Какъв край? 20 години след 94-та ние сме в същото положение - слаб парламент, крайно разделен, беснеещи мутри по улиците, които газят и убиват, служби, полиция и администрация безкрайно пропити от хора на новия Тато - Боко, които всеки ден яростно се борят всячески, повсевместно, да запазят корупционните си схеми и заграбеното си богатство. Прехода ще свърши тогава, когато в обществото има ясен консенсус, че правилата и законите трябва да се спазват, а корупцията да не се толерира. Ерго, прехода ще свърши, когато бъде реформирана прокуратурата, полицията и службите.
Преходът няма да си отиде с Русия. Преходът няма да си отиде никога, защото в едно контролирано и неявно разделено на касти общество, изтъкано от социална несправедливост, преходът е едно постоянно състояние, а целта му - една илюзия, заслепяваща масите. Нещо като комунистическото "Светло Бъдеще".
Главите на сума ти български интелигенти бият на кухо с един-единствен ек: "великата руска култура, гениалната руска култура". ======== Привлича ме руската култура... Понякога я убожавам... И нека главата ми бие на кухо(според някои).....
Преходът от планова към пазарна икономика е осъществен. Има функциониращи частни банки отдавна, няма партия оспорваща частната инициатива и собственост. Съответно и преходът, както и първоначалното натрупване на капитала отдавна са приключили. Не са приключили модернизацията на обществото ни, въвеждането на дадени правови рамки, които биха осигурили по-равен старт и повече възможности за пропусналите да натрупат крупни капитали в първите години след 10.XI. Не само в България, навсякъде - Който плаща, поръчва музиката. Целокупният български народ е желаел жарко капитализъм и го е получил, макар и в нашенския му вариант.
Ако в България имаше истинска наука "социология" която да изследва и идентифицира групи, нагласи и взаимодействия в обществото, а не да прави електорални проучвания преди избори, много интересни неща могат да излязат. Щеше да лъсне как се е появила нео-бекапейска номенклатурна прослойка с неписани привилегии и възможности. Как едно 60% от населението пребивава в ментален и материален идиотизъм, как нивата на доверие между хората са изключително ниски и как процъфтяват предмодерните (средновековни) форми на отношенията.
Прав си....! Този път си наистина прав... Така наречения *преход"....е онова нормално от което мнозина бягат. Илюзията че има някакъв преход живее с надеждата за някакви други модели ... Няма такива..... Сиренето е навсякъде с пари....а на червен светофар трябва да се спре .... докато не светне зеленото...
Ще иде на...? Имаме президент БСПар и електорат който харесва повече Русия от ЕС/Америка. Поне още 30 години ще си караме на опашката на цивилизования свят и той ще ни търпи само заради хубавото ни геополитическо положение.
Заклинания. Всички употребяват думата ПРЕХОД както им изнася. За едни завърши, когато държавната собственост в икономиката падна под 50%. После просто казаха, че не може вечно да сме в преход, стигнали сме до ЕС и НАТО - край! Другата идея беше, че преходът е свършил, когато в България започне да се живее добре. Пак излезе, че за някои преходът е свършил, а други ще си умрат в преход. И сега - ново двайсет!
Преходът не е нормалност, нито целта му. Целта му е примирение със статуквото, в което всеки заема отреденото му от системата място и се сраства с него. Без да мрънка. Контролирано и неофеодално общество, чийто произход е престъпен, но легализиран. Пред масите тази цел обаче се обрисува в меки, пастелни краски, като "нормалност".
Главите на сума ти български интелигенти бият на кухо с един-единствен ек: "великата руска култура, гениалната руска култура".========Привлича ме руската култура...Понякога я убожавам...И нека главата ми бие на кухо(според някои).....
Миленчо, чети турските класици. И те като руските и съветските са прогонени от родината си. От комунисти и ислямисти...
“Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
Елиф Шафак немога да я чета....:) Почна ли да я чета ....се сещам за отминалите комсомолски времена .... Не я четат и около 99% от хората в Анадола....:) Направил съм отделно проучване по тоя въпрос... Бъди сигурен....:)
До коментар [#11] от "Deputat 241":Елиф Шафак немога да я чета....:)Почна ли да я чета ....се сещам за отминалите комсомолски времена ....Не я четат и около 99% от хората в Анадола....:)Направил съм отделно проучване по тоя въпрос...Бъди сигурен....:)
„И сега ще бъде необходимо огромно интелектуално усилие за да ...”
Било е през 1990 г. Бях пристигнал вече в ЛА. Една вечер чух майка ми да произнася горните думи. Споделяше с баща ми, че ги е чула по телевизора от някакъв журналист или коментатор, на когото името не помня. Също така не помня и точното продължение на изречението, но смисълът му беше, че падането на комунизма в Източна Европа е само една стъпка към демократизирането ѝ. Много по-голям проблем човекът е виждал в интелектуалния напън, който ни предстои (за да сме в състояние да осъзнаем същността и характера на промените, които ни предстоят. Както и нашата вътрешна убеденост за смисъла и нуждата от тях, а не просто да подражаваме). Какви точно думи по-нататък си размениха родителите ми не помня, но помня как много се зачудих откъде-накъде ще е необходимо „интелектуално усилие”. Всякакво друго усилие по бих го възприел за уместно, но баш „интелектуално” хич не ми се връзваше. Толкова извадено от смисъл ми се видя изречението, че се е врязало в съзнанието ми за да го запомня чак до днес. Е, усилието май още не сме го и зафащали, а вече ми се струва не само огромно, ами комай и невъзможно за нашия народ. За нашто поколение това е сигурно, за в бъдеще незнам. А дано, ама надали.
27 мар 2015 -------------- И колко дълбоко е познавал и разбирал действителността и процесите в източна Европа онзи американец.
11 сеп 2019
-------------------------- Огромното интелектуално усилие – ”И така, ден след ден, малко по малко, ще прозрем простата истина, че …”
И така, ден след ден, малко по малко, ще прозрем простата истина, че държавата ни е това, което сме ние. И ако не ни харесва държавата, то това означава, че ние не се харесваме. И ако искаме да я променим към по-добро, то това означава, че НИЕ трябва да се променим. Към по-добро. Накрая ще стигнем и до библейския въпрос на въпросите - кое е добро и какво е зло.
Великолепен мислител....! Един от големите хора на 20 век.... Но за съжаление само толкова..... Aziz Nesin не успя да разгадае неочакваните кодове на бъдещето ни... В творбите си продължаваше да държи нас своето.....и естествено загуби битката.... Лично аз ги уважавам като персона на обективната мисъл....но човека остана до края на живота си в борбата срещу "вятърните мелници"...
Прехода може би ще приключи с последното поколение, живяло по времето на "развития социализъм" . Голяма част от избирателите на двете стари "евроатлантическо ориентирани" партии нямат мнение дори и за войната в Украйна - каквото каже вожда това е - за какво приключване може да говорим. Прехода се осъществява с формиране на гражданско съзнание и общество.
Може да ви прозвучи еретично, но по времето на тато, далаверите си вървяха също както сега. Съдебната система - и тя (прочетете за стогодишния далавераджия). Май разликата от тогава и сега е само в количеството банани. Количеството справедливост не се е променило.
Отдавна трябваше да е свършил, както в останалите източноевропейски държави. Но ние не сме нормална държава, няма и нормален народ. Ние не можахме да се спасим от създадените от комунизма мафиоти, олигарси,ДС и руски агенти.
" "Българският преход ще свърши тогава, когато свърши руското влияние в България". С изгонването на 70-те "братушки" от правителството на Кирил Петков всъщност постигаме точно това - поставяме края на прехода."
Те такива умници като тебе като закрият държавата и заговорят на турски наистина ще приключат и прехода и държавата ни и съществуването ни като народ което дължим на Русия!
"Разбира се, има още работа. Учебниците по история продължават да звучат така, сякаш са писани в Москва, в Азиатския отдел. В София (не само) улици и булеварди, площади и паметници напомнят ли, напомнят за сервилниченето ни пред Русия"
Тази работа е най-трудната , защо руската пета колона в България е вкопана във всички нива на всички власти. България се нуждае от дерусификация, не само от десъветизация. Трябва да се премахнат не само съветските , но и руските паметници. Трябва да се преименуват може би стотици улици , площади , населени места, обществени заведения , носещи имената на руснаци, участвали в окупацията на българските земи. Трябва да се напишат учебници, които да отхвърлят руската гледна точка на нашата история, трябва да престанат да се изучават писатели русофили, превърнали творчеството си в руска пропаганда. Ако това не се свърши , мъчителния преход на България ще продължи. България се нуждае от културна революция.
"В София (не само) улици и булеварди, площади и паметници напомнят ли, напомнят за сервилниченето ни пред Русия (това констатират през 1944 г. англичани и американци)"
Русификацията на България започва не от 1944 г., а по времето на Фердинанд веднага след убийството на Стамболов. По негово време се монтира паметника на руския самодържец Александър втори пред сградата на българския парламент, взема се решение да се строи катедрален храм , който да носи името на руски светец, главните централни улици на София получават имената на руснаци , изгражда се руския паметник и руската църква. Фердиданд е бил изцяло зависим от руския цар и е провеждал руската завоевателна политика на Балканите в ущърб на интересите на България. Тази политика на Фердиданд довежда до първата национална катастрофа за България.
България е единствената страна в Източна Европа, в която "перестройката", така както бе замислена от Кремъл, успя... Няма едър капиталист днес, който да не е свързан с "бившата"ДС ...
"Идва ли краят на Прехода" .................. Партията е на власт, а аФтора говори за преход. Та ние сме още в позата на снишаване, чакайки да отмине бурята. След това требе да запичнем с преустройството. Да повторим Виденовата зима. Да минат 25 г. от Радевата зима и чак тогава да си задаваме този въпрос.
Нещата започват да си идват по местата ! АДФИ с чисто ново ръководство на Промяната съобщава , но "Дневник " - не : АДФИ не откри никакви нарушения при строителството на „Хемус“ Глория Христова 5-6 minutes АДФИ не откри никакви нарушения при строителството на „Хемус“ Министри от две служебни правителства и един редовен кабинет твърдяха, че има множество нарушения и корупционни практики
АДФИ не откри никакви нарушения при строителството на „Хемус“
Снимка: Красимир Свраков
18:18 08.07.2022 2843 ~ 3 мин. четене
Въпреки всичките разкрития на служебните правителства от миналата година и на кабинета „Петков“ през тази – за корупционни практики при строителството на автомагистрала „Хемус“ и милиони раздадени авансово – Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) не открива абсолютно никакви нередности при договорите за строителство на участъците 7, 8 и 9 от аутобана.
Въпросните участъци се простират по трасето между пътя I-5 Русе – Велико Търново до п.в. Буховци – юг. Дължината им е 88.9 км.
В доклад на АДФИ за приключили финансови инспекции, извършвани в периода януари – края на март 2022 г., фигурира проверка на договора за строителство на въпросните три участъка от аутобана. Той е сключен през декември 2019 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и държавното дружество „Автомагистрали“. Финансовата инспекция е трябвало да направи проверка за законосъобразността на договора и да даде отговори дали реално е имало превъзлагане на дейности, спазени ли са нормативните разпоредби за такова превъзлагане и дали е установено завишаване на цените на поръчката.
Противно на очакванията и на твърденията на властта от миналата година, че държавното дружество „Автомагистрали“ е превъзлагало дейностите на трети фирми под формата на договори за доставка на материали и наем на техника, АДФИ не открива нарушения. Проверени са 33 договора на стойност над 2.3 млрд. лв.
Стойността на договора за строителството на въпросните три участъка е над 1.1 млрд. лв. без ДДС. Финансирането е подсигурено от държавния бюджет, след като преди сключването му Министерският съвет отпуска 1.3 млрд. лв. именно за строителството на трите участъка, както и на този от Боаза до връзката с пътя Русе – Велико Търново.
До избора на „Автомагистрали“ за изпълнител на обектите се стига, след като АПИ сключва договора на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от ЗОП, т.е. по изключение, приложимо за държавните възложители. МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.
През 2021 г. бившият служебен министър Виолета Комитова откри множество нарушения при строителството на аутобана. Те бяха свързани с това, че въпреки че голяма част от участъците нямат нужните документи за започване на строителството (отчуждения, ПУП, ОВОС), фирмите, на които „Автомагистрали“ е превъзложило дейностите по т.нар. инхаус процедури, са получили огромни аванси.
При проверка на аутобана през юни 2021, Комитова заяви, че са изплатени 71% от парите, а са завършени едва 4% от проекта, като реално се строи само на първите три участъка от магистралата.
Потвърждение, че фирми са получавали огромни аванси, дойде и през ноември миналата година. Тогава вътрешният министър Бойко Рашков изнесе информация за престъпна схема при строителството на участък 5. Именно тогава ГДНП даде пълна информация на фирмите с договори за доставка на материали и наем на техника, както и за взетите аванси.
Зa лoт 7 oбщaтa paзплaтeнa cyмa e 220 млн. лв. „Гpoмa xoлд“ e пoлyчилa aвaнc oт 130 млн. лв., a „Eвpoпeйcĸи пътищa“ – 48 млн. лв. Зa лoт 8 oт oбщaтa paзплaтeнa cyмa oт 131 млн. лв., фиpмaтa „Битyминa“ e пoлyчилa aвaнcoвo 82.8 млн. лв, a „Xидpocтpoй“ – 48.8 млн. лв. Зa лoт 9 paзплaтeнaтa cyмa e 42 млн. лв. Фиpмитe „Πътинжeнepинг“ и „Πътинжeнepcтpoй“ ca пoлyчили aвaнcoвo cъoтвeтнo 15 млн. и 26 млн. лв.
Сега обаче АДФИ не намира нарушения за авансово платените суми, въпреки нестартиралото строителство на въпросните участъци.
Най-пресният случай, който отново вътрешният министър в оставка Бойко Рашков изнесе, бе само преди месец. Тогава той заяви, че парите от строителството на участъците 7, 8 и 9 са били използвани за закупуването на луксозни имоти и преводи на суми в сметки в Обединените Арабски Емирства. Министърът в оставка отново напомни, че за лотовете дори няма отчуждени имоти, няма и ПУП, но въпреки това общо са разплатени 400 млн. лв.
Припомняме, че именно заради порочната практика на инхаус възлагането, регионалният министър в оставка Гроздан Караджов имаше идея Народното събрание да узакони "незаконните" договорите на строителните фирми, така че те да станат реалните изпълнители на строителството на аутобана, за да може да носят отговорност и за качеството м
Въвеждането на понятието "преход" в българския политически речник беше направено от взелите властта в БКП, а от там и в България, номенклатурни звезди, които наивно си мислеха, че ще могат да се задържат на власт. Убийството на Луканов им показа къде им е мястото - в миманса. Властта беше взета от мародерстващи бивши служители от специалните служби, които изграждаха своите мрежи така, че хем да не дразнят победителите в Студената война, хем да им покажат кой командва в България. Победителите малко ги интересуваше има ли или няма преход - така се появи Симеон, така беше лансиран сикажийския палаш. Пропуснатият момент за България беше, че всички извън горепосочените също говореха за някакъв преход. Трябваше да се говори и действа за възстановяването на българската държавност, загубена след съветската окупация от 1944. Това, че никой от основните уж некомунистически играчи не го направи показва, че мародерите и уж реформаторите са вървели ръка за ръка.
Нека да не съм прав, но като по-стар милениъл, израстнал през 90-те, не съм много обнадежден за по-младите от мен на 20-25. При разлика само от 10-15 години се чувствам като от друга планета културно. Всеки втори е татуиран от краката до главата, страдат от всевъзможни мании и екзалтации, липсва им каквато и да е памет или историческо съзнание. Нищо подобно с мен през 2005, когато до полунощ съм четял статии за програмиране и съм експериментирал.
България е единствената страна в Източна Европа, в която "перестройката", така както бе замислена от Кремъл, успя... Няма едър капиталист днес, който да не е свързан с "бившата"ДС ...
Хубавото е, че все пак икономиката ни не зависи много от едрите капиталисти. А и западните компании ги поизбутаха, но за някаква голяма изненада и те се държат така.
Многото малки и средни предприятия реално движат икономиката. Ясно е, че и от големите зависим но те не са структуроопределящи както е модерно да се казва. :)
Много правилни разсъждения. Руското влияние трябва да се премахне не защото е руско, а защото е тоталитарно, комунистическо, империалистическо и т.н. Винаги защитници на тоталитарното управление са били хора, които са неспособни да се борят за интересите си в една прозрачна конкурентна среда, а са свикнали, или най-вече научени, някой друг да им решава проблемите - някой да се "грижи" за тях, да ги "храни" в буквален и преносен смисъл.
Съвършено точна диагностика: с прекъсването на руското влияние върху българската политика и енергетика ще се открие възможност депутатите да станат отговорни към собствения си народ, а изпълнителната власт да търси наистина най-добрите решения в икономиката. Досега доминираше съборажението - щом е за Русия, значи е добро за България. Това тотално изкриви представната за патриотизъм и национален интерес.
Като гледам Унгария, че и Полша, краят на прехода не е в ЕС, а в националната държава, каквито са САЩ, Китай, Индия, Иран, Турция, Индонезия, Бразилия, ЮАР, Аржентина, Саудитска Арабия, Пакистан, че и Англия.
В най-общ план отсъствието или присъствието на Русия в Б-ия бележат жалоните на коренно изменение в обществено-политическия живот в страната.В исторически план оттеглянето на руските дипломати, заедно с императорския пратеник ген. Каулбарс в края на 1886г. ,бележи края на идологемата "без Русия не можем" и начало на свободно проспериращо развитие през времето на Стамболов. Обратно с руската окупация през 1944г. започва ерата на силна зависимост от Русия-СССР до днес. Видим ли гърбът на Русия, както пише авторът, започва период на независима европейска Б-ия.
Великолепен преглед на поредицата отчаяни опити да се еманципираме от Мордор. И най-доброто в него е, че ни дава надежда описвайки стратегията и агонията на пропутинските пепелянки, КГБ и цялата им допотопна мисъл за световен ред.
Имам тревожно предчувствие, че утихналите, след падането на правителството, Радев, Борисов, ДПС-доносниците, чалгаджиите, комунисти на Нинова, Копейкин, ще се опитат да върнат изгонените путлеристки рашисти, закопавайки България и ликвидирайки дори илюзията за "преход".
Пример - САМАРСКОТО ЗНАМЕ (на снимката) което е БЪЛГАРСКО ( изнася се от почетна гвардейска рота на наши големи празници ) пак е отъждествявано кой знае защо с Русия!
И това - в Дневник дето уж Божем жълтопаветник до жълтопаветника - а тъпи - като гъзове!
При условие че Градските Интелетуалци - са малоумници и не си знаят историята - кфо да очакваме от Прехода
Многото малки и средни предприятия реално движат икономиката. Ясно е, че и от големите зависим но те не са структуроопределящи както е модерно да се казва. :)
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
voinotzapad
Рейтинг: 1028 НеутралноКакъв край? 20 години след 94-та ние сме в същото положение - слаб парламент, крайно разделен, беснеещи мутри по улиците, които газят и убиват, служби, полиция и администрация безкрайно пропити от хора на новия Тато - Боко, които всеки ден яростно се борят всячески, повсевместно, да запазят корупционните си схеми и заграбеното си богатство. Прехода ще свърши тогава, когато в обществото има ясен консенсус, че правилата и законите трябва да се спазват, а корупцията да не се толерира. Ерго, прехода ще свърши, когато бъде реформирана прокуратурата, полицията и службите.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1503 НеутралноПреходът няма да си отиде с Русия. Преходът няма да си отиде никога, защото в едно контролирано и неявно разделено на касти общество, изтъкано от социална несправедливост, преходът е едно постоянно състояние, а целта му - една илюзия, заслепяваща масите. Нещо като комунистическото "Светло Бъдеще".
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgeti mehter
Рейтинг: 4472 НеутралноГлавите на сума ти български интелигенти бият на кухо с един-единствен ек: "великата руска култура, гениалната руска култура".
Bukalemun========
Привлича ме руската култура...
Понякога я убожавам...
И нека главата ми бие на кухо(според някои).....
g.chernomorski
Рейтинг: 11 НеутралноПреходът от планова към пазарна икономика е осъществен. Има функциониращи частни банки отдавна, няма партия оспорваща частната инициатива и собственост. Съответно и преходът, както и първоначалното натрупване на капитала отдавна са приключили. Не са приключили модернизацията на обществото ни, въвеждането на дадени правови рамки, които биха осигурили по-равен старт и повече възможности за пропусналите да натрупат крупни капитали в първите години след 10.XI. Не само в България, навсякъде - Който плаща, поръчва музиката. Целокупният български народ е желаел жарко капитализъм и го е получил, макар и в нашенския му вариант.
irobot
Рейтинг: 510 НеутралноАко в България имаше истинска наука "социология" която да изследва и идентифицира групи, нагласи и взаимодействия в обществото, а не да прави електорални проучвания преди избори, много интересни неща могат да излязат. Щеше да лъсне как се е появила нео-бекапейска номенклатурна прослойка с неписани привилегии и възможности. Как едно 60% от населението пребивава в ментален и материален идиотизъм, как нивата на доверие между хората са изключително ниски и как процъфтяват предмодерните (средновековни) форми на отношенията.
eti mehter
Рейтинг: 4472 НеутралноДо коментар [#2] от "Боян Таксиров":
BukalemunПрав си....!
Този път си наистина прав...
Така наречения *преход"....е онова нормално от което мнозина бягат.
Илюзията че има някакъв преход живее с надеждата за някакви други модели ...
Няма такива.....
Сиренето е навсякъде с пари....а на червен светофар трябва да се спре .... докато не светне зеленото...
Paco
Рейтинг: 9 НеутралноЩе иде на...? Имаме президент БСПар и електорат който харесва повече Русия от ЕС/Америка. Поне още 30 години ще си караме на опашката на цивилизования свят и той ще ни търпи само заради хубавото ни геополитическо положение.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3786 ВеселоЗаклинания.
ЕретикВсички употребяват думата ПРЕХОД както им изнася. За едни завърши, когато държавната собственост в икономиката падна под 50%. После просто казаха, че не може вечно да сме в преход, стигнали сме до ЕС и НАТО - край! Другата идея беше, че преходът е свършил, когато в България започне да се живее добре. Пак излезе, че за някои преходът е свършил, а други ще си умрат в преход.
И сега - ново двайсет!
xwa03645707
Рейтинг: 8 РазстроеноНяма как да дойде краят докато партии като ГРОБ, БСП, ДПС, ИТН, Израждане са в парламента.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1503 НеутралноДо коментар [#6] от "eti mehter":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgПреходът не е нормалност, нито целта му. Целта му е примирение със статуквото, в което всеки заема отреденото му от системата място и се сраства с него. Без да мрънка. Контролирано и неофеодално общество, чийто произход е престъпен, но легализиран. Пред масите тази цел обаче се обрисува в меки, пастелни краски, като "нормалност".
Deputat 241
Рейтинг: 4037 НеутралноДо коментар [#3] от "eti mehter":
Миленчо, чети турските класици. И те като руските и съветските са прогонени от родината си. От комунисти и ислямисти... “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
Костадин Иванов
Рейтинг: 3786 НеутралноПП върна ли мандата? И това е път към края на прехода или поне към нормализация.
Еретикeti mehter
Рейтинг: 4472 НеутралноДо коментар [#10] от "Боян Таксиров":
BukalemunНормалност е....
Ще го разберете ....дори и ако трябва след още 30 години...надежди...
Сам си го написал в предния си коментар....
" ...в очакване на 'светлото бъдеще'.."...
Боян Таксиров
Рейтинг: 1503 НеутралноДо коментар [#13] от "eti mehter":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgХм, историята показва, че някои хора никога не го разбират...
А предстоят интересни времена...
eti mehter
Рейтинг: 4472 ВеселоДо коментар [#11] от "Deputat 241":
BukalemunЕлиф Шафак немога да я чета....:)
Почна ли да я чета ....се сещам за отминалите комсомолски времена ....
Не я четат и около 99% от хората в Анадола....:)
Направил съм отделно проучване по тоя въпрос...
Бъди сигурен....:)
Santos
Рейтинг: 1036 Любопитно@eti mehter, а какво ще кажеш за Азис Несин?
simval
Рейтинг: 894 НеутралноРазговор със себе си по дати
Аз не зареждам в Лукойл.„И сега ще бъде необходимо огромно интелектуално усилие за да ...”
Било е през 1990 г. Бях пристигнал вече в ЛА. Една вечер чух майка ми да произнася горните думи. Споделяше с баща ми, че ги е чула по телевизора от някакъв журналист или коментатор, на когото името не помня. Също така не помня и точното продължение на изречението, но смисълът му беше, че падането на комунизма в Източна Европа е само една стъпка към демократизирането ѝ. Много по-голям проблем човекът е виждал в интелектуалния напън, който ни предстои (за да сме в състояние да осъзнаем същността и характера на промените, които ни предстоят. Както и нашата вътрешна убеденост за смисъла и нуждата от тях, а не просто да подражаваме). Какви точно думи по-нататък си размениха родителите ми не помня, но помня как много се зачудих откъде-накъде ще е необходимо „интелектуално усилие”. Всякакво друго усилие по бих го възприел за уместно, но баш „интелектуално” хич не ми се връзваше. Толкова извадено от смисъл ми се видя изречението, че се е врязало в съзнанието ми за да го запомня чак до днес.
Е, усилието май още не сме го и зафащали, а вече ми се струва не само огромно, ами комай и невъзможно за нашия народ. За нашто поколение това е сигурно, за в бъдеще незнам. А дано, ама надали.
27 мар 2015
--------------
И колко дълбоко е познавал и разбирал действителността и процесите в източна Европа онзи американец.
11 сеп 2019
--------------------------
Огромното интелектуално усилие – ”И така, ден след ден, малко по малко, ще прозрем простата истина, че …”
И така, ден след ден, малко по малко, ще прозрем простата истина, че държавата ни е това, което сме ние. И ако не ни харесва държавата, то това означава, че ние не се харесваме. И ако искаме да я променим към по-добро, то това означава, че НИЕ трябва да се променим. Към по-добро.
Накрая ще стигнем и до библейския въпрос на въпросите - кое е добро и какво е зло.
18 юли 2020
marin_galabov
Рейтинг: 8 НеутралноИ този е на хранилка. Все пак трябва да издържа семейство. Елементарна и глупава пропаганда.
eti mehter
Рейтинг: 4472 НеутралноДо коментар [#16] от "Santos":
BukalemunВеликолепен мислител....!
Един от големите хора на 20 век....
Но за съжаление само толкова.....
Aziz Nesin не успя да разгадае неочакваните кодове на бъдещето ни...
В творбите си продължаваше да държи нас своето.....и естествено загуби битката....
Лично аз ги уважавам като персона на обективната мисъл....но човека остана до края на живота си в борбата срещу "вятърните мелници"...
Krasimir Stoyanov
Рейтинг: 19 НеутралноПрехода може би ще приключи с последното поколение, живяло по времето на "развития социализъм" . Голяма част от избирателите на двете стари "евроатлантическо ориентирани" партии нямат мнение дори и за войната в Украйна - каквото каже вожда това е - за какво приключване може да говорим. Прехода се осъществява с формиране на гражданско съзнание и общество.
ju.li
Рейтинг: 1644 ВеселоМоже да ви прозвучи еретично, но по времето на тато, далаверите си вървяха също както сега. Съдебната система - и тя (прочетете за стогодишния далавераджия). Май разликата от тогава и сега е само в количеството банани. Количеството справедливост не се е променило.
Роси
Рейтинг: 7596 НеутралноОтдавна трябваше да е свършил, както в останалите източноевропейски държави. Но ние не сме нормална държава, няма и нормален народ. Ние не можахме да се спасим от създадените от комунизма мафиоти, олигарси,ДС и руски агенти.
Julian Mall
Рейтинг: 3102 Гневно" "Българският преход ще свърши тогава, когато свърши руското влияние в България". С изгонването на 70-те "братушки" от правителството на Кирил Петков всъщност постигаме точно това - поставяме края на прехода."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоТе такива умници като тебе като закрият държавата и заговорят на турски наистина ще приключат и прехода и държавата ни и съществуването ни като народ което дължим на Русия!
Santos
Рейтинг: 1036 НеутралноДо коментар [#19] от "eti mehter":
+++++++++++++++++++++++++++++
star bastun
Рейтинг: 1855 Неутрално""Българският преход ще свърши тогава, когато свърши руското влияние в България"
Значи поне още век няма да свърши.
K2
Рейтинг: 2497 НеутралноКогато паметта е къса прехода е дълъг.
SHADOWS of SOFIAТа да се опитаме да си спомним кое къде и кой.
tacheaux
Рейтинг: 4994 Неутрално"Разбира се, има още работа. Учебниците по история продължават да звучат така, сякаш са писани в Москва, в Азиатския отдел. В София (не само) улици и булеварди, площади и паметници напомнят ли, напомнят за сервилниченето ни пред Русия"
Тази работа е най-трудната , защо руската пета колона в България е вкопана във всички нива на всички власти. България се нуждае от дерусификация, не само от десъветизация. Трябва да се премахнат не само съветските , но и руските паметници. Трябва да се преименуват може би стотици улици , площади , населени места, обществени заведения , носещи имената на руснаци, участвали в окупацията на българските земи. Трябва да се напишат учебници, които да отхвърлят руската гледна точка на нашата история, трябва да престанат да се изучават писатели русофили, превърнали творчеството си в руска пропаганда.
Ако това не се свърши , мъчителния преход на България ще продължи. България се нуждае от културна революция.
makemydayy
Рейтинг: 1164 НеутралноПреходът въобще не е почвал.
Ако това беше краят му по дърветата щяха да висят
разни
гестаповци,менти,соколи и пр. паплач.
realguru
Рейтинг: 2364 НеутралноВ момента започва прехода към ляво либералния модел наложил се на Запад.
Тепърва ще видите кон боб яде ли с глупостите налагани там като цензура, права на малцинства, мигранти, зелени сделки и др. простотии.
tacheaux
Рейтинг: 4994 Неутрално"В София (не само) улици и булеварди, площади и паметници напомнят ли, напомнят за сервилниченето ни пред Русия (това констатират през 1944 г. англичани и американци)"
Русификацията на България започва не от 1944 г., а по времето на Фердинанд веднага след убийството на Стамболов. По негово време се монтира паметника на руския самодържец Александър втори пред сградата на българския парламент, взема се решение да се строи катедрален храм , който да носи името на руски светец, главните централни улици на София получават имената на руснаци , изгражда се руския паметник и руската църква. Фердиданд е бил изцяло зависим от руския цар и е провеждал руската завоевателна политика на Балканите в ущърб на интересите на България. Тази политика на Фердиданд довежда до първата национална катастрофа за България.
пРезидента!
Рейтинг: 3920 Неутрално"видим ли гърба на Русия – ще видим и гърба на прехода"
Добре казано! Докато КГБ има влияние в бившите соц, прехода няма да свърши.
А докато не свърши прехода, ще си тънем в стабилната мизерийка.
fkm26555709
Рейтинг: 8 НеутралноБългария е единствената страна в Източна Европа, в която "перестройката", така както бе замислена от Кремъл, успя... Няма едър капиталист днес, който да не е свързан с "бившата"ДС ...
4ort
Рейтинг: 977 Весело"Идва ли краят на Прехода"
Имам време да питам всеки идиот...................
Партията е на власт, а аФтора говори за преход.
Та ние сме още в позата на снишаване, чакайки да отмине бурята. След това требе да запичнем с преустройството. Да повторим Виденовата зима. Да минат 25 г. от Радевата зима и чак тогава да си задаваме този въпрос.
doroteus
Рейтинг: 915 НеутралноНещата започват да си идват по местата ! АДФИ с чисто ново ръководство на Промяната съобщава , но "Дневник " - не :
АДФИ не откри никакви нарушения при строителството на „Хемус“
Глория Христова
5-6 minutes
АДФИ не откри никакви нарушения при строителството на „Хемус“
Министри от две служебни правителства и един редовен кабинет твърдяха, че има множество нарушения и корупционни практики
АДФИ не откри никакви нарушения при строителството на „Хемус“
Снимка: Красимир Свраков
18:18 08.07.2022 2843 ~ 3 мин. четене
Въпреки всичките разкрития на служебните правителства от миналата година и на кабинета „Петков“ през тази – за корупционни практики при строителството на автомагистрала „Хемус“ и милиони раздадени авансово – Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) не открива абсолютно никакви нередности при договорите за строителство на участъците 7, 8 и 9 от аутобана.
Въпросните участъци се простират по трасето между пътя I-5 Русе – Велико Търново до п.в. Буховци – юг. Дължината им е 88.9 км.
В доклад на АДФИ за приключили финансови инспекции, извършвани в периода януари – края на март 2022 г., фигурира проверка на договора за строителство на въпросните три участъка от аутобана. Той е сключен през декември 2019 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и държавното дружество „Автомагистрали“. Финансовата инспекция е трябвало да направи проверка за законосъобразността на договора и да даде отговори дали реално е имало превъзлагане на дейности, спазени ли са нормативните разпоредби за такова превъзлагане и дали е установено завишаване на цените на поръчката.
Противно на очакванията и на твърденията на властта от миналата година, че държавното дружество „Автомагистрали“ е превъзлагало дейностите на трети фирми под формата на договори за доставка на материали и наем на техника, АДФИ не открива нарушения. Проверени са 33 договора на стойност над 2.3 млрд. лв.
Стойността на договора за строителството на въпросните три участъка е над 1.1 млрд. лв. без ДДС. Финансирането е подсигурено от държавния бюджет, след като преди сключването му Министерският съвет отпуска 1.3 млрд. лв. именно за строителството на трите участъка, както и на този от Боаза до връзката с пътя Русе – Велико Търново.
До избора на „Автомагистрали“ за изпълнител на обектите се стига, след като АПИ сключва договора на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от ЗОП, т.е. по изключение, приложимо за държавните възложители. МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.
През 2021 г. бившият служебен министър Виолета Комитова откри множество нарушения при строителството на аутобана. Те бяха свързани с това, че въпреки че голяма част от участъците нямат нужните документи за започване на строителството (отчуждения, ПУП, ОВОС), фирмите, на които „Автомагистрали“ е превъзложило дейностите по т.нар. инхаус процедури, са получили огромни аванси.
При проверка на аутобана през юни 2021, Комитова заяви, че са изплатени 71% от парите, а са завършени едва 4% от проекта, като реално се строи само на първите три участъка от магистралата.
Потвърждение, че фирми са получавали огромни аванси, дойде и през ноември миналата година. Тогава вътрешният министър Бойко Рашков изнесе информация за престъпна схема при строителството на участък 5. Именно тогава ГДНП даде пълна информация на фирмите с договори за доставка на материали и наем на техника, както и за взетите аванси.
Зa лoт 7 oбщaтa paзплaтeнa cyмa e 220 млн. лв. „Гpoмa xoлд“ e пoлyчилa aвaнc oт 130 млн. лв., a „Eвpoпeйcĸи пътищa“ – 48 млн. лв.
Зa лoт 8 oт oбщaтa paзплaтeнa cyмa oт 131 млн. лв., фиpмaтa „Битyминa“ e пoлyчилa aвaнcoвo 82.8 млн. лв, a „Xидpocтpoй“ – 48.8 млн. лв.
Зa лoт 9 paзплaтeнaтa cyмa e 42 млн. лв. Фиpмитe „Πътинжeнepинг“ и „Πътинжeнepcтpoй“ ca пoлyчили aвaнcoвo cъoтвeтнo 15 млн. и 26 млн. лв.
Сега обаче АДФИ не намира нарушения за авансово платените суми, въпреки нестартиралото строителство на въпросните участъци.
Най-пресният случай, който отново вътрешният министър в оставка Бойко Рашков изнесе, бе само преди месец. Тогава той заяви, че парите от строителството на участъците 7, 8 и 9 са били използвани за закупуването на луксозни имоти и преводи на суми в сметки в Обединените Арабски Емирства. Министърът в оставка отново напомни, че за лотовете дори няма отчуждени имоти, няма и ПУП, но въпреки това общо са разплатени 400 млн. лв.
Припомняме, че именно заради порочната практика на инхаус възлагането, регионалният министър в оставка Гроздан Караджов имаше идея Народното събрание да узакони "незаконните" договорите на строителните фирми, така че те да станат реалните изпълнители на строителството на аутобана, за да може да носят отговорност и за качеството м
ivangabrovo
Рейтинг: 503 НеутралноВъвеждането на понятието "преход" в българския политически речник беше направено от взелите властта в БКП, а от там и в България, номенклатурни звезди, които наивно си мислеха, че ще могат да се задържат на власт. Убийството на Луканов им показа къде им е мястото - в миманса. Властта беше взета от мародерстващи бивши служители от специалните служби, които изграждаха своите мрежи така, че хем да не дразнят победителите в Студената война, хем да им покажат кой командва в България. Победителите малко ги интересуваше има ли или няма преход - така се появи Симеон, така беше лансиран сикажийския палаш.
Пропуснатият момент за България беше, че всички извън горепосочените също говореха за някакъв преход. Трябваше да се говори и действа за възстановяването на българската държавност, загубена след съветската окупация от 1944. Това, че никой от основните уж некомунистически играчи не го направи показва, че мародерите и уж реформаторите са вървели ръка за ръка.
irobot
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#20] от "Krasimir Stoyanov":
Нека да не съм прав, но като по-стар милениъл, израстнал през 90-те, не съм много обнадежден за по-младите от мен на 20-25. При разлика само от 10-15 години се чувствам като от друга планета културно. Всеки втори е татуиран от краката до главата, страдат от всевъзможни мании и екзалтации, липсва им каквато и да е памет или историческо съзнание. Нищо подобно с мен през 2005, когато до полунощ съм четял статии за програмиране и съм експериментирал.
Пепелац Киндзадза
Рейтинг: 8 НеутралноСамарското знаме не е руско бойно знаме, но е трудно да се проумее от невежи.
BGman
Рейтинг: 1404 ЛюбопитноЧе колко пъти да идва тоя край на прехода...
fkm26555709
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#3] от "eti mehter":
И мен ме привлича руската култура. Само че не я ползвам за перде-кириз, на дребни злодеи..
realguru
Рейтинг: 2364 НеутралноХубавото е, че все пак икономиката ни не зависи много от едрите капиталисти. А и западните компании ги поизбутаха, но за някаква голяма изненада и те се държат така.
Многото малки и средни предприятия реално движат икономиката. Ясно е, че и от големите зависим но те не са структуроопределящи както е модерно да се казва. :)
Judjuk
Рейтинг: 2847 НеутралноИдва краят на "Промяната".
JudjukПреходът край няма да има.
dzf311130337
Рейтинг: 8 НеутралноНа времето велики българи са казали "Който ни освободи - той ще ни пороби"
Е сега сащ и левичарите ни освобождават от русия
:)
dzf311130337
Рейтинг: 8 НеутралноИдва краят на киро тъпото
volarok
Рейтинг: 1911 НеутралноСлед като в Парламента имат мнозинство партиите, които искат да върнат България назад, то преходът не си е отишъл.
jmf29537805
Рейтинг: 295 НеутралноПреходът щеше да свърши много скоро след 10-ти, ако бяха обесени няколко партийни секретари.
mr50
Рейтинг: 335 НеутралноМного правилни разсъждения. Руското влияние трябва да се премахне не защото е руско, а защото е тоталитарно, комунистическо, империалистическо и т.н. Винаги защитници на тоталитарното управление са били хора, които са неспособни да се борят за интересите си в една прозрачна конкурентна среда, а са свикнали, или най-вече научени, някой друг да им решава проблемите - някой да се "грижи" за тях, да ги "храни" в буквален и преносен смисъл.
Николай Бучков
Рейтинг: 162 НеутралноНещото , което свършва с всяко поредно правителство.....а , наистина ще свърши , когато на избори отидат само поомекналите електорати.
авторът
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#18] от "marin_galabov":
Съвършено точна диагностика: с прекъсването на руското влияние върху българската политика и енергетика ще се открие възможност депутатите да станат отговорни към собствения си народ, а изпълнителната власт да търси наистина най-добрите решения в икономиката. Досега доминираше съборажението - щом е за Русия, значи е добро за България. Това тотално изкриви представната за патриотизъм и национален интерес.
авторът
Рейтинг: 1098 НеутралноДо коментар [#42] от "dzf311130337":
Нито разбираш Левски, нито си наясно защо слагаме крайна руското влияние.
Ще ти отговоря просто като за теб: не искаме да благоденстваме като Беларус, Казахстан и другите васали на Путин.
Dimitar Kunev
Рейтинг: 588 НеутралноКато гледам Унгария, че и Полша, краят на прехода не е в ЕС, а в националната държава, каквито са САЩ, Китай, Индия, Иран, Турция, Индонезия, Бразилия, ЮАР, Аржентина, Саудитска Арабия, Пакистан, че и Англия.
fkm26555709
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "Пепелац Киндзадза":
Така е , но се използва за дебелашки политически цели от руската пета колона.
Те и русофилите не всички са комунисти , но са си гозаслужили ...
fkm26555709
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#50] от "Dimitar Kunev":
Дмитрий, най-весело ми става, когато руската пета колона земе да се докарва на национализъм ...
dlagnikov
Рейтинг: 591 НеутралноВ най-общ план отсъствието или присъствието на Русия в Б-ия бележат жалоните на коренно изменение в обществено-политическия живот в страната.В исторически план оттеглянето на руските дипломати, заедно с императорския пратеник ген. Каулбарс в края на 1886г. ,бележи края на идологемата "без Русия не можем" и начало на свободно проспериращо развитие през времето на Стамболов. Обратно с руската окупация през 1944г. започва ерата на силна зависимост от Русия-СССР до днес. Видим ли гърбът на Русия, както пише авторът, започва период на независима европейска Б-ия.
citoyen
Рейтинг: 1983 НеутралноМного се съмнявам. Мисля, че преходът едва сега започва. И българите ще го осъзнаят след задаващите се избори.
guguna2
Рейтинг: 258 НеутралноВеликолепен преглед на поредицата отчаяни опити да се еманципираме от Мордор. И най-доброто в него е, че ни дава надежда описвайки стратегията и агонията на пропутинските пепелянки, КГБ и цялата им допотопна мисъл за световен ред.
J. J.
Рейтинг: 414 НеутралноИмам тревожно предчувствие, че утихналите, след падането на правителството, Радев, Борисов, ДПС-доносниците, чалгаджиите, комунисти на Нинова, Копейкин, ще се опитат да върнат изгонените путлеристки рашисти, закопавайки България и ликвидирайки дори илюзията за "преход".
sim4o
Рейтинг: 3220 НеутралноЕ НУЖНО !
Пример - САМАРСКОТО ЗНАМЕ (на снимката) което е БЪЛГАРСКО ( изнася се от почетна гвардейска рота на наши големи празници ) пак е отъждествявано кой знае защо с Русия!
И това - в Дневник дето уж Божем жълтопаветник до жълтопаветника - а тъпи - като гъзове!
При условие че Градските Интелетуалци - са малоумници и не си знаят историята - кфо да очакваме от Прехода
Ми нищо!
sim4o
Рейтинг: 3220 НеутралноКое не е структуроопределящо
Повече от половината от заетите работят в големи международни фирми
Кви малки и средни предприятия - пълни глупости!