По-високите пенсии влекат увеличение на осигуровките и данъците

С актуализирания бюджет на ДОО парламентът заложи мина за следващото управление.

© Надежда Чипева, Капитал

С актуализирания бюджет на ДОО парламентът заложи мина за следващото управление.



Иван Нейков, директор на Балканския институт за социална политика и бивш министър на социалната политика, коментира по БНР тази сутрин вчерашното гласуване в Народното събрание на актуализацията на бюджета на Държавното обществено осигуряване (ДОО). Във вторник партиите актуализираха размера на всички пенсии от 1 октомври на 370 лв. и увеличиха месечните добавки за всички пенсионери на 120 лева до края на годината. Разходът за увеличенията и датата на обнародването обаче останаха да бъдат окончателно гласувани днес. Служебният финансов министър Асен Василев обяви, че депутатите трябва да решат откъде да отрежат разходи, за да има пари и за двете мерки, тъй като иначе бюджетът се взривява.


Слушайки вчера дискусията по актуализацията на бюджета в Народното събрание, изведнъж разбрах колко умно, че има стенографи в парламента да записват всичко, за да се разбере какво е станало.


Мисля че дискусията трябва да продължи и днес. Какво беше направено вчера - бяха увеличени разходите, които трябва да бъдат направени през бюджета на ДОО. Но не е ясно кое от кога.




Ние чисто конституционно вече нямаме заден ход и ако стенографските записи покажат, че всичко е гласувано - и стоте лева, и 120-те лева, и увеличаването на минималната пенсия, и актуализирането на останалите пенсии, и увеличаването на тавана на пенсиите - ако всичко това излезе, че е гласувано - ние назад не може да се върнем.


Тогава - единственият разумен вариант, който има този не много разумен парламент, е да размести във времето мерките. Тоест едни да започнат от първи октомври, други да започнат от първи януари, да речем актуализирането на пенсиите да е от първи януари.


Но искам да си спомним защо беше цялата сага с 50-те лева. Защото те бяха дадени веднъж и никой нямаше куража да ги вземе обратно. А сега ще дадем може би веднъж 100, веднъж 120 лева. И ако е така, излиза, че ще дадем 220 лв. Значи още по-малко следващото правителство ще има кураж да ги спре. Както не спряха 50-те лева, така няма да спрат и тези.


И тогава вече започвам да се притеснявам, че всичко това работи против осигурителната система. Ние непрекъснато увеличаваме дела в пенсията, който не е свързан с приноса на хората в пенсионната система, а е свързан с предизборните борби на партиите.


При всички положения тези решения, независимо че се обясняват с голяма любов към пенсионерите, зад тези решения стоят, първо, изборите, второ, това е опит да бъде заложена мина пред следващото управление, каквото и да е то. За да може да се казва: "Ние бяхме добрите, а тези, новите, са лошите".


Слава богу, че не съм на мястото на министъра на финансите, защото в един момент той или друг финансов министър ще трябва да бръкне в раната и тези действия рано или късно ще доведат до увеличаване на осигуровките, а вероятно в някакъв момент и на данъците. Защото трябва да има приходи.


При всички положения дефицитът на НОИ ще нарасне, а той се допълва винаги от републикансикя бюджет. Затова се боя, че приближаваме с голяма скорост момента, в който ще трябва да сложим на масата нов размер на осигуровките или нов размер на данъците.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1127 Весело

    В Канада има ли плосък данък?!?!??
    Няма, няма да има и в БГ, но пък ще куфарчета за нашите хора със стартъпите ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    Не мога разбера какъв е проблема да се увеличи ДОД с 1% примерно. В крайна сметка това ще са пари за вас и вашите родители.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  4. 4 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    В Канада има ли плосък данък?!?!?? Няма, няма да има и в БГ, но пък ще куфарчета за нашите хора със стартъпите ;-)
    —цитат от коментар 1 на 100 Рублей за Доллар


    Ааааа, недей така. Ми това: "Директор на Балканския институт за социална политика"? От къде се финансира и какво върши?

  5. 5 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Само оставям това: Балкански институт за социална политика - non profit organization.

    мурзилка
  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Тъжен , по-скоро трагичен е факта, че обществото и държавата ни разполагат с експерти, като г-н Нейков, които НИКОЙ НЕ ИСКА ДА ЧУЕ!!!

  7. 7 Профил на n_kukaleva
    n_kukaleva
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Винаги когато даваш трябва да си наясно от къде ще вземеш! Непоклатимо правило!

  8. 8 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1127 Весело

    Не мога разбера какъв е проблема да се увеличи ДОД с 1% примерно. В крайна сметка това ще са пари за вас и вашите родители.
    —цитат от коментар 3 на padrino


    Киро и Асен ще направят по-логичното: прогресивна данъчна система. Това тях няма да ги заседне, защото ще си събират милионите в офшорни смеки и няма да са в БГ...
    А умнокрасивите ИТ специалсти ще са супер доволни, че ще им прибират по 35-40% от доходите и ще благославят "новият проект".
    Чичо Джо Байдън каза: "минимум 15%" корп. данък, който няма как да е повече от ДОД и сега ще има кой да го приложи в БГ ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  9. 9 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#5] от "Маршалов":

    Допълнение, има уебсайт на английски, но не и на български https://bilsp.org/ не ми зарежда както трябва, може проблема да е при мен. Единственият ресурс на въпросното НПО на български, е страничка във фейсбук. Хаха!

    мурзилка
  10. 10 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Големият проблем е, че в България остават да работят все по-малко хора. И дефицитът на общественото осигуряване ще продължи да расте, очевидно с по-бързи темпове след глупостите на ГЕРБ, ДПС и БСП снощи.

    Трябва да се каже, че ако се вдигат пенсиите, откъде ще се намаляват разходите. Вероятно от капиталови разходи. Поради тази причина ВИК мрежата, държавното здравеопазване, отбраната са в окаяно състояние.

    Разбира се, има вариант да се теглят още дългове или пък да се повишават данъците. но нека да има ясни сметки кое, колко и откъде ще дойде. Защото чужди пари лесно се раздават.

  11. 11 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Вчерашните идиотски и безотговорни предизборни решения, най-вече от ГЕРБ, ДПС и БСП са направени от хората, които винаги са били в ситуация да вземат, без да се интересуват от това, от къде ще вземат, ако ще да откраднат, или да вземат заем, без и най-малкото намерение да го върнат, това са крадци по пророда, каквото и да се оправдават с пенсионерите, това са вулгарни крадци

  12. 12 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Вчерашните идиотски и безотговорни предизборни решения, най-вече от ГЕРБ, ДПС и БСП са направени от хората, които винаги са били в ситуация да вземат, без да се интересуват от това, от къде ще вземат, ако ще да откраднат, или да вземат заем, без и най-малкото намерение да го върнат, това са крадци по пророда, каквото и да се оправдават с пенсионерите, това са вулгарни крадци

  13. 13 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Чужди пари най-лесно се раздават. Скоро минималната пенсия ще надхвърли минималната (нето) заплата. От вчерашните предложения резултатът е 490лв минимална пенсия, 504лв минимална (нето) заплата.

  14. 14 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    Абе "никой" не иска да чуе, ама има НПО с 16 души персонал. Сигурно се издържа от въздуха.

    мурзилка
  15. 15 Профил на neadekvaten
    neadekvaten
    Рейтинг: 254 Неутрално

    От доста години след всяко увеличение на заплати и пенсии Иван Нейков се появява да каже колко неправилно е това.
    Дали е прав, да кажат експертите.
    Но не може да се живее (даже оцелява, буквално) с 200 - 250 лв. пенсия, особено след повишението на цените напоследък.
    Между другото, някой знае ли колко точно ще стане пенсията по чл.68, ал.3 от КСО (за 15 години стаж)?

  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#13] от "Българин Бг":

    Не е вярно. Въпреки всички тролски опити за пускане на манипулации, всъщност тези 120лв на пенсионер са до изборите, т.е. ако са 2 месеца, се пада по 60лв на месец, ако са три месеца по 40 лв на месец.

    мурзилка
  17. 17 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    И какво от това. Това е напълно логично. Щото както бехме тръгнали покуп. способност на пенсиите можеше да се срине до 40-50 евро. Друг е въпросът защо геноцидниците от герб сега вдигат мизата на 120
    Нейков защитава сегашното състояние много отдавна без да е наясно или не иска да признае едно-две други много важни неща. Сегашният модел просто не работи Нейков, не плачи и не се мъчи. Ти си част от манипулаторите... Я похвали нещо пенсионните фондове, добре ли ви се отчитат и вие на тях....

  18. 18 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    Проблемът е, че цялата държавна машина работи неефективно с куп чиновници, чантаджии и калинки. Повишаване на данъците означава циментиране на тази структура и никакъв споделен интерес за реформи. Правилното нещо е да се оптимизира разходната част без да се пипат данъците – дигитализация на процеси, съкращения, програми за преквалификация на тези хора в частния сектор.

  19. 19 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#13] от "Българин Бг":Не е вярно. Въпреки всички тролски опити за пускане на манипулации, всъщност тези 120лв на пенсионер са до изборите, т.е. ако са 2 месеца, се пада по 60лв на месец, ако са три месеца по 40 лв на месец.
    —цитат от коментар 16 на Маршалов


    Ти май си трола. Става въпрос за 120 ВСЕКИ месец до края на годината.

  20. 20 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1073 Любопитно

    До коментар [#16] от "Маршалов":

    Защо лъжеш?

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  21. 21 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Нейков не разправя глупости! Той си знае работата.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  22. 22 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1357 Весело

    2 милиона пенсионери по 100 лева на месец прави 200 милиона на месец общо. По 12 месеца в годината прави 2 милиарда и 400 милиона лева на година.
    Само тази година от безумната инфлация "бюджета" ще се надуе поне с толкова, защото ДДС върху саламурено сирене от 7 лева е едно, а върху същата марка саламурено сирене от 10 лева е друго.
    Вие давате ли си сметка какво очаква пенсионерите при новите цени на светлото и топлото, ако не им покрият ифлацията, която е поне 15 % на стоките, които те консумират. Щото те не си купуват Ламборджини и свръхлуксозни обувки на високи токчета, и не се обзавеждат с италианска мебел.

  23. 23 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    Аз имам още по-революционна идия:

    ДДС се вдига от 20 на 30% като се премахват всякакви социални осигуровки. НОИ се ликвидира. Пенсиите ще се финансират само от тази разлика от вдигането на ДДС. Всеки ще получава еднаква пенсия - да речемм 400 лв. на калпак. Който иска по-висока пенсия - има доброволни застраховки "живот" или как там да го наречем, например застраховка "Пенсия".
    За прилагането на тази схема се искат топки. Съзнавам, че никой няма да я възприеме сериозно. Като се има предвид, че ще отпадне целия апарат на НОИ, който ще е ненужен. Като и пенсионнните фондове, които блаженствуват на гърба на осигуряваните.

    Сам съм, други няма...
  24. 24 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1872 Любопитно

    От доста години след всяко увеличение на заплати и пенсии Иван Нейков се появява да каже колко неправилно е това.
    —цитат от коментар 15 на neadekvaten


    А иначе господин Иван Нейков е директор на Балканския институт за социална политика, бивш министър на социалната политика?




  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Борбата е за вота на пенсионера.
    Не е важно кой ще плаща за вота.

  26. 26 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 282 Гневно

    А ПО ВИСОКИТЕ ЗАПЛАТИ НА ДУПЕ-АТИТЕ ДО КАКВО ВОДЯТ?
    ДЕПУТАТЕ НАПРАВЕТЕ СИ ЗАПЛАТИТЕ РАВНИ НА МИНИМЛНАТА ПЕНСИЯ И ЩЕ ВИ ПОВЯРВАМЕ.

  27. 27 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Не чух някой да каже нещо за спиране на кражбите. То е много лесно да откраднеш 10 милиона по едно перо и после да кажеш на пенсионерите: Еми , извинете , но няма пари.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  28. 28 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Не чух някой да каже нещо за спиране на кражбите. То е много лесно да откраднеш 10 милиона по едно перо и после да кажеш на пенсионерите: Еми , извинете , но няма пари.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  29. 29 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Не чух някой да каже нещо за спиране на кражбите. То е много лесно да откраднеш 10 милиона по едно перо и после да кажеш на пенсионерите: Еми , извинете , но няма пари.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  30. 30 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Не чух някой да каже нещо за спиране на кражбите. То е много лесно да откраднеш 10 милиона по едно перо и после да кажеш на пенсионерите: Еми , извинете , но няма пари.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  31. 31 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    Май парламента бие отбой и дава задна скорост по отношение на пенсиите:

    https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/parlamentut-obsuzhda-otlagane-na-preizchislenieto-na-pensiite

    Сам съм, други няма...
  32. 32 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1586 Весело

    До коментар [#25] от "Таралеж":

    Пенсионерите са склонни да сложат окови на малкото останали млади ако това значи увеличение на пенсиите :))) На тях не им пука, че младите бягат, че всички разходи карат хората да не искат да правят деца тук или ако правят, по 1.. Не си дават сметка, че за да вземат те, някои дет бачка трябва да сърба разредено кисело мляко с хляб :))))


  33. 33 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1073 Весело

    До коментар [#31] от "MilliVanilli":

    Всичко е предпоследно. Гледай извънредното заседание на бюджетна комисия, ако искаш сеир. Всичко ще бъде решено утре, но наистина най-логично е след този саботаж на двете метастази на БКП и креатурата на ДС актуализацията да остане за догодина.
    Сметката към този момент сочи, че 120 лв. месечно + актуализиране на всички пенсии ще струват половин милиард за трите месеца до края на годината.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  34. 34 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1073 Весело

    До коментар [#33] от "Darulio":

    Ще го гледаш, ако не се скрият и го пуснат в сайта на НС, де. И това е възможно

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  35. 35 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ramon Asvalda":

    Активно допринасят към превръщането на България в старчески дом..

    Не мога да кажа, че те са виновни, те са само част от пъзела, но не помагат като сляпо искат пари, без да знаят от къде идват :)))

    Ама я има и мъдростта " Аз да взема след мен потоп"

  36. 36 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 746 Неутрално

    В България има само 2 млн., които работят в частният сектор и от тях се очаква да произвеждат брутния продукт на държавата, да плащат данъци и осигуровки, заплатите на всички в бюджетния сектор, да раждат деца и да дърпат страната напред. Даже, според мен реално са най-много 1,5 млн., като се махнат всички дружества с държавно и общинско участие, монополи, делегирани от държавата дейности и свръх ригулираните отрасли. Няма как да стане! Прекалено много товар се струпва за носене върху активните, инициативни, работещи хора, затова младите не виждат перспектива и заминават навън. То, хубаво да вдигнем пенсии, помощи, добавки, бонуси и т.н., но някой трябва да плати сметката, а желаещите са все по-малко. Да, пенсионерите, учителите, полицията, военните, съдилищата, държавните чиновници, всички заслужават повече. Обаче и обикновеният работещ човек също заслужава много повече. И когато вижда как изработено от него се ползва основно от други групи, тогава идва момента, в който захвърля всичко и си грабва шапката. Никой не е длъжен да бъде роб цял живот, защото друг заслужавал повече. Разликата между солидарност и паразитиране е огромна.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7307 Неутрално

    Всички безумия ще продължават дотогава, докато започнем да мислим, кого избираме да ни управлява. През последните години парламентът върви все по-надолу по компетентност и адекватност.

  38. 38 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    нормално, то е и крайно време да се свършва с тия 10% данък и национален спорт на неплащане на осигуровки. лошото е че ще ги харчат неграмотни хора но какво да се прави...

  39. 39 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Весело

    “При всички положения дефицитът на НОИ ще нарасне, а той се допълва винаги от републикансикя бюджет. “

    Не при всички положения - ако се турят по три-бустери преференциално на пенсионерите и/или отпаднат Мерките, нещата могат да се наредят от само себе си.
    А могат да се преразпределят “перата” - пенсиите за военните да минат към бюджета на МО - хем ще отчетем увеличение на военните разходи до лелеяните 2% от БВП, хем ще се спестят средства (и труд за преизчисляване) на НОИ.
    Като отпадне охранването на Сараите, Каскета и “магнолията в Банкя” и “спестеният” бюджет (от към представителни разходи) на Народното събрание, плюс несъбраните вземания на НАП, КАТ, Пътна инфраструктура (тол таксите), може да има и излишък.

    “Затова се боя, че приближаваме с голяма скорост момента, в който ще трябва да сложим на масата нов размер на осигуровките или нов размер на данъците.”

    Моментът малко сме го подминали, защото не е нормално 1.6 млн. от 2.8 работещите (на трудов договор) да се осигуряват на и под МРЗ, а статистиката да отчита два пъти по-висок осигурителен доход като в същото време потреблението на стоки да спада (спада като количество, ако и по цена да нараства).
    Отделно напъните на “международната общественост” (Г20) да вдигне данъците: корпоративният да е минимум 15% (50% увеличение за България); акциза върху горивата (у нас с опция и за цигарите); “борсовата” цена на въглеродните квоти. Не на последно място и да се напечата над два трилиона евро. Заради последното дори е задължително пенсиите да се актуализират по най-бързия начин ... освен ако не искаме да увеличим дела на траурните агенции в БВП.

  40. 40 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":Аз имам още по-революционна идия:ДДС се вдига от 20 на 30% като се премахват всякакви социални осигуровки. НОИ се ликвидира. Пенсиите ще се финансират само от тази разлика от вдигането на ДДС. Всеки ще получава еднаква пенсия - да речемм 400 лв. на калпак. Който иска по-висока пенсия - има доброволни застраховки "живот" или как там да го наречем, например застраховка "Пенсия". За прилагането на тази схема се искат топки. Съзнавам, че никой няма да я възприеме сериозно. Като се има предвид, че ще отпадне целия апарат на НОИ, който ще е ненужен. Като и пенсионнните фондове, които блаженствуват на гърба на осигуряваните.
    —цитат от коментар 23 на MilliVanilli


    Ако нещата продължава по същия начин - голяма емиграция, ниска раждаемост, то след 40-50 години пенсионерите ще са над 3 милиона, а работещите около милион. И като нищо ще се приложи този вариант, който предлагаш

  41. 41 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ramon Asvalda":

    Пенсионерите не поискаха сметка от онези, дето им откраднаха пенсиите от ПФ, а се съгласиха с лекота да си получават пенсиите от удръжките на днешните работещи. И никой няма топки да върне нещата постарому - а ще е от значителна полза.

  42. 42 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5213 Неутрално

    Дори да се увеличат осигуровките не е фатално за работещите

  43. 43 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#23] от "MilliVanilli":

    Да, бе, да! Ами това, което е внасяно досега? Ще внасям аз едно 40 + години в осигурителната система за да си докарам що годе прилична пенсия, а тарикатите или няма да внасят или ако внасят, то ще да е на минимума, а после хайде, на всички поравно.
    И после, нали партиите на протеста твърдяха, че се крадяли по 10 милиарда на година? Тези пари ще са достатъчни да се вдигнат пенсиите.
    Или никой не вярва вече на подобни твърдения. Минало-заминало. Предизборна агитация.

  44. 44 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    Да, но за кого ?
    Богатите ... пишат закона, явно увеличението на данъка ще е пак за бай Иван, а не за господин Пискюлбашиев от корпорация "Виж ми окото".

    кратък
  45. 45 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Весело

    До коментар [#3] от "padrino":


    “Не мога разбера какъв е проблема да се увеличи ДОД с 1% примерно. ”

    То няма проблем и с 10% да се увеличи, но ефектът (постъпленията) няма да е по-различно от сегашното състояние - като няма необлагаем минимум (ония пари, които гарантират, че “работната сила” сутринта ще отиде на работа вместо да е “замръзнала” на някоя пейка; отровила се е с остатъците от кофите за боклук. Пък ако вземе да стигне до работното място, да не е по окъсано бельо, с което да отблъсне клиентите (и да наруши Мерките😁)). Ако се водеше адекватна статистика, можеше да видиш как е нарастнал неплатения отпуск или увеличения брой на работещите с “прекъснати осигурителни права” (пропусната пенсионна, здравна или друга осигуровка).

  46. 46 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    "Който пипа данъци, той си рита трудовата книжка като министър или депутат"- втори закон на Торичели.

    кратък
  47. 47 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#40] от "Българин Бг":

    Моят вариант е разумен. Всички ще получават еднаква пенсия - дори и хората без нито един ден трудов стаж. Някои ще кажат, че е несправедливо. Да, ама не. Нали всички консумираме храна и потребяваме стоки? Върху тези материални блага има начислен ДДС и всеки е консуматор. Дори и безработния внася без да го осъзнава своя принос в "мойта" пенсионнна система основана само на приходи от ДДС. А тези пенсии ще са еднакви, защото не искам да основаваме някакво ново подобие на НОИ, което да изчислява, кой колко лично ДДС е внесъл в системата. Естествено е, че имотните повече консумират и ще имат по-голям дял в ДДС сметката. Но, няма пълна справедливост... Който иска по-голяма пенсия - да си направи застраховка "Пенсия".

    Сам съм, други няма...
  48. 48 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#43] от "pamela":

    Държавата също печели доста и част от тази печалба може да я даде за социални пенсии или увеличение на нормалните. Но като държавниците са освен крадливи и алчни - опоскват всяка стотинка.

  49. 49 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1073 Весело

    До коментар [#43] от "pamela":

    Извън вноските в пенсионните фондове не "внасяш" нищо, а просто плащаш част от пенсиите на текущите пенсионери. Другата част плащаш през данъците си под формата на трансфери от държавния бюджет към бюджета на ДОО (6.268 млрд. лв за тази година).
    След години ще получиш каквото си внасяла в ПФ, а останалото зависи от парите, които тогавашните работещи ще изкарват. Ако това "след години" е скоро, ще извадиш късмет, ако е след 20-30 години - лошо. Бай Мангал не плаща осигуровки.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  50. 50 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#23] от "MilliVanilli":Да, бе, да! Ами това, което е внасяно досега? Ще внасям аз едно 40 + години в осигурителната система за да си докарам що годе прилична пенсия, а тарикатите или няма да внасят или ако внасят, то ще да е на минимума, а после хайде, на всички поравно.
    —цитат от коментар 43 на pamela


    "Моята" система няма да зароботи автоматически. Ще има преходен период, вероятно докато се пенсионират всики имали осигурителни вноски. (или ако е по-бързо - тези вноски ще донесат допълнителен бонус към еднаквата пенсия за всички). Все пак пенсионнната система е консервативна и тромава, но нали трябва да се започне от някаква начална точка?

    Сам съм, други няма...
  51. 51 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 990 Неутрално

    “ По-високите пенсии влекат увеличение на осигуровките и данъците”
    ——
    Споко! Те пенсионерите нали не се ваксинират…

    Пък и за кво са ви пенсионери изобщо? Те само земат от общото и не допринасят. Само отваряте работа на министърчето по финансовите работи — да има не само приходи, ами и разходи

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  52. 52 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#41] от "Deaddark":

    “Пенсионерите не поискаха сметка от онези, дето им откраднаха пенсиите от ПФ,”

    От 1951 г. Пенсионен фонд няма. Още по-малко всеки гражданин/работещ да е имал индивидуална партида, па и да се знае с какъв процент се е осигурявал (като стартира Пенсионната реформа на Иван Нейков имаше бум на фиктивен трудов стаж. Най-комичният пример беше, труженик от ТКЗС, отдавна не съществуващо, беше представил бележка за трудов стаж, започващ две години преди да се е родил. В съда доказваше, че ходжата е сбъркал кръщелното)
    Преди 1951 г. е имало няколко пенсионни фонда с някакъв капитал (земеделският е бил “на червено” с два млрд. лв. още със създаването му през 1940 г.), който капитал не е могъл да покрие инфлационния ръст от “димитровки” (банкноти с лика на “героя от Лайпциг) през 1947 до 1952 г. (Паричната реформа ... за да няма съмнение, че някой от “съюзниците на Хитлер” е скътал капитал).
    До 1998 г. всички пенсии (и на АБКФ) се изплащат изцяло от държавния бюджет. След това, между 45% и 65% са за сметка на държавния бюджет (трансфер за покриване на недостига на бюджета на НОИ).
    От тая година, за първи път ще се плаща редовна (не по изключение) допълнителна втора пенсия. Очакванията са тези жени-пенсионерки да получат на куп всичките пари по партидата си от УПФ, ако са под максималния осигурителен праг (3000 лв).

  53. 53 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Весело

    До коментар [#5] от "Маршалов":

    “Само оставям това: Балкански институт за социална политика”

    Е, то само това остава - човекът, бащата на рИформата е с мижава пенсия, с която сако и вратовръзка не може да си купи.

  54. 54 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Моят вариант е разумен. Всички ще получават еднаква пенсия - дори и хората без нито един ден трудов стаж. Някои ще кажат, че е несправедливо. Да, ама не. Нали всички консумираме храна и потребяваме стоки? Върху тези материални блага има начислен ДДС и всеки е консуматор. Дори и безработния внася без да го осъзнава своя принос в "мойта" пенсионнна система основана само на приходи от ДДС
    —цитат от коментар 47 на MilliVanilli


    Ти направо изобрети вечния инвестиционен двигател. Вкарваш 30% от собственото си потребление от единия край и вадиш 100% от другия.

    Привържениците на универсалния базов доход изповядват тая идеология - да се вдигне рязко ДДС-то и така потреблението ще задвижва... потреблението =)))))

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  55. 55 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#47] от "MilliVanilli":

    Пълни глупости! Дори и да няма осигуровки, ще се наложи увеличение на подоходния данък, т.е. отново ще бъде за сметка на работещите.
    Вдигането на ДДС до 30 % оскъпява стоките и намалява оборота.
    Които могат ще ходят да пазаруват в съседни държави. Ще стане като някога: хората ходеха на екскурзии до Чехословакия и ГДР да си напазаруват електроуреди, например.
    Ако се изчисляват пенсиите без минимум и максимум, тогава бая народ ще се мотивира да плаща осигуровки по принципа на тоягата. Защото сега си знаят: плащат малко, но минималната пенсия им е гарантирана. Така като спестяват, могат да си купят имот за под наем, а будалите да внасят в осигурителната система...

  56. 56 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Любопитно

    До коментар [#38] от "karatista":

    “лошото е че ще ги харчат неграмотни хора но какво да се прави...”

    Ковидът няма ли да ги “похарчи” тия неграмотници дето не се боцкат по команда? Тъй де, още не сме стигнали до “омега”-та на вируса.

  57. 57 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Весело

    До коментар [#8] от "100 Рублей за Доллар":

    “Киро и Асен ще направят по-логичното: прогресивна данъчна система.”

    Може, но само ако има редовно Народно събрание с редовен Министерски съвет. Служебното правителство няма законодателна инициатива, нито Президента. А и да имаха при тая конфигурация “Кой е по-по-най” закопроектът нямаше да мине, дори и на първо четене.

  58. 58 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    До коментар [#56] от "wanderer":

    казвам че ще ги харчат неграмотни управляващи, а кво общо има с ковида не знам. освен че пенсионерската кошница вече предварително е изяла повишението на пенсиите

  59. 59 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1916 Весело

    Нейков вместо да се прави на умен, да покаже какви са вторите пенсии на пенсиониращите се вече с вноски в УПФ?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  60. 60 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    Изпитвам задоволство, че след година и половина ще получавам пенсия от чужбина. Поне осигуровките са лични. Та тези дето в момента работят в чужбина ако се върнат няма да тежат на пенсионната система.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  61. 61 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1110 Любопитно

    Нейков вместо да се прави на умен, да покаже какви са вторите пенсии на пенсиониращите се вече с вноски в УПФ?
    —цитат от коментар 59 на chichka


    Вторите пенсии са правопропорционални на вноските в УПФ, не ли?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  62. 62 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#52] от "wanderer":

    Прав сте, колега - но като се разбра 90-та, че ПФ е източен от БКП далеч преди 89-та, нещо да направиха - или още си искат Тато. А след Виденов, Станишев? Трябваше след хиперинфлацията да се плащат на настоящите от държавата, за работещите компенсация, а новите - с лични партиди. Но когато имаш цялата власт, но нямаш кураж - отбиваш номера.

  63. 63 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Очевидно популистите вече са наясно, че няма да управляват и без всякакви задръжки нахлузват на следващото управление непосилни за бюджета разходи. От това ще страдат младите и работещите хора, всъщност цялата държава. Но откакто Радев застана начело този хаос беше неминуем.

  64. 64 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#61] от "the_flea":

    Цъ!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  65. 65 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    "Иван Нейков - Директор на Балканския институт за социална политика"

    Ниските пенсии в България са толкова ниски, че и 3 пъти да ги увеличат, пак ще са ниски. Плюс това инфлацията ще ги изяде преди да са получени.
    А този Нейков е директор по антисоциална политика.

  66. 66 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#49] от "Darulio":

    Внасям и още как! Моите вноски може да се разглеждат като заем, с който държавата да плаща сегашните пенсии, срещу който ми гарантира пенсия след като навърша необходимата възраст и имам необходимия стаж.
    И след като държавата ми е прибирала толкова години вноските, не може да променя условията точно преди да се пенсионирам и да ми плаща пенсия колкото на някой, осигурявал се на минимума или въобще не се осигурявал.









  67. 67 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    За големи пенЦии трябва голяма икономика! Факт!

    Затова в страни, като Германия, пенсиите са високи, а в мафиотските плантации са ниски.

    Било е и ще бъде!

  68. 68 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Именно СДС и Иван Костов разпродадоха, каквото се сетят - БГА "Балкан", как може самолетна компания да е на загуба, нищо, че е държавна?

    Булбанк - как банка може да е на загуба?

    Всякакви промишлени предприятия - как може да са на загуба?

    Сега разчитат на туризъм, но при епидемията - това няма да стане вече, това ще стане другата година, както и да е.

    Акълът на СДС е това - да ни затрият, добре, че някак имаме жилава устойчивост.

  69. 69 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Нейкича е от хората сит на глдаен не вярва.

    Оптимизация на дуржавните разходи т.е. всичкото калинка и тунеядец ала БАН вонка, яантаджии и калинки на първо място.

    Спиране на краьбите ала баце, пари в държавата има, но се крадне по много.

  70. 70 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 746 Неутрално

    "По-високите пенсии влекат увеличение на осигуровките и данъците..."

    Страхотна логика!
    Ми дайте тогава да намалим пенсиите тотално, че да се намалят и осигуровките, и данъците ;)

  71. 71 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Нейкича е от хората сит на глдаен не вярва.Оптимизация на дуржавните разходи т.е. всичкото калинка и тунеядец ала БАН вонка, яантаджии и калинки на първо място.Спиране на краьбите ала баце, пари в държавата има, но се крадне по много.
    —цитат от коментар 69 на olimpipanov


    Има Иститут на отбраата, Иститут за рази проучваия , институти за най различни икономики , политически , .. , иститути да искаш .
    Да не гиоворим колко и какви агенции , ..
    Може ли да обясите за какво ни е институт за отбраата?

  72. 72 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Всички безумия ще продължават дотогава, докато започнем да мислим, кого избираме да ни управлява. През последните години парламентът върви все по-надолу по компетентност и адекватност.
    —цитат от коментар 37 на Роси

    ===
    Кат си права, права си. Умнокрасивите влязоха и парламента удари абсолютното дъно.
    Някой може да ме убеждава, че може и още, ама не вярвам. Не мога да си го представя.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  73. 73 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":Аз имам още по-революционна идия:ДДС се вдига от 20 на 30% като се премахват всякакви социални осигуровки. НОИ се ликвидира. Пенсиите ще се финансират само от тази разлика от вдигането на ДДС. Всеки ще получава еднаква пенсия - да речемм 400 лв. на калпак. Който иска по-висока пенсия - има доброволни застраховки "живот" или как там да го наречем, например застраховка "Пенсия".......
    —цитат от коментар 23 на MilliVanilli

    ====
    Никой няма да я приеме, но не щото няма топки, а щото е безумна. Да обвързваш косвен данък с пенсия.... , ма прав си, че е революционно.
    Все пак си на прав път - по равно на всеки, имам предвид.
    Ето каква е моята идея. Всеки плаща еднакви социални осигуровки, относително малки, независимо от доходите си. Пенсията, отпускана от държавата е минимална и
    зависи от броя години, които си работил Сумите които всеки плаща са еднакви, така, че системата е безспорно справедлива. Държавата взема малко и дава малко. От там нататък всеки да се оправя - втори стълб, трети стълб, застраховки, дългосрочни инвестиции - кой как реши.

    До коментар [#23] от "MilliVanilli":

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  74. 74 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    "Моята" система няма да зароботи автоматически. Ще има преходен период, вероятно докато се пенсионират всики имали осигурителни вноски.
    —цитат от коментар 50 на MilliVanilli

    ===
    В твоята система има логика, но няма да заработи никога, ако не отговорим на въпроса - по равно, но по колко? Нал се сещаш, че и твоята система не ни предпазва от циркове като днешния. Щото то и днес въпроса е колко.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  75. 75 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    До коментар [#61] от "the_flea":

    "Вторите пенсии са правопропорционални на вноските в УПФ, не ли?"

    Тц, твърдо "нье"! Вторите пенсии (месечният размер) е актюерен разчет за 15 години върху натрупаната стойност от дялове в УПФ. В първо приближение, обратна геометрична прогресия.
    "Натрупаната стойност от дялове" зависи както от броя дялове като стойността на дяла във времето е различна. С една и съща вноска в едната година (месец) могат да се придобият шест дяла, а на следващата пет дяла (стойността на дяла се е повишила). Най-съществено е стойността на дяла (увеличен или намелен) в момента на придобиване на право на пенсия (на 65 години).
    "Размерът на вноската" в различните години се редуцира от 6% (в началото) на около 4% в момента под формата на "такса за управление на дяловете". А вноската е изчислявана с различен процент от брутната заплата - от 2% в началото, 2002 г., на 5% през последните шест години. (Това не пречи на оная патка от Подкрепа, Ваня Григорова да изчислява 26% редукция на пенсията от НОИ, гаче човек 40 години е внасял 5% в УПФ и 13.8% в НОИ - до 2002 г. или 21 години трудов стаж пенсионната вноска, от 36 до 43% е била изцяло за НОИ/държавата)
    Нюанси от втори порядък са дяловете на починалите преди възрастта за пенсия и нямащи наследници. с техните дялове могат да се увеличат резервите на фонда (косвено да се намали таксата за управление) или да се капитализират самите дялове (да им се увеличи стойността);
    Нюанси от трети порядък - НАП непрекъснато нещо бърка - сконтира и десконтира вече платени осигуровки към УПФ. Особено, ако работодателят се е съгласил годишния бонус да се разпредели към месечната заплата за съответната година. Понеже не става в едно и също време, стойността на дяловете се променя и ако нараства, осигуряваното лице губи още около 1%.
    От същия порядък е, когато придобилото право на пенсия лице почине. Наследниците получават остатъка по партидата (осребряват останалите дялове) по посочена цена от УПФ (или такса да обслужване - още не са го решили нормативно). Ако в един УПФ се "гътнат" едновременно много от пенсионерите (пандемия), капиталът на фонда рязка ще падне и вероятно, стойността на дяловете му ще намалее.

  76. 76 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1056 Любопитно

    Който не е мислил за собствените си старини и чака на държавата, ще яде хурката, винаги е било така. Комунистите на нищо не са се научили през времето на "царуването" си, ама в краденето са номер едно, винаги са били. Та, за някой като мен, с 35 години трудов стаж, който обаче е (ще) разчитал/разчита само на пенсия, от държавата, няма да му е лесно, трябва(ло) е постоянно заделяне на средства във фонда "и аз съм пенсионер", с който да си подсигури старините, няма друг вариант за достоен живот след 65 годишна възраст. Ама колко са тези хора? Малко! Защото никой не вярва, че ще остарее и, че му се наложи да живее без да ходи на работа, за болестите и лекарставата да не говорим. Та, мисълта ми беше, че трябва Ти да помислиш за себе си и за старините си, а не да разчиташ, че някой друг ще го направи и, че ще го направи добре...

  77. 77 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Вторите пенсии са правопропорционални на вноските в УПФ, не ли?
    —цитат от коментар 61 на the_flea

    ===
    Сериозно ли питаш ?

    Не, не са. Правопропорционални са на реализираната от УПФ доходност. СЛЕД ТАКСИТЕ, които удържат. Ма колко е тази доходност, след таксите е истинска мистерия. От години наред ми се хвалят В ДСК, как техния фонд бил с най-висока доходност и ме агитират да се прехвърля при тях. Ма, викам, тази доходност преди вашите такси ли е или след тях. Ми преди тях викат. А колко е след тях, викам аз, да не излезе, че е отрицателна? Аааа, викат не е отрицателна ма колко е не казват.


    До коментар [#61] от "the_flea":

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  78. 78 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1681 Весело

    До коментар [#20] от "Darulio":

    Защото комунетата само за това ги бива!!!

  79. 79 Профил на isidro
    isidro
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    Ако поне малко се знаеше структурата на приходите, нямаше да се подхвърлят такива неща на око. От ДДФЛ влизат 4 млрд. лв., увеличаването им с 1%, т.е. от 10% на 11% ще ги увеличи в най-добрия случай с 400 млн. лв. В скъпия ни парламент вчера раздадоха близо 700 млн. само за 3 месеца добавки по 120 лв. Хайде сам всеки да сметне колко трябва да се увеличи "ДОД", за да се докара едно увеличение от 120 лв. на годишна база...

  80. 80 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Че могат и ще се повишат пенЦиите е популистка лъжа, която ще лъсне след като бъде избрано правителство.

    Преди избори винаги има заигравка с пансионерите, за да гласуват "правилно". Този път за тяхна радост се проточи, все още няма правителство.

  81. 81 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Не мога разбера какъв е проблема да се увеличи ДОД с 1% примерно. В крайна сметка това ще са пари за вас и вашите родители.
    —цитат от коментар 3 на padrino


    Сериозен ли си? Да увеличим преразпределението на пари от работещите, чудесна идея.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  82. 82 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Весело

    До коментар [#66] от "pamela":

    “Моите вноски може да се разглеждат като заем, с който държавата да плаща сегашните пенсии,”

    Твоите вноски, както и на всички ни, засега се разглеждат като данък по настояване на прост-съюзите. При отказ от даването на заем не носиш наказателна отговорност, но при отказ да внасяш осигуровки или укриеш пълния им размер, влизаш в затвора.

  83. 83 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Абе, Нейков, живей ти с 300 лева на месец бе ... какво разтягаш локуми тука. Майка ми е с 42 години трудов стаж като лекар и цял живот се скапваше от бачкане и тичаше като линейка... сега лекарствата й струват колкото й е пенсията на месец. Лицемери и дървени философи.

  84. 84 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    Не мога разбера какъв е проблема да се увеличи ДОД с 1% примерно. В крайна сметка това ще са пари за вас и вашите родители.
    —цитат от коментар 3 на padrino


    Проблемът е, че предпочитам сам да харча парите си за себе си или да ги давам на своите родители, а държавата да ми ги взима, за да развъжда чиновници и "социално слаби".

  85. 85 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Важното е да се вдигат данъците и осигуровките, но да не се постига ефективност при харченето на бюджета, камо ли да се прексънат корупционните практики!

  86. 86 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#83] от "Dobromir Dobrev":

    Нейков казва нещо очевадно. За да могат да плащат на тарикати, които са се осигурявали на МРЗ и са лъгали държавата, в един момент няма пари за останалите. Така на майка ти смятат пенсия примерно 600лв, но няма за нея и правят врътки да я пишат по-малка. И това е заради другите, които са внасяли малко и трябва да взимат по 100-200лв, ама им се дава до минимална пенсия 370лв.

    Пример- майка ти се осигурява 40г на по 1.5 МРЗ. Друг се осигурява 30г на МРЗ. За нея казват "Няма пари за висока пенсия." и й дават 300лв. На него пак дават 300лв, защото е беден и трябва да сме солидарни. А тя всъщност трябва да взима 1.3 пъти(стажа) по 1.5 пъти неговата пенсия или при негова 300лв да е на 585лв.

    Всъщност сметката на Нейков е правилната. Не може да искаме пари за всички, а трябва да искаме справедливост при размера. Който не е работил достатъчно или е лъгал, трябва да получава санитарен минимум, но говорим да са примерно 200лв, за да не ощетява майка ти, моята и т.н.

  87. 87 Профил на lchristoff
    lchristoff
    Рейтинг: 221 Весело

    Не, по-високите пенсии не водят до увеличение на осигурителни вноски или данъци
    Този "гуру" още не е разбрал как работи пенсионната с-ма

  88. 88 Профил на lchristoff
    lchristoff
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Винаги когато даваш трябва да си наясно от къде ще вземеш! Непоклатимо правило!
    —цитат от коментар 7 на n_kukaleva


    Безспорно! Работата е там, че точно за това увеличение (1.35% коефициент на натрупване ) осигурените ВЕЧЕ са платили и няма тужда нито от повишаване на данъцир нито на осигурителни вноски! Не искате да знаете и затова може и да ви натресат по-високи данъци - уж за да се платят пенсиите

  89. 89 Профил на lchristoff
    lchristoff
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Между другото, някой знае ли колко точно ще стане пенсията по чл.68, ал.3 от КСО (за 15 години стаж)?
    —цитат от коментар 15 на neadekvaten


    Пенсията по чл 68 ал 3 е колкото излезе по формулата - но не може да е по-малка от 85% от минималната пенсия за възраст от осиг стаж и възраст по чл 68 ал 1 Т е 370*0 85 = 314 лв и 50 ст

  90. 90 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#88] от "lchristoff":

    То осигурените са платили, но парите са похарчени, а не са натрупани. НОИ от години е в технически фалит и плащаните осигуровки не покриват плащаните пенсии, а се доплащат милиарди от други данъци. Така в момента или се вдигат данъци на работещите, или няма за пенсии. Защо старите поколения оставиха(ме частично за нас по-младите) да се опоска всичко е друг въпрос и тема за много дълга дискусия.
    А проблемът става още по-голям с нежеланието от 30г насам да се вкара ред в плащането на данъци. 30-40% от икономиката ни е сив сектор. Много хора плащат данъци на МРЗ, а получават и в пъти МРЗ. Може би там има резерв за поне 20-30% ръст на приходите от осигуровки, но кой да приеме гонене и затвор за толкова измамници? Всеки политик си трае. А това още повече задълбочава проблема, защото лъгалите се пенсионират и почват да реват, че с 200лв, колкото им се полагат, не се живее.
    Накрая лъгалите получават безбожно много спрямо внасяното, а внасялите са ощетени, защото няма пари за всички. И това ще продължи и след 100г, ако не се спрат лъжите. И, да, наистина огромен процент от населението ще е засегнат и не е никак лесно решение, а трябват топки да го вземеш.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK