Билетът от 9 евро е приет с решение на германското правителство и се финансира от държавата, която отделя за целта 2,5 млрд. евро от бюджета си. Само че тук има уловка - ако тази сума се надвиши по време на експеримента, разликата ще трябва да се поеме от федералните провинции и общините, според някои от които пък парите няма да стигнат. ======== Минете на ленински съботници,бе....! Хич не е трудно.....
Адекватна мярка, но няма да е временна. Ще си остане така, защото икономическите условия го налагат. Напечатаните трилиони доведоха до отварянето на иконочическата ножица в обществото сравними с това от края на 19-началото на 20ти век. Тогава е имало три класи във влаковете, като третата е била за масата народ на поносими цени. Прецизно пресметната по германски мярка. Матряла трябва да привикне да ходи до фабриките, където да върти колелцата без много-много да се пречка с автомобили по пътищата и придремва в бавните влакове по няколко часа дневно в двете посоки.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Когато държавата познава народа си и има визия за бъдещето му прави всичко възможно реалността да е с възможно най-малко проблеми. Така ангажира всички за по-добро съществуване. Дали е заради дисциплината или заради друго, но явно е, че временните мерки там са премислени заради постоянните бъдещи резултати. Наш`те ОПравници не стига, че правят всичко на парче, но явно и не могат да "копират" поне някоя добра идея. Пожеланията за бъдещето не хранят днес, а как да им се вярва след като дори основата за управление не успяха да подготвят. Надеждите са до време, а ТЕ дори и това не могат да продадат на вечно очакващото народонаселение.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Наистина се показва грижа и решителност в трудни моменти. Това все пак е Германия и всичко е по-скъпо. Еквивалент за такова нещо в БГ би било карта от 10лв за градски транспорт за един месец.. Никога няма да го допуснат тук :)
Нямах предвид лично теб,а германските власти.... Към тях ми е препоръката.... Щом до 70 е години на миналия век в Швейцария е ползван робски детски труд..... колко му е и в Германия да не се приложи нещо подобно....!
То не е въпрос за допускане а за разходи и кой ги покрива. Вие навит ли сте да ви намалят заплатата с 20лв с които да се финансира евтин билет за всеки? Отделно, поради неразвитата транспортна система повечето хора в малки градове и села няма да могат да се възползват дори минимално. И ще се окаже че цяла България плаща за евтино пътуване на софиянци, пловдивчани и може би варненци. Което не е съвсем честно, нали.
Айде глупости, точно Швейцария е била първата държава в която е регулиран детския труд. На централната търговска улица в Цюрих има САМО един паметник, проверете на кой е с какво е заслужил тази чест!!!
Нямате идея за какво говорите, разтоянието като между София-Пловдив с ЕсБан се минава за под час, включително чакане на спирката. Милиони хора живеят по китни селца разпръснати по германия и пътуват с влак за работа/учене. В селцата с линия на влака цените на имотите са забележимо по-високи от селца само с автобус!!!!
Комунизъм по немски, явно на някои вече сериозно им треперят опинците.
Все пак, в Германия заплатите са по-ниски, отколкото в почти всички граничещи с нея страни.
Младите почват на половин ден, за 450 евро на месец, а всяка сутрин поне 3 милиона немци отиват на работа в Швейцария, Австрия, Белгия, Холандия и Дания. Дори във Франция.
Естествено, въпросната популистка мярка няма да доведе до нищо, оттук нататък посоката е единствено към трайно обедняване. И ние имахме билетчета по 6 стотинки и пак бяхме шампиони по мизерия.
Айде глупости ======= Вие европейците не си познавате историята..... И ако не ви изнася ....е по добре да не я познавате..... А в Швейцария наистина са ставали такива неща..... За късо време дори е имало и специални пазари за търгове в които са се продавали тия деца....
Швейцария никога не е била западнала азиатска тирания и никога не е участвала в търговия с роби. И междо другото, в градския исторически музей на Цюрих има постоянна експозиция на набезите на османски банди орез 14-15 век, още помнят каква напаст ги е достигнала.
Айде малко по сериозно, минималната часова ставка в Лидъл е 12 евро, за нормален 8 часов работен ден това са 1920 евро нето или примерно 1200 бруто. Типичния стидент верно взима 400-500евро ама работи 2-3 часа средно дневно и да не забравяме че образуванието е безплатно (200 евро на година е смешна такса), общежитието му е покрито и т.н. Така че това са му пари за бири и разходки!!!
Аз лично, ако ми направят 9 евро картата за целия обществен транспорт в Австрия на ниво провинция, с удоволствие ще зарежа колата. Че даже ще пообиколя и близки и не толкова близки градчета. Туризмът само ще спечели. Дано австрийците вземат на заем тази инициатива. То и сега има т.нар. Климатични билети, намалиха годишните карти значитено. Изгодни са, но май все още нямат чак такъв ефект за хората.
Ети, нещо си се пообъркал. Истина е, че швейцарски банки, и например семейството на известния индустриалец Ешер, са били собственици на 1/3 от търговските компании търгуващи с роби от Зашадна Африка към Караибските страни и Америките през 18 век, но не и в самата Швейцария. Най-вероятно вашата преса е виновна за объркването. Съобщението за изследването на връзките на накои Европейски страни и Швейцария в търговията с роби от учени от Университета в Цюрих беше публувано от информационната агенция на Швейцария, , включително и че пълното изследване ще се публикува през 2023 година. Ето линк:https://www.swissinfo.ch/eng/zurich-s-historical-ties-to-slave-trade-are-exposed/46065840 ПП Теоретично Швейцарската конституция не забранява изрично робството, но пък чл. 31 криминализира незаконното лишаване на личността от свободата и. Просто не са мислили никога за робство в страната, борила се за независимостта си.
Работи 4 часа, не 2-3 и получава 450 евро. Ами за бира и сладолед, те и без това за други не стигат. Сумата е конкретна, а не ориентативна, защото въпросното нещо е подкрепено от държавата.
Подсказка: подобни обяви за работа на половин работен ден има залепени по повечето лавки и хлебарници, следващия път като минаваш покрай такива, обърни внимание.
1200 евро чисти също е мега мизерия, но повечето асистенти във ВУЗ почват точно на толкова. Българският еквивалент би бил към 1000 лева, най-вече поради халопоращите цени в България.
Ми такива моменти са подходящи за подобни политики, защото ако транспорта с личен автомобил се оскъпи с 10% то себестойността на градския транспорт най-вероятно се качва с 5%. Отделен е въпросът защо разликата не е била компенсирана с по-високи такси за ползване на пътя преди да скочат цените, но и това е нещо. В България тая работа няма да има особен ефект понеже и без това промяната на градския и междуградския транспорт не зависи от новите сгради в даден район, а там където го има доста често е нередовен, мръсен и т.н.
За Меркел ли говориш? Може би за Шрьодер. Немската политическа класа е изградена от професионални политици, функционери, без шанс за реализация в частния сектор. Клиентилисти на руската енергийна мафия. Всичко това е следствие от страх за загуба на власт. Видяхме резултата от гласуването в двете федерални провинции.
Ети, нещо си се пообъркал. ======== Възможно е....но не и този път.... Ето ти една пообъркана европейка.... Това е туркиня , но с подчертано европейско самосъзнание,живяла през целия си живот в Европа.... Жената е шокирана след като излиза от състезанието и научава верния отговор....
Видях буйните коментари от "любителя на цигари Кямел" в Туитър на турски. Определението "робски труд" не е за актуален статут на роби, а критика за използването на детски труд във фабриките, описано доста преди това и от Маркс, чийто критика е един от поводите за законодателството във Великобритания да забрани този труд. Статията "Откраднато Детство" е публикувана от Швейцарската информационна агенция 2021 г., едно ресуме на публикациите от 2011-2013 години на тази тема. "Дойче Веле" използва този материал. Ето : https://www.swissinfo.ch/eng/child-labour-in-switzerland_the-stolen-childhood-of-the-factory-children/43599500
Ефенди, евалла,да погледат малко и да се научат нещо.Между другото, аз не съм почитател на Ердоган, даже напротив, обаче това , което прави е единствено доброто за собственият му народ. Евтина енергия и евтина храна,това в дългосрочен плн е винаги печелившо. А тоя канцлер води страната си към катастрофа. Билет от 9 евро, когато бензина е 2 евро. Един депутат в Бундестага каза, че са си затворили чешмата в къщи и сега си носят вода с туби от съседното село.Това е отказа от руски газ. А сега стягат коланите и чакат похвала от зад океана. Няма безплатен обяд. Това е и удар срещу автомобилната индустрия, водеща индустрия в Германия.
Комунизъм по немски, явно на някои вече сериозно им треперят опинците.Все пак, в Германия заплатите са по-ниски, отколкото в почти всички граничещи с нея страни. Младите почват на половин ден, за 450 евро на месец, а всяка сутрин поне 3 милиона немци отиват на работа в Швейцария, Австрия, Белгия, Холандия и Дания. Дори във Франция. Естествено, въпросната популистка мярка няма да доведе до нищо, оттук нататък посоката е единствено към трайно обедняване. И ние имахме билетчета по 6 стотинки и пак бяхме шампиони по мизерия.
Че къде пък в тия държави, без Франция, има 3 милиона работни места с високо заплащане, по-високо от това в Германия, инак немците не биха ходили? И то на достъпно разстояние. И откъде се вземат тия 3 млн. немци живеещи на такива отстояния от границите с въпросните държави, които да им позволяват да ходят всекидневно на работа в тях? И откъде в тия държави се вземат 3 милиона работни места на достъпно разстояние за всекидневна работа от границата с Германия. В Австрия има два големи (като за Австрия) града на достъпно от границата разстояние - Залцбург и Инсбрук. С общо 300-400 хил. население. Какъв потенциал имат те за високоплатени длъжности за немци? пък и откъде от германия ще дойдат тия немци, като от немсакат страна на границата няма големи селища. Така е и с Дания. Така е и с Белгия. Така е и с Холандия. Дали не бихте коригирали данните си? Примерно с една нула по-малко? А по-добре с две!
Определението "робски труд" не е за актуален статут на роби, ======== Естествено.... Все пак между краката им не се забелязват вериги.....:) И като си рекъл 'актуален статут'...как мислиш.....? Отговаря ли актуалния статут на термина геноцид....с този на термина "арменски геноцид".....?
Питам заради хатъра на статута....и понеже е необходимо да ги разграничаваме нещата.....
Защото в противен случай.... след едни 50 години например..... няма никаква гаранция че Зеленски може да бъде обявен за извършител на геноцид върху собствения си народ.....
В Анадола.....най скъпите телефони са у клошарите....без майтап.... Месото е скъпо в Турция.... Дори вървят анекдоти от типа.... " В държавата е пълно с говеда, а килото на говеждото не пада под 100 лири ...ммму стара"....:)
Все пак периодът на власт на Младотурците, особено след поражението в Балканската война, за което те обвиняват християните. Реформите, налагани от Европейските сили през 1914 г. убеджават ръководството,че арменците трябва да са виновни. В ПСВ Турция се присъединява към Германия и Австроунгария срещу Тройната Антанта, в която влиза и Русия. Арменците от Арменската част воюват в руските части, тези от Отоманска Турция в турските. Требят и християни, и мюсюлмани. Талат Паша обърква конците след въстанието във Ван, април 1915 и последва избиването и смъртта от глад и жажда на 1.5 милиона арменци от 2.5 милиона изселени от 6-те източни провинции в Турция. Пък ти кажи какво е това. ПП Мои предци са изселени от Турска Тракия 1908 г. с дрехите на гърба им, но не от местните турци, а от башибозука от Анадола и частично войската. Принудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида, но няма смисъл да позволим на миналото да ни пречи днес, нали?
Било е война..... А по време на войни умират хора.... И нека вече го доуточним..... 1915 не е началото а края на 'геноцида' Филма започва през 1896..... когато започват първите издевателства над арменците.....пак от арменци....
Направо с три, за да не се налага да разсъждаваме по теми, които не се вписват в комунистическата ни представа, че държавата-майка трябва да "спасява" и "обгрижва" подопечните си паразити?
Кой е казал, че работят в големите градове? Самата Германия не е толкова урбанизирана, в големи градове живеят към 10% от населението.
Например, в Белгия има немскоговоряща провинция, повечето заети идват от територията на Германия и пътуват всеки ден.
Гледам съм пропуснал Люксембург...
3 милиона, разпределени в 6-7 държави, бройката напълно излиза. Единствената причина да не са три пъти повече е, че магистралите от/към Германия просто не могат да поемат повече трафик, задръстванията са пословични.
Между другото, защо мярката ще се прилага само към немци, това не е ли дискриминация? Това ЕС, това общ пазар, това ...
Сигурно много лошо и тежко се живее в Германия, а ако четем и написаното от хора като Ети и в Швейцария. Да се чуди човек, как може милиони от цял свят да са толкова глупави, че вместо да живеят в просторна и богата Русия, слънчева и богата Турция, проспериращ Китай, те глупаците са се юрнали към Гейропата или в краен случай към световните жандарми - САЩ. Явно не четат какво се пише в нашия форум и си остават заблудени и дърпат яко към най-пропадналата либерастка част на света:).
До коментар [#43] от "klecho": работил съм в швейцаска фирма където в офиса от 10 човека 3ма бяха немци, нито един от тях не живееше в Германия, И тримата имаха жилище в Швейцария. иначе влизат в статистиката за работещи в чужбина гермаци.
Въпрос на лична преценка и финансова оценка е, дали да си трансграничен работник или емигрант. Гореспоменатите са само трансграничните, отделно има още няколко милиона емигранти. Ако броим и тия дето са граждани на приетата ги страна, сигурно стават няколко десетки милиона.
А ако върнем няколко поколения назад и преброим всички с немски произход по света (многократно повече от немците с чуждестранен произход) може да го докараме до няколкостотин милиона.
Въобще, като е толкова велика и социална тая Германия, защо толкова народ си е плюш на петите оттам?
един от малкото ти коментари, на който сложих (+). Бих добавил, но в Германия, и някои други страни умеят да правят прогнози от днес за след 5 или 10 години. У нас от днес за вчера.
Ще е нещо като рог, но няма да е на изобилието и няма да се излее, а ще го усетят по традиционния анадолски начин...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
работил съм в швейцаска фирма където в офиса от 10 човека 3ма бяха немци, нито един от тях не живееше в Германия, И тримата имаха жилище в Швейцария. иначе влизат в статистиката за работещи в чужбина гермаци.
До коментар [#17] от "klecho":Айде малко по сериозно, минималната часова ставка в Лидъл е 12 евро, за нормален 8 часов работен ден това са 1920 евро нето или примерно 1200 бруто.
Нето и бруто трябва да размените. Бруто е преди удръжките, нето е това, което ви влиза в джоба.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
"Експериментът е радикален, тъй като общественият транспорт в Германия е... скъпичък. Сигурно вече се питате кой плаща за това удоволствие?"
И кой плаща? Държавата! Как ли пък не! Плаща печатницата. "Финансовият ресурс" се разпределя пропорционално на БВП. Страни като Германия и Нидерландия имат много голям БВП и дърпат лъвския пай. Колкото повече харчи една държава и колкото е по-скъпа, толкова повече гепи. Не е ли прекрасно това? Е, някой ден бараката ще се срути. Кога и как никой не ще да каже.
.... Милиони хора живеят по китни селца разпръснати по германия и пътуват с влак за работа/учене. В селцата с линия на влака цените на имотите са забележимо по-високи от селца само с автобус!!!!...
А заради 12-те години с банкянгския простак цяла Северна България се обезлюдява (включително и пристанищни градове и по морето) - нито магистрала, нито пътища, въпреки милиардите от козеионните еврофондове. Архипростак - Дунам е артерията, която свързма Атлантика с Черно море, през целия ЕС, а дунавсите ни пристанища тънат в мизерия!
Обсъждаме Германия. А някоя дума за София, град разпозстрял се по цялото Софийско поле с 30 до 35 км от единия до другия край? И ако там нямаш личен автомобил (ако ще да е и Голф 2) си за никъде? Изобщо някой замисля ли се, че управляващите са решили да приберат в този град целокупното население на страната, само и само за да могат да продадат апартаментите по 2500 €к в.м., и да лапчосат всички евросредства, предназначени за страната ? А като си съберат парички, купуват си имот в Барселона или на Лазурния бряг, или в краен случай в Гръцко, и чупката от България.
Това решение обърква тотално сметките на регионалните правителства. Общественият транспорт в големите градовепринадлежи на общината и намесата на федерално ниво ще предизвика хаос. Местните управи си имат своя система, билети, карти и промоции. Сега никой не знае кога ще си вземат парите от правителството.
Когато има ДЪРЖАВА и тя е управлявана от ГРАМОТНИ И ЗАГРИЖЕНИ УПРАВНИЦИ, ... . ▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Това се случва, когато властите знаят, че ако те няма да погрижат за своите избиратели, тогава избирателят ще дойде на следващите избори, но 100% ще гласува за други хора
За някои хора, това ще бъде като преживяване в Дисниленд. За други, тези, които са свикнали с пространство и място заз велосипеди, ще бъде неприятна изненада. За работите комютери (живеещи в околността на големия град и работещи в него) ще бъде лоша идея. За дъщеря ми качването на влак, или трамвай като беше малка беше подобно на лунапарк :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Социализъм? Това не е ли подкрепа на държавата към железниците? На нас ни казваха че подкрепа от държавата, крос-субсидиране и други подобни неща са изключително лоши, не пазарни и който ги приложи трябва веднага да се уволни и да бъде прокуден от демократичното управление.
До коментар [#43] от "klecho":работил съм в швейцаска фирма където в офиса от 10 човека 3ма бяха немци, нито един от тях не живееше в Германия, И тримата имаха жилище в Швейцария. иначе влизат в статистиката за работещи в чужбина гермаци.
Ето това имах предвид, уважаеми Клечо! Може и да има много немци работещи в чужбина, но те и живеят там в огромната си част. А не ходят всеки ден и вечерта да се връщат у Немачко, като рекохте Вий.
Обсъждаме Германия. А някоя дума за София, град разпозстрял се по цялото Софийско поле с 30 до 35 км от единия до другия край? И ако там нямаш личен автомобил (ако ще да е и Голф 2) си за никъде? Изобщо някой замисля ли се, че управляващите са решили да приберат в този град целокупното население на страната, само и само за да могат да продадат апартаментите по 2500 €к в.м., и да лапчосат всички евросредства, предназначени за страната ?А като си съберат парички, купуват си имот в Барселона или на Лазурния бряг, или в краен случай в Гръцко, и чупката от България.
Всчки имат коли в Германия както и в БГ , МОГА ДА КАЖА КЪДЕ ЛЕЖИ РАЗЛИКАТА - там всеки немец ползва кола само ако няма други начини - трамвай , влак или автобус ! Знаете ли защо - за да диша чист въздух и се опази природната среда като гори и чисти води да речем ! НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ РАЗЛИЧНИ И ВСЕКИ ОТ НАС ЗНАЕ КАК СМЕ , НО НЕ ЗНАЕ ЗАЩО НЕ СМЕ ТАКИВА ! ? !
Разбира се, че е въпрос на финансиране и разбира се няма да е еднакво за всички. Но, това би означавало никога нищо да не се прави защото няма да е справедливо за всички еднакво - както сме в БГ - или да се правят глупости без никакъв ефект (като ДДС 0%)... Такава мярка, макар и да не е на 100% ефективна, е в голяма степен полезна за много хора и разбира се финансирането може да е адекватно - т.е. от бюджета на съответния град, а не на цялата държава например.
Принудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида, ======== Всичко е въпрос на визия, Даскале.... Оня месец Украйна даде 5 милиона фира...от населението си .... Това геноцид ли е .....? Едва ли.....? Те сами си тръгнаха на запад....не без помощта на Европа.... Не ми се мисли дори ....какво ще се говори за това след 100 години.... Репертоара от варианти е огромен....
Как ме развесели писателката, понеже в Байерн и Баден-Вюртенберг произвеждали луксозни возила не всички ще ли да си купят карта за 9 евро :) Това,че ги произвеждат не означава,че всички, които живеят там си купуват такива коли. Тези дето карат такива коли, како, не можеш ги накара да седнат с Хасан и Маша в рейса, те ще си вземат такси. Много ми "хареса" и ей това "...осигурявайки 60 000 седящи места на денонощие (без да броим правостоящите) " Много ни подценяваш, Сладурано с тези допълвания, то, хубаво,че ти плащат на дума, ама ... имай малко уважение към читателите.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
Докато кола с един-трима човека вози по-евтино от автобус/влак с 35+места по една и съща дестинация, цените са политически, а не икономически. Аре като за първолаци, няма как "на едро" да е по-скъпо от "на дребно"-то. Това ще рече, че системата е готова да поскъпне драстично във всеки един момент, и заради това се точи яко от бюджета, което ще рече, че всички плащат (през данъците си) за скъпото "на едро" и такива схеми със "сега пускаме евтиния" са обречени в дългосрочен план. Истината е че този "евтин билет" е една антикризисна и антипетролна инициатива, а не някакво оправяне в транспорта на хората. По наши стандарти (манталитетните предимно) бих направил безплатно пътуването в ГТ ако покажеш талона на колата си. Вместо евтин бензин, ще има направо безплатно пътуване ако не ти трябва никакъв бензин...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
До коментар [#40] от "daskal1":Принудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида, ========Всичко е въпрос на визия, Даскале....Оня месец Украйна даде 5 милиона фира...от населението си ....Това геноцид ли е .....?....
Отговора ще го четеш, като вкарат руските водачи в съда в Хага...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
eti mehter
Рейтинг: 4192 ЛюбопитноИ на талони ще минете.....
BukalemunСлед студения душ от речта на Кисинджър в Давос.....
442
Рейтинг: 1473 НеутралноКогато има ДЪРЖАВА и тя е управлявана от ГРАМОТНИ И ЗАГРИЖЕНИ УПРАВНИЦИ, ... .
voodoo_child
Рейтинг: 1632 НеутралноДо коментар [#1] от "eti mehter":
А при "вас" предстои да се излее рогът на изобилието. 🥐🇹🇷🥙🦃
Сд
Рейтинг: 769 НеутралноЗа нас не е толкова изгодно, защото самолетите до Германия са скъпи през лятото
eti mehter
Рейтинг: 4192 ВеселоБилетът от 9 евро е приет с решение на германското правителство и се финансира от държавата, която отделя за целта 2,5 млрд. евро от бюджета си. Само че тук има уловка - ако тази сума се надвиши по време на експеримента, разликата ще трябва да се поеме от федералните провинции и общините, според някои от които пък парите няма да стигнат.
Bukalemun========
Минете на ленински съботници,бе....!
Хич не е трудно.....
wdv33724680
Рейтинг: 113 НеутралноДо коментар [#5] от "eti mehter":
Защо трябва да минавам на ленински съботници? Тук не аз съм длъжен на държавата, а тя прави каквото може за мене. Ти минавай на ленински съботници.
k_
Рейтинг: 3308 НеутралноАдекватна мярка, но няма да е временна. Ще си остане така, защото икономическите условия го налагат.
Напечатаните трилиони доведоха до отварянето на иконочическата ножица в обществото сравними с това от края на 19-началото на 20ти век.
Тогава е имало три класи във влаковете, като третата е била за масата народ на поносими цени.
Прецизно пресметната по германски мярка.
Матряла трябва да привикне да ходи до фабриките, където да върти колелцата без много-много да се пречка с автомобили по пътищата и придремва в бавните влакове по няколко часа дневно в двете посоки.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 3302 ЛюбопитноКогато държавата познава народа си и има визия за бъдещето му прави всичко възможно реалността да е с възможно най-малко проблеми. Така ангажира всички за по-добро съществуване. Дали е заради дисциплината или заради друго, но явно е, че временните мерки там са премислени заради постоянните бъдещи резултати. Наш`те ОПравници не стига, че правят всичко на парче, но явно и не могат да "копират" поне някоя добра идея. Пожеланията за бъдещето не хранят днес, а как да им се вярва след като дори основата за управление не успяха да подготвят. Надеждите са до време, а ТЕ дори и това не могат да продадат на вечно очакващото народонаселение.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.sw51
Рейтинг: 458 ВеселоНаистина се показва грижа и решителност в трудни моменти. Това все пак е Германия и всичко е по-скъпо. Еквивалент за такова нещо в БГ би било карта от 10лв за градски транспорт за един месец.. Никога няма да го допуснат тук :)
bat_plamen
Рейтинг: 4620 НеутралноМного интересен експеримент и предполагам ще е успешен.
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#6] от "wdv33724680":
BukalemunНямах предвид лично теб,а германските власти....
Към тях ми е препоръката....
Щом до 70 е години на миналия век в Швейцария е ползван робски детски труд..... колко му е и в Германия да не се приложи нещо подобно....!
Петър Георгиев
Рейтинг: 118 ВеселоДо коментар [#1] от "eti mehter":
Вим Хоф е визионер, но едва ли е очаквал милиони волни и неволни последователи тъй скоро :)
m17
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#10] от "sw51":
То не е въпрос за допускане а за разходи и кой ги покрива. Вие навит ли сте да ви намалят заплатата с 20лв с които да се финансира евтин билет за всеки? Отделно, поради неразвитата транспортна система повечето хора в малки градове и села няма да могат да се възползват дори минимално. И ще се окаже че цяла България плаща за евтино пътуване на софиянци, пловдивчани и може би варненци. Което не е съвсем честно, нали.
m17
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#12] от "eti mehter":
Айде глупости, точно Швейцария е била първата държава в която е регулиран детския труд. На централната търговска улица в Цюрих има САМО един паметник, проверете на кой е с какво е заслужил тази чест!!!
m17
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#7] от "k_":
Нямате идея за какво говорите, разтоянието като между София-Пловдив с ЕсБан се минава за под час, включително чакане на спирката. Милиони хора живеят по китни селца разпръснати по германия и пътуват с влак за работа/учене. В селцата с линия на влака цените на имотите са забележимо по-високи от селца само с автобус!!!!
klecho
Рейтинг: 872 НеутралноКомунизъм по немски, явно на някои вече сериозно им треперят опинците.
Все пак, в Германия заплатите са по-ниски, отколкото в почти всички граничещи с нея страни.
Младите почват на половин ден, за 450 евро на месец, а всяка сутрин поне 3 милиона немци отиват на работа в Швейцария, Австрия, Белгия, Холандия и Дания. Дори във Франция.
Естествено, въпросната популистка мярка няма да доведе до нищо, оттук нататък посоката е единствено към трайно обедняване. И ние имахме билетчета по 6 стотинки и пак бяхме шампиони по мизерия.
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#15] от "m17":
BukalemunАйде глупости
=======
Вие европейците не си познавате историята.....
И ако не ви изнася ....е по добре да не я познавате.....
А в Швейцария наистина са ставали такива неща.....
За късо време дори е имало и специални пазари за търгове в които са се продавали тия деца....
vassilun
Рейтинг: 4808 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Хи-хи":
"БГ-цървулът да не се обажда"
Ти защо се обаждаш тогава?
m17
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#18] от "eti mehter":
Швейцария никога не е била западнала азиатска тирания и никога не е участвала в търговия с роби. И междо другото, в градския исторически музей на Цюрих има постоянна експозиция на набезите на османски банди орез 14-15 век, още помнят каква напаст ги е достигнала.
m17
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#17] от "klecho":
Айде малко по сериозно, минималната часова ставка в Лидъл е 12 евро, за нормален 8 часов работен ден това са 1920 евро нето или примерно 1200 бруто. Типичния стидент верно взима 400-500евро ама работи 2-3 часа средно дневно и да не забравяме че образуванието е безплатно (200 евро на година е смешна такса), общежитието му е покрито и т.н. Така че това са му пари за бири и разходки!!!
4ort
Рейтинг: 2906 НеутралноИ ся к' во казваш? Харвардци са НЕГРАМОТНИ и БЕЗОТГОВОРНИ.
Въпросът е не до Оправниците, а до мат'ряла.
Мат'ряла си избира Оправниците.
Pomak
Рейтинг: 440 НеутралноМного точно е описала ситуацията госпожата. Браво.
Мда
mqd581113948
Рейтинг: 300 НеутралноАз лично, ако ми направят 9 евро картата за целия обществен транспорт в Австрия на ниво провинция, с удоволствие ще зарежа колата. Че даже ще пообиколя и близки и не толкова близки градчета. Туризмът само ще спечели. Дано австрийците вземат на заем тази инициатива. То и сега има т.нар. Климатични билети, намалиха годишните карти значитено. Изгодни са, но май все още нямат чак такъв ефект за хората.
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#20] от "m17":
BukalemunМога да ти дам безброй линкове на тая тема,но най добре че е едно видео в което самите потърпевши говорят....
https://youtu.be/H-aCtmZ2_ao
Повтарям.....не си знаете историята,вие европейците....:)
daskal1
Рейтинг: 3639 НеутралноДо коментар [#18] от "eti mehter":
Ети, нещо си се пообъркал. Истина е, че швейцарски банки, и например семейството на известния индустриалец Ешер, са били собственици на 1/3 от търговските компании търгуващи с роби от Зашадна Африка към Караибските страни и Америките през 18 век, но не и в самата Швейцария.
Най-вероятно вашата преса е виновна за объркването. Съобщението за изследването на връзките на накои Европейски страни и Швейцария в търговията с роби от учени от Университета в Цюрих беше публувано от информационната агенция на Швейцария, , включително и че пълното изследване ще се публикува през 2023 година.
Ето линк:https://www.swissinfo.ch/eng/zurich-s-historical-ties-to-slave-trade-are-exposed/46065840
ПП
Теоретично Швейцарската конституция не забранява изрично робството, но пък чл. 31 криминализира незаконното лишаване на личността от свободата и. Просто не са мислили никога за робство в страната, борила се за независимостта си.
klecho
Рейтинг: 872 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
Освен и аз да призова за сериозност. 🤣
Работи 4 часа, не 2-3 и получава 450 евро. Ами за бира и сладолед, те и без това за други не стигат. Сумата е конкретна, а не ориентативна, защото въпросното нещо е подкрепено от държавата.
Подсказка: подобни обяви за работа на половин работен ден има залепени по повечето лавки и хлебарници, следващия път като минаваш покрай такива, обърни внимание.
1200 евро чисти също е мега мизерия, но повечето асистенти във ВУЗ почват точно на толкова. Българският еквивалент би бил към 1000 лева, най-вече поради халопоращите цени в България.
eti mehter
Рейтинг: 4192 ВеселоДо коментар [#26] от "daskal1":
BukalemunТогава какво ми остава да кажа
Ако на мен не ви се вярва.....дайте под съд за лъжесвидетелство DW.....
https://www.dw.com/tr/i̇sviçrenin-köle-çocukları/a-19390000
Batezuzi
Рейтинг: 1939 НеутралноМи такива моменти са подходящи за подобни политики, защото ако транспорта с личен автомобил се оскъпи с 10% то себестойността на градския транспорт най-вероятно се качва с 5%. Отделен е въпросът защо разликата не е била компенсирана с по-високи такси за ползване на пътя преди да скочат цените, но и това е нещо. В България тая работа няма да има особен ефект понеже и без това промяната на градския и междуградския транспорт не зависи от новите сгради в даден район, а там където го има доста често е нередовен, мръсен и т.н.
negodnik
Рейтинг: 304 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
За Меркел ли говориш? Може би за Шрьодер.
Немската политическа класа е изградена от професионални политици, функционери, без шанс за реализация в частния сектор. Клиентилисти на руската енергийна мафия. Всичко това е следствие от страх за загуба на власт. Видяхме резултата от гласуването в двете федерални провинции.
ck
Рейтинг: 1356 НеутралноГерманска работа - умно решение за работещи народи.
eti mehter
Рейтинг: 4192 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "daskal1":
BukalemunЕти, нещо си се пообъркал.
========
Възможно е....но не и този път....
Ето ти една пообъркана европейка....
Това е туркиня , но с подчертано европейско самосъзнание,живяла през целия си живот в Европа....
Жената е шокирана след като излиза от състезанието и научава верния отговор....
https://youtu.be/W1yQSYOccZ0
daskal1
Рейтинг: 3639 НеутралноДо коментар [#28] от "eti mehter":
Видях буйните коментари от "любителя на цигари Кямел" в Туитър на турски.
Определението "робски труд" не е за актуален статут на роби, а критика за използването на детски труд във фабриките, описано доста преди това и от Маркс, чийто критика е един от поводите за законодателството във Великобритания да забрани този труд.
Статията "Откраднато Детство" е публикувана от Швейцарската информационна агенция 2021 г., едно ресуме на публикациите от 2011-2013 години на тази тема. "Дойче Веле" използва този материал.
Ето : https://www.swissinfo.ch/eng/child-labour-in-switzerland_the-stolen-childhood-of-the-factory-children/43599500
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 97 НеутралноЕфенди, евалла,да погледат малко и да се научат нещо.Между другото, аз не съм почитател на Ердоган, даже напротив, обаче това , което прави е единствено доброто за собственият му народ.
Евтина енергия и евтина храна,това в дългосрочен плн е винаги печелившо.
А тоя канцлер води страната си към катастрофа. Билет от 9 евро, когато бензина е 2 евро.
Един депутат в Бундестага каза, че са си затворили чешмата в къщи и сега си носят вода с туби от съседното село.Това е отказа от руски газ.
А сега стягат коланите и чакат похвала от зад океана.
Няма безплатен обяд. Това е и удар срещу автомобилната индустрия, водеща индустрия в Германия.
Роси
Рейтинг: 7265 НеутралноНяма да е лошо и тука да пробват германския модел, вместо и богатите да ползват намалението на горивата.
Сгугню
Рейтинг: 455 НеутралноЧе къде пък в тия държави, без Франция, има 3 милиона работни места с високо заплащане, по-високо от това в Германия, инак немците не биха ходили?
И то на достъпно разстояние.
И откъде се вземат тия 3 млн. немци живеещи на такива отстояния от границите с въпросните държави, които да им позволяват да ходят всекидневно на работа в тях?
И откъде в тия държави се вземат 3 милиона работни места на достъпно разстояние за всекидневна работа от границата с Германия.
В Австрия има два големи (като за Австрия) града на достъпно от границата разстояние - Залцбург и Инсбрук. С общо 300-400 хил. население. Какъв потенциал имат те за високоплатени длъжности за немци? пък и откъде от германия ще дойдат тия немци, като от немсакат страна на границата няма големи селища.
Така е и с Дания.
Така е и с Белгия.
Така е и с Холандия.
Дали не бихте коригирали данните си?
Примерно с една нула по-малко? А по-добре с две!
eti mehter
Рейтинг: 4192 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "daskal1":
BukalemunОпределението "робски труд" не е за актуален статут на роби,
========
Естествено....
Все пак между краката им не се забелязват вериги.....:)
И като си рекъл 'актуален статут'...как мислиш.....?
Отговаря ли актуалния статут на термина геноцид....с този на термина "арменски геноцид".....?
Питам заради хатъра на статута....и понеже е необходимо да ги разграничаваме нещата.....
Защото в противен случай.... след едни 50 години например..... няма никаква гаранция че Зеленски може да бъде обявен за извършител на геноцид върху собствения си народ.....
Destino
Рейтинг: 210 ВеселоЧух, че в Турция, пак вдигат данъците за коли, таблети, телефони, компютри.
Вярно ли е, че в Турция елементарен телефон е разкош?
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#38] от "Destino":
BukalemunВ Анадола.....най скъпите телефони са у клошарите....без майтап....
Месото е скъпо в Турция....
Дори вървят анекдоти от типа....
" В държавата е пълно с говеда, а килото на говеждото не пада под 100 лири ...ммму стара"....:)
daskal1
Рейтинг: 3639 НеутралноДо коментар [#37] от "eti mehter":
Все пак периодът на власт на Младотурците, особено след поражението в Балканската война, за което те обвиняват християните. Реформите, налагани от Европейските сили през 1914 г. убеджават ръководството,че арменците трябва да са виновни. В ПСВ Турция се присъединява към Германия и Австроунгария срещу Тройната Антанта, в която влиза и Русия. Арменците от Арменската част воюват в руските части, тези от Отоманска Турция в турските. Требят и християни, и мюсюлмани. Талат Паша обърква конците след въстанието във Ван, април 1915 и последва избиването и смъртта от глад и жажда на 1.5 милиона арменци от 2.5 милиона изселени от 6-те източни провинции в Турция.
Пък ти кажи какво е това.
ПП
Мои предци са изселени от Турска Тракия 1908 г. с дрехите на гърба им, но не от местните турци, а от башибозука от Анадола и частично войската. Принудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида, но няма смисъл да позволим на миналото да ни пречи днес, нали?
До коментар [#34] от "Vasil Grozdanov":
"Евтина" храна и енергия, ама на цена 16 лири за долар. Васе, Васе...
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#40] от "daskal1":
BukalemunБило е война.....
А по време на войни умират хора....
И нека вече го доуточним.....
1915 не е началото а края на 'геноцида'
Филма започва през 1896..... когато започват първите издевателства над арменците.....пак от арменци....
klecho
Рейтинг: 872 НеутралноДо коментар [#36] от "Сгугню":
Направо с три, за да не се налага да разсъждаваме по теми, които не се вписват в комунистическата ни представа, че държавата-майка трябва да "спасява" и "обгрижва" подопечните си паразити?
Кой е казал, че работят в големите градове? Самата Германия не е толкова урбанизирана, в големи градове живеят към 10% от населението.
Например, в Белгия има немскоговоряща провинция, повечето заети идват от територията на Германия и пътуват всеки ден.
Гледам съм пропуснал Люксембург...
3 милиона, разпределени в 6-7 държави, бройката напълно излиза. Единствената причина да не са три пъти повече е, че магистралите от/към Германия просто не могат да поемат повече трафик, задръстванията са пословични.
Между другото, защо мярката ще се прилага само към немци, това не е ли дискриминация? Това ЕС, това общ пазар, това ...
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#40] от "daskal1":
BukalemunЛипсвали са и крематориуми.
tsvetko_51
Рейтинг: 1786 НеутралноСигурно много лошо и тежко се живее в Германия, а ако четем и написаното от хора като Ети и в Швейцария.
Да се чуди човек, как може милиони от цял свят да са толкова глупави, че вместо да живеят в просторна и богата Русия, слънчева и богата Турция, проспериращ Китай, те глупаците са се юрнали към Гейропата или в краен случай към световните жандарми - САЩ.
Явно не четат какво се пише в нашия форум и си остават заблудени и дърпат яко към най-пропадналата либерастка част на света:).
Климент Горанов
Рейтинг: 632 НеутралноДо коментар [#43] от "klecho":
работил съм в швейцаска фирма където в офиса от 10 човека 3ма бяха немци, нито един от тях не живееше в Германия, И тримата имаха жилище в Швейцария.
иначе влизат в статистиката за работещи в чужбина гермаци.
m17
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#27] от "klecho":
Обявите са за гъвкаво работно време и сумата е за 4 часа ама "стандартни". Уикенда, на празници, пусна смяна е с надценка.
The Island
Рейтинг: 358 НеутралноЦелта е да се намали потреблението на петрол, 2,5 млрд евро да не отидат към производителите на нефт, в това число вероятно и Русия.
klecho
Рейтинг: 872 НеутралноДо коментар [#46] от "Климент Горанов":
Въпрос на лична преценка и финансова оценка е, дали да си трансграничен работник или емигрант. Гореспоменатите са само трансграничните, отделно има още няколко милиона емигранти. Ако броим и тия дето са граждани на приетата ги страна, сигурно стават няколко десетки милиона.
А ако върнем няколко поколения назад и преброим всички с немски произход по света (многократно повече от немците с чуждестранен произход) може да го докараме до няколкостотин милиона.
Въобще, като е толкова велика и социална тая Германия, защо толкова народ си е плюш на петите оттам?
pontius_glarus
Рейтинг: 3484 НеутралноДо коментар [#9] от "ЗаНиЗа":
един от малкото ти коментари, на който сложих (+).
Бих добавил, но в Германия, и някои други страни умеят да правят прогнози от днес за след 5 или 10 години.
У нас от днес за вчера.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5957 ВеселоЩе е нещо като рог, но няма да е на изобилието и няма да се излее, а ще го усетят по традиционния анадолски начин... "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
dosetliv
Рейтинг: 1380 НеутралноЩом са под наем, не се броят. Тея къде пътуват са гренцгенгери (да не се бърка с гендери). Например:
В Швейцария: 200.000 от Франция, 85.000 от Италия, 63.000 от Германия, 8500 от Австрия
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/474066/umfrage/auslaendische-grenzgaenger-in-der-schweiz-nach-herkunftslaendern/
В Люксембург: заети 458.000, гренцгенгери 212.000, от Франция 112.000, от Белгия 50.000 , от Германия 50.000
https://www.wort.lu/de/business/zahl-der-arbeitnehmer-in-luxemburg-legt-weiter-zu-625829cede135b923622ce7d
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5957 НеутралноНето и бруто трябва да размените. Бруто е преди удръжките, нето е това, което ви влиза в джоба. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Judjuk
Рейтинг: 2711 Неутрално"Експериментът е радикален, тъй като общественият транспорт в Германия е... скъпичък.
JudjukСигурно вече се питате кой плаща за това удоволствие?"
И кой плаща? Държавата! Как ли пък не!
Плаща печатницата.
"Финансовият ресурс" се разпределя пропорционално на БВП. Страни като Германия и Нидерландия имат много голям БВП и дърпат лъвския пай. Колкото повече харчи една държава и колкото е по-скъпа, толкова повече гепи. Не е ли прекрасно това?
Е, някой ден бараката ще се срути. Кога и как никой не ще да каже.
pontius_glarus
Рейтинг: 3484 НеутралноА заради 12-те години с банкянгския простак цяла Северна България се обезлюдява (включително и пристанищни градове и по морето) - нито магистрала, нито пътища, въпреки милиардите от козеионните еврофондове. Архипростак - Дунам е артерията, която свързма Атлантика с Черно море, през целия ЕС, а дунавсите ни пристанища тънат в мизерия!
pontius_glarus
Рейтинг: 3484 НеутралноОбсъждаме Германия. А някоя дума за София, град разпозстрял се по цялото Софийско поле с 30 до 35 км от единия до другия край? И ако там нямаш личен автомобил (ако ще да е и Голф 2) си за никъде? Изобщо някой замисля ли се, че управляващите са решили да приберат в този град целокупното население на страната, само и само за да могат да продадат апартаментите по 2500 €к в.м., и да лапчосат всички евросредства, предназначени за страната ?
А като си съберат парички, купуват си имот в Барселона или на Лазурния бряг, или в краен случай в Гръцко, и чупката от България.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1598 НеутралноУ нас, по специално в София, и без пари да го направят билета, нашенецът пак ще си кара таралясника.
Истината рано или късно излиза наяве.georgi_ww
Рейтинг: 658 НеутралноТова решение обърква тотално сметките на регионалните правителства. Общественият транспорт в големите градовепринадлежи на общината и намесата на федерално ниво ще предизвика хаос. Местните управи си имат своя система, билети, карти и промоции. Сега никой не знае кога ще си вземат парите от правителството.
putinxujlo
Рейтинг: 2812 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
"Чуждестранен агент"Когато има ДЪРЖАВА и тя е управлявана от ГРАМОТНИ И ЗАГРИЖЕНИ УПРАВНИЦИ, ... .
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Това се случва, когато властите знаят, че ако те няма да погрижат за своите избиратели, тогава избирателят ще дойде на следващите избори, но 100% ще гласува за други хора
penetrating
Рейтинг: 8580 НеутралноЗа някои хора, това ще бъде като преживяване в Дисниленд. За други, тези, които са свикнали с пространство и място заз велосипеди, ще бъде неприятна изненада. За работите комютери (живеещи в околността на големия град и работещи в него) ще бъде лоша идея. За дъщеря ми качването на влак, или трамвай като беше малка беше подобно на лунапарк :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertceci_
Рейтинг: 678 ЛюбопитноСоциализъм?
Това не е ли подкрепа на държавата към железниците?
На нас ни казваха че подкрепа от държавата, крос-субсидиране и други подобни неща са изключително лоши, не пазарни и който ги приложи трябва веднага да се уволни и да бъде прокуден от демократичното управление.
georgievb
Рейтинг: 1830 ВеселоХахахахаха...хахахаха.....
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4Ей, тъкмо избегахме от социализЪМА и пак се връща...
Сгугню
Рейтинг: 455 НеутралноЕто това имах предвид, уважаеми Клечо!
Може и да има много немци работещи в чужбина, но те и живеят там в огромната си част.
А не ходят всеки ден и вечерта да се връщат у Немачко, като рекохте Вий.
Сгугню
Рейтинг: 455 Неутрално[quote#52:"dosetliv"][/quote]
А ето и коректните статистики.
Май наистина е трябвало, уважаеми Клечо, да махнете една нула?!
Сгугню
Рейтинг: 455 Неутрално20-25 км по диагонал Горубляне - Люлин 1
Обиколката на околовръстното е 63 км, пресмятане на диаметър по известна обиколка мисля че се учеше в 5 клас
deutscher._
Рейтинг: 574 НеутралноВсчки имат коли в Германия както и в БГ , МОГА ДА КАЖА КЪДЕ ЛЕЖИ РАЗЛИКАТА - там всеки немец ползва кола само ако няма други начини - трамвай , влак или автобус !
Знаете ли защо - за да диша чист въздух и се опази природната среда като гори и чисти води да речем !
НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ РАЗЛИЧНИ И ВСЕКИ ОТ НАС ЗНАЕ КАК СМЕ , НО НЕ ЗНАЕ ЗАЩО НЕ СМЕ ТАКИВА ! ? !
sw51
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#14] от "m17":
Разбира се, че е въпрос на финансиране и разбира се няма да е еднакво за всички. Но, това би означавало никога нищо да не се прави защото няма да е справедливо за всички еднакво - както сме в БГ - или да се правят глупости без никакъв ефект (като ДДС 0%)...
Такава мярка, макар и да не е на 100% ефективна, е в голяма степен полезна за много хора и разбира се финансирането може да е адекватно - т.е. от бюджета на съответния град, а не на цялата държава например.
eti mehter
Рейтинг: 4192 НеутралноДо коментар [#40] от "daskal1":
BukalemunПринудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида,
========
Всичко е въпрос на визия, Даскале....
Оня месец Украйна даде 5 милиона фира...от населението си ....
Това геноцид ли е .....?
Едва ли.....?
Те сами си тръгнаха на запад....не без помощта на Европа....
Не ми се мисли дори ....какво ще се говори за това след 100 години....
Репертоара от варианти е огромен....
Lee Gier
Рейтинг: 1189 НеутралноКак ме развесели писателката, понеже в Байерн и Баден-Вюртенберг произвеждали луксозни возила не всички ще ли да си купят карта за 9 евро :) Това,че ги произвеждат не означава,че всички, които живеят там си купуват такива коли. Тези дето карат такива коли, како, не можеш ги накара да седнат с Хасан и Маша в рейса, те ще си вземат такси.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Много ми "хареса" и ей това "...осигурявайки 60 000 седящи места на денонощие (без да броим правостоящите) " Много ни подценяваш, Сладурано с тези допълвания, то, хубаво,че ти плащат на дума, ама ... имай малко уважение към читателите.
gost22
Рейтинг: 1774 НеутралноДокато кола с един-трима човека вози по-евтино от автобус/влак с 35+места по една и съща дестинация, цените са политически, а не икономически. Аре като за първолаци, няма как "на едро" да е по-скъпо от "на дребно"-то. Това ще рече, че системата е готова да поскъпне драстично във всеки един момент, и заради това се точи яко от бюджета, което ще рече, че всички плащат (през данъците си) за скъпото "на едро" и такива схеми със "сега пускаме евтиния" са обречени в дългосрочен план.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Истината е че този "евтин билет" е една антикризисна и антипетролна инициатива, а не някакво оправяне в транспорта на хората.
По наши стандарти (манталитетните предимно) бих направил безплатно пътуването в ГТ ако покажеш талона на колата си. Вместо евтин бензин, ще има направо безплатно пътуване ако не ти трябва никакъв бензин...
gost22
Рейтинг: 1774 НеутралноОтговора ще го четеш, като вкарат руските водачи в съда в Хага... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 97 НеутралноЧакай да ги вкарат...туряй шапка, слънцето е силно вече...