Да поставим равнопоставеността между половете на първо място

Да поставим равнопоставеността между половете на първо място

© Claudio Centonze, European Union



Тази статия е с автори Жозеп Борел, върховен представител на ЕС по въпросите на външните работи и политиката на сигурност и заместник-председател на Европейската комисия, Юта Урпилайнен, комисар, отговарящ за международните партньорства и Светлан Стоев, служебен министър на външните работи на Република България. Тя е подкрепена от над 30 министри на външните работи и министри по международно развитие от държави членки на ЕС. Текстът е предоставен ексклузивно на "Дневник".


Редки са ситуациите в света, в които правата на жените и момичетата се отричат така, както в Афганистан. Последните развития са повод за сериозна загриженост. ЕС ясно заяви, че бъдещата помощ за развитие от ЕС за Афганистан ще зависи от спазването на международната правна уредба и нормите в областта на правата на човека, включително правата на жените и момичетата. ЕС е решен и ангажиран да продължи да подкрепя жените и момичетата в Афганистан и по света, като се придържа към европейските ценности и убеждения.


Заедно с правата на човека, свободата и демокрацията, равнопоставеността между мъжете и жените представлява една от основните ценности, които правят Европейския съюз това, което е. Тя е богатство за нашите общества и засилва тяхната устойчивост. Равнопоставеността на половете е в основата на мира, сигурността, икономическия просперитет и устойчивото развитие. Защитата и утвърждаването на този основен принцип са заложени и в Договорите за ЕС.




Ето защо политическата, оперативната и финансовата работа за утвърждаване и гарантиране на напредъка в областта на равнопоставеността на половете е политически приоритет и ключова цел за ЕС. Планът за действие на ЕС относно равнопоставеността на половете за периода 2021-2025 и новият бюджет за външна дейност на ЕС предоставят пътна карта за глобално действие изграждане на свят на равни възможности. За постигането на тези цели работим в тясно сътрудничество с многостранни, регионални и двустранни партньори, включително организации на гражданското общество. Предстои ни дълъг път и няма място за самодоволство . Въпреки това, заедно сме по-силни, макар че все още предстоят много предизвикателства.


В много държави кризата с COVID-19 изостри съществуващите неравенства между половете в различни области като образованието, професионалното обучение, здравеопазването, сигурността и безопасността, сексуалното и репродуктивното здраве и права, участие във вземането на решения и икономическите възможности.


Вследствие на ограниченията, свързани с разпространението на COVID-19 се наблюдава увеличение на случаите на насилие срещу жени, по-специално на домашно насилие, а достъпът на жените и момичетата до услуги в областта на сексуалното и репродуктивното здраве е ограничен. В същото време жените и момичетата носят значителна част от бремето за полагане на грижи за другите. Работещите в неформалната икономика и заемащите нискоквалифицирани работни места (повечето от които са жени), мигрантите и лицата, принадлежащи към малцинствени групи са изложени на по-голям риск и се сблъскват с многобройни и смесени форми на дискриминация.


Освен това затварянето на училищата изложи момичетата на повишен риск от сексуална експлоатация, ранна бременност, детски труд и принудителни бракове. Според приблизителни изчисления на фонд "Малала" през настоящата година още 20 милиона момичета рискуват да отпаднат от училище, с което общият брой на момичетата без перспективи да получат образование достига 150 милиона, а това се равнява на една трета от населението на ЕС.


В скорошен доклад на ООН се посочва, че през 2020 г. военните бюджети все още надхвърлят разходите за здравеопазване в световен мащаб, дори и в годината, белязана от пандемия. За да бъде устойчиво възстановяването от COVID-19, трябва да удвоим усилията си за утвърждаване на равнопоставеността на половете .


Сега е моментът да направим повече


Това предизвикателство изисква глобален отговор и трябва да бъде преодоляно сега, когато изграждаме бъдещето след пандемията. Бъдещето, в което искаме децата и внуците ни да израснат в един по-равноправен и по-разнообразен свят, където равните възможности са реалност. Трябва да се справим с първопричините за неравенството на половете и дискриминацията, основана на пола, за да постигнем трайна промяна.


По време на пандемията, Европейският съюз и неговите държави членки, както и европейските финансови институции застанаха до жените и момичетата по света. По линия на "Екип Европа" вече мобилизирахме 46 милиарда евро в подкрепа на над 130 партньорски държави, с акцент върху жените и младежта.


Примери за това са: в Непал помогнахме на един милион момичета и момчета да продължат образованието си, като учат с помощта на радиото. В Того подкрепихме създаването на схема за универсален базов доход и назначаването на жени, които да ръководят нови общини. В световен мащаб инициативата Spotlight на ЕС и ООН помогна на 650 000 жени и момичета да избегнат или да се справят с насилие срещу тях, а 880 000 мъже и момчета се обучиха по теми като положителните модели на мъжественост, ненасилственото разрешаване на конфликти и родителството.


Въпреки това, за да посрещнем нарастващите предизвикателства, са необходими по-мащабни и по-ефективни действия. Това е целта на Плана за действие относно равнопоставеността на половете за периода 2021-2025 (GAP III). С него се насърчават поемането на ръководна роля и пълноценното участие на жените, момичетата и младите хора в политическия, икономическия, социалния и културния живот, а също познания в областта на , мира и сигурността.


Работим за нов подем на човешкото развитие


Този план вече се осъществява с помощта на новия инструмент за съседство, сътрудничество за развитие и международно сътрудничество - Глобална Европа на стойност 79.5 милиарда евро, който ще подкрепя външната дейност на ЕС през следващите седем години.


Подкрепата за образованието, и по-специално за образованието на момичетата, ще има централна роля. По същия начин, по който подкрепя образованието при извънредни ситуации, по време на пандемията, ЕС работи с партньорските държави, за да ограничат максимално последиците от нея за образованието и благосъстоянието на децата и да се улесни безопасното им завръщане в училищата.


Като "Екип Европа" вече предоставяме повече от половината от глобалната помощ за образование. Също така, ще увеличим финансирането, за да утвърдим равнопоставеността на половете, чрез качествено образование на всички равнища. Нашият съвместен ангажимент за трансформиране на образованието за момичетата и момчетата в 90 държави и територии в размер на 1.7 милиарда евро за Глобалното партньорство за образование от юли 2021 г. е част от това ново начало.


Умножаваме усилията си във всички области - от подкрепа за образованието и икономическите възможности на жените и момичетата до подобряване на техния достъп до услуги в областта на сексуалното и репродуктивното здраве. До 2025 г. 85 % от новите външни дейности на ЕС във всички сектори ще допринесат за равнопоставеността на половете и овластяването на жените.


В момента тази инициатива се финализира с партньорските държави, въз основа на тесни консултации с организациите на гражданското общество, активистите за правата на жените и младежта.


Трябва да възобновим подема на човешкото развитие и да постигнем целите за устойчиво развитие до 2030 г., без да изоставим нито една жена или момиче.


От решаващо значение е да предприемем правилните действия.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (210)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Насилствените културни революции не са свършвали добре в историята…

  2. 2 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Насилствените културни революции не са свършвали добре в историята…
    —цитат от коментар 1 на irobot


    Ако културата ви е да мачкате жените и по-слабите от вас, културата ви е за боклука!
    Изобщо не ме интересува колко била древна, ама традиции, ама вярвания...
    21-ви век сме, достатъчно са се мъчили жените с тези средновековни простотии.
    И да напомним - който вдига ръка на жена, по дифолт е най-долния отпадък в света.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  3. 3 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    Добре! Но, интересно защо, в последно време белия хетеросексуален мъж става все по виновен за всичко. Точно заради тази равнопоставеност. Егати парадокса?!

  4. 4 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1466 Весело

    До коментар [#2] от "The Shadow":

    А жените дето трепят децата си къде ги поставяш ? Щот статистически е по вероятно майката да убие детето и също си позволяват да ги бият в по крехка възраст, когато още не са се осъзнали, че съществуват :)))

    Ай стига сме боготворяли единия пол, всички сме мръсни плешиви зли алчни маймуни :)))

  5. 5 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1466 Весело

    До коментар [#4] от "Ramon Asvalda":

    Жените по често посягат на беззащитни и животни също :)))

    Ангелчета...

  6. 6 Профил на SliceOfLife
    SliceOfLife
    Рейтинг: 528 Любопитно

    Коментари 1, 3 и 4 са всичко, което трябва да бъде изкоренено от тая държава. Типичните примери за мислене много далече от съвременното.

  7. 7 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1305 Разстроено

    Пуснете норвежката реклама където Дядо Коледа се целува с мъж на име Хари, защо я криете, децата трябва да я видят!!!

    https://m.youtube.com/watch?v=tyQ6qD-u-J8&feature=emb_logo

  8. 8 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1317 Весело

    „Да поставим равнопоставеността между половете на първо място“! Правилно, а така! Крайно време беше! На мен кой ми отваря вратата, нищо, че и двете ръце са ми свободни? А? А кой ми бута стола да се настаня удобно, когато сядам? М? Няма такова нещо! Най-много да ми го дръпнат, че после да има зоологически смях как съм паднал! Плюс това много си падам да нямам книжка и да не шофирам, ама нон стоп да давам акъл как се кара кола! Хеле пък да мога по цял ден да си мрънкам за каквото се сетя, а вечер да ме боли глава, щото хич пък не си падам по тия възвратно-постъпателни движения, дето ще ме карат да правя! Така де, ожених се за тая в къщи, щото се подлъгах, че има много пара, а то какво излезе? Сега и цветя не получавам за рожден или имен ден! Така че ного разчитам на мосю Борел – той е в първа младост и никога нищо не забравя, също като нашият служебен министър Светлан Стоев, паметлив човек и той! Но повече разчитам на г-жа Юта Урпилайнен, тази еврокомисарка, отговаряща за международните партньорства! Трябва да има партньорства – колкото повече, толкова по-добре! Нали, бре?

  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Ха, ха..хайде пак се почна с наливането от пусто в празно!

  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Любопитно

    Сатанизирането на мъжете и обожествяването на жените, като някакво равенство между половете ли се представя?
    Жените са ангели небесни, а мъжете са говеда бесни?
    Едните са вечните жертви, а другите са вечните насилници?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#2:"The Shadow"][/quote]

    Кой ги мачка тези жени бе? Или ти така, превантивно, дращиш простотии?

  12. 12 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    Путинг джендър фърст!

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Коментари 1, 3 и 4 са всичко, което трябва да бъде изкоренено от тая държава. Типичните примери за мислене много далече от съвременното.
    —цитат от коментар 6 на SliceOfLife


    Ти от съвременните мислители ли си?

  14. 14 Профил на wky17603359
    wky17603359
    Рейтинг: 327 Разстроено

    В момента Европеиския Съюз е раздиран от кризи които се застъпват една след друга а този нелеп човечец се занимава не с второ а с третостепенни проблеми-насмалко беше при посещението му в Масква Лавров да го ошамари в деиствителност-освен че го направи с думи -жалко че не го направи

  15. 15 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#2] от "The Shadow":

    Колко да е древна. Западните общества преди 70 години също са били мъжки, но индустриализирани за разлика от нас. И до днес там жените скърцат със зъби за права, но агресията, маскулинитета и съревнованието там са вградени на много по-ниско ниво от видимия “мачизъм”. Българското общество е традиционно селско с провалена индустриализация, със всички произлизащи от това последствия, и за мъже и за жени.

  16. 16 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    Макар че не разбрах защо министрите на външните работи.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  17. 17 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Еврокалинки в комбинация с местни калинки са забъркали поредния тюрлюгювеч. Ако не беше жалко, щеше да е смешно!

  18. 18 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    Утре може да са министрите на отбраната или на тежкото машиностроене. . .

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  19. 19 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#7] от "moreee":

    Пуснах си я, ама е съвсем непълна - няма нищо за отношенията между Дядо Коледа и елените!

  20. 20 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Религията не прощава. Ислям, православие....каква е разликата??

    ДБ ВЪРНАХА БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  21. 21 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 675 Неутрално

    ЕС е абсолютен външнополитически аутсайдер, но външният и министър ще решава проблемите на жените в Афганистан!!! Да се смее ли човек, да плаче ли! Имам чувството, че нарочно слагат подобни посредствености на отговорни постове в ЕС.

  22. 22 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 336 Неутрално

    В Афганистан талибаните са накачулили на жените черни бурки и ходят като призраци .
    Това е болна радикална религия .За тях жената и момичето е като животно 6оето само трябва да ражда ..Но аз не мисля че ние европейците можем да им помогнем и да им се месим в допотопните им нрави

    Само Бог и истината са над всичко
  23. 23 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Религията не прощава. Ислям, православие....каква е разликата??
    —цитат от коментар 20 на kaiser


    На този въпрос може да се отговори, ама не тук! Книги ще трябва да се пишат, дисертации да се защитават, конференции да се организират, не е лесна тая работа! Питай нещо по-лесно, а?

  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Любопитно

    Пуснете норвежката реклама където Дядо Коледа се целува с мъж на име Хари, защо я криете, децата трябва да я видят!!!https://m.youtube.com/watch?v=tyQ6qD-u-J8&feature=emb_logo
    —цитат от коментар 7 на moreee


    Защо Дядо Коледа се е разделил с Елена Рудолф?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    До коментар [#2] от "The Shadow":

    21-ви век сме,
    ======
    И какво от това.....?
    В 15,16 и 17 век.....жената е била на по почтен пиадестал отколкото в момента.

    Bukalemun
  26. 26 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 697 Неутрално

    От 1878 г.:
    До 1990 г. сме имали 40 премиери само мъже, след 1990 г. сме имали 15 министър председатели, от които само една жена-служебен премиер за три месеца.
    Президенти са били само мъже.
    До 2009 г. председателите на Народното събрание са били само мъже, след това имаме трима председатели жени - Цецка Цачева, Цвета Караянчева и Ива Митева.
    Главни прокурори са били само мъже.

  27. 27 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Любопитно

    Пуснете норвежката реклама където Дядо Коледа се целува с мъж на име Хари, защо я криете, децата трябва да я видят!!!https://m.youtube.com/watch?v=tyQ6qD-u-J8&feature=emb_logo
    —цитат от коментар 7 на moreee


    И покрай традиционното "ХО ХО ХО!" от Дядо Коледа, се чува същото от Хари, но на обратно?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 28 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 675 Неутрално

    От 1878 г.:До 1990 г. сме имали 40 премиери само мъже, след 1990 г. сме имали 15 министър председатели, от които само една жена-служебен премиер за три месеца.Президенти са били само мъже.До 2009 г. председателите на Народното събрание са били само мъже, след това имаме трима председатели жени - Цецка Цачева, Цвета Караянчева и Ива Митева.Главни прокурори са били само мъже.
    —цитат от коментар 26 на plynii


    Колко мъже имаме от 1878г., които са родили поне едно дете?

  29. 29 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Идеята за равнопоставеност на мъжа и жената е красива и по принцип правилна, въпросът е дали равнопоставеност означава уеднаквяване и как тази равнопоставеност може да се постигне. Трябва ли сега, например, да искаме сред хамалите да искаме да има същия процент жени както и сред медицинския персонал? В Германия въведоха задължителен процент за участие на жени в бордовте на фирми. За някои фирми това е елементарно, за други е нереалистично да го направят запазвайки качествата на ръководните кадри. И до каква степен равноправието на жените трябва да се извоюва минавайки чрез неравноправие за мъжете? Ако в някой ВУЗ са зле с процента на жени на професорска длъжност, то при следващия конкурсмъжте почти нямат шанс, ще се вземе жена, дори да има доста голяма разлика в класите на кандидатите.
    Факт е че жените средно получават по-малко от жените и наистина трябва да се проверява къде това е наистина поради неравноправно разглеждане, а къде просто е резултат на ефективността на работата. Това с уравниловката го пробвахме при социализма и се оказа че не работи. Социалните грижи са много важни за обществото и трябва се прилагат, но не така че да нарушават функционирането на икономиката и да водят до подобряване положението на едни за сметка на други.

  30. 30 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2088 Весело

    А...първо да се помисли, че ще има и облагодетелстван " пол "......

  31. 31 Профил на Георги Христов
    Георги Христов
    Рейтинг: 274 Неутрално

    И сега какво трябва да спра да чета сайта ви, заради безобразната пропаганда на тази тема ли?

  32. 32 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    От 1878 г.:До 1990 г. сме имали 40 премиери само мъже, след 1990 г. сме имали 15 министър председатели, от които само една жена-служебен премиер за три месеца.Президенти са били само мъже.До 2009 г. председателите на Народното събрание са били само мъже, след това имаме трима председатели жени - Цецка Цачева, Цвета Караянчева и Ива Митева.Главни прокурори са били само мъже.
    —цитат от коментар 26 на plynii


    България е на второ място в ЕС по жени на ръководни постове след Латвия. Германците например за пръв път в историята си сега ще имат жена за министър на външните работи. Докато в България няма пост,който да не е бил оглавяван от жена с изключение на президент.Ама вицепрезиденти са били няколко жени.

  33. 33 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 140 Любопитно

    Респект за каталунчето Жозеп Гурел!Но може ли да поставим равенство според класацията от 31 пола, между пол 17(мъж) и пол 18(жена)?🙉🤡🙉

    Много съм прост
  34. 34 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    "Да поставим равнопоставеността между половете на първо място."

    "Статията е подкрепена от над 30 министри на външните работи и министри по международно развитие от държави членки на ЕС"
    ==
    Чакам да излязат тезисите, както и официалното решение на XII-ия конгрес за да я подкрепя (статията) и аз.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  35. 35 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#2] от "The Shadow":21-ви век сме,======И какво от това.....?В 15,16 и 17 век.....жената е била на по почтен пиадестал отколкото в момента.
    —цитат от коментар 25 на eti mehter


    Така е, така е – въобще не са горили вещици на кладата отците от светата инквизиция!

  36. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#29] от "Oleg Iliev":

    Юридически равнопоставеността на жени и мъже също има своите интерпретации, например при кого отиват децата при развод, или разпределението на имуществото. В ненормативни системи, каквато е американската има доста широко поле за свобода на решението на съдията, но и зависимост от финансите на страните при избора на адвокатикато се започне от пренупциалните договори, което си е традиция и в Европа сред имущите от векове.
    За финансово-турудовата равнопоставеност нещата са доста по-ясни и няма какво да се спори, че еднакви или много близки квалификации изискват съответното равнопоставено заплащане. Но си прав, че има периоди на политизиране, при които балансът, бил той полов, расов, етничен и т.н. се нарушава за сметка на отчетността постулирана от политиката за периода чрез съответните показатели/индикатори по които се води отчитане дейността на организацията.
    Вчера имахме един доста небалансиран спор с настоявания за прехвърляне отговорността за насилие единствено върху мъжете. Аз съм съгласен, че статистически те са най-често тези, които прибягват към насилие в семейството или партньорствата с жени. Но, определено не мога да се съглася, че и жени, проявили се с насилие спрамо други, независимо дали това са мъже или жени, не трябва да носят отговорност. И реално е така, има и женски затвори, и, за съжаление, женски банди в гетата на големите градове.
    Ковид епидемията нанесе доста сериозни щети в психиката на хората и ще ни трябват много общи усилия за достигане на поносим еквилибриум.

  37. 37 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Любопитно

    До коментар [#32] от "Мусаши":

    Съветска Русия след революцията и гражданската война направи много опити, в това число и за кардинални промени в правата на жените и женския труд. Имало е и повик "Жените на трактори!" . В резултат на тази политика започват масови простудни заболявания на женските полови органи. Оказва се, че железните седалки на тогавашните "Фордзони" и вибрациите на тези железни трактори са сред основните причини за заболяванията и безплодието, след което ентусиазмът към жени-трактористки в съветската бюрокрация намалява.
    Та понякога сме в доста подобна ситуация с лозунгите.

  38. 38 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    В Афганистан талибаните са накачулили на жените черни бурки и ходят като призраци .Това е болна радикална религия
    —цитат от коментар 22 на eog581083556

    ===
    Това ние в западното общество си го мислим отдавна.
    Дай да се огледаме около нас и да видим какво става с нашата религия.
    По коледа, рождество христово, излъчват реклама, къде дядо коледа е гей, който се целува с друг гей.
    Нека кажат специалистите имаме ли болест или не.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  39. 39 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Няма разлика в заплащането между мъже и жени. Просто мъжете преследват по високоплатени кариери, като: лекар, адвокат, програмист. Жените се ориентират към по нископлатени длъжности като: лекарка, адвокатка, програмистка. ;)

  40. 40 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#31] от "Георги Христов":

    И сега какво трябва да спра да чета сайта ви, заради безобразната пропаганда на тази тема ли?
    —цитат от коментар 31 на Георги Христов

    ===
    В никакъв случай не спирай да четеш сайта, и не забравяй, че светът е оцелял защото се е смял.
    Във днешното време на кризи имаме нужда от хумор, и дневник ни го предлага в големи дози.


    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  41. 41 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1138 Весело

    „Да поставим равнопоставеността между половете на първо място“! Правилно, а така! Крайно време беше! На мен кой ми отваря вратата, нищо, че и двете ръце са ми свободни? А? А кой ми бута стола да се настаня удобно, когато сядам? М? Няма такова нещо! Най-много да ми го дръпнат, че после да има зоологически смях как съм паднал! Плюс това много си падам да нямам книжка и да не шофирам, ама нон стоп да давам акъл как се кара кола! Хеле пък да мога по цял ден да си мрънкам за каквото се сетя, а вечер да ме боли глава, щото хич пък не си падам по тия възвратно-постъпателни движения, дето ще ме карат да правя! Така де, ожених се за тая в къщи, щото се подлъгах, че има много пара, а то какво излезе? Сега и цветя не получавам за рожден или имен ден! Така че ного разчитам на мосю Борел – той е в първа младост и никога нищо не забравя, също като нашият служебен министър Светлан Стоев, паметлив човек и той! Но повече разчитам на г-жа Юта Урпилайнен, тази еврокомисарка, отговаряща за международните партньорства! Трябва да има партньорства – колкото повече, толкова по-добре! Нали, бре?
    —цитат от коментар 8 на Santos


    Моля, моля! Това мъжете, претенциите ви край нямат, бе! Моя, и той един път се изтърва, вика - ще са бора за равноправие! Не е повтарял де...
    Че то равенството е против природата! Жената е създадена да е нежна и красива, значи трябва й най-малкото спа, козметик, маникюр, педикюр, йога, джогинг, крекинг, декинг... Също тъй, красотата идва отвътре, значи, трябва за жената хармония и баланс душевен. Туй ще рече подаръци, букети, тоалети, почерпки по женски, шопинг ежедневен... Въобще, удовлетворяване на всички нейни първостепенни потребности.
    Има ли мъжът такива възвишени, деликатни потребности? Ми няма! Мъжът иска да утвърди своят АЗ, да са доказва, да побеждава, да покорява... да обладава! Туй значи, мъжът трябва да работи, да са бори, да успява, да печели! Също тъй – чистене, готвене, пране, занимания с децата, родителски срещи, почивки, екскурзии и т.н. хубавини в името на семейството. Защо? За какво? За кого? А кажете ми вий! Е, за жената си, много естествено! За да не я боли главата! И прочие.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  42. 42 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#39] от "L Glassman":

    А какви са очакванията от един мъж в семейството или дори в по-широкия социален кръг, обхващащ роднини и познати? Да кара и да поддържа кола (и да поддържа и тази на жената, защото тя не знае разликата между амортисьор и биалетка, и яко могат да я изпързалят в сервиза), да гарантира дългосрочна финансова стабилност когато жената реши да ражда и не може да работи, да решава бързо критични ситуации, засягащи комфорта и сигурността на семейството. Извън кухнята и дома, какви отговорности носи жената в масовия случай?

  43. 43 Профил на vjo23696630
    vjo23696630
    Рейтинг: 255 Весело

    Като постигнем равнопоставеност на половете жена ми ще има ли право да
    бие като се прибера пиян
    Отговорете ми с НЕ и да и натрия носа

  44. 44 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Весело

    До коментар [#41] от "Яна":

    Благодаря, много деликатно и с чувство за хумор написан текст. Ще ми позволите да споделя един одески анекдот по повед за грижите като спа, козметика и подобни.

    Соня казва на приятелката си Роза:
    - Представяш ли си какъв гадник е моят?!!! Казах му, отивам днес в козметичен салон да се поразкрася и да се погрижат за моето лице. Дай ми 100 долара. Той ме погледна и ми даде 300. :-)

  45. 45 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Борците за релативизиране на двата полова надрещяха и дискредитираха борците за равноправие на двата пола. За голямо съжаление.

  46. 46 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Любопитно

    До коментар [#42] от "irobot":

    Недейте така, днес жените имат често професионални отговорности които могат да са над тези на съпруга, а и да са по-високо платени.
    ПП
    И аз не зная какво е "биалетка", може ли да ми разясните? Любопитно ми е, макар че и аз правя доста неща по колите.

  47. 47 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#42] от "irobot":

    Годината е 2021-ва пич. Нито от теб се очаква да поддържаш коли (ако не си механик), нито от жена ти се очаква да ти готви и да ти пере насраните гащи.
    В България понеже всеки е разбирач и си прави колата, аварийните платна са пълни със закъсали коли. Колите поддържани от жени са в много по добро техническо състояние.

  48. 48 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#46] от "daskal1":

    "И аз не зная какво е "биалетка", може ли да ми разясните? Любопитно ми е, макар че и аз правя доста неща по колите."

    В щатите му викат endlink.

  49. 49 Профил на lcx54698210
    lcx54698210
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Пуснете норвежката реклама където Дядо Коледа се целува с мъж на име Хари, защо я криете, децата трябва да я видят!!!https://m.youtube.com/watch?v=tyQ6qD-u-J8&feature=emb_logo
    —цитат от коментар 7 на moreee


    :) Не! Не! Не! и Не! :)

  50. 50 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#48] от "L Glassman":

    Благодаря, значи sway bar end links.

  51. 51 Профил на lcx54698210
    lcx54698210
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#2:"The Shadow"]
    —цитат от коментар 11 на von_seeckt
    Кой ги мачка тези жени бе? Или ти така, превантивно, дращиш простотии?[/quote]

    На масажи ходим, кой да ни мачка друг? :)

  52. 52 Профил на pka211007469
    pka211007469
    Рейтинг: 82 Неутрално

    ЕС е абсолютен външнополитически аутсайдер, но външният и министър ще решава проблемите на жените в Афганистан!!! Да се смее ли човек, да плаче ли! Имам чувството, че нарочно слагат подобни посредствености на отговорни постове в ЕС.
    —цитат от коментар 21 на von_seeckt


    Разбира се че е нарочно.
    Отрицателната селекция за тези постове с ЕС е задължително условие.
    Господарят няма нужда от хора с гръбнак.

  53. 53 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мусаши":Съветска Русия след революцията и гражданската война направи много опити, в това число и за кардинални промени в правата на жените и женския труд. Имало е и повик "Жените на трактори!" . В резултат на тази политика започват масови простудни заболявания на женските полови органи. Оказва се, че железните седалки на тогавашните "Фордзони" и вибрациите на тези железни трактори са сред основните причини за заболяванията и безплодието, след което ентусиазмът към жени-трактористки в съветската бюрокрация намалява.Та понякога сме в доста подобна ситуация с лозунгите.
    —цитат от коментар 37 на daskal1


    Призивът "Жените на трактори "си е имал съвсем основателна причина.Просто се мобилизират в армията мъжете трактористи да карат танкове и други машини.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6747 Неутрално

    Тука си я караме още по ориенталски.Трудно ще се преборим за равенство, освен на книга.

  55. 55 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#41:"Яна"][/quote]

    Ако съпругата не чисти,готви,пере и не гледа децата,за какво му е на един мъж да се жени?
    Имам един приятел вдовец и има две любовници едновременно. Така че жени за секс има много.

  56. 56 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#7] от "moreee":

    Не се казва "Дядо Коледа"!Казва се Дядо Гей

  57. 57 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Ха, ха..хайде пак се почна с наливането от пусто в празно!
    —цитат от коментар 9 на von_seeckt


    От няколко дена лаят ли, лаят на тази тема!
    Явно са подхвърлили парички на НПО-тата.
    Поизгладняли са напоследък.
    Разчитат на приходи по този канал.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1317 Любопитно

    До коментар [#41] от "Яна":

    Та викаш, значи, @Яна, че „Моя, и той един път се изтърва, вика - ще са бора за равноправие! Не е повтарял де...“. Едвам събрах смелост да те попитам какво му направи на горкия човечец, че „Не е повтарял де...“! Да знам от какво да се пазя, а и за един приятел питам! Ще ни кажеш ли?

  60. 60 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#46] от "daskal1":

    Не говорим за професионални отговорности, а за чисто социални, предопределени от културните норми и кодове в едно общество. Мъжките отговорности струват пари, а женските струват повече време вкъщи.

  61. 61 Профил на diy16648649
    diy16648649
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Я припомнете как тоя сминдух отиде на крака при Путин в момента в който всички бяха бойкотирали гнусното джудже заради белоруските истории.

  62. 62 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#19] от "Santos":

    А,истинския Дядо Гей обича Рудолф!

  63. 63 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мусаши":

    Навярно ще те шокира да разбереш, че има хора на тоя свят, за които животът не е ядене, пиене и секс. :)

  64. 64 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#62] от "wre501051215":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  65. 65 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    ....За финансово-турудовата равнопоставеност нещата са доста по-ясни и няма какво да се спори, че еднакви или много близки квалификации изискват съответното равнопоставено заплащане. ....
    —цитат от коментар 36 на daskal1


    Всъщност темата е достадълбока и не знам дали сняколко кратки поста може да се изясни.

    Според мен с равното заплащане държавата се опитва да прехвърли върху фирмите част от социалните си разходи. В много случаи поради майчинство жените не могат да достигнат същата квалификация като мъжете. Също така, понякога им се дава по-ниска заплата при еднакви позиции понеже статистически се знае че те по-често излизат болнични коагто децата са болни. Според мен не е редно държавата да прехвърля върху фирмите тези разходи, но пък и опитите да се увеличат държавните плащания са посрещани с възторг от малцинствата които превръщат тези плащания в основни приходи.
    В Германия опитват да решат въпроса като разрешиха "майцхинството" да се дели между мъжът и жената. Да видим доколко това ще помогне.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#60] от "irobot":

    Е, все пак и това време от социалните отговорности на жената в къщи е пари, нали затова има предложения за пенсионни отчисления за жените-домакини. Има и "отпуски по бащинство" за гледане на малко дете, които се практикуват в случаи че жената е този член на семейството, който е заплатен по-добре и заема по-висока професионална позиция. Отдавна вървим към патрньорски семейства, аз лично не считам за нещо нередно аз да приготвя вечерята ако имам повече свободно време (за протокола, аз съм по-високо платеният в семейството, но съпругата ми е по-натоварена служебно през седмицата).

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  70. 70 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Весело

    До коментар [#55] от "Мусаши":

    Все пак да погледнем на тови въпрос перспективно във времето. С възрастта и приоритетите се променят.
    Ще повторя един одески виц на тази тема:

    Членовете на общността на синагогата са в процес на избор на нов равин поради пенсиониране на стария. Избират двама от най-добрите кандидати, но комисията не може да избере кой да назначи. Отиват за съвет при стария равин и го питат:
    - Ребе, спряхме се на двама кандидати. И двамата познават из основи Тората и тълкуванията, но единият пие, а другият е женкар. Кого да изберем?
    - Изберете женкаря, това с времето минава - казва старият равин....

  71. 71 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 662 Неутрално

    и ко правим, когато ковидо доведе до война за оцеляване?
    Там как ше има равнопоставенос?

  72. 72 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Весело

    До коментар [#65] от "Oleg Iliev":

    Има един голям проблем - да научат мъжете да раждат защото много жени проявяват скептицизъм по въпроса ! :-)

  73. 73 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мусаши":Все пак да погледнем на тови въпрос перспективно във времето. С възрастта и приоритетите се променят.Ще повторя един одески виц на тази тема:Членовете на общността на синагогата са в процес на избор на нов равин поради пенсиониране на стария. Избират двама от най-добрите кандидати, но комисията не може да избере кой да назначи. Отиват за съвет при стария равин и го питат:- Ребе, спряхме се на двама кандидати. И двамата познават из основи Тората и тълкуванията, но единият пие, а другият е женкар. Кого да изберем?- Изберете женкаря, това с времето минава - казва старият равин....
    —цитат от коментар 70 на daskal1


    Сега,ако отговориш и защо в Израел децата носят фамилията на майките те признавам.

  74. 74 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#70] от "daskal1":

    Жената така или иначе ще избере женкарят.За жените е много положително мъжко качество мъжът да бъде харесван от други жени.

  75. 75 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#70] от "daskal1":

    Жената така или иначе ще избере женкарят.За жените е много положително мъжко качество мъжът да бъде харесван от други жени.

  76. 76 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    [quote#41:"Яна"]
    —цитат от коментар 55 на Мусаши
    Ако съпругата не чисти,готви,пере и не гледа децата,за какво му е на един мъж да се жени?Имам един приятел вдовец и има две любовници едновременно. Така че жени за секс има много.[/quote]

    Сега много жени искат да са само любовници, а не съпруги. Като започне да не и харесва си отива. А децата и съпруга са бреме. Ако пък е женена гледа бързо да се разведе и да вземе всичко. Тук поне при развод има някакво равенство, но в други държави мъжа остава на улицата и трябва да издържа не само децата си, но и жена си. Припомнете си развода на Берлускони, но до скоро бе така за всички.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  77. 77 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Весело

    До коментар [#73] от "log_on":

    Не е само в Израел в което линията на произход по майчинство е в основата, но откъде мислите римляните са взели в правото израза "само майчинството не се нуждае от доказване"? Иначе и в испанските фамилни имена са включени това на майката и на бащата.

  78. 78 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Весело

    До коментар [#75] от "Мусаши":

    Има и такъв виц в подкрепа на вашата теза.

    Одески трамвай. Жена се кара на мъжа си:
    - Ти, Мойше, си ужасен женкар! Нито една фуста не пропускаш, и с мен да си все ти играе окото!
    - Извинете, вие карате ли се на мъжа си, или му правите реклама? - пита една от жените в трамвая.

  79. 79 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#65] от "Oleg Iliev":Има един голям проблем - да научат мъжете да раждат защото много жени проявяват скептицизъм по въпроса ! :-)
    —цитат от коментар 72 на daskal1


    Още по лошо е. Трябва мъжете да не се отучат от това което е тяхна работа при продължение на потомството. Бъх чел изследвания че половата актвност на младите мъже в Европа (май ставаше дума за Западна) сега е много по ниска отколкото преди години, и многократно по-ниска от тази на африканците. Та наистина го има факта че много жени не искат да раждат, но пък много мъже даже не искат да въобще да участват в процеса.

  80. 80 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Весело

    [quote#41:"Яна"][/quote]

    Сестро, какво си седнала да им обясняваш на мъжете, га че ли ще разберат!
    Аз вчера разбрах каква е работата с равноправието на джендърите, щот суших една клиентка - професорка. Аз дърпам с четката, тя изревава, аз пак така - тя като ми скочи и като се разкрещя... "Какво се правите на нещо, което не сте, госпожице! Не трябваше да ви дават диплома, никаква фризийорка не сте!". Аз кротко казвам: "Ама моля ви се, госпожа, дипломите при нас ги дават след три месеца курс при Капанов, но даже той не крещи като вас, когато ни скубе и шляпа! А той все пак е мъж, силен, а ние трябва да се подчиняваме на мъжете" А тя: "Вижте какво, ако ми бяхте студенка, досега да съм ви изхвърлила по стълбите надолу! Отдавна няма мъже и жени! Всички сме равни, независимо от първичните ли... там... не помня кви белези! Даже мъжете са по-равни помежду си, отколкото могат да се мерят с нас. Бракът е символ на неравенството между половете. Затова хората се женят, защото неравенството винаги води до допълване, а равенството до противоборство! Едно е да си мъж или жена, а друго да се правиш на някого, който не си бил, не си и няма да бъдеш. Точно каквато не сте вие, госпожице, дето ми се правите на фризийорка." Аз тамън да й кажа, че съм "госпожа" и тя изфиряса с кърпата около врата.
    Ей Богу, сестро, последното нямаше да го запомня, ако не го бях записала на телефона... не че го разбрах.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  81. 81 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1306 Весело

    Съгласен.В такъв случай не трябва специално законодателство и третиране на половете..ИК става безмислена..

    Sic transit gloria mundi
  82. 82 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#75] от "Мусаши":Има и такъв виц в подкрепа на вашата теза.Одески трамвай. Жена се кара на мъжа си:- Ти, Мойше, си ужасен женкар! Нито една фуста не пропускаш, и с мен да си все ти играе окото!- Извинете, вие карате ли се на мъжа си, или му правите реклама? - пита една от жените в трамвая.
    —цитат от коментар 78 на daskal1


    Четох преди време,че една фирма в САЩ предлагала жени,които само да придружат мъжът до нощен клуб. И като видят други жени,че е с жена,по-лесно ще ги свали.

  83. 83 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#79] от "Oleg Iliev":

    Четох и аз за това за общия тренд на понижаване нивото и на тестостерона, и на сперматозоидите сред младите мъже в западните страни. Даже имахме обмен на мнения с "Ети" на тази тема - той възхваляваше потентността на турците с известно преувеличение...

  84. 84 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#73] от "log_on":Не е само в Израел в което линията на произход по майчинство е в основата, но откъде мислите римляните са взели в правото израза "само майчинството не се нуждае от доказване"? Иначе и в испанските фамилни имена са включени това на майката и на бащата.
    —цитат от коментар 77 на daskal1


    Ами много умно са постъпили. Трябва да бъде прието и в България. Така или иначе над 60% от децата са извънбрачни. Какво по-нормално да носят фамилиите на майките си. И това да бъде оформено законово.

  85. 85 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#67] от "daskal1":

    Гледането на бебе под 2 години от мъж повдига редица биологично-психо-физиологични въпроси за детето, които сериозната наука трябва да изследва и моделира, преди държавата да предприема каквито и да е социални политики в тази сфера.

  86. 86 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#79:"Oleg Iliev"][/quote]

    Няма жена,която да не иска да ражда.Просто мъжете до такива жени са путьовци и жените като видят,че мъжът е мека Мария не желаят да имат общо с такива.Жените търсят алфа мъжкарите,на които да се подчиняват.Не случайно харесват лошите момчета. Ако мъжът е много мил и добър към жената,тя никога няма са го уважава достатъчно.

  87. 87 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#84:"log_on"][/quote]

    Поредната ти проява на женска злоба.Не всички жени са курви,та да зачеват от други мъже.

  88. 88 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1138 Весело

    До коментар [#41] от "Яна":Та викаш, значи, @Яна, че „Моя, и той един път се изтърва, вика - ще са бора за равноправие! Не е повтарял де...“. Едвам събрах смелост да те попитам какво му направи на горкия човечец, че „Не е повтарял де...“! Да знам от какво да се пазя, а и за един приятел питам! Ще ни кажеш ли?
    —цитат от коментар 59 на Santos


    Пък сте и мнителни бе! Какво рисува твойта мъжка фантазия, някое насилие сигурно, а? Нищо подобно, не съм го пипнала човека, нито с тиган, нито с точилка (че му трябваха в момента)! Просто го погледнах с любов, със свойте очи, които казват всичко... Няма да са плашиш, само гледай жената в очите и бъди рахат!

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  89. 89 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#70] от "daskal1":Жената така или иначе ще избере женкарят.За жените е много положително мъжко качество мъжът да бъде харесван от други жени.
    —цитат от коментар 75 на Мусаши


    Нищо подобно. В момента ,в който една жена осъзнае какво е семейство и каква е ролята на мъжа в него ,последната и грижа и желание е да се превръща в охрана на половия му орган и да го събира по чужди легла. Такива мъже умните жени обикновено ги връщат на майките им,дори и да е родила дете от подобен нехранимайко.,

  90. 90 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2435 Весело

    Нищо подобно, не съм го пипнала човека, нито с тиган, нито с точилка (че му трябваха в момента)!
    —цитат от коментар 88 на Яна


    Смея се с глас! Винаги съм знаела какво иска един мъж, особено ако е твоят. Обратното не е вярно. Опитваш се, говориш им, не зацепват! Викам му: "Вдигни ми шкафа, за да измия отдолу", а той след два дни сложи на всички мебели колелца!
    Мъжете искат да бъдат оставени на мира. Да си летят щастливо и безгрижно и като се уморят да се приберат, ама да не ги закачаш за нищо. Да се благодарим, че се прибират при нас... ако ще да е заради точилката.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  91. 91 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#89:"log_on"][/quote]

    Е кога съм писал,че жените харесват мъже,които им изневеряват?Това са си твои измислици.Жените харесват свалячи,които са били с много жени и искат те да са единствената жена,която ще бъде с мъж,харесван от много жени.

  92. 92 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1138 Весело

    [quote#41:"Яна"]
    —цитат от коментар 80 на Непукистка
    Сестро, какво си седнала да им обясняваш на мъжете, га че ли ще разберат! Аз вчера разбрах каква е работата с равноправието на джендърите, щот суших една клиентка - професорка. Аз дърпам с четката, тя изревава, аз пак така - тя като ми скочи и като се разкрещя... "Какво се правите на нещо, което не сте, госпожице! Не трябваше да ви дават диплома, никаква фризийорка не сте!". Аз кротко казвам: "Ама моля ви се, госпожа, дипломите при нас ги дават след три месеца курс при Капанов, но даже той не крещи като вас, когато ни скубе и шляпа! А той все пак е мъж, силен, а ние трябва да се подчиняваме на мъжете" А тя: "Вижте какво, ако ми бяхте студенка, досега да съм ви изхвърлила по стълбите надолу! Отдавна няма мъже и жени! Всички сме равни, независимо от първичните ли... там... не помня кви белези! Даже мъжете са по-равни помежду си, отколкото могат да се мерят с нас. Бракът е символ на неравенството между половете. Затова хората се женят, защото неравенството винаги води до допълване, а равенството до противоборство! Едно е да си мъж или жена, а друго да се правиш на някого, който не си бил, не си и няма да бъдеш. Точно каквато не сте вие, госпожице, дето ми се правите на фризийорка." Аз тамън да й кажа, че съм "госпожа" и тя изфиряса с кърпата около врата.Ей Богу, сестро, последното нямаше да го запомня, ако не го бях записала на телефона... не че го разбрах.[/quote]
    Лелеее, сестро, голям стрес е било! Туй, насилието, вече и по салоните плъзна! Те книжните плъхове и плъхки като тая не са знаят на кой свят са намират. Сигурно е жертва на домашно насилие, горката! Разместили са й ценностите! Така става то, като жените са с болни амбиции. Професорка ще ми става, вместо да си гледа мъжа и семейството! Хак й е!
    Ама язък, че хавлията ти е станала зян!

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  93. 93 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#79:"Oleg Iliev"]
    —цитат от коментар 86 на Мусаши
    Няма жена,която да не иска да ражда..... [/quote]

    Така беше, ама много отдавна. То и по мое време младежите искаха да ходят войници за да ги смятат за мъже, но и това отдавна е минало. Менят се времената. Много станаха калпавите мъже, и много станах жените който не виждат ценност в раждането. Май в последните години тази тенденция в Западна Европа се обърна, ха дано.

  94. 94 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#84:"log_on"]
    —цитат от коментар 87 на Мусаши
    Поредната ти проява на женска злоба.Не всички жени са курви,та да зачеват от други мъже.[/quote]

    Бедна ти е фантазията колко жени раждат и от случайно срещнати даже. И това не е от днес -поне в БГ. Даже прабабите ,които са били все по нивите /те са и вече мъртво поколение/ се хвалеха или не отричаха,че някое от децата им е от съсед по нива или стара любов примерно. После си стана рутина през тошково -жената труженичка ,кранистка,текейсарка ,чиновничка и дори от двете деца често едното беше от колега . Да не говорим за бездетните,които изведнъж забременяваха. Днес пък е в пъти по-удобно. А причини бол има,

  95. 95 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1549 Весело

    До коментар [#2] от "The Shadow":


    И да напомним - който вдига ръка на жена, по дифолт е най-долния отпадък в света.
    —цитат от коментар 2 на The Shadow


    Съгласен съм с теб, но явно и ти като мен не си съгласен с "Да поставим равнопоставеността между половете на първо място"....Нещо я няма равнопоставеността в твоето, пък и мое твърдение....

  96. 96 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#89:"log_on"]
    —цитат от коментар 91 на Мусаши
    Е кога съм писал,че жените харесват мъже,които им изневеряват?Това са си твои измислици.Жените харесват свалячи,които са били с много жени и искат те да са единствената жена,която ще бъде с мъж,харесван от много жени.[/quote]

    Ти май си забравил едно бг орисване към новородено; Да е красиво като майка си и умно кат баща си. Т.е. мъжа трябва да е можещ и умен. А жената хубава.
    Аз не знам какво визираш под сваляч днес ,но ако става въпрос за изписан красавец с напомпани изкуствено мускули и тъп като талпа,може и така да е ,но явно жените които преследват такивата или са неспасяеми крокодили или изпуснали всички влакове ,за да му угаждат единствено и само заради това. По принцип такива връзки са недълготрайни.

  97. 97 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1549 Весело

    - Господи, имам проблем!
    - Какво има, Ева?
    - Боже, много съм ти благодарна за всичките блага, които си ми дал, но въпреки това не съм щастлива!
    - Защо?
    - Самотна съм, Господи.
    - Добре, Ева, в такъв случая ще ти създам мъж.
    - Мъж! Какво е това?
    - Създание, изтъкано от противоречия. Той ще лъже, ще мами, ще бъде високомерен и горд, но ще бъде и много силен, бърз и ще ловува за теб. Ще задоволява твоите физически нужди, но ще се държи много детски, наивно и глуповато, така че винаги ще има нужда от съветите ти.
    - Звучи добре - казала радостно Ева, но къде е уловката?
    - Ами, ще го създам при едно условие.
    - Да?
    - Както казах, той ще е много горд и самовлюбен, затова нека го оставим да си мисли, че той е създаден пръв. Това ще бъде нашата малка тайна... Казвам ти го, като жена на жена...

  98. 98 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1138 Весело

    До коментар [#55] от "Мусаши":

    "Ако съпругата не чисти,готви,пере и не гледа децата,за какво му е на един мъж да се жени?"
    .......................
    Ами а де! Що не си го задавате тоя въпрос навреме?

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  99. 99 Профил на lcx54698210
    lcx54698210
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Насилствените културни революции не са свършвали добре в историята…
    —цитат от коментар 1 на irobot


    Иска им се нещо революционно да измислят...ама когато нямат капацитета... :) Иначе "Секшуъл революшън" на Арми оф ловърс звучи гръмко, почти като фойерверки :)))))
    Ама хората не сме като оная слуз във френския зоопарк с 740 пола :) , че да си измислят политики за каквото им кефне. Секса не е политика! Понеже е твърде лично, а политиката не е! :))))) Иначе за общото благо мога да наеба някого! :))))))))) Ей, така да си направя кефа! :))))))

  100. 100 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#96:"log_on"][/quote]

    Какво има да разбираш-не знаеш ли какво означава сваляч.Мъж,който е правил секс с много жени.Външният му вид няма значение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK