Очевидна грешка. България требваше да гласува против, след като не съответства на нейните интереси. Докога ще се въздържаме от отстояване на интересите си?
Колкото по-рано осъзнаем накъде отива светът и в частност Европейският съюз, толкова по-безболезнен ще бъде преходът. Не може с нефективни технологии да сме конкурентни в ЕВропа. Защото докато защитаване старите технологии, толкова повече пари ще потъват там и ще се отклоняват средства, които може да отиват в други недофинансирани сфери.
Те в случая българските интереси в частност не са много засегнати понеже ще вземем една камара с пари от ЕС, въпросът е че интересите на ЕС като цяло са застрашени и то недотам икономически, колкото политически. Тази червено/зелена вълна със сигурност няма да доведе до добър завършек.
Зелената сделка е в интерес на България и българите, ако искаме да живеем в едни по-чисти градове. За съжаление българите много често показваме изключителна неграмотност по едни от най-важните въпроси, като винаги си мислим че някой иска да ни измами, че има някаква конспирация и подобни.
За това сме и на последно по ваксинации, защото вярваме повече на фейсбук, отколкото на реалната информация. За това и повечето българи мислят че ЕС е лошо, че е "джендър" налагане и подобни абсурдни неща.
Климатичните политики имат много малко общо с чистота и екология. Климатична политика например е да гориш токсичен боклук, вместо въглища, защото боклукът е CO2 неутрален.
Статията ми изглежда глуповата. Хората са обяснили ЗАЩО са гласували "въздържал се" и на мен ми звучи съвсем прилично и смислено. Не са гласували "против", така че ....ако се гласува със стадото -намали сме мнение. Ако се гласува различно - били сме Булгар Булгар. Угодия няма! А времето, когато се приемаше решението на партията с единодушие отмина, надявам се завинаги, въпреки че напоследък все повече се съмнявам в това
Вероятно сте го учили в часовете по биология в училище, но и сега има предостатъчно материали какво се случва с белтъците в разстенията, ако температурата на околната среда рязко се промени. Засушаванията и безводието е отделна тема. Екстремното време пък е трето, макар и най-непостоянно, проявление.
Все се борим и побеждаваме природата, а тя винаги ни показва, че е по-силната, наводненията в Германия и не само там го доказаха съвсем наскоро, 1000 души се водят изчезнали, на север температурите се повишават, на юг вали сняг.
Човекът по-скоро имаше предвид дали човечеството наистина предизвика тези промени. От друга страна, в поне 50% тези мерки са пълни глупости. Останалите 50% ...стават
Доста неграмотен пост! Я кажете с каква стойност и за какъв период трябва да се промени температурата че да се увреди белтъка в растенията? А това че има засушавания и безводие на определени места е факт, също както е факт че региони които в момента са пустиня или тундра ще станат годни за обитание. А екстремно време е имало винаги- ще го има и занапред. В частност в България сезоните идват не по календар а по часовник - реколтите в целия черноморски регион са рекорд след рекорд. Не знам какво не ви харесва на климата наистина?
България остава на опашката заради откровено агресивните руски интереси в областта на въглеводородите. Не малка част от постъпленията в държавния бюджет идват именно от акцизите върху горивата. Това определено поставя България в тотална зависимост от Русия и Лукойл.
Благодаря, но в интерес на истината за мен няма никакво значение кой ги предизвиква тези "промени" по простата причина че ефектите им са силно преувеличени и истеризирани от медиите. Няма да се случи нищо особено, освен че едни милиарди ще отидат от едни ръце в други.
Ако глобалното затопляне е естествен процес (какъвто много вероятно да е) прилагането на нови технологии, въглеродно-неутрални икономики, намаляване на въглеродните отпечатъци (каквото и да изначава това) и т.н. в никакъв случай не може да обърне този процес. Вероятно това е известно на затоплистите, но понеже има много хляб в "борбата" против климатичните промени, ще има още по-яко доене на данъкоплатците.
Не, примерите са стотици! Мога да дам и друг - изсичането на тропическите и други гори за монокултурни насаждения - рапица, маслодайна палма, царевица итн с цел добиване на "био"горива.
Мозъчетата на мариите, които не могат да си представят и една десета от това, което би предизвикало едно прибързано преминаване към електрически автомобили. За Марица Изток и не говорим, мариите са с глобално мислене по дефиниция.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Статията ми изглежда глуповата. Хората са обяснили ЗАЩО са гласували "въздържал се" и на мен ми звучи съвсем прилично и смислено. Не са гласували "против", така че ....ако се гласува със стадото -намали сме мнение. Ако се гласува различно - били сме Булгар Булгар. Угодия няма!А времето, когато се приемаше решението на партията с единодушие отмина, надявам се завинаги, въпреки че напоследък все повече се съмнявам в това
Статията е грантова, а глупостта е производна.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Кои са авторките на тоя пасквил? Някакви труженички в чуждо НПО дето са ни превели 2 от работните си брошури? Зелената сделка е план на ултраглобалистите за фалиране на Европа и САЩ, която няма да има никакъв ефект нито върху климата, нито върху екологията ама ще се изхарчат едни трилиони за наши хора дето ги взехме на заем от децата ни.
"На първо място, тази пасивна позиция по толкова важен и безпрецедентен закон показва липсата на експертиза и преговорни умения в българските държавни институции"
На една работна среща по климата към Европейската агенция по околна среда бяха изпратили едно момченце на двадесетина години, назначено на поста преди три (!) дни. Като разбра, че съм българка, в паузата ме помоли да му обясня за какво точно става въпрос на срещата. Естествено, не си и отвори устата да каже и дума. Преди това на една среща в Будапеща по проблемите на водата бяха изпратили две дами, едната от които не знаеше английски, а на другата беше на ниво разговор на плажа. Естествено, пак нулево участие в дискусията.
България трябва да напусне всякакви еко фашистки сделки вкл. и да се откачи от рекетьорските схеми с СО2 емисии. Това нещо трябва да бъде спряно навреме!!!
В Испания цената на електричеството се вдигна със 178% сравнено с миналата година. 😂 И преди това си се вдигаше. Обяснението, което ни дадоха е, че испанската енергийна система е една от най-качествените в света, основана изцяло на чиста енергия. И да не забравяме, че хубавите работи стрували пари😁
Кои са авторките на тоя пасквил? Някакви труженички в чуждо НПО дето са ни превели 2 от работните си брошури? Зелената сделка е план на ултраглобалистите за фалиране на Европа и САЩ, която няма да има никакъв ефект нито върху климата, нито върху екологията ама ще се изхарчат едни трилиони за наши хора дето ги взехме на заем от децата ни.
Именно. Повтарят, че ако не се задигнат и похарчат тази пари, ще оставим на следващите пололения една ужасна каша. Никой не казава какво ще им оставим, ако парите се задигнат и похарчат.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Зелената сделка е в интерес на България и българите, ако искаме да живеем в едни по-чисти градове. За съжаление българите много често показваме изключителна неграмотност по едни от най-важните въпроси, като винаги си мислим че някой иска да ни измами, че има някаква конспирация и подобни.За това сме и на последно по ваксинации, защото вярваме повече на фейсбук, отколкото на реалната информация. За това и повечето българи мислят че ЕС е лошо, че е "джендър" налагане и подобни абсурдни неща.
Зелената сделка е в интерес на шепа корпорации, назначените от тях политици и шепа паразитни НПО-та. За теб е отредено, не да живееш в по-чист град, защото това няма да се случи, а да плащаш като поп. Гледам, че ще им плащаш тъпотиите с голямо удоволствие.
Когато някой се опитва с такова ожесточение да налага педерастията като "нормалност" (а не като "нормално" отклонение) и дори не позволява предпазването на децата, какво да си помисли човек!? Не вярвам, че някой специално на България иска да навреди, но определено не е в наш интерес.
Белтъчини, въглехидрати, въглеводороди... Дига се температурата на някои ползватели на средствата за масова дезинформация. Като се мине на водород, нали ще обогатим атмосферата с водни пари. А те са къде по-парникови от всички други парникови газове. Правиш що правиш, мисли за после! (баба ми).
До коментар [#10] от "Rational": Ми за учене учили сме нещо. Растенията чрез Фотосинтеза отделят Кислород. При повишаване на Въглеродният двуокис в Атмосферата става бързо развитие на растителноста.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Колкото по-рано осъзнаем накъде отива светът и в частност Европейският съюз, толкова по-безболезнен ще бъде преходът. Не може с нефективни технологии да сме конкурентни в ЕВропа. Защото докато защитаване старите технологии, толкова повече пари ще потъват там и ще се отклоняват средства, които може да отиват в други недофинансирани сфери.
Сакън, недей! Въглищата са най - голям враг на затолистите, понеже са евтини, има ги навсякъде, гарантирани залежи за още 200 години, ако инсталациите са направени добре в атмосферата изхвърлят чиста водна пара, гарантират стабилност на енергийната система. Абе бич ти казвам!
в понятието "климатични промени" не е налято доказано научно съдържание
също така не е ясно наистина ли човечеството е способно реално и без да провокира по-големи бели да повлияе върху климатичните промени - т.е. дали наистина може да бъде "борец"
но най-важното е, че липсва НАУЧНА ОЦЕНКА дали затоплянето е зло, каква е алтернативата и НУЖНО ли е да се "борим с промените"
вярно, управляващите в България не са избрали въздържането поради тези мотиви, но без да искат са улучили правилната позиция (да не го мислят за своя заслуга); мисля, че много скоро тая мода ще отмине, а търговията с квоти за въглеродни емисии ще се изчерпи (примерно като докара нова криза като през 2008-а), но тогава малцина ще имат правото да се бият в гърдите "аз казвах ли ви"
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
В Испания цената на електричеството се вдигна със 178% сравнено с миналата година ======= Нищо не се вдига..... Всичко идва в нормалните си стойности..... За напред енергията ще е скъпо нещо..... Нека всеки да си го вкара в главата. Един път за винаги....нека всеки тазбере че преди всичко това е политика с ясно подчертана бъдеща тенденция....
откъде си сигурен, че "зелената сделка" предлага наистина нови технологии, а не е чисто печалбарски проект?
ако толкова искат "чиста" енергия от Слънцето, необходимо е да се построят слънчеви електроцентрали В ОКОЛОЗЕМНА ОРБИТА, като се усъвършенстват и направят достатъчно безопасни начините за пренос на тази енергия от космоса до повърхността на Земята
би се развивала роевата роботика и реалното, не показно рециклиране
и не биха наричали СО2 "замърсител" без този "замърсител" няма растения
по-добре да се притеснят за утаяването на фосфора в океаните, изземването му от глобалния кръговрат, защото при дефицит фосфор и намалени нива СО2 (ако случайно лъжееко фанатиците ги постигнат) следва срив в селскостопанското производство, а това значи ГЛАД
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Ти живя в поколение което бе в плен на ДВГ....но тогава населението на света бе около 3 милиарда...... Как мислиш че ще го правят същото и 8 милиарда за в бъдеще?
те са ценна суровина за органичен синтез, както и въглеводородите
през 1960-те имаше сериозни изследвания и разработки за т.нар. затворен ядрен цикъл: създаване на различни типове реактори, като радиоактивният отпадък на един тип е гориво за следващия по веригата - и така до слаборадиоактивни крайни отпадъци; не бе реализирано термоядрената енергетика от 70 години е все на "още малко и ще се получи", но явно няма да се получи, просто защото изисква грамадни по размер инсталации във вакуум (да ги строят на Луната тогава), НО! Но може се използва за РЕЦИКЛИРАНЕ на ядрено гориво за АЭЦ или УНИЩОЖАВАНЕ (трансмутиране) на ядрени отпадъци - да, доста сложна технология, но пак е нещо, някаква полза от недостижимия ядрен синтез (засега единственото близко до нас устройство за термоядрен синтез е Слънцето)
само че ядрената енергетика в съчетание с термоядрени рециклатори на гориво и схемата на затворения цикъл не се връзва с политическите навици
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Така и никой не обясни защо трябва да се борим с тези климатични промени? Откога промяната в климата стана нещо толкова страшно? ======= Това са два много хубави въпроса.... Има и трети въпрос който ще се задава за в бъдеще....едва след като човечеството привикне с първите два..... " защо борбата срещу климатичните промени не дава резултати?"....
да не би и ти да си хидроинженер, пардон, енергиен експерт?
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
То светенето у дома е най-малкия проблем - как се захранва влакова композиция, циментов или металургичен завод, хладилна база, болница или каквото и да било друго с енергия, която идва за по 8 часа през деня и после я няма никаква или чиято мощност може да падне на 10% в рамките на 2 минути заради един обикновен облак.
Съжалявам, но за момента по - разумно от това да се горят въглищата няма. Както написах по - горе въглищата са особени с това че имат икономически изгодни залежи за още десетки и стотици години.
Тук не става въпрос за изчисления на нещо..... Тенденцията ще е в посока минимализъм в консумиране на енергия... Енергията ще е скъпа....не заради себестойността си....а с цел промяна в културата на консумацията на енергия.... А климатичните промени нека си протичат.....те са природен феномен, а не социален.... За хората е по важно да променят отношението си към самата придобита от тях енергия.... Иначе казано....трябва да има радикална промяна във визията на човека спрямо придобиваща се от самия него....енергия..... Това ще е много интересен дебат.... Защо, колко и каква енергия ще трябва да пригобиваме...? Например защо? За да станем след 20 години от 8 на 15 милиарда ли....?
Целият човешки прогрес и цивилизация се базира на изобилието на ресурс, не на балансираната му консумация. Пирамидата на Маслоу го доказва - докато човек мисли за покрив над главата си и един насъщен не може нито да се развива, нито да твори.
Това което казваш е безспорно.... Мисля по същия начин..... Само че има един проблем..... Или по точно една особеност...... Никога в своето съществуване, човечеството не е наброявало толкова много..... Нещо повече..... Никога в човешката история.....не е поддържана толкова висока летва на социален жизнен стандарт..... Днес....дори в четките за зъби има батерийки.... На пръв поглед в това няма нищо лошо.....но никой не обръща внимание на последствията от всичко това..... Едва последните десетилетия.....хората почнаха да се вслушват на призивите на еколозите.... А те са недоволни понеже им е обърнато внимание твърде късно.... Тук....главния акцент за анализиране е......какво искат да кажат учените с не много научно обоснованата фраза.... "твърде късно".......
Пирамидата на Маслоу го доказва ======= И нека малко по сериозно...... :) Пирамиди, формули, декларации...... Всички тези неща останаха в миналото.... Тогава рибата в океаните бе истинска, а не пластмасова...
Ок, но изкуствено повишаване на цената на енергията няма да реши проблемът със свръх населението. Просто ще ограничи прираста и прогреса на местата където държавни регулации могат да се наложат и ще го увеличи на местата където регулации са невъзможни. В коя страна от третия свят регулации на цената на енергията са възможни? В Афганистан или Боливия много им пука за Грета и климата и като им стане студено ще разпънат соларките вместо да изгорят каквото им попадне?
"България е сред най-изоставащите страни в ЕС по отношение на политическия дебат и решенията, свързани с европейската Зелена сделка. " Няма да разваляме традицията, да сме все последни.
това защото още не е изобретен ядреният реактор ли? ами добре, ще почакаме до... опа! ама той вече е изобретен! но щом настояваш да се върнем в 19-и век - добре навит съм
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Номо Сапиенс е съществувал и без пирамидата на Маслоу..... Въпроса е дали решенията които взема пирамидата не водят до гибелта на Н. Сапиенс..... Нека забранят повсеместно ДВГ.....да ги видим..... :)....
и математиката ли отиде в миналото? и физиката? и химията? всичко твои нелюбими предмети в училище
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
раждаемостта намалява навсякъде, където поне малко се повишава жизненото равнище
завишаването на цените поддържа бедността на мнозина и увеличава богатството на малцина, и точно в такава обстановка ни заплашва пренаселване
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Все се борим и побеждаваме природата, а тя винаги ни показва, че е по-силната, наводненията в Германия и не само там го доказаха съвсем наскоро, 1000 души се водят изчезнали, на север температурите се повишават, на юг вали сняг.
Вместо да се приспособяваме към климатичните промени , доколкото ги има , разбира се , то ние се опитваме да ги предотвратим , което е кауза пердута. Природата многократно е доказвала , че е по-силна от човека. Човекът може да навреди на природата , но по този начин наврежда на себе си. Ще се похарчат огромни средства за тоя дето духа. Зелената политика на ЕС е натрапена от шепа брюкселски висши чиновници, което ще доведе до икономическото отслабването на Евросъюза. Около ЕС ври и кипи от политически предизвикателства на диктаторски режими, извършват се агресии , окупирват си и се анексират чужди територии , но това не стряска брюкселските висши чиновници, нито ги интересува. За тях най-важна е борбата срещу вятърните мелници. Тази политика на пренебрегване на истинската опасност за ЕС , поставя Евросъюза в големи рискове. Левичарската политика на борба срещу климатичните промени довежда до загуба на инстинкт за самосъхранение.
човечеството и без Дарвин е възникнало, да, но теорията му като природни факти е съществувала милиарди години преди Чарли да се роди
така и тая пирамида - не е от масло а е открита закономерност, изразена в диаграма във формата на пирамида; и тъкмо поведението на човечеството - и то още докато се е превръщало от животинска популация в разумно племе - очертава закономерностите, формулирани от Маслоу и илюстрирани от него в картинка на пирамида - уж за да се разбира по-лесно, ама на - попаднахме на тебе...
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Ядреният реактор не може да замени електричеството от въглища на 100%. Първо създава опасни ядрени отпадъци Риск от ядрена авария Непредвидимост на системата (ако реактор отпадне поради авария се пускат ...централи на въглища) Залежите на уран са невъзобновяеми и ще се изчерпят много по - скоро от тези на въглища. Зависимост от внос на суровина, инфраструктура и капацитет за депониране на ядрените отпадъци. И много други.
В Афганистан или Боливия много им пука за Грета и климата и като им стане студено ======= Преди 100 години....и в Афганистан и в Боливия се справяха със студа.... Справяха се и с много по тежки проблеми..... Но ги научиха да живеят модерно.....в крак с научно техническия прогрес.... :) И със сигурност оная пирамида им унищожи традиционните методи за справяне......и им наложи нови.... По модерни..... :) После почнаха да се плодят като за световно..... И в момента ги винят защо били бежанци...... А най трагикомичното е, че най оплакващите се от миграциите са ония които боготворят най различни пирамиди..... :)....
би ли ми формулирал какво според теб е "левичарско" и "десничарско"
питам, защото се придържам към принципа "правилно назовано - правилно разбрано" и ми е много трудно да нарека "левичарство" действия, които водят до свръхпечалби на няколко корпорации и финансови (спекулантски) фирми
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Енергията от фосили постепенно ще намалява, за сметка на алтернативните горива..
Те го те:
----------------------- "Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г. Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса. К
Но това е само ордьовър. Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
Така биомасата се превръща в ключов инструмент за постигане на амбициозните климатични цели на ЕС. Според действащата рамка, колкото повече електричество се добива от биомаса, толкова по-нисковъглеродна ще изглежда икономиката на Съюза.
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
Така биомасата се превръща в ключов инструмент за постигане на амбициозните климатични цели на ЕС. Според действащата рамка, колкото повече електричество се добива от биомаса, толкова по-нисковъглеродна ще изглежда икономиката на Съюза..." --------------------
Вече, благодарение на заместването на природния газ - даже само в циментовите заводи - с алтернативни горива.. РДФ, ТБО от градовете, стари гуми - България успя да намали въглеродния си отпечатък..
В София също ще има подобна инсталация - с инвестирани в нея 632 милиона, по "Околна среда"..
Градовете ни - със "Зелената сделка" - ще станат съвсем други ..
явно напразно писах за рециклирането и за затворения цикъл
мен 19-и век ме устройва хората по-малко са вярвали на контрареволюционерите
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Съгласен съм, наистина тези климатични политики и на мен ми объркват координатната система. Уж са либерали, а искат да "консервират" климата? Така и не разбрах какъв точно климат те искат да установим та да знаем че сме постигнали целта и да си легнем доволни?
"България е сред най-изоставащите страни в ЕС по отношение на политическия дебат и решенията, свързани с европейската Зелена сделка. "Няма да разваляме традицията, да сме все последни.
Като го постигнахме лесно - почти изцяло успехът дойде от циментовите заводи:
Ето: ------------------- "Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.
Благодарение на промените в структурата на доставяните отпадъци и преобладаващото използване на опаковки и пластмаси се постигнаха съществени подобрения в качеството на инженерното алтернативно гориво.
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил, които НЕ МОГАТ да бъдат рециклирани или повторно използвани. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2 неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води..." --------------------------------
Но това беше първи етап..
Иде веч, време и за втория етап - градовете..
Писахме по-горе с момчето .. Инсталация с нулева въглеродност - за алтернативни , неизкопаеми горива - ще има скоро в София!
само да уточня: а внасянето на въглища не е ли зависимост?
между другото, чувал ли си за въглерод-13 - радиоактивен изотоп? при това по-опасен, понеже се усвоява от живите организми
при изгаряне на въглища замърсяването с този радиоактивен изотоп е гарантирано и без аварии аварии в АЕЦ стават по две причини - икономии при построяване и експерименти с работещ реактор, който не е проектиран за експериментален режим
отпадъците от един тип реактор са гориво за друг тип реактор
толкоз от мен
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Като цяло нещата не са сложни - просто трябва да се ползва това което е икономически най - изгодно доколкото не застрашава човешкото здраве. Ако са въглища - въглища, ако е атом- атом. Въпросът е да няма изкуствено предимство на един енергоносител към друг, или поне да не се изпада в крайности.
имат начин СЕГА да вадят огромни печалби ОТ НИЩОТО
това е капитализмът, толкова обичан от десните (а самоназоваващите се "леви", без на дело да са такива, обичат държавната разновидност на същия капитализъм)
Жак Фреско се опита да даде алтернатива, но сбърка, че тя е възможна за реализация чрез благотворителност от страна на капиталистите
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Ако внасяш въглища е зависимост, но работата е там, че въглища ако случайно не добиваш можеш да внесеш евтино от десетки места. А относно горенето на въглища - действително не е полезно за човешкото здраве, но съществуват модерни филтърни инсталации които успяват да хванат всички вредни за човешкото здраве емисии.
До коментар [#24] от "jazzdevil": "Зелената сделка е план на ултраглобалистите за фалиране на Европа и САЩ, която няма да има никакъв ефект нито върху климата.
Съгласен,но със замяна на дългата дума "ултраглобалисти" с кратката "левичари" придружена с определението "западни". Отдавна подозирам западните левичари , че се борят против западната цивилизация. Не можаха да я преборят със средствата на комунистическата идеология. Тя като стопанска система се оказа абсолютно пепригодна за съществуване и рухна под собствената си тежест, въпреки , че беше подпомагана от левичарския запад. За всеки случай, въпреки огромния провал , западните левичари не отрекоха комунистическата идеология и не осъдиха комунистическите престъпления. Сега се опитват да унищожат западната цивилизация с политиката на налагане на тотална политкоректност на малцинствата и зелената политика на борба срещу "климатичните промени". Този път може и да успеят.
знаеш ли кое икономически е най-изгодно? спекулации на борсата
икономическата логика и здравият смисъл много рядко се засичат
пример (нарочно антиядрен): икономически не беше изгодно да се произвеждат роботи за ликвидиране на ядрени аварии (аварии в централа, която БИ ТРЯБВАЛО да е няколко километра по-далеч от морския бряг, защото в СЪЩАТА страна, където е въпросната централа, е измислена думата "цунами"), беше изгодно да се правят буквално ИГРАЧКИ роботи; но когато аварията се случи - какво стана? да, имаше роботи ЗА НАБЛЮДЕНИЕ и те помогнаха да разузнаят какво е положението в зоната на аварията но след разузнаването пратиха пак хора да се оправят - защото е ИКОНОМИЧЕСКИ ПО-ИЗГОДНО
(по същата причина е по-изгодно да забраним аналгин-хинина, но да го произвеждаме за Русия и Африка, а самите да гълтаме парацетамол, който е лош при предозиране, а аналгин-хининът трудно се предозираше)
така че аргументът "икономическа изгода" не е аргумент в полза на хората, но е в полза на печалбарите
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
просто трябва да се ползва това което е икономически най - изгодно доколкото не застрашава човешкото здраве. ======= А бе стига с това "икономически".....бе колега.....! Не виждате ли че това е най големия капан в който ние хората сме влезли и сега се чудим как да се измъкнем.....!!! Тръбейки този лозунг.....превърнахте държави като Китай и Индия в чудовища с по 1,5 милиардни населения..... Как може да се продължава в тая насока..... КАК....? Ако плъзнат ония индийци и китайци на запад.....жална му майка на останалия свят...... Дори и атомните ви бомби няма да ги спрат..... Не са поискали..... Не са го направили..... Как не можете да го проумеете....!
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
"Национално представително проучване на ЕСВП показва, че 80% от българите подкрепят европейската цел за намаляване на въглеродните емисии с 55%, докато само 3% не са съгласни с нея. "
Какво? 80% подкрепяли Зеления Обир? По-опашата лъжа отдавна не е писана. Кое точно подкрепят? Или само по принцип подкрепят... хубавите празни приказки.
По-скоро 80% са против за това което се готви, но не го знаят. Ето част от точките в Зеления Обир: - Въглероден данък на самолетните билети - Затваряне на въглищните централи, а по-късно и на газовите - Наливане на много пари в ненадеждни ВЕИ, които - Въглероден данък на корабния и автомобилния транспорт - Спиране на производството на автомобили с ДВГ и задължително производство на много скъпите и несъвършени ел. коли - Данък върху отоплението на жилища - Оскъпяване на строителството на нови сгради без това да доведе до голямо намаляване на консумацията на енергия - Безсмислени и скъпи ремонти на административни и обществени сгради - Намаляване на животновъдството и консумацията на месо - Горенето на дърва се счита за въглеродно неутрално и ще доведе до сеч на горите
Всичко това ще доведе до увеличаване на всички цени, повишаване на безработицата, загуба на конкурентноспособност, проблеми с производството на енергия и цялата ЕЕС, и т.н. Та не изглежда хич 80% да са за, а само малък процент избръмчали зелени.
Вместо да се приспособяваме към климатичните промени , доколкото ги има , разбира се , то ние се опитваме да ги предотвратим ======== Пак казвам..... Това не е битка между човека и природата..... Това ще е двубой между човека и създаденото от човека през последните 200 години...... Знам че звучи странно....но единственото спасително решение ще е това.
а тия проучвания да си ги турят... на задното стъкло
смеят ли да направят референдум?
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
и какво точно е създадено от човека през последните 200 години, с което трябва да се борим? назови го де! стига си се крил зад многоточия по метър дълги!
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
назови го де! ======= Малко мисли бе човек.... Маааалко почни да мислиш и сам ще достигне до някои изводи.....
Ингилизите създадоха ДВГ....французите го поставиха на планер и се появи 'първия' самолет..... До тук много хубаво, нали....! Хубаво ама пламнаха две световни войни..... И къде е тук проблема, знаеш ли....? Проблема е в черепната кутия на homo Sapiens...... И в последния момент този парадокс бе осъзнат след трагедиите над Хирошима и Нагасаки.....
Мисли, Теллалов..... Мисли..... Имаш ги всички данни, а чакаш на готово....
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Таралеж
Рейтинг: 2743 НеутралноВъздържане?
Просто Булар-булгар реакция?
Що да не направим Сиган-Сиган електоратът щастлив?
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноГладен Прокопи за Зелена Сделка сънува....
erh41648180
Рейтинг: 8 НеутралноОчевидна грешка. България требваше да гласува против, след като не съответства на нейните интереси. Докога ще се въздържаме от отстояване на интересите си?
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноТака и никой не обясни защо трябва да се борим с тези климатични промени?
Откога промяната в климата стана нещо толкова страшно?
Rational
Рейтинг: 754 НеутралноКолкото по-рано осъзнаем накъде отива светът и в частност Европейският съюз, толкова по-безболезнен ще бъде преходът. Не може с нефективни технологии да сме конкурентни в ЕВропа. Защото докато защитаване старите технологии, толкова повече пари ще потъват там и ще се отклоняват средства, които може да отиват в други недофинансирани сфери.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#3] от "erh41648180":
Те в случая българските интереси в частност не са много засегнати понеже ще вземем една камара с пари от ЕС, въпросът е че интересите на ЕС като цяло са застрашени и то недотам икономически, колкото политически. Тази червено/зелена вълна със сигурност няма да доведе до добър завършек.
Андерсен
Рейтинг: 617 РазстроеноЗелената сделка е в интерес на България и българите, ако искаме да живеем в едни по-чисти градове. За съжаление българите много често показваме изключителна неграмотност по едни от най-важните въпроси, като винаги си мислим че някой иска да ни измами, че има някаква конспирация и подобни.
За това сме и на последно по ваксинации, защото вярваме повече на фейсбук, отколкото на реалната информация. За това и повечето българи мислят че ЕС е лошо, че е "джендър" налагане и подобни абсурдни неща.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#7] от "Андерсен":
Климатичните политики имат много малко общо с чистота и екология.
Климатична политика например е да гориш токсичен боклук, вместо въглища, защото боклукът е CO2 неутрален.
uq
Рейтинг: 1077 НеутралноСтатията ми изглежда глуповата. Хората са обяснили ЗАЩО са гласували "въздържал се" и на мен ми звучи съвсем прилично и смислено. Не са гласували "против", така че ....ако се гласува със стадото -намали сме мнение. Ако се гласува различно - били сме Булгар Булгар. Угодия няма!
А времето, когато се приемаше решението на партията с единодушие отмина, надявам се завинаги, въпреки че напоследък все повече се съмнявам в това
Rational
Рейтинг: 754 НеутралноВероятно сте го учили в часовете по биология в училище, но и сега има предостатъчно материали какво се случва с белтъците в разстенията, ако температурата на околната среда рязко се промени. Засушаванията и безводието е отделна тема. Екстремното време пък е трето, макар и най-непостоянно, проявление.
Тsonkooo
Рейтинг: 1589 НеутралноВсе се борим и побеждаваме природата, а тя винаги ни показва, че е по-силната, наводненията в Германия и не само там го доказаха съвсем наскоро, 1000 души се водят изчезнали, на север температурите се повишават, на юг вали сняг.
uq
Рейтинг: 1077 НеутралноДо коментар [#10] от "Rational":
Човекът по-скоро имаше предвид дали човечеството наистина предизвика тези промени. От друга страна, в поне 50% тези мерки са пълни глупости. Останалите 50% ...стават
Дария Колев
Рейтинг: 30 НеутралноБългария гласува с въздържание приемането на европейския климатичен закон.
_____________________________________________________
Много добре са постъпили, знаете ли, че по стандарт на живот сме на едно от последните места в ЕС?
И тогава как ще плащаме наравно с германците 50 до 100 евро за тон СО2?
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#10] от "Rational":
Доста неграмотен пост!
Я кажете с каква стойност и за какъв период трябва да се промени температурата че да се увреди белтъка в растенията?
А това че има засушавания и безводие на определени места е факт, също както е факт че региони които в момента са пустиня или тундра ще станат годни за обитание.
А екстремно време е имало винаги- ще го има и занапред. В частност в България сезоните идват не по календар а по часовник - реколтите в целия черноморски регион са рекорд след рекорд. Не знам какво не ви харесва на климата наистина?
hgg21387465
Рейтинг: 237 НеутралноБългария остава на опашката заради откровено агресивните руски интереси в областта на въглеводородите. Не малка част от постъпленията в държавния бюджет идват именно от акцизите върху горивата. Това определено поставя България в тотална зависимост от Русия и Лукойл.
Molossian
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#8] от "zxp53317185":
Panta rhei....Още по-весело е да се изгаря дървесна маса... защото гората е възобновяем източник :)
https://www.nationalgeographic.bg/a/apel-ot-nad-500-uceni-ne-gorete-drvetata
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#12] от "uq":
Благодаря, но в интерес на истината за мен няма никакво значение кой ги предизвиква тези "промени" по простата причина че ефектите им са силно преувеличени и истеризирани от медиите. Няма да се случи нищо особено, освен че едни милиарди ще отидат от едни ръце в други.
pamela
Рейтинг: 2088 НеутралноДо коментар [#10] от "Rational":
Ако глобалното затопляне е естествен процес (какъвто много вероятно да е) прилагането на нови технологии, въглеродно-неутрални икономики, намаляване на въглеродните отпечатъци (каквото и да изначава това) и т.н. в никакъв случай не може да обърне този процес.
Вероятно това е известно на затоплистите, но понеже има много хляб в "борбата" против климатичните промени, ще има още по-яко доене на данъкоплатците.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#16] от "Molossian":
Не, примерите са стотици! Мога да дам и друг - изсичането на тропическите и други гори за монокултурни насаждения - рапица, маслодайна палма, царевица итн с цел добиване на "био"горива.
Кланичните политики не са екология!
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2506 НеутралноМозъчетата на мариите, които не могат да си представят и една десета от това, което би предизвикало едно прибързано преминаване към електрически автомобили. За Марица Изток и не говорим, мариите са с глобално мислене по дефиниция.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2506 НеутралноСтатията е грантова, а глупостта е производна. Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
georgievb
Рейтинг: 1750 ЛюбопитноПитам само кой ще го плаща масрафа....за зеления хайвер питам? Щото ако някои са със заплати в западни НПО-та, ние повечето не сме.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4peen40
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#22] от "georgievb":
Пък нашите в Бг не са и поне близо до германските
jazzdevil
Рейтинг: 1064 НеутралноКои са авторките на тоя пасквил? Някакви труженички в чуждо НПО дето са ни превели 2 от работните си брошури? Зелената сделка е план на ултраглобалистите за фалиране на Европа и САЩ, която няма да има никакъв ефект нито върху климата, нито върху екологията ама ще се изхарчат едни трилиони за наши хора дето ги взехме на заем от децата ни.
Иван K
Рейтинг: 2929 НеутралноДо коментар [#3] от "erh41648180":
подпис" Докога ще се въздържаме от отстояване на интересите си?"
Докато сме нетен бенефициент на европари
jazzdevil
Рейтинг: 1064 НеутралноДо коментар [#10] от "Rational":
Аууу - това ли са ви учили в часовете по биология? Много чудно защо тогава паралелно със затоплянето планетата всъщност се и раззеленявала:
https://www.nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth
Иван K
Рейтинг: 2929 НеутралноДо коментар [#13] от "Дария Колев":
подпис"И тогава как ще плащаме наравно с германците 50 до 100 евро за тон СО2?"
Ще плащаме наравно с другите докато другите не се съгласят да плащат вместо нас.
Хелиана
Рейтинг: 1083 Неутрално"На първо място, тази пасивна позиция по толкова важен и безпрецедентен закон показва липсата на експертиза и преговорни умения в българските държавни институции"
На една работна среща по климата към Европейската агенция по околна среда бяха изпратили едно момченце на двадесетина години, назначено на поста преди три (!) дни. Като разбра, че съм българка, в паузата ме помоли да му обясня за какво точно става въпрос на срещата. Естествено, не си и отвори устата да каже и дума. Преди това на една среща в Будапеща по проблемите на водата бяха изпратили две дами, едната от които не знаеше английски, а на другата беше на ниво разговор на плажа. Естествено, пак нулево участие в дискусията.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноЕто статия от днес как човечеството успешно се адаптира и не ни чака нищо страшно свързано с климата (освен обедняване)
http://m.focus-news.net/?action=news&id=2890246
За съжаление такива новини някак си не придобиват нужната общественост.
stonedridah1
Рейтинг: 530 Неутралнозелените комунисти ще строшат Европейския съюз.
Ти за мен си Мики Маус!cnu40695109
Рейтинг: 118 НеутралноБългария трябва да напусне всякакви еко фашистки сделки вкл. и да се откачи от рекетьорските схеми с СО2 емисии.
Това нещо трябва да бъде спряно навреме!!!
half truth
Рейтинг: 1704 НеутралноВ Испания цената на електричеството се вдигна със 178% сравнено с миналата година. 😂 И преди това си се вдигаше.
Обяснението, което ни дадоха е, че испанската енергийна система е една от най-качествените в света, основана изцяло на чиста енергия. И да не забравяме, че хубавите работи стрували пари😁
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2506 НеутралноИменно. Повтарят, че ако не се задигнат и похарчат тази пари, ще оставим на следващите пололения една ужасна каша. Никой не казава какво ще им оставим, ако парите се задигнат и похарчат. Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
stargate
Рейтинг: 1103 НеутралноДо коментар [#7] от "Андерсен":
Зелената сделка е в интерес на шепа корпорации, назначените от тях политици и шепа паразитни НПО-та. За теб е отредено, не да живееш в по-чист град, защото това няма да се случи, а да плащаш като поп. Гледам, че ще им плащаш тъпотиите с голямо удоволствие.
MPetr
Рейтинг: 412 Неутрално"Соларпро холдинг"..... и Прокопи са готови цялата икономика да се спре, но те пачки да направят......
Dimiter Karapetrov
Рейтинг: 288 НеутралноДо коментар [#7] от "Андерсен":
Когато някой се опитва с такова ожесточение да налага педерастията като "нормалност" (а не като "нормално" отклонение) и дори не позволява предпазването на децата, какво да си помисли човек!?
Не вярвам, че някой специално на България иска да навреди, но определено не е в наш интерес.
venelingeologia
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#14] от "zxp53317185":
Белтъчини, въглехидрати, въглеводороди... Дига се температурата на някои ползватели на средствата за масова дезинформация. Като се мине на водород, нали ще обогатим атмосферата с водни пари. А те са къде по-парникови от всички други парникови газове. Правиш що правиш, мисли за после! (баба ми).
MPetr
Рейтинг: 412 НеутралноА ДБ били за закриването на ядрената енергетика..... божкеее......
dedoliben
Рейтинг: 1798 НеутралноДо коментар [#10] от "Rational":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIМи за учене учили сме нещо.
Растенията чрез Фотосинтеза отделят Кислород.
При повишаване на Въглеродният двуокис в Атмосферата става бързо развитие на растителноста.
Мусаши
Рейтинг: 1685 НеутралноЕдна ТЕЦ е много по-ефективна от соларките,които произвеждат ток само през деня. През нощта на свещи ли ще си светим?
Dimiter Karapetrov
Рейтинг: 288 НеутралноДо коментар [#15] от "hgg21387465":
Препрочете си писанието и се опитайте да откриете някаква логическа последователност. Аз не успях.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#40] от "Мусаши":
Сакън, недей!
Въглищата са най - голям враг на затолистите, понеже са евтини, има ги навсякъде, гарантирани залежи за още 200 години, ако инсталациите са направени добре в атмосферата изхвърлят чиста водна пара, гарантират стабилност на енергийната система. Абе бич ти казвам!
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 Неутралнов понятието "климатични промени" не е налято доказано научно съдържание
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратсъщо така не е ясно наистина ли човечеството е способно реално и без да провокира по-големи бели да повлияе върху климатичните промени - т.е. дали наистина може да бъде "борец"
но най-важното е, че липсва НАУЧНА ОЦЕНКА дали затоплянето е зло, каква е алтернативата и НУЖНО ли е да се "борим с промените"
вярно, управляващите в България не са избрали въздържането поради тези мотиви, но без да искат са улучили правилната позиция (да не го мислят за своя заслуга);
мисля, че много скоро тая мода ще отмине, а търговията с квоти за въглеродни емисии ще се изчерпи (примерно като докара нова криза като през 2008-а), но тогава малцина ще имат правото да се бият в гърдите "аз казвах ли ви"
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3814 НеутралноЗелената сделка си е чиста далавера за определен кръг. А обществото ще "духа супата" по определението на чичовото.
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#37] от "venelingeologia":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратпък и водородът е труден и опасен за съхраняване
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#32] от "half truth":
BukalemunВ Испания цената на електричеството се вдигна със 178% сравнено с миналата година
=======
Нищо не се вдига..... Всичко идва в нормалните си стойности.....
За напред енергията ще е скъпо нещо..... Нека всеки да си го вкара в главата.
Един път за винаги....нека всеки тазбере че преди всичко това е политика с ясно подчертана бъдеща тенденция....
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#5] от "Rational":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратоткъде си сигурен, че "зелената сделка" предлага наистина нови технологии, а не е чисто печалбарски проект?
ако толкова искат "чиста" енергия от Слънцето, необходимо е да се построят слънчеви електроцентрали В ОКОЛОЗЕМНА ОРБИТА, като се усъвършенстват и направят достатъчно безопасни начините за пренос на тази енергия от космоса до повърхността на Земята
би се развивала роевата роботика и реалното, не показно рециклиране
и не биха наричали СО2 "замърсител"
без този "замърсител" няма растения
по-добре да се притеснят за утаяването на фосфора в океаните, изземването му от глобалния кръговрат, защото при дефицит фосфор и намалени нива СО2 (ако случайно лъжееко фанатиците ги постигнат) следва срив в селскостопанското производство, а това значи ГЛАД
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#39] от "dedoliben":
BukalemunТи живя в поколение което бе в плен на ДВГ....но тогава населението на света бе около 3 милиарда......
Как мислиш че ще го правят същото и 8 милиарда за в бъдеще?
jazzdevil
Рейтинг: 1064 НеутралноСигурно и Козлодуй ще ни предлагат да заместим със слънчеви панели подобно на Марица Изток...
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#42] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратвъглищата наистина не е разумно да се горят
те са ценна суровина за органичен синтез, както и въглеводородите
през 1960-те имаше сериозни изследвания и разработки за т.нар. затворен ядрен цикъл: създаване на различни типове реактори, като радиоактивният отпадък на един тип е гориво за следващия по веригата - и така до слаборадиоактивни крайни отпадъци; не бе реализирано
термоядрената енергетика от 70 години е все на "още малко и ще се получи", но явно няма да се получи, просто защото изисква грамадни по размер инсталации във вакуум (да ги строят на Луната тогава), НО! Но може се използва за РЕЦИКЛИРАНЕ на ядрено гориво за АЭЦ или УНИЩОЖАВАНЕ (трансмутиране) на ядрени отпадъци - да, доста сложна технология, но пак е нещо, някаква полза от недостижимия ядрен синтез (засега единственото близко до нас устройство за термоядрен синтез е Слънцето)
само че ядрената енергетика в съчетание с термоядрени рециклатори на гориво и схемата на затворения цикъл не се връзва с политическите навици
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#4] от "zxp53317185":
BukalemunТака и никой не обясни защо трябва да се борим с тези климатични промени?
Откога промяната в климата стана нещо толкова страшно?
=======
Това са два много хубави въпроса....
Има и трети въпрос който ще се задава за в бъдеще....едва след като човечеството привикне с първите два.....
" защо борбата срещу климатичните промени не дава резултати?"....
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#46] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираткак изчисли тези "нормални стойности"?
да не би и ти да си хидроинженер, пардон, енергиен експерт?
jazzdevil
Рейтинг: 1064 НеутралноТо светенето у дома е най-малкия проблем - как се захранва влакова композиция, циментов или металургичен завод, хладилна база, болница или каквото и да било друго с енергия, която идва за по 8 часа през деня и после я няма никаква или чиято мощност може да падне на 10% в рамките на 2 минути заради един обикновен облак.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#50] от "Николай Теллалов":
Съжалявам, но за момента по - разумно от това да се горят въглищата няма. Както написах по - горе въглищата са особени с това че имат икономически изгодни залежи за още десетки и стотици години.
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#52] от "Николай Теллалов":
BukalemunТук не става въпрос за изчисления на нещо.....
Тенденцията ще е в посока минимализъм в консумиране на енергия...
Енергията ще е скъпа....не заради себестойността си....а с цел промяна в културата на консумацията на енергия....
А климатичните промени нека си протичат.....те са природен феномен, а не социален....
За хората е по важно да променят отношението си към самата придобита от тях енергия....
Иначе казано....трябва да има радикална промяна във визията на човека спрямо придобиваща се от самия него....енергия.....
Това ще е много интересен дебат....
Защо, колко и каква енергия ще трябва да пригобиваме...?
Например защо?
За да станем след 20 години от 8 на 15 милиарда ли....?
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#55] от "eti mehter":
Целият човешки прогрес и цивилизация се базира на изобилието на ресурс, не на балансираната му консумация. Пирамидата на Маслоу го доказва - докато човек мисли за покрив над главата си и един насъщен не може нито да се развива, нито да твори.
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#56] от "zxp53317185":
BukalemunТова което казваш е безспорно....
Мисля по същия начин.....
Само че има един проблем..... Или по точно една особеност......
Никога в своето съществуване, човечеството не е наброявало толкова много.....
Нещо повече.....
Никога в човешката история.....не е поддържана толкова висока летва на социален жизнен стандарт.....
Днес....дори в четките за зъби има батерийки....
На пръв поглед в това няма нищо лошо.....но никой не обръща внимание на последствията от всичко това.....
Едва последните десетилетия.....хората почнаха да се вслушват на призивите на еколозите....
А те са недоволни понеже им е обърнато внимание твърде късно....
Тук....главния акцент за анализиране е......какво искат да кажат учените с не много научно обоснованата фраза.... "твърде късно".......
eti mehter
Рейтинг: 4337 ВеселоДо коментар [#56] от "zxp53317185":
BukalemunПирамидата на Маслоу го доказва
=======
И нека малко по сериозно...... :)
Пирамиди, формули, декларации......
Всички тези неща останаха в миналото....
Тогава рибата в океаните бе истинска, а не пластмасова...
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#57] от "eti mehter":
Ок, но изкуствено повишаване на цената на енергията няма да реши проблемът със свръх населението. Просто ще ограничи прираста и прогреса на местата където държавни регулации могат да се наложат и ще го увеличи на местата където регулации са невъзможни.
В коя страна от третия свят регулации на цената на енергията са възможни?
В Афганистан или Боливия много им пука за Грета и климата и като им стане студено ще разпънат соларките вместо да изгорят каквото им попадне?
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#58] от "eti mehter":
Пирамидата на Маслоу не е останала в миналото 😃
Тя обяснява принципа на взимане на човешки решения и ще е вярна винаги докато хомо сапиенс съществува.
Роси
Рейтинг: 7886 Неутрално"България е сред най-изоставащите страни в ЕС по отношение на политическия дебат и решенията, свързани с европейската Зелена сделка. "
Няма да разваляме традицията, да сме все последни.
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#54] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираттова защото още не е изобретен ядреният реактор ли?
ами добре, ще почакаме до... опа! ама той вече е изобретен!
но щом настояваш да се върнем в 19-и век - добре
навит съм
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#55] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратобщи и то кухи приказки
eti mehter
Рейтинг: 4337 ВеселоДо коментар [#60] от "zxp53317185":
BukalemunНомо Сапиенс е съществувал и без пирамидата на Маслоу.....
Въпроса е дали решенията които взема пирамидата не водят до гибелта на Н. Сапиенс.....
Нека забранят повсеместно ДВГ.....да ги видим..... :)....
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#58] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинирати математиката ли отиде в миналото?
и физиката?
и химията?
всичко твои нелюбими предмети в училище
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#59] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратне му се връзвай
раждаемостта намалява навсякъде, където поне малко се повишава жизненото равнище
завишаването на цените поддържа бедността на мнозина и увеличава богатството на малцина, и точно в такава обстановка ни заплашва пренаселване
tacheaux
Рейтинг: 4385 НеутралноВместо да се приспособяваме към климатичните промени , доколкото ги има , разбира се , то ние се опитваме да ги предотвратим , което е кауза пердута. Природата многократно е доказвала , че е по-силна от човека. Човекът може да навреди на природата , но по този начин наврежда на себе си. Ще се похарчат огромни средства за тоя дето духа. Зелената политика на ЕС е натрапена от шепа брюкселски висши чиновници, което ще доведе до икономическото отслабването на Евросъюза. Около ЕС ври и кипи от политически предизвикателства на диктаторски режими, извършват се агресии , окупирват си и се анексират чужди територии , но това не стряска брюкселските висши чиновници, нито ги интересува. За тях най-важна е борбата срещу вятърните мелници. Тази политика на пренебрегване на истинската опасност за ЕС , поставя Евросъюза в големи рискове. Левичарската политика на борба срещу климатичните промени довежда до загуба на инстинкт за самосъхранение.
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#64] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратмоля те... не пиши глупости
човечеството и без Дарвин е възникнало, да, но теорията му като природни факти е съществувала милиарди години преди Чарли да се роди
така и тая пирамида - не е от масло
а е открита закономерност, изразена в диаграма във формата на пирамида;
и тъкмо поведението на човечеството - и то още докато се е превръщало от животинска популация в разумно племе - очертава закономерностите, формулирани от Маслоу и илюстрирани от него в картинка на пирамида - уж за да се разбира по-лесно, ама на - попаднахме на тебе...
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#62] от "Николай Теллалов":
Ядреният реактор не може да замени електричеството от въглища на 100%.
Първо създава опасни ядрени отпадъци
Риск от ядрена авария
Непредвидимост на системата (ако реактор отпадне поради авария се пускат ...централи на въглища)
Залежите на уран са невъзобновяеми и ще се изчерпят много по - скоро от тези на въглища.
Зависимост от внос на суровина, инфраструктура и капацитет за депониране на ядрените отпадъци.
И много други.
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#59] от "zxp53317185":
BukalemunВ Афганистан или Боливия много им пука за Грета и климата и като им стане студено
=======
Преди 100 години....и в Афганистан и в Боливия се справяха със студа....
Справяха се и с много по тежки проблеми.....
Но ги научиха да живеят модерно.....в крак с научно техническия прогрес.... :)
И със сигурност оная пирамида им унищожи традиционните методи за справяне......и им наложи нови.... По модерни..... :)
После почнаха да се плодят като за световно..... И в момента ги винят защо били бежанци......
А най трагикомичното е, че най оплакващите се от миграциите са ония които боготворят най различни пирамиди..... :)....
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#67] от "tacheaux":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратсамо едно не ми е ясно от коментара ти
защо наричаш това "левичарска" политика?
би ли ми формулирал какво според теб е "левичарско" и "десничарско"
питам, защото се придържам към принципа "правилно назовано - правилно разбрано"
и ми е много трудно да нарека "левичарство" действия, които водят до свръхпечалби на няколко корпорации и финансови (спекулантски) фирми
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#70] от "eti mehter":
Ох, измаряш ме 😃 🤦
sim4o
Рейтинг: 1684 НеутралноЕ че то ИМА Зелена Сделка в България ..
Енергията от фосили постепенно ще намалява, за сметка на алтернативните горива..
Те го те:
-----------------------
"Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г. Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса. К
Но това е само ордьовър. Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
Така биомасата се превръща в ключов инструмент за постигане на амбициозните климатични цели на ЕС. Според действащата рамка, колкото повече електричество се добива от биомаса, толкова по-нисковъглеродна ще изглежда икономиката на Съюза.
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
Така биомасата се превръща в ключов инструмент за постигане на амбициозните климатични цели на ЕС. Според действащата рамка, колкото повече електричество се добива от биомаса, толкова по-нисковъглеродна ще изглежда икономиката на Съюза..."
--------------------
Вече, благодарение на заместването на природния газ - даже само в циментовите заводи - с алтернативни горива.. РДФ, ТБО от градовете, стари гуми - България успя да намали въглеродния си отпечатък..
В София също ще има подобна инсталация - с инвестирани в нея 632 милиона, по "Околна среда"..
Градовете ни - със "Зелената сделка" - ще станат съвсем други ..
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#69] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратдобре, забрави
явно напразно писах за рециклирането и за затворения цикъл
мен 19-и век ме устройва
хората по-малко са вярвали на контрареволюционерите
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#71] от "Николай Теллалов":
Съгласен съм, наистина тези климатични политики и на мен ми объркват координатната система.
Уж са либерали, а искат да "консервират" климата?
Така и не разбрах какъв точно климат те искат да установим та да знаем че сме постигнали целта и да си легнем доволни?
sim4o
Рейтинг: 1684 НеутралноГлупости.. не само не сме последни, а сме и на второ място ..
https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/
"България е сред лидерите в ЕС по спад на въглеродните емисии през 2018 г..."
Като го постигнахме лесно - почти изцяло успехът дойде от циментовите заводи:
Ето:
-------------------
"Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.
Благодарение на промените в структурата на доставяните отпадъци и преобладаващото използване на опаковки и пластмаси се постигнаха съществени подобрения в качеството на инженерното алтернативно гориво.
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил, които НЕ МОГАТ да бъдат рециклирани или повторно използвани. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2 неутрална.
Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води..."
--------------------------------
Но това беше първи етап..
Иде веч, време и за втория етап - градовете..
Писахме по-горе с момчето ..
Инсталация с нулева въглеродност - за алтернативни , неизкопаеми горива - ще има скоро в София!
Нещата вървят ..
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#69] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратсамо да уточня: а внасянето на въглища не е ли зависимост?
между другото, чувал ли си за въглерод-13 - радиоактивен изотоп?
при това по-опасен, понеже се усвоява от живите организми
при изгаряне на въглища замърсяването с този радиоактивен изотоп е гарантирано и без аварии
аварии в АЕЦ стават по две причини - икономии при построяване и експерименти с работещ реактор, който не е проектиран за експериментален режим
отпадъците от един тип реактор са гориво за друг тип реактор
толкоз от мен
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#74] от "Николай Теллалов":
Като цяло нещата не са сложни - просто трябва да се ползва това което е икономически най - изгодно доколкото не застрашава човешкото здраве.
Ако са въглища - въглища, ако е атом- атом.
Въпросът е да няма изкуствено предимство на един енергоносител към друг, или поне да не се изпада в крайности.
sim4o
Рейтинг: 1684 НеутралноЩо пък да няма резултати?
България, за 2018 е ВТОРА В ЕС..
Защо не знаем за тези успехи , защо не ги популяризираме?
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#75] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратне им дреме за климат, не им дреме за потомци
имат начин СЕГА да вадят огромни печалби ОТ НИЩОТО
това е капитализмът, толкова обичан от десните
(а самоназоваващите се "леви", без на дело да са такива, обичат държавната разновидност на същия капитализъм)
Жак Фреско се опита да даде алтернатива, но сбърка, че тя е възможна за реализация чрез благотворителност от страна на капиталистите
sim4o
Рейтинг: 1684 НеутралноИкономически най-изгодно.. стари гуми и биомаса.. ( все пак са ПО-СКЪПИ от природният газ )
Съгласно Парижкото споразумение - не са изкопаеми горива..
Вземаш, гориш из градовете - и си въглеродно неутрален, намаляваш си драстично всичките отпечатъци !
България, за 2018 - е втора в ЕС !
Лесно е !
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#77] от "Николай Теллалов":
Ако внасяш въглища е зависимост, но работата е там, че въглища ако случайно не добиваш можеш да внесеш евтино от десетки места.
А относно горенето на въглища - действително не е полезно за човешкото здраве, но съществуват модерни филтърни инсталации които успяват да хванат всички вредни за човешкото здраве емисии.
tacheaux
Рейтинг: 4385 НеутралноДо коментар [#24] от "jazzdevil":
"Зелената сделка е план на ултраглобалистите за фалиране на Европа и САЩ, която няма да има никакъв ефект нито върху климата.
Съгласен,но със замяна на дългата дума "ултраглобалисти" с кратката "левичари" придружена с определението "западни". Отдавна подозирам западните левичари , че се борят против западната цивилизация. Не можаха да я преборят със средствата на комунистическата идеология. Тя като стопанска система се оказа абсолютно пепригодна за съществуване и рухна под собствената си тежест, въпреки , че беше подпомагана от левичарския запад. За всеки случай, въпреки огромния провал , западните левичари не отрекоха комунистическата идеология и не осъдиха комунистическите престъпления. Сега се опитват да унищожат западната цивилизация с политиката на налагане на тотална политкоректност на малцинствата и зелената политика на борба срещу "климатичните промени". Този път може и да успеят.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#81] от "sim4o":
И това че нещо е "въглеродно неутрално" мен трябва да ме вълнува, защото ... ?
fkm26555709
Рейтинг: 3408 ВеселоДо коментар [#2] от "wre501051215":
и какво печели прокопи от зелена сделка бре таваришч?
dosetliv
Рейтинг: 1429 НеутралноМоже би да е на едро. Според както пишат, за юли крайната цена за матряла е с 35% повече от миналата година
https://www.4everspain.com/daily-news/electricity-prices-in-spain-to-stay-at-record-levels-until-february-next-year/
Туй е по причина че поскъпва газът и Зелените Сертификати. Месечната сметка на домакинство се вдига от 63 на 85 евро. Когато отпочнем усърдно борба със затоплизъма, и наща сметка ше стане 85 евро.
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#78] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратзнаеш ли кое икономически е най-изгодно?
спекулации на борсата
икономическата логика и здравият смисъл много рядко се засичат
пример (нарочно антиядрен): икономически не беше изгодно да се произвеждат роботи за ликвидиране на ядрени аварии (аварии в централа, която БИ ТРЯБВАЛО да е няколко километра по-далеч от морския бряг, защото в СЪЩАТА страна, където е въпросната централа, е измислена думата "цунами"), беше изгодно да се правят буквално ИГРАЧКИ роботи; но когато аварията се случи - какво стана?
да, имаше роботи ЗА НАБЛЮДЕНИЕ
и те помогнаха да разузнаят какво е положението в зоната на аварията
но след разузнаването пратиха пак хора да се оправят - защото е ИКОНОМИЧЕСКИ ПО-ИЗГОДНО
(по същата причина е по-изгодно да забраним аналгин-хинина, но да го произвеждаме за Русия и Африка, а самите да гълтаме парацетамол, който е лош при предозиране, а аналгин-хининът трудно се предозираше)
така че аргументът "икономическа изгода" не е аргумент в полза на хората, но е в полза на печалбарите
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#78] от "zxp53317185":
Bukalemunпросто трябва да се ползва това което е икономически най - изгодно доколкото не застрашава човешкото здраве.
=======
А бе стига с това "икономически".....бе колега.....!
Не виждате ли че това е най големия капан в който ние хората сме влезли и сега се чудим как да се измъкнем.....!!!
Тръбейки този лозунг.....превърнахте държави като Китай и Индия в чудовища с по 1,5 милиардни населения.....
Как може да се продължава в тая насока..... КАК....?
Ако плъзнат ония индийци и китайци на запад.....жална му майка на останалия свят......
Дори и атомните ви бомби няма да ги спрат.....
Не са поискали..... Не са го направили.....
Как не можете да го проумеете....!
fkm26555709
Рейтинг: 3408 ВеселоДо коментар [#81] от "sim4o":
Сим40, ти да не си от инженерите на факултето бре? Те горяха гуми да се топлят. Прокопи може да ти уреди безплатно кюмбе по зелената сделка...
fkm26555709
Рейтинг: 3408 ВеселоДо коментар [#32] от "half truth":
Лошите работи пък се плащат с живот. На следващото поколение. Ма нали не сме ние...
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#82] от "zxp53317185":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратто точно гоненето на евтиното накрая излиза скъпо
z_axis
Рейтинг: 1020 Неутрално"Национално представително проучване на ЕСВП показва, че 80% от българите подкрепят европейската цел за намаляване на въглеродните емисии с 55%, докато само 3% не са съгласни с нея. "
Какво? 80% подкрепяли Зеления Обир? По-опашата лъжа отдавна не е писана. Кое точно подкрепят? Или само по принцип подкрепят... хубавите празни приказки.
По-скоро 80% са против за това което се готви, но не го знаят. Ето част от точките в Зеления Обир:
- Въглероден данък на самолетните билети
- Затваряне на въглищните централи, а по-късно и на газовите
- Наливане на много пари в ненадеждни ВЕИ, които
- Въглероден данък на корабния и автомобилния транспорт
- Спиране на производството на автомобили с ДВГ и задължително производство на много скъпите и несъвършени ел. коли
- Данък върху отоплението на жилища
- Оскъпяване на строителството на нови сгради без това да доведе до голямо намаляване на консумацията на енергия
- Безсмислени и скъпи ремонти на административни и обществени сгради
- Намаляване на животновъдството и консумацията на месо
- Горенето на дърва се счита за въглеродно неутрално и ще доведе до сеч на горите
Всичко това ще доведе до увеличаване на всички цени, повишаване на безработицата, загуба на конкурентноспособност, проблеми с производството на енергия и цялата ЕЕС, и т.н.
Та не изглежда хич 80% да са за, а само малък процент избръмчали зелени.
eti mehter
Рейтинг: 4337 НеутралноДо коментар [#67] от "tacheaux":
BukalemunВместо да се приспособяваме към климатичните промени , доколкото ги има , разбира се , то ние се опитваме да ги предотвратим
========
Пак казвам.....
Това не е битка между човека и природата.....
Това ще е двубой между човека и създаденото от човека през последните 200 години......
Знам че звучи странно....но единственото спасително решение ще е това.
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#92] от "z_axis":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратсъгласен!
а тия проучвания да си ги турят... на задното стъкло
смеят ли да направят референдум?
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#93] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинирати какво точно е създадено от човека през последните 200 години, с което трябва да се борим?
назови го де!
стига си се крил зад многоточия по метър дълги!
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#9] от "uq":
Какво се чудите?!Един олигарх има интереси във ВЕИ сектора,има медии-оказва натиск през тях.Това е.
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#25] от "Иван K":
Това не е така.Защото Германия е нетен бенефициент от единния пазар.
eti mehter
Рейтинг: 4337 ЛюбопитноДо коментар [#95] от "Николай Теллалов":
Bukalemunназови го де!
=======
Малко мисли бе човек....
Маааалко почни да мислиш и сам ще достигне до някои изводи.....
Ингилизите създадоха ДВГ....французите го поставиха на планер и се появи 'първия' самолет.....
До тук много хубаво, нали....!
Хубаво ама пламнаха две световни войни.....
И къде е тук проблема, знаеш ли....?
Проблема е в черепната кутия на homo Sapiens......
И в последния момент този парадокс бе осъзнат след трагедиите над Хирошима и Нагасаки.....
Мисли, Теллалов..... Мисли.....
Имаш ги всички данни, а чакаш на готово....
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#49] от "jazzdevil":
Оо,ако Прокоои строи соларки,АЕЗЩЦ Козлодуй е за закриванее!
Николай Теллалов
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#98] от "eti mehter":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратясно
правиш се на загадъчен мъдрец
не минава