Няколко правителства отказват да се занимават с маркировката по пътищата

От месеци алармираме, че предстои "второ Своге", казва шефът на Института за пътна безопасност и бивш началник на столичния КАТ.

© Reuters

От месеци алармираме, че предстои "второ Своге", казва шефът на Института за пътна безопасност и бивш началник на столичния КАТ.



Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира по БНР тежката катастрофа на магистрала "Струма" с 46 жертви.


Имаме данни, че в този участък около село Боснек, не говоря за конкреткана точка, има множество тежки инциденти, включително миналата година верижна катастрофа с участие на автобус, има и смъртни случаи на този участък. В продължение на няколко месеца ние алармираме българското правителство, че предстои "второ Своге", тъй като дефицитите на пътната безопасност в цялата транспортна система са страшно много и въпрос на време е, но никой не знае къде, да се случи подобен инцидент, какъвто се случи със Своге.


Не можем да повярваме, че няколко правителства поред отказват да се занимават с проблемите, свързани с маркировката по нашите пътища. Маркировката в България не отговаря на нормативните изисквания за светлоотразителност. Няма никакво значение дали в този участък отговаря или не. Има значение, че когато този автобус е тръгнал от Капитан Андреево и се е движил по три магистрали, по тях буквално 50% от маркировката не отговаря на изискванията. И тогава шофьорите се напрягат и уморяват по-бързо, а когато се уморяват по-бързо, те допускат и по-често грешки.




Не искаме да спекулираме, но искаме да повдигнем темата много високо. Не можахме да си вземем поука от Своге и в момента търпим следващия инцидент с толкова много жертви на едно място. Трябва това да се приоритизира като основен проблем на следващото българско правителство.


Не съм убеден дали мястото на катастрофата е магистрала или скоростен път. Мисля, че ограничението е 120 км/ч като за скоростен път.


По всяка вероятност има човешка грешка в комбинация с техническа неизправност, тъй като дори да катастрофира автобусът, той не би трябвало да се запалва.


И в момента пътувам по Северната тангента. Условията са изключително тежки - ниска видимост, мокро пътно платно и липса на маркировка.


Ние нямаме система за ранно предупреждаване за пътя. Това беше предизвестено. Всички, и служебното правителство, отказваха да се занимават с пътната безопасност.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK