А мерките, които ще пълнят бюджета?

Акцент на икономическите мерки е изглежда разходната част на бюджета.

© Юлия Лазарова

Акцент на икономическите мерки е изглежда разходната част на бюджета.



Коментарът е от профила на автора във фейсбук.


Акцент на икономическите мерки е изглежда разходната част на бюджета. На фона на ангажимент да не се пипат данъците. И нов поет дълг от 500 млн. лв. вчера от държавния бюджет.


Ето някои важни мерки, които ще пълнят бюджета:




1. Изравняване на акцизите на горивата със средните нива в Европа за сметка на печалбата на производители и дистрибутори.


2. Деконцентрация на собствеността и либерализация на режима за лицензиране на данъчните складове за горива, което ще намали цените им и увеличи обемите на потреблението.


3. Електронно проследяване на цялата търговия с акцизни стоки.


4. Ликвидиране на ДДС схемите чрез засилен контрол върху кухите новосъздадени дружества по веригата.


5. Електронизация на обществените поръчки, прекратяване на директната връзка между възложител и изпълнител чрез създаването на отделни специализирани агенции за финансиране и провеждане на търговете/конкурсите.


6. Забрана за участие в обществени поръчки и във всички форми на стопанска дейност на офшорки без ясни крайни собственици и физически лица, които нямат доказан професионален опит и чисто криминално минало.


7. Всеобхватно електронно управление и съкращаване на 1/2 от държавната и общинската администрация.


8. За всички транзакции над 1 млн. евро - конфискация на собствеността на всички лица, които не могат да докажат произход. Ликвидиране на статута "подставено лице".


9. Отнемане банковия лиценз на всички банки, които финансират "подставени лица"


10. Изравняване на данъчни и пазарни оценки за сделки за недвижими имоти и увеличение на данъците за необработвана земя, за неподдържани сгради и замърсяващи автомобили.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Г-н Кънев и вашите мерки на са много "приходни", но са честни и справедливи.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    Последната точка е спорна.
    Една точка от мен-
    Преразглеждане на ВСИЧКИ концесии и прекратяването на всички от тях, които са неизгодни за държавата и обществото.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Пък може и Лукоил да започне да плаща данъци !!! Не, че имам свръх очаквания, ама все пак се надявам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2037 Неутрално
  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4816 Любопитно

    7. Всеобхватно електронно управление и съкращаване на 1/2 от държавната и общинската администрация.

    За това не бяха ли похарчени едни милиони и милиарди до сега? Или миналото си е минало, сега започваме от начало?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Според мен работещите пълнят бюджета.

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    Думи,думи,думи... Петков и Василев са същите психопати-комунисти като "другаря" Борисов! Решението е едно - премахване на грабителският плосък данък и въвеждане на прогресивен данък. Но комунистите няма да го направят.

    Дори и да изпълнят всички тези десет точки,българите пак ще са бедни,защото мошениците ще продължат да ги ограбват като просто вдигнат цените. Олиото стигна четири лева.

  10. 10 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.... се едно сме космополитън, доста весел човек.

    да вземе да прочете


    16 Winter Candles That’ll Make Any Room Feel Oh-So Warm and Cozy
    https://www.cosmopolitan.com/lifestyle/g29575141/winter-candles/

  11. 11 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++

  12. 12 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    11. Легализиране на канабисът и облагането му с акциз.
    Част от акциза да финансира превенция и помощт за наркозависимите.

    12. Прогресивен данък за физическите лица с годишни доходи над 100к и фирмите с печалба над 200к.

    Анализите на д-р Кънев са едни от малкото в Дневник, които чета с интерес и съм почити напълно съгласен с написаното от него.

    Единствената точка, която не ми допада е:
    “Увеличение на данъците за необработвана земя и замърсяващи автомобили”

    Разбирам логиката, но хората не си обработват земята не защото не искат, а защото е непосилно за повечето (тежка администрация, цени на вода и други разходи, нелоялна конкуренция от страна на наши хора). С увеличение на данъците, тези земи ще отидат при феодалите на безценница.

    Кой автомобил е замърсяващ може много да се поспори. 60% от замърсяването на една кола се осъществява по време на производството и транспорта до крания потребител. Да сменяш колите през 10 години не е “еко” пък и мнозинството българи не могат да си го позволят. Нямат и читава алтернатива за транспорт. Електричките изглеждат зелени до момента, в които трябва да им смениш батерията и не си представиш как до половината коли пред блока виси по един кабел. Какво ще случи с натоварването на Ел Мрежата (към момента 50% от мощностите идва от въглища) и цените тока? ;)
    За бричките, които не са в движение съм съгласен.

    Поздрави за статията.

  13. 13 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#7] от "padrino":
    По-добре късно отколкото никога!

  14. 14 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#12] от "dwr30648311":


    Че защо пък прогресивен данък само за тези с доходи над 100 х?
    Над 20000 е нещо по-нормално

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#14] от "Resurrection":

    Въвеждане на СЕМЕЙНО подоходно облагане. Това е умната политика.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    Е досега как се пълнеше бюджета? Разходната част не се е увеличила с 10 млрд (онези дето се крадели годишно) та да се налага вдигане на акцизи, данъци, данъчни оценки...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    20 000 годишен доход е 1 666 месечно. В момента средната заплата е 1525лв . Идеята на прогресивния данък не е да обложиш допълнително (несъществуващата) средна класа. Прогресивният данък е инструмент, които съкращава неравенството и стимулира най-заможните да бъдат социално отговорни към обществото, което им е помогнало да забогатеят. АйТи-тата с по 5к заплата не са богаташи, а тесни специалисти представители на средната класа (upper middle class ако трябва да сме точни). Вярвам, че те и в момента си плащат достатъчно високи данъци. Да не забравяме, че 20% от повечето пари, които им останат след удръжките така или иначе отиват в бюджета под формата на ДДС…

    “ Че защо пък прогресивен данък само за тези с доходи над 100 х?
    Над 20000 е нещо по-нормално”

  18. 18 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Нали се взимат заеми през месец!

  19. 19 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#17] от "dwr30648311":

    Пропуснах да кажа, че заплатата ми е доста под 5к :)

  20. 20 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Докторът Кънев да не забравя, че раздаването на безвъзмездни пари от бюджета и мачкането на данъкоплатеца за още данъци е игра с нулев сбор от гледна точка на макроикономиката. Иначе в реалността води до масови фалити, инфлация и огромни държавни дългове. Виждали сме го вече и е хубаво мотиката да не се настъпва трети път, колкото и кухи фрази да ни убеждават в противното.

  21. 21 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#12] от "dwr30648311":

    Ето това е мечтата на всеки комунист, да взима от чорбаджиите и да раздава на бедните. Аз плащам 30 пъти повече данъци от теб и в момента, ако стане прогресивно, да не мислиш че няма да си оптимизирам данъците, и пак ще плащам толкова.

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4816 Любопитно

    Четейки коментарите тук започвам да си мисля, че хората нямат представа какво е това животно "прогресивен данък" и как работи. За сметка на това всички са против него. А все още и мантрата за "малкото" данъци в България. Защо някой не вземе да пресметне колко % се плащат от една заплата. Не става въпрос само за ДОД а за всичко друго. Колко е общото число?? 20/30/40%?
    В Бг ако се платят всички дължащи се данъци сумата е далеч повече от прословутите 10% за които всички говорят.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  23. 23 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Прогресивният данък е комунизъм. Чист грабеж. Не забравяйте, че и при плоския данък, по-заможният плаща много повече от бедния. Щото 10% от 1000 лева, примерно, са 100 лева, а от 10 000 - 1 000 лева. Тоест, полският данък не значи еднакви данъци, при него пак богатият плаща много повече. Прогресивният данък вече си е чист грабеж.

  24. 24 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Четейки коментарите тук започвам да си мисля, че хората нямат представа какво е това животно "прогресивен данък" и как работи. За сметка на това всички са против него. А все още и мантрата за "малкото" данъци в България. Защо някой не вземе да пресметне колко % се плащат от една заплата. Не става въпрос само за ДОД а за всичко друго. Колко е общото число?? 20/30/40%?В Бг ако се платят всички дължащи се данъци сумата е далеч повече от прословутите 10% за които всички говорят.
    —цитат от коментар 22 на padrino


    Най-тежкият данък е ДДС. ДДС е държавен рекет. Държавата те облага всеки ден за всичко - отиваш да си купиш семки, прас 20% ДДС, купиш си дънки - 20% ДДС, купиш си кафе - 20% ДДС, пуснеш си водата в тоалетната - 20% ДДС .... никой не може да ми обясни защо трябва за всяко свое действие, да снасям на държавата. Не стига, че плащам какви ли не данъци, такси и т.н., ами и .....

  25. 25 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3210 Весело

    До коментар [#22] от "padrino": Колко е общото число?? 20/30/40%?

    Общо около 42% от изработената заплата, ама по голямата част я плаща работодателя та затова аз плащам малко (това е логиката)

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  26. 26 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Дойдоха на власт тези дето правят политики с чуждите пари - левундерите.
    Прогресивният данък никъде не пълни успешно хазната, само създава измамно усещане за 'справедливост' в червените глави. Същото е и с различното ДДС за стоките.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  27. 27 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    До коментар [#22] от "padrino": Колко е общото число?? 20/30/40%?Общо около 42% от изработената заплата, ама по голямата част я плаща работодателя та затова аз плащам малко (това е логиката)
    —цитат от коментар 25 на дерибеев


    А ако сметнеш колко от останалите 58%, които взимаш, отиват пак в държавата, под формата на ДДС, ще се окаже, че не получаваш дори половината от това, което си изработил .....

  28. 28 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#24] от "Alex Ivanov":

    В България ДДС е основното приходно перо в бюджета. Въведе гоправителството на Беров, т.е. БКП през 1994г. За сведение:
    "Данъкът върху добавената стойност е най-големият и най-важният източник на приходи за държавата и заема 33% от всички приходи от данъци и осигуровки, следван от осигурителните вноски с 31% от приходите, акцизите – 17%, данъка върху доходите на физическите лица – 11% и корпоративния данък – 6%". Смешното в тази информация са 6% те процента, получени от корпоративния данък. В последните месеци т.н. "спасители" на България направиха огромни безобразия в икономиката на страната, което ще ни дърпа назад още много години. Всички се надпреварваха да раздават пари, без да мислят от къде ще дойдат. Сега новите ще продължат в същия дух с още по-голяма ярост да "изчегъртват".

  29. 29 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#25] от "дерибеев":

    Това не е съвсем вярно, г-н Дерибеев. Първо- само ДДС-то е 20% от тези 42%. Второ ДОД е 10% и станаха 30%. Само една част от осигуровките се плащат от работодателя. Може би вашата логика е, че цялата ви заплата я "плаща" работодателя, което също е спорно. Работодателят ви плаща само малка част от това, което вие сте му заработили.

  30. 30 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#24] от "Alex Ivanov":В България ДДС е основното приходно перо в бюджета. Въведе гоправителството на Беров, т.е. БКП през 1994г. За сведение:"Данъкът върху добавената стойност е най-големият и най-важният източник на приходи за държавата и заема 33% от всички приходи от данъци и осигуровки, следван от осигурителните вноски с 31% от приходите, акцизите – 17%, данъка върху доходите на физическите лица – 11% и корпоративния данък – 6%". Смешното в тази информация са 6% те процента, получени от корпоративния данък. В последните месеци т.н. "спасители" на България направиха огромни безобразия в икономиката на страната, което ще ни дърпа назад още много години. Всички се надпреварваха да раздават пари, без да мислят от къде ще дойдат. Сега новите ще продължат в същия дух с още по-голяма ярост да "изчегъртват".
    —цитат от коментар 28 на Oggie Petkov


    +++++++++++
    Просто 'новите' левундери на власт гуляят с натрупаното в икономиката, то ще свърши.
    Техните 'десни мерки' са си просто леви, а левите им резултати ги знаем - крах на икономиката.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  31. 31 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Не отричам мярката цапащите коли да плащат повече, но това в България означава революция заедно с увеличаване на пътищата, които се таксуват с винетки. Електронното управление и преосмислянето на административните режими определено може да доведе до орязване на голяма част от държавните служители, но трябва да сме внимателни с оглед това да не пострадат контролните звена важни за здравето и безопасността.

  32. 32 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Оптимизиране на администрацията, подобряване на административните услуги, електронизация, ниски данъци, чужди инвестиции, модерни производства с висока принадена стойност, конкурентна експортна икономика, ориентирано към практиката образование...

    Прекрасни неща, още късният Живков ги проповядваше, сетне практически всички партийни програми през последните 30 години. Аз съм "за".
    За удобство и в името на оптимизацията, като начало могат да ги съберат в кратък наръчник от петдесетина подобни мерки и всяка партия да ги взема наготово, вместо сама да си мисли предизборни лозунги и да харчи грешни пари за писачи.

  33. 33 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#24] от "Alex Ivanov":

    Именно защото некадърната ни държава не можеше да прибира данъците, се въведе ДДС. Смешни са глупаците популисти - Мая Костинбродска, БСП и др.), прокарващи идеята за намаление на ДДС на отделни стоки, с което уж им се намалявала цената за народа. Досега нито една цена не е паднала след намаляване на ДДСто и.

  34. 34 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2498 Весело

    Преди това ...важни са приоритетите, политиките и общите приказки......

  35. 35 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Основният проблем е плоският данък, който в момента играе ролята едва ли не на социална помощ за хората на МРЗ и компенсира липсващите социални услуги (здравеопазване, образование, транспорт) за средната класа.

    Докато не си оправим икономиката и след това не въведем прогресивен данък винаги ще имаме малък държавен бюджет и липса на средства за неща като здравеопазване, отбрана, образование и т.н.

  36. 36 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3098 Неутрално

    Всеобхватно електронно управление и съкращаване на 1/2 от държавната и общинската администрация.
    *
    При всяка смяна на управляващите администрацията вместо да намалее, се увеличава.

  37. 37 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    На практика всичките мерки ( може би с изключение на №7) се целят в една посока - по-малко да се краде.
    Подкрепям, но за да се случи това трябва МВР, следствие, прокуратура и съд да работят много по-ефективно. И да се закрият организации като ДАНС, КЗК, КФН, КОНПИ и подобни, които освен че дърпат огромни пари от НАШИТЕ, но не само не предотвратяват кражбите, а в някои случаи видимо ги подкрепят. Достатъчен е примера с КТБ, "проспан" (виж ми лявото око) от тези и маса други около тях, уж големи експерти.

  38. 38 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3098 Весело

    То и сега никой не пречи на радетелите на прогресивния данък да плащат повече в хазната доброволно. Да, ама те искат другите да плащат по-високи данъци, а не те самите.

  39. 39 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#38] от "pamela":

    Интересно дали радетелите на прогресивния данък си спомнят колко се подобри приходната част когато го смениха с плосък?
    и да повечето хора с пари ще намерят начин да не плащат излишно много или ще се преместят в държави в който ще получават повече срещу платените данъци.

  40. 40 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#38] от "pamela":

    Интересно дали радетелите на прогресивния данък си спомнят колко се подобри приходната част когато го смениха с плосък?
    и да повечето хора с пари ще намерят начин да не плащат излишно много или ще се преместят в държави в който ще получават повече срещу платените данъци.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално

    Г-н Кънев трябваше да е част от преговорния екип на ДБ.

  42. 42 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1966 Весело
  43. 43 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    А мерките, които ще пълнят бюджета?

    Ей все ще се намери един да се занимава с дреболии..

    И той все ще е от ония дето са забравени на софрата

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  44. 44 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#7] от "padrino":

    За съжалене много гласоподаватели са от "търтейските" орханизации! Ако съхратип администрацията, то съкратените ще искат помощи за безработни... Аз бих препоръчал одържавяване на необработваните земи и непоффържаните къщи! Върху тези одържавени земи ДЗСта и хората с продесия социално слаб да бъдат пращани там на работа! Да се въведе данък за всички големи предприятия независимо от отчетите им! Да не би ЛукОйл да продава по-евтини горивата? Също да на всички стоки в магазин да пише производствена цена, ДДС и търговска надценка! Намаляване на посредниците! Ако се спре спекулативното покачване на цените, то ще намалеят хората, които не могат да преживяват със средствата си! Ами вузовет, ами училищата - там се хабят пари на поразия

  45. 45 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#36] от "pamela":

    Ако търтеите и "лапачите" намалеят наполовина (т.е. средствата, които те прибират), то бюджетът ще се пооправи!

  46. 46 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#38] от "pamela":

    Най-добре е прогресивен данък да плащат хорята, които са в паразитните структури - нотариоуси, адвокати, посредници и т.н.т. Хора, които произвеждат да си плащат плоския данък! За здравните вноски - човек да получава адекватни услуги на ъова, което дава! Пушачи, наркомани, алкохолици - да плащат по-вече! Вноските да са фиксирани и за тях се полагат еди какви си услуги! Ако се плаща по-вече човек да може да си ги употребява както си иска за своето здраве.

  47. 47 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#24] от "Alex Ivanov":

    ддс е най справедливия данък ... поради това е приет в целия свят , но само ганьовци се оплакват от него

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK