Абсурдно е, че затварянето на училищата все още е инструмент за борба с ковид

Най-лесно и най-евтино е да се прехвърлят мерки на най-уязвимите

© Велко Ангелов

Най-лесно и най-евтино е да се прехвърлят мерки на най-уязвимите



Антроположката Маргарет Мийд определя като първи белег на цивилизация свидетелството за лекувана и зараснала бедрена кост, защото това е травма, която изисква дълги грижи и бележи момента, в който останалите членове на дадена общност престават да изоставят след себе си изискващите дълго лечение болни, които инак биха умрели. Преведено на всекидневен език, това означава, че за напредъка на едно общество съдим по начина, по който то се отнася към най-уязвимите групи.


Българското общество и държава определено не издържат този тест в пандемията от COVID-19. Не само нивата на ваксинация на тези, които са здравно най-уязвими, са скандално ниски, но и България е държавата, в която достъпът до образование вече трета учебна година е затруднен. Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС и преминаването в онлайн обучение продължава да се мисли като единствена и най-ефективна мярка за справяне с пандемията противно на твърденията на съвременната наука и препоръките на организации като ЮНЕСКО, СЗО и ЕЦКЗ.


Ако има обща допирна линия между държавите, които прибягват до този подход, това е, че се случва там, където имаме слаба социална държава, силно атомизирано общество и изострени неолиберални нагласи. Основната причина е, че е най-лесно и евтино да се прехвърлят мерките към най-уязвимите, да се индивидуализират причините за лошите резултати и държавата да се оттегли от отговорностите си. За съжаление обаче, този подход не само не помага за справянето с пандемията, но и задълбочава бъдещите обществени проблеми и засилва риска от влошаване на здравния статус на всички. Връщането на децата в училище в 2021 по никакъв начин не повлия на хода й и това се вижда и от резултатите от редовното тестване и от кривата на случаите.




Симптом за това назадничаво мислене е изказването на заместник-министъра на здравеопазването Георги Йорданов след срещата на Националния пандемичен комитет на 7 януари, според когото затварянето на училищата ще е основният инструмент за борба с разпространението на COVID-19. Това изказване набързо беше отречено от проф. Асена Сербезова в качеството й на принципал на Министерството на здравеопазването, но горчивият привкус и несигурността пред родителите остана. На фона на тези събития е изключително притеснително пълното мълчание от страна на министъра на образованието проф. Денков, който за разлика от свои колеги, има опита от няколко служебни кабинета и разполагаше с необходимото време да планира учебния процес в интерес на децата.


Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация. Ето защо приоритизирането на другите сектори пред образованието е преди всичко лакмус за това колко е силна солидарността ни като общество, но и колко далновидно планираме бъдещето си.


Изумително е, че въобще се налага да водим дебат за важността на училищата в XXI век и че през януари 2022 продължаваме да действаме с прийомите от март 2020, макар че вече имаме достатъчно натрупани данни и опит за това как училищата могат и трябва да продължат да функционират. С колегите ми в СУ "Св. Климент Охридски" вече поредна година наблюдаваме как падат успехът и ангажираността на студентите ни с напредването на времето, прекарано онлайн, защото постепенно намаляват присъствията си и се губи общността, която ги поддържа и стимулира. Всъщност това, което наблюдаваме в България, е липсата на план от страна на държавата и отказ да се поеме управленска отговорност, която ясно да зададе приоритетите.


Разбира се, отделни деца се справят блестящо онлайн, някои частни училища върнаха и големите ученици присъствено, преди държавните и общински да успеят, но истината е, че трябва да съдим за успехите не по отличниците, а по отпадащите.


Какво се случва с децата в малките населени места или в ромските махали, с тези от тях, които нямат достъп до необходимата технология или подкрепа? Там на места отговорността по справянето с предизвикателствата на онлайн обучението пада върху медиаторите, които носят на хартия необходимите материали, защото много от семействата нямат нито интернет, нито електронни устройства. Но после идва голямото предизвикателство, защото какво става, ако родителите не могат да помогнат на децата си, тъй като самите те са недостатъчно грамотни. Това са въпроси, които непрекъснато трябва да поставяме на дневен ред и да отстояваме правото на децата да получават най-доброто образование. Защото сегашните деца ще са бъдещите лекари, юристи, технолози, но и бъдещите гласоподаватели.


Различните изследвания, които се провеждат в останалите държави, и обобщителните доклади на ЕЦКЗ ясно показват, че вредата от затварянето на училищата не само върху нивата на знания, но и по отношение на социализацията и менталното здраве на децата е огромна, и те непропорционално понасят тежестта на мерките.


Нещо друго остава в периферията и често се заплюва с презрение - за да могат децата да учат (особено най-малките) се изисква усиленото участие на възрастен. Най-често това са жените, майки и баби, които навсякъде диспропорционално понасят тежестта на затварянето на училищата.


Училищата са част от социалната структура на обществото и разделението на труда, които правят възможно развитиетона същото това общество и позволят на останалите сфери да функционират. Затваряйки училищата се губи и потенциал в работната сила за сметка отново на пренасяне на тежестта към най-уязвимите (този път не само децата, но и жените).


Въпросът, който трябва да стои на дневен ред, е какво можем да направим като общество, за да гарантираме най-доброто образование на децата ни? И защо управляващите отказват да поемат отговорността за това, а вместо това заклеймяват бъдещето ни?


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2488 Любопитно

    Абсурдно е и, че затварянето на моловете все още е инструмент за борба с ковид ............

    [email protected]
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2488 Любопитно

    Да не говорим, че и затварянето на кварталните кръчми след 22 часа вечер, все още е инструмент за борба с ковид ............

    [email protected]
  3. 3 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Не може 30 години да съсипваш всичко общо - транспорт, отопление, инфраструктура, образование и здравеопазване и после изведнъж да кажеш - Дайде да се набодем за ОБЩОТО благо! И след 3 месеца да се установи НАУЧНО, че набодените не пазят никой друг, освен себе си и да продължиш да повтаряш, че това бодене помага на обществото!
    Като има грип, се обявява грипна ваканция при 20% заболели. При ковид затварят при един. Изумително е, че продължава да се коментира въобще за затварянето на училищата!

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    "за напредъка на едно общество съдим по начина, по който то се отнася към най-уязвимите групи" - констатация, която не буди съмнение, но в България се използва за подобни напоителни разсъждения и колко загрижени хора има, все Ентелигенти разбира се. Когато в един клас има заразени деца и учители, които не могат да обхванат класовете заради болни колеги к`ъв инструмент предлага възпитаничката на Париж? Колкото и бързо да преминава заразата при децата, въобще не се отчита, че при възрастните не е така. Занимавка да има.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Децата в училище - възрастните ваксинирани.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4700 Гневно

    ОТКРАДНАХТЕ БЪДЕЩЕТО НА ДЕЦАТА НА БЪЛГАРИЯ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Велислава, имам чувството, че не сте се срещали с образованието в България последните няколко години.
    Материалът ви е пълен с теоретични и принципни позиции и съждения, които за съжаление са мнооого далеч от реалността.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4700 Гневно

    До коментар [#5] от "pro_bono":

    За теб и другарите ти може и обратното.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете,сбъркал си хапчето днес.

  10. 10 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    "....Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интерграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация...."
    Даааа, как между другото се прокарват идеи на войнстващия феминизъм.... гнус.....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  11. 11 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Като бях ученик имахме грипни и дървени ваканции. Едното беше при много болни, а другото при липса на пари за отопление. Разликата с ковид, е че това нещо остана по-дълго. Не виждам обаче, защо критериите за грипна/ковид ваканция трябва да са по-различни спрямо преди още повече, че твърде малко деца се разболяват и в същност не е сигурно дали това нещо се разпространява по-лесно или по-трудно от грипа.

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Добре, че успехът във ВУЗоветв падна през последните 3 години... :)

    Личнобсъм свидетел от първо лице, като преподавател, как падна нивото от 1995 до 2005... Трагично и комично дори (ако от това не зависеше бъдещето ни)...
    Тигава започна упадъкът на висшето (и не само) образование у нас. И от тогава само надолу. Стремглаво.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Доста несериозна статия. Споменават се без да се цитират някакви проучвания на ЮНЕСКО, както и очевидно невярното твърдение, за всеки който следи ситуацията в България, че затварянето на училищата не се било отразило на кривата на заболяванията. Напротив при всяка от досегашните вълни влиянието беше бързо и явно .

    За всеки е ясно че децата и образованието страдат от онлайн обучението - затова и се харчат толкова пари за бързите тестове като компромисен вариант. От другата страна обаче стоят 60 000 загубени живота в повече над очакваната смъртност от началото на панндемията.

    Вземането на решения, които касаят живота на хиляди не е толкова лесно, колкото и се струва на тази културна антроположка.

  14. 14 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Има нещо извратено в подобен начин на мислене.
    Абсурдното е АНТРОПОЛОГ да НЕГЛИЖИРА ценността на ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ.
    Още по-абсурдно е АНТРОПОЛОГ да НАСАЖДА дефинитивно ДОКТРИНАТА за идентичността на детето като ЖЕРТВА. Априори!
    И от такива нечовешки предпоставки да извежда дефинитивна вина за обществото и държавата.
    По същия начин, апропо, ресторантьорите се "грижат" за клиентите си, "ЖЕРТВИ" на предпазните за ЖИВОТА и ЗДРАВЕТО мерки.
    И в двата случая - своеобразен трансхуманизъм.
    Абсурдното е че всичко казано в "анализа" можеше да се сведе и до съвсем краткото: Да не сте посмяли да се пазите от заразата. Да не сте посмяли да пазите децата си от заразата. Нарушавате свободата си, отнемата свободата на вашите деца да боледувате, да се увреждате и в крайна сметка да умрете. Държавата, която е ваша НЯМА ПРАВО да ви служи в ИНТЕРЕС НА ВАШИЯ живот. Държавата е ДЛЪЖНА да ПОХАРЧИ живота и здравето ВИ и на ВАШИТЕ ДЕЦА в името на АБСТРАКТНО образование, богатство, социален възход...
    За какъв социум изобщо става въпрос ако изчезнат ХОРАТА?!
    За какво образование изобщо става въпрос ако учениците измрат или останат само тежко увредени?!
    За ЧИЕ БОГАТСТВО СТАВА ВЪПРОС???!!!

    ОКАЗВА СЕ:
    Свободата ВИ и свободата на вашите деца Е смъртта.

    Вината на всички е че не щем да умираме за кефа на АНТРОПОЛОГА!
    !

  15. 15 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Хайде да не се лъжем - пътуващите извън България и чуждестранните туристи носят в България вируса, а в училищата, транспортните средства - градски и медуградски, кръчмите, нощните заведения, туристическите обекти... се разпространяват. Най-нормално е министерството на образованието да разработи всеки урок по всеки предмет да се изучава неприсъствено - към него трябва да има дедактически материали, общо образователни филми и тестове показващи дали съответният ученик е усвоил материала. Няма да е лошо да проучат опита на скандинавските държави. Вместо това се молим да няма Ковит или каквото и да е събитие. Най-нормално е да спрем разпространителите да ни заразяват - а това става като се затворим в къщи. Няма нищо абсурдно в този инструмент. Абсурден е зеления сертификат, който позволява на едни егоисти да си повярват, че се незаразими и да разнасят вируси, като така заразяват масата пазещи се хора...

    не съм избягал
  16. 16 Профил на Perkele
    Perkele
    Рейтинг: 876 Неутрално

    важното е кръчмите да работят

  17. 17 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Тази женица сигурно и хал-хабер си няма идея какво се в нашите училища. Да тръгнем от това:
    "Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация."

    1. Образованието в училищата е оле-мале. Добре, че са парите на мама и тате за школи и уроци, че да могат училищата да отчитат, че правят нещо.
    2. Социална интеграция, ама друг път. 2-3 деца от малцинството в класа и всички останали са принудени да търсят спасение за децата си другаде. Дивотията за подобряване на шансовете на момичетата в обществото изобщо не е за коментар, преписана НПО-глупост отнякъде.
    3. Социализация на децата гледам, че се случва доста успешно и в градинката навън, както и в МОЛА. При много по-добри условия отколкото в училищата.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  18. 18 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    В България е по-различно, защото освен да мислят за децата, на правителствено ниво им се налага да пазят българите и от самите тях, защото те с едната ръка правят едно, с другата - обратното, а за резултата държат виновна държавата.

  19. 19 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 922 Неутрално

    "...България е държавата, в която достъпът до образование вече трета учебна година е затруднен. Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС..."

    Третата година ще започне поне след два месеца (зависи как отчитаме). Но това не е толкова важно.
    Любопитно ми е каква е тази методика, според която е установено, че "Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС" и къде можем да видим съответните данни.

    Що се отнася до "...там, където имаме слаба социална държава, силно атомизирано общество и изострени неолиберални нагласи...", ще считам тази смеска от 3 компонента за смислов буламач, докато не видя някаква прилична обосновка.

  20. 20 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1253 Весело

    Изводът е, че ако си много образован убиваш баба си !?!
    Затова по-далече от училище, виж циганските баби, нищо им няма, за разлика от българските.

  21. 21 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Статията е един буламач от blanket statements, под оплакваческия лайтмотив "защо БГ туземците не правят 100% правилното като Франция". Може би защото учителите и учениците не са французи, и защото социалната и битова реалност е съвсем друга.

  22. 22 Профил на Sevdelina Boikova
    Sevdelina Boikova
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    МНого добра статия.
    България е единствената държава в ЕС, в която трета година се експериментира върху децата. В цивилизованите общества училищата са отворени. Бяха отворени и в годиата, когато все още нямаше ваксини. Децата бяха в училище с тестове...В цивилизацията, децата НЕ ИЗНАСЯТ тежестта на вируса.
    Оня ден излезе новина, че в Уганда завчера тръгнали на училище децата, от 2020 не били ходили... заради Ковида. И ние след Уганда се движим.
    ПОгромът в училищата е пълен. И затова са виновни проклетите герберасти, които държаха миналата, цяла учебна година децата завряни вкъщи и наложиха този образователен геноцид.
    Бананова република сме, където образованието и децата не са ценност, по стъпките на Уганда вървим, бодро. А оня, нещастник Денков е просто за украса.
    Франция, Англия, Испания, Швеция, Гърция, Белгия, дори в една Индия децата са в училище с тестове, тука, в БГ, се чудим как да разсипем психиката, социализацията и образованието.
    Възрастни, които мразят децата, това сме ние. И ще си го получим, резултатите вече се виждат. Тази година ще са матурите на 7 клас, които изкараха почти цялата прогимназия пнлайн. Ще е умопомрачително по матурите.
    Аз имам познати, които емигрират в други дръжави в ЕС, защото искат децата им да са в училище, а не завряни пред компютър по половин ден.

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7272 Неутрално

    Ами в Бургас за няколко дена заразените учители и ученици са се увеличили пет пъти. Ако така продължава, няма да има нужда от мерки.

  24. 24 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 707 Разстроено

    Абсурни са всичките тези мерки и теглилки, които тровят, сплашват и потискат населението. А най-абсурдно е че хиляди писарушки каканижат денонощно по "темата" и получават пари за фейкове и ужким факти.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  25. 25 Профил на independent2
    independent2
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Пълна с противоречия!
    Седни, прочети и си изясни нещата преди да се втурваш да пишеш!

  26. 26 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Не знам как са стоели нещата в други училища, но аз за 11 години в училище никога, ама никога, не съм имал грипна ваканция. Който беше болен отиваше на доктор за медицинско и стоеше в къщи баба му да гоналива с липов чай и ако зазлее - антибиотици.
    Не помня на някой от грип да му е станало нещо, повече от това да му се израни носа от многото хрема.
    Какво стана след това, а пък сега?!? Обяснение нямам!!!

  27. 27 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    ...И ще си го получим, резултатите вече се виждат. Тази година ще са матурите на 7 клас, които изкараха почти цялата прогимназия пнлайн. Ще е умопомрачително по матурите...
    —цитат от коментар 22 на Sevdelina Boikova


    И при присъствено обучение, след 7 клас, 1/3 от децата бяха с двойки на матурите по математика и 1/4 с двойки на матурите по български. Така е от години и няма нищо общо с ковида и онлайн обучението. Всъщност през 2020 година МОН даже се похвали, че резултатите от матурите били по-високи спрямо предходни години. Кипи безсмислен и безумен рев срещу онлайн обучението, налагащо се по медицински причини, а никой даже и не коментира, че присъственото обучение в този му вид също не дава никакви резултати, над 1/3 от децата след 7-ми клас са функционално неграмотни. Ковида е удобно извинение, а и създава неудобство за родителите за които най-лесно е да хвърлят децата в училище за да нямат грижи за тях и да не им се мотаят из къщи.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  28. 28 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    Маските и сертификатите също са абсурдни. А СЗО рече, че и бустерните дози не са ефективни. И, кво праим?

  29. 29 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#27] от "rumen_s":

    При малцинствата присъственото обучение си е много смислено, защото ако мине ромчето дистанционно следва конфискация на техниката от бащата и обмяната и за финикийски знаци в близката заложна къща. Така де - както казваше един стар виц "Цветя не пием".

  30. 30 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Абсолютно. Стана ясно, че заразяемостта сред учениците не е голяма, както първоначално се твърдеше.

  31. 31 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 714 Гневно

    Оставете децата да изживеят детството си! Да общуват със съученци, да учат, да ираят в междучаията!
    Аз съм готов да рискувам една болест за да може внуците ни да пораснат нормални хира, а не психясани ...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  32. 32 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    Тази женица сигурно и хал-хабер си няма идея какво се в нашите училища. а.
    —цитат от коментар 17 на rumen_s


    Мъжленце, как ще си няма хал-хабер? Нали тези деца стават нейни студенти? Тук носите от девет кладебеца вода само и само да избегнете собствената си отговорност за високата смъртност през последните две години. Децата заразявали възрастните, чужденците и туристите носели вируса. А това, че в България има най-малко ваксинираи от целия ЕС явно за вас няма никакво значение. Смешници.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  33. 33 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    "Абсурдно е, че затварянето на училищата все още е инструмент за борба с ковид.."
    --------------------
    И що да не е??

    Вярвайте в науката, стига плоскоземстване ..
    С Мерките спираме пандемията!

    Изкътртване на пейките, КППта дето строго да питат за бележка от работодател , вечерен час , запечатване на кафеавтоматите , вардене за заразнолъжичност, блокиране на Банско , постоянно седене с маски , затваряне на училищата с цел всичките деца на селото цял ден да са по пейките в центъра, да пият кенчета и да слушат Криско ..

    Ей ни ги Мерките, ей ни я вярата в науката !

    И какво - да не спазваме Мерки??

    Путин колко рубли ви дава за ей такива статии ??!

  34. 34 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Абсурни са всичките тези мерки и теглилки, които тровят, сплашват и потискат населението. А най-абсурдно е че хиляди писарушки каканижат денонощно по "темата" и получават пари за фейкове и ужким факти.
    —цитат от коментар 24 на Йоаникий


    Кое е абсурдното??

    ------------
    92 глоби от 5000 лв и 65 протокола с предупреждения са наложили само за днес служителите на ОДМВР-Пловдив заради неспазване на мерките ..
    --------------
    "На 402-ма души е с наложена глоба от 5000 лева за разходка в парка.

    Забранено е посещението на Витоша, ограничения има и за парковете
    Ограничения има и за разходки в паркове и градинки в София
    От 20 март преминаването през паркове, градски градини и спортни площадки би трябвало да е невъзможно. На практика обаче преценката е на полицията..."
    ------------------
    "Блокираните в колите в Банско, изкараха кошмарна нощ .."
    -----------------
    "23-ма варненци с глоба от 5000 лева заради разходка в Морската градина
    28 март 2020 16:36
    Редактор: Християн Тилкиян..
    ---------
    "Всички пейки в Борисовата градинка в ж.к.”Възраждане” в Бургас, парк „Света Троица” в ж.к.”Славейков” и парк „Славейков” днес бяха вдигнати.

    Това е поредна мярка, която се предприема срещу разпространението на пандемията коронавирус, а заповедта за временното премахване е на кмета на града Димитър Николов, който е началник на Общинския кризисен щаб и като такъв показа, че няма да прави компромиси, а ще прилага строга, почти фанатична дисциплина, за да предпази Бургас от силно заразното заболяване.

    В града контролът е изключително затегнат, а организацията може би най-добрата в страната..."
    --------------------

    Вярвайте в науката, вярвайте в Мерките .. да, ще има неудобство и притеснение - но това е за наше добро, за да можем да си върнем стария живот ..

    Пейките работят!

    Не ни трябва друго нещо, освен Мерките, за да спрем пандемията!

  35. 35 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 167 Неутрално

    Нищо абсурдно няма, когато всички са болни и болниците се пукат, да се затворят училищата. При такава натовареност, навсякъде по света затварят. Абсурдното е, че се приравняват ползите от физическия престой в училище у нас с тези, които имат децата от държавите с читави образователни системи и учебни бази.

  36. 36 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Сега очаквам уважаемата авторка някак да съгласува "анализа" си с днешната стачка на учителите във Франция. Профсъюзите твърдят, че участват 75% от всички, но нека са "само" 50%. Защо стачкуват (вкл. и инспекторите) ? Ами защото амбициите на правителството да продължи присъственото обучение в момента е напълно катастрофирала. Министърът на образованието е пътник. Положението в училищата просто е напълно неуправляемо.
    Нещо по въпроса, г-жо Петрова?

  37. 37 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#36] от "zocho1":

    Френските учитлеи стачкуват поради постоянно променящите се портоколи и лошата комуникация между министерството на образованието и училищата. Стачкуват една трета от всички училища във Франция. Искат яснота и предвидимост, а не затваряне. Тя тяхната стачка какво общо има със статията на В. Петрова?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  38. 38 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#36] от "zocho1":

    От "Льо Монд": "Les syndicats s’accordent sur une chose : il faut laisser les écoles ouvertes, mais le protocole actuel n’est pas la meilleure manière d’y parvenir." Синдикатите са съгласни за следното: училищата трабва да останат отворени, но настоящият протокол не е най-добрият начин това да бъде постигнато.

    Т.е., стачката във Франция по никой начин не противоречи на твърдението в. статията, че в белия свят не затварят училищата въпреки пандемията, освен като много крайна мярка.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  39. 39 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Абсолютно смислена водеща идея, ясно и просто изразена.
    Страха от скелети в гардероба прави от децата ни ако не инвалиди, ако не осакатени, то поне ужасно ощетени. И откъм знания, и откъм социализация и най-важното - цвета на живота - да общуват със себеподобните си. Някой побъркан от страх родител може да си пожелае първата целувка на детето му да е ... онлайн.

  40. 40 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#37] от "7777":
    До коментар [#38] от "7777":
    Непрекъснатата смяна на протоколите е само едно от доказателствата, че контролът над присъственото обучение е напълно изпуснат. Прочетете малко и от интервютата например с директор, който се оплаква, че се налага да работи по 18 часа на денонощие, на учителка, която всеки ден се среща с различни подмножества от учениците си, на друга, която се запознава почти всеки ден с нови, наети временно колеги за неизвестен период от време и пр. и пр. И какво ще е качеството на присъствеонто обучение при такава обстановка ? Хем качеството никакво, хем разпространението на заразата значително по-голяма и сред децата, и сред учителите
    Така че " в белия свят затварят училищата", само дето го правят със закъснение (както е сега във Франция).
    Не искам да се аргументирам и с преките си лични впечатления (прекалено частен случай са на теория), но общо взето почти всяка вечер зет ми или дъщеря ми в Париж, води едната или другата внучка до аптеката да й направят поредния тест и на следващата сутрин да представят резултата в училището. И разбира се почти всеки ден класът на едната или на другата е или временно спрян, или пресъединен към друг клас или... - въобще прекрасни условия за присъствено обучение.


  41. 41 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 718 Разстроено

    Още една дето хал хабер си няма какво става в едно училище, ама ръси политкоректен тъпо феминистки мозък. И плюе по поредната българска институция, то тук това е норма за да ти публикуват пустословията. Я да спретнат учителите една стачка като във Франция днес, затова че луди ги направиха - и лаборанти станаха, и на откачени родителки и родителници угаждат, па тука има тука нема онлайн, а безумните профили в гимназията, а безумната документация, а безполезните чиновници по руа-та и най-паче, гледащия перманентно като ударен с мокър парцал учЕн, неизвестно защо турен за министър..., а, щото просто киро го аресвал...Липсва им само тая тука. Ай сиктир бе!!!

  42. 42 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#40] от "zocho1":

    Не са никак прекрасни, но като преподавател (в университет), твърдя, че и при лошото присъствено обучение, учениците научават повече, отколкото при неприсъственото. Мозъците ни не са пригодени към зверене в екран нон-стоп по шест или повече часа. Според Льо Монд, синдикатите искат присъственото обучение да се извършва според предишния протокол. Френският министър на образованието може и да е пътник, но стачкуващите искат учебният процес да продължи присъствено. Вероятно и те са отчели пълното безсмислие на дистанционното обучение.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  43. 43 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 718 Любопитно

    До коментар [#42] от "7777":

    Si j'ai bien compris les syndicats veulent que les classes ferment au premier cas positif, si cette mesure était mise en place ce serait les parents qui se mettraient en grève ! - https://www.lefigaro.fr/actualite-france/mouvement-des-enseignants-contre-le-protocole-sanitaire-38-5-de-grevistes-selon-le-ministere-75-selon-le-premier-syndicat-20220113

    Кат гледам май не е съвсем така както казвате, мисис...от сиатъл ли беше? И други знаем чужди езици...а монд стана левундерски парцал, но за такива като вас става...ох леле, ако бяха накарали френските даскали да събират слюнки като наште...ква свобода само щеше да поведе народа, сещате ли се...

  44. 44 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2143 Весело

    До коментар [#43] от "poitoucharante":

    Сладуранке, и аз те обичам. Искат при един заболял в класа, класът да се карантинира за известно време, а не цялото училище. Продължавай да учиш френски и други неща. Това радва учителското ми сърце и любовта ни ще расте. Целувки.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  45. 45 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Абсурдно е по такава съдбоносна за страната тема като Ковида Дневник е решил да даде трибуна на някаква недоклатена културоложка да обяснява на докторите как пандемията влияе на психическото здраве на децата.

  46. 46 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Още една дето хал хабер си няма ... И плюе по поредната българска институция ..
    —цитат от коментар 41 на poitoucharante


    Плюят по Мерките, не вярват в науката ..

    Аман от плоскоземци!

  47. 47 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 189 Неутрално

    Още една дето хал хабер си няма какво става в едно училище, ама ръси политкоректен тъпо феминистки мозък. И плюе по поредната българска институция, то тук това е норма за да ти публикуват пустословията. Я да спретнат учителите една стачка като във Франция днес, затова че луди ги направиха - и лаборанти станаха, и на откачени родителки и родителници угаждат, па тука има тука нема онлайн, а безумните профили в гимназията, а безумната документация, а безполезните чиновници по руа-та и най-паче, гледащия перманентно като ударен с мокър парцал учЕн, неизвестно защо турен за министър..., а, щото просто киро го аресвал...Липсва им само тая тука. Ай сиктир бе!!!
    —цитат от коментар 41 на poitoucharante


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  48. 48 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2429 Весело

    Не са никак прекрасни, но като преподавател (в университет), твърдя, че и при лошото присъствено обучение, учениците научават повече, отколкото при неприсъственото.
    —цитат от коментар 42 на 7777


    Забавно е човек да се запознае с преподавател в унверситет, който се затруднява да осъзнае разликата между присъствено преподаване на вече зрели хора в университетите и практиката в училищата / от която се оплакват и срещу която стачкуват френските даскали, понеже е пълна лудница/.
    Апропо, авторката на това ругателство допуска аналогичния гаф - през цялото време културно крещи разни антропологични лозунги за затворените училища / доколкото знам, в момента школата у нас си работят, макар и те в налудната ситуация, в която са френските, затворени са университетите, понеже са "автотъ"....пардон, "автономни"/ , а после изведнъж започва да говори за собствения си унверситет.
    Тези впечатляващи изяви са добър пример за нивото из българските университети, хе, хе!

    Мараба, С-ДС доносници!
  49. 49 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2429 Весело

    Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото.
    ***********************************************************

    Без да съм чел и ред от творчеството на вилнеещата авторка, мога да се обзаложа на сериозна сума, че фокусът на това творчество е в благословената област на "обогатяващата социална интеграция" и "подобряването на шансовете на момичетата в обществото" ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  50. 50 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2429 Весело

    За съжаление обаче, този подход не само не помага за справянето с пандемията, но и задълбочава бъдещите обществени проблеми и засилва риска от влошаване на здравния статус на всички. Връщането на децата в училище в 2021 по никакъв начин не повлия на хода й и това се вижда и от резултатите от редовното тестване и от кривата на случаите.
    *************************************************

    Само факти, без претенции за коментар:
    И след началото на учебната година на 2020, и след началото на тази, след 15.9.2021, и след връщането на децата в училище / края на ноември?/ се наблюдава едно и също нещо - в рамките на 4-6 седмици след началото на присъствено обучение - взрив на заболели, пълни болници, рекордна смъртност.

    Мараба, С-ДС доносници!
  51. 51 Профил на kimaf
    kimaf
    Рейтинг: 222 Неутрално

    И кой инструмент остана накрая?
    Парцалчето на зурлата?

  52. 52 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    И кой инструмент остана накрая?Парцалчето на зурлата?
    —цитат от коментар 51 на kimaf


    Изкъртването на пейките, блокадата на Банско , КППтата, заразнолъжичността , вярването в науката, запечатването на кафемащините ..


    Не е останал ковидизмът без механизми, та да се справи с коварната пандемия ..

  53. 53 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 718 Весело

    До коментар [#44] от "7777":
    Ех, феминистки безсъници в Сиатъл...::-))) Най-точната им оценка е "най-хубавата дума" във френския език, според В. Юго...джокер- произнесена през 1815 г.... À bon entendeur salut!
    Хе хе хе...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK