Когато на обществото му се спускат мисли и настроения

Цел на това занятие е постепенно зрителите да се изпълнят с убеждението, че сами мислят, чувстват и желаят онова, което са им внушили.

© Юлия Лазарова

Цел на това занятие е постепенно зрителите да се изпълнят с убеждението, че сами мислят, чувстват и желаят онова, което са им внушили.



Анализът е препубликуван от Портала "Култура". Заглавието е на "Дневник".


Спомням си, че през 80-те години, по времето на комунизма, у нас се бяха намножили хора - обикновено заемащи ръководни административни, академични и стопански длъжности - които бяха придобили удивителната способност не просто да говорят, но направо да мислят не със собствените си глави, а с блокове от цитати, изработени от "Партията" и периодично осъвременявани във връзка с актуалната нашенска и международна ситуация. Ролята на личността в тази своеобразна "дискурсивност" се състоеше единствено в това цитатите да бъдат комбинирани и навързвани във връзка с конкретния повод, по който се (слово-)произвеждаха.


Например: "Мирното съвместно съществуване, другари, днес е без алтернатива, но съревнованието между двете антагонистични обществено-политически формации, с неминуемост, доколкото се подчинява на обективните закони, формулирани в марксистко-ленинското учение на историческия материализъм, ще доведе в близките десетилетия до пълната победа на социалистическата общност от държави, крачещи все по-уверено по пътя на развития социализъм и качественото повишаване на стопанското благополучие и техническия просперитет на" и т. н., и т. н.




Сетих се за тази удивителна способност да се мисли с мисли, изработени извън съзнанието на собствено мислещия ги субект, във връзка с онова, което наблюдавам като поведение на повечето "официални" медии у нас. По презумпция те би следвало да отразяват събитията, мислите и настроенията, битуващи в обществото. В действителност обаче техните усилия са насочени най-вече към това да произвеждат (обществени) мисли и настроения, които обществото да започне да "отразява" - да мисли и да усеща себе си с тях, да се самопреживява посредством тях. Нещо значи много подобно на мисленето и говоренето с блокове от цитати. Пределната цел на това занятие в наши дни е постепенно цитиращите ги да престанат да осъзнават, че ги цитират и да се изпълнят с убеждението, че сами мислят, чувстват и желаят онова, което са им внушили, че трябва да мислят, чувстват и желаят.


Дайте си сметка например, че в последния месец и в навечерието на старта на предизборната кампания за президент и парламент - ние, с усилието на казионните медии - трябва вече да сме започнали да чувстваме, че от година време (от избухването на протестите през лятото на 2020 г.) пребиваваме в един "тежък исторически момент на разделение и противопоставяне" - разделение, което ни е докарало "като нация" до такава "безпрецедентно тежка политическа криза", че ние (именно "всички ние") вече настоятелно сме започнали да искаме на сцената да се появи фигура, която "най-сетне да сложи край на това пагубно противопоставяне" и да "обедини отново всички българи". Фокусът тук всъщност е в това, че никой не е верифицирал обективно, че "ние всички", т. е. "нацията" сме травматично "разделени и противопоставени".


Още по-малко пък някой е потвърдил - социологически, психологически и т. н., че пак "ние всички" сме се изпълнили с желанието "да сложим край на безпрецедентната политическа криза" и да извикаме настойчиво фигура, която да обедини именно "всички българи". Напротив: именно социологическите данни ни свидетелстват, че "българите" днес са с нагласа да гласуват за различни партии, които сумарно (и ето това най-много притеснява производителите на "цитати") да произведат едно народно представителство, което пак няма да позволи на онези, срещу които избухнаха протестите през 2020 г., да излязат от своята изолация. Тоест противопоставянето - на тези именно сили (а не на "една част от нацията") съвсем не се е изчерпило и не се е заменило от едно горещо желание за "обединение на всички".


По същия начин абсолютно обективно неверифицирано все още е и някакво "широко обществено разочарование" от президента, който "настрои една част от българите срещу друга тяхна част", защото, видите ли, бе "партиен". Разочарование, прераснало днес в решимост да се избере "безспорно непартиен" такъв - антагонистичен на "генерала с пагоните", "генерал на духа". В действителност избирателите са в готовност масово да дадат гласа си (скоро ще видим в какви пропорции) за поне трима кандидати за президентския пост. Каква е целта тогава на тази произведена извън обществото картина на "настроенията на обществото", която така настойчиво му се поднася като неговата собствена? Ами именно тази - то да я възприеме като цитиране на собствените си настроения и нагласи и - щом е цитиране на неговите собствени нагласи - да започне и да ги преживява като свои.


Ще бъда напълно откровен - разбирам в чия полза се извършва въпросната манипулация. Защото не "нацията и обществото ни" бяха разединени, както гласи първият "блок от цитати", който следва да бъде усвоен и интериоризиран от хората, а много по-точно една значителна част от обществото ни от миналата година започна непоправимо да се "разделя" с олигархичната мрежа, създадена и олицетворявана от политическата партия ГЕРБ. Започна да се "разделя" и с фасциниралия голяма част от него народен "бате" Бойко. Започна да се разделя, но, видите ли, не пожела "да се събере" и с чисто церемониалния ѝ опонент БСП. Ето защо производителите на "цитати" отначало разделиха политическите сили на "протестни" и видите ли - "системни" партии. С което трябваше да накарат обществото да заповтаря, че първите не правят и няма да правят в парламента нищо друго освен и там да "протестират", т. е. да вършат изцяло негативна работа в противовес на "системните" партии, на които чисто и просто ще се пречи да правят политиката на обществото.


Нека се забележи, че на този първи етап от манипулацията олигархията и ГЕРБ отчаяно търсеха фигура, която да ги извади от изолацията, в която попаднаха заедно с уж "системните" си опоненти от БСП и ДПС. Търсеха фигура, която някак си отново да ги "събере" с (всъщност) разделилото се не помежду си, а с тях, с тях общество. Да ги събере, ако не с други, отначало поне с десните партии "на протеста". Защото - заповтаряха производителите на "цитати" - "десницата не бива да остава разделена, както я разделиха "протестърите" и я заплашиха с изместване от "комунистите". Поради което се заоглеждаха за фигура отпреди раздялата на обществото с ГЕРБ. Например, Петър Стоянов. Е, за негова чест той им отказа, макар и с не особено адекватния аргумент, че, уви, "десните" (сиреч от "протестната" ДБ и от "стигматизирания" ГЕРБ) май не били в състояние да се обединят от него срещу "лявото".


След това дойде чудесният повод с неадекватните хора на Слави Трифонов - ИТН, които направиха всичко възможно вместо за "десните" и "левите", за "протестърските" и "системните" да се заговори въобще за неспособните "политици" - за "политици"-те, които довели "разделението на обществото" до същинска "политическа криза" и да се накара същото това общество да се заоглежда за избавител, който ще събере "българите" изобщо срещу "политиците" изобщо. Всъщност ще нареди ГЕРБ сред "българите" и така най-сетне ще го измъкне от изолацията, в която го поставили "политиците".


Политико-исторически полемики
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете

И ето - към днешна дата се произведе "цитатът" за "генерала на духа", който най-сетне трябва да ни избави от "генерала на войната". Той - "генералът на духа" ще обедини не просто "десния" ГЕРБ с изправилото се срещу него "протестърско ОФ" и така отново ще го декапсулира, както се предвиждаше да стори "десният обединител" Петър Стоянов. Ще обедини вече "едната част от дълбоко разделеното ни общество" с другата негова част, "пагубно изправила се срещу първата" и така довела го почти до ръба на "катастрофа".


В действителност, разбира се, ще декапсулира ГЕРБ сред остракиралото го от себе си общество. В действителност казвам, но само ако това общество продължи да съобразява нещата със собствения си ум, ако продължи да ги вижда със собствените си очи. Ако не започне да ги мисли през произведените "цитати", претендиращи да отразяват собствените му мисли; ако не започне да ги вижда през произведените "цитати", претендиращи да отразяват собствените му виждания. Защото - и ето, мисля че в това е целта на занятието: тогава ще усети, че наистина е, както му казват, "дълбоко разделено", че е страшно травматизирано от "политици"-те, че е в "безпрецедентна политическа криза" и значи трябва, трябва да се отдаде в ръцете на един "генерал на духа", на един автентичен "не-политик", та да бъде най-сетне спасено.


От спомена си за не дотам далечното минало, с който започнах, знам че това, уви, е възможно да се случи. Далеч по-лесно е да мислиш не със своя ум, а с "блоковете от цитати" при това не спуснати ти властно и безапелационно "отгоре", както тогава, а лукаво внушавани ти като отразяващи твоите собствени мисли и настроения. Както тогава обаче, така и днес, с тези вкарани в главата ти мисли (и при всички случаи користно), мисли някой конкретен друг, притаил се с надежда зад инсталирания "генерал на духа".


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1481 Весело

    "Когато на обществото му се спускат мисли и настроения"
    ...................................
    Киро канадеца е почтен и не е нарушил никакви закони.

  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2768 Весело

    Дотук добре от другаря Калин (Орела) !

    Сега искам потвърждение на тезата и втора част посветена на светците от Харвард , за да изпадна окончателно в умиление пред светлото бъдеще !!!

  3. 3 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Опитваха се такива "интелектуалци" като тоя да спускат мисли и настроения, ама нещо греда...

    ДБ=БКП
  4. 4 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Авторът защо си служи с намеци, а направо не удари едно рамо на Радев?

  5. 5 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    "Ще бъда напълно откровен - разбирам в чия полза се извършва въпросната манипулация." - каква е ползата от файдата, когато няма келепир - си вика всеки и се нада, че не е прекаран от поредния баш тарикат. С цитати, кавички или мъдри мисли не става, че на приказки всеки българин е най-способен, най-навит, трябва си и нещо, което отдавна не е ценност по земите ни. От толкова много смени на "ценности" така и не научихме, че сами се прецакваме, въпреки настройката за свободни, различни и велики българи. Докато има овчици, стригането им не е проблем за поредния тарикат на власт.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  6. 6 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Калин е "загубен в превода"... И това е доста отдавна. Той хем иска да е демократ, хем иска да е комунист... Това е един от хората които си мислят, че може мъничко от комунизма да остане, като компромис, и това не пречи.
    Само че всяко омешване на истината с лъжата дава лъжа... И малко катран в кацата с меда отравя целият мед.

    ДБ=БКП
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1574 Весело

    Честно казано, "партньорите" ни, в такава икономическа криза ни въвличат, че просто, никой няма да се хване на това да получи цялата отговорност. От друга страна и аз, за себе си, смятам, че в момента политическата криза ми е много по-изгодна. Отдавна въобще не ми пука какво се носи по ефира. (май за повечето е така)

  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    Аз не можах да разбера какво иска да каже автора. :(

    Явно статията е писана за прекалено умно-красиви. :)

  10. 10 Профил на skitnik75
    skitnik75
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Друго си е, господин Янакиев, буквалният генерал пряко да си се покланя на сърпа и чука, да? https://faktor.bg/bg/articles/rumen-radev-podnese-vechets-na-pametnik-s-pryasno-izdalbani-sarp-i-chuk

  11. 11 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    'Когато на обществото му се спускат мисли и настроенияКогато на обществото му се спускат мисли и настроения'

    Тогава се появяват ония с дългите коси, дето ги гони милицята и почват да бият камбаните...

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#9] от "realguru":

    Иска да каже , че ем боли ем сърби, като остракира , бутилката от съдържанието ѝ :))

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на vista2
    vista2
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Слабо аргументирана теза.

  17. 17 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 976 Неутрално

    “ разбирам в чия полза се извършва въпросната манипулация”
    ——
    И ние разбираме — сакаш си Радев, макар на мен лично, не ми е ясно що, аджеба?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  18. 18 Профил на Georgi Petrov
    Georgi Petrov
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Браво Калине!
    Защо подскачат троловете?
    Ами защото Калин Янакиев нарече през 2013 година другарите от ДС дето дърпат конците "червени гестаповци"!

  19. 19 Профил на v.smolianov
    v.smolianov
    Рейтинг: 52 Весело

    Чудесна статия, неволно подкрепена с красноречиви примери в коментарите отдолу. Поне разбрахте ли, че става дума за вас в материала.

  20. 20 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    "Когато на обществото му се спускат мисли и настроения"...................................Киро канадеца е почтен и не е нарушил никакви закони.
    —цитат от коментар 1 на 4ort


    Тц, нарушил е закона, но казва, че е почтен и красив и затова ще му простим.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  21. 21 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3594 Неутрално

    Когато на обществото му се спускат мисли и настроения
    ______________________________________________________

    Г-н Янакиев е направил много добър разбор на редица медии, които всеки ден ни заливат как трябва да мислим за проблема със Северна Македония, че Орбан е диктатор и ПИС са национал-популисти!

    ДБ: Време е да спечелим България
  22. 22 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Господинът има нужда да си подреди поне малко мислите, доста хаотично написана статия.
    Имаче съм съгласен, че на общесвото се спускат настроения как изнемогва и мизерства, как му крадат бизнеса и т.н.

    Иначе от мизерия, като си ходя до България трябва 2 седмици предварително да си резервирам места в хубавите ресторанти. Приятелите ми ходят по 2 пъти на море, един път в Гърция, един път в Турция.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  23. 23 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#13] от "ulm36650918":

    Понеже виждам, че си компетентен за грантовете да те питам. Моя позната е доцент по биотехнологии в университет. Преди години получи стипендия за тримесечна специализация в САЩ. По специалността. От Америка за България. Та въпросът ми е: трябва ли да я наричам "грантаджийка"?

  24. 24 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Професорът след изборите на 4 април т.г.възкликна: ББ е политически кастриран.Кастрацията на избирателите на ББ не се случи (както и ваксинацията у нас).Тъкмо за това изпаднахме в дълбока политическа криза.Нормално е ние всички (от двете страни на барикадата) да искаме да се сложи край на тази криза.Къде тук е манипулацията, г-н професоре?

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Навлизането на психологическите технологии и методики в социума не подмина и човешкото общуване. Независимо дали става въпрос за мозъчни тръстове и тайни централи, борещи се да наложат своите интереси на обществата, или за отделни индивиди, преследващи свои лични цели, оказва се, че всеки желае да притежава невидима власт над другите. Да, манипулацията съществува откакто свят светува, но днес тя е повишена до научна дисциплина и борави с информация за индивида, каквато не е била достъпна досега.

    Информационната епоха разкри пред овластените и контролиращите виртуалния свят моделите и закономерностите в човешкото поведение, които до скоро беше невъзможно да се наблюдават. Днес Интернет, освен среда за информация и комуникация, е и една голяма лаборатория, която изучава както индивида, така и масовото поведение, без знанието и съгласието на повечето от нас. В резултат науките за въздействие върху човешката психика станаха по ефективни и по опасни за човека и обществото.

    Съзнанието, че въздействието се извършва подмолно и тайно, дори и да не е ясно точно как, ерозира доверието в обществото, както и уважението между хората, и води до тяхното спадане под критичните нива, необходими за социално взаимодействие. Самото общуване е все повече изпълнено с фалш. Дори думите често стават куршуми(или дори по лошо - отровни жила), насочвани към слабите места на хората. Това неусетно променя социалните процеси. Подобно развитие не е изцяло в полза и на елитите, защото то просто води до разпад. Затова те се опитват да подменят човешката солидарност с идеология и преданост пред символа, като човек за човека да остане чужд, но всички заедно да общуват и действат според универсалната ценностна, мисловна и поведенческа матрица, налагана отгоре. Тази матрица се налага по всички възможни канали и във всяка среда - медии, реклами, офлайн и онлайн комуникация, култура, образование, работна среда и т.н.

    Харесва ли ни или не, технологиите и методиките са навлезнали в комуникацията и тепърва ще стават хит. Интересът към Невролингвистичното програмиране(НЛП) и подобни дисциплини е доказателство за това.

    https://unbrain.eu/?bg

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  27. 27 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 943 Весело

    До коментар [#4] от "pamela":
    За какво рамо говориш. Личи си, че не понася "генерали -те"...

    От идиоти отговор не чакам
  28. 28 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    9. Прикрити внушения - подават се определени фрази, образи или думи, в някакъв случаен контекст, но така, че те да бъдат запечатани в подсъзнанието, което впоследствие да окаже въздействие върху психическите процеси на обекта, така че дадена желана идея да се формира от подадената информация и така да се приеме за „собствена“ от обекта на внушението. В даден текст това могат да бъдат думи с удебелен шрифт, или често повторение на „ключови“ думи или фрази. По правило статия съдържаща такъв тип внушения винаги завършва с повторението на тези думи или фрази в края си, така че те, представлявайки последното впечатление от нея, да останат в съзнанието. Определена снимка над статия също може неявно да допринася за отношението на читателия към изнесените тези в статията или просто да внушава нещо друго.

    https://unbrain.eu/?bg

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    като никога преди съм съгласен с Янакиев... но нещо ме смущава
    смущава ме, че от едни клишета той ни избута в други, но се усети и не прекали
    поради което пък остана една недоизказаност
    как да е
    статията не е зле

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  30. 30 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Браво, голям деманипулатор.
    Сам си измисля някакви твърдения и след това героично ги оспорва, за да си каже, каквото и без това е решил да каже. И за което всъщност са необходими не повече от 200-300 думи..
    А стотината "хххххххх" в статията правят нещата още по-ясни :))))

  31. 31 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Парадоксално Калин Янакиев е прав. Вече почти няма разделение в обществото. Още няколко месеца управление на Радев и то ще изчезне напълно. Ще стане всички срещу Радев.

  32. 32 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    “Спускането на мисли и настроения” отдавна вече е измислено. Нарича се GROUP THINK. Това е господстващия начин на мислене в западната “Академия”и “Журналистика” откъдето бързо се прехвърля в обществото като цяло; най вече в образователната система. Всеки, който се опита да му се противопостави е жестоко цензуриран. Не, не както при комунизма. Няма назначени цензури, просто всички забравят за него, студентите хунгвейбини правет протест, гонят го от университета, никой ме му дава достъп до медия, никой не го публикува. Става persona non grata.
    Този процес винаги е съществувал. Една идеология и рамка на мислене е затваряла кръгозора на хората. Преди го наричаха “Догма”
    В късното средновековие, при късния комунизъм и сега при късния либерализъм е най-очевидно просто защото контраста между догмата и реалността е толкова силен. (Догмата например казва: “мултикултурализъм”, това е толкова прекрасно нещо; реалността крещи: елате и вижте какво направихте нашите големи градове, а вече и целите ни страни. Догмата казва: всеки е такъв, какъвто му се иска да бъде; реалността крещи - има само мъже и жени и те умирата такива, каквито са се родили).
    Умилително е да гледаш как някой открива колелото; и малко тъжно. Защото и самият автор е част от този процес. Прави го тъжно това, че той е един от малкото, който се опитва да мисли за себе си и въпреки това продължава да се върти в порочен кръг и да гони “мисли и настроения”, които либералната парадигма е набутала в главата му.

  33. 33 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Аз не можах да разбера какво иска да каже автора. :(Явно статията е писана за прекалено умно-красиви. :)
    —цитат от коментар 9 на realguru


    Не е лесно, в голяма степен авторът сам не е разбрал какво точно мисли, но с пълна сила участва в създаването и говоренето на "блокове от цитати" и политически компромати. Като идеолог и вдъхновител на метежа продължава да вярва в острова, къщата, шкафчето, кражбите, мафията и тем подобни кухи обвинения, за което, въпреки старанието на Рашков и дружина, доказателства няма.

  34. 34 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2808 Неутрално

    Когато на обществото му се спускат мисли и настроения
    ===============================
    Е и автора се опитва да ни спуска мисли и настроения. Но иска да ни убеди, че Дневник не е от тези медии.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  35. 35 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2505 Неутрално

    Авторът защо си служи с намеци, а направо не удари едно рамо на Радев?
    —цитат от коментар 4 на pamela


    Изглежда му е недобно да го каже право в Очи.

  36. 36 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    За разлика от Калин Янакиев, аз съм оптимист. Кандидатурата на безличния, безполов и хлъзгав Герджиков никого не ще излъже. Ще събере гласовете, запленени от академичността на Бойко и толкоз. Нормалните хора ще гласуват за Лозан Панов (дано само не се издъни с темата Македония).

  37. 37 Профил на Мощ
    Мощ
    Рейтинг: 133 Неутрално

    Конспиративните теории, че някой нещо на някого спуска много бързо изчезват, когато влезеш в магазина или отидеш да заредиш. Виждаш цените и веднага ти светва, че вече ни управляват комунисти, докарани на власт от едни умни и красиви защитници на членове (синове, внуци) на политбюро с бащи терористи, както прави другарят Янакиев, когато спре да си взема лекарствата.

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 44 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#23] от "wkk57607068":

    Ми па същото. Способните хора ги привличат и асимилират с блага, правоверните тъпунгери остават , като пета колона на терен:)
    Тук идва и проблема - грантополучателите на терен са безнадеждно смотани :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  45. 45 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    И калин янакиев се продаде на комунягите и олигарсите...

  46. 46 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Хубавото на цялата галимация на др. Радев, която бе зле оркестрирана от КГБ-ГРУ-ДС, е, че видяхме в цялата им хубост всички криптокомуняги като Янакиев, Панов, Дайнов, Смилов, Ристю, Раданчо и вся остальная, начело с тов. Костов.
    Изпълзяха от дупките си! Казаха ни, че ГЕРБ са БКП2, затова се сдушиха с БКП1... а това си беше и целта - от самото начало до ден днешен - двайсет и кусур години след вътрешния комунишки преврат, наречен от тях "Начало на прехода". Преход от какво и към какво, ще запитате. Ами от тях пак към тях! Кокал лесно не се изпуска, а неприятни изненади като ГЕРБ трябва да бъдат изстъргани от политическата памет на българите, за да не може да се прави сравнение, да не се види колко са нагли, крадливи и гнусни в алчността и безпардонността си. Виждаме ги - истински комунисти са другарите "дисиденти", верни на Партията доживот. Другите - "заблудените", "простите", "герберастите" са "врагове" - техни лични. Затова и тая злоба в отрицанието на т.н. "интелектуалци" като автора, който се пише кротък християнин на всичко отгоре.
    Пфу!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    [quote#47:"Моа Преател Тайпи"][/quote]

    Радев е велик! За 4-5 месеца постигна това, което Борисов не можа за цели 12 години, да съсипе държавата.

  49. 49 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#47] от "Моа Преател Тайпи":

    Бе тоя лиричен герой Ставри, да не го сънувате ?
    Разбирам , че животът в група , където няма "моля другарко" ужасява хората закотвени в битието , но не е толкова страшно. Ше те шият само ако проявиш афинитет. Инак ще си само прислуга, не е толкоз страшно. У затвора и а ред, ексцесиите са крайно нежелателни , а са всяко удобство си има ценоразпис. Тебе никой нема те пипне за дупето там ако не проявиш желание, гарантирам . За Боко или друг политик, няма кво да говорим.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  50. 50 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 1945 Весело

    Парадоксално Калин Янакиев е прав. Вече почти няма разделение в обществото. Още няколко месеца управление на Радев и то ще изчезне напълно. Ще стане всички срещу Радев.
    —цитат от коментар 31 на nik_77.


    РезидентОт скоро ще обедини всички на микрониво:
    На всеки жилищен блок живущите ще се топлят в един апартамент щото няма да имат пари за повече. Как да не е обединител?

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    "Генерал на духа". Голият охлюв с ректорска мантия, който нямал нищо общо с Герб и не знаел нищо за пачки ,чекмеджета, кюлчета, Пеевски, Гешев, за колосалните кражби, щял да обединява, заедно с някаква военна калинка, извадена от нищото, "За истинско обединение" -такъв тъп лозунг, изваден сякаш от соца, може да измисли само някой милиционер.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    БНТ и Нова и отчасти БТВ продължават да бъдат верен слугинаж на мутренското пеевско-догановско статукво. БНТ която практически е държавна телевизия издържана от данъкоплатците, не спира да спуска гербаджийски опорки и внушения и на всяка негативна новина за Герб веднага да вади опровержение и изказване на гербаджийската централа, която явно има абонамент към всички новинарски емисии. От сутрин до вечер слушаме за потъващият кораб ,който още не е потънал, сякаш потъва Титаник, а като първа новина винаги се извежда някакво бедствие и катастрофа. Създава се впечатление за настъпващ апокалипсис, от който само нещастно изхвърленият от властта Борисов може да ни спаси, а заедно с това се гради отечественофронтовска атмосфера от продажни и фалирали полуинтелектуалци, канени редовно от блюдолизеца Бойко Василев в нафталинената му ПЪнорама, които плачат за единство и почтеност. Под крилото на кадесарската изтривалка Кошлуков на "бойния фронт" всеки ден се сражават Иво Никодимов, Георги Любенов, Ирина Цонева, Добрина Чешмеджиева, Надя Обретенова, Поли Генова и още знайни и незнайни слугини на статуквото, които надявам се след изриването на гербаджийската мафия ще си потърсят най-сетне друга работа, защото се превърнаха в телевизионна номенклатура, продаваща се на всеки, който и плаща повече.

  55. 55 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#31] от "nik_77.":

    Гладен гербаджия, кюлчета и пачки сънува.

  56. 56 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    Уж критикува клишетата, а Калин Янакиев ползва само втръснали клишета.

  57. 57 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 214 Неутрално


    Спомням си, че през 80-те години, по времето на комунизма, у нас се бяха намножили хора - обикновено заемащи ръководни административни, академични и стопански длъжности - които бяха придобили удивителната способност не просто да говорят, но направо да мислят не със собствените си глави, а с блокове от цитати, изработени от "Партията" и периодично осъвременявани във връзка с актуалната нашенска и международна ситуация. ”
    ———————————-

    Точно така звучи любимецът на автора , настоящия (надявам се едномандатен) Комунистически боклук Румен Радев .

  58. 58 Профил на izoblichitel
    izoblichitel
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Уж критикува клишетата, а Калин Янакиев ползва само втръснали клишета.
    —цитат от коментар 56 на galapagas


    калино янакиев последно написа статия колко много свестен човек е комунистическата майка и бкп функционерка на христо иванов. Алкохолизмът не прощава.

    Octavian е антикомунист и се смее на номенклатурната имитация на псевдо опозоция от чичкови червенотиквеничета и комсомолската й редакция и цензори.
  59. 59 Профил на Ogre
    Ogre
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Крадецът вика дръжте крадеца. Това е портал Култура. "Демократи", които си служат с методите и изказаните средства на марксизма. И се чудят защо никой не ги харесва.

  60. 60 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    Няма сценарий, при който да ме обединят с Пепи Еврото, Цацаров, Гешев и кърджалийската поцинкована кофа.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  61. 61 Профил на saz391051887
    saz391051887
    Рейтинг: 521 Неутрално

    чудесна и вярна статия, благодаря

  62. 62 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Няма сценарий, при който да ме обединят с Пепи Еврото, Цацаров, Гешев и кърджалийската поцинкована кофа.
    —цитат от коментар 60 на Norman Granz


    Гърнец, как те обединиха с Нинова, Таско, Кутев, доносниците и агентите на ДС?

  63. 63 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Няма сценарий, при който да ме обединят с Пепи Еврото, Цацаров, Гешев и кърджалийската поцинкована кофа.
    —цитат от коментар 60 на Norman Granz

    Брачед, ти на ново работно време ли си? Не започваш ли в 8.00?

  64. 64 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    В моите очи, статита е по-дълга от необходимото и освен "спусканите' мисли и настроения от "онези' медии, дето традиционно са про баце, шиши и Ко като във всяка политическа ситуация и особено около избори, всички останали играчи се опитват да представят своите мисли и настроения.
    Кои и какво ще харесат хората е наш, индивидуален избор, но в едно е несъмнено прав автора - не са сравними мощта на 'онези" с останалите медии. Резултата е съвсем нормален. Където е парата ( става въпрос за нашата пара, дето ни я крадат години наред), там ще е и силата и затова ключова дума е "казионни' медии, нищо че едни са уж обществени ( т.е. пак финансирани от всички нас), други са нечия собственост, те вкупом играят на една врата. Пример - един Волгин е достатъчен. Има обаче нещо, което не за пръв път силно ме учудва. Аз чета и пиша тук от години и който желае може да провери, дали въобще някога съм писал в някои други медии, като тези от ПИК и подобни жълтурници.
    Погледнете тук, под който и да е текст, навсякъде е нещо като сборен пункт за хората, които НЕ харесват Дневник и Капитал. Аз се обръщам към тях, не заради мен а от грижа за тяхната психика и зраве, да не четат тези пасквили и да не си губят времето да четат и пишат тук - пишете там, където тезите ви пасват и не се измъчвайте.
    Но изглежда не чистата критична мисъл ви води тук, а поети пред няКОЙ задължения??

  65. 65 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4642 Неутрално

    Няма сценарий, при който да ме обединят с Пепи Еврото, Цацаров, Гешев и кърджалийската поцинкована кофа.
    —цитат от коментар 60 на Norman Granz


    Ти предпочиташ колегите от разузнаването.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  66. 66 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Калин Янакиев е от пишещите, които чета с огромно удоволствие, НО в този анализ , се опитва със своите цитати (които по подразбиране, трябва да смятаме за добри) иска да измести другите, лошите цитати... И те да станат , нашия начин на мислене ...Също можем да кажем - разбираме за КОГО пишете така г-н Янакиев. Но на вас , не ви прилича...Не бъдете подли като тези за които сте излязал на амбразурата ...НИЕ имам нужда от Вашите анализи

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  67. 67 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#36] от "spiegel":

    Да говориш по този просташко циничен начин е още едно доказателство, че с право д-р Цветка от Курило е зам.председател и говорител на ИК на Зелената партенка

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  68. 68 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#19] от "v.smolianov":

    Поредния дабъл, който с радост ще гладува и на двата тура ,за зелената игуана ...И да те питам тогава - защо разиграеате цирка "ЛП , президент" ? Толкова сте прозрачни и толкова ви е ниско менталното ниво, не го ли разбирате

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  69. 69 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#54] от "antonio_vivaldi":

    Просташко-гробовния ви наратив е покъртителен, НО така вече не се печелят избори... Така че се хабиш напразно

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  70. 70 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Моят президент е Костадин Костадинов. За мене Радев=Панов=Герджиков. Те са заподнопоклонници. Не са българофили!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK