Доста сложно за проследяване на логиката му мрънкане. Ясно е, че само, че е срещу липсата на държавна политика за изкуство и култура. И това едва ли имаше нужда от толкова много думи. Само се питам - точно преди 100години дали някоя държава е имала политиката за онзи случил се тогава бум на изкуство и култура и дали някой от творците и интелигенцията е мрънкал и чакал подкрепа от държавата си?!...
Доста сложно за проследяване на логиката му мрънкане. Ясно е, че само, че е срещу липсата на държавна политика за изкуство и култура. И това едва ли имаше нужда от толкова много думи. Само се питам - точно преди 100години дали някоя държава е имала политиката за онзи случил се тогава бум на изкуство и култура и дали някой от творците и интелигенцията е мрънкал и чакал подкрепа от държавата си?!...
Исках желанието до прочета целия текст, но стигнах до половината и не научих нищо ново/интересно.
Дълги години се чудех #кой е виновен за чалгаризацията на моето поколение? Дали наистина това иска масата българи или просто тая “култура” ни беше натрапена от заинтересовани лица. Кокошката или яйцето? Масовото консумиране на интернет през телефона отговори на моя въпрос. Много рядко ми се случва да хвана някое хлапе да слуша чалга през говорителя на телефона си (както сега е модерно да се консумира музика). Повечето пъти ги хващам да слушат от музиката, дето е модерна да слуша по фестивалите или Били Алиш :) Никога чалга. Тук искам да отворя една скоба, че по никакъв начин не осъждам младеща, за начина по който слушат музика на високоговорител. Това си е тяхната форма на протест. Нашата беше да надуем уредбата на татко до макс, когато родителското тяло отсъстваше. Сега като замисля, моето е било доста по дразнещо, понеже съм сигурен че ме чуваха и комшиите от съседния вход… След като си отговорихме на въпроса кое е първо чалгаря или чалгаризацията е време да се попитаме и още нещо: Как така при всяка смяна на власт се сменяше върхушката в БНТ (та дори и фона на новинарската емисия, кореспондираше с цветовете на партията която управлява), пък ние се “променяме” от близо година, а Кошлуков е директор на телевизията? ;) Като почнем да си отговаряме на тези въпроси, ще се сетим и за културата…
Театър Азарян като не може да устои на културния натиски от другите театри просто фалира и го закриват! Дайте да дадете пак пари на няколко култуттрегери, ама че били некадърни с тяхното изкуство да печелят пари няма никакво значение!
Просто няма ПАРИ за всичката ""култура"!Като свършат парите почват КАВГИТЕ!А самодейната /аматьорска/култура не е ли по добрия начин от ПЛАТЕНАТА култура ?
Част от културата е и начинът на изразяване - с такъв дълъг текст е трудно да накараш читателя да те разбере. Някои от тезите са доста спорни - първо, не навсякъде държавата финансира културата, в много страни няма държавни театри, тук са 52, ако не се лъжа. По света има меценати, НПО-та, фондации и пр., които финансират голяма част от културата. Тук нашите новобогаташи нямат още такава "култура", дори тези, които обичат културните ценности - не съм чул Васил Божков или Боян Радев да са финансирали някой културен институт, но може и да не знам. Добре е да се върви в тази посока, за богатите да стане престижно да инвестират в култура. Второ, държавно финансиране има, но всички знаем как се разпределя. Авторът явно е театрал, но не съм чул досега НИТО ЕДИН ТЕАТРАЛ да се е възпротивил срещу дотирането с 2.50 лв. на всеки продаден билет - нещо, което съм писал много пъти само аз - и което води до стотици халтури в салоните. Значи - правиш халтура в салон, който се плаща от държавата - парно, режийни, сценография и пр - след това тръгваш на турне и като "гостуващо" представление, продаваш билети по 20 лв и вземаш за всеки билет от държавата още 2.50! И така 52 театъра! Театър Азарян не е между тях - а трябва именно такива трупи и постановки да бъдат дотирани, а не всички държавни театри - на които трябва да се плащат само режийните. Трето - няма никакъв ценз, никаква цензура в добрия смисъл на пошлите постановки. В държавните театри се играе това, каквото каже директорът. Всеки от тях, разбира се, има "драматург", но това е обикновено жена, при това ... близка до директора. Нищо не решава тя. Какво да кажем за някакви си художествени съвети - това е "остатък от миналото". С две думи - разходите са за държавата, приходите за дирекцията и "мечките" - напомня ли ви това за нещо от миналото? Спирам само с театъра, че и моят пост стана дълъг като статията...
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
me13
Рейтинг: 248 РазстроеноДоста сложно за проследяване на логиката му мрънкане. Ясно е, че само, че е срещу липсата на държавна политика за изкуство и култура. И това едва ли имаше нужда от толкова много думи. Само се питам - точно преди 100години дали някоя държава е имала политиката за онзи случил се тогава бум на изкуство и култура и дали някой от творците и интелигенцията е мрънкал и чакал подкрепа от държавата си?!...
me13
Рейтинг: 248 РазстроеноДоста сложно за проследяване на логиката му мрънкане. Ясно е, че само, че е срещу липсата на държавна политика за изкуство и култура. И това едва ли имаше нужда от толкова много думи. Само се питам - точно преди 100години дали някоя държава е имала политиката за онзи случил се тогава бум на изкуство и култура и дали някой от творците и интелигенцията е мрънкал и чакал подкрепа от държавата си?!...
dwr30648311
Рейтинг: 636 НеутралноИсках желанието до прочета целия текст, но стигнах до половината и не научих нищо ново/интересно.
Дълги години се чудех #кой е виновен за чалгаризацията на моето поколение? Дали наистина това иска масата българи или просто тая “култура” ни беше натрапена от заинтересовани лица. Кокошката или яйцето?
Масовото консумиране на интернет през телефона отговори на моя въпрос. Много рядко ми се случва да хвана някое хлапе да слуша чалга през говорителя на телефона си (както сега е модерно да се консумира музика). Повечето пъти ги хващам да слушат от музиката, дето е модерна да слуша по фестивалите или Били Алиш :) Никога чалга.
Тук искам да отворя една скоба, че по никакъв начин не осъждам младеща, за начина по който слушат музика на високоговорител. Това си е тяхната форма на протест. Нашата беше да надуем уредбата на татко до макс, когато родителското тяло отсъстваше. Сега като замисля, моето е било доста по дразнещо, понеже съм сигурен че ме чуваха и комшиите от съседния вход…
След като си отговорихме на въпроса кое е първо чалгаря или чалгаризацията е време да се попитаме и още нещо:
Как така при всяка смяна на власт се сменяше върхушката в БНТ (та дори и фона на новинарската емисия, кореспондираше с цветовете на партията която управлява), пък ние се “променяме” от близо година, а Кошлуков е директор на телевизията? ;)
Като почнем да си отговаряме на тези въпроси, ще се сетим и за културата…
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1732 НеутралноТеатър Азарян като не може да устои на културния натиски от другите театри просто фалира и го закриват!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)Дайте да дадете пак пари на няколко култуттрегери, ама че били некадърни с тяхното изкуство да печелят пари няма никакво значение!
Blaga Yankova
Рейтинг: 648 НеутралноПросто няма ПАРИ за всичката ""култура"!Като свършат парите почват КАВГИТЕ!А самодейната /аматьорска/култура не е ли по добрия начин от ПЛАТЕНАТА култура ?
gun
Рейтинг: 567 НеутралноЧаст от културата е и начинът на изразяване - с такъв дълъг текст е трудно да накараш читателя да те разбере. Някои от тезите са доста спорни - първо, не навсякъде държавата финансира културата, в много страни няма държавни театри, тук са 52, ако не се лъжа. По света има меценати, НПО-та, фондации и пр., които финансират голяма част от културата. Тук нашите новобогаташи нямат още такава "култура", дори тези, които обичат културните ценности - не съм чул Васил Божков или Боян Радев да са финансирали някой културен институт, но може и да не знам. Добре е да се върви в тази посока, за богатите да стане престижно да инвестират в култура. Второ, държавно финансиране има, но всички знаем как се разпределя. Авторът явно е театрал, но не съм чул досега НИТО ЕДИН ТЕАТРАЛ да се е възпротивил срещу дотирането с 2.50 лв. на всеки продаден билет - нещо, което съм писал много пъти само аз - и което води до стотици халтури в салоните. Значи - правиш халтура в салон, който се плаща от държавата - парно, режийни, сценография и пр - след това тръгваш на турне и като "гостуващо" представление, продаваш билети по 20 лв и вземаш за всеки билет от държавата още 2.50! И така 52 театъра! Театър Азарян не е между тях - а трябва именно такива трупи и постановки да бъдат дотирани, а не всички държавни театри - на които трябва да се плащат само режийните. Трето - няма никакъв ценз, никаква цензура в добрия смисъл на пошлите постановки. В държавните театри се играе това, каквото каже директорът. Всеки от тях, разбира се, има "драматург", но това е обикновено жена, при това ... близка до директора. Нищо не решава тя. Какво да кажем за някакви си художествени съвети - това е "остатък от миналото". С две думи - разходите са за държавата, приходите за дирекцията и "мечките" - напомня ли ви това за нещо от миналото? Спирам само с театъра, че и моят пост стана дълъг като статията...
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!