Един ваксинационен Пилат Понтийски си измива ръцете

Ние налагаме ограничения, защото 80% не вярват в науката. И как МЗ се бори с тази тенденция? Измива си ръцете.

Ние налагаме ограничения, защото 80% не вярват в науката. И как МЗ се бори с тази тенденция? Измива си ръцете.



Коментарът е от профила на автора във "Фейсбук". Заглавието е на "Дневник". Поводът е кампанията на Министерството на здравеопазването във "Фейсбук", в която се рекламира миенето на ръце в момент, когато благодарение на масовата ваксинация Западна Европа се върна към нормалния живот. Преди три дни и кметът на Кричим отправи апел към съгражданите си, като посочи за едниственото надеждно средство срещу Ковид-19: "дистанция, маски, миене на ръце, лична хигиена".


Правя скрийншот, за да не изчезне този граунд-брейкинг гейм-чейнджинг криейтив на Министерството на здравеопазването.


Ние говорим за ваксинация, за управление на очакванията, за повишаване на доверието в институциите, за личен пример, за модерни комуникации, а какво получаваме в отговор - домашна снимка на миене на ръце.




Феноменално!


Да, през месец март 2020 г. това щеше да е актуално.


Днес е безсмислено.


Днес е смешно.


Днес е вредно.


Нормалните държави вдигат ограниченията, защото имат 80% имунизация на населението. Ние налагаме ограничения, защото 80% не вярват в науката. И как МЗ се бори с тази тенденция? Измива си ръцете.


Евангелие според Пилат
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете

Един ваксинационен Пилат Понтийски.


За пореден път ще попитам защо в Обществения съвет по информираност (или както там се казва) към МЗ няма нито един комуникационен специалист. Нито един представител на BAPRA ( Bulgarian Association of Public Relations Agencies ), нито един представител на Bulgarian Public Relations Association, нито един представител на някоя от другите комуникационни асоциации.


Няма отговор. Пилат Ваксинийски си измива ръцете.


А все повече животи си отиват...


Стига!


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (136)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Нали изчегъртаха НОЩ защото всявал паника. Нали за министър на здравеопазването сложиха антиваксър. Нали масово политици говореха с насмешка за Ковид 19.Нали по всички медии се разпространяваха конспиративни теории за Ковид 19 и за ваксините. Какво очаквахте да се случи?

  2. 2 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Като измрат още 50-60 хиляди души може ваксинационните нива да стигнат 30%.
    От Фейсбука доста народ изкука....

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Разстроено

    Любомир Аламанов за съжаление е прав! Както казваше един стар виц, ние сме не само 100 години назад, а и 35 години вляво...

  4. 4 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 982 Неутрално

    По принцип, българинът е песимист. Не вярва на науката, на управниците, на шефа си, на съседа си....... И на себе си дори. На него все някой му е крив. Все си мисли, че искат да "го прецакат". С такова мислене какъв прогрес и развитие чакаме?!

  5. 5 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2089 Разстроено

    Точно, но вече е късно.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на golqmsmotanqk
    golqmsmotanqk
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#11] от "hitcher":

    Костов, в далечната 99 г. го откри като талант и му даде старт в живота.

  14. 14 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Аналогията е неправилна.
    Пилат е вземал решения, относно живота на другите.
    Ние вземаме решения, относно собственият си живот и здраве.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Първият образователен срив на туземоподобните беше по времето на хиперинфлацията. Тогава обаче все още имаше учители мохикани. Сега е вторият образователен срив и той е тотален.
    Резултатът - драматичен.
    Е, кой знае, може все пак да се намери някой, който да излезе честно пред туземоподобните и да им каже, че са абсолютно неподготвени за бъдещето.
    Че ще се окажат мисловни и социални аутсайдери.

  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6412 Неутрално

    Нас най-много ни е страх, да не настинем и да не се минем. И понеже ваксината е "минавка", се страхуваме от нея. Освен това, понеже вирусът е "фалшив и безобиден", не ни е страх от него.
    Та така...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    "...Нормалните държави вдигат ограниченията, защото имат 80% имунизация на населението. ..."

    Временно отстъпват пред десетките хиляди протестиращи във Франция, Италия, Германия. Едновременно с това в ЕК умуват как зеления ковид сертификат да стане досие за следващите ваксини (трета бустерна, четвърта постбустерна, и т.н.)

  21. 21 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 1064 Гневно

    По принцип, българинът е песимист. Не вярва на науката, на управниците, на шефа си, на съседа си....... И на себе си дори. На него все някой му е крив. Все си мисли, че искат да "го прецакат". С такова мислене какъв прогрес и развитие чакаме?!
    —цитат от коментар 4 на papunqk


    Говориш глупости.
    Много бързо забрави какви опашки имаше за ваксинация и ваксини !!!!
    Това , че сегашната власт е некадърна причината е Радев !!!
    Защо Кацаров продължава да е министър ?!?

  22. 22 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    "Правя скрийншот за да не изчезне този граунд-брейкинг-чейнджинг-криейтив на...". О, език свещен на моите деди!!! Хафтура се е наглъфал с чуждици, като бибе с дуди и ги използва навсякъде. Демек, вижте ма, колку съм умничък. Ха! "Криворазбраната цивилизация" си е актуална и днес. Колкото до ваксинирането, съгласен съм всеки да се ваксинира. Ако иска. Въпрос на личен избор.

  23. 23 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2421 Неутрално

    Много добър и професионален текст на Аламанов, както винаги, впрочем!Колко жалко, че онези, за които е предназначен проявяват нулев интерес към четене и разбиране...!!!
    —цитат от коментар 17 на selqnin



    До коментар [#17] от "selqnin":

    Текстът му е пълен с противиречиви послания и заключения, човече! Те са чисто политически обосновани, а не логически!

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Има нужда от нулиране и рестарт на системата, затова има нужда и от пандемия. И тя удобно се появи в точния момент. Или беше организирана. Да му мислят бедните. Както винаги.

  26. 26 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 887 Неутрално

    В България населението целеносачено и организирано се зомбира във всякакви конспиративни теории. В праймтайм се пускат всякакви откачалки да говорят за битки с извънземни за гущероподобни и т.н. и т.н. Никой не е разследвал как и защо се промотират такива ненормалници. Мозъкът на 2/3 от българите е напълно разкашкан.
    Пълен локдаун на руските креатури в България! Разследване на медии имжурналисти. Толкова са му отпуснали края, че дори не си замитат следите.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  27. 27 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Простия човек не мож лесно го промениш,съжалявам за първите починали от ковид,за последните не

  28. 28 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    До коментар [#18] от "zxe00613919":

    Вече им наливат акъл/знания през писания по реснички социални мрежи. Писачи, като този.

  29. 29 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Никой не смее да назове причините за положението. Първо, няма държава - от десетилетия, не от вчера. Второ, никой не смее да гъкне срещу слободията и разпищоленият българин. Един Алибегов, две агитки, профсъюзи боклуци и продажни медии управляват улицата. Тотален срив на образованието, "образоване" във "Фейсбук", съответно всяка надежда за каквато и да е мисловна дейност оставете. Никой не гъква, че в сполучливите европейски модели ваксинацията беше наложена с безпрекословна решителност. А тук сме заливани от "специалисти", щабове и некадърност. Незабавна ваксинация на всички. Било ковид война? Ами, след като е война, режимът трябва да е военновременен!

  30. 30 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Весело

    До коментар [#23] от "batzdravo":

    Кои/какви са "политически обоснованите послания" - според вашият "титаничен" контент анализ???

  31. 31 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":Има нужда от нулиране и рестарт на системата, затова има нужда и от пандемия. И тя удобно се появи в точния момент. Или беше организирана. Да му мислят бедните. Както винаги.
    —цитат от коментар 25 на Vlado Nikolov



    До коментар [#25] от "Vlado Nikolov":

    Животът не може да се рестартира. Той не е електронна игра.
    Целта на политиците-психопати е да изолират хората един от друг и затова наложиха измислената пандемия. Когато хората са изолирани,може по-лесно да им се наложи тоталитарен режим,тоест комунистически режим.

  32. 32 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    През зимния грипен сезон 2017г.-2018г. в Германия починаха 25 000 души, и почти никой не научи.
    https://www.dw.com/bg/в-германия-умряха-25-000-души-от-грип-и-нищо-не-последва-а-днес/a-53506115

    През 2009г. от свинския грип SARS (ковидът му е разновидност) в света починаха 50 млн ( 2 пъти повече от ковида), и много-много не се чу. А дали още тогава на фарма далавераджиите не им хрумна да завъртят актуалната истерия?

  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    До коментар [#4] от "papunqk":

    Така е по принцип, но все пак не всички българи са така.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    През зимния грипен сезон 2017г.-2018г. в Германия починаха 25 000 души, и почти никой не научи...... А дали още тогава на фарма далавераджиите не им хрумна да завъртят актуалната истерия?
    —цитат от коментар 32 на pontius_glarus


    Всъщност някой спомня ли си медиите да са ни съобщавали за 85 и 93 годишни починали от грип?
    Аз не си спомням. Докато вече ежедневно ни заливат с подобна информация, и най-вече държат да ваксинират точно хората на пенсионна възраст, особено в старческите домове....

  35. 35 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#32] от "pontius_glarus":
    Свински грип или H1N1 (2009 - 2010)

    През април-май 2009 г. в Мексико и Съединените щати е открито огнище на нов щам на грипния вирус. СЗО и центровете за контрол и профилактика на заболяванията на САЩ изразяват сериозна загриженост за този нов щам, защото се предава много от човек на човек, а в Мексико за много кратък период има висока степен на смъртност. Нова форма на вируса на грипа заразява приблизително 60.8 милиона души в САЩ, като смъртните случаи в световен мащаб са 575 400. Наречен е "свински грип", тъй като предава от прасета на хора и се различава от типичните грипни зарази по това, че 80% от смъртните случаи, причинени от вируса, настъпват при хора по-млади от 65 години, докато до тогава от 70% до 90% от смъртни случаи от грипни вируси се наблюдават при по-възрастните, над 65-годишни хора.

  36. 36 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Айде бе? Няма данни, друг път. Няма нужда от мерки? Дори при грипна вълна се вземат мерки, макар че от грип има по 100 000 човека починали годишно. А за ковид, от който починаха близо 5 млн за година и половина, науката казвала, че няма нужди от мерки?
    Бих те попитал един въпрос, ама знам, че модераторите ще ми изтрият поста.

  37. 37 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    А междувременно линейките като гламави обикалят болниците, напълнени с всякакви само и само за да се усвояват парите от здравните пътеки, и тук-там някой (някоя) умира по пътя.

  38. 38 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    До коментар [#31] от "deaf":

    Животът - да. Какво обаче ги интересува обикновения човек тези, които живеят по върховете в световен мащаб? А, зелените талибани?

  39. 39 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    До коментар [#34] от "pontius_glarus":

    Всяване на паника и ориентиране към "правилното мислене и действие".

  40. 40 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Неутрално

    До коментар [#36] от "T.M.":

    В световен мащаб са 1 до 4 милиона човека. От обикновен грип.

  41. 41 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    как да вярваме като Кунчев се зарази, не е спазвал мерките, които сам наложи ли?

  42. 42 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    До коментар [#1] от "constatator":

    Да не би Мутафа да ти липсва за кафето сабалин?

  43. 43 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Авторът се е загрижил за това защо нямало специалист по PR в съвета на МЗ. А трябваше да е загрижен защо нямаше нито един вирусолог в НОЩ!!! След като година се постилаха откровени лъжи и изсмукани от пръста мерки, прилагаха се нелепите съчинения на СЗО и се въвеждаха силови ограничения, нямащи никаква научна обосновка, сега не знам какъв PR ще ми върне доверието в подобна институция. Защото министъра и заместниците може да са нови, но шефовете на отдели и "експертите" са си същите.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на truder
    truder
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Най-лесно е да обвиняваме властите, до като ония идиот Мангъров, братчето му Чорбанов, пикаещият във фонтани и всякаква подобни провалени политици, пият мозъка на българите, с активното съучастие на всички медии. Бе поне тези 3-та да ги бяха въдворили в някоя лудница, щеше да е добро начало!!!
    —цитат от коментар 6 на Viva la Evolution


    Прави ми впечатление, че в момента политиците или директно говорят в тона на "антиваксърите" /против ковид ваксините само, както те твърдят/ или най-малкото избягват да се изказват в защита на ваксинацията, белким спечелят някой глас повече. Ловят шарани направо с мрежата.
    Такива, които обвиняваха преди това как държавата не се справяла с пандемията, сега се изказват, че имало твърде много ограничения.
    Напред господа политичари! За собственото благо!

  47. 47 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#14] от "atmanpg":

    Какъв собствен живот, бе! Ти да не живееш сам на тоя свят, че говориш за "собствен живот"! Седнал в автобуса един насреща ми без маска, киха и кашля. Колега хванал ковид и крие от всички, за да не си стои вкъщи. Съответно праща и децата си на училище. Това ли наричаш грижа? Аман от неграмотници!

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    ..... А за ковид, от който починаха близо 5 млн за година и половина, науката казвала, че няма нужди от мерки? .....
    —цитат от коментар 36 на T.M.


    Като станем 10 млрд върху Земята ще умират и повече.

  51. 51 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 827 Неутрално

    В крайна сметка хората като искат да са дебилни недоверчиви идиоти оставете ги да бъдят такива и да измират! Насила хубост не става

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 2204 Неутрално

    До коментар [#15] от "john_3volta":

    Браво, в десятката!

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  54. 54 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#47] от "murttle":

    Конституционният съд на СЛовения забрани ваксинационните сертификати и маските. Нещо да мецнеш за това?

  55. 55 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    При пандемия Ситуацията е динамична , а не академична. Някои
    политически артисти се опитват да се възползват, познавайки добре българската народопсихология. Едно отговорно правителство трябваше вече да е поставило нещата на плоскостта на националната сигурност. Вичко живо - надлежно информирано за това и съответно препарирано. Отклоняването на ваксинация е престъпление срещу обществото. Много съм изненадан от некадърността на привременното правителство и неговия ментор. Ама, това е стандарта в страната. Оперативна парализа - в икономиката и в политиката . . .

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3814 Весело

    Авторът сигурно хич не обича да си мие ръцете.
    В детската градина едно време имахме един дето се криеше измежду тези дето вече са си измили ръцете за да не го карат да ходи до умивалнята.
    Любчо!
    Това ти ли си бе?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  60. 60 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3246 Неутрално

    До коментар [#1] от "constatator":

    Точно така. Темата за ковид се политизира още от самото начало на пандемията като се отричаха мерките, които се въведоха. Е, по-късно същите мерки се въведоха и в повечето държави, като България беше една от първите в Европа, която ги въведе.
    Затова и в началото процентът на заразените беше нисък.
    При това положение се усили натъскът за отмяна на някои мерки, правителството се поддаде и заразата плъзна.
    След това следваха обвинения защо нямало ваксини, след като те недостигаха по целия свят. Защо били поръчали от тази, а не от онази ваксина все едно някой предварително е знаел, че ще има забавяне или пък е бил наясно със страничните ефекти и ефективността на ваксините.
    Използваше се всеки повод да се критикува дори и в разрез със здравия разум. Даваше се трибуна на мангъровци, антиваксъри и обикновени критикари.
    В другите държави управляващи и опозиция се обединиха и не си правиха пиар за сметка за здравето на населението. Всичко това внесе объркване сред хората, които се чудеха на кой авторитет да вярват. Един им говори едно, друг - друго.
    Резултатът - изобилие от ваксини, които или се изхвърлят или подаряват, фалшиви сертификати и нов пик на епидемията с много смъртни случаи.
    И разбира се, никой не си признава отговорността за изказвания и публикации в началото на епидемията.

  61. 61 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    До коментар [#35] от "drill":

    50 млн бях го срещнал някъде, но сега потърсих по-точни цифри, и намерих подобни на твоите данни. И все пак съм малко скептичен към статистиките, за хонконгския грип от 1968г. - 40 000 починали във ФРГ, и около 10 000 в ГДР. В световен мащаб над 1 млн. А дали са починали точно от грип, или от някакви усложнения?
    Всъщност все още не сме малко, преживелите дървени и грипни ваканции, така че епидемиите не са от днес, не са и от вчера. Но съм много скептичен към съжаленията за 90 годишните, загубили битката с ковид.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1854 Неутрално

    За пореден път ще попитам защо в Обществения съвет по информираност (или както там се казва) към МЗ няма нито един комуникационен специалист.

    Защото нашите комуникационни специалисти са менте.

    Повече вредят отколкото помагат.

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  64. 64 Профил на Born
    Born
    Рейтинг: 576 Разстроено

    Завчера говорих с една моя позната фелдшер в малко градче от Югоизточна България. Та според нея за нищо на света не би се ваксинирала, ваксините освен опасни с нищо и не помагали. Така считали и всички всички останали в здравния им център и заради това нямало да се ваксинират- въпреки оценките и мненията по въпроса на водещи имунолози и експерти по цял свят. И въпреки спадащият брой заразени и смъртни случаи в страните от Западна Европа, където вече свалят ограниченията/естествено само за ваксинирани и преболедували/.
    Мъжът й пък по цял ден, освен да си бара ..., гледа конспиративни канали в ю туба, най- любимият от които му е /съвсем сериозно !!!/ един според който американците и руснаците отдавна имат бази на Марс и там водят война помежду си. Която естествено руснаците са на път да спечелят. Та пред техните "здрави" аргументи по този и други въпроси аз съвсем логично се отказах да споря.. Изобщо мрак и средновековна тъпота цари в тази територия !!!

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    До коментар [#18] от "zxe00613919":

    В духа на Вашите думи - напоследък доста се говореше, че учениците остават функционално неграмотни. Чудя се дали може да се проведе изследване какъв е процентът на функционално неграмотните българи. Резултатите ще са любопитни, а и може да дадат отговор на екзистенциалните въпроси.

  67. 67 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Не съм К19 ваксиниран, но съм с пълен набор от задължителните ваксини. Децата ми също. В началото на ковид-истерията реших да изчакам, докато фирмите си довършат тестовете върху първите , които им повярваха. ... След това започнаха да изскачат едни "безобидни" странични ефекти като тромбози, миокардити, неврологични ... След това се разбра, че и ваксиниртаните ги хваща ковида , че даже самите те разпространяват вируса ... След това се оказа, че и ваксинирани умират при заразяване ... След това се оказа, че трябва трета доза, защото "само" с две нещо не става, даже е по-добре и четвърта ... ?! ... След това се оказа, че преболедувал може да е с по-силен имунитет от ваксиниран, но няма право на "зелен" сертификат ... През цялото това време върви една подмолна война за пазарен дял, геополитика, печалби, бонуси, клинични пътеки, доплащане - науката е някъде в миманса ...
    Само две неща не се промениха през цялото това време:
    - Изискването за подпис (все още никой не ми е дал смислен отговор, защо за БЦЖ-ваксината не се изисква ?)
    - Истеричните обвинения, че такива като мен са прости, неграмотни, чалгари, русофили (?!) ....
    Е, как след такава "успешна" ПР кампания да се ваксинирам ???

  68. 68 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    "...Чудя се дали може да се проведе изследване какъв е процентът на функционално неграмотните българи...."

    Не знам дали правиш разлика между грамотен, образован, и едно измислено от мен понятие "елитар" (с добро образование)?
    Грамотен, означава да може да чете и пише - в Европа всички са образовани (или почти всички).
    Образован означава да има диплома - у нас такива бол, да не говорим за професорите и доцентите на глава от населението.
    Но с добро образование, елитно образование процентът страшно намалява, и в това няма нищо случайно. Човек с диплома не желае да е наемен работник, особено пък да е в производство.

  69. 69 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3490 Неутрално



    "......Грамотен, означава да може да чете и пише - в Европа всички са образовани (или почти всички)......
    —цитат от коментар 68 на pontius_glarus

    Малка грешка, мисълта ми бе ч в Европа всички са ГРАМОТНИ (или почти всички).

  70. 70 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 1064 Неутрално
  71. 71 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    До коментар [#67] от "Булаир":

    " След това се разбра, че и ваксиниртаните ги хваща ковида"

    Не, още тогава се разбра това нещо, защото никой никога не е твърдял, че ваксините са 100% ефективни, напротив за всяка ваксина имаше определен % на ефективност, което впрочем е валидно и за всяко друго лекарство. Не знам дали не сте го чул, макар че се повтаряше и се повтаря почти всеки ден или просто се опитвате да манипулирате хората. И в двата случая говори много лошо за Вас.

  72. 72 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    До коментар [#68] от "pontius_glarus":

    Не виждам къде коментирате моето изказване, което се отнася до ФУНКЦИОАЛНА неграмотност. Простично казано четеш, пишеш, слушаш, може всякакви дипломи да имаш, но не разбирш. Точно, както е случаят с коментара Ви на моя коментар.

  73. 73 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2421 Весело

    До коментар [#23] от "batzdravo":Кои/какви са "политически обоснованите послания" - според вашият "титаничен" контент анализ???
    —цитат от коментар 30 на selqnin



    До коментар [#30] от "selqnin":
    Цитат от статията:"Да, през месец март 2020 г. това щеше да е актуално.
    Днес е безсмислено.
    Днес е смешно.
    Днес е вредно.
    Нормалните държави вдигат ограниченията, защото имат 80% имунизация на населението. Ние налагаме ограничения, защото 80% не вярват в науката. И как МЗ се бори с тази тенденция? Измива си ръцете."

    Прочети, човече, цитата с разбиране!
    Всички май очаквате чудеса от служебното правителство, но сегашното положение, като осмислиш ситуацията, е следствие от много натрупани грешки на предишното такова! Сигурен съм, че можеш и сам да анализираш кои и какви са те!

  74. 74 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Антиваксърите трябва да си потърсят обяснение защо така експлозивно нарастна населението на земята.
    Ще имат право да обвинят ваксините и за екологията и за изчерпване на природните ресурси.

    подпис
  75. 75 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#67] от "Булаир":" След това се разбра, че и ваксиниртаните ги хваща ковида"Не, още тогава се разбра това нещо, защото никой никога не е твърдял, че ваксините са 100% ефективни, напротив за всяка ваксина имаше определен % на ефективност, което впрочем е валидно и за всяко друго лекарство. Не знам дали не сте го чул, макар че се повтаряше и се повтаря почти всеки ден или просто се опитвате да манипулирате хората. И в двата случая говори много лошо за Вас.
    —цитат от коментар 71 на Мондиана


    До коментар [#71] от "Мондиана":

    Не исках да влизам в полемика, но и на Вас ще задам въпросите, на които все още не съм чул смислен отговор:
    - Защо за задължителните ваксини не се изисква подпис ? Очаквам научно-обоснован отговор, а не "Защото са задължителни" .
    - Колко време трябва да мине, докато станат ясни ВСИЧКИ странични ефекти от дадена ваксина ?
    - Кой критерий е еднозначен, че човек има изграден К19 имунитет - фактът, че си ваксиниран ? ... преболедувал ? ... брой антитела ? ...

  76. 76 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Българите, ако така разсъждаваха за всичко, нямаше да сме абонирани за последното място в ЕС.

  77. 77 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    доверието в институциите и доверието в науката, събрани в едно възражение, ме подсещат за инфантилната идиотия от сорта "не обичам химията, защото даскалката беше гадна"

    НЕ Е нужно да имаш доверие в институциите на държавата, за да имаш доверие в науката - и обратното
    даже НЕ препоръчвам сляпо доверие към никакви институции, винаги критично... но не малоумно!
    например: пак институция е поставила табелки като "високо напрежение, пази се"; по логиката на някои персонажи, щом аз не вярвам на институциите, трябва тутакси да пренебрегна табелата. Само че така разсъждават глупаците.

    специално в случая - имам доверие на болница, но не и на министерство, а в дадена болница имам доверие не на болницата като "изобщо", а на конкретни лекари
    и питам учили медицина и биология хора дали нещо прочетено е вярно или е пусната в мрежата измишльотина

    но да си припомним едно нещо: самите кадри от институции, вкл болници, НЕ БЪРЗАХА да се ваксинират, което създаде определени съмнения
    друго: премълчаването и лъженето от страна на институциите е норма като практика - оттук пак почва за съмнения

    и на последно по ред, но не по важност място - ОБРАЗОВАНИЕТО
    отдавна то у нас е на плачевно ниво
    отдавна примерът на "успяващи в живота" необременени с "отвлечени знания" и обща култура тарикати е по-заразен от примера на "зубърите"
    може да се каже, това бе държавна политика - на думи говореха за образованост, на дело поощряваха простотията и неграмотността - от мързел, от собствена простотия... но най-вече - изгода, защото невежите по-лесно се управляват, при все че те като защитна реакция развиха магарешки инат, който не е пречка за опитен манипулатор, какъвто е държавата

    така че нещата не били чак толкова простички
    но пък и не са сложни, за да не се оправи човек с тях
    и щом виждаме неоправия - значи няма желание за такава

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  78. 78 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Какъв собствен живот, бе! Ти да не живееш сам на тоя свят, че говориш за "собствен живот"! Седнал в автобуса един насреща ми без маска, киха и кашля. Колега хванал ковид и крие от всички, за да не си стои вкъщи. Съответно праща и децата си на училище. Това ли наричаш грижа? Аман от неграмотници!
    —цитат от коментар 47 на murttle


    И какво като киха и кашля?
    Ти нали си ваксинирана?
    Какъв ти е проблема тогава?

  79. 79 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    До коментар [#66] от "Мондиана":

    Няма нужда, отговора е известен от отдаван - 80% са пълни и завършени идиоти.

  80. 80 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    абе мийте ги тия ръце бе другарко петрова

  81. 81 Профил на Истината
    Истината
    Рейтинг: 39 Неутрално

    Този "Пи-ар експерт" да беше се погледнал - какво е "пи-ар-ствал" преди по-малко от година:

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2020/12/26/4157361_na_finala_na_vaksinite_busche_za_krenvirshi_i/

    Тогава не му е харесвало, че ваксините се возели с бусчета за кренвирши. Ами возеха се, другарю експерт, защото всички искаха да се ваксинират и държавата не смогваше да доставя ваксините, раздаваха по десетина дози на ДжиПи-тата, които се редяха на опашки от сутринта. Бусчета за кренвирши, но се правеше, каквото е възможно, за да се осигури ваксинацията и да се спасяват човешки животи. По същото време вие горяхте маски на жълтите павета и плюехте по Борисов:

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2020/09/10/4111791_niakakuv_si_na_kogoto_nie_plashtame_zaplatata_me/

    Нали знаете, че всичко се връща! Ето ви сега "по-доброто" управление, което ни докарахте. И хем вие ни го докарахте, хем се опитвате да изкарате някой друг виновен! А вие кога ще сте виновни за нещо?

  82. 82 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    Христо Иванов ваксинира ли се да даде пример?
    Мирчев?
    Ген.Наско?
    Цонка?
    Белобрадата Коза?
    Радан БХ?
    Сандев?
    не сме видели

    и двамщата шмекера избегват тая тема
    нъл са борат за гласове на балъци

  83. 83 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    [quote#78:"atmanpg"][/quote]

    Какъв е проблема ще разбереш зимата...
    Проблемът е икономически . Парите за лечение , подпомагане и т.н не падат от небето , а излизат от нашите джобове !!!

  84. 84 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Нали изчегъртаха НОЩ защото всявал паника. Нали за министър на здравеопазването сложиха антиваксър. Нали масово политици говореха с насмешка за Ковид 19.Нали по всички медии се разпространяваха конспиративни теории за Ковид 19 и за ваксините. Какво очаквахте да се случи?
    —цитат от коментар 1 на constatator


    и Кантарджиев пенсионира онуй злобното
    и Балтов разкара
    къде са лекува от ковид у болницата му

  85. 85 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Ваксинационен провал, виновни пак няма. Класика. Иначе па като е да се явят на избори, не можеш да се отървеш от тях. Сега по-ниски от тревата.

  86. 86 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#60] от "pamela":Темата за ковид се политизира още от самото начало на пандемията като се отричаха мерките, които се въведоха. Е, по-късно същите мерки се въведоха и в повечето държави, като България беше една от първите в Европа, която ги въведе.

    увабице ногу си права
    обаце би ли уточнила КОЙ политизира темата
    що тя сама не мой са политизира.
    да са знае.

  87. 87 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Как само сменихте плочата „Дневник"!!!
    А бяха времена, когато пак така от Фейсбук, щедро и напоително, пускахте ежечасно бълнуванията на всякакви анти-ковидари, ант-ваксъри...въобще анти на всичко!
    И най-любими ми бяха тези на юристите, които промотирахме – ама не може да има ограничения, ама не може да ни карат да носим маски, ама...ама...ама...Е, затова сме днес така! СРАМ!!!

  88. 88 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1041 Весело

    Ама тя науката е измислена от Сорос, Иван Костов и Илюминатите, за да ни чипират всички поред! РТ ми го каза.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  89. 89 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Един мой познат ми каза - Ще ме ваксинират, само ако ме убият!

  90. 90 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Какъв е проблема ще разбереш зимата...Проблемът е икономически . Парите за лечение , подпомагане и т.н не падат от небето , а излизат от нашите джобове !!!
    —цитат от коментар 83 на drill


    Е и ?
    Свободата на личността иска жертви.

  91. 91 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Един мой познат ми каза - Ще ме ваксинират, само ако ме убият!
    —цитат от коментар 89 на balkantourist


    И аз го казвам.

  92. 92 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Самият президентин дръпна драматична реч за отнетите свободи по време на първата вълна. По време кога се раздърпаха окончателно с Баце.
    И онова театро на Шипка. Инак до тоя момент българинът проявяваше учудваща дисциплина. Що ги забравяте тия неща ?

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  93. 93 Профил на truder
    truder
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#67] от "Булаир":

    Е, ти си си в таргет групата на световните конспиратори.
    Добре, че е нямало интернет когато са почнали да слагат БЦЖ, против хехатит, шарка и т.н. защото още щяха да твърдят, че не са достатъчно изпитани и имат странични ефекти и не са 100% ефективни.
    А, знаете ли върху колко души са изпробвани тези ваксини преди да се употребяват? Или какви странични ефекти имат ваксините, които сте сложили на децата си, защото и те имат немалко.

  94. 94 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Вси протестъри виеха постоянно що били затворили Витоша. Тогава бяха макс. 50 на ден заразени. Може пък да е имало смисъл от затварянето . Ето ,сега Витоша е отворена , има по 5000 заразени но пък сте свободни. Радвайте и се на свободата, нали това искахте.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  95. 95 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 923 Любопитно

    ПиАр-ът иска ПР-и да участват в органи на Министерство на здравеопазването, ама ако държавата реши да прати човек в борда на директорите на неговата фирма, ще опищи света оттук та до Европейския съд по правата на човека. Що така бе, Миме?

  96. 96 Профил на Dian Kostadinov
    Dian Kostadinov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#67] от "Булаир":

    Радвам се, че все още има мислещи хора и аналитични като Булаир. Подкрепям мнението му изцяло.

  97. 97 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#62] от "mitaka_1":

    НЯМАТ ПРАВО НА МНЕНИЕ И НЯМАТ ПРАВО САМИ ДА РЕШАВАТ ДАЛИ ДА СЕ ВАКСИНИРАИ И СПАЗВАТ ПРОТИВОЕПИДЕМИЧНИТЕ МЕРКИ ИЛИ НЕ!
    Доколкото тяхното поведение засяга моята и на другите сигурност НЯМАТ ПРАВО да кихат срещу мен и да ръсят зарази.
    Щом толкова са "свободолюбиви (разбирай безотговорни) да бъдат така любезни да си изберат един "остров" на свободата и да се съберат там със себеподобните си идиоти.
    При една хопотетична такава ситуация, като се съобразим с прословутите 80%, то този остров би потънал, претоварен от мераклии за "свобода"

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  98. 98 Профил на мАГариан
    мАГариан
    Рейтинг: 469 Неутрално
  99. 99 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#1] от "constatator":

    За тия журналисти, министри и тем подобна паплач е важно пРезидентът да бъде преизбран за да помогне на Македония да влезе в ЕС, да наложи истанбулската конвенция, да затвърди джендър политиците като Киро канадеца и Асен корупционера! Пък народа и държавата вълци я яли!

  100. 100 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 923 Неутрално

    До коментар [#62] от "mitaka_1":НЯМАТ ПРАВО НА МНЕНИЕ И НЯМАТ ПРАВО САМИ ДА РЕШАВАТ ДАЛИ ДА СЕ ВАКСИНИРАИ И СПАЗВАТ ПРОТИВОЕПИДЕМИЧНИТЕ МЕРКИ ИЛИ НЕ!Доколкото тяхното поведение засяга моята и на другите сигурност НЯМАТ ПРАВО да кихат срещу мен и да ръсят зарази.Щом толкова са "свободолюбиви (разбирай безотговорни) да бъдат така любезни да си изберат един "остров" на свободата и да се съберат там със себеподобните си идиоти.При една хопотетична такава ситуация, като се съобразим с прословутите 80%, то този остров би потънал, претоварен от мераклии за "свобода"
    —цитат от коментар 97 на serafin


    А няма ли да стане по-лесно, евтино и прогресивно, вместо да ги чакаш любезно да се изолират на остров, ти да се преселиш в една по-прогресивна страна, където 80% от хората са ваксинирани професори по вирусология, а не дебили? Или просто гледаш кое на теб ти е по удобно? Е, каква изненада, и те са като теб, и те гледат каквото им е по-удобно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK