Жените с кожените палта. Как се събират снимки от репресиите срещу мюсюлманите

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (173)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Все репресирани!

    Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
  2. 2 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Гневно

    Ето как приятелска, братска и съюзническа Турция 13 години тероризира нашите граничари изпълнили служебният си дълг залавяйки турски бракониери на калкан!
    https://frognews.bg/novini/turtsiia-izdirva-nashi-podsadimi-granichari-chrez-interpol.html

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  3. 3 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 856 Неутрално




    Ето как приятелска, братска и съюзническа Турция 13 години тероризира нашите граничари изпълнили служебният си дълг залавяйки турски бракониери на калкан!https://frognews.bg/novini/turtsiia-izdirva-nashi-podsadimi-granichari-chrez-interpol.html
    —цитат от коментар 2 на Julian Mall


    Точно така.

    Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
  4. 4 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Любопитно

    А бе какво стана с турският капитан на "Вера Су" който наруши морската ни граница и заплаши крайбрежието ни с екологична катастрофа пуснахте ли го вече по живо по здраво в Турция защото няма новини да процес срещу него??? То оставаше и прокурора на ДПС - Гешев да го обвини в нещо?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  5. 5 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 30 Неутрално

    „наричано от комунистическите власти "Възродителен процес" - Диана Иванова
    ------------------------------------------------

    Това са пълни глупости!
    "Възродителен процес" го нарекоха обикновените хора. Бойко Борисов, който е прочел само една книга, няма да участва във "Възродителен процес".
    Ще отиде да сменя имената на хората.

  6. 6 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    Българите като най-големите наивници на балканите просто закъсняха много с асимилирането на небългарите. Разходете се из централното гробище на Солун. Има какво ли не само българи няма. Изселили са и умрелите българи.

  7. 7 Профил на ДрънкалУтУ
    ДрънкалУтУ
    Рейтинг: 471 Неутрално

    На балканите до скоро беше така навсякъде. ДВ пак откриха топлата вода. Прабаба ми е бягала от Турция дядовци и баби от Гърция. Почти всяко семейство в България има бежански корени.
    Подобно е и в Гърция след Малоазийската Катастрофа. В Турция след войните. Албанците са гонени от Гърция , унгарците от Румъния, сърбите наскоро от Косово.... ДВ пак тръгнали да вменяват вина !

    Мани мани...
  8. 8 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Гневно

    "На гарата в Одрин вниманието му е привлечено от група жени с еднакви кожени палта. Тези фотографии ще се окажат исторически и ще станат известни в Турция именно така - "жените с кожените палта" - единственото визуално свидетелство, което имаме днес, за насилственото прогонване на турците в България през 1950-1951 година."

    Какво насилствено прогонване бе турски измекяри?! По това време даже има турски училища и се изпълнява съветската доктрина за дружба между народите и всеки народ трябвало да изучава езика си. Тогава се изпълнява изселническа спогодба между България и Турция. Между другото и баба ми имаше такова палто.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  9. 9 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    На балканите до скоро беше така навсякъде. ДВ пак откриха топлата вода. Прабаба ми е бягала от Турция дядовци и баби от Гърция. Почти всяко семейство в България има бежански корени. Подобно е и в Гърция след Малоазийската Катастрофа. В Турция след войните. Албанците са гонени от Гърция , унгарците от Румъния, сърбите наскоро от Косово.... ДВ пак тръгнали да вменяват вина !
    —цитат от коментар 7 на ДрънкалУтУ


    Прав си но от България никога не са гонени турци! Иначе щяхме да сме като Турция където няма кьорав християнин.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  10. 10 Профил на Полковник Паликъщов
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Тези фотографии ще се окажат исторически и ще станат известни в Турция именно така - "жените с кожените палта" - единственото визуално свидетелство, което имаме днес, за насилственото прогонване на турците в България през 1950-1951 година.
    ____________________________________________________________________

    Още един пасаж, който не съответства на истината!

    През 3 къщи в моят роден град живеят турци, с дъщерята на един от тях бяхме съученици до 8 клас. Неин чичо се беше изселил в Турция точно през цитирания горе период, на база междуправителствена спогодба. И не е било НАСИЛСТВЕНО ПРОГОНВАНЕ!

    Неиният баща не е искал да се изсели, имаше бизнес като касапин в България!

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  12. 12 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Гневно

    Дианче, що не вземеш да прочетеш книгата на Любомир Милетич "Разоряването на тракийските българи" да се запознаеш как любимите ти турци са гонили българите от Източна и Западна Тракия през лятото на 1913г и след това да пишеш подобни отвратителни пасквили имащи малко общо с истината. Тези кожени палта не са от никаква кожа а изкуствени и нямат никаква особена ценност.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  13. 13 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Разстроено

    Има ли автори и изследователи, които днес ще си спомнят и за тракийските бежанци от Лозенградско през 1912-13 г.? Да покажат снимки как и с какво са пристигнали в България. С какво е лесно да се покаже - само с дрехите на гърбовете им. Кой купи имотите и добитъка им в Османската империя? Никой. Останаха за подарък на империята.

  14. 14 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    Като чета писаното до тук за пореден път се убеждавам , че ако коментарите не са платени / което до известна степен би извинило пишещите ги / ние , българите сме станали много лоши хора след 45 години социализъм и един отчасти случил се преход ! И моля , не ми споменавайте за 500 години турско / османско / робство , с което извиняваме всичко неслучило се !

  15. 15 Профил на syd......barrett
    syd......barrett
    Рейтинг: 39 Любопитно

    А нещо за Батак?…

  16. 16 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Любопитно

    Като чета писаното до тук за пореден път се убеждавам , че ако коментарите не са платени / което до известна степен би извинило пишещите ги / ние , българите сме станали много лоши хора след 45 години социализъм и един отчасти случил се преход ! И моля , не ми споменавайте за 500 години турско / османско / робство , с което извиняваме всичко неслучило се !
    —цитат от коментар 14 на doroteus


    Какво искаш, да приемаме абсолютните лъжи че турците били насилствено изселвани? Ако бяхме отговорили огледално на турците когато изселват всички българи от Турция лятото на 1913г днес в България нямаше да има и един турчин.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  17. 17 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Владимир Путин: „Най-красивата джамия в света се намира в Санкт Петербург.“

    „Руският президент Владимир Путин обяви пред чеченския лидер Рамзан Кадиров, че най-красивата джамия в света се намира в Санкт Петербург, съобщи агенция ТАСС.
    Малко преди това Рамзан Кадиров обясняваше на руския си колега как наскоро откритата джамия в чеченския град Шали, наречена „Гордостта на мюсюлманите", е не само най-красивата в света, но и най-голямата в Европа.
    После, чувайки мнението на руския президент за най-красивия мюсюлмански молитвен дом в Петербург, Кадиров отстъпи, казвайки, че „с държавен глава не се спори".
    След това Кадиров благодари на Путин за подкрепата за изграждането на джамията, както от свое име, така и от името на десетки мюсюлмански учени, мюфтии.“, 01.09.2019 г - https://news.bg/int-politics/putin-i-kadirov-v-spor-za-nay-krasivata-dzhamiya.html

  18. 18 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 578 Неутрално

    През 1968 година между България и Турция е сключена спогодба с десетгодишен срок за „събиране на разделените семейства“, с която се дава възможност на относително широк кръг роднини на изселници да напуснат България. Броят на изселниците по тази спогодба е около 115 хиляди души, като повечето заминават в края на нейния срок на действие, през 1975 – 1978 година.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Турци_в_България

    Явно госпожа Диана Иванова или не е търсила историческата истина и затова писала само за експулсиране или просто няма достъп до Интернет?

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  19. 19 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Разстроено

    Като чета писаното до тук за пореден път се убеждавам , че ако коментарите не са платени / което до известна степен би извинило пишещите ги / ние , българите сме станали много лоши хора след 45 години социализъм и един отчасти случил се преход ! И моля , не ми споменавайте за 500 години турско / османско / робство , с което извиняваме всичко неслучило се !
    —цитат от коментар 14 на doroteus


    Единственото, което искам е да се говори и за репресиите срещу българите в Османската империя - 1912-1913 г. толкова, колкото за репресиите срещу мюсюлманите и смяната на имената им от комунистите.

  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    Добре е да се познава минслото -такова, каквото е. Но още по добре е, когато това минсло се поднася без внушения. Всеки един процес си има причина и следствие. Големите журналисти са за това големи, защото пиднасят неутрална и възможно най пълна информсция по даден проблем. Без емоции и кеалификации и спазвайки историческите факти/истина.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  21. 21 Профил на aaw34646674
    aaw34646674
    Рейтинг: Неутрално

    А нещо за "репресиите" срещу българи и изобщо християни в Турция и факта, че там де факто не е останал нито един от милионите българи, арменци, асирийци и гърци?
    Репресии в кавички, разбира се, защото говорим за кланета най-вече.

  22. 22 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    "Дневник" да се преименва на "Гласът на Анкара"

  23. 23 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    До коментар [#7] от "ДрънкалУтУ":

    Да, точно. Да не говорим, че тези репресии са извършвани от престъпният комунистически режим, което тук удобно е пропуснато и ако някой немски миленял чете статията, ще остане с впечатление, че това са го вършили законно избраните български власти под аплодисментите на българите расисти и ислямофоби, което е и целта на тоя фейк нюз аутлет. А че престъпният комунистически режим е извършил много по-големи зверства срещу етнически българи не се издумва и дума. Само бегло е споменато, че същото май е било и в любимата на западняците титова Югославия.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  24. 24 Профил на Johnnie Glupavia
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3914 Любопитно

    До коментар [#7] от "ДрънкалУтУ":

    Това е точно така. Всички държави имат подобни черни и срамни страници в своята история. Включително и Турция (и по точно Османската империя, която е предшественица на Турция). Има стотици хиляди прогонени (и избити) от турската държава българи, гърци, евреи и арменци. Дали в Турция има журналисти, които се занимават с тези теми? Надявам се, че да....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 30 Неутрално

    А нещо за Батак?…
    —цитат от коментар 15 на syd......barrett


    Общинският съвет на Батак е от 13 човека.
    Представителите на ДПС са 7 човека.
    т.е. „наследниците“ на Ахмед ага Барутанлията (ако знаеш кой е), разпределят парите за поддръжка на историческите паметници

    До коментар [#15] от "syd......barrett":

  27. 27 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 31 Неутрално

    Насилствената промяна на руските имена в Прибалтика се нарича "запазване на националната идентичност", и ЕС се отнася "с разбиране" към това. В България абсолютно същото нещо се нарича "Възродителен процесс" и е сурово осъдено от ЕС и цялата демократична общественост. А иначе двойни стандарти няма.

  28. 28 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2233 Любопитно

    До коментар [#27] от "Oleg Iliev":

    Рускоезичните литовци и естонци които познавам служебно или като приятели, са с руските си имена, въпреки че са граждани на тези държави. И става дума за хора на средна възраст. Има и рускоезични, които например политивчвст или полствийчвст имента си (например Олег Пахомов се пише Олегас Пахомовас) но това не са литовски имена а нещо като Мехмед Юсуфов например.
    Та кога са ги преименували в Прибалтика под строй?

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  29. 29 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    [quote#16:"Julian Mall"][/quote]

    Нищо не искам ! Безнадежно е !

  30. 30 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2059 Любопитно

    А нещо за Батак?…
    —цитат от коментар 15 на syd......barrett


    Нали има писано за Барутин, за какво ти е нещо за Батак, при това положение?

    Мараба, С-ДС доносници!
  31. 31 Профил на sturmgewehr
    sturmgewehr
    Рейтинг: 79 Неутрално

    Без изненади.Кой ако не Дневник може да избълва поредната порция помия върху България и поредните изфабрикувани глупости.Авторката да вземе да се поразрови из историята и да не пише глупости .

  32. 32 Профил на jalal_al_din
    jalal_al_din
    Рейтинг: 476 Весело

    Статията е писана с емоция.

    Никакъв исторически контекст не се споменава.

    Жертвите обикновено са от мирното население, всички го отнасят без значение етнос и религия, когато "магаретата почнат да се ритат".

    Един пример за тея дето много се пенят за западни ценности, да отидат в Исландия, там ако искаш да ставаш гражданин ще се наложи да ти сменят и името с местно, няма вече ахмет, джон или иван, ставаш си Jónsdóttir, Guðmundsdóttir и т.н.

    :)

  33. 33 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Преди промените имаше лаф " В България е най добре да си футболист,или турчин комунист ".... Истината е, че след 9.9.44г. България е управлявана от банда некадърници и тъпанари, които едно нещо не успяха да направят както трябва. нито индустриализацията, нито колективизацията, нито смяната на мюсюлманските имена с български. И с възродителния процес се осраха, че цял свят погледна на българите като на диваци. само на говедо с червена закваска, избивал преди това българи с уж буржоазен произход му хрумне да сменя име на 30 или 40 годишен.

  34. 34 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#33] от "pontius_glarus":

    А не е ли Ахмед Доган, който има най-тежката дума в Отечеството ни.
    Ахмед Демир Доган!

  35. 35 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    А бе какво стана с турският капитан на "Вера Су" който наруши морската ни граница и заплаши крайбрежието ни с екологична катастрофа пуснахте ли го вече по живо по здраво в Турция защото няма новини да процес срещу него??? То оставаше и прокурора на ДПС - Гешев да го обвини в нещо?!
    —цитат от коментар 4 на Julian Mall


    Добавка ,прокурор от ДПС -ГЕРБ Гешев.

    shlshlshlshl
  36. 36 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#34] от "pontius_glarus":

    В продължение на почти 20 години се сипеха мръсотии и омраза върху един човек с абсолютно българско, дори християнско име: Иван Йорданов Костов!

  37. 37 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#28] от "DDR":
    Мехмед Юсуфов?
    >> Не е лошо и в Бг да се изменят/върнат тези правила. Какви са тези Кадир Кадир, Мамун Мамун? Ето как, по пример на балтийските страни , в Украйна са въвели единни стандарти в имеобразуването:
    https://www.rbc.ru/rbcfreenews/5cf1798f9a7947da61759091
    Украинский кабмин 22 мая одобрил новую редакцию документа об украинском правописании..... Предполагается, что инициатива частично вернет в употребление языковые нормы, которые были приняты на Украине сто лет назад...Изменения, в частности, включают в себя трансформацию в написании некоторых славянских фамилий....Необходимость изменений в документе объяснялась «обеспечением конституционных положений о государственном статусе украинского языка и унификацией употребления орфографических норм»....

    "The glory of God is intelligence"
  38. 38 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Българите като най-големите наивници на балканите просто закъсняха много с асимилирането на небългарите. Разходете се из централното гробище на Солун. Има какво ли не само българи няма. Изселили са и умрелите българи.
    —цитат от коментар 6 на blondofil


    Което показва, че гърците са по-умни от нас. По-точно, в Гърция винаги умните са управлявали, за разлика от България. Бандата тъпанари даже едно преименуване не успяха да направят както трябва. Но успяха да ги изгонят, и да им изкупят имотите за стотинки.

  39. 39 Профил на ilkomir piperkov
    ilkomir piperkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Минавам само да припомня атентата на гарата в Буново - нарочно прицелен във вагоните с майки с деца. Ислямистките фундаменталисти са извършили тук над 30 терористични акта през 80-те - накои от които преди възродителният процес.

    Също да напомня как Али Агджа се опита да натопи България за атентата срещу папата.

    Аз лично не чувствам никаква вина за възродителният процес - нито съм участвал в него , нито симпатизирам на тая назадничава религия исляма.

  40. 40 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#38] от "pontius_glarus":

    Между другото в Гърция дори и от децата-емигрантчета правят гърци. Преди с бой, вече и без бой.

  41. 41 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Минавам само да припомня атентата на гарата в Буново - нарочно прицелен във вагоните с майки с деца......
    —цитат от коментар 39 на ilkomir piperkov


    Зад този атентат май стоя "патриоти" от ДС.

  42. 42 Профил на Johnnie Glupavia
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Николай Котов
    Николай Котов
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Монтанската ромка станала еничарка.Ашколсун! Аферим!

  44. 44 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 856 Неутрално

    https://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=1&WorkID=9&Level=1

    Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
  45. 45 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 31 Неутрално

    До коментар [#27] от "Oleg Iliev":Рускоезичните литовци и естонци които познавам служебно или като приятели, са с руските си имена, въпреки че са граждани на тези държави. И става дума за хора на средна възраст. Има и рускоезични, които например политивчвст или полствийчвст имента си (например Олег Пахомов се пише Олегас Пахомовас) но това не са литовски имена а нещо като Мехмед Юсуфов например.Та кога са ги преименували в Прибалтика под строй?
    —цитат от коментар 28 на DDR


    Питахте ли Вашия познат Олег Пахомов дали е имал избор да запази името си така, или да го политовчат до Олегас Пахомовас? В САЩ, Германия, Франция, и т.н. не съм чул да се налага насила адаптиране на имената.

  46. 46 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 31 Неутрално

    До коментар [#27] от "Oleg Iliev":Рускоезичните литовци и естонци които познавам служебно или като приятели, са с руските си имена, въпреки че са граждани на тези държави. И става дума за хора на средна възраст. Има и рускоезични, които например политивчвст или полствийчвст имента си (например Олег Пахомов се пише Олегас Пахомовас) но това не са литовски имена а нещо като Мехмед Юсуфов например.Та кога са ги преименували в Прибалтика под строй?
    —цитат от коментар 28 на DDR


    Питахте ли Вашия познат Олег Пахомов дали е имал избор да запази името си така, или да го политовчат до Олегас Пахомовас? В САЩ, Германия, Франция, и т.н. не съм чул да се налага насила адаптиране на имената.

  47. 47 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Питахте ли Вашия познат Олег Пахомов дали е имал избор да запази името си така, или да го политовчат до Олегас Пахомовас? В САЩ, Германия, Франция, и т.н. не съм чул да се налага насила адаптиране на имената.
    [quote#46:"Oleg Iliev"][/quote]

    Точно в САЩ го правят.

    Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
  48. 48 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#8] от "Julian Mall":

    Има три изселнически вълни след 1944 до 1980 година. Турските власти подписват договор, че "В България НЯМА турско малцинство".

  49. 49 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#10] от "Полковник Паликъщов":

    Чат от тях се върнаха сами после, или бяха върнати принудително от Турция.

  50. 50 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#13] от "Галя Станчева":

    Има много документи и публикации, но подобни "автори" мама да ги покажат, или цитират. Те пишат по поръчка срещу пари. Съвременните Кирияк Стефчовци.

  51. 51 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    A къде са снимките? Видях само две.

  52. 52 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#18] от "Полковник Паликъщов":

    Платено ѝ е да пише тези глупости.

  53. 53 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    ... Питахте ли Вашия познат Олег Пахомов дали е имал избор да запази името си така, или да го политовчат до Олегас Пахомовас? В САЩ, Германия, Франция, и т.н. не съм чул да се налага насила адаптиране на имената....
    —цитат от коментар 46 на Oleg Iliev


    Често срещано в региона е в рамките на една рода/семейство рускоезични литовски граждани някои да са запаили руските сиимена а други да са ги политовчили. Това беше и случая на двамата братя Пахомови. На въпроса зашщо е така, обикновенно отговора е - всеки сам си решава. А иначе не с епритеснявайте за рускоезичните в Литва - ако например отодете във Висагибнас, там и полицаите ще ви заговорят направо на руски като ви спират за проверка (все едно в Кърджали да ви заговорят направо на турски). Имат си и училища рускоезичните и т.н. Не плачете на чужди гробища.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  54. 54 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#41] от "pontius_glarus":

    Както и зад атентата с взривената Лада пред хотел Интренационал в Златни пясъци.

  55. 55 Профил на Марта
    Марта
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До номер 27
    "Насилствената промяна на руските имена в Прибалтика се нарича "запазване на националната идентичност","Тази промяна на руските имена надявам се е била доброволна . За разлика от тази у нас -насилствена , грозна , със заплахи, издевателства над невинни хора, чупене на надгробни плочи , заличаване на медицински досиета ...... Разказвали са ми как цели села -болни,възрастни, хора , майки с бебета и малки деца са се крили през студените зимни нощи в горите , опитвайки се да се спасят от въоръжените милиционери ,които са ги принуждавали да си сменят имената си и тези на дедите си. Варварство извършено в края на 20 век от комунистическата необразована и перверзна власт начело с един питикантроп-кремълски слуга ,управляващ със заплахи и репресии. Това ,че все още има лица , които се радват на този , така наречен Възродителен процес и го одобряват намирам най-малкото за срамно .Но още по-срамно е , че през 1984 ние българите не защитихме тези хора!Ние сме страхливци, нямаме в историята си събития на народи с достойнство като въстанията срещу комунистическата натрапници на унгарците от 1956 , чехите от 1968, на поляците от 1980.Нима те не бяха в същото положение като нас? На нас много ни приляга поговорката "преклонената глава сабя не се сече, но хомот надява " . Е надянали сме си хомота , мълчали сме си, страхували сме се и сега и сега си плащаме.Днес тези борбени народи -чехи, унгарци , поляци са години напред пред нас.И по лустрация и по доходи и по качество на живот.

  56. 56 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    “ октомври 1969 г. Тогава 23-годишната журналистка Шюкран Сонер е изпратена от вестник Джумхуриет (Cumhuriyet) да отрази потеглянето на първата група изселници от България за Турция.”

    Разбирам че през 1969 г. е имало по-реална журналистическа свобода отколкото днес. Днес в такива случаи не допускат външни наблюдатели.

  57. 57 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Олег е с варяжки корени име, или Хелгу. Варяги, или викинги, все там, едни главорези. След приемането на християнството скандинавските викинги малко се поочовечели, нещо което не може да се каже за варягите, дали държавността в Киевска Рус и изобщо Русия. Точно варяжките главорези за набивали на кол български войници край Пловдив, и малко след това ослепили 14 или 15 хил. български войници до Беласица.

  58. 58 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Олег е с варяжки корени име, или Хелгу. Варяги, или викинги, все там, едни главорези. След приемането на християнството скандинавските викинги малко се поочовечели, нещо което не може да се каже за варягите, дали държавността в Киевска Рус и изобщо Русия. Точно варяжките главорези за набивали на кол български войници край Пловдив, и малко след това ослепили 14 или 15 хил. български войници до Беласица.
    —цитат от коментар 57 на pontius_glarus


    Ха ха ха ха ха
    Ти май нова история пишеш.

    Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
  59. 59 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Неутрално

    Аз още не съм успяла да стигна до тези снимки, защото турските архиви на Външно министерство не са отворени. Но знам, че те са тук, в Турция", убедена е Зейнеп Зафер.
    =======
    Сегашната опозиция в Турция ще направи всичко възможно тия архиви да не излязат на показ......
    През периода 1950...51.....в политическия живот на турската държава се случва грандиозна промяна......
    От еднопартийна система се преминава към многопартийна....
    Това са първите кълнове на истинската турска демокрация.....
    Но те са прекършени......
    Има обесен премиер.....а и плана Маршал е в пълен ход.......
    А и войната в Корея е важна.....

    Bukalemun
  60. 60 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#13] от "Галя Станчева":

    Всички европейски нации имат по някакво събитие, с което не се гордеят. Всички балкански нации сме направили нещо, с което не бихме се гордеели, особено по време на войните от началото на ХХв. Повечето нации си взеха поука, с изключение на сърбите, които го направиха и в самия край на ХХв.

  61. 61 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Глупостите на хора, които и представа си нямат какво реално се е случвало.
    Репресии имаше срещу различните от тях, в магазините не искаха да говорят на български, искаха да си правят турска република. Нямаше да има България в този и вид, ако управляваха сегашните гащници.

  62. 62 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    До коментар [#58] от "Крадливото ромче":

    Защо? Според теб Светослав Киевски какъв е? Син на варяга Игор и княгиня Елена-Олга Киевска, канонизирана след смъртта си, между другото по произход българска аристократка. А византийските войски в повечето случаи са били наемници, дори и личната гвардия на императора - преторианците (германци, арменци, и т.н.). А за ослепяването са използвали специална киселина - варяжка изработка.
    Да те открехна - византийска народност няма.

  63. 63 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    Глупостите на хора, които и представа си нямат какво реално се е случвало.Репресии имаше срещу различните от тях, в магазините не искаха да говорят на български, искаха да си правят турска република. Нямаше да има България в този и вид, ако управляваха сегашните гащници.
    —цитат от коментар 61 на НеКой


    Говореха се подобни неща, но не мисля че са истина. Всъщност ние и сега не сме наясно точно какво е предизвикало тази кампания със смяната на имената, проведена по възможно най-левашкия начин.

  64. 64 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    През периода 1950...51.....в политическия живот на турската държава се случва грандиозна промяна......
    От еднопартийна систем
    До коментар [#59] от "eti mehter":

    Приключено е с отнемането на собствеността на гайри мюслимите. Отстранени са от икономическия, културен и политически живот. С това се е приключило с формирането на националната държава основана на турска-мюсюлманска идентификация. Дошло време да обявят по-демократична избирателна система.

  65. 65 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 660 Неутрално

    "Според Зейнеп Зафер причината е проста. "Хората предпочитат да снимат щастливи мигове и събития, които им носят щастие, а раздялата никога не носи щастие."

    Демек като тръгват са нещастни, а като пристигнат са щастливи... Това твърдение не ви ли се струва малко налудничаво? Според мен, ако са щастливи при пристигането в Турция, значи са били щастливи и при заминаването, предвид предстоящата свобода. Или обратното - ако са нещастни при заминаването, не виждам какво може да ги направи щастливи още на другия ден...

  66. 66 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#63] от "pontius_glarus":

    До коментар [#63] от "pontius_glarus":

    Аз съм бил там, не ми обяснявай какво се е говорело. Ако не беше този възродителен процес, сега щеше вече да е имало Крим 2 и Кърджали да не е у нас.
    А начинът може и да е груб, но друг няма.
    Важното беше да я има България.

  67. 67 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Дневник са долнопробен мизерен отвратителен парцал, по-жлък и от мазна мръсна хартия за банички. Продадохте душите си, мизерници. Не знам как си лягате вечер! Това беше! Приключих окончателно с вашият така наречен вестник. Гнус. Пожелавам ви да следващата година да не ви остане нито един читател и соросоидите да ви спрат финансирането, за да фалирате и да отидете на буниището на историята.

  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Неутрално

    - "жените с кожените палта" - единственото визуално свидетелство, което имаме днес, за насилственото прогонване на турците в България през 1950-1951 година.
    ======
    Всъщност така се зараждат ТКЗС тата....
    ========
    Огромните територи останали без стопани......стават "собственост на народа".....на НРБ.....
    А от другата страна на границата, кожените палта дори не топлият никого.....
    Те са изпродадени....отново на смешни цени....за да се почне от нулата.

    Bukalemun
  69. 69 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Неутрално

    До коментар [#64] от "half truth":

    Приключено е с отнемането на собствеността на гайри мюслимите. Отстранени са от икономическия, културен и политически живот. С това се е приключило с формирането на националната държава
    ==========
    Също както на времето при НРБ, нали..... :)
    Мерси за помощта. Иначе щях да съм принуден да го напиша сам....за да свържа пътя към главната мисъл....
    Светския превратаджийски режим се отличава с този на тогавашната НРБ, само с по голямата си жестокост и наименованието, разбира се...
    Как мислиш..... Защо Англия е все още кралство......?

    Как мислиш.....

    Bukalemun
  70. 70 Профил на oziris
    oziris
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Балканите са сложен район и е лесно да се сочи с пръст този или онзи. Основно сочат с пръст България и нейните власти, но истината е, че стотици хиляди българи са били тероризирани от съседни държави. Срещал съм се с бежанци от Одринска Тракия, от сегашната гръцка Македония, западните покрайнини в Сърбия, а моят род е от земите на Северна Македония. Чувал съм истории от хора от Силистра, когато е била под Румънска власт. Грозни неща. Не е за разправяне. Даже не можело на български да се разговаря. Терор. Българските власти не са били перфектни, но все пак като цяло мога да кажа, че са се отнасяли с малцинствата си значително по-добре от съседите. А и самите власти допускат грешката да наричат българските мюсулмани - турци. Самите български мюсулмани скоро виждат, че турците в Турция ги наричат българи. Така че малко по-спокойно с оценките и нападките.

  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Любопитно

    До коментар [#67] от "stargate":

    Приключих окончателно с вашият така наречен вестник.
    =======
    А,..... Чакай бе....?
    Ами борбата....?
    Знам че истината боли, но това дори не е самата истина.....
    А само преддверието и......

    Bukalemun
  72. 72 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 753 Неутрално

    А бе какво стана с турският капитан на "Вера Су" който наруши морската ни граница и заплаши крайбрежието ни с екологична катастрофа пуснахте ли го вече по живо по здраво в Турция защото няма новини да процес срещу него??? То оставаше и прокурора на ДПС - Гешев да го обвини в нещо?!
    —цитат от коментар 4 на Julian Mall


    Да бе ще го съдят, че след 20 год. Дойче веле да го изкарат и него мъченик на злите българи.
    Колко прави бяха навремето комунистите, заглушавайки антибългарското ДВ.

  73. 73 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Кога ще прочетем нещо за жертвите на турските терористи?
    Например на гара Буново, където бяха убити деца.

  74. 74 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#72:"rvr12572942"][/quote]

    ДВ да се чете Свободна Европа, не че не е едно и също де.

  75. 75 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    НПО-тата голям рев за репресиите срещу мюсулманите и изселването им с трима загнали, а за Изгарянето на Стара Загора и клането на 14 500 души ни дума ни вест??

    14 500 души изклани в рамките на 3 дена гавра с българското християнско население, предимно стари хора и мъже и още 10 000, жени и деца отведени и продадени като роби.

    В Уикипедия статията гледам доста са я съкратили и английската версия е изтрита, хмм ... Даже и за българската версия пише, че била заплашена от изтриване, защото нямало посочени документи.

    По рано беше 2-3 страници с описания на жестокостите, включително и от британски биограф пътуващ със Сулейман.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Старозагорско_клане

  76. 76 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Също както на времето при НРБ, нали..... :)
    До коментар [#69] от "eti mehter":

    При изграждането на национална държава с българска идентичност вероятно са използвани сходни методи. Националистите си приличат. Всепак не знам в България да е въвеждан данък собственост(varlık vergisi) насочен срещу малцинствата. С цел да се прехвърли собствеността и бизнеса им към етническите българи? А комунистическата е по друга репресия.

  77. 77 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Никой не е гонен насила през 80- те. Турците сами тръгнаха като отвориха границата. И само след една година повече от половината се върнаха с 200, ужасени от капиталистическия башибозушки "рай", който видяха и изживяха там. Разговарял съм с познати, които се върнаха. Общото мнение беше, че и да ги бият, и пари да им дават не биха напуснали отново БГ в посока Турция. Казваха, че били 100 год. назад. В цивилизационно отношение тогава Турция вървеше поне една епоха след БГ. Като индустрия, мироглед, социални и междуличностни отношения, равноправие на жените, образование и наука, здравеопазване и т. н.
    Сега ни изпревариха, но тогава ни дишаха праха.

  78. 78 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 31 Неутрално

    [quote#53:"DDR"][/quote]

    Преди много години обсъждах този въпрос с колеги руснаци родени и израсли в Литва. Така както те го разказваха, не са си били сменили имената доброволно. Сега виждам че в Латвия латвийската орфография на имената е задължителна ("с" накрая), а в Литва не е. Така че не беше правилно да препращам към Прибалтика след като само в Латвия е така, грешката е моя.

  79. 79 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Присъединявам се към всички, които напомниха на тази Диана за безчинствата на турците над тракийските българи. Което не оправдава насилствения "възродителен процес".

  80. 80 Профил на xta58510204
    xta58510204
    Рейтинг: 243 Неутрално

    ДВ пак плаче на чужди гробища. Особено когато има антибългарски привкус ,сребърниците от гранта се услаждат двойно. Друго си е да мечтаеш от редакцията за косовизация на целия Балкански полуостров и да лееш сълзи за турците. Започвам да се двоумя кое племе е по-мръсно : турското или дойчевелевското?

    Не отговарям на хейтъри.
  81. 81 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    "- "жените с кожените палта" - единственото визуално свидетелство, което имаме днес, за насилственото прогонване на турците в България през 1950-1951 година.
    ======
    Всъщност така се зараждат ТКЗС тата...."

    По това време по селата е голяма мизерия и на никой не биха позволили да си продава земите, а палтата както вече писах са изкуствени защото по това време да се продават скъпи кожени палта е било пълен абсурд.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  82. 82 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Диана, не те ли е срам, поне малко!? 5 века башибозука е клал, грабил и изнасилвал всеки, когото свари по нашите земи, ти за смяната на имената си се загрижила! Сякаш подобни мерки оправдават взривяването на вагон за майки с деца и бременни!? Няма по-долно племе от предателите!

  83. 83 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7697 Неутрално

    То българите също са репресирани, изселвани и въдворявани. Разликата е,че нямаше къде да отидат.

  84. 84 Профил на zara09
    zara09
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#14] от "doroteus":

    Нищо лично, но колко християни живеят в " толерантна" Турция и колко мюсюлмани в останалите държави на Балканите? Това е един важен показател за " толерантността" на Турция, не говоря за издевателствата над християни при разпада на Османската империя. Някой от тези християни да е успял за един хляб поне да си продаде имота, при своето бягство? Да, ама не! Те винаги са били втора ръка хора и единствения начин е бил да изоставят земята и добитъка си. Наследница съм на бежанци и колкото и да са били разкрасявани и преувеличени разказите на баба ми ( 10 годишна при бягството) те бяха потресаващи. Може би трябва и моето поколение да си отиде, за да се изтрие тази травма. Не ми харесва когато само едната страна се представя за жертва. Жертви са всички хора живеещи по тези земи, подчинени на геополитически интереси... Да, много интересна е тази територия, та и до ден днешен.

  85. 85 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Неутрално

    До коментар [#76] от "half truth":

    Всепак не знам в България да е въвеждан данък собственост(varlık vergisi) насочен срещу малцинствата.
    ======
    Данъка е все пак данък..... Данъци има на всякъде и всякакви......
    В България обаче.....направо се реже големия клон......изоснови.....
    Вземаш земята, даваш кожуха и гониш собственика на кожуха....!
    Типичен пролетарски метод..... Даже и Назъм Хикмет би за видял на него.

    Bukalemun
  86. 86 Профил на ilkomir piperkov
    ilkomir piperkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да питам само Тудция дали призна арменският геноцид?

  87. 87 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Никого не са експулсирали насилствено в "майка Турция". Република Турция отвори границата си и стотици хиляди "екскурзианти" се юрнаха като диви, подмамени от турската пропаганда и емисарите на МИТ. После повече от половината се връщаха с наведена глава, някои бяха и "обидени".
    Смяната на имената беше необходима мярка, но безнадеждно закъсняла и по комунистически неадекватно проведена.

  88. 88 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Любопитно

    До коментар [#84] от "zara09":

    Нищо лично, но колко християни живеят в " толерантна" Турция и колко мюсюлмани в останалите държави на Балканите?
    =======
    Специално за България....числото на на етническите турци си имаше своя критичен минимум.....
    В противен случай цели отрасли от тогавашната бг икономика щяха да изчезнат......
    Писалковите професии бяха най вече за етническите българи.
    През 89 година 350 хиляди турци отидоха на екскурзия в Турция.....и бг икономиката рухна.......само за едно лято......
    От тогава нататък надежди за оправяне не останаха понеже дойде демокрацията......и всеки тръгна на някъде

    Bukalemun
  89. 89 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Неутрално

    До коментар [#87] от "disorg":

    Даваха се срокове по 24 или 48 часа.....за напускане от пределите на България.
    А през цялото това време имаше невиждана търговия на безценица....
    Магарета вървяха за 5, а овцете за 2 лева.....
    Магазините се опразниха, реколтата по полята остана да гние.....
    Системата в структурите на българската национална държава.....се само изяде отвътре.....непосредствено изживявайки своя апогей.....
    Останаха само плакатите с надпис... " България за българите"....

    Bukalemun
  90. 90 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Глупости на търкалета. Най изгодно е било да се внасят кожени облекла. От България в Турция. И понеже е имало митнически контрол, /не знам от коя държава, възможно е в Турция да е имало големи акцизи/ жените са ги обличали, за да могат да ги прекарат. Просто.

  91. 91 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    "[През 2014 г.] вече знаех, че одеяла и кожени палта са били разменяни тогава за 15-20 декара земя", казва Зейнеп Зафер в разговора, който водим по телефона."
    Ало, проституиращите журналистки, като лъжете поне лъжете като хората, без да пишете бузумни фактически нелепици... Тези жени с палта , по това врме 1980-1989, няма ка да са си продали по 15-20 дка земя, за да си вземат по едно кожено палто, да не им е студено като отидат в Турция, по простата причина, че тогава всичката земя беше в ТКЗС и АПК, т.е държавна. Земята бе върната 1992 от правителството на Ф Димитров.... А и тогава тези грозни палта бяха доста модерни, и скъпи, но все пак не много- едно такова палто беше 500-600 лева, много пари за онова, време, но тогава турците, които гледаха тютюн се водиха много богати ...взимаха около15-20 хил лева на куп за Нова Година, и понеже за тях беше въпрос на голяма чест да имат такива кужуси масово изкупуваха магазините и създаваха дефицит на палта и после си ги търгуваха помежду си. дори и жената си продаде една такава шуба, която й бях взел от москва за 200 рубли тук на една нейна клежка кадъна за 700 лева-тук не й трябвало било топло... Просто културни особености...
    Не лъжете така нагло има още милиони хора, които сме живели по онова време и помним...Никаква земя не са продавали за палта..Така целият ви пасквил издиша фактологически

    https://www.youtube.com/watch?v=RX97RGs4KX8&ab_channel=MusicMusic
  92. 92 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#47] от "Крадливото ромче":
    Точно в САЩ го правят
    >>> Някак съм го пропуснал този момент, без да бъда криминален лингвист като една... госпожа ШушкоФ.:)Е, аз съм отскоро в щатите- 20 години и тук живеят само жена ми, брат ми и щерката. Никой не е американизирал име и фамилия- по принуда или за благозвучие.

    "The glory of God is intelligence"
  93. 93 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#91] от "Иосиф Давыдович":
    Ти , както подхожда на прост и зъл сталинист, пак не си разбрал. Снимката с палтата е от 1950-51 г., и става въпрос за нещо съвсем друго. Просто са прекарвали значителни парични суми върху себе си. Но ти си пусни мустаците на Сталин, само гледай да не пуснеш като него, опикан в собствената си урина от недоверие в науката.

  94. 94 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#87] от "disorg":Даваха се срокове по 24 или 48 часа.....за напускане от пределите на България.А през цялото това време имаше невиждана търговия на безценица....Магарета вървяха за 5, а овцете за 2 лева.....Магазините се опразниха, реколтата по полята остана да гние.....Системата в структурите на българската национална държава.....се само изяде отвътре.....непосредствено изживявайки своя апогей.....Останаха само плакатите с надпис... " България за българите"....
    —цитат от коментар 89 на eti mehter


    Това да много неща искаха да си вземат със себе си в турция,, но нямаше как да си вземат животните и инструментите със себе си... Който беше тарикат бая се облажи.... Дори аз една 4 годишна жигула успях да я шитна за 32 хил лева на едни турци, на които спешно им трябваше кола....После септември месец за 40 хил си купих тристаен апартамент на частно в София в Младост, в който у до ден днешен живее дъщерята със семейството си, а преди 5 години го давахме под наем преди децата да отидат д а учат в София... Яд ме е че за една стара газка- буханка ми даваха 50 бона ама ме достраша да държа 80 бона в къщи в ония врмена, а за банка беше изклчючено... Макар че един приятел милиционер ме свърза с тези хора...

    https://www.youtube.com/watch?v=RX97RGs4KX8&ab_channel=MusicMusic
  95. 95 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Вземаш земята, даваш кожуха и гониш собственика на кожуха....!
    До коментар [#85] от "eti mehter":

    В Турция не са им давали дори кожуси. Поискали са огромни пари от гявурите и който не е могъл да ги даде е бил пратен на каторга ,от която няма върнали се живи или мъртви.
    Грабежът на гявурите го обяснили с това, че гявурите били забогатели през османско , защото не дарявали пари за джихад, а ги натрупали. Парите ги сабирали уж като фонд за национална сигурност за защита от Русия. Истинската цел обаче е била да се прехвърли собствеността на гявурите към турски ръце.

    Шикозните навремето квартали Бейоглу, Нишанташъ и принцовите острови дотогава са били изцяло гявурски !

  96. 96 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3691 Неутрално

    До коментар [#89] от "eti mehter":

    Съгласен съм, че това беше огромна грешка на българското правителство и ненужни страдания за етничните турци-български граждани. Сигурно ще се съгласиш, че в случая имаше и раздвижване на надъхани от турските военни младежи. ДС и държавното ръководство на НРБ използваха няколко терористични акции на млади турци-екстремисти, като случая във влака с вагона за майки и деца, или подготовката сред помаците в Пиринския край, от разследването на която се получиха данни и за по-мащабни акции. Страхът не диктува разумни решения.

  97. 97 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3691 Неутрално

    До коментар [#47] от "Крадливото ромче":

    Не сте прав за САЩ. Имало е такива случаи пре 1920-те по време на големите имиграционни групи от Съветска Русия, главно еврейски имигранти, но това е отдавна отречена практика. След ВСВ изписването с двойно "фф" на фамилните имена идва от тези минали през лагерите за имигранти в Германия.

  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4487 Любопитно

    До коментар [#76] от "half truth":

    А комунистическата е по друга репресия.
    ======
    Естествено..... Тя е уникат.....!

    И накрая какво се оказа.....?
    Че ПАК е ставало въпрос за едни пари.....
    Също както екпроприяция през 1950.....68....73....78....и в случай, 89
    Само че този път....световния пролетариат предупреди тружениците си в България, че грабежа в 89 може да е последния.....и затова да са максимално сръчни.....
    Затова бе изигран сценария за сменяне на имената.....без те да са главната цел на занятието.....а само за камуфлаж.....
    Големите две цели са били парите и имуществото на поредната порция прогонени от родината им.....
    Ако главната цел бяха имената......до момента нямаше да има фамилии като..... Кантарджиев, Сачева, Джамбаски, Солаков, и т.н...

    Bukalemun
  99. 99 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Любопитно

    До коментар [#88] от "eti mehter":

    "Писалковите професии бяха най вече за етническите българи."

    Да бе сигурно ви забраняваха да кандидатствате във ВУЗ или след като го завършехте по примера на китайците от времето на културната революция ви пращаха да работите на село?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  100. 100 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2966 Весело

    "Сачева,"

    Сачева и тя ли била с турска фамилия? Сигурно от сач произхожда. Няма отърване от тези турцизми.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK