Въпреки ръста на цените, потреблението на горива остава стабилно

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3067 Весело

    Още едно нагледно доказателство, че 2021 г. и 2022 г. всъщност икономическа и финансова криза нямаше, камо ли катастрофа. Числата не лъжат. Хората слушат портфейла си, а не политиците.

  2. 2 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Имайки предвид, че т.нар. "кризи" (затоплистка, кр0мид и т.н) цялостно целят да ограничат мобилността на гражданите, заглавия от подобен тип са напълно в реда на нещата, след като именно те разкриват истинската агенда зад горепосочените масови активни мероприятия.

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4581 Любопитно

    Въпреки ръста на цените, потреблението на горива остава стабилно
    =======
    Значи у хората има пари...
    Особено у тези които реват най много...

    Bukalemun
  4. 4 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Ето малко повече за агендата на др0гаретата от Давос.

    https://www.youtube.com/watch?v=-VH11YOwPY4

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4380 Неутрално



    Още едно нагледно доказателство, че 2021 г. и 2022 г. всъщност икономическа и финансова криза нямаше, камо ли катастрофа. Числата не лъжат. Хората слушат портфейла си, а не политиците.
    —цитат от коментар 1 на boevbisser


    Ами всичко зависи от гледната точка за едни бизнеси няма за други има криза, като дойде войната вече малко се пресоли манджата с кризите, но едно е сигурно за картела на търговците на петрол и индустрията за бензин, дизел и газ няма никакви облачета на хоризонта, маржовете са им чудесни и печеливши!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    В България има огромно количество свободни пари. 80 милиарда свръхликвидност на банките и 75 милиарда валутен резерв на държавата При 173 милиарда БВП.

  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4581 Весело

    До коментар [#6] от "Да вярваме на истината":

    А така бе човек....!
    Тази статия е твоя....
    Дерзай....!

    Bukalemun
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":В България има огромно количество свободни пари. 80 милиарда свръхликвидност на банките и 75 милиарда валутен резерв на държавата При 173 милиарда БВП.
    —цитат от коментар 6 на Да вярваме на истината


    То и бабите комшийки в бурканите имат пари ама не ги харчат, едно а да имаш , друго е да ги харчиш, да въртиш икономиката а да си ги връщаш пък е съвсем друго.
    Банките искат да взимат по няколко милиарда само от такси и преводи, ако Пешо умно-красавеца вадейки картата с 2000лв заплатка да плаща бензин,ток,газ, вода, ,интернет,водка,цигари и т.н. се оказва ,че много над половината отиват за ДДС,акцизи и банкови комисионни включени към цените на получателите. В същото време бай Мангау с неговите 100лв на ден в сивия сектор се оказва,че е много по-успешен, банковата карта му е само само за социалната помощ за ТЕЛК и за чаветата и да получава обезщетения ако някое НПО забележи дискриминация към него и семейството и осъди институциите за това.


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на mwd00681360
    mwd00681360
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    Има много хора, колкото и малко пари да им остават продължават да си карат колите, и не помислят за градския транспорт. Ако работата ви е на около 10 км, с кола на газ ви излиза като с градския транспорт!

  10. 10 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2703 Весело

    До коментар [#7] от "eti mehter":

    Не знам дали е моя ама в габровските чейнсж бюра с големи букви пише "ВИНАГИ ТАЛИЧТИ ТУРСКИ ЛИРИ " А де:)

  11. 11 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2703 Весело

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    А така Стигнахме до 35% черна и 15 милиарда сива икономика. Затова няма места по хотелите.

  12. 12 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Аз съм в бизнеса вече 30 години. Нищо , ама нищо не може да спре българина да слезе от колата.Цената най-малко.Държавната отстъпка стимулира високите цени. Търговците не намалиха цените, хората приеха отстъпката и смятаха без нея зарежданията си вървяха и цените не спаднаха. Милиони направиха веригите от тази схема.Проста логика- защо да намаляваш цените , след като някой поема 25 ст .
    А между другото и до днес Инса не работи вътрешен пазар а изнася яко за Украйна. държат високи цени от април месец миналата година и покупките от тях са вътрешния пазар драстично намаляха. за сметка на това на базите на Лукойл и ма огромни опашки.
    И още нещо - ако някой ви каже , че пордава вносно гориво- лъже ви най-безогледно. Всичко е от Лукойл.Няма Шел , няма Еко , няма ОМВ.От е дна бака е всичко

  13. 13 Профил на Nik Nikolov
    Nik Nikolov
    Рейтинг: 183 Неутрално

    Така е, Ганчо иска да натиска ( педала на бангията- любовница).

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4255 Весело

    Българинът не мръдна, дори и на немислима цена от 3 лв, дори и близо до 4 лв., не мръдна, нямаше масови протести, нямаше дори никакви протести. После, бил беден българинът!? Хахахаха!

    Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8061 Неутрално

    Т.е. въпреки непрестанното мрънкане, никой не слиза от колата си.

  16. 16 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Т.е. въпреки непрестанното мрънкане, никой не слиза от колата си.
    —цитат от коментар 15 на Роси


    Никой ЗАСЕГА не слиза, защото средния дневен пробег на автомобил в БГ едва ли е повече от 20- 30 км. Я да те изпъна като западняка всеки ден да пътуваш поне 50- 100 км. от и до работа, башка почивки и уикенди, ще те питам каква песен ще запееш при 1000 лв. нето заплата.
    И казвам ЗАСЕГА, защото все още има мазнинки в семейните бюджети останали от добрите времена. След година- две, като се изчерпят, ще видим какво ще стане.
    Същото беше до към 1994 год. ,когато след соца, българинът все още имаше мазнинки. Но постепенно, с разграждане на икономиката и умишлена инфлация, му ги стопиха и през 1997 год. видяхме какво стана.
    Хората са казали "Бои се от гнева на търпеливия!"

  17. 17 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#12] от "djb95":

    От една бака е всичко, но мнозина си мислят, че трибуквените търговци имат по-добри горива и с охота им плащат 30-40 ст/л повече.

  18. 18 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 798 Любопитно

    Алтернативен прочит на статистиката:
    Увеличава се международната сухопътна търговията с тирове и трафика на туристи (и не само) през България.
    Една кръчмарска сметка подсказва, че 3 млн работещи българи консумират 300 млн литра гориво на месец или по 100 литра на човек. Близо една трета от населението е под прага на бедност, а не малко хора, нямат шофьорска книжка и влечение към шофирането. Колите в България са намалели почти двойно от 2016 насам. Населението е намаляло с милион за 12 години.
    Как пък никой в Институа не сети да попита е как така се запъва/ увеличава потреблението при топящи се, обедняващо, застаряващо население?
    Всички сменихме малолитражките с Хамъри ли? ;)

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8418 Весело

    Къде ни е левчето по-малко след декември?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Докато можем да купуваме коли с по 2 заплати и да ги поддържаме с още една и никой да не прави проблем като ги паркираме по тротоари и полянки, няма как да ни накарат да слезем от тях. Цената на горивото е като разходите за цигари - колкото - толкова.

  21. 21 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Алтернативен прочит на статистиката: Увеличава се международната сухопътна търговията с тирове и трафика на туристи (и не само) през България. Една кръчмарска сметка подсказва, че 3 млн работещи българи консумират 300 млн литра гориво на месец или по 100 литра на човек. Близо една трета от населението е под прага на бедност, а не малко хора, нямат шофьорска книжка и влечение към шофирането. Колите в България са намалели почти двойно от 2016 насам. Населението е намаляло с милион за 12 години. Как пък никой в Институа не сети да попита е как така се запъва/ увеличава потреблението при топящи се, обедняващо, застаряващо население? Всички сменихме малолитражките с Хамъри ли? ;)
    —цитат от коментар 18 на dwr30648311


    Нещо ми се струва информацията ,че броят на автомобилите в БГ е намалял наполовина за нереална. София пращи от коли. В кварталите се чудят къде да паркират.

  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    До коментар [#16] от "rvr12572942":

    Глупости, никой няма да слезе от колата, заплатите се вдигнаха и компенсираха инфлацията, пенсиите - също, пенсионери буквално не слизат от колите, отделно, има и много хора с газови уредби, отделно масово българинът намали скоростта, и взе да гледа неподозирани ниски числа при измерване рх на гориво, хареса му, и продължи в сйщият дух, така че, дори е напред от цялата ситуация.

    Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
  23. 23 Профил на jdg451140432
    jdg451140432
    Рейтинг: 369 Неутрално

    [quote#5:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    Абе от ГЕРБ твърдо бяха обещали за левче надолу нещу се УМЪЛЧА Добрев?

  24. 24 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 798 Любопитно

    До коментар [#21] от "alx061154739":

    “Нещо ми се струва информацията ,че броят на автомобилите в БГ е намалял наполовина за нереална. София пращи от коли.”

    София не е България. Не бъркай (нарочно) съсипана инфраструктура и ограничените места за паркиране за “пращене”.
    В София преди 7 години имаше повече автомобили, повече жители и се паркираше в пъти по-лесно.


    2016г- Регистрираните автомобили в България са над 4 млн.

    Прочетете целия материал на следния линк: https://www.actualno.com/cars/registriranite-avtomobili-v-bylgarija-sa-nad-4-mln-news_552154.html © Actualno.com

    2022г. В България има 2,8 млн. регистрирани леки автомобила, като 2,4 млн. са на физически лица.

    https://www.dnes.bg/cars/2022/11/16/demerdjiev-sys-spravka-u-nas-ima-registrirani-2-8-mln-koli.550661

  25. 25 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    До коментар [#24] от "dwr30648311":

    Апа на мен Ми е..... За тези извън София.
    Ние се борихме и си го направихме да се борят и те.
    А не да ходят да мият гъзове на Запад.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  26. 26 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4562 Неутрално

    Още едно нагледно доказателство, че 2021 г. и 2022 г. всъщност икономическа и финансова криза нямаше, камо ли катастрофа. Числата не лъжат. Хората слушат портфейла си, а не политиците.
    —цитат от коментар 1 на boevbisser


    Катактрофа - не. Криза-да.
    Повечето хора загубиха 25% от доходите си. Слушам портфейла си. Аз лично съм към 10% назад, но познатите ми потънаха с много повече.

    Еретик
  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4562 Весело

    "Апа на мен Ми е..... За тези извън София.
    Ние се борихме и си го направихме да се борят и те."
    ============
    Не разбрах какво гароично и прекрасно нещо сте направили, ама хората така оценяват повечето от делата си.

    Еретик
  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Въпреки ръста на цените, потреблението на горива остава стабилно=======Значи у хората има пари...Особено у тези които реват най много...
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    При все че авторът прави уговорката, че "От полза би било ако можехме да направим разлика между бизнес и индивидуални потребители", е твърде нагло да се говори за еластичност на цените на горивата (или електроенергията):
    - първо, "баката" е една (нещо лошо да се случи в Нефтохима или в АЕЦ-а и цената скача);
    - второ, от 20% до 33% от цената на горивата се формира от акциза (71 стинки за литър бензин, с ДДС-то става 85 стинки за литър), тоест без никакво потребление, цената ще е 1.70 лв за литър.
    - трето, пазарът на горива е относително малък - за да се твърди, че потреблението се променя, трябва да се сравяна съотношението на изменените цени на горивито спрямо изменението на нефта;
    - последно, 300 хил. камиона (автобуси, влекачи) и още толкова баничарки (и таксита), изминаващи на ден (по график) около 500 км, харчат повече гориво от 2.4 млн. автомобили, изминаващи на ден около 20 км - към 250 млн. км срещу 48 млн. км. Спада на потреблението на дизел е свързан със спад на потребление на стоки (и услуги), а не заради цената на горивото. При бензина, който без това е на минимално потребление, все един път седмично трябва да се "припалва" колата, независимо от цената.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK