборатория в Берн, експерт по безопасност на ваксините
    —цитат от коментар 0 на матряла


    От произведението по - скоро се разбира, че дохтора е риформатор по душа. За безопасността на ваксините си пише в интернета:

    Швейцария къмто 20 април :
    https://www.admin.ch/gov/en/start/documentation/media-releases.msg-id-83218.html

    Ваксинирани - 1.331.000 матряла
    Рипорти за сакатлъци - 1485, оттях тежки 537. От засегнатите 2/3 са женки
    Гушнали букетя - 64 (1 на 20.000 ваксинирани) , средна възраст 82 г (Пенционна Реформа)

    Германия къмто 2 април:
    https://www.pei.de/DE/newsroom/dossier/coronavirus/arzneimittelsicherheit.html

    Ваксинирани - 10.046.898 матряла
    Рипорти за сакатлъци - 31.149, оттях тежки 3.436. От засегнатите 2/3 са женки
    Гушнали букетя - 407 (1 на 25.000 ваксинирани) , средна възраст 82 г (Пенционна Реформа)

    Цифрите ни показват, че немският и швейцарският са брацки народи:
    - профилът на ваксиниращите се е 2/3 женки, дето като им каже телевизора че са пуснали нов невиждан прах за пране търчат да си го купуват, като им каже за новата невиждана ваксина - пак.
    - Пенционната Реформа е еднаква
    - немските бабички изглежда че са с 25% по - яки от швейцарските (една на 25.000 се капичва спрямо 1: 20.000) , обаче единият рипорт е от 2 април, а другия от 20-ти , та може да наваксат да се изравнят

  64. 64 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 984 Неутрално

    А как да предвидим какви ще са бъдещите вълни на инфекциия? Ваксините - ами като всеки производител на някакъв продукт, фармацевтичните компании искат да ги продадат по възможност на по висока цена и да печелят. И разбира се ще казват, че тянхото е най-доброто, най-ефикасното, по-по-най-най. А колко е така, един дявол знай.

  65. 65 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1157 Гневно

    "експерт" по безопасност на ваксините ни обучава на здравеопазване в стил Осиковски. Човека е огромен комплексар и отровен негативист -"Борисов е некадърник, няма какво да го коментираме. Какво друго сме очаквали? Обществото ни е много необразовано, арогантно, невнимателно. Болниците са на ръба на колапса. Сега е особено голяма отговорността на журналистите, които трябва да спрат да дават трибуна на лекари, които не разбират от материята и които саботират усилията за борба с вируса."
    12 ноември 2020 г. ·
    В момента се разиграват евтини риалити формати между родни експерти на тема Ковид-19. Българската медицинска наука е мъничка и не особено водеща в света.
    "експерт" Asparouh Iliev 15 април 21г - разликата в опаковката между Модерна и Файзър е като между две леки коли, Астра и Джонсън се различават от тях както камион от автомобил.
    "експерт" Asparouh Iliev 6 април 21г. Механизмът засега не е известен. Дали става дума за страничен ефект от вирусния носител или коронавирусния белтък, който кодира, е напълно неясно.
    Сега и аз да се изкажа експертно - въздушната спирачка на камиона не действа
    ефективно на вирусния носител и той залепва за "ключето" преди да влезе в "ключалката".
    Ела си тука експертче и да ти влезе в "ключалката".

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  66. 66 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3278 Любопитно

    Не може. Парите не стигат. Трябват за патока на Путин.

  67. 67 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Хайде поне я погледнете тази декларация. Направо ще я копирам тук, защото ми писна от спекулации за отговорност и безотговорност:
    Заявявам че:
    1. съм запознат с ползите от ваксината срещу COVID-19 …………………………… (вписва се търговското име на ваксината), рисковете от заболяването и неговите усложнения; показанията, начина на приложение, противопоказанията, взаимодействието с други лекарствени продукти и очакваните нежелани лекарствени реакции на прилагания биопродукт;
    2. уведомен съм, че при възникване на нежелани реакции след ваксинация следва да съобщя за появата им по всяко време на медицински специалисти или на Изпълнителната агенция по лекарствата чрез попълване на електронен формуляр за съобщаване на нежелани лекарствени реакции от немедицински лица, достъпен на следния линк: https://www.bda.bg/bg/формуляр-за-съобщаване-на-нежелани-лекарствени-реакции-от-немедицински-лица .
    3. съм съгласен да ми бъде/да бъде (ненужното се зачертава) приложена ваксина срещу COVID-19 ………… (вписва се търговското име на ваксината).

  68. 68 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#24] от "zakkwylde":

    СЛУГИТЕ НА СИСТЕМАТА НЯМАТ СЪВЕСТ КАКЪВ СРАМ. ТЕ СА ПОЛУ(ВСЕ ОщЕ) РОБОТИ И ИСКАТ ВСИчКИ ДА СТАНЕМ КАТО ТЯХ

  69. 69 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#59] от "Корки":

    ВЯРНО Е САМО ОТчАСТИ ПРОСТО НАЛУчКАНИТЕ ВЕРНИ ТЕРАПИИ БЯХА ИСКУСТВЕНО КОМПРОМЕНТИРАНИ(С ВЕчЕ ПЕчЛНО ИЗВЕСТНИТЕ ФАЛшИВИ ПУБЛИКАЦИЙ-ПО ВНУшЕНИЕ НА КОГО???? В СВРЪХ ПРЕСТИЖНИТЕ ЛАНСЕТ И НюИНГЛЪНД МЕДИКЪЛ,ПОСЛЕ ОПРОВЕРГАНИ АМА ИДИ ДОКАЗВАЙ ,чЕ НЯМАш СЕСТРА) И ЗАБРАНЕНИ (С ПЛАЗМА С АНТИТЕЛА С ОЗОН ,С ОСИКИНИН В КОМБИНАЦИЯ С НЯКОИ ЕВТИНИ ДОРИ АНТИБИОТИЦИ ВИТ Д3 + ЦИНК ) ДА НЕ ГОВОРИМ ,чЕ НИКОЙ НИКЪДЕ НЕ ПОСЪВЕТВА ХОРАТА ДА СЕ ХРАНЯТ ПРАВИЛНО С 70 % ПРЕСНИ ЗЕЛЕНчУЦИ И ПЛОДОВЕ С МНОООГО ВИТ Ц ДА СЕ ДВИЖАТ И ДА СЕ УСМИХВАТ .ЗАТВОРИХА ГИ ПО ДОМОВЕТЕ ,ИЗКЪРТИХА ИМ ПЕЙКИТЕ ИЗПЛАшИХА ГИ ДО СМЪРТ И ИМ КАЗАХА :чАКАЙТЕ ВАКСИНАТА ПРОСТО И ЗА КОТАРАКЪТ В чИЗМИ БИ ТРЯБВАЛО ДА Е СТАНАЛО ЯСНО ,чЕ СВЕТЪТ СЕ УПРАВЛЯВА ОТ БАНДА ПСИХОПАТИ .

  70. 70 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 337 Весело

    Утре и аз ще пиша у Фейсбук коментар. И аз съм лекар, и аз практикувам "на запад "...да не забравите "Дневник" да ми шернете статуса.

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  71. 71 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3690 Весело

    До коментар [#59] от "Корки":

    Коронакризата показа че лекарите не знаят нищо.

    Че що не се заемете Вие с ограмотяването на докторите, Корки! ?

  72. 72 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 792 Весело

    До коментар [#63] от "dosetliv":

    Досетливите май трябва да се научат да четат докрай:

    “ Despite a chronological correlation, there is no concrete evidence to suggest that the vaccination was the cause of death. ”

    Това е от швицерския доклад. Чини ми се, че коментарите в случая са излишни.

    73! Go Go
  73. 73 Профил на T
    T
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Ако ще и от Космоса да пише и да дава акъли, докторчето да си взема швейцарската заплатка и да не се бута, там където той е абдикирал!
    Партийни тезиси- трябва това, трябва онова- ела го направи, бе кадърен!

  74. 74 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#49] от "fpyyh":


    До коментар [#51] от "rexdog2004":

    Може би сте прав. Понеже след като се върнах от странство не съм работил в болница.
    Все пак се надявам при една конкуренция нещата да се изчистят. Напр. във варна също има Аджъ бадем сити клиник - опитаха някои номера но трудно минават. Може би защото са само за доболнична помощ и другите специалисти сме им конкуренция.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  75. 75 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#60] от "xymax":

    “ Такива лайнари като тебе също трябва да се блокират, защото са вредни с мисленето си “ние-вие”.”
    ——
    А ти сега, след като ма определи като такава, още ли негодуваш, че сме различни? Включи си апарата на “мисленето” на пълни обороти и може да та осени ко ти думам.

    И кът ма блокираш, очакваната продължителност на живота ти, 71 год., като мъж от територията, сигур ша подрипне до 81 год., колкото средно жувеят жените у Америка. Желая ти го от сърце и бял джигер... нищо не ми струва, па и едва ли е гулям келепир
    https://www.worlddata.info/life-expectancy.php

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  76. 76 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#57] от "4ort":

    Минусите, които са Ви сложили показват колко много комунизъм има още в главата на българина!
    Той не разбра, че БЕЗПЛАТНО НЯМА. Всичко струва нещо и се плаща от някъде.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  77. 77 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#63] от "dosetliv":Досетливите май трябва да се научат да четат докрай:“ Despite a chronological correlation, there is no concrete evidence to suggest that the vaccination was the cause of death. ”Това е от швицерския доклад. Чини ми се, че коментарите в случая са излишни.
    —цитат от коментар 72 на Go Go


    Епа то това е навсякъде стандартно обяснение. Погледнато от друга страна, никъде няма и конкретно доказателство, че ваксинирането не е причина за смъртта. Иначе в швицерския доклад щеше да пише "there is no concrete evidence to suggest that the vaccination was not the cause of death"
    Това което имаме е статистика за 3 месеци за краткосрочните ефекти. Дългосрочните ше ги мерят други учЕни след 10 години. Там смятат колко по - често ваксинираните хващат други болести сравнено с неваксинираните, за сметка на туй че са хванали по - рядко Ковидя.

    Та на база на тримесечната статистика в "информираното съгласие" следва да се добави нова графа: "Другари, треба да знаете още, че имаме една лоша и една добра новина за вас. Лошата е че един на 20.000 от вас ше умре от половин час до 40 дни след ваксиниране. Добрата новина е, че няма да има доказателства това да е било от ваксината"

  78. 78 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3576 Весело

    До коментар [#75] от "Gretel":

    Проклетите живеят поне 99, немаш стигане.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  79. 79 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#78] от "vesolr":

    “ Проклетите живеят поне 99, немаш стигане.”
    ——
    Както казва една приятелка от детинство: Който иска — намира начин, на който само му са иска — си намира извинение. Отиваш да ти окълцат израстъците там долу и си готов ... пардон — готова. С една прилична застраховка може да минеш дори гратис. Питай Нанайко за детайлите

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  80. 80 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Явно им харесва така.

  81. 81 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3576 Любопитно

    До коментар [#79] от "Gretel":

    Малко е съмнително, че тази процедура ще помогне на някого да си удължи живота и с колко. Аз като скептично настроен към подобни необосновани предпположения, да те питам - има ли данни за това в интернет?
    Както и емиграцията в страна с по-висока продължителност на живота не е гаранция за достигане на очакваната продължителност. Само Чернобил и реколта 1986 са достатъчни да попарят надеждите ти.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  82. 82 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#81] от "vesolr":

    “ подобни необосновани предпположения”
    ——
    Ма тебе, вярно, са ти изрязали чувството за хумор

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  83. 83 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3576 Любопитно

    До коментар [#82] от "Gretel":

    Ти нали си много педантична за значението на думите, пък сега го удари на “хумор”.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  84. 84 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#83] от "vesolr":

    “ Ти нали си много педантична за значението на думите”
    ——
    Псолютно без майтап, иначе дори базовият комуникативният акт става невъзможен… любимото “кодиране и декодиране” на Еко … или “развален телефон” по детски.

    Ма праиш ли разлика между значение и смисъл? … па и там — номинативно, конотативно, контекстуално, кво там беше още … Я да оставим това … как ти е испанският?

    Срещнах в едно криминале тия двете думи накуп: “todos los chismes y cotilleos del pueblo”… т.е. не са баш “клюки” и двете, както съм ги зазубрила. Може би нещо като “клюка” vs “сплетня”? Имам един аржентинец в бачкането, ама той не го чува много испанския :) и не можа да ми помогне

    Само сряда е още — ужас!

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  85. 85 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3576 Любопитно

    До коментар [#84] от "Gretel":

    Правя естествено, а ти? Щото когато използвах "замириса" на нещо си, в преносен смисъл, ти ми се изрепчи, че нещото нямало как да мирише. Та реших тогава, че ти следваш само буквалното първо значение и нито йота отстъпление, съответно се прекалибрирах.
    Съжалявам, испанският ми хич не го бива. Може на френски или немски да ми дадеш примери, освен английски, по- ще те разбера.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  86. 86 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#85] от "vesolr":

    :)

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  87. 87 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#8] от "stenlyaka":

    Тогава ходете по врацки и билмари.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK