Инвеститорите рядко се спират в страни в които протичат перманентни революции и се провеждат избори на всеки три месеца. Инвеститорите спират в страни където управляват ясни политически субекти, а не четворни коалиции с набързо сформирани партийни субекти за които още не е ясно накъде ще поемат.
"Инвеститорите спират в страни където управляват ясни политически субекти, а не четворни коалиции с набързо сформирани партийни субекти за които още не е ясно накъде ще поемат."
Стига с тази мантра за чуждите инвестиции. Добре развитите икономики рзчитата на кредитиране от местни и чужди банки. Чуждите инвестиции, за които толкова много се говори са за страни от третия свят и бяха нужни на БГ преди влизането в ЕС... Тогава фирмите нямаха почти никакви активи и/или гаранции, че те ще останат техни след няколкот години. За това никоя сериозна банка не отпускаше големи кредите и се чакаха пари отвън. А тези пари бяха препрани през офшорки средства на местният "едър бизнес" и другарите изнесли милиарди преди в края на соца.
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Инвеститорите рядко се спират в страни в които протичат перманентни революции и се провеждат избори на всеки три месеца. Инвеститорите спират в страни където управляват ясни политически субекти, а не четворни коалиции с набързо сформирани партийни субекти за които още не е ясно накъде ще поемат.
А-ха, видяхме ги 'големите' инвестиции по време на стабилната мизерност за 12 години по времето на бащицата - еднокнижник. На фона на тези 'големи' инвестиции, дори и румънците, които бяха след нас при влизането в ЕС, сега са толкова напред, че даже не можем да им дишаме праха...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Добре бе Богданов, нали вече 20 години по тази ваша рецепта работим?!? Дефиницията за глупост нали я знаете - да правиш едно и също нещо, по един и същи начин и да очакваш различен резултат.
Ти, и подобните НПО-икономисти може и да си доволен, сигурно бизнеса върви ...
Това, че Руминия някога е била по-зле икономически от нас също е пълна лъжа, БВП на човек през 2007, когато влизаме в ЕС е $8200 / $5800 в тяхна полза, т.е. +41% През 2019 (преди КОВИД) отношението е $12800/$9800 т.е. +30% и реално "сме ги доближили" ако това е нещо, от което може да се гордеем ;-)
В общи линии инфлационния удар е жесток. Ако се извади пиано "Петроф", обувките Гучи и ферарито от потребителската кошница, средностатистическия чиляк в храна, сметки, ремонти и недвижима собственост е натоварен с едно 25%. Няма как някой да ти вдигне заплатата с толкова, да ви компенсират примерно 5%, просто отписваш едни 20% обедняване и така. Затова е и тая истерия навсякъде, защото на всеки 1000 лева доходи, хората са оскубани като реална доходност с 200 лева. Не че правителството може нещо особено да направи, но това си е техен проблем ... Показателно е обаче, че протести няма, което потвърждава тезата, че революциите не избухват поради влошаване условията на живот. Сам по себе си "народа" не се организира и просто си оскотява - трябва "движеща сила", под формата на организация от "професионални революционери" (по Ленин), която да спретне "цветнна" революция.
Интересно как бизнесите мрънкат от високите цени на ток и газ, но никой не говори какво можем да направим, за да не произвеждаме единица БВП с няколко пъти повече вкарани енергоизточници отколкото в Европа. Нека да си го признаем. Голяма добавена стойност и високи заплати не стават с нискоквалифицирани кадри и старо оборудване, но образователната ни система продължава да тъпче на едно място.
Прди година килограм сирене в Лидл струваше 15 лв, а провиотика на Киро 20 лв, общо 35... сега сиренето е 20 лв а провиотика 15, т.е. инфлация няма :-)
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Ситуацията е ясна: Няма хора — заплатите се дигат. Има инфлация (цената на златото удари $1,900 за унция вчера), — в България народът купува жилища вместо злато. Само с инвестициите не е ясно — нали при Борисов нямаше таквиз заради корупцията… сега, като няма корупция, що пак няма? ГЕРБ сигурно пак е виновен някакси, някой да знае как точно?
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
До коментар [#8] от "georgievb":За инфлацията не сте прав ;-)Прди година килограм сирене в Лидл струваше 15 лв, а провиотика на Киро 20 лв, общо 35... сега сиренето е 20 лв а провиотика 15, т.е. инфлация няма :-)
Интересно как бизнесите мрънкат от високите цени на ток и газ, но никой не говори какво можем да направим, за да не произвеждаме единица БВП с няколко пъти повече вкарани енергоизточници отколкото в Европа. Нека да си го признаем. Голяма добавена стойност и високи заплати не стават с нискоквалифицирани кадри и старо оборудване, но образователната ни система продължава да тъпче на едно място.
Така наречения “бизнес” в България няма нищо , ама нищо общо с предприемачите на Запад. Може и да има някои изключения , но това е. Като оправдание за ниски заплати повтарят едно и също — ниска производителност , ниска квалификация….глупости на търкалета!
Да не би работниците да са отговорни за инвестициите в модерна техника , поточни линии , оптимизиран работен процес и т.н? Не са , разбира се. Това е работа на другаря бизнесмен , ама като е получил навремето куфарчето от партията и готово предприятие , ей така , без да си мръдне пръста , как да научи елементарни правила? Или чака някоя далавера да му бъде спусната от приятел с власт…. Това е прословутия наш бизнес!
Инфлацията и недостигът на суровини и части е световен проблем. В момента около 7-8%. Големите централни банки ще се опитват да я “борят” с повишени лихви. Което пък пречи на бизнеса. Недостигът на стоки разбира се вдига цените допълнително. Как да запази спестяванията си обикновенния човек? Някой преди мен спомена злато (надявам се не в пръстени и обеци) и имоти. При криза златото е винаги добра опция. Имотите също с условие че трябва да носят доход. Поне 4-5% Стоковата борса също се възстановява в дълготраен период. Лошото е ако спешно ти трябват пари когато е на дъното.
Всъщност данните са добри, икономиката е възстановена, какви ще я свършат новите управляващи най-рано ще стане ясно /поне макроикономически/ след година. Поне аз им желая искрено успех, но това с демографската криза скоро няма как да преобърнат. С инвестициите също - и там нещата не стават за година, че и за две. А на всичкото отгоре имаме привнесена инфлация, ръст на горивата... Не че се опитвам предварително да ги оправдавам, но трябва и търпение. Да видим.
Как да има висок растеж с тази държавна политика? Бюджетът е показателен - взима пари от тези които работим в частния сектор (2 млн. души) и раздава пари на тези които не работят 4.5 млн пенсионери, безработни, в майчинство), за държавна администрация (повечето от които не изработват нищо) и на лобита (субсидии за какво ли не). Не може да просперира страна в която правителството взима от 1/3 работещи, за да дава на 2/3 неработещи.
" едновременно имаме висока инфлация, ниска безработица и почти пълна заетост, ниски външни инвестиции и инвестиции изобщо." Инфлацията навсякъде е висока, а инвестиции как да има, като няма квалифицирана работна ръка. То всъщност скоро никаква няма да има.
При производствена инфлация в САЩ - 25 %, растеж от 4.5 % ясно какво означава. Затова Федералния резерв реве на умряло и чака война, за да намери оправдание за да повиши ставката. Пандемията приключи, глупостта на тези от ИПИ - не.
"....Пазарът на труда се връща към проблемите от преди кризата, обусловени от дългосрочни демографски тенденции и дисбаланси в уменията и търсенето на работна сила. ......"
Това е най-важната част плюс ниското капитало-образуване и липсата на сериозни чужди инвестиции!В другите държави на ЦИЕ / освен Румъния и до някаква степен Латвия/нямат такъв проблем и заради това имат сериозен повод за оптимизъм!Тези дрънканици за ниското ниво на безработица не се обвързват с трайно спадащото населени в трудоспособна възраст!Ако се обвържат както би трябвало се изяснява картинката как имаме ниски инвестиции и ниска безработица!За справка в Чехия имаха под 3 % безработица и около 11-12 % чужда работна сила преди пандемията!
Инвеститорите по принцип НЕ се спират в страни с много високо ниво на корупция и непрекъснато променящо се в полза на олигархични кръгове законодателство!Пример у нас е ЧЕЗ/ Доган и ТЕЦ "Варна"/!!!!
"Мантрата " за чужди инвестиции е много правилна!Пример е Чехия- цитирам по памет ,че там има между 8-10 милиарда чужди инвестиции годишно , докато в България не помня те да са прехвърлили 3-3, 5 милиарда / включително инвестициите в имоти/!Екй заради това Чехия има работеща, дивесифицирана икономика , почти нулева емиграция и привлечени около 11-12 % чужда работна сила от цялото трудоспособно население!У нас пък има висока корупция , липса на знакови и сериозни инвеститори , масова емиграция и най-ниският стандарт на живот в ЕС!!!!
Лъжа или НЕ е факт , че Румъния е доста по-добре от нас и , че ние им "дишаме праха"!И е факт , че северните ни съседи вкараха на топло доста политици и бизнесмени за корупция , а у нас само кокошкарите са в паделата!
Wikipedia е найстина лошо място да турсиш информация в повечето случай ..
Това, че Руминия някога е била по-зле икономически от нас също е пълна лъжа, БВП на човек през 2007, когато влизаме в ЕС е $8200 / $5800 в тяхна полза, т.е. +41% През 2019 (преди КОВИД) отношението е $12800/$9800 т.е. +30% и реално "сме ги доближили" ако това е нещо, от което може да се гордеем ;-)
БВП на глава от населението в БГ е 18 хиляди долара докато в София е около 30 хиляди на човек ..
А Румъния е 3 пъти по голяма ,от Бг по население имай го това в предвид .
От целия материал си извадих няколко извода. Първо - икономиката вече расте. Бизнесът е буден, работи, ама тоя ръст нищо не го блазни, щото цената на тока е в небесата. И строителството расте, но цената на строителните материали също като тока лети нагоре.
Безработицата била вече мираж, но защо ли българинът е свали два пъти потреблението си отпреди инфлацията? Значи българинът хем работи, хем е беден и не може да си позволи да си купува същите стоки в същите количества. За тази ситуация ние българите сме измислили специален термин "работещи бедни". В Европа не са виждали такова нещо и не могат да си го обяснят. А защо бедни? Прословутият ръст на заплатите с цеееели 14 % е мираж. Може би в някои технологични компании това е факт, но за обикновения средностатистически работник доходите не са мръднали от година насам. Статични доходи+летяща инфлация=мизерия и срината покупателна способност.
Изводът от материала е, че икономиката ни расте, но този растеж е за сметка на обедняващия българин.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Как да има висок растеж с тази държавна политика? Бюджетът е показателен - взима пари от тези които работим в частния сектор (2 млн. души) и раздава пари на тези които не работят 4.5 млн пенсионери, безработни, в майчинство), за държавна администрация (повечето от които не изработват нищо) и на лобита (субсидии за какво ли не). Не може да просперира страна в която правителството взима от 1/3 работещи, за да дава на 2/3 неработещи.
От 27 държави в ЕС в България има най-малко публични разходи с изключение на Ирландия. И в България се отделят най-малко средства за социални дейности от всички държави пак с изключение на Ирландия. Интересно как ли другите 25 държави в ЕС имат растеж ?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Новите управляващи " са от почти година.И е предееелно ясно до къде ще я докарат.Само избирателно правещите се на слепи,все още се правите,че не виждате!
Аа,гоеми кнвеститори сиобичат корупцията.Защото им гатантира безпроблемен бизнес.Да Ви нопмня ли Сименс с Черната каса.Или как Фолксваген плащаха в Германия за прикриване на фанните от дизелите им.
Румъния беше по-зле от нас, когато премиер беше Иван Костов! После дойдоха разни юпита (Николай Василев и Милен Велчев), дойде тройна коалиция и 2005 Румъния ни беше била шута с много!При нас упорито се гонят производителите -- колко предприятия се махнаха от България и отидоха в Румъния! Най-съществената разлика между нас и румнъбците е, че при тях няма русофили, които да мразят неистово държавата си!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
emil
Рейтинг: 2794 НеутралноИнвеститорите рядко се спират в страни в които протичат перманентни революции и се провеждат избори на всеки три месеца. Инвеститорите спират в страни където управляват ясни политически субекти, а не четворни коалиции с набързо сформирани партийни субекти за които още не е ясно накъде ще поемат.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!vladimir_v_p
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "emil":
"Инвеститорите спират в страни където управляват ясни политически субекти, а не четворни коалиции с набързо сформирани партийни субекти за които още не е ясно накъде ще поемат."
Русия?
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 2058 ВеселоСтига с тази мантра за чуждите инвестиции.
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Добре развитите икономики рзчитата на кредитиране от местни и чужди банки. Чуждите инвестиции, за които толкова много се говори са за страни от третия свят и бяха нужни на БГ преди влизането в ЕС... Тогава фирмите нямаха почти никакви активи и/или гаранции, че те ще останат техни след няколкот години. За това никоя сериозна банка не отпускаше големи кредите и се чакаха пари отвън.
А тези пари бяха препрани през офшорки средства на местният "едър бизнес" и другарите изнесли милиарди преди в края на соца.
rumen_s
Рейтинг: 2173 НеутралноА-ха, видяхме ги 'големите' инвестиции по време на стабилната мизерност за 12 години по времето на бащицата - еднокнижник. На фона на тези 'големи' инвестиции, дори и румънците, които бяха след нас при влизането в ЕС, сега са толкова напред, че даже не можем да им дишаме праха... Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 879 НеутралноДо коментар [#3] от "Нелсън Мандела":
Само с парите изнесени с правителствения самолет ( оня с фурмите ), ако бяха инвестирани в България, щяхме да имаме поне 10 % растеж !
georgievb
Рейтинг: 1844 ЛюбопитноДобре бе Богданов, нали вече 20 години по тази ваша рецепта работим?!?
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdДефиницията за глупост нали я знаете - да правиш едно и също нещо, по един и същи начин и да очакваш различен резултат.
Ти, и подобните НПО-икономисти може и да си доволен, сигурно бизнеса върви ...
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 2058 НеутралноДо коментар [#4] от "rumen_s":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Това, че Руминия някога е била по-зле икономически от нас също е пълна лъжа, БВП на човек през 2007, когато влизаме в ЕС е $8200 / $5800 в тяхна полза, т.е. +41%
През 2019 (преди КОВИД) отношението е $12800/$9800 т.е. +30% и реално "сме ги доближили" ако това е нещо, от което може да се гордеем ;-)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_past_and_projected_GDP _(nominal)_per_capita#IMF_estimates_between_2000_and_2009
georgievb
Рейтинг: 1844 ЛюбопитноВ общи линии инфлационния удар е жесток. Ако се извади пиано "Петроф", обувките Гучи и ферарито от потребителската кошница, средностатистическия чиляк в храна, сметки, ремонти и недвижима собственост е натоварен с едно 25%. Няма как някой да ти вдигне заплатата с толкова, да ви компенсират примерно 5%, просто отписваш едни 20% обедняване и така.
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdЗатова е и тая истерия навсякъде, защото на всеки 1000 лева доходи, хората са оскубани като реална доходност с 200 лева. Не че правителството може нещо особено да направи, но това си е техен проблем ...
Показателно е обаче, че протести няма, което потвърждава тезата, че революциите не избухват поради влошаване условията на живот. Сам по себе си "народа" не се организира и просто си оскотява - трябва "движеща сила", под формата на организация от "професионални революционери" (по Ленин), която да спретне "цветнна" революция.
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 2058 ВеселоДо коментар [#5] от "Тони КОСТОВ":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!ХА-ХА, това са пълни измишльотини, точно като 8-те милиарда, които Асен щеше да събере за година, но после тегли кредити за същата сума :-)
Batezuzi
Рейтинг: 1403 НеутралноИнтересно как бизнесите мрънкат от високите цени на ток и газ, но никой не говори какво можем да направим, за да не произвеждаме единица БВП с няколко пъти повече вкарани енергоизточници отколкото в Европа. Нека да си го признаем. Голяма добавена стойност и високи заплати не стават с нискоквалифицирани кадри и старо оборудване, но образователната ни система продължава да тъпче на едно място.
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 2058 ВеселоДо коментар [#8] от "georgievb":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!За инфлацията не сте прав ;-)
Прди година килограм сирене в Лидл струваше 15 лв, а провиотика на Киро 20 лв, общо 35... сега сиренето е 20 лв а провиотика 15, т.е. инфлация няма :-)
foxa55
Рейтинг: 668 НеутралноНещо не мога да разбера - имаме 4% ръст и 6% инфлация, не трябва ли ръста да е над инфлацията преди да почнем да се хвалим.
Gretel
Рейтинг: 1671 НеутралноСитуацията е ясна: Няма хора — заплатите се дигат. Има инфлация (цената на златото удари $1,900 за унция вчера), — в България народът купува жилища вместо злато. Само с инвестициите не е ясно — нали при Борисов нямаше таквиз заради корупцията… сега, като няма корупция, що пак няма? ГЕРБ сигурно пак е виновен някакси, някой да знае как точно?
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)georgievb
Рейтинг: 1844 ВеселоХахахаха....мда.... https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
strymski
Рейтинг: 820 НеутралноОтговорът на въпроса : кога ще се възстановим е — на кукуво лято.
strymski
Рейтинг: 820 НеутралноТака наречения “бизнес” в България няма нищо , ама нищо общо с предприемачите на Запад. Може и да има някои изключения , но това е.
Като оправдание за ниски заплати повтарят едно и също — ниска производителност , ниска квалификация….глупости на търкалета!
Да не би работниците да са отговорни за инвестициите в модерна техника , поточни линии , оптимизиран работен процес и т.н? Не са , разбира се. Това е работа на другаря бизнесмен , ама като е получил навремето куфарчето от партията и готово предприятие , ей така , без да си мръдне пръста , как да научи елементарни правила? Или чака някоя далавера да му бъде спусната от приятел с власт….
Това е прословутия наш бизнес!
Таралеж
Рейтинг: 2320 НеутралноИнфлацията и недостигът на суровини и части е световен проблем.
В момента около 7-8%.
Големите централни банки ще се опитват да я “борят” с повишени лихви. Което пък пречи на бизнеса.
Недостигът на стоки разбира се вдига цените допълнително.
Как да запази спестяванията си обикновенния човек?
Някой преди мен спомена злато (надявам се не в пръстени и обеци) и имоти.
При криза златото е винаги добра опция.
Имотите също с условие че трябва да носят доход. Поне 4-5%
Стоковата борса също се възстановява в дълготраен период. Лошото е ако спешно ти трябват пари когато е на дъното.
wqweto
Рейтинг: 384 НеутралноДо коментар [#16] от "strymski":
Когато ти си отвориш твой собствен бизнес ще имаш възможност да инвестираш в модерна техника, поточни линии и нов софтуер колкото искаш.
Дотогава ако не ти се бачка с теслата можеш само да сменяш работодателя, не да му обясняваш как да си управлява бизнеса.
boevbisser
Рейтинг: 2300 ЛюбопитноВсъщност данните са добри, икономиката е възстановена, какви ще я свършат новите управляващи най-рано ще стане ясно /поне макроикономически/ след година. Поне аз им желая искрено успех, но това с демографската криза скоро няма как да преобърнат. С инвестициите също - и там нещата не стават за година, че и за две. А на всичкото отгоре имаме привнесена инфлация, ръст на горивата... Не че се опитвам предварително да ги оправдавам, но трябва и търпение. Да видим.
pet fire
Рейтинг: 3378 Неутрално"Едновременно имаме висока инфлация, ниска безработица и почти пълна заетост, ниски външни инвестиции и инвестиции изобщо."
Значи все още няма...промяна
Forest
Рейтинг: 891 НеутралноКак да има висок растеж с тази държавна политика? Бюджетът е показателен - взима пари от тези които работим в частния сектор (2 млн. души) и раздава пари на тези които не работят 4.5 млн пенсионери, безработни, в майчинство), за държавна администрация (повечето от които не изработват нищо) и на лобита (субсидии за какво ли не). Не може да просперира страна в която правителството взима от 1/3 работещи, за да дава на 2/3 неработещи.
Истината ни прави свободни.Роси
Рейтинг: 7129 Неутрално" едновременно имаме висока инфлация, ниска безработица и почти пълна заетост, ниски външни инвестиции и инвестиции изобщо."
Инфлацията навсякъде е висока, а инвестиции как да има, като няма квалифицирана работна ръка. То всъщност скоро никаква няма да има.
Припознах Литекс
Рейтинг: 647 НеутралноПри производствена инфлация в САЩ - 25 %, растеж от 4.5 % ясно какво означава.
Затова Федералния резерв реве на умряло и чака война, за да намери оправдание за да повиши ставката.
Пандемията приключи, глупостта на тези от ИПИ - не.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1347 НеутралноДо коментар [#1] от "emil":
По Вашата логика в Италия въобще никой не е инвестирал след 1945 г. Там правителствата са се сменяли през година, винаги коалиционни.
bat_plamen
Рейтинг: 4777 Неутрално"....Пазарът на труда се връща към проблемите от преди кризата, обусловени от дългосрочни демографски тенденции и дисбаланси в уменията и търсенето на работна сила. ......"
Това е най-важната част плюс ниското капитало-образуване и липсата на сериозни чужди инвестиции!В другите държави на ЦИЕ / освен Румъния и до някаква степен Латвия/нямат такъв проблем и заради това имат сериозен повод за оптимизъм!Тези дрънканици за ниското ниво на безработица не се обвързват с трайно спадащото населени в трудоспособна възраст!Ако се обвържат както би трябвало се изяснява картинката как имаме ниски инвестиции и ниска безработица!За справка в Чехия имаха под 3 % безработица и около 11-12 % чужда работна сила преди пандемията!
bat_plamen
Рейтинг: 4777 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "emil":
Инвеститорите по принцип НЕ се спират в страни с много високо ниво на корупция и непрекъснато променящо се в полза на олигархични кръгове законодателство!Пример у нас е ЧЕЗ/ Доган и ТЕЦ "Варна"/!!!!
bat_plamen
Рейтинг: 4777 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Нелсън Мандела":
"Мантрата " за чужди инвестиции е много правилна!Пример е Чехия- цитирам по памет ,че там има между 8-10 милиарда чужди инвестиции годишно , докато в България не помня те да са прехвърлили 3-3, 5 милиарда / включително инвестициите в имоти/!Екй заради това Чехия има работеща, дивесифицирана икономика , почти нулева емиграция и привлечени около 11-12 % чужда работна сила от цялото трудоспособно население!У нас пък има висока корупция , липса на знакови и сериозни инвеститори , масова емиграция и най-ниският стандарт на живот в ЕС!!!!
bat_plamen
Рейтинг: 4777 НеутралноДо коментар [#7] от "Нелсън Мандела":
Лъжа или НЕ е факт , че Румъния е доста по-добре от нас и , че ние им "дишаме праха"!И е факт , че северните ни съседи вкараха на топло доста политици и бизнесмени за корупция , а у нас само кокошкарите са в паделата!
keepwalking
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#7] от "Нелсън Мандела":
Wikipedia е найстина лошо място да турсиш информация в повечето случай ..
Това, че Руминия някога е била по-зле икономически от нас също е пълна лъжа, БВП на човек през 2007, когато влизаме в ЕС е $8200 / $5800 в тяхна полза, т.е. +41%
През 2019 (преди КОВИД) отношението е $12800/$9800 т.е. +30% и реално "сме ги доближили" ако това е нещо, от което може да се гордеем ;-)
БВП на глава от населението в БГ е 18 хиляди долара докато в София е около 30 хиляди на човек ..
А Румъния е 3 пъти по голяма ,от Бг по население имай го това в предвид .
Lou
Рейтинг: 1461 НеутралноОт целия материал си извадих няколко извода. Първо - икономиката вече расте. Бизнесът е буден, работи, ама тоя ръст нищо не го блазни, щото цената на тока е в небесата. И строителството расте, но цената на строителните материали също като тока лети нагоре.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Безработицата била вече мираж, но защо ли българинът е свали два пъти потреблението си отпреди инфлацията? Значи българинът хем работи, хем е беден и не може да си позволи да си купува същите стоки в същите количества. За тази ситуация ние българите сме измислили специален термин "работещи бедни". В Европа не са виждали такова нещо и не могат да си го обяснят. А защо бедни? Прословутият ръст на заплатите с цеееели 14 % е мираж. Може би в някои технологични компании това е факт, но за обикновения средностатистически работник доходите не са мръднали от година насам. Статични доходи+летяща инфлация=мизерия и срината покупателна способност.
Изводът от материала е, че икономиката ни расте, но този растеж е за сметка на обедняващия българин.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Мусаши
Рейтинг: 364 НеутралноОт 27 държави в ЕС в България има най-малко публични разходи с изключение на Ирландия. И в България се отделят най-малко средства за социални дейности от всички държави пак с изключение на Ирландия.
Интересно как ли другите 25 държави в ЕС имат растеж ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
wre501051215
Рейтинг: 2758 НеутралноДо коментар [#2] от "vladimir_v_p":
Русия е стабилна.Там се знае,че един владетел ше изкара до гроб.
wre501051215
Рейтинг: 2758 НеутралноДо коментар [#4] от "rumen_s":
БВП е удвоен по времето на ГЕРБ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wre501051215
Рейтинг: 2758 ВеселоДо коментар [#5] от "Тони КОСТОВ":
Наистина ли вярвате,че 2022 някой носи милиони и милиарди в брой?!Фен на Кире,нали?!
wre501051215
Рейтинг: 2758 ВеселоДо коментар [#12] от "foxa55":
Кире си се хвали по принцип.
wre501051215
Рейтинг: 2758 ВеселоДо коментар [#19] от "boevbisser":
"Новите управляващи " са от почти година.И е предееелно ясно до къде ще я докарат.Само избирателно правещите се на слепи,все още се правите,че не виждате!
wre501051215
Рейтинг: 2758 ВеселоДо коментар [#26] от "bat_plamen":
Аа,гоеми кнвеститори сиобичат корупцията.Защото им гатантира безпроблемен бизнес.Да Ви нопмня ли Сименс с Черната каса.Или как Фолксваген плащаха в Германия за прикриване на фанните от дизелите им.
wre501051215
Рейтинг: 2758 ВеселоДо коментар [#29] от "keepwalking":
БВП на човек е това,бре!
himler
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#7] от "Нелсън Мандела":
Румъния беше по-зле от нас, когато премиер беше Иван Костов! После дойдоха разни юпита (Николай Василев и Милен Велчев), дойде тройна коалиция и 2005 Румъния ни беше била шута с много!При нас упорито се гонят производителите -- колко предприятия се махнаха от България и отидоха в Румъния! Най-съществената разлика между нас и румнъбците е, че при тях няма русофили, които да мразят неистово държавата си!