Защо България не трябва да бъде президентска република

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 7311 Неутрално

    Ами затова не трябва да бъде защото

    ЧЕТИРИ ХИЛЯДНИЦИТЕ и МИТРОФАНОВЦИТЕ искат да превърнат

    Президента в ЦАР по подобие на ПУТИн и КИМовете в СЕВЕРНА КОРЕЯ

    Айде нема нужда

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    Напълно
    ПОДКРЕПЯМ
    тази теза!!!

  3. 3 Профил на ewa29647693
    ewa29647693
    Рейтинг: 569 Неутрално

    „Защо България не трябва да бъде президентска република“ – „Дневник“
    ------------------------------------------------------------

    Защото създателите на Конституцията от 1991г бяха умни хора!
    Е, имаше 39-ма дето за нищо не ставаха, ама кой ги мисли тях?

  4. 4 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2134 Неутрално

    Нали уж принципа е на разделение на властите.

    На теория при президентската република се постига по добро разделение на властите.

    Щото при парламентарната република - законодателната власт излъчва изпълнителната власт и сериозно се препокриват дори на теория.

  5. 5 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    Не им стана играта. Когато ИТН имаха бройка, не се показваха като слуги на резидента.
    Сега маските паднаха, но пък нямат бройка.
    И тяхната не е лесна.

  6. 6 Профил на theduloclan
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Мощ
    Мощ
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Комунизмът е нанесъл непоправими щети върху мозъците ни. Доказателствата са стотици, но в светлината на приближаващите избори изпъква едно. Хора подкрепящи уж антикомунистически партии ще гласуват за тях, въпреки коалицията им с БКП и ще смятат това за "нормално". Хора, които се считат за русофоби ще гласуват за единствените в цивилизования свят застанали на страната на Путин и Русия с отказът да изпратят оръжие на Украйна. Щом това не противоречи на "здравият" им разум това означава, че всъщност за психиатрично лечение, тъй като живеят в някакъв измислен свят (така характерен за лудите).

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6162 Неутрално

    До коментар [#3] от "ewa29647693":

    Тези 39 не искаха президентска република. Те протестираха срещу множеството недомислия в нея.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Ами много е просто - защото няма президент а продажник. Страна склонна към култ към личността следтвие на десетилетия така формирано съзнание не трябва да бъде президентска република защото изкушението да се слоупотреби с властта витае във въздуха...

  10. 10 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4117 Неутрално

    Защо не трябва изобщо да се занимаваме с бъртвежите на един говорител на масоните и мафията у нас.....!

  11. 11 Профил на Myron
    Myron
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Вместо поредния "експертен" анализ, би било достатъчно да резюмирате ла*ната и малумията, сътворени от боклуците на Мунчо през последните 2 години.

  12. 12 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Тези които помогнаха сегашният пРезидент да вземе втори мандат сега реват до небето : Какво стана и защо така стана.
    Ами стана така поради вашето късогледство и глупост.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  13. 13 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#6] от "theduloclan":

    Или пък генерал на отчет в руското посолство.

  14. 14 Профил на geometar
    geometar
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    България трябва да е парламентарна република където президента да се избира от парламента.

  15. 15 Профил на ewa29647693
    ewa29647693
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#3] от "ewa29647693":Тези 39 не искаха президентска република. Те протестираха срещу множеството недомислия в нея.
    —цитат от коментар 8 на Незнайко в Слънчевия град


    Щом като конституционният съдия Георги Марков се е заклел в тази Конституция, значи недомислията в нея не са фатални.


    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7470 Неутрално

    В Германия президентът се определя от Федералното събрание (избирателен орган, който се състои от всички членове на настоящия Бундестаг) и равен брой членове, които се избират от 16-те парламента на провинциите в страната (наречен Ландтаг).
    В Италия президентът се избира посредством тайно гласуване от страна на парламента и на представители на областите.
    В Гърция Президентът се избира от Гръцкия парламент; ролята е главно церемониална след конституционната реформа от 1986 г.

    Май трябва и ние да вземем един от тези модели .

  17. 17 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    До коментар [#4] от "realguru":

    Тази "теория" очевидно е Вашият "принос" в обществените науки и
    тезата ви за Нобелова награда..?
    Можеше да е смешно ако не беше тъжно...

  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1756 Весело

    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Прав сте, но така ще провалите пропагандната теза на човечеца....

  19. 19 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Пак хънта мънта. Бе кажи го направо бе авторе. Не може защото Брюксел не дава. Ще станем трудни за управление ако сме президентска република. А и каквито сме продажни рублоджии, само един президент рубладжия ни трябва и сме готови за посрещане на руските войски на Орлов Мост.

  20. 20 Профил на Chironex
    Chironex
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Защото не е препоръчително всичко да зависи от един човек, независимо кой е той.

  21. 21 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Защото нямаме нито републикански, нито демократични традиции. ПРБ би била един римейк на НРБ, с по-богата номенклатура.

  22. 22 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 6026 Неутрално

    Защото не сме дорасли в мисленето си властта да е в ръцете на един човек

  23. 23 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 890 Неутрално

    България е консолидирана либерална демокрация с функционираща пазарна икономика, но не трябва да отиваме към президентска държава, защото има опасност по конюнктурни причини да изберем президент като Росен Пленелиев. Все пак трябва да благодарим на генерал-лейтенант доктор Бойко Борисов, че не посочи за президент магаре, както той самия се изрази след избора на Плевнелиев. Във всички случаи Конституцията е дала достатъчно права на президента при разпускана на Народно събрание!

  24. 24 Профил на Гопник
    Гопник
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Попитайте тези, които уж искат президентска република, дали ще са на същото мнение, ако президент не е Радев (или някой подобен путинист-русофил) и всичко ще се изясни.
    Не, те не искат президентска република, те искат пропутинска диктатура.

  25. 25 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Еми тия, дето ревяха "Да падне Борисов, после ще му мислим" няма какво да реват сега.
    Получават това, което тогава други измислиха вместо тях....

    Culus capitem delit
  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2510 Любопитно

    "Cпopeд чл.1 oт кoнcтитyциятa ,пpиeтa oт BHC нa 12.07.1991 г., Бългapия e peпyблиĸa c пapлaмeнтapнo yпpaвлeниe"

    Един важен мотив който бе изтъкван по това време бе да се избегне едноличната власт като тази на диктатора Тодор Живков. Да не говорим, че той бе предлагал на Брежнев да жертва независимостта на България чрез превръщането и в 16-та република на СССР. Днес Радев е достоен негов наследник който се опитва да създаде нови зависимости на България от Путин чрез Газпром... Ето до това води България президентската власт, когато тази роля е заета от един национален предателс изплувал на политическата повърхност поради конюнктурни обстоятелства, случайности, и успешната работа на шпионски служби на една държава официално обявила ни за неприятел...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  27. 27 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    Това е измислен спор за отклоняване на вниманието. При положение,че комунистите са узурпирали властта е все тая какво ще е устройството на държавата.

  28. 28 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    Инициaтивaтa Бългapия дa cтaнe пpeзидeнтcĸa peпyблиĸa имa oпopa пpeдимнo в ĸpъгoвe и oбщecтвeни нaглacи, ĸoитo нeглacнo ca в oбpaтнa пocoĸa нa eвpoпeйcĸия ни път нa paзвитиe и пpинaдлeжнocт ĸъм зaпaднaтa цивилизaция. A тoвa вeчe e cъдбoнocнo зa eвpoпeйcĸoтo ни бъдeщe!
    ====
    И това като аргумент ли трябва да го броим.

    В българската избирателна система има сериозно противоречие, както и авторът отбелязва. Ролята на държавния глава е практически церемониална, а изборът му - пряк. По същество той, като избран от мнозинството на всички български избиратели, има най висока легитимност, за разлика дори от министър председателя, избран само от един избирателен район, или дори партия избрана почти винаги от малцинството избиратели.
    Или прекият избор на президент трябва да се премахне и той да бъде избиран с 2/3 мнозинство от парламента, или неговите правомощия трябва сериозно да се разширят за да отговарят на доверието, което гласоподавателите са му гласували. Такова доверие разбира се изисква и голяма отговорност, която той ще носи пред тях.
    Френският модел всъщност изглежда добър за България. Аргументът, че Франция е голяма, а България малка и бедна държава (и поради това моделът не може да се приложи) е несериозен.

  29. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2510 Любопитно

    До коментар [#23] от "pernikforbg":

    "да благодарим на генерал-лейтенант доктор Бойко Борисов, че не посочи за президент магаре, както той самия се изрази"

    Цецка бе достатъчно близо до магаре в политически смисъл, и нейната номинация през 2017 г. отвори пътя на избирането на националния предател Радев.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  30. 30 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Напротив. Много си ни е добре текущата система. Хората избират депутатите. Депутатите не могат да се разберат за балансирана политика. Следователно пропорционалната система се е провалила. В този момент минаваме на мажоритарна система понеже президентът влиза в действие. По-скоро ако променяме нещо, то трябва да е ограничаване правата на министър председателя и изрично да запишем в Конституцията, че всеки закон трябва да е подкрепен от поне 121 депутата и поетапно да прегласуваме всички съществуващи, а понятието Въздържал се да отпадне както и анонимното гласуване в парламента.

  31. 31 Профил на gh_7
    gh_7
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Как, да се чуди човек, най-низките същества у нас - българските комунистически ченгета, се превърнаха в... "масони" е мистерия на мистериите. Не, мистрия.

  32. 32 Профил на Гопник
    Гопник
    Рейтинг: 362 Неутрално

    При една истинска президентска република президентът пак не може да заобикаля нито законодателната, нито съдебната власт. Той е начело на изпълнителната.
    Не това искат обаче нашите пишман радетели за президентска република. Те си представят президента като едноличен диктатор, и то слуга на любимия им Путин.

  33. 33 Профил на Гопник
    Гопник
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Цецка бе достатъчно близо до магаре в политически смисъл, и нейната номинация през 2017 г. отвори пътя на избирането на националния предател Радев.
    —цитат от коментар 29 на plamen_b

    Може... А някои хора предпочетоха националния предател вместо магарето.
    Кое е по-лошо - магаре за президент или национален предател?

  34. 34 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Сегашната ситуация показва, че нема значение к'во е управлението, ако главният обвинител не обвинява който требе...

  35. 35 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2510 Любопитно

    До коментар [#28] от "Nedyalko Lazarov":

    "Или прекият избор на президент трябва да се премахне и той да бъде избиран с 2/3 мнозинство"

    Това пък защо? От миналата година НС не може да събере 50%+1 глас за избор на правителство, а Вие искате за избор на по-маловажната фигура на президент да има 2/3 мнозинство...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  36. 36 Профил на Христо Атанасов
    Христо Атанасов
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    България не трябва да е президентска република защото Пълен Провал комисионери, лъжци и побойници и Дай, България на Сорос нямат никакъв шанс да се докопат до поста президент на Република България, а заради това и да властта. Докато при парламентарна република двете мафиотски структури ПП и ДБ таят надежда, че ще могат са се коалират с дявола, пардон с БСП или други русофили и да се облажат. Не се косете мофиотчета вече никога няма да ви се получи, нито при президентска, нито при парламентарна република. Лъсна ви червения задник като на макак и хората го видяха.

  37. 37 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#32] от "Гопник":

    Теоретичният замисъл на републиката е властта да произтича от всеки отделен гражданин, като той издига нагоре свои представители, правещи закони спрямо ограниченията на конституцията, без да се съобразяват с мнозинства.

    Прекалено абстрактна идея, която може да се счупи по 1000 начина в условията на немодерното авторитарно българско общество. Само като се започне оттам, че никой не разбира конституцията и принципите стоящи зад нея.

  38. 38 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    При една истинска президентска република президентът пак не може да заобикаля нито законодателната, нито съдебната власт. Той е начело на изпълнителната.Не това искат обаче нашите пишман радетели за президентска република. Те си представят президента като едноличен диктатор, и то слуга на любимия им Путин.
    —цитат от коментар 32 на Гопник

    Как точно знаеш това, което твърдиш? Може би си представят президента като Байдън, или Макрон, или Ердоган. А може би Болсонаро?

  39. 39 Профил на Гопник
    Гопник
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#38] от "Nedyalko Lazarov":
    Това, което търдя, се вижда с просто око.
    Първи привърженици на президентската власт у нас са путинистите като теб. А путинистите не искат демокрация.

  40. 40 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 812 Неутрално

    България трябва да е парламентарна република където президента да се избира от парламента.
    —цитат от коментар 14 на geometar


    Извинявай, погрешно натиснах минус. Напълно споделям мнението ти. По този начин президентът ще бъде зависим от парламента и парламентарните избори. Трябва да се знае, къде е центърът на властта.

  41. 41 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#28] от "Nedyalko Lazarov":

    Правилен анализ и неправилни избори.
    В България, докато не сме скъсали окончателно с руските манипулации в политиката ни, президентът трябва да се избира от парламента с квалифицирано мнозинство.

    Френският вариант би бил стъпка напред в путинизацията на управлението при сегашните проруски - скрити и явни партии.

  42. 42 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#41] от "авторът":

    пардон, не "избори", а "изводи".

  43. 43 Профил на Гопник
    Гопник
    Рейтинг: 362 Весело

    До коментар [#40] от "авторът":
    Питайте г-н Лазаров дали ще иска президентска република ако Радев не е президент, а например Плевнелиев.
    Пиайте дали по времето на Плевнелиев г-н Лазаров искаше президентска република.

  44. 44 Профил на Мария Янкова
    Мария Янкова
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    При българската действителност, Президентската република е равнозначна на тоталитарна държава. Вишински тип прокуратура, централизирана власт по руски модел, контролирани медии, държавен контрол по отрасли, бедност и обещания.
    Кой подбра кадрите на Радев?

  45. 45 Профил на oIo
    oIo
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Последните 32 години показаха два съществени проблема в нашата Конституция: недосегаемост на главния прокурор по съветски модел и противоречие в установения парламентарен модел при управлението на назначените от президента служебни правителства. Дано някой ден се намерят държавници, които да отстранят тези дефекти, защото в противен случай ни очакват още рубладжии тип Гешевци и Радевци.

  46. 46 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1087 Весело

    Този модел на държавно устройство 33 години произвежда чудивища, но видите ли, бил свещенна крава и не можел да се пипа.От 5-те държави , постоянни членки на СС на ООН , 4 са с президентска форма на управление и една е парламентарна монархия , със силен мажоритарен избор, но видите ли, това не било подходящо...

    Глупостта у някои е безмилостна като Съдбата!
  47. 47 Профил на Гопник
    Гопник
    Рейтинг: 362 Весело

    До коментар [#46] от "Hristov":
    Две от членките са Китай и Русия.
    Натам те влече теб...

  48. 48 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Защото президентската република е път към диктатура и едноличен режим. Поне в нашите условия тук би било така.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  49. 49 Профил на Бургията
    Бургията
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Последните 32 години показаха два съществени проблема в нашата Конституция: недосегаемост на главния прокурор по съветски модел и противоречие в установения парламентарен модел при управлението на назначените от президента служебни правителства. Дано някой ден се намерят държавници, които да отстранят тези дефекти, защото в противен случай ни очакват още рубладжии тип Гешевци и Радевци.
    —цитат от коментар 45 на oIo

    краденето на никове не е углавно престъпление; показва творческа немощ.
    а каманяшкото цръвено г@зе нема как да се скрие...

  50. 50 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Слави е говорителят на най-радикалните и имиджово неудобни идеи на задкулисието и службите /ДпС/.

  51. 51 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3399 Весело

    Хайде стига толкова упражнения по темата! И на най-незапознатите с темата е ясно, че на практика няма как това да стане, т.е. шансовете за промяна в държавното устройство са нулеви.
    Навремето имаше упражнения по темата как България би могла да стане монархия, но всичко се спихна след управлението на НДСВ.
    Не виждам защо се хаби обществена енергия за безплодни дискусии по теми, които не стоят на дневен ред, нито пък имат отношение към ежедневния живот на народа.

  52. 52 Профил на kpg4
    kpg4
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#43] от "Гопник":

    Досега, България е имала 3-ма президенти издигнати от евро-атлантическата общост, един от БСП и един от смесена коалиция между БСП и ПП. Какво те кара да смяташ, че това ще доведе до про-руско управление България? При положение, че последните 30 години сме имали, поне 4-ма мин.председатели от БСП и едно смесено правителство на БСП и ПП, където не се знаеше кой ни управлява!

  53. 53 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Борбата за изграждане на модерна демокрация в България има дълга история, но в нея непрекъснато от 1879 година та и до сега основния протагонист на демокрацията в България винаги са били нашите родни предатели русофили. Русия няма интерес от демокрация нито на собствена територия нито някъде другаде по света, империята на злото е най-големият враг на демокрацията. Та затова задейства всичките си проксита да пречат за възцаряването на демокрацията у нас.

  54. 54 Профил на SliceOfLife
    SliceOfLife
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Много е лесен и прост отговорът дори без анализи - заради хора като Радев. Даде ли се пълна власт на пропутински политици, край с тази държава и всякакви амбиции за нормално западно развитие.

  55. 55 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Проблемът на България не е политическата система. В каквато и да сме политическа система, тя ще се пълни със същия "политически елит", който всъщност е дъното и утайката на обществото. Защо Баце и ГЕРБ толкова дълго се задържаха на власт? Защото на масата хора просто не им пука. Освен да имаш да пиеш, ядеш, се.еш и е.еш друго не ни интересува. Чак когато нещата опрат до кокала и мизерията стане масова, тогава някой се сеща, че не му е ок. Цените на горивата били скъпи? Верно ли? Във всяко по-малко населено място селинджъра не слиза от колата и при 3.70 цена на дизела. Значи цените са напълно поносими. Същото важи за тока, парното, водата, храната. Пари имаме. Акъл нямаме.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  56. 56 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    Не трябва да е президентска република, щото пак може да ни се падне президент като Плевню.

    Judjuk
  57. 57 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#14] от "geometar":

    И да няма "служебни правителства", които действат без контрол от парламента. Парламентът не трябва да се разпуска до избора на нов такъв. Действията на пРезидента Радев показаха колко ни е нефелна конституцията точно по отношение на неговата роля. В момента няма легитимен начин за свалянето му или противодействие на безумните му прояви. Тй има повече власт от един цар дори. Да не говорим, че тази длъжност беше умишлено пробутана от комунистите, които се бяха насрали от страх, че ще им бъде потърсено възмездие за хилядите престъпления към българския народ. И предателската роля на Желев, съблазнен от голямата власт.

  58. 58 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Класа от адв. Обретенов!

    Трифонов прави нов опит за преброяване на идиотите, не че не са останали...

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  59. 59 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Съдейки от наличния матрял, от който се пръкват политиците ни, Бг никога, ама НИКОГА не трябва да става президентска република!

  60. 60 Профил на Evo K
    Evo K
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    ама моделът "Бащица на нацията" е за мижитурки и роби само...

    За едни благата, за други ла*ната
  61. 61 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5591 Гневно

    Попитайте тези, които уж искат президентска република, дали ще са на същото мнение, ако президент не е Радев (или някой подобен путинист-русофил) и всичко ще се изясни.Не, те не искат президентска република, те искат пропутинска диктатура.
    —цитат от коментар 24 на Гопник


    Точно в това е заровено кучето. Първо го преизбраха, а сега рееееев, защото яко ги чегърта. Колко още ще пищят?! Краснъй радев има още почти 4.5 г. мандат, ще ни проглушат с "умни" анализи - за душевно успокоение на избралите го путлеристи.

  62. 62 Профил на Мария Янкова
    Мария Янкова
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Президентско-прокурорска република!
    Избори няма да са ни необходими.
    Проблем на управляващите са интернет и отворените граници.

  63. 63 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    Защото един луд е достатъчен, за да съсипе страната в дългосрочен план.

  64. 64 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 807 Разстроено

    Отговорът е прост - директият избор на мъдрия български народ , обикновено е руски служители ...

  65. 65 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    Ами затова не трябва да бъде защотоЧЕТИРИ ХИЛЯДНИЦИТЕ и МИТРОФАНОВЦИТЕ искат да превърнатПрезидента в ЦАР по подобие на ПУТИн и КИМовете в СЕВЕРНА КОРЕЯАйде нема нужда
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    Той и сега президентът си е Цар и дърпа конците в полза на Русия.Какво общо има президентската република с Русия??Байдънчо и той е Цар и му дърпат конците от Москва, според твоята логика!

    shlshlshlshl
  66. 66 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    Президентско-прокурорска република! Избори няма да са ни необходими.Проблем на управляващите са интернет и отворените граници.
    —цитат от коментар 62 на Мария Янкова


    САЩ са президентска република и главният прокурор е министър на правосъдието.Там не се ли провеждат избори???

    shlshlshlshl
  67. 67 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 909 Любопитно

    Ако президент беше Асен Василев или Христо Иванов дали щяхте да пускате такива статии?

    За протокола - не подкрепям идеята за президентска република.

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  68. 68 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    До коментар [#35] от "plamen_b":
    Точно по тази причина. 2/3 мнозинство в парламента гарантира, че само личност с висок авторитет и не тясно-партийна фигура ще обедини мнозинството.
    Президентът е държавен глава (церемониална длъжност), но не и глава на правителството.

  69. 69 Профил на Krasimir Petrov
    Krasimir Petrov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Президентска република е много по-добър вариант при равни други условия. Президентът е и глава на правителството, има големи правомощия и ако се справя с управлението и политиката, никой няма да го пипне. Можем да се обърнем за справка към Турция и Ердоан - Турция се развива по един невероятен начин и се превръща постепенно от регионална в глобална сила. Да, знам, ще кажете как туркините нямат пари за дамски превръзки...

    Лошото е, че България се е напатила доста в историята точно покрай единственото решаващо лице. Според мен просто не ни е достигнал малко късмет, за да постигнем целите си, но след 67 години монархия, България става република и то парламентарна. Целта е да се "обуздае" всеки един бъдещ държавен глава.

    Няма да се спирам на "ИТН", много хора ще се засегнат като излъгани, но това точно е партията, която обеща 1 лев държавна субсидия, пряка демокрация, по-малко депутати и... до днес промяна липсва.

    Съвсем излишно допитване, освен ако не го приемем като упражнение за бъдеща пряка демокрация.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK