Имаше ли грешки в неолибералните предписания (откъс от новата книга на Иван Костов)

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (126)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Зеленият кон
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    Можете да плашите децата с него - "Торбалан " на живо !

  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Ужас, Костов взел да разтяга локуми като Кръстев и Дайнов.

    А преди поне беше мин. председател, можело е да научи нещо от практиката.

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#1] от "Зеленият кон":

    До коментар [#2] от "doroteus":

    До коментар [#3] от "realguru":

    Герболякът наскача срещу Иван Костов, който измъкна България от блатото, в което я вкара Жан Виденов!

  5. 5 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Весело

    Минавайки веднъж през подлеза до Министерския съвет по време на своето премиерстване, бай Иван Костов видял едно ромче да свири на цигулка. Той се спрял, уж да се заслуша, а всъщност да демонстрира пред придружаващите го журналисти колко е загрижен за малцинствата. Слушал, слушал, па му рекъл на ромчето:

    - Браво, браво, ти си истински Паганини!

    А ромчето му отвърнало: - А, ти па си ногу убав!

  6. 6 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Всичко което се случи в източна Европа, се случваше за първи път в историята - от комунизъм към демокрация, затова нямаше кой да даде рецепта как да стане.

  7. 7 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Ама чакайте, човека е още жив, защо почнахте да ни го притъквате все едно се е преселил в по-добрия свят, че даже и цитати от книгата му публикувате ?
    Обяснението никак не говори добре за редакцията.
    Вижте си снимката.
    Като я види човек, черно-бяла, за какво мислите се сеща.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  8. 8 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Корупцията в големи размери започна от Иван Костов и най-вече неговите вицета Бакърджиев и мистър 10 процента!

  9. 9 Профил на Любов Шейсе
    Любов Шейсе
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Имаше ли грешки в неолибералните предписания (откъс от новата книга на Иван Костов)

    Предписания?!

    Егати лидера, карал по рецептурника

    ..иначе намерил грешки и ги подчертал с червено..

    Редакция промотирала издигната бесилка на протест ме обвини в писане на коментари "призоваващи към насилие" когато слет това попитах "ще бесим ли?". Лъжите помагат ли?
  10. 10 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#6] от "plynii":

    Рецептата беше шокова терапия и обхващаше само икономическите аспекти. Като стане собствеността частна и като размахаш нотариалния акт, изведнъж всичко ще почне да работи ефективно.

    Никой не говореше за ценностно израстване на обществото, за същински образователни и медийни реформи. Изходното пост-комунистическо общество беше една насипна смес от масов пролетариат, без никакви политически, икономически и морални ориентири. Назубрил столиците на 100 африкански държави и си мисли, че знае нещо.

  11. 11 Профил на Васик
    Васик
    Рейтинг: 697 Неутрално

    От Костов и неговите другарчета не се очакваше нищо друго, освен да обслужват Запада без мрънкане. За Запада България е робска колония. Наукообразните обяснения на Костов не обясняват нищо, това е просто графомания.

  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4254 Любопитно

    Иван Костов:
    Накараха ме на сила да стана лидер на СДС.... ?!

    [email protected]
  13. 13 Профил на wwwtoчkacom
    wwwtoчkacom
    Рейтинг: 919 Неутрално

    той подари Нефтохим на руснаците

  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4254 Любопитно

    До коментар [#2] от "doroteus":

    Анкета Факти от 29 Август, 2019:
    В затвора ли е мястото на Иван Костов, както твърди Никола Филчев?
    Да 86% (4109)
    Не 8% (404)
    Не мога да преценя 3% (157)
    Не ме вълнува 2% (95)

    [email protected]
  15. 15 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Неутрално

    Имаше ли грешки в неолибералните предписания (откъс от новата книга на Иван Костов)
    ======
    Нито една...!!!
    Всичко си върви по план...

    Bukalemun
  16. 16 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4254 Любопитно

    Многострадалний БАЙ Иван продължава тъжната си изповед:
    - . Никога не съм искал да уча икономика. Мечтаех да полетя като Гагарин в Космоса или поне стана летец.
    Година и половина учих за авиатор в Кременчуг.
    До коментар [#2] от "doroteus":


    До коментар [#3] от "realguru":

    [email protected]
  17. 17 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4254 Любопитно

    Насила ме отвърнаха от небесните простори. Една сутрин агенти ме изведоха от авиаторското училище.
    Прибраха ме в България и ме принудиха да уча икономика. През 1976 отново насилие - ожениха ме за Елена. Изпратиха ми сватове и поп Цанко насила ме венча за нея.
    Скоро след това отново последва Насилие.
    Помня, зима бе. Студ, сняг, на входната врата се думка.

    [email protected]
  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    Както вече писах Иван Костов е враг на герболяка! Защото заради него сме в ЕС и НАТО!

  19. 19 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    За да се зароди гражданско общество трябва да има обединение около справедливостта, правата на човека и закона. Ако такова няма, няма да има причина хората да си взаимодействат конструктивно.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  20. 20 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1834 Весело

    “Кой ми сра в гащите”, та засмърдя на либерализъм!?

  21. 21 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#8] от "pernikforbg":

    това просто не е вярно ... вярно е само ,че корупцията започна с пълна сила ( между впрочем тя си съществуваше в пълна сила , много преди 1989 г., но тогава просто беше държавна тайна) когато иван костов бе ...министър на финансите . През 1997 г. , не че е нямало такава , но ако не сте забравили , България беше изгребана до последната стотинка държава и бай Иван Костов нямаше кой знае какви особени корупционни възможностти...

    друго ми прави впечтление в размислите му - чия е вината за да не се случи онова , което уж всички желаеха - бързо да станем модерна и просперираща държава - вината е изцяло на Запада и западните институции , така казва Костов ... Ние сме непричом, една добричка нация , съставена само от чисти душевно индивиди , ма на "лошия" Запад ни давал само съвети и рецепти и до там, никаква емпатия, никаква реална помощ на този "изстрадал" от комунизма народец...Костов си е костов, това само мога да кажа ...Но няма да забравя КОЙ е в основата на разбитото сдс , кой е в основата властта пак да премине в ръцете на комунягите и кой е в основата на неслучилата се лустрация ... Така че какво пише костов, много много не ме интересува ...Той ни предаде и аз няма да го забравя. А дали е крал пари, дали е бил супер корумпиран, това не е чак тполкова важно. Той не обърна фундаментално посоката на развитие и то по политическата ос. Икономиката е нещо което се създава и твори от хората, но политическата система се кове от политиците и той пропусна този изключителен шанс , който имахме края на 90-те нещата с комунизма да приключат. Тогава имаше огрпомната подкрепа на нацията за това, но той се сниши и заеба най важния въпрос от който зависише дългосрочното развитие на България..Ако беше го направил, днес нямаше да има копейкинци, бесепето щеше да е истинаска европейска левица , а останалите политически сили нямаше да са тъпкани с бивши агенти на дс и комунистически синове и дъщери, нямаше хора като пРашков да са топ политици и да ни тровят живота ...
    Това мога да изразя като мое мнение ...
    А на едносричковите глупаци, които могат да напишат едно изречение само и то за да наплюят просташки някокого ще кажа - и вие сте функция на несвършената от костов работа ... и вас нямаше да ви има в днешния ви вид , ако той не беше се скатал тогава...

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4254 Любопитно

    До коментар [#13] от "wwwtoчkacom":

    ''подари ''...???
    НЕ ВЯРВАМ !

    [email protected]
  23. 23 Профил на Krasimir Tunchev
    Krasimir Tunchev
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Колкото по-прост е човек,толкова по-трудно оценява и разбира ума на отстрещния.В РБ промитите мозъчета,тъпаците са ужасяващо висок %.Затова и РБ е първа по корупция,бедност,неграмотност,смъртност.

  24. 24 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Може ли да не коментират хора, които не разбират написаното, а още по-малко могат да го осмислят. Аз отдавна чаках този анализ и смятам написаното за вярно. Радвам се, че мога да го прочета и сравня със собствените си преживявания от това време. Ще бъде интересно и полезно интелектулано занимание, поне за мен.

    agent
  25. 25 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4243 Неутрално

    До коментар [#21] от "Josif Stanislavski":
    "А на едносричковите глупаци, които могат да напишат едно изречение само и то за да наплюят просташки някокого ще кажа - и вие сте функция на несвършената от костов работа ... и вас нямаше да ви има в днешния ви вид , ако той не беше се скатал тогава..."

    За многосричковите глупаци Костов, само той и никой друг, е виновен.
    За твое сведение, многосричковия, Костов свършиповече работа от всички правителства на прехода преди и след него. Но такива като теб никога няма да разберат това.

  26. 26 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4243 Неутрално

    Много силен и правдив текст на Костов. Книгата му трябва да се преведе на английски и да се чете от западните политици.

  27. 27 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Бокулизачите и комунягите вият в един глас.

    Както винаги, впрочем.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  28. 28 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4243 Неутрално

    Колкото по-прост е човек,толкова по-трудно оценява и разбира ума на отстрещния.В РБ промитите мозъчета,тъпаците са ужасяващо висок %.Затова и РБ е първа по корупция,бедност,неграмотност,смъртност.
    —цитат от коментар 23 на Krasimir Tunchev


    За съжаления си прав. Виж коментарите на великолепния текст на Костов. Отчайваща простотия и тъпотия.

  29. 29 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#23] от "Krasimir Tunchev":

    добре де , след като претендираш,че всички сме тъпаци , а ти си еманацията на човешкото познание , защо си написал тази тлъста и невярна опорка ? Би ли ми казал ...По кои стандарти сме най корумпираната , най бедната , най болната и най неграмотната нация ...би ли дал някаква референция за думите си ?
    Поредния таксиметров шофьор е дошъл да ни се надсмее ...мерси

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  30. 30 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#28] от "tacheaux":

    великолепня текст на костов ... Вие четете ли внимателно и с разбиране - още в самото начало човека го е казал - най лесно се пишат "великолепни текстове" ( леко перефразирам) , а после допълва ,че това е булшит ...И вие му ръкопляскате на булшита ...Костов имаше шанса да напише "великолепен текст" 1997-2001 г, а и след това , пропусна го ...Днес каквото и да ми пише ( не отричам ,че притежава интелект) няма стойност ... НЯМА в контекста на онова , което не направи преди 25 г.

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  31. 31 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Неутрално



    До коментар [#21] от "Josif Stanislavski":"А на едносричковите глупаци, които могат да напишат едно изречение само и то за да наплюят просташки някокого ще кажа - и вие сте функция на несвършената от костов работа ... и вас нямаше да ви има в днешния ви вид , ако той не беше се скатал тогава..."За многосричковите глупаци Костов, само той и никой друг, е виновен.За твое сведение, многосричковия, Костов свършиповече работа от всички правителства на прехода преди и след него. Но такива като теб никога няма да разберат това.
    —цитат от коментар 25 на tacheaux


    Ташко, Костов направи две магистрални грешки, покрай всички останали, които сътвори! Няма да изброявам лустрацията, Нефтохима, БГА Балкан, Външнотърговска банка и т. н., а само ще припомня две неща. Първото беше, че когато Симеон тръгна да си идва в България, Костов се наду, започна да снобее и се врътна така, че не остави на Симеон никакъв друг избор да се коалира, освен с Партията на българските жени с вождиня Весела Драганова (ако някой изобщо помни днес нещо за нея). Ако беше отишъл на аерогарата да посрещне Симеон, па да направи една коалиция с него, още щеше да управлява. Не мислиш ли?

    Втората му грешка беше, че след като изгуби изборите, се наду още повече и три години не говорѝ на народа. А народът е суверена. Един политик, който наистина е такъв, не може да пренебрегне суверена! А тази грешка се повтаря и до днес от тези, които не случиха на народ! Така че ако някой съжалява за Костов, нека си помисли дали той не е направил тези и още по-големи грешки, защото помним и друго – Костов уволни половината си правителство за корупционни практики! Само че тези практики не ги създадох аз, нали? Ето защо писанията на Костов не ме впечатляват, нито ще ме впечатлят минусите на неговите обожатели и обожателки! Ясно ли е?

  32. 32 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Костов е много прав! Но неуспехът на демокрацията си има много просто количествено измерение. Поради което се е случил този неуспех. Спомнеет си средните доходи 1996-2000 година и прочетете долният пасаж.

    Има тонове изследвания, които показват, че демокрацията е устойчива и се развива само в "златната среда" - на високите доходи за интелектуалния труд, на силната средна класа ( камбановидна доходна крива ), на минималния среден годишен доход от около 12-15 хил. долара (middle income trap), който ако една демокрация не може да прескочи (а повечето развиващи се страни не успяват), е осъдена да бъде претопена от автократичен или тоталитарен режим.
    (Средният годишен доход в България е около 8 хил. долара).

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  33. 33 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    ървото беше, че когато Симеон тръгна да си идва в България, Костов се наду, започна да снобее и се врътна така, че не остави на Симеон никакъв друг избор да се коалира, освен с Партията на българските жени с вождиня Весела Драганова (ако някой изобщо помни днес нещо за нея). Ако беше отишъл на аерогарата да посрещне Симеон, па да направи една коалиция с него, още щеше да управлява. Не мислиш ли?

    -------------------------------------------------------------

    Симеон Втори не подкрепи СДС по време на свалянето на Виденов 1996-1997 година. Порази ме това, че на изборите през април 1997 той подкрепи не СДС, а една дребна партия. Така че това което пишеш не кореспондират въобще с поведението на Симеон и изключват всякаква коалиция със СДС. Симеон си е имал други планове ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  34. 34 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5024 Разстроено

    До коментар [#28] от "tacheaux":великолепня текст на костов ... Вие четете ли внимателно и с разбиране - още в самото начало човека го е казал - най лесно се пишат "великолепни текстове" ( леко перефразирам) , а после допълва ,че това е булшит ...И вие му ръкопляскате на булшита ...Костов имаше шанса да напише "великолепен текст" 1997-2001 г, а и след това , пропусна го ...Днес каквото и да ми пише ( не отричам ,че притежава интелект) няма стойност ... НЯМА в контекста на онова , което не направи преди 25 г.
    —цитат от коментар 30 на Josif Stanislavski


    Именно заради пропуснатия шанс Костов е най - голямото разочарование :(((((((( Уби, унищожи надеждите на милиони българи. После, след победата на Царя на изборите, се разсърди на същия този народ и млъкна за години.

  35. 35 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5024 Гневно

    "Г-жа Хилари Клинтън ни съветваше, че комунистическите елити трябва да бъдат приобщавани като политически опоненти.

    Направи им голямо дарение по време на едно свое посещение в България. И ние се опитвахме да ги приобщавахме, което бе погрешно..."

    Който не е живял в тоталитарно комунистическо общество няма никаква представа за каквото и да е в това общество - нито за живота, нито за политиката, нито за репресиите - за нищо. Теориите, които е изградил са на база чуто, прочетено и разбира се, са дълбоко погрешни.

    Ето един пример, който би бил много полезен на Хилари. Такива истории са стотици, даже хиляди.

    https://breaking.bg/analizi/kak-se-stava-zam-direktor-na-gdbop-machkash-razsledvane-sreshtu-lice-zashtoto-otiva-na-gosti-v-palata-na-bojko-rashkov/?fbclid=IwAR0lB4kc6IoGeZkSLovWHGlE6eS8KObZyB7rKbvRKMV39nVt0PQ6fQUvFk4

  36. 36 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Весело

    Тук ще си позволя да бъда краен в подозренията си. По агресивността на неолибералите и либертарианците срещу държавата личи, че тяхната рецепта за прехода има общ корен с мечтата на Карл Маркс държавата изобщо да отмре.
    ========
    Няма да успеете г-н Костов....

    Колкото и да напрягате изразителността на словоизлиянията си ...няма да успеете да надминете рекорда на покойния вече Михаил Горбачов....
    Той бе дестройер номер едно в това отношение.....
    За вас остава среброто...в краен случай бронза...

    Bukalemun
  37. 37 Профил на Ron Stoff
    Ron Stoff
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Костов е един от малкото български политици, отличаващи се с висока култура, професионализъм, интелигентност и почтеност. Това вбесява комунистическите цървули, които почитат единствено наглостта и краденето, тънещи в простотия.

  38. 38 Профил на totorina
    totorina
    Рейтинг: 80 Неутрално




    До коментар [#14] от "karabastun":

    Оххх, на един аудиофайл колко мат'рял като за затвора имаше, за онзи "с 200" говоря, пък никой нищо не твърдеше. За Костов не знам, но този, който твърдял 2019, мястото му е в АДА!

  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Весело

    До коментар [#11] от "Васик":

    Наукообразните обяснения на Костов не обясняват нищо, това е просто графомания.
    =======
    Що бе .... Не бъди толкова сигурен....
    Утре могат да му дадат някой Нобел..

    Bukalemun
  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Любопитно

    До коментар [#31] от "Santos":

    Няма да изброявам лустрацията, Нефтохима, БГА Балкан, Външнотърговска банка и т. н., а само ще припомня две неща.
    =======
    Остави двете неща.....

    Посочи само една бивша соц държава...в която имаше подобен икономически касаплък...!!!

    САМО ЕДНА.

    Bukalemun
  41. 41 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5387 Весело

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Дебълякът се съюзихте със съпартийците на Жан Виденов.

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":Дебълякът се съюзихте със съпартийците на Жан Виденов.
    —цитат от коментар 41 на Alarmstufe Rot


    А герболякът се съюзихте с Костя Копейкин!

  43. 43 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5387 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":

    Нищо подобно. За Костя Копейкин вие гласувахте на предишните местни избори във Варна.

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Весело

    Големият идеологически компромис е причината в НАТО и ЕС да бъдат приети страни, които не са разградили остатъците от комунизма. Това поражда у мен още едно подозрение. С победения комунистически лагер в края на Студената война мирът е бил постигнат чрез мащабен, обхващащ много сфери компромис. Победителите са считали, че преходът ще стане някак от само себе си. Може и така да стане, но след като си оти-де последното поколение, родено при комунизма, а може би и неговите деца
    ======
    :).... Човека още се мъчи с размишления от типа ...."може би"...а за ония на запад...от близо 200 години насам е без значение какъв цвят ще е котката която лови мишки...

    Bukalemun
  45. 45 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":Нищо подобно. За Костя Копейкин вие гласувахте на предишните местни избори във Варна.
    —цитат от коментар 43 на Alarmstufe Rot


    Не гласувахте заедно с Възраждане, ДПС и ИТН за сваляне на правителството викаш? ПовЕрвах ти, да знаЙш! :-)

  46. 46 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Любопитно

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    Остави двете неща.....

    Посочи само една бивша соц държава...в която имаше подобен икономически касаплък...!!!

    САМО ЕДНА.

    =================================

    Посочи ми една соц. страна която да организира убийството на дисидент като Георги Марков и освен това да преименува 10% от населението си, а след това да изгони 200,000 от тях и аз веднага ще ти посоча в коя страна може да се случи този касаплък. Ами ... азиатски нрави има в тази страна! Нещо като разправията с кюрдите ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Любопитно

    В препоръчваната ни слаба и зле финансирана държава с немощен контрол рецидивираха бързо стари административни стереотипи, прахосничество и корупция. "Малката държава" бе предложена като очистително срещу етатизма на комунизма.
    =======
    Може само да се гадае ....ако под ръка, г-н Костов имаше не България,а СССР

    Тогава обезкостяването ще да клати целия свят...

    Bukalemun
  48. 48 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#25] от "tacheaux":

    и каква точно работа свърши ,че не се сещам ? И съм написал ясно , какво НЕ свърши, което въпреки останалата свършена работа беляза пътя му на чао , чао от българската политика ...
    И недей като виден десебар да даваш оценки на другите... в това ви е силата, знам , НО и това ви е прокобата пич

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  49. 49 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Неутрално

    До коментар [#46] от "Сатана Ликующий":

    Можеше първо да ми отговориш,а после да зададеш своя въпрос...

    Bukalemun
  50. 50 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ron Stoff":

    уау , и какво донесе това на РБългария ...нали видяхме ? Разби сдс , от пиадестала на високата си култура, знания , интелигентност и професионализъм , не разбра че Мадридската лисица му е подложил динена кора ...Настъпа я , хлъзна се , падна по задник след което обвини българския народ , намуси се и се скри в гори тилилейски ...Би ли ми обеснил на каква точно високо интелектуална позиция стъпа Костов та няколко години стоя нацупен и не обели думичка да подксаже ЗАЩО така се провали ?

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  51. 51 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#31] от "Santos":

    хитра лисичка е костов ( но мадридската се оказа по хитра , въпреки ,че и той отече в канала по аналогичен начин) и след като се скри нацупен в нечие мазе , така постла пътя една дребна , но много креслива групичка хора да го обожествят в следващите години... Едва ли "великия мислител" го е бил планиран точно така, защото той си е най обикновен себесъзерцател или като е по народному - нарцис, НО в крайна сметка се получи точно това ... И днес продължава неговото обожествяване , без видими резултати извън малката , но много креслива групичка сектанти ...

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  52. 52 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Иван Йорданов Костов е човекът, който взе синята идея в ръка, запали я, без да мисли за последствията и с нея си свети чак до дома с теменужките, без да се интересува от съдбата на България.
    За едни е достоен, за други е недостоен.
    Но, преди него нямаше друг, който така да прахоса народната енергия.
    Енергия, мечти и цели животи.
    След него имаше още един, с неговите 800 дни.
    И той доста народна любов и енергия пропиля.
    За да дойде накрая баш юзбашията от Банкя, който довърши работата.
    Сега с трън да се завъртиш, няма да намериш наивник с идея или пък с надежда за България.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  53. 53 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Тъй. На Костов кривия Запад ли му предписа да възпрепятства всячески навлизането на западни капитали, технологии и управленско ноу-хау при прословутата приватизация на публичната собственост. Както междувпрочем направиха другите страни от ЦИЕ, които незнайно защо Костов също ожалва. Вместо това, Костов с менторите му от ДС довършиха започнатото от Луканов, Попов, Беров и Виденов. "Буржоазна контрареволюция" не му обяснили как става, ха-ха. Затуй най-заслужилите комунисти и синчетата им станаха най-видни капиталисти.
    Костов беше против въвеждането на валутния борд. За Костов - "глупава идея е да се вадят досиетата". Костов счупи всички рекорди по назначения на ченгета от ДС в държавната администрация. Сигурно защото Хилърито му е "предписала"...
    "Няма да ви излъжем, няма да ви предадем" се оказа най-голямата лъжа и предателство на прехода. Сега Костов може да си пише колкото иска лъжливи самооправдания. Късно е.
    https://zonanews.bg/mnenia-i-analizi/mrasnite-tantsi-na-ivan-kostov-i-atanas-atanasov-s-darzhavna-sigurnost-i-rumno

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Разстроено

    До коментар [#52] от "Мариана Кълвачева":

    Даже в Румъния не се появи подобен политически еквивалент...

    Bukalemun
  55. 55 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мариана Кълвачева":

    за юзбашията от Банкя нещо май сте се объркала г-жо Кълвачева ... то бива нихилизъм , но вашия е меко казано болестно състояние ...Ако не сте забравила , "юзбашията от банкя"няма загубени избори от 2005 г. насам, въпреки ,че 2013 с "курвенски" номера му отнеха управлението , както и 2021 г. с тройно по голям обем курвенски номера също ...Така че да го слагате в една каручка с Костов и Мадридския дядо е леко нефелно

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  56. 56 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Проблемите с преход, свързан с преминаване на огромни обеми активи от държавни в нечии ръце, няма как да са малко и да са лесни за решаване. Какви предписания е имало и кой как ги е прилагал се вижда по резултатите. Затова не съм съгласен с обобщението че това (провала на тази политика) важи за всички бивши соцдържави. Едно е положението в Полша и Чехия, донякъде Словакия, друго в Унгария ( въпреки че и те бяха сред отличниците, но Орбан "помага" с каквото може), трето в Румъния, която беше по-зле от нас, а сега и дишаме прахта.
    За меко казано калпавото наше положение, вината се крие в най-голямата в сравнение с другите близост с СССР и след това с Русия, в нашите избори ( ние си избирахме управниците), вероятно и в онези 80%. При всяко положение точно Иван Костов не само че няма или ако има е минимална вината, напротив, благодарение на няколкото негови и на правителството решителни хода, все пак сме в европейското семейство, макар и в ролята на бедния глупак, а не примерно под ботуша на някой идиот като Лукашенко.

  57. 57 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Хахаха - и тоя ли извадихте от нафталина ???? Тоя бе шеф на някакъв център за изследвне на нещо си към НБУ. И същия център бяха написали нещо за "Лукойл". Оказа се, че Костов и сие не знаят, че има разлика между килограм и литър.
    Ама си отърва парите в КТБ. Стана една врътка и тоя клоун си взе парите. Същият шитна "Нефтохим" на руснаците.

  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6793 Неутрално

    "на България просто не ѝ е мястото сред демократичните страни". За съжаление, мнозинството на Запад мисли точно така за нас."
    За съжаление напоследък и доста българи го мислят. А като ни слушат , какво говорим и гледат, какво правим вече и нашите партньори си го мислят.

  59. 59 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#46] от "Сатана Ликующий":Можеше първо да ми отговориш,а после да зададеш своя въпрос...
    —цитат от коментар 49 на eti mehter


    Ети, исках да ти кажа, че България е страна, която принадлежи на Ориента. Европейската цивилизация завършва някъде към Загреб. След това започва Ориента. Сърбите и техните етнически войни, България с безкомпромисен болшевишки терор, Гърция с тяхната хитрост, фалшификации и злоупотреби, Турция (загробила мултиетническите принципи на Османската Империя след Младотурците) неможеща да реши противоречията си с кюрдите, Гърция и Турция в битка за Кипър и по-дребни острови. Накратко казано Балкани и Ориента!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  60. 60 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    Ети, за съжаление на мога да посоча нито една бивша соц. Държава, „в която имаше подобен икономически касаплък...“. И наистина е „касаплък“, защото индустриална собственост за 30 милиарда лв. бе „приватизирана“ от правилните „дрОгаре“ за 3 милиарда лв., голяма част от тях платени с т. нар. „компенсаторки“- едно от най-големите престъпления срещу целокупния български народ, в т. ч. и срещу турците с българско гражданство, скромни и трудолюбиви хора, защото познавам доста от тях!

  61. 61 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мариана Кълвачева":Даже в Румъния не се появи подобен политически еквивалент...
    —цитат от коментар 54 на eti mehter


    Румънците разстреляха семейство Чаушеску, вместо да го оставят да пише мемоари и да се оплаква! Там болшевикофилство не се търпи в такава степен както в България.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  62. 62 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Любопитно

    До коментар [#42] от "vassilun":

    Василчо, тука ли се съюзихте с Костя Копейкин - https://apostapostoloff.blog.bg/photos/94001/original/152078282886284.jpg - или на друго място, по- тайно и по-уединено? М?

  63. 63 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Неутрално

    До коментар [#59] от "Сатана Ликующий":

    България си е България....кой както иска да я мечтае за в бъдеще....
    Централна държава на Балканите....без която дори маршрутите на някои прелетни птици са невъзможни...

    За Ориента съм съгласен,но от части...
    Намирам се в него ...и знам какво е ориент...
    Не е напълно същото.

    Bukalemun
  64. 64 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Любопитно

    До коментар [#45] от "vassilun":

    Василчо, само да те питам ИТН чий коалиционен партньор бяха? М? И кой се радваше като педофил на реклама за памперси, когато вашият коалиционен партньор показваше среден пръст на коалиционен съвет? И кой щеше замалко да срути залата на парламента от ръкопляскания и овации, когато същият ви коалиционен партньор се дереше „Джипко Бибнитков“? Думай, не се срамувай!

  65. 65 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#63] от "eti mehter":

    Ети, важното е да се уважаваме и разбираме. Заедно сме много по-силни и всеки допринася нещо на другия било с географското си положение, било с климата. Не мога да понасям антитурски настроените хора. Винаги им казвам, че на 8 декември 1916 съюзните български и турски войски разбиват румънците и русите и влизат в Букурещ. Можело значи, дано не се повтаря ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  66. 66 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мариана Кълвачева":

    Мариана, това е един от малкото случаи когато съм напълно съгласен с вас.
    ++++++++

  67. 67 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#61] от "Сатана Ликующий":

    не е много удачен пример , защото не са румънците , които го разстреляха ,а Секуритате ...Всеки здравомислещ се досеща защо го гръмнаха като куче , че с него и жена му ... НО определено не е защото там не се търпи болшевикофилството ..Ако не друго , на чаушеско може поне да му се отдаде някаква благодарност ( знам ,че е много неуместно и доста грубо казано, на фона на бедите които докара на румънците) за това че отдалечи Румъния от СССР , така че там болшевикофилство както у нас по принцип никога не е имало , с изключение на първите години след войната ...но след това чаушеско го изкорени, не от добро сърце разбира се ...

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Любопитно

    До коментар [#60] от "Santos":

    Понякога идеята може да е добра...
    А намеренията още по добронамерени от нея....но изглежда тия неща не са достатъчни...
    Наисах го .... въпреки че го намирам за истина....
    Затова най важни са следствията...

    Bukalemun
  69. 69 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Любопитно

    До коментар [#31] от "Santos":хитра лисичка е костов ( но мадридската се оказа по хитра , въпреки ,че и той отече в канала по аналогичен начин) и след като се скри нацупен в нечие мазе , така постла пътя една дребна , но много креслива групичка хора да го обожествят в следващите години... Едва ли "великия мислител" го е бил планиран точно така, защото той си е най обикновен себесъзерцател или като е по народному - нарцис, НО в крайна сметка се получи точно това ... И днес продължава неговото обожествяване , без видими резултати извън малката , но много креслива групичка сектанти ...
    —цитат от коментар 51 на Josif Stanislavski


    Йоско, вярно е, че мадридската Кума Лиса се оказа по-хитра, ама то е защото има зад себе си и може да проследи си 20 поколения назад германски хитреци, а бай Иван какво да проследи? Едно поколение назад от ма‘алата в Суходол ли? А групичката сектанти, колкото и да е креслива, е само групичка сектанти, чиято електорална подкрепа се върти около 4, плюс-минус 1%. Ако е 1% отгоре, карат зимата на топло в парламента, а ако са 1% отдолу, крякат под опашката на коня, за радост и забавление на жителите и гостите на София!

  70. 70 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Много силен и правдив текст на Костов. Книгата му трябва да се преведе на английски и да се чете от западните политици.
    —цитат от коментар 26 на tacheaux


    Бих добавил само едно изречение от баба ми когато нещо съм казал по адрес на това как "немодерно" прави някои неща:
    Аз от такива които отиват откъдето аз идвам не се обиждам.

    В случая западните политици се опитват да настъпят мотиката която ние държахме настъпена 45 години - да се приемат че хората са равни.
    Ами не става, доказано е вече от нашия горчив опит. Не може да убиваш моитивацията на инициативните хора като им отнемаш по-голямата част от доходите за да ги дадеш на мързеливи или просто глупави хора. Познавах една финландка, която казваше че ѝ удържат почти 80% данъци и осигуровки - и беше убедена че така е правилно защото не всички били имали нейния шанс да са толкова образовани. Тя беше на ръба на гениалните и работеше в R&D на една от големите световни фирми. Парадоксът е че на хора като нея е по-лесно да се внушат такива идеи, отколкото на тези които живеят от нейните данъци - те винаги са недоволни от това което получават макар и без да са го изработили.

  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Разстроено

    До коментар [#60] от "Santos":

    Нищо не оправдава подобно деяние....

    Да разрушиш построеното от поколения....и то по такъв начин...
    Тук дори не става дума за никаква идеология....

    Bukalemun
  72. 72 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    Това ще го прочета. Дори да лъже, искам да видя как лъже.

    Еретик
  73. 73 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Чернобялата снимка е от дисидентските години на фосподин Костов, което е било отдавна, затова е черно бяла

  74. 74 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Неутрално

    До коментар [#60] от "Santos":

    Както и да е....
    Да се хаби мисловна енергия за проблеми с изтекъл срок на годност....е до едно време...
    Навлизаме в една съвсем различна епоха... Епохата на дигиталния тоталитаризъм.
    При нея ще има отново два вида общества... Такива които се борят за своята независимост...а останалите ще се примирят с диктатурата на дигитализацията...
    На всички късмет с избора....

    Bukalemun
  75. 75 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3549 Весело

    До коментар [#27] от "b_52_strato":

    "Бокулизачите и комунягите вият в един глас.
    Както винаги, впрочем."
    ==============
    Ти май сам си даваш кураж. Бойко управлява непълни 12 години. Комунистите захапаха властта веднага след това и чрез служебни правителства или любов с ПП не са я пускали. Вие се пъчихте 7 месеца, изритаха ви, пък приказвате как управляващите реват.
    Фантазьори.

    Еретик
  76. 76 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Сега като го питат отде са ти мангизите бе Ваньо, може да каже - пиша книги, продават се в милионни тиражи по цял свят. Даже господин Луканов си купи две.

  77. 77 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2457 Разстроено

    Скучно и многословно.

    В Русия съм! В Русия съм!
  78. 78 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Вижте каква кочина е развалил, раздал, разпарчатосал, затрил Иван Костов.
    От долуизложеното е ясно, че той като Херкулес е премахнал Авгиевите Обори!
    Е, да прочистваш оборите е неблагодарна задача, мухите не са доволни ....
    1989 Българската икономика е била изцяло разрушена!


    Из доклада на Петър Младенов, новоизбран генерален секретар на БКП, на пленума на ЦК на БКП на 11 декември 1989 г., отпечатан в партийния орган “Работническо дело” (год. LXIII, брой 346 от 12 декември):

    През последните години страната навлезе в период на сериозна криза, на нарастващо социално напрежение и стагнация в своето цялостно развитие. Имаме пред вид следните явления в обществото:
    – стагнация в икономическото ни развитие, застрашително изоставяне на икономиката, застрашително нарастване на външния дълг;
    – увеличаване на инфлацията, тежки трудности на вътрешния пазар и в крайна сметка влошаване на жизненото равнище, наличие на широко разпространена корупция;
    – сериозни поражения в духовния и интелектуалния живот на нацията и упадък на основни морални принципи и ценности.
    За всички нас тук влошаването на положението в страната не бе гръм от ясно небе. Това се виждаше много преди да стигнем до сегашния кризисен етап. Бившето ръководство формираше екипи, създаваше „концепции”. В сферата на държавното и общественото устройство бе създадена обстановка, сходна с феодалното управление. Оформи се малка група начело с Тодор Живков, която узурпира властта. Около тази група, която много бързо придоби семейно-землячески характер, се наслоиха властолюбци и кариеристи от различен калибър. Те получаваха от върховния ръководител ключови постове и облаги, които им позволяваха от негово име и от името на партията и държавата да вършат произвол, да манипулират основни обществени институции. Това бе дълбоко обидно за нашия народ.

    Същевременно трябва да отбележим факта, че в нашите условия с особено сила се прояви деформиращото въздействие на режима на личната власт, който доведе волунтаризма и субективизма в икономическата политика до рядко срещано в другите социалистически страни равнище. За дълъг период от време и особено през последните години решенията по всички основни въпроси в икономиката се вземаха от Тодор Живков често по силата на случайни подбуди и на базата на импровизирани съждения. Тези деформации се задълбочиха през последните няколко години, когато преднамерено се провеждаше линия на замазване на съществуващото положение и отсрочване на решаването на наболелите проблеми по пътя на повишаването на външните и вътрешните задължения на страната. Тази политика с основание може да бъде наречена: „След мен потоп”. По такъв начин българският народ получава в наследство от досегашния режим една тежка ипотека.
    Главната причина за създалото се положение бе неизживяната административно-командна система, монополът на властта, фактическият тотален контрол върху производството и разпределението.
    Първо: В последните години не само че няма никакъв икономически ръст, а напротив, има рязко връщане назад.
    Второ: Особено опасна е нарастващата “пропаст” между паричните средства на населението и наличните стоки и услуги. Сега населението разполага с 25 млрд. лева в спестовни влогове, а има малко стоки, които може да купи. Само за 1989 г. се очакват свободните парични средства да се увеличат с още 1.6 млрд. лева!
    Трето: Много години наред държавният бюджет приключва с големи дефицити. Непризнаването на инфлацията ускорява обезценяването на българския лев, намалява неговата вътрешна и външна покупателна сила. Изключителна тревога буди стремителното нарастване на задълженията ни в свободна конвертируема валута. Сега брутните ни задължения неколкократно надвишават годишните постъпления в свободно конвертируема валута.
    Четвърто: Като цяло можем да говорим за намаляване на ефективността и конкурентоспособността на българската икономика. Народното ни стопанство се намира в период на прогресиращ икономически спад. През последните няколко години ние не успяхме да се адаптираме към световното стопанство, въпреки че конюнктурата беше, общо взето, благоприятна за нас.Създаването на аграрно-промишлените комплекси в началото на 70-те години отслаби връзката на селяните със земята. От традиционни износители България стана ежегоден вносител на картофи, фасул, зеле, лук, фураж…
    Това не беше политика, обърната към човека. Тя не служеше за задоволяване на човешките потребности. Създадоха се условия за подкопаването на традиционните за българина трудови добродетели.
    “Нагоре” вървеше лъжлива информация, “надолу” – завишени възнаграждения за мълчание и съучастие, един общ заговор срещу благополучието на народа. Създадоха се условия за корупция, за разгръщане на “икономика в сянка”, за най-различни мафии… Икономиката на командите “от горе” беше на път да унищожи прекрасната българска природа.
    Разклати се вярата на населението към закона, защото той постоянно се нарушаваше. Намесата в дейността на правозащитните органи стана постоянно явление.


    Думи на П. Младенов пред Колегиума на МВР и ръководството на ДС на 25.11.1989:
    "От 1983 г. сме с отрицателен прираст, нужни са ни най-малко по 2, 6 млрд долара заеми годишно от Запада. Изолацията ни докара до просешка тояга...Всички се изказаха за курса. Можехме ли, другари, да минем ние без пленума? Можехме ли да продължаваме по-нататък така? Аз онази вечер се срещнах с актива на градската партийна организация. Там им заявих, че не можехме. Можехме да издържим още седмица, още две. Да кажем, можехме да издържим още месец. Е, с помощта на органите на МВР ако ги включехме, можеше да задържим властта за себе си още два, три, шест месеца. Но нещата вървяха така, че не можеше да докараме нещата до взрив. Ако бяхме забавили малко трудно щеше да бъдат овладени процесите."
    "Има втора страна - самата икономика. Така я развивахме и така я развихме, нали говорехме, че ето ние сме в състояние примерно да изхранваме две Българии в последните години и дали произвеждаме толкова много, и къде са тези продукти един бог знае! Аз мисля, че ги изнасят. Извиках другарите Луканов и Христо Христов. Рекох: "Престанете да изнасяте селскостопанска продукция!". Нищо подобно. Няма натури. Опитахме се да направим един анализ. Лично за себе си го направих. Това беше преди пленума. Тъй като трябва да ви кажа, че в политбюро никой не ни е давал какви са ни задълженията, и как се развива икономиката. Ние не знаехме. Аз не знаех. Но тъй като имах една връзка с банката помолих да ми дадат годишния отчет на банката. Картината е потресаваща! Ние всяка година казваме, че имаме толкова и толкова прираст - 5, 6 - 6 процента. А знаете ли каква е картината? Ако вземем за база 1983, следващите години ние не само, че нямаме никакви проценти прираст на националния доход, ако изключим тези чужди кредити, които получаваме от Запада, т. е нашите задължения, които се увеличават, ако ги махнем тях, ние имаме непрекъснато намаляване. 1984 е по-лоша от 1983, 1985 е по-лоша от 1984, 1986 е по-лоша от 1985 и т. н. до края, до последната 1988. В областта на нашите задължения ние сме стигнали критичната точка. С големи усилия стигнахме до плана за догодина. Това, което трябва да изнесем ще бъде някъде между 1,7 млрд - 1,6 млрд. А така сме направили нашата икономика, че без внос за 2, 6 млрд. долара тя не може да работи. Тя не може да работи, просто спира, блокира. Това е минималния внос от Запада. Това са суровини, материали. Тук не сава въпрос за някакви луксозни стоки. "

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  79. 79 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Любопитно

    До коментар [#78] от "Сатана Ликующий":

    Ако вземем за база 1983, следващите години ние не само, че нямаме никакви проценти прираст на националния доход,
    ======
    Ами тя ...."голямата екскурзия" бе именно заради това.... Пак за едни пари....
    Там горе са знаели че им остава само още една петилетката до падането на берлинската стена...и са усвоили едни пари ...поради съвсем други стигащи се обстоятелства....
    Останалото са подробности....
    Важни,но подробности...

    Bukalemun
  80. 80 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    "Получи се както в комедията на Людмил Стоянов "Вълците пазят стадото". БСП дадоха на най-доверените от своите да се грижат за демокрацията и пазара."

    Например на един преподавател по "научен комунизъм" го внедриха като шеф на най-голямата анти-комунистическа партия СДС, която той успешно затри.
    Кажи си Ваньо ...

  81. 81 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#55] от "Josif Stanislavski":

    Разбирам запалянковското ви изказване, вероятно сте се облажила с нещо по негово време.
    Но аз нищо не съм се облажила и наблюдавам отстрани кражбите му.
    няма сфера от живота, който той да не корумпира, развали по мутренски начин и опорочи всичко свято.
    Банкянският невъзпитаняк може да бъде обичан само от себеподобни или от облажили се от него.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  82. 82 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#61] от "Сатана Ликующий":

    Историята потвърди, че бай Тошо е непризнат син на бившия цар, бащата на Борис Трети.
    Няма как масоните да допуснат техен човек да пострада.
    там е разликата.
    Чаушеско бе обикновен румънски цървул.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  83. 83 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Всичко което се случи в източна Европа, се случваше за първи път в историята - от комунизъм към демокрация, затова нямаше кой да даде рецепта как да стане.
    —цитат от коментар 6 на plynii


    Глупости има такава рецепта. Изпробвана е в Германия след 1945 и се нарича денацификация, Доказано работи.
    В Източна Европа и в България като тежък случай декомунизация нямаше, и Костов е прав, че най-вероятно е имало сделка между елитите от Изток и Запад от типа "Капитулация но с условия: Нарязвате ракетите и ставате новите капиталисти, вместо да виснете по стълбовете"
    Само че Костов се прави на луд, че не знае за тази сделка. Не може на такова ниво да не е знаел. Най-малкото когато Луканов го е изкарал от прашния кабинет в МЕИ-то с надпис "Преподаватели по научен Комунизъм" и за ушите го е закарал на кръглата маса да играе опезиция е трябвало да му светне в каква пиеса играе.

  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4160 Любопитно

    До коментар [#82] от "Мариана Кълвачева":

    Ако това е вярно....оказва се ,че за един кратък период.... Петър Младенов е бил най искрения политик ....дори когато е викал танковете....
    Единствено той се е опълчил против предварително нагласените събития по онова време....

    Bukalemun
  85. 85 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#15] от "eti mehter":

    Прав си тука. Всичко си върви по план... и пандемията, и войната и всичко... както и предстоящите събития през следващите години.

  86. 86 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#80] от "blondofil":

    Точно така.

  87. 87 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#62] от "Santos":

    "Василчо, тука ли се съюзихте с Костя Копейкин"

    Не Сантосчо! Вие се съюзихте с Копейкин за да свалите правителството и да предадете цялата власт в ръцете на Рублен Радев!

  88. 88 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#64] от "Santos":

    "Василчо, само да те питам ИТН чий коалиционен партньор бяха?"

    Ще ти отговоря, Сантосчо! ИТН бяха част от коалицията Газпром, които заедно с ГЕРБ, ДПС и Възраждане свалиха правителството, веднага след като Асен Василев заяви, че няма да се водят преговори с Газпром!

  89. 89 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Всичко се случва по единствено възможния начин, при конкретните обстоятелства и действащи лица

  90. 90 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Любопитно

    До коментар [#62] от "Santos":"Василчо, тука ли се съюзихте с Костя Копейкин"Не Сантосчо! Вие се съюзихте с Копейкин за да свалите правителството и да предадете цялата власт в ръцете на Рублен Радев!
    —цитат от коментар 87 на vassilun


    Василчо, няма да те питам кой се търкаляше на плочника пред Дондуков 2 и кой се дереше до прегракване „Нашият президент“, щото главата ти е дебела като онези праисторически глинени делви, идващи при нас от мрака на хилядолетията, при археологическите разкопки! Имате много хубава – за нас – кадрова политика, тя ще ви закопае на политическото бунище! Да са ви живи и здрави тези, на които сега се кланяте! Утре ще ги гоните с тояги, както стана и с президента, и с Тошко от ИТН, и с Лозан Панов! Какво стана с тоя, последния чиляк? Жив ли е, че не го споменавате въобще? По-рано по три статии дневно се пишеха тук за него, че и за президент го издигнахте, а сега – ни вест, ни кост, ни вопъл, ни стон? Що така бре, Василчо?

  91. 91 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#84] от "eti mehter":

    Нагласените събития, ако съдим по практиката на САЩ да организират дългосрочни стратегии, е планиран най-вероятно поне 30 години преди 1984-5 г.
    Те дълго търсеха пробойна в соцлагера и накрая я намериха в лицето на Горбачов.
    След него Елцин продължи разрухата, но нещо удариха на камък с високият рус мъж от КГБ.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  92. 92 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#2] от "doroteus":Анкета Факти от 29 Август, 2019: В затвора ли е мястото на Иван Костов, както твърди Никола Филчев? Да 86% (4109) Не 8% (404) Не мога да преценя 3% (157) Не ме вълнува 2% (95)
    —цитат от коментар 14 на karabastun


    Мда-а-а, дебилите са над критичните 80%. Ще има още да патим, докато понаучат това-онова от икономиката.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  93. 93 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1355 Любопитно

    Единствения премиер на България, който има сериозно икономическо образование и успя да изкара държавата от яка инфлация. Отделно, че успя да продаде "черните дупки" в икономиката ни, на същите тези, дето ги създадоха, като така пресече източването на бюджета през ежегодните дотации за фалиращи недоносчета от соца.
    Ама се иска поне една прочетена книжка по икономика, за да "стоплиш" в каква точно ситуация (икономическа и политическа) е бил поставен, и какво е успял да постигне въпреки това.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  94. 94 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":

    От блатото ни измъкна СБ и МВФ! Костов две години би само гумен печатна това което наредеше Ан Макгърк, една чиновничка от МВФ. Последните две години, когато го оставиха да управлява направи Нинова Царица на бордовете, Тя в 5 а съпругът ѝ в 3 борда!!! Костов направи РМД и вкара осигуровките на хората в ЧПФ. Да сте чули частен ППФ да дава пенсия, а УПФ да е отпуснало пенсия? До момента в ЧПФ са потънали около 26 млрд лв.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  95. 95 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Любопитно

    До коментар [#93] от "gost22":

    @gost22, много „сериозно“ икономическо образование има бай Иван – „Политикономия на социализЪма“! И много е „успял да постигне въпреки това“ - индустриална собственост за 30 милиарда лв. бе „приватизирана“ от правилните „дрОгаре“ за 3 милиарда лв., голяма част от тях платени с т. нар. „компенсаторки“- едно от най-големите престъпления срещу целокупния български народ! Вечно ще сме му благодарни, да знаеш! Друго да ни припомниш?

  96. 96 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":От блатото ни измъкна СБ и МВФ! Костов две години би само гумен печатна това което наредеше Ан Макгърк, една чиновничка от МВФ. Последните две години, когато го оставиха да управлява направи Нинова Царица на бордовете, Тя в 5 а съпругът ѝ в 3 борда!!! Костов направи РМД и вкара осигуровките на хората в ЧПФ. Да сте чули частен ППФ да дава пенсия, а УПФ да е отпуснало пенсия? До момента в ЧПФ са потънали около 26 млрд лв.
    —цитат от коментар 94 на chichka


    Чичка, ЧПФ са бомба със закъснител! Там ще се режат глави, защото бъдещите пенсионери няма да са като днешните! Ама така е – „Каквото си надробиш, това ще сърбаш“!

  97. 97 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 423 Неутрално

    неолибералните предписания не бяха грешка. бяха правилни. но Костов НЕ ГИ Е РАЗБРАЛ! и като не ги е разбрал, няма как да ги приложи. Всичко, което той изброява- наказание за престъпниците, лустрация, реформа на сигурността, независими медии, гражданско общество, нормални партии- ТОВА Е СВОБОДА. щом не сме го направили, значи НЕ СМЕ ИЗПЪЛНИЛИ НЕОЛИБЕРАЛНИТЕ ПРЕДПИСАНИЯ. и понеже не сме ги изпълнили, ето затова сме на нашето си дередже.иначе предписанията на либерлизма са прости и винаги са били такива. МНОГО ПРЕДИ СОЦИАЛИЗМА И МАРКСИЗМА И СЛЕД ТЯХ, ЛИБЕРАЛИЗМЪТ Е ЕДИНСТВЕНАТА РЕЦЕПТА ЗА СВОБОДА. Без свобода не може да има развитие и прогрес. няма неолиберализаъм и прочие глупости, теорията за малката държава е от 18 век.именно консервативните етатични идеи довеждат марксизма и фашизма.сравнението на либерали и марксисти е подвеждащо. маркс предвижда отмиране на ДЕМОКРАТИЧНАТА ДЪРЖАВА. но не за сметка на анархия, а че ще бъде заменена от КЛАСОВО ГОСПОДСТВО. така и става.днес страната ни продължава да се управлява от една свръхпартия, останалото е мимикрия, подмяна на имената и конфигурациите. ядрото на властта е едно и също и то не произтича от държавата, а от сенчестата власт. това е марксисткото отмиране на държавата. ДЪРЖАВАТА НИ НИКОГА НЕ Е БИЛА ПО-МАЛКА ОТ ВРЕМЕТО НА НРБ. тогава тя беше заменена от партия. нищо не се случва по нормален законов път, а само чрез мафията. следователно- марксизмът е постигнат. силното гражданско общество медии и партии,за които пише Костов са възможни само при "малка" но правова държава и либерални свободи.в едно свободно общество сенчестата власт губи лостовете си. консерватизъм=популизъм=герб=орбан=тръмп=тиквата=берлускони=путин=фашизъм=терор=мафия. всички големи катастрофи на човечеството са поради отказът му да се бори за свободите си от страх че другите, съседите ще се възползват от свободата повече, отколкото аз и семейството ми. така се заражда консервативното мислене, от страх. и мързел. защото свободата иска ежедневни усилия. и така се затъпява и се ескалира до фашизъм, корупция, мафия, робство, накрая тероризъм, войни и разруха. след многото смърт отново си припомняме, че само с много усилия можем да постигнем едно свободно общество, в което да се съревноваваме честно, при еднакви правила. тези еднакви правила са справедливостта, съда, правовата държава и те могат да се пазят само от гражданите,не и от тайните служби. тайните служби са създадени да ни пазят от други общества, които не са либерални, а не да тероризират нас.

  98. 98 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Костов е много прав! Но неуспехът на демокрацията си има много просто количествено измерение. Поради което се е случил този неуспех. Спомнеет си средните доходи 1996-2000 година и прочетете долният пасаж.Има тонове изследвания, които показват, че демокрацията е устойчива и се развива само в "златната среда" - на високите доходи за интелектуалния труд, на силната средна класа ( камбановидна доходна крива ), на минималния среден годишен доход от около 12-15 хил. долара (middle income trap), който ако една демокрация не може да прескочи (а повечето развиващи се страни не успяват), е осъдена да бъде претопена от автократичен или тоталитарен режим.(Средният годишен доход в България е около 8 хил. долара).
    —цитат от коментар 32 на Сатана Ликующий


    Т.е. за да е една държава "демокрация", то тя трябва да е богата, а не става богата защото е станала демокрация. Е това нещо, най- накрая, трябва да го разберат всички.
    4 века европейските държави са ограбвали с огън и меч останалия свят, докато забогатеят достатъчно и решат да се превърнат в демокрации. сега предстои обратния процес- обедняване и де-демократизиране.

  99. 99 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#40] от "eti mehter":Остави двете неща.....Посочи само една бивша соц държава...в която имаше подобен икономически касаплък...!!!САМО ЕДНА.=================================Посочи ми една соц. страна която да организира убийството на дисидент като Георги Марков и освен това да преименува 10% от населението си, а след това да изгони 200,000 от тях и аз веднага ще ти посоча в коя страна може да се случи този касаплък. Ами ... азиатски нрави има в тази страна! Нещо като разправията с кюрдите ...
    —цитат от коментар 46 на Сатана Ликующий


    Първо, почти няма страна която да не е убивала дисиденти, това при условие, че за Марков дори не е сигурно, че БГ го е убила. Най- малкото няма логика. Хашоги?
    БГ не е гонила никого. Турция отвори границите, а нашите власти не попречиха на хилядите българи мюсюлмани да тръгнат. Обаче само година от престоя им в капиталистическия турски рай накара 2/3 от тях да се върнат с двеста. Предпочетоха да са там, където ги прекръстваха, отколкото при турската долчевита от онова време. Та БГ тогава беше поне две класи над Турция във всяко едно отношение- икономическо, промишлено, медицинско, социално- културно, образователно, че и военно. А доста мъже се върнаха оттам леко "недевствени" след сблъсъка им с турските власти. Познавам такива. БГ беше всичко друго, но не и азиатска държава, в каквато в момента се превръща с бясна скорост.

  100. 100 Профил на Josif Stanislavski
    Josif Stanislavski
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#97] от "dsc":

    взеха да му чета на Костов писанията и останах с впечатлението,че чета нещо писано от някакъв университетски преподавател-изследовател , който НИКОГА не е участвал в политикта, никога не е участвал в управлението на страната, никога не е бил лидер на политическа партия , даже на политическа формация от партии... Какво невероятно безочие притежава този човек , изумен съм... Затова не е учудващо ,че и неговите последователи са същите безочливи и арогантни типове като него....

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK