09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев.
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
Това отдавна се знаеше,но турско-руските марионетки от ГЕРБ и ДПС , 12 години се кланяха на ботокса в Кремъл и му поодаряваха кученца и цяла България...
Така е, обаче русофилите трябва да плащат данък Русия. Инак още щяха да бъдат козари и да грабят мандри. Едно компромисно решение ще е, ако се внася данъка на отделна сметка в БНБ. След като сегашното агресивно управление на Русия се сгромоляса, ще купуваме на мамашата от тази сметка храни и лекарства. То и без това от расийката ни завлякоха стотина милиона долара при падането на ссср-то.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
7
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ми ако аз имам рафинерия някъде и имам собствени находища на нефт то моята себестойност за производство на литър бензин със сигурност би била доста под тази на останалите, които не са затворили цикъла добив, транспорт, преработка, склад и търговска мрежа. Цените на горивата в страната са такива понеже на практика складовете са собственост на Лукойл и ако искаме по-евтини горива трябва да променим изискванията за данъчните складове, а резерв на петролни продукти да си правим сами като държавата изгради и напълни хранилища.
Точно така е, но русоробите на тази територия ще лъжат и ще се борят до дупка за да си пазят подаянията от копейки. Иначе държавата има редкия шанс бързо да дръпне и забогатее оттървем ли се от руската зависимост. Но материала, ех, русоробския материал... После друг му виновен, че е беден и мизерен.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
И ДА ИМА НУЖДА И ДА НЯМА КАКВО ДА ЯДЕМ, ПАК ТРЯБВА ДА ГО СПРЕМ, ЗАЩОТО ИНАЧЕ "ОСВОБОЖДЕНИЕТО" НИ ОТ ТЕЗИ ЩЕ ПРОДЪЛЖИ ОЩЕ 150 ГОДИНИ! МЪКА, НЕМОТИЯ, РАЗДЕЛЕНИЕ, ОМРАЗА, БЕЗПЪТИЦА – ТОВА Е ДА ТЕ "ОСВОБОДИ" КРЕПОСТЕН СЕЛЯНИН!
САМО СВОБОДНИЯ МОЖЕ ДА СЕ БОРИ ЗА СВОБОДА, НЕСВОБОДНИЯ ТИ ОСТАВА РОБСТВОТО!
Caps Lock Error!
Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.
Естествено, че зависи. Естествено и че тази зависимост трябва да се намали до голяма степен. Но това не става за ден. Удължаване на срока за прилагане на санкциите и за България с година или две. Другото е политика, но не и икономика.
Много хора са на хранилката на Лукойл и Газпром. Сега реват на умряло. 30 години стигат! Енергийна независимост за България! И разработване , спешно, на местни находища. Поне газ има.
По темата: илюзията, че Русия е някаква държава със закони, се изпари с началото на умопобърканата агресия на гнома. Това е бандитска територия, и е такава от векове. Както и да ги наречете - батюшки, помешчици, партийни ръководители, олигарси, и т.н., властта там е в ръцете на престъпници, мачкащи обикновения ватник като животно за толкова много генерации, че всяка следваща е дегенерация от всякакъв негативен микс. С такава територия не трябва да имаме не общ бизнес, а каквото и да е. За съжаление, на нашата територия съществуват потомци на неандерталците (и това не е измислица - на Балканите са живели едни от най-мощните неандерталски колонии), които нямат афинитет към цивилизацията - дори и тези от тях, паразитиращи в Западна Европа и САЩ. От тях един не се появи, емигрирал в Русия обаче - значи, все пак инстинкта им за самосъхранение съществува. :)
Е нормалния свят до средата на 90те години не ползваше руски петрол и газ. По време на зелязната завеса нормалния свят се развива, а руснаците и сателитите от вършавския договор потъвахме и фалирахме. При изолация империята на злото Русия я очаква съдбата на СССР,просто въпрос на време.
И преди рафинерията ни е работила с петрол от Ирак, Либия, Алжир! Не е проблем, ама нали трябва да има гръмки заглавия и да се всява паника, което дестабилизира държавата и ЕС. Ха познайте кой има интерес.
Естествено, че може да работи, но времето за технологично пренастройване, както и за подсигуряване на проблемите по логистиката си изискват време. А такова време се дава на други страни, трябва да се даде и на нас.
Доколкото знам нефтохима не е 100% частна собственост, държавата има контролен пакет. Само дето нейните представители са върли русофили и рубладжии (по презумпция, друг не допущат!)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
28
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ползването започва след кризата за петролни продукти от 70-те години, предизвикана от арабите. Тогава Европа се ориентира към СССР, за да не зависи изцяло от арабите при доставките на нефт и газ.
" Нито ще има дефицит на горива, нито ще се вдигнат цените. Нито някой ще остане без работа. Който твърди обратното, просто лъже, за да защитава руски интереси. Лъжат ви, това е. Плашат ви."
Абсолютен факт! Всички русофили в страната, от по-иязевине, и имащи до достъп до медии, са на барикадите, строят апокалиптични картини, и простият българин почва да свива ръце - "кво ше прайм", но засега паника няма, бензиностанциите са полупразни, от клиенти разбира се, не от горива.
Има още нещо положително - караме по-малко, бензинджиите продават по-малко и са принудени след време да свалят цените. Разбира се, и първичните доставчици на суров нефт свалят цените си, защото няма да има къде да си съхраняват продукцията.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
До коментар [#14] от "Vesselin Velkov": "30 години стигат! Енергийна независимост за България!" ^^^^^^ Енергийната зависимост е от повече от 30 години. От времената на "братската българо-съветска дружба". Дето беше "като слънцето и въздуха за всяко живо същество"... Времената, за които въздишат чугуните от тайгата и градоначалниците в сянка...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
За ограмотяване Нефт – чрез руското нефть от гръцкото ναφθα, нафта, или през турското neft от персийското naft; идва от акадското напатум – избухвам, възпламенявам се.
Петрол – от френското pétrole, което произхожда от средновековната латинска дума petroleum (буквално: „земно масло“); от гръцки: πέτρα (петра) – камък, скала; έλαιον (елеон) – масло, елей, миро (на латински: oleum).
За умрелите - или добро или нищо
За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
Днес по Хоризонт имаш много хубаво интервю с председателя на петролната асоциация. Човекът ясно се аргументира, че ще има сътресения за икономиката при забрана на руския петрол. Реално до преди войната руският петрол след преработка от Лукоил (където се обясни, че в момента така е настроен производствения процес, че от 1 куб. метър входно производство, се произвежда между 93% и 97% видове продукти). Също се аргументира че при доставки на гориво през Дарданелите, те биват обект често на различни политически игри и доставките през него могат да са прекъсваеми, в такъв случай ще трябва да се създаде голяма хранилищна база на суров петрол в България.
Сега на въпросът дали трябва да има санкции за руския петрол, да трябва. Но нашите политици, ще трябва да намерят решение - дали компенсаторен механизъм + инвестиция в нефтокомбината в Бургас за работа с по лек вид петрол. А иначе комбинатът ще трябва поне времено да се национализира, както немците направиха с Газпром в Германия.
"Доколкото знам нефтохима не е 100% частна собственост, държавата има контролен пакет. Само дето нейните представители са върли русофили и рубладжии (по презумпция, друг не допущат!)"
Държавата има т. нар. "златна акция" в Лукойл-Нефтохим, а не контролен пакет! А представител на държавата е видния русороб Красимир Първанов! Същият като шеф на НЕК подписа анекс с Росатом, заради което платихме 1.2 милиарда за ненужните реактори. Тогава (първото правителство на Борисов) министър на енергетиката бе Трайчо Трайков. Той поиска оставката на Красимир Първанов, но "евроатлантикът" Бойко Борисов уволни Трайчо Трайков. Във второто правителство на Борисов този маног заслужил Красимир Първанов бе повишен в зам. министър на Теменужка. А след апартаментгейт подаде оставка и бе назначен за представител на държавата в надзора на Лукойл-Нефтохим. За всичките тези години на този пост Красимир Първанов НЕ Е представил дори и един доклад до министъра за дейността си като представител на държавата! Чудя се защо сегашното правителство още го търпи на този пост!?
От многомилиардните свръхпечалби за 20 години Лукойл не е платил нито стотинка Данък печалба в България. Но пък стотици милиони сигурно са напълнили нощните шкафчета на продажни български т.нар. "политици"- хитри негодници и послушни русороби, точно които сега вият до небесата. Пълно спиране, без всякакво отлагане, на руските доставки! Скъсване на енергийната зависимост и всякакви отношения с Империята на злото!
Ако има паметливи хора ще си спомнят, че Вальо Златев много лъжеше на карти, пък банкянския главатар много обичаше да играе каруцарски белот и преди време загуби данъчните складове в една игричка с Лукойл. Та затова руснаците нямат истинска конкуренция на пазара на нефтопродукти в България, и ние плащаме безумни цени по бензиностанциите, пък те лапат безумни печалби.
Раздялата с Русия ще е дълга, трудна и скъпа но в дългосрочен план това е урок за България да в слага всичките си яйца в една кошница и да се раздели завинаги от зависимостта си от Русия. Нямаме нужда от това и новото поколение не може повече да плаща за коримпираните решения на предишните. Евтиното винаги излиза скъпо! Нека да гледаме позитивно и стратегически как ще се развием във бъдеще: вятър, слънце, термални и други възнобяевми източници на енергия
Ми ако аз имам рафинерия някъде и имам собствени находища на нефт то моята себестойност за производство на литър бензин със сигурност би била доста под тази на останалите, които не са затворили цикъла добив, транспорт, преработка, склад и търговска мрежа. Цените на горивата в страната са такива понеже на практика складовете са собственост на Лукойл и ако искаме по-евтини горива трябва да променим изискванията за данъчните складове, а резерв на петролни продукти да си правим сами като държавата изгради и напълни хранилища.
Вместо патетичните крясъци на някакъв льольо във Фейсбук защо не отидете да намерите някой от инженерите в рафинерията да ви обясни толкоз ли е просто да преработват норвежки или алжирски петрол?
на всички с ВСИЧКИЯ СИ това им е пределно ясно, но КирчоКокорчевци искат да лапнат някой лев , а зелените чорапчета , корнела и копейкинци искат да запалят главите на всеки полезен идиот ...Т.е. темата с петролното ембарго се експлоатирта от негодниците във вреда на българското общество, а не от загриженост ...Това вече е пределно ясно.България е в ЕС и НАТО, но като троянски кон и сега се е разпищолила открито, защото сме във война ...Путьофили срещу България ...все още е безкръвна, но ако не се промени нещо фундаментално в политическото ръководство на страната, нищо чудно да осъмнем в кръв
Авторче, стига Лъга че нищо нямало да стане ако спре Еди кой си петрол. Не сме толкова просто колкото ни мислиш с надменния ти коментар. Когато ножът опре до кокала, ще видиш ти ценности. Маслоу го е показал и доказал преди сто години има няма.
не , не ТИ СИ откровен тъпанар ...Какъв ГЕРБ, какво ДПС , какъв ботокс...Ти не четеш ли с разбиране ...НЕФТОХИМ И ДА СПРЕ ДА РАБОТИ , ЖИВОТА В БГ СИ ПРОДЪЛЖАВА ... ТОВА Е И ЦЕЛИЯ КОМЕНТАР НА ЧОВЕКА ... НИЕ МОЖЕМ ДА ВНАСЯМЕ ОТ КЪДЕТО СИ ПОИСКАМЕ ГОТОВИ ПРОДУКТИ... АЗ СЪЩО РАБОТЯ В ТАЗИ ИНДУСТРИЯ И ВИ СЕ ЧУДЯ , ТОЛКОВА ЛИ СТЕ ОГЛУПЕЛИ , ТА НЕ МИСЛИТЕ С ГЛАВИТЕ СИ
и 54 като теб натиснали плюсчето ... а смисъла от казаното е ,че със или без Лукойл , ние няма да разберем нищо , защото имаме и фасилитис ,а и в около нас държавите има също ...И не , няма да е по скъпо
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Е, те цените се вдигнаха! Ако се вярва на такъв експерт, с безкрайната и изключително удобна диверсификация (Свищов), цените трябваше да падат нон-стоп. Дето се вика, търговците щяха да ни дават ваучери с отрицателни цени, само и само склодовете им да не преливат!
Мдаааа... колкото и да ми е чудно, май ще трябва да му признаем на "Гоце" Първанов прозрението за "Големия шлем" и проклетисваната от природопоборниците тръба "Бургас-Александруполос"! Как щеше да ни влезе в работа точно сега!....
“От многомилиардните свръхпечалби за 20 години Лукойл не е платил нито стотинка Данък печалба в България”
Пълни глупости! Нито има “многомилиардни”, нито “свръхпечалби”, нито че не е плащан данък -печалба (за 2011 г. са платени 10.6 млн. лв. данък-печалба, за 2012 г. - 12 млн. лв.). Данък-печалба (10% върху разликата между приходите и признатите разходи) е най-обтекаемия данък при либерализма. Ако Лукойл (Нефтохим) има някакви прегрешения, то загубите от ДДС (20%) при фиктивен износ в стотици пъти надхвърля “спестения” данък-печалба. А той е спестен с реална инвестиция за дълбок крекинг, направена от холандското дружество Лукойл ВН. Друг въпрос дали инвестицията е 1.5 млрд. евро (според холандските “счетита”-одитори) или е по-малко. Писна ми малоумници да ме “цакат с топла бира” - какскетите гробовно мълчат за износа на един милиона тона мазут за Гибралтар от Лукойл! Акцизните складове (64 ст от литър дизел и 72 ст. от литър бензин дават по-голям потенциал за “свръхпечалби) са също “Тера-инкогнита”.
То, достойнство в търговските договори няма! Или имаш перфектен договор, обезпечен с 100% гаранции, включителни и срещу малоумни санкции, или имаш неграмотно съставен договор. Да не прикриваме невежите простаци с достойнството на народа!
М-да, свободните американци освободиха поробените от талибаните афганци! Глобалистичното малоумие няма граници! Дори и исторически само и само да изпъкне като въшка на чело!
“Ми ако аз имам рафинерия някъде и имам собствени находища на нефт то моята себестойност за производство на литър бензин със сигурност би била доста под тази на останалите, които не са затворили цикъла добив, транспорт, преработка, склад и търговска мрежа. ”
Това важи само до “добив, преработка, склад”. За транспорта, ако рафинерията ти е на пичка си майна, се появата голям проблем дали ще е воден, железопътен или автомобилен. “Търговската мрежа” както дава предимства (реализация на леките фракции - метан, етан, етилен, ацитилен - “хай-тек” суровини за химичния органичен синтез, полимеризация, изкуствени влакна, текстилна фабрика), така може да те набута в загуби (да “изхвърляш” суровини, в случая леките фракции да се “горят” с цел редукция на кара но гориво и мазут, за които също няма пазар). Това е инсталацията за дълбок крекинг. Естествено, че може да не работи, ако се докара лек петрол от Алжир, Либия или СА. Но “постоянните разходи” (разходите за подръжката) ще останат.
В Бургас има цял технологичен университет, ама "Дневник" избира за коментарии все хуманитаристи и субсидианти от Фондацията. Много ниска и невежествена пропаганда на ниво "социална мрежа", от невежи, дето си нямат понатие от дестилации и дълбок крекинг.
В Бургас има цял технологичен университет, ама "Дневник" избира за коментарии все хуманитаристи и субсидианти от Фондацията. Много ниска и невежествена пропаганда на ниво "социална мрежа", от невежи, дето си нямат понатие от дестилации и дълбок крекинг.
Прав си но до някъде! НХК прави торта от говна, докарана на вид, цвят, форма.... но да не я кусаш. Това са горивата от мазут, гудрон и сернисти утайки. Сега си представи торта направена от брашно, захар и сметана.... това са горивата направени от нефт. Да, КПТО-то е най-дълбочинната преработка на остатъците, но да се заровим ли в тиорията на атомните връзки, за да ти обясня защо тези горива се разграждат бързо и са нетрайни. помниш ли как в парк 28 държавния резерв се сменяше на 5 години, и бензина си беше бензин, а сега крекинг бензина след 3 месеца не е бензин? Преди преработвахме до 11,5 млн тона НЕФТ , сега преработваме около 1,8-2 млн тона боклуци, като 80% от продукцията се изнася. Ние сме малък пазар, нямаме вече нито химия, нито полимери, нито влакна.... Ако внасяме горива от Румъния само.... ще се удавим в бензин.
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
" И в момента много от големите вериги внасят горивата си - от Австрия, от Гърция и от Румъния"А Австрия и Румъния откъде внасят, за да внесат и у нас :)
Ще спрат да внасят от там! Това е проблемът на русофилите, че монополът на руските горива в България отдавна е само фиктивен и с едно ембарго лесно може да бъде премахнат из основи. Затова всичкото руски трол е наскачала да обяснява, че без Нефтохима нямало как. Няма ама има! Скоро ще видим как.
Винаги готови да оправдаем другите и да набутаме нашите. Г-н Аналитик, разширете малко теоретичния анализ за Словакия и Унгария моля. Защо те не могат, а ние можем? До колко танкер Ротердам + влакова композиция е по сложно и по-скъпо от това да взимаме нефт от майна си райна и да минаваме 2 пролива? А, и това, че те били имали "ползваш или плащаш" хич не ме разчувства, да взимат решение, че няма да изпълнят договора и да се стягат за съдебна битка.
„Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”
Уф , спомням си едни ени на газ преди мноого време.. На световните борси 100 долара ние го вземахме от Русия на 60 . Но вишните , цигарите бяха на половин цена от нашата вътрешна цена.. Спомням си и един куп посредници . на хранилка . Та май и сега сме на същия хал . Явно са намерили врътка да си поддържат старата схема . По едно време тая схема се разтури и дойде фалит на Химко например . Явно хранилката ще спре . За това е тоя квич. ще спре дъмпионга на износ явно . .
Това отдавна се знаеше,но турско-руските марионетки от ГЕРБ и ДПС, 12 години се кланяха на ботокса в Кремъл и му поодаряваха кученца и цяла България...
Работела е, но не изцяло! Без някакъв вид ремонт и пренастройване на мощностите няма да се размине, ако въобще искат да го направят - все пак е частна.
Бензина масово почна да минава 3-те лева. Интересно ми е когато почне да минава и 5-те лева все още ли ще има балъци, които да се връзват на уонаби фейсбук-експерти като този.
До коментар [#34] от "hamiltonf": Айде малко по-сериозно: Кой в момента може да предвиди цените на горивата, при смяната на доставччика. Май само този пич!
А бензиностанциите са празни, не защото няма паника, а защото цените са в небесата - минаха 3 лв. Има една граница, над която презапасяването или опита да се спести някой лев спира, за да отстъпи място на реалните икономии.
В момента дори Нострадамус не може да предвиди ще има ли скок на цените или не! Ама този роден експерт може, защото е бил в борда на Компанията. Той не може да предвиди морското навло, защото не знае кои ще са алтернативите и какъв ще е пазара. Не знае дали ще търсем алтернативен петрол (защото не е ясно дали Рафинерията ще работи - все пак е руска, а там знаем как се действа) или алтернативни горива. Той дори не знае къде ще ги съхранява, защото и складовете са на Лукойл. Иначе нямало монопол! Като цяло има много неизвестни, но някой иска да скочи в тъмния вир с главата напред, без да зане колко е дълбок. В момента не се знае дори как ще реагира в бъдеще самата Лукойл. В такива времена живеем, интересни!
"Повтарям, за да е пределно ясно за всички: България няма нужда и не зависи от руски нефт. Нито ще има дефицит на горива, нито ще се вдигнат цените. Нито някой ще остане без работа. Който твърди обратното, просто лъже, за да защитава руски интереси. Лъжат ви, това е. Плашат ви. По същия начин, както ви лъжат и плашат, че обявяваме война на Русия, ако изпратим оръжие на Украйна. Да се тропа по масата в Брюксел с националното ни вето си е чиста про-руска политика и нищо друго. И граничи с предателство. Това не е в националния интерес на проевропейска България. Това е в интерес единствено на Лукойл, Газпром и руската държава.
Ясно е, че Корнелия Нинова и Румен Радев влияят силно на премиера, но хайде стига толкова! Стига толкова!"
Ха, дойдохме си на думата - уж Киро се бил еманципирал от Краснъй радев, Асен го нарече "позор", а сега пак се хванаха на хорото на путлеристите :((( Докога, беееееее?! Малко ли ни е срамът с отказа да изпратите оръжие, че и още трупате?!
Изумявам се, че дори и ора от бизнеса го твърдят! Ако беше така, за цената, защо до сега не разчитаха само на вносни горива, а купуваха от нашата Рафинерия? Защо ползват горивата на Лукойл въобще?
Бензина масово почна да минава 3-те лева. Интересно ми е когато почне да минава и 5-те лева все още ли ще има балъци, които да се връзват на уонаби фейсбук-експерти като този.
явно не разбираш от бизнес и затова задаваш нелепи въпроси ... Но ще се огранича само да поясня ПАК какво казва автора , а то е - ЧЕ ЗА РАЗЛИКА ОТ УНГАРИЯ БЪЛГАРИЯ НЯМА ПРОБЛЕМ С ГОРИВАТА ДОРИ И ЛУКОЙЛ ДА НЕ ПРОИЗВЕДЕ И КАПКА
а иначе за това за което питаш, първо ти е малко неясен въпроса и второ трябва да конкретизираш кои са тези те , които купуват само от Лукойл...То е малко като да питаш, ама защо внасяме домати само от Турция , което е нелеп въпрос , защото в някои години внасяме САМО от Турция , в други имаме и добра собствена реколта...Същото е и в този бизнес , всеки внася отвсякъде , както и купува от Лукойл, според ситуацията на пазара .. От къде мислиш ,че Марешки купува например ?
Ако имаше поне една морална партия в коалицията, то тя щеше да я разтури още на 24-ти февруари, когато Русия нападна Украйна. Всичко друго е една лъжа.
Дай да не конкретизираме кой колко разбира! Ти, като разбираш, както твърдиш, цитираш един експерт, който също твърди, че разбира и обещавате неща, за които никой няма да може да ви потърси сметка. Защо? Защото така е лесно. Словакия и Унгария била зависими - ами Словакия и Унгария да внася от другаде, ако иска с жп цистерни, ако иска - с автоцистерни. Това не би трябвало да повлияе на цените там - поне според автора. Правлно ли разсъждавам или това, което важи за България не важи за Унгария. А, ние можем да внасяме от Гърция и Румъния, и Австрия. А Унгария и Словакия не могат?!? А, ние имаме възможност да внасяме по море! През кое Пристанище - през това, на което Лукойл е Оператор и има концесия, през това, на което резервоарите и магистралните продуктопроводи са на Лукойл, към складовете, които са на Лукойл. Е, имаме тръба в Бургас. Капацитетът дали е достатъчен - само малки танкери, газене 6.50 м. Има нефтено Пристанище във Варна - ПЧМВ/Петрол с газене 9.80м. Капацитетът дали е достатъчен. Има и по Дунава. Същите въпроси и отново за складовете. А относно въпросът ми - да поясня, за да не е чак толкова неясен. Защо веригите бензиностанции купуват горива от Лукойл? Защо търговските фирми купуват пак от там? Защо, след като, според Експерта и твоя милост, спокойно могат да внасят такива или да купуват от Вносители, без това да повлияе на цената?
Доматите от турция ги внасяме, защото излизат по-евтино от нашите, особено ранните. Въпрос на география! И на качество!
Марешки не знам от къде внася, то дали някой въобще знае от къде си внася горивата и какви са те! И лекарствата също! То, всъщност, ги внася майка му де! Както и да е - Марешки беше повлиял на цените на дребно във Варна и само там, поне за известно време. После влезе активно в политиката и цените се изравниха. Няма монопол, няма картел! Всичко е цветя и рози.
България никога не е зависила от руски горива. Това е мит, който се налага от деситилетия, за да има някакво оправдание на цялата зависимост и сервилност, която българските русороби проявяват към святата си майчица със столица Мацква.
“а сега крекинг бензина след 3 месеца не е бензин?”
И какво му е на крекинг бензина? Да не би да го събират от по-ниските тарелки!? От кога не си зареждал гориво? Защото от 15 години се продава некачествен бензин и дизел по евро-екоталибанска стандарт - 10% алкохол в бензина (с неясно водно съдържание) и 7% “мазнина” (метил-палмитинов естер) - и в двата случая за пет години резервоарът ти ще го пробие корозия. За какво иначе оня либертастки напън на пет години да се сменя автомобил!?
“ами Словакия и Унгария да внася от другаде, ако иска с жп цистерни, ако иска - с автоцистерни. ”
Хипер-супер експертът, Янков, че нямало проблем с баржи по река Дунав - пристанищата Будапеща, Братислава, Виена чрез притока на река Рейн, Майн и канал между гр. Бамберг и гр. Келхайм (171 км, 4 м дълбочина и 55 м ширина) директно са свързани с Атлантическия океан. Прага също - по река Валтава, река Елба и директно рафинериите в Хамбург. Тия пристанища дори по-добра работа биха свършили от Видинското и Свищовското.
++ Близо си до истината. Правилно наблягаш на компонентния, а не на фракционния състав. А резервоарите на колите са пластмасови.... Не става въпрос за тарелки, такива колони вече няма.... Процеса завършва в ХОБ, платформинг или от СКА...
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
Въпросът не е само в демократичността на суровината. Демократично останахте без българско производство на земеделски продукти, сичкото домат - внос; там отиде и животновъдството, сичкото блеещо блее на чужд език, тук-там проплаква на български заблудено агне по 25 кинта килото. Скоро ще блеете масово след демократично-екологично ликвидиране на енергетиката, сичкото жица - внос, вече блеете за цените на горивата, ще блеете и утре, когато ползвате само демократички нефт, пардон - петрол, после ще си нарежете рафинерията и ще блеете за внос на крайни нефтопродукти, после ще блеете, че ... Ами да, ще блеете, защото сте се превърнали в овце! Когато избирате да ви управляват кретени и мошеници ще блеете в психиатрия.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
New
Рейтинг: 1918 НеутралноСолар до солара майнольо
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.yavooor
Рейтинг: 982 НеутралноАко не е Фейсбук тези къде ще ръсят мозък?
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 2916 НеутралноТова отдавна се знаеше,но турско-руските марионетки от ГЕРБ и ДПС
shlshlshlshl, 12 години се кланяха на ботокса в Кремъл и му поодаряваха кученца и цяла България...
gianni
Рейтинг: 1481 НеутралноТака е, обаче русофилите трябва да плащат данък Русия. Инак още щяха да бъдат козари и да грабят мандри. Едно компромисно решение ще е, ако се внася данъка на отделна сметка в БНБ. След като сегашното агресивно управление на Русия се сгромоляса, ще купуваме на мамашата от тази сметка храни и лекарства. То и без това от расийката ни завлякоха стотина милиона долара при падането на ссср-то.
ruse_island
Рейтинг: 1367 НеутралноБългария не зависи от руски нефт, а от Лукойл.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Batezuzi
Рейтинг: 1983 НеутралноМи ако аз имам рафинерия някъде и имам собствени находища на нефт то моята себестойност за производство на литър бензин със сигурност би била доста под тази на останалите, които не са затворили цикъла добив, транспорт, преработка, склад и търговска мрежа. Цените на горивата в страната са такива понеже на практика складовете са собственост на Лукойл и ако искаме по-евтини горива трябва да променим изискванията за данъчните складове, а резерв на петролни продукти да си правим сами като държавата изгради и напълни хранилища.
cookiejar
Рейтинг: 89 НеутралноБи било добре да спрем да ползваме руската дума нефт. Предпочитам френската петрол или гръцката нафта.
Taiga
Рейтинг: 1871 Неутрално" И в момента много от големите вериги внасят горивата си - от Австрия, от Гърция и от Румъния"
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"А Австрия и Румъния откъде внасят, за да внесат и у нас :)
rumen_s
Рейтинг: 1712 НеутралноТочно така е, но русоробите на тази територия ще лъжат и ще се борят до дупка за да си пазят подаянията от копейки. Иначе държавата има редкия шанс бързо да дръпне и забогатее оттървем ли се от руската зависимост. Но материала, ех, русоробския материал... После друг му виновен, че е беден и мизерен.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)konservator.bg
Рейтинг: 791 НеутралноИ ДА ИМА НУЖДА И ДА НЯМА КАКВО ДА ЯДЕМ, ПАК ТРЯБВА ДА ГО СПРЕМ, ЗАЩОТО ИНАЧЕ "ОСВОБОЖДЕНИЕТО" НИ ОТ ТЕЗИ ЩЕ ПРОДЪЛЖИ ОЩЕ 150 ГОДИНИ!
Caps Lock Error! Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.МЪКА, НЕМОТИЯ, РАЗДЕЛЕНИЕ, ОМРАЗА, БЕЗПЪТИЦА – ТОВА Е ДА ТЕ "ОСВОБОДИ" КРЕПОСТЕН СЕЛЯНИН!
САМО СВОБОДНИЯ МОЖЕ ДА СЕ БОРИ ЗА СВОБОДА, НЕСВОБОДНИЯ ТИ ОСТАВА РОБСТВОТО!
НеКой
Рейтинг: 710 НеутралноЕстествено, че зависи.
Естествено и че тази зависимост трябва да се намали до голяма степен.
Но това не става за ден.
Удължаване на срока за прилагане на санкциите и за България с година или две.
Другото е политика, но не и икономика.
Vesselin Velkov
Рейтинг: 2352 НеутралноМного хора са на хранилката на Лукойл и Газпром. Сега реват на умряло. 30 години стигат! Енергийна независимост за България!
И разработване , спешно, на местни находища. Поне газ има.
Mushichka
Рейтинг: 168 НеутралноПо темата: илюзията, че Русия е някаква държава със закони, се изпари с началото на умопобърканата агресия на гнома. Това е бандитска територия, и е такава от векове. Както и да ги наречете - батюшки, помешчици, партийни ръководители, олигарси, и т.н., властта там е в ръцете на престъпници, мачкащи обикновения ватник като животно за толкова много генерации, че всяка следваща е дегенерация от всякакъв негативен микс. С такава територия не трябва да имаме не общ бизнес, а каквото и да е. За съжаление, на нашата територия съществуват потомци на неандерталците (и това не е измислица - на Балканите са живели едни от най-мощните неандерталски колонии), които нямат афинитет към цивилизацията - дори и тези от тях, паразитиращи в Западна Европа и САЩ. От тях един не се появи, емигрирал в Русия обаче - значи, все пак инстинкта им за самосъхранение съществува. :)
svoboden
Рейтинг: 2343 НеутралноЩом до фейсбук опряхте…
Vesselin Velkov
Рейтинг: 2352 НеутралноДо коментар [#10] от "Taiga":
Ами виж сам.
https://www.omv.com/en/our-business/upstream/portfolio-and-locations
anty
Рейтинг: 961 НеутралноЕ нормалния свят до средата на 90те години не ползваше руски петрол и газ.
По време на зелязната завеса нормалния свят се развива, а руснаците и сателитите от вършавския договор потъвахме и фалирахме.
При изолация империята на злото Русия я очаква съдбата на СССР,просто въпрос на време.
fury_21
Рейтинг: 432 НеутралноИ преди рафинерията ни е работила с петрол от Ирак, Либия, Алжир! Не е проблем, ама нали трябва да има гръмки заглавия и да се всява паника, което дестабилизира държавата и ЕС. Ха познайте кой има интерес.
НеКой
Рейтинг: 710 НеутралноДо коментар [#19] от "fury_21":
Естествено, че може да работи, но времето за технологично пренастройване, както и за подсигуряване на проблемите по логистиката си изискват време. А такова време се дава на други страни, трябва да се даде и на нас.
pontius_glarus
Рейтинг: 3588 НеутралноДоколкото знам нефтохима не е 100% частна собственост, държавата има контролен пакет. Само дето нейните представители са върли русофили и рубладжии (по презумпция, друг не допущат!)
bistr
Рейтинг: 390 Неутралнокакто се казва, "от кумова срама" би било добре авторът да каже все пак и някоя друга дума за бившите си колеги Милен Велчев и руската банка ВТБ...
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3814 НеутралноБългария има нужда от нефт. Евтин. Независимо чий е.
pontius_glarus
Рейтинг: 3588 НеутралноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
Президент Рубльов е на друго мнение, без петрол Урал гушваме букета.
plamen_b
Рейтинг: 3753 ЛюбопитноНякак повече му имам доверие на автора, отколкото на Радев, който нито се е занимавал с транспорт и горива, нито с икономика. .
Всичко ще бъде наред! :-)Vlado Nikolov
Рейтинг: 3814 НеутралноДо коментар [#9] от "cookiejar":
"Нафта" си има определно значение на български. Петрол си се ползва, както и нефт.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#5] от "ruse_island":
Мхм,а коб продаде Нефтохим,и кой лъжеше,че само на руски петрол можел Нефтохим да работи!
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#21] от "pontius_glarus":
Вижда се доколко знаеш..
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3814 НеутралноДо коментар [#18] от "anty":
Ползването започва след кризата за петролни продукти от 70-те години, предизвикана от арабите. Тогава Европа се ориентира към СССР, за да не зависи изцяло от арабите при доставките на нефт и газ.
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#24] от "pontius_glarus":
Е,нали години агитирахте за въпросния Президент Радев?!С гидини!Сега не Ви ли е срам да го плюете?!
hamiltonf
Рейтинг: 4259 Весело" Нито ще има дефицит на горива, нито ще се вдигнат цените. Нито някой ще остане без работа. Който твърди обратното, просто лъже, за да защитава руски интереси. Лъжат ви, това е. Плашат ви."
cellular-goods.comАбсолютен факт! Всички русофили в страната, от по-иязевине, и имащи до достъп до медии, са на барикадите, строят апокалиптични картини, и простият българин почва да свива ръце - "кво ше прайм", но засега паника няма, бензиностанциите са полупразни, от клиенти разбира се, не от горива.
stein
Рейтинг: 965 НеутралноЕто едно грамотно обяснение за Радев, дето тия дни почна да разбира и от икономика.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.hamiltonf
Рейтинг: 4259 ВеселоДо коментар [#10] от "Taiga":
cellular-goods.comСпециално Австрия, още през март каза сбогом на руския нефт, не им трябвал въобще:
https://www.segabg.com/hot/category-economy/avstriya-e-spryala-vnosa-na-petrol-rusiya
Информирайте се малко повече, другари и другарки, преди да ръсите поредните опорки...
дедо Андро
Рейтинг: 2712 НеутралноИма още нещо положително - караме по-малко, бензинджиите продават по-малко и са принудени след време да свалят цените. Разбира се, и първичните доставчици на суров нефт свалят цените си, защото няма да има къде да си съхраняват продукцията.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6103 ВеселоДо коментар [#14] от "Vesselin Velkov": "30 години стигат! Енергийна независимост за България!"
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев^^^^^^
Енергийната зависимост е от повече от 30 години. От времената на "братската българо-съветска дружба".
Дето беше "като слънцето и въздуха за всяко живо същество"... Времената, за които въздишат чугуните от тайгата и градоначалниците в сянка...
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6103 ЛюбопитноКак ние имаме пристанища на Дунава за петролни продукти, а Словакия няма?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевРоси
Рейтинг: 7886 НеутралноНа нас големия ни проблем е в липсата на конкуренция, защото повечето складове да на Лукойл.
doctor.no
Рейтинг: 3285 ВеселоРашките ще ходят на ...... й
petrow1973
Рейтинг: 254 НеутралноЗа ограмотяване
Нефт – чрез руското нефть от гръцкото ναφθα, нафта, или през турското neft от персийското naft; идва от акадското напатум – избухвам, възпламенявам се.
Петрол – от френското pétrole, което произхожда от средновековната латинска дума petroleum (буквално: „земно масло“); от гръцки: πέτρα (петра) – камък, скала; έλαιον (елеон) – масло, елей, миро (на латински: oleum). За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
Julian Mall
Рейтинг: 2822 РазстроеноОще един американски агент за влияние ще ни поучава колко е по-добре да купуваме по-скъп петрол за да сме по-свободни и по-бедни!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоChubachubs
Рейтинг: 673 НеутралноДнес по Хоризонт имаш много хубаво интервю с председателя на петролната асоциация. Човекът ясно се аргументира, че ще има сътресения за икономиката при забрана на руския петрол.
Реално до преди войната руският петрол след преработка от Лукоил (където се обясни, че в момента така е настроен производствения процес, че от 1 куб. метър входно производство, се произвежда между 93% и 97% видове продукти).
Също се аргументира че при доставки на гориво през Дарданелите, те биват обект често на различни политически игри и доставките през него могат да са прекъсваеми, в такъв случай ще трябва да се създаде голяма хранилищна база на суров петрол в България.
Сега на въпросът дали трябва да има санкции за руския петрол, да трябва. Но нашите политици, ще трябва да намерят решение - дали компенсаторен механизъм + инвестиция в нефтокомбината в Бургас за работа с по лек вид петрол.
А иначе комбинатът ще трябва поне времено да се национализира, както немците направиха с Газпром в Германия.
vassilun
Рейтинг: 4930 Неутрално[quote#21:"pontius_glarus"][/quote]
"Доколкото знам нефтохима не е 100% частна собственост, държавата има контролен пакет. Само дето нейните представители са върли русофили и рубладжии (по презумпция, друг не допущат!)"
Държавата има т. нар. "златна акция" в Лукойл-Нефтохим, а не контролен пакет! А представител на държавата е видния русороб Красимир Първанов! Същият като шеф на НЕК подписа анекс с Росатом, заради което платихме 1.2 милиарда за ненужните реактори. Тогава (първото правителство на Борисов) министър на енергетиката бе Трайчо Трайков. Той поиска оставката на Красимир Първанов, но "евроатлантикът" Бойко Борисов уволни Трайчо Трайков. Във второто правителство на Борисов този маног заслужил Красимир Първанов бе повишен в зам. министър на Теменужка. А след апартаментгейт подаде оставка и бе назначен за представител на държавата в надзора на Лукойл-Нефтохим. За всичките тези години на този пост Красимир Първанов НЕ Е представил дори и един доклад до министъра за дейността си като представител на държавата! Чудя се защо сегашното правителство още го търпи на този пост!?
hamiltonf
Рейтинг: 4259 ВеселоТова за 93-97% преработка на руския нефт е най-голямата глупост, която към чел на тази тема. Свали едни 20% и ще си близо...
cellular-goods.comglh451118348
Рейтинг: 457 НеутралноОт многомилиардните свръхпечалби за 20 години Лукойл не е платил нито стотинка Данък печалба в България. Но пък стотици милиони сигурно са напълнили нощните шкафчета на продажни български т.нар. "политици"- хитри негодници и послушни русороби, точно които сега вият до небесата.
Пълно спиране, без всякакво отлагане, на руските доставки!
Скъсване на енергийната зависимост и всякакви отношения с Империята на злото!
abc
Рейтинг: 1039 НеутралноАко има паметливи хора ще си спомнят, че Вальо Златев много лъжеше на карти, пък банкянския главатар много обичаше да играе каруцарски белот и преди време загуби данъчните складове в една игричка с Лукойл. Та затова руснаците нямат истинска конкуренция на пазара на нефтопродукти в България, и ние плащаме безумни цени по бензиностанциите, пък те лапат безумни печалби.
abc
Рейтинг: 1039 НеутралноТа думата ми е да бутнем далаверата с данъчните складове и да видим дали ще усетим, че ще има ембарго.
monodeluxe
Рейтинг: 11 НеутралноРаздялата с Русия ще е дълга, трудна и скъпа но в дългосрочен план това е урок за България да в слага всичките си яйца в една кошница и да се раздели завинаги от зависимостта си от Русия. Нямаме нужда от това и новото поколение не може повече да плаща за коримпираните решения на предишните. Евтиното винаги излиза скъпо! Нека да гледаме позитивно и стратегически как ще се развием във бъдеще: вятър, слънце, термални и други възнобяевми източници на енергия
niksan1
Рейтинг: 2790 Неутрално++++++
Чудесен коментар ! Браво !
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Калник
Рейтинг: 908 НеутралноА аз се чудя защо Красимир Първанов още не е в затвора. "Гешев е радоС"?
jazzdevil
Рейтинг: 1064 НеутралноВместо патетичните крясъци на някакъв льольо във Фейсбук защо не отидете да намерите някой от инженерите в рафинерията да ви обясни толкоз ли е просто да преработват норвежки или алжирски петрол?
George Pantev
Рейтинг: 851 Неутралнона всички с ВСИЧКИЯ СИ това им е пределно ясно, но КирчоКокорчевци искат да лапнат някой лев , а зелените чорапчета , корнела и копейкинци искат да запалят главите на всеки полезен идиот ...Т.е. темата с петролното ембарго се експлоатирта от негодниците във вреда на българското общество, а не от загриженост ...Това вече е пределно ясно.България е в ЕС и НАТО, но като троянски кон и сега се е разпищолила открито, защото сме във война ...Путьофили срещу България ...все още е безкръвна, но ако не се промени нещо фундаментално в политическото ръководство на страната, нищо чудно да осъмнем в кръв
orbifen
Рейтинг: 259 НеутралноАвторче, стига Лъга че нищо нямало да стане ако спре Еди кой си петрол. Не сме толкова просто колкото ни мислиш с надменния ти коментар.
Когато ножът опре до кокала, ще видиш ти ценности. Маслоу го е показал и доказал преди сто години има няма.
George Pantev
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#3] от "dfjftriktrcdt":
не , не ТИ СИ откровен тъпанар ...Какъв ГЕРБ, какво ДПС , какъв ботокс...Ти не четеш ли с разбиране ...НЕФТОХИМ И ДА СПРЕ ДА РАБОТИ , ЖИВОТА В БГ СИ ПРОДЪЛЖАВА ... ТОВА Е И ЦЕЛИЯ КОМЕНТАР НА ЧОВЕКА ... НИЕ МОЖЕМ ДА ВНАСЯМЕ ОТ КЪДЕТО СИ ПОИСКАМЕ ГОТОВИ ПРОДУКТИ... АЗ СЪЩО РАБОТЯ В ТАЗИ ИНДУСТРИЯ И ВИ СЕ ЧУДЯ , ТОЛКОВА ЛИ СТЕ ОГЛУПЕЛИ , ТА НЕ МИСЛИТЕ С ГЛАВИТЕ СИ
и 54 като теб натиснали плюсчето ... а смисъла от казаното е ,че със или без Лукойл , ние няма да разберем нищо , защото имаме и фасилитис ,а и в около нас държавите има също ...И не , няма да е по скъпо
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wanderer
Рейтинг: 2472 Весело“нито ще се вдигнат цените. ”
Е, те цените се вдигнаха! Ако се вярва на такъв експерт, с безкрайната и изключително удобна диверсификация (Свищов), цените трябваше да падат нон-стоп. Дето се вика, търговците щяха да ни дават ваучери с отрицателни цени, само и само склодовете им да не преливат!
Нормален
Рейтинг: 487 НеутралноМдаааа... колкото и да ми е чудно, май ще трябва да му признаем на "Гоце" Първанов прозрението за "Големия шлем" и проклетисваната от природопоборниците тръба "Бургас-Александруполос"! Как щеше да ни влезе в работа точно сега!....
star bastun
Рейтинг: 2206 НеутралноИма и нужда от достойнство! Голяма.
wanderer
Рейтинг: 2472 ВеселоДо коментар [#47] от "glh451118348":
“От многомилиардните свръхпечалби за 20 години Лукойл не е платил нито стотинка Данък печалба в България”
Пълни глупости! Нито има “многомилиардни”, нито “свръхпечалби”, нито че не е плащан данък -печалба (за 2011 г. са платени 10.6 млн. лв. данък-печалба, за 2012 г. - 12 млн. лв.).
Данък-печалба (10% върху разликата между приходите и признатите разходи) е най-обтекаемия данък при либерализма. Ако Лукойл (Нефтохим) има някакви прегрешения, то загубите от ДДС (20%) при фиктивен износ в стотици пъти надхвърля “спестения” данък-печалба. А той е спестен с реална инвестиция за дълбок крекинг, направена от холандското дружество Лукойл ВН. Друг въпрос дали инвестицията е 1.5 млрд. евро (според холандските “счетита”-одитори) или е по-малко.
Писна ми малоумници да ме “цакат с топла бира” - какскетите гробовно мълчат за износа на един милиона тона мазут за Гибралтар от Лукойл! Акцизните складове (64 ст от литър дизел и 72 ст. от литър бензин дават по-голям потенциал за “свръхпечалби) са също “Тера-инкогнита”.
wanderer
Рейтинг: 2472 ВеселоДо коментар [#60] от "star bastun":
“Има и нужда от достойнство! Голяма.”
То, достойнство в търговските договори няма! Или имаш перфектен договор, обезпечен с 100% гаранции, включителни и срещу малоумни санкции, или имаш неграмотно съставен договор. Да не прикриваме невежите простаци с достойнството на народа!
penetrating
Рейтинг: 8895 НеутралноСъгласен изцяло!
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВключително и със съвета към Демократична България
wanderer
Рейтинг: 2472 ВеселоДо коментар [#12] от "konservator.bg":
“САМО СВОБОДНИЯ МОЖЕ ДА СЕ БОРИ ЗА СВОБОДА,”
М-да, свободните американци освободиха поробените от талибаните афганци!
Глобалистичното малоумие няма граници! Дори и исторически само и само да изпъкне като въшка на чело!
Dimov
Рейтинг: 191 НеутралноКупувам само от Екото. Гръцки горива внос от третия свят. Газ не ползвам, на ток съм.
wanderer
Рейтинг: 2472 НеутралноДо коментар [#8] от "Batezuzi":
“Ми ако аз имам рафинерия някъде и имам собствени находища на нефт то моята себестойност за производство на литър бензин със сигурност би била доста под тази на останалите, които не са затворили цикъла добив, транспорт, преработка, склад и търговска мрежа. ”
Това важи само до “добив, преработка, склад”. За транспорта, ако рафинерията ти е на пичка си майна, се появата голям проблем дали ще е воден, железопътен или автомобилен. “Търговската мрежа” както дава предимства (реализация на леките фракции - метан, етан, етилен, ацитилен - “хай-тек” суровини за химичния органичен синтез, полимеризация, изкуствени влакна, текстилна фабрика), така може да те набута в загуби (да “изхвърляш” суровини, в случая леките фракции да се “горят” с цел редукция на кара но гориво и мазут, за които също няма пазар). Това е инсталацията за дълбок крекинг. Естествено, че може да не работи, ако се докара лек петрол от Алжир, Либия или СА. Но “постоянните разходи” (разходите за подръжката) ще останат.
venelingeologia
Рейтинг: 1384 НеутралноВ Бургас има цял технологичен университет, ама "Дневник" избира за коментарии все хуманитаристи и субсидианти от Фондацията. Много ниска и невежествена пропаганда на ниво "социална мрежа", от невежи, дето си нямат понатие от дестилации и дълбок крекинг.
chichka
Рейтинг: 2653 ЛюбопитноВчера коментирах този текст на Янков. Написаното е точно и вярно.
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!Браво на Дневник, че се осмелиха да го публикуват.
chichka
Рейтинг: 2653 ЛюбопитноПрав си но до някъде! НХК прави торта от говна, докарана на вид, цвят, форма.... но да не я кусаш. Това са горивата от мазут, гудрон и сернисти утайки.
Сега си представи торта направена от брашно, захар и сметана.... това са горивата направени от нефт.
Да, КПТО-то е най-дълбочинната преработка на остатъците, но да се заровим ли в тиорията на атомните връзки, за да ти обясня защо тези горива се разграждат бързо и са нетрайни. помниш ли как в парк 28 държавния резерв се сменяше на 5 години, и бензина си беше бензин, а сега крекинг бензина след 3 месеца не е бензин?
Преди преработвахме до 11,5 млн тона НЕФТ , сега преработваме около 1,8-2 млн тона боклуци, като 80% от продукцията се изнася. Ние сме малък пазар, нямаме вече нито химия, нито полимери, нито влакна....
Ако внасяме горива от Румъния само.... ще се удавим в бензин. Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
пРезидента!
Рейтинг: 2538 НеутралноЩе спрат да внасят от там! Това е проблемът на русофилите, че монополът на руските горива в България отдавна е само фиктивен и с едно ембарго лесно може да бъде премахнат из основи. Затова всичкото руски трол е наскачала да обяснява, че без Нефтохима нямало как. Няма ама има! Скоро ще видим как.
Daniboy
Рейтинг: 837 НеутралноВинаги готови да оправдаем другите и да набутаме нашите.
„Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”Г-н Аналитик, разширете малко теоретичния анализ за Словакия и Унгария моля.
Защо те не могат, а ние можем?
До колко танкер Ротердам + влакова композиция е по сложно и по-скъпо от това да взимаме нефт от майна си райна и да минаваме 2 пролива?
А, и това, че те били имали "ползваш или плащаш" хич не ме разчувства, да взимат решение, че няма да изпълнят договора и да се стягат за съдебна битка.
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#37] от "дедо Андро":
Дедо Андро,та ще свалят цените,пе ще е 4 лева септември.Тогава Кире ше бъде изгонен.
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#48] от "abc":
Още по-паметливи помнят,ще Златев вече е добър,евроатлантически олигарх..
wre501051215
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#58] от "wanderer":
С години горивата бяха по-евтини от Турция,сега са оо-скъпи.Не Винпува главата вече!
wre501051215
Рейтинг: 2709 ЛюбопитноДо коментар [#65] от "Dimov":
А,Еко от къде го взима,да сте се замислили?!
oua58686497
Рейтинг: 1653 НеутралноУф , спомням си едни ени на газ преди мноого време..
На световните борси 100 долара ние го вземахме от Русия на 60 . Но вишните , цигарите бяха на половин цена от нашата вътрешна цена..
Спомням си и един куп посредници . на хранилка .
Та май и сега сме на същия хал . Явно са намерили врътка да си поддържат старата схема .
По едно време тая схема се разтури и дойде фалит на Химко например . Явно хранилката ще спре . За това е тоя квич.
ще спре дъмпионга на износ явно . .
koftimastia
Рейтинг: 14 ЛюбопитноНяма нужда да се карате, колеги.
Така или иначе, предстои да разберем така ли е, както казва автора...
pet_fire
Рейтинг: 5737 Неутрално+++++++++++++
Judjuk
Рейтинг: 2719 НеутралноНикаква руска зависимост не може да се сравни с американска. Това некое другаре ще го научат по най-трудния начин. Господ да ги пази!
Judjuksbk
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#19] от "fury_21":
Работела е, но не изцяло! Без някакъв вид ремонт и пренастройване на мощностите няма да се размине, ако въобще искат да го направят - все пак е частна.
hope
Рейтинг: 2801 НеутралноХора и медии, които изричат и публикуват такива лъжи, трябва да бъдат подведени под съдебна отговорност.
Любовта ще спаси света!!!Billy Pilgrim
Рейтинг: 2024 НеутралноБензина масово почна да минава 3-те лева. Интересно ми е когато почне да минава и 5-те лева все още ли ще има балъци, които да се връзват на уонаби фейсбук-експерти като този.
sbk
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#34] от "hamiltonf":
Айде малко по-сериозно: Кой в момента може да предвиди цените на горивата, при смяната на доставччика. Май само този пич!
А бензиностанциите са празни, не защото няма паника, а защото цените са в небесата - минаха 3 лв. Има една граница, над която презапасяването или опита да се спести някой лев спира, за да отстъпи място на реалните икономии.
sbk
Рейтинг: 619 НеутралноВ момента дори Нострадамус не може да предвиди ще има ли скок на цените или не! Ама този роден експерт може, защото е бил в борда на Компанията. Той не може да предвиди морското навло, защото не знае кои ще са алтернативите и какъв ще е пазара. Не знае дали ще търсем алтернативен петрол (защото не е ясно дали Рафинерията ще работи - все пак е руска, а там знаем как се действа) или алтернативни горива. Той дори не знае къде ще ги съхранява, защото и складовете са на Лукойл. Иначе нямало монопол!
Като цяло има много неизвестни, но някой иска да скочи в тъмния вир с главата напред, без да зане колко е дълбок. В момента не се знае дори как ще реагира в бъдеще самата Лукойл. В такива времена живеем, интересни!
Галя Станчева
Рейтинг: 5451 Гневно"Повтарям, за да е пределно ясно за всички: България няма нужда и не зависи от руски нефт. Нито ще има дефицит на горива, нито ще се вдигнат цените. Нито някой ще остане без работа. Който твърди обратното, просто лъже, за да защитава руски интереси. Лъжат ви, това е. Плашат ви. По същия начин, както ви лъжат и плашат, че обявяваме война на Русия, ако изпратим оръжие на Украйна. Да се тропа по масата в Брюксел с националното ни вето си е чиста про-руска политика и нищо друго. И граничи с предателство. Това не е в националния интерес на проевропейска България. Това е в интерес единствено на Лукойл, Газпром и руската държава.
Ясно е, че Корнелия Нинова и Румен Радев влияят силно на премиера, но хайде стига толкова! Стига толкова!"
Ха, дойдохме си на думата - уж Киро се бил еманципирал от Краснъй радев, Асен го нарече "позор", а сега пак се хванаха на хорото на путлеристите :((( Докога, беееееее?! Малко ли ни е срамът с отказа да изпратите оръжие, че и още трупате?!
sbk
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#56] от "George Pantev":
Изумявам се, че дори и ора от бизнеса го твърдят!
Ако беше така, за цената, защо до сега не разчитаха само на вносни горива, а купуваха от нашата Рафинерия? Защо ползват горивата на Лукойл въобще?
ransom
Рейтинг: 30 Неутралнопредпочитам да слушам експертите, от колкото руски тролове и служители, разочаровани, че държавната хранилка е пресъхнала
George Pantev
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#86] от "sbk":
явно не разбираш от бизнес и затова задаваш нелепи въпроси ... Но ще се огранича само да поясня ПАК какво казва автора , а то е - ЧЕ ЗА РАЗЛИКА ОТ УНГАРИЯ БЪЛГАРИЯ НЯМА ПРОБЛЕМ С ГОРИВАТА ДОРИ И ЛУКОЙЛ ДА НЕ ПРОИЗВЕДЕ И КАПКА
а иначе за това за което питаш, първо ти е малко неясен въпроса и второ трябва да конкретизираш кои са тези те , които купуват само от Лукойл...То е малко като да питаш, ама защо внасяме домати само от Турция , което е нелеп въпрос , защото в някои години внасяме САМО от Турция , в други имаме и добра собствена реколта...Същото е и в този бизнес , всеки внася отвсякъде , както и купува от Лукойл, според ситуацията на пазара .. От къде мислиш ,че Марешки купува например ?
Мощ
Рейтинг: 765 НеутралноПо делата ще ги познаете. Лилавите ако имаха малко достойнство щяха веднага да разтурят тази русофилска паплач, но облагите от властта са по-важни.
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)Разобличител
Рейтинг: 367 НеутралноАко имаше поне една морална партия в коалицията, то тя щеше да я разтури още на 24-ти февруари, когато Русия нападна Украйна. Всичко друго е една лъжа.
fcv251055839
Рейтинг: 1377 НеутралноБива да си тъп, ама чак толкова....
sbk
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#88] от "George Pantev":
Дай да не конкретизираме кой колко разбира!
Ти, като разбираш, както твърдиш, цитираш един експерт, който също твърди, че разбира и обещавате неща, за които никой няма да може да ви потърси сметка. Защо? Защото така е лесно. Словакия и Унгария била зависими - ами Словакия и Унгария да внася от другаде, ако иска с жп цистерни, ако иска - с автоцистерни. Това не би трябвало да повлияе на цените там - поне според автора. Правлно ли разсъждавам или това, което важи за България не важи за Унгария. А, ние можем да внасяме от Гърция и Румъния, и Австрия. А Унгария и Словакия не могат?!? А, ние имаме възможност да внасяме по море! През кое Пристанище - през това, на което Лукойл е Оператор и има концесия, през това, на което резервоарите и магистралните продуктопроводи са на Лукойл, към складовете, които са на Лукойл. Е, имаме тръба в Бургас. Капацитетът дали е достатъчен - само малки танкери, газене 6.50 м. Има нефтено Пристанище във Варна - ПЧМВ/Петрол с газене 9.80м. Капацитетът дали е достатъчен. Има и по Дунава. Същите въпроси и отново за складовете.
А относно въпросът ми - да поясня, за да не е чак толкова неясен. Защо веригите бензиностанции купуват горива от Лукойл? Защо търговските фирми купуват пак от там? Защо, след като, според Експерта и твоя милост, спокойно могат да внасят такива или да купуват от Вносители, без това да повлияе на цената?
Доматите от турция ги внасяме, защото излизат по-евтино от нашите, особено ранните. Въпрос на география! И на качество!
Марешки не знам от къде внася, то дали някой въобще знае от къде си внася горивата и какви са те! И лекарствата също! То, всъщност, ги внася майка му де! Както и да е - Марешки беше повлиял на цените на дребно във Варна и само там, поне за известно време. После влезе активно в политиката и цените се изравниха. Няма монопол, няма картел! Всичко е цветя и рози.
val1320
Рейтинг: 466 НеутралноМного е просто-национализация на "Лукоойл"!Веднага!
voinotzapad
Рейтинг: 742 НеутралноБългария никога не е зависила от руски горива. Това е мит, който се налага от деситилетия, за да има някакво оправдание на цялата зависимост и сервилност, която българските русороби проявяват към святата си майчица със столица Мацква.
wanderer
Рейтинг: 2472 ЛюбопитноДо коментар [#69] от "chichka":
“а сега крекинг бензина след 3 месеца не е бензин?”
И какво му е на крекинг бензина? Да не би да го събират от по-ниските тарелки!?
От кога не си зареждал гориво? Защото от 15 години се продава некачествен бензин и дизел по евро-екоталибанска стандарт - 10% алкохол в бензина (с неясно водно съдържание) и 7% “мазнина” (метил-палмитинов естер) - и в двата случая за пет години резервоарът ти ще го пробие корозия. За какво иначе оня либертастки напън на пет години да се сменя автомобил!?
wanderer
Рейтинг: 2472 ВеселоДо коментар [#92] от "sbk":
“ами Словакия и Унгария да внася от другаде, ако иска с жп цистерни, ако иска - с автоцистерни. ”
Хипер-супер експертът, Янков, че нямало проблем с баржи по река Дунав - пристанищата Будапеща, Братислава, Виена чрез притока на река Рейн, Майн и канал между гр. Бамберг и гр. Келхайм (171 км, 4 м дълбочина и 55 м ширина) директно са свързани с Атлантическия океан.
Прага също - по река Валтава, река Елба и директно рафинериите в Хамбург.
Тия пристанища дори по-добра работа биха свършили от Видинското и Свищовското.
chichka
Рейтинг: 2653 НеутралноДо коментар [#95] от "wanderer":
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!++ Близо си до истината. Правилно наблягаш на компонентния, а не на фракционния състав. А резервоарите на колите са пластмасови.... Не става въпрос за тарелки, такива колони вече няма.... Процеса завършва в ХОБ, платформинг или от СКА...
Мърмор
Рейтинг: 1138 НеутралноВъпросът не е само в демократичността на суровината. Демократично останахте без българско производство на земеделски продукти, сичкото домат - внос; там отиде и животновъдството, сичкото блеещо блее на чужд език, тук-там проплаква на български заблудено агне по 25 кинта килото. Скоро ще блеете масово след демократично-екологично ликвидиране на енергетиката, сичкото жица - внос, вече блеете за цените на горивата, ще блеете и утре, когато ползвате само демократички нефт, пардон - петрол, после ще си нарежете рафинерията и ще блеете за внос на крайни нефтопродукти, после ще блеете, че ... Ами да, ще блеете, защото сте се превърнали в овце! Когато избирате да ви управляват кретени и мошеници ще блеете в психиатрия.
sha16312238
Рейтинг: 241 НеутралноДо коментар [#5] от "ruse_island":
70 процента от Лукойл е собственост на ing-bank(клана Ротшилд) руски е под 30%...!
Boriana Gecheva
Рейтинг: 119 НеутралноДо коментар [#53] от "jazzdevil":
Ами нали и досега са го правили?! По официални данни. Така че не знам кой е льольо.