ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

Столичната община ще обезсмисли ограничението върху замърсяващите автомобили

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    То хубаво ограничения ама трябва да има и алтернативи. Кръстова Вада например градски транспорт няма. Минава нещо по Черни връх, но в самия квартал няма докато в младост 4 между блоковете въртят 3 автобуса. Това е така, защото издават разрешителни за строеж без да се мисли, че трябва да има достатъчно широки улици за автобусите. Същото е и с детските градини. Никой не мисли, че на 100 нови жилища е редно да има детска градина за поне 100 деца. Само че това за общината са разходи, докато нови апартаменти са първо данък сгради и такса смет, а другото е разход пък всеки обича да взима, но без да дава.

  2. 2 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    не ми остана място на календара, за да впиша поредната няколкомесечна простотия.

    трябва да им съберат служебните коли на корумпетата от СО и да ги пуснат пеша из София, за да видят каква кочина е целогодишно, а не само 3 мес през зимата.

    паркове, велоалеи, почистване, безпрахови ремонти - нанайси.
    зони за паркиране, ограничаване на придвижване и многогодишни ремонти - "нормален" режим

  3. 3 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 1024 Весело

    Какви ограничения? Идат избори, после пак.
    В България се внасят трошки като в Черна Африка. Някой да предлага ограничаване ?

  4. 4 Профил на kxm38695246
    kxm38695246
    Рейтинг: 128 Неутрално

    Пррдвид спецификите на Софийското по̀ле, цялата работа като да го прибереш без да го изтръскаш. И всеки удобно пропуска, при сравняването с европейски градове, че първо не са толкова много, второ, качеството на обществения транспорт в тях. В Прага например не знам дали има ограничения, но имтрафик няма, защото градския транспорт е така устроен, че трябва да симкретен, или наистина да трябва да излезеш с кола, за да го направиш. Тоест забрани не биха се чуватвали като ограничение и влошаване качеството на живот. Защото тук така ще се получи, а в края на краищата не е въпроса да подобряваме едно в живота си за сметка на друго. Само че забраните за БГ управниците са лесното нещо, а компенсирането им със заместващи благини не е в капацитета им. Но пък като го представиш по правилния начин еко настроение меринджей венага ще скочи в подкрепа, без да слиза от колата, защото, видите ли, неговата е последния сув КИА и не цапа! И ще нарича другитя Ганьовци, които не могат без колите си! Сочейки ги с пръст през предното стъкло на колата, от която не слиза…
    Карам хибрид, карам и дизеляк с анулирани еко лайна, благодарение на което не пуска и грам сажда в каквито и да е режими, за ралика от повечето нови дизеляци и не смятам да спра да карам. Ито едното, нито другото никъде.

  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#1] от "Batezuzi":

    Причината е много по-проста - повечето "нови" квартали нямат общ план, всичко е построно с частични ПУП'ве върху оригиналния план на вилна зона с ниско застрояване. Всичко това е ставало 90'те според тогавашните правила. Едиствения нов квартал с общ план е Хладилника (проектиран в последните 10 години) и точно затова в него има предвидено място за широки улици, за канализация и т.н. Като планирано не значи построено но поне има шанс да се направи. Докато за манастирските ливади и кръстова вада шансовете са много, много ниски.

  6. 6 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Добре аргументирана статия.
    Отново нищо не прочетох за 300 000 български брички, които са на газ. Продължаваме да се правим, че тия возила не съществуват, пък дори и според Гретето цапат по-малко от всеки един бензин или дизел.
    Заради Путин не в нужно да демонизираме газа. Както видяхме газ има не само в Русия, ние не потреблявамв толкова така или иначе, пък газ и напъни за по чист въздух ще има и след Путин.
    Другия фактор, който винаги удобно се пропуска като си говорим за ФПЧ в София е строителството:

    “25% от замърсяването на въздуха в София с опасни фини прахови частици се дължи на непочистените улици, запрашаването при строителни дейности и паркирането в зелени площи”

    https://boulevardbulgaria.bg/articles/nay-golemite-zamarsiteli-na-vazduha-v-sofiya

    Ясно ми е че дрогарката Фандъкова и компания общинари няма сами да си посегнат на дойната крава (презастроената бетонно-перачница). Ама не разбирам защо и останалите “еколози” се правят, че тоя проблем не е най-основния за чистия въздух на милион столичани. Нещо повече - безразборното строителство даже не се споменава като фактор…

    За финал и една радикална хрумка:
    Колко инцидента предотвратиха задължителните светлини през деня? Не казвам да не ползваме фарове като има магли и дъжд, но има едни 320 дни с ясно време в годината, където всички сме набримчили фаровете. Дори и с една хилядна да намали консумацията на гориво на автомобила ви, отнесени на милион коли, спестява замърсяването на хиляда…

  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    Принципно погледнато, колкото по-чист въздух, толкова по-добре. Но основното замърсяване, по общите показатели, а не по всеки отделен елемент показва, че най-мръсен е въздуха ( при това говорим най-често за двукратно замърсяване спрямо двукратно намалените граници от преди няколко години???) там, където доминира отопление с твърди горива, включително в относително чисти и престижни квартали, като Драгалевци например.
    Така че ако всеки от нас, ако хване да мери някакъв конкретен химически елемент или съединение, при това в някакво конкретно място, а не както е редно осреднено териториялно и във времето, най-добре да хващаме гората.

  8. 8 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1143 Разстроено

    Работя в Кръстова вада, офис баш на булеварда - ми то си е мъка отвсякъде. Мръсно, шумно, летящи коли, прах, жега, кал - тотална мизерия. Ама пък има обявени апартаменти в новопостроените кооперации наоколо за по 2000 евро/м2, чудо някакво. И какво, общината да не би да е забранила на камионите, които извозват пръстта от поредната дупка да се движат? Ами не, прахоляка/калта са повсеместни, всичката мизерия от черните пресечки се изсипва на булеварда и я дишаме всички. На никой от нищо и за нищо не му пука, от години е така и никога няма да се промени. Ние (българите) сме над тези неща, кучетата да си лаят, а пък ние ще си строим, много важно, някакъв си въздух бил мръсен...

  9. 9 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Това е все едно по средата на плувния басейн да оградиш с въженца една зона, в която да е забранено пикаенето, а в останалата част да може да се пикае - и да очакваш в оградената зона водата да остане чиста.
    То замърсяванията се движат по въздуха без да питат кметицата могат ли да пресекат бул. Евлоги Георгиев - дори автомобилите, които ги изпускат, да не могат.
    Или се прави за целия град, или не се прави - много е просто. Нима в кварталите не живеят хора, които заслужават да дишат чист въздух, а само политиците и кметицата на жълтите павета имат право на това?

  10. 10 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2401 Весело

    До коментар [#7] от "tsvetko_51":

    “Принципно погледнато, колкото по-чист въздух, толкова по-добре. ”

    Принципно погледнато, чист кислород изгаря белите дробове. Сиреч, кослородът е убиец😁.
    Второ, на 10 км височина (и температура под минус 50) е толкова разреден, че отсъстват парниковите пари на водата и всички останали окиси.
    Трето, всички окиси, специално азотните се разлагат при тия термодинамични параметри на земната атмосфера, и по специално стратосфера ( 73% азот не е образуван от вулканична дейност).
    Четвърто, замърсяването с прахови частици е най-опасно (особено при пустинна буря, а за София - вятър от Сахара). Когато има непрекъснато строителство (уплътняване на реституираните земеделски земи в централната градска част), това източник на прах. Пешеходци и автомобили просто го разнасят. Дори и да спрат да се движат, инверсните въздушни потоци в котловината ще го направят.
    И последно, икономически най-ефективно е застрашените от “мръсен въздух” да бъдат изселени от София по върховете на планините. Само полените от горите ще ги обгазяват, ама те са като Ковидна ваксина - създават имунитет.

  11. 11 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Фандъкова ще напише стратегия ... :)
    Тя така всяка година демонстрира неспирна борба с мръсния въздух - една година купи прескъпи електробуси, друга година сложи няколко филтъра на цигански къщи, миналата година плати на разни съмнителни фирми да ходят и поливат улички, уж ги мият ...
    Демонстрира милата, че всяка година прави нови и нови неща. Година да мине, друга да дойде, тогава пак ще измисли нещо.

  12. 12 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Когато се отхвърля един начин на действие, автоматично се предлага друг по-добър.В статията липсва по-добър план за екологията на София, което говори за повече критикарство, отколкото професионализъм.











  13. 13 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#9] от "Камен":

    "Или се прави за целия град, или не се прави - много е просто."

    Не е толкова просто.Освен автомобилите, трябва да се имат в предвид зелените площи,потреблението на енергия от възобновяеми източници, обществен транспорт, концентрация на твърди частици във въздуха,пешеходни зони, консумацияп на вода на глава от населението, рециклиране,производство на компост, брой на фермерски пазари и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK