"Шокиращо замитане". Действията и бездействията на властите с кораба Vera Su

Vera Su заседна край Камен бряг в района на Яйлата на 20 септември. В поредицата от действия, които следват, се губят отговори на ключови въпроси, кито вече не могат да бъдат дадени.

© министерство на отбраната

Vera Su заседна край Камен бряг в района на Яйлата на 20 септември. В поредицата от действия, които следват, се губят отговори на ключови въпроси, кито вече не могат да бъдат дадени.



Текстът е препубликуван от "Свободна Европа".


20 септември 2021 г. Час и половина след полунощ кораб, плаващ под панамски флаг в български териториални води, се отклонява от курса и в продължение на два часа се движи с пълен ход директно към брега.


На следващата сутрин в социалните мрежи се появява информацията, че товарен кораб Vera Su се е забил в скалите край природен резерват Яйлата. На борда му има 3300 тона азотен тор.




Ситуацията щеше да изглежда като морски инцидент, при който след подобно събитие има логична поредица от аварийно-спасителни действия. Но не и в този случай.


Служебният министър на транспорта Христо Алексиев обяви действията на Морска администрация за саботаж. Причината са серия от съмнителни действия и бездействия на институциите по наблюдение и контрол на морския трафик.


В събота ситуацията стана критична. Корабът започна да потъва. Той се наклони и в едната си част легна на дъното. В хамбара му започна да нахлува вода и според експерти вече има реална опасност плавателният съд да се пречупи.


Движението на корабите се следи с навигационни системи в реално време. Корабът Vera Su се е движел по направление от Украйна към Варна. В ранните часове на 20 септември той вече е в български териториални води. Корабът поема курс директно към брега и повече от два часа дежурният на вахта не предприема действия за промяната му.


Всичко това се вижда на екраните на дирекцията, която се занимава с ръководството на корабния трафик. Дежурните на брега би трябвало да са в контакт с дежурните на кораба. Известно е, че в случая също е започнало т.нар. викане на кораба.


"Когато се вижда, че няма комуникация, е нормално един катер на гранична полиция да отиде и да ги спре", каза служебният министър на транспорта Христо Алексиев пред журналисти миналата седмица. Той определи действията на Морска администрация в кризата с кораба като саботаж.


Според ръководителя на дирекцията за ръководство на корабния трафик кап. Милен Тодоров обаче времето, в което е било категорично ясно, че корабът се движи на пълна скорост към брега, е било 20 минути. Това е забелязано, след като корабът е пропуснал да направи поворот.


"Дори и повече време да имахме, ако корабът не се управлява от човек на борда, той е неуправляем. Нашият оператор е уведомил гранична полиция и военните", каза Тодоров.


Какво не е направено навреме


В поредицата от действия, които следват, се губят отговори на ключови въпроси, които вече не могат да бъдат дадени. Не е ясно кой е бил на вахта, къде е бил в този момент и в какво състояние се е намирал. Няма информация и за правоспособността на екипажа.


Това, което е известно, е, че никой от екипажа не е разпитан, както и че не са иззети документите на кораба. На 13-ия ден от засядането на кораба служебният министър Христо Алексиев каза, че ще се предприемат действия за разпит на екипажа.


"Компетентните институции е трябвало да вземат проби на тези хора", каза служебният министър на транспорта. Това обаче не е било направено веднага след инцидента.


Проверката и вземането на проби е трябвало да бъде организирано от Граничната полиция в нощта на инцидента, казаха от Министерството на транспорта. За първи път български представители са се качили на борда на Vera Su на третия ден след инцидента. "Свободна Европа" не получи отговор на въпроса дали това е направено.


"Моряците са на плавателния съд и няма достъп до тях", казаха на пресконференция в петък от Окръжна прокуратура - Добрич, които започнаха разследване. Документите също все още са на борда на Vera Su.


"Корабният дневник се взима незабавно в подобни ситуации", каза за "Свободна Европа" адвокатът по морско право Владимир Владимиров.


"Най-странното е, че не са взели документите на кораба и не са разпитали капитана. Нека да помислим сега дали корабният дневник не е пренаписан вече няколко пъти," каза Владимиров.


Според него това е трябвало да се случи на втория час.


"При риск за природата се действа незабавно. Кодексът на търговското корабоплаване описва правомощията на морска администрация в подобни ситуации", каза адвокат Владимиров.


Той обясни, че след като заседне кораб на брега, се прилагат три конвенции - за спасяване, за защита на околната среда и за защита на екипажа. Освен това в конкретния случай е приложима и Конвенцията за защита на Черно море от замърсяване, в която е регламентирано, че "ако ти нямаш възможност да реагираш, се обръщаш към съседите".


България не просто не се е обърнала за помощ към Турция или Румъния, а на 24 септември Морска администрация съобщава, че не приема предложения към онзи момент план на корабособственика за изтегляне на кораба.


Според информация на Maritime.bg собственикът е изпратил няколко предложения, които са били отхвърлени. Едно от тях е било активиране на плиткогазещи кораби от Турция и от Украйна.


Междувременно на корабособственика е даден срок от един месец да изтегли кораба. Всичко това на фона на прогнозите за лошо време и опасност от разбиване на кораба.


Разтоварване с каквото има


И ако бездействието на българските власти в продължение на седмица изглежда подозрително, то действията по разтоварване на товара на кораба се превърнаха във фарс.


В късните часове на седмия ден от засядането на кораба Maritime.bg публикува съобщение:


"В 21.34 ч. на 27 септември започна разтоварване на заседналия край Яйлата моторен кораб Vera Su с грайфер за инертни материали." От разпространените кадри се вижда как заради неподходящото оборудване азотният тор се изсипва директно в морето.


Това се случва противно на одобрения план за пакетирането му в торби с вместимост от 1 тон.


"Те имаха една технология за разтоварване, но на своя глава са решили да приложат друга", каза служебният министър на транспорта и последва уволнение на директора на "Морска администрация" Живко Попов.


На осмия ден от засядането на Vera Su за първи път беше направен опит за изтегляне на кораба. Неуспешен.


Ден по-късно всички дейности бяха преустановени заради лошото време.


От самото начало на кризата службите към Министерството на околната среда и водите (МОСВ) следят за качеството на водата в района. В деня след неуспешния опит за претоварване, когато голяма част от разтоварваното количество попадна във водата, от Басейнова дирекция "Черноморски район" отчетоха, че количеството на азотни съединения в района е четири пъти над нормата.


Служебният министър на околната среда Асен Личев издаде заповед за незабавно спиране на разтоварването "поради възникването на непосредствена опасност от замърсяване на акваторията на Черно море".


В събота пред потъващия кораб Личев каза, че опасност няма.


"При наличието на вълнение и на течение съм сигурен, че няма да има измиране на живи организми."


Щетите са факт


"Чакаме този сезон цяла година - краят на септември, октомври и ноември. Това е времето, когато ловим риба. Съсипят ли морето сега, приключваме", каза за "Свободна Европа" Емил Милев, който е председател на риболовно сдружение "Черноморски изгрев".


"Риба има, а мястото, където е заседнал корабът, са най-добрите ни райони", обяснява той. Негативните последици за рибарите обаче са факт.


"Вече всички знаят, че тук има заседнал кораб, натоварен с изкуствена тор", казва Милев.


"Започнахме да даваме сигнали от самото начало, защото на това място, по това време на годината и с тази позиция на кораба трябва да се действа в рамките на два-три дни", каза за "Свободна Европа" Георги Гавазов, който има фирма за риболов. По думите му много хора са предлагали безвъзмездна помощ по всички възможни начини.


"Морска администрация прояви шокираща незаинтересованост и нямам разумно обяснение защо. Те можеха да имат само позитиви от действията си", каза Гавазов.


По думите му през цялото време е имало "шокиращо замитане на нещата", което е необяснимо.


"Твърденията, че ние не можем да се справим с Vera Su, не са коректни. Ако всичко беше започнало веднага, щяхме да сме забравили за инцидента", каза Александър Тодоров от Maritime.bg.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на Разобличител
    Разобличител
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Действията (бездействията) по този случай са умалено копие на управлението на държавата. Нали едни и същи хора го правят... Сещайте се, но като гледам цените май вече е късно.

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:10-12).
  3. 3 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    Доста удобно преди изборите.
    С турски кораб при това... Личният френд на Банкя.
    Случайно колкото заложената бомба с тока.


  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4140 Неутрално

    " И ако бездействието на българските власти в продължение на седмица изглежда подозрително, то действията по разтоварване на товара на кораба се превърнаха във фарс."

    Всеки ден почти всеки от нас го изпитва на гърба си ! Това с държавата, че е фарс......Направена е да санкционира, глобява и взема от нормалния българин, да подарява парите ни на мутрите и да ни тормози за разкош, защото я търпим такава, каквато е.......

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7830 Неутрално

    Бомбите, които заложи Борисов, гърмят една след друга. Явно съветниците му са добри и старателно са изучавали в милиционерското училище учебниците на КГБ.

  6. 6 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    гастролиращите министри! в пълен блясък

  7. 7 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#1] от "stargate":

    Мхм и на мен ми писна само такива новини да пускате.... Кажете нещо за спорта, за изкуството и кои на кой паметник е метнал чаршав !

    Ние ерудираните хора също имаме нужда от стимулация, стига с тея безмислени новини !

  8. 8 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Ех ако имахме работеща прокуратура да провери всичките тези хрантутници които не са си свършили работата - ей така за хорска срама да вкара 3-4 души в затвора за престъпна небрежност.
    Ако се чудят от къде за дапочнат - гранична полиция и Морска администрация ми се струват логични първи стъпки.
    При такива ситуации трябва да има разработени планове на действия, които да се спазват от всички - от шефове до гледащи мониторите идиоти, ама... от де акъл за такива работи - по-лесно е да се гледа на кой да дадем следващата обществена поръчка...

    П.С. В телевизията до министъра се появи един пълничък господин дето каза в ефир: "Той тора не е кой знае колко отровен." Призовавам поне един прокурор от Добрич да го намери и да попита какво образование има и ако не е еколог що се обажда?

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    "Товарът е урея-карбамид - азотен тор. Молекули от него поглъщате с всяка хапка хляб, всеки плод, всеки домат. И да паднат 100-200 тона бързо ще се разтворят без особена опасност за околната среда.

    Европейският съюз (ЕС) ежегодно внася между 17 до 22 милиона тона насипна урея от Украйна Русия и Египет, за да подхранва земеделието си, никой не се е гътнал! Около пристанищата се вият облаци урея при разтоварване. Впрочем и цимента така се превозва. И двата продукта се пакетират за краен потребител на място в 90% от случаите."

    кратък
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#11] от "НеКой":

    Генка, сори.

  13. 13 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Да се молят кораба да не гръмне!
    Ужасяваща некомпетентност в служебното правителство!

    Машини прости, народ неук.
  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6304 Весело

    До коментар [#5] от "Роси":

    След като Костов се износи, вече имаме ново оправдание за посредствеността си, за следващите 20 години!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  17. 17 Профил на leoncho
    leoncho
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Айдеее, след Спас и Генка.
    В тоя тюрлу гювеч са замесени различни и противоположни тези, но най-точно до истината за времето преди инцидента е:
    "Според ръководителя на дирекцията за ръководство на корабния трафик кап. Милен Тодоров обаче времето, в което е било категорично ясно, че корабът се движи на пълна скорост към брега, е било 20 минути. Това е забелязано, след като корабът е пропуснал да направи поворот."
    За 20 минути каквото и да се направи е невъзможно да се предотврати засядането.

  18. 18 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    Наистина ли в троленето стигнахте дотам, че да наричате тази некомпетентност и безсилие нормална, само за да си прокарате опорките? Че не било толкова отровно, не били толкова виновни, било нарочно. Че с тези идиоти следващият път може да е ядрено гориво, те няма да реагират по друг начин. Да не говорим, ако случайно заблудени мигранти искаха да стигнат до България - очевидно хич не е трудно.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  19. 19 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Поредният провал на Радевото правителство.

  20. 20 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Много добре знаят кой какво е правил. Напомням че там на 20кю има военна база, можеше всичко да се предотврати. Морска администрация мноооого добре знае в кой кораб каква "тор" има

  21. 21 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Бомбите, които заложи Борисов, гърмят една след друга. Явно съветниците му са добри и старателно са изучавали в милиционерското училище учебниците на КГБ.
    —цитат от коментар 5 на Роси


    Корабът го е пуснал лично Борисов и той обикаля от 6 месеца морето, за да се блъсне точно преди изборите.

  22. 22 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    Кои са българските власти. Кой е президент? Той ли назначи правителството?

  23. 23 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Гневно

    "Според ръководителя на дирекцията за ръководство на корабния трафик кап. Милен Тодоров обаче времето, в което е било категорично ясно, че корабът се движи на пълна скорост към брега, е било 20 минути. Това е забелязано, след като корабът е пропуснал да направи поворот.
    "Дори и повече време да имахме, ако корабът не се управлява от човек на борда, той е неуправляем. Нашият оператор е уведомил гранична полиция и военните", каза Тодоров.

    Корабът се движел неуправляем на пълна скорост към брега и успява да спре на няколко метра от скалите вместо да се разбие в тях?! Тези за идиоти ли ни вземат. Дали времето е било 20 минути или два часа лесно може да се установи но е факт че дори не е направен и опит да се прати патрулен катер на гранична полиция да го предупреди да промени курса си! Затова началникът им трябваше да бъде незабавно разжалван но министъра на отбраната мълчи като риба защо никой не охранява морската ни граница.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  24. 24 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1878 Любопитно

    Vera Su,
    Pi Ar Sevi,
    Месецът е благодатен от към нови латнски думички... 😀

  25. 25 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1170 Весело

    Абе ако беше тръгнал да се блъска в Слънчев Бряг досега щеше да сме забравили случая :))))

  26. 26 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Гневно

    ""Моряците са на плавателния съд и няма достъп до тях", казаха на пресконференция в петък от Окръжна прокуратура - Добрич, които започнаха разследване. Документите също все още са на борда на Vera Su."

    Е какво разследвате бе шушумиги? Притеснявате се да не нарушите рахата на турците ли? Поне да бяхте установили точно колко време корабът е плувал в отклонение на курса към брега и защо гранична полиция не е изпълнила задълженията си по охрана на морската ни граница? Май и вашето разследване ще се проточи до безкрайност като това за сваленият пак от същите турци самолет в този район.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  27. 27 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":

    Може от по-дълго време да са бомбите.
    Просто трябва да се направи преглед на всички ръководители, имащи отношение към случая.
    Ще се изненадаме от биографиите им, кой како е завършил, кога е назначен на този пост и т.н.
    Някои хора са от преди ерата Борисов, но умело са се навели да премине вълната и така са оцелели до ден днешен. Аз лично познавам ръководител, който е на този пост от 1988 г!!!, дори от Татово време.
    Толкова правителства се смениха, а той всее началник. Абе не му ли умря връзката за тия години ?

    кратък
  28. 28 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 772 Весело

    До коментар [#5] от "Роси":
    Лекувайте се най-сетне де....И четете третия закон на Нютон за динамиката и обратния ефект от пресоляването на манджата.....;;;-))))))

  29. 29 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Весело

    ===== в продължение на два часа се движи с пълен ход директно към брега===== .....и нашите велики натовски пазители на "външната граница на Европа" и великият натовски морски "център"...... си пипали шланга........

  30. 30 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Добре че не изпратихме великият кораб "Минен ловец" с "великите" ни нови генерали...... че щяха да се издават завалиите на 100%

  31. 31 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Весело

    ===== в продължение на два часа се движи с пълен ход директно към брега===== .....и нашите велики натовски пазители на "външната граница на Европа" и великият натовски морски "център"...... си пипали шланга........
    —цитат от коментар 29 на MPetr


    Сигурно са знаели че корабът е братски натовски и не е заплаха за ЕС и НАТО. Ако беше руски направо щяха да го потопят ако се беше отклонил на метър в наша територия.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  32. 32 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#30] от "MPetr":

    Новите ни генерали удивително напомнят за новите ни професори, роят се като калинки и нищо не разбират, но важното е, че има звание и заплатата расте със званието.

    кратък
  33. 33 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    В тая морската "администрация" най-вероятно работят извънредно некомпетентни и вредни индивиди, назначени по партийна, семейна, бизнес т.н. линия, които иначе не бихте назначили и да мият пода във фирмата, и по време на аварията са звънели на пожар на патрона с въпроси от сорта "Ми сига кво ши праими ?!" Нещо подобно на РВД-то. Аз друго обяснение за тоя резил нямам.

  34. 34 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Весело

    И Добре, че не изпратиха и великата ни "военна авиация" да го разтовари, че тоя филм щеше да е за Оскар..... и пак щяхме да говорим за "загуба на пространствена ориентация"........

  35. 35 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    Колко са подобните държавни структури имитиращи дейност?
    Получаващи заплати?
    Търкащи бюра и столове?

  36. 36 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мариана Кълвачева":
    =======Новите ни генерали удивително напомнят за новите ни професори, роят се като калинки и нищо не разбират========................. ................ АБСОЛЮТНО колега !........ От седмица се ровя в нета да намеря точната бройка на генерали, адмирали и "докУри на нЕуките" и "професори" .........
    Нямам шанс , никакъв ! ...... с всеки ден тея идиоти се мултиплицират и клонират ........ стигнах да Старозагорският и Габровският....... Само там са над 1000 -1500 ........ само да искаш "доктурска програма"........ Кво да коментирам, абсурдна държава........ https://www.tugab.bg/priem/doktorski-programi

  37. 37 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 816 Неутрално

    "Това, което е известно, е, че никой от екипажа не е разпитан, както и че не са иззети документите на кораба. "

    Айда и тая същите простотии, няма край олигофренията. Какви разпити, какви прокурори какви дивотии бе, другарко Шакерова. Прокурорите се занимават с изнудвания и с тараш на депозитарни клетки и жилица, не с вадене на кораби от морето. Кораб засяда. Кораб се разтваря. Кораб се буксира до най-близкия док. Туйто. Тва е. Аман от тъпотии.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  38. 38 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    И Добре, че не изпратиха и великата ни "военна авиация" да го разтовари, че тоя филм щеше да е за Оскар..... и пак щяхме да говорим за "загуба на пространствена ориентация"........
    —цитат от коментар 34 на MPetr


    Обаче турският капитан е истински професионалист с много часове боен опит след като само по прибори в непрогледната нощ е успял да спре кораба на метри от скалите.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  39. 39 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":Може от по-дълго време да са бомбите.Просто трябва да се направи преглед на всички ръководители, имащи отношение към случая.Ще се изненадаме от биографиите им, кой како е завършил, кога е назначен на този пост и т.н.Някои хора са от преди ерата Борисов, но умело са се навели да премине вълната и така са оцелели до ден днешен. Аз лично познавам ръководител, който е на този пост от 1988 г!!!, дори от Татово време.Толкова правителства се смениха, а той всее началник. Абе не му ли умря връзката за тия години ?
    —цитат от коментар 27 на Мариана Кълвачева


    Преди да тъсят кой е виновен трябваше да са елиминирали проблема. Цяла седмица журналята бяха там и нито министър, нито премиер, нито президент проявиха интерес.

  40. 40 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#31] от "Julian Mall":

    =======Сигурно са знаели че корабът е братски натовски и не е заплаха за ЕС и НАТО. Ако беше руски направо щяха да го потопят ако се беше отклонил на метър в наша територия.======....... Дааааа........ добре че сте сложили клика "смешно" колега, че щях да се превъзбудя агресивно........... щото като знам колко души се дипломираха миналата година от "военно морското"....... 12-13 човека........ Въпроса е за какво плаща държавата на тоя "велик" "университет"...... То по добре и по евтино в САЩ да ги пращат да учат........ Заеби.....

  41. 41 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Любопитно

    До коментар [#36] от "MPetr":

    И аз се чудя как нямаме армия а фуражки колкото искаш. Като тази кандидатка за вицепрезидент която изкарала некакъв специализиран курс и хоп произвели я в полковник пък нещастните курсанти които бъхтат пет години във Военният университет ги произвеждат в лейтинанти!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  42. 42 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    До коментар [#3] от "Paolo Di Canio":

    Занличния фернд на Банкя не знамПремивр е Радев(Янев е просто гумено пате)Радев отговаря.Хората синличст коло струват в кризи.Юмрук може да размахва всеки.Да свърши работа,обаче-явно не!

  43. 43 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Също така, морска адмнистрация издава документ, че кораба и товара са погинали!

    Всичко е било префектно планирана застрахователна измама!

  44. 44 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Истината е, че натовските измекяри и атлантическите български подлоги тотален погром направиха в отбраната и армията ...... и продължава разпродажбата на безценица на поделения и терени....... хиляди декари.....дори Славчо си купи два.....и продаде един......

  45. 45 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    До коментар [#18] от "fpyyh":

    Ами избори са.Трвбвс дс перем Радев.А,петната по него са много,и все мазни!

  46. 46 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    До коментар [#28] от "poitoucharante":

    Роска е някаквъв бот.НЕ МОЖЕ да стои човек зад тоя ник!

  47. 47 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    При Борисов институциите не работеха, защото бяха пълни с калинки. И за да се свърши нещо, трябваше лично Тиквата да се намеси. Тогава нещата се случваха, а той изглеждаше незаменим.

    И се получаваше порочен кръг - калинки-Тиква-нови калники-още повече власт за Тиквата и т.н.
    Сега морската администрация не работи, но проблемът не е пак някоя нова Тиква да се обади, дори да бъде от добрите нови тикви, а да има нормално правителство, което да накара институциите да работят.

  48. 48 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    До коментар [#37] от "ddd":

    Ттябва да се пише за прокуратурата,Генка има норма.

  49. 49 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    Добре, разбрахме, че на изпълнителско ниво има безхаберие, некомпетентност, даже саботаж. Също и граничните полицаи. Но какво правим с по-горното ниво - премиер, министри, зам.министри... Съответно транспортния, екологичния и МВР шефа - Бойко Рашков. С тях какво правим? Или Рашков ще нищи саботажа.

  50. 50 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#41] от "Julian Mall":

    =========И аз се чудя как нямаме армия а фуражки колкото искаш======== !!!!! ами аре ва колега ! ...... Намерете достоверна статистика която да показва броя длъжност и чиновете в БНА.......... Някъде ще е.... генерал на 58 човека... може и на по малко....... Адмирали за флота на около 48........хахахаха.......

  51. 51 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    От фейса: единствената разлика между служебното правителство и това на Бойко е, че сега няма кой да излезе и да излъже, че всичко е наред.
    Толкоз за опорките на pi ar sevi boiko

  52. 52 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#48] от "wre501051215":

    На баба ти хурката има норма.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Не може да бъде другари левичари.
    Правителстовото на рублен радев е безгрешно
    То чегърта
    На него всичко му е простено.
    Да не сте посмели да пишете лоши работи.

    А ко се наложи да пишете няма да кзвате кабита радев 2. Ще кажете многозначителното "властта"

  55. 55 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Хаха, дневник и троловете му леееекинко (пак) сменят плочата. Вече е позволено да се допуска, че служебните министри, разбирайки и Началника им, пред когото всички трябва(ше?) да коленичим, не са чак най-перфектните във Вселената...

  56. 56 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Весело

    "Шокиращо замитане"...... е много хубаво заглавие
    ......... за последните 30 години.....

  57. 57 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Статията е просто......хронология на събитията...нищо повече...
    А истината е адски проста....гемийката е турска....и от това обстоятелство....всички от някаква фалшива корабна администрация до най-високо ниво си "самовръзват" ръцете за всякакви действия.....
    Я да беше гемийката моя, на един обикновен българин....досега да ми бяха разказали играта.....на мен, на екипажа, на стоката....бял ден нямаше да видя докато съм жив.....та така....
    Поздрави от Ещорил...с много обич към всички читави българи...

  58. 58 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2978 Любопитно

    До коментар [#38] от "Julian Mall":

    "Обаче турският капитан е истински професионалист с много часове боен опит след като само по прибори в непрогледната нощ е успял да спре кораба на метри от скалите."

    Или е объркал пристана за разтоварване на наркотика? Или е объркал времето за имитация на морска катастрофа?
    15 дни не се знае:
    Кой е капитанът, дето не може да управлява кораб?
    Чий е кораба?
    Кой е застрахователя (Явно се очаква да плати без да разследва);
    Какъв е товара? (Уж карбамид, ама държавни агенции и еко-експерти се скъсаха да говорят глупости от сорта амоняк-азот и никакъв анализ на трюма)
    Кой е получателя на товара?
    Кой е товарача? Да не е Брендо, за който нашият съд не знае, че е украински гражданин докато го е съдил!?

    Морска администрация като виждат, че екипажът на кораба е сбирщина от некадърници, що не са призовали собственикът (който е и мениджър на кораба) да си смени екипажа!?
    Или и морска администрация участва в контрабандата/ застрахователната измама?

  59. 59 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#58] от "wanderer":

    Капитанът със сигурност не някакъв случаен гемиджия, а офицер завършил военоморското им училище и най-вероятно свързан с турските служби защото такива операции не се поверяват на случайни хора. Ако имахме читава разузнавателна служба досега да са получили информация за него и щяха да контролират какви контакти има между него и Турция откакто кораба заседна. Главната цел на операцията е да ни тестват как ще реагираме ако турски кораб наруши морските ни граници и ще се хванем ли на абсурдните им твърдения че се били объркали.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  60. 60 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#22] от "blondofil":

    А кой е главен прокурор, бе пиле ?
    А къде спят специализираните съд и прокуратура ?

    кратък
  61. 61 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Майтап стана голям.Ами ако беше военен кораб с ядрени ракети или пък само аварирал кораб с ядрен реактор.Нашите военни моряци много рано са заспали зимен сън.Радари нямат ли,наблюдение нямат ли.Никой ли не се е изпречил на пътя на кораба и да му нареди да завие преди да се изхака в скалите.

  62. 62 Профил на leoncho
    leoncho
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#58] от "wanderer":Капитанът със сигурност не някакъв случаен гемиджия, а офицер завършил военоморското им училище и най-вероятно свързан с турските служби защото такива операции не се поверяват на случайни хора. Ако имахме читава разузнавателна служба досега да са получили информация за него и щяха да контролират какви контакти има между него и Турция откакто кораба заседна. Главната цел на операцията е да ни тестват как ще реагираме ако турски кораб наруши морските ни граници и ще се хванем ли на абсурдните им твърдения че се били объркали.
    —цитат от коментар 59 на Julian Mall


    Голяма боза ти е в главата, ама мнооооого голяма.

  63. 63 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2918 Любопитно

    До коментар [#62] от "leoncho":

    Само това ли можа да роди главата ти с излишък от мозък?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  64. 64 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 522 Неутрално

    С три мандата докараха страната до дъното и сега бягат и ще бягат от отговорност като мишки (примерчета кораба, КТБ и прихвани-тизирането.)

    Само “изчегъртването” ще ти оправи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK