Не ни върви ваксинирането, защото идват избори и министърът на здравеопазването /а вероятно и президентът/ ги е страх да въведат задължително ваксиниране поне за доктори и учители. А че народът е прост и вярва на Баба Ванга и измислени фейсбук герои повече, отколкото на медицината е отдавна известно. Всичко друго е ала-бала.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
9
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
10
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
11
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
12
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
13
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
14
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
е къв е проблема умнокрасивите не се ваксинират и го карат тежко Който мисли се ваксинира и го кара леко - въпрос на избор Вече има свобода никой не може да те прекара повече, както ти самия
Вместо да опитвате да си отговорите на въпроса '' В какво / на кого / на какво вярват българите '' , насочете се към въпроса '' На кого не вярват '' . Не вярват на политици и висши държавни подл....служители . Това е едно от простите обяснения за слабия интерес към ваксините . Друго просто обяснение е , че и по принцип българите не проявяват кой знае какъв силен интерес към противогрипните ваксини в исторически план - много преди Ковид . И отделно тази тема се дъвче постоянно с различен тон - от журналисти , политици , Явори , спортисти и прочие дилетанти , които не са особено компетентни по темата . Особено журналистите ( както обикновено ) повече пречат , отколкото помагат според мен - нон стоп някой каканиже нещо за ваксините ! И все със заключения от типа ''Тъпа народ '' , Фейсбук идиот'' , ''Невежа '' '' Затова сме бедни и последни'' и т.н ........ Ако трябва пак да дадем пример със Швеция - ами хората не говорят много , народопсихология предполагам. Затова пък действат . И както знаем живеят добре , справят се добре и с настоящата ситуация .
Та значи моят опит от ваксинизационната кампания в странство. Първо, отговорните институции си поставиха цел. След това, разработиха стратегия за постигането ѝ. После започна позитивна информационна кампания в социални мрежи, тубата и прочее. Така администрацията, при осигурени ваксини, успя да убеди мнозинството хора да се ваксинират. В Родината, до колкото съм запознат, е станала някаква неорганизирана неразбория граничеща с хаос. Ваксините не били осигурени, кампания - никаква, допуснали са много мощна дезинформация вихреща се в интернет, нямали са никаква цел и съответно разработена стратегия с ясни разчети и т.н.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
Ковида е изключително гадно заболяване дори за леко преминали го като мен. Вчера почина майка ми въпреки борбата на лекарите, които вече ходят като сенки и се чудя как издържат. Като гледам болниците е страшно. Така, че ваксинирайте се. Пазете се най-вече и да се молим.
Да. И ваксинирани умират. Но очевидно ваксината сваля смъртността. А като гледам болниците, а и в повечето области сега започва вълната очаквам да стигнем 150-200 починали на ден.
90 % от влизащите в болница са неваксинирани! Плаща здравната каса! Това означава, че и ние "тъпите ваксинирани", плащаме лечението на тези със "самостоятелното мнение", все едно ние нямаме мнение. Както написа някой по-горе, имайте си самостоятелно мнение, но си плащайте лечението! Това ще излекува тъпият Българин, който отказва да се ваксинира заради нещо което е прочел във фасето и и въобще не го разбира - просто му допада. Съвет към правителството - никакви ограничения за неваксинираните и премахване на сегрегацията на този принцип във всички сфери на живота ни, НО при влизане в болница поемат 100 % от лечението си.
В общи линии сериозна част от обществото върви с бързи крачки към тъмнните векове. На скоро, приятел авиоинжинер се оказа, че не е сигурен, дали следите от самолетите са само конденз или не са примесени с нещо друго ... Тъжно но ...
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
В общи линии сериозна част от обществото върви с бързи крачки към тъмнните векове. На скоро, приятел авиоинжинер се оказа, че не е сигурен, дали следите от самолетите са само конденз или не са примесени с нещо друго ... Тъжно но ...
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: А Вие авиоинженер ли сте ?
Защото начело на МЗ е поставен човек - антиваксър. Той няма как да проведе ваксинационна политика. Защото в медиите се дава трибуна на доктори-манипулатори, които подхранват страховете на хората и удобно ги уверяват, че са прави в съмненията, а освен това неглижират опасността от заразяването - грипче, което се лекува с чайчета. Защото няма как да повярваш на компроментирани публични личности, които плашат, а не могат да убеждават. Пък след това ваксинирането било доброволен акт. Ти си направил всичко да подхраниш страховете, пък после търси доброволен акт. Когато провеждаш ваксинационна политика, не развяваш знамето на "свободите". Нима питат бебетата на 5 дни и родителите им дали са съгласни с поставянето на 5 ваксини преди да ги изпишат от родилното. Направили сме всичко възможно като общество ваксинацията да спре и тя спря.
Ваксини има от около 6 месеца. До тоя момент, всички българи, вкл. и новородените, са започнали да плащат първо милиардите дълг, взет покрай пандемията. Също така платихме и поръчката безполезен ремдесивир, а и ваксините. Също така до тоя момент всички сме пълнили здравната каса.
И сега някой шеф на болница е видял, че отиват много материали и разходи и иска да си оптимизира предприятието - пак на гърба на хората.
Ми успех да си вземе парите от роми, маргинали, селяни или който ще влиза в тия заведения.
А нека да стане платено, да. Само че да няма натиск да те вкарват с ковид, но без пневмония. Да не местят хора от инсултното отделение в ковид отделение за доуморяване. Да сложат една хубава цена, аз нямам против да си платя за частна болница, да кажем 3К лева би трябвало да им се хванат като разходи за повечето случаи, ако знаят как да лекуват. Също така искам да ми лекуват пневмонията, ако се случи, а не "ковид протокол", а всичко друго изпуснато да се пише "усложнение" или "пост-ковид"...
Сериозно обаче, някой трябва да е доста пребозал с образование, за да си мисли, че в БГ ще минат методи от типа на бодряшки послания, нъджове и трикчета тип "държава-бавачка". Хората тук имат имунитет към тоя тип послания.
Има и друго - ако някой тръгне да боде наред, примерно в села и отдалечени райони, там хората се познават. Да, в нета пише, че хоп! милиарди ваксинирани без проблеми. Ама на нета ли да вярваш или на очите си, когато познатите почнат да прибелват очи и да мрат от "съвпадения"? Също и лекарски практики, където си познават хората - веднага ще забележат нещо нередно. В началото може да се пише случайност, но няма как да не тръгнат слухове. В нета е пълна цензура, но като видиш вече публични личности да се сдобиват с проблемчета или дори да припадат пред камера, става интересно. Не може да се заметат тия случаи под килима...а ги има, определено ги има.
Исландия не са някаква групичка КюАнон или антиваксъри, а надушиха нещо нередно и спряха една ваксина. Това са правителства и държавни медицински експерти, не лелки от интернет.
Съосновател на образователната платформа Red Paper Plane, консултант за иновации, коуч по дизайн мислене и мотивационен лектор с опит с установени и стартиращи компании, социални организации и държавни институции. ==== Каква му е по професията?
Георги КамовСъосновател на образователната платформа Red Paper Plane, консултант за иновации, коуч по дизайн мислене и мотивационен лектор с опит с установени и стартиращи компании, социални организации и държавни институции. ====Каква му е по професията?
Масово хората които не са се ваксинирали досега поради немедицински причини са от категорията “хора които се налага да се борят с проблеми върху които нямат влияние и контрол” - кофти но е истина, в житейски план е така. За съжаление това поведение е ок ако си на село и бориш бирника самостоятелно в блатото, при положение че имаш претенции да ползваш училища, градини, здравеопазване и тн. социални услуги в градовете, трябва да не вредиш на останалите
Защото българинът е нещастен и потиснат и вътрешно иска да се бунтува, но рядко му стиска - много е страхлив. Отказът от ваксиниране е чудесен начин да демонстрираш, че си "свободолюбив" и че "държиш на правата си" без да рискуваш мутри да те бият или шефът ти да те трича.
Кой и защо е толкова притеснен,че не ни върви с ваксиниането? Ако не се ваксинираш, има вероятност да умреш от ковид. Ако пък се ваксинираш, със сигурнсот ще умреш от всичко друго. Тогава?
Антиваксър троловете избухнаха в социалните мрежи в един интересен момент - когато започнаха да пристигат първите ваксини. Уж за хората на първа линия, лекари, полицаи и т.н., ама всъщност за наши хора. Нужно беше тогава хората да не си задават много-много въпроса за това кой реално се ваксинира с първите няколко десетки хиляди дози. Активираха троловете, а после лавината на глупостта тръгна по инерция.
"В момента държавата не е много сигурна кой проблем точно решава."
Министрите решават преизбирането на Радев. Всичко друго е на самотек. Ако нямаше кризи, щеше да е добре. Но кризите са сериозни, а правителството даже не знае какво да прави, само общи приказки.
Ваксинирането по принцип и ваксинирането за Ковид нямат абослютно нищо общо. Ваксинационното покритие в България по имунизационния каелндар е около 98%. Тоест митът за "лошите антиваксъри", които не искат да се ваксинират, защото четат фалшиви новини и са против ваксините яко издиша. Със сигурност има хора, които са твърди антиваксъри, но те са изключително малък процент. Останалите просто нямат доверие нито на властите, нито на здравната система, нито на ежедневната лееща се отвсякъде пропаганда за ваксиниране. Не може в държава, където има хора, живеещи с 200 лв на месец, държавата да ми демонстрира, че се е загрижила за тяхното здраве. Или пък за деца, имащи нужда за лечение в чужбина, за които събираме пари, капачки и правим благотворителни търгове. Хората усещат, че държава няма никъде, и изведнъж държавата се загрижила ужасно силно за тяхното здраве. Съжалявам, ама погледнато отстрани всеки нормален и трезвомислещ човек, ще започне да си задава въпроси.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Защото няма и най малка думица за преболедувалите. И тия чикиджйи дето дращят платено преди мен също Дума не обелват по въпроса. И накрая като се знаем що за Народ сме не ви ли се струва подозрителна тази избуяла загриженост за ближният и далечният която избуява напоследък от конкретни коментиращи?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Ето как стигнах до идеята да пропусна тази ваксина. В началото доставиха някакви количества, но нямаше достъп - ОК, слагат ги на стратегически персонал. После пуснаха Астрата, в някакви гадни зимни месеци. Еми нямам навик да се редя на опашка пред фургони в студа, сореЕ.
После се заразихме и изкарахме вируса. През това време Астрата даде проблеми за млади жени и я спряха. Файзер нямаше, или пак се искаше някакво редене на опашка с плебсовете, гадост...
След това дойде лято, появиха се данни, че след преболедуване се чака 6 месеца.
През това време се случи вълната в Израел. Появиха се още данни, че тия ваксини са имали прекомерни обещания, вкл. да пазят от инфекция и да спират разпространението. Излязоха данни, че това не е така. После почнаха тук-таме изключения на болни с ваксина, ама болни на куче с 39 градуса. Опа, почнаха и да умират от ковид с ваксина. Медиите пробваха да си вържат гащите, като пишат, че с ваксина не се умира от ковид, а от "усложненията".
Опа, почнаха да умират здрави хора, гръмна това с миокардита, инсултите, поражения върху миелиновата обвивка на всички нерви и квадрипареза със слепота; Гиян-Баре, пареза на Бел, проблеми с цикъла и кървене при жените, тромбоцитопения...а социалките почнаха яко да цензурират всички тия новини и да слагат бележка, че ваксината е ефективна и безопасна. После медиите малко връзват гащи, че това са редки случаи и ползата надвишава риска.
Да бе, представете си семейство, в което всички се ваксинират. В резултат на това дядото на 96 се справя с короната, ама внукът-тийнейджър умира от странични ефекти, с което пред очите на дядото унищожава генетичната линия и дядото ще умре с това знание, че заради дъртия си г§з си е унищожил родословието.
И така, това е мисленето не на Ганя и Пена, а на образованите, които четат международни новини, гледат данните и си казват - това изобщо не се връзва, някой прави голяма беля с човечеството.
О, да .. ваксинирани имат положителен тест... КОИ ваксинирани? Тези, които са дали 300 лева за фалшиви сертификати!!!! Да, 300 лева имат да дадат за измама. А животоспасяваща ваксина безплатно не искат. А когато попаднат в болницата мълчат гузно. А после ревЪт за истинска ваксинация, но са в капана на лъжата
Дет се вика, може да те честваме като народен будител.
Аз обаче смятам, че решението за ваксиниране всеки трябва да го вземе лично и убедено. Това, че аз съм се ваксинирал, по никакъв начин не означава, че съм направил нещо смислено от здравна гледна точка, освен, че съм влязъл в графата на послушните. Ваксинирах се, когато мантрата беше, че ваксинираните не се разболяват и не пренасят. Сега мантрата е, че неваксинираните са прости. Поне туй ми остана - да не съм от простите.
Май пропуснахте други причини причина, а те са: "Защото авторитети в медицината в България (Мангъров) твърдят, че от ваксината няма полза." "Защото преди едни хора с авторитет в обществото първоначално ни убеждаваха, че от мерките няма полза и те само ограничават правата ни, а и заразата не била толкова опасна. Сега тези хора са на съвсем други позиции и ние се питаме кога са били искрени и кога не"
Няма никакво лекарство или ваксина, даващи 100% сигурност, или без странични ефекти. Съгласен съм че при някои хора ваксините водят до усложнения, при други нямат необходимия ефект. Това са факти и никой не ги оборва. Но ако изключим този малък процент, е видно че мнозинството ваксинирани е в голяма степен защитено от ковид-19. Това също е факт.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
До коментар [#19] от "Тsonkooo":О, да .. ваксинирани имат положителен тест... КОИ ваксинирани? Тези, които са дали 300 лева за фалшиви сертификати!!!! Да, 300 лева имат да дадат за измама. А животоспасяваща ваксина безплатно не искат. А когато попаднат в болницата мълчат гузно. А после ревЪт за истинска ваксинация, но са в капана на лъжата
По принцип, това, което си написал е пълна глупост, но в твоя случай не мога да те съдя. Има много като теб, които убедено го вярват. Което е хубаво, щото със сигурност живееш много по-спокойно. Освен ако не замяраш неваксинираните с камъни, щото са ходещи убийци.
До коментар [#59] от "tsyrvulan": Знам това, самата аз съм ползвала по-рискови терапии. Само че за мен е било важно да ги ползвам и не са масови.
Обаче точно тая ваксина е хептен конска, а сега в САЩ искат и дечица 5-11 да бодат, вече били платили дозите.
Предполагам знаеш за скандала с Виокс. Виокс е спряно лекарство, защото увеличава инфарктите с 34% над средното.
Файзер увеличава риска от миокардит при тийнове в пъти, не с проценти, а още не е спряна. И другите са така. Като риск са много над скандалния ефект от Виокс, при това Виокс е бил за по-възрастни, а ваксината убива млади хора.
Нали знаеш, че ваксинираните сте около 20% от обществото, някои вече са непродуктивни, тоест пенсионери.
На чии пари точно правиш сметка? И ще се справиш ли в общество от само ваксинирани, да не се окаже, че без Ганя, парите му и услугите му сте живи загинали?
Де бре, ако чакаме на вас, още фесове щяхме да носим. Или да се свиваме под нагайките.
Викаш, ок е да се дават милиони за лечение, при налична надеждна и евтина превенция - ясно защо не си се ваксинирал, толкова ти е умствения капацитет.
Умилих се как жалиш дечицата на САЩ, много се съмнявам така да жалиш нашенските сирачета - вчера научих, че познат е починал на 32, две дъщерички оставя...
Аха, значи викате причините ви са същите фалшиви новини, заради които и другите не са се ваксинирали. Еми не сте оригинална! Вече сме ги чували всичките тези простотии. Вече МИЛИАРДИ са ваксинирани. Не милиони, МИЛИАРДИ. Значи според вас в момента върви най-голямата конспирация на земята, която включва стотици хиляди лекари, милиони медицински сестри и десетки милиони "умрели от ваксината". Щото ако дори един процент умират, то вече щяхме да имаме 25 милиона умрели от ваксината.
От опит да си изкарате много знаеща, се показахте, че сте си фейсбук леля...
Проблемът е там, че т. нар. превенция изглежда като да работи статистически. Само че биологичният механизъм нещо куца и дори с ваксина, си прихващат сериозната ковид пневмония.
А това е проблем, защото именно там се стига до скъпото лечение, при проблеми с дишането. От тях ваксината няма да те опази - ако вдишаш коронки до алвеолите и почнат да се множат, ще си хванеш пневмонийката.
И тъй като БГ лекарите няма да се сетят да ти изпишат стандартните лекарства, щото нали ковид и нова болест, ще си се давичкаш в собствен сос, а може и до вентилатор да стигнеш. И ваксината няма да ти помогне.
На това викам аз истински 'Булгар' - имал избор и той/тя решавали какво да правят с тялото си!? 'Булгар' знае винаги всичко и не вярва на никой, за да не го минат. Съпровожда ги вярването че ние българите сме велик народ, който всички останали се опитиват да изтребят по всякакъв начин особено 'американците'.
Трябва да е ясно че хора умират и всеки неваксиниран носи отговорност за това. Цял свят се ваксинира и започна да забравя за пандемията - у нас продължават вълните и ограниченията.
90 % от влизащите в болница са неваксинирани! Плаща здравната каса! Това означава, че и ние "тъпите ваксинирани", плащаме лечението на тези със "самостоятелното мнение", все едно ние нямаме мнение. Както написа някой по-горе, имайте си самостоятелно мнение, но си плащайте лечението! Това ще излекува тъпият Българин, който отказва да се ваксинира заради нещо което е прочел във фасето и и въобще не го разбира - просто му допада. Съвет към правителството - никакви ограничения за неваксинираните и премахване на сегрегацията на този принцип във всички сфери на живота ни, НО при влизане в болница поемат 100 % от лечението си.
А какво правим с неваксинираните със задължителните васкини ??? Защо не погнем тях ??? Или БЦЖ-то не носи достатъчно печалба на Пфайзер, Майзер ... ???
А малко срам тука? Щото ако допреди малко бяхте просто деизнформирана, сега вече смело ме лъжете в очите. Айде сега една едничка статия да ми намерите от Ройтерс, където пише, че "увеличава риска от миокардит в тинейджъри в пъти, не с проценти", и къде ваксината е причинила слепота, и къде са умрелите. Щото май само вие сте ги чела тия неща. Да не е било "Райко" и да сте го чела във фейсбук?!
Разбира се, всичко с много мек и внимателен изказ, но щом и Ройтерс го пише, значи има някакви проблеми.
И не, не съм пулмолог, имам двама в семейството с астма и още отначалото на пандемията коментирахме, че лечението е в съвсем друга посока, а не на най-опасното от вируса - пневмонията.
Вече друг въпрос е 150-200 такива случая дали са малко или много, за мен са много и рискът е съизмерим със скандала Виокс. В минали години такова лекарство щеше да е изтеглено.
"Нека първо се опитаме да отговорим на обратния: защо хората се ваксинират срещу коронавирус? Ето няколко възможни причини (списъкът далеч не е изчерпателен):"
Аз ще добавя още една причина, която за мен ще бъде водещата защо бих се ваксинирал в бъдеще, а именно: "Защото искам да пътувам в чужбина по лесно, вместо да си правя минимум по два PCR теста, може да мина и с една ваксина (засега, в бъдеще кой знае). Освен това за съжаление в много чуждестранни държави без да си ваксиниран не те пускат в ресторанти, музеи, галерии.... което е кофти, ако си турист и не можеш да ги посетиш, когато си там."
За мен лично това е единствената причина, която би ме накарала да се ваксинирам, иначе за моето лично здраве не се страхувам. Както и моите родители и близки, които от както почна пандемията са здрави слава Богу.
Дано Господ ни пази от болести, включително COVID-19. Защото всеки може да се разболее и да пострада тежко.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#26] от "GRUBO":. Да сложат една хубава цена, аз нямам против да си платя за частна болница, да кажем 3К лева би трябвало да им се хванат като разходи за повечето случаи, ако знаят как да лекуват. Също така искам да ми лекуват пневмонията, ако се случи, а не "ковид протокол", а всичко друго изпуснато да се пише "усложнение" или "пост-ковид"...
A преди някак са лекували пневмонии всякакви с пакет за 600 лева. Щото антибиотик, инхалации, 7-10 дни лежане и малко системи срещу обезводняването и дори кислород не струват мега пачки.
5,000 трябва да е за бая тежко състояние. Но пак съм ОК да ги платя, ако ще лекуват цивилизовано.
Айде почнахте да сучете тая истина както си искате. Как един (1) случай на миелит в Индия, който впрочем е бил излекуван се превръща във "ваксината ви яде нервите".
Как "рискът от миокардит при боледуване от коронавирус е в път по висок от този, от която и да е ваксина" се превръща в "рискът от миокардит е пъти по висок като се ваксинирате".
Как от "увеличение с 0,0013% на миокардит при тинейджъри между 16 и 19" стигнахте до пъти повече?!!
Впрочем миокардитът естествено се представя от антиваксърите все едно е същото, като инфаркт. Доста се разчита на ниската медицинска култура на българина. Явно работи!
Не бе, някакво леко състоянийце си е, в никакъв случай не е с висок риск от последващи проблеми и не ставаш бомба със закъснител. Само така леко увредено сърчице, то само си минава...
Сори, ама някои неща не могат да се замитат под килима. Ваксините нараняват и това е факт.
Вече е въпрос на етика кого пазим и колко си струва да нараним младите, за да пазим старите. Щото едно е да позаключиш децата в началото на пандемията, ама вече да им увреждаш здравето, за да пазиш хора на 80+ не е само неетично, то е дебилно.
Да бе, то и Исландия, и Дания и другите там държави ползват ФБ лели и заради това са спрели една марка ваксини, щото са КюАнон и вярват в кемтрейлс и плоскоземие...
Да бе, то и Исландия, и Дания и другите там държави ползват ФБ лели и заради това са спрели една марка ваксини, щото са КюАнон и вярват в кемтрейлс и плоскоземие...
само едно от многото възражения: аз НЕ СЪМ човек, който върши онова, което държавата изисква аз НЯМАМ доверие на държава и корпорации но съм се убедил и "теоретично" и лично на практика (работил съм лаборант-химик в БАН), че на науката може и следва да се има доверие оттук съм за ваксиниране
но - пак НА ПРАКТИКА - си личи как държавата и корпорациите вършат дивотии и цялата работа с ваксинирането върви като пиян селянин със счупени глезени, да не говорим пък още по-общо и дълбоко относно самото създаване и пускане на този вирус, жертване на здравето в името на икономиката (чети - печалбите на корпорации и частни собственици)
от моя гледна точка авторът има сбъркан мироглед и бих си премълчал, защото като краен извод сме на едно мнение - ваксинирането е нужно нещо но как да премълча, когато някой тъпо и настойчиво блъска внушенията, че само държавопослушковците са отговорни и се ваксинират, а мислещите самостоятелно и критично били върли антиваксъри! невежеството сред населението е ПРИЧИНЕНО, и то НАРОЧНО от държавата и корпорациите, и то невежество с илюзия за "всеинформираност" - т.е. по-инатливо от предишното "класическо" невежество и точно това невежество е отговорът на въпроса от заглавието
и послушанието пред властите няма нищо общо (специално у нас ВЛАСТИТЕ даваха разнопосочни сигнали - и послушковците се объркаха, блокираха като бъгав софтуер)
та да повторя: идиотска статия верноподаническа
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
И аз мисля, че е добре да има връзка м/у свободата да не спазваш медицински препоръки и някаква цена за това, тоест платена медицинска помощ при болнично лечение на ковид. Както в Конституцията - пациентът да има права, но и отговорности. Според мен е очевидно, че ако си убеден, че ковид не е проблем по принцип или за теб, би трябвало да си готов да платиш такава цена. Другото е двуличие.
Наоколо е пълно с хора, които: - се хранят с всякакви нездравословни храни (все едно "тъпчат циганска торба", по прооф. Мермерски); - през последната година и половина забравиха за каквото и да е движение, качиха по 20+ кг и не можеш да ги познаеш, ако не си сложат табела; - пият неконтролируемо; - пушат; - самолекуват се с всякакви знайни и незнайни лекарства от интернет, и т.н.
Обаче: безкрайно се притесняват какво има във ваксините и какви могат да бъдат последствията,
Защото: - те знаят най-добре и повече от целия свят за всичко: футбол, политика, атомна енергия... ваксини.
Малееееее, дявола чете евангелието! Мадам, не ме дразнете така, че ще ме баннат. Все пак, за ефект, си представете, че ви викам в лицето и плюнки летят от устата ми.
STANDARDIZED INCIDENT RATIO НЕ ЗНАЧИ КАКВОТО СИ МИСЛИТЕ!
Ето така работи тая гадна пропаганда. Линкват и във фейсбук това проучване и ѝ пишат с главни букви "ВАКСИНАТА ОБИВА ДЕЦАТА НА КЛЕТА МАЙКА БЙЛГАРИЯ 5.34 ПЪТИ ПОВЕЧЕ".
И те отварят, виждат числото вътре и айдеееееее, като запалят моторетката няма спирка.
А, тва е най-силният антивакс аргумент - някъде спират ваксината от предпазливост и вие оревавате с "ААААА, КАЗАХМЕ ЛИ ВИ, ЧЕ УВИВАТ".
Аз пак го казвам - спрете се! Спечелихте, драги антиваксъри! Българите са убедени да не се ваксинират. Просто спрете да лъжете вече, поне ни оставете да спасим още някой човек!
а откъде да има някаква изобщо медицинска култура у българина?
да бяха заменили казармата с една година работа като санитари и санитарки
да бяха преподавали в училище един подготвителен минимум медицински знания
да не бяха правили болниците търговски дружества
да бяха насочвали тютюневите и алкохолни акцизи (първите са ПОВЕЧЕ ОТ ПЛАЩАНОТО ОТ ЕДРИЯ БИЗНЕС в хазната) към здравеопазването
да бяха наистина всички лекари образец за човещина и компетентност (доста от тях СА, ама калпавите се виждат повече и повече бели вършат)
и други подобни
ама - нъцки
откъде медицинска и обществена и всякаква обща култура? ами властниците гледат да насаждат точно обратното - НИКАКВА култура, само рефлекс за подчинение на всяка заповед или "препоръка" свише, колкото и очевидно вредна да е за изпълняващия!
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
До коментар [#76] от "lil_alex":Айде почнахте да сучете тая истина както си искате. Как един (1) случай на миелит в Индия, който впрочем е бил излекуван се превръща във "ваксината ви яде нервите".Как "рискът от миокардит при боледуване от коронавирус е в път по висок от този, от която и да е ваксина" се превръща в "рискът от миокардит е пъти по висок като се ваксинирате".Как от "увеличение с 0,0013% на миокардит при тинейджъри между 16 и 19" стигнахте до пъти повече?!!Добре бе, не ви ли е срам? Ама поне мъничко?
А нещо за риска от миокардит при здравите и НЕ ваксинирани спрямо същия риск при ваксинираните ??? Или тази цифричка я замитаме под килимчето ??? ... И не Ви ли е срам да ни пробутвате ваксини, при които страничните реакции и последствия все още се уточняват (мине се не мине 2-3 месеца и току цъфне някой нов страничен ефект) ???
По време на чернобилската авария официалната позиция на специалиатите беше да не се пие йод на корем, но тогавашните антиваксъри, разсъждаващи на принципа "лъжат ме, ще правя точно обратното" влизаха в болниците с изгаряния от много йод. Баба ми ме гонеше с лъжица с йод и аз се борех с инфлуенса на приятелките и върху нея. 😄 Не че е някаква уникална българска черта - самоинициативата в посока контра на всичко, което ти казва властта, защото непременно те лъже. В много държави за този тип инфлуенсъри и фолоуъри вече се налага някаква принуда конкретно за ваксините, за тяхно добро.
Кой е казал да се пие йод на корем, това са някакви идиоти, пили йодна тинктура. Дозата е в капки и си има препарат за пиене. И да, не само глупавите баби с лъжицата, ами точно медицинските лица знаеха, при това седмици преди общата публика.
Впрочем официално от аварията последствия няма, неофициално - медицинските лица са виждали неща, които няма да разправят наляво и надясно.
С ваксините е същото, лекари и практики виждат страхотии, ама им казват да си мълчат. Официални ваксините са безопасни, но то официално в Китай няма корона, а от Чернобил загиналите са официално 33 и няма данни за увеличена заболеваемост от рак. Официално. Неофициално - за повечето хора е направо шок колко хора се разболяват от рак, като бях дете беше някаква рядкост и се коментираше с години за само 1 човек като страшна трагедия, сега като че ли е във всяко второ семейство...
Ваксинирането не върви,защото процентът на тъпаците е мнооого по-висок от процентът на нормалните.Доказателство е и мястото ни в Европа/не ЕС/!Това е тъжната истина!
Каквито и странични ефекти да има най-вероятно от ваксината ще загубят работоспособност и/или живота си много по-малко хора отколкокото ако се изпоразболеем всички. Бързо създадената ваксина обаче на практика по-скоро е временно решение за проблема със смъртността, а не с премахване на за заболяването, защото както виждаме почнаха да слагат и подсилващи дози. В този смисъл едва ли има конспирация, защото дори наркопласьорите гледат да останат живи бъдещи потребители пък макар и зависими. Не изключвам да ползват ситуацията за замазване на грешни политики или преразпределяне на бизнес на глобално ниво, но това е нещо различно от ваксинирането.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноСлабо образование! Фейсбук е като чума за неподготвеният мозък.
Гледам, че сме се върнали в челните позиции по смъртност от Ковид. Четвърти в света, ама тоя път не е повод за гордост.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
pro_bono
Рейтинг: 1250 НеутралноНе ни върви ваксинирането. А с кое точно ни върви ? Има ли обяснение ? Разбира се .
Народ с IQ като на костенурка.....
boevbisser
Рейтинг: 2497 РазстроеноНе ни върви ваксинирането, защото идват избори и министърът на здравеопазването /а вероятно и президентът/ ги е страх да въведат задължително ваксиниране поне за доктори и учители. А че народът е прост и вярва на Баба Ванга и измислени фейсбук герои повече, отколкото на медицината е отдавна известно.
Всичко друго е ала-бала.
iradev
Рейтинг: 261 НеутралноАлеко го е написал още преди 120 години: "Булгар, булгар ..."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
1001
Рейтинг: 2030 Неутралное къв е проблема умнокрасивите не се ваксинират и го карат тежко
Който мисли се ваксинира и го кара леко - въпрос на избор
Вече има свобода никой не може да те прекара повече, както ти самия
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
stenlyaka
Рейтинг: 2557 НеутралноВместо да опитвате да си отговорите на въпроса '' В какво / на кого / на какво вярват българите '' , насочете се към въпроса '' На кого не вярват '' .
Не вярват на политици и висши държавни подл....служители .
Това е едно от простите обяснения за слабия интерес към ваксините .
Друго просто обяснение е , че и по принцип българите не проявяват кой знае какъв силен интерес към противогрипните ваксини в исторически план - много преди Ковид .
И отделно тази тема се дъвче постоянно с различен тон - от журналисти , политици , Явори , спортисти и прочие дилетанти , които не са особено компетентни по темата .
Особено журналистите ( както обикновено ) повече пречат , отколкото помагат според мен - нон стоп някой каканиже нещо за ваксините ! И все със заключения от типа ''Тъпа народ '' , Фейсбук идиот'' , ''Невежа '' '' Затова сме бедни и последни'' и т.н ........
Ако трябва пак да дадем пример със Швеция - ами хората не говорят много , народопсихология предполагам. Затова пък действат . И както знаем живеят добре , справят се добре и с настоящата ситуация .
tsyrvulan
Рейтинг: 537 НеутралноТа значи моят опит от ваксинизационната кампания в странство. Първо, отговорните институции си поставиха цел. След това, разработиха стратегия за постигането ѝ. После започна позитивна информационна кампания в социални мрежи, тубата и прочее. Така администрацията, при осигурени ваксини, успя да убеди мнозинството хора да се ваксинират. В Родината, до колкото съм запознат, е станала някаква неорганизирана неразбория граничеща с хаос. Ваксините не били осигурени, кампания - никаква, допуснали са много мощна дезинформация вихреща се в интернет, нямали са никаква цел и съответно разработена стратегия с ясни разчети и т.н.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Тsonkooo
Рейтинг: 1475 Неутралнозащото и ваксинирани имат положителни тестове, защото 10% от починалите са ваксинирани, най-важното защото искат насила.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2329 НеутралноКовида е изключително гадно заболяване дори за леко преминали го като мен.
Вчера почина майка ми въпреки борбата на лекарите, които вече ходят като сенки и се чудя как издържат. Като гледам болниците е страшно.
Така, че ваксинирайте се. Пазете се най-вече и да се молим.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2329 НеутралноДо коментар [#19] от "Тsonkooo":
Да. И ваксинирани умират. Но очевидно ваксината сваля смъртността.
А като гледам болниците, а и в повечето области сега започва вълната очаквам да стигнем 150-200 починали на ден.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2329 НеутралноДо коментар [#21] от "Моа Преател Тайпи":
Стига се нерви. Животът е прекалено кратък. Гледай по-ведро.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
1001
Рейтинг: 2030 НеутралноТрудна ми беше но успях да убедя почти всички роднини да се ваксинират
дали ще има полза не знам, но ваксиниран е по добре от неваксиниран
GRUBO
Рейтинг: 630 Неутрално90 % от влизащите в болница са неваксинирани! Плаща здравната каса! Това означава, че и ние "тъпите ваксинирани", плащаме лечението на тези със "самостоятелното мнение", все едно ние нямаме мнение. Както написа някой по-горе, имайте си самостоятелно мнение, но си плащайте лечението! Това ще излекува тъпият Българин, който отказва да се ваксинира заради нещо което е прочел във фасето и и въобще не го разбира - просто му допада.
Съвет към правителството - никакви ограничения за неваксинираните и премахване на сегрегацията на този принцип във всички сфери на живота ни, НО при влизане в болница поемат 100 % от лечението си.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
stenlyaka
Рейтинг: 2557 НеутралноДо коментар [#26] от "GRUBO":
Много грубо,Грубо !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
DDR
Рейтинг: 2305 РазстроеноВ общи линии сериозна част от обществото върви с бързи крачки към тъмнните векове. На скоро, приятел авиоинжинер се оказа, че не е сигурен, дали следите от самолетите са само конденз или не са примесени с нещо друго ... Тъжно но ...
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
stenlyaka
Рейтинг: 2557 Неутрално::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
А Вие авиоинженер ли сте ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
vld
Рейтинг: 471 РазстроеноЗащото начело на МЗ е поставен човек - антиваксър. Той няма как да проведе ваксинационна политика.
Защото в медиите се дава трибуна на доктори-манипулатори, които подхранват страховете на хората и удобно ги уверяват, че са прави в съмненията, а освен това неглижират опасността от заразяването - грипче, което се лекува с чайчета.
Защото няма как да повярваш на компроментирани публични личности, които плашат, а не могат да убеждават. Пък след това ваксинирането било доброволен акт. Ти си направил всичко да подхраниш страховете, пък после търси доброволен акт.
Когато провеждаш ваксинационна политика, не развяваш знамето на "свободите". Нима питат бебетата на 5 дни и родителите им дали са съгласни с поставянето на 5 ваксини преди да ги изпишат от родилното.
Направили сме всичко възможно като общество ваксинацията да спре и тя спря.
drill
Рейтинг: 134 Неутрално"Защо не ни върви с ваксинирането"
Невърви защото тези които най-яростно плюеха щаба сега са на власт и въпреки , че преживяха страхотен катарзис народа не им вярва !!!
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#26] от "GRUBO":
Ваксини има от около 6 месеца. До тоя момент, всички българи, вкл. и новородените, са започнали да плащат първо милиардите дълг, взет покрай пандемията. Също така платихме и поръчката безполезен ремдесивир, а и ваксините. Също така до тоя момент всички сме пълнили здравната каса.
И сега някой шеф на болница е видял, че отиват много материали и разходи и иска да си оптимизира предприятието - пак на гърба на хората.
Ми успех да си вземе парите от роми, маргинали, селяни или който ще влиза в тия заведения.
А нека да стане платено, да. Само че да няма натиск да те вкарват с ковид, но без пневмония. Да не местят хора от инсултното отделение в ковид отделение за доуморяване. Да сложат една хубава цена, аз нямам против да си платя за частна болница, да кажем 3К лева би трябвало да им се хванат като разходи за повечето случаи, ако знаят как да лекуват. Също така искам да ми лекуват пневмонията, ако се случи, а не "ковид протокол", а всичко друго изпуснато да се пише "усложнение" или "пост-ковид"...
1001
Рейтинг: 2030 НеутралноДо коментар [#27] от "Моа Преател Тайпи":
ми не знам ние не гласуваме, дали как и за кого който иска
lil_alex
Рейтинг: 1098 ЛюбопитноСериозно обаче, някой трябва да е доста пребозал с образование, за да си мисли, че в БГ ще минат методи от типа на бодряшки послания, нъджове и трикчета тип "държава-бавачка". Хората тук имат имунитет към тоя тип послания.
Има и друго - ако някой тръгне да боде наред, примерно в села и отдалечени райони, там хората се познават. Да, в нета пише, че хоп! милиарди ваксинирани без проблеми. Ама на нета ли да вярваш или на очите си, когато познатите почнат да прибелват очи и да мрат от "съвпадения"? Също и лекарски практики, където си познават хората - веднага ще забележат нещо нередно. В началото може да се пише случайност, но няма как да не тръгнат слухове. В нета е пълна цензура, но като видиш вече публични личности да се сдобиват с проблемчета или дори да припадат пред камера, става интересно. Не може да се заметат тия случаи под килима...а ги има, определено ги има.
Исландия не са някаква групичка КюАнон или антиваксъри, а надушиха нещо нередно и спряха една ваксина. Това са правителства и държавни медицински експерти, не лелки от интернет.
1001
Рейтинг: 2030 НеутралноДо коментар [#27] от "Моа Преател Тайпи":
ми не мога да забраня на брат си да гласува за дай България, но това си енегов избор
uzi47582347
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#30] от "DDR":
Да , и ти си един от хората , които с бързи крачки връщат човечеството в тъмните векове
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1449 НеутралноГеорги Камов
Съосновател на образователната платформа Red Paper Plane, консултант за иновации, коуч по дизайн мислене и мотивационен лектор с опит с установени и стартиращи компании, социални организации и държавни институции.
====
Каква му е по професията?
stenlyaka
Рейтинг: 2557 Неутрално:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Убеден съм , че не е пожарникар !
gerganabg
Рейтинг: 273 НеутралноМасово хората които не са се ваксинирали досега поради немедицински причини са от категорията “хора които се налага да се борят с проблеми върху които нямат влияние и контрол” - кофти но е истина, в житейски план е така. За съжаление това поведение е ок ако си на село и бориш бирника самостоятелно в блатото, при положение че имаш претенции да ползваш училища, градини, здравеопазване и тн. социални услуги в градовете, трябва да не вредиш на останалите
kapitan_laino
Рейтинг: 646 НеутралноЗащото българинът е нещастен и потиснат и вътрешно иска да се бунтува, но рядко му стиска - много е страхлив. Отказът от ваксиниране е чудесен начин да демонстрираш, че си "свободолюбив" и че "държиш на правата си" без да рискуваш мутри да те бият или шефът ти да те трича.
atmanpg
Рейтинг: 1877 НеутралноЗащо не ни върви с ваксинирането
=============================
Защото фармацевтите загубиха доверието на потребителите.
Petia Nikolova
Рейтинг: 929 НеутралноКой и защо е толкова притеснен,че не ни върви с ваксиниането? Ако не се ваксинираш, има вероятност да умреш от ковид. Ако пък се ваксинираш, със сигурнсот ще умреш от всичко друго. Тогава?
courage.tcd
Рейтинг: 536 НеутралноАнтиваксър троловете избухнаха в социалните мрежи в един интересен момент - когато започнаха да пристигат първите ваксини. Уж за хората на първа линия, лекари, полицаи и т.н., ама всъщност за наши хора. Нужно беше тогава хората да не си задават много-много въпроса за това кой реално се ваксинира с първите няколко десетки хиляди дози. Активираха троловете, а после лавината на глупостта тръгна по инерция.
realguru
Рейтинг: 2612 Неутрално"В момента държавата не е много сигурна кой проблем точно решава."
Министрите решават преизбирането на Радев. Всичко друго е на самотек. Ако нямаше кризи, щеше да е добре. Но кризите са сериозни, а правителството даже не знае какво да прави, само общи приказки.
pso451006238
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#19] от "Тsonkooo":
защото и ваксинирани имат положителни тестове, защото 10% от починалите са ваксинирани, най-важното защото искат насила
------
Ot kude cherpite tazi informatzia!?
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2309 НеутралноТо пък с другото като ни е потръгнало. От такъв матереал -- толкоз.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Forest
Рейтинг: 1124 НеутралноЗащото вярват в световната конспирация - ваксините са конспирация, даже Ковид е конспирация. Това вярване е необоримо. Рискуват живота си заради него.
Истината ни прави свободни.whitemare
Рейтинг: 1836 НеутралноВаксинирането по принцип и ваксинирането за Ковид нямат абослютно нищо общо. Ваксинационното покритие в България по имунизационния каелндар е около 98%. Тоест митът за "лошите антиваксъри", които не искат да се ваксинират, защото четат фалшиви новини и са против ваксините яко издиша. Със сигурност има хора, които са твърди антиваксъри, но те са изключително малък процент. Останалите просто нямат доверие нито на властите, нито на здравната система, нито на ежедневната лееща се отвсякъде пропаганда за ваксиниране. Не може в държава, където има хора, живеещи с 200 лв на месец, държавата да ми демонстрира, че се е загрижила за тяхното здраве. Или пък за деца, имащи нужда за лечение в чужбина, за които събираме пари, капачки и правим благотворителни търгове. Хората усещат, че държава няма никъде, и изведнъж държавата се загрижила ужасно силно за тяхното здраве. Съжалявам, ама погледнато отстрани всеки нормален и трезвомислещ човек, ще започне да си задава въпроси.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациdedoliben
Рейтинг: 2328 НеутралноЗащото няма и най малка думица за преболедувалите.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIИ тия чикиджйи дето дращят платено преди мен също Дума не обелват по въпроса.
И накрая като се знаем що за Народ сме не ви ли се струва подозрителна тази избуяла загриженост за ближният и далечният която избуява напоследък от конкретни коментиращи?
lil_alex
Рейтинг: 1098 ЛюбопитноЕто как стигнах до идеята да пропусна тази ваксина. В началото доставиха някакви количества, но нямаше достъп - ОК, слагат ги на стратегически персонал. После пуснаха Астрата, в някакви гадни зимни месеци. Еми нямам навик да се редя на опашка пред фургони в студа, сореЕ.
После се заразихме и изкарахме вируса. През това време Астрата даде проблеми за млади жени и я спряха. Файзер нямаше, или пак се искаше някакво редене на опашка с плебсовете, гадост...
След това дойде лято, появиха се данни, че след преболедуване се чака 6 месеца.
През това време се случи вълната в Израел. Появиха се още данни, че тия ваксини са имали прекомерни обещания, вкл. да пазят от инфекция и да спират разпространението. Излязоха данни, че това не е така. После почнаха тук-таме изключения на болни с ваксина, ама болни на куче с 39 градуса. Опа, почнаха и да умират от ковид с ваксина. Медиите пробваха да си вържат гащите, като пишат, че с ваксина не се умира от ковид, а от "усложненията".
Опа, почнаха да умират здрави хора, гръмна това с миокардита, инсултите, поражения върху миелиновата обвивка на всички нерви и квадрипареза със слепота; Гиян-Баре, пареза на Бел, проблеми с цикъла и кървене при жените, тромбоцитопения...а социалките почнаха яко да цензурират всички тия новини и да слагат бележка, че ваксината е ефективна и безопасна. После медиите малко връзват гащи, че това са редки случаи и ползата надвишава риска.
Да бе, представете си семейство, в което всички се ваксинират. В резултат на това дядото на 96 се справя с короната, ама внукът-тийнейджър умира от странични ефекти, с което пред очите на дядото унищожава генетичната линия и дядото ще умре с това знание, че заради дъртия си г§з си е унищожил родословието.
И така, това е мисленето не на Ганя и Пена, а на образованите, които четат международни новини, гледат данните и си казват - това изобщо не се връзва, някой прави голяма беля с човечеството.
Мавродинов
Рейтинг: 647 НеутралноДо коментар [#19] от "Тsonkooo":
О, да .. ваксинирани имат положителен тест... КОИ ваксинирани? Тези, които са дали 300 лева за фалшиви сертификати!!!! Да, 300 лева имат да дадат за измама. А животоспасяваща ваксина безплатно не искат. А когато попаднат в болницата мълчат гузно. А после ревЪт за истинска ваксинация, но са в капана на лъжата
Ipolit
Рейтинг: 16 НеутралноДет се вика, може да те честваме като народен будител.
Аз обаче смятам, че решението за ваксиниране всеки трябва да го вземе лично и убедено. Това, че аз съм се ваксинирал, по никакъв начин не означава, че съм направил нещо смислено от здравна гледна точка, освен, че съм влязъл в графата на послушните. Ваксинирах се, когато мантрата беше, че ваксинираните не се разболяват и не пренасят. Сега мантрата е, че неваксинираните са прости. Поне туй ми остана - да не съм от простите.
pamela
Рейтинг: 2849 НеутралноМай пропуснахте други причини причина, а те са:
"Защото авторитети в медицината в България (Мангъров) твърдят, че от ваксината няма полза."
"Защото преди едни хора с авторитет в обществото първоначално ни убеждаваха, че от мерките няма полза и те само ограничават правата ни, а и заразата не била толкова опасна. Сега тези хора са на съвсем други позиции и ние се питаме кога са били искрени и кога не"
tsyrvulan
Рейтинг: 537 НеутралноДо коментар [#55] от "lil_alex":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Няма никакво лекарство или ваксина, даващи 100% сигурност, или без странични ефекти. Съгласен съм че при някои хора ваксините водят до усложнения, при други нямат необходимия ефект. Това са факти и никой не ги оборва. Но ако изключим този малък процент, е видно че мнозинството ваксинирани е в голяма степен защитено от ковид-19. Това също е факт.
Ipolit
Рейтинг: 16 НеутралноПо принцип, това, което си написал е пълна глупост, но в твоя случай не мога да те съдя. Има много като теб, които убедено го вярват. Което е хубаво, щото със сигурност живееш много по-спокойно.
Освен ако не замяраш неваксинираните с камъни, щото са ходещи убийци.
lil_alex
Рейтинг: 1098 РазстроеноДо коментар [#59] от "tsyrvulan":
Знам това, самата аз съм ползвала по-рискови терапии. Само че за мен е било важно да ги ползвам и не са масови.
Обаче точно тая ваксина е хептен конска, а сега в САЩ искат и дечица 5-11 да бодат, вече били платили дозите.
Предполагам знаеш за скандала с Виокс. Виокс е спряно лекарство, защото увеличава инфарктите с 34% над средното.
Файзер увеличава риска от миокардит при тийнове в пъти, не с проценти, а още не е спряна. И другите са така. Като риск са много над скандалния ефект от Виокс, при това Виокс е бил за по-възрастни, а ваксината убива млади хора.
pinoccio
Рейтинг: 520 ГневноАз нямам нищо против да се разделя с неваксинираните - имали били право на избо , няма да ми липсват.
Против съм обаче, да се харчат милиони от общите пари за да ги спасяваме като се натръшкат!
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1069 НеутралноДали ще се ваксинираш си е личен избор, всеки има правото сам да решава, все пак става дума за нашите тела!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#62] от "pinoccio":
Нали знаеш, че ваксинираните сте около 20% от обществото, някои вече са непродуктивни, тоест пенсионери.
На чии пари точно правиш сметка? И ще се справиш ли в общество от само ваксинирани, да не се окаже, че без Ганя, парите му и услугите му сте живи загинали?
pinoccio
Рейтинг: 520 ГневноДо коментар [#64] от "lil_alex":
Де бре, ако чакаме на вас, още фесове щяхме да носим. Или да се свиваме под нагайките.
Викаш, ок е да се дават милиони за лечение, при налична надеждна и евтина превенция - ясно защо не си се ваксинирал, толкова ти е умствения капацитет.
Умилих се как жалиш дечицата на САЩ, много се съмнявам така да жалиш нашенските сирачета - вчера научих, че познат е починал на 32, две дъщерички оставя...
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#55] от "lil_alex":
Аха, значи викате причините ви са същите фалшиви новини, заради които и другите не са се ваксинирали. Еми не сте оригинална! Вече сме ги чували всичките тези простотии. Вече МИЛИАРДИ са ваксинирани. Не милиони, МИЛИАРДИ. Значи според вас в момента върви най-голямата конспирация на земята, която включва стотици хиляди лекари, милиони медицински сестри и десетки милиони "умрели от ваксината". Щото ако дори един процент умират, то вече щяхме да имаме 25 милиона умрели от ваксината.
От опит да си изкарате много знаеща, се показахте, че сте си фейсбук леля...
wda36649348
Рейтинг: 8 ВеселоБългаринът не се ваксинира защото този, който го кара да се ваксинира е "работи" - "коуч по дизайн мислене"!
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#65] от "pinoccio":
Проблемът е там, че т. нар. превенция изглежда като да работи статистически. Само че биологичният механизъм нещо куца и дори с ваксина, си прихващат сериозната ковид пневмония.
А това е проблем, защото именно там се стига до скъпото лечение, при проблеми с дишането. От тях ваксината няма да те опази - ако вдишаш коронки до алвеолите и почнат да се множат, ще си хванеш пневмонийката.
И тъй като БГ лекарите няма да се сетят да ти изпишат стандартните лекарства, щото нали ковид и нова болест, ще си се давичкаш в собствен сос, а може и до вентилатор да стигнеш. И ваксината няма да ти помогне.
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#66] от "Ядосан Октопод":
Не са фалшиви новини, взимам ги само от Ройтерс. Фактчекнати, официални, научни, експертни, както си трябва.
И пак не се връзва добре картинката.
Noname
Рейтинг: 594 НеутралноНа това викам аз истински 'Булгар' - имал избор и той/тя решавали какво да правят с тялото си!? 'Булгар' знае винаги всичко и не вярва на никой, за да не го минат. Съпровожда ги вярването че ние българите сме велик народ, който всички останали се опитиват да изтребят по всякакъв начин особено 'американците'.
Трябва да е ясно че хора умират и всеки неваксиниран носи отговорност за това. Цял свят се ваксинира и започна да забравя за пандемията - у нас продължават вълните и ограниченията.
lil_alex
Рейтинг: 1098 ВеселоДо коментар [#67] от "wda36649348":
Точно, Ан Джак:)
Не че нещо, ама да имаш досег с ориента и някой да си мисли, че може ей така като на запад да ти вкарва в главата мисловни модели...
Булаир
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#26] от "GRUBO":
А какво правим с неваксинираните със задължителните васкини ??? Защо не погнем тях ??? Или БЦЖ-то не носи достатъчно печалба на Пфайзер, Майзер ... ???
Роси
Рейтинг: 7370 НеутралноДо коментар [#18] от "tsyrvulan":
От начало тръгнахме лошо и така си продължи.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#68] от "lil_alex":
А, вие освен имунолог сте и пулмолог! Добре че сте изкарала двойна специалност, че да ни образовате тук.
До коментар [#69] от "lil_alex":
А малко срам тука? Щото ако допреди малко бяхте просто деизнформирана, сега вече смело ме лъжете в очите. Айде сега една едничка статия да ми намерите от Ройтерс, където пише, че "увеличава риска от миокардит в тинейджъри в пъти, не с проценти", и къде ваксината е причинила слепота, и къде са умрелите. Щото май само вие сте ги чела тия неща. Да не е било "Райко" и да сте го чела във фейсбук?!
1984
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#1] от "L Glassman":
BG e мини империя на злото.трол тъп, преди беше телевизията, сега фейсбук, много сме, прости сме
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#74] от "Ядосан Октопод":
https://academic.oup.com/qjmed/advance-article/doi/10.1093/qjmed/hcab069/6206408
Когато имунната ти система почне да ти яде нервната система.
Ройтерс отдавна пише за ваксините и миокардита, доста са случаите: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/us-cdc-investigating-heart-problem-few-young-vaccine-recipients-nyt-2021-05-22/
Още от Ройтерс:
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/sweden-pauses-use-moderna-covid-vaccine-cites-rare-side-effects-2021-10-06/
Разбира се, всичко с много мек и внимателен изказ, но щом и Ройтерс го пише, значи има някакви проблеми.
И не, не съм пулмолог, имам двама в семейството с астма и още отначалото на пандемията коментирахме, че лечението е в съвсем друга посока, а не на най-опасното от вируса - пневмонията.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2791 НеутралноЧиста простотия !!!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !lil_alex
Рейтинг: 1098 ЛюбопитноA ето го и проучването за увеличен 5.34 ПЪТИ риск от миокардит при тийнове, след 2 дози Файзер, спрямо обичайните подобни състояния.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2109730
Ето и статията на Ройтерс:
https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-sees-probable-link-between-pfizer-vaccine-small-number-myocarditis-cases-2021-06-01/
Вече друг въпрос е 150-200 такива случая дали са малко или много, за мен са много и рискът е съизмерим със скандала Виокс. В минали години такова лекарство щеше да е изтеглено.
Иво
Рейтинг: 4085 Любопитно"Нека първо се опитаме да отговорим на обратния: защо хората се ваксинират срещу коронавирус? Ето няколко възможни причини (списъкът далеч не е изчерпателен):"
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Аз ще добавя още една причина, която за мен ще бъде водещата защо бих се ваксинирал в бъдеще, а именно: "Защото искам да пътувам в чужбина по лесно, вместо да си правя минимум по два PCR теста, може да мина и с една ваксина (засега, в бъдеще кой знае). Освен това за съжаление в много чуждестранни държави без да си ваксиниран не те пускат в ресторанти, музеи, галерии.... което е кофти, ако си турист и не можеш да ги посетиш, когато си там."
За мен лично това е единствената причина, която би ме накарала да се ваксинирам, иначе за моето лично здраве не се страхувам. Както и моите родители и близки, които от както почна пандемията са здрави слава Богу.
Дано Господ ни пази от болести, включително COVID-19. Защото всеки може да се разболее и да пострада тежко.
aspet
Рейтинг: 535 НеутралноКолко ще им се хванат разходите не знам, но със сигурност знам, че такава болница е поискала 5000 лева, за да приеме болен с Ковид.
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#80] от "aspet":
A преди някак са лекували пневмонии всякакви с пакет за 600 лева. Щото антибиотик, инхалации, 7-10 дни лежане и малко системи срещу обезводняването и дори кислород не струват мега пачки.
5,000 трябва да е за бая тежко състояние. Но пак съм ОК да ги платя, ако ще лекуват цивилизовано.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#76] от "lil_alex":
Айде почнахте да сучете тая истина както си искате.
Как един (1) случай на миелит в Индия, който впрочем е бил излекуван се превръща във "ваксината ви яде нервите".
Как "рискът от миокардит при боледуване от коронавирус е в път по висок от този, от която и да е ваксина" се превръща в "рискът от миокардит е пъти по висок като се ваксинирате".
Как от "увеличение с 0,0013% на миокардит при тинейджъри между 16 и 19" стигнахте до пъти повече?!!
Добре бе, не ви ли е срам? Ама поне мъничко?
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноВпрочем миокардитът естествено се представя от антиваксърите все едно е същото, като инфаркт. Доста се разчита на ниската медицинска култура на българина. Явно работи!
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#83] от "Ядосан Октопод":
Не бе, някакво леко състоянийце си е, в никакъв случай не е с висок риск от последващи проблеми и не ставаш бомба със закъснител. Само така леко увредено сърчице, то само си минава...
Сори, ама някои неща не могат да се замитат под килима. Ваксините нараняват и това е факт.
Вече е въпрос на етика кого пазим и колко си струва да нараним младите, за да пазим старите. Щото едно е да позаключиш децата в началото на пандемията, ама вече да им увреждаш здравето, за да пазиш хора на 80+ не е само неетично, то е дебилно.
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#82] от "Ядосан Октопод":
Вижте линка, увеличението в Израел е 5.34 ПЪТИ, не знам как четете данните. 5.34 ПЪТИ над нормалния рейт за тази популация.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#84] от "lil_alex":
А, дойдохме си на думата. "Ваксините нараняват и това е факт". Ами лек ден, нямам цял ден за фейсбук лели, двойни специализанти.
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#86] от "Ядосан Октопод":
Да бе, то и Исландия, и Дания и другите там държави ползват ФБ лели и заради това са спрели една марка ваксини, щото са КюАнон и вярват в кемтрейлс и плоскоземие...
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#86] от "Ядосан Октопод":
Да бе, то и Исландия, и Дания и другите там държави ползват ФБ лели и заради това са спрели една марка ваксини, щото са КюАнон и вярват в кемтрейлс и плоскоземие...
Николай Теллалов
Рейтинг: 583 Неутралноидиотска статия
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратсамо едно от многото възражения:
аз НЕ СЪМ човек, който върши онова, което държавата изисква
аз НЯМАМ доверие на държава и корпорации
но съм се убедил и "теоретично" и лично на практика (работил съм лаборант-химик в БАН), че на науката може и следва да се има доверие
оттук съм за ваксиниране
но - пак НА ПРАКТИКА - си личи как държавата и корпорациите вършат дивотии и цялата работа с ваксинирането върви като пиян селянин със счупени глезени, да не говорим пък още по-общо и дълбоко относно самото създаване и пускане на този вирус, жертване на здравето в името на икономиката (чети - печалбите на корпорации и частни собственици)
от моя гледна точка авторът има сбъркан мироглед
и бих си премълчал, защото като краен извод сме на едно мнение - ваксинирането е нужно нещо
но как да премълча, когато някой тъпо и настойчиво блъска внушенията, че само държавопослушковците са отговорни и се ваксинират, а мислещите самостоятелно и критично били върли антиваксъри!
невежеството сред населението е ПРИЧИНЕНО, и то НАРОЧНО от държавата и корпорациите, и то невежество с илюзия за "всеинформираност" - т.е. по-инатливо от предишното "класическо" невежество
и точно това невежество е отговорът на въпроса от заглавието
и послушанието пред властите няма нищо общо
(специално у нас ВЛАСТИТЕ даваха разнопосочни сигнали - и послушковците се объркаха, блокираха като бъгав софтуер)
та да повторя: идиотска статия
верноподаническа
ruse_island
Рейтинг: 937 НеутралноИ аз мисля, че е добре да има връзка м/у свободата да не спазваш медицински препоръки и някаква цена за това, тоест платена медицинска помощ при болнично лечение на ковид. Както в Конституцията - пациентът да има права, но и отговорности. Според мен е очевидно, че ако си убеден, че ковид не е проблем по принцип или за теб, би трябвало да си готов да платиш такава цена. Другото е двуличие.
amat
Рейтинг: 8 НеутралноНаоколо е пълно с хора, които:
- се хранят с всякакви нездравословни храни (все едно "тъпчат циганска торба", по прооф. Мермерски);
- през последната година и половина забравиха за каквото и да е движение, качиха по 20+ кг и не можеш да ги познаеш, ако не си сложат табела;
- пият неконтролируемо;
- пушат;
- самолекуват се с всякакви знайни и незнайни лекарства от интернет, и т.н.
Обаче:
безкрайно се притесняват какво има във ваксините и какви могат да бъдат последствията,
Защото:
- те знаят най-добре и повече от целия свят за всичко: футбол, политика, атомна енергия... ваксини.
Без коментар.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#85] от "lil_alex":
Малееееее, дявола чете евангелието! Мадам, не ме дразнете така, че ще ме баннат. Все пак, за ефект, си представете, че ви викам в лицето и плюнки летят от устата ми.
STANDARDIZED INCIDENT RATIO НЕ ЗНАЧИ КАКВОТО СИ МИСЛИТЕ!
Ето така работи тая гадна пропаганда. Линкват и във фейсбук това проучване и ѝ пишат с главни букви "ВАКСИНАТА ОБИВА ДЕЦАТА НА КЛЕТА МАЙКА БЙЛГАРИЯ 5.34 ПЪТИ ПОВЕЧЕ".
И те отварят, виждат числото вътре и айдеееееее, като запалят моторетката няма спирка.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#88] от "lil_alex":
А, тва е най-силният антивакс аргумент - някъде спират ваксината от предпазливост и вие оревавате с "ААААА, КАЗАХМЕ ЛИ ВИ, ЧЕ УВИВАТ".
Аз пак го казвам - спрете се! Спечелихте, драги антиваксъри! Българите са убедени да не се ваксинират. Просто спрете да лъжете вече, поне ни оставете да спасим още някой човек!
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#92] от "Ядосан Октопод":
Обяснете вкратце и просветлете какво значи. И защо е забелязано нещо нередно.
Николай Теллалов
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#83] от "Ядосан Октопод":
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинирата откъде да има някаква изобщо медицинска култура у българина?
да бяха заменили казармата с една година работа като санитари и санитарки
да бяха преподавали в училище един подготвителен минимум медицински знания
да не бяха правили болниците търговски дружества
да бяха насочвали тютюневите и алкохолни акцизи (първите са ПОВЕЧЕ ОТ ПЛАЩАНОТО ОТ ЕДРИЯ БИЗНЕС в хазната) към здравеопазването
да бяха наистина всички лекари образец за човещина и компетентност (доста от тях СА, ама калпавите се виждат повече и повече бели вършат)
и други подобни
ама - нъцки
откъде медицинска и обществена и всякаква обща култура?
ами властниците гледат да насаждат точно обратното - НИКАКВА култура, само рефлекс за подчинение на всяка заповед или "препоръка" свише, колкото и очевидно вредна да е за изпълняващия!
Булаир
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#82] от "Ядосан Октопод":
А нещо за риска от миокардит при здравите и НЕ ваксинирани спрямо същия риск при ваксинираните ??? Или тази цифричка я замитаме под килимчето ??? ... И не Ви ли е срам да ни пробутвате ваксини, при които страничните реакции и последствия все още се уточняват (мине се не мине 2-3 месеца и току цъфне някой нов страничен ефект) ???
44bond_street
Рейтинг: 285 НеутралноПо време на чернобилската авария официалната позиция на специалиатите беше да не се пие йод на корем, но тогавашните антиваксъри, разсъждаващи на принципа "лъжат ме, ще правя точно обратното" влизаха в болниците с изгаряния от много йод.
Баба ми ме гонеше с лъжица с йод и аз се борех с инфлуенса на приятелките и върху нея. 😄
Не че е някаква уникална българска черта - самоинициативата в посока контра на всичко, което ти казва властта, защото непременно те лъже. В много държави за този тип инфлуенсъри и фолоуъри вече се налага някаква принуда конкретно за ваксините, за тяхно добро.
lil_alex
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#97] от "44bond_street":
Кой е казал да се пие йод на корем, това са някакви идиоти, пили йодна тинктура. Дозата е в капки и си има препарат за пиене. И да, не само глупавите баби с лъжицата, ами точно медицинските лица знаеха, при това седмици преди общата публика.
Впрочем официално от аварията последствия няма, неофициално - медицинските лица са виждали неща, които няма да разправят наляво и надясно.
С ваксините е същото, лекари и практики виждат страхотии, ама им казват да си мълчат. Официални ваксините са безопасни, но то официално в Китай няма корона, а от Чернобил загиналите са официално 33 и няма данни за увеличена заболеваемост от рак. Официално. Неофициално - за повечето хора е направо шок колко хора се разболяват от рак, като бях дете беше някаква рядкост и се коментираше с години за само 1 човек като страшна трагедия, сега като че ли е във всяко второ семейство...
Krasimir Tunchev
Рейтинг: 68 НеутралноВаксинирането не върви,защото процентът на тъпаците е мнооого по-висок от процентът на нормалните.Доказателство е и мястото ни в Европа/не ЕС/!Това е тъжната истина!
Batezuzi
Рейтинг: 2008 НеутралноКаквито и странични ефекти да има най-вероятно от ваксината ще загубят работоспособност и/или живота си много по-малко хора отколкокото ако се изпоразболеем всички. Бързо създадената ваксина обаче на практика по-скоро е временно решение за проблема със смъртността, а не с премахване на за заболяването, защото както виждаме почнаха да слагат и подсилващи дози. В този смисъл едва ли има конспирация, защото дори наркопласьорите гледат да останат живи бъдещи потребители пък макар и зависими. Не изключвам да ползват ситуацията за замазване на грешни политики или преразпределяне на бизнес на глобално ниво, но това е нещо различно от ваксинирането.