Възродителният процес беше правилно замислен: тези мюсюлмани, които де факто са потурчени българи, да се върнат към корените си. Ако СССР не беше се разпаднал, отдавна 50 % от сегашните "турци" да са българи. Ромите в Немско си понемчват доброволнво имената, не всички, разбира се, но лично познавам поне стотина, които го направиха и го правят. Самата Турция е разделена надве: проислямска и просветска. Ще видим кое ще надделее, но ислямът ще остане консервативен стожер на Османското наследство.
Сараите не ги вълнуват възродителни процеси, ни човешки права и свободи, а само и единствено келепира и корупцията ! Досега са се целували с комунистите и мутрокомунистите ! И продължават да го правят ! В името на десетките милиарди, които им се подаряват по всякакъв начин от обществени поръчки, корупционни схеми, опраскване на чужди бизнеси.......
Тъй ли ? Въййй ами ако сега Султана организира едно СВО за да защити турско говорящите у нас ??!! Споко , Мунчо скоро беше на килимчето пред Султана да му се моли за газ и дружба !! 😜😆
Какво повече да добави човек, Сабри Искендер го е казал от точно по-точно. Няма осъдени за "възродителния процес", за Белене, за Ловеч, за убийствата по 9 септември 1944 - всичко прикриха и заметоха. И колко е прав този човек, когато казва: "ДПС петни името на красива България пред Европейския съюз, това не е партия, а олигархично сдружение"
Впрочем ДС изгони такива хора, истински борци против комунистическия режим, и остави Доган да оглави ДПС, за да не отидат турците при СДС и още на първите избори да изпратят БКП/БСП в историята и България да върви редом с Чехия, Унгария, Полша...
В Германия осъдиха 98-годишна машинописка в концлагер. Никой не иска такова престараване, но със сигурност са живи някои функционери от ЦК на БКП, началници на окръжни управления на МВР, оперативни работници от Държавна сигурност, следователи и началници на лагера в Белене.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сигурно защото на малко хора им пука, плюс това, че подобни процеси за смяна на имената са били задължителни за получаване на гражданстно в много държави през 70те и 80те години на 20 век - включително Австралия - да познавам хора, чиито имена, фамилии са били сменени от хърватски на англо-саксонски - за да получат австралийски паспорт. Дори и днес, в 2022 година, гражданите на балтийските републики са "съветвани" от властите си да имат "местни" (латишки, естонски, литовски) имена, съответно да владеят езика на държавата - за да имат паспорт.... - това се случава в 2022 в ЕС...
Познавам няколко турци които предпочитат да имат по документи сменените си, "български" имена - просто защото така повече ги устройва (не са обект на дискриминация, предразсъдъци, един вид се "радват" на по-голяма инклузивност в България). Познавам и такива които са споделяли, че биха предпочитали родителите им да са ги оставили с българските им имена - поради горните причини.
И последно - ако сравним възродителният процес с ислямизацията в Родопите........ - има съществена разлика как е действала БКП и Българската държава в края на 20 век и как е действала Османската държава през предходните 5 столетия, нали?
Дори и турците в България знаят, че цялото ръководство на ДПС е от сътрудници на ДС. И въпреки всичко си гласуват за тях и си ги избират. На кого точно се сърди бай Сабри?!
А за кого да гласуват? За Сидеров, Каракачанов и Копейкин, които сплотяват ДПС-вота? Или за ДБ, които така и не отидоха веднъж в българския квартал на Истанбул Авджилар да правят агитация? Или за ГЕРБ, които при Цветанов опитваха да стъпят на територията на ДПС, ама Бойко и Доган се разбраха. А когато се създаде някаква алтернатива - ДОСТ, цялата държавна машина беше впрегната да я съсипе в интерес на ДПС.
Дори и турците в България знаят, че цялото ръководство на ДПС е от сътрудници на ДС. И въпреки всичко си гласуват за тях и си ги избират. На кого точно се сърди бай Сабри?!
Така погледнато и българите знаят мутренския манталитет на изпълзялият от банкянските катакомби, но продължават да гласуват за него .
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Нали си имат ДПС да ги храни, защо им е наказание. Всъщност възродителният процес е правилен, защото целта е била сплотяване на нацията, а не разделение. В Турция има ли български имена ???
На институциите в държавата, на заспалите овце, дето си избират все маши на ДС да ги управляват... И на това, че става по-лошо. Заглушаваха преди радиостанциите, сега заглушават истината за историята ни и заглушават хората, които могат да я кажат.
Защо ги делиш въобще, съдбата на българските граждани все още се дирижира от ДС. За едните има ДПС за другите Герб, Възраждане, итн. Една аморфна маса, която се пребоядисва на там, откъдето задуха вятъра, а отвътре са ДС и руснаците.
Каква насилствена ислямизация, бе, мушморок? Това е най-тлъстата ДС-опорка, пускана някога. Толкова ли сте плоски, че въртите една и съща комунистическа лъжа от толкова години?!?
Нали си имат ДПС да ги храни, защо им е наказание.Всъщност възродителният процес е правилен, защото целта е била сплотяване на нацията, а не разделение.В Турция има ли български имена ???
Дрогарке, разбирам, че когато ставаха тези събития не си била родена или си била много малка. А каква е била целта,си чела писниците на Искра Баева.
Имам време да питам всеки идиот.
Когато ставаха тези събития се чу, че имало и жертви, и от двете страни. Но на народа никой нищо не каза, решиха го горе в ЦК на БКП и народа нямаше никакво отношение към никакви процеси. Търсете вината в Партията, ако намерите някой да ви обърне внимание. А да, може да питате и Бойко Борисов, той е пряк участник, с калашник на рамо.
"Така погледнато и българите знаят мутренския манталитет на изпълзялият от банкянските катакомби, но продължават да гласуват ....." ......... Бае никсане първи, така погледнато и ти знаеш, че БКП е савецка партия, но продължавате да я каните във властта. Включително и днес ДенГов им е предложил министерски кресла на комунистите.
Агентурната мрежа на ДС сред турци и помаци е обхващала поне една четвърт от пълнолетната популация до 1989 година, а след това обхваща деветдесет процента от партийния елит на ДПС. Тука е заровено кучето.
Здравейте - моля, четете внимателно - не съм използвал думата "насилствена" в конкретният пост....
Но на всички е ясно как е била провеждана ислямизацията - "Време разделно" е писана по дневник на поробен Френски глагородник... такива дневници на западно европейци и др., за случващото се в България - са стотици... написаното от американеца Макхаган е един от най-ярките примери
А относно епитетите - Явно всичко е във вас, само във вас
Когато Турция се извини за геноцида над стотици хиляди българи от Източна Тракия, които не са галени с перце, като нашите турци тук и само да им сменят имената, а са избоити и изгонени завинаги, тогава и България ще проведе процес и ще накаже виновните. Апропо, България вече се извини, отделно - дава пенсии на всички изселници, какво още искат? Нали не смятат, че ние сме чак толкова превзета държава като смазаната Германия, в която първородния грях на Холокоста ще виси още 1000 години (поне)? Или може би искат да ни напомнят за Ангорската спогодба, която Турция въобще не изпълнява за имотите на тракийските българи.
Срамно е, че българска медия като Дневник повдига само такива теми, но не дава и отсрещната позция, но то първо, Дневник не са българска медия, а грантаджийско сборище с претенции и второ, и поради такива като Дневник страната ни е на 100 и не знам си кое място по свобода на словото. Тука е така...
Това за "френския благородник", наричан Венецианеца, и за поп Алигорко като източници са елементи от литературното произведение. Всъщност романът почива върху летописа на поп Методий Драгинов, за когото е доказано, че е късно, възрожденско измислено произведение. Сериозните историци имат доказателства, че въпреки някои спорадични по време и място насилия, като цяло ислямизацията в Родопите е много дълъг, постепенен и ненасилствен процес.
Самият роман "Време разделно" беше написан, за да помогне на първото насилствено преименуване на помаците през 1964.
Грозна работа е да се оправдава чрез едно насилие преди векове друго насилие сега. Още по-грозно е да се внушава, че комунистическото насилие било оправдано щото е срещу турците. Ами същата власт избиваше българи, защото били шовинисти, забраняваше Вазов, защото бил шовинист и трепеше българи да се пишат македонци.
Ченгеджийската ти гледна точка за насилието над турците е ясна. А какво ще кажеш за това, че никой не беше осъден за избиването на българи в концлагерите?
До коментар [#20] от "4ort":Когато ставаха тези събития се чу, че имало и жертви, и от двете страни.Но на народа никой нищо не каза, решиха го горе в ЦК на БКП и народа нямаше никакво отношение към никакви процеси.Търсете вината в Партията, ако намерите някой да ви обърне внимание.А да, може да питате и Бойко Борисов, той е пряк участник, с калашник на рамо.
Тека е дрогарке! Бойко Борисов нарами калашник и тръгнА, като истински партизанин да гони турците. И к' ва станА дрогарке,вината е на ББ и на войниците от Вътреши войски? А Тънас и Тарашков бяха истински Крали Марковци защитаващи клетите турци.
Имам време да питам всеки идиот.
Оф, айде пак - аман от умнокрасиви опорки. Пиши там путлер-капут, Резидента е зелен чорап, жу су и негър от алабама и бъди рахат. Толкова ли ви е трудно на някои паразити с претенции на незавършен трети клас, че в "тази държава" има и хора, които искат да са българи и са горди от това? Не русофилистици или сороспии, а българофили? Знам, трудно е, когато сам получавап центове/копейки от Козяк или Пасоля дори да си помислиш, че е възможно да има и такива, които искат просто да са българи и страната им да не се омаскарява за щяло и нещяло - в случая да се претопля манджа отпреди 40 години?
Щото и ние можем да претопляме такива манджи и те не са една и две - Батак е само преди 150 години, а и е достатъчен факта, че в България има стотици хиляди хора, които свободно изповядват мохамеданско вероизповедание и имат арабски имена, но в Турция почти няма българи. Слочаенос?
Аз те попитах като си такъв горд българин, не те ли е грижа, че никой от онези, които избиваха българи на 9 септември 1944, а след това затворите и концлагерите на соца, не беше осъден?
Ако не виждаш разликата между Априлското въстание и ислямизацията в Родопите, аз не мога да ти помогна. Колкото до въпроса - много хора загинаха. Много хора се самоубиха, защото им смениха имената. Много хора се разболяха, дори деца получиха заболявания за цял живот. Имаше убити от милицията при протестите. На стотици хиляди разбиха живота и с прогонването от България. Не оправдавай това, за да не носиш и греховете на престъпниците?
сигурно вашите писания "лежат" на сериозни исторически документи?
Е?
Източници? ) но моля - не ни разсмивайте като цитирате статия в уикипедия, без автори и без аргументи под нея....
Кой е загинал от смяна на име? виж - от ятаган се загива, и от набиване на кол.... източници от Ливан, Сирия, Египет, Валакия и особенно от Армения - колкото щеш....
Речникът ти те издава, ти си един пикльо, който хал хабер си няма какво се е случвало по време на възродителния процес. По- добре замълчи, не се излагай.
Стига с тоя въпрос. Турция е наследник на Османската империя и досега не се извинила на българите за зверствата по времето на тая империя. Неканени дошли на български земи и пет века дерибействат и българите живеят по технитее правила, а дори едно извинение няма. Хайде приемете, че смяната на имената бе цената, която сегашните турци платиха за зверствата на техните предци. Нека се доволни от това, че само имената им смениха, а какво е ставало с нашите българи навремето ? Че ако бяхме някой друг народ какво щеше да се случи на турците в България след Освобождението ? Смирете се най-после. Ако не ви харесва тук, прав ви път. Имат партия на турците в парламента, има новини на турски по държавната телевизия, какво още искате ? Интересно защо комисията по досиетата не публикува архивите на ДС касаещи действията на турските служби преди и по време на Възродителния процес ? Може би са били ангели ? И престанете с лъжата, че през 1989 г. насила някой е гонил турците - в огромната си част сами решиха и тръгнаха към Турция. Никой не ги е насилвал. Помним кое и как беше.
До коментар [#34] от "Любен":Ако не виждаш разликата между Априлското въстание и ислямизацията в Родопите, аз не мога да ти помогна. Колкото до въпроса - много хора загинаха. Много хора се самоубиха, защото им смениха имената. Много хора се разболяха, дори деца получиха заболявания за цял живот. Имаше убити от милицията при протестите. На стотици хиляди разбиха живота и с прогонването от България. Не оправдавай това, за да не носиш и греховете на престъпниците?
До коментар [#1] от "Dimitar Kunev": "Възродителният процес беше правилно замислен"
Погледни какво си натворил тук, Димитре . . . . ако си и изобщо Димитър! Може би Димитър ти е агентурното прозвище. Ти си долно ченге, драги! Ти си и в душата си ченге, в най-отвратителният смисъл на думата!
До коментар [#9] от "spiegel": ". . . но със сигурност са живи някои функционери от ЦК на БКП, началници на окръжни управления на МВР . . ."
Не само са живи, но и са "лидери" на партии - т.е. на особени бандитски групировки. Примери: Бойко Методиев Борисов - пряк участник във "Възродителния процес"; Ахмед (Сава) Доган - 0ще по-пряк участник в срамното дело срещу своите си.
Ами защото ако имаше опит за осъждане, щеше да последва опит за законна забрана на етническите партии и размяната на шамари и крошета нямаше да доведе до добро.
Затова и едните, и другите разумно предпочетоха моралното осъждане и с това дискусията и злоупотребата със страховете на хората практически приключи.
Докато се съгласявам, че ДПС е възможно да не желае това, все пак, толкова много други неща, свързани с комунизма потънаха в безнаказаност, че ми е трудно да допусна, че ако нашето общество настояваше за справедливост, то тя щеше да бъде избегната пак изцяло.
Просто българския народ и до ден днешен не успява качествено да осъди комунизма, а пък вградения в него Възродителен процес - хептен - понеже там освен кому-носталгия има намесен и груб расизъм: нещо, характерно за нашия народ.
"Защо няма осъдени за "Възродителния процес" срещу българските турци"
Защото в България не беше извършена истинска декомунизация. Нито един от комунистическите престъпници не беше осъден. Комунистическите паметници продължават да стърчат над всички населени места, дори и в селата , в които не живеят вече хора и са в разруха. Гледаш разрушени къщи , училища и църковни сгради, но паметника на местния комунистически разбойник , виновник за тази разруха , стърчи непокътнат.
Той българския народ достатъчно се е осквернил сам - няма нужда насила да го скверня. Освен с постъпките си, се е осквернил и с неспособността си да си ги признае, точно както на теб ти се иска.
Да де, то е същото. Гласуват българите за ГЕРБ, но после се сърдят на ДБ. Та и с ДПС-то така. Турците масово гласуват чисто етнически за партия, която все обяснява, че не била етническа.
Аха...и понеже при потушаване на Априлското възстание помаците са се проявили доста, то дай сега и ние да им го върнем... А коя част на тялото си мислиш?
Сьгласна сьм . Бях дете по време на вьзродителния процес. Баща ми имаше колега, на когото смениха името. Останалите му колеги продьлжиха да го наричат с турското му име. Партийната секретарка в института си затвори очите и толкова. Но като цяло това е отвратително погазване на достойнството на тези хора. Бьлгария им е дльжник, точно както на останалите жертви на комунизма.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Затова и не разбирате връзката между причина, следствие и духовно израстване
– Въпреки столетията с трупани физически и психически травми - българското общество се развива достатъчно, за да изключи посегателството над живота и физическото насилие като методи за единение на нацията
На едно от делата свързано с така нареченият Възродителен процес, Ахмед Доган е изпял и накиснал всички които е могъл и са били подмамени около него. Тоест ДС го е ползвало като примамка, за да ловят други активисти от българските турци . И това го знам от мой познат, стар КДС-ар на пенсия. Присъствал е на делата. Казвал ми е в коя точно кинозала са се провеждали заседанията. Затова казвам, че ми е интересно, как точно самите турци гласуват за ДПС като знаят, че цялото ръководство на тази партия е от кодоши на ДС.
Ами като нямало давност и наште да ги съдят за геноцида в Батак, Перущица, Стара загора, Източна Тракия ...и т.(още много има) Турчулята целите оцапани с кръвта на всички свои съседи, ама претенции- на тия наглеци с двойното гражданство веднага трябва да се отнеме българското. Конкретно за Възродителния процес - истината е , че сами са си го докарали - комунягите бяха интернационалисти, не са искали да ги правят българи, даже и турски училища са имали дълго време, отделно с привилегии да влизат в университета, осигурявана им е била хубава работа. Ама ония джагали за благодарност създали терористични групи, унищожавали държавно имущество, земеделска продукция, убивали . На комунистите в един момент им писнало и решили да обърнат другия край и да ги обработят както те си знаят, и се стига до изселванията и въпросния възродителен процес
До коментар [#5] от "pet_fire":В Германия осъдиха 98-годишна машинописка в концлагер. Никой не иска такова престараване, но със сигурност са живи някои функционери от ЦК на БКП, началници на окръжни управления на МВР, оперативни работници от Държавна сигурност, следователи и началници на лагера в Белене.
Вежди Рашидов е председател на Държавата, по същество, при това редовно Народно събрание, няма никаква омраза - нищо няма, какво повече да направим.
Живков се уплаши нещо за не знам какво, направи цял проблем, от това нищо не е сега останало, държавата си бачка и сега не е никакъв проблем нещо турци и това-онова.
Прегръщаме знамето на Европа, не на омразата, както си трябва. Впрочем като строител - съм впечатлен от майсторлъка на турците - много са работливи и прилежни.
"...В писмото до Живков написал още и това: "Освен че отнехте всички права на турците, заедно с българите над 40 години теглим игото на вашата диктатура. ..."
пхах, ама че наглост... а осъдени за десетките хиляди избити без съд и присъда българи след 45-та има ли - нима няма... а защо няма?... а защо няма кой да попита защо няма?... и след като няма, длъжни ли сме още и да слушаме подобни меко казано, глупости?
и като ще плачкаме за възродителния процес и десарските душмани не беше ли добре първо да обясним резултатите от изборните секции в Туркието отпреди три месеца, примерно... щото онези със сменените имена и потомството им май днес гласуват точно с имената си - турските и определят кой да управлява територията, при това без дори да говорят български... а доколкото разбирам от статията, излиза, че дори и още неродените по времето на възродителния процес българи днес някакси са се оказали длъжници на "българските турци"... и как точно станА тая работа бе другари... и остави как, ами - ДОКОГА?... колко още поколения турци ще се водят "българи", за да хахах - изкупим греховете на комунетата, които онези там избират?
Стига с това - турци! Има българи мохамедани, ясно?! Никой от турчеещите се не може да докаже до пет-шест поколения назад, че в родът му ива само турска кръв. Корана изрично разрешава мюсулманин да се жени за християнка. В момента смесените бракове са много. Да се говори за чиста раса на Балканският полуостров е равносилно да се говори за война, справка - Украйна. Ако признаме, че тук има турци, трябва да се признае че Одринско и Беломорието е населено с българи. Ясно ли на всички? Ако има желаещи, като оня Манчистер Юнайтед, нека си слагат турски имена, но бащино и фамилно име ЗАДЪРЖИТЕЛНО трябва да давършва на -ов, -ев защото всички са българи!!! Нали Меди Доганов?
Защото изнудва аверчетата си от другите партии с етническата карта. Т.е., ако някой посмее да му погледне в далаверите, Доган ще редизвика етнически размирици. И ще успее като едното нищо. Гласоподавателите му са наплашени, че без ДПС ги чака поредно погазване на правата им. Това може да се промени само ако българите настояваме за честно разследване на възродителния процес. От неразследването му, и от аргумента, че турските зверства по време на османското владичество едва ли не оправдавали възродителния процес, се хранят и Доган, и Копейкин и всички други руско-финансирани формации в България. Както стана ясно от прогонването на Местан преди няколко години, Доган е руският наместник в България. Русия оказва натиск чрез етнически конфликти, освен чрез енергийните си ресурси. Заради всичко това е важно да има честно и изчерпателно изследване на възродителния процес.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Ако тръгнат да съдят, то трябва половината башибозук да бъде съден за съпричастие със службите. Пък и какво толкова хленчат? Че получиха нормални имена, цивилизовани. Щото Мехмед в Европа не е като Михаил. Тръгнали гостите да ми дават наклон в държавата, не стига че са натрапници.
Има, има. Благодарение на Луканов, който под натиск на ДПС обяви, че има турско малцинство в България и Турция всеки момент може да нападне да си защитава малцинството като Русия. Допреди държавата издържаше на наглите искания на Турция. Ама нали ни управляват продажници и българомразци.
Тъй ли ? Въййй ами ако сега Султана организира едно СВО за да защити турско говорящите у нас ??!! Споко , Мунчо скоро беше на килимчето пред Султана да му се моли за газ и дружба !! 😜😆
Ако СССР не беше се разпаднал, отдавна 50 % от сегашните "турци" да са българи. ..... Самата Турция е разделена надве: проислямска и просветска. Ще видим кое ще надделее, но ислямът ще остане консервативен стожер на Османското наследство. ======= Ами така е.... СССР се разпадна...(или не , по точно) Турция е "разделена" на про & про... Турците пак са си турци...а понякога и тюрки...
А едно е да гледаш...друго е да наблюдаваш... трето и четвърто да виждаш...
Поне относно Исляма сме на едно и също мнение...:)
А Сабри нека се вайка .... Днес всеки за нещо се вайка... Така е при демокрацията...
Да се говори за чиста раса на Балканският полуостров е равносилно да се говори за война, справка - Украйна. ======= Тя войната в Украйна не се води по расово етнически причини.
Украйна е твърде голяма по площ и население... Никой не иска толкова голяма държава в центъра на Европа... Особено ЕС...
Впрочем като строител - съм впечатлен от майсторлъка на турците - много са работливи и прилежни ====== Така е ... Затова не трябваше да ги гоните... Но вие предпочетохте ..." България за българите"... Няма лошо...
Възродителният процес беше правилно замислен: тези мюсюлмани, които де факто са потурчени българи, да се върнат към корените си. Ако СССР не беше се разпаднал, отдавна 50 % от сегашните "турци" да са българи. Ромите в Немско си понемчват доброволнво имената, не всички, разбира се, но лично познавам поне стотина, които го направиха и го правят. Самата Турция е разделена надве: проислямска и просветска. Ще видим кое ще надделее, но ислямът ще остане консервативен стожер на Османското наследство.
+++ Да не говорим,че след 1913г. българското население в Беломорието, Южна Тракия и Македония е напълно асимилирано, изклано и натурализирано като гърци,турци и така наречените македонци-антички! Никой не е осъден или осъждан, либерастийските медии гледат да не повдигат темата и тези теми са табу! Има достатъчно документация за насилствена смяна на имената на българите в отнетите от великите земи населявани с българи!
това беше добра политика на Бай Тошо :; ====== Прав си... По този начин въпроса излезе на дневен ред... Иначе днес, България... вместо ДПС щеше да си има Зеленски...
Затова...в днешно време...и най лошия етнически мир е по добър от второто...
В редица държави има позволен списък с имена и не можеш да си кръщаваш детето, както ти скимне. Това Възродителен процес ли е, дискриминация ли е или защо там може, а при нас не? Става дума за западноевропейски държави.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Dimitar Kunev
Рейтинг: 683 НеутралноВъзродителният процес беше правилно замислен: тези мюсюлмани, които де факто са потурчени българи, да се върнат към корените си. Ако СССР не беше се разпаднал, отдавна 50 % от сегашните "турци" да са българи. Ромите в Немско си понемчват доброволнво имената, не всички, разбира се, но лично познавам поне стотина, които го направиха и го правят. Самата Турция е разделена надве: проислямска и просветска. Ще видим кое ще надделее, но ислямът ще остане консервативен стожер на Османското наследство.
samoedin
Рейтинг: 4243 НеутралноСараите не ги вълнуват възродителни процеси, ни човешки права и свободи, а само и единствено келепира и корупцията ! Досега са се целували с комунистите и мутрокомунистите ! И продължават да го правят ! В името на десетките милиарди, които им се подаряват по всякакъв начин от обществени поръчки, корупционни схеми, опраскване на чужди бизнеси.......
abc
Рейтинг: 1250 НеутралноЗащото агент Сава трябва да накисне себе си...
crq15625101
Рейтинг: 2314 НеутралноТъй ли ? Въййй ами ако сега Султана организира едно СВО за да защити турско говорящите у нас ??!!
Споко , Мунчо скоро беше на килимчето пред Султана да му се моли за газ и дружба !! 😜😆
pet fire
Рейтинг: 3520 НеутралноДали са между живите виновниците
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноКакво повече да добави човек, Сабри Искендер го е казал от точно по-точно. Няма осъдени за "възродителния процес", за Белене, за Ловеч, за убийствата по 9 септември 1944 - всичко прикриха и заметоха. И колко е прав този човек, когато казва: "ДПС петни името на красива България пред Европейския съюз, това не е партия, а олигархично сдружение"
crq15625101
Рейтинг: 2314 НеутралноДо коментар [#6] от "spiegel":
А БZП го краси ! 😆
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноВпрочем ДС изгони такива хора, истински борци против комунистическия режим, и остави Доган да оглави ДПС, за да не отидат турците при СДС и още на първите избори да изпратят БКП/БСП в историята и България да върви редом с Чехия, Унгария, Полша...
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#5] от "pet_fire":
В Германия осъдиха 98-годишна машинописка в концлагер. Никой не иска такова престараване, но със сигурност са живи някои функционери от ЦК на БКП, началници на окръжни управления на МВР, оперативни работници от Държавна сигурност, следователи и началници на лагера в Белене.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Любен
Рейтинг: 715 НеутралноСигурно защото на малко хора им пука, плюс това, че подобни процеси за смяна на имената са били задължителни за получаване на гражданстно в много държави през 70те и 80те години на 20 век - включително Австралия - да познавам хора, чиито имена, фамилии са били сменени от хърватски на англо-саксонски - за да получат австралийски паспорт.
Дори и днес, в 2022 година, гражданите на балтийските републики са "съветвани" от властите си да имат "местни" (латишки, естонски, литовски) имена, съответно да владеят езика на държавата - за да имат паспорт.... - това се случава в 2022 в ЕС...
Познавам няколко турци които предпочитат да имат по документи сменените си, "български" имена - просто защото така повече ги устройва (не са обект на дискриминация, предразсъдъци, един вид се "радват" на по-голяма инклузивност в България). Познавам и такива които са споделяли, че биха предпочитали родителите им да са ги оставили с българските им имена - поради горните причини.
И последно - ако сравним възродителният процес с ислямизацията в Родопите........ - има съществена разлика как е действала БКП и Българската държава в края на 20 век и как е действала Османската държава през предходните 5 столетия, нали?
Petleshev
Рейтинг: 2905 НеутралноДори и турците в България знаят, че цялото ръководство на ДПС е от сътрудници на ДС. И въпреки всичко си гласуват за тях и си ги избират. На кого точно се сърди бай Сабри?!
Бивш tww09306483.spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#12] от "Petleshev":
А за кого да гласуват? За Сидеров, Каракачанов и Копейкин, които сплотяват ДПС-вота? Или за ДБ, които така и не отидоха веднъж в българския квартал на Истанбул Авджилар да правят агитация? Или за ГЕРБ, които при Цветанов опитваха да стъпят на територията на ДПС, ама Бойко и Доган се разбраха. А когато се създаде някаква алтернатива - ДОСТ, цялата държавна машина беше впрегната да я съсипе в интерес на ДПС.
niksan1
Рейтинг: 2134 НеутралноТака погледнато и българите знаят мутренския манталитет на изпълзялият от банкянските катакомби, но продължават да гласуват за него . Без ДС - ченгета! Лустрация!
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1418 НеутралноНали си имат ДПС да ги храни, защо им е наказание.
Истината рано или късно излиза наяве.Всъщност възродителният процес е правилен, защото целта е била сплотяване на нацията, а не разделение.
В Турция има ли български имена ???
tjo171066458
Рейтинг: 15 НеутралноЗащо да има процес това беше добра политика на Бай Тошо :;така трябва да се прави 500 века робство кой ще осъди???
linard
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#12] от "Petleshev":
На институциите в държавата, на заспалите овце, дето си избират все маши на ДС да ги управляват...
И на това, че става по-лошо.
Заглушаваха преди радиостанциите, сега заглушават истината за историята ни и заглушават хората, които могат да я кажат.
Защо ги делиш въобще, съдбата на българските граждани все още се дирижира от ДС.
За едните има ДПС за другите Герб, Възраждане, итн.
Една аморфна маса, която се пребоядисва на там, откъдето задуха вятъра, а отвътре са ДС и руснаците.
Animals As Leaders
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#11] от "Любен":
Каква насилствена ислямизация, бе, мушморок? Това е най-тлъстата ДС-опорка, пускана някога. Толкова ли сте плоски, че въртите една и съща комунистическа лъжа от толкова години?!?
4ort
Рейтинг: 1679 ВеселоТолкова много коментари и нито един срещу Гешв.
Имам време да питам всеки идиот.4ort
Рейтинг: 1679 ВеселоДрогарке, разбирам, че когато ставаха тези събития не си била родена или си била много малка.
А каква е била целта,си чела писниците на Искра Баева. Имам време да питам всеки идиот.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1418 НеутралноДо коментар [#20] от "4ort":
Истината рано или късно излиза наяве.Чорт, хм, такованка, а нещо по темата ?
Пак коментираш мен.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1418 НеутралноДо коментар [#20] от "4ort":
Истината рано или късно излиза наяве.Когато ставаха тези събития се чу, че имало и жертви, и от двете страни.
Но на народа никой нищо не каза, решиха го горе в ЦК на БКП и народа нямаше никакво отношение към никакви процеси.
Търсете вината в Партията, ако намерите някой да ви обърне внимание.
А да, може да питате и Бойко Борисов, той е пряк участник, с калашник на рамо.
hrx16647690
Рейтинг: 444 НеутралноКое СДС ще изпрати БСП в историята, БЕ?
Онова на Зелю, Зелев, ли?
Реално СДС замина в историята.
Вече и завинаги!
До коментар [#8] от "spiegel":
4ort
Рейтинг: 1679 Весело[quote#14:"niksan1"][/quote]
Имам време да питам всеки идиот."Така погледнато и българите знаят мутренския манталитет на изпълзялият от банкянските катакомби, но продължават да гласуват ....."
.........
Бае никсане първи, така погледнато и ти знаеш, че БКП е савецка партия, но продължавате да я каните във властта. Включително и днес ДенГов им е предложил министерски кресла на комунистите.
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#23] от "hrx16647690":
СДС отдавна е в историята, но болезненият спомен ти е останал.
abc
Рейтинг: 1250 НеутралноАгентурната мрежа на ДС сред турци и помаци е обхващала поне една четвърт от пълнолетната популация до 1989 година, а след това обхваща деветдесет процента от партийния елит на ДПС. Тука е заровено кучето.
Любен
Рейтинг: 715 НеутралноДо коментар [#18] от "Animals As Leaders":
Здравейте - моля, четете внимателно - не съм използвал думата "насилствена" в конкретният пост....
Но на всички е ясно как е била провеждана ислямизацията - "Време разделно" е писана по дневник на поробен Френски глагородник... такива дневници на западно европейци и др., за случващото се в България - са стотици... написаното от американеца Макхаган е един от най-ярките примери
А относно епитетите - Явно всичко е във вас, само във вас
Грую Груев
Рейтинг: 10 НеутралноКогато Турция се извини за геноцида над стотици хиляди българи от Източна Тракия, които не са галени с перце, като нашите турци тук и само да им сменят имената, а са избоити и изгонени завинаги, тогава и България ще проведе процес и ще накаже виновните. Апропо, България вече се извини, отделно - дава пенсии на всички изселници, какво още искат? Нали не смятат, че ние сме чак толкова превзета държава като смазаната Германия, в която първородния грях на Холокоста ще виси още 1000 години (поне)? Или може би искат да ни напомнят за Ангорската спогодба, която Турция въобще не изпълнява за имотите на тракийските българи.
Срамно е, че българска медия като Дневник повдига само такива теми, но не дава и отсрещната позция, но то първо, Дневник не са българска медия, а грантаджийско сборище с претенции и второ, и поради такива като Дневник страната ни е на 100 и не знам си кое място по свобода на словото. Тука е така...
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#27] от "Любен":
Това за "френския благородник", наричан Венецианеца, и за поп Алигорко като източници са елементи от литературното произведение. Всъщност романът почива върху летописа на поп Методий Драгинов, за когото е доказано, че е късно, възрожденско измислено произведение. Сериозните историци имат доказателства, че въпреки някои спорадични по време и място насилия, като цяло ислямизацията в Родопите е много дълъг, постепенен и ненасилствен процес.
Самият роман "Време разделно" беше написан, за да помогне на първото насилствено преименуване на помаците през 1964.
Грозна работа е да се оправдава чрез едно насилие преди векове друго насилие сега. Още по-грозно е да се внушава, че комунистическото насилие било оправдано щото е срещу турците. Ами същата власт избиваше българи, защото били шовинисти, забраняваше Вазов, защото бил шовинист и трепеше българи да се пишат македонци.
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#28] от "Грую Груев":
Ченгеджийската ти гледна точка за насилието над турците е ясна. А какво ще кажеш за това, че никой не беше осъден за избиването на българи в концлагерите?
4ort
Рейтинг: 1679 НеутралноТека е дрогарке! Бойко Борисов нарами калашник и тръгнА, като истински партизанин да гони турците. И к' ва станА дрогарке,вината е на ББ и на войниците от Вътреши войски? А Тънас и Тарашков бяха истински Крали Марковци защитаващи клетите турци. Имам време да питам всеки идиот.
Грую Груев
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#30] от "spiegel":
Оф, айде пак - аман от умнокрасиви опорки. Пиши там путлер-капут, Резидента е зелен чорап, жу су и негър от алабама и бъди рахат. Толкова ли ви е трудно на някои паразити с претенции на незавършен трети клас, че в "тази държава" има и хора, които искат да са българи и са горди от това? Не русофилистици или сороспии, а българофили? Знам, трудно е, когато сам получавап центове/копейки от Козяк или Пасоля дори да си помислиш, че е възможно да има и такива, които искат просто да са българи и страната им да не се омаскарява за щяло и нещяло - в случая да се претопля манджа отпреди 40 години?
Щото и ние можем да претопляме такива манджи и те не са една и две - Батак е само преди 150 години, а и е достатъчен факта, че в България има стотици хиляди хора, които свободно изповядват мохамеданско вероизповедание и имат арабски имена, но в Турция почти няма българи. Слочаенос?
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#32] от "Грую Груев":
Аз те попитах като си такъв горд българин, не те ли е грижа, че никой от онези, които избиваха българи на 9 септември 1944, а след това затворите и концлагерите на соца, не беше осъден?
Любен
Рейтинг: 715 РазстроеноДо коментар [#29] от "spiegel":
остана да посочите и написаното от Макхаган - за неистина?
Наистина ли Макхаган е трябвало да диша през маска от тютюневи листа - за да може да приближи камарите от разлагащи се тела в Батак?
Според вас, изпепелените църкви с изгорени жени и деца в тях - също са неистина?
Сигурно и изгорените българи в Одесса - също не са полит-коректна информация за вас?
А относно смяната на имената по документи - кой е загинал от това?
spiegel
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#34] от "Любен":
Ако не виждаш разликата между Априлското въстание и ислямизацията в Родопите, аз не мога да ти помогна. Колкото до въпроса - много хора загинаха. Много хора се самоубиха, защото им смениха имената. Много хора се разболяха, дори деца получиха заболявания за цял живот. Имаше убити от милицията при протестите. На стотици хиляди разбиха живота и с прогонването от България. Не оправдавай това, за да не носиш и греховете на престъпниците?
Любен
Рейтинг: 715 НеутралноДо коментар [#35] от "spiegel":
сигурно вашите писания "лежат" на сериозни исторически документи?
Е?
Източници? ) но моля - не ни разсмивайте като цитирате статия в уикипедия, без автори и без аргументи под нея....
Кой е загинал от смяна на име?
виж - от ятаган се загива, и от набиване на кол.... източници от Ливан, Сирия, Египет, Валакия и особенно от Армения - колкото щеш....
linard
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#35] от "spiegel":
Няма да те разбере, сега е на страната на насилниците срещу Украйна.
hmc59673735
Рейтинг: 8 НеутралноЧаст от причините да няма осъдени е, че българския народ, както тогава, та дори и сега, подкрепя Възродителния процес.
Associazione Calcio Milan
Рейтинг: 1766 НеутралноЗащото нищо в Бьлгария няма да е, както трябва да е.Никога в нашата страна няма да има и ос дени за Атентата вСарафово.
Ac Milan and Atlético de Madrid sont dans mon coeuraetoh
Рейтинг: 75 РазстроеноДоживяхме някакви отпадъци на еволюцията да отричат геноцида в Родопите, че и търсят отмъщение за смяна на имена?
Кажи честно!
Боже - имай милост!
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1418 НеутралноДо коментар [#31] от "4ort":
Истината рано или късно излиза наяве.Речникът ти те издава, ти си един пикльо, който хал хабер си няма какво се е случвало по време на възродителния процес.
По- добре замълчи, не се излагай.
fcv251055839
Рейтинг: 1044 НеутралноСтига с тоя въпрос. Турция е наследник на Османската империя и досега не се извинила на българите за зверствата по времето на тая империя. Неканени дошли на български земи и пет века дерибействат и българите живеят по технитее правила, а дори едно извинение няма. Хайде приемете, че смяната на имената бе цената, която сегашните турци платиха за зверствата на техните предци. Нека се доволни от това, че само имената им смениха, а какво е ставало с нашите българи навремето ? Че ако бяхме някой друг народ какво щеше да се случи на турците в България след Освобождението ? Смирете се най-после. Ако не ви харесва тук, прав ви път. Имат партия на турците в парламента, има новини на турски по държавната телевизия, какво още искате ?
Интересно защо комисията по досиетата не публикува архивите на ДС касаещи действията на турските служби преди и по време на Възродителния процес ? Може би са били ангели ?
И престанете с лъжата, че през 1989 г. насила някой е гонил турците - в огромната си част сами решиха и тръгнаха към Турция. Никой не ги е насилвал. Помним кое и как беше.
fcv251055839
Рейтинг: 1044 НеутралноПоинтересувай се какво е ставало навремето в Батак и др. места. Като ще говорим по такива въпроси, нека кажем цялата истина.
Косьо Генчев
Рейтинг: 1655 НеутралноДо коментар [#1] от "Dimitar Kunev":
"Възродителният процес беше правилно замислен"
Погледни какво си натворил тук, Димитре . . . . ако си и изобщо Димитър!
Може би Димитър ти е агентурното прозвище.
Ти си долно ченге, драги! Ти си и в душата си ченге, в най-отвратителният смисъл на думата!
7777
Рейтинг: 2669 НеутралноДо коментар [#38] от "hmc59673735":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Според мен основната причина да няма размледване на виновните за вьзродителния процес е, че ДПС не желае това.
Косьо Генчев
Рейтинг: 1655 НеутралноДо коментар [#9] от "spiegel":
". . . но със сигурност са живи някои функционери от ЦК на БКП, началници на окръжни управления на МВР . . ."
Не само са живи, но и са "лидери" на партии - т.е. на особени бандитски групировки.
Примери:
Бойко Методиев Борисов - пряк участник във "Възродителния процес";
Ахмед (Сава) Доган - 0ще по-пряк участник в срамното дело срещу своите си.
swy46682091
Рейтинг: 411 НеутралноЗащо нямало осъдени?
Ами защото ако имаше опит за осъждане, щеше да последва опит за законна забрана на етническите партии и размяната на шамари и крошета нямаше да доведе до добро.
Затова и едните, и другите разумно предпочетоха моралното осъждане и с това дискусията и злоупотребата със страховете на хората практически приключи.
Хепи енд!
hmc59673735
Рейтинг: 8 НеутралноДокато се съгласявам, че ДПС е възможно да не желае това, все пак, толкова много други неща, свързани с комунизма потънаха в безнаказаност, че ми е трудно да допусна, че ако нашето общество настояваше за справедливост, то тя щеше да бъде избегната пак изцяло.
Просто българския народ и до ден днешен не успява качествено да осъди комунизма, а пък вградения в него Възродителен процес - хептен - понеже там освен кому-носталгия има намесен и груб расизъм: нещо, характерно за нашия народ.
tacheaux
Рейтинг: 4674 Неутрално"Защо няма осъдени за "Възродителния процес" срещу българските турци"
Защото в България не беше извършена истинска декомунизация. Нито един от комунистическите престъпници не беше осъден. Комунистическите паметници продължават да стърчат над всички населени места, дори и в селата , в които не живеят вече хора и са в разруха. Гледаш разрушени къщи , училища и църковни сгради, но паметника на местния комунистически разбойник , виновник за тази разруха , стърчи непокътнат.
tacheaux
Рейтинг: 4674 НеутралноСамо комунистически безродник като теб може да скверни така българския народ.
hmc59673735
Рейтинг: 8 НеутралноТой българския народ достатъчно се е осквернил сам - няма нужда насила да го скверня. Освен с постъпките си, се е осквернил и с неспособността си да си ги признае, точно както на теб ти се иска.
Petleshev
Рейтинг: 2905 НеутралноДо коментар [#14] от "niksan1":
Бивш tww09306483.Да де, то е същото. Гласуват българите за ГЕРБ, но после се сърдят на ДБ. Та и с ДПС-то така. Турците масово гласуват чисто етнически за партия, която все обяснява, че не била етническа.
lz73
Рейтинг: 1808 НеутралноДо коментар [#34] от "Любен":
Аха...и понеже при потушаване на Априлското възстание помаците са се проявили доста, то дай сега и ние да им го върнем...
А коя част на тялото си мислиш?
7777
Рейтинг: 2669 НеутралноДо коментар [#48] от "hmc59673735":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Сьгласна сьм . Бях дете по време на вьзродителния процес. Баща ми имаше колега, на когото смениха името. Останалите му колеги продьлжиха да го наричат с турското му име. Партийната секретарка в института си затвори очите и толкова. Но като цяло това е отвратително погазване на достойнството на тези хора. Бьлгария им е дльжник, точно както на останалите жертви на комунизма.
Любен
Рейтинг: 715 НеутралноДо коментар [#53] от "lz73":
вие претакате темите за отмъчение и реваншизъм.
Затова и не разбирате връзката между причина, следствие и духовно израстване
– Въпреки столетията с трупани физически и психически травми - българското общество се развива достатъчно, за да изключи посегателството над живота и физическото насилие като методи за единение на нацията
Petleshev
Рейтинг: 2905 НеутралноДо коментар [#46] от "Косьо Генчев":
Бивш tww09306483.На едно от делата свързано с така нареченият Възродителен процес, Ахмед Доган е изпял и накиснал всички които е могъл и са били подмамени около него. Тоест ДС го е ползвало като примамка, за да ловят други активисти от българските турци . И това го знам от мой познат, стар КДС-ар на пенсия. Присъствал е на делата. Казвал ми е в коя точно кинозала са се провеждали заседанията. Затова казвам, че ми е интересно, как точно самите турци гласуват за ДПС като знаят, че цялото ръководство на тази партия е от кодоши на ДС.
gl_avatar
Рейтинг: 1885 НеутралноАгент Сава не дава.
Докато гласувате и крепите агент Сава ,не става.
dlh48570945
Рейтинг: 436 НеутралноАми като нямало давност и наште да ги съдят за геноцида в Батак, Перущица, Стара загора, Източна Тракия ...и т.(още много има) Турчулята целите оцапани с кръвта на всички свои съседи, ама претенции- на тия наглеци с двойното гражданство веднага трябва да се отнеме българското. Конкретно за Възродителния процес - истината е , че сами са си го докарали - комунягите бяха интернационалисти, не са искали да ги правят българи, даже и турски училища са имали дълго време, отделно с привилегии да влизат в университета, осигурявана им е била хубава работа. Ама ония джагали за благодарност създали терористични групи, унищожавали държавно имущество, земеделска продукция, убивали . На комунистите в един момент им писнало и решили да обърнат другия край и да ги обработят както те си знаят, и се стига до изселванията и въпросния възродителен процес
Ivan Peev
Рейтинг: 737 НеутралноА къде има турци в България?
Два дебила это сила!evpetra
Рейтинг: 949 НеутралноДоган е жив, прекалено жив!
evpetra
Рейтинг: 949 НеутралноАха, и Тиквата с водните оръдия на пожарната е жив!
ivan_lawyer
Рейтинг: 670 НеутралноВежди Рашидов е председател на Държавата, по същество, при това редовно Народно събрание, няма никаква омраза - нищо няма, какво повече да направим.
Живков се уплаши нещо за не знам какво, направи цял проблем, от това нищо не е сега останало, държавата си бачка и сега не е никакъв проблем нещо турци и това-онова.
Прегръщаме знамето на Европа, не на омразата, както си трябва. Впрочем като строител - съм впечатлен от майсторлъка на турците - много са работливи и прилежни.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 347 НеутралноА защо няма осъдени турци след 30 години пладнешки кражби на дпс и лично на бай Доган?
Слава Українi! Героям слава! Съд и затвор за колаборациониста Румен Радев!extraCACA
Рейтинг: 1981 Неутрално"...В писмото до Живков написал още и това: "Освен че отнехте всички права на турците, заедно с българите над 40 години теглим игото на вашата диктатура. ..."
пхах, ама че наглост... а осъдени за десетките хиляди избити без съд и присъда българи след 45-та има ли - нима няма... а защо няма?... а защо няма кой да попита защо няма?... и след като няма, длъжни ли сме още и да слушаме подобни меко казано, глупости?
и като ще плачкаме за възродителния процес и десарските душмани не беше ли добре първо да обясним резултатите от изборните секции в Туркието отпреди три месеца, примерно... щото онези със сменените имена и потомството им май днес гласуват точно с имената си - турските и определят кой да управлява територията, при това без дори да говорят български... а доколкото разбирам от статията, излиза, че дори и още неродените по времето на възродителния процес българи днес някакси са се оказали длъжници на "българските турци"... и как точно станА тая работа бе другари... и остави как, ами - ДОКОГА?... колко още поколения турци ще се водят "българи", за да хахах - изкупим греховете на комунетата, които онези там избират?
Ivan Peev
Рейтинг: 737 НеутралноСтига с това - турци! Има българи мохамедани, ясно?!
Два дебила это сила!Никой от турчеещите се не може да докаже до пет-шест поколения назад, че в родът му ива само турска кръв. Корана изрично разрешава мюсулманин да се жени за християнка. В момента смесените бракове са много.
Да се говори за чиста раса на Балканският полуостров е равносилно да се говори за война, справка - Украйна.
Ако признаме, че тук има турци, трябва да се признае че Одринско и Беломорието е населено с българи. Ясно ли на всички?
Ако има желаещи, като оня Манчистер Юнайтед, нека си слагат турски имена, но бащино и фамилно име ЗАДЪРЖИТЕЛНО трябва да давършва на -ов, -ев защото всички са българи!!!
Нали Меди Доганов?
7777
Рейтинг: 2669 НеутралноЗащото изнудва аверчетата си от другите партии с етническата карта. Т.е., ако някой посмее да му погледне в далаверите, Доган ще редизвика етнически размирици. И ще успее като едното нищо. Гласоподавателите му са наплашени, че без ДПС ги чака поредно погазване на правата им. Това може да се промени само ако българите настояваме за честно разследване на възродителния процес. От неразследването му, и от аргумента, че турските зверства по време на османското владичество едва ли не оправдавали възродителния процес, се хранят и Доган, и Копейкин и всички други руско-финансирани формации в България. Както стана ясно от прогонването на Местан преди няколко години, Доган е руският наместник в България. Русия оказва натиск чрез етнически конфликти, освен чрез енергийните си ресурси. Заради всичко това е важно да има честно и изчерпателно изследване на възродителния процес. A man without faith is like a fish without a bicycle.
Хюго Босов
Рейтинг: 2037 НеутралноАко тръгнат да съдят, то трябва половината башибозук да бъде съден за съпричастие със службите. Пък и какво толкова хленчат? Че получиха нормални имена, цивилизовани. Щото Мехмед в Европа не е като Михаил. Тръгнали гостите да ми дават наклон в държавата, не стига че са натрапници.
Хюго Босов
Рейтинг: 2037 НеутралноДо коментар [#59] от "Ivan Peev":
Има, има. Благодарение на Луканов, който под натиск на ДПС обяви, че има турско малцинство в България и Турция всеки момент може да нападне да си защитава малцинството като Русия. Допреди държавата издържаше на наглите искания на Турция. Ама нали ни управляват продажници и българомразци.
Хюго Босов
Рейтинг: 2037 НеутралноДо коментар [#53] от "lz73":
И що не? Плащаш си за зулумите на дядовците си. Щото това което имат е наследено и е откраднато от българите.
Хюго Босов
Рейтинг: 2037 НеутралноДо коментар [#16] от "tjo171066458":
Точно!! Рюте се извини. Турците кога ще се извинят за геноцида. А не спират да хленчат за гнусните си имена.
Lee Gier
Рейтинг: 1862 НеутралноЗащото няма осъдени за арменският геноцид, джанъм.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Julian Mall
Рейтинг: 4060 ГневноНяма нужда от СВО. ДПС работи за мирното ни присъединяване към Турция. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Judjuk
Рейтинг: 2518 НеутралноНай-голямата мечта на хората от вносните НПО-та е да осъждат България за каквото и да е.
Judjuketi mehter
Рейтинг: 4449 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Dimitar Kunev":
BukalemunАко СССР не беше се разпаднал, отдавна 50 % от сегашните "турци" да са българи. ..... Самата Турция е разделена надве: проислямска и просветска. Ще видим кое ще надделее, но ислямът ще остане консервативен стожер на Османското наследство.
=======
Ами така е....
СССР се разпадна...(или не , по точно)
Турция е "разделена" на про & про...
Турците пак са си турци...а понякога и тюрки...
А едно е да гледаш...друго е да наблюдаваш... трето и четвърто да виждаш...
Поне относно Исляма сме на едно и също мнение...:)
А Сабри нека се вайка ....
Днес всеки за нещо се вайка...
Така е при демокрацията...
Всичко е въпрос на гледна точка...
eti mehter
Рейтинг: 4449 НеутралноДо коментар [#65] от "Ivan Peev":
BukalemunДа се говори за чиста раса на Балканският полуостров е равносилно да се говори за война, справка - Украйна.
=======
Тя войната в Украйна не се води по расово етнически причини.
Украйна е твърде голяма по площ и население...
Никой не иска толкова голяма държава в центъра на Европа...
Особено ЕС...
eti mehter
Рейтинг: 4449 ЛюбопитноДо коментар [#70] от "Хюго Босов":
Bukalemunгнусните си имена.
=====
Кога едно име е гнусно...?
eti mehter
Рейтинг: 4449 ЛюбопитноДо коментар [#67] от "Хюго Босов":
BukalemunЧе получиха нормални имена, цивилизовани.
=======
И това не можах да го разбера...
Кога едно име е цивилизовано...?
Например името... " Рюте "...цивилизовано ли е...?
eti mehter
Рейтинг: 4449 ЛюбопитноДо коментар [#62] от "ivan_lawyer":
BukalemunВпрочем като строител - съм впечатлен от майсторлъка на турците - много са работливи и прилежни
======
Така е ...
Затова не трябваше да ги гоните...
Но вие предпочетохте ..." България за българите"...
Няма лошо...
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4001 Неутрално+++
Да не говорим,че след 1913г. българското население в Беломорието, Южна Тракия и Македония е напълно асимилирано, изклано и натурализирано като гърци,турци и така наречените македонци-антички! Никой не е осъден или осъждан, либерастийските медии гледат да не повдигат темата и тези теми са табу! Има достатъчно документация за насилствена смяна на имената на българите в отнетите от великите земи населявани с българи!
Libertarianism is just anarchy for rich people
ruse_island
Рейтинг: 1200 НеутралноТо ако имаше ПАРИ в тази работа, ежегодно щеше да има по няколко осъдени. Но ДпС си знаят цената и няма да се хабят по безплатни каузи.
eti mehter
Рейтинг: 4449 НеутралноДо коментар [#16] от "tjo171066458":
Bukalemunтова беше добра политика на Бай Тошо :;
======
Прав си...
По този начин въпроса излезе на дневен ред...
Иначе днес, България... вместо ДПС щеше да си има Зеленски...
Затова...в днешно време...и най лошия етнически мир е по добър от второто...
psz58488391
Рейтинг: 856 НеутралноКогато турците в България откажат да гласуват за ДПС, тогава някой може и да влезе в затвора!
Хюго Босов
Рейтинг: 2037 НеутралноВ редица държави има позволен списък с имена и не можеш да си кръщаваш детето, както ти скимне. Това Възродителен процес ли е, дискриминация ли е или защо там може, а при нас не? Става дума за западноевропейски държави.
citoyen
Рейтинг: 1675 НеутралноА кой да бъде осъден? Извинението не е ли достатъчно?