Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не мога да не споделя че за пътищата ни много пари се изляха, но пак са в УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ. В неделя пътувахме по околовръстния на Пловдив… Ами за 12 години толкова ли не видяха ме този път е КАРУЦАРСКИ?
Предполагам, че през АПИ са минали много договори за подновяване и поддържане на маркировка. Но и с просто око се вижда, че парите за това се крадат. Дори и по нови или основно ремонтирани пътища, маркировката е под всякаква критика. Със сигурност не е така по проектите. Значи някой продължава да краде...! А това води до инциденти и смърт!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Че маркировките по пътищата ни не отговарят на стандартите на Европейския съюз, а и на доста напреднали страни извън него е извън всякакво съмнение. В случая обаче не вярвам това да е причината за тази катастрофа.
Лошата маркировка е кошмар ако минаваш за пръв път през някакъв път. Истински кошмар. Трябва да се положат нови стандарти за нея и да се спазват. Не на последно място на Струма липсва осветление. Особено в такива по-сложни и опасни участъци трябва да има такова.
" Не мога да не споделя че за пътищата ни много пари се изляха, но пак са в УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ. В неделя пътувахме по околовръстния на Пловдив… Ами за 12 години толкова ли не видяха ме този път е КАРУЦАРСКИ?"
Нищо особено за учудване предвид кой усвояваше парите за ремонтите и СМР тата до скоро ! Всеки ден съм благодарен Богу, че още съм жив след шофиране по републиканската ни пътна мрежа и безумното каране на мутрите с кортежи и луксозни возила за по няколкостотин хиляди лева......
Шофьорчето е набузило автобуса със 160 и е искало да догони другите автобуси.Нашите журналисти и "специалисти" по пътна безопасност гракнаха по навик-асфалта лош,маркировката лоша,мантинелата лоша ,осветление няма.Не се ли сещате,че след катастрофата ще тръгнат дела за милиони срещу застрахователя и той ще каже-според българските журналисти виновна е българската държава.Другарят Радев е избран,изборите са минали-да вземете да се спрете с оплюването.Магистралата е перфектна преди една седмица минах оттам.Нощем при намалена видимост и мокър път скоростта се намалява.Караш със 160-убиваш пътниците и себе си.
"По всяка вероятност има човешка грешка в комбинация с техническа неизправност, тъй като дори да катастрофира автобусът, той не би трябвало да се запалва." - тогава ЗАЩО се всички тези приказки, които и преди са ги говорили, но явно е било само това?! Маркировката и мантинелите са част от пътя, но нелепа случайност е част от живота и никой не е застрахован за трагичната и проява. Приказването без действия обаче не спира нито говоренето, нито трагедиите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Поредния "гений" сложен на топла длъжност, която ако утре затворят никой няма да усети. Аз после мога като консултант да им давам "експернтото" си мнение, че пътищата у нас са зле и че спешно трябва да се приведат във вид.
Сега ще го оплюят, че говори срещу подчинените на фатмака, как може така, те са безгрешни.....Да отидат на Тракия да видат на колко стотин места мантинелите не са пипнати цяло лято, само лентички слагат......
В България е така, защото като се съберат всички изисквания, за наклон, сцепление на настилката, здравина на мантинелите, яркост на хоризонталната и вертикалната маркировка и т.н. ще излезе, че цената за поддръжка и строеж ще скочи. Това означава, че фирмите ще печелят доста по-малко и няма да има за рушвети, но подозирам, че и цената на преминаване било то с винетка, пътен данък или каквото там изберат ще стане неприемвлива за повечето собственици на превозни средства. Та нека да видим колко можем да ограничим корупцията, но и да решим дали наистина сме готови да имаме безопасна пътна мрежа?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Богдан Милчев от Института за пътна безопасност : -И в момента пътувам по Северната тангента. Условията са изключително тежки - ниска видимост, мокро пътно платно и липса на маркировка.
Невероятен! Ниската видимост и мокрото платно какво общо имат? Само у нас ли се среща тоя метеорологичен "феномен". Не е и като да не съм пътувал по Северната тангента - къде точно е това място където нямало маркировка?
Осветление на прав участък из чукарите ?! Малоумни ли сте ?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
До коментар [#3] от "zxp53317185":Не мога да не споделя че за пътищата ни много пари се изляха, но пак са в УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ.В неделя пътувахме по околовръстния на Пловдив… Ами за 12 години толкова ли не видяха ме този път е КАРУЦАРСКИ?
Според Пиргов вероятно шофьорът е карал с несъобразена скорост и се е заблудил, че кара в дясна лента в района на отбивка за крайпътна чешма. „Автобусът удря предна дясна гума в знак, който е хвърчал 45 метра напред. Пътната настилка беше перфектна, няма как да се е подхлъзнал автобусът. Няма спирачен път“, подчерта той. Пожарът е тръгнал от предната част, като според полицаи е имало туби с нафта при резервните гуми: „След като работи парното, от там излиза огън. Пътят беше осеян с нафта“.
Напълно подкрепям автора в коментара му за липсата на маркировка по нашите пътища. Проблемът е навсякъде, всички сме карали по отсечки които се пускат в експлоатация "предсрочно", преди маркировката да е нанесена. Последно през Юндола надолу към Разлог пътувах това лято по нов асфалт без никаква маркировка. Преди във влизане във Враца откъм Мездра при липса на маркировка изведнъж се озоваваш право срещу разделителна ивица между две уширени платна. За пътищата на юг от Бургас не ми се говори - вълни, неравности, хлътвания, липса на маркировка. А после при произшествие просто пишат "несъобразена с пътните условия скорост", и са прави, защото ограниченията трябва да са 60км/ч на междуградски път за да си сигурен че нещо няма да те изненада. А за пътищата около Белене - то това просто не е път.
Човек остава с впечатлението че пътищата в България са поносими само за местните хора. които просто защото живеят и карат там научават къде са острите завои с обратен наклон, къде са дупките, къде да внимават. Като се кара на ново място трябва човек да очаква всичко.
Дано държавата да се научи да спазва законите си и да сложи пътна маркировка и да оправи проблемите участъци.
Стандарти има, не се спазват. От осветление няма нужда, а от контрол - и на движението по пътищата, и на строителството, и на поддръжката на пътищата, на знаците и маркировката.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Пътищата в България са в окаяно състояние, вероятно само в Румъния са по-лоши.
Бойко Борисов искаше да се запише в историята като строителя на магистрали. Ще бъде запомнен като източвача на милиарди от бюджета за строеж на магистрали.
Интересно ми е все пак, след като две години кръстосваше страната с някакъв държавен джип и изнасяше пресконференции и безкрайни монолози пред телефона на Севдето, дали му харесваше видяното? Дали не усещаше някакво смъдване на лична вина за състоянието на пътната мрежа?
Най-големият ми културен шок беше, когато преди повече от 15 години кацах от София в Цюрих и от Цюрих в София... Още от много високо и от илюминатора на самолета виждаш, че става въпрос за друг свят.
В единият свят бледо мъждукащи разредени светлини, рехав магистрален трафик, рядка пътна мрежа и централизация на населените места с бледо-сиво-оранжеви покриви.
В другия свят ярки светлини, пътна мрежа като истинска кръвоносна система, равномерно разпределени къщи по всеки хълм с ярко боядисани фасади в светло жълто, светло синьо или бяло.
Преди няколко дни гледах Богдан Милчев по една телевизия.Същите работи ги говореше,доста разпалено и емоционално.И ако тогава е звучало пресилено,сега си е точно на мястото.
Американците не случайно слагат по една пластмасова цистерна с вода на всяко отклонение на магистрала. Преди години имаше подобини опити и у нас. Ако на разклонението имаше цистерна с вода, сега щяме да говорим за разбит автобус и окъпани македонци.
Че безопасността по магистралите и пътищата у нас не отговаря добре на стандартите го вижда всеки водач. Особено пък на тунелите където само ако се погледне къде и как се поставя осветлението им е ясно, че това е пълна самодейност - поставяне на осветлението в центъра на тавана на тунела совен, че не очертава добре траекторията на пътя, но и при вяка повреда или просто подмяна на осветителни елементи означава затваряне на цялата тръба за движение за времето на ремонта. Ако осветлението е поставено на двете страничните стени на тръбата - първо се очертава много по-добре траекторията на пътя и второ при ремонт на осветлението не се налага затваряне на цялата тръба, а само на една лента, а и самото осветление е по-достъпно и лесно за извършване на ремонттните работи.
Ами след като „Няколко правителства отказват да се занимават с маркировката по пътищата“, какво направиха двете служебни правителства, така добре селектирани откъм кадри, компетентност, бодрост и неутолима жажда за „изчегъртване“? що спряха парите за магистрала Хемус? Да не загиват хора и по нея ли? А що спряха парите за ремонт на пътища? Г-жа Комитова ще отговори! Или няма да отговори? Що така? Ей, и да не вземе сега тази напориста дрОгарка да си подаде оставката? Че тя не си я подаде, когато сегашният автор, Богдан Милчев, написа материала „Богдан Милчев: От май магистрали и първокласни пътища не се поддържат“ - https://www.burgasinfo.com/news/view/2/112454 - та сега ще си я подаде?
А какво пишеше в този материал, пита там някой умноубавец? Ами ето какво:
„Той остро критикува действията на ресорния министър Виолета Комитова. Това лято загиналите по пътищата са с около 50 души повече от предишното. Ако Рашков и Комитова бяха направили това, което им предложихме, можеше загиналите да са с 30 човека по-малко от предната година. Аз не разбирам защо Стефан Янев го търпи това нещо“, недоумява Милчев“.
Е, жалко само, че този материал не бе публикуван на времето в Дойче веле! И няма да отговарям „защо“! Сами не можете ли да се сетите?
Сигурно експертите имат своите основания, но нищо в трагедията не доказва като причина маркировката или други неизправности по пътя. Този човек едва ли не е доволно потрива ръце: "казах ли ви аз?". Смирете се, замълчете, ще има следствие тук и в Северна Македония. Да политизираш подобна ужасяваща катастрофа, да сочиш с пръст в този момент, това не е човешко.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
Пожарът е тръгнал от предната част, като според полицаи е имало туби с нафта при резервните гуми: „След като работи парното, от там излиза огън. Пътят беше осеян с нафта“.
Това ако е така, шофьорът или собственикът на фирмата е убиец. Сигурно за да спестят от нафта (че в България и особено в Турция е по-скъпа от Македония) тръгнал с пълни туби отпред... Ужас! И аз много се чудя как ще се подпали и ще изгори цял автобус, така че хората да нямат време да ритнат стъклото и да изскочат - ама ако са облени с нафта, няма как.
Ама то околовръстното на Пловдив си е такова отпреди да съм роден - Боко просто го пребоядиса и сложи 2-3 кръгови - нямам представа колко милиона си е изписал за тая цел.
Чета и не вярвам как всички се натискат да изкарат, че единствено пътя е бил виновен, готови са да платят милиони обезщетение, само да изкарат Борисов виновен, бахти простотията.
Напълно съм съгласен, че има много проблеми с маркировките и знаците, ако изобщо има маркировки и знаци. Не само по пътищата, но и в градовете, вкл. надписи с имената на улиците в България.
Искаме европейски пътища и улици, но същевременно плащаме смешно ниски данъци за автомобилите и за недвижимите имоти, масово караме практически бракувани и занемарени автомобили с негодни гуми, използваме тротоарите и зелените площи за безплатен паркинг ... Да не говорим за спазването на правилата за движение, особено ограниченията за скорост.
Какво да очакваме от пътищата и улиците, когато и автомобилите, и паркирането в големия град ни излизат почти безплатни по европейските стандарти?
Сега, аз пиша ФАКТИ! Иди, мини през околовръстното и ще видиш че поне едно 30 години не е пипано. Какво повече да се каже? Всеки е получавал пари за нещо…за тези 12 години! Иначе за какво точно сме им плащали?
София е кранчето на цяла България. Правителствата са в София- дали на кранчето, или под него, няма никакво значение. Маркировката, по която се стичат благата, не е отговорност на кранчето( под или над него).
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Тук просто се ползва някаква по-некачествена боя за маркировката. Нямам друго обяснение. В чужбина дори с просто око се вижда че е един дебел слой, дето няма изтъркване. Тук все едно е с боички за оцветяване - едно тъничко, след като я нанесат вече асфалта почва да чернее отдолу, до 2-3 месеца вече се слива.
Ако е гръмнала предна дясна гума е възможно шофьорът да изгуби управление, автобусът да свие вдясно и да се надене на мантинелата, разделяща някаква отбивка с чешма от магистралата. Буквално го е разпрала отдолу и съответните горивопроводи. Пожарът е станал мигновено. Шофьорът завива на ляво и там разделителните мантинели на двете платна го спират. Но автобусът вече гори като факла. Не е имал време да отвори вратите. Пламъците са обхванали на мига първо него, отпред... Това е една от възможните причини автобусът да се надене на тая злощастна мантинела. Друга възможно причина е да е заспал. Трета възможна причина е в мрака на нощта да не е видял хоризанталната маркировка, указваща за отбивката. Която и без това е доста изтрита. Знак има, че се разделя движението наляво и надясно точно на челото на злокобната мантинела. Но е било късно да го види, защото въпросната отбивка с мантинелата е след завой. Двеста - триста метра преди завоя аварийната лента преминава в лента за движение. Става трето платно, разделено с прекъсната осова линия от другите две. Може да е поел по него, защото нищо не указва на мястото на промяната от аварийна в редовна лента, че предстои да се свие в дясно за отбивката. Която, на всичко отгоре, е след завоя. Може да се измине фаталния път с Гугъл ърд: https://earth.google.com/web/@42.49417728,23.13417531,869.76257324a,0d,60y,198.21315805h,87.71027411t,0r/data=IhoKFmdSN3dXeExmX0xsY3BzMFBVREpHWHcQAg
Така е. По този път пътувам от 30 години , още преди са стане “магистрала” и го познавам като петте пръста на ръката си и, слава Богу , не съм имал инциденти.
Маркировката по нашите пътища е престъпно занемарена , на никой не му пука какво се случва при дъжд нощно време, а истината е , че не се вижда нищо! И най-малкото погрешно движение при скорост от стотина километра в час може да бъде фатално. Това в комбинация с неравности или дупки си е игра на руска рулетка. Мнозина сме виждали и вадите които текат напряко на платното за движение , което говори за липса на правилен наклон. Но страшното е , че на никой не му пука , а всяка година жертвите в катастрофи са стотици и само при някаква огромна трагедия като сегашната, поражда дискусия , но не и действия.
За маркировката по нашите пътища е ясно, от калпава, по-калпава. Зная и наши хора, направили пари от калпава маркировка. Но най-лошо става, когато маркировка няма въобще. Актуален пример - новоасфалтирания път между селата Кантарджиево и Кичево до Варна. Където през зимата има често влошена видимост от мъгли...
“Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира…”
Стига ни занимавахте с този пропаднал милиционер! Като беше шеф на КАТ колко пъти е написал акт или е глобил АПИ/общината за незапълнени дупки, липсваща маркировка или някакво друго безхаберие? Все несъобразената скорост е виновна!
Лешояди! Като стане трагедия изпълзяват като гущер на припек заедно с Русинова.
Човек само като му види физиономията на "експерта", му става ясно колко му е багажът. А дори и да има някакви съмнения, те тутакси се разсейват, когато си отвори устата. Как пък поне един път, откак е "експерт", той, оная ... ммм... жена, и оня къдравият кретен не видяха като причина за катастрофите поведението и уменията на идиотите, причинили катастрофите, а вината винаги е у инфраструктурата?!?
Но дори и да се приеме, че се е движел в най-дясното от три платна и след завоя да му изниква мантинелата със знака за отбивка отпред, пак не би трябвало да я обикрачва а да мине покрай нея, прегазвайки защрихованата забранена част на платното.
Да, лошо проектирана. Малоумие голямо е да направят тази отбивка точно след завоя. Може би заради някаква чешма, която, ако се огледа през Гугъл ърд, се вижда, че е пресъхнала. И няма значение тройната ли, двойната ли го е правила. Това е системен, наш си проблем. Мурдарски. Такива опасности да се набучиш на някаква разделителна мантинела ги има "на всеки километър". Трудно се превъзмогва съветското наследство. Станало е част от манталитета ни.
До коментар [#72] от "hamiltonf": Друже, няма как да е умен човек, който нито веднъж не е посочил за виновник дори и един шофьор, причинил катастрофа. За него виновник винаги е пътят и състоянието му. Какъв човек е този?
Мъгла, влага, нощ, по двулентов път лети автобус, шофьорът се ориентира по дясната мантинела, защото маркировката е изтрита, не е достатъчно светло-отразителна и в такива условия не се вижда много добре. "Котешките очи" по мантинелите се забелязват едва-едва, по пътя такива липсват, шофьорът продължава да следва дясната мантинела в най-дясната лента.
Извендъж пътят от двулентов преминава в трилентов, дясната лента се сдобива с допълнителна... от дясно. Няма знаци за отбивка, значи започва широк път и спокойно може да се продължи така.
Лек десен завой, 120 км./час е разрешената скорост и въпреки лошата видимост, липсата на ясна маркировка и знаци - движението с такава скорост все още не изглежда рисково. А и пътят е с три ленти, какво толкова може да се обърка?!?
Изведнъж, точно след привидно лекия десен завой, дясната лента се отклонява рязко - на самият завой има знак за отбивка. Автобусът вече лети срещу знак за разделяне на пътя и мантинела, която ще го разполови на две при удар. Шофьорът инстинктивно завива на ляво, в опит да избегне сблъсък с мантинелата, разделяща отбивката от пътя. Успява да премине в средната лента, но не и да избегне удара. Предното дясно колело на автобуса удря бордюра, разделящ отбивката от пътя. От котакта предната дясна гума се пръска, а от инерцията и загубата на сцепление автобуса се плъзга по мантинелата. От триенето на метал в метал хвърчат искри, като Гергьовденски фойерверки, нещо се запалва.
Резултатът е траур. И "несъобразена с пътните условия скорост" т.е. човешка грешка в заключението на разследването. Нищо, че пътната маркировка е изтрита, където я има не е достатъчно светло-отразителна, а "котешките очи", които в нормалните държави ги има по мантинелите и по самата пътна маркировка, за да очертават лентите за движение при лоша видимост, на тая клета територия са научна фантастика. А знаците...
ПП Тук пътищата са на нивото на Африка, има ги колкото да се отчетат изискванията по проект и да се приберат парите... в чекмедже.
ПП2 Лека им пръст на загиналите, скърбя с моите Македонски приятели.
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ!
Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
Лятото ходих до Елхово... Пътят Ямбол-Елхово беше в такова състояние, че другия път ще хвана влака... Дупка до дупка коловози като вълни.... Просто е срамота, а се води международен път с тол такса....Пос праведливо ще е държавата да плаща на турските превозвачи , è си трошат камионите, дор не ми направи впеàтление каква е маркировката, но след като се прибрех невридим си отдъхнах. И после що ставали катастрофи...
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
В тази част на отсечката, има изход на кариера. От този изход на магистралата влизат кални камиони с инертни материали и пъплят по по нанагорнището в аварийната лента, оснтавайки филм от кал по платното. След това обръщат на отклонението за Боснек в посока София по нанадолнището без "скорост" със 120 км... Боята с габаритите на платното и аварйната е напълно изтъркана. По мантинелите не са останали светлоотразители. От двете страни на пътя са урви - няма никъв осветен хоризонт. Нощем е лесно човек да загупи представа за пътя. Онова отклонение не отговаря на никакви норми. И никъде няма знак, че това не е "магистрала".
Няма - тази вечер карах по Северната тангента - ужасно е - фалшива маркировка, ако изобщо я има, фалшиви знаци, няма светлоотразители по мантинелите - идея си няма човек накъде кара.
за да се оправи положението първата стъпка е да се вдигнат тол таксите и обхвата на тол системата. Няма как с такси в пъти по евтини от европейските да осигуриш пари за пътищата. Другият път е през бюджета, тоест вдигане на данъци като ДДС. Борисов се огъна пред превозвачите и тол системата не носи пари. При харченето също има проблеми и крадене. Но основата на проблема е ниското финансиране. Факт е че,новите участъци са в пъти по-добри от този на който стана инцидента. Тоест обхвата на ремонтираните части трябва да се увеличи драстично, плюс нови пътища като хемус, русе-търново.
"Убий българина"- автор Л. Левчев. Каквото и да се случи в България или някъде по света и имат отношение българи, останалите българи не са в негова защита, а точно обратно: застават срещу него, в негова вреда! Пътувал съм по всички пътища на Европа, някъде в Африка и Азия, но те по нищо, ПО АБСОЛЮТНО НИЩО НЕ СЕ ОТЛИЧАВАТ ОТ ПЪТИЩАТА В БЪЛГАРИЯ. Навсякъде има и дупки, и изтрита маркировка и това и онова, което да не е съвсем наред. Очевидно е, че водачът на автобуса (Бог да Го прости!) не се е съобразил с нещо или преуморен е заспал. Понякога, може би на всички се е случвало, когато си преуморен, най- често на монотонен път каквито са магистралите, човек за секунди заспива и ако не се събуди на време, катастрофира. Заспиването и събуждането, кръвното налягане и телесната температура се управляват до голяма степен от АВТОНОМНАТА НЕРВНА СИСТЕМА! Не можеш да си заповядаш: "ЗАСПИВАЙ В 6 БЕЗ ПЕТНАЙСЕТ; ИЛИ, НАРЕЖДАМ НА КРЪВНОТО НАЛЯГАНЕ ДА СТАНЕ 105/ 70!" Понякога, мразя да съм българин! Срамувам се от анти българското говорене на "българи" по някаква случайност попаднали на отговорни позиции! А уж имаме поговорка: " на калъп да те хванат, пак ще отричаш!"
До коментар [#3] от "zxp53317185":Не мога да не споделя че за пътищата ни много пари се изляха, но пак са в УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ.В неделя пътувахме по околовръстния на Пловдив… Ами за 12 години толкова ли не видяха ме този път е КАРУЦАРСКИ?
Може и да е каруцарски ама 12 години трябва да имаш винетка за да минеш по него. А след като 12 години събират пари от винетки какво направиха с тях? Защото пътища нито поправяха нито построиха.
Бяха по-лоши. Вече не са! И там има грандиозна корупция, но успяха да осъзнаят, че е проблем, и успяха да я понамалят. А що се касае до гордостта на Баце, магистралите: Влизаме в ЕС с голямо предимство, 418 км срещу 281 за румънците. Днес имаме 831 срещу 910 в Румъния. Все още имаме предимство спрямо мащаба си, но ни настигат. https://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_motorway_construction_in_European_nations
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Със сигурност колкото са в по-добро състояние нашите пътища, ще бъде толкова по-добре. Но когато пътя не е добър, маркировката не е добра, къде е мстото на шофьора, имам предвид не на този конкретен човек, а на всеки от нас. Има един текст в Закона и Правилника, че скоростта трябва да е съобразена с пътната обстановка. Доколкото съм 100 сигурен, че тук сред пишещите, няма човек който да не кара кола и се питам, колко ли от нас спазват това правило? За себе си ще кажа, че може би в не повече от 20-30 процента от случаите, когато външни условия са го налагали.
Със сигурност колкото са в по-добро състояние нашите пътища, ще бъде толкова по-добре. Но когато пътя не е добър, маркировката не е добра, къде е мстото на шофьора, имам предвид не на този конкретен човек, а на всеки от нас. Има един текст в Закона и Правилника, че скоростта трябва да е съобразена с пътната обстановка. Доколкото съм 100 сигурен, че тук сред пишещите, няма човек който да не кара кола и се питам, колко ли от нас спазват това правило? За себе си ще кажа, че може би в не повече от 20-30 процента от случаите, когато външни условия са го налагали.
това в закона със съобразяването е сложено за да може държавата да си измие ръцете. Хора с 5км/ч огъват джанти и чупят носещи елементи. После Пътна полиция им пише акт, че не са се движи според обстановката. Иначе застрахователите съдят държавата и общините всеки ден заради кьопавите пътища.
Кое нещо в тази държава сме го направили както трябва? С пътищата аз не съм чул да има стандарти кой път колко и какъв трафик може да поеме и кой го контролира това? После в зависимост от вида път имаме ли разписани изисквания за маркировка, знаци, мантинели, огради и т.н. и отново кой го контролира? Респективно бюджетирано ли е? Кърпенето на дупки как става? Като някой се е оплакал, че си е изкривил джанта или на фиксирано време се сменя горния слой на асфалта профилактично? Да, да, струва пари, но някак си не се говори за тези неща и всичко ужким е наред докато не стане някоя такава трагедия.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Resurrection
Рейтинг: 1742 ГневноТо като стане белята МНОГО ФИЛОСОФИ ЩЕ СЕ НАМЕРЯТ ДА ГОВОРЯТ
zxp53317185
Рейтинг: 3197 НеутралноДо коментар [#2] от "Resurrection":
Там е работата че те не са спирали да говорят, но кой да ги чуе?
Resurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноДо коментар [#3] от "zxp53317185":
Не мога да не споделя че за пътищата ни много пари се изляха, но пак са в УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ.
В неделя пътувахме по околовръстния на Пловдив… Ами за 12 години толкова ли не видяха ме този път е КАРУЦАРСКИ?
Petleshev
Рейтинг: 2226 НеутралноПредполагам, че през АПИ са минали много договори за подновяване и поддържане на маркировка. Но и с просто око се вижда, че парите за това се крадат. Дори и по нови или основно ремонтирани пътища, маркировката е под всякаква критика. Със сигурност не е така по проектите. Значи някой продължава да краде...! А това води до инциденти и смърт!
Бивш tww09306483.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Resurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноНаркировката може би е най-последния дерт.
Асфалта по околовръстното на Пловдив е на вълнички и дупки
Resurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноОсновен проблем по нашите пътища са че никога не се обръща внинание на обеатните наклони( нивелацията) по пътищата!…
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1228 НеутралноЧе маркировките по пътищата ни не отговарят на стандартите на Европейския съюз, а и на доста напреднали страни извън него е извън всякакво съмнение. В случая обаче не вярвам това да е причината за тази катастрофа.
Литмус + Куролация = СицилияDarulio
Рейтинг: 1088 ГневноДо коментар [#5] от "Petleshev":
"Пътната агенция ще даде 63 млн. лв. за пътна маркировка
Сумата е за 5 години и е три пъти по-висока от предходния търг за полагане на маркировка - 20 млн. лв. за 4 години "
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/05/15/3905715_putnata_agenciia_dava_63_mlnlv_za_putna_markirovka/
Три пъти повече пари и 50 още топли трупа. Това няма как да се случи, ако това тройно увеличение не беше изсмукано от ОПГ-то и пътищарите.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#7] от "Resurrection":
Литмус + Куролация = СицилияЛошата маркировка е кошмар ако минаваш за пръв път през някакъв път.
Истински кошмар.
Трябва да се положат нови стандарти за нея и да се спазват.
Не на последно място на Струма липсва осветление. Особено в такива по-сложни и опасни участъци трябва да има такова.
samoedin
Рейтинг: 3540 НеутралноДо коментар [#4] от "Resurrection":
" Не мога да не споделя че за пътищата ни много пари се изляха, но пак са в УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ.
В неделя пътувахме по околовръстния на Пловдив… Ами за 12 години толкова ли не видяха ме този път е КАРУЦАРСКИ?"
Нищо особено за учудване предвид кой усвояваше парите за ремонтите и СМР тата до скоро ! Всеки ден съм благодарен Богу, че още съм жив след шофиране по републиканската ни пътна мрежа и безумното каране на мутрите с кортежи и луксозни возила за по няколкостотин хиляди лева......
Dimitar Atanasov
Рейтинг: 228 НеутралноДо коментар [#2] от "Resurrection":
"Философите" говореха и преди да стане белята ама кой да ги чуе ...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1992 НеутралноШофьорчето е набузило автобуса със 160 и е искало да догони другите автобуси.Нашите журналисти и "специалисти" по пътна безопасност гракнаха по навик-асфалта лош,маркировката лоша,мантинелата лоша ,осветление няма.Не се ли сещате,че след катастрофата ще тръгнат дела за милиони срещу застрахователя и той ще каже-според българските журналисти виновна е българската държава.Другарят Радев е избран,изборите са минали-да вземете да се спрете с оплюването.Магистралата е перфектна преди една седмица минах оттам.Нощем при намалена видимост и мокър път скоростта се намалява.Караш със 160-убиваш пътниците и себе си.
qid44693832
Рейтинг: 30 НеутралноСтига глупости, по този участък минават хиляди автобуси и камиони дневно, а катастрофират единици годишно.
Resurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноДо коментар [#11] от "Paolo Di Canio":
Така е! Не споря, но по-бързо можеш да се утрепеш ако пътят е лош.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2331 Гневно"По всяка вероятност има човешка грешка в комбинация с техническа неизправност, тъй като дори да катастрофира автобусът, той не би трябвало да се запалва." - тогава ЗАЩО се всички тези приказки, които и преди са ги говорили, но явно е било само това?! Маркировката и мантинелите са част от пътя, но нелепа случайност е част от живота и никой не е застрахован за трагичната и проява. Приказването без действия обаче не спира нито говоренето, нито трагедиите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.simval
Рейтинг: 817 Неутрално" ... няколко правителства поред отказват да се занимават с проблемите, свързани с маркировката по нашите пътища."
Аз не зареждам в Лукойл.Естествено е да отказват. Колко може да се открадне от една боя?
jazzdevil
Рейтинг: 1668 НеутралноПоредния "гений" сложен на топла длъжност, която ако утре затворят никой няма да усети. Аз после мога като консултант да им давам "експернтото" си мнение, че пътищата у нас са зле и че спешно трябва да се приведат във вид.
Alex Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноАко четеше внимателно, щеше да видиш, че визира всички правителства от години насам. Ама нали си трол на ГЕРБ ....
Batezuzi
Рейтинг: 1335 НеутралноВ България е така, защото като се съберат всички изисквания, за наклон, сцепление на настилката, здравина на мантинелите, яркост на хоризонталната и вертикалната маркировка и т.н. ще излезе, че цената за поддръжка и строеж ще скочи. Това означава, че фирмите ще печелят доста по-малко и няма да има за рушвети, но подозирам, че и цената на преминаване било то с винетка, пътен данък или каквото там изберат ще стане неприемвлива за повечето собственици на превозни средства. Та нека да видим колко можем да ограничим корупцията, но и да решим дали наистина сме готови да имаме безопасна пътна мрежа?
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#14] от "dolna4erti4ka":
Литмус + Куролация = СицилияОткъде знаете с колко е карал?
schwimmwagen
Рейтинг: 1935 НеутралноНищо му няма на пътя в случая, стига тъпотии.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Resurrection
Рейтинг: 1742 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Paolo Di Canio":
Липсва осветление?😳
Никакво осветление ли няма?
И за какво тогава събират пътни данъци, винетки и т н ?
Къде са парите?
Роси
Рейтинг: 6787 НеутралноДо коментар [#6] от "Dankol":
Там е работата, че парите бяха изхарчени още от Боко.
jazzdevil
Рейтинг: 1668 НеутралноБогдан Милчев от Института за пътна безопасност :
-И в момента пътувам по Северната тангента. Условията са изключително тежки - ниска видимост, мокро пътно платно и липса на маркировка.
Невероятен! Ниската видимост и мокрото платно какво общо имат? Само у нас ли се среща тоя метеорологичен "феномен". Не е и като да не съм пътувал по Северната тангента - къде точно е това място където нямало маркировка?
schwimmwagen
Рейтинг: 1935 НеутралноДо коментар [#24] от "Resurrection":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Осветление на прав участък из чукарите ?! Малоумни ли сте ?
Resurrection
Рейтинг: 1742 ЛюбопитноГлавния прокурор на републиката къде е?…
jazzdevil
Рейтинг: 1668 НеутралноОколовръстното на Пловдив е слънце спрямо 90% от шосета в страната.
plynii
Рейтинг: 1053 НеутралноСпоред Пиргов вероятно шофьорът е карал с несъобразена скорост и се е заблудил, че кара в дясна лента в района на отбивка за крайпътна чешма. „Автобусът удря предна дясна гума в знак, който е хвърчал 45 метра напред. Пътната настилка беше перфектна, няма как да се е подхлъзнал автобусът. Няма спирачен път“, подчерта той.
Пожарът е тръгнал от предната част, като според полицаи е имало туби с нафта при резервните гуми: „След като работи парното, от там излиза огън. Пътят беше осеян с нафта“.
skeptichen
Рейтинг: 279 НеутралноНапълно подкрепям автора в коментара му за липсата на маркировка по нашите пътища. Проблемът е навсякъде, всички сме карали по отсечки които се пускат в експлоатация "предсрочно", преди маркировката да е нанесена. Последно през Юндола надолу към Разлог пътувах това лято по нов асфалт без никаква маркировка. Преди във влизане във Враца откъм Мездра при липса на маркировка изведнъж се озоваваш право срещу разделителна ивица между две уширени платна. За пътищата на юг от Бургас не ми се говори - вълни, неравности, хлътвания, липса на маркировка. А после при произшествие просто пишат "несъобразена с пътните условия скорост", и са прави, защото ограниченията трябва да са 60км/ч на междуградски път за да си сигурен че нещо няма да те изненада. А за пътищата около Белене - то това просто не е път.
Човек остава с впечатлението че пътищата в България са поносими само за местните хора. които просто защото живеят и карат там научават къде са острите завои с обратен наклон, къде са дупките, къде да внимават. Като се кара на ново място трябва човек да очаква всичко.
Дано държавата да се научи да спазва законите си и да сложи пътна маркировка и да оправи проблемите участъци.
Resurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноДо коментар [#29] от "jazzdevil":
Да де, ама ако да речем в едно село където има 10 души пътя е лош, то по един околовръстен път нали се сешаш че този път поема някакъв сериозен трафик
Darulio
Рейтинг: 1088 НеутралноДо коментар [#11] от "Paolo Di Canio":
Стандарти има, не се спазват. От осветление няма нужда, а от контрол - и на движението по пътищата, и на строителството, и на поддръжката на пътищата, на знаците и маркировката.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5147 Неутрално
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевОт Драгичево до Диканя, участъкът не се води магистрала. Ограничението е 120 км/ч.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Norman Granz
Рейтинг: 3776 НеутралноПътищата в България са в окаяно състояние, вероятно само в Румъния са по-лоши.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Бойко Борисов искаше да се запише в историята като строителя на магистрали. Ще бъде запомнен като източвача на милиарди от бюджета за строеж на магистрали.
Интересно ми е все пак, след като две години кръстосваше страната с някакъв държавен джип и изнасяше пресконференции и безкрайни монолози пред телефона на Севдето, дали му харесваше видяното? Дали не усещаше някакво смъдване на лична вина за състоянието на пътната мрежа?
Или и тогава Радев и Комитова му бяха виновни?
irobot
Рейтинг: 454 НеутралноНай-големият ми културен шок беше, когато преди повече от 15 години кацах от София в Цюрих и от Цюрих в София... Още от много високо и от илюминатора на самолета виждаш, че става въпрос за друг свят.
В единият свят бледо мъждукащи разредени светлини, рехав магистрален трафик, рядка пътна мрежа и централизация на населените места с бледо-сиво-оранжеви покриви.
В другия свят ярки светлини, пътна мрежа като истинска кръвоносна система, равномерно разпределени къщи по всеки хълм с ярко боядисани фасади в светло жълто, светло синьо или бяло.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 783 НеутралноПреди няколко дни гледах Богдан Милчев по една телевизия.Същите работи ги говореше,доста разпалено и емоционално.И ако тогава е звучало пресилено,сега си е точно на мястото.
Кортик
Рейтинг: 2583 НеутралноАмериканците не случайно слагат по една пластмасова цистерна с вода на всяко отклонение на магистрала. Преди години имаше подобини опити и у нас. Ако на разклонението имаше цистерна с вода, сега щяме да говорим за разбит автобус и окъпани македонци.
Червена линия, червен картонjazzdevil
Рейтинг: 1668 НеутралноДо коментар [#32] от "Resurrection":
Ако направиш едно кръгче по околовръстното на Букурещ ще оцениш колко е хубаво пловдивското!
Борис
Рейтинг: 527 НеутралноЧе безопасността по магистралите и пътищата у нас не отговаря добре на стандартите го вижда всеки водач. Особено пък на тунелите където само ако се погледне къде и как се поставя осветлението им е ясно, че това е пълна самодейност - поставяне на осветлението в центъра на тавана на тунела совен, че не очертава добре траекторията на пътя, но и при вяка повреда или просто подмяна на осветителни елементи означава затваряне на цялата тръба за движение за времето на ремонта. Ако осветлението е поставено на двете страничните стени на тръбата - първо се очертава много по-добре траекторията на пътя и второ при ремонт на осветлението не се налага затваряне на цялата тръба, а само на една лента, а и самото осветление е по-достъпно и лесно за извършване на ремонттните работи.
🇧🇬🇺🇦Resurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноДо коментар [#40] от "jazzdevil":
Оооо моля те, недей ми обяснява!
Докато пътувахме по пловдивското на Бойко Борисов яко са му ,,горяли ушите” - псувах на всеки километър!
Santos
Рейтинг: 917 ЛюбопитноАми след като „Няколко правителства отказват да се занимават с маркировката по пътищата“, какво направиха двете служебни правителства, така добре селектирани откъм кадри, компетентност, бодрост и неутолима жажда за „изчегъртване“? що спряха парите за магистрала Хемус? Да не загиват хора и по нея ли? А що спряха парите за ремонт на пътища? Г-жа Комитова ще отговори! Или няма да отговори? Що така? Ей, и да не вземе сега тази напориста дрОгарка да си подаде оставката? Че тя не си я подаде, когато сегашният автор, Богдан Милчев, написа материала „Богдан Милчев: От май магистрали и първокласни пътища не се поддържат“ - https://www.burgasinfo.com/news/view/2/112454 - та сега ще си я подаде?
А какво пишеше в този материал, пита там някой умноубавец? Ами ето какво:
„Той остро критикува действията на ресорния министър Виолета Комитова. Това лято загиналите по пътищата са с около 50 души повече от предишното. Ако Рашков и Комитова бяха направили това, което им предложихме, можеше загиналите да са с 30 човека по-малко от предната година. Аз не разбирам защо Стефан Янев го търпи това нещо“, недоумява Милчев“.
Е, жалко само, че този материал не бе публикуван на времето в Дойче веле! И няма да отговарям „защо“! Сами не можете ли да се сетите?
etty1
Рейтинг: 1197 РазстроеноСигурно експертите имат своите основания, но нищо в трагедията не доказва като причина маркировката или други неизправности по пътя. Този човек едва ли не е доволно потрива ръце: "казах ли ви аз?". Смирете се, замълчете, ще има следствие тук и в Северна Македония. Да политизираш подобна ужасяваща катастрофа, да сочиш с пръст в този момент, това не е човешко.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinКамен
Рейтинг: 759 НеутралноТова ако е така, шофьорът или собственикът на фирмата е убиец. Сигурно за да спестят от нафта (че в България и особено в Турция е по-скъпа от Македония) тръгнал с пълни туби отпред... Ужас!
И аз много се чудя как ще се подпали и ще изгори цял автобус, така че хората да нямат време да ритнат стъклото и да изскочат - ама ако са облени с нафта, няма как.
jazzdevil
Рейтинг: 1668 НеутралноДо коментар [#42] от "Resurrection":
Ама то околовръстното на Пловдив си е такова отпреди да съм роден - Боко просто го пребоядиса и сложи 2-3 кръгови - нямам представа колко милиона си е изписал за тая цел.
Gantscho Ganev
Рейтинг: 8 НеутралноЧета и не вярвам как всички се натискат да изкарат, че единствено пътя е бил виновен, готови са да платят милиони обезщетение, само да изкарат Борисов виновен, бахти простотията.
swy46682091
Рейтинг: 51 НеутралноНапълно съм съгласен, че има много проблеми с маркировките и знаците, ако изобщо има маркировки и знаци. Не само по пътищата, но и в градовете, вкл. надписи с имената на улиците в България.
Искаме европейски пътища и улици, но същевременно плащаме смешно ниски данъци за автомобилите и за недвижимите имоти, масово караме практически бракувани и занемарени автомобили с негодни гуми, използваме тротоарите и зелените площи за безплатен паркинг ... Да не говорим за спазването на правилата за движение, особено ограниченията за скорост.
Какво да очакваме от пътищата и улиците, когато и автомобилите, и паркирането в големия град ни излизат почти безплатни по европейските стандарти?
etty1
Рейтинг: 1197 Неутралноhttps://aej-bulgaria.org/23-11/?fbclid=IwAR2dhUrYdD-8hSoieGwCAlgRox7sqBzqh_qJi1_KkY5xTo_AfaLf-zgjpRg
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinResurrection
Рейтинг: 1742 НеутралноДо коментар [#47] от "Gantscho Ganev":
Сега, аз пиша ФАКТИ!
Иди, мини през околовръстното и ще видиш че поне едно 30 години не е пипано.
Какво повече да се каже?
Всеки е получавал пари за нещо…за тези 12 години!
Иначе за какво точно сме им плащали?
Петър Георгиев
Рейтинг: 166 ГневноСофия е кранчето на цяла България. Правителствата са в София- дали на кранчето, или под него, няма никакво значение. Маркировката, по която се стичат благата, не е отговорност на кранчето( под или над него).
karatista
Рейтинг: 2756 Неутралнокаква маркировка? в сърбия и хърватска на такива отбивки по магистралите навсякъде е осветено като бял ден.
mr. Gorbachev, tear down this wall!НеКой
Рейтинг: 311 НеутралноДо коментар [#52] от "karatista":
А с този евтин ток, как ще финансираш осветление?
Данъци върху дохода и печалбата 20% може би...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
kapitan_laino
Рейтинг: 528 НеутралноТук просто се ползва някаква по-некачествена боя за маркировката. Нямам друго обяснение. В чужбина дори с просто око се вижда че е един дебел слой, дето няма изтъркване. Тук все едно е с боички за оцветяване - едно тъничко, след като я нанесат вече асфалта почва да чернее отдолу, до 2-3 месеца вече се слива.
karatista
Рейтинг: 2756 НеутралноДо коментар [#53] от "НеКой":
mr. Gorbachev, tear down this wall!точно тия пари ще ги платя с кеф!
НеКой
Рейтинг: 311 НеутралноДо коментар [#56] от "karatista":
Твоята вноска не ме вълнува, всички ще трябва да платят и то доста.
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноАко е гръмнала предна дясна гума е възможно шофьорът да изгуби управление, автобусът да свие вдясно и да се надене на мантинелата, разделяща някаква отбивка с чешма от магистралата. Буквално го е разпрала отдолу и съответните горивопроводи. Пожарът е станал мигновено. Шофьорът завива на ляво и там разделителните мантинели на двете платна го спират. Но автобусът вече гори като факла. Не е имал време да отвори вратите. Пламъците са обхванали на мига първо него, отпред... Това е една от възможните причини автобусът да се надене на тая злощастна мантинела. Друга възможно причина е да е заспал. Трета възможна причина е в мрака на нощта да не е видял хоризанталната маркировка, указваща за отбивката. Която и без това е доста изтрита. Знак има, че се разделя движението наляво и надясно точно на челото на злокобната мантинела. Но е било късно да го види, защото въпросната отбивка с мантинелата е след завой. Двеста - триста метра преди завоя аварийната лента преминава в лента за движение. Става трето платно, разделено с прекъсната осова линия от другите две. Може да е поел по него, защото нищо не указва на мястото на промяната от аварийна в редовна лента, че предстои да се свие в дясно за отбивката. Която, на всичко отгоре, е след завоя. Може да се измине фаталния път с Гугъл ърд:
https://earth.google.com/web/@42.49417728,23.13417531,869.76257324a,0d,60y,198.21315805h,87.71027411t,0r/data=IhoKFmdSN3dXeExmX0xsY3BzMFBVREpHWHcQAg
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноТова препратка от друг материал по темата. Полезното е, че всеки могже да "извърви" фаталния път и да се постави на мястото на шофиращ по него.
strymski
Рейтинг: 785 НеутралноДо коментар [#11] от "Paolo Di Canio"
Така е.
По този път пътувам от 30 години , още преди са стане “магистрала” и го познавам като петте пръста на ръката си и, слава Богу , не съм имал инциденти.
Маркировката по нашите пътища е престъпно занемарена , на никой не му пука какво се случва при дъжд нощно време, а истината е , че не се вижда нищо! И най-малкото погрешно движение при скорост от стотина километра в час може да бъде фатално. Това в комбинация с неравности или дупки си е игра на руска рулетка.
Мнозина сме виждали и вадите които текат напряко на платното за движение , което говори за липса на правилен наклон. Но страшното е , че на никой не му пука , а всяка година жертвите в катастрофи са стотици и само при някаква огромна трагедия като сегашната, поражда дискусия , но не и действия.
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноТази отбивка с разделяща я мантинела от магистралата е тъй коварна, защото е зад завой.
karatista
Рейтинг: 2756 НеутралноДо коментар [#57] от "НеКой":
mr. Gorbachev, tear down this wall!глупости, какво доста? точно пък лед лампите нищо не харчат, аре влез в 21 век.
ibgforce
Рейтинг: 8 НеутралноЗа маркировката по нашите пътища е ясно, от калпава, по-калпава. Зная и наши хора, направили пари от калпава маркировка. Но най-лошо става, когато маркировка няма въобще. Актуален пример - новоасфалтирания път между селата Кантарджиево и Кичево до Варна. Където през зимата има често влошена видимост от мъгли...
Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 1478 НеутралноМда, Тиквун "построи" милиарди (!) бокострали ама..без маркировки !
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert EinsteinЩото май парите не стигнаха !?
Ама чувалите нали се пълнеха !?
Приоритетно !
samble
Рейтинг: 8 НеутралноКатастрофата е станала на скоростен път Е79, не на магистрала "Струма". Този участък не е магистрала и никога не е бил.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 8 НеутралноГосподина, докато беше шеф на КАТ, дали свърши нещо? Ааа, да увеличи корупцията при фуражките...
Слава на Украйна! Слава на героите!мики маус
Рейтинг: 2631 Неутрално“Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира…”
Стига ни занимавахте с този пропаднал милиционер!
Като беше шеф на КАТ колко пъти е написал акт или е глобил АПИ/общината за незапълнени дупки, липсваща маркировка или някакво друго безхаберие? Все несъобразената скорост е виновна!
Лешояди! Като стане трагедия изпълзяват като гущер на припек заедно с Русинова.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 176 НеутралноЧовек само като му види физиономията на "експерта", му става ясно колко му е багажът.
А дори и да има някакви съмнения, те тутакси се разсейват, когато си отвори устата.
Как пък поне един път, откак е "експерт", той, оная ... ммм... жена, и оня къдравият кретен не видяха като причина за катастрофите поведението и уменията на идиотите, причинили катастрофите, а вината винаги е у инфраструктурата?!?
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноНо дори и да се приеме, че се е движел в най-дясното от три платна и след завоя да му изниква мантинелата със знака за отбивка отпред, пак не би трябвало да я обикрачва а да мине покрай нея, прегазвайки защрихованата забранена част на платното.
Николай Бучков
Рейтинг: 143 НеутралноНе са само маркировките, там е един участък, който е лошо проектиран, а изпълнението е по навик......
nik_77.
Рейтинг: 855 НеутралноДа, лошо проектирана. Малоумие голямо е да направят тази отбивка точно след завоя. Може би заради някаква чешма, която, ако се огледа през Гугъл ърд, се вижда, че е пресъхнала. И няма значение тройната ли, двойната ли го е правила. Това е системен, наш си проблем. Мурдарски. Такива опасности да се набучиш на някаква разделителна мантинела ги има "на всеки километър". Трудно се превъзмогва съветското наследство. Станало е част от манталитета ни.
hamiltonf
Рейтинг: 4276 НеутралноБогдан е умен човек, и влага наистина сериозни усилия, за да се поправят недоразумения от най-различен характер. На скоро в едно предаване критикуваше сериозно действащата регионална министърка за едни участъци, за които е сигнализирал десетки пъти, вкл. и нея, но нищо не се чу по "демократичните" медии:
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAhttps://bnt.bg/news/politikata-na-fokus-volen-siderov-filip-stanev-i-kiril-petkov-sred-gostite-v-nedelya-299069news.html
(в самото начало)
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 176 НеутралноДо коментар [#72] от "hamiltonf":
Друже, няма как да е умен човек, който нито веднъж не е посочил за виновник дори и един шофьор, причинил катастрофа.
За него виновник винаги е пътят и състоянието му.
Какъв човек е този?
Матрял
Рейтинг: 115 РазстроеноМъгла, влага, нощ, по двулентов път лети автобус, шофьорът се ориентира по дясната мантинела, защото маркировката е изтрита, не е достатъчно светло-отразителна и в такива условия не се вижда много добре. "Котешките очи" по мантинелите се забелязват едва-едва, по пътя такива липсват, шофьорът продължава да следва дясната мантинела в най-дясната лента.
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ! Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/Извендъж пътят от двулентов преминава в трилентов, дясната лента се сдобива с допълнителна... от дясно. Няма знаци за отбивка, значи започва широк път и спокойно може да се продължи така.
Лек десен завой, 120 км./час е разрешената скорост и въпреки лошата видимост, липсата на ясна маркировка и знаци - движението с такава скорост все още не изглежда рисково. А и пътят е с три ленти, какво толкова може да се обърка?!?
Изведнъж, точно след привидно лекия десен завой, дясната лента се отклонява рязко - на самият завой има знак за отбивка. Автобусът вече лети срещу знак за разделяне на пътя и мантинела, която ще го разполови на две при удар. Шофьорът инстинктивно завива на ляво, в опит да избегне сблъсък с мантинелата, разделяща отбивката от пътя. Успява да премине в средната лента, но не и да избегне удара. Предното дясно колело на автобуса удря бордюра, разделящ отбивката от пътя.
От котакта предната дясна гума се пръска, а от инерцията и загубата на сцепление автобуса се плъзга по мантинелата. От триенето на метал в метал хвърчат искри, като Гергьовденски фойерверки, нещо се запалва.
Резултатът е траур. И "несъобразена с пътните условия скорост" т.е. човешка грешка в заключението на разследването. Нищо, че пътната маркировка е изтрита, където я има не е достатъчно светло-отразителна, а "котешките очи", които в нормалните държави ги има по мантинелите и по самата пътна маркировка, за да очертават лентите за движение при лоша видимост, на тая клета територия са научна фантастика. А знаците...
ПП Тук пътищата са на нивото на Африка, има ги колкото да се отчетат изискванията по проект и да се приберат парите... в чекмедже.
ПП2 Лека им пръст на загиналите, скърбя с моите Македонски приятели.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 176 НеутралноДо коментар [#74] от "zakintos":
Тая измишльотина може само един грък да я измисли.
Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
Рейтинг: 503 НеутралноЛятото ходих до Елхово... Пътят Ямбол-Елхово беше в такова състояние, че другия път ще хвана влака... Дупка до дупка коловози като вълни.... Просто е срамота, а се води международен път с тол такса....Пос праведливо ще е държавата да плаща на турските превозвачи , è си трошат камионите, дор не ми направи впеàтление каква е маркировката, но след като се прибрех невридим си отдъхнах. И после що ставали катастрофи...
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…milenmihailov
Рейтинг: 409 НеутралноВ тази част на отсечката, има изход на кариера. От този изход на магистралата влизат кални камиони с инертни материали и пъплят по по нанагорнището в аварийната лента, оснтавайки филм от кал по платното. След това обръщат на отклонението за Боснек в посока София по нанадолнището без "скорост" със 120 км... Боята с габаритите на платното и аварйната е напълно изтъркана. По мантинелите не са останали светлоотразители. От двете страни на пътя са урви - няма никъв осветен хоризонт. Нощем е лесно човек да загупи представа за пътя. Онова отклонение не отговаря на никакви норми. И никъде няма знак, че това не е "магистрала".
milenmihailov
Рейтинг: 409 НеутралноЕто от google:
https://www.google.com/maps/@42.4961663,23.1357569,3a,15y,209.57h,88.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPy0N8rXDoufCPdRc0cS78g!2e0!7i16384!8i8192
dec41307564
Рейтинг: 8 ГневноНяма - тази вечер карах по Северната тангента - ужасно е - фалшива маркировка, ако изобщо я има, фалшиви знаци, няма светлоотразители по мантинелите - идея си няма човек накъде кара.
turanagasan
Рейтинг: 8 Неутралноза да се оправи положението първата стъпка е да се вдигнат тол таксите и обхвата на тол системата. Няма как с такси в пъти по евтини от европейските да осигуриш пари за пътищата. Другият път е през бюджета, тоест вдигане на данъци като ДДС. Борисов се огъна пред превозвачите и тол системата не носи пари. При харченето също има проблеми и крадене. Но основата на проблема е ниското финансиране. Факт е че,новите участъци са в пъти по-добри от този на който стана инцидента. Тоест обхвата на ремонтираните части трябва да се увеличи драстично, плюс нови пътища като хемус, русе-търново.
The Polite Moose
Рейтинг: 126 ГневноНяколко правителства отказват да се занимават с маркировката по пътищата
Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬Особено служебното. СЛужебното забрани, на практика, не само подновяването на маркировките, но и изцяло поддръжката на пътищата.
bobhunter
Рейтинг: 521 Неутрално"Убий българина"- автор Л. Левчев. Каквото и да се случи в България или някъде по света и имат отношение българи, останалите българи не са в негова защита, а точно обратно: застават срещу него, в негова вреда! Пътувал съм по всички пътища на Европа, някъде в Африка и Азия, но те по нищо, ПО АБСОЛЮТНО НИЩО НЕ СЕ ОТЛИЧАВАТ ОТ ПЪТИЩАТА В БЪЛГАРИЯ. Навсякъде има и дупки, и изтрита маркировка и това и онова, което да не е съвсем наред. Очевидно е, че водачът на автобуса (Бог да Го прости!) не се е съобразил с нещо или преуморен е заспал. Понякога, може би на всички се е случвало, когато си преуморен, най- често на монотонен път каквито са магистралите, човек за секунди заспива и ако не се събуди на време, катастрофира. Заспиването и събуждането, кръвното налягане и телесната температура се управляват до голяма степен от АВТОНОМНАТА НЕРВНА СИСТЕМА! Не можеш да си заповядаш: "ЗАСПИВАЙ В 6 БЕЗ ПЕТНАЙСЕТ; ИЛИ, НАРЕЖДАМ НА КРЪВНОТО НАЛЯГАНЕ ДА СТАНЕ 105/ 70!" Понякога, мразя да съм българин! Срамувам се от анти българското говорене на "българи" по някаква случайност попаднали на отговорни позиции! А уж имаме поговорка: " на калъп да те хванат, пак ще отричаш!"
koko65bg
Рейтинг: 677 НеутралноДо коментар [#4] от "Resurrection":
Може и да е каруцарски ама 12 години трябва да имаш винетка за да минеш по него. А след като 12 години събират пари от винетки какво направиха с тях? Защото пътища нито поправяха нито построиха.
UJC4040
Рейтинг: 415 НеутралноБяха по-лоши. Вече не са!
И там има грандиозна корупция, но успяха да осъзнаят, че е проблем, и успяха да я понамалят.
А що се касае до гордостта на Баце, магистралите:
Влизаме в ЕС с голямо предимство, 418 км срещу 281 за румънците.
Днес имаме 831 срещу 910 в Румъния.
Все още имаме предимство спрямо мащаба си, но ни настигат.
https://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_motorway_construction_in_European_nations
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
tsvetko_51
Рейтинг: 1429 НеутралноСъс сигурност колкото са в по-добро състояние нашите пътища, ще бъде толкова по-добре. Но когато пътя не е добър, маркировката не е добра, къде е мстото на шофьора, имам предвид не на този конкретен човек, а на всеки от нас. Има един текст в Закона и Правилника, че скоростта трябва да е съобразена с пътната обстановка. Доколкото съм 100 сигурен, че тук сред пишещите, няма човек който да не кара кола и се питам, колко ли от нас спазват това правило? За себе си ще кажа, че може би в не повече от 20-30 процента от случаите, когато външни условия са го налагали.
hamiltonf
Рейтинг: 4276 ВеселоДо коментар [#73] от "Toshko Afrikanski":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA"За него виновник винаги е пътят и състоянието му."
Е, не винаги, не винаги...
alabalko
Рейтинг: 418 Неутралнотова в закона със съобразяването е сложено за да може държавата да си измие ръцете. Хора с 5км/ч огъват джанти и чупят носещи елементи. После Пътна полиция им пише акт, че не са се движи според обстановката. Иначе застрахователите съдят държавата и общините всеки ден заради кьопавите пътища.
Batezuzi
Рейтинг: 1335 НеутралноКое нещо в тази държава сме го направили както трябва? С пътищата аз не съм чул да има стандарти кой път колко и какъв трафик може да поеме и кой го контролира това? После в зависимост от вида път имаме ли разписани изисквания за маркировка, знаци, мантинели, огради и т.н. и отново кой го контролира? Респективно бюджетирано ли е? Кърпенето на дупки как става? Като някой се е оплакал, че си е изкривил джанта или на фиксирано време се сменя горния слой на асфалта профилактично? Да, да, струва пари, но някак си не се говори за тези неща и всичко ужким е наред докато не стане някоя такава трагедия.