За огромно съжаление много отдавна българското образование на практика няма почти никакви допирни точки с реалността, с технологиите, с динамиката на живота и пазара на труда... Трябва дълбока и всеобхватна реформа, която няма нищо общо с изсипването на едни пари в системата без никакъв реален резултат!!!
То и по твое време, макар и малко по добро в някои аспекти, пак не е водело до по способни и икономически грамотни хора.. Защото на практика.. Е кошмар да лъжеш хора, които знаят как работят нещата и как да боравят с парите си разумно :)))
Трябва ни онази златна среда.. С достатъчно информация да бачка, но не толкова, че да вижда когато го будалкаме и му взимаме свободата и парите..
Това заглавие ми напомня на въпроса за това колко дяволи могат да се съберат на върха на игла. Какви дяволи и каква игла? Чие училище и чий живот? Българското училище на Димитър Съселов го прати в Харвард да открива нови планети, а това на Камова - да точи лакърдии във Фейсбук
Създател на .. - проект, чиято цел е да използва пълния потенциал на дизайн мисленето в образованието и да качи на ново ниво проектно-базираното обучение.
Проектен мениджър с 8-годишен опит в енергийния сектор и ВЕИ.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев.
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
Наименование РЕД ПЕЙПЪР ПЛЕЙН Транслитерация RED PAPER PLANE Правна форма Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД) Предмет на дейност Създаване, разпространение и търговия с всякакви материали, стоки, продукти и услуги с образователна цел; маркетинг, реклама и уеб дизайн; консултански услуги по разработване, имплементиране, мониторинг и усъвършенстване на образователни политики и програми; политики по планиране, реализиране и мониторинг на образователни проекти; комисионни сделки; търговско представителство и посредничество, както и всяка дейност, която не е забранена от закон или друг нормативен акт на Република България.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев.
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
Тя може да бъде описана с един въпрос - "Какво е животът и как работи той?"
Голяма и некомфортна тишина присъства в учебния процес, когато стане въпрос за истински големите въпроси - "С кого да съм заедно?", "Как да реализирам мечтите си?", "Как да имам истински приятели?", "Коя е най-добрата професия за мен?" ...
Дори и Библията не се опитва да даде отговор на този въпрос и на другите описани по-надолу в пасажа. Не случайно повечето от 10-те Божи заповеди са с "НЕ".
2. Не си прави кумир 3. Не изговаряй напразно името на Господа 5. Почитай родители си 6. Не убивай 7. Не прелюбодействай 8. Не кради 9. Не лъжи 10. Не пожелавай дома на ближния си
Т.е. казва ти какво да НЕ правиш, ако искаш да живееш добре.
Но иначе успех с дефинирането на отговори на въпросите :)
ОКЕЙЙЙЙ.. Ако училището е толкова прекрасна среда за обучение и придобиване на знания... Що всички деца на политиците имат частни учители ?? :))
Ако могат да спестят хиляди и пак да получат същия резултат... Що да ги дават ? Ако цепят свойте деца от общата система.. Това не е ли признак, че общата система не работи в полза на децата ? :))
"Трябва дълбока и всеобхватна реформа,......" =========== Няма друг сектор, който да е така често и радикално реформиран. Недостатъците идат оттам. Гръмки лафове, парата през свирката, делегирани бюджети, никаква мотивация на младия човек да учи, защото преуспелите в България изглеждат полуграмотни..... И разберете, че децата не трябва да бъдат държани под емоционален похлупак. Те трябва да станат възрастни, някои от тях ще приемат ролята на аутсайдери, каквито има във всяко общество.
"ОКЕЙЙЙЙ.. Ако училището е толкова прекрасна среда за обучение и придобиване на знания... Що всички деца на политиците имат частни учители ?? :))
Ако могат да спестят хиляди и пак да получат същия резултат... Що да ги дават ? Ако цепят свойте деца от общата система.. Това не е ли признак, че общата система не работи в полза на децата " ============== Децата на управниците и на най-богатите винаги са имали частни учители. Като гледаш Чарлз, май усилията са отишли напразно.... Алеко също е учил при частни учители, но не е направил пари, макар че е имал десни убеждения. Частният учител се съсредоточава само върху определено дете, но и детето не се бърка с "простолюдието", което всъщност е по-важно.
Тези неща могат да се научат и в семейната среда, ако тя е не-чалгарска. Най-вече бащата носи отговорност за това. Дали ще провокира мислене като разговаря с 12-13 годишния си син или дъщеря, или ще ходят на мач и да маат кебапчета на село.
Та ако политика не иска да меша свойте деца с простолюдието, защо подяволите си мислите, че работят във ваш интерес независимо какво обещават ? Гледайте действията и резултата. Думите са въздух..
Защо ми е криво? За какво си мечтая? Къде точно ме сърби?...
Женска работа: освен да задават безсмислени въпроси и да искат и да искат и да искат, друго не умеят! Кат зеем едно дърво! Я, да си налягате парцалите!
"И разберете, че децата не трябва да бъдат държани под емоционален похлупак. Те трябва да станат възрастни, някои от тях ще приемат ролята на аутсайдери, каквито има във всяко общество."
Колега, бъркате с пръст.... с два пръста в раната! Как ....извън похлупака? Ей сега от Националната мрежа за лов на деца ще Ви наскачат.... Според тях аутсайдери не трябва да има и работят в тази посока, а като краен резултат аутсайдерите са мнозинство....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
"Голяма и некомфортна тишина присъства в учебния процес, когато стане въпрос за истински големите въпроси - "С кого да съм заедно?", "Как да реализирам мечтите си?", "Как да имам истински приятели?", "Коя е най-добрата професия за мен?", "За какво са парите?", "Как да се справя с тревогата си?", "Какво да правя със срама и съжалението, което чувствам в момента?", "Какво е щастието?", "Как да убедя хората в каузата си?, "Как да живея добре?", "Как да поддържам добри отношения със семейството си?", "Как да продължа, когато не виждам смисъл?", "Как да потърся помощ, когато страдам?", "Защо се чувствам така в момента? Всъщност, какво точно чувствам в момента?", "Как да имам друг живот, защото не харесвам своя?", "Как да стана друг човек, защото не харесвам себе си?", "Кой съм аз? А ти кой си?"."
До авторката: Това са въпроси, отговорите на които се дават в семейството. Когато родителите не са получили отговорите като деца, са в невъзможност да го обяснят и на децата си. Забелязвам, че при ромчетата този проблем не съществува. Случайност? Да сте виждали ромче с аутизъм.......
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
"Та ако политикът не иска да меша свойте деца с простолюдието, защо подяволите си мислите, че работят във ваш интерес" =========== Никога не съм казвал или писал такова нещо. Политиците оправят първо себе си. За нас - каквото остане.
И ние не знаем. И ние, възрастните, до ден днешен търсим отговорите на великите житейски въпроси и съжаляваме за всичките пропуснати години в училище, когато му е било времето да се научим как да живеем добре. **********************************************************
Забавно - някой , който не знае, знае, че може да научи децата на онова, което сам не е узнал! Още по-забавно е , че тази мъдрост излита от устата на снахата на другаря Камов, вече трайно син. А най-забавно е това, че снахичката ни е засилила към един сътворен от нея и Жорко Червен самолет. Мераклии са да натоварят всички на него, та да отлетят заедно към чудесната страна на дизайн-мисленето / бившият СССР, сега САЩ/. А после, когато се разбере, че самолетчето е хартиено.......хе, хе, няма да е за първи път в изпълнението на пребоядисани в синьо хора с червени самолетчета в главите!
Сега разбирам какво значи приказката, че в образованието работят само полуграмотни хора. Пак е лека версия на една лелка, дето разправяше, че било безсмислено да учат корен квадратен, щото в живия живот на никой не му се налагало да го ползва. Виж, сексуално образование си требе, щото редовно ще правиш секс. Иначе това, което описва много прилича на това, което наричат "коучинг на работното място". Все модерни решения, за да могат разни хрантутници да лапнат поредния грант. Сякаш проблемите, които описва са от вчера, и добре че са такива прогресивни люде да ни ги решат. За да няма такива проблеми, или най-малкото да са сведени до минимум, децата трябва да растат в здраво общество и в здраво семейство. Станат ли на почит моралния релативизъм и публичната сексуалност (което се случва), естествено е да почне да си задава въпроса "Кой съм аз?", и "С кой да бъда"
За огромно съжаление много отдавна българското образование на практика няма почти никакви допирни точки с реалността, с технологиите, с динамиката на живота и пазара на труда...Трябва дълбока и всеобхватна реформа, която няма нищо общо с изсипването на едни пари в системата без никакъв реален резултат!!!
Значи изобщо не си наясно каква е ролята на образованието. А тя е да те научи да мислиш. Или както е казал виден български академик "трябва да ги научим да решават проблеми, за които не сме ги подготвили". За мен двете са равносилни твърдения. Лошото е, че все повече хора влизат в тази реторика, и говорят за някакви безумия като "финансово образование". Те не могат да четат и да пишат, ние ще ги учим как да си управляват финансите. Щото Стив Джобс сигурно са го учили в училище да прави айфони
Интересно, че за мен всички тези въпроси би трябвало да се обсъждат не в училище, а в СЕМЕЙСТВОТО. А в коментара думата "семейство" е спомената само веднъж, в интересния въпрос: "Как да поддържам добри отношения със семейството си?".
Малко е странно да питаш в училище "Как да поддържам добри отношения със семейството си?". Не е ли по-логично да питаш вкъщи "Как да поддържам добри отношения със съучениците и учителите си?" ???
Изключвам тук децата без семейства, защото не те са тема на текста очевидно. Защо да делегираме на училището задължения, които принадлежат на семейството?
Седя и се чудя на себе си защо, по дяволите си изгубих времето да прочета това....нещо! Просто нямам определение за тези претенциозни брътвежи. Най-много ме впечатли следното прозрение: "И ей така, животът се стоварва, без предупреждение и без подготовка - няма кого да питаш и не се ориентираш никак добре накъде да поемеш."
От хилядолетия животът се е стоварвал върху подрастващите и те някак са се спрявяли, с училището или без него. На мен, например, след гимназията ми се стовари казармата, след това ми се стовари университетът и накрая последния удар ми нанесе жена ми - взе, че се омъжи за мен. И докато се ориентирам дойдоха децата. Нямах и грам време да се чудя накъде да поема, но изглежда съм налучкал някакси посоката, защото, обръщайки се назад, не съжалявам за нищо. Човек е мислещо и волево същество, което в началото има нужда преди всичко от родителите си. СТИГА СТЕ ВМЕНЯВАЛИ ВИНА НА УЧИЛИЩЕТО. ТО НЯМА КАК ДА ЗАМЕСТИ РОДИТЕЛИТЕ.
Семпли и жалки нАпъни на бездарна писарушка а ни учи на акъл и на "живота". Има тонове по-смислени текстове, но те са на други езици. А такива като тази в България колкото искаш, дай им само а плямпат и окайват средата и битието, без никой от тях да дава конкретни предложения (или решения) на евентуалния проблем. Настроение - повръща ми се от "загрижени за децата" плямпалА.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Типично писане в стил нов"мисъл" и на новговор. Мила моме, тези неща, за които сте писали е работа на семейството и средата вкл обществото (норманото, а не чалгизиранопто), а не на училището, само това липсва на клетото българско даскало.
Знам дека ви стега чепикот, напълни се с една клика на говорещи на новговор същества, често на хранилка на НПОта, които искат с минимум усилкия да изкарват едни лесни пари. Та и момата е там някъде, нещо чрез фондацийка ако може и това да се врара в школото.
Мило момиче, всички тези въпроси НЕ са работа на училището да ги разглежда, работа са на семейството! Образованието видиш ли било проблемно. Ами не, не е проблемно то (въпреки купищата недостатъци), проблемно е семейството!
Непрекъснато се бъркат в тази държава задачите на семейството със задачите на училището. И се държи даскалото отговорно за какво ли не, очаква се то да свърши работата на родителите.
Семейството подготвя младите хора за живота, а училището има за задача да ги подготви за професията им.
Само по ИЗКЛЮЧЕНИЕ когато няма семейство или пък има нефункциониращо семейство училището се намесва и заедно със социалните работници се опитват да заместят липсващото семейство.
В последно време се навъдиха доста хора, подобни на тази дама, които да се нагълтали с модерни, засукани, пълни с въздух под налягане безсмислици, чиято цел в края на краищата е да създадат впечатлението, че има "проблем", че нещо недостига. И изведнъж те по чиста случайност имат разработен "продукт"/"цикъл лекции", който без съмнение веднага ще решат точно този "проблем".
Преди време Дневник бяха публикували някаква бивша спортистка, дето бореше климатичните проблемите с био-мио + помпозни приказки. Сега и тази мацка, търси пазар за претенциозните си брътвежи. Току виж даскалите се вързали (всъщност по-важно е от министерството да се вържат в желанието си да изглеждат модерни и прогресивни) и изсипят куп средства за "коучинг" и прочие обучение.
Не, по-скоро е така: "Она", дека само знае как да лапа пари от ВЕИ-та, да седи по-далеч от училищата и от децата ни. Образованието е за педагози, а не за хора със съмнителни мениджърски умения.
Ха-ха-ха! Философията 20 и повече века вече не може да отговори на въпроса какво е животът и как е добре да се живее, а българското училище трябва да го направи сега...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
selqnin
Рейтинг: 1501 НеутралноЗа огромно съжаление много отдавна българското образование на практика няма почти никакви допирни точки с реалността, с технологиите, с динамиката на живота и пазара на труда...
Трябва дълбока и всеобхватна реформа, която няма нищо общо с изсипването на едни пари в системата без никакъв реален резултат!!!
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1100 ВеселоДо коментар [#1] от "selqnin":
То и по твое време, макар и малко по добро в някои аспекти, пак не е водело до по способни и икономически грамотни хора.. Защото на практика.. Е кошмар да лъжеш хора, които знаят как работят нещата и как да боравят с парите си разумно :)))
Трябва ни онази златна среда.. С достатъчно информация да бачка, но не толкова, че да вижда когато го будалкаме и му взимаме свободата и парите..
john trivolta
Рейтинг: 795 ЛюбопитноТова заглавие ми напомня на въпроса за това колко дяволи могат да се съберат на върха на игла. Какви дяволи и каква игла? Чие училище и чий живот? Българското училище на Димитър Съселов го прати в Харвард да открива нови планети, а това на Камова - да точи лакърдии във Фейсбук
New
Рейтинг: 1829 Неутрално
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.Цветелина Камова
Създател на ..
- проект, чиято цел е да използва пълния потенциал на дизайн мисленето в образованието и да качи на ново ниво проектно-базираното обучение.
Проектен мениджър с 8-годишен опит в енергийния сектор и ВЕИ.
New
Рейтинг: 1829 НеутралноНаименование РЕД ПЕЙПЪР ПЛЕЙН
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.Транслитерация RED PAPER PLANE
Правна форма Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД)
Предмет на дейност
Създаване, разпространение и търговия с всякакви материали, стоки, продукти и услуги с образователна цел; маркетинг, реклама и уеб дизайн; консултански услуги по разработване, имплементиране, мониторинг и усъвършенстване на образователни политики и програми; политики по планиране, реализиране и мониторинг на образователни проекти; комисионни сделки; търговско представителство и посредничество, както и всяка дейност, която не е забранена от закон или друг нормативен акт на Република България.
realguru
Рейтинг: 2136 НеутралноТя може да бъде описана с един въпрос - "Какво е животът и как работи той?"
Голяма и некомфортна тишина присъства в учебния процес, когато стане въпрос за истински големите въпроси - "С кого да съм заедно?", "Как да реализирам мечтите си?", "Как да имам истински приятели?", "Коя е най-добрата професия за мен?" ...
Дори и Библията не се опитва да даде отговор на този въпрос и на другите описани по-надолу в пасажа. Не случайно повечето от 10-те Божи заповеди са с "НЕ".
2. Не си прави кумир
3. Не изговаряй напразно името на Господа
5. Почитай родители си
6. Не убивай
7. Не прелюбодействай
8. Не кради
9. Не лъжи
10. Не пожелавай дома на ближния си
Т.е. казва ти какво да НЕ правиш, ако искаш да живееш добре.
Но иначе успех с дефинирането на отговори на въпросите :)
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1100 НеутралноДо коментар [#2] от "Ramon Asvalda":
ОКЕЙЙЙЙ.. Ако училището е толкова прекрасна среда за обучение и придобиване на знания... Що всички деца на политиците имат частни учители ?? :))
Ако могат да спестят хиляди и пак да получат същия резултат... Що да ги дават ? Ако цепят свойте деца от общата система.. Това не е ли признак, че общата система не работи в полза на децата ? :))
Костадин Иванов
Рейтинг: 3348 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
Еретик"Трябва дълбока и всеобхватна реформа,......"
===========
Няма друг сектор, който да е така често и радикално реформиран. Недостатъците идат оттам. Гръмки лафове, парата през свирката, делегирани бюджети, никаква мотивация на младия човек да учи, защото преуспелите в България изглеждат полуграмотни.....
И разберете, че децата не трябва да бъдат държани под емоционален похлупак. Те трябва да станат възрастни, някои от тях ще приемат ролята на аутсайдери, каквито има във всяко общество.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3348 НеутралноДо коментар [#7] от "Ramon Asvalda":
Еретик"ОКЕЙЙЙЙ.. Ако училището е толкова прекрасна среда за обучение и придобиване на знания... Що всички деца на политиците имат частни учители ?? :))
Ако могат да спестят хиляди и пак да получат същия резултат... Що да ги дават ? Ако цепят свойте деца от общата система.. Това не е ли признак, че общата система не работи в полза на децата "
==============
Децата на управниците и на най-богатите винаги са имали частни учители. Като гледаш Чарлз, май усилията са отишли напразно....
Алеко също е учил при частни учители, но не е направил пари, макар че е имал десни убеждения.
Частният учител се съсредоточава само върху определено дете, но и детето не се бърка с "простолюдието", което всъщност е по-важно.
irobot
Рейтинг: 533 НеутралноТези неща могат да се научат и в семейната среда, ако тя е не-чалгарска. Най-вече бащата носи отговорност за това. Дали ще провокира мислене като разговаря с 12-13 годишния си син или дъщеря, или ще ходят на мач и да маат кебапчета на село.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1100 ВеселоДо коментар [#9] от "Костадин Иванов":
Правилно за това относно простолюдието..
Та ако политика не иска да меша свойте деца с простолюдието, защо подяволите си мислите, че работят във ваш интерес независимо какво обещават ? Гледайте действията и резултата. Думите са въздух..
Митко Палаузофф
Рейтинг: 512 НеутралноЗащо ми е криво? За какво си мечтая? Къде точно ме сърби?...
В Гейропа съм! В Гейропа съм!Женска работа: освен да задават безсмислени въпроси и да искат и да искат и да искат, друго не умеят! Кат зеем едно дърво! Я, да си налягате парцалите!
the_flea
Рейтинг: 1107 НеутралноДо коментар [#8] от "Костадин Иванов":
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!"И разберете, че децата не трябва да бъдат държани под емоционален похлупак. Те трябва да станат възрастни, някои от тях ще приемат ролята на аутсайдери, каквито има във всяко общество."
Колега, бъркате с пръст.... с два пръста в раната! Как ....извън похлупака? Ей сега от Националната мрежа за лов на деца ще Ви наскачат....
Според тях аутсайдери не трябва да има и работят в тази посока, а като краен резултат аутсайдерите са мнозинство....
pro_bono
Рейтинг: 1987 НеутралноУчилището е важно . Но най-важно е семейството. Там започва истинското образование.
the_flea
Рейтинг: 1107 Любопитно"Голяма и некомфортна тишина присъства в учебния процес, когато стане въпрос за истински големите въпроси - "С кого да съм заедно?", "Как да реализирам мечтите си?", "Как да имам истински приятели?", "Коя е най-добрата професия за мен?", "За какво са парите?", "Как да се справя с тревогата си?", "Какво да правя със срама и съжалението, което чувствам в момента?", "Какво е щастието?", "Как да убедя хората в каузата си?, "Как да живея добре?", "Как да поддържам добри отношения със семейството си?", "Как да продължа, когато не виждам смисъл?", "Как да потърся помощ, когато страдам?", "Защо се чувствам така в момента? Всъщност, какво точно чувствам в момента?", "Как да имам друг живот, защото не харесвам своя?", "Как да стана друг човек, защото не харесвам себе си?", "Кой съм аз? А ти кой си?"."
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!До авторката:
Това са въпроси, отговорите на които се дават в семейството. Когато родителите не са получили отговорите като деца, са в невъзможност да го обяснят и на децата си. Забелязвам, че при ромчетата този проблем не съществува. Случайност? Да сте виждали ромче с аутизъм.......
Костадин Иванов
Рейтинг: 3348 НеутралноДо коментар [#11] от "Ramon Asvalda":
Еретик"Та ако политикът не иска да меша свойте деца с простолюдието, защо подяволите си мислите, че работят във ваш интерес"
===========
Никога не съм казвал или писал такова нещо. Политиците оправят първо себе си. За нас - каквото остане.
Манчо
Рейтинг: 1431 ВеселоИ ние не знаем. И ние, възрастните, до ден днешен търсим отговорите на великите житейски въпроси и съжаляваме за всичките пропуснати години в училище, когато му е било времето да се научим как да живеем добре.
Мараба, С-ДС доносници!**********************************************************
Забавно - някой , който не знае, знае, че може да научи децата на онова, което сам не е узнал! Още по-забавно е , че тази мъдрост излита от устата на снахата на другаря Камов, вече трайно син. А най-забавно е това, че снахичката ни е засилила към един сътворен от нея и Жорко Червен самолет. Мераклии са да натоварят всички на него, та да отлетят заедно към чудесната страна на дизайн-мисленето / бившият СССР, сега САЩ/. А после, когато се разбере, че самолетчето е хартиено.......хе, хе, няма да е за първи път в изпълнението на пребоядисани в синьо хора с червени самолетчета в главите!
ена блогърка
Рейтинг: 170 НеутралноЕй заради такива като тази не живея в България.
V for Verabarter1
Рейтинг: 944 НеутралноСега разбирам какво значи приказката, че в образованието работят само полуграмотни хора. Пак е лека версия на една лелка, дето разправяше, че било безсмислено да учат корен квадратен, щото в живия живот на никой не му се налагало да го ползва. Виж, сексуално образование си требе, щото редовно ще правиш секс.
Иначе това, което описва много прилича на това, което наричат "коучинг на работното място". Все модерни решения, за да могат разни хрантутници да лапнат поредния грант. Сякаш проблемите, които описва са от вчера, и добре че са такива прогресивни люде да ни ги решат. За да няма такива проблеми, или най-малкото да са сведени до минимум, децата трябва да растат в здраво общество и в здраво семейство. Станат ли на почит моралния релативизъм и публичната сексуалност (което се случва), естествено е да почне да си задава въпроса "Кой съм аз?", и "С кой да бъда"
barter1
Рейтинг: 944 НеутралноЗначи изобщо не си наясно каква е ролята на образованието. А тя е да те научи да мислиш. Или както е казал виден български академик "трябва да ги научим да решават проблеми, за които не сме ги подготвили". За мен двете са равносилни твърдения. Лошото е, че все повече хора влизат в тази реторика, и говорят за някакви безумия като "финансово образование". Те не могат да четат и да пишат, ние ще ги учим как да си управляват финансите. Щото Стив Джобс сигурно са го учили в училище да прави айфони
CV
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно, че за мен всички тези въпроси би трябвало да се обсъждат не в училище, а в СЕМЕЙСТВОТО. А в коментара думата "семейство" е спомената само веднъж, в интересния въпрос: "Как да поддържам добри отношения със семейството си?".
Малко е странно да питаш в училище "Как да поддържам добри отношения със семейството си?". Не е ли по-логично да питаш вкъщи "Как да поддържам добри отношения със съучениците и учителите си?" ???
Изключвам тук децата без семейства, защото не те са тема на текста очевидно. Защо да делегираме на училището задължения, които принадлежат на семейството?
pet_fire
Рейтинг: 5202 НеутралноОт много реформи образованието е все по-зле
grajdanin1
Рейтинг: 755 НеутралноСедя и се чудя на себе си защо, по дяволите си изгубих времето да прочета това....нещо! Просто нямам определение за тези претенциозни брътвежи. Най-много ме впечатли следното прозрение:
"И ей така, животът се стоварва, без предупреждение и без подготовка - няма кого да питаш и не се ориентираш никак добре накъде да поемеш."
От хилядолетия животът се е стоварвал върху подрастващите и те някак са се спрявяли, с училището или без него. На мен, например, след гимназията ми се стовари казармата, след това ми се стовари университетът и накрая последния удар ми нанесе жена ми - взе, че се омъжи за мен. И докато се ориентирам дойдоха децата. Нямах и грам време да се чудя накъде да поема, но изглежда съм налучкал някакси посоката, защото, обръщайки се назад, не съжалявам за нищо.
Човек е мислещо и волево същество, което в началото има нужда преди всичко от родителите си. СТИГА СТЕ ВМЕНЯВАЛИ ВИНА НА УЧИЛИЩЕТО. ТО НЯМА КАК ДА ЗАМЕСТИ РОДИТЕЛИТЕ.
Йоаникий
Рейтинг: 826 РазстроеноСемпли и жалки нАпъни на бездарна писарушка а ни учи на акъл и на "живота". Има тонове по-смислени текстове, но те са на други езици. А такива като тази в България колкото искаш, дай им само а плямпат и окайват средата и битието, без никой от тях да дава конкретни предложения (или решения) на евентуалния проблем.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Настроение - повръща ми се от "загрижени за децата" плямпалА.
olimpipanov
Рейтинг: 794 НеутралноТипично писане в стил нов"мисъл" и на новговор. Мила моме, тези неща, за които сте писали е работа на семейството и средата вкл обществото (норманото, а не чалгизиранопто), а не на училището, само това липсва на клетото българско даскало.
Знам дека ви стега чепикот, напълни се с една клика на говорещи на новговор същества, често на хранилка на НПОта, които искат с минимум усилкия да изкарват едни лесни пари. Та и момата е там някъде, нещо чрез фондацийка ако може и това да се врара в школото.
areta
Рейтинг: 1366 НеутралноМило момиче, всички тези въпроси НЕ са работа на училището да ги разглежда, работа са на семейството! Образованието видиш ли било проблемно. Ами не, не е проблемно то (въпреки купищата недостатъци), проблемно е семейството!
Непрекъснато се бъркат в тази държава задачите на семейството със задачите на училището. И се държи даскалото отговорно за какво ли не, очаква се то да свърши работата на родителите.
Семейството подготвя младите хора за живота, а училището има за задача да ги подготви за професията им.
Само по ИЗКЛЮЧЕНИЕ когато няма семейство или пък има нефункциониращо семейство училището се намесва и заедно със социалните работници се опитват да заместят липсващото семейство.
areta
Рейтинг: 1366 НеутралноВ последно време се навъдиха доста хора, подобни на тази дама, които да се нагълтали с модерни, засукани, пълни с въздух под налягане безсмислици, чиято цел в края на краищата е да създадат впечатлението, че има "проблем", че нещо недостига. И изведнъж те по чиста случайност имат разработен "продукт"/"цикъл лекции", който без съмнение веднага ще решат точно този "проблем".
Преди време Дневник бяха публикували някаква бивша спортистка, дето бореше климатичните проблемите с био-мио + помпозни приказки. Сега и тази мацка, търси пазар за претенциозните си брътвежи. Току виж даскалите се вързали (всъщност по-важно е от министерството да се вържат в желанието си да изглеждат модерни и прогресивни) и изсипят куп средства за "коучинг" и прочие обучение.
7777
Рейтинг: 2086 ВеселоДа обобщим дискусията дотук: Она че ми каже, дека джамо е стькло.
A man without faith is like a fish without a bicycle.barter1
Рейтинг: 944 НеутралноНе, по-скоро е така: "Она", дека само знае как да лапа пари от ВЕИ-та, да седи по-далеч от училищата и от децата ни. Образованието е за педагози, а не за хора със съмнителни мениджърски умения.
anx55520847
Рейтинг: 32 НеутралноХа-ха-ха! Философията 20 и повече века вече не може да отговори на въпроса какво е животът и как е добре да се живее, а българското училище трябва да го направи сега...
7777
Рейтинг: 2086 Весело[quote#29:"barter1"][/quote]
A man without faith is like a fish without a bicycle.За сметка на това критикаренето е изначално демократично. Ценз не се изисква :)
Мусаши
Рейтинг: 1493 НеутралноЗа тези неща си има родители ,баби и дядовци и други роднини.Те трябва да учат децата си за нещата от живота,не училището.