ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
37.8%активност

Източник: Резултатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник", активността - на "Алфа Рисърч"

What about... САЩ?

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (171)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    И това в рубриката "Анализи?
    Сериозно ли?

    Иначе на автора системно много му се иска да е "оригинален" и системно не успява!

  2. 2 Профил на Зеленият кон
    Зеленият кон
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Вечна слава на 4 юли!

    Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2658 Весело

    Хубав текст, с леко просветителски характер. Очаквам руските тролове и тролки да реват като усурийски тигри.
    Честит 4-ти юли!

  4. 4 Профил на Мощ
    Мощ
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Разлики между Русия и САЩ могат да се намерят доста, но те към днешна дата са несъществени. Виж приките са друго нещо. Първо Русия е посткомунистическа държава, а САЩ са напът да се превърнат в неокомунистическа такава. Второ и Щатите и Русия си врат гагата във всички световни конфликти и водят войни с което печелят пари и влиянеи. И трето като всяка империя и тях им се вижда края, който обикновено идва от варварите. Русия ще бъде срината от средноазиатците, а САЩ от негри и латиноси (справка Бразилия).

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  5. 5 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1517 Весело

    "Така нареченият "whataboutism" "
    Отричането на "whataboutism"-а е другото наименование на лицемерието и двуличието... както казал попа..."не ме гледай какво правя, слушай ме какво ти говоря".
    Тъй като ме хванахте, че лъжа, аз ще ви обявя за всезнайковци, които нямат право да питат ... и това нещо му даваме термин.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  6. 6 Профил на aiv441115305
    aiv441115305
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Прекрасна статия! Само ако можеше повече българи да четат с широко отворени очи, а не през филтъра на руската пропаганда.

  7. 7 Профил на agi49370681
    agi49370681
    Рейтинг: 583 Весело

    Абе то и Римската империя е поддържала военни бази навсякъде по познатия и свят, за да пази търговията и благата на обществата, а не собствените си интереси.
    САЩ са по-добрия вариант от Китай и по добре те да са ни гоям брат и съюзник, но да ги рисуваш като ангели, които правят всичко за благото висше, а не за собствения си интерес е малко нагло.

  8. 8 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Стигнах дотам как САЩ се мешали навсякъде по света за благото на света и спрях ...... то бива платени глупо$ти, ама .....

  9. 9 Профил на Васик
    Васик
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    САЩ това, САЩ онова и накрая Абу Гариб

  10. 10 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    Господин Кънев, интересно, защо тази статия не я написахте преди президентските избори?!?!?!
    Защо не разяснихте тогава тези неща? Защо не казахте, скъпи сънародници, МИСЛЕТЕ?!?!?!
    Защо не я написахте и преди да бъде реализирана коалицията БСПДБ?

  11. 11 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1517 Весело

    "Всъщност - никоя от най-големите икономики след САЩ нямаше да е такава без достъпа до необятния американски пазар - Япония, Германия, Корея, по-късно Китай. "

    Ами вижте сега, то в една банда, като се присъединиш към шефа и приблиижените му, почва да остава добре и за теб. Грабите, храните се...пазите се от другите банди дето искат да контролират кварталите в града.
    Сега, дали да си останем присъединнени към най-силната банда в момента...ами не виждам да имаме избор ако искаме да не ни бият и да папкаме, това , че част от хората се опитват да търсят някакви етични аргументи и аргументи на справедливост си е техен проблем.
    Нещата в реалния свят на града не стоят така ... при бандите няма "whataboutism", защото или си с нашта банда или си с нож в гърлото ако те докопаме.
    В този смисъл авторът е напълно прав, макар че аргументите му са странни и неверни.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#9] от "Васик":

    За онези, които взривиха кулите - близнаци и подготвяха терористични актове
    Абу Гариб е "хотел"!!!

  13. 13 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1870 Весело

    Щом до фейсбук опряхте, сметай….

  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "На първо място, в САЩ властта произтича от народа, е на народа и е за народа."

    Така беше и при БКП!
    Ех тези американски другари!

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на g.y.okatova
    g.y.okatova
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Разлики между Русия и САЩ могат да се намерят доста, но те към днешна дата са несъществени. Виж приките са друго нещо. Първо Русия е посткомунистическа държава, а САЩ са напът да се превърнат в неокомунистическа такава. Второ и Щатите и Русия си врат гагата във всички световни конфликти и водят войни с което печелят пари и влиянеи. И трето като всяка империя и тях им се вижда края, който обикновено идва от варварите. Русия ще бъде срината от средноазиатците, а САЩ от негри и латиноси (справка Бразилия).
    —цитат от коментар 4 на Мощ


    ++++++++++++++++++

  16. 16 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "В Русия властта произтича от тесен елит, който или еволюционно я наследява помежду си или революционно е сменян от друг елит. Всеки нов вожд е средно над 10-15 години на престола и си отглежда свой кръг"

    Нима в САЩ не управляват няколко фамилии? Буш, Клинтън, Обама??
    В Русия поне не се е стигнало президент да са баща и син, а внукът да е кандидат. Пл
    с в Русия има повече партии в парламента, отколкото в парламента на САЩ.

    В Русия съм! В Русия съм!
  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "На второ място, външната политика на двете страни заради (1) преследва кардинално различни цели.'

    А доктрината Монро какво е???

    В Русия съм! В Русия съм!
  18. 18 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    В САЩ каквито и грепшки да се правят са поправими,народа в края на краищата има думата.В Русия е авторитарен режим,нещо повече там никога е нямало демокрация,сегашния путински режим е по тоталитарен от този на Брежнев дори.Всичко е сбъркано в Русия..

    shlshlshlshl
  19. 19 Профил на стига толкова
    стига толкова
    Рейтинг: 349 Весело

    Отдавна не бях се смяла толкова :-)

    Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа"
  20. 20 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Доста евтина пропаганда. Това, че Путин е диктатор, агресор и че руската политика е агресивна, нагла и безпардонна, не означава че тази на САЩ не е по-различна. Защото нахлуването на Русия в суверенни държави е също толкова незаконно, колкото и нахлуването на САЩ в суверенни държави.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  21. 21 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    Почти всички военни интервенции на САЩ са за сдържане на комунизма."
    Че кой е дал право на САЩ да сдържат комунизма? И да считат своята система за по-по-най???

    В Русия съм! В Русия съм!
  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Весело

    "Сега обърнете внимание - Всички по-големи войни от 1945 до 1989 г (края на комунизма) са следствие на агресия на някоя комунистическа или социалистическа държава, защото зад нея са СССР или Китай - които най-често са блокирали осъдителните резолюции на ООН.

    Такива са Корейската война (1950-1953), Виетнамската война (1963-1975), Арабската война с Израел (1973), Афганистанската война (1979-1992) и Първата иракска война (1990)."

    Виетнамската война е започната от Северен Виетнам, Китай или СССР!? Ти да видиш. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на
    Рейтинг: 1736 Весело

    Винаги съм имал чувството, че една огромна част от американофобите са такива, просто да се правят на интелигентни пред хората. Като някакви тинейджъри, които си мислят, че като мразят популярни неща, това ги прави интересни и оригинални.

  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "Също така - тяхната доктрина не допуска никоя държава да контролира своя континент - пак по същата причина."

    А доктрината Монро какво е? И кой контролира северна Америка???
    Аре стига глупости.

    В Русия съм! В Русия съм!
  25. 25 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Г-н Кънев - никой няма толкова заслуги за множенето на русофилите колкото вие - шепата платени драскачи от комунистическата номенклатура дето по такъв елементарен начин години наред ни представяте "либералната" корпокрация за американо/еврофилия и обявявайки всеки, който не бил възторгнат от него за русофил и путинист

  26. 26 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    В САЩ елитите са свързани с бизнеса. Знаят, че бизнес се прави с други хора. И знаят, че за да има трайна сделка, трябва и двете страни да са доволни или поне да не се чувстват съвсем прецакани. Затова съюзниците им по правило предпочитат да останат такива.

    В Русия елитите са свързани с йерархия - партийна, ченгеджийска и пр. И знаят, че за те слушат подчинените, трябва да им набиеш в главата "аз началник - ти дурак", "аз силен - ти слаб", "аз командвам - ти слушаш", "аз бия шамар - ти благодариш". Няма съюзници, има слуги, няма сделка, има подчинение.
    И после се чудят защо съюзници и сателити гледат да избягат при пръв удобен случай, а най-верните им приятели са като Еритрея, Судан и Венецуела - на другия край на света, на безопасно разстояние.

    "Видно е, че Русия ще спечели тази война". Румен Радев, 24.02.2022
  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "На четвърто място, САЩ подкрепят търговията с правила. "

    Чии правила обаче? Определяни от световния жандарм САЩ??
    Аре у лево!

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на Мария Янкова
    Мария Янкова
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Троловете налазиха. Интересно, защо са в неподходящия сайт?
    Свидетели сме на пагубното въздействие на Путинофилията в България. Никой трол не пише, защо защитава този режим.

  29. 29 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1517 Весело

    Отдавна не бях се смяла толкова :-)
    —цитат от коментар 19 на стига толкова


    Ами то като почне човек да пише по поръчка и хората почват да се смеят...

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  30. 30 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Чета, търкам очи и се опитам да осмсля написаното:
    Арабската война с Израел (1973) е заради СССР и Китай

    Невероятни сте с тези "анализи" и зорлем ставате за смях.

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "На пето място, за да поддържат световния ред, базиран на правила, свободната търговия "
    Само когато им изнася!
    Ако са застрашени тъехните икономически интереси в резулатат на същата тази свободна конкуренция и търговия и веднага се налагат санкции или се оказва сатрапия съответната държава.

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Любопитно

    "На шесто място, военните интервенции на САЩ не са свързани с присъединяване на територии или поробване на население - каквито са почти всички на Русия и Китай.

    Поради това САЩ имат съюзници на всички континенти, а Русия и Китай нямат - освен някоя авторитарна държава като Иран."

    За Русия съм съгласен, но за Китай? Кога за последните 100 години например Китай започна война за присъединяване на територии или поробване на население!?

    П.П. Питам от любопитство просто?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    " САЩ направиха много стратегически грешки - като решиха че могат да наложат своя модел по света"

    От никъде не следва, че американският тип "демокрация" е най-висшият модел във Вселената. Не знам откъде САЩ решиха, че е така?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Любопитно

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Прав си, ако това е исторически анализ, то определено е много слаб и неточен.

    +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    "И когато избухна войната в Украйна - всякакви съмнения, че САЩ е най-важният гарант на Свободата и демокрацията отпаднаха."

    Пълен абсурд! Къде бяха САЩ, когато се сменяше властта със сила в Киев през 2014г? Къуде бяха САЩ, когато украинските в;ласти воюваха срещу собственото си население в Донбас? Голам гарант, няма що!

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    Вечна слава на 4 юли!
    —цитат от коментар 2 на Зеленият кон


    Ще стане добър празник за освобождението на ЛНР, нали???

    В Русия съм! В Русия съм!
  37. 37 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    И Русия, и САЩ са империи, които защитават интересите си по целия свят. И двете се нуждаят от "вечен враг", нещо като Левски и ЦСКА са, скачени съдове (или поне бяха преди Китай). Само че използват различна стратегия. И аз винаги съм харесвал повече американската, докато не започнаха с либерастките глупости в последните 20-30 години. Ако САЩ се ръководеше от принципите на класическия либерализъм или умерения консерватизъм, светът щеше да е много различен - нямаше да е толкова радикално разделен идеологически, какъвто е днес. Авторът греши, защото в САЩ също управляват определени "елити", които си инсталират доверени хора по цял свят. И те гравитират най - вече около Демократическата партия, макар че ги има и при републиканците. Тамошните "умнокрасиви" технократи, корпократи и неолиберали. Те са в основата на повечето конфликти, които се случват в световен мащаб.

  38. 38 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Кога за последните 100 години например Китай започна война за присъединяване на територии или поробване на население!?
    —цитат от коментар 32 на Иво


    Превземането Тибет?

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    До коментар [#5] от "georgievb":

    тъй нареченият "whataboutism" е опит да се запушат иустите на критиката. Защото когато пропагандираш някакви правила и ценности, някакъв определен порядък, трябва ПЪРВО ТИ абсолютно безупречно да ги съблюдаваш!

    В Русия съм! В Русия съм!
  40. 40 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    Стигнах дотам как САЩ се мешали навсякъде по света за благото на света и спрях ...... то бива платени глупо$ти, ама .....
    —цитат от коментар 8 на Alex Ivanov


    Предаставяш ли си например Сорос ( не Байдън, щото той помни максимум до три секунди): събужда се Сорос сутринта и си мисли: Еййй, каква добрина да направя днес на някой по света?
    Хаха! Бе вие сериозно ли бе!!!

    В Русия съм! В Русия съм!
  41. 41 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#25] от "jazzdevil":

    Така е!

    Много пъти съм споделял един БЕЗСПОРЕН факт.

    Мнозина, вкл. и моя милост, мислехме, че по-тъпо нещо от соц-пропагандата няма, а се оказа, че жълтопаветната пропаганда е несравнимо по-тъпа от соц-пропагандата.

  42. 42 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    САЩ това, САЩ онова и накрая Абу Гариб
    —цитат от коментар 9 на Васик


    И един милион загинали цивилни в Ирак. Но техните животи нямат зназчение, да? Имат значение животите на 4-5000 украински граждани? СИгурно щото са бели европейци и са пълноправни хора или как?

    В Русия съм! В Русия съм!
  43. 43 Профил на efg05376884
    efg05376884
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Тибет? Северна Корея? Виетнам? Хонг-Конг? Тайван?

    До коментар [#32] от "Иво":

  44. 44 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    В САЩ каквито и грепшки да се правят са поправими,народа в края на краищата има думата.
    —цитат от коментар 18 на dfjftriktrcdt


    Ама като влезв в Капитолия да иска сметка и нещо се оказа извън закона тоя народ??

    В Русия съм! В Русия съм!
  45. 45 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Прекрасна статия! Само ако можеше повече българи да четат с широко отворени очи, а не през филтъра на руската пропаганда.
    —цитат от коментар 6 на aiv441115305


    Зависи на кой колко му плащат да чете и да пише.
    Ето една друга статия, за твоите широко отворени очи:

    https://trud.bg/милиони-плаща-америка-за-българия-на-мрежа-от-нпо-и-журналисти-за-политическа-пропаганда/?fbclid=IwAR26LFk09Lcanehi08kTDzDdy32d-xBiVKgoCh2DUNwrofj62ZPInTSlQIk

  46. 46 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 446 Неутрално

    "И когато избухна войната в Украйна - всякакви съмнения, че САЩ е най-важният гарант на Свободата и демокрацията отпаднаха.


    Днес и ние в България трябва да се надяваме, че помощта на САЩ и страните в НАТО за Украйна ще е достатъчна, за да не граничим пак с Русия в скоро време."

    Amen ... !

  47. 47 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Абе то и Римската империя е поддържала военни бази навсякъде по познатия и свят, за да пази търговията и благата на обществата, а не собствените си интереси. САЩ са по-добрия вариант от Китай и по добре те да са ни гоям брат и съюзник, но да ги рисуваш като ангели, които правят всичко за благото висше, а не за собствения си интерес е малко нагло.
    —цитат от коментар 7 на agi49370681


    Толкова може авторът. А и затова му плащат.

  48. 48 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    Г-н Кънев - никой няма толкова заслуги за множенето на русофилите колкото вие
    —цитат от коментар 25 на jazzdevil


    Така е! Аз съм жив пример! Бях чувал са Русия само от книжките, но след толкова повтаряне как е в Русия взех та грабнах раноцата и велосипеда и отидох за три месеца в Русия по трасето Москва - Новосибирск, да видя кое как е. И сега стана по-=лошо за русофобите, щото не могат да лъжат лесно - веднага мога да ги опровергая, включително със снимки и видеа от първо лице.
    Второ, от поне 20 години не бях пускал руска телевизия освен може би за парада на 9ти май и то един път на 3-4 години. А сега заради тоталната блокада на руските медии отварям редовно фиййда на РИА Новости, слушам военната сводка на руското министерстов на отбраната, сводките на Юрии подоляка, а след новините на БНТ пускам веднага новините на руския Канал 1.
    Е ТОВА ПОСТИГНАХТЕ!

    В Русия съм! В Русия съм!
  49. 49 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    Анализът е излишно дълъг. Достатъчно е да се сравнят държавите от сферата на влияние на Русия и САЩ. Веднага се вижда кой носи просперитет и кой разруха. Кажете ми една държава от Руската сфера на влияние която е прокопсала. Една единствена!
    На другия полюс са държави като Германия и Япония след втората сетовна ( ФРГ , не ГДР разбира се), по късно Южна Корея. Само че има уловка. САЩ предлагат възможности. Държавите могат да ги оползотворят. А могат и да си останат клоаки.

  50. 50 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    До коментар [#48] от "Веселин Дечев":

    ПовЕрвахме ти, трол.

  51. 51 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    В Русия елитите са свързани с йерархия - партийна, ченгеджийска и пр. И знаят, че за те слушат подчинените, трябва да им набиеш в главата "аз началник - ти дурак", "аз силен - ти слаб", "аз командвам - ти слушаш", "аз бия шамар - ти благодариш". Няма съюзници, има слуги, няма сделка, има подчинение.
    —цитат от коментар 26 на еспресо


    Не. Там просто се оусещат още останките от крепостническия манатлитет. И в Украйна е така - затова пътищата им са с вулканични кратери, щото няма значение как живее обикновения човек, той трябва да слуша и да се починява, началникът не му е длъжен.

    В Русия съм! В Русия съм!
  52. 52 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    В крайна сметка обаче всички ние трябва да разберем, че нито Русия, нито САЩ, дават и пет пари за българския интерес. Той си е лично наш да го защитаваме. Играта с "добрите" и "лошите" е за наивниците. Едните казват за другите, че са "империя на злото" и обратното... Не, не са. Това са суверенни империи, които защитават интересите си докрай. С цената на всичко. Включително и потъпкването на българския национален интерес. Затова и русофилитие, и русофобите трябва добре да се замислят, ако не са коне с капаци, дали да следват сляпо едната или другата пропаганда. Всъщност тези две групи преобладават в България. За огромно съжаление.

  53. 53 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    Троловете налазиха. Интересно, защо са в неподходящия сайт?
    —цитат от коментар 28 на Мария Янкова


    За да следим текушия ви дневен ред.
    И да ви се смеем докато си пием кафето.

    В Русия съм! В Русия съм!
  54. 54 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    [quote#44:"Веселин Дечев"][/quote]

    Това не беше целият народ,а една малка част от него,бъркаш понятието народ в истинския смисъл на думата.Масовост=народ..

    shlshlshlshl
  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Любопитно

    Превземането Тибет?
    —цитат от коментар 38 на Харвард


    Мерси за този пример. Проблемът тук е, че провинция Тибет е част от Китай в продължение на стотици години. Присъединен е за първи път към Китай през 13 век и династия Юен. И до началото на 20-ти век си е бил част от Китай. Тогава идва Синхайска революция (1911 - 1922 г.), тогава Китай става република. Но за съжаление скоро след това започва гражданска война в страната (Ера на местните военачалници), след нейния край започва втората гражданска война (между Гоминдана и ККП), след това започва японската военна агресия в Китай, след това ВСВ (когато Гоминдана и ККП се обединяват срещу японските агресори), след това идва края на ВСВ и края на мира между Гоминдана и ККП. И след като и тази война завършва с победната на ККП в страната настъпва мир. По време на тези вътрешни и външни сътресения в Китай (1911 -1951 г .) Тибет се отделя за кратко време от Китай, но през това време нито една друга държава не признава независимостта на Тибет. Затова и когато Китай си взима отново тази провинция през 1951 г. никоя държава не протестира особено.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Някъде към 3,74, не повече.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  57. 57 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2250 Весело

    Кога за последните 100 години например Китай започна война за присъединяване на територии или поробване на население!?
    —цитат от коментар 32 на Иво

    Превземането Тибет?
    —цитат от коментар 38 на Харвард


    Че той Тибет на практика няма история на самостоятелно съществуване за последните няколко хиляди години. Все е бил васален на Китай.

    В Русия съм! В Русия съм!
  58. 58 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Къде ни е реципрочния визов режим със САЩ??

  59. 59 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1187 Любопитно

    "В Русия властта произтича от тесен елит, който или еволюционно я наследява помежду си или революционно е сменян от друг елит. Всеки нов вожд е средно над 10-15 години на престола и си отглежда свой кръг"Нима в САЩ не управляват няколко фамилии? Буш, Клинтън, Обама??В Русия поне не се е стигнало президент да са баща и син, а внукът да е кандидат. Плс в Русия има повече партии в парламента, отколкото в парламента на САЩ.
    —цитат от коментар 16 на Веселин Дечев


    Затова ли преди няколко години руснаците си промениха конституцията, че иначе нямаше начин да си преизбират путин или той да се менка с Медведев на президентския "престол"?
    Колкото и партии да има в руския парламент, решенията в крайна сметка ги взема един бивш офицер от КГБ.

  60. 60 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3951 Любопитно

    До коментар [#1] от "selqnin":

    И това в рубриката "Анализи?Сериозно ли?Иначе на автора системно много му се иска да е "оригинален" и системно не успява!
    —цитат от коментар 1 на selqnin





    Чудя ти се, що не кандидатстваш за дописник в "Дневник"?! Сериозно?

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  61. 61 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4143 Весело

    Макар и с малък шанс за успех - ще се опитам да обясня на русофилите грандиозните разлики между САЩ и Русия на международната сцена.
    ========
    Автора като че ли е постигнал точно обратния ефект.....и войната в Украйна е най пресния пример в подкрепа на тезата..... Русия и САЩ са в скрита игра срещу потушаване на трети държави .....
    Причината....?
    Нито едната от двете нямат полза от една 45 милионна ,просперираща Украйна....

    Bukalemun
  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Любопитно

    Тибет? Северна Корея? Виетнам? Хонг-Конг? Тайван?До коментар [#32] от "Иво":
    —цитат от коментар 43 на efg05376884


    За Тибет вече обясних. За КНДР - кога тази страна е била нападана и поробвана от Китай!? Същото и за Виетнам!? Същото и за Хонг Конг, който беше окупиран от британците, след това става част от тяхната колония и през 1997 г. беше върнат на Китай!? Относно Тайван, кога китайците превзеха този остров!? Кога го поробиха!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    на крива ракета, космосът и е виновен... в случая с руснацие, САЩ им е виновна.
    САЩ са универсалното обяснение, що са мизерни

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  64. 64 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 81 Неутрално

    И това в рубриката "Анализи?Сериозно ли?Иначе на автора системно много му се иска да е "оригинален" и системно не успява!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    отдавна мина 16:00 Севда каза да си ходиш

    яж бахур...
  65. 65 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4143 Весело

    До коментар [#52] от "4okuto":

    В крайна сметка обаче всички ние трябва да разберем, че нито Русия, нито САЩ, дават и пет пари за българския интерес.
    =====
    Ха ха....:)
    Те за украинския ....не дават пет пари...ти си тръгнал да чакаш от тях , български...

    Bukalemun
  66. 66 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Разменете местата на САЩ и Русия м статията, и тя отново ще е в сила.
    С малка разлика - във военните бази.

    Два дебила это сила!
  67. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3452 Любопитно

    До коментар [#57] от "Веселин Дечев":

    Ти отиваш в другата крайност Веселине! Тибет има своята история преди да стане част от Китай (тоест преди 13-ти век). Има своите крале и кралства. Някой от тях водили войни срещу Китай и даже някои са завършили с победа за тибетците. Но след 13 век тибетското кралство просто спира да съществува като свободна и независима държава (кралство).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 68 Профил на venelingeologia
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    Днес е националния празник на САЩ!
    Честит празник!

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4143 Весело

    До коментар [#8] от "Alex Ivanov":

    Стигнах дотам как САЩ се мешали навсякъде по света за благото на света и спрях ...... то бива платени глупо$ти, ама .....
    =======
    Ха ха....:).... Що бе...?
    Не виждаш ли как в момента Украйна цъфти и процъфтява.....

    Bukalemun
  71. 71 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#25] от "jazzdevil":

    в наше време, много българи са били и в Щатите, и въобще на Запад, и знаят добре кое как. А аз все си мисля, че аудиторията тук в Дневник е ужким по-интелигентна и начетена от другаде. Е, тогава моля ви, не допускайте такива елементарни пасквилчета като това писание от г-н Евгенииииий. Ако това го прочетеше някой от американското посолство, щеше да се засмее. А ако го видят от Фондация за Америка, ще се замислят най-сетне на кого и защо аджеба раздават толкова пари... Така само вредите на Америка, г-н Кънев. Почвам да се чудя кое университетче ви е дало степента и дали са ви проверявали дисертацийката за плагиатстване !?

  72. 72 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#55] от "Иво":

    Не бях задълбавал толкова в историята на Тибет. Имах по-скоро впечатления от един холивудски филм. (да, знам колко ужасно звучи)
    Сега ще се заровя по-надълбоко. Благодаря!

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  73. 73 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    До коментар [#65] от "eti mehter":

    Мисленето ти опира до балканското: Акъл не ща, пари ми дай!

  74. 74 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Разлики между Русия и САЩ могат да се намерят доста, но те към днешна дата са несъществени. Виж приките са друго нещо. Първо Русия е посткомунистическа държава, а САЩ са напът да се превърнат в неокомунистическа такава. Второ и Щатите и Русия си врат гагата във всички световни конфликти и водят войни с което печелят пари и влиянеи. И трето като всяка империя и тях им се вижда края, който обикновено идва от варварите. Русия ще бъде срината от средноазиатците, а САЩ от негри и латиноси (справка Бразилия).
    —цитат от коментар 4 на Мощ


    Абсолютно вярно. Само да добавя - Китай ще помогнат за сриването на САЩ.

  75. 75 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4143 Неутрално

    До коментар [#73] от "pontius_glarus":

    Възможно е....
    Не отричам че съм балкански субект...

    Bukalemun
  76. 76 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    До коментар [#34] от "Иво":

    Иво, днес е националният празник на САЩ, Денят на Незавимостта, на който 1776 година делегатите на 13-те тогавашни щата приемат предложената от Континенталния Конгрес Конституция и обявяват съюза за независим.
    Да отбележим това като един важен момент в развитието на демокрацията, а статийки много :-)

  77. 77 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    САЩ и световен жандарм и дерибей!

    Judjuk
  78. 78 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    До коментар [#73] от "pontius_glarus":Възможно е....Не отричам че съм балкански субект...
    —цитат от коментар 75 на eti mehter


    Което не пречи да не акцентираш върху балканското.

  79. 79 Профил на Славе Сергиев
    Славе Сергиев
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Чул от някъде “уотабаутизъм” и тичка и той да впечатлява. Но да оставим дразнещите , папагалски “оригинализми”. По същество, основателните критики към престъпленията и безобразията извършвани от Русия са базирани на един код, на едни цености, които важат за всички. Т.е. ако наистина осъждането е от гледна точка на тези хуманистични ценности, тогава в обекта на критиката попадат всички търнговци на насилие и терор - Хизбула, САЩ, Русия, Китай, Турция, Израел, С. Арабия и т.н. Просто критиката към Русия сега , напълно справедливо, трябва да е най-силна поради елементарния факт че престъплението тече в момента. Но да ни се пишат тук неистини и мазни гъзоблищини е обидно и жалко.

  80. 80 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4143 Любопитно

    До коментар [#76] от "daskal1":

    днес е националният празник на САЩ, Денят на Незавимостта,
    ======
    Аааааа, честито тогава....!
    Поздрави на всички поданици на държавата с кодовото наименование "САЩ".....

    А с паметниците докъде стигнахте..?
    Продължавате ли да ги чупите или модата отмина...?

    Bukalemun
  81. 81 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#34] от "Иво":Иво, днес е националният празник на САЩ, Денят на Незавимостта, на който 1776 година делегатите на 13-те тогавашни щата приемат предложената от Континенталния Конгрес Конституция и обявяват съюза за независим. Да отбележим това като един важен момент в развитието на демокрацията, а статийки много :-)
    —цитат от коментар 76 на daskal1


    Авторът е пропуснал (без да иска!!!!) един важен детайл!

    Прилагам следното доказателство!

    Екатерина Великая и американская революция
    Арик Бураковски
    Посольство США в России

    В День независимости, который отмечается 4 июля, американцы вспоминают историю своей страны, образованной в 1776 году. Война за независимость началась более чем за год до подписания Декларации независимости и продолжалась свыше восьми лет. Она унесла десятки тысяч жизней. В этот период в мире доминирующую роль играли такие великие державы, как Великобритания, Франция, Российская империя и Османская империя. Многие люди, даже страстные любители истории, не знают, что Российская империя сыграла важную, хотя и косвенную, роль в завоевании Америкой независимости.
    ...
    Таким образом, Екатерина Великая внесла косвенный, хотя и весьма важный вклад в борьбу Америки за независимость. Надеясь, что Соединённые Штаты добьются независимости от Великобритании, Екатерина II обеспечивала американских колонистов всем, чем могла, за исключением одного – Россия не вступила в войну на их стороне. Хотя пламя войны за независимость зажгли американские патриоты, именно Россия помогала подпитывать их целеустремлённость и стойкость, что сыграло важнейшую роль в их победе над войсками британцев и лоялистов. К тому моменту, когда Соединённые Штаты получили независимость, они уже создали прочную основу для торговли, дипломатических отношений и дружбы с Россией.

    https://embassy-voices.livejournal.com/74968.html

  82. 82 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    До 77:"Judjuk"...САЩ и световен жандарм и дерибей!..."

    Светът има нужда от световен жандарм. В противен случай световната търговия мигновено ще секне от руски, китайски, ирански и сомалийски разбойници.

  83. 83 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#81] от "Аскет":

    вж в този смисъл и

    https://www.youtube.com/watch?v=9vjnyrWOUEI

    Есть мнение, что в песне присутствует ложное приписывание Екатерине II факта продажи Аляски (Аляска была продана в 1867 году, когда императором был Александр II), но на самом деле в песне Екатерину II упоминают не потому, что она якобы продала Аляску, а потому, что она поддержала независимость США от Англии

  84. 84 Профил на Активист
    Активист
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Отново чудесен коментар от Евгений Кънев!

  85. 85 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3285 Весело

    До коментар [#80] от "eti mehter":

    При мен не чупят паметници, но май модата наистина отмина. Инфлацията ще коригира доста виждания.
    Аз лично днес ще си почивам, ще се съберем с приятелско семейство, ще го отбележим с приятен разговор, хапване, по някоя биричка около басейна, и ще оставим съседите да се надпреварват с фойерверките (някои са доста сериозни в това отношение и се състезават с градската служба) :-)

  86. 86 Профил на Славе Сергиев
    Славе Сергиев
    Рейтинг: 10 Неутрално

    А и малко за САЩ, за да не ги пропуснем на рождения им ден. Величието на САЩ не е в реализирането на демокрацията като такава или че е боорец за мир. Трябва да си не просто недъхан и политически превъзбуден като пернишки абитуриент да твърдиш подобни нелепости, а и трябва да си неук и активно безполезен. Величието е в амбициите на светлите американски умове да създадат, запишат и проповадват хуманитарни цености. Амбцията да еволюират и да продължават борбата за човешко достойнство, но тази борба не е между Руция и САЩ. Това е нашата борба срещу силите на мракобесието на родна и чужда почва.

  87. 87 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3740 Неутрално

    на този чичо никога не успявам да дочета писаниците докрай, даже и по-кратките статуси. все се разсейвам нещо, иначе със заглавия като за цяла книга лови

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  88. 88 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3285 Весело

    До коментар [#77] от "Judjuk":

    За малко да се пошегувам с вас, но ако "жандарм" значи "пазещ реда и спокойствието на гражданите", то съм съгласен.
    За "дерибей" не зная какво точно разбирате употребявайки тази дума. В българското Уики има две обяснения, едното историческо, другото не особено хуманна легенда за фамилията "Дерибеев"
    https://bg.wiktionary.org/wiki/деребей

  89. 89 Профил на Славе Сергиев
    Славе Сергиев
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#71] от "bistr":
    Абсолютно.

  90. 90 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Евгени, гледай си АйПиОтата, мърджърите, акуизишъните и финансите, надявам се с тях да изкарваш пари, защото другият вариант е от тях да не капе нищо, а да си се отдал на здрава "анализаторска" проституция. Водиш се интелигентен човек, а пишеш глупости все едно си трол на заплата, надявам се някой нов стажант в кантората ти да е надраскал тоя бълвоч.

  91. 91 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Всяка Велика сила гледа преди всичко собственият си интерес - икономически и геополитически. А за да има мир в засегнатите територии - има и от тоягата и от моркова. Никой не пролива кръвта на собствените си войници за да е добре на някоя чужда държава. Винаги е нещо за нещо. Да се идеализира някой е детинско.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  92. 92 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3285 Любопитно

    До коментар [#81] от "Аскет":

    Нека разширим тогава малко историята с участието на Полша в тези процеси.
    В САЩ идват да участват във войната за независимост двама полски генерали, Тадеуш Костюшко и Казимир Пулавски, и двамата национални герои на САЩ. Казимир Пулавски е известен като "бащата на американската кавалерия". А Тадеуш Костюшко, след успешна дейност в Америка, се връща в Полша и участва в борбата за независимост срещу руската империя 1791, даже предлага нова Конституция на Полша повлияна от американската. За съжаление след третото разкъсване (Розбиори) на Полша от руската империя и съюзниците и през 1795 година тази конституция не е могла да просъществува през следващите 123 години.

  93. 93 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3285 Любопитно

    Писах за полските генерали, но не по малка роля за успеха на Американската независимост и революцията има един полски евреин, Хаим Соломон. Арестуван два пъти от британците като шпионин, но пускан поради липса на доказателства, той събира 650 хиляди долара за Континенталната Армия, днес равни на 9.4 милиарда долара.
    Сърцат човек и добър финансистс, останал в историята.

  94. 94 Профил на cxn421127689
    cxn421127689
    Рейтинг: 509 Неутрално

    [quote#55:"Иво"][/quote]

    Само дето тая династия Юан са монголите. Които избиват милиони китайци.Все едно османците да са превзели някоя територия и да я обявим за българска,щото е била част от Османската империя.

  95. 95 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Разбира се, че авторът принципно е прав, което не пречи изложението му да е слабо. Просто няма система в материала - има едно казуистично изброяване на следствия от системата на САЩ (демокрация), е в основата на всичко това. По този начин, както е стигнал до "девето" мисля, може да стигне и до "деветнадесето", а на всяко едно от тях злите рашистки езици винаги могат да контрират: "Да, ама ...".

    Никоя голяма световна сила няма да дойде тук без на първо място да калкулира своя интерес. Но това съвсем не значи, че ефектите за нас са еднакви - и преди, и в бъдеще.
    Истината е, че преди повече от 250 години САЩ избират да градят демокрация. За зла участ, Русия няма никакъв шанс за нещо подобно. Вземете историята на Русия и намерете поне 25 г. от последните 250 г. да са се радвали на демокрация. И след това сравнение си задайте простичкия въпрос: коя от двете страни какво е в състояние да донесе тук със себе си.

    Във всеки случай, едва онзи ден за пръв път от 30 г. видях Румката Овчаров да не е нагло самодоволен пред екрана. Значи разлика може да се постигне - да му се резнат енергийните кинти. Нищо, че се е награбил за 4 поколения напред.

  96. 96 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Разликата е че даже трейлър трашът има вътрвшна тоалетна и асфалт около трейлъра

  97. 97 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    С оглед факта, че изборите в САЩ се печелят от онзи с по-богати поддръжници, смея да твърдя, че демокрацията е леко изкривена (не само там), но приемам, че са значително по-свободна държава от Русия. Като говорим за налагане на волята си го правят по-доста по-цивилизован начин, но нека не се залъгваме. Това че замазаха гафа със заплахата как ще ни санкционират ако не се съгласим с Македония за ЕС, не означава, че не го мислят и не действат по този начин. Да, определено си харесвам идеята, че хората изказват желанието си на избори. Онова, което не харесвам обаче са крайностите, а в момента виждам риторика и емоции от най-източна към най-западна идеология, а в същност липсва обективно уточнение кое е нашия интерес.

  98. 98 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3684 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Не, whatidiotism целии... къде да е.
    Стига отклонение да е.

    Кат Русия нема втора.
    Факт.

    Ако имате съмнение, че е в задно положение,
    "А какво ще кажеш за САЩ?" веднага вдига нивото
    до правилен уровен.

    "Почти навсякъде в нета, стане ли колчем дума за прегрешение на Русия,
    веднага следва ответ: "А какво ще кажеш за САЩ?"

    Така нареченият "whataboutism" (А какво за... - бел. ред.)."

  99. 99 Профил на eschersketch
    eschersketch
    Рейтинг: 163 Неутрално

    Червените Кхмери са комунистическото управление на Камбоджа. Когато идват на власт те изпълняват тяхната идея за Година Нула. Новото начало на света. Градовете, знак на буржоазната власт, са опразнени от всякакво население освен управляващите. Когато отиват в провинцията да орат нивите, всеки с каквото и да е образование, който дори и носи очила е убит. Поради липсата на патрони създадена от тоталния икономически колапс, потърпевшите на постоянните чистки от 1970 до 1973 са били принудени да изкопават сами гроботе си докато умират от глад. В резултат на Годината Нула умират в рамките на три години 1.7 милиона души при население от 7.8 милиона души, 25% от хората в държавата.

    Кои са правителствата които признават първи това комунистическо управление? Щатския департамент при Рейгън и министерството на външните работи на Маргарет Тачър. Дори когато Червените Кхмери са отстранени от властта след като техните окаяни войски губят война срещу Виетнам, Щатите и Великобритания продължават да подкрепят това управление, и отказват да позволят то да не представлява Камбоджа в ООН.

    Това е най-човеконенавиждащото правителство което САЩ някога са подкрепили, извършителите на най-ужасния геноцид в световната история спрямо числата хора с които са си имали работа. Но от Ирак до Либия, далеч не е последното. Авторът усеща че сега, малко по малко, САЩ си обират пешкира за това и никакво количество лъжи няма да предпазят тези които му плащат хонорора от последствията.

  100. 100 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3684 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Антимарксистка доктрина, Весчо.

    Запиши си което не пише във вашите "Ръчник
    за агитатора":

    Марксизмът е фашизъм.
    Най-пропагадната и пропагандно-ефективна разновидност.

    До коментар [#24] от "Веселин Дечев":

    "Също така - тяхната доктрина не допуска никоя държава да контролира своя континент - пак по същата причина."

    А доктрината Монро какво е?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK