Балканите губят почва под краката си, а Западът се прави, че всичко върви по план

Балканите губят почва под краката си, а Западът се прави, че всичко върви по план


На Балканите се надига национализъм, цари корупция, медиите и правосъдието са овладени. Дебнат конфликти, а Западът старателно си затваря очите и се прави, че всичко върви по план. Без да вижда истинската опасност, разказва "Дойче веле".


"Опасно спокойствие" и "Нов старт за Балканите" - така са озаглавени две статии, публикувани с една година разлика в списанието "Международна политика". Тезите на автора се оказват болезнено актуални както през май 2020, така и през май 2021. Томас Брай е дългогодишен кореспондент на ДПА за Югоизточна Европа, а в момента преподава журналистика и политика в различни германски университети. Тук ще цитираме няколко пасажа от двете публикации.


В статията си "Опасно спокойствие" авторът твърди, че Балканите в голяма степен са изчезнали от международната политическа карта. Според него, на пръв поглед това се е случило заради по-важните проблеми и кризи, за които трябва да се грижат САЩ и ЕС. И в двете си статии Томас Брай подчертава, че Западът разполага с много персонал на Балканите, но това сякаш не помага: спешно необходимите политически импулси, концепции и визии за решаването на многобройните конфликти там просто липсват, констатира той.


Надига се национализъм, цари корупция




Авторът твърди, че така наречената "голяма политика" вече просто не забелязва какво се случва извън полезрението ѝ. А там, пише той, напреженията между отделните народи се изострят, надига се национализъм, цари корупция, медиите и правосъдието са овладени, младежта е индоктринирана. В тази опасна преплетеност дебнат нови, може би дори въоръжени конфликти, смята Томас Брай.


"Политическите елити във всички страни от региона злоупотребяват с историята, за да "докажат", че тяхната нация уж е жертва, а по този начин да постигнат политическо хомогенизиране на населението срещу съседите. В момента членката на ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония с Брюксел, което всички желаят."


Авторът цитира и други примери от Балканите, като поставя акцент върху нарастващото руско влияние: "Навсякъде в региона водещи политици взимат като пример за подражание руския президент Владимир Путин."


Тази мисъл авторът доразвива в другата своя статия "Нов старт за Балканите", където обръща внимание на така наречените "силни мъже", които вече от десетилетия държат властта в редица балкански държави и просто симулират реформи, защото истинската модернизация би застрашила властта им. С тях си взаимодействат западни политици, които идват и си отиват и обикновено се задоволяват с привидните успехи, за които балканските лидери им говорят, пише той.


Тази концепция катастрофира


В статията си "Опасно спокойствие" Томас Брай подробно анализира тази тенденция: "Едни и същи политици са на власт в региона вече от десетилетия, а ЕС и САЩ досега ги третират като партньори за реформи, демократизация и модернизация в техните страни - макар че тези политици всъщност са сърцевината на проблемите. Западните държави са им развързали ръцете да действат спокойно в техните страни, но очакват от тях в замяна да проявят готовност за сътрудничество и да намалят напрежението със съседите. Но тази концепция катастрофира. А Западът въпреки всичко се преструва, че нещата вървят по план. Най-важното мир да има."


Авторът описва и резултатите от провала на тази политика: "Според всички международни индекси и класации страните от региона година след година губят почва под краката си по отношение на корупцията, свободата на словото и медиите, независимото правосъдие и функциониращите държавни институции. Като пряко последствие от това хората вече не виждат средносрочна перспектива за себе си. Вече от много години Югоизточна Европа страда от същинска вълна на масова емиграция. Напускат най-вече младите и образованите."


Във втората си статия "Нов старт за Балканите" Томас Брай пише по същия въпрос: "Докато Германия наема лекари, медицински сестри и IT-специалисти от балканските страни, медицинското обслужване в тези страни, което и без това боледува, е заплашено от истински колапс. () В същото време на властниците на Балканите им е далеч по-лесно да ръководят останалите в родината хора, които често пъти са по-ниско образовани и нерядко са дошли в градовете от провинцията - за разлика от изселилите се критични интелектуалци."


ЕС и САЩ нямат право да си затварят очите


В статията си "Опасно спокойствие" авторът допълва: "Останалите в родината си продължават да получават нови дози националистическа мотивация от политическите си лидери, за да сплотят редиците си под тяхно ръководство. Защото единствено собственият политически елит бил уж в състояние да спаси сънародниците от злото, с което ги заплашват съседите от други националности."


След като дава примери от Босна и Херцеговина и пише за напрежението между Сърбия и Косово, Томас Брай се връща към критиките си, насочени към Запада: "Политиката в този регион, който често пъти с пренебрежение се обявява за "заден двор", старателно отглежда споменатите конфликти и заплахи, а ЕС и САЩ просто нямат право да си затварят очите. Защото Русия вече от много време гледа на Югоизточна Европа като на важна сцена в геополитическите си борби. За тази цел Москва вложи много пари и човешки ресурси, за да спечели битката за умовете в местния медиен ландшафт."


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Това, което вие наричате национализъм всъщност е опитът на някои държави да се противопоставят на тоталното им овладяване от левичарската доктрина.

    Отново бъркате понятията.

    "Регулирането на словото е опасна идея, която не е съвместима с принципите на свободното общество." - Рон Пол
  2. 2 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    ,,Дойче Веле'' отново ни втълпяват, че всичко различно от ултралявата политика е лошо! Ми не, НЕ е!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Егати глупостите. Списвачът явно фен на Игра на тронове.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  4. 4 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1888 Весело

    В момента членката на ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония с Брюксел, което всички желаят."
    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    Дойче веле да си гледа интересите на Германия, ние сме българи и нашите интереси не съвпадат с тези на Дойчо!

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  5. 5 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1888 Разстроено

    Сега разбирам, защо сме на 112 място в класацията на Репортерите!

    Вместо задълбочен анализ на проблема, предизвикан от Северна Македония, да се приложи методът на разследващата журналистика, тук сме свидетели на един бързо нахвърлян упрек към България, която уж без причини е наложила вето!

    Дойче веле е заела мястото на съветската Правда и ръси съвети, от които никой няма полза!

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  6. 6 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Всеки си гледа неговия интерес.

    По въпроса за РСМ няма ляво, няма дясно, няма старо, няма ново правителство - България ще си отстоява националните интереси до дупка.

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    "В момента членката на ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония..."?!



    Авантюристични?! На това му се казва писание за 182-ро място по обективност в света на журналистиката...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7613 Неутрално

    "ЕС и САЩ нямат право да си затварят очите"
    А какво да правят, да ни докарат управляващи, съдии, прокурори и полицаи ли. Ние искаме ли да се оправим или не. По държането ни може да се съди, че не искаме.

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7613 Неутрално

    "ЕС и САЩ нямат право да си затварят очите"
    А какво да правят, да ни докарат управляващи, съдии, прокурори и полицаи ли. Ние искаме ли да се оправим или не. По държането ни може да се съди, че не искаме.

  11. 11 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Либерастите губят почва, не Балканите.
    И затова квичат.
    Ама ние не сме шараните, които бяхме през 90-те години.
    Вече ме им се връзваме на лицемерните вопли.
    Тогава бяхме зелени и Западът ни се струваше Обетованата Земя.
    Е, прогледнахме и вече много по-трудно се лъжем.
    За съжаление на либерастите на дядо Сорос.

  12. 12 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Защо за пореден път представяте национализма като лошо нещо? За мен национализма е да седя и да работя и да плащам данъци в държавата си във времена, когато много хора я напускат. А относно Северна Македония, нарушават се правата на етнически българи и се краде българска история - да седим и да си траем ли?

  13. 13 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    И кой е автора на този памфлет ?

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  14. 14 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Явно макетата плащат здраво на Дойче Веле. Какво ли означава "авантюристични исторически документи"? И този се драска специалист по "Юго-Източна Европа". А защо не споменава потоците от лъжи, манипулации и омраза към България, с които се облъчват македонските граждани? В изискванията за членство в ЕС ясно е казано, че страната кандидат трябва да уреди всички спорове със съседите си. Хърватия я държаха 10г. докато си оправи тези проблеми .

  15. 15 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Весело

    Пълни глупости но трябва да ги изплющим в медиите тея глупости......смята вика Томас Брай........ Абе тея не виждат ли кво става във Франция, Испания, Германия....... Взели да умуват за Балканите.......

  16. 16 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1017 Весело

    "В същото време на властниците на Балканите им е далеч по-лесно да ръководят останалите в родината хора, които често пъти са по-ниско образовани и нерядко са дошли в градовете от провинцията - за разлика от изселилите се критични интелектуалци."

    Без коментар. :)

    "Да, България"
  17. 17 Профил на panaiotov12
    panaiotov12
    Рейтинг: 29 Неутрално

    "В същото време на властниците на Балканите им е далеч по-лесно да ръководят останалите в родината хора, които често пъти са по-ниско образовани и нерядко са дошли в градовете от провинцията - за разлика от изселилите се критични интелектуалци."

    Критичните интелектуалции, за които Слави е новият спасител и само той ще ни оправи.

  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4239 Любопитно

    "В момента членката на ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония с Брюксел, което всички желаят."

    Нищо авантюристично няма в изискванията на България по отношение на историята на РСМ. Просто искаме да си променят фалшивите и лъжливи учебници по история. Както и да спрат да крадат нашата българска история и да я представят като македонска. Не е толкова трудно.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    И пак се връщам към тази позорна статия за да видят всички къде ни бутат пишпан приятелите ни....... https://www.the-american-interest.com/2020/06/18/the-age-old-struggle-for-narrative/

  20. 20 Профил на fes18649563
    fes18649563
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Ами явно това е планът. Защото кой ако не Западът си назначава лица с "тъмно минало" за премиери, кой финансира партиите им, кой ги отрупва с милиарди еврофондове за приближените им кръгове от фирми, кой се прави на луд и се прегръща и целува с тях, само защото изпълняват геополитическите и икономическите му интереси?

  21. 21 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#19] от "MPetr":
    На къде ни бутат "приятелите".........Цитати:
    """"""""Пътят напред не е да се опитваме незабавно да разрешим тези тайни спорове - невъзможност, особено предвид изгодната позиция на България - а да ги управляваме. Германия и Франция, подкрепени от САЩ и Великобритания, трябва да се намесят там, където ЕС не може. Тук Париж има специално задължение, тъй като миналата есен наложи вето върху дългоочакваното откриване на преговорите за Северна Македония с ЕС. Настояването на президента Макрон за реформиране на процеса на присъединяване проправи пътя за срив на правителството в Северна Македония. Поради COVID-19, новите избори са отложени, оставяйки непокорна служебна коалиция, точно когато България налага тежки нови изисквания към малката държава. Вместо да поиска от по-слабата страна да отстъпи (както наскоро предложи френският посланик в Северна Македония), Париж трябва да работи с Берлин по пътя на компромиса. Необходим е достоен и продуктивен процес и бля-бля........""""""

  22. 22 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    В статията си "Опасно спокойствие" авторът твърди, че Балканите в голяма степен са изчезнали от международната политическа карта.
    ====================================
    А те кога са били там ?
    Балканите съзнателно са раздробени на множество малки държавици, за да се изявяват на международната политическа сцена единствено с конфликтите помежду си.
    Балканите отдавна са наричани барутният погреб на Европа.

  23. 23 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    "В същото време на властниците на Балканите им е далеч по-лесно да ръководят останалите в родината хора, които често пъти са по-ниско образовани и нерядко са дошли в градовете от провинцията - за разлика от изселилите се критични интелектуалци."Критичните интелектуалции, за които Слави е новият спасител и само той ще ни оправи.
    —цитат от коментар 17 на panaiotov12


    В интерес на истината в държави без или със съвсем малко гастербайтери (Полша) Христо водеше с голяма преднина пред Слави. Герб на третео или четвърто място.

    "Да, България"
  24. 24 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Весело

    В тази статия отново деликатно се казва: гъзене, гъзене и пак гъзене и ще станете убави огъзени демокрации.... така наречената "голяма политика" от "авторът".........

  25. 25 Профил на nocomnet
    nocomnet
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Ето всъщност кое е единственото обяснение за всичко, което се случва вече от над 20 години.... от статията:

    "Вече от много години Югоизточна Европа страда от същинска вълна на масова емиграция. Напускат най-вече младите и образованите."

    Това е и целта. Затова и "Западът" прави, каквото прави, и не прави нещо друго.

    Но в крайна сметка НИЕ сме тези, които могат да променят нещо съществено. Ако искаме, и ако ни стиска.

    На първо място, трябва да се научим да участваме в политическия живот. Най-малкото, трябва всеки от нас да гласува по съвест и с разум, а не тарикатски и емоционално.

  26. 26 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5802 Неутрално

    "В момента членката на ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония с Брюксел, което всички желаят."
    Това е невероятна манипулация. Ние се противопоставяме на авантюристичните исторически аргументи на Северна Македония с които те целят да изградят някакъв "идентитет", който те подхранват и с откровени расистки теории срещу нас.
    Това е неприемливо поведение на страна кандидат.
    Росизъм, омраза и исторически фалшификации.
    НЕМА ЕУРОПСКА УНИЯ!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3336 Весело

    "ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония с Брюксел, което всички желаят.""
    ==================
    Дневната доза облъчване....

    Еретик
  28. 28 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Ами вярно е.
    Само при Мутрата БГ намаля с половин млн. И, въпреки че мутрьо лъже постоянно, неговата приказка, че Меркел го посочила като полицай, който да държи изкъсо матрияла, е много вероятно да е вярна... Т.нар. кръвен данък от турско сега го плащаме на европско...

  29. 29 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    До коментар [#15] от "MPetr":

    Ами умуват, защото гледат къде им отиват парите и какво става с тях. Томас Брей работи като журналист в Германия и пише от тяхна позиция. Не можем да отричаме, че с финансирани от Евросъюза проекти поне в България се изградиха олигархични монополи и корупционна държавна и партина структури.

  30. 30 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#15] от "MPetr":Ами умуват, защото гледат къде им отиват парите и какво става с тях. Томас Брей работи като журналист в Германия и пише от тяхна позиция. Не можем да отричаме, че с финансирани от Евросъюза проекти поне в България се изградиха олигархични монополи и корупционна държавна и партина структури.
    —цитат от коментар 29 на daskal1


    Не само в България.
    Абсолютно същото се случва в Полша и Унгария.
    Предполагам и Румъния.

    "Да, България"
  31. 31 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Весело

    Балканите са твърде тясно място за 3/4 велики нации!
    Ние тук живеем в миналото и не ни пука за бъдещето!

    klimentm
  32. 32 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Кво изплющял авторът: цитат :""""""Навсякъде в региона водещи политици взимат като пример за подражание руския президент Владимир Путин....ЕС и САЩ досега ги третират като партньори за реформи, демократизация и модернизация в техните страни ...... сърцевината на проблемите. Западните държави са им развързали ръцете да действат спокойно в техните страни, но очакват от тях в замяна да проявят готовност за сътрудничество.....ЕС и САЩ нямат право да си затварят очите........."""""""" И сега тази статия, тип "увод -изложение-заключение" нещо липсва извода (заключението).......защо ли ? Защото авторът може и да го съдят ако продължи в този тон, ..........но ние му плющим дивотиите......

  33. 33 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Весело

    До коментар [#25] от "nocomnet":


    По твоята теория излазя че на запад нямат свои “млади и образовани” и трепетно чакат да им изпратим?!

    klimentm
  34. 34 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#15] от "MPetr":Ами умуват, защото гледат къде им отиват парите и какво става с тях. Томас Брей работи като журналист в Германия и пише от тяхна позиция. Не можем да отричаме, че с финансирани от Евросъюза проекти поне в България се изградиха олигархични монополи и корупционна държавна и партина структури.
    —цитат от коментар 29 на daskal1


    Само да допълня. Пораженията нанесени на централна и източна Европа от безконтролното изливане на средства от ЕС са огромни. Прилича на аквариум, в който всеки ден изливаш огромно количество храна. След известно време рибките ще измрат от пренасищане на жодата с органични субстанции, а на тяхно място ще се рамножат всякакви протози и други примитивни организми.

    "Да, България"
  35. 35 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Весело

    До коментар [#32] от "MPetr":

    Така де! Не бива да се тревожи Главният блюстител на Минналото - тов. ВВПутин!

    klimentm
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#19] от "MPetr":

    Виж в каква дълбочина са навлязли в проблема между България и СМ, за разлика от Дойче веле, например?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  37. 37 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Весело

    До коментар [#18] от "Иво":


    А как “истинската история” може да стопли зъзнещия български пенсионер или гладния учител?!

    klimentm
  38. 38 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Погледнато от кулата на брюкселския абстракционизъм, това е така. Проблемът между България и БЮРМ е невярно е превратно поставен - Скопие само се блокира с неадекватната си югославска политика. Сърбия също се самоизключи с отказа си да наложи санкции на Москва. Авторът гледа на България не като член на ЕС, а като на обект на политика на ЕС, който трябва да бъде принуждаван. Това е гаранция за нови конфликти.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  39. 39 Профил на nocomnet
    nocomnet
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#33] от "klimentm":

    Техните "млади и образовани" си знаят правата, задълженията, най-малкото са социално осигурени, и не са готови да работят за жълти стотинки. За разлика от много от нас, които просто бягат от тука, за да не ги тъпчат разни криминални елементи облечени с прекалено много власт. Власт, която донякъде им е подарена от "Запада", за който се говори в статията.

  40. 40 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Айде няма нужда "Западът" да ни оправя. Сами трябва да си изчистим кочинката.

  41. 41 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    Авторът е прав за всичко, само не и за това, че на запад са се изселили само интелектулци от Изт. Европа. Моля, моля!

  42. 42 Профил на serena
    serena
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Не всичко написано от автора е невярно, но не България излиза спрямо Македония с авантюристични аргументи за миналото, а обратно. Иначе за това, че Европа е оставила в нашия случай ББ да си развява коня безнаказано и да превърне държавата в бащиния си е съвсем вярно.

  43. 43 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1192 Весело

    От ГЕРБ ни обясниха, че "Корупцията е усещане", така че няма страшно. Продължаваме напред!

  44. 44 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Вече няма да се изненадам и ако скоро Дойче веле и Дневник почнат и статии на Jörg Baberowski (десния екстремистки професор Йорг Баберовски имам пред вид) да почнат да публикуват........ след като такъв нацистки апологет и десен екстремист може вече да преподава в университета Хумболт. Ръководството на университета Хумболд безусловно го подкрепя от всякаква критика в продължение на години, защитавайки неговите десни тиради.......... гледам че бавно но методично се прокарват идеи на този професор по история на Източна Европа която е и централна фигура в крайната десница на Германия. През 2015 г. той основава „Баберовски салон“ ( Die Zeit ), и неща които той говорише, сега се прокарват с проксита вкл. и през Дойче веле вече..... в по приемлив вид..... Хм.....

  45. 45 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 431 Неутрално

    [quote#34:"errata"][/quote]

    Говориш пълни глупости Трол!!!
    Умирате от яд, че никой не ви се връзва на лъжите и няма за вас парче от баницата - гладни - регладнели сте вече и виете за ядене, тоя вашият парцал Дойче веле е единствената "медия" дето пише глусопстите , в които вярвате ...

  46. 46 Профил на dgapi
    dgapi
    Рейтинг: 535 Неутрално

    И кой е автора на този памфлет ?
    —цитат от коментар 13 на AModoMio


    Не е памфлет ,това си е чист пасквил ,а автора само ДВ си го знаят ,щото така е демократско .

    Когато всички мислят еднакво, никой не мисли достатъчно. Уолтър Липман
  47. 47 Профил на bgmot
    bgmot
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#37] от "klimentm":

    До коментар [#18] от "Иво":А как “истинската история” може да стопли зъзнещия български пенсионер или гладния учител?!
    —цитат от коментар 37 на klimentm


    Не подценявай това, което е в главата на човека - то има много по-важно значение като движеща сила, отколкото това, което е в стомаха му..

    Освен това, не мисля, че съвременния българин (въпреки некадърността на отиващото си правителство) е толкова беден или гладен - сравнено с българите от 90-те, сегашните българи са много по-задоволени материално, но за сметка на това много по-бедни духом и в културно отношение.



  48. 48 Профил на Doroteya Tabakova
    Doroteya Tabakova
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Хубаво е да се направи по - сложна процедура за добиване на имоти от руски граждани !
    Да СУ ходят на техните Черноморие !
    Или то е “ леко “ заето ?

  49. 49 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    " България излиза с авантюристични исторически аргументи, за да блокира сближаването на Северна Македония с Брюксел, което всички желаят."....
    Дойчето Велее пак се изтропаха напълно неподготвени по темата.
    Какво му е авантюристичното да не позволяваш да ти крадата най-нагло от историята.
    Авантюризъм е да преследваш с години наред републико-северно-македонцки граждани с българско самосъзнание, да изопачаваш най-нагло историческите факти, да обиждаш и да се подиграваш със съседна страна, която първа те е признала на географската карта.
    Аман бе!
    Пишете си за вашите проблеми, че май напоследък взеха да се увеличават стремително.

    Panta rhei....
  50. 50 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#48] от "Doroteya Tabakova":

    Спокойно ..... Те ще почнат да ги разпродават тея 300000-360000 хиляди имота и това ще срине пазара на имоти в България за години на пред ....... Да продължим още малко с тази малоумна визова политика за руски граждани и ще е факт.......

  51. 51 Профил на jvx41612346
    jvx41612346
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Поредната помия на Дневник представена като "Анализ". Имам чуството че редакторите на Дневник и идея си нямат какво представлява един истински АНАЛИЗ.

  52. 52 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Къде пък видяхте надигащ се национализъм!? Изцепките на сръбските подлоги в Западна България не са нито от днес, нито от вчера. Още края на втората световна лекето Тито е правел фасони кой трябвало да гони гнусен швабен от екс-Югославия и това да не била Българската Армия.

  53. 53 Профил на Малко повече разум
    Малко повече разум
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#12] от "Българин Бг":

    Бъркаш патриотизъм и национализъм.

  54. 54 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    за разлика от изселилите се критични интелектуалци."
    ========================================================
    Като примерно онази изселила се актриса от Борат 2, която интелектуално си показаваше и развяваше онази работа, наричайки това изкуство. Но само да кажеш нещо критично за Запада и веднага се запознаваш с американската армия и нейните "съюзници". Голяма свобода.

    Свободата, Санчо...
  55. 55 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Къде пък видяхте надигащ се национализъм!? Изцепките на сръбските подлоги в Западна България не са нито от днес, нито от вчера. .
    —цитат от коментар 52 на ivanpopov

    Изцепките на американскитъе подлоги като този немец са още по опасни.

    Свободата, Санчо...
  56. 56 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 673 Неутрално

    И кой е автора на този памфлет ?
    —цитат от коментар 13 на AModoMio


    Това не е памфлет, а пасквил.

  57. 57 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    Този текст и за фейсбук не става.

  58. 58 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3418 Неутрално

    Балканците не споделят западните ценности. Емигрантчетата обсче ги споделят.
    Балканците лоши емигрантите хубави.

  59. 59 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    Изгодно е за Германия и Дойче веле за ВСВ да се споменават само български фашисти(за БСП монархофашисти), а германците целите в бяло. Битите помияри от РСМ плуят само РБ и нито дума за третия райх.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  60. 60 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4409 Весело

    До коментар [#50] от "MPetr":

    Някакви 300 000 имоща ще сринат пазара на имоти в България?! Майтап ли си правите, товарищ?! Едно време британците като обявиха за продан 500 000 имота, какво стана?! Отделно, за руснаците да притежвата недв. имущество в страна от ЕС е като несънуван сън, и за това тази им инвестиция е единствената, на която държат, и ще я пазят като зеницата на окото...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  61. 61 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Национализмът е последното убежище на мерзавеца.

    И какво лошо има в лявата политика? Нима е нормално общества с голямо неравенство, с богато малцинство и бедно мнозинство да са десни?
    Това са полезни идиоти, на които местните върхушки им промиват мозъците, че лявото е лошо, за да могат да продължат да търпят и да робуват.

    Бъдещето е ляво.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: www.unbrain.eu?bg
  62. 62 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    До коментар [#40] от "nodamncat":

    Ха дано, ама 30 години минаха в мръсна кочина ...

  63. 63 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Автора на въпросната статия - има сериозен проблем с наркотиците, явно!Политиката на България спрямо вардарските дегенерати е напълно релевантна на техните безумия!На тяхната наглост и абсолютна безочливост!А това,че всички искали да се започнат преговорите с вардарци - това е най голямата заблуда!Франция и Нидерландия са гласували за, обаче много добре знаейки, че ние ще дръпнеме шалтера:)Политически игри!

  64. 64 Профил на nocomnet
    nocomnet
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#61] от "Боян Таксиров":

    Бъдещето никой не може да го види. Ние и настоящето си дори не разбираме. Не се излагай с такива твърдения като "Бъдещето е ляво". Ние сигурно дори и не можем да се разберем какво значи "ляво" и "дясно".

  65. 65 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#20] от "fes18649563":

    Защото кой ако не Западът си назначава лица с "тъмно минало" за премиери, к
    ....................
    Абе илитерат, премиерите НЕ СЕ НАЗНАЧАВАТ
    Излъчват се от партията победител на ИЗБОРИ.

    Каква червена каша ви е в главите, мани, мани.

  66. 66 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Весело

    До коментар [#60] от "hamiltonf":

    ======== Едно време британците като обявиха за продан 500 000 имота, какво стана?=== разкажете за тея 500 000 имота ........да не са били 1 500 000

  67. 67 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#64] от "nocomnet":

    Ляво значи по малко неравенство и преразпределение. Повече социални разходи и социални услуги от страна на държавата.

    Във времена на все по голяма концентрация на капитала или ще има ляво управление, което да озапти корпорациите, или жестока диктатура, при която хората ще бачкат до изнемога, а "уморените коне" и "излишните" ще умират от глад и болести по улиците. Но ще правят това в гетата, да не развалят гледката от терасите на палатите на богатите.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: www.unbrain.eu?bg
  68. 68 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 772 Неутрално

    "авантюристични исторически аргументи".

    Ебати боклука е авторът. Все едно да кажем, че масовото изтребление на евреи в Германия се базира на авантюристични исторически аргументи

  69. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3934 Неутрално

    "След като дава примери от Босна и Херцеговина и пише за напрежението между Сърбия и Косово, Томас Брай се връща към критиките си, насочени към Запада: "Политиката в този регион, който често пъти с пренебрежение се обявява за "заден двор", старателно отглежда споменатите конфликти и заплахи, а ЕС и САЩ просто нямат право да си затварят очите. "

    Ами прав е авторът. ЕС няма право да си затваря очите затова , че страните от Западните Балкани не отговарят на критериите да бъдат кандидат членове на ЕС. Това се отнася най-вече за Сърбия и Македония, както и за Босноа и Херцеговина. Тези държави трябва да останат извън ЕС.България има за задача да отваря очите на западняците за това , че населението на тези страни е индоктинирано в опасен национализъм и шовинизъм, който е противопоказен за ЕС. Докато този шовинизъм не се унищожи и виновниците за него не понесат своята поне морална отговорност , страните от бивша Югославия трябва да се държат далеч от ЕС.

  70. 70 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#25] от "nocomnet":

    Участието в политическия живот не се свежда само до участие в избори. Напротив - не по-малко важно е какво и как го правим между изборите. А не пасивно да седим и да псуваме на воля. Това не е участие в политически живот - това е имитация на демокрация. Нещата в живота ни се случват не толкова по време на избори, колкото между тях. А ние оставяме те - тези неща, да се определят от някой горе, който се води, че сме избрали. Този някой от горе може да ни е излъгал или да го направи, когато дойде на власт или уж мине в опозиция. Ние сме неговият коректив, неговата заспала съвест - ние искаме и получаваме, но не веднъж на 4 години, а всеки ден и по всеки повод. Всички ние и всеки един от нас. Няма разлика.

  71. 71 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Бъдещето е ляво.
    —цитат от коментар 61 на Боян Таксиров


    А лявото е у лево.

  72. 72 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#71] от "libretto":

    Или ляво, или диктатура и граждански войни.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: www.unbrain.eu?bg
  73. 73 Профил на nno
    nno
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иво":
    Просто искаме да си променят фалшивите и лъжливи учебници по история. Както и да спрат да крадат нашата българска история и да я представят като македонска. Не е толкова трудно
    -------
    ами трудно е...гърците, които уж са мн печени и дори името на държавицата им смениха, с уечебниците им не могат да се справят
    https://www.ethnos.gr/politiki/122673_gia-ti-megali-makedonia-didaskontai-kai-fetos-sta-sholeia-tis-boreias-makedonias

  74. 74 Профил на nno
    nno
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#63] от "vincenzo76":
    Автора на въпросната статия - има сериозен проблем с наркотиците, явно!Политиката на България спрямо вардарските дегенерати е напълно релевантна на техните безумия!
    -------
    отдавна си задавам въпроса що за българи работят в българските редакции на дойче велле и свободна европа...

  75. 75 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Значи този Thomas Brey в друга статия пише: Томас Брей: Балканите не са центърът на света......... """ Според вас откъде идва този центризъм на Балканите?

    Това е така, защото това е разказ от десетилетия в училищата, медиите и политиците. Казано е - ние сме важни! След това има разказ за голямата борба между Русия и Америка за Сърбия. Разбира се, Русия има своите сфери на влияние. Разбира се, САЩ имат своите сфери на влияние. Но това, че някоя от тези страни в Югоизточна Европа е по някакъв начин център на отношенията между тези две велики сили, е напълно абсурдно. А политиците, които управляват тези предимно малки държави - подкрепят този центризъм, представяйки се като комуникиращи наравно с великите в света.И тогава има национални митове или злоупотреба с история в ежедневната политика, които създават това погрешно схващане."""""""" .......... ми даааа що се правят вика на интересни тея на Балканите.....ще правят квота им се каже.......па идиотите да си гласуват за тоя и оня.............. Журналистиката е бизнес със услуги казва Thomas Brey.......и добавя:" журналистът трябва да бъде държан на заден план, а не да бъде профилиран. Той не е журналист на звезди, около които всичко се върти, той е там, за да "обясни" на публиката и т.н .......... даже учебник за журналисти писал с финансовата подкрепа на  HT Фондация Фридрих Науман

  76. 76 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    и ето я дежурната македонистка статия от хой-със-зеле

  77. 77 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Аз лично смятам, че жителите на Бранденбург не са германци. Те са древни тевтонци окупирани от германците. Говорят и език, който няма нищо общо с германският. Всъщност германците са хуни дошли от Средна Азия.
    Свобода за тевтонците.

  78. 78 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Германците са окупирали исконна тевтонска земя! Тевтонците си сакат татковината!

  79. 79 Профил на nocomnet
    nocomnet
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#70] от "kmat":

    Затова писах, "най-малкото". По същество съм напълно съгласен с това, което си написал. Надеждата ми е, че всеки от нас е политически ангажиран по някакъв начин. "Представителната демокрация" предполага, че тези избрани представители имат и някакаъв коректив в лицето на избирателите си. В по-зрелите демокрации това се случва, дори и при нас има уж механизми, но те за съжаление не работят.

  80. 80 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    А бе, писанията на автора са ясни, както и позицията на Дневник, ама тая карта от коя година е? Или политическата реалност няма значение за адвокатите на тая позиция?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  81. 81 Профил на Pravednik
    Pravednik
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Както се казва в поговорката: "Старото приятелство, ръжда не хваща". Или иначе казано, добрият стар съюз между САЩ/НАТО и Турция за разпокъсването на Балканите върви в пълна сила. Специалната тактическа операция на ЦРУ и турското разузнаване МИД за прекрояването на балканските граници отново е основа тема за враговете ни. Планът известен като "Зелен диамант", или "Зелени Балкани"е прокарването на ислямска дъга започвайки от Хърватия, минавайки през Босна, Санджак, Косово, Македония, Гърция, България и завършвайки с Турция. Май пак ще трябва да разìтаме на нашият верен съюзник Русия в борбата с ислямската - американска напаст.

    Няма живот без болка.
  82. 82 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    За корупцията, овладяването на медиите и правосъдието ние си го знаем. Затова и площадите бяха пълни 2014 и 2020.
    За на вдигането на национализма не съм съгласен. Ако национализъм е отстояването на историческата истина, а не приемането на Вардарскиъе коминтерновски дивотии, съгласен съм да го има.

    Големият проблем на региона е, че ЕС е абдикирал от идеята за мониторинг и налагане на ред и законност в източните страни членки. И нашият Баце му е намерил цаката - винаги приема предложенията на Меркел, снишава се да не бъде забелязван, евро - парите си текат и хората Му ги усвояват както си знаят.

  83. 83 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    ... Май пак ще трябва да разìтаме на нашият верен съюзник Русия в борбата с ислямската - американска напаст.
    —цитат от коментар 81 на Pravednik


    Точно заради руския хаганат се пишат пасквили като този.

  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Любопитно

    Каква интересна карта на бившата Османска Империя....

    Bukalemun
  85. 85 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Любопитно

    До коментар [#41] от "volarok":

    Аааа, прав е.....
    И за това е прав автора....
    И най вече за това....

    Bukalemun
  86. 86 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Весело

    До коментар [#29] от "daskal1":

    Запада си повярва, че като посее морков....в бившите соц страни....ще изникне пак морков...... :)....

    Bukalemun
  87. 87 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 739 Неутрално

    "....В момента членката на ЕС България излиза с авантюристични исторически аргументи..."

    авантюриситчни исторически аргументи? Аз мислех, че историята е една. Какво, всъщност, е авантуристичен аргумент, и в частност - исторически такъв?

  88. 88 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Любопитно

    До коментар [#77] от "johnniewalker":

    Всъщност германците са хуни дошли от Средна Азия.
    =======
    Ооо....какъв сюрприз.....!
    Всъщност, това го знае най добре Меркел.....но това е вече друга тема....

    Bukalemun
  89. 89 Профил на Pravednik
    Pravednik
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#64] от "nocomnet":Ляво значи по малко неравенство и преразпределение. Повече социални разходи и социални услуги от страна на държавата.Във времена на все по голяма концентрация на капитала или ще има ляво управление, което да озапти корпорациите, или жестока диктатура, при която хората ще бачкат до изнемога, а "уморените коне" и "излишните" ще умират от глад и болести по улиците. Но ще правят това в гетата, да не развалят гледката от терасите на палатите на богатите.
    —цитат от коментар 67 на Боян Таксиров


    Именно левите станаха най - големите капиталисти и робовладелци. Всички комунисти днес са безмерно богати, а онези, които работят за тях са същите тези, дето вярват на БСП.

    Лявото е бита карта отвсякъде, никой не иска да живее като в Северна Корея или Куба. :)

    Няма живот без болка.
  90. 90 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Неутрално

    До коментар [#87] от "realismisthename":

    Аз мислех, че историята е една. Какво, всъщност, е авантуристичен аргумент, и в частност - исторически такъв?
    =======
    Историята е съвсем друга......
    През пети век, Папите са я пренаписали.....за да е политкорекна в днешни времена.....
    Тогава е било много лесно.....
    Само 1/10 от населението на Европа е умело да чете и пише.....

    Bukalemun
  91. 91 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Любопитно

    До коментар [#80] от "Gretel":

    А бе, писанията на автора са ясни, както и позицията на Дневник, ама тая карта от коя година е?
    ========
    Може би това не е най правилния въпрос....
    В тая статия са изложени много от притесненията на DW.....
    Ама да знаеш.....хич не е лесно.....!
    Да пишеш едно, а реалността да е съвсем друга......рано или късно притеснява и самите писачи..... 🎭

    Bukalemun
  92. 92 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 535 Гневно

    Някога си, Дневник беше десен, консервативен, достоверен и културен вестник.

    Четеш и като резултат си малко по-информиран, по-наясно, по-образован, малко по-обогатен.


    Някога...

  93. 93 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3745 Неутрално

    До коментар [#31] от "klimentm":

    Балканите са твърде тясно място за 3/4 велики нации!
    =======
    Така е.....
    А имаше времена когато на Балканите нямаше никакви нации....
    Имаше народи, етноси, обичаи, традиции, работа на полето, къщите не бяха една върху друга, а една до друга......
    Появиха се нациите.....и всичко останало рухна.....
    Това бе лошата сделка на 20 век.....

    Bukalemun
  94. 94 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Весело

    До коментар [#72] от "Боян Таксиров":

    Всъщност си много прав. У нас обаче поради комунизма самата думичка “ляво” предизвиква позивни за повръщане. Базовият доход е нещо неотвратимо, ако не останем в “миналото” на тъпизма “Традиционни ценности”

    klimentm
  95. 95 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    До коментар [#34] от "errata":

    "Само да допълня. Пораженията нанесени на централна и източна Европа от безконтролното изливане на средства от ЕС са огромни. Прилича на аквариум, в който всеки ден изливаш огромно количество храна. След известно време рибките ще измрат от пренасищане на жодата с органични субстанции, а на тяхно място ще се рамножат всякакви протози и други примитивни организми."
    ==============
    Така ви се вижда, защото по някакви причини мразите ГЕРБ. Ако на власт са "вашите" , безконтролен ли ще е дъждът от пари? Знаете ли, че на френските фермери се плаща повече, отколкото на нашите? Вероятно и там рибките яко пукат?

    Еретик
  96. 96 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3336 Весело

    До коментар [#37] от "klimentm":

    "А как “истинската история” може да стопли зъзнещия български пенсионер или гладния учител?!"
    =============
    Истината съществува независимо от хладилника и не е за подценяване като значимост.
    И.... аз, учителят, не съм вече гладен. Но държах на истината и преди това.

    Еретик
  97. 97 Профил на az_medikyt
    az_medikyt
    Рейтинг: 621 Неутрално
  98. 98 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    Така е навсякъде, където е стъпил османски и съветски ботуш. На картата са бивши османски провинции, както казва Ети, които неукрепнали още след освобождението си, бяха налазени от червения вятър на комунизма. Разликата м/у Босна и Хърватска, между Сърбия и Словения е видима и днес -това е границата м/у Австро-Унгария и Отоманската империя. За разликите от двете страни на Желязната завеса няма смисъл да говорим.

  99. 99 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 887 Неутрално

    България не излиза с никакви исторически аргументи, а иска международен трибунал за геноцида срещу българския народ във Вардарска Македония от 1913 г. досега. От 1,5 милиона българи във Вардарска Македония до 1913 г. сега в РСМ има официално около 5 хиляди българи?

  100. 100 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Весело

    До коментар [#96] от "Костадин Иванов":

    Щом си учител вероятно знаеш че “ истината” е предимно в главите ни и онова което вчера е било неоспорима истина днес вече не е?!

    klimentm




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK