За Мария Бойкикева – по повод една политическа гнусота

Мария Бойкикева

© "Тема"

Мария Бойкикева



"Дневник" препубликува от "Портал Култура" портрета на Мария Бойкикева - дисидент в годините на тоталитаризма и майка на лидера на "Да! България" Христо Иванов. Поводът за текста на Калин Янакиев са медийни атаки към Иванов заради майка му, която на митинг през 1989 г. защити политическия затворник Ахмед Доган, за когото тогава не беше известно, че е бил агент на комунистическата Държавна сигурност. "Дневник" смята, че припомнянето на фактите отпреди над 30 години е важно, особено за по-младите поколения, които не са били техни свидетели.


Предупреждавам - този текст изобщо не е защита на политически лидер (Христо Иванов), за каквато той нито ме е молил, нито, убеден съм, би я поискал от някого. Той е възрастен човек и ако въобще намери за нужно, би се защитил сам.


Текстът е моя лична реакция на една политическа и морална гнусота, която предизвика у мен спомени от преди повече от 30 години. Защото познавам от онова - толкова различно от нашето - време личността, с чието име от известно време злоупотребяват. Става дума за (днес 89-годишната) Мария Бойкикева, майка на въпросния политически лидер, която, според разпространяващите гнусотата, била "голяма комунистка", от което пък следвало, че (как иначе) и синът ѝ заедно с цялата му партия са "същинските наследници на БКП", "обслужващите Радев", "разтленният световен ляволиберализъм", та дори и "настъпващият розов фашизъм".




Достатъчно възрастен съм, за да помня (и за да припомня на по-младите), че не някой друг, а именно дейците на тоталитарния комунистически режим стриктно (и задължително) обвързваха жизненото поприще на всяка личност в държавата с нейния семеен и родов произход. Това например в какъв род войски ще попадне в казармата всяко момче, ще приемат ли в университета всеки млад човек, зависеше безусловно от това има ли той "роднини и близки, засегнати от мероприятията на народната власт след 1944 г.".


При кандидатстване във ВУЗ, при постъпване на работа, при молба за пътуване в чужбина всички ние задължително трябваше да отговаряме писмено на този въпрос и бивахме предупреждавани в документа, който попълвахме, че за "неверни данни" в този смисъл ще носим "наказателна отговорност според законите на народната република".


Лично аз - доколкото съм потомък не просто на некомунистическо, но на репресирано от комунистите семейство (казвам го, за да не реши някой, че разказвайки тук за Мария Бойкикева, "обслужвам комунистите") многократно съм попадал под риска да понеса въпросната "наказателна отговорност", лъжейки, че нямам такива "роднини и близки". Защото ако бих признал, че примерно дядо ми е бил "фашист" (всички затваряни и разстрелвани от комунистите, разбира се, бяха "фашисти"), аз със самото това също ставах най-малкото потенциален "фашист", а такива не трябваше да се допускат на повечето места в "най-прогресивната ни държава".


Та ето - за това комунистическо-родово стилизиране си спомних, когато за първи път в публичното пространство чух да ни осведомяват, че Христо Иванов бил собствено "Бойкикев", а "знаете ли, Бойкикева била... баща ѝ бил... дядо ѝ бил..." и т.н.


В началото, между априлските и юлските избори тази година, въпросното "осведомяване" направиха пропутинските фашизоиди от "Възраждане", които даже ни "скандализираха" с документален запис как въпросната "голяма комунистка" Бойкикева, някъде тогава около 10.11.1989 г. публично защитавала... Ахмед Доган. Посланието им - доколкото бе адресирано към по-младата аудитория - очевидно не държеше сметка, че тук май има някакво необяснимо противоречие: как така "комунистката" ще защитава - през 1989 г. Ахмед Доган, след като по онова време комунистите провеждаха т.нар. "възродителен процес" и не защитаваха, а репресираха българските турци. За това обаче, малко по-долу.


След фашизоидите от "Възраждане" в най-последните дни гнусотата, за която говоря, взеха "на въоръжение" дълбоко оскърбените от съпредседателя на ДБ политически аматьори от ИТН на Слави, заповтаряха я гербаджийските комсомолци, и я пуснаха на фейсбук страниците си различни "заслужили антикомунисти-консерватори". Доколкото чух, използвал я дори депутат от ДПС. С две думи, разкриха, че Христо Иванов "произхождал от неблагонадеждно семейство", само че не от преди 1944 г., а от преди 1989 г.


И ето - тук идва ред на моите лични спомени. Защото освен че съм погнусен от този комунистически "рефлекс" у "мно-о-го десните" и "антикомунистически" политически противници на Христо Иванов, ще кажа, че приказките за неговата майка - Мария Бойкикева - са и гадна, долнопробна лъжа.


По силата на обстоятелствата познавам тази - ще повторя днес 89-годишна жена - именно от 1988-89 г. Познавам я - нека чуят това всички, които "се връзват" на гнусотата - от дейността на т.нар. неформални организации, които в онова време се противопоставиха на комунистическата държава на Тодор Живков и нейната Държавна сигурност.


Познавам я като член на онова спонтанно "братство", създало се тогава между всички - по-сетне и леви, и десни - които дръзнахме да създадем или да участваме в тези "неформални" (а по силата на тогавашните закони и нелегални) организации. Защото - за сведение на днешните "много антикомунистически комсомолци" от ГЕРБ и ИТН, които тогава тъкмо са преставали да ходят прави под масата - Мария Бойкикева е сред основателите на една от тези организации: "Клуба за подкрепа на гласността и преустройството (впоследствие "на демокрацията")".


Организация, която се създава на конспиративно организирано събрание в 65-а аудитория на СУ на 03.11.1988 г. - т.е. цяла година преди свалянето на Тодор Живков, когато в България имаше само бледи сенки от "перестройката". С други думи - "голямата комунистка" Мария Бойкикева всъщност е една от първите дисидентки от последното десетилетие на тоталитарния режим у нас, в една група с Желю Желев, Блага Димитрова, Петко Симеонов и др. При това, за разлика от повечето членове на тази - ще повторя - тогава нелегална организация, тя съвсем нямаше някаква публична позиция, която би могла да я защити от възможните (и напълно предвидими) репресии на властта. Беше само редактор на редакция "Философия" в издателство "Наука и изкуство".


Впрочем там лично аз я срещнах за първи път, когато подготвяхме тома със съчинения на св. патриарх Евтимий, към който тогава написах предговор. Предговор, в който - по изрична уговорка с нея - за първи път у нас изложих богословските идеи на св. Григорий Палама и византийските исихасти. В тази връзка ще добавя и това, че "голямата комунистка" Мария Бойкикева освен всичко друго бе (още тогава, за разлика от днешните "пазители на християнските ни ценности") църковна православна християнка, каквато е и до днес.


Та във времето на противопоставилите се на режима "неформални организации" Мария Бойкикева не просто бе една от създателките на споменатия "Клуб", но бе и неговата първа (ротационна) председателка. Някой може да каже: и какво толкова е правил въпросният "Клуб", че и другите "неформални организации", на които сте били членове с Бойкикева, та даже сте съставлявали борческо "братство"?


Нищо кой знае колко героично - ще призная, - но съм сигурен, че повечето от дрънкащите днес глупости по неин адрес "комсомолци" не биха посмели тогава дори да припарят до подобни опасни "групи". Защото по онова време на всички бе известно, че и без да правиш нищо кой знае колко "героично", даже включването в подобни общности във времето на един тоталитарен режим означаваше да пожертваш най-малкото професионалната си кариера, а много вероятно и свободата си.


Ето защо почти картинно си представям как щяха да се държат нафуканите днес млади гербаджийски "консерваторчета" или завършвалите тогава елитната НГДЕК сценаристчета на Слави, ако биха ги подбрали всичките след обиск и ги бяха закарали в милицията, както именно се случва с "голямата комунистка" Мария Бойкикева, арестувана заедно с цялото ръководство на "Клуба" в дома на Евгения Иванова на 16.12.1988 г. Убеден съм, че в районното на нея са ѝ припомнили - нека кажа и това - че е в регистрите на "органите" още от 1968 г., когато пък се е изказвала в подкрепа на Пражката пролет.


И ето: въпреки тези светкавични реакции на комунистическата власт, Мария Бойкикева не само продължи дейността си в "Клуба", но стана и член на "Екогласност" (където членувах и аз), подписваше петиции заедно с всички от "братството" в подкрепа на гладната стачка на провинциалния поет (впоследствие политически изгнаник) Петър Манолов, на репресираните турци, на хвърления в затвора Константин Тренчев и т.н. Няма да забравя как - впрочем сигурно комично за следящите ни ченгета - трябваше да се срещнем с Мария Бойкикева в аптеката на "Орлов мост", за да ми предаде тя там скришно някакви декларации на "неформалите", които пък аз трябваше да предам на еди-кого си. Наивни "конспиратори": документите Бойкикева бе скрила тогава като вътрешна обвивка на... вафла "Морена".


Да, в името на честността трябва да го кажа: Бойкикева беше член на БКП (както близо един милион българи) и с нейните пристрастия аз никога - и тогава, и днес - не съм бил съгласен. Но повтарям, Мария Бойкикева не беше някакъв член на ЦК - беше обикновен редактор, а най-вече дисидентка (за което я изключиха от партията ѝ). Дисидентка, дръзнала да се противопостави открито на режима, каквито в онова време бяха страшно, страшно малко хора. И понеже независимо от различията си (съществуващи и до днес) всички ние вече бяхме демократи, по никакъв начин не се вглеждахме (като комунистите) на кой какъв бил баща му, майка му, дядо му...


Сега ще премина накратко (и с това ще завърша) към най-гнусното внушение в операцията "Бойкикева", за което споменах по-горе. "Майката на Христо Иванов - гласи то - била се изказвала открито в подкрепа на Ахмед Доган. Имаме дори запис за това. Нали се сещате, прочее, колко искрен би могъл да е, значи, синът ѝ, клеймящ днес "Сарая" и неговия господар".



Да, Мария Бойкикева се е изказвала в защита на Ахмед Доган! Знаете ли обаче кога? На митинг в Пазарджик в края на ноември 1989 г. - десетина-двадесет дни след падането на Тодор Живков. Само че нейната защита тогава - няма как да не си дадем сметка - е не защита на "Ахмед Доган" - царя на "Сарая" и господар на "порциите" в държавата, а на... Меди Доганов, по същото това време политически затворник в затвора в същия град Пазарджик. На Меди Доганов - осъден на 10 години затвор през, мисля, 1986 г., защото се противопоставя на "възродителния процес". На Меди Доганов, към онова време младши научен сътрудник в Института по философия на БАН (малко от малко запознатите с академичната сфера трябва да си дадат сметка какво означава това - нищо, позиция, позволяваща на тогавашната власт буквално да те "изчезне" за броени дни).


При това по онова време на никого не бе известно, че е бил доносник на ДС. Питам следователно "комсомолците" от ГЕРБ и ИТН - как трябва да оценим едното (всъщност) изречение, което казва в речта си Бойкикева за Доган на митинга в Пазарджик? Мисля, че отговорът е очевиден - трябва да го оценим като героична, а не позорна постъпка. Ако не сме забравили: в края на ноември 1989 г. "възродителният процес" още въобще не е отменен; от Политбюрото на БКП след Тодор Живков е освободен едва само Милко Балев, а столичният площад ще се одързости да извика "Долу БКП" едва половин месец по-късно - на 14.12.1989 г.


Та ето какво казва в края на ноември Мария Бойкикева в защита на Доган: "Тук, в Пазарджик - казва тя - лежи моят приятел философ Меди Доганов Доганов, лежи от три години, осъден на десет години, защото и той не се е помирил, както не би се помирил всеки нормален човек, последното, което на човек му остава от мама и тате (т.е. името - б.м.) да му го вземат".


Позорно ли ви се струва това изречение, казано в края на 1989 г.?


Политико-исторически полемики
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете

И наистина най-последно: искате ли да чуете какво още казва в същата тази реч в Пазарджик "голямата комунистка" Мария Бойкикева. Ето: "Гражданки и граждани на Пазарджик - поданикът е зависим, покорен, подчинен. А гражданинът се подчинява само на едно - на закона на държавата, който той е приел, и нравствения закон вътре в душата му. Това ни предстои - да завоюваме гражданската си свобода! Ще бъде борба - но борба като тази на Херакъл, който седем години е чистил оборите на Авгий. Какъв ще е бил този обор, та никой за нищо не се е съгласявал да свърши тази работа? Ясно защо - защото още като ги доближиш оборите, и мирише нетърпимо. При нас така мирише!"


И малко по-нататък - споменавайки Станка Шопова, член на ЦК на БКП - "да каже (т.е. Станка Шопова - б.м.) какви нареждания е давала това горещо лято на 1989 г. за създаване на ударни отряди за сломяване на многобройните съпротивляващи се (т.е. български турци - б.м.)... Под тяхното ръководство (т.е. на ЦК на БКП - б.м.) ние се превръщахме в тотално военизирана държава. Тези най-големи врагове на България и врагове на нейното бъдеще да отговарят пред съд, не пред комисии! И съдът да започне веднага!" И накрай, в заключение на същата реч "голямата комунистка" призовава за "... истински народни избори - без тях (т.е. довчерашната номенклатура) и ВНС да приеме нова Конституция".


Ето това е. Чувствах се длъжен да кажа всичко това - не за "майката на Христо Иванов", а за моята стара позната от времето на съпротивата и сестра-православна християнка. Мисля, че да каже нещо аналогично - ако му е останала поне малко чест - е длъжен и днешният Ахмед Доган, тогавашният Меди Доганов, когото тя защитава пред стените на пазарджишкия затвор. И чиито гавази - какъв парадокс - след 32 години заплашваха да пребият сина ѝ пред палата му в Росенец.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (242)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Истината е , че важен е морала на човека , а не политическата идеология.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 365 Неутрално

    "При това по онова време на никого не бе известно, че е бил доносник на ДС."
    Айде бе? Дали да ти повярваме?
    А като чуя руския и акцент... Ми става гадно, меко казано.

  4. 4 Профил на pippo
    pippo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#2] от "Бобо Рашъна":

    Щото си има бащина фамилия, много хитро

    Браво Мока

  5. 5 Профил на pippo
    pippo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Според дясната идеология - важни са качествата на конкретния човек, не неговия произход. При комунизма имаше класов подход. Явно комунизмът у нас не си отишъл, щом някой се трича заради убежденията на родителите му. Да не говорим, че коментиращите тук дори една стотна от смелостта, която е имала тази жена, нямат

  6. 6 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    " Лично аз - доколкото съм потомък не просто на некомунистическо, но на репресирано от комунистите семейство (казвам го, за да не реши някой, че разказвайки тук за Мария Бойкикева, "обслужвам комунистите") многократно съм попадал под риска да понеса въпросната "наказателна отговорност", лъжейки, че нямам такива "роднини и близки""

    Най - после някой да разобличи ясно и категорично гербавата чета и нейните лъжи ! И една мутра и член на БКП, където всъщност са членували и неговите роднини......

  7. 7 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Разочароващо. Харесвах Калин Янакиев. До сега.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Бойкикева, от род коминтерновски антибългари с руски акцент в речта.

    Тъжно.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  10. 10 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Разочароващо. Харесвах Калин Янакиев. До сега.
    —цитат от коментар 7 на nema_labavo


    Отдавна съм го отписал.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    "... ако му е останала поне малко чест - е длъжен и днешният Ахмед Доган, тогавашният Меди Доганов, когото тя защитава пред стените на пазарджишкия затвор. И чиито гавази - какъв парадокс - след 32 години заплашваха да пребият сина ѝ пред палата му в Росенец..."!

    Каква чест? От Меди Доганов? Дисидентът, който се оказа руски резидент? Няма начин.

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 906 Любопитно

    Ех, така като разбият опорките с факти, как да изкарват пари милите тролове?!
    Първо Кирчо беше канадец, после Христо Иванов - новия Костов - комунист.
    Не останаха опорки...

  14. 14 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Ако дядото на Бойкикев се оженил за Светлана в Москва за да се роди Мария, това прави ли Бойкикев 1/4 руснак?

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Падението определено няма дъно. От целия този пасквил не стана ясно как се променя фактът, че Бойкикева казва в прав текст, че Ахмед Доган е неин приятел. За всеки мислещ човек е ясно, че и Христо Бойкикев го знае още от детство. И как си мислите, че антифашистите (разбирай престъпниците) възпитават своите деца? Това беше риторичен въпрос, за умните и красивите пояснавам.

    Няма мрак, който светлината да не може да разсее.
  17. 17 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Падението определено няма дъно. От целия този пасквил не стана ясно как се променя фактът, че Бойкикева казва в прав текст, че Ахмед Доган е неин приятел. За всеки мислещ човек е ясно, че и Христо Бойкикев го знае още от детство. И как си мислите, че антифашистите (разбирай престъпниците) възпитават своите деца? Това беше риторичен въпрос, за умните и красивите пояснавам.
    —цитат от коментар 16 на 1908


    Ти прочете ли написаното горе?

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    Как успявате да пишете с насълзени очи....Сериозно ли в лексикон го превърнахте

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4135 Неутрално

    До коментар [#15] от "samoedin":

    "Когато тая жена е протестирала срещу комунистическите своеволия и изстъпления, една банкянска мутра е участвала в репресиите срещу хората от първите протести и събития около Екогласност..."

    А когато Костов изправяше България на крака след опустошителната Виденова зима, същата банкянска мутра като низов енфорсър на СИК (Румен Пашата) събираше такса "охрана" от наемателите на магазини по Витошка и съседните улици.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на zhb31648475
    zhb31648475
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Щото си има бащина фамилия, много хитро
    —цитат от коментар 4 на pippo

    "Христо Бойкикев е роден в София. Учил е право и философия. Занимава се с аналитична работа и в момента специализира във Вашингтон. Има публикувани разкази в периодични издания."

    https://welltampered.blogspot.com/2010/12/thanksgiving.html

    1.000 caratteri: Hristo Boykikev

    https://brownbunnymagazine.wordpress.com/2011/01/18/1-000-caratteri-hristo-boykikev/

    [email protected]

    https://www.legal-world.online/lawyerprofile/Христо-Иванов/6485

  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4311 Весело

    До коментар [#16] от "1908":



    Защо да е пасквил, Янакиев посочва факти, дати, спомени, имена!?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#8] от "Norman Granz":
    Клевета? Нещо не разбирам каква е клеветата... той (Иванов/Боекикев) син ли е на майка си или не?Ако е осиновен, споделете информацията... "суверенът" има право да знае.
    Пък и ще ударите пестник в лицето на клеветата!

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  25. 25 Профил на Бобо Рашъна
    Бобо Рашъна
    Рейтинг: 59 Неутрално

    от едно време главния им е виновен на семейство Бойкикиеви ....
    смях. смях...

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    Много добър текст и повод за поредната порция злоба.

  27. 27 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Това е най-гнусният и силно подобрен през годините от ДС, начин да компрометираш някого. Стефан Продев беше Цар на теци антрефилета, с една дума всички са маскари и комунисти. Нищо , че самият той беше виден комундел.
    Сега това е подхванато основно от милиционерите, забравяйки удобно миналото на собствения им лидер, който по това време най-вероятно е козирувал под портрета на Бай Тодор и на партийни събрания е кълнял срещу "тия с брадите".
    Хубава статия на Янакиев.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Плача...

    То лоши комунисти направо не е имало - всички се борили, били смели, честни, добри!


    яко насълзени очи....... лексикон ;)


    натроение: сълза и смях

  30. 30 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    "При това, за разлика от повечето членове на тази - ще повторя - тогава нелегална организация, тя съвсем нямаше някаква публична позиция, която би могла да я защити от възможните (и напълно предвидими) репресии на властта. Беше само редактор на редакция "Философия" в издателство "Наука и изкуство"."

    Тук Калин Янакиев малко е пресолил манджата по онова време нелегални организации имаха само турците и те се занимаваха с тероризъм. След като сам казва как е създаден" Клуба за подкрепа на гласността и преустройството" в 65 аудитория на СУ няма как да е нелегална.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  31. 31 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1928 Любопитно

    Жената си е имала убеждения и ги е устоявала. Държи на принципитее си.
    Сега да видим г-н Иванов дали прилича на нея. Дали държи на принципите си. При една коалиция с БСП и /или ДПС ще наруши принципите си и няма да прилича на майка си.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  32. 32 Профил на Разобличител
    Разобличител
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Интересно, защо другарят Янакиев в пропуснал тези два факта:
    1. ХРИСТО ИВАНОВ - по времето на соца е живял 6 (шест) години в българското посолство в Москва където родителите му били дипломати от МВнР. Това означава, че са от ПГУ Първо главно управление на Държавна Сигурност;
    2. СЕСТРАТА на Христо Иванов е преподавателка по История в СУ е щатен сътрудник вербуван от ДС по линия слухтене на бунтовно настроени младежи с радикални възгледи.

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:10-12).
  33. 33 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    Мдаа ти да видиш !

    Комунистите са виновни!
  34. 34 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#7] от "nema_labavo":
    Калин Янакиев е идеалист. Може да не съм съгласен с написаното от него, но никога не съм усетил онази отблъскваща манипулативност в в статиите му (характерна за много други "анализатори") .

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    "Нищо кой знае колко героично - ще призная, - но съм сигурен, че повечето от дрънкащите днес глупости по неин адрес "комсомолци" не биха посмели тогава дори да припарят до подобни опасни "групи". Защото по онова време на всички бе известно, че и без да правиш нищо кой знае колко "героично", даже включването в подобни общности във времето на един тоталитарен режим означаваше да пожертваш най-малкото професионалната си кариера, а много вероятно и свободата си."

    Така е и това се отнася за всички пламенни антикомунисти които днес безстрашно плюят по комунизма и Русия!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  37. 37 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Какво значение има какви са родителите, след като в коалицията на другаря Иванов участват зелените, които по принцип са комунисти. Същата тази коалиция се подпомага от лявата партия на САЩ, която в момента е залитнала към марксизъм. Няма как да смятаме тази коалиция за дясна, нито пък да виним за това си виждане родителите на другаря Иванов. Просто коалицията е лява и такива са и партиите които са я създали. Едни са зелени, другите марксисти.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#38] от "Norman Granz":


    До коментар [#27] от "SSS":"Сега това е подхванато основно от милиционерите, забравяйки удобно миналото на собствения им лидер, който по това време най-вероятно е козирувал под портрета на Бай Тодор и на партийни събрания е кълнял срещу "тия с брадите"."Бойко Методиев Борисов от Банкя е единственият българин, който осем години е членувал едновременно в БКП и в пионерската организация "Септемврийче".Влязъл е в БКП на 19 (една година след като не са го приели в ДС поради ... психометрични дефицити), а на 27-годишна възраст е марширувал с пионерска връзка под лютивия Чернобилски дъжд.Ха-хаааа, няма такава карикатура... :))))
    —цитат от коментар 38 на Norman Granz


    Струва ми се, че завиждаш. хахах :-)

  40. 40 Профил на pkh07609293
    pkh07609293
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Bravo! Complimenti! 👏👏👏
    Чудесен материал .........а руските тролчета/гъзолизчета ряпа да ядат !

    Няма да е лошо борците за демокрация добре да се документират от италианския опит в борбата срещу мафията.......защото за мафията е много по-важно унищожаването на репутацията на една публична личност пред обществото, отколкото физическото и 'такова.......

  41. 41 Профил на sturmgewehr
    sturmgewehr
    Рейтинг: 85 Неутрално

    Ами добре, господин Янакиев-достойно защитавате Мария Бойкикева.Защо обаче се възмущавате от "фашизоидите от Възраждане" ?.Нали те изнесоха половината протести миналата година? Тях активира юмрукът на любимия ви Радев,точно те блокираха центъра на Варна,пътя от С.Загора към магистралата,точно те се влачеха с 20 по Тракия .Тогава не бяха ли фашизоиди?

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Любопитно

    До коментар [#12] от "Petleshev":

    "Каква чест? От Меди Доганов? Дисидентът, който се оказа руски резидент? Няма начин."

    Стига с тази глупост! Как си представяш комунистите да вкарат в затвора руски резидент. Минал е на страната на турците и до днес е турски агент.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  44. 44 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#31] от "kvasimodo":


    Жената си е имала убеждения и ги е устоявала. Държи на принципитее си.Сега да видим г-н Иванов дали прилича на нея. Дали държи на принципите си. При една коалиция с БСП и /или ДПС ще наруши принципите си и няма да прилича на майка си.
    —цитат от коментар 31 на kvasimodo


    С какво коалиция с лява партия ще наруши принципите на марксистите от ДБ?!? Те също са леви! Да не кажа, че БСП са по-скоро в центъра спрямо ДБ.

  45. 45 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    До коментар [#32] от "Разобличител":

    И това са официални данни?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  46. 46 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    До коментар [#8] от "Norman Granz":

    Грънчо, тва не е от кънигътъ на Калинчо Янакиев:
    Пручети гу!

    Мария Бойкикева учи в училището към съветското посолство, а после в Първа девическа гимназия. Завършва философия в СУ „Климент Охридски“. Работи четири години като учител по история в техникум „Юрий Гагарин“ в Монтана (Михайловград). По-късно завежда редакция „Философия“ в издателство „Наука и изкуство“. От 1966 г. е член на БКП. Заради изказвания в разрез с партийната линия по време на Пражка пролет 1968 г. е викана за обяснения и е наказана с последно предупреждение за изключване от БКП. През 1988 г. е сред основателите на Комитета за екологична защита на гр. Русе. Била е също и активист на „Екогласност“. През 1988 г. е съучредител на Клуба за подкрепа на гласността и преустройството в България и негов първи председател на ротационен принцип. Заради членството си в Клуба, както и заради подписани петиции в подкрепа на Петър Манолов и Вацлав Хавел е изключена от БКП

  47. 47 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3063 Неутрално

    Мутрите е естествено да не знаят за Мария Бойкикева . Те тогава чейнджиха долари на Магурата , докато ние протестирахме с Екогластност пред Кристал.

  48. 48 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#38] от "Norman Granz":

    Това, което е очевидно и доказано с факти, явно за промития милиционерски електорат е лъжа.
    Баце нито е носил вратовръзка, не е бил член на БКП, завършил е Харвард и е бил член на десидентската организация "Вън комунистите от БГ", в периода 1980 1989г.
    Баща му не е бил милиционер, а говорител на Радио Свободна Европа и виден противник на режима на правешкия диктатор.
    Еее, мечти...
    Както се хказваше в оня виц - Жената се прибрала и вика на мъжа си - Доктора каза, че не било оргазъм това, а астма..

  49. 48 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Браво на автора! Това си мислех и аз като гледах въпросното видео от 89-а. Най-накрая трябват да престанат гнусните спекулации на ГЕРБ, ИТН и патриотите с името на тази жена и с фамилията на Христо Иванов.

    Freedom of speech
  50. 50 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Браво на автора! Това си мислех и аз като гледах въпросното видео от 89-а. Най-накрая трябват да престанат гнусните спекулации на ГЕРБ, ИТН и патриотите с името на тази жена и с фамилията на Христо Иванов.

    Freedom of speech
  51. 51 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Браво на автора! Това си мислех и аз като гледах въпросното видео от 89-а. Най-накрая трябват да престанат гнусните спекулации на ГЕРБ, ИТН и патриотите с името на тази жена и с фамилията на Христо Иванов.

    Freedom of speech
  52. 52 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#31] от "kvasimodo":С какво коалиция с лява партия ще наруши принципите на марксистите от ДБ?!? Те също са леви! Да не кажа, че БСП са по-скоро в центъра спрямо ДБ.
    —цитат от коментар 44 на stargate


    А не ти ли се струва, че у нас на политическата сцена ляво и дясно тотално са се объркали, и делението вече е по-скоро между нормално и ненормално, крадци срещу не-крадци?

    Защото какво му е дясното на ГЕРБ и Борисов - държавна петролна компания, държавни мастодонти, чрез които безконтролно да се карадат милиарди? Или тоталното превземане на държавните институции от корпорация ДПС (и всички криещи се зад това съкращение)?

  53. 53 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    "....очевидно не държеше сметка, че тук май има някакво необяснимо противоречие: как така "комунистката" ще защитава - през 1989 г. Ахмед Доган, след като по онова време комунистите провеждаха т.нар. "възродителен процес" и не защитаваха, а репресираха българските турци...."
    .......
    Господин Янакиев явно не си спомня, че тази реч е след 10.11.89 г. И възродителният процес беше завършил.
    След 10.11.89 г. гледахме много циркове от комунистите, включително и хвърляне на Партийни книжки в предаването на агент Димитър.
    По това време комунистите не заклеймяваха социализЪма, като система!!!
    Те обвиниха ТЖ за провала на системата, а не самия строй.
    Обещаваха ни социализъм с човешко лице.
    Та те така Янакиев за геройствата на другарката Бойкикева и подобните й.

  54. 54 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Тъмночервен, идеалистично настроен комунистически контраелит, ползвал всички механизми на тоталитарната държава за социално издигане в обществото, и имал смелостта, поради статуса си в обществото да надигне глас първи. Едва ли някой стругар от държавния завод би имал същата смелост.

  55. 55 Профил на arrogantbastard
    arrogantbastard
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Г-н Янакиев или вие или банкянския криминал е лъжец. Един от вас двамата яко лъже! Няма как вие да твърдите, че "ще приемат ли в университета всеки млад човек, зависеше безусловно от това има ли той "роднини и близки, засегнати от мероприятията на народната власт след 1944 г." и в същото време боко на когото комунистите са убили "деда му" да го приемат в милиционерския "университет"!

    Ain't no thing like me, except me!
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    И ся последно Доган, жертвичка ли е , или????

    Комунистите са виновни!
  58. 58 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#13] от "SEAL":

    Споко, тука са възпитани в устойчивост срещу конгитивен дисонанс. Няма да позволят на няакави факти да застанат срещу "хитрата" им пропаганда.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  59. 59 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 805 Неутрално

    На мутрогерберлъка и комундерите не им изнася текста на професорина Янакиев, при тях разбойническото начало е генетично свързано с битието им и пречупват всичко през собствения си бандситски и нагаждачески мироглед.

  60. 60 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#41] от "sturmgewehr":

    по-точно се присламчиха :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  61. 61 Профил на Разобличител
    Разобличител
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Усещате ли наклона? Скоро Доган ще бъде канонизиран от лилавите талибани...

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:10-12).
  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4135 Неутрално

    До коментар [#55] от "arrogantbastard":

    "боко на когото комунистите са убили "деда му" ..."

    Тоя има повече дедовци, отколкокто менискуси... :)))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  63. 63 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    До коментар [#24] от "olexander":

    "Клевета? Нещо не разбирам каква е клеветата... ...."

    Не сте ли обърнали внимание на съдебните решения, с които вашия вожд е осъден за клевета, нееднократно ? Колко пъти трябва да го съди някой в тази държава, че вие, неговите почитатели, да " го разберете " най - после ?

  64. 64 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3582 Неутрално

    Калинчо, тва:

    Мария Бойкикева учи в училището към съветското посолство, а после в Първа девическа гимназия. Завършва философия в СУ „Климент Охридски“. Работи четири години като учител по история в техникум „Юрий Гагарин“ в Монтана (Михайловград). По-късно завежда редакция „Философия“ в издателство „Наука и изкуство“. От 1966 г. е член на БКП. Заради изказвания в разрез с партийната линия по време на Пражка пролет 1968 г. е викана за обяснения и е наказана с последно предупреждение за изключване от БКП. През 1988 г. е сред основателите на Комитета за екологична защита на гр. Русе. Била е също и активист на „Екогласност“. През 1988 г. е съучредител на Клуба за подкрепа на гласността и преустройството в България и негов първи председател на ротационен принцип. Заради членството си в Клуба, както и заради подписани петиции в подкрепа на Петър Манолов и Вацлав Хавел е изключена от БКП
    Ногу преди ти да почниш да пиши кънигътъ го знаех. Та и да ти кажъ ени думи на един говорител ся на президента че ,,комунизма е като СПИН, предава се по полов път,,. И знаете ли кой е той? Антон Кутев са казва.

    Та да ва попитам.
    Знаете ли защо Меди Доган е бил осъден на 10 години затвор и излежал 5 години от тях?
    Знаете ли защо Марито Бойкикиева и станала ,,дисиденка,, и е държала тези речи и е подкрепяла този и онзи?

    Знаете ли защо Борисов е носел псевдонима ,,БУДА,,

  65. 65 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    Дисидентите преди промените по принцип бяха членове на БКП и то от по-висшия ешелон или децата им. Все хора, към които малко или много властта би била по-благосклонна и не би осъдила и хвърлила в затвора.
    Говорим за времето след като Горбачов дойде на власт и се заговори за социализъм с човешко лице. Очакваше се Горбачов да подмени Тодор Живков, беше неизбежно да се случи, само не се знаеше кога. Естествено, по-близките с Москва бяха и по-наясно с очакваните промени и по-смели в изявите си, защото Горбачов и компания не биха допуснали да им се случи нещо лошо. Пък и самите кадри на ДС доста бързо се ориентираха и инфилтрираха в дисидентските движения, като по-късно някои от тях даже бяха от създателите на СДС. Същото важеше и за някои активни комсомолски и партийни функционери.
    Нищо необичайно, просто присопсобяване към новите условия.


  66. 66 Профил на pippo
    pippo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#21] от "zhb31648475":

    Готин анонимко, псевдоним за подписване на есета и други неща в лекия жанр. Междодругото това е доста лична фамилия - https://bg.wikipedia.org/wiki/Натанаил_Охридски

  67. 67 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2680 Любопитно

    Аман от защитници като Калин Янакиев ....Не смятам нито Христо , нито майка му за виновни за нещо ! Измислянето на теза ,която се громи не е добро решение .., но за друго ставаше дума. Майката и бащата на Х. Иванов са вярвали в нещо и са го защитавали .
    Тази либерална тактика да се ВМЕНЯВА вина за МИНАЛО е нещо в което К. Янакиев участва. Такива като него травмираха близо 4 милиона народ като обявиха миналото им за безсмислено ! България между 1959 - 1974 има икономически ръст от 14% на годишна база , този казва онова МИНАЛО е БОКЛУК. Нещата създавани през тези времена ни дават вода, електричество и пътища . Сега при "пазарната ръка" няма нов или стар път ,който да не е ремонтиран поне три пъти ! Та майката на Х. Иванов има принос към онова добро минало , включително и за човешките права ..

  68. 68 Профил на pippo
    pippo
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#14] от "smotlixx":

    Не, защото са се оженили в Берлин и двамата са българи - тракийци, шопи и македонци

  69. 69 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    До коментар [#56] от "Norman Granz":

    ".....Баце, и огромната маса от безпросветни лумпени, съставляващи електоралната му база, чуха за пръв път в живота си името Харвард покрай Кирил Петков."

    Не подценявайте тези, които се хранят от неговия шкаф, които усвояват милионите и техните престъпни мрежи в обществото ни ! Те са по - опасните от другите, които му вЕрват, че бил десен евроатлантик........

  70. 70 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#63] от "samoedin":
    Уф!
    Добре, ще ти разасня объркването си:
    Ака кажа, че Христо Иванов е Христо Бойкикев ще го "оклеветя"...
    Т.е. ще му нанеса обида (клевета, като уронващо престижа твърдение), ако го свържа с фамилията на майка му или клевета (като невярно твърдение) е това, че тя му е майка.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  71. 71 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Чест и почитания, на Калин Янакиев, за горния текст!
    Който е пробен камък за истинските лица на тролещите "десни" почитатели на ОПГ-то и сие, по-малки опг-та! Няма да ги изброявам, банално е, те се знаят и отличават с постовете си.
    Политическата гнусота е норма за ОПГ-то ГЕРБ и другите посочени по-горе. Без нея, те ще са като свиня без помия, като червей без кал.
    Така че, едва ли ще разберат позицията на Калин Янакиев!
    Браво, още веднаж за честната му гражданска и човешка позиция!

  72. 72 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    Не го закачайте човека. Никой не е отговорен за предците си. Това, че е типична НПО-шка е друга работа, такива работа за държавата не могат да свършат, но пък си имат последователи.

  73. 73 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1079 Весело

    Ако дядото на Бойкикев се оженил за Светлана в Москва за да се роди Мария, това прави ли Бойкикев 1/4 руснак?
    —цитат от коментар 14 на smotlixx


    Светлана е била рускиня точно толкова колкото са били Каменев, Зиновиев и Свердлов.

  74. 74 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Има ли още някой който да не е разбрал защо демокрацията ни е такава, каквато е - келява? Защото най-видните ни антикомунисти са членове о кандидат членове на Партията. Защото вместо Вацлав Хавел имаме Костов и Бойкикева.
    Защото борбата с БКП беше поверена на БКП.
    И да рододовите връзки в България винаги са имали значение.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  76. 76 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#74] от "blondofil":

    Какво стана с устинските български антикомунисти, горяни и прочее - седесари като Костов ги натикаха в миша дупка.

  77. 77 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Веднага се вижда, кои всъщност са истинските наследници на БКП - техният слугинаж, състоящ се от най-тъпите им членове, които не са могли да променят нищо друго, освен името на партията си и са се нарекли герб.

  78. 78 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    При това по онова време на никого не бе известно, че е бил доносник на ДС.

    Освен на когото трябва за изграждане на легендата му за след 10 ноемри 1989.

  79. 79 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1569 Гневно

    Падението определено няма дъно. .... Това беше риторичен въпрос, за умните и красивите пояснавам.
    —цитат от коментар 16 на 1908


    Определено. Прасетата квичите опорки и лепите етикети, само и само "всите да са маскари". Да, ама не - както бе думата на Петко Бочаров!

    В момента се надига поредната (последната?) кохорта на БКП, само и само да оплиска каквото може с помия. Пожарникартите и доносниците вече се изхабиха, сега се опитват нови кресливи фигуранти да отклоняват вниманието на хорицата с патаклама безсмислена.
    За да може разграбването на територията да продължи безнаказано и неосветено, по племенно-кланов принцип.
    Клептокрация е това, не меритокрация! И за това БГ е кочина а не нормална страна!
    Какъв ЕС, какви 5 лева?!!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  80. 80 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Според дясната идеология - важни са качествата на конкретния човек, не неговия произход.
    —цитат от коментар 5 на pippo


    Същите тези десни, за които били важни "качествата на конкретния човек", а не неговия произход", не спряха да припомнят кой бил бащата на Ирина Бокова, когато тя се кандидатира за шеф на ООН.

    Същият този Калин Янакиев, който в статията припомня как "дейците на тоталитарния комунистически режим стриктно (и задължително) обвързваха жизненото поприще на всяка личност в държавата с нейния семеен и родов произход", написа следната статия - https://kultura.bg/web/ирина-бокова-и-националният-примитив/

    Ето какво пише Янакиев -

    "Не разбирам изобщо защо например, трябва да „заскобявам“ съзнателния си антикомунизъм, съзнателното си отношение на непримиримост към историческите престъпници, които половин век съсипваха страната ни, не получиха исторически полагащото им се, а потомците им (каквато е и г-жа Бокова), именно благодарение на принадлежността си към тези престъпни фамилии получиха възможността да се реализират като „елит“."

    "Откъде накъде нежеланието да приема без проблеми дъщеря на високопоставен в миналото исторически престъпник (защото принадлежността към тоталитарната комунистическа власт е историческо престъпление) да се бори – сякаш нищо не е било – да заеме важен международен пост, да е непозволена позиция, морално укорима позиция..."

    "Тя може да е от комунистическа фамилия, за баща й може да съществуват съмнения, че е физически убиец, за самата нея можем да сме сигурни, че именно и само заради кръвната си връзка с този евентуален физически убиец е получила шанса днес да се състезава за този международен пост..."

    "И все пак, когато си имал съдбата да си дъщеря на дългогодишния главен редактор на тоталитарния официоз „Работническо дело“, на един от създателите на кървавата „народна милиция“ веднага след 1944 г. и сестра на одиозна публична персона, заявила с бездънен цинизъм, че „вината ги поема само с мезета“, и когато с тази съдба желаеш да се бориш за съчувствието на сънародниците си във важно международно „състезание“, би трябвало да имаш куража и честността да отговориш на някои въпроси. Например: ти, който не носиш отговорност за деянията на баща си, как все пак оценяваш тези негови деяния? Като нещо зло или като нещо в духа на „такова е било времето“? Ти, който не носиш отговорност за цинизма на брат си, как все пак преценяваш думите му – като гнусота или като „всеки има право на своята гледна точка“? Въобще – след като, щеш или не щеш произхождаш от фамилия на тоталитарен властник – какво казваш за този тоталитаризъм?"

    Ето как т.нар. десни третират въпроса за произхода - в един случай решават, че няма проблем да натякват как някой бил син/дъщеря на изтъкнат комунист, обаче ако в друг случай не им отърва да дискутират въпроса за произхода, обявяват въпроса за "комунистически прийом", несъвместим с "десните ценности".

  81. 81 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    Калин Янакиев е поставил гражданите за Еврпейско развитие в поза "партер".Продължат ли с лъжите ще има изненади.

    SHADOWS of SOFIA
  82. 82 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 365 Весело

    До коментар [#21] от "zhb31648475":Готин анонимко
    —цитат от коментар 66 на pippo


    Ти да видиш! Ти щото не си анонимен. Ха ха!

  83. 83 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1079 Любопитно

    До коментар [#21] от "zhb31648475":Готин анонимко, псевдоним за подписване на есета и други неща в лекия жанр. Междодругото това е доста лична фамилия - https://bg.wikipedia.org/wiki/Натанаил_Охридски
    —цитат от коментар 66 на pippo


    Та поясни какво точно е общото между госпожата с руския акцент (от видеото) и випросния охридски митрополит със светско име -Бойкикев, освен съвпадението на имената, разбира се.
    Странна връзка правиш, като се има предвид че въпросния митрополит е превеждал на български антисемитски трудове от началото на 19 век.

  84. 84 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#19] от "Norman Granz":

    'когато Костов изправяше България на крака след опустошителната Виденова зима,"

    Така я изправи, че и досега няма директен полет София - Ню Йорк. Половината бананови републики имат. Винаги псувам Костов когато съм принуден да търча между терминалите на някое европейско летище.

  85. 85 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#80] от "Sioux":

    Браво! В десетката!

  86. 86 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    До коментар [#19] от "Norman Granz": 'когато Костов изправяше България на крака след опустошителната Виденова зима,"Така я изправи, че и досега няма директен полет София - Ню Йорк. Половината бананови републики имат. Винаги псувам Костов когато съм принуден да търча между терминалите на някое европейско летище.
    —цитат от коментар 84 на blondofil


    За да тичаш по терминалите има заслуга Костов. Преди него и до границата не можеше да тичаш.

    SHADOWS of SOFIA
  87. 87 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    И братя Бобокови така разправят, роднининте нямали никакво значение. Това че чичо им Ангел Бобоков бил гаулатер на Русе последните 20 години преди 89 година нямало никаквоотношение към олигархичния им статус.

  88. 88 Профил на Nikolay Kolev
    Nikolay Kolev
    Рейтинг: 135 Неутрално

    До коментар [#19] от "Norman Granz":

    Може да се пише и така!
    Когато Костов създаваше милионери и олигарси почти всички с комсомолски поръчения. Борисов беше просто служител на ДС мафията.

  89. 89 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 770 Неутрално

    [quote#80:"Sioux"][/quote]

    Нали не казваш че случаите на Боков и Мария Бойкикева са сравними?

  90. 90 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Комунистическата пропаганда отново удобно изпуска някои факти и тотално изкривява други.
    "Именно дейците на тоталитарния комунистически режим стриктно (и задължително) обвързваха жизненото поприще на всяка личност в държавата с нейния семеен и родов произход" Това е много голям повод да се съмняваме в комунистическите наследници, а не ги оправдаваме!
    Друг един факт е, че много убедени комунисти стават редовно жертва на преследвания. Това ни най-малко не ги прави по-малко комунисти. Жертви на режима са и Георги Димитров, Вълко Червенков, Недялко Бойкикев, Теохар Бакърджиев и така нататък. Най-големите и най-червени комунисти.
    Още един факт, Бойкикиева говори български с доста силен руски акцент. Защо, защото е израснала в Русия. Нейният баща се отказва от българско гражданство, за да заживее в СССР.
    И още един факт. Бойкикиева никога не напуска БСП.
    Но нещото, което най-много издава Христо Иванов като комунист, е "програмата" на неговата партия. Най-лявата в България. Което си е голямо постижение при положение, че тук няма (големи) десни партии.

  91. 91 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    За българския комунист феодал родата винаге е по-важна от Карл Маркс. Не съзнаниет, родата определя битието.

  92. 92 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#19] от "Norman Granz": 'когато Костов изправяше България на крака след опустошителната Виденова зима,"Така я изправи, че и досега няма директен полет София - Ню Йорк. Половината бананови републики имат. Винаги псувам Костов когато съм принуден да търча между терминалите на някое европейско летище.
    —цитат от коментар 84 на blondofil


    Блонди, преди Костов чакахме по цяла нощ за визи пред всяко посолство в София, а...

  93. 93 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Браво, другарю Янакиев.

    Свободата, Санчо...
  94. 94 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3192 Весело

    До коментар [#14] от "smotlixx":
    това прави ли Бойкикев 1/4 руснак?
    >>> Има нещо гнило в Дания, а?:) Ако въпросът ви е сериозен, бих ви напомнил за Нюрнбергските закони. Според тях Иванов би бил следното:
    Second-degree Mischlinge were those who had only one Jewish grandparent.

  95. 95 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 813 Неутрално

    След като прочетох историята на Мария Бойкикева мога да кажа, че това е един много смел и достоен човек, а за хората които изливат помия по неин адрес, а даже и по адрес на сина и, мога да кажа само жалките червей.

    п.с.
    Браво на автора!

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  96. 96 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#80] от "Sioux":

    Ти го уби направо! Явно другарят "антикомунист" е преживял катарзис и вече родовите връзки не са важни за него. хахах :-)

  97. 97 Профил на Nikolay Kolev
    Nikolay Kolev
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Добре де представям си утре всичко единодушно гласуват за ДБ и Иванов има пълно мнозинство в парламента всички го гледат в устат какво ще каже.
    Как ще реформира правосъдната система като то най важното и е лустрация точно такива като рода му да не са в нея и да не вземат решения!
    Как ще отвори досиета като сестра му е доносник доказано и факт!.
    Как ще осъдят най накрая комунистическия режим не само на книга като семейството му е такова.
    Добре плюс ще е че като отиде в Русия ще говори на майчиния си език ама нали уж друго искаме?!. Как ще изпегърква мафията на Борисов като е бил част от нея? Аз тва не мога да разбера. То ако ще е така да слагаме Тодор Славков и да чакаме да станем най накрая европейска държава в пълния смисъл.

  98. 98 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 2633 Весело

    До коментар [#13] от "SEAL":

    Що Кирчо съвсем до скоро беше Канадец... Ако все още не е. Ич вЕра му немам на кирчевото. А пък Бойкикев не друго ами е правна нула. Ореваната му правосъдна реформа от 2016-та превърна глав прок. в административна личност. Ма голявюм рев беше че главпрока не осъществявал контрол. Ми туй благодарение на гениалното му творение. Бойкики редно е Киро канадеца с фалшивата харвардска диплома да го сменя че орезили съвсем (раз)градската левица.

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  99. 99 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    [quote#80:"Sioux"]
    —цитат от коментар 89 на xhi13317223
    Нали не казваш че случаите на Боков и Мария Бойкикева са сравними?[/quote]

    И защо да не са сравними?

  100. 100 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#86] от "К2":

    За да тичаш по терминалите има заслуга Костов. Преди него и до границата не можеше да тичаш

    Щото Костов, като пръв антикомунист отмени изходните визи ли?
    Малко данни. Изходните визи паднах още 1989, директни полети София Ню Йорк имаше до 1998. За ибрикчиите на Командира кандидат член на БКП - 1998 е СЛЕД 1989, независимо от достиженията на рискоуправляващия лабораторник,който 20 години следпадането си от власт така успешно си е оправил риска докато е бил на власт,че без пари не е останал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK