Неизбежният ремонт на тол системата

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на obd071119494
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1298 Разстроено

    Абсолютно излишна система. Вземай им пари за винетки и не се занимавай със прескъпи и капризни системи, ама, ... .

  3. 3 Профил на mso351112049
    mso351112049
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Системата е направена така ,че някой да краде парите ,същото е и с таксите на Дунав мост събирани десетки години с милиони , те с нищо не допринасят за ремонт на разбитата настилка на моста и околните пътища ,които са запушени ,мръсни , с дупки , ще кажеш ,че е преминала армия с танкове по тях ,никой нищо не ремонтира ,а парите се открадват на 100% , преди години ги събираха едни момчета с анцузи и ланци ,сега с униформи на държавната администрация ,което явно е същото ,щото паричките ги няма ,както ги няма паричките от местни данъци и такси ,от данъците ни , ефект върху живота ни от тях няма ,само ги плащаме задължително .

  4. 4 Профил на Георги Христов
    Георги Христов
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Много им се иска на превозвачите да реализират в действие приказката "Болен здрав носи" и ремонтите вместо да ги плаща този който руши най-много пътищата, да се плащат с пари от бюджета... с други думи с парите на всички хора. Е, няма да я бъде тази!

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7481 Неутрално

    Бизнесът ни е “социалистически” и май кавичките са излишни.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#4] от "Георги Христов":

    Не е лошо българските превозвачи да плащат по- малко, лошото е, че тогава и чуждите превозвачи плащат по-малко.
    Иначе, ТОЛ системата е поредният пример за "закопани" пари. 180 милиона инвестирани, 30 милиона всяка година за управление, като теглиш чертата - в най-добрия случай приходите не са мръднали.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    До коментар [#3] от "mso351112049":

    Същото е и с мутренския данък ГО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Защо статията не се задълбочава в разходите за поддръжка на системата спрямо приходите от такси. Може би авторът не знае какви са разходите й, те са огромни. Какъв е смисълът от съществуването й в тази вид, отрицателен в пълна степен. Защо се въведе и 99% ат функционалностите й не работят след повече от три години. Какъв е анализът в това направление. Тол системата явно е създадена, за да се захранват с много милиони кръгове, които нямат нещо общо с поддръжката или управлението на пътната инфраструктура. А имат с усвояването на едни пари. С нула полезен ефект. Вероятно г-н Караджов все още анализира ситуацията. Какъв е ефекта от анализа, предполагам, че системата трябва да преустанови действието си в този вид поради ниския й ефект.

  9. 9 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#6] от "Yotce":

    Даже разходите са повече от приходите. Но всичко беше да захлебят едни наши хора. Герберска им работа.

  10. 10 Профил на pavlinkoto
    pavlinkoto
    Рейтинг: 477 Неутрално

    И пак да се позамажат очите на данъкоплатеца.

  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    " други думи, преди въвеждането на тол системата, 70% от приходите от пътни такси идват от леките коли, а едва 30% от тежките превозни средства"

    Демек цялото общество плаща масрафа на герберските мутри с едри бизнеси и превозвачи.....

  12. 12 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Който руши трябва да плаща. Тези превозвачи живеят от пътната мрежа, а не искат тя да е в добро състояние, или по скоро искат да прехвърлят техния си масраф за чужда сметка. Това е Ганьовско поведение и е нетърпимо.

  13. 13 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2285 Весело

    Българският “предприемач”, капиталист, обича да ползва, но не и да плаща!
    Още Буров го е казал, но с други думи! ;)

  14. 14 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Как пък едно нещо гербаджиите не направиха като хората. Ама какво да говорим след като начело на държавата беше един пожарникар....

  15. 15 Профил на ivenco
    ivenco
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Милионери-фабриканти и транспортъри излизат на протест.Пенсионери и работещи-бедни си траят.Странна работа 🤔.А ние със скъпите винетки кога?Излизам и аз утре. 😉

  16. 16 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Повече от 900 са май служителите на ТОЛ-системата. И сигурно с прилични заплати.

  17. 17 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Общо взето тол системата трябва да прави 1 млрд годишно за да подържа републиканската пътна мрежа ,сега прави половината .За 2022 приходите ще са 520 млн от това което видях ..
    Тоест трябва да се включат и трето класните пътищата и евентуално цената да стане с 80% по висока ..Ако е 5 стотинки за километър да стане 9 стотинки ..Тогава ще имаме пътища.

  18. 18 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#15] от "ivenco":


    Милионери-фабриканти и транспортъри излизат на протест.Пенсионери и работещи-бедни си траят.Странна работа 🤔.А ние със скъпите винетки кога?Излизам и аз утре. 😉
    —цитат от коментар 15 на ivenco


    На комуняките все богатите ви са в устата... карма брат, прост си се родил, беден ще умреш...

  19. 19 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 801 Неутрално

    За мен най добре ще е да се върне предишната винетна система, но с малко по високи винетки, преди годишната винетка беше 1300 лева за тир за година, но тира тежи натоварен 40 тона т.е колкото 40 коли, но релно за един километър пробег ще повреди колкото 1600 коли да минатпо един километър, чисто физически, защото във формулта за силата на гравитацията масата на обекта е на квадрат....Т.е не ми се струва справедливо цената на винетката на един 40 тонен тир, който руши колкото 1600 коли на километър и минава десетки пъти повече километри да плаща само 15 пъти повече от един лек автомобил, но тирът плаща много за акциз и ддс + осигуровки на персонала, Така че ако се въведе годишна винетка от 5200 и седмична за 130 лева ще се съберат много повече пари.. От 60-70 хил автомобила по 5 бона са 350 млнлева , за тези други ,които карат нередовно ще си купуват седмична само когато имат , работа, а 3 млн транзитно преминаващи ше плащат седмична винетка на границите и ще се проверяват на влизане и излизане и ако са стояли повече на границат ще си платят..Така от транзитният трафик ще се съберат само още 350 млн лева , сега по толл на транзита е много евтино, например Русе -лесово е 18 лева за братята турци и 350 км, зашото част от пътя не е в тол системат , Така и проходите в балкана и те не са в тола....Така ако се върне тол винетната система за тежкотоварните ще се събират700-800млн лева при 250-300 сега.. Превозвачите твърдят че плщат повече а реално тол системат не показва тези пари.Те казват ако един тир кара 7-8хил км на тол пътищата на месец, това с 2 хил лв на месец на тир, ,на година 25 хил, по 70-80хил тира трябва да се събиират над 2 млр лева, аот толл системат събират 200 млн????? Къде са парите?

    Не стреляй в воробьев, не стреляй голубей, Не стреляй просто так из рогатки своей. Эй, малыш, не стреляй и не хвастай другим, Что без промаха бьешь по мишеням живым.
  20. 20 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Дано министър Караджов и правителството да покажат воля и най-накрая да наложат справедлива и работеща ТОЛ система.
    Контролните функции спокойна могат да се възложат на КАТ - няма нужда от излишни хрантутници на държавната хранилка.

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  21. 21 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 223 Неутрално

    При предишната винетна система,най-големите транспортни фирми в България , плащаха повече , отколкото до сега при тол-системата , затова така плачат и не искат да чуят за промени.А защо е така,защото те работят ОСНОВНО в Европа и в Турция.НИ КАКВИ КОМПРОМИСИ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА

  22. 22 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Чудя се, до колко е вярно, че колкото и да вдигнат толл таксите за камионите, в крайна сметка, не тираджиите ги плащат, а крайните клиенти, защото това са транспортни разходи, все пак, за превозна услуга. Никой тираджия не кара камиона си за собствена сметка, хм дали?.

  23. 23 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Чупи купи. Много важен принцип. След като камионите амортизират пътищата повече от колите значи трябва да плащат повече. Същия принцип по отношение на колите и автобусите се измерва през това колко човека се возят, с цел намаляване на трафика, замърсяването, а защо не и зависимостта от внос на горива. Отделен е въпроса, че ако искаме да настигнем Европа то би следвало на 1 км ремонтиран/нов път да правим по 2 км нора ЖП линия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK