ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
37.8%активност

Източник: Резултатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник", активността - на "Алфа Рисърч"

Държавата е създадена, за да ви взима пари, а не да ви дава

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (102)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Е, най - накрая някой да го каже, поздравления за автора.

  2. 2 Профил на perko101
    perko101
    Рейтинг: 52 Неутрално
  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2321 Весело

    "Колкото повече пари искате държавата да раздава на някого, толкова повече ще се налага да й плащате. Вие лично." - така е, но държавата трябва да е изградена така, че да създава условия всяка личност да прави за себе си полезното, за да дава на държавата необходимото. Държавата е създадена от народа, а ако институциите не функционират заради него отношенията не водят до просперитет - нито на народа, нито на държавата. Ето защо българите не вярват, че държавата за тях е грижовна като майка, силна като орлица и добра като съседка. Може би трябва отново да се създаде българската държава, която в миналото е била значима за всички свои поданици и с която са се съобразявали?! Да, ама едва ли, че вождове на партии бол, но лидери хич.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Един от най-наглите примери за това, което говори авторът се случва в София. Общината там не успава да си събере годишно около 450 млн. лв. данъци, обаче врещи до небесата държавата (т.е. всички нас) да й финансираме метрото, парното, градския наземен транспорт и прочие. А държавата дава ли, дава.

    https://www.actualno.com/sofia/stolichna-obshtina-ne-e-sybrala-450-mln-lv-ot-danyci-i-taksi-zajavi-obshtinski-syvetnik-ot-db-news_1759376.html

  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Напълно съм на мнението че това подпомагане на бизнесите още от началото на ковид пандемията беше абсолютна грешка, изкриви пазара и създаде сегашната висока инфлация, която всички ние сме длъжни да плащаме и която удря най - силно точно моторът на обществото- средната класа.

  6. 6 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1487 Весело

    С една дума "Пари нема, действайте...!!! Продължаваме промяната ....

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  7. 7 Профил на agi49370681
    agi49370681
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Прав е човекът. Казал е много истини, но е пропуснал да спомене, че има и един друг начин държавата да даде - като вземе заем, който да се връща след време.

  8. 8 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Вече съм констатирал, че банките в България са създадени да вземат пари от клиентите си а не да им дават. От години имам една малка сметка в банка от която не тегля пари и не внасям пари в нея. И с всяка следваща година сумата пари които държа в тази сметка намалява вместо да се увеличава.

  9. 9 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 587 Неутрално

    А особено мафиотската държава. Такова безогледно грабене от номенклатурата на БКП и всичките и производни не е имало нито през турското робство,нито след Освобождението.

  10. 10 Профил на Георги Христов
    Георги Христов
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Много силна статия! И около мене постоянно споря с УЖ нормални хора които много се кефят на "справедливите" протести на бизнеса и прочее. Но някак не им се вярва като им кажа че ако държавата отстъпи, това ще означава че те самите трябва да "платят сметката" на милиардери като Домусчиев и компания

  11. 11 Профил на optimu_s
    optimu_s
    Рейтинг: 498 Неутрално

    "Знам, че е шок, знам. Но ще свикнем."

    Е, така е и няма как иначе!

  12. 12 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Еееее, доживях да прочета нормален икономически коментар и анализ!

  13. 13 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Това е така. Но и държавата не трябва да се поддава на шантаж от по-гръмогласните.

  14. 14 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1776 Весело


    E да ама повечето хора си мислят, че за да се дадът пари на някого, те ще бъдат взети от “богатите”.
    Когато става въпрос за плащане на данъци всички сме бедни.

  15. 15 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 734 Неутрално

    А не дава ли пари, и то огромни пари за украинците - нощувки, храна, здравни осигуровки, деца в детски градини и иучилища? А това са хора, които нямат никаква заслуга за тези пари - те не са данъкоплат.и. Че и ония буквално ни се подиграват - какво е това празните автобуси да се връщат на гарите, и в почти празните вагони да пътуват по пет човека ? От ЕС веднъж дадоха едни пари, които са доста малко на фона на харчените наши пари и това е. А парите, които държавата дава на украинците са наши. Така че след като държавата дава пари за чужденци, логичто е и българите да искат.

  16. 16 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    Ще е далеч по-правилно да бъде казано, че държавата взема пари и дава разни "неща", особено централизирани услуги, които отделните бизнеси и граждани не могат да осигурят - инфраструктура, съд. система, вътрешен ред, образование, здравеопазване и т.н. Защото много често се чува приказката "ае к'во ми е дала държавата?"

  17. 17 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Да , и светлото бъдеще на развития социализъм така ни го обясняваха. После се оказа, че чаветата на отговорните другаре са всите по гнилия запад.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    Предупреждавах. Скоро ще увеличат и данъците.
    Това е част от глобалния план за заробване на народите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    До коментар [#10] от "Георги Христов":

    Никой не помни ЖЕЛЯЗНАТА Лейди и как не отстъпи на никого.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Евала за написаното, ей това трябва да се говори по медиите, а не да ми дават само ония татуираните със заведения по Витошка, които уж все фалират и все пари от държавата искат, собствениците на хотели по морето - и те в групата на кресливите. Абе като не можете да въртите бизнес - закривайте и отивайте да бачкате за едната заплата, а не само рев - дайте ни, та дайте ни, аман...

  21. 21 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Според мен основния проблем на България е партийщината . След всички
    избори тези партии които вземат власта уволняват всички ръководители на всички нива без да гледат кои от предишните ръководители са си изпълнявали професионално задълженията и да ги оставят на постовете им а назначават партийци от своите партии без да се интересуват дали те имат професионалните умения за дадената длъжност на която ги назначават. Дори и да се правят някъде конкурси за заемане на дадена длъжност, предварително се знае кой ще спечели конкурса. На следващите избори идват други партии които пак уволняват навсякъде всички ръководители и назначават партийци от тяхната партия. Съответно тази порочна практика се знае от всички ръководители на всякакво ниво и те си знаят, че след следващите избори които могат да бъдат и след няколко месеца те най-вероятно вече няма да са ръководители, дори и да си вършат професионално работата за която са назначени. И стават податливи на корупция за да могат да използват времето през което са ръководители за лична облага. Докато тази порочна партийна практика не се прекрати ще се въртим в един омагьосан кръг в който партиите се сменят а корупцията си остава независимо от обещанията на всички партии как ще я преборят след като вземат власта.

  22. 22 Профил на bnm37477327
    bnm37477327
    Рейтинг: 213 Разстроено

    както виждаме държавата дава, но на определени хора. Например - на фирмата "Евролаб 2011" на Капитан Андреево. На много хора, които не си плащаха парното години наред, им опростиха дълговете. Примери - бол!

  23. 23 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Това, което пише авторът е класическа икономика от австрийката школа. Само че съвременната икономика залага на ММТ (Модерна Монетарна Теория - ново течение в икономикса). Тоест, печатане на пари. Така правят и в САЩ Фед-а, и в ЕС Лагард прави така (и Драги преди нея), и в Япония, и в Китай. Едва ли има друга държава, която не прави така.
    Тоест, държавата не си играе да взема от гражданите, ами направо си печата пари колкото й трябват. Резултатът го виждаме, той не е много по-различен от директно изземване, ама е някак си по-безболезнен. Е, и другата разлика е, че се взема предимно от средната класа, защото горните 1% доходът им идва не от труд, а от капитал, а пък капиталът го инвестират в активи, които си повишават стойността паралелно с печатането на пари.

  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    "Държавата не съществува, за да решава личните ви финансови проблеми. И не ви дължи никакви пари. За нищо. Никакви "компенсации", никакви "субсидии", никакви "помощи". Нито на вас лично, нито на някаква конкретна група граждани. Нито на конкретни фирми, група фирми или на цели икономически отрасли."

    Само където метафората, че всеки гласува с портфейла си е родена, ътам където този е учил....

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 568 Неутрално

    "Колкото повече пари искате държавата да раздава на някого, толкова повече ще се налага да й плащате. Вие лично." - така е, но държавата трябва да е изградена така, че да създава условия всяка личност да прави за себе си полезното, за да дава на държавата необходимото. Държавата е създадена от народа, а ако институциите не функционират заради него отношенията не водят до просперитет - нито на народа, нито на държавата. Ето защо българите не вярват, че държавата за тях е грижовна като майка, силна като орлица и добра като съседка. Може би трябва отново да се създаде българската държава, която в миналото е била значима за всички свои поданици и с която са се съобразявали?! Да, ама едва ли, че вождове на партии бол, но лидери хич.

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Браво!!!

  26. 26 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2555 Весело

    А аз си мислех, че автентично дясно-градските са в парламента....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  27. 27 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Това, което пише авторът е класическа икономика от австрийката школа. Само че съвременната икономика залага на ММТ (Модерна Монетарна Теория - ново течение в икономикса). Тоест, печатане на пари. Така правят и в САЩ Фед-а, и в ЕС Лагард прави така (и Драги преди нея), и в Япония, и в Китай. Едва ли има друга държава, която не прави така.
    Тоест, държавата не си играе да взема от гражданите, ами направо си печата пари колкото й трябват. Резултатът го виждаме, той не е много по-различен от директно изземване, ама е някак си по-безболезнен. Е, и другата разлика е, че се взема предимно от средната класа, защото горните 1% доходът им идва не от труд, а от капитал, а пък капиталът го инвестират в активи, които си повишават стойността паралелно с печатането на пари.

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Точно така!

  28. 28 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1487 Весело

    Значи нашите "партньори" на Запад от Германия до САЩ се надпреварват да печатат пари и да "стимулират", обаче за нас остава само изнесената от тях инфлация...е, защо тогава да им вървим по гайдата?
    Спомням си вица, за животните, които ги премествали в нов зоопарк със самолет. По едно време папагалът почнал да скача по пода на кабината и да крещи?
    . Какво правиш бе? - попитали го животните.
    - Ебавам се с пилотите, искате ли и вие да се ебавате?
    - Ами добре - отговорили животните - и ние ще се ебаваме с пилотите.
    Започнали всички да скачат - слона, хипопотама, носорога, жирава и т.н.
    По едно време самолета взел да пада и всички се пищисали:
    - Пичове, време е да отлитаме - казал папагалът.
    - Ама ние не можем да летим - викнали всички в хор.
    - Ама тогава, защо се ебавате бе - отговорил папагалът и излетял.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  29. 29 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1164 Весело

    С една дума "Пари нема, действайте...!!! Продължаваме промяната ....
    —цитат от коментар 6 на georgievb


    С две думи: "Аз съм прост и вие сте прости - за това се разбираме!"

  30. 30 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    С две думи: "Аз съм прост и вие сте прости - за това се разбираме!"
    —цитат от коментар 29 на У Чен


    Де да беше толкова просто....

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  31. 31 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Държавата преразпределя на базата на определени закони, норми и политики, които се гласуват в Народното Събрание и важат за всички. Държавата НЕ взима пари. Това по принцип. В мутренска България държавата може и да взима...

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  32. 32 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Държавата не трябва да има никаква роля в икономиката по принцип. Освен в извънредни ситуации. Ковид беше изкуствено създадена такава. А войната в Европа си е истинска. За жалост...

  33. 33 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1487 Весело

    С две думи: "Аз съм прост и вие сте прости - за това се разбираме!"
    —цитат от коментар 29 на У Чен


    Ето ти първоизточника на тези разсъждания...
    "4. Възмущението на разочарованата амбиция
    Сега ще се опитаме да разберем защо хората мразят капитализма.
    В общество, основано на кастата и статуса, индивидът може да припише лошата си съдба на условия, които са извън неговия контрол. Той е роб, защото свръхестествените сили, които предопределят всичко случващо се, са определили ранга му. Това не е негово дело и няма причина да се срамува от принизеното си положение. Съпругата му не вижда нищо нередно в позицията му. Ако тя би му казала: "Защо не си херцог? Ако ти бе херцог, аз щях да съм херцогиня", то той би отвърнал: "Ако бях роден като син на херцог, не бих се оженил за теб, една робиня, а за дъщерята на някой друг херцог; това, че ти не си херцогиня си е лично твоя грешка; защо не си била по-умна при избора на родителите си?"
    Съвсем различно е при капитализма. Тук положението на всеки един в живота зависи от неговите постъпки. Всеки, чиито амбиции не са били напълно удовлетворени, знае много добре, че е пропуснал шансове, които е опитвал и се е провалил пред околните. Ако съпругата му го укори: "Защо печелиш само по 80 долара на седмица? Ако беше толкова умен като твоя някогашен приятел Пол, щеше да си началник и аз щях да живея по- добре", то той ще осъзнае своята малоценност и ще се почув ства унизен.
    Основното, което се говори за суровите условия на капи тализма, се корени във факта, че той се отнася към всеки според приноса му към благоденствието на съвременниците му. Властването на принципа, всекиму според постиженията, не дава никакво извинение за лични пропуски. Всеки знае отлично, че има хора като него, които са успели там, където той се е провалил. Всеки знае, че мнозина от онези, на които завижда, са хора, издигнали се сами, стартирали от същата позиция, от която е започнал и той. И още по-лошо, той знае, че всички останали знаят същото. Чете в очите на съпругата си и на децата си мълчалив укор: "Защо не си по-умен?". Вижда как хората се възхищават на онези, които са били по-успешни от него и наблюдават с презрение или със съжаление неговия провал.
    Това, което кара мнозина да се чувстват нещастни при капитализма, е фактът, че капитализмът дава всекиму възможността да постигне най-желаните позиции, които, разбира се, могат да бъдат постигнати само от малцина.
    Това, което даден човек е постигнал за себе си, най-често е частица от онова, което амбицията му го е подтиквала да спечели. "

    Лудвиг фон Мизес
    Антикапиталистическото мислене

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  34. 34 Профил на Boris Borisov
    Boris Borisov
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#1] от "zxp53317185":

    Че е така и така трябва да бъде спор няма.....но дали в БГ е така.....и дали и кога може да стане така....!?
    Уточнение: Между другото.....в едно изречение е важно това което е написано след "но"....а не преди него....

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2281 Весело

    "Държавата не съществува, за да решава личните ви финансови проблеми. И не ви дължи никакви пари. За нищо. Никакви "компенсации", никакви "субсидии", никакви "помощи". Нито на вас лично, нито на някаква конкретна група граждани"

    Няма спор, че гражданинът/данъкоплатецът/фирмата са нетен платец на държавата. Спорът е, когато държавата е надвзела вземания. За разлика от Държавата (и фирмата донякъде) животът на гражданина нито започва, нито свършва с фискалната година. И никак, ама никак не се вписва е "пазарната икономика", била тя либерална, демократична или тоталитарна.
    Колкото до личните "финансови проблеми" Държавата е нетен длъжник на гражданите, защото си позволява да "печата" пари без съгласието на гражданите. А "печатането" става по различни йезуитски начини - от директното печатане (в нашия случай на валутен борд такъв "печатар" е ЕЦБ), чрез емитиране на дългове (помрачаващи "светлото бъдеще на гражданите) и чрез заблудата "пазарна лихва" (за определянето на която гражданите не само са лишени от права, а направо са изключени от пазара).
    Само наличието на "отрицателна лихва" убива всякакви твърдения на автора са "свободен пазар". Към това трябва са прибавят непазарните акциз, ДДС (върху акциза), осигуровки (върху данък доход, наем, заем, транспорт), измислените от Държавата (некадърните икономисти като тоя) такси и лихви:
    "данък-лихва", начисляван без съгласието на вложителите, лихвите по кредити-овърнайт и по държавни облигации и по банкови кредите са освободени. И това ми било пазар - облагат се 100 млрд. лв., а 900 млрд. са освободени); "такса обществена отговорност", "такса смет", данък-застраховка (но няма данък-осигуровка в случай на допълнително доброволно осигуряване)

  36. 36 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2905 Весело

    За визитката.... не беше ли в Надзора на НХК?
    Рядко точно и ясно описание на деформациите в българското обществено устройство. Но Янков пише като теоретик, а реалността е:
    До 1990 г живеехме в Партия- държава, сежа живеем в Мафия- държава!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  37. 37 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    “взема предимно от средната класа, защото горните 1% доходът им идва не от труд, а от капитал, а пък капиталът го инвестират в активи”
    До коментар [#23] от "Камен":

    На запад лихвите поне са по-ниски от икономическия растеж. Банковите активи са необходими за икономически растеж. А лихвите им се компенсират от растежа.
    В развиващите се страни обаче има глад за топли пари, затова там лихвите надхвърлят икономическия растеж. И процеса се завихря от година на година. А местните диктатори обясняват на гражданите си, че западът ограбва труда им чрез лихви.

  38. 38 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1776 Весело

    Държавата НЕ взима пари. Това по принцип. В мутренска България държавата може и да взима...
    До коментар [#31] от "Боян Таксиров":

    Да разбирам ли, че данъчното е мутренско?

  39. 39 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Господин, Янков и аз имам новина за вас - в България никога не е имало класическа пазарна икономика. Тук винаги производителят е працакан за сметка на търгашите, и прекупвачите , а световната борсова търговия, особено в последните години, е една ограмна спекула, от която печели световният капитал и прислугата му.

  40. 40 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Държавата е създадена, за да ви взема пари, а не да ви дава
    ---

    Бравас, аффтора е открил същността, квинтесенцията, стълпа на капиталистическата държава! Тя е създадена да ви взема пари от пролетариата, и както казва колегата да

    подпомага бизнесите и удря най - силно точно моторът на обществото- средната класа.
    —цитат от коментар 5 на zxp53317185

    Понеже ния от уроците по капитализъм в училище много добре знаеме, че бизнеса винаги са окрупнява, че голямата риба изяжда по-малката, голямата международна корпорация фалирва малката местна, и голямата капиталистическа акула изяжда по-малката среднокласова акулка. И постепенно малката среднокласова акулка са превръща в микроскопическа пролетарска рибка. И почва да чете Ленин и Маркс. И те така.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  41. 41 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Статията е добра за хора без елементарна обща култура относно преразпределителната същност на "не"-комунистическата държавата, която не върти бизнес и не притежава предприятия.

    На практика нещата са много по-сложни. Държавата взема от (почти) всички за да ги даде таргетирано на сравнително малък кръг заинтересовани икономически субекти, от които на хартия се очаква да строят блага в полза на широкия обществен интерес. Самите произведени блага пък далеч не винаги се ползват поравно от всеки член на обществото. Така на практика държавата дава на едни, вземайки от всички.

  42. 42 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    "Модерната държава има и социална функция, която се изразява в подпомагане на най-бедните свои граждани и хора в неравностойно положение да поддържат минимален стандарт на съществуване и достъп до базови услуги, като образование и здравеопазване."
    *
    Имам една забележка: държавата трябва да подпомага само нетрудоспособните граждани (възрастни, болни, инвалиди, деца), а трудоспособните само за определен период от време докато си намерят работа.
    Не може едни да теглят каруцата, а други само да се возят на нея след като имат сили да я теглят.

  43. 43 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 787 Весело

    До коментар [#38] от "half truth":
    Да разбирам ли, че данъчното е мутренско?"" ""



    Къщата ми се води на мое име, всяка година инвестирам в нея в ремонти и подобрения и всяка година плащам данък сгради на общината.Общината не е инвестирала нито лев в моята къща, но всяка година си плащам данъка към общината затова, че живея в собствената си къща. 😉

  44. 44 Профил на serena
    serena
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    За съжаление с парите, които събира от гражданите си, нашата държава не изпълнява повечето от основните си функции. Нито предвидима и стабилна икономическа среда, нито образование, нито здравеопазване, нито сигурност, инто инфраструктура. Всичко е пълна скръб, но не са спрели да събират пари. И се пита дали събраното от гражданите се харчи ефективно, целесъобразно и прозрачно. Въпросът, естествено е риторичен, защото всички виждаме как се харчат парите. Защото за държавната администрация бюджетът е яма без дъно, ефективен контрол и наказания за злоупотреби изобщо липсват, та може безнаказано да се харчи както пожелаят текущите "управленски" кадри, наредили се на паничката.

  45. 45 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Накратко казано - държавата взима от средната класа и богатите, за да даде на бедните и маргиналите, а това се прави, защото иначе стават кървави революции...

  46. 46 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    По отношение на бизнеса смятам, че вместо помощи могат да се предлагат безлихвени или с ниска лихва заеми от държавен фонд докато бизнесите се възстановят след извънредните мерки.
    Е, разбира се всеки иска помощи, защото така е най-лесно. За съжаление даже и на Запад не са имунизирани срещу популизъм.

  47. 47 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Държавата не трябва да има никаква роля в икономиката по принцип. Освен в извънредни ситуации.
    —цитат от коментар 32 на 4okuto


    Американската образцова вав всеко едно отношений държава е категоризически с тебе несъгласна и с многомилиардните си ДЪРЖАВНИ ПОРЪЧКИ такава убава роля има в икономиката, че ний можеме само да подсмърчаме в ъгъла.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  48. 48 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    Мда.......
    Само дето авторът е пропуснал да отбележи защо се стигна дотук. А то е, защото държавата не изпълнява функциите за които следва да взима пари. Например поддръжка на ред и законност. Доказани тежки престъпления като например предаване на човек в чувал без съдебна санкция което си е отвличане и вероятно съучастие в убийство (кой ли се е заинтересувал от съдбата на потърпевшия за още по голям срам?) остават ненаказани и дори не са разледвани. Какво се очаква? Анархия естествено. Рибата се вмирисва откъм главата.

  49. 49 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#47] от "sablezub":

    Няма държава по света, която да е на 100% дясна в икономическо отношение. Хората не са дорасли за това, както не бяха и за комунизма.

  50. 50 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Накратко казано - държавата взима от средната класа и богатите, за да даде на бедните и маргиналите, а това се прави, защото иначе стават кървави революции...
    —цитат от коментар 45 на 4okuto


    Навпредвид туй прекрасно видио https://www.youtube.com/watch?v=QPKKQnijnsM мене ма глождат смътни самнения и подозрения за сащиствуването ваопще на каквато и дай средна класа... Наспоред графиката "средната класа" сигур само по документ у статистическийо центар са води "средна"...

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  51. 51 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#38] от "half truth":

    Изразът "държавата взима пари" не е адекватен. Държавата не е някакъв отделен от гражданите субект(тип мутра например), който взима от тях. Държавата налага данъци и такси, но те не са взимане, а форма на преразпределяне. Събраните средства би трябвало да отиват за различни държавни дейности и политики, които подобряват живота ни. От писанието обаче, читателят разбира следното: Трябва да давате на държавата, може да не ви харесва, но нищо, ще свикнете.
    Така написано, това създава впечатреинето, че държавата е някакъв рекетьор, на който трябва да даваш.

    А е много вредно да се свиква с това...

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  52. 52 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1776 Весело

    Накратко казано - държавата взима от средната класа и богатите, за да даде на бедните и маргиналите
    До коментар [#45] от "4okuto":

    Издръжката на самата държава струва повече от издръжката на бедните. А най-лошото е, че корупцията изяжда голям процент от данъците ни. В различните страни този процент е различен.

  53. 53 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#38] от "half truth":Изразът "държавата взима пари" не е адекватен. Държавата не е някакъв отделен от гражданите субект(тип мутра например), който взима от тях. Държавата налага данъци и такси, но те не са взимане, а форма на преразпределяне. Събраните средства би трябвало да отиват за различни държавни дейности и политики, които подобряват живота ни. От писанието обаче, читателят разбира следното: Трябва да давате на държавата, може да не ви харесва, но нищо, ще свикнете.Така написано, това създава впечатреинето, че държавата е някакъв рекетьор, на който трябва да даваш. А е много вредно да се свиква с това...
    —цитат от коментар 51 на Боян Таксиров


    Вий гледати на държавата като сферически кон във вакуум, ма тя ней сферически кон във вакуум, ами си е капиталистическа държава, и като така работи за интересите на капитализма, и като така работи за интересите на капиталистите, и като така - работи за увеличаване на печалбата. А както казал един икономист ... не, не тоя за дето си помислихте, а Дейвид Рикардо, стойността са създава от труда, а логически да са увеличи печалбата - требва повече от създадената от пролетариата с труда му стойност да са вземе от тех, да? Следити ли ми мисълта?

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  54. 54 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Така написано, това създава впечатреинето, че държавата е някакъв рекетьор, на който трябва да даваш.
    До коментар [#51] от "Боян Таксиров":

    Истината е казал. Гражданите точно така възприемат държавата. Защото плащат данъци в налични пари, а получават некачествени държавни услуги.

  55. 55 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#53] от "sablezub":

    Следя ви мисълта и съм съгласен с нея. Затова напомням как трябва да гледаме на държавата и какво да очакваме от нея. Защото писанието без да казва неистини, някак си между редовете внушава да свикваме с тази държава, за която вие пишете.
    Нека не забравяме каква трябва да бъде държавата в която живеем, пък лека полека може и да се научим да предприемаме нещо по въпроса. Всеки както и с каквото може.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  56. 56 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#54] от "half truth":

    Авторът не иска да каже това. Той казва да сме свиквали да даваме на държавата, пък какво тя прави с парите ни си е неин проблем.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  57. 57 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#52] от "half truth":

    Колкото повече държава, толкова повече предпоставки за корупция. Тя си е неизменна част от човешката природа и няма измъкване...

  58. 58 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Той казва да сме свиквали да даваме на държавата, пък какво тя прави с парите ни си е неин проблем.
    До коментар [#56] от "Боян Таксиров":

    Е чак пък. 😅 Авторът казва, че държавната хазна не е каца без дъно. Там трябва да слагаме пари, а не да чакаме да получаваме ПАРИ.

  59. 59 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#58] от "half truth":

    "Държавата е създадена, за да ви взема пари, а не да ви дава"

    За това ли е създадена държавата? И ако да, така ли трябва да бъде?

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  60. 60 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#55] от "Боян Таксиров":

    Е, ние полека-лека се и учиме да предприемаме по въпроса и да водиме контра-пропаганда на подобни статии и на мисълта за свикване с капиталистическата държава, полека-лека просвещаваме пролетариата доколкото ни стига акъла и се стремим към крайна цел да преобърнем държавата в социалистическа. А и на вас предлагам същото.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  61. 61 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#60] от "sablezub":

    Благодаря, опитвам се и аз. Вижте подписа ми, може и да ви хареса.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    До коментар [#30] от "georgievb":

    За Простия всичко е просто.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Авторът е трябвало преди всичко да изясни ролята на обществения договор във функционирането на държавата. Томас Хобс (1588 – 1679) в „Левиатан“ (1651) приема, че хората съзнателно са приели държавата като форма на организация на обществото за осигуряване собствената си безопасност, частна собственост и лични права. Хобс определя държавата като мнозинство от хора, обединени чрез спогодба (договор, конституция) в едно лице, за чиито действия носят отговорност те, избирайки своите представители. Отдавайки естественото си право - в полза на държавата - да защитават живота и собствеността си с всевъзможни по своето убеждение средства, те си осигуряват мир и обща защита. Сиреч чрез обществения договор гражданите на държавата ѝ възлагат да изпълнява действията от общ интерес, като правораздаване, защита на собствеността, защита на територията, организация на образование, здравеопазване и други, които не могат да бъдат организирани и адекватно действащи от всеки гражданин.

    Тук обаче стигаме и до днешното изкривяване на този обществен договор. То се осъществява главно в две направления. Първото е, че назначените от държавата не чувстват гражданите като свои работодатели и поради политическите чистки, по време на които могат да бъдат отстранени от постовете си, гледат да се обогатят максимално за единица време – нещо, което наблюдаваме в настоящия момент. А за да го направят още по-успешно, те са изкушени да вдигат вноските към държавата, т. е. данъците, таксите, митата, осигуровките, акцизите и т. н., за да съберат възможно най-голяма сума, но не за изпълнение на задълженията си по обществения договор, а за добре прикрито лично усвояване.

    Второто изкривяване идва от това, че държавата не изпълнява обществения договор по отношение на тези, които имат най-голям принос с гореизброените вноски към държавата, защото тук се появява второто изкушение – тези, които управляват, искат да бъдат преизбрани и затова се впрягат различни средства, но най-вече едно брутално преразпределение от най-добрите данъкоплатци към тези, които изобщо не са данъкоплатци, но са най-многобройни, най-кресливи и най-капризни. Ето защо наблюдаваме това днешно изкривяване на този обществен договор. И не е случайно това, че тези, които плащат най-много, а не получават почти нищо от държавата, се опитват да крият данъци и други плащания към същата държава.

    Този проблем вече е хроничен, но никой не смее да пристъпи към неговото решаване. Защо ли? Защото тези, които изобщо не са данъкоплатци, са най-кресливи, а има и хора, които правят цели организации, наречени НПО, за да се борят за техните права, а всъщност да се обогатяват с парите, предназначени за тях! Примерът с неизброимите организации за защита правата на ромите, например, е толкова очеваден, че няма накъде повече. Имаше дори цяла декада, организирана от ООН за приобщаването – не асимилацията – на ромите. Резултатът е виден за всички.

    А нещата се решават не толкова трудно. Достатъчно е на първо време да се въведе данъчен ценз за гласуващите – ако плащаш данъци или каквито и да било вноски към държавата, гласуваш, ако не, отиваш за гъби! Естествено, от това изискване трябва да бъдат освободени непълнолетните, студентите (които не работят), трайно нетрудоспособните и пенсионерите, макар че не ми се и мисли тогава колко ще се увеличи броят на трайно нетрудоспособните. Ще бъде нещо като сегашните пенсии за инвалидност, между които истинските инвалиди се броят на пръсти. Но въпреки това този начин на упълномощаване на народните представители и на изпълнението на обществения договор от страна на гражданите ще бъде много по-реален и целенасочен. А що се отнася до изпълнението на същият този договор от страна на представителите на държавата, там трябва незабавно, веднага и завинаги да отпаднат всякакви „имунитети“. Нямаш имунитет, докато служиш на гражданите и държавата – достатъчни са ти привилегиите на засилена охрана, офиси в държавни сгради, представителни разходи и пътувания в чужбина. Ако искаш! Само че няма обществено разбиране на тази материя, даже сега ще наблюдавам с интерес какви плювни ще хвърчат по мой адрес тук! Не греша, нали?

  64. 64 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Авторът нещо се е объркАл.
    Щом като държавата има право да печати пари колкото си иска е ДЛЪЖНА да ги раздава на населението.
    Какво би трябвало да ги прави тези каймета според нашият Автор?

  65. 65 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Това трябва да се напише с големи букви и да се раздаде на всякакви т.нар. работодателски организации, партии, президент, профсъюзи и училища.

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  66. 66 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Поздравления за автора!

    Не му е достигнала само малко смелост или е проявил здрав разум, за да не каже още сега и другото - държавата не е длъжна не само на бизнеса, но не е длъжна и на отделният човек. Поне за извънредни и недоговорени разходи. Не е длъжна и на държавните служители, и на хората на бюджетна издръжка.

    Омръзна ми да чета как трябва задължително някой да бъде подпомогнат, защото бил много зле, а той всъщност на нивото на средният гражданин на държавата. Или как някой трябвало да получи, защото заслужавал, а той, ако заслужаваше действително, защо не си ги е получил, а се налага да му се помага? Дано да стигнем някога и до разговора какъв е приноса на всеки един и отговаря ли на претенциите му. И трябва ли на мен да ми пука за някой, който не се интересува откъде ще дойдат парите, за сметка на какво ще са и дали децата ми ще ги връщат, докато настоява да получи нещо днес и сега.

  67. 67 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#63] от "Santos":

    Теориите за обществен договор са недостатъчна абстракция и не дават отговор относно правилното изразходване на публични средства, така че да е честно за всеки данъкоплатец. Там "услугите" са правораздаване, външна и вътрешна сигурност на собствеността, образование. Престъпникът ползва услугата "правораздаване" много по-често от мирния гражданин, но гражданинът плаща заради престъпника.

    Там няма разсъждения относно това, дали правителството не нарушава обществения договор когато постави една пейка в парка, ставаща само за хора с височина над 2 метра, и произведена от икономически субект, в социална близост с властващия.

  68. 68 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2281 Любопитно

    Накратко казано - държавата взима от средната класа и богатите, за да даде на бедните и маргиналите, а това се прави, защото иначе стават кървави революции...
    —цитат от коментар 45 на 4okuto


    Това как се доказва? Ей тук е Закона за държавния бюджет за 2022 г.
    https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=170229
    - "богатите" (собственици на фирми) плащат 3.85 млрд. лв. (корпоративен данък) + 0.08 млрд. лв. (Данъци върху дивидентите) и в първо приближение, не плащат ДДС (прихващат го);
    - "едните и маргиналите" плащат 5.25 млрд. лв. (Данъци върху доходите на физически лица) + 14.78 млрд. лв. ДДС
    В първо приближение може да се каже, че "богатите и средната класа" плащат четири пъти по-малко, но пък са най-силно подпомагани от Държавата (от гарантирана печалба до депозирани на бюджетни пари с основен лихвен процент 0%)

  69. 69 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Еееее, доживях да прочета нормален икономически коментар и анализ!
    —цитат от коментар 12 на ruse_island


    Ами защото напоследък в Дневник започнаха да публикуват фейсбук-постове, явно журналистите им нямат такава способност...

  70. 70 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    "Държавата е създадена, за да ви взима пари"

    После да не се чуди що хората крият данъци. Държавата трябва да взема минимално количество пари. За съжаление, вече преразпределителната функция у нас наближава 50% от БВП а на Запад отдавна го е задминало. Да не се чудите после що хората не раждат деца.

  71. 71 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Ама то искат, не защото им се полага, а защото минава номера. Определено трябва тези неща да се напомнят периодично по медиите.

  72. 72 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    България е възможно най-дясната държава в ЕС.Има най-ниските данъци общ доход ,корпоративен данък, данък върху имотите, едни от най-ниските осигуровки. Преразпределението от държавата на БВП е най-ниско в ЕС с изключение на Ирландия, разходите за социални дейности са най-ниските в ЕС пак с изключение на Ирландия.
    И пак има недоволни.

  73. 73 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1357 Весело

    Държавата е създадена, за да ви взима пари, а не да ви дава

    Никола Янков
    Управляващ съдружник в "Експат Капитал".


    ахахах, десарските перачи най ги разбират тия неща, дума да нема :ДДД

    ВРЪЗКАТА НА “ЕВРОХОЛД” С АГЕНТ РУМЯНЦЕВ НА ДС И РУСКАТА ВТБ
    Ще разследва ли ДАНС генезиса на продажбата
    Екип На Биволъ 28 юли 2021

    "...“Експат Капитал” официално влиза в капитала на “Еврохолд” през 2011 г. и Николай Василев става член на Надзорния съвет на 8 юли 2011 г. Но тогава никой не знае, че всъщност Василев и Експат обслужват истинския инвеститор – Атанас Тилев, който е вложил 35 милиона лева за близо 20% от капитал на дружеството, Сега това излиза на бял свят документално. Така се разбира, че “Експат” всъщност е структура за управление на парите на видния агент от Държавна сигурност..."

    https://bivol.bg/vassilev-tilev-evrohold.html

  74. 74 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    До коментар [#66] от "famousandco":

    А вие какво очаквате?
    Държавата сме я упълнощили от наше име да взима заеми, да печати пари и да ги оставим да си ги разхвърлят по личните и на приятелите си сметки в Министерския Съвет?
    В момента Държавата, и не само нашата, очевидно злоупотребяват с тези права, като последните две години нарушиха всякакви правила как се правят тия неща и започнаха да крадат като разпрани.
    Първите 2-3 трилиона ги опапаха още първото тримесечие след обявяване на извънредното грипно положение.
    Досега са си изписали на наша сметка повече от 10 ТРИЛИОНА (евра плюс долари).
    У нас в енергетиката всички кражби и схеми работещи от десетилетия бяха изчистени за година време.
    Държавната ББР налива тихомълком милиони в разни измислени "иновативни стартъпи", като ни обясняват че то по принцип един на 1000 щял да оцелее и това било нормално.
    Преди това същата държавна ББР наляла половин милиард на десетина мазни котараци, които няма да върнат нито стотинка.
    И на фона на тия нагли далавери Авторът насотява народеца да плащал борчовете на Държавата без да кряка много, много.
    Ни мислите ли, че наглее?

  75. 75 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Свиркайте си - като адвокат имам дело от 2002 година - 20 години - държавата е привидно на ниво, но не са така нещата.

    Върлува незагриженост.

  76. 76 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#8] от "constatator":

    Ти се радвай, че не си на червено! Когато сметката ти стане 0 лева ще дължиш такси и можеш да фалираш! Но това е вече престъпна политика на държавата! Задължават те да си откриеш сметка в банка, която става втора държава, понеже ти краде пари на халост!

  77. 77 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#66] от "famousandco":А вие какво очаквате?Държавата сме я упълнощили от наше име да взима заеми, да печати пари и да ги оставим да си ги разхвърлят по личните и на приятелите си сметки в Министерския Съвет?В момента Държавата, и не само нашата, очевидно злоупотребяват с тези права, като последните две години нарушиха всякакви правила как се правят тия неща и започнаха да крадат като разпрани.Първите 2-3 трилиона ги опапаха още първото тримесечие след обявяване на извънредното грипно положение.Досега са си изписали на наша сметка повече от 10 ТРИЛИОНА (евра плюс долари). У нас в енергетиката всички кражби и схеми работещи от десетилетия бяха изчистени за година време.Държавната ББР налива тихомълком милиони в разни измислени "иновативни стартъпи", като ни обясняват че то по принцип един на 1000 щял да оцелее и това било нормално.Преди това същата държавна ББР наляла половин милиард на десетина мазни котараци, които няма да върнат нито стотинка.И на фона на тия нагли далавери Авторът насотява народеца да плащал борчовете на Държавата без да кряка много, много.Ни мислите ли, че наглее?
    —цитат от коментар 74 на k_


    Всъщност, тези, които наистина плащат, не крякат. Вече докога ще е така, друг въпрос, защото идиотите са на привършване. Крякането е от тези, които не дават нищо или почти нищо, но са убедени, че им се дължи всичко. Няма как да стане! В обществата трябва да има солидарност, но само когато е взаимна. Ако една част от обществото разбира солидарността само като получаване, другата е в правото си да откаже даването, защото пък и те не са родени само да опъват хомота. А иначе идеята за държавата като чуждо тяло, което си печата пари и тегли заеми е вярна само донякъде. Защото парите трябва да се изработят, заемите трябва да се върнат, а чуждото тяло има нужда от съставните си елементи, за да съществува, иначе приключва.

  78. 78 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    Чудесен текст :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  79. 79 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Аз не виждам кое в горния лаф учудва някой. Ами то всяка година към края на април или началото на май сайтовете си го отбелязват това с теми от типа - до сега работихте за държавата ,от тук до края на годината за себе си,като визират всички възможни данъци ,които се спират от заплатите и те отнемат 4 до 5 месечни заплати на работещите.

  80. 80 Профил на pataran
    pataran
    Рейтинг: 231 Разстроено

    Мдаааа! Държавата взема пари от всички. Само на Лефски прави компромис след компромис и така променя честното спортно съревнование в българския футбол

  81. 81 Профил на PaulaFox
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 617 Весело

    Има една класика , как една другарка крещи : Кой, кой ще ни даде парии. Та така и част от бизнеса.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  83. 83 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Прав е човекът. Казал е много истини, но е пропуснал да спомене, че има и един друг начин държавата да даде - като вземе заем, който да се връща след време.
    —цитат от коментар 7 на agi49370681


    И след време като го връща откъде ще вземе парите??? А който иска заеми, било то бизнеси или сдружения, може сам да си вземе, банки има бол, и след време да си го върне.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  84. 84 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Любопитно

    .Така написано, това създава впечатреинето, че държавата е някакъв рекетьор, на който трябва да даваш. А е много вредно да се свиква с това...
    —цитат от коментар 51 на Боян Таксиров


    И какво му е вредното да се свиква с истината?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  85. 85 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    До коментар [#77] от "famousandco":

    "...Защото парите трябва да се изработят, заемите трябва да се върнат, а чуждото тяло има нужда от съставните си елементи, за да съществува, иначе приключва..."
    Това беше вярно преди Грипа.
    Сега имаме Новото нормално.
    С Веберовия Капитализъм основан на труд, спестовност, предпиемчивост Света приключи.
    Тю, тюю - няма го. Изфиряса и скоро няма да се върне.
    И който си мисли да я кара по-стария начин е обикновен глупак.
    Когато започнаха с отрицателните лихви, уж "да подпомагат икономиката" и "избегнат рецесия и дори депресия" всички икономисти, бир парчета нобелисти си презнаваха, че навлизаме в непознати територии и не знаят какво ще се получи.
    За обикновените хора беше кристално ясно, че ще има вакханлия на дълговете и политиците и приятелите им ще започнат да крадат като за последно.
    Защото това е нормална човешка психология. Без никакви ограничения някой ще ти дава пари ако имаш дълг и ти трябва да си абсолютен ламер да не се възползваш.
    Това, разбира се важи за политиците и приятелите им, не за окиновените хора.
    За тях има такси, които да ги държат в "нормалната" икономика.
    След отрицателните лихви дойде вакханлията на избухване на дълговете на най-корумпираните държави в Европа - Гърция, Италия, Франция, Испания.
    И когато дори при отрицателните им лихви по дълга градоносните облаци пак започнаха да се събират на небосклона измислиха грипа.
    С няколко сценки в които паднаха жертви престарели хорица от Бергамо и околностите Италия наистина се надяваше, че 2 ТРИЛИОНА дълг ще бъде прехвърлен солидарно на всички европейци.
    Да, точно за това настояваше премиерат им Конто през април 2020та срещу Великден на среща на европейските лидери.
    Къде са ония симпатяги фактчекъри да проверят дали това е верно или не?
    Това беше скандално и не се прие.
    Затова Конте се измъкна по терлици, но дойде Марио Драги и той все пак успя да "уреди въпроса" без много шум и нерви.
    Да, цяла Европа в момента плаща основно италиански (гръцки, френски и пр.) дълг през инфлацията чрез механизма на изкупуване на бондове на напрактика фалирали банки и компании и това става с подписа на Кристин Лагард. Една жена изловена в корупционни далавери, също както другата фон Уши. Втората пък освен в корупция и доказана плагиатка на дисертацията си.
    Двете годпожи "спасяват Европа", ама така я спасяват, че свят ни се зави.
    И сега излиза наш Николайчо да ни обяснява някви прости неща, за които ние скачахме по площадите когато той май не е бил роден май.
    Верни бяха, ама вече не са.
    Трябва да се прави точно обратното на това което ни какъниже Николайчо.
    Никой не може да озапти Кристин, Уши и подобни да печатат пари и крадат.
    Остава всеки да надава вой до небесата и буквално заплашва политиците, че ще ги смени.
    Те не са глупави, знаят много добре какво губят като изпаднат от каручката и макар и с огромно неудоволствие ще им се налага да споделят с хората откраднатото.
    Това е начинът, друг няма.
    Цените у нас ще се изравнят с гръцките, може дори и да станат по-високи, а заплатите ще ги настигнат когато в България хората се научат да се борят за интереса си като гърците.

  86. 86 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#53] от "sablezub":

    Нещо бъркаш Рикардо с Маркс, колкото и да се опитваш да увърташ

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  87. 87 Профил на nqn07618061
    nqn07618061
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Казано по-просто белким някои по-прости хора най-накрая го разберат- като изчукаш курва и нямаш пари да и платиш, ще трябва да станеш курва.

  88. 88 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 8392 Неутрално

    До коментар [#22] от "bnm37477327":


    както виждаме държавата дава, но на определени хора. !
    —цитат от коментар 22 на bnm37477327


    То и хората са известни но това не ни топли...

  89. 89 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#77] от "famousandco": "...Защото парите трябва да се изработят, заемите трябва да се върнат, а чуждото тяло има нужда от съставните си елементи, за да съществува, иначе приключва..."Това беше вярно преди Грипа.Сега имаме Новото нормално.С Веберовия Капитализъм основан на труд, спестовност, предпиемчивост Света приключи.Тю, тюю - няма го. Изфиряса и скоро няма да се върне.И който си мисли да я кара по-стария начин е обикновен глупак.Когато започнаха с отрицателните лихви, уж "да подпомагат икономиката" и "избегнат рецесия и дори депресия" всички икономисти, бир парчета нобелисти си презнаваха, че навлизаме в непознати територии и не знаят какво ще се получи.За обикновените хора беше кристално ясно, че ще има вакханлия на дълговете и политиците и приятелите им ще започнат да крадат като за последно.Защото това е нормална човешка психология. Без никакви ограничения някой ще ти дава пари ако имаш дълг и ти трябва да си абсолютен ламер да не се възползваш.Това, разбира се важи за политиците и приятелите им, не за окиновените хора.За тях има такси, които да ги държат в "нормалната" икономика.След отрицателните лихви дойде вакханлията на избухване на дълговете на най-корумпираните държави в Европа - Гърция, Италия, Франция, Испания.И когато дори при отрицателните им лихви по дълга градоносните облаци пак започнаха да се събират на небосклона измислиха грипа.С няколко сценки в които паднаха жертви престарели хорица от Бергамо и околностите Италия наистина се надяваше, че 2 ТРИЛИОНА дълг ще бъде прехвърлен солидарно на всички европейци.Да, точно за това настояваше премиерат им Конто през април 2020та срещу Великден на среща на европейските лидери.Къде са ония симпатяги фактчекъри да проверят дали това е верно или не?Това беше скандално и не се прие.Затова Конте се измъкна по терлици, но дойде Марио Драги и той все пак успя да "уреди въпроса" без много шум и нерви.Да, цяла Европа в момента плаща основно италиански (гръцки, френски и пр.) дълг през инфлацията чрез механизма на изкупуване на бондове на напрактика фалирали банки и компании и това става с подписа на Кристин Лагард. Една жена изловена в корупционни далавери, също както другата фон Уши. Втората пък освен в корупция и доказана плагиатка на дисертацията си.Двете годпожи "спасяват Европа", ама така я спасяват, че свят ни се зави.И сега излиза наш Николайчо да ни обяснява някви прости неща, за които ние скачахме по площадите когато той май не е бил роден май.Верни бяха, ама вече не са.Трябва да се прави точно обратното на това което ни какъниже Николайчо.Никой не може да озапти Кристин, Уши и подобни да печатат пари и крадат.Остава всеки да надава вой до небесата и буквално заплашва политиците, че ще ги смени. Те не са глупави, знаят много добре какво губят като изпаднат от каручката и макар и с огромно неудоволствие ще им се налага да споделят с хората откраднатото.Това е начинът, друг няма.Цените у нас ще се изравнят с гръцките, може дори и да станат по-високи, а заплатите ще ги настигнат когато в България хората се научат да се борят за интереса си като гърците.
    —цитат от коментар 85 на k_


    Много точен коментар. Представям си ако премиер беше станал Никито Василев, който искаше да затяга коланите, какво щеше да се случи.

  90. 90 Профил на Иво Станоев
    Иво Станоев
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Браво. Поздравления за автора.

    Иво Станоев
  91. 91 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Кристално, точно, ясно. Това е дясната идея, обелена и представена без финтифлюшки. Това е писание на доста решителен, знаещ, но и доста ядосан човек. Така трябва да бъде!

    CONTADOR GRATUITO!
  92. 92 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3673 Неутрално

    "Държавата е създадена, за да ви взима пари, а не да ви дава"

    Което не пречи в училище да има предмети за държавно устройство, управление, данъци, за да знаят хората какво плащат, и за какво го плащат. Напр.:
    1. що е то ДДС?
    2. Що е то акциз, върху горивата, алкохола?
    3. Що е то "плосък данък"? (нещо като десятъка от турско време)
    4. Що е то осигуровки, здравни?
    5. Що е то местни и републикански данъци?

    Защото 3/4 от населението хал-хабер си няма за тях!
    И да знаят, че нищо не пада от небето, какво да искат от политиците.

  93. 93 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3673 Неутрално

    До коментар [#92] от "pontius_glarus":

    Да, държавата взема повече, отколкото дава. Нормално! Но добре е народът да знае, че не е нормално държавните служители да са много хо-високо платени от фирмаджиите! И че не е логично високо платени държавни служители при пенсиониране да вземат 20 заплати на каскет (разни генерали като Радев, Янев, прокурор Гешев)

  94. 94 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#92] от "pontius_glarus":Да, държавата взема повече, отколкото дава. Нормално! Но добре е народът да знае, че не е нормално държавните служители да са много хо-високо платени от фирмаджиите! И че не е логично високо платени държавни служители при пенсиониране да вземат 20 заплати на каскет (разни генерали като Радев, Янев, прокурор Гешев)
    —цитат от коментар 93 на pontius_glarus


    Официално държавните служители са по-добре платени от частният сектор. На практика е точно обратното ,щото масово се укриват доходи в частният сектор, докато в бюджетният сектор това не се прави. Това,че някой е осигурен на МРЗ не означава, че не получава много повече недекларирани.

  95. 95 Профил на diary_q
    diary_q
    Рейтинг: 186 Неутрално

    [quote#33:"georgievb"][/quote]
    Основното, което се говори за суровите условия на капитализма, се корени във факта, че той се отнася към всеки според приноса му към благоденствието на съвременниците му.

    Благодаря! Чудех се, защо мисля че някой друг ми е длъжен... Нека финансирането ми от всички стани, започне сега...:)

  96. 96 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#23] от "Камен":

    Съгласен съм с вас. Принципно автора е прав, но когато населението започне масово да обеднява ( примерно Венецуела) идва някой на власт дето разказва играта на бизнеса. Та хайде без неокласически мантри. За да Ви вървят добре нещата, трябва да има за всеки по нещо. Лично аз не харесвам Бойко Борисов, но той има вроден инстинкт за политика и това с делбата на порциите той го разбираше много добре.

  97. 97 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3673 Неутрално

    Официално държавните служители са по-добре платени от частният сектор. На практика е точно обратното ,щото масово се укриват доходи в частният сектор, докато в бюджетният сектор това не се прави.
    —цитат от коментар 94 на Мусаши


    Излиза, че дори и при занижените данъчни приходи заради недекларирани доходи в частния сектор, заплатите на държавните служители и привилегиите им превишават многократно тези частния сектор. Какви ли космически доходи ще се осигурят при държавните служители, ако делът на сивия сектор се свие? Или няма да има вече място от бюра в държавната администрация?
    Не искам да се заяждам, но не е нормално държавни служители (няма предвид "президент", "министър-председател" и "председател на НС") да получават РЗ равностойни на 20 и 30 средни РЗ за страната. Както и директори на държавни болници с 60-70к лв заплати!

    А електронното правителство отново ще се отдалечи в бъдещето!

  98. 98 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3673 Неутрално

    .... На много хора, които не си плащаха парното години наред, им опростиха дълговете. Примери - бол!
    —цитат от коментар 22 на bnm37477327


    Само че май става дума само за столични абонати? Направо са дразнещи сцените по ТВ-тата с плачещи пенсионерки, които не можели да си платят парното! Ами защо не покажат пенсии от прованса да реват, на фона на включени радиатори във всяка стая, че не могат да си платят тока, ! Да, ама в прованса това го няма, там направо им спират тока. Дори без предизвестие.

  99. 99 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    [quote#97:"pontius_glarus"][/quote]

    Това са някакви изключения.Масово заплатите в бюджетният сектор не са високи. Жена ми е учителка в елитна гимназия и получава 1500 лв на месец. Много ли ти се струват?Имам познати, които работят и за по 800 лв в бюджетната сфера.

  100. 100 Профил на Иван Илиев
    Иван Илиев
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Ей, " експертен"!
    Многознайко заблуден.
    Какво ще кажеш за моята КАРДИНАЛНА мисъл, която съм изказал, и написал в книгата си, още преди 30 години.
    Ей, многознайко НЕВЕЖ!
    МОЯТА МИСЪЛ е"Алфата и ОМЕГАТА" на цялото ни съществуване, спасение и оцеляване, като нация, народ и държава. А мисълта Ми е:
    ПАРИТЕ НА ЕДНА ДЪРЖАВА, ТРЯБВА ДА СА В НАРОДА, а НЕ в ПРАВИТЕЛСТВОТО! ( Иван Илиев).
    За целта е необходимо да се разработи система и да се реформира държавата и .......Конституцията.
    Ако никой нищо не прави -- Народът трябва да разреши дилемата по РЕВОЛЮЦИОНЕН ПЪТ с ..........ОРЪЖИЕ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK