МПО в Канада до Конгреса на САЩ: Несправедливостта срещу македонските българи трябва да бъде поправена.
Новата "македонска" етническа идентичност беше замислена в Югославия като изкуствена подмяна на ясно изразеното ни българско самоопределение. Кампанията срещу македонските българи е кървава от самото си начало, остава насилствена и продължава с десетилетия. Концентрационните лагери бяха претъпкани с македонски българи, а училищата бяха натоварени със задачата да промиват мозъци навсякъде в комунистическия свят. Кампанията имаше ясна цел да превърне нашата регионална македонска идентичност в етническа.
Няма оправдание българската историческа идентичност да бъде изкоренена от училищата и учебниците, а на децата ни да се внушава версия на нашата история, която е обидна за нашите предци. Правата на човека означават толерантност и взаимно уважение!
Несправедливостта, извършена спрямо македонските българи, е пример, който ви призоваваме да не подценявате.
Това се казва в писмо до Конгреса и Държавния департамент на САЩ на МПО „Правда“ в Торонто, специално изпратено до БГНЕС.
МПО е най старата и най-важна македонска и българска политическа организация в САЩ и Канада. Тя е основана през 1922 г. и неин печатен орган е вестник „Македонска трибуна“. МПО е вярна на заветите на Гоце Делчев, Тодор Александров и Иван Михайлов.
Писмото е реакция на опита за прокарване на резолюция от про-скопските среди за честване на "македонска идентичност" различна от българската. То е подписано от Александър Караджов, който е внук на дееца на ВМРО Иван Караджов, композитор на „Тих бял Дунав“. Агенция БГНЕС публикува пълния текст на писмото на МПО „Правда“.
„ДО ЧЛЕНОВЕТЕ НА КОНГРЕСА НА САЩ
ДЪРЖАВЕН ДЕПАРТАМЕНТ НА САЩ. Почитаеми председател на Камарата на представителите,
Уважаеми членове на Конгреса на САЩ, обръщаме се към Вас с това писмо като членове на МПО "Справедливост" - Торонто, клон на Македонската патриотична организация в Съединените американски щати и Канада - една от най-старите организации на македонците в Северна Америка, която тази година празнува сто години от основаването си през 1922 г.Първата значителна група македонски българи от трите географски области на Македония, обхващащи части от днешните Гърция, България и Северна Македония, достига до САЩ и Канада през първото десетилетие на ХХ век. Оттогава ние сме част от социалната тъкан на САЩ и Канада чрез мрежата на нашите македонско-български църковни общности и чрез сдружаването в различни организации.продължение на десетилетия имахме щастието да можем свободно да празнуваме своята идентичност и да работим за постигането на нашата основна цел - свободна и независима Македония, в която всички нейни етнически групи, включително преобладаващата българска, да се ползват от предимствата на демокрацията, недискриминацията и върховенството на закона.Исторически погледнато, новата "македонска" етническа идентичност беше замислена в Югославия като изкуствена подмяна на ясно изразеното ни българско самоопределение с иначе силната ни македонска регионална идентичност - кампания на етническо инженерство, започната в навечерието и по време на Втората световна война от Югославската комунистическа партия и нейните съюзници. Тя имаше дълготрайни последици в тогавашната Народна (по-късно Социалистическа) република Македония - част от управляваната от комунистите Югославия. Кампанията е кървава от самото си начало, остава насилствена и след това и продължава с десетилетия. Концентрационните лагери бяха претъпкани с македонски българи, а училищата бяха натоварени със задачата да промиват мозъци навсякъде в комунистическия свят. Кампанията имаше ясна цел да превърне нашата регионална македонска идентичност в етническа, като във фокуса ѝ беше да се изкорени традиционната българска национална принадлежност на населението ни. Тази политика, провъзгласена за "македонизъм", беше изградена за сметка на историческото наследство на съседните държави - най-вече на Гърция и България. И включваше ключов инструмент - "македонският" език, новосъздаден с декрет през 1944-1945 г. и базиран на местния вариант на българския език, говорен от нашите предци.............................
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"България не е "пасивен реципиент" на византийското културно "облъчване", а "съперник на Византия" в политическо и културно отношение. Усвояването на византийските образци не е механичен процес, а творчески. Като втори център на православната цивилизация, България посредством християнизацията и религията на българската църква и литературната и преводаческа дейност, активно разпръсква просветата и културата сред славянските и други народи на Балканите и Източна Европа".
Хубав цитат но не мога да разбера какво общо има с Македония чиято идентичност се обосновава на антибългаризма както украинската на русофобията.
В Дневник няма да го прочетеш, но Иво Прокопиев има малко алъш-вериш (бизнес) в Бивша Югославска Република Северна Македония та ..... човекът си гони икономическите интереси.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Някои хора така и не разбраха, че не всичко е пари... А и какви пък толкова пари и икономика ще видим от СМ в ЕС, може да сме на минус дори. В същото време говорим за култура... Тази култура в СМ се основава върху антибългаризъм. Хубавото е, че хората като автора в България са малко.
"Идеализираното минало ще реши ли икономическите проблеми, ще ни помогне ли да живеем по "европейски"? "
Отговорът е НЕ, но какво да очакваме от държава, която в последните 30 години, основната и политика е да измисля, преиначава и краде история и да помпа национализъм? Имам предвид Македония. Какво може да се очаква от такава страна в ЕС, освен да краде еврофондове и да лъже за това? По-добре да ЕС да и дава пари, ако толкова му е важно, но да я държи извън съюза, за да не деморализира останалите и да не вкарва още национализъм и етнически конфликти.
До афтурчето. Нека ми изрови каквато и да е карта историческа отпридш 1944 г па която има държавно образование Македония. Не визирам дйржавата на Александър Македонски, която пък няма нищо общо сйс западните ни съседи.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Първо - каква всъщност е идеята на този текст? Да ни се каже, че бита ни мирише на вкиснато и невежество? Че македонските историци са по-компетентни от българските си колеги? Какво?
Второ - защо в медиите в Северна Македония няма да прочетем подобни текстове?
Трето - относно въпроса "Българин ли е бил например българският цар Самуил?" А сърбин ли е бил например сръбския цар Стефан Душан? А Борис III? Неговият син Симеон? Англичанка ли е била например британската кралица Виктория?
Иначе казано, патриотизмът и национализмът е едно, но кражбата и фалшифицирането на история на държавно ниво през 21-и век е нещо от съвсем друго ниво и много по-проблематично.
Преподавател в бургаския свободен и доктор по руски - еманацията на новия умно красавец, пардон списвач срешу хонорарче от някое нпо! Ако му дам 100 кинта, дали ще напише, че майка му и да е била порядъчна жена - какво от това, като в реалността има син като него? Или и за по-малко ще се навие?
Такива като този громяха врага с партиен билет и твърдяха, че партията е права, дори когато греши, преди 35 години, сега им плащат от Северна фиромия и козяк и резултатът е настоящият пасквил!
Ъхъ ,това със снопчетата пръчки на Кубрат ми е любимо 😀 някой му е светил и записвал на прабългарски какво бил казал Само не казват в коя част на Азия се развива това свещенодействие и как е стигнало до нас Всъщност знам ..легендата е открадната от Холандия ли беше Белгия ли беше важното е да се облъчват децата
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
1 Да гледаме в бъдещето - чек; 2. Който държи на историята си е патриотар-чек; 3. Ние сме ганьовци, ако бяхме европейци щяхме да разцелуваме българомразците - чек; 4. Грант - преведен; 5. Душа - продадена.
Сега всеки ден , всеки час у нас има материал .Ма не се спират евридей плюнки храчки по македонците Пишман историци на които са раздадени титлите по живково време бранят българщината с цената на" честта си "...Лъжат та се късат ,взимат едно цитатче и го въртят до посиняване ,а цитатите които не им изнасят се премълчават ...Е как да кажеш на българина че Гоце Делчев е считал България за враг и националшовинисти ,които трябва да стоят далеч от Македония ...някак не върви https://www.clubz.bg/123821-dneshniyat_balgarski_i_dneshniyat_makedonski_gotse
"един ограничен бит, миришещ на вкиснато и невежество". И този и драскачите от ДВ не разбраха, че не трябва да ни досаждат с личните си спомени от ходенето на село при баба и дядо.
Иначе статията е толкова жалка и претенциозна, явно нивото в БСУ е отчайващо, щом се задоволяват с такива преподаватели.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Има някои верни неща, но като цяло комплексарщина и нихилизъм. Изобщо в нашето общество има две фракции - прости патриотари и крайно комплексирани нихилисти - и двете еднакво вредни и отвратителни. Феномен е, че у много, да не кажа повечето хора двете неща се съчетават по необясними начин. Те са хем шумни патриоти в кръчмата, хем пълни нихилисти на улицата и в обществото.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Антибългарска статия. Поредно ломотене в множествено число как трябва да гледаме само икономически интереси като някакви продажници. Без история си никой като човек и като държава.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сър Тойнби: "България не е "пасивен реципиент" на византийското културно "облъчване", а "съперник на Византия" в политическо и културно отношение. Усвояването на византийските образци не е механичен процес, а творчески. Като втори център на православната цивилизация, България посредством християнизацията и религията на българската църква и литературната и преводаческа дейност, активно разпръсква просветата и културата сред славянските и други народи на Балканите и Източна Европа"...това е положението! Колкото и да им е мъка на северните.
В цяла Европа от време оно няма етнически царе/крале -благодарение на династичните бракове. Така че, за пиназнайвсщите историята -драма и новина няма. За владетеля е важно, каква е титлата -цар/крал на ....
До коментар [#35] от "log_on": "Ами не е бил българин. Арменец е бил. Всъщност бг цар етнически българин БГ няма от времето на Петър 1. Та до днес така."
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
В цяла Европа от време оно няма етнически царе/крале -благодарение на династичните бракове. Така че, за пиназнайвсщите историята -драма и новина няма. За владетеля е важно, каква е титлата -цар/крал на ....До коментар [#35] от "log_on":"Ами не е бил българин. Арменец е бил. Всъщност бг цар етнически българин БГ няма от времето на Петър 1. Та до днес така."
Именно. Затова тези царе си имат хилядолетни родословни дърва ,а масата е без значение /в повечето случаи и дядо ,та и баща си не знае/,в това число и бг масата. Тя е била инструмент за постигане на частни интереси,които са си били чисто меркантилни. Та чудя се как тази маса се асициира с хилядолетна история като ролята и е била като на бройлер на благородническата трапеза.
Браво Чоки че си прочел статията от линка . Има "хляб"в тебе . Ама има и по важни цитати от документите на ВМРО които се намират в Скопие а те са стряскащи ...като този България е враг
До коментар [#42] от "log_on": И аз се чудя на северомакедонската маса, защо толкова напъва, Самуил титулован като български цар да го преквалифицират на македонски... Като променят една историческа истина по добре ли ще живеят?
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Сухиванов, ти поне изглеждаше интелигентен човек, до днес. Та, от цялата статия, девизът е, и да е българско, какво от това, т. е., дай ние да се откажем от всичко наше, да се откажем дори от хора, които до последната капка кръв са били българи, само и само другарите в Скопие да са доволни?! Изкара "логика"! "И да е българин - какво променя това?" Що не си го зададеш този въпрос към себе си!?
Идеен "враг" на политическа основа. То и сега се делим на такива в България, а и навсякъде по света: либерали и консерватори, леви и десни, комунисти и фашисти, монархисти и републиканци, националисти и глобалисти / интернационалисти. Винаги е било така. Не виждам нищо ново за мен.
Ние българите лесно ще признаем горното, ако македонските историчари тръгнат в тази посока. Въпросът е, че те настояват за съвсем други неща и имат страх да го направят.
Ами и на тях им се чудя. Но явно си са същите цървули като българите ,когато става въпрос да се ''отъркат'' между хилядолетните. А в същото време са на дъното на всяка класация по балкански. п.с. Може би защото Самуил е роден и умрял в днешно македонско. А титлата цар я получава като благодарност от скопения Роман, задето Самуил го е приютил в Скопие след византийския плен и след падането на Преслав през 971-ва г.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Аз не мога да разбера, защо продължава да се натяква, че "делим" или "спорим" с титомакедонците историята.
Отродените след 1944 български "копелета" на руския Коминтерн нямат факти или доказателство за каквото и да било.
Съответно - вето и изчакване да им узреят пъпешите. Но българското твърдоглавие, съчетано със сръбската пропаганда, бой и шовинизъм са ги превърнали в нещо, което е малко вероятно да увре.
Четете мемоара на Сотир Тренчев, всичко е написал, както го е видял човека.
Голямата истина: Геноцидът на българите във Вардарска Македония
"Ако позволим във Федерална Македония български вестници, няма да има кой да чете македонските; ако позволим на хората там да се наричат българи, няма да има македонци; ако позволим да се отворят български училища, ще останат празни македонските... Това е всичко така, защото македонците още обичат много българите."
"Любовта на "македонците" към българите значело - шовинизъм. С по нататъшното превъзпитание на "македонците" се създава македонска нация."
Митко (Димитър) Зафировски (Зафиров) - комунист и сърбоманска подлога, от най-гнусните безродници.
Северомакедонците би трябвало да се придържат към историческата истина - а тя е много проста. Самуил е коронован за български владетел не зависимо какви легенди имат за произхода му, столицата на България е била за известно време в Охрид, независимо на чия територия се намира сега. Това би трябвало да пише в учебниците им по история ако се смятат за европейци по дух и мислене. Останалото са приказки за матряла. Невиждам, какво толкова ще им стане, ако това пише в учебника им по история? Коронован ли е Самуил за булгарски цар - коронован е Столицата на България била ли е в Охрид - била е Къде им е проблема?
До коментар [#44] от "DDR":Ами и на тях им се чудя. Но явно си са същите цървули като българите ,когато става въпрос да се ''отъркат'' между хилядолетните. А в същото време са на дъното на всяка класация по балкански.п.с. Може би защото Самуил е роден и умрял в днешно македонско. А титлата цар я получава като благодарност от скопения Роман, задето Самуил го е приютил в Скопие след византийския плен и след падането на Преслав през 971-ва г.
Е, ти представяш ли си в македонските учебници да пише, че Охрид е бил столица на България?! Това ще е взрив на атомна бомба в главата на индоктринираното маке!
Каква е целта на автора, както и много други, като него - да ни накара да се съгласим на всичко, само и само македонците да влязат на всяка цена в ЕС, ли?!Или да ни убеди, че не бива да мислим за нас, като българи, да не се интересуваме от историята си, а може би - да се откажем от миналото си?! Не разбирам подобни нему - има достатъчно факти, документи и свидетелства, как е създадена македонската нация, езикът им! И нека се наричат както си щат, да се смятат за основатели на света или каквото и да е, но нека не крадат от нас!Гърците ясно показаха как се прави - дългогодишна изолация, вето и неотстъпчивост.И нито американци, нито който и да е успя да ги пречупи, и днес античната линия е спряна в Македония, няма нито Филип, нито Александър Македонски.
Каква е целта на автора, както и много други, като него - да ни накара да се съгласим на всичко, само и само македонците да влязат на всяка цена в ЕС, ли?!Или да ни убеди, че не бива да мислим за нас, като българи, да не се интересуваме от историята си, а може би - да се откажем от миналото си?! Не разбирам подобни нему - има достатъчно факти, документи и свидетелства, как е създадена македонската нация, езикът им! И нека се наричат както си щат, да се смятат за основатели на света или каквото и да е, но нека не крадат от нас!Гърците ясно показаха как се прави - дългогодишна изолация, вето и неотстъпчивост.И нито американци, нито който и да е успя да ги пречупи, и днес античната линия е спряна в Македония, няма нито Филип, нито Александър Македонски.
Каква е целта на автора, както и много други, като него - да ни накара да се съгласим на всичко, само и само македонците да влязат на всяка цена в ЕС, ли?!Или да ни убеди, че не бива да мислим за нас, като българи, да не се интересуваме от историята си, а може би - да се откажем от миналото си?! Не разбирам подобни нему - има достатъчно факти, документи и свидетелства, как е създадена македонската нация, езикът им! И нека се наричат както си щат, да се смятат за основатели на света или каквото и да е, но нека не крадат от нас!Гърците ясно показаха как се прави - дългогодишна изолация, вето и неотстъпчивост.И нито американци, нито който и да е успя да ги пречупи, и днес античната линия е спряна в Македония, няма нито Филип, нито Александър Македонски.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сериозно Сотир от горно нанадолнище срещу професор по история който пише книга подкрепена с документи и ще я разпостранят в Европа Вече се пише на италиански . Ключовата дума за геноцида на българите е" ДОКУМЕНТИ" а не свободни съчиненя
Самуил,децата му, братята му , баща му и племенниците му са родени в Средец(Дн.София)! ФАКТ! .................А Средец е наричан така от българите защото е по средата на българските земи!
Истината за снопа( фашио) пръчки ( има вариант и със стрели) е друга! Събрал Кан Кубрат синовете си с педагогична цел и и казал на най- големия Батбаян, който като най-голям бил и най- силен : - Вземи една пръчка (стрела) и я счупи! Батбаян бързо я счупил. Кубрат след това му показал дебел сноп( фашио, тва го пиша заради идиота eog58108355 , да се кефи) пръчки и му казал : - А сега пробвай да счупиш този сноп! Батбаян хванал снопа и него го счупил без проблем. Настъпило неловко мълчание. Кубрат мислил , мислил и накрая казал: - Батбаяне, Батбаянеее, говедо си беше и говедо си остана! Тоя виц скоро го четох и много ме равесели!
Няма лошо да се изказват всякакви мнения, ама не е зле човек да си задава въпроси и някакси да се аргументира, като пише нещо. Три от най-недомислените неща в написаното от г-н Сухиванов, според мен:
1) "... светът се променя със светлинна скорост и ще оцелеят не нациите с висока раждаемост, а с високо образование и култура." Дали е така? Щото става дума за бъдещето все пак. Оттам ли се връща г-н Сухиванов, че така добре знае какво ще стане и е толкова "в час", но не намира за нужно да обясни твърдението си, меко казано съмнително предвид историята и настоящето.
2) "... православни скотове ..." Благодаря на г-н Сухиванов за отношението, наистина помага да се разбере откъде всъщност идва, но все пак да попитам - обидата към нашата вяра е сметната от него за правилна / нужна / полезна, защото ...?
3) "Идеализираното минало ще реши ли икономическите проблеми, ще ни помогне ли да живеем по "европейски"?" Интересно ми е на кого си представя, че говори с това "ние" г-н Сухиванов. Икономическите проблеми си ги решавам сам, както всеки впрочем, включително и той. И живея и по "европейски", и не по "европейски", изобщо както смятам за хубаво. Ако махнем историята и езика, май нямаме нищо общо с него, а гледам, че да държа на общата ни история май му пречи. Е, прав му път тогава, ама дано не прави повече грешката да ме брои в неговото "ние". С такива като него няма "ние".
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it
https://archive.org/details/cu31924027451032/page/n228/mode/2up
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не ти и трябва, може да минеш само по болднатото и ще схванеш есенцията. Ганьо е прост, смърди на чесън, слуша чалга, както обикновено не схваща, че всъщност е фашист, хомофоб и идиот. Освен това Ганьо скоро ще изчезне, ето цитат: "В час ли са, че светът се променя със светлинна скорост и ще оцелеят не нациите с висока раждаемост, а с високо образование и култура..." Т.е. на Запад се размножават вече на културни начала, а не на полови, и затова Те ще оцелеят, а Ганьо не. То не че Ганьо много деца прави, но пък и не осиновява камбоджанчета, защото е нецивилизован и расист и отрича, че е провел геноцид над македонското население, а това го прави и бял супермасист (освен дето е хомофоб, фашист и идиот). Но е време да се поучи и разкае. Горе-долу това е.
Чета ги за вашите българските зверства пишат И не съм никакъв Стюпи . Този Стюпи го знам от няколко месеца от както пиша тук и разбрах че имаме диеметрално различни мнения Аз съм конесрвативен човек против здравния фашизъм ,силно вярващ и религиозен с добро семейство ... и за разлика от Стюпи не си късам нервите с българските политици защото не ме вълнуват много и са ми ясни .
Това е ясното доказателство, колко е важно да знаеш историята, в разрез с вътрешното противоречие на автора си. Фашите нямат нищо общо с хан Кубрат, Иванчо е откраднал урока на Костадинов и си го е пригодил за своя употреба.
Не съм съгласен и със събарянето на паметници, това е вандалщина и варварщина, това са вършили вандалите в Рим и по-рано християнството със статуите на гръцките и римските богове - махали са им главите.
Ако фашиста претендира за някаква култура, нека той да си направи статуи и архитектурни паметници. В дълбочината на времето вандал е нарицателно не на новата прогресивна култура, а на погребване на голям културен пласт. След 1000 г точно такава конотация ще има думата Демократ - това ще са онези, които почти ще са изтрили човешката цивилизация с третата си световна война. Като искаш да се самоутвърдиш изграждай своята култура, не руши чуждата, това е минало колкото и да го обвиняваш нито ще го върнеш, нито ще го накажеш, наказваш единствено себе си. Освен това е нагло ципа от 10% симпатизанти на вандалщината да налагат собствения си дневен ред на останалите 90%, това вече е истинската диктатура и фашизъм, абе кой си ти, че да решаваш какво да стои и какво да се разруши. какво си изградил в живота си?
Но както и да е, да не влизаме в исторически хроники, автора няма да разбере, той няма усещането за историчност. Между другото Вацев разисква точно този проблем, който посолството се опитва да ни наложи, за тях историята на подчинените племена е нещо което трябва да отиде в килера.
Иван трябва да разбере, че не можеш да продаваш бъбреците на майка си, защото утре няма да има какво да продаваш. Тоест не може да отричаш историята, защото в интерес на посолството историята пречи за интереса на САЩ РСМ да влезе в ЕС. Утре пък ще твърдиш точно обратното ако на посолството интереса го предположи. Това са течните хора, които имат позиция от днес за утре, нямат корен. Такива са слугите, каквото им каже господаря, мнението им не означава нищо, защото утре може да е сменено на 180°, като Кунчев, който преди година отричаше маските после стана върл техен почитател.
Съдбата на слугата, това трябва да чете Иван за да види на къде се запътил, но с лековатото си отношение към историзма, няма да му се отдаде.
Основната идея на г-н Сухиванов е: Да оставим миналото, да мислим за бъдещето.
Хубава мисъл, бъдещето правим сега и от настоящето зависи какво ще бъде. Не е лесно да го видим и да го направим такова, че да не страдаме от него ние и съседите ни.
Г-н Сухиаванов си е въобразил , че знае рецептата. Тя не е нова, поне на 30 години е, ако не и на 75. Приложи я първият български презединт г-н Желев - да признаваме и уважаваме безусловно всички щения и претенции на северномакедонските ни роднини.
Криворазбраното ни благородство, а по същество - наивност - от онова близко минало ни доведе до сегашното настояще, а до какво ще ни доведе ако продължим с него, страх ме е да го помисля. Добре, че има сред нас такива, които опитват, според мен - по-добре от г-н Сухиаванов.
Ще цитирам тезата на Иван Симеонов от Бургас. Чета блога му като анонимен посетител.
18.11.2020 18:58 - Македонийо, какво да те правим Автор: leonleonovpom2 Категория: История Прочетен: 2896 Коментари: 22 Гласове: 39
Последна промяна: 18.11.2020 20:52
"Мнозина капацитети се изказват и то диаметрално противоположно? От-да покажем характер- до- да им легнем ,буквално! ? В името на благото но Европейският съюз! Там нали ще сме заедно? Защо да им пречим,да бъдем заедно там? Правим лошо впечатление на останалите, с дребнавостта и със заядливостта си! Да покажем благородство! Така, като се замисли човек, имат основание подобни приказки!
Но дали се покриват те с реалната действителност? Е, направихме капитална грешка с прибързаното ,без никаква обвързаност заради него,признаване на Македония !Един вид, добри познати ни сте, но си вървете в къщата, не сме близки роднини! Да ги поканим в нашата или поне да я чувстват като наша!? Е, направихме добро, от благородство! Все пак, угодихме им! Но никой не прави добро на някого с очакването, той в знак на благодарност, да му лепне мазна храчка в лицето? С думите ,че си окупатор, фашист, татарин и тем подобни? Сега искат ново добро, да бъдат с нас в ЕС! Много хубаво, ще сме най- после заедно!
Но нека погледнем какво означава заедно в подобни формации?
1/ По времето на Хрушчов Крим е в Русия, административно! От присъединяването му към Руската империя,той винаги е в границите на Русия !Хрушчов прави промени и го присъединява към Украйна? Има несъгласие,поради причините , посочени по- горе! Хрушчов, той самият е украинец, опонира с думите, че какво значение има толкова ,в чии граници ще бъде Крим, нали всички републики са в СССР? Е, преминава в Украйна. Да, но като се разпадна СССР, Русия се сети ,че Крим е бил неин и силово успя да си го върне!
2/ Северна Добруджа ,по силата на решенията на Берлинския конгрес, трябва да бъде върната на България през 1979 г. За чест на Т. Ж., той повдига този въпрос пред Леонид Брежнев! Ще си взимаме ли Северна Добруджа? Брежнев мълчи малко и казва ,че няма смисъл да се разбутват нещата! Нали всички сме в Социалистическия лагер! Има ли някакво значение къде е Северна Добруджа? Няма, нали? Да но се оказва ,че има и то много голямо! След като се разтури Соцлагера! Сега ,не само ,че не сме заедно със Северна Добруджа, но и никога няма да бъде наша! Дори и с йезуитското - ама и Румъния е в ЕС !Ами да види соцлагера и СССР къде са, сочещия този аргумент!
3/ Сега, да преглътнем обидата и джентълменски да дадем зелена светлина на Македония за членство в ЕС Там ще сме заедно и ще се прегръщаме като най- близки роднини!? Най- после!
Само ,че сега ще проработи тъпата гръцка уловка с името на държавата! Там, в ЕС ще се събератСеверна и Южна Македония! Те също ще бъдат заедно! Гърция, с малка част от харизаните стотици милиарди, отдавна е стъпила здраво икономически в "Северна" Македония! Владее я над 50%! Ние нямаме и десета от процента! А който владее икономически една държава, той диктува и поведението и в политиката! Там няма приятелство, братство ,има интереси! Южна Македония, повече от сто години е гръцка, извършено е образцово обезбългаряване в нея-културно! Ако си Българин, няма работа за тебе! И тем подобни гръцки тарикатлъци! Та, става ли ясен резултатът от едно влизане, с цената само на една добра воля от наша страна на" Северна" Македония в ЕС??? А, ако недай Боже, този ЕС се разтури, подобно на СССР? Какъв ще е той тогава?"
Хубаво е да има повече мнения, да осъзнаем повече рискове и възможности. Струва ми се, че г-н Сухиванов е подходил самонадеяно.
Проблемът с историята изглежда лесно решим, но само изглежда така. Защото историята е съществена част от разказа за това, кои сме и защо сме ние днес. Разбира се, че има инженерство в тоя разказ - няма как иначе да се получи добър разказ, разбираем за всеки. Същественото е, че няма как да избягаме от това. Аз се възприемам като българин, защото разказът за България и българите ме е възпитал така. Македонецът се възприема като македонец (т.е. северномакедонец), защото разказът за Македония (сега Северна Македония) го е възпитала като такъв. Проблем дотук няма. Проблемът идва от там, че двата разказа се припокриват по такъв начин, че единият прави другия да изглежда нелепо. А тук вече аз не виждам някакво лесно решение.
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
...И първо на първо няма такова понятие като северномакедонец В Преспанския договор който е узаконен в ООН ясно е записано ...държава Северна Македония гражданин "македонец "..език "македонски" ...Но тук умишлено използват северномакедонец с цел да се гаврят без да се виждат отсрани колко са жалки в падението си .
България не е страна по Преспанския договор. Не сме длъжни да знаем членовете и алинеите по него. След като държавата ви се казва Северна Македония, за нас е логично и народът в нея да е северномакедонски. Между другото, четох, че тази практика се налага все повече и в скандинавските държави. От друга страна не е лошо медиите в Северна Македония да изписват и изговарят името на държавата си съобразно Преспанския договор, а не да шикалкавят.
"Много е грозно да наричаш вярващите хора скотове Дори е грях ."
Така ли? А защо? Щом се обявяват за вярващи, това автоматично ги прави добри и сред тях не е възможно да има скотове? А по въпроса за "греха", това е според вярващите, според невярващите е все тая.
Сухиванов е написал грозна статия пълна с плюнки срещу българите, но това не променя положението, че сред вярващите както и сред невярващите има скотове.
"България посредством християнизацията и религията на българската църква и литературната и преводаческа дейност, активно разпръсква просветата и културата сред славянските и други народи на Балканите и Източна Европа". Е , точно това иска България да и признаят , а не руснаците да ни измислят история и да принизяват историческата ни и просветителска роля на Балканите и в Русия.
Понеже авторът на сий пасквил гордо пише,че преподава в БСУ и руска литература,ще му напиша на език,който разбира- това,което е излязло изпод потните му пръстчета ,тракащи на клавиатурата си има точно име ,,высер".Литературен.
Такива безродници като г-н Иванов (Сух или мокър) е имало и ще има. Като не могат да избият собствените си комплекси с постижения, опитват да го направят на гърба на страната ни и на народа ни. Но България ги е имали въпреки тях и ще ги има, въпреки подобни глобалистки помияри. Защо не опита да говори така на американците, които си съчиняват небивалици и ги пробутват като история? А и не са само те. И какво е направил г-н Иванов (Сух или мокър), за да има България в днешно време с какво да се гордее? Обръщам се към всички като него - Ако не можете да направите нещо добро за страната си, поне не правете зло!
Това нещо ме накара да се съглася с г-на УчЕн, кой знае защо станал образователен министър: да, ВУЗ станаха прекалено много. Изоб що не знаех що е туй БСУ, но сега, след като тази институция хрантути същества като горното от снимката - каква е ползата? Закривайте, г-не министър, току виж по грешка ще свършите и нещо полезно. За същество, което говорейки за българската история поставя думата кланета в кавички най-точното определение е хубавата френска дума ordure. Такива миризливци много обичат да цитират Алеко, но срамливо пропускат нещо от него, написано точно за тях: .........Синът служеше в едно от чуждестранните агентства в Цариград. Бащата, дядо Петко Белокръвчанина, живееше в едно село в Северна България; ако и стар, неволята го нудеше да пори с ралото гърдите на майка България, за да поддържа бабичката си и своето бедно, жалко съществувание. ..................................... - Жив е, дядо Петко, жив е. В еди-кое си консулато в Цариград бил, барабар с консула. - Истина ли бре, селяни? - Истина, дядо Петко!.. ..................................... Продаде дядо Петко една нивица, взе някоя пара, нарами торба с хляб, хвана тоягата и "Сбогом, жено! - Прощавайте, селяни!" - Сбогом, мъжо! - На добър час, дядо Петко! - и замина за Цариград... Прегърбен от трудове и неволи, прегърбен от старини, крачи дядо Петко към... Цариград!... ...................................... - Баща ви, ваше високоблагородие! - извика тържествено гавазинът. Докторът остана като гръмнат, изтърва чашата с чая... и колебанието му трая само една секунда... Той скочи от стола си и като изгледа с най-голямо презрение баща си, изрева: - Как?! Как ти смееш да ми водиш в кабинета такива.... - Христо!... Чедо!... - изтръгна от гърдите си дядо Петко. - Изведи го! - кресна докторът с разтреперан глас и като грабна от масата една шепа пари, подаде ги грубо на гавазина и му изръмжа със стиснати зъби: - На, дай му тези пари, па да се махне оттука, чу ли? - Слушам, ваше високоблагородие!... И негово високоблагородие Христофор Петрович Белокровский затръшна ядосано вратата. Пази боже сляпо да прогледа! ................................................ Толкоз. Заковал ги е веднъж завинаги, Впрочем, покрай антистамболовистките битки, Алеко е бил върл русофил, хе хе....да им преседне на днешните хамерикански поклонници дето го бутат избирателно под път и над път.... На тях, на разните прокопиеви хранени хора, на служащите верноподаници на хамерика за дрън дрън, непеошници от вси страни и пр. ordure - не се пънете, клетници, няма да стане вашата. А като използвате такива миризливи същества като горното - хептен. Набийте си го в тиквите .
До коментар [#1] от "constatator": В Торонто има няколко македоно-български църкви, където служат български свещеници. Те са създадени от имигранти от Македония в Канада. Тези хора са знаели корените си, но има и много македонци от новия тип. Даже преди години в Торонто е имало страхотни безредици и улични сбивания, когато гърците вдигат паметник на Александър Македонски в гръцкия квартал. Сега има 2 паметника на Александър, които са на не повече от 10 метра един от друг за да мирясат макетата. Цирк.
Статията на Иван Сухиванов е смехотворна с претенциите си и липсата на доказателства. Точно каквито са статиите на македонските историчари. Македонците настояват на правото си на самоопределение и българите не им го оспорваме. Но те самите не уважават самоопределението на Самуил или Гоце Делчев, които, според всякакви оцелели документи, са се самоопределяли като българи. За да не бъде източник на комплекси за малоценноост, историята - разказът за миналото - трябва да бъде най-вече почтена. Съвременните македонци, уви, са жертва на промиване на мозъци, каквито в действително са и не малко българи. Не случайно Русия не иска да върне заграбените ни архиви. Който контролира разказът за миналото, контролира настоящето и бъдещето. Доказателството е несвършващият ни преход. Нямам нищо против мултиперспективността в историографията, но тази мултиперспективост трябва да почива на исторически източници, а не на вандализирането им, както прави Македония. Единственият "аргумент" на македонците е "Льоши, льоши бугари-татари. Не ни дават да лъжем." И най-малкото заради този разисъм, който проявяват на най-високо държаво равнище, нямат никаква работа в ЕС.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Ааа, като техният Аце Македонски? А що трябва да е открадната? Германците, японците, евреите и словаците имат горе-долу една и съща приказка, която познаваме от Братя Грим като "Румпелщилцхен." В японския, евреиския и пр. варианти името на човечето разбира се е различно. Та възможно е историята за снопа съвсем независимо да е възникнала сред утигурите, кутигурите и каквито там още са били, без да са чели Езоп. (Макар да ме блазни идеята, че въпросните са били достатъчно просветени, та да правят анализи на басните :).) А това, че българите измислили фашизма, защото "Фашьо" било сноп пръчки, и следователно македонците били прави да наричат българите фашисти, е най-смехотворният дебилизъм, който съм чела някога. Сърдечно благодаря на Иван Сухиванов, че ни показа по един развеселяващ начин, че "мултиперспективност" по македонски е синоним на олигофрения.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Безспорно Гоце Делчев е бил митична личност, но вместо да го честваме заедно, ние ровим в крачолите за произхода му. И да е българин - какво променя това?
Е само това прочетох и спрях щото ми се прищя да хвана автора и да му завра писанието в з-дника. Извинявам се ама какъв е тоя полуидиот , който още не е разбрал че Гоце винаги е бил българин и продължава да рови из някакви крачоли че да установи произхода му. На всичкото отгоре тоя неграмотник има самочувствието да пише статия по международни проблеми.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#73] от "wre501051215":Чета ги за вашите българските зверства пишат И не съм никакъв Стюпи .Този Стюпи го знам от няколко месеца от както пиша тук и разбрах че имаме диеметрално различни мнения Аз съм конесрвативен човек против здравния фашизъм ,силно вярващ и религиозен с добро семейство ...и за разлика от Стюпи не си късам нервите с българските политици защото не ме вълнуват много и са ми ясни .
Точно Стюпи си ама на трета степен. Ако знаеш колко си зле по всички въпроси да си се фърлил у Вардаро отдавна. Ама отдавна подозирам че не си никакъв бюрмак , а някой нашенски трол дето си е продал задника на сръбските служби.
Може ли легендата за пръчките да е възникнала самостоятелно при утигурите и кутригурите? Може, ама ако забравим че Кубрат е израсъл и обучен в Константинопол, където е станал и християнин.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
constatator
Рейтинг: 1760 НеутралноМПО в Канада до Конгреса на САЩ: Несправедливостта срещу македонските българи трябва да бъде поправена.
Новата "македонска" етническа идентичност беше замислена в Югославия като изкуствена подмяна на ясно изразеното ни българско самоопределение. Кампанията срещу македонските българи е кървава от самото си начало, остава насилствена и продължава с десетилетия. Концентрационните лагери бяха претъпкани с македонски българи, а училищата бяха натоварени със задачата да промиват мозъци навсякъде в комунистическия свят. Кампанията имаше ясна цел да превърне нашата регионална македонска идентичност в етническа.
Няма оправдание българската историческа идентичност да бъде изкоренена от училищата и учебниците, а на децата ни да се внушава версия на нашата история, която е обидна за нашите предци. Правата на човека означават толерантност и взаимно уважение!
Несправедливостта, извършена спрямо македонските българи, е пример, който ви призоваваме да не подценявате.
Това се казва в писмо до Конгреса и Държавния департамент на САЩ на МПО „Правда“ в Торонто, специално изпратено до БГНЕС.
МПО е най старата и най-важна македонска и българска политическа организация в САЩ и Канада. Тя е основана през 1922 г. и неин печатен орган е вестник „Македонска трибуна“. МПО е вярна на заветите на Гоце Делчев, Тодор Александров и Иван Михайлов.
Писмото е реакция на опита за прокарване на резолюция от про-скопските среди за честване на "македонска идентичност" различна от българската. То е подписано от Александър Караджов, който е внук на дееца на ВМРО Иван Караджов, композитор на „Тих бял Дунав“.
Агенция БГНЕС публикува пълния текст на писмото на МПО „Правда“.
„ДО ЧЛЕНОВЕТЕ НА КОНГРЕСА НА САЩ
ДЪРЖАВЕН ДЕПАРТАМЕНТ НА САЩ. Почитаеми председател на Камарата на представителите,
Уважаеми членове на Конгреса на САЩ, обръщаме се към Вас с това писмо като членове на МПО "Справедливост" - Торонто, клон на Македонската патриотична организация в Съединените американски щати и Канада - една от най-старите организации на македонците в Северна Америка, която тази година празнува сто години от основаването си през 1922 г.Първата значителна група македонски българи от трите географски области на Македония, обхващащи части от днешните Гърция, България и Северна Македония, достига до САЩ и Канада през първото десетилетие на ХХ век. Оттогава ние сме част от социалната тъкан на САЩ и Канада чрез мрежата на нашите македонско-български църковни общности и чрез сдружаването в различни организации.продължение на десетилетия имахме щастието да можем свободно да празнуваме своята идентичност и да работим за постигането на нашата основна цел - свободна и независима Македония, в която всички нейни етнически групи, включително преобладаващата българска, да се ползват от предимствата на демокрацията, недискриминацията и върховенството на закона.Исторически погледнато, новата "македонска" етническа идентичност беше замислена в Югославия като изкуствена подмяна на ясно изразеното ни българско самоопределение с иначе силната ни македонска регионална идентичност - кампания на етническо инженерство, започната в навечерието и по време на Втората световна война от Югославската комунистическа партия и нейните съюзници. Тя имаше дълготрайни последици в тогавашната Народна (по-късно Социалистическа) република Македония - част от управляваната от комунистите Югославия. Кампанията е кървава от самото си начало, остава насилствена и след това и продължава с десетилетия. Концентрационните лагери бяха претъпкани с македонски българи, а училищата бяха натоварени със задачата да промиват мозъци навсякъде в комунистическия свят. Кампанията имаше ясна цел да превърне нашата регионална македонска идентичност в етническа, като във фокуса ѝ беше да се изкорени традиционната българска национална принадлежност на населението ни. Тази политика, провъзгласена за "македонизъм", беше изградена за сметка на историческото наследство на съседните държави - най-вече на Гърция и България. И включваше ключов инструмент - "македонският" език, новосъздаден с декрет през 1944-1945 г. и базиран на местния вариант на българския език, говорен от нашите предци.............................
https://bgnes.bg/news/mpo-v-kanada-do-kongresa-na-sashch-nespravedlivostta-sreshchu-makedonskite-b-lgari-trabva-da-b-de-popravena/
Активист
Рейтинг: 675 НеутралноХубав коментар на автора.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
john trivolta
Рейтинг: 1080 НеутралноДобро заглавие, добър текст. Браво, Иване!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
chichka
Рейтинг: 2142 ЛюбопитноНе знам за Самуил, но знам за Калоян- етнически влах. Затова се титулова Цар на влахи и българи!
Русия е проказата на планетата Земя.Сюлейман- безумний от поемата на Вазов е евреин!
Julian Mall
Рейтинг: 3381 Любопитно"България не е "пасивен реципиент" на византийското културно "облъчване", а "съперник на Византия" в политическо и културно отношение. Усвояването на византийските образци не е механичен процес, а творчески. Като втори център на православната цивилизация, България посредством християнизацията и религията на българската църква и литературната и преводаческа дейност, активно разпръсква просветата и културата сред славянските и други народи на Балканите и Източна Европа".
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоХубав цитат но не мога да разбера какво общо има с Македония чиято идентичност се обосновава на антибългаризма както украинската на русофобията.
Lazarus
Рейтинг: 913 НеутралноИнтересно ми е дали заплащането за подобни пасквили идва от Северна Македония, или от някое спонсорирано левичарско НПО.
DDR
Рейтинг: 1734 НеутралноТитуловането не е според етническият произход на владетелят а според това кскви владее.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#6] от "chichka":
"Затова се титулова Цар на влахи и българи!"
lz2
Рейтинг: 2530 НеутралноПорнографско писание. Айде нема нужда.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Alex Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноВ Дневник няма да го прочетеш, но Иво Прокопиев има малко алъш-вериш (бизнес) в Бивша Югославска Република Северна Македония та ..... човекът си гони икономическите интереси.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4okuto
Рейтинг: 561 НеутралноНякои хора така и не разбраха, че не всичко е пари... А и какви пък толкова пари и икономика ще видим от СМ в ЕС, може да сме на минус дори. В същото време говорим за култура... Тази култура в СМ се основава върху антибългаризъм. Хубавото е, че хората като автора в България са малко.
ruse_island
Рейтинг: 897 Неутрално"Идеализираното минало ще реши ли икономическите проблеми, ще ни помогне ли да живеем по "европейски"? "
Отговорът е НЕ, но какво да очакваме от държава, която в последните 30 години, основната и политика е да измисля, преиначава и краде история и да помпа национализъм? Имам предвид Македония. Какво може да се очаква от такава страна в ЕС, освен да краде еврофондове и да лъже за това? По-добре да ЕС да и дава пари, ако толкова му е важно, но да я държи извън съюза, за да не деморализира останалите и да не вкарва още национализъм и етнически конфликти.
selqnin
Рейтинг: 2157 РазстроеноПрекрасен текст!!!
Колко жалко, че хората, които трябва изобщо не проявяват интерес към четенето...!
whitemare
Рейтинг: 929 НеутралноДо афтурчето. Нека ми изрови каквато и да е карта историческа отпридш 1944 г па която има държавно образование Македония. Не визирам дйржавата на Александър Македонски, която пък няма нищо общо сйс западните ни съседи.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациVirgin
Рейтинг: 13 НеутралноПърво - каква всъщност е идеята на този текст? Да ни се каже, че бита ни мирише на вкиснато и невежество? Че македонските историци са по-компетентни от българските си колеги? Какво?
Второ - защо в медиите в Северна Македония няма да прочетем подобни текстове?
Трето - относно въпроса "Българин ли е бил например българският цар Самуил?"
А сърбин ли е бил например сръбския цар Стефан Душан? А Борис III? Неговият син Симеон?
Англичанка ли е била например британската кралица Виктория?
ruse_island
Рейтинг: 897 НеутралноИначе казано, патриотизмът и национализмът е едно, но кражбата и фалшифицирането на история на държавно ниво през 21-и век е нещо от съвсем друго ниво и много по-проблематично.
Грую Груев
Рейтинг: 15 НеутралноПреподавател в бургаския свободен и доктор по руски - еманацията на новия умно красавец, пардон списвач срешу хонорарче от някое нпо! Ако му дам 100 кинта, дали ще напише, че майка му и да е била порядъчна жена - какво от това, като в реалността има син като него? Или и за по-малко ще се навие?
Такива като този громяха врага с партиен билет и твърдяха, че партията е права, дори когато греши, преди 35 години, сега им плащат от Северна фиромия и козяк и резултатът е настоящият пасквил!
Срам ме е, че този ми е сънародник!
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноЪхъ ,това със снопчетата пръчки на Кубрат ми е любимо 😀
някой му е светил и записвал на прабългарски какво бил казал
Само не казват в коя част на Азия се развива това свещенодействие
и как е стигнало до нас
Всъщност знам ..легендата е открадната от Холандия ли беше Белгия ли беше
важното е да се облъчват децата
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
uchuden
Рейтинг: 372 Неутрално1 Да гледаме в бъдещето - чек;
2. Който държи на историята си е патриотар-чек;
3. Ние сме ганьовци, ако бяхме европейци щяхме да разцелуваме българомразците - чек;
4. Грант - преведен;
5. Душа - продадена.
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноСега всеки ден , всеки час у нас има материал .Ма не се спират евридей плюнки храчки по македонците Пишман историци на които са раздадени титлите по живково време бранят българщината с цената на" честта си "...Лъжат та се късат ,взимат едно цитатче и го въртят до посиняване ,а цитатите които не им изнасят се премълчават ...Е как да кажеш на българина че Гоце Делчев е считал България за враг и националшовинисти ,които трябва да стоят далеч от Македония ...някак не върви https://www.clubz.bg/123821-dneshniyat_balgarski_i_dneshniyat_makedonski_gotse
libretto
Рейтинг: 638 Неутрално"един ограничен бит, миришещ на вкиснато и невежество".
Let's Go, Brandon! 😁😁😁И този и драскачите от ДВ не разбраха, че не трябва да ни досаждат с личните си спомени от ходенето на село при баба и дядо.
Иначе статията е толкова жалка и претенциозна, явно нивото в БСУ е отчайващо, щом се задоволяват с такива преподаватели.
Green Day
Рейтинг: 409 НеутралноПореден безродник плюе сънародниците си за пари и се гнуси от тяхната простотия, нетолерантност и невежество. Дневник, сър.
log_on
Рейтинг: 1202 НеутралноЗащо търябва да бъде заплатено от НПО като си е самата истина. Въобще не го разглеждам в контекста СМ. Мила родна картинка си е.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
fkm26555709
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "Alex Ivanov":
А не е ли про-руска?
fkm26555709
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "Грую Груев":
Руската пета колона обявявате за соросоид всеки който ви подскаже че има и друга гладна точка ?
uq
Рейтинг: 1464 РазстроеноИма някои верни неща, но като цяло комплексарщина и нихилизъм. Изобщо в нашето общество има две фракции - прости патриотари и крайно комплексирани нихилисти - и двете еднакво вредни и отвратителни. Феномен е, че у много, да не кажа повечето хора двете неща се съчетават по необясними начин. Те са хем шумни патриоти в кръчмата, хем пълни нихилисти на улицата и в обществото.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4ort
Рейтинг: 1017 НеутралноБез коя история си никой? "Историята" ни писана в савецкия саюз не е ИСТОРИЯТА НИ. Имам време да питам всеки идиот.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
log_on
Рейтинг: 1202 НеутралноДо коментар [#24] от "libretto":
Всички в БГ произхождат от село. Независимо по кое време е било. Благородници БГ няма. Само лорд Евгени Минчев е такъв.
log_on
Рейтинг: 1202 НеутралноАми не е бил българин. Арменец е бил. Всъщност бг цар етнически българин БГ няма от времето на Петър 1. Та до днес така.
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноСър Тойнби: "България не е "пасивен реципиент" на византийското културно "облъчване", а "съперник на Византия" в политическо и културно отношение. Усвояването на византийските образци не е механичен процес, а творчески. Като втори център на православната цивилизация, България посредством християнизацията и религията на българската църква и литературната и преводаческа дейност, активно разпръсква просветата и културата сред славянските и други народи на Балканите и Източна Европа"...това е положението! Колкото и да им е мъка на северните.
рИформата идва
Рейтинг: 761 Неутрално"От всяка памет не става паметник"
И в морето ми е до колене .....................Иван Сухиванов, Доктор по руска литература, препечатан от Дневник
Руски мекерета от всякъде.
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#20] от "eog581083556":
В Холандия и в Белгия кой им е светил, та знаете, че е от тях това???
4okuto
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#23] от "eog581083556":
"Последното звучи и като добра формула за смесената историческа комисия - етнически българин и политически македонец."
Това е истината за Гоце Делчев, която доста българи знаем и признаваме. Затова трябва да го почитаме заедно.
DDR
Рейтинг: 1734 ВеселоВ цяла Европа от време оно няма етнически царе/крале -благодарение на династичните бракове. Така че, за пиназнайвсщите историята -драма и новина няма. За владетеля е важно, каква е титлата -цар/крал на ....
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#35] от "log_on":
"Ами не е бил българин. Арменец е бил. Всъщност бг цар етнически българин БГ няма от времето на Петър 1. Та до днес така."
Георги Геров
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "Alex Ivanov":
Рускиня ли е руската императрица Екатерина? И какво променя това?
log_on
Рейтинг: 1202 НеутралноИменно. Затова тези царе си имат хилядолетни родословни дърва ,а масата е без значение /в повечето случаи и дядо ,та и баща си не знае/,в това число и бг масата. Тя е била инструмент за постигане на частни интереси,които са си били чисто меркантилни. Та чудя се как тази маса се асициира с хилядолетна история като ролята и е била като на бройлер на благородническата трапеза.
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#39] от "4okuto":
Браво Чоки че си прочел статията от линка .
Има "хляб"в тебе .
Ама има и по важни цитати от документите на ВМРО които се намират в Скопие
а те са стряскащи ...като този България е враг
DDR
Рейтинг: 1734 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "log_on":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?И аз се чудя на северомакедонската маса, защо толкова напъва, Самуил титулован като български цар да го преквалифицират на македонски... Като променят една историческа истина по добре ли ще живеят?
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноСухиванов, ти поне изглеждаше интелигентен човек, до днес. Та, от цялата статия, девизът е, и да е българско, какво от това, т. е., дай ние да се откажем от всичко наше, да се откажем дори от хора, които до последната капка кръв са били българи, само и само другарите в Скопие да са доволни?! Изкара "логика"!
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA"И да е българин - какво променя това?" Що не си го зададеш този въпрос към себе си!?
4okuto
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#43] от "eog581083556":
Идеен "враг" на политическа основа. То и сега се делим на такива в България, а и навсякъде по света: либерали и консерватори, леви и десни, комунисти и фашисти, монархисти и републиканци, националисти и глобалисти / интернационалисти. Винаги е било така. Не виждам нищо ново за мен.
Ние българите лесно ще признаем горното, ако македонските историчари тръгнат в тази посока. Въпросът е, че те настояват за съвсем други неща и имат страх да го направят.
log_on
Рейтинг: 1202 НеутралноДо коментар [#44] от "DDR":
Ами и на тях им се чудя. Но явно си са същите цървули като българите ,когато става въпрос да се ''отъркат'' между хилядолетните. А в същото време са на дъното на всяка класация по балкански.
п.с. Може би защото Самуил е роден и умрял в днешно македонско. А титлата цар я получава като благодарност от скопения Роман, задето Самуил го е приютил в Скопие след византийския плен и след падането на Преслав през 971-ва г.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#44] от "DDR":
Просто, по това време е имало българска държава, а македонска такава е нямало. Затова умират от злоба, и пишат и говорят глупости...
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#44] от "DDR":
Просто, по това време е имало българска държава, а македонска такава е нямало. Затова умират от злоба, и пишат и говорят глупости...
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#44] от "DDR":
Просто, по това време е имало българска държава, а македонска такава е нямало. Затова умират от злоба, и пишат и говорят глупости...
pinoccio
Рейтинг: 313 НеутралноАз не мога да разбера, защо продължава да се натяква, че "делим" или "спорим" с титомакедонците историята.
Отродените след 1944 български "копелета" на руския Коминтерн нямат факти или доказателство за каквото и да било.
Съответно - вето и изчакване да им узреят пъпешите. Но българското твърдоглавие, съчетано със сръбската пропаганда, бой и шовинизъм са ги превърнали в нещо, което е малко вероятно да увре.
Четете мемоара на Сотир Тренчев, всичко е написал, както го е видял човека.
Голямата истина: Геноцидът на българите във Вардарска Македония
https://www.goodreads.com/book/show/56221944
"Ако позволим във Федерална Македония български вестници, няма да има кой да чете македонските; ако позволим на хората там да се наричат българи, няма да има македонци; ако позволим да се отворят български училища, ще останат празни македонските...
Това е всичко така, защото македонците още обичат много българите."
"Любовта на "македонците" към българите значело - шовинизъм. С по нататъшното превъзпитание на "македонците" се създава македонска нация."
Митко (Димитър) Зафировски (Зафиров) - комунист и сърбоманска подлога, от най-гнусните безродници.
DDR
Рейтинг: 1734 ЛюбопитноСеверомакедонците би трябвало да се придържат към историческата истина - а тя е много проста. Самуил е коронован за български владетел не зависимо какви легенди имат за произхода му, столицата на България е била за известно време в Охрид, независимо на чия територия се намира сега. Това би трябвало да пише в учебниците им по история ако се смятат за европейци по дух и мислене. Останалото са приказки за матряла.
Невиждам, какво толкова ще им стане, ако това пише в учебника им по история?
Коронован ли е Самуил за булгарски цар - коронован е
Столицата на България била ли е в Охрид - била е
Къде им е проблема?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#52] от "pinoccio":
Не няма да чета никакъв Сотир нито пък някой друг лъжец
На ти на теб да четеш за това 6оето са правили българите https://www.mediapool.bg/srabski-istorik-bulgaria-izvarshi-genotsid-za-da-balgarizira-makedoniya-news331700.html
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#53] от "DDR":
Е, ти представяш ли си в македонските учебници да пише, че Охрид е бил столица на България?! Това ще е взрив на атомна бомба в главата на индоктринираното маке!
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#54] от "eog581083556":
Прочетох "сръбски историк", и...спрях да чета.
Капабланка
Рейтинг: 376 НеутралноКаква е целта на автора, както и много други, като него - да ни накара да се съгласим на всичко, само и само македонците да влязат на всяка цена в ЕС, ли?!Или да ни убеди, че не бива да мислим за нас, като българи, да не се интересуваме от историята си, а може би - да се откажем от миналото си?!
Не разбирам подобни нему - има достатъчно факти, документи и свидетелства, как е създадена македонската нация, езикът им!
И нека се наричат както си щат, да се смятат за основатели на света или каквото и да е, но нека не крадат от нас!Гърците ясно показаха как се прави - дългогодишна изолация, вето и неотстъпчивост.И нито американци, нито който и да е успя да ги пречупи, и днес античната линия е спряна в Македония, няма нито Филип, нито Александър Македонски.
Капабланка
Рейтинг: 376 НеутралноКаква е целта на автора, както и много други, като него - да ни накара да се съгласим на всичко, само и само македонците да влязат на всяка цена в ЕС, ли?!Или да ни убеди, че не бива да мислим за нас, като българи, да не се интересуваме от историята си, а може би - да се откажем от миналото си?!
Не разбирам подобни нему - има достатъчно факти, документи и свидетелства, как е създадена македонската нация, езикът им!
И нека се наричат както си щат, да се смятат за основатели на света или каквото и да е, но нека не крадат от нас!Гърците ясно показаха как се прави - дългогодишна изолация, вето и неотстъпчивост.И нито американци, нито който и да е успя да ги пречупи, и днес античната линия е спряна в Македония, няма нито Филип, нито Александър Македонски.
Капабланка
Рейтинг: 376 НеутралноКаква е целта на автора, както и много други, като него - да ни накара да се съгласим на всичко, само и само македонците да влязат на всяка цена в ЕС, ли?!Или да ни убеди, че не бива да мислим за нас, като българи, да не се интересуваме от историята си, а може би - да се откажем от миналото си?!
Не разбирам подобни нему - има достатъчно факти, документи и свидетелства, как е създадена македонската нация, езикът им!
И нека се наричат както си щат, да се смятат за основатели на света или каквото и да е, но нека не крадат от нас!Гърците ясно показаха как се прави - дългогодишна изолация, вето и неотстъпчивост.И нито американци, нито който и да е успя да ги пречупи, и днес античната линия е спряна в Македония, няма нито Филип, нито Александър Македонски.
Веселяк У
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#57] от "Капабланка":
Целта е ясна-да ни накара да клекнем пред скопците.
pinoccio
Рейтинг: 313 ВеселоДо коментар [#54] от "eog581083556":
Че защо да четеш, безроднико.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#62] от "pinoccio":
Сериозно Сотир от горно нанадолнище срещу професор по история който пише книга подкрепена с документи и ще я разпостранят в Европа Вече се пише на италиански .
Ключовата дума за геноцида на българите е" ДОКУМЕНТИ" а не свободни съчиненя
SSmart
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#47] от "log_on":
Самуил,децата му, братята му , баща му и племенниците му са родени в Средец(Дн.София)! ФАКТ! .................А Средец е наричан така от българите защото е по средата на българските земи!
pinoccio
Рейтинг: 313 ВеселоИ къде ги документите пиздо сърбоманска?
И къде е това Южна Сърбия?
deaf
Рейтинг: 3171 ВеселоДо коментар [#7] от "Julian Mall":
Дали наистина македонците изпитват анти-българизъм,тоест мразят българите? Дали плагиаторът откраднал чужда творба мрази този чужд творец?
SSmart
Рейтинг: 753 ВеселоДо коментар [#54] от "eog581083556":
Това ,че не четете е очигледно! Не се напъвайте да го обяснявате! Всички са наясно.
deaf
Рейтинг: 3171 ВеселоДо коментар [#60] от "Веселяк У":
Еми не е ясна? Защо трябва да клекнем пред скопците?
SSmart
Рейтинг: 753 ВеселоИстината за снопа( фашио) пръчки ( има вариант и със стрели) е друга!
Събрал Кан Кубрат синовете си с педагогична цел и и казал на най- големия Батбаян, който като най-голям бил и най- силен :
- Вземи една пръчка (стрела) и я счупи!
Батбаян бързо я счупил. Кубрат след това му показал дебел сноп( фашио, тва го пиша заради идиота eog58108355 , да се кефи) пръчки и му казал :
- А сега пробвай да счупиш този сноп!
Батбаян хванал снопа и него го счупил без проблем. Настъпило неловко мълчание. Кубрат мислил , мислил и накрая казал:
- Батбаяне, Батбаянеее, говедо си беше и говедо си остана!
Тоя виц скоро го четох и много ме равесели!
hick
Рейтинг: 248 НеутралноНяма лошо да се изказват всякакви мнения, ама не е зле човек да си задава въпроси и някакси да се аргументира, като пише нещо. Три от най-недомислените неща в написаното от г-н Сухиванов, според мен:
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it https://archive.org/details/cu31924027451032/page/n228/mode/2up1) "... светът се променя със светлинна скорост и ще оцелеят не нациите с висока раждаемост, а с високо образование и култура."
Дали е така? Щото става дума за бъдещето все пак. Оттам ли се връща г-н Сухиванов, че така добре знае какво ще стане и е толкова "в час", но не намира за нужно да обясни твърдението си, меко казано съмнително предвид историята и настоящето.
2) "... православни скотове ..."
Благодаря на г-н Сухиванов за отношението, наистина помага да се разбере откъде всъщност идва, но все пак да попитам - обидата към нашата вяра е сметната от него за правилна / нужна / полезна, защото ...?
3) "Идеализираното минало ще реши ли икономическите проблеми, ще ни помогне ли да живеем по "европейски"?"
Интересно ми е на кого си представя, че говори с това "ние" г-н Сухиванов. Икономическите проблеми си ги решавам сам, както всеки впрочем, включително и той. И живея и по "европейски", и не по "европейски", изобщо както смятам за хубаво. Ако махнем историята и езика, май нямаме нищо общо с него, а гледам, че да държа на общата ни история май му пречи. Е, прав му път тогава, ама дано не прави повече грешката да ме брои в неговото "ние". С такива като него няма "ние".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wre501051215
Рейтинг: 3075 НеутралноДо коментар [#54] от "eog581083556":
Прочетох линка.Стигнах до "сръбски иторик казва...." Не го четох.
wre501051215
Рейтинг: 3075 НеутралноДо коментар [#63] от "eog581083556":
Ма,Стюпи,тоя сърбин говори за Южна Сърбия,от където българите депортитали местни сърби...Четеш ли си линковете?!
Green Day
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#71] от "wre501051215":
Не ти и трябва, може да минеш само по болднатото и ще схванеш есенцията. Ганьо е прост, смърди на чесън, слуша чалга, както обикновено не схваща, че всъщност е фашист, хомофоб и идиот. Освен това Ганьо скоро ще изчезне, ето цитат:
"В час ли са, че светът се променя със светлинна скорост и ще оцелеят не нациите с висока раждаемост, а с високо образование и култура..."
Т.е. на Запад се размножават вече на културни начала, а не на полови, и затова Те ще оцелеят, а Ганьо не. То не че Ганьо много деца прави, но пък и не осиновява камбоджанчета, защото е нецивилизован и расист и отрича, че е провел геноцид над македонското население, а това го прави и бял супермасист (освен дето е хомофоб, фашист и идиот). Но е време да се поучи и разкае.
Горе-долу това е.
john trivolta
Рейтинг: 1080 НеутралноЛегендата е открадната от езоповите басни, около 1200-1300 години преди Кубрат.
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#70] от "hick":
За критиката "православни скотове " си прав
Много е грозно да наричаш вярващите хора скотове Дори е грях .
kcq33617839
Рейтинг: 0 НеутралноЕ такива професионални гъзоблизци харесвам. Утре господаря ще му каже друо - и той ще вие в други октави...
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#73] от "wre501051215":
Чета ги за вашите българските зверства пишат И не съм никакъв Стюпи .
Този Стюпи го знам от няколко месеца от както пиша тук
и разбрах че имаме диеметрално различни мнения
Аз съм конесрвативен човек против здравния фашизъм ,силно вярващ и религиозен с добро семейство ...
и за разлика от Стюпи не си късам нервите с българските политици защото не ме вълнуват много и са ми ясни .
otrqdnik
Рейтинг: 294 НеутралноГосподин Иван май е изплагиатствал от Костадинов историческия смисъл на думата фашизъм:
https://www.youtube.com/watch?v=kNPA2lWdZn4&t=339s
Това е ясното доказателство, колко е важно да знаеш историята, в разрез с вътрешното противоречие на автора си. Фашите нямат нищо общо с хан Кубрат, Иванчо е откраднал урока на Костадинов и си го е пригодил за своя употреба.
Не съм съгласен и със събарянето на паметници, това е вандалщина и варварщина, това са вършили вандалите в Рим и по-рано християнството със статуите на гръцките и римските богове - махали са им главите.
Ако фашиста претендира за някаква култура, нека той да си направи статуи и архитектурни паметници. В дълбочината на времето вандал е нарицателно не на новата прогресивна култура, а на погребване на голям културен пласт. След 1000 г точно такава конотация ще има думата Демократ - това ще са онези, които почти ще са изтрили човешката цивилизация с третата си световна война. Като искаш да се самоутвърдиш изграждай своята култура, не руши чуждата, това е минало колкото и да го обвиняваш нито ще го върнеш, нито ще го накажеш, наказваш единствено себе си. Освен това е нагло ципа от 10% симпатизанти на вандалщината да налагат собствения си дневен ред на останалите 90%, това вече е истинската диктатура и фашизъм, абе кой си ти, че да решаваш какво да стои и какво да се разруши. какво си изградил в живота си?
Но както и да е, да не влизаме в исторически хроники, автора няма да разбере, той няма усещането за историчност. Между другото Вацев разисква точно този проблем, който посолството се опитва да ни наложи, за тях историята на подчинените племена е нещо което трябва да отиде в килера.
https://www.youtube.com/watch?v=eJ1Nv8N7rc4
Иван трябва да разбере, че не можеш да продаваш бъбреците на майка си, защото утре няма да има какво да продаваш. Тоест не може да отричаш историята, защото в интерес на посолството историята пречи за интереса на САЩ РСМ да влезе в ЕС. Утре пък ще твърдиш точно обратното ако на посолството интереса го предположи. Това са течните хора, които имат позиция от днес за утре, нямат корен. Такива са слугите, каквото им каже господаря, мнението им не означава нищо, защото утре може да е сменено на 180°, като Кунчев, който преди година отричаше маските после стана върл техен почитател.
Съдбата на слугата, това трябва да чете Иван за да види на къде се запътил, но с лековатото си отношение към историзма, няма да му се отдаде.
Основната идея на г-н Сухиванов е: Да оставим миналото, да мислим за бъдещето.
Хубава мисъл, бъдещето правим сега и от настоящето зависи какво ще бъде. Не е лесно да го видим и да го направим такова, че да не страдаме от него ние и съседите ни.
Г-н Сухиаванов си е въобразил , че знае рецептата. Тя не е нова, поне на 30 години е, ако не и на 75. Приложи я първият български презединт г-н Желев - да признаваме и уважаваме безусловно всички щения и претенции на северномакедонските ни роднини.
Криворазбраното ни благородство, а по същество - наивност - от онова близко минало ни доведе до сегашното настояще, а до какво ще ни доведе ако продължим с него, страх ме е да го помисля. Добре, че има сред нас такива, които опитват, според мен - по-добре от г-н Сухиаванов.
Ще цитирам тезата на Иван Симеонов от Бургас. Чета блога му като анонимен посетител.
18.11.2020 18:58 - Македонийо, какво да те правим
Автор: leonleonovpom2 Категория: История
Прочетен: 2896 Коментари: 22 Гласове: 39
Последна промяна: 18.11.2020 20:52
"Мнозина капацитети се изказват и то диаметрално противоположно? От-да покажем характер- до- да им легнем ,буквално! ?
В името на благото но Европейският съюз! Там нали ще сме заедно? Защо да им пречим,да бъдем заедно там? Правим лошо впечатление на останалите, с дребнавостта и със заядливостта си! Да покажем благородство!
Така, като се замисли човек, имат основание подобни приказки!
Но дали се покриват те с реалната действителност? Е, направихме капитална грешка с прибързаното ,без никаква обвързаност заради него,признаване на Македония !Един вид, добри познати ни сте, но си вървете в къщата, не сме близки роднини! Да ги поканим в нашата или поне да я чувстват като наша!?
Е, направихме добро, от благородство! Все пак, угодихме им!
Но никой не прави добро на някого с очакването, той в знак на благодарност, да му лепне мазна храчка в лицето? С думите ,че си окупатор, фашист, татарин и тем подобни?
Сега искат ново добро, да бъдат с нас в ЕС! Много хубаво, ще сме най- после заедно!
Но нека погледнем какво означава заедно в подобни формации?
1/ По времето на Хрушчов Крим е в Русия, административно! От присъединяването му към Руската империя,той винаги е в границите на Русия !Хрушчов прави промени и го присъединява към Украйна? Има несъгласие,поради причините , посочени по- горе! Хрушчов, той самият е украинец, опонира с думите, че какво значение има толкова ,в чии граници ще бъде Крим, нали всички републики са в СССР? Е, преминава в Украйна. Да, но като се разпадна СССР, Русия се сети ,че Крим е бил неин и силово успя да си го върне!
2/ Северна Добруджа ,по силата на решенията на Берлинския конгрес, трябва да бъде върната на България през 1979 г. За чест на Т. Ж., той повдига този въпрос пред Леонид Брежнев! Ще си взимаме ли Северна Добруджа? Брежнев мълчи малко и казва ,че няма смисъл да се разбутват нещата! Нали всички сме в Социалистическия лагер! Има ли някакво значение къде е Северна Добруджа? Няма, нали?
Да но се оказва ,че има и то много голямо! След като се разтури Соцлагера! Сега ,не само ,че не сме заедно със Северна Добруджа, но и никога няма да бъде наша! Дори и с йезуитското - ама и Румъния е в ЕС !Ами да види соцлагера и СССР къде са, сочещия този аргумент!
3/ Сега, да преглътнем обидата и джентълменски да дадем зелена светлина на Македония за членство в ЕС Там ще сме заедно и ще се прегръщаме като най- близки роднини!? Най- после!
Само ,че сега ще проработи тъпата гръцка уловка с името на държавата! Там, в ЕС ще се събератСеверна и Южна Македония! Те също ще бъдат заедно! Гърция, с малка част от харизаните стотици милиарди, отдавна е стъпила здраво икономически в "Северна" Македония! Владее я над 50%! Ние нямаме и десета от процента! А който владее икономически една държава, той диктува и поведението и в политиката! Там няма приятелство, братство ,има интереси!
Южна Македония, повече от сто години е гръцка, извършено е образцово обезбългаряване в нея-културно! Ако си Българин, няма работа за тебе! И тем подобни гръцки тарикатлъци!
Та, става ли ясен резултатът от едно влизане, с цената само на една добра воля от наша страна на" Северна" Македония в ЕС???
А, ако недай Боже, този ЕС се разтури, подобно на СССР? Какъв ще е той тогава?"
Хубаво е да има повече мнения, да осъзнаем повече рискове и възможности.
Струва ми се, че г-н Сухиванов е подходил самонадеяно.
olimpipanov
Рейтинг: 867 НеутралноТоз майцепродавец защо не стане клиент на ДАНС с прокуратурата с обвинение за антидържавен лобизъм.
keen
Рейтинг: 1054 НеутралноПроблемът с историята изглежда лесно решим, но само изглежда така.
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!Защото историята е съществена част от разказа за това, кои сме и защо сме ние днес. Разбира се, че има инженерство в тоя разказ - няма как иначе да се получи добър разказ, разбираем за всеки.
Същественото е, че няма как да избягаме от това.
Аз се възприемам като българин, защото разказът за България и българите ме е възпитал така.
Македонецът се възприема като македонец (т.е. северномакедонец), защото разказът за Македония (сега Северна Македония) го е възпитала като такъв.
Проблем дотук няма.
Проблемът идва от там, че двата разказа се припокриват по такъв начин, че единият прави другия да изглежда нелепо. А тук вече аз не виждам някакво лесно решение.
wre501051215
Рейтинг: 3075 ЛюбопитноДо коментар [#75] от "john_3volta":
Е,той Езоп не е ли макЕдонец?!Казвал се Орце Езопески...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wre501051215
Рейтинг: 3075 ВеселоДо коментар [#82] от "keen":
Проблемът не е ,че има два разксза,които се припокриват.Проблемът е,че единия разказ е краден,и фалилифициран.
shipka.1877
Рейтинг: 749 НеутралноБългария не е страна по Преспанския договор.
Не сме длъжни да знаем членовете и алинеите по него.
След като държавата ви се казва Северна Македония, за нас е логично и народът в нея да е северномакедонски.
Между другото, четох, че тази практика се налага все повече и в скандинавските държави.
От друга страна не е лошо медиите в Северна Македония да изписват и изговарят името на държавата си съобразно Преспанския договор, а не да шикалкавят.
areta
Рейтинг: 1538 НеутралноДо коментар [#76] от "eog581083556":
"Много е грозно да наричаш вярващите хора скотове Дори е грях ."
Така ли? А защо? Щом се обявяват за вярващи, това автоматично ги прави добри и сред тях не е възможно да има скотове?
А по въпроса за "греха", това е според вярващите, според невярващите е все тая.
Сухиванов е написал грозна статия пълна с плюнки срещу българите, но това не променя положението, че сред вярващите както и сред невярващите има скотове.
Роси
Рейтинг: 7590 Неутрално"България посредством християнизацията и религията на българската църква и литературната и преводаческа дейност, активно разпръсква просветата и културата сред славянските и други народи на Балканите и Източна Европа".
Е , точно това иска България да и признаят , а не руснаците да ни измислят история и да принизяват историческата ни и просветителска роля на Балканите и в Русия.
areta
Рейтинг: 1538 ВеселоДо коментар [#74] от "Green Day":
:))))) Готино!
Много точно си предал същината на пасквила :)
chvor_s
Рейтинг: 466 ВеселоПонеже авторът на сий пасквил гордо пише,че преподава в БСУ и руска литература,ще му напиша на език,който разбира- това,което е излязло изпод потните му пръстчета ,тракащи на клавиатурата си има точно име ,,высер".Литературен.
slaveyko
Рейтинг: 265 НеутралноТакива безродници като г-н Иванов (Сух или мокър) е имало и ще има.
Като не могат да избият собствените си комплекси с постижения, опитват да го направят на гърба на страната ни и на народа ни.
Но България ги е имали въпреки тях и ще ги има, въпреки подобни глобалистки помияри.
Защо не опита да говори така на американците, които си съчиняват небивалици и ги пробутват като история? А и не са само те.
И какво е направил г-н Иванов (Сух или мокър), за да има България в днешно време с какво да се гордее?
Обръщам се към всички като него - Ако не можете да направите нещо добро за страната си, поне не правете зло!
poitoucharante
Рейтинг: 836 НеутралноДо коментар [#15] от "selqnin":
Глупак.
poitoucharante
Рейтинг: 836 НеутралноТова нещо ме накара да се съглася с г-на УчЕн, кой знае защо станал образователен министър: да, ВУЗ станаха прекалено много. Изоб що не знаех що е туй БСУ, но сега, след като тази институция хрантути същества като горното от снимката - каква е ползата? Закривайте, г-не министър, току виж по грешка ще свършите и нещо полезно.
За същество, което говорейки за българската история поставя думата кланета в кавички най-точното определение е хубавата френска дума ordure.
Такива миризливци много обичат да цитират Алеко, но срамливо пропускат нещо от него, написано точно за тях:
.........Синът служеше в едно от чуждестранните агентства в Цариград. Бащата, дядо Петко Белокръвчанина, живееше в едно село в Северна България; ако и стар, неволята го нудеше да пори с ралото гърдите на майка България, за да поддържа бабичката си и своето бедно, жалко съществувание.
.....................................
- Жив е, дядо Петко, жив е. В еди-кое си консулато в Цариград бил, барабар с консула.
- Истина ли бре, селяни?
- Истина, дядо Петко!..
.....................................
Продаде дядо Петко една нивица, взе някоя пара, нарами торба с хляб, хвана тоягата и "Сбогом, жено! - Прощавайте, селяни!" - Сбогом, мъжо! - На добър час, дядо Петко! - и замина за Цариград... Прегърбен от трудове и неволи, прегърбен от старини, крачи дядо Петко към... Цариград!...
......................................
- Баща ви, ваше високоблагородие! - извика тържествено гавазинът. Докторът остана като гръмнат, изтърва чашата с чая... и колебанието му трая само една секунда... Той скочи от стола си и като изгледа с най-голямо презрение баща си, изрева:
- Как?! Как ти смееш да ми водиш в кабинета такива....
- Христо!... Чедо!... - изтръгна от гърдите си дядо Петко.
- Изведи го! - кресна докторът с разтреперан глас и като грабна от масата една шепа пари, подаде ги грубо на гавазина и му изръмжа със стиснати зъби: - На, дай му тези пари, па да се махне оттука, чу ли?
- Слушам, ваше високоблагородие!...
И негово високоблагородие Христофор Петрович Белокровский затръшна ядосано вратата.
Пази боже сляпо да прогледа!
................................................
Толкоз. Заковал ги е веднъж завинаги, Впрочем, покрай антистамболовистките битки, Алеко е бил върл русофил, хе хе....да им преседне на днешните хамерикански поклонници дето го бутат избирателно под път и над път....
На тях, на разните прокопиеви хранени хора, на служащите верноподаници на хамерика за дрън дрън, непеошници от вси страни и пр. ordure - не се пънете, клетници, няма да стане вашата. А като използвате такива миризливи същества като горното - хептен. Набийте си го в тиквите .
oziris
Рейтинг: 1835 НеутралноДо коментар [#1] от "constatator":
В Торонто има няколко македоно-български църкви, където служат български свещеници. Те са създадени от имигранти от Македония в Канада. Тези хора са знаели корените си, но има и много македонци от новия тип. Даже преди години в Торонто е имало страхотни безредици и улични сбивания, когато гърците вдигат паметник на Александър Македонски в гръцкия квартал. Сега има 2 паметника на Александър, които са на не повече от 10 метра един от друг за да мирясат макетата. Цирк.
7777
Рейтинг: 2469 НеутралноСтатията на Иван Сухиванов е смехотворна с претенциите си и липсата на доказателства. Точно каквито са статиите на македонските историчари. Македонците настояват на правото си на самоопределение и българите не им го оспорваме. Но те самите не уважават самоопределението на Самуил или Гоце Делчев, които, според всякакви оцелели документи, са се самоопределяли като българи. За да не бъде източник на комплекси за малоценноост, историята - разказът за миналото - трябва да бъде най-вече почтена. Съвременните македонци, уви, са жертва на промиване на мозъци, каквито в действително са и не малко българи. Не случайно Русия не иска да върне заграбените ни архиви. Който контролира разказът за миналото, контролира настоящето и бъдещето. Доказателството е несвършващият ни преход. Нямам нищо против мултиперспективността в историографията, но тази мултиперспективост трябва да почива на исторически източници, а не на вандализирането им, както прави Македония. Единственият "аргумент" на македонците е "Льоши, льоши бугари-татари. Не ни дават да лъжем." И най-малкото заради този разисъм, който проявяват на най-високо държаво равнище, нямат никаква работа в ЕС.
A man without faith is like a fish without a bicycle.7777
Рейтинг: 2469 ВеселоАаа, като техният Аце Македонски? А що трябва да е открадната? Германците, японците, евреите и словаците имат горе-долу една и съща приказка, която познаваме от Братя Грим като "Румпелщилцхен." В японския, евреиския и пр. варианти името на човечето разбира се е различно. Та възможно е историята за снопа съвсем независимо да е възникнала сред утигурите, кутигурите и каквито там още са били, без да са чели Езоп. (Макар да ме блазни идеята, че въпросните са били достатъчно просветени, та да правят анализи на басните :).) А това, че българите измислили фашизма, защото "Фашьо" било сноп пръчки, и следователно македонците били прави да наричат българите фашисти, е най-смехотворният дебилизъм, който съм чела някога. Сърдечно благодаря на Иван Сухиванов, че ни показа по един развеселяващ начин, че "мултиперспективност" по македонски е синоним на олигофрения. A man without faith is like a fish without a bicycle.
Rex
Рейтинг: 306 НеутралноБезспорно Гоце Делчев е бил митична личност, но вместо да го честваме заедно, ние ровим в крачолите за произхода му. И да е българин - какво променя това?
Е само това прочетох и спрях щото ми се прищя да хвана автора и да му завра писанието в з-дника. Извинявам се ама какъв е тоя полуидиот , който още не е разбрал че Гоце винаги е бил българин и продължава да рови из някакви крачоли че да установи произхода му. На всичкото отгоре тоя неграмотник има самочувствието да пише статия по международни проблеми.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Rex
Рейтинг: 306 НеутралноТочно Стюпи си ама на трета степен. Ако знаеш колко си зле по всички въпроси да си се фърлил у Вардаро отдавна. Ама отдавна подозирам че не си никакъв бюрмак , а някой нашенски трол дето си е продал задника на сръбските служби.
john trivolta
Рейтинг: 1080 Весело[quote#96:"7777"][/quote]
Може ли легендата за пръчките да е възникнала самостоятелно при утигурите и кутригурите? Може, ама ако забравим че Кубрат е израсъл и обучен в Константинопол, където е станал и християнин.