Хей, Оскар, ти роден наш

Защо български филм пак няма да бъде номиниран за Академичната награда

© Associated Press

Защо български филм пак няма да бъде номиниран за Академичната награда



Анализът е препубликуван от в. "Сега".


Близо 100-годишните награди на Американската филмова академия година след година губят телевизионна аудитория, блясък и дори - донякъде - престиж, но у нас всяко тяхно споменаване предизвиква земетръс девета степен. Така е в малките държави с малки филмови индустрии, които отчаяно се нуждаят постиженията им да бъдат признати от големите. Пък и не само тук, навсякъде по света за средния зрител пред малкия екран - и дори за този, който чат-пат си купува билет за големия - златната статуетка на чичо Оскар си остава най-разпознаваемият знак за успех в света на киното; не "палмите", "мечките" и "лъвовете" на големите фестивали, ценени повече от критиката.


Ето защо не е чудно, че последната седмица премина във вълнения около избора на филм, който да представлява България на 94-тите награди "Оскар". Трябва да отбележим, че - цитат по Теодор Ушев - по традиция




нашето участие там е на олимпийския принцип


Единственият плах успех е достигането на "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде" (2008 г., режисьор Стефан Командарев) до т.нар. шортлиста от 9 или 10 заглавия, сред които се избират престижните пет номинирани. Филмът е копродукция с Германия, Словения и Унгария, заснет е по романа на пишещия на немски писател от български произход Илия Троянов и е с участието на сръбската кинозвезда Мики Манойлович, познат от шедьоврите на Кустурица "Баща в командировка" и "Ъндърграунд". Та сигурно, освен качествата на филма, всички тези фактори са наклонили везните, но този малък успех си остана единствен за киното, създадено в България.


Успехите на Мария Бакалова (номинации "Оскар", "Златен глобус" и още десетки) в американския филм "Борат", както и на аниматора Ушев със "Сляпата Вайша" (номинация за най-добра късометражна анимация, от името на Канада) и "Физика на тъгата" (шортлист при анимациите) не могат да се броят точно за български, макар че и те разпалват у нас прекомерни страсти. Не, дори забавната сценична каскада на Димитър Маринов, който изигра малка роля в наградения за най-добър филм "Зелената книга", не можем да броим за успех на българската кинематография.


В същото време ни се иска - как да не ни се иска,


всичките ни съседи имат вече номинации,


дори братята македонци, към които обикновено гледаме с известно присмехулно високомерие (и двата им филма, за които са били номинирани - игралният "Преди дъжда" и документалният "Медена земя", са разкошни). И все пак, българското кино започна да произвежда известни надежди в последните години, да създава някакъв конвертируем продукт, който стига ако не до наградите, то поне до селекциите на големите европейски фестивали... Защо тогава оставаме отчаяни олимпийци, за които важно е главно участието, на "Оскарите"?


Скандалът от последните десетина дни дава някои отговори. След като години наред българският претендент бе избиран от Националния съвет за кино (къде сполучливо, къде не дотам, а понякога също със скандали), тази година поради неработещ парламент и Закона за филмовата индустрия се наложи набързо да бъде свикана комисия от седем души, която да избере съобразно протокола на академията българския претендент за "Оскар". В комисията бяха кинокритиците проф. Божидар Манов и Александър Грозев, режисьорите Теодор Ушев, Ралица Петрова и Виктор Чучков, кинооператорът Светла Ганева и бившият ректор на НАТФИЗ проф. Любомир Халачев. Новината за избора на "Страх" на Ивайло Христов за малко да мине мирно и тихо, но два дни по-късно Теодор Ушев избухна в социалните медии. "Българското кино продължава да се води и кара от архаични и съмнителни принципи и авторитети. В България продължава да има Системен расизъм, Системен сексизъм и Системен културен дениализъм", написа той, визирайки загубата на "Жените наистина плачат" от "Страх" с 3:4 гласа. Включиха се и режисьорките на загубилия филм Мина Милева и Весела Казакова, след което разговорът премина в медийното поле, където най-разнообразни хора изказваха тези "за" или "против". Случаят стигна и до Холивуд, където едно от основните специализирани издания Deadline посвети голяма статия на българския скандал. Дето се казва, няма лоша реклама, само че и с нея "Страх" няма да помирише номинация.


Накратко - аргументите на Ушев бяха както срещу процедурата (двама от седемте не са присъствали на дискусията, като единият се е включил телефонно по уважителни причини, а проф. Халачев е бил неоткриваем и е подал гласа си на листче предварително), така и


срещу общата интонационна среда в българското кино


Той посочи, че Милева и Казакова не са първите режисьорки, които получават наказателен вот заради своята "извънсистемност". Така се случи и с Майя Виткова, чийто филм "Виктория" - първият български, показван на американския фестивал в Сънданс, бе отстранен с 23 на 12 гласа заради по-слабия "Българска рапсодия" на Иван Ничев; сексизъм Ушев съзря и в игнорирането на "Безбог" на Ралица Петрова, спечелил в Локарно и показван в Торонто.


На "Оскарите", които са не по-малко сексистки и само два пъти за 93 години са връчвали режисьорското си отличие на жена, втория тази година, все пак са отивали и филми на жени: "Писмо до Америка" на Иглика Трифонова и "Мила от Марс" на Зорница София. Отивали са и безспорно най-добрите за годината - като "Ага" или "Слава", отивали са и по-слаби като "Вездесъщият" и "Кецове". Впрочем самият Ивайло Христов вече се е състезавал на "Оскарите" с предишния си филм "Каръци".


Аргументите на отсрещната страна в лицето на Божидар Манов и Светла Ганева бяха, че "Страх" им е харесал повече като кино. Проф. Любомир Халачев се защити, че това било въпрос на личен избор и че изявленията на Ушев и Милева са манипулативни. Проф. Манов също добави, че "Страх" е най-антирасисткият български филм" - понеже действително в него се разказва за един чернокож от Африка и за неприемането му в българско гранично село (докато самотна безработна учителка го приема в сърцето си).


От своя страна "Жените наистина плачат" също е с гореща тематика - той разисква темите за тормоза над жените и еманципацията от една чисто лична, изстрадана гледна точка. Докато с цялото ми уважение към проф. Ивайло Христов, той негър - както днес не е прието да се казва - вероятно е виждал само за малко. От конюнктурно гледище двата филма може да изглеждат еднакво "подходящи" - но докато "Страх" се отличава с изпипана камера на Емил Христов и главна роля на Светлана Янчева, наративно той е старомоден и провинциален филм, който след Black Lives Matter няма да предизвика и миг интерес. От друга страна, към "Жените..." може да има забележки по отношение на естетиката, към част от актрисите и диалозите също, но този филм не е попаднал случайно в официалната селекция на Кан, а после и на Сараево, Карлови Вари, Варшава (а пък режисьорките му - като жури в младежката програма на Венеция). Той е точно това, което иска и търси киното тази година - като тематика, отношение и емоционалност. И не на последно място, той е с участието на номинираната за "Оскар" Мария Бакалова. Дали е възможно филм от малка България да има по-добра ракета носител?


Професорите явно не мислят за това, защото за тях Бакалова е персона нон грата от самото начало.


Помним как бяха посрещнати успехите й в родината


през зимата на 2021 г. и едва ли отношението към нея се е подобрило от тогава. А истината е, че затрупани с дискове с предложения (в категорията за чуждестранен филм те са обикновено над 60), повечето членове на академията изобщо няма да изгледат филма от България. Не само тая година, никоя година. Заглавието няма да им говори нищо, нито името на режисьора, нито на актьорите. А както е известно, бюджет за многобройни прожекции в САЩ, скъпи коктейли и премиери ние нямаме. През 2021-ва имахме поне възможност да им пратим филм, селектиран на най-големия фестивал (само три пъти ни се е случвало това в последните 33 години, и другите два не пратихме!) и с току-що номинирана за "Оскар" водеща актриса. А не го направихме, защото така се прави всичко у нас - не толкова от сексизъм или други модни "-изми", а чисто и просто от шуробаджанащина, интересчийство и групиране.


Що се отнася до аргумента, че четиримата са гласували за по-добрия, да поразсъждаваме върху него. Единствените други филми, подали документи за участие тази година, са "Февруари" на Камен Калев и "Засукан свят" на Мариус Куркински. Последният е обидно не-кино, жалко за таланта на Мариус, но въобще няма какво да се коментира. Фактът, че филигранният "Февруари", също селектиран в официалната програма на Кан (за съжаление в годината, в която фестивал не се проведе заради COVID-19, и за разлика от "Жените..." не успя да извлече никакви дивиденти от това), не е получил нито един глас, подчертава, че цел на гласуването не са естетиката, киноезикът, оригиналността... Този прекрасен поетичен филм определено не е за Америка и за "Оскарите", а по-скоро за европейска публика. Но ако мога да разбера, че феновете на Милева и Казакова са гласували със стратегическа мисъл и


поглед към шансовете в чисто политически план,


то няма обяснение на гласовете за "Страх". "Февруари" е по-добър от него.


Или - има обяснение? Но то трябва да е същото, както за многото спорни продукции, получили финансиране от комисиите на НФЦ и после не видели нито зрителски, нито фестивален успех. Защото в нашата малка страна, в нашата малка индустрия много трябва да внимаваме да не отрежем клона, на който седим, и да не се разсърди някой. Тук се сещам за едно по-добро и по-точно прицелено изказване на същия този Теодор Ушев в навечерието на тазгодишните "Оскари", когато у нас се упражняваше дисциплината "масово плюене по Мария Бакалова":


Гръцко синьо. Не съвсем пътеводител
С код Dnevnik10 получавате поне 10% отстъпка
Купете

"Не, в България няма как да има голямо, значимо световно изкуство (в частност кино). Няма как да се случи филм като босненския Quo Vadis, Aida, нито полския "Студена война", нито ливанския "Човекът, който продаде кожата си", нито македонския "Медена земя".


Защото няма смели творци, които да забият пръст в стотиците кървящи рани на тази страна и с риск да бъдат обругани да разбият стигмите, лъжите и фалшивите идоли и митове.


Затова културата ни е обречена на сурогати, имитации, кич и санирани соц-темели.


75 г. българското изкуство е задушено от страшното и неизличимо бездарие на страха.


Страх от силния на деня, от институциите, от общественото мнение, от хейтърите, от конюнктурата, от забраната, от пандемията, от глада. Страх, страх, страх. В българските театри се играе "страх", в кината се прожектира "страх", художниците рисуват "страх".


Страх и от изговарянето, честно и откровено - защо българската култура въпреки наличието на индивидуални таланти не успява да създава важни, вълнуващи, мащабни произведения".


Така че изборът на филм със заглавие "Страх" за "Оскар" си е съвсем на място.


----


Бележка за публиката: "Жените наистина плачат" е по кината, "Страх" и "Февруари" са програмирани за разпространение от 5 ноември. "Засукан свят" е прожектиран в киносалоните, но нищо не сте пропуснали.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Неутрално

    "Страх и от изговарянето, честно и откровено - защо българската култура въпреки наличието на индивидуални таланти не успява да създава важни, вълнуващи, мащабни произведения".


    Така че изборът на филм със заглавие "Страх" за "Оскар" си е съвсем на място."


    Какво по добро обяснение?!

    klimentm
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3155 Весело

    Не само "палмите", "мечките" и "лъвовете"а и оскарите започнаха да губят зрителски интерес защото започнаха да се правят филми по вкуса на критиката а не на зрителя.Затова кината са пълни на филми като "Терминатор", "Пришълците" и "Аватар"а тези посочените за разкошни македонски филми ще си останат с ръкоплясканенето на критиката и празни киносалони.

  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2613 Разстроено

    Затова културата ни е обречена на сурогати, имитации, кич и санирани соц-темели.---------------------

    75 г. българското изкуство е задушено от страшното и неизличимо бездарие на страха.-----------------

    Страх от силния на деня, от институциите, от общественото мнение, от хейтърите, от конюнктурата, от забраната, от пандемията, от глада. Страх, страх, страх. В българските театри се играе "страх", в кината се прожектира "страх", художниците рисуват "страх".
    —цитат от коментар 0 на Статията


    Цялата статия е едно тъжно обяснение на реалността, за жалост...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 735 Неутрално

    ше пукясам ве!
    ВСЕ ЕДНИ И СЪЩИ ХОРА ЗИМАТ ДЪРЖАВНИ СУБСИДИИ ДА ПРАТА КИНО!
    ПРАВОЛ С ПЪРВИ,ВТОРИ,ТРЕТИ, ЕНТИ ФИЛМ: нема значение. Ама немал зрители, ама бил на загуба....ний пак сме на бутона при медъ!
    Е, тез дето искат да прават кино, като им отхвърлиш 5 проекта или стават миячи на чинии или бегат по чужбинско и прават кино, музика, изкуство. "Доза щастие" го доказа.
    АЙДЕ, МОЖЕМ И БЕЗ ОСКАР. НА НАС НИ СТИГАТ ПАРИТЕ ОТ БЮДЖГЕТОТ! Дай насам и щи направим поредния бълвоч. Ма немало да го гледа журито. И ПРАВИЛНО! Дори не можахме да се пофалим със убиване на снимачната площадка по невнимание. пак Алек Болдуин ни засенчи и зе шумъ на първопроходец. НЕ, ПРЕДЦТАВЯТЕ ЛИ СИ САМО? Прас, убийстово ала болдуин да беше станало тука и с наш филм? МОМЕНТАЛНО ЩЕШЕ ДА Е СЕЛЕКТИРАН ЗА ОСКАР!

  6. 6 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 552 Неутрално

    "Кой каквото си направи, никой не може да му го направи" е казал Българския народ, а това важи със страшна сила за избора на България да представи на оскарите неизлязъл филм със сценарии по вече изтърканата тема за расизма, който категорично няма да гледам. Най-вероятно няма да гледам и Жените, но отдаече се вижда, че филм, който е постигнал успех на Кан е много по-вероятно да бъде селектиран на оскарите. Това е по конкретния казус.
    Но в статията се разравя мястото където е заровено кучето. Нарича се малодушие и страх, съчетани с борба за смешния кокал "финансиране на българското кино". Не се учудвайте - психиката на хората избрали филма "Страх" е формирана по соца, където манипулацията на цялото общество се основаваше на заплахи и формиран от заплахите СТРАХ. Тъпи, страхливи, мишлета!

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    А може ли вместо поръчкови статийки да публикувате боксофиса на двата шедьовъра?

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    Ушев да отива при нотариус, канадския паспорт в коша и да идва да го свърши най после тоя сексизъм и расизъм в България.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3332 Весело

    До коментар [#7] от "Контрол на съзнанието":

    Не им се сърди, колега..... Те са от старата номенклатура.....
    Като видят петолъчка се сещат за СССР....като чуят " 500"....си спомнят за робство.....когато ядат суджук, винят Борисов.....
    А има толкова много наденици по света.....!

    Bukalemun
  11. 11 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    “ От конюнктурно гледище двата филма може да изглеждат еднакво "подходящи"
    ——
    Доколкото разбирам, става дума за две политкоректни парцуци, а културтрегер Балканика са се фанали за гушите кой е по-по-най у тяхната маала

    Па за пенявенето на Ушов, той бил бачкал в Канада. Да каже един свестен канадски филм.
    Писах като студентка един курсов проект за тяхното кино. Канадското правителство дава сериозни пари за кино но за последните 30-40 години, май единствения им “престижен” филм е Джизъса на Монреал … не че и той става за гледане. При два големи кино центъра … поне Ванкувър и Монреал докъм 2000 г. от около 800 произведени “национални” филми май никой не беше избил на зелено без държавната субсидия.
    Това е цената за политическата коректност дотирана от държавата с парите на данъкоплатците.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  12. 12 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1196 Весело

    Днес филм, в който не участват цветнокожи и, или с различна сексуална ориентация, няма шанс за тази (вече непрестижна) награда...
    Каймакът на либерастията се е събрал в Холивуд... А какво беше навремето, еййй...

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2499 Весело

    До коментар [#11] от "Gretel":

    Снощи даваха "Американска туршия" по НВО. След филмите на Джон Волт и Клинт Истууд,този е третият анти-либерален филм...

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#11] от "Gretel":

    Аз само като прочета в описанието канадски филм, директно прескачам канала. Толкова некадърност и бездарие на едно място рядко се среща.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  18. 18 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Политкоректни филми се борят кой да представи България на церемонията Оскар.В това се превърна изкуството-в политическа пропаганда.

  19. 19 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    В същото време ни се иска - как да не ни се иска, всичките ни съседи имат вече номинации, дори братята македонци, към които обикновено гледаме с известно присмехулно високомерие (и двата им филма, за които са били номинирани - игралният "Преди дъжда" и документалният "Медена земя", са разкошни).
    —цитат от коментар 0 на статията


    Много разкошен филм беше "Преди дъжда", най-много ми хареса сцената, в която Раде Шербеджия обяснява за македонския кинг Самоил и ослепените му войници.

  20. 20 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 600 Неутрално

    И Мичето е актриса, колкото Ушев е режисьор, ама нали са от Америката....

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  21. 21 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Ха,ха, Анитке, кефиш.

    Значи, филм с негър няма как да е фаворитът- зер, след изпълненията с BLM и лично светиня му Флойд, няма как да стигнем американците.

    Затова, да заложим на класиката- Ганьо се прибира пиян в къщи и пребива жена си.

    Що не се кандидатираш за шеф на СЕМ и без това наскоро не са избирали такъв от малцинствен произход.

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3332 Любопитно

    До коментар [#12] от "venci4":

    Каймакът на либерастията се е събрал в Холивуд... А какво беше навремето, еййй..
    =======
    Пак същия си беше.....
    Откак съществува, Холивуд е бил винаги стожер на американскаия патриотизъм.....каквото и да означава това....
    Актьори като Том Круз, Силвестър Сталоне, Арнолд Швейценегер.....постоянно работеха в тая насока....
    Може би не знаеш, но нито една по сериозна филмова работа в Холивуд неможе да се осъществи без подписа на Пентагона.....

    Bukalemun
  23. 23 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#20] от "Птоломей Едно":

    Навремето, само да си бил в Съюза и си по-горно качество човек. Днес е същото с янките...

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  24. 24 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3046 Весело

    До коментар [#13] от "Сенсей НАНАЙ Ежко НА РЕКТОР ПОД ПОЛАЙ":

    Какво имаш.против травеститите,бре Стюпи?!"Т" -то в ЛГБТ не знсеш линот къде идва??

  25. 25 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3046 Весело

    До коментар [#19] от "Yard":

    Фентъзи,какво да правиш..

  26. 26 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 722 Любопитно

    Не знам каква е специалността на въпросната лейди че с такова напомпано самочувствие ръси мозък и , естествено, плюе напосоки, щото напоследък т.нар. журнале трябва да е агресивно, нахално и плювателско ако иска да го забележат. Всъщност словесната и диария е все едно че са и натикали в устата повърнята на ушевото, и тая сега я избълва отново. Ах канада, ох оскар...ай сиктир, що не се гръмнете. Не можеш вече да откриеш свестен филм, който да разказва житейска история, която да те развълнува, без черни, перверзници, психари и пр. Тия сегашните задминаха и фашисти, и комунисти в пропагандата. Така се зарадвахме когато в Oдеон открихме Gli anni più belli, в традициите на хубавото италианско кино...Абсолютно никой от нас няма да даде и пукната стотинка и да пожертва и една минута за да рискува стомашно разстройство с двете пропагандни филмчета, нарочени за chef-d'oeuvre-и /не е същото като hors-d'œuvre, последното става за ядене... :::-)))))/ И ох марийката, ах марийката бакаловата, ама колко и завидели....направо не спим от завист, нъл тъй. Идиоти. Е, използваха я за тъпашка пропаганда щото им трябващше младо, непознато лице за да се изгаврят с Източна Европа. Айде да минат две три години, та ще гледаме "звездния път" на момичето, свестно изглежда, бичи актуални пропагандистки клишета, ма нали требва да се яде...И както много правилно попита един от форума, я дайте да видим бокс-офиса на тия два прочути филма, за които псевдоартисти от канадата чак, псевдокритици и журналета всекакви ще си избодат очите....дали приходите ще стигнат да се плати поне на разпоредителките в киното? И кой ще върне парите от бюджета за направата им, които все едно са хвърлени през прозореца? Смешници.

  27. 27 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4123 Неутрално

    Политкоректни филми се борят кой да представи България на церемонията Оскар.В това се превърна изкуството-в политическа пропаганда.
    —цитат от коментар 18 на Мусаши


    То винаги е било такова у нас, особено киноизкуството , доколкото тези , превърнали се вече в откровена реклама културни сурогати, могат да се нарекат изкуство.

  28. 28 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#27:"tacheaux"][/quote]

    Абе по време на комунизма си имаше много филми,които не бяха политически коректни и отразяваха доста от недостатъците на живота в България.
    Има и друга голяма разлика-тогава във филмите се говореше на книжовен български език,докато сега в 99 процента от филмите се използва софийски жаргон.

  29. 29 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#28] от "Мусаши":

    Те не могат да говорят, нито по филмите, нито по предаванията. Преди няколко седмици бях на гости и по телевизора даваха Фермата, Андрей не може да говори правилен български. А в новите филми и сериали явно си мислят, че ако говорят като простаци това прави играта им по-автентична или някоя подобна глупост.

  30. 30 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    Хей, Оскар, ти роден наш
    ************************************

    Броят на интелектуал-коментаторите по медиите категорично ще надхвърли броя на некоментиращите зрители, прежалили се да изгледат яростно коментираните гениални творби....

    Мараба, С-ДС доносници!
  31. 31 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Чак такъв ли проблема да разкажеш история, близка до хората. Да се опиташ да накараш актьорите да не декламират, а да се вживеят до безпаметност. Чак толкова ли е трудно да не ти пука от силните на деня. Гарантирано, ако някой смелчага направи антилиберален филм, със сарказъм, гротеска, сатира на смешните ситуации около въпросния псвдолиберализъм, ще има успех. Не в Холивуд... . Толкова ли е проблем да вземат стандартни ситуации и да ги поднесат увлекателно. Да заковат зрителите. Измъчени сюжети, измъчени актьори, измъчени режисьори... В късния соц имаше нещо подобно. "Роднина - милиционер, роднина - милиционер, роднина - милиционер... Стига, бе, Гоше, стига с това думкане! Кокошките спряха да снасят...

  32. 32 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Наивно, някак? Ама хората го гледат още /"Оркестър без" име, примерно/. Или "Двойникът". А по-сериозните неща? "Козият рог", "Крадецът на праскови"...

  33. 33 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Или "Опасен чар". Направо попиля конкуренцията на някакъв френски фестивал. "Лошо Седларов, лошо", или надзирателя бай Ставри - строг, но спаведлив. А, и герой в този форум, де.

  34. 34 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    Чак такъв ли проблема да разкажеш история, близка до хората. Да се опиташ да накараш актьорите да не декламират, а да се вживеят до безпаметност. Чак толкова ли е трудно да не ти пука от силните на деня.
    —цитат от коментар 31 на nik_77.


    Чак такъв е. Тия неща изискват, освен мерак, и талант. Когато го няма този артикул - налага се да се приспособяваш коректно към изискванията на сивата зона. И да се правиш на неразбран гений. С помощта на крещящи назидателно ушевци.
    Вечните номера на бездарниците.

    Мараба, С-ДС доносници!
  35. 35 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#13] от "Сенсей НАНАЙ Ежко НА РЕКТОР ПОД ПОЛАЙ":

    “Олигофренясалия травестит пак е наредил глупост до глупост.“
    ——
    Няма да та лъжа, че ти съчувствам на дереджето, ама щом писането тука та възпира да са вършиш с главата надолу в първия селски нужник, няма лошо, мене не ми пречиш…

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  36. 36 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Или "Опасен чар". Направо попиля конкуренцията на някакъв френски фестивал. "Лошо Седларов, лошо", или надзирателя бай Ставри - строг, но спаведлив. А, и герой в този форум, де.
    —цитат от коментар 33 на nik_77.


    "За кучета и котки може,за прасета не може".
    "Тука е Европа,бе".
    "Знаеш ли,че имаш страшни очи".
    "Слуги трябват на народа,не господари ".

  37. 37 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Или - За кучета и котки може, за прасета не може. /Сакрална реплика на Дочо Булгуров от"Селянинът с колелото". Ама там става въпрос за Георги Мишев, или Станислав Стратиев, или Методи Андонов, или за Вълов Радев, или за Иван Андонов...

  38. 38 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Или - Невена Коканова срещу Мария Бакалова, или Въло Радев - срещу Ушев. Направо да паладейш.

  39. 39 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    слаба актриса е и тя, като всички останали БГ актьори и актриси
    —цитат от коментар 14 на Сенсей НАНАЙ Ежко НА РЕКТОР ПОД ПОЛАЙ


    Сенси, за Бакалова няма да се изказвам, защото нямам впечатления, но все пак да отбележа, че най-малкият проблем на българското кино / и театър/ са актьорите. Имаме ги в едно удивително талантливо изобилие. Виж, сценаристи и режисьори.......мани, мани.....последните, които наистина можеха нещо, вече ги няма.....

    А един филм е толкова силен, колкото е високо най-слабото му ниво. Няма как гениални актьори да компенсират слаб сценарий или режисура. И обратното. Така че - пак щастливо се заблуждаваш / ама това не е новина/ ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  40. 40 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    Олигофренясалия травестит пак е наредил глупост до глупост.
    —цитат от коментар 13 на Сенсей НАНАЙ Ежко НА РЕКТОР ПОД ПОЛАЙ


    Всъщност, не си успял да възразиш на нито една от "глупостите" на олигофренясалия травестит.
    Вероятно защото не си травестит. А това, че не си олигофренясал, би породило доста обосновани възражения, мисля....

    Мараба, С-ДС доносници!
  41. 41 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Невена Коканова направи една от най-големите си роли без нито една реплика. В "Момчето си отива". Обаче се помни още. Тягостно е сравнението с кряскащата Мария Бакалова.

  42. 42 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2167 Весело

    Абе само на мен ли ми прави впечатление, че въпреки опитът да се вкара някаква теза и аргументация, цялото писание си е просто един панагерик на Тео Ушев. Цитатите от него доста напомнят на цитатите на др. Тодор Живков в "Работническо дело" и "Народна култура" едно време...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  43. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Днес филм, в който не участват цветнокожи и, или с различна сексуална ориентация, няма шанс за тази (вече непрестижна) награда...Каймакът на либерастията се е събрал в Холивуд... А какво беше навремето, еййй...
    —цитат от коментар 12 на venci4

    Всъщност, мои приятели американци / и истински фенове на сериозното кино/ винаги са ми обяснявали, че стойностните американски филми много рядко се правят в Холивуд. Защото Холивуд е почти 100% бизнес, това означава, че търговският успех е над всичко. Смелостта, истината, която наранява, неудобната , но заявена гражданска позиция, нямат място в лустросания свят на Холивуд.
    Едно от местата, на които се прави едно много истинско алтернативно американско кино е, разбира се, Ню Йорк. Уди Алън и останалите там. Фестивалът.
    Май така стоят нещата в САЩ....

    Мараба, С-ДС доносници!
  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#43:"Манчо"][/quote]

    Преди да почнат политкоректните помии в Холивуд правеха и много стойностни филми за гледане от масовата аудитория. "Star wars" e типичният пример.Първите шест епизода си бяха много добри и съм ги гледал общо над 50 пъти.Седмия го гледах веднъж,осмия не го догледах и излязох от киносалона,а деветият изобщо не съм го й гледал.Толкова се отвратих.

  45. 45 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    "За кучета и котки може,за прасета не може".
    "Тука е Европа,бе".
    "Знаеш ли,че имаш страшни очи".
    "Слуги трябват на народа,не господари ".
    —цитат от коментар 36 на Мусаши


    Едно ми се е забило в главата, тернерът все го повтаряше, като ни се ядоса: "Ше видите сега кон боб яде ли!".
    Не знам от къде е, знам само, че е филмова реплика. Много се смеехме, ама след като отшумяваха шамарите, които отнасяхме ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  46. 46 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2167 Весело

    До коментар [#45] от "Манчо":

    От "Вчера" е. Един доста прехвален според мен филм, който обаче имаше и добри попадения.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  47. 47 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2167 Неутрално

    До коментар [#44] от "Мусаши":

    Напълно съм съгласен. Има безброй страхотни холивудски филми и по никакъв начин касовият успех не означава, че даден филм е боза за ядене на пуканки. Също както и по никакъв начин всичко що е било на "Sundance" не е "голЕмо кино". Просто студиата ги превзеха разни трето поколение богаташчета с промити в "елитни университети" мозъци и започнаха да правят глупости като споменатите от теб последни 3 серии на "Star Wars". За същото, но в музикалния бранш, говореше Франк Запа навремето (явно там се е случило по-рано). Вика "Абе как като шефове на звукозаписните компании бяха едни тлъсти дърти бели мъже захапали пурите и надянали "Ролекс"-ите, се правеше страхотна музика и имаше хляб и за супер-експериментални групи и албуми, а сега като ги заместиха млади и много "прогресивни" типчета, всичко стана като по шаблон - само каквото им харесва на тях?".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  48. 48 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 200 Неутрално

    Добре, но на мен като адвокат постоянно ми се налага да играя роли, това е ужасно тежка задача, един път се направих и на сляп, както и да е, всъщност актьорството е тежко - ето примерно Иван Радоев-синът, че той е чудовище, така изигра Евгений Онегин, майко - залепи ме за стола, Васил Михайлов, че аз направо изпаднах в истерия една постановка, Георги Мамалев има моноспектакли.

    Аз си харесвам българското кино, напоследък се затварям в черупка - не мога да гледам филм за зомбита, дето си порят коремите и други идиотщини, пръскат си мозъка и всякакви свинщини.

    Имаме поне 50 филми - достойни за "Оскар", впрочем Мария Бакалова ме грабна, много добре си играеше жената, тя е талант.

  49. 49 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#11] от "Gretel":
    “Па за пенявенето на Ушов, той бил бачкал в Канада. Да каже един свестен канадски филм.”
    =====
    Това е задача с повишена трудност.
    По мое мнение има две неща в които Канада никога не може да бъде бита 1) Правенето на най-отвратителната бира в света - Молсън канедиън, в сравнение с която дори Бъдлайт може да се нарече “ставаща за пиене” и 2) Правене на най-тъпи филми, в сравнение с които не само съветските, но дори холивудските помии изглеждат добри.
    (Изключвам Борат, който е извън всякакви класации. Един Борат може да бъде бит само от друг Борат)

  50. 50 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    [quote#27:"tacheaux"]
    —цитат от коментар 28 на Мусаши
    Абе по време на комунизма си имаше много филми,които не бяха политически коректни и отразяваха доста от недостатъците на живота в България. Има и друга голяма разлика-тогава във филмите се говореше на книжовен български език,докато сега в 99 процента от филмите се използва софийски жаргон.[/quote]
    Не е ли за съжаление, че дори в късния социализъм имаше по-голяма творческа свобода от днес. Имаше много добри филми, които под прикритието на социалистическия реализъм безпощадно осмиваха същия този социализъм.
    Кой е вярвал, че в “свободното и демократично общество” творците напълно ще загубят свободата си.

  51. 51 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Неутрално

    До коментар [#46] от "Тюфлекчия":

    Всичките ни стари филми са прехвалени, сега като ги гледам отново виждам колко нескопосано са скроени и съшити.
    Просто тогава нямаше друга алтернатива а както е известно в царството на слепите едноокият е цар!

    klimentm
  52. 52 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Весело

    До коментар [#46] от "Тюфлекчия":

    С което не искам да кажа че новите са кой знае колко по добри де.

    klimentm
  53. 53 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#49] от "Nedyalko Lazarov":

    “ най-отвратителната бира в света … най-тъпи филми”
    ——
    Поне имат една бира, дето става зa зимно време — “ La fin du monde”, за филми не знам ни един

    Но пък са яхнали евтиното си “луни” и правят близо 2 трилиона БВП на година на гърба на САЩ. Пей сърце! А бе, заден двор … като Територията

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  54. 54 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#51] от "klimentm":

    “ Всичките ни стари филми са прехвалени”
    ——
    Пак са изфърляш с туй “ всичките”. “ Йо-хо-хо”, примерно, е разкошен филм

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  55. 55 Профил на sardinevsanchovy
    sardinevsanchovy
    Рейтинг: 34 Неутрално

    хмм.. има нещо съмнително във воя до небесата, който нададоха умнокрасивите либерасти (в това число и съчинителката на статията). за разлика от техния истеричен гърч, "конкурентната" продукция (избор на журито), не "отвърне на удара", а остана над нещата. ("С удоволствие бих отстъпил мястото на "Жените също плачат", казва в интервю по темата ивайло христов). сам по себе си този факт е достатъчен за някои изводи, като : липса на толерантност към колеги, липса на уважение към институции, не приемане на загубата като факт, вследствие на което и постфактум ненужно ангажиране медиите в т.нар "буря в чаша вода" (пак сп. ив. христов), в която, всъщност, има само един-единствен участник и той играе срещу самия себе си (без дори и сам да го разбира)... е, как с подобен (заложен, вроден, генно обусловен..) рудиментирал манталитет се печели оскар/палма или каквото и да било?! то 'само с ядене не става, трябва и акъл',... и научаване да се губи с достойнство - задължителна стъпка в личностното израстване, преди да тръгнеш да шашваш света с гениалността си.

  56. 56 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    Всичките ни стари филми са прехвалени
    —цитат от коментар 51 на klimentm


    Отново си в амплоато си на сенилен червен, заклеймяващ вражеското партиен секретар, поздравления, дядка!

    Мараба, С-ДС доносници!
  57. 57 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    [quote#43:"Манчо"]
    —цитат от коментар 44 на Мусаши
    Преди да почнат политкоректните помии в Холивуд правеха и много стойностни филми за гледане от масовата аудитория. "Star wars" e типичният пример.Първите шест епизода си бяха много добри и съм ги гледал общо над 50 пъти.Седмия го гледах веднъж,осмия не го догледах и излязох от киносалона,а деветият изобщо не съм го й гледал.Толкова се отвратих.[/quote]

    Политкоректни помии / и въобще помии/ винаги са се бълвали на конвейер в Холивуд. Някога там е било възможно да станат и грешки / като "Апокалипсис сега", няколко филма на Спилбърг, Скорсезе и подобните им/ , но днес е по-скоро малко вероятно.

    Мараба, С-ДС доносници!
  58. 58 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Весело

    До коментар [#57] от "Манчо":

    Ха ха кой е партиен секретар сега?!

    klimentm
  59. 59 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Весело

    До коментар [#57] от "Манчо":


    Холивуд печелят милиарди ( цитирам теб самият!) а ти си тръгнал да ги плюещ по идеологическа линия?!
    Нали това писа под старията за Банкси?!

    klimentm
  60. 60 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    плюещ по идеологическа линия?!
    —цитат от коментар 59 на klimentm


    Дядка, червен мозъко - "плюене по идеологическа линия" е израз от твоя, а не моя речник. В моя речник има два вида филми - помийни и стойностни. В групата на помийните най-отвратни са тези, направени за да угодят на някаква политкоректна линия. И няма никакво значение дали тази партийна линия е бившата твоя, социалистическа или настоящата твоя - либерална, все са ми отвратни!
    Пробвай се да го запомниш, за да не ставаш за смях всеки път с червените си изцепки!

    Мараба, С-ДС доносници!
  61. 61 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Весело

    До коментар [#60] от "Манчо":

    'Дядка, червен мозъко..'


    Виж първо колко овехтяли са собствените ти схващания за кое е стойностно и кое не!
    На кой камък е записано кое има стойност или не, на твоят собствен?

    klimentm
  62. 62 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#4] от "дедо Андро":

    "Затова културата ни е обречена на сурогати, имитации, кич и санирани соц-темели.---------------------
    75 г. българското изкуство е задушено от страшното и неизличимо бездарие на страха.-----------------
    страх от силния на деня, от институциите, от общественото мнение, от хейтърите, от конюнктурата, от забраната, от пандемията, от глада. Страх, страх, страх. В българските театри се играе "страх", в кината се прожектира "страх", художниците рисуват "страх".
    —цитат от коментар 0 на Статията"
    Цялата статия е едно тъжно обяснение на реалността, за жалост..."
    ============
    Айде, яваш, плийз....
    Аман от окайване.
    Аман от комплекси!
    Колкото повече мрънкате, толкова повече на лошо ще научите децата, няма да си признаете греха и ще обвините тях, освен своето.
    Припомням Вазов и това, което е писал за своето поколение, преживяло Априлско въстание, Руско-турска осовободителна война, Берлински конгрес, Съединение, Сръбско-българска война, Илинденско въстание, две Балкански войни, Първа световна, Войнишко въстание....

    Аз здрав съм син на здраво поколенье
    с желязна воля, с вяра от челик,
    упорно в труд, мъжествено в търпенье,
    то носи на плещи си твар велик -

    твар тежък - дълъг низ години
    на бури, на превратности безброй,
    свидетел бях на всичките съдбùни,
    що бодро преживя народа мой.
    /Вазов, "Жива история"/

    Та, по-полека. Стига с реването.

    Еретик
  63. 63 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Ей голямо реване, че не можаха да пробутат бозата за ИК. С първия път разбрахме, няма нужда всеки ден да го пишете.

  64. 64 Профил на further
    further
    Рейтинг: 625 Неутрално

    63, най-вероятно са взели "едни пари" с големите обещания, че ще осигурят въпросният филм да премине успешно българската селекция, и сега не искат да им "почукат на вратата" в необичайно късен час. По пътя на дедукцията тия, които най-много врякат, са идентични с гореспоменатите.

  65. 65 Профил на further
    further
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Що се отнася до трихотомията "стари български/нови български/холивудски" филми, всички би трябвало да сме наясно, че става дума за популярна/масова продукция (старуорз, и прочее, всички са в тази категория), тоест за омазана халтура, и да не се праскаме, че в някакъв период някъде са били правени стойностни "популярни/масови" филми. Филмите, които можем да квалифицираме като "изкуство", не са "популярни/масови" по точно същата причина, по която "Hennessy Cognac Paradis" не е "популярно/масово" питие с високо алкохолно съдържание.

  66. 66 Профил на gicho
    gicho
    Рейтинг: 217 Разстроено

    Разсъжденията на авторката са на нивото на типичен български филм, който не става за гледане. Не става, но го хвалят критици като авторката и взима награди на малоумни фестивали. Конюнктурни филми, направени за фестивали и наричани фестивални.

  67. 67 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    В източна Европа, в България, по-точно, или в тази дискусия, примерно, някак не се възприема въпросната политкоректна линия. Хората имат имунитет от към политкоректността. По-възрастните са живели в нейните измерения, по-младите знаят общо-взето за какво става въпрос.Някои казват - тръгнали сте за там, откъдето ние се връщаме. Милош Форман, чешкият дисидент режисьор /"Полет над кукувиче гнездо", "Коса"/ споделя как се озовал през лятото на 68-ма в Париж, където бушува революцията на Херберт Маркузе, за да изгони авторитарния Де Гол. И им казал на революционерите точно това. Отивате там, откъдето ние се махаме. След Пражката пролет на 68-ма, но преди есента на инвазията. Сега ни приподнасят същата претоплена манджа. Долу еснафските порядки, долу буржоазния морал, да живее революцията на угнетените /в случая различни малцинства - нелегални емигранти, потискани жени, малцинства с нестандартна полова ориентация и пр./ Но хората казват - добре, не може ли без директиви, не може ли да се оставят нещата да следват естествения си ход. Защо са нужни лозунги, политически репресии на такава основа, директиви как да се правят филми и кои са правилните теми. За това става дума. Не защото пишещите тук са туземци по определението на "Сенсей Нанай". Що се отнася за киното в късния соц. Да, беше пълно с политкоректни ленти. От които им писна на хората. Но имаше и "Вчера", и "Да обичаш на инат", и забранения "Кит", примерно. "Кит? Това е мит", обобщи Радой Ралин балона на оная пропаганда, появяйки се епизодично на екрана.

  68. 68 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    До коментар [#60] от "Манчо":'Дядка, червен мозъко..'Виж първо колко овехтяли са собствените ти схващания за кое е стойностно и кое не!На кой камък е записано кое има стойност или не, на твоят собствен?
    —цитат от коментар 61 на klimentm


    Дядка, моите схващания може и да са овехтели, но имат едно качество, което ти няма как да осъзнаеш - те са си мои, а не преписани от указанията на някоя партийна централа. Добри-лоши, вехти-модерни, глупваи-умни - мои са.
    Ето, това е разликата между теб и мен. Ти цял живот си се оглеждал за правилни схващания. И после старателно си ги папагалил.
    Това е крайно разсмиващо за хора като мен. Е, смея ти се, папагал-дедо ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  69. 69 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Анита, кажете му на Сашо Дончев, че ако не си отвори отново форума, вестникът му е мъртъв !!!

    кратък
  70. 70 Профил на SgtPepper
    SgtPepper
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Това че някой предпочита да гледа ""Терминатор", "Пришълците" и "Аватар", вместо "Преди дъжда", говори лошо за гледащия и добре за дъжда.
    Публиката най-много ще пълни салоните, ако там прожектират порнофилми.

    https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9Q
  71. 71 Профил на SgtPepper
    SgtPepper
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#57] от "Манчо":

    Първите три са гениални, като цялостен продукт. Вторите три са понисими, макар да не добавят нищо особено към приказката, но поне се опитват. С последните - и аз като теб.

    https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9Q
  72. 72 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#26] от "poitoucharante":

    Тя, че Бакалова не показа кой знае какво(лично мнение) освен смелост и нахалство в Борат е ясно. И, че както е тръгнал творческият й път(участие в някакви второкачествени американски бози) никога вече няма бъде част от шумен филмов проект, пък дори и да е тъп екшън, май също е ясно. Но хайде да не представяме личните пристрастия в обективна оценка. Борат, ако и смущаващ и безвкусен е преди всичко подиграващ се( но не само) с типичните избиратели и представители на републиканците в САЩ. Да, политически филм, но показващ и доста истини.
    А като ще се съмняваме в квалификацията на Анита Димитрова, която от години пише КРИТИКА не само на премиерни филми, а и на българската кино действителност, в какво качество наричаме Ушев "псевдо творец". При положение, че едни други хора, на които това им е работата са го оценили.
    Не, че статията не е изключително субективна.Те и самите вопли на Ушев са като буря в чаша вода. Ама видите ли членът на журито не бил дал лично гласа си-глупости. Но поне Димитрова се разрява повечко(което прави от години) в българското филмово блато на шуробаджанащина и лични конфликти. И прави една леко цинична, но пък логични звучаща мотивировка защо единият филм е по-подходящ. Не толкова с художествени качества, колкото чисто политически. А това е важно, при положение, че и двата явно не стават като кино.

  73. 73 Профил на SgtPepper
    SgtPepper
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#72] от "filofob":

    Прецизно изказване.
    +++

    https://www.youtube.com/watch?v=0QantBeDe9Q
  74. 74 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#26] от "poitoucharante":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  75. 75 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 954 Неутрално

    63, най-вероятно са взели "едни пари" с големите обещания, че ще осигурят въпросният филм да премине успешно българската селекция, и сега не искат да им "почукат на вратата" в необичайно късен час. По пътя на дедукцията тия, които най-много врякат, са идентични с гореспоменатите.
    —цитат от коментар 64 на further


    Имаше и друга хипотеза в коментарите, ама не тук, а в една от МНОГОТО вече статии по темата - в последния момент са отклонили гранта към другото крило на пропагандата. Подобно на отклоняването на парите от ДБ към ППППП





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK