ВМРО вчера протестираха пред Президенството и Шкембе войвода се пенеше и заплашваше с камъни, а на лозунгите пишеше "Македония е наша". Протестиращите също викаха "Македония е наша". Сега това какво точно означава? Нали уж друго искахме от тях, пък сега - "Македония е наша"??? Престъпно е това поведение и ще доведе до много лоши неща. дано се осъзнаят и управлявщи, и опозиция.
Вярно е, че не ни пука за Македония, но чувствата са изцяло взаимни. Ако цялата държава Македония се сравни с човек, той щеше да е претенциозен, нарцистичен и токсичен към нас. Какъвто между другото е главният им консултант по външна политика, който си внесоха от Израел преди години. И се хвали, че е с доказано от лекари нарцистично разстройство. Ние дори не сме наясно, защото не се интересуваме какво се случва зад кулисите там, какво точно планират и как. Досега само мръсни номера и удари под кръста.
Напротив, единната позиция на КСНС е лоша новина за ВМРО. Така крайната им реторика олеква. Кюранов може да е голям хуманист, но му липсва дипломатически усет и забравя, че не преговаряме със северномакедонски политици, а с проксита на Белград. Освен това българите в Северна Македония одобряват нашата позиция. Противно на внушенията на Кюранов.
Сбито: да замразим спора за една година. " А ако го замрази дали след една година няма пак да сме там, където сме? И да загубим цяла година. По-добре да държим на общодържавната си позиция. Когато макетата направят трайни разумни отстъпки - може.
На 24.10. 1997 бях като гражданин на дебатите в Народното събрание за отношенията ни с Русия. Отношенията ни бяха такива, че руският външен министър унизително отказа вече уговорена среща с нашата Надежда Михайлова. "
"ЙОРДАН СОКОЛОВ (СДС): Господин Генов, изглежда Вие не сте слушал, когато обясних, че министър Примаков, когато заминаваше нашата парламентарна делегация и когато се съставяше програмата, беше в Канада. Изобщо не беше в Москва, за да се предвиди среща с него." https://www.parliament.bg/bg/plenaryst/ns/6/ID/2088
Аз не знам защо изобщо определени македонски политици искат да влизат в ЕС, след като според тях половината държави там са фашистички окупатори, не само ние.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
"Сбито: да замразим спора за една година. През тази година двете държави да направят всичко възможно гражданите им да започнат да се опознават Защото днешните българи и македонци не се познават." Познават се. Едната година няма да помогне. Ще трябва цяло едно поколоение да си отиде - поколение, което беше манипулирано системно от сърбите. Не че ни е проблем, че са ги направили повече сърби, по-точно югославяни. Но ги противопоставиха и на нас. И това продължава и днес, вече с по-активната и видима подкрепа на истинският архитект на проекта - Русия. И да, не иде реч за никакви човешки права. Но ЕС обича да чува такива неща, и нашите политици им дават това, което искат.
А бе, доколкото разбирам македонците са нещо като българите … били ни “братя”, казват. Ако наистина е тъй, значи не са баш цвете за мирисане. Ама да оставим туй настрана. Мене са ми леко забавни призивите “дайте да дадете” на секви телектуалци дет им плащат да пишат таквизи призиви. Предпочитам Ню йоркския лаф “What's in it for me?”
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
"Вижте ги само - ВМРО как демонстрират в защита на човешките права?! Да сте ги виждали да защитават правата на мюсюлманите у нас? Или на ромите? Или пък на жените?"
Какво се хвана с ВМРО-то което не е правозащитна организация? Питай ДПС-то как защитават правата на българите от нетурски произход.
Нищо хубаво няма да направи българската позиция в Македония. Трябва наистина проактивно да се търси курс към съвместни проекти, това е единствения начин. А единствения проблем на този начин е, че и тукашните и тамошните са свикнали да взимат, не да дават.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
След подобен КСНС няма никакъв, ама никакъв смисъл Кирил Петков да ходи до Северна Македония, по-добре да изпрати външния министър. А и от вчера трябва да е в карантина, така че - чудесно извинение. Ще очакваме успехи на вътрешнополитическия фронт.
"Аз, може би съм единствения политик в РСМ, който не крие, че е български гражданин. Нашите приоритети е защитата на правата на българите, които живеят Македония. ние сме за бърза интеграция в ЕС", заяви пред бТВ лидерът на партията "Граждански демократичен съюз" в северна Македония Петър Колев.
"Езикът на омразата" е ежедневие в Северна Македония. Спомнете си певеца Гарванлиев, който заяви, че има българско потекло и беше поставен въпроса дали да бъде наш представител", коментира Колев.
"Има две теории - едната е: дайте да пуснем Македония без да се занимаваме с историята. Втората е - нека първо да разрешим спорните въпроси. Нашата партия се застъпва за втората хипотеза. Ние искаме бърза интеграция, но нарушенията на човешките права, равенството на гражданите, особено на българите в Македония, са проблем не за България. Те са проблем за нас, за Македония и искаме като българи да сме равноправни пред собствената си държава" заяви той.
"Нито Декларацията от 1999 година, нито Договорът за добросъседство проработиха. Процесът на дебългаризация цели откъсването на Македония от България. "Езикът на омразата" се генерира от тези исторически раздори, малки деца, българчета са сочени с пръст и наричани "фашистчета", каза още той.
”А аз държа на националното си достойнство като българин”
Хич не ви личи, другарю Кюранов, особено в тая статия. Не знам какво му е достойното да те плюят с расистки обиди (татар), да изопачават историята ти с измислици от Титови комунистчета, да мачкат българите край Вардаро и ти да им целуваш нозете, да твърдиш, че всичко е ОК и да ги пуснеш в дома си ЕС. Държал на достойнството си? Голям майтапчия се извъди...
Честно казано, мен не ме боли за македонците. И второ-това е политика и дипломация. Нещата не винаги се казват директно и открито, като при децата. Същото сме го ввиждали към нас за Шенген.
Би било много срамно, ако след Косово, САЩ и/или Русия се застъпят за човешките права на българските малцинства там, а на България не й пука.
Македония отдавна да е разделена между Гърция, Сърбия, Албания, ако не бяха същите тези български малцинства. Авторът не е лошо да си преразгледа тезата, в момента тя е крайна, вероятно близка в някои нейни части до действителността, но поради съвсем други причини.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Глупост е. Важна за Разединители на България, Македония, Европа и прочее.
Независимо колко лъжовно или "дипломатично" пробутвана и натрапвана.
1. Дурашка идея, защото поставя България в двойствено положение:
хем признава суверенитета на СМакедония, хем се бъзика с Конституцита на съседна суверенна държава.
Само дет още не е командировала в суверенната съседка Дани Ръбъла... свой собствен капацитет по бъзикане на Конституции.
2. Дурашка идея: за Задълбочаване на Дискриминация.
Едни хора, народи, етноси са качествени, а другите... не. Фашизоидна идея.
3. Дурашка идея: Рекуширащо Вредна за България.
Предизвиква пишман патрэоти в СМакедония и навсекъде по света да взискват: Абе вий защо не сте списък вмъкнали в Закона, на добри породи, бе? На добрите инградиенти, на народа? С бъзикане или нет: Опрайте си Конституцията. Далече сте от готови за износ на акъл!
от статията:
"Много е важно българите да бъдат вписани в македонската Конституция като "държавнотворчески народ".
Но по-важно е да го постигнем без лъжа и без шантаж.
Защото - да помислим - ако наистина Македония се съгласи на такова вписване след такова юнашко "извиване на ръцете" - какъв ще бъде ефектът върху отношението към българите там? Пагубен. За поколения напред."
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Четейки подобни нрща човек се чуди, дали писалият ги е романтичен наивник, полезен идиот, привърженик на чужда кауза или пише по поръчка. И дали би написал пробългарска дописка при съответна договорка.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
..Едната година няма да помогне. Ще трябва цяло едно поколоение да си отиде - поколение, което беше манипулирано системно от сърбите. Не че ни е проблем, че са ги направили повече сърби, по-точно югославяни. .
Едно поколение? Там и 15 годишните ще ти кажат, че българите са татари (Кюранов явно също е татарин), че Югославия за тях е била Америка, че сме нямали "Кока кола" (мислех че проблемът е в бананите), че българките се продавали за 2 "червени"...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
О-ле-ле! Някой не е спал цяла нощ, за да произведе филипики колко сме лъжливи и долни. Дрънчали са вчера по нощите редакционни телефони към подопечните локумаджии, може и да е имало уговорка - кой завари, той ще натовари (хонорара), но читателят трябва да се събуди с някакъв студен душ по темата, пък нататък ще го подпука яката артилерия - Дойче веле, Смилов, Дайнов, Фрий Юръп. И в никакъв случай - Наум Кайчев, Спас Ташев, Петър Колев, Костадин Филипов, ВМРО, Ангел Димитров, нали!?
А външната министърка в сянка Весела Чернева трябва да бъде уволнена! ☺️
Думи като "кьорсокак" отсъстват от официалния и книжовен български език, за сметка на това присъстват в този според конституцията на РСМ. Така че явно господинът е получил статията наготово и не я е "превел" особено скопосано.
вярно ли е ще към 3/4 от българите не таят никакви лоши чувства към хората - македнци - вярно е
а вярно ли е, че към 3/4 от македонците най-меко казано не харесват нас, българите. Вярно е.
Те това е драскачю, иситината.
Та като някото ти се.. на главата ти ако като виден либерал си ок, повечето българи не сме. Ти явно си съгласен и ризата да си свалиш, та да те омажат до кръста в техните ла..., ние, мнозинството Българи не сме.
И да - позицията се държи до откат. За пример ще дам другите съседи на макетата. Та какво стана, за да отстъпят гърците? Помниш ли г-н либерал? Смениха името на държавата си!!! И не само това - Александър Македонски, за който макетата твърдят, че е толкова техен, както твърдят за Гоце Делчев, хан Тервел и други Българи изчезна от Македония(Северната и част само) Нито магистрала има вече, нито летище с име Македонски....те това е позиция, национална.
Когато някой се опитва да открадне историята ти не може да отстъпиш.
"Уж ни боли за македонците. Но от позицията, формулирана от КСНС, става ясно: за македонците изобщо не ни е еня. Всъщност искаме да манипулираме и да унизим държавата Северна Македония, наша съседка и сестра по исторически съдбини."
Глупости на търкалета. Не знам как е възможно автора на статията да стигне до този абсурден извод. Според мен България НЕ иска да унизи РСМ, а просто да защити своята българска общност там, и да накара най-сетне северните макета да си оправят учебниците по история, които са пълни с лъжи, измишльотини и манипулации, касаещи нашата обща история, представяна в тях като "македонска история".
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
"Но по-важно е да го постигнем без лъжа и без шантаж. Защото - да помислим - ако наистина Македония се съгласи на такова вписване след такова юнашко "извиване на ръцете", какъв ще бъде ефектът върху отношението към българите там? Пагубен. За поколения напред."
И как разбра, че ще е пагубен за поколения наред!? Ти виждаш в бъдещето ли!?
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Не мисля че някой от хората присъствали на КСНС беше компетентен да формира каквото и да е становище по македонския въпрос. Те до един са попаднали там по силата на политическата рулетка и са експерти единствено по спорове и редене на листи. Ах да, Радев знае и да кара самолет. Направиха единственото на което бяха способни, соломоновски прехвърлиха решението към тия които ще дойдат след тях без да си дават сметка, че със сигурност следващите ще са по-зле и от тях. Просто защото нивото пада стремително.
честно казано, не разбирам как се дава гластност в уважавани медии на подобни никаквици. Та кой, аджеба, е г-н Деян? Никой. Либерал бил, НПО активист. Във визитката му пише, че бил излязъл от полтиката през 90та година. Та те повечето политици тогава влязоха, а той кога е влязъл и кога излязъл?
Това е към Икономедия - от къде на къде давате трибуна на г-н никой? Та тогава и аз и Иво, който коментира тук да вземем да ви напишем по една позиция и да я публикувате?
Италия, Германия, Румъния, България, хърватите, Испанците, Франция (Петен) .... Да изреждам ли всички европейски държави с фашистки правителства, изпратили войски да се бият с Германия и избили евреите си.? Да си седи РСМак. в демократичните евразийски държави. Какво търси РСМак. в този фашистки ЕС?
Става все по-неприятно. Нашите политици ще докарат македонците до побесняване... И каква ни е файдата? Никаква. Защо го правим, тогава? Ами, да им е лошо на макетата...
С тоя Съвет, Президента се опитва да блокира победителя на изборите Кирил Петков.ГЕРБ за пореден път слагат динени кори и се осветиха като мръснишка проруска партия.Повтаряме условията на Путин към Украйна, само, че в ДС български вариант към РСМ. Всъщност РСМ в Бъгария ли ще я приемат или в ЕС.Нито историята, нито правата на българите, нито това, че има разни психопати и от Б-я и от РСМ, могат да са аргументи и пречка да се приеме РСМ в ЕС.Нещо подобно на антиваксърската пропаганда е това, което прави Президента в момента, да поставя условия на съседна и то БРАТСКА Държава.Добрата новина е, че започнаха преговорите НАТО-Русия.Всичко ще си дойде на мястото след тях.
Като говорим за национално достойнство, аз не намирам за много достойно да пуснем БРЮМ в ЕС само защото геополитическата ситуация го изисква. В основата на ЕС стои сътрудничеството. В момента макетата търсят не да си сътруфничат, а да ни използват.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
"Ние знаем за нашите национални провали и страдания - но не си даваме сметка македонците през какво са минали. Затова и често не ги разбираме - и в лошото, и в доброто." - напротив, знаем и сега виждаме, чуваме и усещаме, затова и разбираме. Но дори и някои да не знаят какво е било миналото, днешното поведение е важно, а то, от страна на македонците не е в полза на българите. А българите са не само в България и по света, а и навсякъде около границите на държавата и колкото и да са асимилирани едва ли са забравили какви са.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
"Знам за човешките права едно: те са на всички човеци. И е долно да вееш байрака на правата на едни човеци - против правата на други!" Долна пасмина няма да го разбере.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това със замразяването за една година е малко наивно. Но за лъжата и за това, че в момента, ние се правим на мъже, пред единствената държава, за която това е реалистично, също е вярно. Що не се направим на мъже пред Турция, Русия, та дори и Сърбия? И всичко това, за може два относително бедни народа, като нашия и този на СМ да си отглеждаме дебили като шкембе войвода и техните аналози от другата страна. За какъв реферндум въобще може да става дума, какво ще питаме народа - да прецакаме съседите, та на нас да ни стане по-добре, а какво ще е отношението към нашите хора в СМ след такъв акт и заради които (ужким де) си къса дрехите джамбаза, за това на кой му пука. И покрай другото, да наливаме вода в мелницата на (велико) сръбските и имепрските мераци на джуджи.
Иначе г н Кюранов за другото сте абсолютно прав . България цели унижение над Македония като ползва позицията на силата като членка на ЕС за да извива ръцете на уж братята си за да постигне това което винаги и е убягвало А то е българизация на Македония . Прав сте че е срамно грозно ...недостойно ....и най малкоти братско И със сигурност македонците този акт от страна на България ще го запишат с червена точка в тяхната история и няма да го простят .
Да не се срещаш с "македонец" някъде в чужбина и той да разбере, че си българин, както ми се е случвало на мен самия, и то неколкократно! Няма шест- пет! Не се интересува ни какъв, ни какво работиш, ни какво мислиш, ни какво говориш. Мрази, презира и винаги е готов на бой. Не се гаси туй що не гасне! Иначе, вярно е, нито държавата им, нито народът им ни интересуват. Пък и няма за какво: нито важни пътища, нито някаква значима икономика, нито какъвто и да било друг интерес. Вярно е, че най- краткият път към Албания и Италия минава през тяхната държава, но там са планини и т.нар "албански километри" ; един километър там се изминава за времето, за което би изминал 20 км другаде.
Какви македонци бре, писачо, те са граждани на Република Северна Македония, македонци има и в България, но на база на това, че живеят в тази област, естествено, че са българи. Македонци и ма и в Гърция пак по тази причина. Територията на днешна РСМ е била част от България през голяма част от историята ни и там са живели българи. Сега надъхани срещу нас от 75 годишна югославска пропаганда с помощта и на СССР/Русия, а сега и на ултралибералните медии.
От 1.9 млн. население на РСМ, 400к албанци, 100к сърби, 120к турци, 150к роми, 100к българи, 50к власи, 50к други, 200к - смесица... Ми те останаха около 600к от тези т. нар. "македонци". Закъде сте тръгнали въобще да се дръвчите на никой не е ясно?
Лошото е, че заради македонските чукари ще се подхлъзнем на поредната динена кора. Заради македонските чукари динени кори през последните 120 години - бол! И след всяко подхлъзване - национална трагедия! Не се научихме, ей!
Истината е проста - с македонците сме един народ разделен по силата на световните интереси и поради глупостта на политиците ни от един век насам. Друго обаче също е вярно. Никой не иска да се обединява с голтаци и лишенци. Имахме 30 години време предостатъчно за да си построим една сносна за живеене средноевропейска държава. Те македонците сами щяха да тичат за да се обединяваме. Сега от какъв зор им е? След като няма интерес от обединяване сега се фокусираме върху исторически спорове, което е най-голямата глупост.
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители .............................
01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... .................................................................
10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ...........................................................................
09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ...................................................................................................
10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ...................................
01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев .....................................................................................
03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван ..................................................
03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо ..............................................................................................................
................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
Аааа Кока -Кола си имахме преди тях-цели 2 години-и то с надпис на кирилица😄Злобейте Югославяни,и за 2 цървени не можете да промените факта.А Кюранов е платен либерално-стратегически мазен шушлек,откърмен от същите тия дето създадоха ,,македонците"Както и лицето Дичев.Сега очаквам вопли и сополи от Смилов.
Четейки подобни нрща човек се чуди, дали писалият ги е романтичен наивник, полезен идиот, привърженик на чужда кауза или пише по поръчка. И дали би написал пробългарска дописка при съответна договорка.
Тези дето ги публикуват в Дневник са писатели по поръчка.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
Те спират проектите от тяхна страна, не си прав. Сърбия и Русия командват в РСМ, не забравяй. България не им е приоритет. Търгуват основно с Гърция и Сърбия.
Най-доброто обяснение е истината. Аз знам, че България е пуснала нацистите през своя територия да завладеят Гърция и български войски са били окупанти в Македония. Това не се отрича от българските институции НО НЕ СЕ ГОВОРИ ПУБЛИЧНО. Мога да продължа. България не допусна местните евреи да бъдят изгорени от нацистите, но български войници и полицаи натовариха македнските евреи на влаковете на смъртта.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ич ми не дреме,че удбашарите ще квичът и ще размазват плюнки и сополи.Това го понасяме от 1944г.Дреме ми ,че най-накрая държавата България се сети,че има национална отговорност-да защитава своите граждани и сънародници.И колкото и да е странно-не само в РСМ в последните години.
До коментар [#60] от "emil":Те спират проектите от тяхна страна, не си прав.Сърбия и Русия командват в РСМ, не забравяй.България не им е приоритет.Търгуват основно с Гърция и Сърбия.
Имаш предвид македонските политици ли? Ами ще го правят защото народът им е настроен антибългарски. Ако имахме поне уважението на народа им и политиците им щяха да вървят по тая линия. За какво има толкова да ни уважават в момента? От 100 години разчитаме на това генът им да има памет.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
Първо "окупанти"??? Второ - тогава Македония не съществува като държава, България окупира части от Югославия. Трето - въпросните хора от територията на Македония нямат българско гражданство и не са субект на българската държава та да ги пази от германския геноцид.
Ти да видиш!! Лъжа, а! Лъжа е всичко по-горе написано от Кюранов! Защото, драги писачо, става дума за БЪЛГАРСКА история, традиции и народност! Опорките, които са ви спуснали гръмват аки балон моментално! Защото не сте дипломат, не сте и геополитик! Ако бяхте, щяхте да сузрете следното:
Цитат: Жална ѝ майка на България, ако РСМ влезе в ЕС, каквато е днес. Това заяви в ефира на "Денят на живо с Наделина Анева" по Нова нюз проф. Кирил Топалов, член на смесената българо-македонска комисия. По думите му има опасност Скопие да се окаже Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС.
"Това ще се случи, ако не се предприемат някакви реформи от тяхна страна. Москва отдавна има добри позиции в Скопие и Белград", допълни той.
Той коментира още, че условието кога да стане записване на българите в конституцията като един от народните в РСМ е нагло действие.
"Зад такова вписване се крие опасност, след като влязат в ЕС да поискат и да търсят съдействие за признаване на македонско малцинство в България. Проблемът е сложен и двустранен. Но този въпрос ще се реши на втори план. На първи трябва да се погледне върху езика на омразата, на проблема с учебниците в Македония, на определенията към българите за фашисти и варвари", обясни още той. "
Има едно хубава книжка на британския военен кореспондент Франк Фокс, издадена е през 1915 г. Той е бил у нас по време на войните през 1912-1912 г. Та този човечец пише, че на Балканите има основно българи и гърци. За да се ограничи влиянието на България е наложено, че има и албанци и съответно е дадена зелена светлина за такава държава. От Италия и Австро-Унгария най-вече. Иначе вика това са едни планински племена, нищо повече. Човекът като британец е бил надъхан срещу нас и е бил фен на турците, но когато е дошъл тук е разбрал, че пропагандата на Острова го е излъгала.
То затова е толкова голямо престъпление предаването на вярата, не по закон, морално. Да, били са ужасно трудни времена, но това е нещо, което трудно се прощава. Не са турци, виж че в Турция така и не ги приеха като свои. Същото и за помаците, те пък си остават с комплекси, че са второ качество точно заради това, че са останали между двата бряга.
"Какъв ще бъде ефектът върху отношението към българите там? Пагубен. За поколения напред.'
Добре че досега македонската държава не е била пагубна за българите оттатък границата? Този автор или се прави на луд, или е абсолютно незнаещ. или просто е получил някакви пари за да напише подобни глупости.
този, както и много други проблеми нямат рационално решение в рамките на държавността и капитализма
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
До коментар [#60] от "emil":Те спират проектите от тяхна страна, не си прав.Сърбия и Русия командват в РСМ, не забравяй.България не им е приоритет.Търгуват основно с Гърция и Сърбия.
За 1 г. другарят Кюранов може и да опознае по-добре някоя позакръглена северномакедонска правозащитничка, ако получи грант за това. Но светът не започва с другаря Кюранов, затова трябва да му припомним, че в изминалите години имахме много интензивен културен обмен с РСМ, от което нито Самуил стана повече цар на българите, нито българите станаха по-малко фашистки окупатори. Тъкмо обратното.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Разбира се, че трябва да търсим решение на проблема защото е срамота държави близки по език и култура да не се разберат и то в 21 век. И да, ще се правят компромиси и от двете държави, защото залогът е голям и той е, че ще имаме взаимна изгода от приемането на Северна Македония в ЕС.
Еееее, само толкова ли? Евтинджос от некъв непеошки дрънкач на празни приказки, и видна комуняшка издънка. Гледам, другото подобно, дайнов, се чекне на другата задача на агитпропа опънсъсайати- Русия. Скучно и банално. Добре ги пернаха през зурлите грантаджийски вчера. Естествено, спонсорите им няма да клекнат лесно, та Ще гледаме империята отвръЩа на удара, хе хе хе.... А на всички дето се плюнчат и пуйчат за сев.мак., да припомня неЩо: Ден денувам - пътиЩа незнайни, ноЩ ноЩувам - пътиЩа потайни... Нямам тато, нито мама - тато да ругае, мама да ридае... Леле моя сабя халосия, море люта одринска ракия! Е, от кого е това, плъхове прохамерикански, и каква връзка има с Македония? /въпрос за 1000 лв, което смело журнале да постави на просто кирето/ И според вас трябва да забравим тези хора и борбата им заради моментните интереси на западняшките ви спонсори,Щото, кво толкоз, неква си история, абе я майната и ? Абе Що не се гръмнете, клети платени писачи некадърни?
Стията е ярък пример за това колко ниско може да се наведе пред своите чуждуземни господари, един продажен гранто-усвоител за да им угоди. Утре и за майка си ще напише донос тоя симпатяга - както най-вероятно е правил като е бил чавдарче за да го похвалят пред строя и да му обещаят светло партиино бъдеще. Жалка картинка
Сто години промиване на съзнанието и преследване на българското там са дали отражение. Това, че не искат да имат нещо общо с нас - майната му. Да не крадат нашата история и да не изопачават историческите факти. Колкото до езика, създаден е след 1945 година и има документални доказателства за това.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
elena_pipilota
Рейтинг: 279 НеутралноВМРО вчера протестираха пред Президенството и Шкембе войвода се пенеше и заплашваше с камъни, а на лозунгите пишеше "Македония е наша". Протестиращите също викаха "Македония е наша". Сега това какво точно означава? Нали уж друго искахме от тях, пък сега - "Македония е наша"???
Престъпно е това поведение и ще доведе до много лоши неща. дано се осъзнаят и управлявщи, и опозиция.
Ogre
Рейтинг: 364 НеутралноВярно е, че не ни пука за Македония, но чувствата са изцяло взаимни. Ако цялата държава Македония се сравни с човек, той щеше да е претенциозен, нарцистичен и токсичен към нас. Какъвто между другото е главният им консултант по външна политика, който си внесоха от Израел преди години. И се хвали, че е с доказано от лекари нарцистично разстройство. Ние дори не сме наясно, защото не се интересуваме какво се случва зад кулисите там, какво точно планират и как. Досега само мръсни номера и удари под кръста.
sbaleev
Рейтинг: 23 НеутралноЧудесна и точна статия!
dorko
Рейтинг: 450 НеутралноНапротив, единната позиция на КСНС е лоша новина за ВМРО. Така крайната им реторика олеква.
Кюранов може да е голям хуманист, но му липсва дипломатически усет и забравя, че не преговаряме със северномакедонски политици, а с проксита на Белград.
Освен това българите в Северна Македония одобряват нашата позиция. Противно на внушенията на Кюранов.
kam
Рейтинг: 568 НеутралноПодвеждащ ирационален балвоч от един внук на национален предател .Както се казва крушата не пада по далеч от чепа
немоГол майстор
Рейтинг: 1090 НеутралноСбито: да замразим спора за една година. "
А ако го замрази дали след една година няма пак да сме там, където сме? И да загубим цяла година. По-добре да държим на общодържавната си позиция. Когато макетата направят трайни разумни отстъпки - може.
дерибеев
Рейтинг: 2691 НеутралноНа 24.10. 1997 бях като гражданин на дебатите в Народното събрание за отношенията ни с Русия. Отношенията ни бяха такива, че руският външен министър унизително отказа вече уговорена среща с нашата Надежда Михайлова. "
всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас"ЙОРДАН СОКОЛОВ (СДС): Господин Генов, изглежда Вие не сте слушал, когато обясних, че министър Примаков, когато заминаваше нашата парламентарна делегация и когато се съставяше програмата, беше в Канада. Изобщо не беше в Москва, за да се предвиди среща с него."
https://www.parliament.bg/bg/plenaryst/ns/6/ID/2088
Лъжата Кюранов .......
Moonshine
Рейтинг: 594 НеутралноЧиба!
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 274 НеутралноОчакваше се тоя рев и сополи, след като Радев уби мераците на севмаците да влязат в ЕС, без да са направили и крачка напред.
Остап Сюлейман Берта Мария Бендер Бей
Рейтинг: 8 ВеселоАз не знам защо изобщо определени македонски политици искат да влизат в ЕС, след като според тях половината държави там са фашистички окупатори, не само ние.
zz_s
Рейтинг: 806 НеутралноПочна се.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !gogo2011
Рейтинг: 1146 Неутрално"Сбито: да замразим спора за една година. През тази година двете държави да направят всичко възможно гражданите им да започнат да се опознават Защото днешните българи и македонци не се познават."
Познават се. Едната година няма да помогне. Ще трябва цяло едно поколоение да си отиде - поколение, което беше манипулирано системно от сърбите. Не че ни е проблем, че са ги направили повече сърби, по-точно югославяни. Но ги противопоставиха и на нас. И това продължава и днес, вече с по-активната и видима подкрепа на истинският архитект на проекта - Русия.
И да, не иде реч за никакви човешки права. Но ЕС обича да чува такива неща, и нашите политици им дават това, което искат.
Gretel
Рейтинг: 1628 НеутралноА бе, доколкото разбирам македонците са нещо като българите … били ни “братя”, казват. Ако наистина е тъй, значи не са баш цвете за мирисане. Ама да оставим туй настрана. Мене са ми леко забавни призивите “дайте да дадете” на секви телектуалци дет им плащат да пишат таквизи призиви. Предпочитам Ню йоркския лаф “What's in it for me?”
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)Julian Mall
Рейтинг: 3058 Любопитно"Вижте ги само - ВМРО как демонстрират в защита на човешките права?! Да сте ги виждали да защитават правата на мюсюлманите у нас? Или на ромите? Или пък на жените?"
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоКакво се хвана с ВМРО-то което не е правозащитна организация? Питай ДПС-то как защитават правата на българите от нетурски произход.
Боби Колев
Рейтинг: 1304 НеутралноНищо хубаво няма да направи българската позиция в Македония.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Трябва наистина проактивно да се търси курс към съвместни проекти, това е единствения начин.
А единствения проблем на този начин е, че и тукашните и тамошните са свикнали да взимат, не да дават.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
boevbisser
Рейтинг: 2265 РазстроеноСлед подобен КСНС няма никакъв, ама никакъв смисъл Кирил Петков да ходи до Северна Македония, по-добре да изпрати външния министър. А и от вчера трябва да е в карантина, така че - чудесно извинение.
Ще очакваме успехи на вътрешнополитическия фронт.
constatator
Рейтинг: 1636 Неутрално"Аз, може би съм единствения политик в РСМ, който не крие, че е български гражданин. Нашите приоритети е защитата на правата на българите, които живеят Македония. ние сме за бърза интеграция в ЕС", заяви пред бТВ лидерът на партията "Граждански демократичен съюз" в северна Македония Петър Колев.
"Езикът на омразата" е ежедневие в Северна Македония. Спомнете си певеца Гарванлиев, който заяви, че има българско потекло и беше поставен въпроса дали да бъде наш представител", коментира Колев.
"Има две теории - едната е: дайте да пуснем Македония без да се занимаваме с историята. Втората е - нека първо да разрешим спорните въпроси. Нашата партия се застъпва за втората хипотеза. Ние искаме бърза интеграция, но нарушенията на човешките права, равенството на гражданите, особено на българите в Македония, са проблем не за България. Те са проблем за нас, за Македония и искаме като българи да сме равноправни пред собствената си държава" заяви той.
"Нито Декларацията от 1999 година, нито Договорът за добросъседство проработиха. Процесът на дебългаризация цели откъсването на Македония от България. "Езикът на омразата" се генерира от тези исторически раздори, малки деца, българчета са сочени с пръст и наричани "фашистчета", каза още той.
"ние настояваме българите в Македония да бъдат вписани в Конституцията на РСМ като "държавотворен народ", което е историческа истина", завърши Колев.
https://faktor.bg/bg/articles/novini-balgariya-petar-kolev-ezikat-na-omrazata-e-ezhednevie-v-severna-makedoniya
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 274 Неутрално”А аз държа на националното си достойнство като българин”
Хич не ви личи, другарю Кюранов, особено в тая статия. Не знам какво му е достойното да те плюят с расистки обиди (татар), да изопачават историята ти с измислици от Титови комунистчета, да мачкат българите край Вардаро и ти да им целуваш нозете, да твърдиш, че всичко е ОК и да ги пуснеш в дома си ЕС. Държал на достойнството си? Голям майтапчия се извъди...
ruse_island
Рейтинг: 834 НеутралноЧестно казано, мен не ме боли за македонците. И второ-това е политика и дипломация. Нещата не винаги се казват директно и открито, като при децата. Същото сме го ввиждали към нас за Шенген.
911
Рейтинг: 787 РазстроеноБи било много срамно, ако след Косово, САЩ и/или Русия се застъпят за човешките права на българските малцинства там, а на България не й пука.
Македония отдавна да е разделена между Гърция, Сърбия, Албания, ако не бяха същите тези български малцинства. Авторът не е лошо да си преразгледа тезата, в момента тя е крайна, вероятно близка в някои нейни части до действителността, но поради съвсем други причини.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
911
Рейтинг: 787 РазстроеноЗабравих да кажа - ако България сега мълчи, то тя ще зачеркне голяма част от следосвобожденската си история. Кой има интерес от това, Кюранов?
dnevnikar
Рейтинг: 4190 ГневноUNITED EU UNION
Глупост е.
Важна за Разединители на България, Македония, Европа и прочее.
Независимо колко лъжовно или "дипломатично" пробутвана и натрапвана.
1. Дурашка идея,
защото поставя България в двойствено положение:
хем признава суверенитета на СМакедония,
хем се бъзика с Конституцита на съседна суверенна държава.
Само дет още не е командировала в суверенната съседка Дани Ръбъла... свой собствен капацитет по бъзикане на Конституции.
2. Дурашка идея: за Задълбочаване на Дискриминация.
Едни хора, народи, етноси са качествени, а другите... не.
Фашизоидна идея.
3. Дурашка идея: Рекуширащо Вредна за България.
Предизвиква пишман патрэоти в СМакедония и навсекъде по света да взискват: Абе вий защо не сте списък вмъкнали в Закона, на добри породи, бе?
На добрите инградиенти, на народа?
С бъзикане или нет: Опрайте си Конституцията.
Далече сте от готови за износ на акъл!
от статията:
"Много е важно българите да бъдат вписани в македонската Конституция като "държавнотворчески народ".
Но по-важно е да го постигнем без лъжа и без шантаж.
Защото - да помислим - ако наистина Македония се съгласи на такова вписване след такова юнашко "извиване на ръцете" - какъв ще бъде ефектът върху отношението към българите там? Пагубен. За поколения напред."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
DDR
Рейтинг: 1574 ЛюбопитноЧетейки подобни нрща човек се чуди, дали писалият ги е романтичен наивник, полезен идиот, привърженик на чужда кауза или пише по поръчка. И дали би написал пробългарска дописка при съответна договорка.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Virgin
Рейтинг: 12 НеутралноЕдно поколение?
Там и 15 годишните ще ти кажат, че българите са татари (Кюранов явно също е татарин), че Югославия за тях е била Америка, че сме нямали "Кока кола" (мислех че проблемът е в бананите), че българките се продавали за 2 "червени"...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
volarok
Рейтинг: 1827 НеутралноНа везната са национализма и историческите наслагвания срещу прагматизма в отношенията с Македония.
guentchovelev
Рейтинг: 109 НеутралноТакава икономическа криза тропа на вратата, тия се занимават с македонците. Че и министър премиера да им ходи лично?!? Няма ли си по-спешна работа?
voodoo_child
Рейтинг: 1108 НеутралноО-ле-ле! Някой не е спал цяла нощ, за да произведе филипики колко сме лъжливи и долни. Дрънчали са вчера по нощите редакционни телефони към подопечните локумаджии, може и да е имало уговорка - кой завари, той ще натовари (хонорара), но читателят трябва да се събуди с някакъв студен душ по темата, пък нататък ще го подпука яката артилерия - Дойче веле, Смилов, Дайнов, Фрий Юръп.
И в никакъв случай - Наум Кайчев, Спас Ташев, Петър Колев, Костадин Филипов, ВМРО, Ангел Димитров, нали!?
А външната министърка в сянка Весела Чернева трябва да бъде уволнена! ☺️
zxp53317185
Рейтинг: 3262 НеутралноДуми като "кьорсокак" отсъстват от официалния и книжовен български език, за сметка на това присъстват в този според конституцията на РСМ.
Така че явно господинът е получил статията наготово и не я е "превел" особено скопосано.
Антон Стойков
Рейтинг: 37 РазстроеноДеяне тя и моята е проста, а именно
вярно ли е ще към 3/4 от българите не таят никакви лоши чувства към хората - македнци - вярно е
а вярно ли е, че към 3/4 от македонците най-меко казано не харесват нас, българите. Вярно е.
Те това е драскачю, иситината.
Та като някото ти се.. на главата ти ако като виден либерал си ок, повечето българи не сме. Ти явно си съгласен и ризата да си свалиш, та да те омажат до кръста в техните ла..., ние, мнозинството Българи не сме.
И да - позицията се държи до откат. За пример ще дам другите съседи на макетата. Та какво стана, за да отстъпят гърците? Помниш ли г-н либерал?
Смениха името на държавата си!!! И не само това - Александър Македонски, за който макетата твърдят, че е толкова техен, както твърдят за Гоце Делчев, хан Тервел и други Българи изчезна от Македония(Северната и част само) Нито магистрала има вече, нито летище с име Македонски....те това е позиция, национална.
Когато някой се опитва да открадне историята ти не може да отстъпиш.
Хи-хи
Рейтинг: 1851 НеутралноУ Макето истината е друга. ЕС иска да се присъедини към тях, но БГ не дава..
На друго место писахме - 20 години отвънка, а не 1
Иво
Рейтинг: 3707 Любопитно"Уж ни боли за македонците. Но от позицията, формулирана от КСНС, става ясно: за македонците изобщо не ни е еня. Всъщност искаме да манипулираме и да унизим държавата Северна Македония, наша съседка и сестра по исторически съдбини."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Глупости на търкалета. Не знам как е възможно автора на статията да стигне до този абсурден извод. Според мен България НЕ иска да унизи РСМ, а просто да защити своята българска общност там, и да накара най-сетне северните макета да си оправят учебниците по история, които са пълни с лъжи, измишльотини и манипулации, касаещи нашата обща история, представяна в тях като "македонска история".
Иво
Рейтинг: 3707 Любопитно"Но по-важно е да го постигнем без лъжа и без шантаж. Защото - да помислим - ако наистина Македония се съгласи на такова вписване след такова юнашко "извиване на ръцете", какъв ще бъде ефектът върху отношението към българите там? Пагубен. За поколения напред."
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36И как разбра, че ще е пагубен за поколения наред!? Ти виждаш в бъдещето ли!?
emil
Рейтинг: 2865 НеутралноНе мисля че някой от хората присъствали на КСНС беше компетентен да формира каквото и да е становище по македонския въпрос. Те до един са попаднали там по силата на политическата рулетка и са експерти единствено по спорове и редене на листи. Ах да, Радев знае и да кара самолет. Направиха единственото на което бяха способни, соломоновски прехвърлиха решението към тия които ще дойдат след тях без да си дават сметка, че със сигурност следващите ще са по-зле и от тях. Просто защото нивото пада стремително.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!Антон Стойков
Рейтинг: 37 НеутралноДо коментар [#36] от "Иво":
честно казано, не разбирам как се дава гластност в уважавани медии на подобни никаквици. Та кой, аджеба, е г-н Деян? Никой. Либерал бил, НПО активист. Във визитката му пише, че бил излязъл от полтиката през 90та година. Та те повечето политици тогава влязоха, а той кога е влязъл и кога излязъл?
Това е към Икономедия - от къде на къде давате трибуна на г-н никой? Та тогава и аз и Иво, който коментира тук да вземем да ви напишем по една позиция и да я публикувате?
evtimvz
Рейтинг: 550 НеутралноИталия, Германия, Румъния, България, хърватите, Испанците, Франция (Петен) .... Да изреждам ли всички европейски държави с фашистки правителства, изпратили войски да се бият с Германия и избили евреите си.? Да си седи РСМак. в демократичните евразийски държави. Какво търси РСМак. в този фашистки ЕС?
venelingeologia
Рейтинг: 824 НеутралноСтава все по-неприятно. Нашите политици ще докарат македонците до побесняване... И каква ни е файдата? Никаква. Защо го правим, тогава? Ами, да им е лошо на макетата...
kwy38371721
Рейтинг: 617 НеутралноПоредния писач,прибрал тлъста сума за да ръси глупости.Според него излиза,че щом те ни плюят и псуват,ние трябва да ги прегръщаме и целуваме.
nickbg
Рейтинг: 8 НеутралноМай всичко вече е договорено и северномакедонските медии го знаят: https://vecer.mk/top-vesti/ekskluzivno-makedonija-i-bugarija-kje-potpishat-nov-tekst-za-dobrososedstvo/
Tilu Angelov
Рейтинг: 8 НеутралноС тоя Съвет, Президента се опитва да блокира победителя на изборите Кирил Петков.ГЕРБ за пореден път слагат динени кори и се осветиха като мръснишка проруска партия.Повтаряме условията на Путин към Украйна, само, че в ДС български вариант към РСМ.
Всъщност РСМ в Бъгария ли ще я приемат или в ЕС.Нито историята, нито правата на българите, нито това, че има разни психопати и от Б-я и от РСМ, могат да са аргументи и пречка да се приеме РСМ в ЕС.Нещо подобно на антиваксърската пропаганда е това, което прави Президента в момента, да поставя условия на съседна и то БРАТСКА Държава.Добрата новина е, че започнаха преговорите НАТО-Русия.Всичко ще си дойде на мястото след тях.
MilliVanilli
Рейтинг: 1009 НеутралноДеянчо пак си измисля паралелна реалност... А нещо линк да посочи?
Сам съм, други няма...
majorman
Рейтинг: 708 НеутралноКато говорим за национално достойнство, аз не намирам за много достойно да пуснем БРЮМ в ЕС само защото геополитическата ситуация го изисква. В основата на ЕС стои сътрудничеството. В момента макетата търсят не да си сътруфничат, а да ни използват.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manЗаНиЗа
Рейтинг: 2423 Неутрално"Ние знаем за нашите национални провали и страдания - но не си даваме сметка македонците през какво са минали. Затова и често не ги разбираме - и в лошото, и в доброто." - напротив, знаем и сега виждаме, чуваме и усещаме, затова и разбираме. Но дори и някои да не знаят какво е било миналото, днешното поведение е важно, а то, от страна на македонците не е в полза на българите. А българите са не само в България и по света, а и навсякъде около границите на държавата и колкото и да са асимилирани едва ли са забравили какви са.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Иво
Рейтинг: 3707 ВеселоДо коментар [#22] от "pka211007469":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Вярно, че прилича малко на Шиши. :-)
Иво
Рейтинг: 3707 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Антон Стойков":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Споделям вашето мнение. +++
aresega
Рейтинг: 248 Неутрално"Знам за човешките права едно: те са на всички човеци. И е долно да вееш байрака на правата на едни човеци - против правата на други!"
Долна пасмина няма да го разбере.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tsvetko_51
Рейтинг: 1494 НеутралноТова със замразяването за една година е малко наивно.
Но за лъжата и за това, че в момента, ние се правим на мъже, пред единствената държава, за която това е реалистично, също е вярно. Що не се направим на мъже пред Турция, Русия, та дори и Сърбия?
И всичко това, за може два относително бедни народа, като нашия и този на СМ да си отглеждаме дебили като шкембе войвода и техните аналози от другата страна.
За какъв реферндум въобще може да става дума, какво ще питаме народа - да прецакаме съседите, та на нас да ни стане по-добре, а какво ще е отношението към нашите хора в СМ след такъв акт и заради които (ужким де) си къса дрехите джамбаза, за това на кой му пука.
И покрай другото, да наливаме вода в мелницата на (велико) сръбските и имепрските мераци на джуджи.
zxp53317185
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#50] от "eog581083556":
За лъжа се ходи в ада, нали ти е известно 😉
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноПоредният антибългарин, даже не си струва и да го коментираш.
viktori
Рейтинг: 86 НеутралноИначе г н Кюранов за другото сте абсолютно прав .
България цели унижение над Македония като ползва позицията на силата
като членка на ЕС за да извива ръцете на уж братята си за да постигне това
което винаги и е убягвало А то е българизация на Македония .
Прав сте че е срамно грозно ...недостойно ....и най малкоти братско
И със сигурност македонците този акт от страна на България ще го запишат
с червена точка в тяхната история и няма да го простят .
bobhunter
Рейтинг: 541 НеутралноДа не се срещаш с "македонец" някъде в чужбина и той да разбере, че си българин, както ми се е случвало на мен самия, и то неколкократно! Няма шест- пет! Не се интересува ни какъв, ни какво работиш, ни какво мислиш, ни какво говориш. Мрази, презира и винаги е готов на бой. Не се гаси туй що не гасне! Иначе, вярно е, нито държавата им, нито народът им ни интересуват. Пък и няма за какво: нито важни пътища, нито някаква значима икономика, нито какъвто и да било друг интерес. Вярно е, че най- краткият път към Албания и Италия минава през тяхната държава, но там са планини и т.нар "албански километри" ; един километър там се изминава за времето, за което би изминал 20 км другаде.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#54] от "eog581083556":
Какви македонци бре, писачо, те са граждани на Република Северна Македония, македонци има и в България, но на база на това, че живеят в тази област, естествено, че са българи.
Македонци и ма и в Гърция пак по тази причина.
Територията на днешна РСМ е била част от България през голяма част от историята ни и там са живели българи. Сега надъхани срещу нас от 75 годишна югославска пропаганда с помощта и на СССР/Русия, а сега и на ултралибералните медии.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#51] от "tsvetko_51":
Що бре, ти война с Русия или Турция ли искаш?
Знаеш ли поне от коя страна се държи пушката?
zxp53317185
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#54] от "eog581083556":
От 1.9 млн. население на РСМ, 400к албанци, 100к сърби, 120к турци, 150к роми, 100к българи, 50к власи, 50к други, 200к - смесица...
Ми те останаха около 600к от тези т. нар. "македонци".
Закъде сте тръгнали въобще да се дръвчите на никой не е ясно?
elena_pipilota
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#55] от "bobhunter":
Лошото е, че заради македонските чукари ще се подхлъзнем на поредната динена кора. Заради македонските чукари динени кори през последните 120 години - бол! И след всяко подхлъзване - национална трагедия! Не се научихме, ей!
emil
Рейтинг: 2865 НеутралноИстината е проста - с македонците сме един народ разделен по силата на световните интереси и поради глупостта на политиците ни от един век насам. Друго обаче също е вярно. Никой не иска да се обединява с голтаци и лишенци. Имахме 30 години време предостатъчно за да си построим една сносна за живеене средноевропейска държава. Те македонците сами щяха да тичат за да се обединяваме. Сега от какъв зор им е? След като няма интерес от обединяване сега се фокусираме върху исторически спорове, което е най-голямата глупост.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 1925 НеутралноСливите отвън са сини но от вътре са червени
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божковchvor_s
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#27] от "Virgin":
Аааа Кока -Кола си имахме преди тях-цели 2 години-и то с надпис на кирилица😄Злобейте Югославяни,и за 2 цървени не можете да промените факта.А Кюранов е платен либерално-стратегически мазен шушлек,откърмен от същите тия дето създадоха ,,македонците"Както и лицето Дичев.Сега очаквам вопли и сополи от Смилов.
AModoMio
Рейтинг: 1846 НеутралноТези дето ги публикуват в Дневник са писатели по поръчка. "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#60] от "emil":
Те спират проектите от тяхна страна, не си прав.
Сърбия и Русия командват в РСМ, не забравяй.
България не им е приоритет.
Търгуват основно с Гърция и Сърбия.
Иван K
Рейтинг: 2313 НеутралноНай-доброто обяснение е истината.
подписАз знам, че България е пуснала нацистите през своя територия да завладеят Гърция и български войски са били окупанти в Македония.
Това не се отрича от българските институции НО НЕ СЕ ГОВОРИ ПУБЛИЧНО.
Мога да продължа. България не допусна местните евреи да бъдят изгорени от нацистите, но български войници и полицаи натовариха македнските евреи на влаковете на смъртта.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#65] от "Иван K":
Ми Македония е българска бре, предателчета.
Естествено, че ще искаме да си я върнем.
chvor_s
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#40] от "venelingeologia":
Ич ми не дреме,че удбашарите ще квичът и ще размазват плюнки и сополи.Това го понасяме от 1944г.Дреме ми ,че най-накрая държавата България се сети,че има национална отговорност-да защитава своите граждани и сънародници.И колкото и да е странно-не само в РСМ в последните години.
emil
Рейтинг: 2865 НеутралноИмаш предвид македонските политици ли? Ами ще го правят защото народът им е настроен антибългарски. Ако имахме поне уважението на народа им и политиците им щяха да вървят по тая линия. За какво има толкова да ни уважават в момента? От 100 години разчитаме на това генът им да има памет. ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
zxp53317185
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#65] от "Иван K":
Първо "окупанти"???
Второ - тогава Македония не съществува като държава, България окупира части от Югославия.
Трето - въпросните хора от територията на Македония нямат българско гражданство и не са субект на българската държава та да ги пази от германския геноцид.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#69] от "emil":
По-нагоре един колега го написа, какъв народ, това е сбирщайн. Турци, албанци, цигани, власи, българи. Лесно се манипулира такъв коктейл.
ALEX BA
Рейтинг: 8 НеутралноТи да видиш!! Лъжа, а! Лъжа е всичко по-горе написано от Кюранов! Защото, драги писачо, става дума за БЪЛГАРСКА история, традиции и народност! Опорките, които са ви спуснали гръмват аки балон моментално! Защото не сте дипломат, не сте и геополитик! Ако бяхте, щяхте да сузрете следното:
Цитат:
Жална ѝ майка на България, ако РСМ влезе в ЕС, каквато е днес. Това заяви в ефира на "Денят на живо с Наделина Анева" по Нова нюз проф. Кирил Топалов, член на смесената българо-македонска комисия. По думите му има опасност Скопие да се окаже Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС.
"Това ще се случи, ако не се предприемат някакви реформи от тяхна страна. Москва отдавна има добри позиции в Скопие и Белград", допълни той.
Той коментира още, че условието кога да стане записване на българите в конституцията като един от народните в РСМ е нагло действие.
"Зад такова вписване се крие опасност, след като влязат в ЕС да поискат и да търсят съдействие за признаване на македонско малцинство в България. Проблемът е сложен и двустранен. Но този въпрос ще се реши на втори план. На първи трябва да се погледне върху езика на омразата, на проблема с учебниците в Македония, на определенията към българите за фашисти и варвари", обясни още той. "
http://epicenter.bg/article/Prof--Kiril-Topalov--Zhalna---mayka-na-Balgariya--ako-RSM-vleze-v-ES--kakvato-e-dnes/270602/2/0
Да ви го напиша по точки:
1. Език на омразата- има ли от страна на РСМ- до степен да горят знамето ни!! Това как, а??
2.- Исторически проблем с общата ни история- пазарене на тема - Вие българите имате 31 царе, оставете ни поне един- Самуил!! Няма като как да стане!!
3. За варварите и фашистите- когато в Скопие видя да продават бъкгарски книги и учебници, така ,както сръбски, тогава ще говорим на тази тема!!
И да, земята е кръгла, слънцето изгрява от изток, а СРМ има МНОГО ДЪЛЪГ курс по цивилизационно ориентиране, ако иска да има стол на масата на ЕС!!
Антон Стойков
Рейтинг: 37 НеутралноДо коментар [#41] от "kwy38371721":
да бе, да! Тлъста сума. Пуснали са му някой 200-300 лева за обг да прости. То и без това статйката кратичка и без чак толкова патос..
Dimitar Kunev
Рейтинг: 548 НеутралноКюранов, защо соросоидите все сте в ъгъла на килера? Българите не са така прости, както Ви се иска.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноИма едно хубава книжка на британския военен кореспондент Франк Фокс, издадена е през 1915 г. Той е бил у нас по време на войните през 1912-1912 г.
Та този човечец пише, че на Балканите има основно българи и гърци. За да се ограничи влиянието на България е наложено, че има и албанци и съответно е дадена зелена светлина за такава държава. От Италия и Австро-Унгария най-вече. Иначе вика това са едни планински племена, нищо повече. Човекът като британец е бил надъхан срещу нас и е бил фен на турците, но когато е дошъл тук е разбрал, че пропагандата на Острова го е излъгала.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#7] от "дерибеев":
И за българските турци. Те дори не знаеха турски език. А и по този начин отрича насилственото помохамеданчване на много българи.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#15] от "Боби Колев":
Но северомакедонците нещо нямат желание за такива проекти.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#75] от "НеКой":
1912-1913 г.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#19] от "Котаракът на Шрьодингер":
Грантовете(парите) решават. А тоя цица яко за такива антибългарски писания.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#76] от "Vlado Nikolov":
То затова е толкова голямо престъпление предаването на вярата, не по закон, морално.
Да, били са ужасно трудни времена, но това е нещо, което трудно се прощава.
Не са турци, виж че в Турция така и не ги приеха като свои.
Същото и за помаците, те пък си остават с комплекси, че са второ качество точно заради това, че са останали между двата бряга.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#26] от "DDR":
Този е един съвременен Кирияк Стефчов.
Molossian
Рейтинг: 328 Неутрално"Какъв ще бъде ефектът върху отношението към българите там? Пагубен. За поколения напред.'
Panta rhei....Добре че досега македонската държава не е била пагубна за българите оттатък границата?
Този автор или се прави на луд, или е абсолютно незнаещ. или просто е получил някакви пари за да напише подобни глупости.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#82] от "Molossian":
По-скоро второто.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#83] от "НеКой":
Или третото. :)
Николай Теллалов
Рейтинг: 434 Неутралнотози, както и много други проблеми нямат рационално решение в рамките на държавността и капитализма
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратneighborfromhell
Рейтинг: 8 Неутралноhttps://www.actualno.com/economy/bylgarskijat-iznos-za-republika-severna-makedonija-skacha-s-46-news_1654769.html
България изнася повече за Македония, отколкото за Русия.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#35] от "Иво":
Явно автора не се чувства българин и му е все едно за България.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#86] от "neighborfromhell":
Русия ни играе мръсно отдавна, не е критерий.
protoger
Рейтинг: 8 НеутралноЗа 1 г. другарят Кюранов може и да опознае по-добре някоя позакръглена северномакедонска правозащитничка, ако получи грант за това. Но светът не започва с другаря Кюранов, затова трябва да му припомним, че в изминалите години имахме много интензивен културен обмен с РСМ, от което нито Самуил стана повече цар на българите, нито българите станаха по-малко фашистки окупатори. Тъкмо обратното.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pamela
Рейтинг: 2461 НеутралноРазбира се, че трябва да търсим решение на проблема защото е срамота държави близки по език и култура да не се разберат и то в 21 век.
И да, ще се правят компромиси и от двете държави, защото залогът е голям и той е, че ще имаме взаимна изгода от приемането на Северна Македония в ЕС.
НеКой
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#92] от "pamela":
Няма проблем.
Те искат нашата история.
Как можеш да търгуваш с това???
Затова ли са умирали Ботев и Левски, за да ги изкараме северномакедонци?
poitoucharante
Рейтинг: 823 ЛюбопитноЕееее, само толкова ли? Евтинджос от некъв непеошки дрънкач на празни приказки, и видна комуняшка издънка. Гледам, другото подобно, дайнов, се чекне на другата задача на агитпропа опънсъсайати- Русия. Скучно и банално. Добре ги пернаха през зурлите грантаджийски вчера. Естествено, спонсорите им няма да клекнат лесно, та Ще гледаме империята отвръЩа на удара, хе хе хе....
А на всички дето се плюнчат и пуйчат за сев.мак., да припомня неЩо:
Ден денувам - пътиЩа незнайни,
ноЩ ноЩувам - пътиЩа потайни...
Нямам тато, нито мама -
тато да ругае, мама да ридае...
Леле моя сабя халосия,
море люта одринска ракия!
Е, от кого е това, плъхове прохамерикански, и каква връзка има с Македония? /въпрос за 1000 лв, което смело журнале да постави на просто кирето/ И според вас трябва да забравим тези хора и борбата им заради моментните интереси на западняшките ви спонсори,Щото, кво толкоз, неква си история, абе я майната и ? Абе Що не се гръмнете, клети платени писачи некадърни?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#65] от "Иван K":
И тези "окупанти" са посрещани с цветя, хляб и сол. Отделно остава построеното през тези години от България.
Герберска Мутра
Рейтинг: 8 НеутралноСтията е ярък пример за това колко ниско може да се наведе пред своите чуждуземни господари, един продажен гранто-усвоител за да им угоди. Утре и за майка си ще напише донос тоя симпатяга - както най-вероятно е правил като е бил чавдарче за да го похвалят пред строя и да му обещаят светло партиино бъдеще. Жалка картинка
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#69] от "emil":
Сто години промиване на съзнанието и преследване на българското там са дали отражение. Това, че не искат да имат нещо общо с нас - майната му. Да не крадат нашата история и да не изопачават историческите факти. Колкото до езика, създаден е след 1945 година и има документални доказателства за това.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#71] от "НеКой":
След тридесетина години ще са основно албанци. След петдесет, само албанци.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#80] от "НеКой":
Много от тях с помощта на отец Боян Саръев си върнаха християнската вяра. За съжаление, държавата не го подкрепи нито тогава, нито сега.
znayko84
Рейтинг: 840 НеутралноНе вярвах, че ще доживея ден, в който да съм напълно съгласен с Кюранов. Абсолютно е прав.