Системата е направена така ,че някой да краде парите ,същото е и с таксите на Дунав мост събирани десетки години с милиони , те с нищо не допринасят за ремонт на разбитата настилка на моста и околните пътища ,които са запушени ,мръсни , с дупки , ще кажеш ,че е преминала армия с танкове по тях ,никой нищо не ремонтира ,а парите се открадват на 100% , преди години ги събираха едни момчета с анцузи и ланци ,сега с униформи на държавната администрация ,което явно е същото ,щото паричките ги няма ,както ги няма паричките от местни данъци и такси ,от данъците ни , ефект върху живота ни от тях няма ,само ги плащаме задължително .
Много им се иска на превозвачите да реализират в действие приказката "Болен здрав носи" и ремонтите вместо да ги плаща този който руши най-много пътищата, да се плащат с пари от бюджета... с други думи с парите на всички хора. Е, няма да я бъде тази!
Не е лошо българските превозвачи да плащат по- малко, лошото е, че тогава и чуждите превозвачи плащат по-малко. Иначе, ТОЛ системата е поредният пример за "закопани" пари. 180 милиона инвестирани, 30 милиона всяка година за управление, като теглиш чертата - в най-добрия случай приходите не са мръднали.
Защо статията не се задълбочава в разходите за поддръжка на системата спрямо приходите от такси. Може би авторът не знае какви са разходите й, те са огромни. Какъв е смисълът от съществуването й в тази вид, отрицателен в пълна степен. Защо се въведе и 99% ат функционалностите й не работят след повече от три години. Какъв е анализът в това направление. Тол системата явно е създадена, за да се захранват с много милиони кръгове, които нямат нещо общо с поддръжката или управлението на пътната инфраструктура. А имат с усвояването на едни пари. С нула полезен ефект. Вероятно г-н Караджов все още анализира ситуацията. Какъв е ефекта от анализа, предполагам, че системата трябва да преустанови действието си в този вид поради ниския й ефект.
Който руши трябва да плаща. Тези превозвачи живеят от пътната мрежа, а не искат тя да е в добро състояние, или по скоро искат да прехвърлят техния си масраф за чужда сметка. Това е Ганьовско поведение и е нетърпимо.
Милионери-фабриканти и транспортъри излизат на протест.Пенсионери и работещи-бедни си траят.Странна работа 🤔.А ние със скъпите винетки кога?Излизам и аз утре. 😉
Общо взето тол системата трябва да прави 1 млрд годишно за да подържа републиканската пътна мрежа ,сега прави половината .За 2022 приходите ще са 520 млн от това което видях .. Тоест трябва да се включат и трето класните пътищата и евентуално цената да стане с 80% по висока ..Ако е 5 стотинки за километър да стане 9 стотинки ..Тогава ще имаме пътища.
Милионери-фабриканти и транспортъри излизат на протест.Пенсионери и работещи-бедни си траят.Странна работа 🤔.А ние със скъпите винетки кога?Излизам и аз утре. 😉
За мен най добре ще е да се върне предишната винетна система, но с малко по високи винетки, преди годишната винетка беше 1300 лева за тир за година, но тира тежи натоварен 40 тона т.е колкото 40 коли, но релно за един километър пробег ще повреди колкото 1600 коли да минатпо един километър, чисто физически, защото във формулта за силата на гравитацията масата на обекта е на квадрат....Т.е не ми се струва справедливо цената на винетката на един 40 тонен тир, който руши колкото 1600 коли на километър и минава десетки пъти повече километри да плаща само 15 пъти повече от един лек автомобил, но тирът плаща много за акциз и ддс + осигуровки на персонала, Така че ако се въведе годишна винетка от 5200 и седмична за 130 лева ще се съберат много повече пари.. От 60-70 хил автомобила по 5 бона са 350 млнлева , за тези други ,които карат нередовно ще си купуват седмична само когато имат , работа, а 3 млн транзитно преминаващи ше плащат седмична винетка на границите и ще се проверяват на влизане и излизане и ако са стояли повече на границат ще си платят..Така от транзитният трафик ще се съберат само още 350 млн лева , сега по толл на транзита е много евтино, например Русе -лесово е 18 лева за братята турци и 350 км, зашото част от пътя не е в тол системат , Така и проходите в балкана и те не са в тола....Така ако се върне тол винетната система за тежкотоварните ще се събират700-800млн лева при 250-300 сега.. Превозвачите твърдят че плщат повече а реално тол системат не показва тези пари.Те казват ако един тир кара 7-8хил км на тол пътищата на месец, това с 2 хил лв на месец на тир, ,на година 25 хил, по 70-80хил тира трябва да се събиират над 2 млр лева, аот толл системат събират 200 млн????? Къде са парите?
Не стреляй в воробьев, не стреляй голубей,
Не стреляй просто так из рогатки своей.
Эй, малыш, не стреляй и не хвастай другим,
Что без промаха бьешь по мишеням живым.
Дано министър Караджов и правителството да покажат воля и най-накрая да наложат справедлива и работеща ТОЛ система. Контролните функции спокойна могат да се възложат на КАТ - няма нужда от излишни хрантутници на държавната хранилка.
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
При предишната винетна система,най-големите транспортни фирми в България , плащаха повече , отколкото до сега при тол-системата , затова така плачат и не искат да чуят за промени.А защо е така,защото те работят ОСНОВНО в Европа и в Турция.НИ КАКВИ КОМПРОМИСИ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА
Чудя се, до колко е вярно, че колкото и да вдигнат толл таксите за камионите, в крайна сметка, не тираджиите ги плащат, а крайните клиенти, защото това са транспортни разходи, все пак, за превозна услуга. Никой тираджия не кара камиона си за собствена сметка, хм дали?.
Чупи купи. Много важен принцип. След като камионите амортизират пътищата повече от колите значи трябва да плащат повече. Същия принцип по отношение на колите и автобусите се измерва през това колко човека се возят, с цел намаляване на трафика, замърсяването, а защо не и зависимостта от внос на горива. Отделен е въпроса, че ако искаме да настигнем Европа то би следвало на 1 км ремонтиран/нов път да правим по 2 км нора ЖП линия.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
442
Рейтинг: 1298 РазстроеноАбсолютно излишна система. Вземай им пари за винетки и не се занимавай със прескъпи и капризни системи, ама, ... .
mso351112049
Рейтинг: 281 НеутралноСистемата е направена така ,че някой да краде парите ,същото е и с таксите на Дунав мост събирани десетки години с милиони , те с нищо не допринасят за ремонт на разбитата настилка на моста и околните пътища ,които са запушени ,мръсни , с дупки , ще кажеш ,че е преминала армия с танкове по тях ,никой нищо не ремонтира ,а парите се открадват на 100% , преди години ги събираха едни момчета с анцузи и ланци ,сега с униформи на държавната администрация ,което явно е същото ,щото паричките ги няма ,както ги няма паричките от местни данъци и такси ,от данъците ни , ефект върху живота ни от тях няма ,само ги плащаме задължително .
Георги Христов
Рейтинг: 713 НеутралноМного им се иска на превозвачите да реализират в действие приказката "Болен здрав носи" и ремонтите вместо да ги плаща този който руши най-много пътищата, да се плащат с пари от бюджета... с други думи с парите на всички хора. Е, няма да я бъде тази!
penetrating
Рейтинг: 7481 НеутралноБизнесът ни е “социалистически” и май кавичките са излишни.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertYotce
Рейтинг: 1242 НеутралноДо коментар [#4] от "Георги Христов":
Не е лошо българските превозвачи да плащат по- малко, лошото е, че тогава и чуждите превозвачи плащат по-малко.
Иначе, ТОЛ системата е поредният пример за "закопани" пари. 180 милиона инвестирани, 30 милиона всяка година за управление, като теглиш чертата - в най-добрия случай приходите не са мръднали.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3178 НеутралноДо коментар [#3] от "mso351112049":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Същото е и с мутренския данък ГО.
kvg08393766
Рейтинг: 528 НеутралноЗащо статията не се задълбочава в разходите за поддръжка на системата спрямо приходите от такси. Може би авторът не знае какви са разходите й, те са огромни. Какъв е смисълът от съществуването й в тази вид, отрицателен в пълна степен. Защо се въведе и 99% ат функционалностите й не работят след повече от три години. Какъв е анализът в това направление. Тол системата явно е създадена, за да се захранват с много милиони кръгове, които нямат нещо общо с поддръжката или управлението на пътната инфраструктура. А имат с усвояването на едни пари. С нула полезен ефект. Вероятно г-н Караджов все още анализира ситуацията. Какъв е ефекта от анализа, предполагам, че системата трябва да преустанови действието си в този вид поради ниския й ефект.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3041 НеутралноДо коментар [#6] от "Yotce":
Даже разходите са повече от приходите. Но всичко беше да захлебят едни наши хора. Герберска им работа.
pavlinkoto
Рейтинг: 477 НеутралноИ пак да се позамажат очите на данъкоплатеца.
samoedin
Рейтинг: 3360 Неутрално" други думи, преди въвеждането на тол системата, 70% от приходите от пътни такси идват от леките коли, а едва 30% от тежките превозни средства"
Демек цялото общество плаща масрафа на герберските мутри с едри бизнеси и превозвачи.....
abc
Рейтинг: 1006 НеутралноКойто руши трябва да плаща. Тези превозвачи живеят от пътната мрежа, а не искат тя да е в добро състояние, или по скоро искат да прехвърлят техния си масраф за чужда сметка. Това е Ганьовско поведение и е нетърпимо.
batzdravo
Рейтинг: 2285 ВеселоБългарският “предприемач”, капиталист, обича да ползва, но не и да плаща!
Още Буров го е казал, но с други думи! ;)
pro_bono
Рейтинг: 2073 НеутралноКак пък едно нещо гербаджиите не направиха като хората. Ама какво да говорим след като начело на държавата беше един пожарникар....
ivenco
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноМилионери-фабриканти и транспортъри излизат на протест.Пенсионери и работещи-бедни си траят.Странна работа 🤔.А ние със скъпите винетки кога?Излизам и аз утре. 😉
jmf29537805
Рейтинг: 1190 НеутралноПовече от 900 са май служителите на ТОЛ-системата. И сигурно с прилични заплати.
keepwalking
Рейтинг: 577 НеутралноОбщо взето тол системата трябва да прави 1 млрд годишно за да подържа републиканската пътна мрежа ,сега прави половината .За 2022 приходите ще са 520 млн от това което видях ..
Тоест трябва да се включат и трето класните пътищата и евентуално цената да стане с 80% по висока ..Ако е 5 стотинки за километър да стане 9 стотинки ..Тогава ще имаме пътища.
BiGman
Рейтинг: 4105 НеутралноДо коментар [#15] от "ivenco":
На комуняките все богатите ви са в устата... карма брат, прост си се родил, беден ще умреш...
Иосиф Давыдович
Рейтинг: 801 НеутралноЗа мен най добре ще е да се върне предишната винетна система, но с малко по високи винетки, преди годишната винетка беше 1300 лева за тир за година, но тира тежи натоварен 40 тона т.е колкото 40 коли, но релно за един километър пробег ще повреди колкото 1600 коли да минатпо един километър, чисто физически, защото във формулта за силата на гравитацията масата на обекта е на квадрат....Т.е не ми се струва справедливо цената на винетката на един 40 тонен тир, който руши колкото 1600 коли на километър и минава десетки пъти повече километри да плаща само 15 пъти повече от един лек автомобил, но тирът плаща много за акциз и ддс + осигуровки на персонала, Така че ако се въведе годишна винетка от 5200 и седмична за 130 лева ще се съберат много повече пари.. От 60-70 хил автомобила по 5 бона са 350 млнлева , за тези други ,които карат нередовно ще си купуват седмична само когато имат , работа, а 3 млн транзитно преминаващи ше плащат седмична винетка на границите и ще се проверяват на влизане и излизане и ако са стояли повече на границат ще си платят..Така от транзитният трафик ще се съберат само още 350 млн лева , сега по толл на транзита е много евтино, например Русе -лесово е 18 лева за братята турци и 350 км, зашото част от пътя не е в тол системат , Така и проходите в балкана и те не са в тола....Така ако се върне тол винетната система за тежкотоварните ще се събират700-800млн лева при 250-300 сега.. Превозвачите твърдят че плщат повече а реално тол системат не показва тези пари.Те казват ако един тир кара 7-8хил км на тол пътищата на месец, това с 2 хил лв на месец на тир, ,на година 25 хил, по 70-80хил тира трябва да се събиират над 2 млр лева, аот толл системат събират 200 млн????? Къде са парите?
Не стреляй в воробьев, не стреляй голубей, Не стреляй просто так из рогатки своей. Эй, малыш, не стреляй и не хвастай другим, Что без промаха бьешь по мишеням живым.Морски
Рейтинг: 440 НеутралноДано министър Караджов и правителството да покажат воля и най-накрая да наложат справедлива и работеща ТОЛ система.
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Контролните функции спокойна могат да се възложат на КАТ - няма нужда от излишни хрантутници на държавната хранилка.
cmx11486762
Рейтинг: 223 НеутралноПри предишната винетна система,най-големите транспортни фирми в България , плащаха повече , отколкото до сега при тол-системата , затова така плачат и не искат да чуят за промени.А защо е така,защото те работят ОСНОВНО в Европа и в Турция.НИ КАКВИ КОМПРОМИСИ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА
sten_p
Рейтинг: 502 НеутралноЧудя се, до колко е вярно, че колкото и да вдигнат толл таксите за камионите, в крайна сметка, не тираджиите ги плащат, а крайните клиенти, защото това са транспортни разходи, все пак, за превозна услуга. Никой тираджия не кара камиона си за собствена сметка, хм дали?.
Batezuzi
Рейтинг: 1768 НеутралноЧупи купи. Много важен принцип. След като камионите амортизират пътищата повече от колите значи трябва да плащат повече. Същия принцип по отношение на колите и автобусите се измерва през това колко човека се возят, с цел намаляване на трафика, замърсяването, а защо не и зависимостта от внос на горива. Отделен е въпроса, че ако искаме да настигнем Европа то би следвало на 1 км ремонтиран/нов път да правим по 2 км нора ЖП линия.