Това е резултатът днес – Велека е тотално съсипана

Това е резултатът днес – Велека е тотално съсипана

© Теодор Ушев, Фейсбук/



Коментарът е от профила на автора във "Фейсбук".


Когато за пръв път дойдох в Синеморец през 2002-ра, това беше красива дива местност. Устието на Велека беше преляло. Флората и фауната бяха намерили хармонията си, за съжаление плажа Бутамята вече се превръщаше в кочината в която е в момента, заради грозният туристически комплекс, вече изграден там. Но Велека беше запазен, дотам не можеше да стигнеш лесно с кола. Под "скалата с профила" имаше дори плаж, минаваше се лесно.


С годините постепенно колите и "любителите на дивата природа" научаваха мястото, напускаха съсипаните курорти, давайки си сметка, че няма разлика в това да прекараш седмица в апартамента си в "Люлин" или в Слънчев Бряг или Царево.




Това е резултатът днес – Велека е тотално съсипана

© Теодор Ушев, Фейсбук/


Това е резултатът днес. Велека е тотално съсипана. През зимата реката и морето си отмъстиха, заличавайки плажа. Тънката ивица останала сега е превзета от два плажни бара, сърф училище, каяци, т.н. И коли, много коли. Конструкциите за сянка на плажуващите надминават по размах дори култовото ресторантче "Тръстиките". В баровете тече постоянна културно-масова програма.


Това е резултатът днес – Велека е тотално съсипана

© Теодор Ушев, Фейсбук/


По ливадите е като паркинга пред "Метро". Каравани, кемпери, коли, много коли. Българинът иска да влезе с колата си в морето. Накамарени със столове, шезлонги и хладилни чанти пълчища, превземат всеки ден тънката плажна ивица.


Междувременно плажът под скалата с "профила" е изяден от морето. Профилът е видим само ако плувате. Там сега има тоалетни...


По поляните постройките никнат като гъби. Все по-големи...


Кметът на Царево отказва да спазва забраните за строеж на министерството...


Целта е да бъде изпълнен план, който да застрои и малкото запазени относително диви места от Царево до Резово.


Това щяло да даде препитание на местните...


Цялата операция е под покровителството на ДПС, Ментата, и видни герберски местни гаулайтери.
Кемперите и колите не се глобяват. Те са подходящото алиби за започване на масовото превръщане на Синеморец в СБ2.


п.с.


Много моля комсомолски активисти да не се включват с коментари под този пост. Това не е анти-кемперски пост (нямам нищо против кемперите и караваните, поставени на строго регламентирани, природосъобразни места, по начин, щадящ околната среда). Това е зов за запазване на последните остатъци природа. Борбата за това не признава наши и ваши. А принципни законови постановки, на всички политически сили, на всички граждани на България.


Също така, много моля журналистите да не ме канят за интервюта повече във връзка с повдигнатите въпроси. Няма как да вляза в политизирането на екологичните проблеми.


Това са просто плажни мисли на един плажен човек.


Това е резултатът днес – Велека е тотално съсипана

© Теодор Ушев, Фейсбук/


След като публикувахме мнението на Теодор Ушев, от пресцентъра на ДПС изпратиха следния отговор:


Споделяйки позицията на уважаемия творец и активен гражданин Тео Ушев, сме длъжни да подчертаем следното - аз, в личното си качество, и партията ДПС с тревога наблюдаваме всички спорни и неуместни като управление и решения действия в защитени територии в прекрасната ни Родина. Не само в устието на Велека, а в цялост. Доказателствата за това са редица наши законодателни инициативи и управленски действия, когато ДПС е носила отговорност за сектор Екология.


Допускаме, че г-н Ушев е бил подведен с неточна информация и обръщаме внимание на това, че нямаме никакво отношение към влошаването на еко ситуацията в този прекрасен район. ДПС настоява всеки активен и свободен гражданин да бъде ангажиран да приковава вниманието на институциите и да изисква от тях действия.


Йордан Цонев, зам. председател на ЦС и ПГ на ДПС


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (146)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xyi25666099
    xyi25666099
    Рейтинг: 141 Неутрално

    Аве Ушев, нали твоите са на власт бе, те ще я оправят

    "Дневник" следи в реално време събитията около сблъсъците между институциите и протестите срещу правителството и главния прокурор, които навлизат в 266-cтия си ден
  2. 2 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    Плажът при устието на Велека е пълен с кучета.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  3. 3 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Сичко треба да се съсипе, за да опознаеме родината и да я обикнеме както си треба.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2086 Весело

    Ако Велека си беше останала гранична река, сега каква флора и фауна щеше да има .... А нямаше и да се оземляват в района бежанци от Тракия и Македония ... 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  5. 5 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Ушев е напълно прав, макар че обра доста хейт за постовете си.
    бил съм на Велека преди 30 години, там се харесахме с първата ми жена.
    Тогава беше пусто, пусто, пусто. Отиваш с колата донякъде, няма никой и е райска, дива красота...
    Но това беше преди 30 години...
    Сега като гледам тези снимки и ги сравнявам с моите снимки оттогава...
    Еми само могат да завиждат тези хора коли, кемпери, каяци, шезлонги, кайтове и какво ли не...
    Мда...
    Хубаво беше.
    Да кажа обаче - същото е навсякъде.
    В Гърция, на Тасос, имаше само диви плажове. Сега няма.
    Имаше "Гьола". Малко бяхме дето можехме да стигнем.
    Сега има огромен паркинг и една тайфа малоумници целодневно...
    Това е живота.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  6. 6 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Ще кажа така - някъде около и след 1995 година дивите плажове и все още съществуващите къмпинги на юг от Созопол, започнаха да се запълват с войнстваща простотия и бетон. Някъде след 2000 се отказах да ходя там, за да запазя спомените си от тези места непокътнати. За съжаление видях 2010 къмпинг Смокиня и ми се приплака.
    Нищо смислено в тази държава не беше опазено. Беше превзета от примитиви и някакви животни с рудиментарни израстаци между раменете си. Жалки същества с нечленоразделна българска реч превзеха територията и се назначиха за нейни говорители.
    Не Велека, цялата хубава част на тази геогрефска ширина беше затисната от тези същества. Резултатъ е плачевен.
    Нито можеш да изринеш толкова бетон, нито да изринеш толкова простотия.
    Дано Бог се смили над сенките обитаващи клетата ни България.

  7. 7 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2349 Разстроено

    Пишман туристите, хабер си нямат какво е да си сред Природата като турист. Но надъхани с информация колко е готино, са модерни, та преливат с отношение. За ОгръмОТЯВАНЕ е късно, защото варварите не признават друго освен кефа си.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  8. 8 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Хайде сега....преди 15 години в началото на юни ходех на устието да замятам за кефали ....същото си беше ....сутрин , горе на скалите , бяхме по десетина коли ...., а долу до Велека почти нямаше места за паркиране.....

  9. 9 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1114 Разстроено

    Каквото не е съсипано, ще се доразсипе. С Лапчев, Лапачев и подобната им гробава/бкп и дпс сган - толкова!

  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2086 Любопитно

    От допискста не разбрах, какво предлага автора? Освен че се оплаква и мрънка, нещо типично за повечето българи.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  11. 11 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    Не знам кога Велека е била външна граница , ама знам че като хлапе съм се къпал в нея през Август и излизахме посинели от студ. Флората беше от тридесет метра високи букове през които слънцето не можеше да мине и водата беше ледена.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    До коментар [#11] от "kasko":

    До Балканската война.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  13. 13 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    " за съжаление плажа Бутамята вече се превръщаше в кочината в която е в момента, заради грозният туристически комплекс, вече изграден там."

    Да беше писнал преди 19 години, не сега да обвиняваш, щото е модерно.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#10] от "DDR":

    Какво мрънка? Че нещо диво е било съсипано? Че всичко, до което се докосне прабългарският род не става за чеп за зеле?
    Навремето откраднаха металното въже на Кончето, на Пирин..
    Изобщо, що за олигофрен трябва да си, за да се кочиш дотам и да гепиш 1 тон въже?
    И вземи си смени тъпия аватар - с това ГДР си се закопал при Хонекер. Най-вероятно си бил голям фен на Щази, а сега си виден мицифай.

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    Всичко сътворено от Бог на територията, все още известна като България, е възвишено.

    Всичко, до което се е докоснал съвременният български хомо фабер, е профанирано, опростачено и деградирало.

    И тук не са ни виновни Сорос, Путин, Байдън, Истанбулската конвенция и Международният валутен фонд.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на Perkins V Humbleton
    Perkins V Humbleton
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "pariah": Ами, то хубаво, но с какво си по-различен ти от сегашните мърлячи? И те стигат с колите си, докъдето могат и те обичат райските кътчет. Само дето сте им пропрвили път и сте имали късмета да сте от по-първите. А те не са виновни чак толкова - предполагам с първата ти жена също сте првили еко мизерии по плажа, докато сте се хресвали….

  18. 18 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    това е реуалтатът от
    данчо мената и сие. някакви
    майцепродавци. и оня калин тихолов
    боклука. данчо боклука се извивява,
    като гара разпределителна
    за морето. я една комисия за това.
    и за данчо боклука далаверите по морето.

  19. 19 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    Коментарите са публикувани със съкращения. Съгласен съм с тях, освен с това, което Дневник ни е спестил. Заради караваните и кемпърите авторът прави изводи за някакъв "арогантен индивидуализъм" на българина, което е просто тъпо.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    Ама поне малко не е ли виновен Борисов и ГЕРБ ?

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Iordanka Strauss
    Iordanka Strauss
    Рейтинг: 248 Весело

    До коментар [#20] от "m17":

    Не. Иван Костов е.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7708 Неутрално

    А устието на Камчия, което подарихме на руснаците, как е. Преди години всяко лято ходехме там. Имаше къмпинги, беше пълно с поляци и чехи. Сега руснаците заграбиха всичко.

  24. 24 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#20] от "m17":

    да те светнем ли кой е наследника
    на любен гоцев, който е определен
    от него да следи за руската окупация
    на България. дааааа младен михалев-маджо
    и някои от итн са му ибриците.

  25. 25 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    До коментар [#6] от "SSS":

    “Нищо смислено в тази държава не беше опазено. Беше превзета от примитиви и някакви животни с рудиментарни израстаци между раменете си. Жалки същества с нечленоразделна българска реч превзеха територията и се назначиха за нейни говорители.”

    И си назначиха главен прокурор и шефове на специализирани прокуратури и съдилища по свой образ и подобие да бранят властта им от малкото останали нормални.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  26. 26 Профил на Aladin Babylonov
    Aladin Babylonov
    Рейтинг: 410 Неутрално

    сценарист, режисьор?

    Ако Иисус не може да отговори как е превърнал водата във вино, попитайте магарето, което е яздил.
  27. 27 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":Не знам кога Велека е била външна граница , ама знам че като хлапе съм се къпал в нея през Август и излизахме посинели от студ. Флората беше от тридесет метра високи букове през които слънцето не можеше да мине и водата беше ледена.
    —цитат от коментар 11 на kasko


    Колега ....там букове няма ....предимно дъбове , брястове и ясени , но наистина са по 20 тина метра и правят "дебела" сянка.....

  28. 28 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#25] от "Norman Granz":

    по съветски образец.

  29. 29 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#12] от "DDR":

    Велека не е била гранична река. До балканската война границата е минавала по Караагач до Китен.

  30. 30 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2494 Весело

    До коментар [#16] от "Norman Granz":Ама поне малко не е ли виновен Борисов и ГЕРБ ?
    —цитат от коментар 20 на m17


    А ти как мислиш? Кой управляваше през последните 10-11 години?
    Така че и Той е виновен!

  31. 31 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    това че не е вариант, но какъв е другия вариант, щото корал хич не е пример също

  32. 32 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Не съм му съидейник на разневения аниматор, но го разбирам напълно.. .
    Преди години, поведох един приятел ,завърнал се след години странство, на плаж в рая. Околностите на Българево . Обяснявах му как, като преодоляваш 15 минутното пускане ,сърни се прескачат по пътя ,гледката е като от Илиада, плажът малък , с някакув стар пират организирал елементарен бар. Водата огледало. Не го лъжех разбира се моя човек, години наред ходех.
    И сега започва трагикомедията, достойна за перото на голям автор.
    Спираме с колите в покрайнините на селото засилваме се с багажа към стръмния път и веднага някаква бариера на поляната ми прави лошо впечатление.
    Впиянченият пазач ни просветли ,че се прави игрище.
    Нататък лиричният път към плажа, станал 5 пъти по широк и хврчат четриоски камиони, натоварени с по 20 тона земна маса. Скъсаха ме от бъзик моите хора с тия сърни, дето се оказаха огромни камиони. Долу плажа още съществуваше, пиратското капанче липсваше , близките скали бяха гадно затрупани от изкопните работи , досадно бучене от всякави тежки машини - бързо се изнесохме.
    Голф игрище, първото, на политолозите ако не се лъжа, после се направиха още няколко комплекса.
    Предпочитам да гледам от забавната страна, щото инак, като се сетя каква природа унищожиха, издълбаха земята , за да забият чимове райграс за шибаното игрище, крайбрежието засипано с камънаци ... вдигам кръвното.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  33. 33 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#25] от "Norman Granz":

    Не знам човек, на мен ми идва малко повече тази картинка..
    Не мога да свикна, че в БГ управляват хора, които не могат да четат и говорят.
    Може би пък това да е нормално в БГ...

  34. 34 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5894 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    Не са виновни те.
    Виновни са герберастите и вождът им Тиквоний!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  35. 35 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#32] от "schwimmwagen":

    красимир гергов.
    питай го тоя боклук за тея места.

  36. 36 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2262 Неутрално

    Айде стига вече! Аман от мрънкалници! Все нещо не им е наред, все нещо са недоволни! Ама винаги са първи в бара на плажа да "чилват"!

  37. 37 Профил на KKM
    KKM
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Срещу дискретно дарение на община Царево можеш да сложиш каравана, където си пожелаеш :)

  38. 38 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    До коментар [#29] от "ilinko":

    Така е. Прав сте. Грешката е моя. Извинявам се.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  39. 39 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2262 Неутрално

    До коментар [#23] от "Роси":

    Ами вземи отиди и ще видиш, че о чудо... още има много гора и бунгала! Даже има и къмпинг! Не един, а два! Направо е потресаващо какви глупости дрънкате! Камчия си изгшежда много добре! Преди беше запуснато и разпадащо се! Не ьнам какво са завзели "руснаците", но не е пясъчната ивица определено!

  40. 40 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1763 Весело

    До коментар [#10] от "DDR":





    От допискста не разбрах, какво предлага автора? Освен че се оплаква и мрънка, нещо типично за повечето българи.
    —цитат от коментар 10 на DDR


    Автора може да предлага нещо,
    което може да го изпълни.
    Ако не може да го изпълни,
    какъв е смисъла да го предлага?!?

  41. 41 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    Афторът е забравит да впише скатаджията "политик" с амбициите си от Съни Бийч до Велека в статията.
    Всички измисленяци в политиката досега са чопвали кой по залък, кой е отхапвал цяла територийка от изстрадалато Черноморие.
    Що не одиха да строят коплекси у монтанско на Огоста да убият рибата от туризъм.

  42. 42 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#36] от "stargate":

    ти кво.
    да не ходиш на слънчака.
    дето мутрите го преебаха за
    100 години напред и изпраха едни
    пари на руската и украинската(руската)
    мафия. а не ми се праи на умрела лисица.
    най мразим да ми се праите на умрели лисици.
    нешо да не с иомисли, че хората, които им
    пука за природата не се информират.
    алооооо.

  43. 43 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#29] от "ilinko":

    Велека до 1989 беше гранична река за почти всички българи. От там започваше първата гранична зона. За да я преминеш трябваше открит лист...

  44. 44 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Сега се отвращаваме от презастрояването по морето с хотели, след 5 години, максимум, ще се отвращаваме от от същите, но буренясали и изоставени хотели.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  45. 45 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    До коментар [#5] от "pariah":

    ами така е... преди 30 години се чакаше 10 години за кола :)
    сега всеки простосмъртен с 1000лв може да си вземе 15 годишна бричка...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  46. 46 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#41] от "enter_k":

    скатаджията варели симеонов
    отиде да смегчава тона за
    пирин в юнеско през 2018та, щото
    беше на пеевски депутат, а па
    пеевски трябваше да защити цеко
    боклука за пирин. та варели е ясен.
    лека жена на повикване от пеевски.

  47. 47 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#39] от "stargate":

    Камчия е запазена още.
    Руснаците са навътре в гората, плажната ивица е непокътната.

  48. 48 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    Като гледам втората снимка в далечината Велека е доста чиста!

    А хотели се строят защото има търсене на почивки, хората работят цяла година и искат поне десет дена да отморят и изплакнат очите!

    А общините имат приходи покрай туристическия бизнес! Освен се създават сезонни работни места за местните, тоест всички са доволни, само "зелените" мрънкат!

  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#48] от "Дария Колев":

    абе я отиди в Гърция да видиш как се прави
    туризъм. н ми говори глупости.

  50. 50 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Сега се отвращаваме от презастрояването по морето с хотели, след 5 години, максимум, ще се отвращаваме от от същите, но буренясали и изоставени хотели.
    —цитат от коментар 44 на quatro_4x3


    Буренясалите по поляните могат да придават някаква романтичност.
    Тъжното е как безвъзратно унищожиха Златни и Слънчев бряг. На мястото на курорти за средна европейска класа и нагоре, направиха ЖеКа-та за куцо и сакато.
    Единствено Албена се запази непокътната, като оазис . Добруджанските мутри се оказаха най-цивилизовани :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  51. 51 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    напълно подкрепям.

    като ходя на нашето черноморие направо ме заболява сърцето. такава държавноподпечатана диващина няма никъде.

  52. 52 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2262 Неутрално

    До коментар [#42] от "mihail_p":

    Всъщнист в момента съм на слънчака, или сънито както какзваше в една друга статия, един бургазлия :-) Реших да видя как е, защото все го пропускаме като дистонация. Еми, не е зле. Даже днес си мислехме дали да не останем още 5 дена. :-) А специално Синеморец, нещо не ме кефи! Не заради селото, а заради морето там! Винаги е бурно и опасно, дори на южния плаж!

  53. 53 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Ще бастисат и последните диви и китни кътчета в България. Плаче ми се , но се надпвам да има възмездие

  54. 54 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 561 Неутрално

    А устието на Камчия, което подарихме на руснаците, как е. Преди години всяко лято ходехме там. Имаше къмпинги, беше пълно с поляци и чехи. Сега руснаците заграбиха всичко.
    —цитат от коментар 23 на Роси


    Глупости на търкалета!!!
    Изобщо не ме радва "лагера", който си построиха в комплекса, но това, което пишете е някаква изсмукана от пръстите измислица. Камчия, вероятно, е най-запазеното място на юг от Варна + Шкорпиловци. Има си километри плажове, къмпинги (повече от два, колкото е отбелязал преди мен един читател). Кръчмета... Ще забележиш присъствието на руснаци, само ако искаш да го забележиш. Имат си една зона и тя е забележима и не е никак огромна. Всичко останало е свободно. С изключение на едно също не голямо пространство точно до реката, което не знам, кой го държи.

  55. 55 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 561 Неутрално

    ... Даже има и къмпинг! Не един, а два! ...
    —цитат от коментар 39 на stargate

    Честно да Ви кажа, само на ум ги преброявам 6. Не се шегувам! В северния край има 5 и до реката има поне един. Може би говорите за тези, които са непосредствено на плажа, но на втора линия пространството с бунгала и за палатки е огромно. И все едно не е помръднало от 90-те :)

  56. 56 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    [quote#54:"quasimodo"][/quote]

    ПОдкрепям те , нищо толкова не са постролили и рядко се се виждат руснаците. Плюс това на Камчия стоножките са по лакът дълги, а близо до устието ,в морето се гърчат всякави твари :))) Заливът е отворен и постоянно има вълни.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  57. 57 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#39] от "stargate":

    Тук ги броя над десет и един къмпинг - Wild Children липсва :)))
    https://pochivka.bg/bungala-kamchia-t353

  58. 58 Профил на Ганьо обичъ Модератора заща Модератора блокира Ганя
    Ганьо обичъ Модератора заща Модератора блокира Ганя
    Рейтинг: 149 Неутрално

    Ушев е напълно прав, макар че обра доста хейт за постовете си.бил съм на Велека преди 30 години, там се харесахме с първата ми жена.Тогава беше пусто, пусто, пусто. Отиваш с колата донякъде, няма никой и е райска, дива красота...Но това беше преди 30 години...Сега като гледам тези снимки и ги сравнявам с моите снимки оттогава...Еми само могат да завиждат тези хора коли, кемпери, каяци, шезлонги, кайтове и какво ли не...Мда...Хубаво беше.Да кажа обаче - същото е навсякъде.В Гърция, на Тасос, имаше само диви плажове. Сега няма.Имаше "Гьола". Малко бяхме дето можехме да стигнем.Сега има огромен паркинг и една тайфа малоумници целодневно...Това е живота.
    —цитат от коментар 5 на pariah


    преди 30 години такива раци имаше в подмолите... във Варвара една лимонада следобед не можеше са ди купиш, такова мъртвило беше по икиндия като напечеше туй слънце...

  59. 59 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Много лицемерни коментари. Чии са колите на снимката? Нали още при първия по - топъл ден половин България се юрва към плажа. Защото за провинциалистите морето е само плаж и нищо друго.
    Ментата не е сам. Всички софийски мутри са с имоти по крайбрежието.
    За глобите - дали срещу тях първи няма да ревнат тези, които тук се възмущават, че не останало диво кътче.
    Тези коли на снимката са "търсенето", а щом има търсене, ще се намерят и хора да предлагат.
    Има варианти, но г-н Ушев ги е спестил. Ограждаме цяла Странджа, слагаме вход с лимитиран брой хора на ден, които влизат без коли в парка и само по пътеката, по пътеката до пейки за почивка. С паркова охрана, глоби за замърсяване, камери. Световна практика, не откриваме топлата вода.
    Да казвам ли каква и чия ще е реакцията или сами ще се сетите.

  60. 60 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Преди 30г. по родната ми улица нямаше движение и играехме футбол. Сега и двете са страни плътно с паркирани с коли. Кой е виновен? Със си&урност най-много Костов и Борисов.
    Та и за Велека! Имат хората свобода да пътуват и пари да харчат (и интернет да научат за готините местенца).

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на hav08635628
    hav08635628
    Рейтинг: 118 Неутрално


    До рая се стига само с плуване.
    Преди 32 години излязохме на брега с плуване,
    такова прозрачно море не бях виждал,
    нямахме време,да влезем в гората,
    напекохме се на пясъка и си тръгнахме с плуване.
    До десантната баржа.

  63. 63 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#5] от "pariah":

    Интересно в гранична зона се влизаше преди 30 г. само ако си местен или син не някой важен комуняга. Ти от кои беше ?

  64. 64 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#23] от "Роси":

    кво са заграбили?
    ти виждала ли си комплекса , дето го построиха?
    ако не го бяха взели те , щеше да стане същите говна като заеваните стари къмпинги около старото кино, щяха да изсекат гората и да застроят безразборно чак до плажа.
    ти била ли си скоро на старите къмпинги ?
    виждала ли си ква мизерия е?

  65. 65 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Преди 40 години до устието на Ропотамо се отиваше след един час вървене. Спирахме на Аркутино и през гората. Беше си приключение и се връщахме с половин кофа попчета. Имаше вариант с лодка, но не го използвахме. Може би защото нямахме пари.

  66. 66 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    Вместо да противопоставя хората на истински природолюбители, "плажни" хора и кочиняци с безразборни кемпери и каравани, бай Ушев, който има достатъчно опит в Канада, можеше да даде пример и да ни разкаже какво представляват т.нар. национални паркове - по същество природни резервати, където никаква търговска дейност не е разрешена, а сведените до минимум услуги са изцяло държавни. Чувам, че в Канада националните паркове са с обща площ над 300 хил. кв.км.

  67. 67 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 875 Неутрално

    До коментар [#50] от "schwimmwagen":
    "Добруджанските мутри се оказаха най-цивилизовани :)"

    Добруджанските мутри си имат други грижи - земя, зърно, ДДС, евросубсидии. Норма на печалба - 10 000 %. През оная им работа е туризма, много блъскане трябва там. И остави Албена, огледай склоновете около Албена - бяха лозя, смокини, гори... Сега са нацвъкани пусти, че и недовършени бетонни грозотии.

  68. 68 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#10] от "DDR":
    Ушев понеже в интелектуалец иска плажът да се затвори за всички неинтелектуалци!

  69. 69 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#53] от "olimpipanov":

    Така е, сичко требва да се затвори за туристи, а местните дгд!

  70. 70 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    До коментар [#23] от "Роси":

    Нищо не са заграбили руснаците ,онзи ден не можеш да слезеш до плажа на Камчия от български коли ,пълно с народ ,не можеш се размина ,просто туризма става масово явление ,това ще изяде главата на света ,всеки да пътува непременно с колата всяка събота и неделя до морето ,за няколко часа плаж ,предната седмица часове за да се премине от Златни пясъци до Варна , в колони ,чакаш ,същото да се излезе до магистралата ,чудо и приказ от народ .

  71. 71 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#63] от "ZyklonA":

    Устието на Велека беше гранична зона, на моста имаше застава, можеше да се ходи само нагоре по течението.

  72. 72 Профил на gqj021061267
    gqj021061267
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Съгласна съм за Албена!

  73. 73 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#60] от "Красимир Андонов":

    Да, те са виновни, че хората си купиха коли, нихната…

  74. 74 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#23] от "Роси":

    Преди година бях там.
    Руснаците не с заграбили нищо на устието, комплексът им е малко по-нагоре и е доста спретнат и приличен.
    На устието и покрай реката пейзажът е като от филм на Костурица - препълнен паркинг, сергии за гащи и хавлии, мърляви заведенийца и некъпани лодкари, които не знаят грам чужд език и много държат да ти нахлупят мазна капитанска шапка на главата, че да се снимаш с нея.
    Малко по-нагоре по реката под един храст са сложили надуваем крокодил, от който лодкарите изпадат в телешки възторг и усърдно го показват на туристите.

  75. 75 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Аман от тарикати, които са застроили своите имоти, но са много притеснени комшиите им да не застроят техните, че ще унищожат природата и спокойствието!

  76. 76 Профил на Юрий Петров Проданов
    Юрий Петров Проданов
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Преди около десет години бях на едно прекрасно място край морето. Описах, написах, публикувах текста със следното заглавие: "Няма да ви кажа къде е..."
    Ако искате да (съ)преживявате природата, недокосната от "безумната тълпа", търсете, откривайте подобни места (между другото, много са) и не се хвалете за това в социалните мрежи! Толкова е просто...

    yuriiprodanov
  77. 77 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    От всичкото разбрах, че караваните и кемперите са осрали плажа.

  78. 78 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    А ти аФторе защо отиде там да почиваш, като искаш да не е съсипана? То такива като тебе я съсипаха, понеже преди не ви пускаха, че е гранична зона и не бяхте успели да осepe#те и там

  79. 79 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#50] от "schwimmwagen":

    Слънчака курорт за средна класа ха ха! Винаги е бил зле, ама по тошово време ние като невиждали, ни се струваше лукс в сравнение с квартирата на баба Гицка, а именно - спалнята на самата Баба Гицка от младите и години, която тя през лятото дава под наем докато живее в гаража, с обща баня на етажа, в която никога няма топла вода

  80. 80 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1618 Любопитно

    До коментар [#1] от "xyi25666099":

    Искате да ви бършат изпражненияте ли?

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#60] от "Красимир Андонов":

    Точно това щях да кажа и аз За първи път съм бил в Синеморец още когато се ходеше с открит лист Тогава стигането до там беше повече от трудно ,не заради граничния контрол, а просто заради транспорта Сега няма никакъв проблем да се занесеш до там Но то преди да пуснат метрото и от Люлин до Младост беше проблем
    Не ме разбирай погрешно моля Но това което убива природата е развитието на транспорта ,валидно е за всяка точка на света Достъпността става все по лесна и лесна ,та ако щеш и до космоса вече

    ГоШо
  83. 83 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Посетих за пръв път Велека, като ученик, през 1983 година, край Кости. Девствена природа, гранична зона, безлюдно, голяма красота. Реката гъмжеше от риба, хванах 2 пъстърви и други риби с примитивна въдица и с ръце. През 2003 година същото място беше неузнаваемо - свинарници, заблатено и без една рибка в реката, само жаби. В Синеморец последно ходих през 2006 година. Само ще кажа, че още тогава ми се видя ужасно, сега не знам.

  84. 84 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#29] от "ilinko":

    Да, границата между Османската империя и Източна Румелия е минавала по билото на рид Босна.
    По времето на комунизма, там имаше пропусквателен пункт, защото до границата с Турция беше гранична зона. Велека влизаше в тази зона. До там се пътуваше с така наречения Открит лист.

  85. 85 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Туристите отдавана са проклятие за много хубави местенца ... Абе, те Еверест го превърнаха в кочина, та една рекичка ли ще им се опре ?!?!

  86. 86 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Плажната ивица в България е малка, много малка, а доста хора искат да отидат на море. Е тогава какво трябва да се направи? Ходили с колите, ами с какво да отидат. Аз мога да отида на море с колело ... от София, колко други го могат. В България обществен транспорт няма, за това всеки ходи с кола. Като гледам на снимката, колите са спрели съвсем нормално. Имало хора, ами ще има, плажа не е за избрани. Имало каяци, а защо да няма, или всички трябват да се пържат като картофи там.

  87. 87 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    Само не разбрах за какво точно плаче Ушев - не виждам нито една постройка на снимките. Няма хотели, няма туристи "бройлери", всички които му пречат са същите мизерници като него самия - тотално пренебрегват всички правила за защитени зони и опазване на дюните - паркират където им падне, ядат и серат навсякъде и възпроизвеждат същата кочина с която са свикнали. И дежурните плюмки към общината, която се опитва да вкара някакъв ред като забрани дивито къмпингуване и евентуално въведе сметоизвозване.

  88. 88 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    Откакто пръскат за кърлежи с "революционните препарати" няма мухи и комари Ние сме особено щастлифи. Остава само борбата с кучетата които се множат повече и от колите. Това е заради самотата.

  89. 89 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#83] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Тая пъстърва ще да е била доста нагоре по течението.
    От заставата към морето беше ферботен и там плуваха най-големите шарани.

  90. 90 Профил на Helen of Bikini
    Helen of Bikini
    Рейтинг: 669 Весело

    Ушев хич, ама хич не се сеща, че е част от проблема. На жълтопаветните туристунгели се някой друг им е виновен.

    Who the fuck are you to lecture me?
  91. 91 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Беше зле преди 4 години, явно е още по-зле. И тогава правеше впечатление, че колите са долу покрай реката а селото настъпва по поляните. Бутамянта беше примера, защо допуснаха и с Велека да стане така... Най хубавотоморе, с най хубавата природа го унищожиха за 15 години.

  92. 92 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Аз това за комсомолските активисти не го разбрах - комсомол имаше преди свалянето на Живков, когато в страната имаше 9 млн. души, ходеше се на море по 2 до 4 седмици, все още имаше диви плажове, както казва Ушев и имаше чадъри и местно на плажа за всички. Също така смело мога да кажа, че и повече хора имаха възможност да вземат карта и да отидат на море.

    Сега, с 2 млн. по-малко и огромна част от съгражданите ни, плажуващи навсякъде другаде, но не и на българското Черноморие, имаме - повече безобразия по морската ивица, повече навалица в курортите и по плажовете, повече скандали за места, мръсотия и т.н.
    Как става тая работа? И каква е връзката с комсомола? Теодор Ушев вероятно е членувал в този същия комсомол, надявам се да може да поясни каква му е творческата идея за комсомола….

  93. 93 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#86] от "Стефан":

    +++++
    А „Бутамята” не се с превърнала в „кочина” от прекрасния хотел „Белла Виста” вписан в пейзажа, а от това, че за плажа не се полагат ежедневни нормални грижи от държава и община. Наблизо има още едно прекрасно място - плажът „Силистар”.

  94. 94 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#93] от "subaru":

    Щом има паркинги, заведения и шезлонги, вече не е прекрасно.

  95. 95 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#90] от "Helen of Bikini":

    Ушев иска да ходи на места, където да не пускат разни досадни туристи, а само него.

  96. 96 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    И какво безобразие само, хората идвали на плажа с чадъри и шезлонги?!?
    Срамота, така не се ходи на плаж!

  97. 97 Профил на cufti
    cufti
    Рейтинг: 8 Неутрално

    То малко стана... не ви искаме на Софията, ама и не искаме да имате и храна там у ваше село. Стига вече, вие да не би да сте отишли пеша до там? Така както вие сте ходили и преди години, с колата, така и сегашните хора отиват с колата. С какво те са по-малко от вас?
    За огромни хотели съм 100% съгласна, че не им е мястото там.
    Общините трябва сериозно да се заемат с проблема: "мърляв турист, който не почиства след себе си" . И не само на морето, и в другите градове и села.

  98. 98 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Само не разбрах за какво точно плаче Ушев - не виждам нито една постройка на снимките. Няма хотели, няма туристи "бройлери", всички които му пречат са същите мизерници като него самия - тотално пренебрегват всички правила за защитени зони и опазване на дюните - паркират където им падне, ядат и серат навсякъде и възпроизвеждат същата кочина с която са свикнали. ...
    —цитат от коментар 87 на m17


    Съгласен ! Казват една снимка е по добра от 1,000 думи. Със сигурност това не се отнася за ПЪРВАТА снимка-правена от ТРЕТИЯ ред коли. А в другата снимка колите са паркирани бая свестно. Интересно Ушев (иначе положителен човек и добър в занаята си) дали е отишъл там пеша/с колело, или и той с колата-като всички тези от които се възмущава.

    Иначе прави са всички коментирали тук че от както почти всеки може да си позволи да има кола-има много повече хора по морските плажове. А как да се съчетае опазването на природата с плажуване/къмпингуване-това е въпрос който би трябвало да е уреден на държавно ниво чрез закони, правилници към тях И ТЯХНОТО СПАЗВАНЕ!
    До коментар [#87] от "m17":

    ---------------

    До коментар [#90] от "Helen of Bikini":Ушев иска да ходи на места, където да не пускат разни досадни туристи, а само него.
    —цитат от коментар 95 на hitcher


    И с теб съм съгласен
    До коментар [#95] от "hitcher":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  99. 99 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#96] от "hitcher":

    А да сравняваш Люлин и Слънчака с Царево…
    Абе, Ушеееев!!!

  100. 100 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#94] от "falcone":

    Вероятно сте прав. Последният път, когато бяхме там (2010г.) нямаше шезлонги и заведения. Имаше само медицински пункт. А колите се паркираха в частен имот(поне така казваше чичкото, който късаше билетчета, без печат от МФ), за което се плащаше 4лв.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK