Какво иска суверенът от политиците

Време е да започнем да мислим за съдържанието на политическите програми, както и за способността и желанието на предлагащите да ги осъществят, а не само сляпо да вярваме на популистки прокламации и популярни личности.

© Георги Кожухаров

Време е да започнем да мислим за съдържанието на политическите програми, както и за способността и желанието на предлагащите да ги осъществят, а не само сляпо да вярваме на популистки прокламации и популярни личности.



В "Обществения договор" Русо казва: "Думите роб и право си противоречат и са взаимно изключващи се. Винаги ще бъде глупаво за един човек да каже на друг човек или на народ: "Правя с теб договор изцяло за твоя сметка и изцяло за моя облага; аз ще го спазвам, докато аз искам, а ти ще го спазваш, докато аз искам."


Слави Трифонов каза, или се опита да каже, нещо доста подобно на "партиите на протеста": Аз ще направя правителство, каквото аз си поискам, без да се съобразявам с вас, а вие ще гласувате за това правителство и ако не гласувате - значи сте предатели.


Ултиматум и договор са думи, които взаимно се изключват, както роб и право. Не може да има цивилизовано общество, което не е диктатура, наложена със сила, ако няма обществен договор. А когато суверенът ти е отредил едва една четвърт от местата в Народното събрание, да действаш с ултиматуми е просто безумно.




Освен ако целта ти не е изобщо да няма правителство


Основен враг на ДПС и на медиите на Делян Пеевски (и не от вчера) са Христо Иванов и Иво Прокопиев. А откакто имаме служебно правителство - и министрите Кирил Петков и Асен Василев, които предприеха някои действия, свързани с бизнесите, санкционирани по закона "Магнитски". Изглежда, че тъкмо тези хора, а не ГЕРБ (който уж щеше да се "изчегъртва"), нито главният прокурор Гешев, са основните врагове на "Има такъв народ" (ИТН). Сценаристите постоянно атакуват Христо Иванов, както и "Демократична България" (ДБ) и "Изправи се БГ! Ние идваме". Те внесоха заедно с ДПС предложение за комисия "Буджака" (където има вила Прокопиев), която е контраудар на Комисията за случая "Росенец". Те поставиха въпроса за канадското гражданство на министъра на икономиката Кирил Петков, а преди това отправиха нападки и към Асен Василев.


За обществения договор
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете


Партиите на протеста (ДБ и "Изправи се БГ"), изглежда, са основните врагове на ИТН, а не ГЕРБ или модела на задкулисно управление. Христо Иванов, съпредседател на ДБ ( както и цялото обединение "Демократична България") има ясен фокус: да се търси отговорност на Гешев, да се създаде система за контрол на главния прокурор, да се разбие "сарайския" модел на задкулисно управление на страната. В този смисъл притеснително е че ИТН се солидаризира с ДПС, сочейки на практика за свой основен враг "Демократична България" и специално Христо Иванов.


Впрочем и един от предлаганите за министър на правосъдието в едно от несъстоялите се правителства на ИТН говореше за "соросоиди майцепродавци". Знаем добре, че


"соросоид" е дума, изкована от путинския тролски институт, която е в употреба (не само в България) за либералната опозиция на авторитарни лидери.


У нас тази дума се употребяваше за протестиращите срещу властта най-малко от 2013 г.


Въпреки атаката от ИТН срещу най-успешния министър от служебния кабинет - Кирил Петков, а преди това и срещу Асен Василев, Слави Трифонов заяви, че подкрепя, и дори че издига, Румен Радев за президент. Този парадокс е свързан с идеята за президентска република. Но в една страна, затънала в корупция като България, ако се премахне и контролът върху властта, който предлага парламентарната демокрация и властта се съсредоточи в ръцете на един човек, на президента - който и да е той, ясно е какъв ще бъде резултатът. Можем ли да разчитаме, че винаги ще попадаме на "добрия цар"? Президентска република ( но не демокрация) е например Путинова Русия.


Другата идея на Слави Трифонов - за изцяло мажоритарна избирателна система, е не по-малко опасна за страна като България. Мажоритарната избирателна система (каквато има в САЩ например), в крайна сметка води до двупартиен модел. Защото победителят взема всичко и малките партии, които биха влезли в парламента при пропорционално гласуване, отпадат. Мажоритарни са изборите за президент или за кмет, когато се гласува за една личност. Но парламентарни избори по чисто мажоритарна система биха довели до двупартиен модел. (У нас вероятно ще има и трета, много по-малка партия, като се вземат предвид районите, където ДПС винаги е първа сила.)


Комунистите винаги говореха от името на народа. Дори държавата ни се казваше Народна република


(макар че република означава власт на народа), а който дръзнеше да каже нещо против властта, беше третиран като предател, изменник, "враг на народа". Имаше и зловещ Народен съд, но това е отделна тема.


Новата мода е да се говори от името на суверена (по-софистицираната дума за Народ). Само че ИТН, с 1/4 от местата в парламента, почти колкото ГЕРБ, и при доста ниска избирателна активност, няма как да говори от името на суверена. Суверенът очевидно е поискал да се търси възможност за някаква парламентарна коалиция.


Идеите за президентска република и мажоритарен вот, колкото и опасни да са, ако ги разгледаме по-внимателно, се радват на някаква, макар и ограничена популярност. За тях сега не се говори много. Но изместването на фокуса от ГЕРБ, главния прокурор и съдебната реформа към партиите на протеста - доскоро виждани като потенциални партньори - както основен враг на ИТН, дори като "предатели", както и атаките срещу ключови за реформите служебни министри, навежда на мисълта, че ИТН не е това, за което се представя. Или че не иска, или няма капацитета да направи това, което е очаквал от тях суверенът.


Ако не до пълно разочарование на тези, които са гласували за ИТН, това неминуемо води до недоверие. И неминуемо ще се отрази на резултата при следващи парламентарни избори. А такива вероятно скоро ще има, след като ИТН отказват да подкрепят какъвто и да е кабинет, който не е предложен еднолично от тях. Според известния афоризъм, приписван на Линкълн: "Можеш да залъгваш всички хора за известно време и някои хора през цялото време, но не можеш да залъгваш всички хора през цялото време."


Звездата на Бойко Борисов очевидно залязва. А той е далеч по-опитен, а и по-харизматичен политик от Слави Трифонов.


Печелил е властта с далеч повече от 1/4 от местата в парламента. И се задържа на власт повече от всеки друг премиер в посткомунистическа България. Но харизматичен е и дон Корлеоне.


Кръстникът
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете

А ако повторим и друг известен афоризъм, на лорд Актън : "Всяка власт корумпира, но абсолютната власт корумпира абсолютно." Това е и смисълът на парламентарната многопартийна демокрация и парламентарния контрол. Да няма абсолютна власт.


Време е да започнем да мислим за съдържанието на политическите програми, които ни се предлагат, както и за способността и желанието на предлагащите да ги осъществят, а не само сляпо да вярваме на популистки прокламации и популярни личности. Време е да се опитаме наистина да се преборим с корупцията, задкулисната икономическа власт, беззаконието, за да можем да се оттласнем от последното място в ЕС. Мисля че това е, което суверенът иска. A не правителство на малцинството, което се крепи на плаващи мнозинства и съответните задкулисни сделки.


След внезапен нов обрат в шоуто на Слави, понеже един милион мигранти се готовели да тръгнат от Афганистан към Западна Европа през България, "Има такъв народ" щели да подкрепят и служебното правителство - което до вчера громяха. Международното положение се яви като спасителен Deus ex machina. Но служебно правителство се назначава от президента с кратък мандат. До следващите избори.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мощ
    Мощ
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Суверенът не иска комунисти и техните производни. Дори и тези благодарение на които сега са на власт и те уж не искат, но поради дебилщина направиха белята.

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  2. 2 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    "Слави Трифонов каза, или се опита да каже, нещо доста подобно на "партиите на протеста": Аз ще направя правителство каквото аз си поискам, без да се съобразявам с вас, а вие ще гласувате за това правителство и, ако не гласувате - значи сте предатели."

    Нищо подобно не е казвал Слави! Слави каза, аз ще поема цялата отговорност, ще направим правителство с определени приоритети. Вие ще подкрепяте не моето правителство, а приоритетите. Да ама другарите искат постове, чрез които да усвояват 13-те милиарда европари и не им пука нито за приоритети, нито за държава, нито за това какво искат хората.

  3. 3 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Атанас Чобанов е с рестрикция във Facebook, заради споделяне на публикация на Иво Балев! Нека троловете, обслужващи пропагандата на ИТН си знаят, ще бъдат разобличени, изобличени и полуляризирани!
    https://www.facebook.com/dimitar.stoyanov.520/posts/10225899206055567

  4. 4 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Много е яко как ни обяснява какво точно било "соросоид". ахахах :-) Безочие на макс!

  5. 5 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Атанас Чобанов е с рестрикция във Facebook, заради споделяне на публикация на Иво Балев! Нека троловете, обслужващи пропагандата на ИТН си знаят, ще бъдат разобличени, изобличени и полуляризирани!https://www.facebook.com/dimitar.stoyanov.520/posts/10225899206055567
    —цитат от коментар 3 на Наблюдател


    Тази снимка я има и в книгата на Слави, “За мен е чест”.

  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Много е яко как ни обяснява какво точно било "соросоид". ахахах :-) Безочие на макс!
    —цитат от коментар 4 на stargate


    Ми той най-добре знае, нали е виден представител на тази порода.

    Знанието е сила, информацията - власт
  7. 7 Профил на Darin Ivanov
    Darin Ivanov
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#2] от "stargate":

    Пишеш в грешният сайт, тук няма журналисти с критично мисленекоито да те чуят, а само подлоги на Прокопиев който върти ДБ.

    Истината е, че ако приоритетите са еднакви, единствената причина да не се гласува това правителство успешно е, че приоритетите не са еднакви. ДБ иска да обслужва САЩ, а САЩ не им харесва България да има политика насочена към добруването на българите.

    X
  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1037 Весело

    Иначе забавни са призивите на най-изтъкнатите умнокрасивци от типа "време е да помислим", "трябва да се замислим" и други от тоя сорт.
    Мне, не е време.
    Юли миналата година беше време за мислене, сега е малко късничко. Други го измислиха вместо вас.

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на Джони Пенкофф
    Джони Пенкофф
    Рейтинг: 161 Неутрално

    Демокрацията е покрив над общество с незначителна бедност и незначителна неграмотност. Ако САЩ и другите богати общества обеднеят, те веднага ще се простят с демокрацията. Защо пробутват идиотизмът, че в бедно общество може да има демокрация. Древна Гърция е благоденствала. Матриархатите в полинезия също са благоденствали. Матриархатите са мека власт, направо си е демокрация, а патриархатът е твърда власт за твърди времена.

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Много добър текст!
    Жалко, но не неочаквано вече обилно гарниран с хейт от обилно и целенасочено слюноотделящите по всеки, който е попрочел малко повечко от тях...

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Какво иска суверенът?
    Да питаме г-н Трифонов. Той единствен говори от името на суверена и изглежда има лесен отговор за всичките болежки :)
    Е, вярно, че се е самоназначил за най-автентичен представител на народа, но какво пък. Видял е, че тая формула работи вече 12 г., защо да не я "изпее" отново тая песен, но като кавър-версия :)

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1037 Весело

    До коментар [#2] от "stargate":Пишеш в грешният сайт, тук няма журналисти с критично мисленекоито да те чуят, а само подлоги на Прокопиев който върти ДБ. Истината е, че ако приоритетите са еднакви, единствената причина да не се гласува това правителство успешно е, че приоритетите не са еднакви. ДБ иска да обслужва САЩ, а САЩ не им харесва България да има политика насочена към добруването на българите.
    —цитат от коментар 7 на Darin Ivanov


    Грешно насочен гняв, колега.
    Всички се стараят да обслужват САЩ като първи приоритет, просто следващият приоритет на ДБ е една определена личност, на Маямутрите е друга, а на СлаФчо - трета. Та няма как да съвпаднат приоритетите, щото всичките им шефове са свикнали да делят само на едно.

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 897 Неутрално

    адв Лулчева Ви каза ,министър Димов носи политическа отговорност,а не наказателна.

  16. 16 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 496 Любопитно

    Слабовато и глуповато. През 70те и особено през 80те се пръкнаха камуняшки "интелектуалци", които защитаваха или се опитваха да защитават партийните повели не грубиянско-левашки с примитивната пропаганда на 50те, а така, по-фино някак, с йезуитски извъртания, висок стил и пр. Не им се получаваше, щото да си опитен в говоренето и извъртането йезуит се иска много акъл. Та тоз господин ме подсети за тях. Защо ли?....

  17. 17 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3147 Неутрално

    Суверена иска работа, нормален живот, политиците да мислят основно за доброто на държавата. Това което наблюдаваме сега е борба за постове и да подпомагаме "свои" хора. Никой не мисли за суверена с изключение когато са избори. Дават му се обещания и при първи удобен случай се забравят за собствена изгода на обещаващите..

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1748 Любопитно

    Слави каза, аз ще поема цялата отговорност, ще направим правителство с определени приоритети. Вие ще подкрепяте не моето правителство, а приоритетите.
    —цитат от коментар 2 на stargate


    Преди изборите така и не се разбра какви са приоритетите на Слави.

    Веднага след изборите, докато още се брояха гласивете, Слави ги изреди... Първият приоритет бе "детски градини... колкото трябва толкова"! Имаше също приоритет да се изтрелят в космоса астронавти- 2-ма от България и един от Северна Македония... Но някак правната реформа и конкретни действия за да се разчупи модела в България при който всички власти се съюзяват за да крадат колективно не бе приоритет. Изчегъртването се сведе до замяната на една партия с друга...

    Е как да гласуваш за такива приоритети?!

  19. 19 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darin Ivanov":

    а ти защо пишеш в този сайт?

  20. 20 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3563 Весело

    Има една приказка,че лошите политици се избират от добрите избиратели които не гласуват.Да,ама когато след много гласуване си избираме все лоши политици изниква въпрос:Трябва ли да стане гласуването безусловно задължително за да изберем добрите политици!Има и друг въпрос:Не са ли лошите политици пречка да има винаги гласуване между 50-60%?Суверена иска винаги едно и също.Добри доходи,че като си плати сметките и другите разходи да му остане нещо да спести.Рботещо здравеопазване.Рабатеща правораздавателна система.Работещо образование.Добра инфраструктура.Разнообразна културна дейност и добре работеща социална дейност.Все прости неща иска суверена.

  21. 21 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    каква е тая боза?!

    ей! няма ли адекватни критици на ИТН?!

    или това е хитроумна кампания с цел да покаже, че всеки който критикува ВЕЛИКИЯ Славчо, е обикновен малоумник?!


    че и с Русо почва... ама Русо и други неща е писал! и един откаран фен на ИТН веднага ще набута "агрумента" с Русо обратно в човката на критика - с друго изказване на същия Русо!

    нефелна работа

    срам

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  22. 22 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    Владимир Левчев успя да ми обясни онова, което чувствам. Благодаря!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  23. 23 Профил на frantotti
    frantotti
    Рейтинг: 510 Неутрално

    “По делата им ще ги познаете”, нали така е приказката.
    Да илюстрирам:
    1. ИТН повдигна въпроса за Канадското гражданство на Кирил Петков.
    2.ГЕРБ яхва казуса като приоритет номер 1 в момента в държавата.
    3. Карадайъ, който наскоро нарече Турция “майка родина” - напуснал възмутен, че Петков май защитавал интереси на друга държава.

    Дори не е завоалирано дето се вика - пред нас става всичко и все още някои хора не виждат. Не знам как става това… Някакъв абсурд.

  24. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#9] от "Джони Пенкофф":

    какви матриархати, какви богати демокрации...

    изискването "първо се замогвайте, после ще ви дадем демокрация" е като "първо се научи да плуваш, чак тогава ще ти сипем вода в басейна"

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  25. 25 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":

    не е добър
    всеки абзац, всяко изречение могат обосновано и убийствено да бъдат репликирани - и същият този текст се превръща в апологетика на Слави!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  26. 26 Профил на frantotti
    frantotti
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#2] от "stargate":
    Направо страшна отговорност пое - дори не е депутат. Същия тип отговорност носи и един друг подобен почетен председател.

  27. 27 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Владимир Левчев се опитва да изопачава истината такава каквато е и каквато беше!
    Не съм съгласна

  28. 28 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#18] от "plamen_b":

    Глупости! Нали не мислиш, че на консултативните съвети за съставяне на правителство са си говорили за детски градини и северномакедонски космонавти! Там са говорили приоритетите, но другарите са искали постове, както и да те да "одобряват" министрите. Демек, приоритетите не са били проблем, а постовете и нашите хора. Много ясно. Идват едни 13 милиарда евро и всички са се наточили да ги опоскат! На кой му пука за приоритети!

  29. 29 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2694 Любопитно

    Преподавател в Американски университет ...Ужасно примитивно е да не четеш нищо по толкова различни теми - мажоритарни избори , соросоид , разбира се Путин и вечно правият либерален ред... По свободата...Иво Прокопиев не е олигарха . Единственото което има е медията..., която се поддържа (съфинасира от САЩ). Истините вмедиите на Прокопиев са дразнещи но не са проблем който ТЕ не могат да преодолеят ... Трябва има антипод , за да не се виждат техните безчинства , а и да се вижда да кажат -всички са такива . Това са методи за блокиране ..Колкото за ИТН и техните виждания за политиката , енигма са за всички . Според мен те си търсят опозиционна роля ..!

  30. 30 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Очевидно е, иска да го оправят и тр това и правят

  31. 31 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Ой, горкият, как се е оплееел... Тая партия това, а Слави - онова. Мажоритарната система така, а двупартийния модел - онака. Президента такъв, пък "Обществено-договорния" Русо - онакъв. А зад куклите не вижда кукловодите. Зад театъра - реалната власт. Е, уви и ах. Не всекиму е дадено. Но все пак ние знаеме, че: "Демократическата република е най-добрата възможна политическа обвивка на капитализма и затова капиталът овладял тази най-добра обвивка обосновава своята власт дотолкова надежно, дотолкова сигурно, че никаква смяна нито на лицата, нито на учрежденията, нито на партиите в буржуазно-демократическа република не поколебава тази власт."

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  32. 32 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#26] от "frantotti":

    До коментар [#2] от "stargate":Направо страшна отговорност пое - дори не е депутат. Същия тип отговорност носи и един друг подобен почетен председател.
    —цитат от коментар 26 на frantotti


    Коя друга партия с 65 депутати е опитвала да прави правителство? Това ако не е политическа отговорност, не знам кое е! Определено не е като да хвърляш домати по правителствени сгради и да пиеш бира на кръстовище! Вие каква отговорност очаквате? Да грабне знамето и да го вее над парламента ли?

  33. 33 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#16] от "poitoucharante":

    само за протокола: лошото име на йезуитите е резултат от оклеветяване, и то от самия папа

    понеже днес бил рожден ден на Робърт де Ниро, препоръчвам филма "Мисията" с негово участие - тъкмо в него се говори за организираните от йезуити индиански републики по тертипа на първоапостолските братства
    това "самоуправство" на йезуитите от една страна бръкнало в здравето на църковния клир, понеже индиректно критикувало разкоша на духовниците и оправдаваното от тях социално неравенство; а от друга засягало чисто колониалните цели на Португалия и Испания едновременно;
    благословени от Рим, конкурентите Мадрид и Лисабон спретват серия от наказателни експедиции
    избиват 80% от мъжкото население в тези индиански републики
    орденът на йезуитите е забранен за почти половин век
    въпреки това, в днешния Парагвай (а навярно и в Уругвай) са останали някои традиции за задруги и безвъзмезден труд в помощ на нуждаещи се

    иначе твоя коментар го плюсирах

    просто исках да уточня, че не бива да съучастваме в несправедливи обвинения

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  34. 34 Профил на znv331061763
    znv331061763
    Рейтинг: 5 Неутрално
  35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мощ":

    суверенът не е едно същество
    суверенът е абстракция
    суверенът е ОБЩНОСТ от хора, между които общото е само говоримия език и някои документни формалности; в тая общност има други общности, а те искат различни неща, вкл от политиците
    (а според участието в изборите може да се каже, че 60 на сто от суверена НИЩО не иска от политиците)
    (неуточнена количествено част от суверена пък направо препоръчва на политиците да се самоевтаназират или да се занимават с инцест и други, труднопостижими форми на секс)

    оттук самото заглавие вече ни откъсва от реалността и ни хвърля в джунгла от метафори

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  36. 36 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    "Слави Трифонов каза, или се опита да каже, нещо доста подобно на "партиите на протеста": Аз ще направя правителство каквото аз си поискам, без да се съобразявам с вас, а вие ще гласувате за това правителство и, ако не гласувате - значи сте предатели."Нищо подобно не е казвал Слави! Слави каза, аз ще поема цялата отговорност, ще направим правителство с определени приоритети. Вие ще подкрепяте не моето правителство, а приоритетите. Да ама другарите искат постове, чрез които да усвояват 13-те милиарда европари и не им пука нито за приоритети, нито за държава, нито за това какво искат хората.
    —цитат от коментар 2 на stargate


    Извинете, но това са пълни глупости.
    Слави Трифонов се тупа като мачо в гърдите, че само той не се измятал от думите си, но прави периодично точно това! Като един преди него. Преди първите избори разправяше, че и десните му били "еднакво противни", после ги припозна като "естествени партньори". Като не стана на неговата, айде пак врагове . Беше срещу ДПС, ама ги покани на преговори. Нямаше да управлява със статуквото, ама предложи правителство на малцинството, което щеше да зависи от статуквото. Въобще... Прави само "каквото каже", нали? :)

    Мисли се за голям виртуоз покрай сценаристите, че ще прекара всички като им пробута министри-фигуранти под прикритието на общи "приоритети". Няма как да стане.
    Конкретни политики се изпълняват от конкретни хора с конкретни качества. Не може да пробутваш твои хора и да искаш другите да нямат никакви претенции КОГО ЩЕ ИМ НАРЕДИШ ДА ПОДКРЕПЯТ!

  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#28] от "stargate":

    ако на консултативния съвет говореха за скопски космонавти, поне нямаше да са си пропиляли напразно времето

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  38. 38 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    До коментар [#31] от "sablezub":
    изобщо не се е оплел, много точен

  39. 39 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    До коментар [#20] от "chicago514":

    а добрите от кого се избират, след като ВСИЧКИ политици с ДЕЛАТА СИ доказват, че са лоши?
    получава се, че избирани биват само очевидно лоши и разкривани по-късно като лоши политици

    за кого гласуват тогава верноподаните електорални единици?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7975 Неутрално

    До коментар [#2] от "stargate":

    Не може човек, който има 65 депута да поеме цялата отговорност, защото тези, които го подкрепят, също носят отговорност. Научете се най-сетне.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7975 Неутрално

    До коментар [#32] от "stargate":

    Това е политическа безотговорност.

  42. 42 Профил на frantotti
    frantotti
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#32] от "stargate": Тук съм съгласен - никой досега с 1/4 от депутатите не е държал да управлява безусловно, ИТН определено са новатори - най-вероятно и в световен план. Говоря за отговорност, ненза инат - хубаво е да правите разлика между двете неща и да поразсъждавате над факта, че всяка парламентарно изявена група има избиратели, пред които също носи отговорност - заради това не става сам. Хубаво е най/накрая да се рзбере това.

  43. 43 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#38] от "uq":

    Да в описанието на куклите е много точен. Но кукловодите даже не ги е забелязал. Ех...

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  44. 44 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Суверенът не иска комунисти и техните производни. Дори и тези благодарение на които сега са на власт и те уж не искат, но поради дебилщина направиха белята.
    —цитат от коментар 1 на Мощ


    Прочетох само заглавието.Народът иска държава.
    Болшинството което е в НС иска власт . Ама да не управляват а само да са на власт.
    Всички си купиха деп. място .
    На тиЯ хич не им пука за държава и народ.
    Да се изриват от там .
    Нямаме нужда от НС.
    Ще докарат да живеем като през дивашките времена.

  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Да се нарича народа "суверен" е малоумно "либерално" дърдорене...

  46. 46 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#38] от "uq":

    До коментар [#38] от "uq":Да в описанието на куклите е много точен. Но кукловодите даже не ги е забелязал. Ех...
    —цитат от коментар 43 на sablezub


    Макар че я чакай един секунд. Човеко може да има добре платено ПОРЪЧЕНИЕ от кукловодите да замазва положението и хвърля прах в очите, та така убаво описва куклите, че никой да не се досети за наличието на кукловодите?

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  47. 47 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#40] от "Роси":


    До коментар [#2] от "stargate":Не може човек, който има 65 депута да поеме цялата отговорност, защото тези, които го подкрепят, също носят отговорност. Научете се най-сетне.
    —цитат от коментар 40 на Роси


    Моля, не се опитвайте да разсъждавате на тема политика и държавност, защото НЕ се получава.
    Тези, които подкрепят правителство на малцинството, могат да подкрепят или не ПОЛИТИКИ приемани в парламента. т. е. не всеки път закони предложени от правителството или управляващата партия ще бъдат приемани. Тези, които подкрепят ще носят отговорност, до толкова, до колкото са подкрепили определени закони. Правителството на Слави не беше подкрепено, защото другарите искаха постове, за да могат да папат очакваните европари чрез власт ИЗВЪН парламента /в изпълнителната власт/! Слави им предложи да участват само в законодателната! Дано да сте схванали. А дано, ама надали!

  48. 48 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    ...вече обилно гарниран с хейт от обилно и целенасочено слюноотделящите ......
    —цитат от коментар 10 на selqnin


    Надявам се, че ще си спомните за този си пост когато ще пишете следващите си коментари, и няма повече да допускате хейт в тях.

  49. 49 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#42] от "frantotti":


    До коментар [#32] от "stargate": Тук съм съгласен - никой досега с 1/4 от депутатите не е държал да управлява безусловно,
    —цитат от коментар 42 на frantotti


    Никой не е държал да управлява безусловно! Условията бяха приоритетите, които трябваше да обединят всички партии на протеста. Оказа се, че на повечето приоритета е участие в изпълнителната власт, за да докопат парите от Европа за ковид-а. Слави им предложи приоритети подкрепени от тях само чрез законодателна власт, т. е. промени в законите, които са фундамента на всяка държава. Е съдебната реформа явно е важна, само ако Ицето я прави лично. Иначе не е важна, защото щеше да я прави някой друг. а те да помагат само в парламента с приемане на закони!

  50. 50 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    “ Време е да започнем да мислим за съдържанието на политическите програми, които ни се предлагат, както и за способността и желанието на предлагащите да ги осъществят”
    ——
    Ей сега, земам си отпуската, разстилам програмите на пода и почвам да ги сравнявам. Кът свърша, ти ша ми кайш кви са “ способността и желанието на предлагащите да ги осъществят”. Нямам друг кой да ми каже. Аз ша ти повярвам, както и за обективната ти информация, че Прокопиев и аверчетата му са чисти като сълза … колко пъти му изписа името в текста? …да не са връщам да ги броя. Гати и бездарната апология!

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  51. 51 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Поредния демагог. Идеята за изцяло мажоритарен вот в 2 тура се споделяше преди няколко години от 2.5 млн души. В момента в парламента общия сбор на гласовете на всички партии е под този 2.5 млн гласували с ДА на референдума. Сега имаме шанс да постигнем с няколко парламентарни избора подред толкова ниска избирателна активност, че следващия референдум ще мине без проблем.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  52. 52 Профил на frantotti
    frantotti
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#49] от "stargate": Предполагам, че също като хората, които в момента защитавате - смятате, че колкото по-ядосано е казан един аргумент - толкова по-верен е. Удивителните знаци през ред не правят тезата Ви вярна - по същия начин, по който не я правеше вярна когато Филип Станев се караше на парламента, когато я декламираше. Или когато Петър Илиев, този прекрасен млад човек се кара 30 минути на всички.

  53. 53 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Това метиляво шиле на червеното интелекторално стадо не се притеснява да лъже. Потоствена обремененост на Априлското поколение услужлрива художествена интелигенция. Днеска служи на соросоиди, утре - на путиноиди. И си е добре със съвестта и новия древен професионален морал.

  54. 54 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    П.С. Извинявам се за правописа. Толкова съм отвратен, че ми треперят средните пръсти...

  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    "Какво иска суверенът от политиците"

    "Комунистите винаги говореха от името на народа"


    Извод - авторът е комунист и му личи отдалече. Съответно трябва да бъде заклеймяван като такъв. :)

  56. 56 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#18] от "plamen_b":Глупости! Нали не мислиш, че на консултативните съвети за съставяне на правителство са си говорили за детски градини и северномакедонски космонавти! Там са говорили приоритетите, но другарите са искали постове, както и да те да "одобряват" министрите. Демек, приоритетите не са били проблем, а постовете и нашите хора. Много ясно. Идват едни 13 милиарда евро и всички са се наточили да ги опоскат! На кой му пука за приоритети!
    —цитат от коментар 28 на stargate


    На мажоретарните дрогаре от и т.н., като им пука само за приоритети, защо не дадоха другите партии да направят персонални предложения, а те само да одобряват? Или едните искали да кадруват, щото били ОТГОВОРНИ, а другите искали щото били ЛАКОМИ?-))


  57. 57 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 568 Неутрално

    За мен ИТН си е отявлен патриотично-популистичен проект, неслучайно отглеждан и развиван в годините, било то като основен или тип патерица. Всички авторитарни режими разчитат ВИНАГИ И ОСНОВНО на патриотизъм, като силно оръжие за налагане на политика на отказ на хората от критично мислене и в перспектива от лична човешка свобода.

  58. 58 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2891 Весело

    цъкнах да видя как в заглавие, подходящо за книга са решили проблемите в една дописка. очаквах гениалност

  59. 59 Профил на T
    T
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Смятам, че авторът се е постарал доста да изгледжа убедителен...и даже някъде статията е налудничаво пропагандистка..ама няма лошо- те така се правят пари, ко ши муй!?

  60. 60 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Големият проблем на всички партии е, че учиндолския темерут не предложи на никоя партия властови позиции - никакви договорки, нито явни, нито задкулисни. Това е неприемливо за всички, практика е да се водят преговори, тоест да се разпределят парчетата от баницата. Иначе, реално приоритетите на ИТН другите партии може да ги подкрепят, може и да ги отхвърлят, никой не ги е вързал. А сами твърдяха, че съвпадали. За това не са нужни разговори и преговори. За правителството не виждам защо някой би преговарял освен, ако не се надява на постове и изгода. Явно някои са очаквали моментално на всеки 5% спечелени гласове, Славчу да им даде по една Солунска митница. Е, наивници всякакви. Иначе, от моята камбанария... ами, по-добре, че ИТН не състави правителство, нещо ми се видяха кандидатите нефелни, в сравнение с министрите от служебното.

  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Сетих се за един бъзик дето се въртеше из фейса.


    Представете си кочина с 20 прасета, но има само 5 копанки.

    Прасетата на копанките лочат и мълчат. Другите прасета грухтят и се бутат, за да се докопат до копанките.

    Това е всичко което трябва да знаете за политиката. :)

  62. 62 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Това обяснявам и аз още от началото, но те "аФтентично десните" марксистки ДБ другари по-принцип трудно схващат нещата, та едва ли ще разберат и Вие какво им казвате. :-)

  63. 63 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    "соросоид" е дума, изкована от путинския тролски институт, която е в употреба (не само в България) за либералната опозиция на авторитарни лидери.

    >>> Не се и съмнявам. Не познавам човек, който да прибягва до нея и да не е фен на Путин. Даже не толкова на Путин, колкото на Сапармурад Ниязов - Тюркменбаши. Може да ги чуете често да се вайкат, че в България не можем да си излъчим свой Булгарбаши Чалмали, осбено откакто отсвирихме Бойко.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  64. 64 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Поддържам ДБ, но подобни анализи ме дразнят. Ако бяха вярни, тогава отдавна да има коалиционно правителство на ИТН (маша на ДПС), ГЕРБ (същото) и самото ДПС. А БСП да са въздържали се.

    Това очевидно не е вярно, така че идва въпросът докъде ще я докара ДБ с подобен талант да си създава приятели и да преговаря.

  65. 66 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 941 Весело

    Та тоз господин ме подсети за тях. Защо ли?....
    —цитат от коментар 16 на poitoucharante


    Дали не е защото никой не можа да забрани на баща му да обича др. Живков? А комунизмът, както знаем от най-авторитетен източник, се предава по кръвен път, като СПИН-а.

  66. 67 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Христо Иванов се превърна във враг номер едно на Учиндолската селищна система!

  67. 68 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Върховенство на Закона!!!

  68. 69 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Едно време в предаване на Гласове (Явор Дачков) имаше гост бивш офицер на ДС. Той каза нещо , с което съм съгласен 100%!

    Корупция има и назпад, но там един министър например 80% от енергиятаси я използва за да върши работата, за която е назначен и 20% за собствен интерес. При нас е точно обратното!П

    олицаите били протестиращи - това е работа на прокурори и съдии, да осъдят престъпниците! И не е работа на парламента! Разбира се би трябвало да има закон задължаващ съдии и прокурори от време на време публично да се отчитат за работата си и да отговарят на въпроси защо са скрили някое дело и т.н.т.

    Би трябвало да има независим прокурор, който да разследва висши политици и магистрати, дори и президента, дори и премиера, дори и главния прокурор!

  69. 70 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 885 Весело

    Поредния демагог. Идеята за изцяло мажоритарен вот в 2 тура се споделяше преди няколко години от 2.5 млн души. В момента в парламента общия сбор на гласовете на всички партии е под този 2.5 млн гласували с ДА на референдума. Сега имаме шанс да постигнем с няколко парламентарни избора подред толкова ниска избирателна активност, че следващия референдум ще мине без проблем.
    —цитат от коментар 51 на Darkman


    Ти наитина ли вярваш, че онези 2,5 милиона подържници на референдума са имали хабер "що е то мажоритарна система"? Те го подкрепиха заради намаляване броя и заплатите на депутатите, а относно мажоритарната система все още малцина имат понятие.

  70. 71 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 885 Неутрално

    ".... А когато суверенът ти е отредил едва една четвърт от местата в Народното събрание, да действаш с ултиматуми е просто безумно.
    Освен ако целта ти не е изобщо да няма правителство"

    Без да иска поетът уцели десятката. Слави се стреми да бъде популярен и успява. Трябва да е луд да углави правителство и събере омразата на конкурентните партии и "суверена". Това се случи с всички до сега управлявали този суверен. До сега ходовете му са да не е "пред скоби" като управляващ и други да са виновни за това. Ето защо и мълчи - почти всеки на негово место ще постъпи така.

  71. 72 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":Сетих се за един бъзик дето се въртеше из фейса.Представете си кочина с 20 прасета, но има само 5 копанки.Прасетата на копанките лочат и мълчат. Другите прасета грухтят и се бутат, за да се докопат до копанките.Това е всичко което трябва да знаете за политиката. :)
    —цитат от коментар 61 на realguru


    Бравос уважаеми, вий открихте не само политиката, ами и капитализма. Поздравления.

    С други думи да кажа ли в прав текст до какво животно се свеждат адептите на капитализма, или вий сте умни момчета и момичета и айде нема нужда?

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  72. 73 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    За да е такъв резултата означава, че хората искат политиците да си говорят. Нали не искаме един Бойко Борисов да се замени с друг такъв? Ако е така значи сядаме и формулираме програма, в която всеки отстъпва от нещо, за да има как да се намери най-малко общо кратно ама такова дето не е пожелателно, а измеримо, защото как се доказва дали даден човек е или не е троянски кон на някой.

  73. 74 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5962 Любопитно

    Със сигурност не и чалга, поне нормалните де.

  74. 75 Профил на Джони Пенкофф
    Джони Пенкофф
    Рейтинг: 161 Неутрално

    За ремонт на пътища през 2018 година бюджетът е бил за 328 милиона, а в края на годината са разплатени над 2 милиарда.
    През 2019 г. са били предвидени над 420 милиона, а са изплатени над 1,4 милиарда. През 2020 са предвидени 339 милиона, а са разплатени над 1,7 милиарда.

    Общата дължина на пътищата от републиканската пътна мрежа на България към октомври 2019 г. е 19 877 km, от които:

    7 автомагистрали – 816 km;
    9 пътища I клас – 2975 km;
    44 пътища II клас – 4035 km;
    150 пътища III клас (обозначени с трицифрено число) – 6400 km;
    256 пътища IV клас (обозначени с четирицифрено число) – 5651 km; ........................ Ако на всеки 10 километра има един отговорник - тип кантонер, с техника и паркинг, електростанция, бензиностанция, мотелче. Такива ще са 2000 човека, ще асвалтират, ще подменят знаци, снегоринене и айсмелт, маркиране, поправяне и смяна на всичко. И черните пътища да поддържат наоколо в техният периметър и по селата дупки и всичко. Със заплата 40 000 лева годишно, 30 000 лева лизинг техника, 30 000 за гориво, асфалт и каквото трябва. Необходимо ще е 200 милиона годишно. През 2019 г. са били предвидени над 420 милиона, а са изплатени над 1,4 милиарда. През 2020 са предвидени 339 милиона, а са разплатени над 1,7 милиарда. .............. ..................................................... 5000 полицая, 10 000 военни, 20 000 социални защитници, 2000 фирмени защитници, само 10 административни сгради за вид държавна регулация и услуга с по 100 служителя всяка, 7 000 шерифи парамедици един на 1000 човека население. Социалните защитници и шерифите уреждат документите и всичко свързано с държавата на всяко домакинство, дали са гладни, дали са болни, даали имат работа и жилище, - всичко.. Към един социален защитник да има 100 домакинства - по 5 домакинства да се посещават всеки ден, всички за всеки месец. Фирмените защитници да обслужват всичко което фирмите имат нужда от държавата, всички отношения с държавата, към 100 фирми да има един защитник. 60% от ДДС постъпленията да отиват за социални пенсии. Парите от НОИ от осигуровките за пенсия да се изплаща 5-15 години след пенсиониране или да отива при наследниците в НОИ сметката им. Логично е да има само социална пенсия. Държавата не събира трупа пари от пенсии, които да олихвява и след години да ги дава. НОИ работи с пари от сегашните работници, а мъртвите са солидарни към богатите пенсионери в повече. Справедливостта е поне, и наследниците да получат всичко, а парите от бюджетът извън НОИ, да са само за социална пенсия. И ако 15% от заплатата ти е осигуровката и имаш трудов стаж 45 години, ще трябва да взимаш 15 години пенсия 45% от заплатата ти - средното за 45 години стаж. неотложно: Точка 1. На месец 100кв.ч на човек се полага ел. енергия за 9 стотинки на кв.ч през лятото - топлите 6 месеца, и 5 стотинки кв.ч за 200 кв.ч на месец през зимата ноември, декември, ян., фев. март, април. Над тези количества на пазарни цени.
    .. Точка 2. Здравната каса се прехвърля към синдикатите на работниците и синдикатите на работодателите с 15% осигуровка. И се правят 15 клиники и 5 най-добри болници, на издръжка акцизите и сегашните пари от държавата за здравеопазване.

    ... Точка 3. Образованието е напълно безплатно, учебни материали, униформа официална и спортна, храна закуска и обед., транспорт. Детски лагери и екскурзии. Да, нормално, логично е училищата да са еднакви за всички, като сграда, оборудване, и ниво на преподавателите, нека са 1000 училища и да се пътува с училищни автобуси до тях. ............................ .................................... ...................

    ... Точка 4. НОИ изплаща всички внесени осигуровки за 5 години след пенсиониране, после на социална помощ - която да се дава на пенсионери с доход до минималната заплата, и социалната пенсия да е 60% от минималната заплата. Парите внесени в НОИ се онаследяват и прехвърлят в НОИ-сметката на наследниците.

    .. Точка 5. Минималната заплата е 40% от БВП на зает. БВП на зает да се изчислява като общият БВП по номинал се дели на регистрираните в НОИ заети - работещите.

    .. Точка 6. Всеки подписал договор с фирма за да й работи, общината с държавни средства да му предплати квартирата и да му даде купони за храна и дрехи, и за ток и вода за два месеца.

    .. Точка 7. Всеки безработен да получава социална помощ 30% от минималната заплата, Ако работи до 16 часа седмично и ходи на квалификация, помощта да не се спира, докато подпише договор. Където са безплатните квалификации, да има безплатно хранене, спални, и да се дават безплатно карти за храна и транспорт.

    .. Точка 8. Всяка община да издава облигации или банкноти, с които да се строят нови жилища на нисък наем, като 50% от наемът се заплаща с тези пари, и на всеки 10 години тези жилища се продават за 70% такива пари и 30% обикновени пари, на пазарни цени. Всяка община да е задължена да увеличава жилищният фонд с 2%.

    .. Точка 9. Общината с държавни средства да отпуска 200 000 лева за семейна или лина ферма в агро секторът, или фирма семейна или лина в строителството, или производство на мебели или дрехи.

    ... Точка 10. 50% от акциз цигари, маргарин и палмово масло, алкохол, горива, отива в държавните безплатни болници. И 50% отива за детски лагери и екскурзии, спортни уреди в училищата, спортни награди за учениците, спорт в селата и микрорайоните, музикална зала и студио в училищата и читалищата.

    ..... .. Точка 11. Данък автомобил - от него 100 лева да отива всяка година за улицата където е собственикът, и по която се прибира. И 150 лева за между селските и междуградските пътища най-близо до мястото на живеене на платецът. Шофьорите да избират фирмата която да прави пътищата където живеят, ако се недоволни.

  75. 76 Профил на Джони Пенкофф
    Джони Пенкофф
    Рейтинг: 161 Неутрално

    Демокрацията е покрив над общество с незначителна бедност и незначителна неграмотност. Ако САЩ и другите богати общества обеднеят, те веднага ще се простят с демокрацията. Защо пробутват идиотизмът, че в бедно общество може да има демокрация. Древна Гърция е благоденствала. Матриархатите в полинезия също са благоденствали. Матриархатите са мека власт, направо си е демокрация, а патриархатът е твърда власт за твърди времена.

  76. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 78 Профил на Джони Пенкофф
    Джони Пенкофф
    Рейтинг: 161 Неутрално

    A къдe ca уcпeли CAЩ дa нaлoжaт cвoбoдa и дeмoкрaция и нe-бeднocт? Cтимулирaт грaнтaджийcки НПO и хoрa, тeзи хoрa ca cъщитe пo cъзнaниe кaквитo ca курумпeтaтa. Ocвeн тoвa caмo бeднa държaвa c бeдeн нaрoд ce пoдчинявa нa МВФ и други мoркoви и тoяги oт CAЩ. ................................... ... ........... Ceгa зaдкулиcиeтo ce oпитвa дa нaпрaви "ДA.БЪЛГAРИЯ" ocнoвнa пoлитичecкa cилa, нo нямa дa cтaнe нoмeрът им. В cтрaни c бeдeн нaрoд нe мoжe дa имa дeмoкрaция, зaщoтo нямo пoлитичecки пoтeнциaл - тoecт дocтaтъчнo пoлитизирaни хoрa c пoлитичecкa културa и caмoчувcтвиe дa ce зaнимaвa c пoлитикa - вдъхвaщ дoвeриe и идeи. Зaтoвa имaмe тoлкoвa нищoжни пaртийки. И тe щe cи ocтaнaт тaкивa. Coциaлизмът cъздaдe 10 пъти пoвeчe тaкивa хoрa. Тя и cрeднaтa клaca бeшe 10 пъти пoвeчe. Eтo зaщo бeднaтa държaвa нямa дeмoкрaция, a тoвa вoди и дo лoшa държaвa и лoшa икoнoмикa. Къдeтo вcички ca дecни, a дяcнoтo e прecтъплeниe cрeщу чoвeчecтвoтo и лoгикaтa. Дяcнoтo e злo. примeрнo:Caмo държaвнoтo здрaвeoпaзвaнe и дoбри пeнcии и coциaлни пoмoщи, мoжe дa гaрaнтирa нa вкcинирaният - чe при рaзвитиe нa имуннo зaбoлявaнe и инвaлидизирaнe cлeд гoдини - дoри, щe му ce гaрaнтирa някaкъв живoт. Aкo нe e тaкa щe ce прeдпoчeтe дa нe ce вaкcинирaт. Тo изoбщo c мeдицинaтa e тaкa. Нe рaзвитиeтo нa тeхнoлoгиитe и пaзaрнaтa икoнoмикa cпирaт бoлecтитe и вoйнитe, a coциaлнaтa държaвa гo прaви. . Лъжата в политиката, ЛЪЖАТА - ДЕМОКРАЦИЯ!? Икономическата власт ли има народът?Сега задкулисието се опитва да направи "ДА.БЪЛГАРИЯ" основна политическа сила, но няма да стане номерът им. В страни с беден народ не може да има демокрация, защото нямо политически потенциал - тоест достатъчно политизирани хора с политическа култура и самочувствие да се занимава с политика - вдъхващ доверие и идеи. Затова имаме толковаа нищожни партийки. И те ще си останат такива. Социализмът създаде 10 пъти повече такива хора. Тя и средната класа беше 10 пъти повече. Ето защо бедната държава няма демокрация, а това води и до лоша държава и лоша икономика. Където всички са десни, а дясното е престъпление срещу човечеството и логиката. Дясното е зло. примерно:Само държавното здравеопазване и добри пенсии и социални помощи, може да гарантира на вксинираният - че при развитие на имунно заболяване и инвалидизиране след години - дори, ще му се гарантира някакъв живот. Ако не е така ще се предпочете да не се ваксинират. То изобщо с медицината е така. Не развитието на технологиите и пазарната икономика спират болестите и войните, а социалната държава го прави. ................................. ............................ ....................................................... Лъжaтa в пoлитикaтa, ЛЪЖAТA - ДEМOКРAЦИЯ!? Икoнoмичecкaтa влacт ли имa нaрoдът? Инфoрмaциoннaтa влacт ли имa нaрoдът, oбрaзoвaниe, мeдии, културa? A, кoйтo кoнтрoлирa тeзи влacти, кoнтрoлирa и зaкoнoвлacтиeтo, и вcички държaвни влacти. ........................................... ............................... ............ Дяcнoтo e злo. И нямa прaвo нa живoт в дeмoкрaциятa. Тa тo дяcнoтo cи e криптoфaшизъм. Cвoбoдният пaзaр прaвил РAЙ? Нo и гeнитe имaли знaчeниe, eтo зaщo Бългaрия, Индия и Aфрикa ca бeдни. Cвoбoдният пaзaр ли e винoвeн зa УБAВAТA икoнoмикa или гeнeтичният пoтeнциaл? ЧИCТ ФAШИЗЪМ, нo c мacкa! Дecнитe вce рaзcъждaвaт кoя нaция e пo дoбрa и кoя пo кaлпaвa. 100% чacтнocт в eнeргeтикaтa, c 0 нулa нaмeca нa държaвaтa, тa дa видим кoлкo e вкуceн кaпитaлизмът. Пaзaрнo, cвoбoдeн пaзaр знaчи cвeтoвни цeни, в Кoлумбия кoятo e нa първитe мecтa пo eлeктрoннo прaвитeлcтвo и нeoлибeрaлизъм тoкът e двa - три пъти пo-cкъп oт Бългaрия, и в 80% oт ceлaтa нe e изгoднo дa имa тoк - дa прoкaрaт и пeчeлят. Прeди държaвнaтa нaмeca, плoщaдитe ca били БЛAТAТA, a пътищaтa ca били брeгoвeтe нa рeкитe, eдинcтвeнитe мecтa бeз coбcтвeник. нO НEКA ДA E ТAКA, 100% ЧACТНO И НУЛA ДЪРЖAВНOCТ, НEКA ДA ВКУCИМ ДЯCНOТO!

    .... ... Богатите страни имат не само икономическа изгода да държат бедните страни да са бедни. В Руанда им казват, че кафето е отровно.... Ресурсите са ограничени, и бедността ограничава консумирането им, цената им, и евтиното им добиване да бъде. Но и бедните страни са зависими от заеми и пазари, визи, ограничения, МВФ, и така са под пълен политически и всякакъв контрол. Ето защо не е изгодно на НАТО българия, украйна да не е бедна, Грузия, Мексикоо..

  78. 79 Профил на Lina Danova
    Lina Danova
    Рейтинг: 27 Неутрално

    То сл. правителство се назначава от Президента е само първата опция, но втората е, че то може да бъде предложено от мандатоносител, като тяхно правителство,след което същото става абсолютно редовно и то за цял мандат. В тази криза в която се намира България едва ли то ще падне, независимо какво е мнозинството, стига да е единодушно спрямо този Казус! Та на автора на статията, ще му кажа, че е не дорасъл политически аматьор псевдо-анализатор. Всичко което е написал е така както на него му се иска да стане, а не както е всъщност. Да спре да коментира, защото става жалък и прекалено смешен! Така да знае!... https://www.dw.com/bg/как-служебното-правителство-може-да-стане-редовно/a-57547583

  79. 80 Профил на Lina Danova
    Lina Danova
    Рейтинг: 27 Неутрално

    То сл. правителство се назначава от Президента е само първата опция, но втората е, че то може да бъде предложено от мандатоносител, като тяхно правителство,след което същото става абсолютно редовно и то за цял мандат. В тази криза в която се намира България едва ли то ще падне, независимо какво е мнозинството, стига да е единодушно спрямо този Казус! Та на автора на статията, ще му кажа, че е не дорасъл политически аматьор псевдо-анализатор. Всичко което е написал е така както на него му се иска да стане, а не както е всъщност. Да спре да коментира, защото става жалък и прекалено смешен! Така да знае!... https://www.dw.com/bg/как-служебното-правителство-може-да-стане-редовно/a-57547583

  80. 81 Профил на Lina Danova
    Lina Danova
    Рейтинг: 27 Неутрално

    То сл. правителство се назначава от Президента е само първата опция, но втората е, че то може да бъде предложено от мандатоносител, като тяхно правителство,след което същото става абсолютно редовно и то за цял мандат. В тази криза в която се намира България едва ли то ще падне, независимо какво е мнозинството, стига да е единодушно спрямо този Казус! Та на автора на статията, ще му кажа, че е не дорасъл политически аматьор псевдо-анализатор. Всичко което е написал е така както на него му се иска да стане, а не както е всъщност. Да спре да коментира, защото става жалък и прекалено смешен! Така да знае!... https://www.dw.com/bg/как-служебното-правителство-може-да-стане-редовно/a-57547583

  81. 82 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2451 Неутрално

    Суверенът иска от политиците да сменят избирателната система. Това стана още преди години, а те още се ошумуляват. В резултат суверенът им тегли един сиктер и раздробеният парламент е символ на униние и липса на интерес. Така обикновено става когато си затваряш очите за народната воля.

    Заглавие в Дневник: "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ" Е ГОТОВА ДА УПРАВЛЯВА С БСП" (ЛЪЖИТЕ БЯХА ДОТУК)
  82. 83 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Обичайните умнокрасиви парадигми! ДБ вечните в бяло, останалите маскари! Не ви ли омръзна!

  83. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  84. 85 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Вари го, печи го ............Левчев си остава Левчев, колкото и фон дьо тен да си намаже, под колкото и ката мазни думи да се скрие! Патогномоничен човечец за марсистките левичари, които налазиха през дейбъ и захранваните НПО-та!! И НЕ - ПЕТКОВ НЕ Е НАЙ-УСПЕШНИЯТ МИНИСТЪР, НЕ ЗАЩОТО НИЩО НЕ Е НАПРАВИЛ, А ЗАЩОТО ИЗЛЪГА ПУБЛИЧНО!!!

  85. 86 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Много ми е чудно на какво основание г-н Левчев се опитва да обяснява какво иска суверена?

    Той никога не е бил от суверенът, а по-скоро от страна на сюзерена!

    "Никой не може да ми забрани да ви обичам, другарю Живков!"

  86. 87 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 826 Неутрално

    От зеви в 46-тото не искамзе НИЩО!
    НОВИ ИЗБОРИ, ВЕДНАГА!

  87. 88 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#86] от "Дария Колев":

    Къса е човешката памет! Умнокрасивите живеят с мисълта, че светът е започнал, кагато са прочели "Броди из Европа призрак" /дали?!?/ и са решили, че те са светената вода, с която България трябва да бъде поръсена. Що да се интересуват КОЙ Е ЛЮБОМИР ЛЕВЧЕВ И КАК ТАКА ОТ НЕГОВИЯ СПЕРМАТОЗОИД МОЖЕ ДА СЕ ПОЛУЧИ ДЕМОКРАТ, А НЕ КОМУНИСТ?!?!+

  88. 89 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#33] от "Николай Теллалов"
    Абсолютно вярно. ''Мисията" е велик филм, а йезуитите са несправедливо очернени в официалните днешни истории, тъй като ролята им за духовното възраждане на католическото християнство след травмата от протестантството и религиозните войни е невероятна. У нас, и в православните страни изобщо, тази "черна легенда" се подхранва и от враждата православие-католицизъм, която подхранва и друго историческо клише, популярно и у нас: византийското "лицемерие", "лукавство". Всъщност нещата, както винаги, са били къде къде по-сложни.
    Хе хе, от глупостите на господина автор все пак имало и някаква полза - да види човек че има интелигентни и начетни хора....

  89. 90 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    "Вие ще подкрепяте не моето правителство, а приоритетите."
    До коментар [#2] от "stargate":

    Тцъ! Той първо поиска да му подкрепят правителството. А каквито му бяха хората, явно такива са му и приоритетите.
    И не си въобразявайте, че някой беше задължен да го крепи. Той, Чалгарят беше длъжен да си я търси подкрепата. Вместо това реши, че са му длъжни. Откъде накъде?

  90. 91 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    До коментар [#45] от "deaf":

    А кой е суверенът ?

  91. 92 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    "соросоид" е дума, изкована от путинския тролски институт, която е в употреба (не само в България) за либералната опозиция на авторитарни лидери."

    Точно. Но троловете на осъдения за педофилия и насилие над малолетни момичета на 12 години затвор по съветско време Пригожин, обичат да се хващат по гьобелсово-сталински почин ,за някой етикет и да го повтарят до оглупяване.

  92. 93 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3898 Весело

    Много ми е чудно на какво основание г-н Левчев се опитва да обяснява какво иска суверена? Той никога не е бил от суверенът...
    —цитат от коментар 86 на Дария Колев


    Дарияяяяяяяя, преговорете урока за пълния и непълния член.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  93. 94 Профил на dedalus
    dedalus
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#45] от "deaf": Това "малоумно либерално дърдорене" тръгва от Джон Лок и Жан Жак Русо. Преди това се е смятало че суверен е краля. Гешев беше нарекъл друг фундамент на демокрацията - разделението на властите - идея на десни екстремисти...

  94. 95 Профил на dedalus
    dedalus
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#2] от "stargate":

    Абсолютна лъжа е че някой е искал постове.

  95. 96 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Има една приказка,че лошите политици се избират от добрите избиратели които не гласуват.Да,ама когато след много гласуване си избираме все лоши политици изниква въпрос:Трябва ли да стане гласуването безусловно задължително за да изберем добрите политици!Има и друг въпрос:Не са ли лошите политици пречка да има винаги гласуване между 50-60%?Суверена иска винаги едно и също.Добри доходи,че като си плати сметките и другите разходи да му остане нещо да спести.Рботещо здравеопазване.Рабатеща правораздавателна система.Работещо образование.Добра инфраструктура.Разнообразна културна дейност и добре работеща социална дейност.Все прости неща иска суверена.
    —цитат от коментар 20 на chicago514


    Вярно е, че половината от "суверена" не гласува, а от другата половина, вероятно половината е "мотивирана" не по най-политичевския начин, но така или иначе, резултатите от нашето гласуване са налице и ако не ни харесват, причината не е и няма как да бъде само в негласуващите или "неправилно" ( според част от нас) гласуващи, а защото масата на управляващите всъщност е представителна извадка от самите нас. Неприятен е подобен извод, но някак се натрапва.
    Забележка: Под маса на управляващите имам предвид не само 240 депутати и две десетки министри, а целия властови ешалон на висшо и средно ниво - чиновници и служители в МВР,МНО, шефове на агенции и комисии, областни и градски фактори, шефове на наличните държавни предприяти и институции, журналисти и т.н. Това са най-малко сто хиляди от нас, т.е. един на всеки 70 човека. По -представителна извадка зфраве му кажи.
    Така че, в едно Симеон е прав - трябва да се промени чипа на достатъчно много измежду нас, та като избираме "слугите" на народа, между тях да има достатъчно нормални хора.

  96. 97 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Има една приказка,че лошите политици се избират от добрите избиратели които не гласуват.Да,ама когато след много гласуване си избираме все лоши политици изниква въпрос:Трябва ли да стане гласуването безусловно задължително за да изберем добрите политици!Има и друг въпрос:Не са ли лошите политици пречка да има винаги гласуване между 50-60%?Суверена иска винаги едно и също.Добри доходи,че като си плати сметките и другите разходи да му остане нещо да спести.Рботещо здравеопазване.Рабатеща правораздавателна система.Работещо образование.Добра инфраструктура.Разнообразна културна дейност и добре работеща социална дейност.Все прости неща иска суверена.
    —цитат от коментар 20 на chicago514


    Вярно е, че половината от "суверена" не гласува, а от другата половина, вероятно половината е "мотивирана" не по най-политичевския начин, но така или иначе, резултатите от нашето гласуване са налице и ако не ни харесват, причината не е и няма как да бъде само в негласуващите или "неправилно" ( според част от нас) гласуващи, а защото масата на управляващите всъщност е представителна извадка от самите нас. Неприятен е подобен извод, но някак се натрапва.
    Забележка: Под маса на управляващите имам предвид не само 240 депутати и две десетки министри, а целия властови ешалон на висшо и средно ниво - чиновници и служители в МВР,МНО, шефове на агенции и комисии, областни и градски фактори, шефове на наличните държавни предприяти и институции, журналисти и т.н. Това са най-малко сто хиляди от нас, т.е. един на всеки 70 човека. По -представителна извадка зфраве му кажи.
    Така че, в едно Симеон е прав - трябва да се промени чипа на достатъчно много измежду нас, та като избираме "слугите" на народа, между тях да има достатъчно нормални хора.

  97. 98 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#95] от "dedalus":


    До коментар [#2] от "stargate":Абсолютна лъжа е че някой е искал постове.
    —цитат от коментар 95 на dedalus


    Така ли? А какво искаха тогава, ако не участие в изпълнителната власт, след като още преди изборите всички декларираха еднакви приоритети?

  98. 99 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    До коментар [#45] от "deaf": Това "малоумно либерално дърдорене" тръгва от Джон Лок и Жан Жак Русо. Преди това се е смятало че суверен е краля. Гешев беше нарекъл друг фундамент на демокрацията - разделението на властите - идея на десни екстремисти...
    —цитат от коментар 94 на dedalus



    До коментар [#94] от "dedalus":

    Пол Пот се учил от...Жан-Жак Русо,когато е следвал висше в Париж. На Русо е побърканата идея,че най-добрият човек този без никаква собственост,(преразказвам по памет). Нещо като селянин,но без земя и добитък. Е,Пол Пот се опита да превъплъти в живота идеята на Русо...

  99. 100 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#26] от "frantotti":
    —цитат от коментар 32 на stargate


    ИТН поискаха да носят отговорност-да.
    И тя вече се осъществи- настроиха всички срещу себе си и отвратиха нас, соито сме извън НС.
    Искаха отговорност и тя се стовари върху тях.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK