Стефан Дечев: Трети март не може да остане национален празник

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (141)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    От едно робство на друго !Т.е от турско петвековно мракобесническо робство в руско!!

    shlshlshlshl
  2. 2 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Не може Националният ни празник да бъде свързан с друга държава. Трябва да бъде чисто български. Има много други достойни дати. Тази тема трябва да се отвори за национален дебат. Особено сега когато Русия показа истинското си лице. Не че е било по-различно в миналото.

  3. 3 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2402 Любопитно

    Претупано избързан избор при перфектни исторически дати като 6 и 22 септември.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  4. 4 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Без 3-и март нямаше да го има 6-и септември. Много е просто. 3-и март е най-важната дата, тя позволява възстановяването на българската държава след почти 5 века отсъствие.

  5. 5 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Не може Националният ни празник да бъде свързан с друга държава. Трябва да бъде чисто български. Има много други достойни дати. Тази тема трябва да се отвори за национален дебат. Особено сега когато Русия показа истинското си лице. Не че е било по-различно в миналото.
    —цитат от коментар 2 на pro_bono


    Ми да бяхме се освободили сами, нямаше да е свързан с тази друга държава. Като не можем сами, ще ни освободи друг. За ваш ужас, този друг не е САЩ, а "гадната" Русия ..... това ви е проблемът.

  6. 6 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Що не рождения ден на Путлер?
    Русоробите ще са щастливи?

  7. 7 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    3-ти март е записан в Конституцията. Единственият начин да го махнем е да дойде малко акъл в главата на БСП, но щом и войната в Украйна не им наля акъл то аз не виждам той откъде може да им дойде. Ако е за въпрос и сега гласовете на ПП, ГЕРБ, ДБ, ИТН и ДПС май стигат, но аз от орел, рак и щука полезно действие не очаквам.

    ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
  8. 8 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Ако не беше българското опълчение на Шипка,нямаше да има 3март.

  9. 9 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2402 Любопитно

    До коментар [#4] от "Alex Ivanov":

    Путиновата кочина или предходния болшевишко колхозен кенефи СССР нямат нищо общо.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2744 Весело

    Стефчо как така е преминал през полето на българската история, та толкова усърдно сее в съвремената чужди семена?!? Малко е копал, малко е разрохквал почвата на българската земя за да може днес внася чужда култура. Но пък има нужда, поне да полива, все ще изникне нещо.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alex Ivanov":

    Така Русия ни освободи, че 144 години ни държи в мечешката си прегръдка. И затова трябва да сме благодарни и да им посветим и Националният си празник?

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4042 Неутрално

    До коментар [#7] от "emil":

    Бойко какво мисли?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    „Тогава ние с ненавист и омраза гледахме не само на турците, но и на немците, австрийците и англичаните, които високо викаха,
    че Русия не идва да ни освободи, а да ни пороби, завладее и погълне…

    От тогава минаха 10 години и днес всеки разумен българин, всеки патриот, като вижда какво вършат русите в България, ще признае, че са били прави да ни предупреждават така…

    Като разбрахме, че Русия иска да ни унищожи, да завземе земята ни, да погълне народността ни, да се намести в къщите ни, ние се сепнахме, събрахме силите си и се започна една страшна и непримирима дипломатическа война между нас и Русия.
    Война между „освободители“ и „освободени“, между силния Голиат и малкия Давид…”
    Стефан Стамболов, 1886 г.

  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2849 Гневно

    "Смятате ли за основателни обществените вълнения всяка година "за" и "против" датата на националния празник 3 март?


    - Да, смятам. И не мисля, че те са случайни, а неизбежни. През последните години в най-голяма степен определени кръгове у нас започнаха да изтъкват руската имперска идеология и обстоятелството, че Руско-турската война от 1877-78 г. била част от добре познатите руски амбиции за завладяване на Цариград и Проливите. Говори се, че в крайна сметка става дума за преклонение пред чужда държава; за израз на комплекс за малоценност."

    Да проява на имперскост е да устояваш Православните ценности и освобождаваш поробените християни от ислямската сатрапия на Османската империя! И когато днес Руската империя се възражда разни платени антибългари искат отново да ни тласнат в обятията на Кървавата и Мракобесна Османска империя която вече били станала наш евроатлантически съюзник! Жалки Киряк-Стефчовци вие сте срам за България и за падналите за свободата и!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    Ако Рашия започне да се разпада и там дойде на власт някакво приемливо за света управление БСП ще клекнат. Трябва обаче някакъв пълен разпад на империята и като казвам разпад имам предвид някакъв тотален шок какъвто преживяха немците след Втората световна война. Превземането на Русия е изключено така че единственият възможен вариант е някой да свали Путин от власт, да овладее медиите и за собствено спасение да започне да бълва предавания за сътвореното от руснаците в Украйна. И така цял месец. Чак тогава БСП ще се затичат за спасителни жилетки защото няма как да са по-католици от папата.

    ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
  16. 16 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Баста на тая руска сган със всичките им обиди и хибридки. Ние сме неприятели за тях ама им целуваме насраните задници.

  17. 17 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#13] от "Боян Баянов":

    Точно в целта! 10!

  18. 18 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 712 Неутрално

    А без 2.03. нямаше да има 3.03.! Обаче без 1.03. нямаше да има 2.03.. Само, че пък от друга страна без 28.02. нямаше да има нито 1.03., нито 29.02....
    Като прочете човек някой-друг дебел буквар може да му направи впечатление, че трети март си има предшесващи събития, без които трети март щеше да е невъзможен, сиреч аргумента "без трети март нямаше да има еди си какво" няма как да е с кой знае каква тежест ...

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4975 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alex Ivanov":

    Ние де факто сме се освободили сами! Но не от турско робство, а от руско такова! И това става след Съединението! Русия е била твърдо против Съединението и е накарала Сърбия да ни нападне в гръб!

  20. 20 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    Ако не е бил Берлинският договор сега независима България не би имало. Просто щяхме да сме един от неизброимите руски народи. Все едно като калмиките или дагестанците. Продължавайки да държим 3-ти март за национален празник означава че сами не признаваме Берлинския договор, който ни е освободил и от турци и от руснаци, а това е антилогика.

    ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
  21. 21 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    Трети март трябва да остане празник, но не може да е националният ни празник.

    На националния си празник, хората честват държавата си, честват суверенитета и независимостта си, честват героите си, гордеят се с родината си и с постиженията ѝ.

    А ние какво правим на 3-ти март:
    честваме Русия, честваме Путин, честваме руски генерали, честваме руското оръжие, честваме загиналите войни от руската армия.

    А на Шипка, най-българския символ на българския принос за победата над
    Османката империя, от „Възраждане“ скандират Русия, развяват руското знаме, освиркват българския премиер и го удрят със снежни топки, изхвърлиха знамето на ЕС и вместо него издигнаха руското знаме.
    Националният празник трябва да ни обединява, а той ни разединява. Националния празник трябва да ни дава самочувствие и гордост, а не да ни възпитава в подчинение и преклонение.

    Поради това, най-подходящите дати за български национален празник са:
    6 септември: „Ден на Съединението“ или
    22 септември: „Ден на Независимостта“.

    (Разбира се, че 3-ти март трябва да остане празник, но не може да ни е национален празник, защото на този ден се получава така, че честваме чужда, а не българската нация.)

  22. 22 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    Бойко какво мисли?
    —цитат от коментар 12 на КМЕТ В СЯНКА


    Не знам и очаквам да видя с интерес защото аз за него не съм женен. За теб обаче надежда нямам защото ти доста си се оплел в червените бакии.

    ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
  23. 23 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#14] от "Julian Mall":

    хохохо. взехте много дълбоко да гребете в тинята

  24. 24 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":
    "Ние де факто сме се освободили сами! Но не от турско робство, а от руско такова! И това става след Съединението! Русия е била твърдо против Съединението и е накарала Сърбия да ни нападне в гръб!"
    ........
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  25. 25 Профил на г-н Саранди Говедаров
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4975 Неутрално

    До коментар [#14] от "Julian Mall":

    "И когато днес Руската империя се възражда"

    Единственото вярно е, че матушката ти се сдоби с император Путин Късий! И той ще донесе краха на Руската федерация!

  27. 27 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1190 Гневно

    Явно не е питал където трябва, защото някои го говорим от над три десетилетия....

  28. 28 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    "Трети март не може да остане национален празник"

    А, може, може.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  29. 29 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    Да се видят всички СОРОС кримки в България :)) Трети март е робство ; да съборим всички паметници от руския и съветския период , включително и Шипка . Това се случи в Украйна и то пред очите ни ... Почнаха с Русия ни окупирала от времето на ВСВ .... ; после свалиха паметниците на хората освободили Украйна по време на ВСВ ; поставиха паметници на хора участвали на страната на Хитлер ......и стигнаха дотук !!

  30. 30 Профил на pmp001071375
    pmp001071375
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Не и не, искаме си 144 годишно руско робство. Не напразно комунистите избират 3 март за национален празник. Истината е съвсем друга. Ние трябва да сме покорни и признателни на Русия. Патриарха им КГБист дори тропайки и размахвайки пръст се скара на Румен Радев, защо аджеба назовава украински и финландки загинали войници във войната.

  31. 31 Профил на lenuza
    lenuza
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alex Ivanov":

    Без Априлското въстание, нямаше да има Руско-Турска война...

  32. 32 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Разбира се, че 3 март не трябва да е национален празник на България и това би трябвало да бъде ясно и на децата в детската градина, да не говорим за политиците. Но политиците в България, както знаем, са в огромното си мнозинство почитатели на антибългарската северноазиатска сатрапия. Войната от 1877-1878 г. се води не за освобождението на България, а за решаването на руските цели по Източния въпрос. Главната стратегическа цел на Русия в Източния въпрос е овладяване на Цариград и Проливите и излаз на"топли морета". Балканската стратегия на руските императори по Източния въпрос е несъвместима със самото съществуване на България като държава. Целта на Руската империя във войната от 1877-1878г. е ревизия на унизителния за нея Парижки мирен договор от 1856 г., овладяване на Южна Бесарабия, с което тя стъпва на Долния Дунав, господство в Черно море, доближаване до Проливите и придобивки в Кавказ. Решаването на българския въпрос като най-важна част на Източния въпрос по време на кризата (1875-1878) е средство, а не цел и се явява само етап към решаване на стратегическата цел на Русия.

  33. 33 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    Да се видят всички СОРОС кримки в България :)) Трети март е робство ; да съборим всички паметници от руския и съветския период , включително и Шипка . Това се случи в Украйна и то пред очите ни ... Почнаха с Русия ни окупирала от времето на ВСВ .... ; после свалиха паметниците на хората освободили Украйна по време на ВСВ ; поставиха паметници на хора участвали на страната на Хитлер ......и стигнаха дотук !!
    —цитат от коментар 29 на dejmos


    Да не би Русия да им носи свобода на украинците? Точно колкото палачът ти носи избавление когато си на ешафода.

    ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
  34. 34 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2849 Любопитно

    Ако не е бил Берлинският договор сега независима България не би имало. Просто щяхме да сме един от неизброимите руски народи. Все едно като калмиките или дагестанците. Продължавайки да държим 3-ти март за национален празник означава че сами не признаваме Берлинския договор, който ни е освободил и от турци и от руснаци, а това е антилогика.
    —цитат от коментар 20 на emil


    Освободи те Берлинският конгрес като остави Македония под турско и така ни вкара в две национални катастрофи! Или СанСтефанска България бе Западен проект а Македония под турско -руски????

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  35. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    До коментар [#21] от "Боян Баянов":

    Подкрепям подобни разумни и компромисни мнения.

    И само не 24 май, защото доста хора ще се сетят, че тогава честваме двама гърци, които написали азбука за великоморавците.

    Еретик
  36. 36 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 968 Неутрално

    За кой трети март се говори? Онзи 19 февруари стар стил от 1878г та той е договор между две империи,и то предварителен!!! Санстефанският мирен договор е предварителен договор между Русия, Сърбия и Черна гора и Османската империя, който слага край на Руско-турската война (1877 – 1878г.)
    Ключово значение за изхода на войната е най-важното и съдбоносно сражение и героичната защита на прохода Шипка в Стара Планина през август 1877 където БЪЛГАРИТЕ печелят,а не руснаците дошли тук под предлог за освобождение,а целта им е проливите Босфор и Дарданели.
    Има и още един Трети март нов стил или 19 февруари стар стил.Това е договора сключен на 19 февруари стар стил сега 3ти март през 1886 в Букурещ който прекратява Сръбско-българската война в полза на България и СЪЕДИНЕНИЕТО от 6 септември 1885.
    Държа да отбележа,че тогава точно РУСИЯ Е ПРОТИВ и на практика подпомага кралство Сърбия.
    Та на ТРЕТИ МАРТ 1886 с подписването на договора в Букурещ си е чисто БЪЛГАРСКА победа въпреки съпротивата на Руската империя на злото.
    Има и още един ТРЕТИ МАРТ през 1918г така наречения Брест-Литовски мирен договор когато Русия подписва край на участието си в Първата световна война и се признава за победена.
    Преди това в Добруджа великия български генерал ИВАН КОЛЕВ помита и разпердушинва руските орки дошли тук пак да ни "освобождават" от кого???
    Та пак да попитам,за кой 3ти март иде реч?
    Материала,материала.

  37. 37 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Радвам се най-накрая да прочета нещо свястно написано в тази медия. Напоследък почти не се случва... Благодарности!

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7916 Неутрално

    До коментар [#21] от "Боян Баянов":

    Съгласен изцяло!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alex Ivanov":Без Априлското въстание, нямаше да има Руско-Турска война...
    —цитат от коментар 31 на lenuza


    Да де ама Русия е трябвало да се нагърби с войната защото западняците са предпочитали да са безкористни наблюдатели.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  40. 40 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Пропагандаторите на "благородната" мисия на Русия в Руско - Турската война 1877-78 година би трябвало да си зададат един елементарен въпрос - защо Русия е ненавиждала толкова много Левски. Явно е имало причина за това. Левски като един много прозорлив човек е виждал, че опасността за българското национално освободително движение идва главно от Руската империя и завоевателните й амбиции. Всъщност Русия винаги е смятала за свой съюзник Сърбия, а не България. Дори Руско-турската война не започва заради кланетата в България по време на Априлското въстание. Русия се намесва в кризата на Балканите през есента на 1876 година, за да спаси Сърбия, а не българите. След поражението на Сърбия във войната й против Турция се появява ултиматума от 31.10.1876 г. до Портата, подсилен с частична мобилиазция на войските в Южна Русия. Чрез този ултиматум Русия спасява Сърбия от военен разгром. В следващите месеци се стига до решението за свикване на международната посланическа конференция в Цариград в края на 1876 г., на която великите сили вземат решение за налагане на реформи в полза на балканските християни, в това число и за обособяване на два български автономни вилаета с центрове София и Търново, които като териториален обхват почти се покриват с диоцеза на Българската Екзархия от 1870 г.

  41. 41 Профил на riw451064275
    riw451064275
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Аз предлагам да се направи референдум коя дата да бъде определена за национален празник. 1. 24-ти май. 2. 6-ти септември. 3. 22-ри септември. Това са дати за национална гордост.

    Az kaxah
  42. 42 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Учените и политиците да не се разсейват, а бързо да решават за третия март на бесепето. Утре да не проведат пак някое шествие уж за 3 март, а в прослава на Путин иначе.

  43. 43 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#36] от "anty":

    Благодарности и на вас, че припомнихте за победата на генерал Колев!

  44. 44 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3076 Гневно

    3-ти Март и 9-ти Септември са дати на които са окупирани земите ни. Това са дати за национален траур!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  45. 45 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Ето го шествието на БСП уж за 3 март. Точно седмица след агресията на руснаците срещу Украйна. Пак ли ще се срамуваме след година? И как сравняват паметника на съветската армия с Шипка.

  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3963 Неутрално

    До коментар [#31] от "lenuza":

    Така е. Но на въстанала Гърция помага цяла Европа, а нас ни оставят на заколение. И почти никой не обръща внимание, че сме вдигнали въстание. Русия вижда удобен повод да завоюва проливите и води война с османската империя. В резултат има българско княжество. Къде бяха Австро- Унгария, Великобритания (Ботев има много хубав фейлетон за нейните политици), Прусия на Бисмарк да ни помогнат?

  47. 47 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1769 Неутрално


    Шествието на БСП за 3 март, в прослава на путинска Русия:
    https://www.youtube.com/watch?v=cnqnnegmQA4

  48. 48 Профил на Kamen Angelov
    Kamen Angelov
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#2] от "pro_bono":
    На трети март Вие какво сте празнували до сега?! Аз празнувам на тази дата създаване на Трето Българско Царство в неговите истински граници, признати от Османската Империя и Султана.
    Само смотан русофил или психопат русофоб може да твърди, è това е свързано с днешна Русия. Не е! Свързано е с Царска Русия и не е повлияно от договорености между Австро-унгарската империя , Френски и Британските интереси на Балканитее да не се допуска създаване на голяма държава.

  49. 49 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    До коментар [#41] от "riw451064275":
    "Аз предлагам да се направи референдум коя дата да бъде определена за национален празник. 1. 24-ти май. 2. 6-ти септември. 3. 22-ри септември. Това са дати за национална гордост."
    .............
    Ако се направи референдум, национален празник ще стане
    9-ти септември 1944 г. или 7 октомври 1952 г., рожденният ден на Путин.

  50. 50 Профил на putin_kaputin
    putin_kaputin
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    "Трети март не може да остане национален празник"

    Още една тема, по която БСП да цвили: "Ако се промени, напускаме Коалицията!".

    Fu*k Your Opinion
  51. 51 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3963 Неутрално

    До коментар [#36] от "anty":

    Но Австро- Унгария заплашва, че ще изпрати войски срещу българите, ако не спират настъплението. Не е руската империя, въпреки че си изтегля офицерите.

  52. 52 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    До коментар [#14] от "Julian Mall":

    Какви православни ценности изповядва Русия точно днес?! Как безбожни комунисти и КГБ-сти станаха стожери на религията?!

    Бивш tww09306483.
  53. 53 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3076 Гневно

    До коментар [#36] от "anty":

    По Нешънъл джиографик върви сериал за Първата световна война..... Там е показано как България е победител на Брест-литовския мирен договор. Показана е ролята на Ленин, как е финансиран от германския генерален щаб и пратен с влак в русия за да се опита да поведе недоволството от войната и да капитулира с големи териториални отстъпки.....

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  54. 54 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#39] от "Julian Mall":

    Не мойто момче.Това е била поредната Руско-турска война след серия от такива.

  55. 55 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3963 Неутрално

    До коментар [#39] от "Julian Mall":

    Даже Великобритания е помагала на османската империя.

  56. 56 Профил на Ivelin Ivanov
    Ivelin Ivanov
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alex Ivanov":

    Хах, а без Цар Борис и кирилицата нямаше да има Русия.

  57. 57 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    До коментар [#54] от "pro_bono":

    Войната е Руско- Османска, и не е Освобождение!!!! Докато не прочистим главите и речника си от тези идеологеми..... нямаме шанс да станем Държава.
    Както и да помакедончваме името на революционера Георги Делчев. Така са го кръстили родителите му, а не Гоце.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  58. 58 Профил на K2doors
    K2doors
    Рейтинг: 713 Неутрално

    "Трети март не може да остане национален празник"

    Доооообре,ще му кажем!!Смееееех...

  59. 59 Профил на grigoo
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    “ Стефан Дечев: Трети март
    ——
    Може и да има аргумент човекът, ама след като го видях на снимка не мога се накарам да го прочета… че нали “една картинка струва хиляда думички”

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  61. 61 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Нова порция умнокрасиви блянове - ехо чембъра на едни 4.5% пак е решил, че ги разбира нещата по-добре от тихото мнозинство българи.

  62. 62 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#51] от "Vlado Nikolov":

    Русия точно тогава изтегля своите военни инструктори и висши офицери мислейки,че българите ще бъдат победени,като в същото време по дипломатичен път окуражава Сърбия и крал Милан Обренович да нападне княжество България.
    Това е истината.
    А Австро- Унгария заплашва България когато Българската войска начуква канчетата на сърбите и тръгва в посока Белград.
    Тогава вече има настроения в Австро- Унгария за отделяне на Унгария и за да не се пренесе националното самоопределение на унгарците в Австро Унгарската империята предприема този ход.
    В дъното на всичко стои империята на злото Русия!
    Това е положението.
    Материала,материала.

  63. 63 Профил на Моа Преател Тайпи
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1281 Любопитно

    Празник-Мразник не може да обединява нацията.
    Било, каквото било!
    Оттук насетне светът вече се раздели на хора и русНАЦИ.
    Всякаква свързаност, зависимост и приближеност на цивилизацията с рассссия е немислима.
    За приличните хора расссия вече я няма, всичко про-расссийско е срамно и недостойно, доближаващо те до една бездарност, тъпоумие, безкултурие, завист и злоба към света, към света на прогреса и хуманизма.

    6-ти септември е добър, знаков, съвсем български ден.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  65. 65 Профил на Johnnie Glupavia
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3963 Любопитно

    До коментар [#62] от "anty":

    Ти си бил там и знаеш, какво са мислили в имперския двор на Русия?! Все пак, Австро - Унгария ни заплашва с войска. Както казваш, материала ама, ха де.

  67. 67 Профил на Ivan Cholakov
    Ivan Cholakov
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Може и ще остане!!!

  68. 68 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Ми да бяхме се освободили сами, нямаше да е свързан с тази друга държава. Като не можем сами, ще ни освободи друг. За ваш ужас, този друг не е САЩ, а "гадната" Русия ..... това ви е проблемът.
    —цитат от коментар 5 на Alex Ivanov


    Всеки има право на мнение, както и Ваша милост. Нека има достатъчно продължително всенародно обсъждане и после референдум. Под достатъчно дълго имам предвид нека се стигне до ако не консенсус, то до преобладаващо мнозинство. Не 55% на 45%, това не би било добро решение. Но ако има над 80% в подкрепа на една дата, останалите 20% или по-малко трябва да се смирят и престанат да ровят.
    Като Ви чета позицията, доста крайна и екстремистка е. Не бих бил впечатлен от Вашият принос в обединяването около такава една общонационална идея. Нямам предразсъдъци към личността Ви, говоря изцяло за позицията Ви.
    Надявам се да не ме обвините в личностни нападки, защото наистина няма такива.

  69. 69 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#34] от "Julian Mall":

    Това, което си прочел не е оригинала на Сан Стефанския договор. Според преписки между руски, а по-късно съветски историци става ясно, че в нито един тескт на Санстефанския предварителен договор не се споменава думата на България, а се говори само за "окупирана област", "Балканска област" и все от тоя род определения за територията на България. Всъщност оригиналът е укрит от руснаците, има само копие, което е преправяно от кой знае колко хора през годините.

  70. 70 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#66] от "Vlado Nikolov":

    Едно е ясно,че и ти си от мат'ряла.
    Това е положепието.
    Материала,материала.

  71. 71 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alex Ivanov":

    Грешно заключение "Без 3-и март нямаше да го има 6-и септември" . В основата на българското Освобождение е Левски и неговата неуморна многогодишна революционна дейност в подготовка на въстание срещу турската империя. Без Левски нямаше да има Априлско въстание, нямаше да има Цариградска конференция и пр. и пр.
    3-ти март е наложена дата от заслепените български слуги на Кремъл!

  72. 72 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Да де ама Русия е трябвало да се нагърби с войната защото западняците са предпочитали да са безкористни наблюдатели.
    —цитат от коментар 39 на Julian Mall

    Аз не съм против датата 3 март национален празник заради Русия. И Австро-Унгария да беше, пак щях да съм против такава дата, свързана с победата на чужда държава над друга чужда държава. Да, в резултат на войната между тези две чужди държави две български области са получили различна степен на АВТОНОМИЯ, но продължават да са подчинени на Султана! България не е обявила независимост!
    Русия е водила и други войни с Турция. Това са войни между две империи.
    Как мислите, дали прокламирането на руско-турската война от 1877 от страна на руския цар като Освободителна, не носи политически заряд?
    И Австро-Унгария да беше повела тази война, и тя щеше да я обяви като Освободителна, това е политика!
    Днешната необявена руско-украинска война не е ли прокламирана като Освободителна от днешния руски поживотен самодържец?
    Твърде малко общо има българският национален идеал с война между две империи. В случая има, но не е достатъчно много.
    А ако някой се чувства за цял живот признателен на днешна Русия за освобождението на пра-прадядо му, нокой не му пречи лично да благодари на когото сметне за добре.

  73. 73 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Да не се цапаме с каквито и да е връЗки с Русия!
    Нехигиенично е!

  74. 74 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 502 Гневно

    Не може и не трябва да е национален празник дата, която ни разединява и се ползва предимно за руска пропаганда и налагане на коплекс за малоценност!!!

  75. 75 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 867 Неутрално

    В световната история е казано че след падането на Византийската Империя дъщерята на императора влиза в брак със сина на царя на Киевска Русия за да сложат началото на една нова и възродила се империя Русия което доказва много ясно че амбициите на Русия винаги са били да си възвърне изгубените територии дори и от времето на Византийската империя. Сърбите и македонците дори се мислят за истинските наследници на Византия защото Константин (основателя на Цариград) е роден в Ниш а македонците се опитват да го направят техен...
    Крадат българската история защото българите не оспорват !

  76. 76 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#64] от "Торбеш":

    "6-ти септември е добър, знаков, съвсем български ден."
    Абсолютно вярно, това е денят на Съединението,извоювано само от българска войска!

  77. 77 Профил на Дядо Йоцо
    Дядо Йоцо
    Рейтинг: 741 Неутрално

    https://webcafe.bg/obshtestvo/1138404427-14-belega-na-parvichniya-fashizam.html

    14 белега на първичния фашизъм
    Умберто Еко

    5. Освен това несъгласието е признак на разнообразие.
    Първичният фашизъм расте върху експлоатирането и изострянето на естествения страх от различното - и търси консенсус на тази основа. Първият апел на едно фашистко или незряло фашистко движение е апелът срещу чуждите. По този начин първичният фашизъм е расистки по самата си природа.

    "The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
  78. 78 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Аз не знам как някой си представя, че 3 март ще остане Националният празник на България?! Това е вече невъзможно. Повече не може на най-важния ден за българите да се веят руски знамена, да се освиркват проевропейските политици на България и да спорим, дали Царска Русия има завоевателни или благотворителни мотиви, сякаш не знаем колко народности и етноси е завладяла?! Имаме Съединението - едно дело на самите българи, в което те са се опълчили на Русия и останалите Велики сили, прогонили са сърбите, насъскани от Русия да ни нападнат в гръб и са превърнали България в еманципираща се държава, чието икономическо развитие до Балканските войни рязко се засилва.

  79. 79 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2964 Неутрално

    До коментар [#3] от "Consumer":

    въобще не бил е случен изборът ...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  80. 80 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Абе и аз съм за 6-ти септемри, ама е много близо до 9-ти.

  81. 81 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    И за мен трети март не трябва да е главният ни национален празник, но не защото не е удачно от гледна точка на "евроатлантическото семейство", а защото е напомняне, че сами не можем. Че не сме постигнали свободата си самостоятелно. Че все чакаме на друг, на външна сила, за да ни "оправи". Без значение Русия ли е, САЩ ли е, ЕС ли е... Затова най-удачно е Съединението, което свързвам с огромен боен подвиг на България и заслужен триумф, постигнат от обединените сили на нашето общество, което е действало като едно цяло с обща цел.

  82. 82 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2849 Любопитно

    Не може и не трябва да е национален празник дата, която ни разединява и се ползва предимно за руска пропаганда и налагане на коплекс за малоценност!!!
    —цитат от коментар 74 на pinoccio


    А това да викаш албанци да ни пазели от Русия е повод за национална гордост и обединение? Ами да викаме турците да ни пазят пак както по времето на империята да сме още по-независими от Русия и още по-горди с евроислямските ценности?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  83. 83 Профил на pinoccio
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2849 Любопитно

    До коментар [#72] от "vankata1":

    "Твърде малко общо има българският национален идеал с война между две империи. В случая има, но не е достатъчно много."

    Именно благодарение на тази победа във войната мракобесната Османска империя и изтласкана от сърцето на Балканите и се ражда България а умниците от агитката ви зорлем ни бутат пак в Османската империя с отказа от 3-ти март и турското робство. Толкова сте жалки в тези опити да омаловажавате ролята на Русия и даже не се усещате как направо викате турците да идват защото Русия била голяма заплаха щом си защитавала интересите в Украйна. Ами защитата на турските интереси минава през възраждане на Османската империя и щом нямаме нужда от Трети март сигурно нямаме нужда и от българска държава?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  85. 85 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    „Който владее миналото, той владее и бъдещето. Който владее настоящето, владее миналото.“ 1984

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  86. 86 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    Що не рождения ден на Путлер?Русоробите ще са щастливи?
    —цитат от коментар 6 на Таралеж


    Викаш да актуализираме националния празник , защото 3 март е рожденният ден на руския цар Александър втори. Подписването на споразумението между двете империи за спиране на войната , подписано в градчето Свети Стефан(това е българската транскрипцияна Сан Стефано) край Цариград е било нарочно отложено с два дни , за да съвпада с рождения ден на руския самодържец. Генерал Игнатиев е искал по този начин да символизира подаръка , който прави на руския цар по случай рожденния му ден, бъдещата руска провинция България като най-голямата плячка на Русия от войната.

  87. 87 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    До коментар [#84] от "Julian Mall":

    защото Русия била голяма заплаха щом си защитавала интересите в Украйна
    🇧🇬🇧🇬🇧🇬
    Любимата ти Путинова Русия започва трета световна война!
    Любимият ти Путлер направи руснак и Русия много мръсно име!!!
    Надявам се да си миеш ръцете след писане на постове подкрепящи варварите?
    А душата? Сапун за душа има ли?

  88. 88 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    Ако не беше българското опълчение на Шипка,нямаше да има 3март.
    —цитат от коментар 8 на Max91


    А кой го събра, обучи и въоръжи това опълчение? Кой му уши знамето? И защо от почти 3 млн българи в Османската империя опълченци стават по-малко от 10 000 човека? Само на тия 10 000 ли им се е умирало за българската свобода? Останалите са били кибици по кафенетата, точно както и днес като стане някъде бедствие, или авария отиват 50 човека, останалите кибичат по кафетата.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  89. 89 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    Вчерашният ден 16 април , денят на приемане на българската конституция в първото Велико народно събрание на България е най-подходящата дата за национален празник на България. В много страни имено тази дата е национален празник , защото тя символизира началото на изграждането на държавността на един народ.

  90. 90 Профил на tonchi
    tonchi
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Имайте малко срам. И приличие. Няма никаква нужда да си сменяме националните празници на всеки 5-10 години в зависимост от политическата конюнктура. Все пак сме държава на 1341 години.

  91. 91 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 246 Неутрално

    “Стефан Дечев: Трети март не може да остане национален празник” (Д)
    Втори Юни.

  92. 92 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    Датата 28 февруари 1070 година също е велика в историята на българския народ , защото тогава се учредява Българската Екзархия. Тя официално легитимира българите като народ с политическо бъдеще , защото православните църкви са автокефални, а самостоятелността на българската църква предполага и бъдеща политическа самостоятелност. Фактически Българската Екзархия се превръща в културна автономия на българите в рамките на Османската империя със строго очертани международно признати географски граници. Българската Екзархия е учредена със султански ферман , но той е извоюван с десетилетна борба на цариградските българи. Против самостоятелността на българската църква са били гръцката патриаршия и руската дипломация в Цариград начело с българомразеца граф Игнатиев, който е имал голямо влияние в султанския двор. Когато въпреки тази съпротива Бъгарската Екзархия е учредена , българската църква е подложена на схизма от РПЦ и гръцката патриаршия. Така , че до голяма степен учредяването на Българската екзархия е дело на българите. Слтанският ферман е бил само един административен акт.
    Тази дата заслужава да бъде национален празник не само на България , но и на Македония , защото в Екзархийска България влиза изцяло днешна Македония.

  93. 93 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    До коментар [#69] от "greeneyes":

    Точните названия са "Дунавска окупационна област" и "Руска окупационна област"! Втората е на юг от делтата на Дунав. Има карти.....

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  94. 94 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Свят голям, идиоти- всякакви. Да питаме Мустафа и да се обединим около темата.

  95. 95 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Кой си ти, та да казваш, кой ще е националният празник! Скрий се в дупката от която си изпълзял да бълваш гнилоч!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  96. 96 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#88] от "whitemare":

    Точно!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  97. 97 Профил на Ogiigo
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#63] от "Моа Преател Тайпи":

    “ ахахаха, е па дай да та видим тебе”
    ——
    Що ти е? Нали твърдеше, че “женските” не те интересуват повече… А на тоя, тъй като го гледаш, ша ли му дадеш 5 лева назаем?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  99. 99 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Жалки сте!

  100. 100 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2583 Весело

    Мисля си че има дата около която може да се обединим , и която е в духа на времето !
    Предлагам ДЕВЕТИ ЮНИ ! :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK