Гласът на "Капитал": Великото стопяване на българите

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на рИформата идва
    рИформата идва
    Рейтинг: 710 Неутрално

    "Гласът на "Капитал": Великото стопяване на българите"

    Написано от Икономедия звучи като пожелание.

    И в морето ми е до колене .....................
  2. 2 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Качеството другари, качеството би трябвало да ви тревожи.
    Вие май се тревожите че ще намалеят подаянията от Европа?
    Остават възрасните, не работоспособните, неамбициозноте, свикналите на корупция и цигания.

  3. 3 Профил на Нелсън Мандела
    Нелсън Мандела
    Рейтинг: 2104 Весело

    Не се притеснявайте, Киро ще се земе лично с това... само да реши порблема с ваксинацията и Севрна Македония ;-)

    Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
  4. 4 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    Мръсните години на ГЕРБ ..

  5. 5 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    Внисайте афганистанци, докато има още артисали. Но ако им предложите български доходи, няма да дойдат. Или ако нещо трябва да работят.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Според мен 50-60 % от това се дължи на влизането ни в ЕС, това си е данък ЕС на практика, тези хора са в Англия, Германия, Италия, Гърция, Испания, Франция, Белгия, има и в САЩ разбира се. Останалото си е ниска раждаемост и висока смъртност поради застаряващо население и нездравословен начин на живот. Но ниската раждаемост пак е до голяма част следствие от миграцията към Европа.

  7. 7 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Интересно какви ли са причините българите да бягат от България?
    Неслучайно в България никой не дава каква е медианната заплата за всяка година, защото ще се види мизерията в която живеят българите в България.
    Oт 1 янyapи 2021 г. мeceчнaтa минимaлнa paбoтнa зaплaтa в Бългapия e 650 лв. бpyтo. Πo дaнни нa HCИ зa тpeтoтo тpимeceчиe нa 2020 г. cpeднaтa бpyтнa paбoтнa зaплaтa y нac e 1437 лв. B cъщoтo вpeмe oбaчe мeдиaннaтa зaплaтa e пo-ниcĸa - тя дopи нe нaдxвъpля 1000 лв.
    Πo дaнни нa Eвpocтaт, пpeз 2018 г. cpeднaтa мeдиaннa зaплaтa в oбщнocттa вapиpa oт 4057 eвpo в Дaния дo 442 eвpo в Бългapия. Meдиaннoтo зaплaщaнe в Люĸceмбypг e 3671 eвpo нa мeceц, cлeдвa Швeция c 3135 eвpo, Бeлгия c 3 092 eвpo, Иpлaндия c 3021 eвpo и Гepмaния 2891 eвpo. Ha дpyгия ĸpaй, зaeднo c Бългapия ce нapeждaт Pyмъния cъc 700 eвpo нa мeceц, Унгapия c 801 eвpo и Литвa c 809 eвpo. Πpeз 2021 г. зaплaщaнeтo e пoчти cъщoтo.
    Значи за България медианната заплата е под 1000 лв. Това означава че половината от работещите в България получават под 500 евро (бруто) на месец. Което значи под 400 евро нетно възнаграждение на месец. Ами това ако не е мизерия, тогава какво е?

  8. 8 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Изтрябвали са ми бегълците съдомиячи и гъзобърсачи. Да си стоят, където са.

  9. 9 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#7] от "anonimnii":

    Толкова ни чини производителността на труда, казват икономистите и предприемачите.

  10. 10 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Слушах го младежа, харесвам оптимистите
    В общи линии каза, че не знаем нищо и нашата статистика си е...майката и нищо не е ясно може да са 300 хил., а може и да са 450 000 и т.н.. мигрантите.
    1. Ако много слушкаме и папкаме новите гурута в икономиката ще ги върнем тия напуснали 400 000 - чакай от умрял писмо.
    2. Ние ще си бъдем малка държава и трябва да свикнем с това - да, просто постепенно ще изчезнем, така че ще свикнем искаме или не.
    3. Ще сме малко, но всички може да сме като в Швейцария - аха, няма как да не стане така.
    4. Ей сега ще почнем да развиваме и малките градове и села, а политиците, които живеят в София ще почнат да отделят пари за другите градове, а те ще си вдигнат местните данъци за компенсация.

    Само да кажа на ентусиаста, че празно място не остава незаето, вакуума веднага се запълва.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  11. 11 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    България несъмнено е по-богата страна от Нигерия. В България на етническа българка се падат по 1.2 раждания. В Нигерия -5.2.
    През 1900 година населението на Африка е 100 милиона, а на България около 3.5 милиона. Днес населението на Африка е 1.216 милиарда.
    Оцеляване на най-приспособимите.

  12. 12 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 706 Весело

    Намаляха на бройка, нараснаха на талия.

  13. 13 Профил на Der traurige Gärtner
    Der traurige Gärtner
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Топим се приблизително с 50-60 000 хиляди на година, било то поради миграция или смърт. Данни на НСИ. Жалка история!

  14. 14 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 618 Неутрално

    В Европа по-голямата част са чергарски прекариат от последните десетина години. От работа се връщат в споделената квартира с още 10 човека, където вечер се сяда на една голяма маса, изпълнена с евтини колбаси от Алди и Лидл, евтина бира в кенчета и се слушат юнашки песни на Слави до 23:30, докато се водят видео разговори по FB Messenger с България. Това са хора за които Европа означава салам и нищо повече, а "kleta majka balgariq" е най-хубавата страна на света с най-лошите управници.

  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Някои хора твърдят, че за 2 години са заминали 60000 от ковид, обаче за останалите 8 са заминали 800000. Струва ми се че имаме по-голям проблем от ковида...

  16. 16 Профил на Der traurige Gärtner
    Der traurige Gärtner
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "irobot":

    Абсолютно правилно и аз съм бил на такива маси! :D

  17. 17 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#4] от "dejmos":

    Как ли ще обясниш факта, че в годините между 1985 и 1992 България е намаляла с половин милион души, въпреки телените огради и войниците, които стреляха на месо по всеки дръзнал да потърси спасение? Разбрахме, че времената, в които пътуването в чужбина е въпрос на желание и едни 50 лева в джоба, са черните времена на ГЕРБ, какви тогава са онези, старите времена, защото ако не знаеш, обезлюдяването на страната не е процес започнал преди 12 години, нищо подобно, много по-отдавна е поставено началото.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#17] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    Според мен по-интересното е защо населението стабилно расте (вместо да се топи) във времена на диктатура и се топи (вместо да расте) като ланския сняг по време на демокрация и многопартийна система. Нещо не е както се очаква да е.

  19. 19 Профил на Der traurige Gärtner
    Der traurige Gärtner
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "Един вампир броди из Европа":

    Трудна работа, освен че не ги искаме- институционални, законови и какви ли не още пречки- като пример- едно приятелче от Германия не може да вземе трудова книжка(той я нарича "синя" вече три години. Има някои въпроси, които трябва и да се пипнат законово леко. Да се преведе някой закон ЗТМТМ/ и Правилника за неговото прилагане /ППЗТМТМ/ на английски, немски и т.н.

  20. 20 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Интересно какви ли са причините българите да бягат от България?Неслучайно в България никой не дава каква е медианната заплата за всяка година, защото ще се види мизерията в която живеят българите в България.Oт 1 янyapи 2021 г. мeceчнaтa минимaлнa paбoтнa зaплaтa в Бългapия e 650 лв. бpyтo. Πo дaнни нa HCИ зa тpeтoтo тpимeceчиe нa 2020 г. cpeднaтa бpyтнa paбoтнa зaплaтa y нac e 1437 лв. B cъщoтo вpeмe oбaчe мeдиaннaтa зaплaтa e пo-ниcĸa - тя дopи нe нaдxвъpля 1000 лв.Πo дaнни нa Eвpocтaт, пpeз 2018 г. cpeднaтa мeдиaннa зaплaтa в oбщнocттa вapиpa oт 4057 eвpo в Дaния дo 442 eвpo в Бългapия. Meдиaннoтo зaплaщaнe в Люĸceмбypг e 3671 eвpo нa мeceц, cлeдвa Швeция c 3135 eвpo, Бeлгия c 3 092 eвpo, Иpлaндия c 3021 eвpo и Гepмaния 2891 eвpo. Ha дpyгия ĸpaй, зaeднo c Бългapия ce нapeждaт Pyмъния cъc 700 eвpo нa мeceц, Унгapия c 801 eвpo и Литвa c 809 eвpo. Πpeз 2021 г. зaплaщaнeтo e пoчти cъщoтo.Значи за България медианната заплата е под 1000 лв. Това означава че половината от работещите в България получават под 500 евро (бруто) на месец. Което значи под 400 евро нетно възнаграждение на месец. Ами това ако не е мизерия, тогава какво е?
    —цитат от коментар 7 на anonimnii


    Това е капитализъм, драгий, докато има телета ще има и касапи, докато има мизерници ще има и милионери. Едното без другото ама никак не върви.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  21. 21 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Познавам лично 6-7 случая на мигрирали хора в чужбина.
    1. Едните от Испания се върнаха още преди години с някакви пари, които вложиха в къща тука в провинцията и си живеят - бяха семейство с деца.
    2. Едната ми позната е просто специалист с конвертируема професия и я взеха в голяма международна фирма, не знам дали ще се върне някога в България.
    3. Другите са ми странни случаи. Това са хора, които отидоха в САЩ и Великобритания и дълги години работеха там не много квалифицирана работа - от разносвачи на пици до обслужванена стаи в хотели и др. подобни. От разговорите ми с тях стигах до извода, че работят здраво, дълги години живяха или още живеят по квартири с няколко човека и т.н.
    Това са хора, част от които са с образование и то не лошо. Ако бяха вложили тия усулия тук пак щяха да направят бизнес и да живеят не лошо. И в момента не са цъфнали, обаче .... явно важното за тях е, че са там.
    Единственото, което някак си има смисъл е, че единия от тях вложи спестените си пари в България (човека е сам, без семейство) и поради разликата в стандарта си взе жилище след 20 години работа в Юкей. Но просто го дава под наем и не се прибира.
    Не мога да ги съдя, не съм бил там, но ми е странно.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  22. 22 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 650 Неутрално

    И аз като емигрант живях и работих в Европа и пътувах по света години , след което се върнах в България тук да си умра като българин !
    Някои биха ме взели за глупак !
    Може и да са прави ! !

  23. 23 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Не се притеснявайте, Киро ще се земе лично с това... само да реши порблема с ваксинацията и Севрна Македония ;-)
    —цитат от коментар 3 на 100 Рублей за Доллар


    И Кирил Петков няма да се справи, просто в България липсва перспективи за развитие!

    Ниски заплати, мобинг между колегите, инфраструктурата е в окаяно състояние, в магазините по-скъпо от Германия .... как да се върна, като ми е толкоз готино тук?

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  24. 24 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    Защо е тази паника? Има много по-малки държави които си живеят чудесно с по-малко население. Въпросът сега е да се създадат условия за младите да се реализират в едно демократично общество, без корупция, чалга, и шуробаджанащина.
    ПП
    През 1900 г България е била 3.7 милиона, 1939 - 6.2 милиона, като показателят за фертилност спада от 5.67 на 2.81. Явна е тенденцията при сегашен коефициент около 1.56/1.58, че населението ще намалява.

  25. 25 Профил на
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Какво стопяване на българите? По-важно е да борим гей парадите и зелените сертификати.

  26. 26 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#18] от "Читател":

    Най-голям е растежа на населението в Царство България след Освобождението през 1878 г. до започване на комунистическото робство от 1944 г. През време на комунистическото робство в НРБ растежът е много малък и се дължи на това, че са затворени границите. Ако комунистите бяха отворили границите още тогава сигурно половината граждани биха избягали.
    И след като се отвориха границите след края на комунистическият режим през 1989 г. доста хора веднага тръгнаха да се махат от РБ.
    А що се отнася до демокрацията, която тук създадоха комунистите, виждате че лустрация няма, декомунизация няма, махане на комунистическите бетони на Орлов мост няма... И въобще на фона на всички други държави в ИЕ, освободили се от комунизма и влезли в ЕС, България е най-зле.

  27. 27 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 794 Неутрално

    [quote#20:"sablezub"][/quote]
    Това е капитализъм, драгий, докато има телета ще има и касапи, докато има мизерници ще има и милионери. Едното без другото ама никак не върви.

    Какво е капитализма си го знаехме още в 89- та. За това на митингите викахме "Демокрация" и никой не викаше "капитализъм", ама някакси успяха да ни го хързулнат покрай демокрацията, без да сме го искали и скандирали.

  28. 28 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 837 Неутрално

    3. Другите са ми странни случаи. Това са хора, които отидоха в САЩ и Великобритания и дълги години работеха там не много квалифицирана работа - от разносвачи на пици до обслужванена стаи в хотели и др. подобни. От разговорите ми с тях стигах до извода, че работят здраво, дълги години живяха или още живеят по квартири с няколко човека и т.н. Това са хора, част от които са с образование и то не лошо. Ако бяха вложили тия усулия тук пак щяха да направят бизнес и да живеят не лошо. И в момента не са цъфнали, обаче .... явно важното за тях е, че са там. Единственото, което някак си има смисъл е, че единия от тях вложи спестените си пари в България (човека е сам, без семейство) и поради разликата в стандарта си взе жилище след 20 години работа в Юкей. Но просто го дава под наем и не се прибира.Не мога да ги съдя, не съм бил там, но ми е странно.
    —цитат от коментар 21 на georgievb


    Внимание въпрос: какво се иска да направиш бизнес, само усилия ли, или и малце начален капитал, начални инвестиции? Въпрос с повишена трудност: какъв процент от "бизнеса" фалира първата година, и какъв - до края на първите 5 години? В смисъл питам колко оцелява измежду големите гладни капиталистически акули? Въпрос супер-трудност само за отличници - ти имаш ли бизнес?

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  29. 29 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 93 Неутрално

    Само ще попитам - Защо на Г. Пирински внуците нямат ЕГН и БГ паспорти? Като си отговорите ще разберете много.

  30. 30 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 837 Неутрално

    [quote#20:"sablezub"]Това е капитализъм, драгий, докато има телета ще има и касапи, докато има мизерници ще има и милионери. Едното без другото ама никак не върви.
    Какво е капитализма си го знаехме още в 89- та. За това на митингите викахме "Демокрация" и никой не викаше "капитализъм", ама някакси успяха да ни го хързулнат покрай демокрацията, без да сме го искали и скандирали.
    —цитат от коментар 27 на rvr12572942


    В такъв случай научете си урока, внимавайте какво викате, и какво всъщност означава, и следващия път като викате и скандирате например "свобода" или "не на войната" - гледайте да хързулнете съветска власт и диктатура на пролетариата.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  31. 31 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#26] от "anonimnii":

    Така и не ми стана ясно защо населението не се топи, дори при затворени граници, по време на диктатурата. Колкото до плодовитостта - сравнете Белчо и Сивушка с един или няколко трактора или занаятчията с една фабрика.

  32. 32 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3729 Любопитно

    До коментар [#20] от "sablezub":

    "Това е капитализъм, драгий, докато има телета ще има и касапи, докато има мизерници ще има и милионери. Едното без другото ама никак не върви."
    =============
    И в немско социализъм ли дойде?

    Еретик
  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7024 Неутрално

    Ефекта предстои, закриваме държавата.

  34. 34 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2830 Любопитно

    Чехите като влезеха в ЕС как така не се стопиха с 800 000? Даже населенеито се увеличава.
    Чешките баби и дядо не са изповядвали българският модел чудо "малко но качествени" и бегай сине/дъще/внуче от "кочината", "територията" и "оправия нема" и "бе ти збнаеш ли колко терудно се гледа едно дете". Отделно повечето чехкини правят струват и независимо за какъв чужденец са женени, накрая весе си го докарват в Чехия, при маминка.. И с децата си си говорят на чешки (за разлика от грозните гледки на българи, говорещи с децата си на лош местен език).
    Тата, че данък ЕС е до чипа в главата. На кой как му е програмиран чипа от родители и средата.

    Според мен 50-60 % от това се дължи на влизането ни в ЕС, това си е данък ЕС на практика, тези хора са в Англия, Германия, Италия, Гърция, Испания, Франция, Белгия, има и в САЩ разбира се. Останалото си е ниска раждаемост и висока смъртност поради застаряващо население и нездравословен начин на живот. Но ниската раждаемост пак е до голяма част следствие от миграцията към Европа.
    —цитат от коментар 6 на НеКой


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  35. 35 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    И аз като емигрант живях и работих в Европа и пътувах по света години , след което се върнах в България тук да си умра като българин ! Някои биха ме взели за глупак !Може и да са прави ! !
    —цитат от коментар 22 на deutscher._


    Що да си глупав? За умиране си е екстра -- то си личи и по демографските данни. За живот не става.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  36. 36 Профил на Der traurige Gärtner
    Der traurige Gärtner
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Един вампир броди из Европа":

    :D :D :D

  37. 37 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#34] от "DDR":

    малко четене на "Стопанска история на света", а ако те мързи има и филмиран вариант и ще разбереш защо Чехия и т.н. Примерче - Заводите на Шкода през 1937 г. са произвели 20 ПЪТИ повече танкове от германската промишленост! Затова и Чехия е окупирана, но това е история. Чехия е била № 7 в света по икономическо развитие, а ние? Тук цървула е бил, е и ще бъде № 1.

  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    До коментар [#26] от "anonimnii":

    "Най-голям е растежа на населението в Царство България след Освобождението през 1878 г. до започване на комунистическото робство от 1944 г. "

    Така е, особено голям е растежа на населението след трите национални катастрофи - два милиона бежанци идват от отнетите територии. По -преди пристигат бежанци след разгрома на Македоно-Одринското въстание и след Крайовската спогодба. Кажи-речи, с общо към 3.5 млн. души, една втора България, се увеличава населението от 1903 до 1944 г.

  39. 39 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 837 Неутрално

    И в немско социализъм ли дойде?
    —цитат от коментар 32 на Костадин Иванов


    В смисъл?

    Кто-то может предположить, что миллиардеры в Германии – несуществующее явление.
    —цитат от коментар 0 на един секретен източник


    Ти от тия ли си?

    И въпрос втори - интересно ми е кой ще обърне внимание колко от милиардерите в Германия са "наследници". Но ако има ентусиасти - не ги спирам да работят по 12-14-16 часа и на празниците с надеждата да станат милионери.

    Германия занимает четвертое место в мире по количеству долларовых миллиардеров. На сегодня статистика насчитывает 136 владельцев столь внушительного капитала. А до недавнего времени ей принадлежало третье место, с которого Германию потеснила Индия. Согласитесь, 136 несметно богатых людей – это немало. Но почему же о них так мало известно?

    Мы можем лишь предположить, что все дело в особенностях немецкого менталитета. У немцев не принято кичиться своим богатством и выставлять его напоказ. Многие из существующих миллиардеров ведут достаточно скромный образ жизни и предпочитают не общаться с прессой. Не говоря уже о попадании в громкие скандалы.

    Сложно поверить, но и наследники этих богатых семейств не ведут себя, как представители «золотой молодежи» (в том смысле, в каком это привычно для России). Мы решили приоткрыть завесу тайны и познакомить вас с первой десяткой «тихих» миллиардеров Германии.

    ТОП-10 самых богатых миллиардеров Германии

    Беате Хайстер и Карл Альбрехт-младший
    Они являются наследниками легендарных братьев Теодора и Карла Альбрехтов – создателей сети супермаркетов Aldi. На двоих их состояние составляет около 33 миллиардов евро. Эта семья максимально закрыта от прессы. Уникально, но Беате Хайстер за всю свою жизнь не дала ни одного интервью.

    Дитер Шварц
    Немецкий миллиардер, чье состояние оценивается в 31 миллиард евро. Он является владельцем Schwarz Group, чьими дочерними компаниями также являются сети гипермаркетов Kaufland и сеть супермаркетов-дискаунтеров Lidl. Свой первый магазин он открыл еще в 1973 году. Несмотря на свое огромное состояние, Дитер Шварц ведет достаточно скромный образ жизни. Он сам водит автомобиль и предпочитает одежду простых брендов. Также Шварц не любит публичности.

    Клаус Михаэль Кюне
    Обладает состоянием около 27,4 миллиардов евро. Его дед был одним из основателей транспортной компании Kuehne+Nagel. Затем компания по наследству перешла отцу Клауса, после чего настала очередь управлять семейным бизнесом и самому Клаусу. Он занимает пост директора компании с 1998 года. Одно из главных увлечений миллиардера – футбол. Клаус Михаэль Кюне является спонсором ФК Гамбург. Также он создал благотворительный фонд, на что тратит значительную часть своих доходов. У Клауса нет наследников. И в будущем именно благотворительный фонд будет распоряжаться состоянием, которое останется после его смерти.

    Сюзен Клаттен
    Еще одна наследница семейного бизнеса, связанного с концерном БМВ. Ее состояние насчитывает порядка 24,5 миллиарда евро. Сьюзен принадлежит к богатому роду немецких промышленников Квандтов, являясь дочерью Герберта Квандта. После смерти отца она унаследовала его долю в компании БМВ. При этом она не стала спокойно наслаждаться богатой жизнью, а приняла активное участие в управлении компании. Когда компания испытывала кризис, ей буквально удалось спасти ее и превратить в производителя авто премиум класса. Редкий случай, но именно Сюзен стала одной из немногих немецких миллиардеров, попавших в громкий скандал. Все произошло из-за ее романа с жигало, который оказался очень меркантильным и потребовал от нее 7 млн долларов за пикантное видео с ее участием. Но Сюзен не пошла на поводу у шантажиста. В итоге он не только не заработал денег, но и получил 6 лет тюрьмы.

    Штефан Квандт
    Наследник крупного акционера БМВ и инженер с состоянием в размере 19,8 миллиардов евро. Он изучал промышленную инженерию и основал компанию по управлению активами. Как и все члены клана Квандтов, Штефан ведет закрытый образ жизни, старается не попадать в светские хроники, не выставляет свое богатство напоказ и занимается тем, в чем действительно разбирается: преумножает свой капитал.

    Теодор Альбрехт-младший
    Еще один наследник одного из основателей Aldi. Его состояние составляет 15,6 миллиардов евро.

    Райнхольд Вюрт
    Уникальность этого человека в том, что он создал свою корпорацию практически с нуля. Еще в 19 лет он взял на себя управление маленькой компанией отца, занимавшейся производством болтов, которую со временем и превратил в Adolf Würth Group с годовым оборотом, исчисляемым миллиардами долларов. На сегодня его состояние составляет более 14 миллиардов евро. Несмотря на техническое направление своей компании – оптовую торговлю крепежами и фурнитурой, а также инструментами, самому Райнхольду не чуждо прекрасное. Он коллекционирует произведения искусства и финансирует различные культурные проекты, выдает престижные премии за вклад в немецкую культуру.

    Андреас и Томас Штрюнгманы
    Братья-близнецы, основавшие фармацевтическую компанию Hexal. Позже они успешно ее продали и вложились в компанию BioNTech. Сегодня она приобрела мировую известность благодаря созданию вакцины против COVID-19. На двоих состояние братьев составляет 12,7 миллиардов евро.

    Георг Шеффлер
    Владеет 80% акций холдинга Schaeffler Group. Его состояние составляет 12,3 миллиарда евро. Остальные 20% акций принадлежат его матери Марии Элизабет Шеффлер. Основное направление его бизнеса – производство подшипников для автомобильной, аэрокосмической и промышленной техники.

    Дитмар Хопп
    Первый айтишник в нашем списке. Он является одним из основателей SAP – известного производителя программного обеспечения. Его состояние измеряется 10,4 миллиардами евро.
    —цитат от коментар 0 на един секретен източник

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  40. 40 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#26] от "anonimnii":"Най-голям е растежа на населението в Царство България след Освобождението през 1878 г. до започване на комунистическото робство от 1944 г. "Така е, особено голям е растежа на населението след трите национални катастрофи - два милиона бежанци идват от отнетите територии. По -преди пристигат бежанци след разгрома на Македоно-Одринското въстание и след Крайовската спогодба. Кажи-речи, с общо към 3.5 млн. души, една втора България, се увеличава населението от 1903 до 1944 г.
    —цитат от коментар 38 на wanderer


    Че той плана е ясен, трябва да забацаме една национална катастрофа и оп-па - населението ще се увеличи!

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2830 Любопитно

    Кой как се усеща и за каквото се смята такова и ще бъде.
    Едните си викат че са "цървули", "мърша", "кочина", "територия" и така възпитават децата си - "българска работа" и съответно после се чудят защо им е такова и онакова битието.
    Други възпитават децата си, че имат "Zlaté české рučičky!, че е "Zlaté Česko" учат ги в къщи да се преборят за добър живот и т.н.

    И резултатите от двата вида програмиране са на лице.

    До коментар [#34] от "DDR":... Тук цървула е бил, е и ще бъде № 1.
    —цитат от коментар 37 на uhf351094494


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  42. 42 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3840 Разстроено

    Какво му е великото на тая национална катастрофа ? Българите се топим, това е крайния резултат от последните 15 години обществено политически живот у нас или , по - точно казано, мъртвило и съсипия на всички нас ! Скоро тук всички други етноси, само не и българите ще бъдат мнозинство.......

  43. 43 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#23] от "Полковник Паликъщов":

    Ма върни са, чи сън ни ма хваща без тебе тук. Айде, мани мене, ама кокошките престанаха да носят. При 20 кокошки – яйца от пазара купувам!

  44. 44 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Завръщане в България...нека се нормализира средата т.е. работещи, некоурумпирани институции и другите неща ще си дойдат на местото както стана в Чехия.

  45. 45 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    Изтрябвали са ми бегълците съдомиячи и гъзобърсачи. Да си стоят, където са.
    —цитат от коментар 8 на protoger


    Това беше контингента който тръгна в началото на 90-те, но не остана на това ниво много дълго. От хората работещи и живеещи в чужбина, които аз лично познавам и които не са никак малко, няма нито един "съдомияч" и "гъзобърсач". Отделно от това, замислете се малко, щом е толкова прекрасно да се живее тук, защо тези хора предпочитат да са "съдомиячи" и "гъзобърсачи" в чужбина?

  46. 46 Профил на ThePal
    ThePal
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Велик е само нихилизмът ни !

  47. 47 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#24] от "daskal1":

    “ младите да се реализират ”
    ——
    Ми нъл туй са усетиха мисирките … след 30 (!) годин добре известен постоянно-отрицателен годишен прираст — че младите се реализират … на Запад. Ко беше там — И ний сме дали нещо на свет…овната генетична локва

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  48. 48 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#41] от "DDR":

    четеш и не разбираш. Говоря за икономика не за кретенията. Квот разбрал това е.

  49. 49 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2830 Неутрално

    Икономиката се прави от хора, които са възпитани по определен начин, възприемат света по определен начин.

    До коментар [#41] от "DDR":четеш и не разбираш. Говоря за икономика не за кретенията. Квот разбрал това е.
    —цитат от коментар 48 на uhf351094494


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  50. 50 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#45] от "the_librarian":

    бегълците съдомиячи и гъзобърсачи.
    —цитат от коментар 8 на protoger

    “замислете се малко”
    ——
    “Замислете се”… ма верно ли смяташ, че го може туй?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  51. 51 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#49] от "DDR":

    в БГ-то възпитанието е такова - учи да не работиш! - наследство от миналото. Колко "бизнеси" са на 50-100 години в една фамилия? А за вуйчо владика да си чувал? Тъжно, но това е истината. Не сравнявай с чехите. Всяка коза за свой крак.

  52. 52 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 837 Неутрално

    От хората работещи и живеещи в чужбина, които аз лично познавам и които не са никак малко, няма нито един "съдомияч" и "гъзобърсач". Отделно от това, замислете се малко, щом е толкова прекрасно да се живее тук, защо тези хора предпочитат да са "съдомиячи" и "гъзобърсачи" в чужбина?
    —цитат от коментар 45 на the_librarian


    Аз последвах твоя съвет и се замислих бая, и се оказа, че процента на отчуждаване на резултата от труда на пролетариата е различен у нас и в чужбина. И ние може да се сравниме с такива мощни и развити капиталистически страни като Индия, Пакистан и Бразилия. И не може да се сравним напримерно с метрополиите като Германия Франция и Англия. Та види се колониализма не се е дянал никъде, а се е маскирал и на пръв поглед не личи. Та се налага чивяк да се подзамисли.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  53. 53 Профил на pox321090956
    pox321090956
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#41] от "DDR":

    Абсолютно си прав. От както се помня само слушам от всички около себе си как българите сме най-зле, колко сме прости, как не знам си какво. Непрекъснато самооплюване и изключителна токсичност. Това предимно идва от малки комплексирани душици, на които не им е достатъчно само те да са мизерни и смачкани, ами изпитват нуждата да карат и всички околни да се чувстват като тях. В коментарите много такива примери. От такава среда как очакваш да не израстнат нихилисти с нулево самочувствие и амбиции?
    Главен приоритет трябва да бъде на всеки един от нас да игнорира такива хора и същевременно да пази младите от миазмата на такива загубеняци.

  54. 54 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 674 Любопитно

    Хммм... не съм съгласен с посочените данни от НСИ* за населението на България. Към януари 1990 г. сме 8 849 730 души, а към януари 2019 г. сме 6 974 766 души. Реално напусналите страната ни в периода от 1990 г. до 2019 г. са 1 874 964 души. Данните са от НСИ* -Национален статистически институт. Как да приемам „грешката“ от един милион, че е случайна или даниите са взети от „друг източник“ на НСИ?
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.
  55. 55 Профил на lrp351097751
    lrp351097751
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#51] от "uhf351094494":

    И ти не си невинен. Вместо да искаш учиш младите на себеуважение и достойнство, ти им казваш "тъп си се родил, тъп ще си останеш." Как очакваш да се подобри нещо така?

  56. 56 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1063 Любопитно

    До коментар [#7] от "anonimnii":Толкова ни чини производителността на труда, казват икономистите и предприемачите.
    —цитат от коментар 9 на Читател

    това докато си купуват поредната лъскава играчка за няколкостотин бона , нали?!?

    Тиква под наем.
  57. 57 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#41] от "DDR":
    До коментар [#53] от "pox321090956":

    Факт.

  58. 58 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#56] от "TzZar":

    Да.

  59. 59 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4328 Любопитно

    До коментар [#26] от "anonimnii":

    Най-голям е растежа на населението в Царство България след Освобождението през 1878 г.
    =========
    Има ли нужда да ти напомням ....защо е било така.....?
    След освобождението.....семейните ценности в бг семейството са били все още идентични с тия на Империята.....
    После те постепенно изчезват с настъпването на модернизма и още няколко други фактора....

    Bukalemun
  60. 60 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#55] от "lrp351097751":
    не очаквам! От личен опит - студенти 4-ти курс "Право" - уж учат пък задават въпроси дето са с написани отговори, но няма кой да прочете. Генетично /чипът/ сме сбъркани. По-велики сме от макетата. 5% от народонаселението /суверена/ става за нещо останалото е .... Не попадат дори в оная класация на оня професор. По зле са.

  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Проблемите с демографията са на целия развит Свят, като искаме да принадлежим към тях, съответно си ги имаме тези проблеми.

    Япония, уж развита нация - същата раждаемост като нас - 1.5 деца на жена.
    Южна Корея - ооо, ужас, там 1 жена ражда 1 дете средно при 1.5 у нас. Кога ли ще изчезнат.

    Да се върнем в Европа. Германия - колкото нас раждаемост.

    Целия Юг - Гърция, Италия, Испания, Португалия имат около 1.2-1.3 деца на жена, при 1.5 при нас - по-зле са.

    Свиквайте решение няма.

    Богатите страни приемат мигранти, съответно там демографията се изменя. УК, Швеция, Германия ги дават с 20-30% вече не местно население. Айде ако е бяло от Европа бива, ама често е от Третия Свят.

    Умните и красивите по целия Свят затриват цивилизацията и се кефят даже.

    Нямаме голям избор освен да седим отстрани и да подготвим децата си за бъдещия крах.

  62. 62 Профил на ipn391097766
    ipn391097766
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#60] от "uhf351094494":

    Ами ти като си се чувстваш генетично сбъркан, бъди си такъв, но не давай генерализиращи епитети и определения за другите на базата на собствените си недостатъци.

  63. 63 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Чехите като влезеха в ЕС как така не се стопиха с 800 000? Даже населенеито се увеличава.
    —цитат от коментар 34 на DDR


    Няма такава държава от Белия Свят дето да си увеличава населението, дори и с прием на мигранти.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_and_dependencies_by_total_fertility_rate

    Е те тука чехите имат 1.71 срещу 1.58 за нас. Но да кажем нямат голяма изходяща миграция и може да имат някаква входяща.

    Но като цяло и при тях не е кой знае колко по-розово положението - топят се и те, макар и по-бавно от нас.

  64. 64 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    Всичко си е точно. Просто вървим към някакво равновесие между мераци, възможности, образование... и възраст.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  65. 65 Профил на pti531095967
    pti531095967
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като има Шиши,Прокоп,Божков,Дарина,Гриша,Гига помаци бол крадливи така ще е

  66. 66 Профил на pti531095967
    pti531095967
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като има Шиши,Прокоп,Божков,Дарина,Гриша,Гига помаци бол крадливи така ще е

  67. 67 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2830 Неутрално

    До коментар [#63] от "realguru":
    За по лесно да ползваме данни от Википедиа (инсче трябва да се ровиме из Чешкият статистически институт)
    Населание на Чехия
    1991 10 308 682
    Население на Чехия
    2020 10 700 155

    Иначе ако ти се рови -подробно рй тука:
    https://www.czso.cz/csu/czso/domov




    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  68. 68 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#15] от "Лео":

    От ковид са си заминали малко над 30000. А смъртността е проста- годишно умират 7-7.5% от хората ни над 70. С ковид 2020 са 8.3%, т.е. леко вдигане. Броят хора над 70 постоянно расте и сме от топ застарелите държави. Съответно броят умрели расте с нарастване на боря на тези умрели възрастни като цяло.

    Емиграцията ни е проблемът- младите изчезват, а и не се раждат деца.

    Ковид го направиха истерия, но реално е с ефект на по-силна вълна грип, която повлича малко повече от рисковите и за грипа групи- пределна възраст и/или тежки други заболявания. Той и да изчезне, пак ще се топим със същите темпове.

    Правителството може просто да почне да мисли как да стимулира икономиката, за да има доходи и да не се налага младите да бягат от страната и хората да не се боят да имат повече деца, защото издръжката им е прекалено скъпа.

    Иначе отиваме в спирала- все повече пенсионери на все по-малко работещи. От там не става без пълна мизерия за възрастните или много високи данъци за младите. Съответно младите бягат от мизерията и така до момент Х на зануляване- или пенсионерите независимо от осигуровките си измират от глад, или просто нацията измира от това, че има само старци на територията.

    Спасението е само едно- вдигане на икономиката и задържане на младите, докато е време.

  69. 69 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#18] от "Читател":

    В демокрация всъщност населението си расте също.

    У нас, ако имаш предвид, е лесно:
    - В соца имаше някаква икоонмическа сигурност и се раждаха повече деца- днешните остаряващи.
    - В соца нямаше емиграция освен единици избягали.
    - В соца наред с другия свят се вдигна продължителността на живота, защото новите тепнологии позволиха лечение на болести, подържане на възрастните с лекарства и т.н.

    Но то същото като бум е важало и за демокрациите допреди 20ина години.

    Просто след ръста дойде време на несигурност- имаш кредити и как ще ги изплащаш и гледаш дете, мода да си свободен- защо да имаш дете на под 40 и да не си живееш живота(Да де, ама после и инвитро клиниката не помага често....), наложи се модата да си гей и двойки с 0 биологичен шанс за деца станаха много.... Даже идеята за контрацептиви и аборти помогна много още от 80те- днес махаш детето или се пазиш, ще дойде евентуално някой ден, като остарееш.

    Не е до демокрация или диктатура, а до особености на съвремието. В Африка не са модерни, нашите роми не залитат по моди и интересно как се множат.

    Вече на ниво България бягството на младите от мизерията просто налива бензин в огъня. Но честно как да кажа на сина си, като стане на 18, да стои тук? Напротив, като знам какви да условията му за развитие тук, ще драпам със зъби и нокти да отиде да учи в чужбина и да се развива там.

  70. 70 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#54] от "робин от Крузо":

    Проблемът на НСИ не е тази грешка. В началото на 2021 по техни сметки населението е 6.91 милиона. При преброяването излизат 6.5 милиона. Няма смъртни актове за толкова хора и,ако преброяването не е тотално объркано, има едни 400000, дето са изчезнали от страната.

    Не говорим за от 1989, а от последното преброяване досега.

  71. 71 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2830 Весело

    Демек, пофготвяш се за самотни старини и скайп внуци. 😂 Че по лесно .

    До коментар [#69] от "атанас":
    "..ще драпам със зъби и нокти да отиде да учи в чужбина и да се развива там"

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  72. 72 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#7] от "anonimnii":

    Не, това е работа в сивата икономика. Почти всички фирми в туристическия и развлекателния бизнес осигуряват на минимална заплата и се доплаща кеш.
    Така е в голяма част от търговията и строителството.
    Е после реват за пенсии ама късно.

  73. 73 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#63] от "realguru":За по лесно да ползваме данни от Википедиа (инсче трябва да се ровиме из Чешкият статистически институт)Населание на Чехия 1991 10 308 682Население на Чехия2020 10 700 155Иначе ако ти се рови -подробно рй тука:https://www.czso.cz/csu/czso/domov
    —цитат от коментар 67 на DDR


    Мяза повече на стъкмистика, но да кажем че е възможно да са раждали около 2 деца на жена до скоро. Да са нямали кой знае колко напуснали и сега да имат входяща миграция я от Изток, я от Запад.

  74. 74 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2830 Неутрално

    До коментар [#73] от "realguru":

    Сега в момента три деца са си нещо нормално, на четири никой не се чуди. Така е ситуацията в терена на место. Има и с по пет деца (вкл наша роднина) и с повече. Въпрос на чип.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  75. 75 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    С най-малкото население от 70 години насам, България има най-големия БВП в историята си. Това е китайският модел, който построи комунизма там. Това е печелившият модел.

  76. 76 Профил на 681.
    681.
    Рейтинг: 183 Неутрално

    Истинският проблем не е в намаляването на броя на населението. Тя и Ирландия се бе стопила до 1.5 милиона, но не изчезна. Това което може да ни убие е подмяната с примитивно такова - цигани и/или мюсюлмани. Този процес трябва да бъде прекратен незабавно.

    Няма мрак, който светлината да не може да разсее.
  77. 77 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2445 Любопитно

    Кой как се усеща и за каквото се смята такова и ще бъде.Едните си викат че са "цървули", "мърша", "кочина", "територия" и така възпитават децата си - "българска работа" и съответно после се чудят защо им е такова и онакова битието.Други възпитават децата си, че имат "Zlaté české рučičky!, че е "Zlaté Česko" учат ги в къщи да се преборят за добър живот и т.н. И резултатите от двата вида програмиране са на лице.
    —цитат от коментар 41 на DDR


    Ами и Вие това правите. Величаете чехите и постояно оплювате българите включително в този пост. Чех ли сте?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  78. 78 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#73] от "realguru":Сега в момента три деца са си нещо нормално, на четири никой не се чуди. Така е ситуацията в терена на место. Има и с по пет деца (вкл наша роднина) и с повече. Въпрос на чип.
    —цитат от коментар 74 на DDR


    Какво казва чешката статистика за показателя раждаемост, щото по разни международни данни я дават 1.7. Което пак си значи стопяване.

  79. 79 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#24] от "daskal1":

    Покаазателите за фертилност в Уорлдометър и Уикипедия, които сте цитирали, са неверни. Те са оценки на някакъв швед, който не познава дори статистиката на собствената си страна, за която точните показатели за фертилност са изчислени за периода от 1750 година насам още преди 120 години.
    За България от началото на 20-титези "оценки" се разминават с 10-15% от точните изчисления, които за България са направени още към 1930 година.
    Към 1905-6 година тоталният коефициент на плодовитост в България е 6,95 , а не 5,80 както е дадено в Уикипедия.
    И много ми е интересно по какъв начин шведът е изчислил тоталният коефициент на продовитост за 1875 година, когато нито България съществува като държава, нито има статистика за ражданията и умиранията.
    Доколко фалшиви са "данните" от Уикипедия се вижда, че според тях няма намаляване на тоталния коефициент на плодовитост през военната 1913 година1 през която броят на ражданията намалява с 40%!
    Няма намаление и през 2016-2018 година, когато раждаемостта намалява с 50-60%. Просто е прокарана някаква плавна линия между нивото за 1910 и 1920 година.

  80. 80 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#38] от "wanderer":

    Не преувеличавайте - след войните в България идват около 250 хиляди бежанци. Преброени са специално през 1926 година. Това е 5% от населението на страната. За сравнение в Гърция през 1928 бежанците са 25% от населението на страната.

  81. 81 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#54] от "робин от Крузо":

    Хайде сега вижте и колко повече са починалите от родените. И имайте предвид, че оценките на НСИ при всяко преброяване се оказват преувеличени, защото миграцията не се отчита добре. През 2011 населението се оказа със 150 хиляди по-малко, отколкото според оценките на НСИ - със 190 хиляди по-малко на възраст до 55 години и с 40 хиляди повече във възрастите над 55 години. При миналогодишното преброяване населението се оказа с 350 хиляди по-малко от оценките /въпреки, че 618 хиляди бяха прибавени служебно - регистрираните в съществуващи жилища, в които никой не се е преброил нито онлайн, нито чраз преброител/ . С хиляди по-малко във възрастовмите групи до 65 години /около 150 хиляди до 18 години и около 250 хиляди на 18-65 години/ и с 50 хиляди повече над 65 години.

  82. 82 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#63] от "realguru":

    Тоталният коефициент за плодовитост е изчислен при преувеличена численост на жените във възрастовите групи между 15 и 50 години, която влиза в знаменателя на повъзрастовите коефициенти за плодовитост, които се сумират за да се получи тоталният. Според преброяването от 2021 се намериха с 250 хиляди души по-малко на възраст между 18 до 65 години, най-вече от 18 до 50.
    Реалният тотален коефициент за плодовитост у нас е около 1,7.

  83. 83 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#70] от "атанас":

    Просто много хора напускат страната или се връщат в нея, без да регистрират това. Това не е само българско явление - затова именно се правят преброяванията по света. През периода между тях се правят изчисления въз основа на предишното преброяване, като се изваждат починалите, прибавят новородените, прибавят се регистрираните имигранти и изваждат регистриралите се емигранти.
    Въпрос е, обаче, колко от прибавените служебно 618 хиляди, не преброени нито онлайн, нито чрез преброител, са реално в страната или просто още са регистрирани в нея.

  84. 84 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#71] от "DDR":

    Не ми се ще, но маю така ще стане.

    Виж, какво би избрал ти при днешния избор? Детето ти да остане в страна с ниски доходи и огромен брой пенсионери, които за издръжка трябва да му взимат огромна част от дохода, а на старини да е окаян пенсионер с 500лв пенсия и на 5000 да е внасял, или да го пратиш поне да се оправи? При това малцинството и то расте ударно и отива към мнозинство.

    Е, не мога да му го причиня.

    Има време още да е тук. Грам не ми се вярва да се почне оправяне на държавата. Нямаме политици с желание да променят нещо. Имаме си клиентелисти, което гледат днес да напълнят джоба. И предните, и тези нямат разлика в това отношение. А на ниво държава за съжаление политиците водят парада.

  85. 85 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#73] от "realguru":

    Така е. Естественият прираств Чехия за 30 години от 1990 до 2020 вкл. също е отрицателен: минус 157 479. Но само за 19 години от 2002 до 2020 вк. в Чехия са дошло с 549 076 души повече, отколкото са напуснали страната.

  86. 86 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#76] от "1908":

    Никога населението на Ирландия не се е стапяло до 1,5 млн. Най-малко е било то през 1930 - 2,93 млн.

  87. 87 Профил на Преkрояваме Парцалите
    Преkрояваме Парцалите
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    При киро всияки българи искали да се върнат

    ама нямало билети

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
  88. 88 Профил на cose
    cose
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#82] от "Patsis":
    За съжаление реалният тотален коефициент на плодовидост е около 1.50-1.55 дори и на фона на намаленото от преброявеането население от 6.5 милиона.
    Причината е прозаична - НСИ просто брои около половината от родените в чужбина в текущата статистика.
    Тази чистка на 150 000 души под 18 години не е само заради емиграция, но и заради текущо броене в страната на родени в чужбина всяка година между 2011 и 2021.
    Гр. Пловдив например по статистика от 2013 г. имал родени 3600 души, а 2020 г. влизат в първи клас 2900 деца.

  89. 89 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Никъде не виждам какъв е броят на малцинствата? Но си мисля - още ли ще се отнасяме към мигрантите с омраза? Защото дори и мъжете да започнат да раждат (фигуративно казано, разбира се), надали ще обърнем числата в желаната посока.

  90. 90 Профил на cose
    cose
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#67] от "DDR":
    2021 г. Чехия има вече 10 524 167 души на преброявнето или със 176 000 по-малко от рекущата статистика на 2020 г.

  91. 91 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#31] от "Читател":

    > Така и не ми стана ясно защо населението не се топи, дори при затворени граници, по време на диктатурата.

    Не че нещо, ама Народната Власт е установила че нещата в Оградената Зона не вървят на добре още около 1960-та.

    ---

    В края на 1960-те години Кубадински се налага като водещ партиен авторитет в областта на семейната и репродуктивна политика. Във връзка с опасенията от бързо намаляващата раждаемост в България, през 1967 година предлага пълната забрана на абортите по румънски образец, но предложението му е прието само частично.[2]

    Цитатът е от:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Пенчо_Кубадински

    કટાક્ષ
  92. 92 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#31] от "Читател":

    А ей тук един колега беше описал какви са дългосрочните причини за видимите в момента проблеми:

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2018/03/24/3151661_da_si_bolen_v_bulgariia_i_v_germaniia_priliki_i_razliki/

    ----
    За високата смъртност у нас е "виновна" високата раждаемост в миналото. През 1930г. са родени 180 000 бебета, военната 1940г. 140 000, през 1952 е върхът 182 000, а през 1960г. броя постепенно спада през годините до 140 000 бебета. Тия хора не са могли на времето да емигрират през соца, а сега си отиват по естествени причини. Повече от 2млн. и то млади хора емигрираха и раждат в чужбина. У нас в момента се раждат 65-70 хиляди бебета, а умират най-вече родените в големи бройки набори (1930-1950) по около 120 000.

    કટાક્ષ
  93. 93 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#31] от "Читател":

    Преди 55 години е било ясно какво предстои - че овчичките не изпитват желание да раждат агънца в тази кошара.

    ----

    Член е на Политбюро на ЦК на БКП повече от двадесет години. Бил е министър и заместник министър-председател. В края на 1967 г. представя обширен доклад, посветен на демографското развитие на България. В него са очертани тревожни тенденции: намаляване на раждаемостта и оттам – опасността от намаляване на българското население в по-далечна перспектива. Въз основа на този доклад е изработена стратегия за поощряване на раждането на трето дете и облагане с "ергенски данък" на неженените и бездетните.

    કટાક્ષ
  94. 94 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#90] от "cose":

    Същият проблем като в България - идващите в страната чужденци се регистрират, защото им трябва разешение за пребиваване. Напускащите страната не си правят този труд.

  95. 95 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#88] от "cose":

    Дали реалният коефициент на плодовитост е 1,5 или 1,75 не играе роля.
    Възрастовата структура на България е толкова деформирана, че ако съжителството с коронавируса продължи, ще е необходимо коефициентът на плодовитост да достигне 4,3 деца на жена за да се изравни броят на новородените с починалите. Ако пандемията престане и се върнем към предишното ниво на смъртност ще е необходимо коефициентът на плодовитост да достигне 3,1 за да няма естествено измиране на населението.

  96. 96 Профил на fpr291091676
    fpr291091676
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "Nedyalko Lazarov":
    "България несъмнено е по-богата страна от Нигерия. В България на етническа българка се падат по 1.2 раждания. В Нигерия -5.2.
    През 1900 година населението на Африка е 100 милиона, а на България около 3.5 милиона. Днес населението на Африка е 1.216 милиарда.
    Оцеляване на най-приспособимите."

    Значи може да се преселиш в Африка да събереш впечатления от първа ръка.
    на мени без да ходя там, ми е ясно че количестово без качество, е равно на варварщина и нищета.

  97. 97 Профил на fpr291091676
    fpr291091676
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "НеКой":

    "Според мен 50-60 % от това се дължи на влизането ни в ЕС, това си е данък ЕС на практика, тези хора са в Англия, Германия, Италия, Гърция, Испания, Франция, Белгия, има и в САЩ разбира се. Останалото си е ниска раждаемост и висока смъртност поради застаряващо население и нездравословен начин на живот. Но ниската раждаемост пак е до голяма част следствие от миграцията към Европа."

    Не, това е данък национално предателство и хиляди го платиха заради личните интереси, алчност и примитивизъм на нискочели местни диктатори, мафиоти и ченгесари.

  98. 98 Профил на pox321090956
    pox321090956
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#84] от "атанас":

    Доста глупава стратегия. Точно по западните държави те доят като крава за социалните им системи. Малцинства растат в пъти по-ударно именно там и като цяло нещата плавно си вървят към по-зле и по-зле в демографско отношение абсолютно навсякъде. И в крайна сметка, емигрантският живот си е е до голяма степен мизерен и самотен, дори и да си финансово и материално подсигурен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK