Не може 30 години да съсипваш всичко общо - транспорт, отопление, инфраструктура, образование и здравеопазване и после изведнъж да кажеш - Дайде да се набодем за ОБЩОТО благо! И след 3 месеца да се установи НАУЧНО, че набодените не пазят никой друг, освен себе си и да продължиш да повтаряш, че това бодене помага на обществото! Като има грип, се обявява грипна ваканция при 20% заболели. При ковид затварят при един. Изумително е, че продължава да се коментира въобще за затварянето на училищата!
"за напредъка на едно общество съдим по начина, по който то се отнася към най-уязвимите групи" - констатация, която не буди съмнение, но в България се използва за подобни напоителни разсъждения и колко загрижени хора има, все Ентелигенти разбира се. Когато в един клас има заразени деца и учители, които не могат да обхванат класовете заради болни колеги к`ъв инструмент предлага възпитаничката на Париж? Колкото и бързо да преминава заразата при децата, въобще не се отчита, че при възрастните не е така. Занимавка да има.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Велислава, имам чувството, че не сте се срещали с образованието в България последните няколко години. Материалът ви е пълен с теоретични и принципни позиции и съждения, които за съжаление са мнооого далеч от реалността.
"....Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интерграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация...." Даааа, как между другото се прокарват идеи на войнстващия феминизъм.... гнус.....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Като бях ученик имахме грипни и дървени ваканции. Едното беше при много болни, а другото при липса на пари за отопление. Разликата с ковид, е че това нещо остана по-дълго. Не виждам обаче, защо критериите за грипна/ковид ваканция трябва да са по-различни спрямо преди още повече, че твърде малко деца се разболяват и в същност не е сигурно дали това нещо се разпространява по-лесно или по-трудно от грипа.
Добре, че успехът във ВУЗоветв падна през последните 3 години... :)
Личнобсъм свидетел от първо лице, като преподавател, как падна нивото от 1995 до 2005... Трагично и комично дори (ако от това не зависеше бъдещето ни)... Тигава започна упадъкът на висшето (и не само) образование у нас. И от тогава само надолу. Стремглаво.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Доста несериозна статия. Споменават се без да се цитират някакви проучвания на ЮНЕСКО, както и очевидно невярното твърдение, за всеки който следи ситуацията в България, че затварянето на училищата не се било отразило на кривата на заболяванията. Напротив при всяка от досегашните вълни влиянието беше бързо и явно .
За всеки е ясно че децата и образованието страдат от онлайн обучението - затова и се харчат толкова пари за бързите тестове като компромисен вариант. От другата страна обаче стоят 60 000 загубени живота в повече над очакваната смъртност от началото на панндемията.
Вземането на решения, които касаят живота на хиляди не е толкова лесно, колкото и се струва на тази културна антроположка.
Има нещо извратено в подобен начин на мислене. Абсурдното е АНТРОПОЛОГ да НЕГЛИЖИРА ценността на ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ. Още по-абсурдно е АНТРОПОЛОГ да НАСАЖДА дефинитивно ДОКТРИНАТА за идентичността на детето като ЖЕРТВА. Априори! И от такива нечовешки предпоставки да извежда дефинитивна вина за обществото и държавата. По същия начин, апропо, ресторантьорите се "грижат" за клиентите си, "ЖЕРТВИ" на предпазните за ЖИВОТА и ЗДРАВЕТО мерки. И в двата случая - своеобразен трансхуманизъм. Абсурдното е че всичко казано в "анализа" можеше да се сведе и до съвсем краткото: Да не сте посмяли да се пазите от заразата. Да не сте посмяли да пазите децата си от заразата. Нарушавате свободата си, отнемата свободата на вашите деца да боледувате, да се увреждате и в крайна сметка да умрете. Държавата, която е ваша НЯМА ПРАВО да ви служи в ИНТЕРЕС НА ВАШИЯ живот. Държавата е ДЛЪЖНА да ПОХАРЧИ живота и здравето ВИ и на ВАШИТЕ ДЕЦА в името на АБСТРАКТНО образование, богатство, социален възход... За какъв социум изобщо става въпрос ако изчезнат ХОРАТА?! За какво образование изобщо става въпрос ако учениците измрат или останат само тежко увредени?! За ЧИЕ БОГАТСТВО СТАВА ВЪПРОС???!!!
ОКАЗВА СЕ: Свободата ВИ и свободата на вашите деца Е смъртта.
Вината на всички е че не щем да умираме за кефа на АНТРОПОЛОГА! !
Хайде да не се лъжем - пътуващите извън България и чуждестранните туристи носят в България вируса, а в училищата, транспортните средства - градски и медуградски, кръчмите, нощните заведения, туристическите обекти... се разпространяват. Най-нормално е министерството на образованието да разработи всеки урок по всеки предмет да се изучава неприсъствено - към него трябва да има дедактически материали, общо образователни филми и тестове показващи дали съответният ученик е усвоил материала. Няма да е лошо да проучат опита на скандинавските държави. Вместо това се молим да няма Ковит или каквото и да е събитие. Най-нормално е да спрем разпространителите да ни заразяват - а това става като се затворим в къщи. Няма нищо абсурдно в този инструмент. Абсурден е зеления сертификат, който позволява на едни егоисти да си повярват, че се незаразими и да разнасят вируси, като така заразяват масата пазещи се хора...
Тази женица сигурно и хал-хабер си няма идея какво се в нашите училища. Да тръгнем от това: "Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация."
1. Образованието в училищата е оле-мале. Добре, че са парите на мама и тате за школи и уроци, че да могат училищата да отчитат, че правят нещо. 2. Социална интеграция, ама друг път. 2-3 деца от малцинството в класа и всички останали са принудени да търсят спасение за децата си другаде. Дивотията за подобряване на шансовете на момичетата в обществото изобщо не е за коментар, преписана НПО-глупост отнякъде. 3. Социализация на децата гледам, че се случва доста успешно и в градинката навън, както и в МОЛА. При много по-добри условия отколкото в училищата.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
В България е по-различно, защото освен да мислят за децата, на правителствено ниво им се налага да пазят българите и от самите тях, защото те с едната ръка правят едно, с другата - обратното, а за резултата държат виновна държавата.
"...България е държавата, в която достъпът до образование вече трета учебна година е затруднен. Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС..."
Третата година ще започне поне след два месеца (зависи как отчитаме). Но това не е толкова важно. Любопитно ми е каква е тази методика, според която е установено, че "Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС" и къде можем да видим съответните данни.
Що се отнася до "...там, където имаме слаба социална държава, силно атомизирано общество и изострени неолиберални нагласи...", ще считам тази смеска от 3 компонента за смислов буламач, докато не видя някаква прилична обосновка.
Статията е един буламач от blanket statements, под оплакваческия лайтмотив "защо БГ туземците не правят 100% правилното като Франция". Може би защото учителите и учениците не са французи, и защото социалната и битова реалност е съвсем друга.
МНого добра статия. България е единствената държава в ЕС, в която трета година се експериментира върху децата. В цивилизованите общества училищата са отворени. Бяха отворени и в годиата, когато все още нямаше ваксини. Децата бяха в училище с тестове...В цивилизацията, децата НЕ ИЗНАСЯТ тежестта на вируса. Оня ден излезе новина, че в Уганда завчера тръгнали на училище децата, от 2020 не били ходили... заради Ковида. И ние след Уганда се движим. ПОгромът в училищата е пълен. И затова са виновни проклетите герберасти, които държаха миналата, цяла учебна година децата завряни вкъщи и наложиха този образователен геноцид. Бананова република сме, където образованието и децата не са ценност, по стъпките на Уганда вървим, бодро. А оня, нещастник Денков е просто за украса. Франция, Англия, Испания, Швеция, Гърция, Белгия, дори в една Индия децата са в училище с тестове, тука, в БГ, се чудим как да разсипем психиката, социализацията и образованието. Възрастни, които мразят децата, това сме ние. И ще си го получим, резултатите вече се виждат. Тази година ще са матурите на 7 клас, които изкараха почти цялата прогимназия пнлайн. Ще е умопомрачително по матурите. Аз имам познати, които емигрират в други дръжави в ЕС, защото искат децата им да са в училище, а не завряни пред компютър по половин ден.
Абсурни са всичките тези мерки и теглилки, които тровят, сплашват и потискат населението. А най-абсурдно е че хиляди писарушки каканижат денонощно по "темата" и получават пари за фейкове и ужким факти.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Не знам как са стоели нещата в други училища, но аз за 11 години в училище никога, ама никога, не съм имал грипна ваканция. Който беше болен отиваше на доктор за медицинско и стоеше в къщи баба му да гоналива с липов чай и ако зазлее - антибиотици. Не помня на някой от грип да му е станало нещо, повече от това да му се израни носа от многото хрема. Какво стана след това, а пък сега?!? Обяснение нямам!!!
...И ще си го получим, резултатите вече се виждат. Тази година ще са матурите на 7 клас, които изкараха почти цялата прогимназия пнлайн. Ще е умопомрачително по матурите...
И при присъствено обучение, след 7 клас, 1/3 от децата бяха с двойки на матурите по математика и 1/4 с двойки на матурите по български. Така е от години и няма нищо общо с ковида и онлайн обучението. Всъщност през 2020 година МОН даже се похвали, че резултатите от матурите били по-високи спрямо предходни години. Кипи безсмислен и безумен рев срещу онлайн обучението, налагащо се по медицински причини, а никой даже и не коментира, че присъственото обучение в този му вид също не дава никакви резултати, над 1/3 от децата след 7-ми клас са функционално неграмотни. Ковида е удобно извинение, а и създава неудобство за родителите за които най-лесно е да хвърлят децата в училище за да нямат грижи за тях и да не им се мотаят из къщи. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
При малцинствата присъственото обучение си е много смислено, защото ако мине ромчето дистанционно следва конфискация на техниката от бащата и обмяната и за финикийски знаци в близката заложна къща. Така де - както казваше един стар виц "Цветя не пием".
Оставете децата да изживеят детството си! Да общуват със съученци, да учат, да ираят в междучаията! Аз съм готов да рискувам една болест за да може внуците ни да пораснат нормални хира, а не психясани ...
Мъжленце, как ще си няма хал-хабер? Нали тези деца стават нейни студенти? Тук носите от девет кладебеца вода само и само да избегнете собствената си отговорност за високата смъртност през последните две години. Децата заразявали възрастните, чужденците и туристите носели вируса. А това, че в България има най-малко ваксинираи от целия ЕС явно за вас няма никакво значение. Смешници.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
"Абсурдно е, че затварянето на училищата все още е инструмент за борба с ковид.." -------------------- И що да не е??
Вярвайте в науката, стига плоскоземстване .. С Мерките спираме пандемията!
Изкътртване на пейките, КППта дето строго да питат за бележка от работодател , вечерен час , запечатване на кафеавтоматите , вардене за заразнолъжичност, блокиране на Банско , постоянно седене с маски , затваряне на училищата с цел всичките деца на селото цял ден да са по пейките в центъра, да пият кенчета и да слушат Криско ..
Абсурни са всичките тези мерки и теглилки, които тровят, сплашват и потискат населението. А най-абсурдно е че хиляди писарушки каканижат денонощно по "темата" и получават пари за фейкове и ужким факти.
------------ 92 глоби от 5000 лв и 65 протокола с предупреждения са наложили само за днес служителите на ОДМВР-Пловдив заради неспазване на мерките .. -------------- "На 402-ма души е с наложена глоба от 5000 лева за разходка в парка.
Забранено е посещението на Витоша, ограничения има и за парковете Ограничения има и за разходки в паркове и градинки в София От 20 март преминаването през паркове, градски градини и спортни площадки би трябвало да е невъзможно. На практика обаче преценката е на полицията..." ------------------ "Блокираните в колите в Банско, изкараха кошмарна нощ .." ----------------- "23-ма варненци с глоба от 5000 лева заради разходка в Морската градина 28 март 2020 16:36 Редактор: Християн Тилкиян.. --------- "Всички пейки в Борисовата градинка в ж.к.”Възраждане” в Бургас, парк „Света Троица” в ж.к.”Славейков” и парк „Славейков” днес бяха вдигнати.
Това е поредна мярка, която се предприема срещу разпространението на пандемията коронавирус, а заповедта за временното премахване е на кмета на града Димитър Николов, който е началник на Общинския кризисен щаб и като такъв показа, че няма да прави компромиси, а ще прилага строга, почти фанатична дисциплина, за да предпази Бургас от силно заразното заболяване.
В града контролът е изключително затегнат, а организацията може би най-добрата в страната..." --------------------
Вярвайте в науката, вярвайте в Мерките .. да, ще има неудобство и притеснение - но това е за наше добро, за да можем да си върнем стария живот ..
Пейките работят!
Не ни трябва друго нещо, освен Мерките, за да спрем пандемията!
Нищо абсурдно няма, когато всички са болни и болниците се пукат, да се затворят училищата. При такава натовареност, навсякъде по света затварят. Абсурдното е, че се приравняват ползите от физическия престой в училище у нас с тези, които имат децата от държавите с читави образователни системи и учебни бази.
Сега очаквам уважаемата авторка някак да съгласува "анализа" си с днешната стачка на учителите във Франция. Профсъюзите твърдят, че участват 75% от всички, но нека са "само" 50%. Защо стачкуват (вкл. и инспекторите) ? Ами защото амбициите на правителството да продължи присъственото обучение в момента е напълно катастрофирала. Министърът на образованието е пътник. Положението в училищата просто е напълно неуправляемо. Нещо по въпроса, г-жо Петрова?
Френските учитлеи стачкуват поради постоянно променящите се портоколи и лошата комуникация между министерството на образованието и училищата. Стачкуват една трета от всички училища във Франция. Искат яснота и предвидимост, а не затваряне. Тя тяхната стачка какво общо има със статията на В. Петрова?
A man without faith is like a fish without a bicycle.
От "Льо Монд": "Les syndicats s’accordent sur une chose : il faut laisser les écoles ouvertes, mais le protocole actuel n’est pas la meilleure manière d’y parvenir." Синдикатите са съгласни за следното: училищата трабва да останат отворени, но настоящият протокол не е най-добрият начин това да бъде постигнато.
Т.е., стачката във Франция по никой начин не противоречи на твърдението в. статията, че в белия свят не затварят училищата въпреки пандемията, освен като много крайна мярка.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Абсолютно смислена водеща идея, ясно и просто изразена. Страха от скелети в гардероба прави от децата ни ако не инвалиди, ако не осакатени, то поне ужасно ощетени. И откъм знания, и откъм социализация и най-важното - цвета на живота - да общуват със себеподобните си. Някой побъркан от страх родител може да си пожелае първата целувка на детето му да е ... онлайн.
До коментар [#37] от "7777": До коментар [#38] от "7777": Непрекъснатата смяна на протоколите е само едно от доказателствата, че контролът над присъственото обучение е напълно изпуснат. Прочетете малко и от интервютата например с директор, който се оплаква, че се налага да работи по 18 часа на денонощие, на учителка, която всеки ден се среща с различни подмножества от учениците си, на друга, която се запознава почти всеки ден с нови, наети временно колеги за неизвестен период от време и пр. и пр. И какво ще е качеството на присъствеонто обучение при такава обстановка ? Хем качеството никакво, хем разпространението на заразата значително по-голяма и сред децата, и сред учителите Така че " в белия свят затварят училищата", само дето го правят със закъснение (както е сега във Франция). Не искам да се аргументирам и с преките си лични впечатления (прекалено частен случай са на теория), но общо взето почти всяка вечер зет ми или дъщеря ми в Париж, води едната или другата внучка до аптеката да й направят поредния тест и на следващата сутрин да представят резултата в училището. И разбира се почти всеки ден класът на едната или на другата е или временно спрян, или пресъединен към друг клас или... - въобще прекрасни условия за присъствено обучение.
Още една дето хал хабер си няма какво става в едно училище, ама ръси политкоректен тъпо феминистки мозък. И плюе по поредната българска институция, то тук това е норма за да ти публикуват пустословията. Я да спретнат учителите една стачка като във Франция днес, затова че луди ги направиха - и лаборанти станаха, и на откачени родителки и родителници угаждат, па тука има тука нема онлайн, а безумните профили в гимназията, а безумната документация, а безполезните чиновници по руа-та и най-паче, гледащия перманентно като ударен с мокър парцал учЕн, неизвестно защо турен за министър..., а, щото просто киро го аресвал...Липсва им само тая тука. Ай сиктир бе!!!
Не са никак прекрасни, но като преподавател (в университет), твърдя, че и при лошото присъствено обучение, учениците научават повече, отколкото при неприсъственото. Мозъците ни не са пригодени към зверене в екран нон-стоп по шест или повече часа. Според Льо Монд, синдикатите искат присъственото обучение да се извършва според предишния протокол. Френският министър на образованието може и да е пътник, но стачкуващите искат учебният процес да продължи присъствено. Вероятно и те са отчели пълното безсмислие на дистанционното обучение.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Кат гледам май не е съвсем така както казвате, мисис...от сиатъл ли беше? И други знаем чужди езици...а монд стана левундерски парцал, но за такива като вас става...ох леле, ако бяха накарали френските даскали да събират слюнки като наште...ква свобода само щеше да поведе народа, сещате ли се...
Сладуранке, и аз те обичам. Искат при един заболял в класа, класът да се карантинира за известно време, а не цялото училище. Продължавай да учиш френски и други неща. Това радва учителското ми сърце и любовта ни ще расте. Целувки.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Абсурдно е по такава съдбоносна за страната тема като Ковида Дневник е решил да даде трибуна на някаква недоклатена културоложка да обяснява на докторите как пандемията влияе на психическото здраве на децата.
Още една дето хал хабер си няма какво става в едно училище, ама ръси политкоректен тъпо феминистки мозък. И плюе по поредната българска институция, то тук това е норма за да ти публикуват пустословията. Я да спретнат учителите една стачка като във Франция днес, затова че луди ги направиха - и лаборанти станаха, и на откачени родителки и родителници угаждат, па тука има тука нема онлайн, а безумните профили в гимназията, а безумната документация, а безполезните чиновници по руа-та и най-паче, гледащия перманентно като ударен с мокър парцал учЕн, неизвестно защо турен за министър..., а, щото просто киро го аресвал...Липсва им само тая тука. Ай сиктир бе!!!
Не са никак прекрасни, но като преподавател (в университет), твърдя, че и при лошото присъствено обучение, учениците научават повече, отколкото при неприсъственото.
Забавно е човек да се запознае с преподавател в унверситет, който се затруднява да осъзнае разликата между присъствено преподаване на вече зрели хора в университетите и практиката в училищата / от която се оплакват и срещу която стачкуват френските даскали, понеже е пълна лудница/. Апропо, авторката на това ругателство допуска аналогичния гаф - през цялото време културно крещи разни антропологични лозунги за затворените училища / доколкото знам, в момента школата у нас си работят, макар и те в налудната ситуация, в която са френските, затворени са университетите, понеже са "автотъ"....пардон, "автономни"/ , а после изведнъж започва да говори за собствения си унверситет. Тези впечатляващи изяви са добър пример за нивото из българските университети, хе, хе!
Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. ***********************************************************
Без да съм чел и ред от творчеството на вилнеещата авторка, мога да се обзаложа на сериозна сума, че фокусът на това творчество е в благословената област на "обогатяващата социална интеграция" и "подобряването на шансовете на момичетата в обществото" ;)
За съжаление обаче, този подход не само не помага за справянето с пандемията, но и задълбочава бъдещите обществени проблеми и засилва риска от влошаване на здравния статус на всички. Връщането на децата в училище в 2021 по никакъв начин не повлия на хода й и това се вижда и от резултатите от редовното тестване и от кривата на случаите. *************************************************
Само факти, без претенции за коментар: И след началото на учебната година на 2020, и след началото на тази, след 15.9.2021, и след връщането на децата в училище / края на ноември?/ се наблюдава едно и също нещо - в рамките на 4-6 седмици след началото на присъствено обучение - взрив на заболели, пълни болници, рекордна смъртност.
До коментар [#44] от "7777": Ех, феминистки безсъници в Сиатъл...::-))) Най-точната им оценка е "най-хубавата дума" във френския език, според В. Юго...джокер- произнесена през 1815 г.... À bon entendeur salut! Хе хе хе...
В Испания дори негласно е било забранено да се съобщава бройката на починалите учители. Ученици и учители задължително присъствено. Наистина неприсъственото обучение беше тежък удар не само върху училищната, но и върху университетската система. Отбиване на номера. Лошото е, че на немалка част от преподавателите им хареса. Дори упражнения се водеха неприсъствено за технически специалности, а може би и за медиците. Беше оставено на преподавателите сами да преценят как да извеждат лекции и у-ния. Всички вкупом доволни...е, намираха се тук таме и недоволни. Имаше дори един престъпен период, когато най- малките до 4- ти клас бяха дистанционно. Да не говорим и за изключени камери на преподаватели, за да не се навлиза в "личното им пространство"!!! Едно малко дете застанало пред тъмен екран...колко време може да бъде ангажирано вниманието му? И е права авторката- най- вече майки и баби го изнесоха на плещите си този период.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 1950 ЛюбопитноАбсурдно е и, че затварянето на моловете все още е инструмент за борба с ковид ............
[email protected]karabastun
Рейтинг: 1950 ЛюбопитноДа не говорим, че и затварянето на кварталните кръчми след 22 часа вечер, все още е инструмент за борба с ковид ............
[email protected]Лео
Рейтинг: 1334 НеутралноНе може 30 години да съсипваш всичко общо - транспорт, отопление, инфраструктура, образование и здравеопазване и после изведнъж да кажеш - Дайде да се набодем за ОБЩОТО благо! И след 3 месеца да се установи НАУЧНО, че набодените не пазят никой друг, освен себе си и да продължиш да повтаряш, че това бодене помага на обществото!
Като има грип, се обявява грипна ваканция при 20% заболели. При ковид затварят при един. Изумително е, че продължава да се коментира въобще за затварянето на училищата!
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2665 Неутрално"за напредъка на едно общество съдим по начина, по който то се отнася към най-уязвимите групи" - констатация, която не буди съмнение, но в България се използва за подобни напоителни разсъждения и колко загрижени хора има, все Ентелигенти разбира се. Когато в един клас има заразени деца и учители, които не могат да обхванат класовете заради болни колеги к`ъв инструмент предлага възпитаничката на Париж? Колкото и бързо да преминава заразата при децата, въобще не се отчита, че при възрастните не е така. Занимавка да има.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.pro_bono
Рейтинг: 1238 НеутралноДецата в училище - възрастните ваксинирани.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3992 ГневноОТКРАДНАХТЕ БЪДЕЩЕТО НА ДЕЦАТА НА БЪЛГАРИЯ!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Аз
Рейтинг: 1008 НеутралноВелислава, имам чувството, че не сте се срещали с образованието в България последните няколко години.
Материалът ви е пълен с теоретични и принципни позиции и съждения, които за съжаление са мнооого далеч от реалността.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3992 ГневноДо коментар [#5] от "pro_bono":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За теб и другарите ти може и обратното.
pro_bono
Рейтинг: 1238 НеутралноДо коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете,сбъркал си хапчето днес.
the_flea
Рейтинг: 1066 Неутрално"....Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интерграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация...."
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Даааа, как между другото се прокарват идеи на войнстващия феминизъм.... гнус.....
Batezuzi
Рейтинг: 1837 НеутралноКато бях ученик имахме грипни и дървени ваканции. Едното беше при много болни, а другото при липса на пари за отопление. Разликата с ковид, е че това нещо остана по-дълго. Не виждам обаче, защо критериите за грипна/ковид ваканция трябва да са по-различни спрямо преди още повече, че твърде малко деца се разболяват и в същност не е сигурно дали това нещо се разпространява по-лесно или по-трудно от грипа.
Athanatos
Рейтинг: 1390 НеутралноДобре, че успехът във ВУЗоветв падна през последните 3 години... :)
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Личнобсъм свидетел от първо лице, като преподавател, как падна нивото от 1995 до 2005... Трагично и комично дори (ако от това не зависеше бъдещето ни)...
Тигава започна упадъкът на висшето (и не само) образование у нас. И от тогава само надолу. Стремглаво.
Whoops
Рейтинг: 581 НеутралноДоста несериозна статия. Споменават се без да се цитират някакви проучвания на ЮНЕСКО, както и очевидно невярното твърдение, за всеки който следи ситуацията в България, че затварянето на училищата не се било отразило на кривата на заболяванията. Напротив при всяка от досегашните вълни влиянието беше бързо и явно .
За всеки е ясно че децата и образованието страдат от онлайн обучението - затова и се харчат толкова пари за бързите тестове като компромисен вариант. От другата страна обаче стоят 60 000 загубени живота в повече над очакваната смъртност от началото на панндемията.
Вземането на решения, които касаят живота на хиляди не е толкова лесно, колкото и се струва на тази културна антроположка.
AzDebil
Рейтинг: 1258 НеутралноИма нещо извратено в подобен начин на мислене.
Абсурдното е АНТРОПОЛОГ да НЕГЛИЖИРА ценността на ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ.
Още по-абсурдно е АНТРОПОЛОГ да НАСАЖДА дефинитивно ДОКТРИНАТА за идентичността на детето като ЖЕРТВА. Априори!
И от такива нечовешки предпоставки да извежда дефинитивна вина за обществото и държавата.
По същия начин, апропо, ресторантьорите се "грижат" за клиентите си, "ЖЕРТВИ" на предпазните за ЖИВОТА и ЗДРАВЕТО мерки.
И в двата случая - своеобразен трансхуманизъм.
Абсурдното е че всичко казано в "анализа" можеше да се сведе и до съвсем краткото: Да не сте посмяли да се пазите от заразата. Да не сте посмяли да пазите децата си от заразата. Нарушавате свободата си, отнемата свободата на вашите деца да боледувате, да се увреждате и в крайна сметка да умрете. Държавата, която е ваша НЯМА ПРАВО да ви служи в ИНТЕРЕС НА ВАШИЯ живот. Държавата е ДЛЪЖНА да ПОХАРЧИ живота и здравето ВИ и на ВАШИТЕ ДЕЦА в името на АБСТРАКТНО образование, богатство, социален възход...
За какъв социум изобщо става въпрос ако изчезнат ХОРАТА?!
За какво образование изобщо става въпрос ако учениците измрат или останат само тежко увредени?!
За ЧИЕ БОГАТСТВО СТАВА ВЪПРОС???!!!
ОКАЗВА СЕ:
Свободата ВИ и свободата на вашите деца Е смъртта.
Вината на всички е че не щем да умираме за кефа на АНТРОПОЛОГА!
!
RUSE
Рейтинг: 571 НеутралноХайде да не се лъжем - пътуващите извън България и чуждестранните туристи носят в България вируса, а в училищата, транспортните средства - градски и медуградски, кръчмите, нощните заведения, туристическите обекти... се разпространяват. Най-нормално е министерството на образованието да разработи всеки урок по всеки предмет да се изучава неприсъствено - към него трябва да има дедактически материали, общо образователни филми и тестове показващи дали съответният ученик е усвоил материала. Няма да е лошо да проучат опита на скандинавските държави. Вместо това се молим да няма Ковит или каквото и да е събитие. Най-нормално е да спрем разпространителите да ни заразяват - а това става като се затворим в къщи. Няма нищо абсурдно в този инструмент. Абсурден е зеления сертификат, който позволява на едни егоисти да си повярват, че се незаразими и да разнасят вируси, като така заразяват масата пазещи се хора...
не съм избягалPerkele
Рейтинг: 759 Неутралноважното е кръчмите да работят
rumen_s
Рейтинг: 1885 НеутралноТази женица сигурно и хал-хабер си няма идея какво се в нашите училища. Да тръгнем от това:
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)"Училищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото. На трето място, те са места за социализация."
1. Образованието в училищата е оле-мале. Добре, че са парите на мама и тате за школи и уроци, че да могат училищата да отчитат, че правят нещо.
2. Социална интеграция, ама друг път. 2-3 деца от малцинството в класа и всички останали са принудени да търсят спасение за децата си другаде. Дивотията за подобряване на шансовете на момичетата в обществото изобщо не е за коментар, преписана НПО-глупост отнякъде.
3. Социализация на децата гледам, че се случва доста успешно и в градинката навън, както и в МОЛА. При много по-добри условия отколкото в училищата.
ruse_island
Рейтинг: 857 НеутралноВ България е по-различно, защото освен да мислят за децата, на правителствено ниво им се налага да пазят българите и от самите тях, защото те с едната ръка правят едно, с другата - обратното, а за резултата държат виновна държавата.
zocho1
Рейтинг: 589 Неутрално"...България е държавата, в която достъпът до образование вече трета учебна година е затруднен. Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС..."
Третата година ще започне поне след два месеца (зависи как отчитаме). Но това не е толкова важно.
Любопитно ми е каква е тази методика, според която е установено, че "Българските училища са сред най-дълго затворените в целия ЕС" и къде можем да видим съответните данни.
Що се отнася до "...там, където имаме слаба социална държава, силно атомизирано общество и изострени неолиберални нагласи...", ще считам тази смеска от 3 компонента за смислов буламач, докато не видя някаква прилична обосновка.
georgievb
Рейтинг: 1640 ВеселоИзводът е, че ако си много образован убиваш баба си !?!
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4Затова по-далече от училище, виж циганските баби, нищо им няма, за разлика от българските.
irobot
Рейтинг: 525 НеутралноСтатията е един буламач от blanket statements, под оплакваческия лайтмотив "защо БГ туземците не правят 100% правилното като Франция". Може би защото учителите и учениците не са французи, и защото социалната и битова реалност е съвсем друга.
Sevdelina Boikova
Рейтинг: 874 НеутралноМНого добра статия.
България е единствената държава в ЕС, в която трета година се експериментира върху децата. В цивилизованите общества училищата са отворени. Бяха отворени и в годиата, когато все още нямаше ваксини. Децата бяха в училище с тестове...В цивилизацията, децата НЕ ИЗНАСЯТ тежестта на вируса.
Оня ден излезе новина, че в Уганда завчера тръгнали на училище децата, от 2020 не били ходили... заради Ковида. И ние след Уганда се движим.
ПОгромът в училищата е пълен. И затова са виновни проклетите герберасти, които държаха миналата, цяла учебна година децата завряни вкъщи и наложиха този образователен геноцид.
Бананова република сме, където образованието и децата не са ценност, по стъпките на Уганда вървим, бодро. А оня, нещастник Денков е просто за украса.
Франция, Англия, Испания, Швеция, Гърция, Белгия, дори в една Индия децата са в училище с тестове, тука, в БГ, се чудим как да разсипем психиката, социализацията и образованието.
Възрастни, които мразят децата, това сме ние. И ще си го получим, резултатите вече се виждат. Тази година ще са матурите на 7 клас, които изкараха почти цялата прогимназия пнлайн. Ще е умопомрачително по матурите.
Аз имам познати, които емигрират в други дръжави в ЕС, защото искат децата им да са в училище, а не завряни пред компютър по половин ден.
Роси
Рейтинг: 6741 НеутралноАми в Бургас за няколко дена заразените учители и ученици са се увеличили пет пъти. Ако така продължава, няма да има нужда от мерки.
Йоаникий
Рейтинг: 780 РазстроеноАбсурни са всичките тези мерки и теглилки, които тровят, сплашват и потискат населението. А най-абсурдно е че хиляди писарушки каканижат денонощно по "темата" и получават пари за фейкове и ужким факти.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.independent2
Рейтинг: 277 НеутралноПълна с противоречия!
Седни, прочети и си изясни нещата преди да се втурваш да пишеш!
georgievb
Рейтинг: 1640 НеутралноНе знам как са стоели нещата в други училища, но аз за 11 години в училище никога, ама никога, не съм имал грипна ваканция. Който беше болен отиваше на доктор за медицинско и стоеше в къщи баба му да гоналива с липов чай и ако зазлее - антибиотици.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4Не помня на някой от грип да му е станало нещо, повече от това да му се израни носа от многото хрема.
Какво стана след това, а пък сега?!? Обяснение нямам!!!
rumen_s
Рейтинг: 1885 НеутралноИ при присъствено обучение, след 7 клас, 1/3 от децата бяха с двойки на матурите по математика и 1/4 с двойки на матурите по български. Така е от години и няма нищо общо с ковида и онлайн обучението. Всъщност през 2020 година МОН даже се похвали, че резултатите от матурите били по-високи спрямо предходни години. Кипи безсмислен и безумен рев срещу онлайн обучението, налагащо се по медицински причини, а никой даже и не коментира, че присъственото обучение в този му вид също не дава никакви резултати, над 1/3 от децата след 7-ми клас са функционално неграмотни. Ковида е удобно извинение, а и създава неудобство за родителите за които най-лесно е да хвърлят децата в училище за да нямат грижи за тях и да не им се мотаят из къщи.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3805 НеутралноМаските и сертификатите също са абсурдни. А СЗО рече, че и бустерните дози не са ефективни. И, кво праим?
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#27] от "rumen_s":
При малцинствата присъственото обучение си е много смислено, защото ако мине ромчето дистанционно следва конфискация на техниката от бащата и обмяната и за финикийски знаци в близката заложна къща. Така де - както казваше един стар виц "Цветя не пием".
volarok
Рейтинг: 3053 НеутралноАбсолютно. Стана ясно, че заразяемостта сред учениците не е голяма, както първоначално се твърдеше.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 496 ГневноОставете децата да изживеят детството си! Да общуват със съученци, да учат, да ираят в междучаията!
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!Аз съм готов да рискувам една болест за да може внуците ни да пораснат нормални хира, а не психясани ...
7777
Рейтинг: 2164 НеутралноМъжленце, как ще си няма хал-хабер? Нали тези деца стават нейни студенти? Тук носите от девет кладебеца вода само и само да избегнете собствената си отговорност за високата смъртност през последните две години. Децата заразявали възрастните, чужденците и туристите носели вируса. А това, че в България има най-малко ваксинираи от целия ЕС явно за вас няма никакво значение. Смешници. A man without faith is like a fish without a bicycle.
sim4o
Рейтинг: 2138 Неутрално"Абсурдно е, че затварянето на училищата все още е инструмент за борба с ковид.."
--------------------
И що да не е??
Вярвайте в науката, стига плоскоземстване ..
С Мерките спираме пандемията!
Изкътртване на пейките, КППта дето строго да питат за бележка от работодател , вечерен час , запечатване на кафеавтоматите , вардене за заразнолъжичност, блокиране на Банско , постоянно седене с маски , затваряне на училищата с цел всичките деца на селото цял ден да са по пейките в центъра, да пият кенчета и да слушат Криско ..
Ей ни ги Мерките, ей ни я вярата в науката !
И какво - да не спазваме Мерки??
Путин колко рубли ви дава за ей такива статии ??!
sim4o
Рейтинг: 2138 НеутралноКое е абсурдното??
------------
92 глоби от 5000 лв и 65 протокола с предупреждения са наложили само за днес служителите на ОДМВР-Пловдив заради неспазване на мерките ..
--------------
"На 402-ма души е с наложена глоба от 5000 лева за разходка в парка.
Забранено е посещението на Витоша, ограничения има и за парковете
Ограничения има и за разходки в паркове и градинки в София
От 20 март преминаването през паркове, градски градини и спортни площадки би трябвало да е невъзможно. На практика обаче преценката е на полицията..."
------------------
"Блокираните в колите в Банско, изкараха кошмарна нощ .."
-----------------
"23-ма варненци с глоба от 5000 лева заради разходка в Морската градина
28 март 2020 16:36
Редактор: Християн Тилкиян..
---------
"Всички пейки в Борисовата градинка в ж.к.”Възраждане” в Бургас, парк „Света Троица” в ж.к.”Славейков” и парк „Славейков” днес бяха вдигнати.
Това е поредна мярка, която се предприема срещу разпространението на пандемията коронавирус, а заповедта за временното премахване е на кмета на града Димитър Николов, който е началник на Общинския кризисен щаб и като такъв показа, че няма да прави компромиси, а ще прилага строга, почти фанатична дисциплина, за да предпази Бургас от силно заразното заболяване.
В града контролът е изключително затегнат, а организацията може би най-добрата в страната..."
--------------------
Вярвайте в науката, вярвайте в Мерките .. да, ще има неудобство и притеснение - но това е за наше добро, за да можем да си върнем стария живот ..
Пейките работят!
Не ни трябва друго нещо, освен Мерките, за да спрем пандемията!
moominmamma
Рейтинг: 63 НеутралноНищо абсурдно няма, когато всички са болни и болниците се пукат, да се затворят училищата. При такава натовареност, навсякъде по света затварят. Абсурдното е, че се приравняват ползите от физическия престой в училище у нас с тези, които имат децата от държавите с читави образователни системи и учебни бази.
zocho1
Рейтинг: 589 НеутралноСега очаквам уважаемата авторка някак да съгласува "анализа" си с днешната стачка на учителите във Франция. Профсъюзите твърдят, че участват 75% от всички, но нека са "само" 50%. Защо стачкуват (вкл. и инспекторите) ? Ами защото амбициите на правителството да продължи присъственото обучение в момента е напълно катастрофирала. Министърът на образованието е пътник. Положението в училищата просто е напълно неуправляемо.
Нещо по въпроса, г-жо Петрова?
7777
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#36] от "zocho1":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Френските учитлеи стачкуват поради постоянно променящите се портоколи и лошата комуникация между министерството на образованието и училищата. Стачкуват една трета от всички училища във Франция. Искат яснота и предвидимост, а не затваряне. Тя тяхната стачка какво общо има със статията на В. Петрова?
7777
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#36] от "zocho1":
A man without faith is like a fish without a bicycle.От "Льо Монд": "Les syndicats s’accordent sur une chose : il faut laisser les écoles ouvertes, mais le protocole actuel n’est pas la meilleure manière d’y parvenir." Синдикатите са съгласни за следното: училищата трабва да останат отворени, но настоящият протокол не е най-добрият начин това да бъде постигнато.
Т.е., стачката във Франция по никой начин не противоречи на твърдението в. статията, че в белия свят не затварят училищата въпреки пандемията, освен като много крайна мярка.
inn
Рейтинг: 1466 НеутралноАбсолютно смислена водеща идея, ясно и просто изразена.
Страха от скелети в гардероба прави от децата ни ако не инвалиди, ако не осакатени, то поне ужасно ощетени. И откъм знания, и откъм социализация и най-важното - цвета на живота - да общуват със себеподобните си. Някой побъркан от страх родител може да си пожелае първата целувка на детето му да е ... онлайн.
zocho1
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#37] от "7777":
До коментар [#38] от "7777":
Непрекъснатата смяна на протоколите е само едно от доказателствата, че контролът над присъственото обучение е напълно изпуснат. Прочетете малко и от интервютата например с директор, който се оплаква, че се налага да работи по 18 часа на денонощие, на учителка, която всеки ден се среща с различни подмножества от учениците си, на друга, която се запознава почти всеки ден с нови, наети временно колеги за неизвестен период от време и пр. и пр. И какво ще е качеството на присъствеонто обучение при такава обстановка ? Хем качеството никакво, хем разпространението на заразата значително по-голяма и сред децата, и сред учителите
Така че " в белия свят затварят училищата", само дето го правят със закъснение (както е сега във Франция).
Не искам да се аргументирам и с преките си лични впечатления (прекалено частен случай са на теория), но общо взето почти всяка вечер зет ми или дъщеря ми в Париж, води едната или другата внучка до аптеката да й направят поредния тест и на следващата сутрин да представят резултата в училището. И разбира се почти всеки ден класът на едната или на другата е или временно спрян, или пресъединен към друг клас или... - въобще прекрасни условия за присъствено обучение.
poitoucharante
Рейтинг: 1197 РазстроеноОще една дето хал хабер си няма какво става в едно училище, ама ръси политкоректен тъпо феминистки мозък. И плюе по поредната българска институция, то тук това е норма за да ти публикуват пустословията. Я да спретнат учителите една стачка като във Франция днес, затова че луди ги направиха - и лаборанти станаха, и на откачени родителки и родителници угаждат, па тука има тука нема онлайн, а безумните профили в гимназията, а безумната документация, а безполезните чиновници по руа-та и най-паче, гледащия перманентно като ударен с мокър парцал учЕн, неизвестно защо турен за министър..., а, щото просто киро го аресвал...Липсва им само тая тука. Ай сиктир бе!!!
7777
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#40] от "zocho1":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Не са никак прекрасни, но като преподавател (в университет), твърдя, че и при лошото присъствено обучение, учениците научават повече, отколкото при неприсъственото. Мозъците ни не са пригодени към зверене в екран нон-стоп по шест или повече часа. Според Льо Монд, синдикатите искат присъственото обучение да се извършва според предишния протокол. Френският министър на образованието може и да е пътник, но стачкуващите искат учебният процес да продължи присъствено. Вероятно и те са отчели пълното безсмислие на дистанционното обучение.
poitoucharante
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "7777":
Si j'ai bien compris les syndicats veulent que les classes ferment au premier cas positif, si cette mesure était mise en place ce serait les parents qui se mettraient en grève ! - https://www.lefigaro.fr/actualite-france/mouvement-des-enseignants-contre-le-protocole-sanitaire-38-5-de-grevistes-selon-le-ministere-75-selon-le-premier-syndicat-20220113
Кат гледам май не е съвсем така както казвате, мисис...от сиатъл ли беше? И други знаем чужди езици...а монд стана левундерски парцал, но за такива като вас става...ох леле, ако бяха накарали френските даскали да събират слюнки като наште...ква свобода само щеше да поведе народа, сещате ли се...
7777
Рейтинг: 2164 ВеселоДо коментар [#43] от "poitoucharante":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Сладуранке, и аз те обичам. Искат при един заболял в класа, класът да се карантинира за известно време, а не цялото училище. Продължавай да учиш френски и други неща. Това радва учителското ми сърце и любовта ни ще расте. Целувки.
Rex
Рейтинг: 1108 НеутралноАбсурдно е по такава съдбоносна за страната тема като Ковида Дневник е решил да даде трибуна на някаква недоклатена културоложка да обяснява на докторите как пандемията влияе на психическото здраве на децата.
sim4o
Рейтинг: 2138 НеутралноПлюят по Мерките, не вярват в науката ..
Аман от плоскоземци!
Емил Добрев
Рейтинг: 829 Неутрално+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Манчо
Рейтинг: 2499 ВеселоЗабавно е човек да се запознае с преподавател в унверситет, който се затруднява да осъзнае разликата между присъствено преподаване на вече зрели хора в университетите и практиката в училищата / от която се оплакват и срещу която стачкуват френските даскали, понеже е пълна лудница/.
Апропо, авторката на това ругателство допуска аналогичния гаф - през цялото време културно крещи разни антропологични лозунги за затворените училища / доколкото знам, в момента школата у нас си работят, макар и те в налудната ситуация, в която са френските, затворени са университетите, понеже са "автотъ"....пардон, "автономни"/ , а после изведнъж започва да говори за собствения си унверситет.
Тези впечатляващи изяви са добър пример за нивото из българските университети, хе, хе!
Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2499 ВеселоУчилищата са от централно значение за всяко функциониращо общество, защото изпълняват три основни функции. Първата, разбира се, е самото образование. От друга страна, те са инструмент за социална интеграция, за социален възход, за борба с бедността и за подобряване на шансовете на момичетата в обществото.
Мараба, С-ДС доносници!***********************************************************
Без да съм чел и ред от творчеството на вилнеещата авторка, мога да се обзаложа на сериозна сума, че фокусът на това творчество е в благословената област на "обогатяващата социална интеграция" и "подобряването на шансовете на момичетата в обществото" ;)
Манчо
Рейтинг: 2499 ВеселоЗа съжаление обаче, този подход не само не помага за справянето с пандемията, но и задълбочава бъдещите обществени проблеми и засилва риска от влошаване на здравния статус на всички. Връщането на децата в училище в 2021 по никакъв начин не повлия на хода й и това се вижда и от резултатите от редовното тестване и от кривата на случаите.
Мараба, С-ДС доносници!*************************************************
Само факти, без претенции за коментар:
И след началото на учебната година на 2020, и след началото на тази, след 15.9.2021, и след връщането на децата в училище / края на ноември?/ се наблюдава едно и също нещо - в рамките на 4-6 седмици след началото на присъствено обучение - взрив на заболели, пълни болници, рекордна смъртност.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
sim4o
Рейтинг: 2138 НеутралноИзкъртването на пейките, блокадата на Банско , КППтата, заразнолъжичността , вярването в науката, запечатването на кафемащините ..
Не е останал ковидизмът без механизми, та да се справи с коварната пандемия ..
poitoucharante
Рейтинг: 1197 ВеселоДо коментар [#44] от "7777":
Ех, феминистки безсъници в Сиатъл...::-))) Най-точната им оценка е "най-хубавата дума" във френския език, според В. Юго...джокер- произнесена през 1815 г.... À bon entendeur salut!
Хе хе хе...
zara09
Рейтинг: 393 НеутралноДо коментар [#22] от "Sevdelina Boikova":
В Испания дори негласно е било забранено да се съобщава бройката на починалите учители. Ученици и учители задължително присъствено. Наистина неприсъственото обучение беше тежък удар не само върху училищната, но и върху университетската система. Отбиване на номера. Лошото е, че на немалка част от преподавателите им хареса. Дори упражнения се водеха неприсъствено за технически специалности, а може би и за медиците. Беше оставено на преподавателите сами да преценят как да извеждат лекции и у-ния. Всички вкупом доволни...е, намираха се тук таме и недоволни. Имаше дори един престъпен период, когато най- малките до 4- ти клас бяха дистанционно. Да не говорим и за изключени камери на преподаватели, за да не се навлиза в "личното им пространство"!!! Едно малко дете застанало пред тъмен екран...колко време може да бъде ангажирано вниманието му? И е права авторката- най- вече майки и баби го изнесоха на плещите си този период.