Каквото и да си говорим, даването на възпитанието на все по-малкото деца, които имаме в България в ръцете на частни ЛГБТ+ организации трябва да бъде предотвратено на всяка цена.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Убийството се наказва с дълги години затвор и доживотен затвор. Т.е убийците дори това не ги плаши,ама ще ги спре някаква конвенция. Поредният смешен плач на грантаджийкси организации.
Еми те такива агресивни и импулсивни мъже жените най ги намират за секси :))) Влизат в отношения с тях с надеждата, че ще ги променят... Е промени има, но не винаги у мъжа...
Не помага факта, че всеки мъж без да тренира е 2 пъти по силен от всяка жена и повече ако тренира..
Може би не е добра идея да си отваряш краката за гамена рецидивист, но какво мисля аз, какво е логично и тнн, не важи в света на жените :))) Емоциите и дали ги сърби са по важни неща от малките детайли, че да са в дълга връзка с подобен мъж е малко като да са си взели тигър за домашен любимец, нали в повечето случай няма те изяде, но един ден може се ядоса....
Жените правят три пъти повече опити за самоубийство от мъжете. Но средно статистически броят на самоубилите се мъже е 3.5 пъти по висок от този на самоубилите се жени. Дори и в Афганистан мъжете се самоубиват по често от жените. България е точно в средата на статистиката. Насилието трябва да се наказва жестоко. Това не означава, че една група хора е по равна от друга група.
Ебати лицемерието, Кирчо и Кокорч що не го приеха??? Кака Кури им забраняваше и да си помислят за това. Сега мъже, ама канят БСП за управление в следващия парламент??? Иначе онзи с юмручето погуби хиляди покрай ковида, дневничето що спа.
Ама чакай, да не би до сега и в момента убийствата да са разрешени?! ...Не, че нещо ама имам трима за убиване! Абе тия мислят ли като измислят някакви доводи? Абсолютно НЕ Е ВЯРНО, ЧЕ КЪДЕТО ИК Е ПРИЕТА НАСИЛИЕТО НАД ЖЕНИ Е НАМАЛЯЛО! Пък и женските организации са ПРОТИВ ИК или закони произтичащи от нея! ЗА са само обратните!, което навежда на мисълта, че целта не е защита на жените а прокарване на джендър идеологията! Ама няма да мине! Не и в България!
спокс бе! Когато ожесточиш средата и има война: убийствата са най-естественото нещо. Виж, това, че се суспендира приемането на еврото заради лев инс - ей това си е престъпление. едно от многото, но КВОРУМНО! УРА ДРУГАРИ!?
Сакън някой да непни каже каква да правим схдецата си. Нали? Защото това поколение, което има деца в момента е възпитано от онова, което претендира, че е второта по интелигентност в света и държи много на семейните ценности.
"чрез бездействие: 48-мото Народно събрание осъди десетки българки на смърт" ........................... Хайде малко по- сериозно. Защо да е виновно НС? Спомнете си решението на миналото НС за износ на оръжие за Украйна. Не беше прието!!! После се оказа, че Киро е спасил Украйна, въпреки решението на НС!!! И к'ва станА? Киро спаси Украйна, а не може да спаси българските жени??? Давай Спасителю!
"Убийство чрез бездействие: 48-мото Народно събрание осъди десетки българки на смърт" .......................................................... Чак не мога да повервам!!! Гешев да нема никаква вина за смъртта на тези десетки българки?!?!?!
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
.... Еми те такива агресивни и импулсивни мъже жените най ги намират за секси :))) Влизат в отношения с тях с надеждата, че ще ги променят... Е промени има, но не винаги у мъжа...Не помага факта, че всеки мъж без да тренира е 2 пъти по силен от всяка жена и повече ако тренира..Може би не е добра идея да си отваряш краката за гамена рецидивист......
Абе има и един нов феномен - "секси" или "мъжки" момичета, които размазват други момичета от бой, а в скоро време май и момчета ще има. Докато се вика и крещи против джендър идеологията и "меките" китки, забелязвам едни "мъжки" момичета в парламента, в които много малко женско е останало - и при Нинова с мажествения си глас, и плашещата отдалеч Деса от Дулово.
Борец за демокрация. Защото упражнява тормоз над жена, свързана според някои с ДПС, а това е похвално дело, според същите тези някои.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Съдебната системаааа . На нея се сърдете , защото не е работеща. Няма да допуснем ИК и т.н.джендърски простотии. Който търпи насилие е КРАЙНО ВРЕМЕ ДА СИГНАЛИЗИРА НАВРЕМЕ ОРГАНИТЕ. Не да си мълчи и да си прави секс с доказани престъпници
Ти да видиш!!! По кой съществуващ в момента български Закон може да се малтретират бият нараняват и убиват жени Хайде МОЛЯ всяка институция да започне да си върши работата вместо да ни пробутвате конвенции и идеологеми!!!
Това обаче е само част от проблема и е по-лесната част за заобикаляне.
Реалният проблем на доста жени е, че правят още по-колосалната грешка да вземат "доброто момче" и то по едно време почва да психарее, да става контролиращ...и особено докачлив на тема раздяла. Затова най-важното е да видиш с кого може да се разделиш цивилизовано. С някой мутроид - може, той ще си намери друга утре. Обаче доброто момче ще се паникьоса, че няма опции и ще се вкопчи.
Пиша го, защото много лесно се затъва в зоната "добро момче", докато обвиняваш жените, че искат да ходят с мутри и нахакани. А всъщност доброто момче си е също толкова опасен типаж, за който ще предупреждавам дъщерите си сериозно и напоително.
Иначе всичко е до семейството и как си гледа дъщерите. В съвременния свят - добре работи да има повишено самоуважение, до нахаканост, да си има професия, жилище и да може да се измъква, ако се развалят нещата - животът е прекалено кратък за търпене на глупости, ако има други опции.
Първата крачка бе направена през януари 2004 г. след като Настоятелството на Фондация „Джендър проект в България“ (ФДПБ) предприе необходимите стъпки по учредяването на фонда.
Ако някой не знае кой ги създава и спонсорира такива. Пустата истанбулска конвенция все ги дърпа...
Законът няма да спре идиотите , но ще помогне на жените да избягат навреме , да имат подкрепа . Много от жените са зависими материално и това ги спира.
Само какво заглавие! Престъпно предозиране. Чиста клевета. Няма ли механизми в Наказателния кодекс, които са предотвратяват такива неоснователни обвинения?
Ти да видиш!!!По кой съществуващ в момента български Закон може да се малтретират бият нараняват и убиват жениХайде МОЛЯ всяка институция да започне да си върши работата вместо да ни пробутвате конвенции и идеологеми!!!
Това са българските традиции ,за които се тръшкате . Е , наследени са ни от Османската империя ,ама вие си ги обичате ....
Сега сериозно -законът е за НАСИЛИЕТО , а не за насилието над жени. Знаеш ли колко случаи има за насилие над възрастни родители и на деца ...Като мразите жените ,съжалете поне страците и децата
1. За предотвратяване на насилие си има Наказателен кодекс. 2. Противоконституционен е. 3. В държавите където е приет насилието ме е намаляло, напротив. Което, като се замислиш, е напълно логично.
то това не е недъг на НПК, а на прилагащите го (или по-скоро на неприлагащите го :-) )
мисълта ми е, че юридически погледнато всеки човек (независимо от пола си) може да попадне в такава ситуация на насилие, не се разбира защо някои хора искат да имат по-специално отношение.
Е не, това вече е като се случи насилие. За предотвратяване на някои стилове насилие си трябва наистина работа с хората и да, обществено коментиране и неприемливост на някои черти и поведения. Да, гаднярско е, но по-гадно е всички двойки да откриват топлата вода и да си превръщат живота в драма.
Убийците на жени не са само гамени-рецидивисти. Имаше военни и полицаи. Ако си спомняте скорошните случаи имаше ИТ специалист и бизнесмен, патологични ревнивци. Уж нормални в началото на връзката, а след това си показват истинското лице. Така, че никоя жена не е застрахована да налети на насилник, който пред света се представя за любящ съпруг и баща. И не е вярно, че жените си падат по насилници и ги харесват. Жалкото е, че много от тях търпят насилието с години.
Вече трябва да вменим вина на ... Редакцията. Досега тя само препечатваше темата за Истамбулската конвенция. Но вече заема стабилна позиция и налага тази тема като своя ! Разберете, няма вечни приятели, има вечни интереси. Сегашният ви приятел ви използва по най-долен начин като с вас вади кестените от огъня. Него не го псуват, псуват вас. Вие достойнство нямате ли. Не, не е въпрос.
Права си. Момичетата трябва да се възпитават в самостоятелност и да не търпят насилие и грубост от страна на съпрузите си. Една жена с добра професия и доходи ще може да се оправи и сама ако й се наложи.
НС щеше да работи и приема закони ако имаше правителство и съответното мнозинство да го подкрепя. След като всяка парламентарна група си прави пиар с оглед предстоящите избори, нямаше начин да има някакво съгласие за приемане на закони. Пък и какъв смисъл да се приемат закони на първо четене след като няма време да се гласуват на второ? Интересно, това от редакцията на "Дневник" отчитат ли го или по навик си пишат? Защото законът става закон само след окончателното му приемане и обнародване, а това нямаше как да стане сега поради липса на време. Ама трябва да се слагат бомбастични заглавия и да се агитира, че изборите наближават.
Просто е невъзможно , да се предотврати насилието по законотворчески път. Един от основните проблемо на другарите е, че се самозаблуждават, че всичко става с конвенцийка и директивка. Иронично, когато вмениш колективна вина на половината общество, резултатите обикновено са катастрофални. Разрушаването на семейните устои от разни неомарксисти, също не помага. Както правилно отбеляза, много проблеми идват от "добрите момчета", дето винаги казвали "Добър ден" на възрастната си съседка, пък после взели, че убили човек.
Спомням си едно изказване на Буш-младши, след 11 септември "Ние никога няма да разберем, защо пакистанец второ поколение, чийто родители са дошли преди 40 години в САЩ с една бохча, и на когото сме дали възможност да се издигне до горната средна класа, да завърши Харвард и пр., един ден отива да види роднините си в Пакистан, стои там две седмици и се връща с раница с експлозиви".
Беше прав, не могат да разберат защо. Политиците, и те нехаят за отговора. Което е особено жалко, защото в него е разковничето. Междувременно Скандинавия от най-спокойната се превърна в най-размирната част на Европа.
До коментар [#28] от "lil_alex":Права си. Момичетата трябва да се възпитават в самостоятелност и да не търпят насилие и грубост от страна на съпрузите си. Една жена с добра професия и доходи ще може да се оправи и сама ако й се наложи.
Абе може, стига да се обучат правилните хора на правилните нива. Сега в момента е все още доста трудно да вземат насериозно жена, ако се оплаче, че мъжът й психарее и се държи зловещо. Иска се много ресурс и специфични знания, вкл. апокрифни, за да ти издействат заповед да не те приближават. Също така няма начин познат или роднина да подаде жалба и изобщо системата е много тегава и задръстена.
До коментар [#5] от "Ramon Asvalda":Убийците на жени не са само гамени-рецидивисти. Имаше военни и полицаи. Ако си спомняте скорошните случаи имаше ИТ специалист и бизнесмен, патологични ревнивци. Уж нормални в началото на връзката, а след това си показват истинското лице. Така, че никоя жена не е застрахована да налети на насилник, който пред света се представя за любящ съпруг и баща. И не е вярно, че жените си падат по насилници и ги харесват. Жалкото е, че много от тях търпят насилието с години.
Колко мъже са бити и убивани заради сбъркана готварска рецепта или заради дрехите, които носят?
Също така не е колективна вина, а съвсем обосновано подозрение. Обидчив военен с лично оръжие е много опасен за домашно насилие и хич няма да е зле някое НПО да го привикат с жената малко за психотерапия и проследяване.
И как гласуват във Великобритания? С машинки? Самият факт, че в Европа се гласува масово с бюлетини правят аргументите на защитниците на машинното гласуване неубедителни. Защо се премълчаха случаите на неотчетени гласове в протоколите на машините или разликата в списъците на гласуване и протоколите? Между другото, на пълен контрол на хардуера и софтуера преди гласуването подлежат само няколко от 12 000 машини. Имаше и контролно броена при произволно избрани машини, но без никакви последствия при разлика между списъците с гласуващи и отчетените гласове от машината.
Цитат от нещо актуално: "Пред NOVA говори 46-годишната жена, която преди повече от седмица се барикадира във фризьорски салон, стреля, удари по главата собственичката му и води 8-часови преговори с полицията. Спор за имот, който продължава две години в съда, е в основата на тази сага..."
- Това нямаше да се случи, ако бяхме приели въпросната, такова, конфекция :)
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Убийство чрез бездействие: 48-ото Народно събрание осъди десетки българки на смърт_______________________________________________________________Заглавието е тип предозиране! Билд цайтунг би си позволил такова заглавие!За България не знам, но в в Германия всеки 5-ти, жертва на домашно насилие, е мъж!
тц................................................................................. тоя, 5-ио не е маж
оти това "домашно насиНен" или за кратко: "бит".................... ......................................................................................си е, начи, Социална Роля! хихихихи.............. или па "интимна"
Подпис: (не се чете)
Ние си мислехме, че има и механизми да възпрепятстват кражбите от политици в големи размери, но се оказа че няма. Вярвахме че с деполитизацията милиционерите ще станат полицаи, но те станаха мафиоти.
Преследва се като се случи вече. Няма механизъм ако някой почне да се държи зловещо, да се измъкнеш лесно. И за жените е същото. Трябва да може да се измъкнеш, когато се чувстваш под заплаха, не вече когато насилието е ескалирало. Съответно всеки може да мачка и заплашва напълно безнаказано, че дори обществото да го потупва по рамото. Ако обърнем палачинката и като почнеш да се зъбиш на жена си, тя да има механизми да ти свие перките - тогава друга песен ще запеят всички. Да, някои няма да искат да се женят при тия условия, и дори ще е по-добре за всички. Като не си дорасъл, живей си живота, никой за нищо не те натиска. Ако искаш - условията са такива и такива в съвременния свят, не каквито си ги мислиш в главата и от света на прадядо ти.
Кач грант затриха тея серсеми? България уби дете! Сега пък и десетки жени. Тука ше бъде хубаво да се включат и фактчекърите с доказателства. Може да се привлече и наш психо да пуска сводки за бастисани булки в България и Турция за последните 159 дни с отбелязана гъстота на населението. Борбата треба да продължи! Нека възродим Комитета на движението на българските жени и др Хаджимитова продължи делото на другарката Дража Вълчева.
Ако се вгледаш в статистиката- по- "патриархалните" общества и тези от източния блок имат изключително нисък процент- дали малкия процент подадени жалби в полицията отговарят на реалното състояние? Според мен не. Жертвите просто не търсят съдействие.
Поради липса на доверие в системата на първо място, но и заради отхвърляне от обществото и дори стигматизиране- " тая сигурно си го е търсила", през натиск от семейството- "какъв позор ни донесе, мълчи там и се оправяй", до страх от отмъщение от насилника...
"...като следим медийните публикации за случаите на фемицид (престъпление от омраза, извършено на основата на пола - срещу жена, защото е жена)."
Тук вече ме изгубиха напълно. Покажете ми едно дело, в което е доказано, че мотивът за насилието е именно това - че жертвата е жена. Още повече, че в следващото изречение се говори, че тези случаи са предимно свързани с близки и интимни партньори. Е как да ви повярвам, че от всички жени в България извършителят е избрал точно интимния си партньор за жертва? Нали уж причината е, че е жена? Защо пък точно тази жена е избрал?
В сайта на "Фонда за Жените пише ", че за въвеждането на Истанбулската се борят над двеста НПО- та . Смятай къф паричен поток тече и що народ си изкарва хляба , да набива канчето на Ганя , че бие "всяка трета жена" след втората сутрешна ракия под портрета на Путя:)))
"Но ние от Българския фонд за жените заедно с всички граждански организации, колективи и активисти за правата на жените няма да се откажем и ще продължим да работим за справяне с домашното насилие, за криминализиране на всички форми на домашно и на полово базирано насилие, за превенция.."
Ъъъ, вие, от фонда за жените, може да почетете малко българските закони, и може би ще видите, че всички форми (не само) на домашно насилие са криминализирани. Тия хора имат ли изобщо човек в организацията с някакъв юридически опит?
Обикновено пишеш (много) по-аргументирано, тук видомо позволяваш да те обвземе (ненужна) емоция и това сериозно разваля дебата.
За да не изпадаме в излишна полемика, какво точно имаш предвид под жена ти "да ти свие перките"? Ако е да имаш право да се оплаче в полицията, да нахлуят в дома на човека със сила и да го затворят превантивно за 48 часа, в отсъствието на каквото и да са доказателства, на Запад вече се прави. От 20 години. С плачевни резултати.
Използвам възможността да отговоря и на другия ти коментар- трябва да си твърде наивна, за да смяташ, че проблемите ще се решат, ако назначим още 2-3 хиляди тунеядци на държавна хранилка. И сега си имаме 10-ина пъти повече от необходимото.
Ами например да си има едно досие за поведение, което да го преследва доста години. И разбира се, ситуацията е емоционална и включва навлизане в нещо, което е обществено прието за лично пространство. Именно това е целта, да се променят тия нагласи и модели, защото от тях произтича много насилие, което може да се стопира с някои техники.
Сега, ако някой е решил да върши дивотии, нищо не може да го спре. Но ще обхване тия жени, които са на границата да си тръгнат, но са спирани от разходи за адвокати, незнание и обществена стигма.
Не мисля, че ще са тунеядци назначените - напротив, ще се трупат опит и данни. Проблеми по принцип не се решават фундаментално, но може да заложиш тук и там повратни точки и малки вратички. След време работата става "стотната маймуна" и новите ценности почват да се приемат. Работата е за граничните случаи, не за тия, в които нищо не може да се направи. И си заслужава да се работи за тия случаи, които можеше да направят нещо и при Виторио, и при айтито с куфара, и при двамата мъжкаря в квартала, дето само при споменаване на развод избраха пътя убийство-самоубийство, в единия случай и заедно с детето.
Какво изобщо значи "нови ценности"? С изключение на много малък процент луди, всеки насилник напълно осъзнава противообществения характер на деянието си, но не му пука. Как точно ще го превъзпиташ с незаконно задържане и правилници за добро поведение? Обаче, ако направиш досиета за насилнициъе, само ще ги озлобиш. Отделно, че това е мега репресия, недопустима с принципите на едно съвременно общество. Знаеш, в развитите демокрации е обратното- дори осъдени престъпници след определен давностен срок, се сдобиват с чисто досие, а ти искаш да картотекираш неосъждани хора. Малко ми напомня за една организация от недалечното минало, известна с инициалите си ДС.
П.с. Събиране на опит в държавната администрация няма- точно обратното, с времето и способните хора се претапят в мощния поток на всеобхватната посредственост.
Морфов насилник или борец за демокрация го водим? —цитат от коментар 17 на дерибеев [quote#80:"Родолюбец"][/quote]
Ей, не барайте Моркоф!
Там само поклон, респект и бой на чело в плочки пред титаня.. питайте дедо селги
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
- Ние искаме това да се промени веднъж завинаги, затова искаме да се приеме конфекцията!
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
срам и позор. за сведение на някои недомислени коментари - очевидно законите сами по себе си не могат да предотвратят насилието, но най-малкото те казват къде стои обществото по този въпрос и създават средата, в която се третира насилието.
По същество :идеята на зкаона е подкрепа на жертвите да напуснат насилника преди да е станало късно. Т.Е. да запази живота им. Съденето пост фктум не ги спасява.
Български фонд за жените (БФЖ) е единствената българска организация, която подкрепя местни неправителствени организации (НПО), работещи по правата на жените за постигане на реалната им равнопоставеност във всички сфери на обществения живот и за премахване на всяка форма на дискриминация.
Целите на Фонда са: .. Да спомага за изграждане капацитета на българските НПО. .. Да подпомага развитието на сътрудничеството между НПО, централна и местната власт и стопанския сектор. .. Да допринася за създаване на мрежа от женски НПО на национално и регионално ниво. Да подпомага развитието на дарителството и новото виждане за филантропията като инструмент за социална промяна. Да допринася за развитието на гражданското общество в България, като предпоставка за необратимост на демократичния процес.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
- "Фемицидът", подобно на "геноцид"-а, е стремеж да унищожиш физически напълно представителите на съответната група. В случая на жените. Лесно може да се провери къде по света процентно жените са по-малко (защото са подложени на фемицид, едва ли има друго обяснение) и да се разбере кои са "фемицидните" общества.
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
До коментар [#52] от "Бубенце": Имах колежка,която казваше-мъж ли е, режи му главата. Май от време на време тупаше мъжа си. Лека и пръст,но беше барут.
Точно толкова, колкото наличие на закон за движение по пътищата отразява обществените нагласи и привички, а именно - на пътя сме джигити, щото сме готини. И затова има и допълнителни мерки като патрулки в храстите, легнали полицаи и колчета против изпреварване.
А сега да помислим как да монтираме подобни защити в брачните отношения и двойките, за да може още при първи знаци за садистично поведение другият да може да избере вратичката за навън, а не да търпи.
- Ако се съмняваме в това (което, разбира се, няма как да се докаже напълно), то би следвало да се съмняваме във всяка друга статистика, основана на, по-скоро, усещане, отколкото на факти. Например усещането за корупция, според което сега сме на второ място в ЕС, след маджарите.
От друга страна, убийството е трудно да го скриеш - изчезването на един човек, пък бил той и жена, е някак си прекалено видимо. И съгласно тази статистика ние сме на едно от последните места в Европа. Нещо, което по никакъв начин не личи от тази публикация, която е категорично за рубриката "Предозиране".
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Няма нужда чак да превъзпитаваш насилника, по-скоро се работи по измъкване и защита на жертвата. Дори само известно време да мине и да има физическа дистанция, опасността намалява доста.
И да, знам пък за обратната тенденция да не се наказват криминални типове, ами да се пускат рано. Но в аргументирането две грешни тези не правят една вярна, така че все пак има нужда от по-бърз, не тромав механизъм жертвите да се изведат навън. Дали ще са деца, жени, старци - за всички трябва да има достъп до адекватно измъкване. Защото иначе все едно си в някаква секта или култ.
А съвременното общество може да репресира, ако поиска, вече го гледахме това последните три години. В случая поне ще има някакви резултати. На година 10-ина жени да почнат нов живот, вместо да ги затрият - пак е от полза. Един луд пенсиониран военен да го оставят да разгазира малко, вместо да затрие жена си - пак е от полза. Ново поколение жени да знае, че ако някой почва да става зловещ и контролиращ, е ОК да го разкарат и има механизми и обществена подкрепа - пак е от полза. По-щастливи бракове, или самостоятелен живот, по-нормални деца, по-смислен живот, а не да се избием за едната селска чест.
А сега да помислим как да монтираме подобни защити в брачните отношения и двойките, за да може още при първи знаци за садистично поведение другият да може да избере вратичката за навън, а не да търпи.
- Така. Когато институционализираш отношенията между хората, като въведеш условности в тях, много от които са по природа външни изобщо за силите, които свързват двама човека.... (сравнението с глобите на пътя е неотносимо, понеже там се регулират съвсем други отношения между хората)... ти какво очакваш да се получи? Аз очаквам (направо съм сигурен в това) хората да се отчуждят. Когато двама души се отчуждят, много по-вероятно е между тях да възникват скандали. А когато възникват скандали... конфекцията няма да помогне.
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Очаквам някои неща, които са мъгляви и непрозрачни, да станат "четливи". Оттам вече младите поколения ще влизат в брак с по-ясни представи и граници. Да, на нас ще ни стои като отчуждение. Обаче за новите поколения може да е идеално. Здравословно е да имаш граници, да няма прекомерен натиск да се променяш - важи и за двете страни. Създават се условия, ако искаш се вписваш, ако не - прав ти път. Хората са адаптивни, ще се научат.
И всъщност идеята е, че те скандалите вече си стават, но хората търпят, защото няма механизъм за измъкване, или ако има, жените особено още ги срамуват, дори поколенията след мен.
има логика в това, което казвате. но. на пътя българския мъж е джигит защото му липсва възпитание и не знаят какво да си прави агресията. в по-общ план това е метод за избиване на комплекси и израз на безсилие в една обществена среда, в която много малко неща можеш да направиш, за да промениш ситуацията си. това са и причините за насилието към жените, с добавените аргументи за масовия неосъзнат мизогинизъм, за пълната убеденост на българина, че знае и му е работа да показва къде им е 'мястото' на жените, и че повечето от тях това са видели вкъщи докато са израствали. законите са част от тези мерки, за които говорите, за да предпазим жените. не не са достатъчни, но са абсолютно необходими - както е необходим и правилника за движение по пътищата. законите са и много съществена среда на нетърпимост към насилието която е необходима за жените да бъдат защитени да се чувства достатъчно комфортно да докладва тези случаи и те да бъдат преследвани, защото случаят сега не е такъв. най-ефективната защита е да можеш да се изнесеш, а това включва цял набор от емоционални нагласи, повечето от които се възпитават в детските години, но и обектвни възможности. а защо българския неандерталец свързва ненасилието на жените с лгбт обаче за мен е пълна загадка.
"— Кмете, ти връзваш ли жената за кревата? — Защо да я връзвам? Аз, като я погледна само, и я свалям!… Ами тебе, казва, какво те е обарало да питаш? На тия години?… — Питам, защото всички мъже в това село или връзват жените си, или им скърцат със зъби, или ги повалят само с поглед. А защо не раздадете, пистолети на мъжете? Вадиш пистолета и нататък всичко лесно! Стана пълномощникът от стола и ме наближи. — Духни ми — казва — в лицето! Духнах му. — Не си пил, а защо си я разиграл тътралката си рано-рано? — Ще ти кажа — викам му — защо. — И му разправям по-нататък цялата работа за коча. Той на три пъти промени боята на лицето, че и неговият косъм, както се вижда, не излезе чист. Изслуша ме и накрая задава ми въпроса: — Какво предлагаш да направим? — Предлагам да се организира един курс в салона на читалището за квалификация на мъжете… Ще докараме коча да видят обноски, а пък аз ще се заема със словесното! — Ама чакай! — вика пълномощникът. — Ти чуваш ли се какви ги дрънкаш? Коч в читалището, дето се провеждат културните мероприятия! На това отгоре — с овца!"(Н.Хайтов)
- Така де, да им организират един такъв курс на обучение на жените и толкоз. За чий ти е конфекцията?
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Сега на БХК ли да вервам, които си казаха в прав текст, че това е за джендърите, или на тези другарки?
Пищят "Една любов", но не искат един закон за всички. Всичко трябвало да бъде на двойни и тройни релси. Що така, бе Миме? Какво толкова ви пречи равенството пред закона и справедливостта, та ревете за привилегии навсякъеде и във всичко?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Защото такива механизми могат да се ползват и ако някоя тийнейджърка я стегне шапката и реши да прави напук при напълно нормални родители. Тук още не е станало, но има механизми да стане и няма да е добре тийн бунтът, ако се изрази в полова идентичност и ориентация, да получи толкова силни оръжия за защита.
С домашното насилие е друго, говорим за по-зрели жени, които трябва да се опазят наистина от реална физическа заплаха, да опазят и децата си.
До коментар [#74] от "klecho":Какво ,,парче" съм ще кажат приятелите ми.По същество :идеята на зкаона е подкрепа на жертвите да напуснат насилника преди да е станало късно. Т.Е. да запази живота им.
начи, "првата" на момичките са ени, па на............................................. ............................................................................. женатите са по-други, па
на женАтите со дЕца - па ептен други........................................тва е така
........................................що и поеманото задължение им е различно, те!...............
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
aleksandarr
Рейтинг: 1922 НеутралноГлупости, точно пък някакъв закон ще спре убийствата. Абсурд.
xyz84014722
Рейтинг: 1347 НеутралноКаквото и да си говорим, даването на възпитанието на все по-малкото деца, които имаме в България в ръцете на частни ЛГБТ+ организации трябва да бъде предотвратено на всяка цена.
https://www.youtube.com/watch?v=xNOBlyvaPKo
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wtn381138318
Рейтинг: 700 НеутралноУбийството се наказва с дълги години затвор и доживотен затвор. Т.е убийците дори това не ги плаши,ама ще ги спре някаква конвенция.
Поредният смешен плач на грантаджийкси организации.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1508 ВеселоДо коментар [#4] от "wtn381138318":
Еми те такива агресивни и импулсивни мъже жените най ги намират за секси :))) Влизат в отношения с тях с надеждата, че ще ги променят... Е промени има, но не винаги у мъжа...
Не помага факта, че всеки мъж без да тренира е 2 пъти по силен от всяка жена и повече ако тренира..
Може би не е добра идея да си отваряш краката за гамена рецидивист, но какво мисля аз, какво е логично и тнн, не важи в света на жените :))) Емоциите и дали ги сърби са по важни неща от малките детайли, че да са в дълга връзка с подобен мъж е малко като да са си взели тигър за домашен любимец, нали в повечето случай няма те изяде, но един ден може се ядоса....
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1505 НеутралноЖените правят три пъти повече опити за самоубийство от мъжете. Но средно статистически броят на самоубилите се мъже е 3.5 пъти по висок от този на самоубилите се жени. Дори и в Афганистан мъжете се самоубиват по често от жените. България е точно в средата на статистиката.
Насилието трябва да се наказва жестоко. Това не означава, че една група хора е по равна от друга група.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1505 НеутралноДо коментар [#6] от "Nedyalko Lazarov":
И за да не съм голословен: https://www.google.ca/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjb4aylz_j8AhW8kWoFHVoNB1kQFnoECBsQAQ&url=https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate&usg=AOvVaw0p3oQIhXkbg92Q6tgKjalm
ayp341129080
Рейтинг: 382 ВеселоКолкото пъти и да пуснете едни и същи глупости под уж различни аФтори, само можем да поздрави тези в Парламента които не го удобриха.
Good job
nzm221091929
Рейтинг: 506 РазстроеноЕбати лицемерието, Кирчо и Кокорч що не го приеха??? Кака Кури им забраняваше и да си помислят за това.
Сега мъже, ама канят БСП за управление в следващия парламент???
Иначе онзи с юмручето погуби хиляди покрай ковида, дневничето що спа.
lz2
Рейтинг: 2024 НеутралноАма чакай, да не би до сега и в момента убийствата да са разрешени?! ...Не, че нещо ама имам трима за убиване!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Абе тия мислят ли като измислят някакви доводи? Абсолютно НЕ Е ВЯРНО, ЧЕ КЪДЕТО ИК Е ПРИЕТА НАСИЛИЕТО НАД ЖЕНИ Е НАМАЛЯЛО! Пък и женските организации са ПРОТИВ ИК или закони произтичащи от нея! ЗА са само обратните!, което навежда на мисълта, че целта не е защита на жените а прокарване на джендър идеологията! Ама няма да мине! Не и в България!
scott
Рейтинг: 832 Неутралноспокс бе!
Когато ожесточиш средата и има война: убийствата са най-естественото нещо.
Виж, това, че се суспендира приемането на еврото заради лев инс - ей това си е престъпление. едно от многото, но КВОРУМНО! УРА ДРУГАРИ!?
ilinko
Рейтинг: 635 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "xyz84014722":
Сакън някой да непни каже каква да правим схдецата си. Нали? Защото това поколение, което има деца в момента е възпитано от онова, което претендира, че е второта по интелигентност в света и държи много на семейните ценности.
4ort
Рейтинг: 2008 Неутрално"чрез бездействие: 48-мото Народно събрание осъди десетки българки на смърт"
Имам време да питам всеки идиот............................
Хайде малко по- сериозно.
Защо да е виновно НС? Спомнете си решението на миналото НС за износ на оръжие за Украйна. Не беше прието!!! После се оказа, че Киро е спасил Украйна, въпреки решението на НС!!!
И к'ва станА? Киро спаси Украйна, а не може да спаси българските жени???
Давай Спасителю!
хм
Рейтинг: 1784 Неутралнопред НПК всички са равни.
ilinko
Рейтинг: 635 НеутралноДо коментар [#14] от "хм":
Да, вчера имаше статия за прокурорския син, който е много равен 😀
4ort
Рейтинг: 2008 Неутрално"Убийство чрез бездействие: 48-мото Народно събрание осъди десетки българки на смърт"
Имам време да питам всеки идиот...........................................................
Чак не мога да повервам!!! Гешев да нема никаква вина за смъртта на тези десетки българки?!?!?!
дерибеев
Рейтинг: 2647 НеутралноМорфов насилник или борец за демокрация го водим?
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васAlarmstufe Rot
Рейтинг: 6074 НеутралноКласическо предозиране.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.pontius_glarus
Рейтинг: 3278 НеутралноАбе има и един нов феномен - "секси" или "мъжки" момичета, които размазват други момичета от бой, а в скоро време май и момчета ще има.
Докато се вика и крещи против джендър идеологията и "меките" китки, забелязвам едни "мъжки" момичета в парламента, в които много малко женско е останало - и при Нинова с мажествения си глас, и плашещата отдалеч Деса от Дулово.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3943 НеутралноПресолени манджи рано сутрин. Къш, гладни НПО!
ЕретикAlarmstufe Rot
Рейтинг: 6074 НеутралноБорец за демокрация. Защото упражнява тормоз над жена, свързана според някои с ДПС, а това е похвално дело, според същите тези някои. Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Resurrection
Рейтинг: 2156 НеутралноСъдебната системаааа . На нея се сърдете , защото не е работеща.
Няма да допуснем ИК и т.н.джендърски простотии.
Който търпи насилие е КРАЙНО ВРЕМЕ ДА СИГНАЛИЗИРА НАВРЕМЕ ОРГАНИТЕ.
Не да си мълчи и да си прави секс с доказани престъпници
xri09609626
Рейтинг: 8 НеутралноПри недобре работеща обществена система, няма как един документ, вменяващ колективна вина в преамбюла си да спаси животи.
Resurrection
Рейтинг: 2156 НеутралноЕто какви са били и убиецът и убитата жена от Варна …
https://btvnovinite.bg/bulgaria/otkriha-ubita-izcheznala-zhena-vav-varna.html
Наркомани!
Resurrection
Рейтинг: 2156 НеутралноПремахнете истинската причина за това хората да губят разсъдъкът си!
А не да ми се развявате с плакати да приемем ИК!
Няна да стане!
selqnin
Рейтинг: 2676 ГневноТи да видиш!!!
По кой съществуващ в момента български Закон може да се малтретират бият нараняват и убиват жени
Хайде МОЛЯ всяка институция да започне да си върши работата
вместо да ни пробутвате конвенции и идеологеми!!!
pontius_glarus
Рейтинг: 3278 Неутрално48-то НС ще остане в историята като "НС на хартиената бюлетина". Още една пропиляна година от живота ни. Дори две !
БУЛГАР ПОМИЯРИ!
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#5] от "Ramon Asvalda":
Това обаче е само част от проблема и е по-лесната част за заобикаляне.
Реалният проблем на доста жени е, че правят още по-колосалната грешка да вземат "доброто момче" и то по едно време почва да психарее, да става контролиращ...и особено докачлив на тема раздяла. Затова най-важното е да видиш с кого може да се разделиш цивилизовано. С някой мутроид - може, той ще си намери друга утре. Обаче доброто момче ще се паникьоса, че няма опции и ще се вкопчи.
Пиша го, защото много лесно се затъва в зоната "добро момче", докато обвиняваш жените, че искат да ходят с мутри и нахакани. А всъщност доброто момче си е също толкова опасен типаж, за който ще предупреждавам дъщерите си сериозно и напоително.
Иначе всичко е до семейството и как си гледа дъщерите. В съвременния свят - добре работи да има повишено самоуважение, до нахаканост, да си има професия, жилище и да може да се измъква, ако се развалят нещата - животът е прекалено кратък за търпене на глупости, ако има други опции.
pontius_glarus
Рейтинг: 3278 НеутралноДо 24:"Resurrection"....Наркомани!..."
Наркоманите на стената? Разстрел?
wre501051215
Рейтинг: 3025 НеутралноДо коментар [#27] от "pontius_glarus":
Няма да остане с "хартиената бюлетина" Тскова гласуване е нормслно гласуване.Ще остане преното с Маяма и Мадурките-като девиация.
wre501051215
Рейтинг: 3025 НеутралноДо коментар [#29] от "pontius_glarus":
Е,те са Ви избиратели.Като Сандов Коса...
dicky_hardbawls
Рейтинг: 415 НеутралноМда, и ГЕШЕВ струва на българите 120 трилиона. Верно е бе!
Чрез куролация към масова кирчовизацияResurrection
Рейтинг: 2156 НеутралноДо коментар [#27] от "pontius_glarus":
Не просто пропиляна, ами БСП буквално дръпнаха държавата с години назад в изборната система
Resurrection
Рейтинг: 2156 НеутралноДо коментар [#29] от "pontius_glarus":
Не разстрел, а затвор и принудително лечение
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1226 НеутралноКонвенцията е обявена за противоконституционна.
Case closed.
НеКой
Рейтинг: 1159 НеутралноПървата крачка бе направена през януари 2004 г. след като Настоятелството на Фондация „Джендър проект в България“ (ФДПБ) предприе необходимите стъпки по учредяването на фонда.
Ако някой не знае кой ги създава и спонсорира такива.
Пустата истанбулска конвенция все ги дърпа...
hodounski
Рейтинг: 2978 НеутралноДо коментар [#1] от "aleksandarr":
Законът няма да спре идиотите , но ще помогне на жените да избягат навреме , да имат подкрепа . Много от жените са зависими материално и това ги спира.
klecho
Рейтинг: 1550 НеутралноСамо какво заглавие! Престъпно предозиране. Чиста клевета. Няма ли механизми в Наказателния кодекс, които са предотвратяват такива неоснователни обвинения?
hodounski
Рейтинг: 2978 НеутралноДо коментар [#26] от "selqnin":
Това са българските традиции ,за които се тръшкате . Е , наследени са ни от Османската империя ,ама вие си ги обичате ....
Сега сериозно -законът е за НАСИЛИЕТО , а не за насилието над жени. Знаеш ли колко случаи има за насилие над възрастни родители и на деца ...Като мразите жените ,съжалете поне страците и децата
klecho
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#39] от "hodounski":
И аз сериозно:
1. За предотвратяване на насилие си има Наказателен кодекс.
2. Противоконституционен е.
3. В държавите където е приет насилието ме е намаляло, напротив. Което, като се замислиш, е напълно логично.
хм
Рейтинг: 1784 Неутралното това не е недъг на НПК, а на прилагащите го (или по-скоро на неприлагащите го :-) )
мисълта ми е, че юридически погледнато всеки човек (независимо от пола си) може да попадне в такава ситуация на насилие, не се разбира защо някои хора искат да имат по-специално отношение.
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#40] от "klecho":
Е не, това вече е като се случи насилие. За предотвратяване на някои стилове насилие си трябва наистина работа с хората и да, обществено коментиране и неприемливост на някои черти и поведения. Да, гаднярско е, но по-гадно е всички двойки да откриват топлата вода и да си превръщат живота в драма.
pamela
Рейтинг: 2831 НеутралноДо коментар [#5] от "Ramon Asvalda":
Убийците на жени не са само гамени-рецидивисти. Имаше военни и полицаи. Ако си спомняте скорошните случаи имаше ИТ специалист и бизнесмен, патологични ревнивци. Уж нормални в началото на връзката, а след това си показват истинското лице.
Така, че никоя жена не е застрахована да налети на насилник, който пред света се представя за любящ съпруг и баща. И не е вярно, че жените си падат по насилници и ги харесват. Жалкото е, че много от тях търпят насилието с години.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1741 НеутралноВече трябва да вменим вина на ... Редакцията.
Истината рано или късно излиза наяве.Досега тя само препечатваше темата за Истамбулската конвенция.
Но вече заема стабилна позиция и налага тази тема като своя !
Разберете, няма вечни приятели, има вечни интереси.
Сегашният ви приятел ви използва по най-долен начин като с вас вади кестените от огъня.
Него не го псуват, псуват вас.
Вие достойнство нямате ли.
Не, не е въпрос.
НеКой
Рейтинг: 1159 ЛюбопитноНационалният фонд на жените всъщност е... интернационален...
pamela
Рейтинг: 2831 НеутралноДо коментар [#28] от "lil_alex":
Права си. Момичетата трябва да се възпитават в самостоятелност и да не търпят насилие и грубост от страна на съпрузите си. Една жена с добра професия и доходи ще може да се оправи и сама ако й се наложи.
pamela
Рейтинг: 2831 НеутралноНС щеше да работи и приема закони ако имаше правителство и съответното мнозинство да го подкрепя. След като всяка парламентарна група си прави пиар с оглед предстоящите избори, нямаше начин да има някакво съгласие за приемане на закони. Пък и какъв смисъл да се приемат закони на първо четене след като няма време да се гласуват на второ? Интересно, това от редакцията на "Дневник" отчитат ли го или по навик си пишат? Защото законът става закон само след окончателното му приемане и обнародване, а това нямаше как да стане сега поради липса на време.
Ама трябва да се слагат бомбастични заглавия и да се агитира, че изборите наближават.
klecho
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#42] от "lil_alex":
Просто е невъзможно , да се предотврати насилието по законотворчески път.
Един от основните проблемо на другарите е, че се самозаблуждават, че всичко става с конвенцийка и директивка.
Иронично, когато вмениш колективна вина на половината общество, резултатите обикновено са катастрофални. Разрушаването на семейните устои от разни неомарксисти, също не помага.
Както правилно отбеляза, много проблеми идват от "добрите момчета", дето винаги казвали "Добър ден" на възрастната си съседка, пък после взели, че убили човек.
Спомням си едно изказване на Буш-младши, след 11 септември "Ние никога няма да разберем, защо пакистанец второ поколение, чийто родители са дошли преди 40 години в САЩ с една бохча, и на когото сме дали възможност да се издигне до горната средна класа, да завърши Харвард и пр., един ден отива да види роднините си в Пакистан, стои там две седмици и се връща с раница с експлозиви".
Беше прав, не могат да разберат защо. Политиците, и те нехаят за отговора.
Което е особено жалко, защото в него е разковничето. Междувременно Скандинавия от най-спокойната се превърна в най-размирната част на Европа.
osando
Рейтинг: 1982 Неутралноееее, па Народното има ли ангажименто да съ зан'маа................
Подпис: (не се чете).........................................................................з вапрози, от кумпитенцята на
Миширету, А!
osando
Рейтинг: 1982 Неутрално.................................................. она може да си се оправя и без доходи,
безплатно, дет се вика.............. Подпис: (не се чете)
osando
Рейтинг: 1982 Неутрално.................................................................изневерата
Подпис: (не се чете)коги че я криминализираме, а.....................................
.......................................................ама само си питам, бе... )))
Бубенце
Рейтинг: 536 НеутралноСтатистиките за умишлените убийства в България са безмилостни. От 3 до 5 пъти повече жертвите са мъже. Тях кучетата ги яли.
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#48] от "klecho":
Абе може, стига да се обучат правилните хора на правилните нива. Сега в момента е все още доста трудно да вземат насериозно жена, ако се оплаче, че мъжът й психарее и се държи зловещо. Иска се много ресурс и специфични знания, вкл. апокрифни, за да ти издействат заповед да не те приближават. Също така няма начин познат или роднина да подаде жалба и изобщо системата е много тегава и задръстена.
hodounski
Рейтинг: 2978 НеутралноДо коментар [#40] от "klecho":
Написано е каква е целта на закона .Това ,че си функционални неграмотен или четеш само заглавието си е твой проблем
osando
Рейтинг: 1982 Неутралнома ти ся, кат'аресваш мажко с роги...........................
...............................................па, оди намери си некой сръндак!
шо се увираш у ората.............. Подпис: (не се чете)
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#52] от "Бубенце":
Колко мъже са бити и убивани заради сбъркана готварска рецепта или заради дрехите, които носят?
Също така не е колективна вина, а съвсем обосновано подозрение. Обидчив военен с лично оръжие е много опасен за домашно насилие и хич няма да е зле някое НПО да го привикат с жената малко за психотерапия и проследяване.
pamela
Рейтинг: 2831 НеутралноДо коментар [#33] от "Resurrection":
И как гласуват във Великобритания? С машинки?
Самият факт, че в Европа се гласува масово с бюлетини правят аргументите на защитниците на машинното гласуване неубедителни.
Защо се премълчаха случаите на неотчетени гласове в протоколите на машините или разликата в списъците на гласуване и протоколите?
Между другото, на пълен контрол на хардуера и софтуера преди гласуването подлежат само няколко от 12 000 машини. Имаше и контролно броена при произволно избрани машини, но без никакви последствия при разлика между списъците с гласуващи и отчетените гласове от машината.
keen
Рейтинг: 1640 ВеселоЦитат от нещо актуално:
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!""Пред NOVA говори 46-годишната жена, която преди повече от седмица се барикадира във фризьорски салон, стреля, удари по главата собственичката му и води 8-часови преговори с полицията. Спор за имот, който продължава две години в съда, е в основата на тази сага..."
- Това нямаше да се случи, ако бяхме приели въпросната, такова, конфекция :)
osando
Рейтинг: 1982 Неутралнохахахаха.... че редактираме!
Подпис: (не се чете).................................................. она може да си се оправя и без доходи,
безплатно, дет се вика.............. дет'се вика и................... БЕЗ РАЗХОДИ
ironhorse
Рейтинг: 1022 НеутралноОФИЦИАЛНА СТАТИСТИКА !!!! - Убийства
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Държави 2020 2020 На 100 000 души от населението
ЕС - 27
Австрия 54 0.61
Белгия 142 1.23
България 66 0.95
Германия 719 0.86
Гърция 73 0.68
Дания 51 0.88
Естония 37 2.78
Ирландия 34 0.68
Испания 298 0.63
Италия 285 0.48
Кипър 15 1.69
Латвия 93 4.88
Литва 99 3.54
Люксембург 2 0.32
Малта 6 1.17
Нидерландия 121 0.7
Полша 261 0.69
Португалия 81 0.79
Румъния 256 1.32
Словакия 63 1.15
Словения 11 0.52
Унгария 77 0.79
Финландия . .
Франция 879 1.31
Хърватия 40 0.99
Чешка република 57 0.53
Швеция 124 1.2
Други страни
Албания 52 1.83
Исландия 3 0.82
Лихтенщайн 1 2.58
Норвегия 31 0.58
Сърбия 76 1.1
Черна гора 16 2.57
Швейцария 47 0.55
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2224 НеутралноУбийство чрез бездействие: 48-ото Народно събрание осъди десетки българки на смърт
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)_______________________________________________________________
Заглавието е тип предозиране! Билд цайтунг би си позволил такова заглавие!
За България не знам, но в в Германия всеки 5-ти, жертва на домашно насилие, е мъж!
ironhorse
Рейтинг: 1022 НеутралноОФИЦИАЛНА СТАТИСТИКА!!! ИЗНАСИЛВАНИЯ!
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Държави 2020 2020 На 100 000 души от населението
ЕС - 27
Австрия 1684 18.92
Белгия 3462 30.05
България 109 1.57
Германия 10122 12.17
Гърция 172 1.6
Дания 2158 37.06
Естония 152 11.44
Ирландия 1011 20.36
Испания 1596 3.37
Италия . .
Кипър 28 3.15
Латвия 202 10.59
Литва 72 2.58
Люксембург 104 16.61
Малта 17 3.3
Нидерландия 2010 11.55
Полша 568 1.5
Португалия 315 3.06
Румъния 1595 8.25
Словакия 93 1.7
Словения 46 2.19
Унгария 504 5.16
Финландия 1518 27.47
Франция 25844 38.39
Хърватия 302 7.44
Чешка република 639 5.98
Швеция 8884 86.02
Други страни
Албания 65 2.28
Исландия 158 43.39
Лихтенщайн 3 7.74
Норвегия 2234 41.62
Сърбия 93 1.34
Черна гора 9 1.45
Швейцария 713 8.28
ironhorse
Рейтинг: 1022 НеутралноКогато статистиката говори и ДЖЕНДЪРИТЕ МЪЛЧАТ !!!
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.В България имаме процентно най-ниска престъпност с насилие над личността !!!
ironhorse
Рейтинг: 1022 НеутралноНасилието над ЖЕНИ е главно в Западна Европа!
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Тук, в България - СИ ОБИЧАМЕ ЖЕНИТЕ, а на запад си ги бият и убиват, а имигрантите и ги изнасилват!
osando
Рейтинг: 1982 Неутралнотц................................................................................. тоя, 5-ио не е маж
оти това "домашно насиНен" или за кратко: "бит"....................
......................................................................................си е, начи, Социална Роля!
хихихихи.............. или па "интимна" Подпис: (не се чете)
Роси
Рейтинг: 7368 НеутралноАми този 1 млн. да осъзнае за кого гласува другия път и кой му пази правата.
pontius_glarus
Рейтинг: 3278 НеутралноДо коментар [#38] от "klecho":
Ние си мислехме, че има и механизми да възпрепятстват кражбите от политици в големи размери, но се оказа че няма.
Вярвахме че с деполитизацията милиционерите ще станат полицаи, но те станаха мафиоти.
wtn381138318
Рейтинг: 700 НеутралноНасилието над старци и деца се преследва от Наказателния кодекс. Не от конвенция.
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#68] от "wtn381138318":
Преследва се като се случи вече. Няма механизъм ако някой почне да се държи зловещо, да се измъкнеш лесно. И за жените е същото. Трябва да може да се измъкнеш, когато се чувстваш под заплаха, не вече когато насилието е ескалирало. Съответно всеки може да мачка и заплашва напълно безнаказано, че дори обществото да го потупва по рамото. Ако обърнем палачинката и като почнеш да се зъбиш на жена си, тя да има механизми да ти свие перките - тогава друга песен ще запеят всички. Да, някои няма да искат да се женят при тия условия, и дори ще е по-добре за всички. Като не си дорасъл, живей си живота, никой за нищо не те натиска. Ако искаш - условията са такива и такива в съвременния свят, не каквито си ги мислиш в главата и от света на прадядо ти.
svoboden
Рейтинг: 2119 НеутралноКой е собственика на Български фонд за жените и защо не се отбелязва, че съобщението е платено, когато се рекламира бизнеса му!?
dosetliv
Рейтинг: 1415 НеутралноКач грант затриха тея серсеми? България уби дете! Сега пък и десетки жени.
Тука ше бъде хубаво да се включат и фактчекърите с доказателства. Може да се привлече и наш психо да пуска сводки за бастисани булки в България и Турция за последните 159 дни с отбелязана гъстота на населението.
Борбата треба да продължи! Нека възродим Комитета на движението на българските жени и др Хаджимитова продължи делото на другарката Дража Вълчева.
linard
Рейтинг: 1085 НеутралноДо коментар [#62] от "ironhorse":
Ако се вгледаш в статистиката- по- "патриархалните" общества и тези от източния блок имат изключително нисък процент- дали малкия процент подадени жалби в полицията отговарят на реалното състояние?
Според мен не.
Жертвите просто не търсят съдействие.
Поради липса на доверие в системата
на първо място,
но и заради отхвърляне от обществото и дори стигматизиране- " тая сигурно си го е търсила",
през натиск от семейството- "какъв позор ни донесе, мълчи там и се оправяй",
до страх от отмъщение от насилника...
barter1
Рейтинг: 1974 Неутрално"...като следим медийните публикации за случаите на фемицид (престъпление от омраза, извършено на основата на пола - срещу жена, защото е жена)."
Тук вече ме изгубиха напълно. Покажете ми едно дело, в което е доказано, че мотивът за насилието е именно това - че жертвата е жена. Още повече, че в следващото изречение се говори, че тези случаи са предимно свързани с близки и интимни партньори. Е как да ви повярвам, че от всички жени в България извършителят е избрал точно интимния си партньор за жертва? Нали уж причината е, че е жена? Защо пък точно тази жена е избрал?
klecho
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#54] от "hodounski":
Благодаря. Не очаквах отговор по същество.
П.с. За мен ти също си безкрайно тъпо парче.
pavur
Рейтинг: 1883 НеутралноДо коментар [#71] от "dosetliv":
В сайта на "Фонда за Жените пише ", че за въвеждането на Истанбулската се борят над двеста НПО- та .
Смятай къф паричен поток тече и що народ си изкарва хляба , да набива канчето на Ганя , че бие "всяка трета жена" след втората сутрешна ракия под портрета на Путя:)))
barter1
Рейтинг: 1974 Неутрално"Тази цена ще продължават да плащат над 1 милион жени всеки ден, защото всяка трета жена в България е жертва на насилие."
Източник? Или бройката не е вярна, или дефиницията за насилие не е такава, каквато болшинството от хора смята че е.
barter1
Рейтинг: 1974 Неутрално"Но ние от Българския фонд за жените заедно с всички граждански организации, колективи и активисти за правата на жените няма да се откажем и ще продължим да работим за справяне с домашното насилие, за криминализиране на всички форми на домашно и на полово базирано насилие, за превенция.."
Ъъъ, вие, от фонда за жените, може да почетете малко българските закони, и може би ще видите, че всички форми (не само) на домашно насилие са криминализирани.
Тия хора имат ли изобщо човек в организацията с някакъв юридически опит?
klecho
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#69] от "lil_alex":
Обикновено пишеш (много) по-аргументирано, тук видомо позволяваш да те обвземе (ненужна) емоция и това сериозно разваля дебата.
За да не изпадаме в излишна полемика, какво точно имаш предвид под жена ти "да ти свие перките"?
Ако е да имаш право да се оплаче в полицията, да нахлуят в дома на човека със сила и да го затворят превантивно за 48 часа, в отсъствието на каквото и да са доказателства, на Запад вече се прави. От 20 години. С плачевни резултати.
Използвам възможността да отговоря и на другия ти коментар- трябва да си твърде наивна, за да смяташ, че проблемите ще се решат, ако назначим още 2-3 хиляди тунеядци на държавна хранилка. И сега си имаме 10-ина пъти повече от необходимото.
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#78] от "klecho":
Ами например да си има едно досие за поведение, което да го преследва доста години. И разбира се, ситуацията е емоционална и включва навлизане в нещо, което е обществено прието за лично пространство. Именно това е целта, да се променят тия нагласи и модели, защото от тях произтича много насилие, което може да се стопира с някои техники.
Сега, ако някой е решил да върши дивотии, нищо не може да го спре. Но ще обхване тия жени, които са на границата да си тръгнат, но са спирани от разходи за адвокати, незнание и обществена стигма.
Не мисля, че ще са тунеядци назначените - напротив, ще се трупат опит и данни. Проблеми по принцип не се решават фундаментално, но може да заложиш тук и там повратни точки и малки вратички. След време работата става "стотната маймуна" и новите ценности почват да се приемат. Работата е за граничните случаи, не за тия, в които нищо не може да се направи. И си заслужава да се работи за тия случаи, които можеше да направят нещо и при Виторио, и при айтито с куфара, и при двамата мъжкаря в квартала, дето само при споменаване на развод избраха пътя убийство-самоубийство, в единия случай и заедно с детето.
Родолюбец
Рейтинг: 709 ВеселоИнтересен въпрос. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
klecho
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#79] от "lil_alex":
Честно, в сериозна заблуда си.
Какво изобщо значи "нови ценности"? С изключение на много малък процент луди, всеки насилник напълно осъзнава противообществения характер на деянието си, но не му пука. Как точно ще го превъзпиташ с незаконно задържане и правилници за добро поведение?
Обаче, ако направиш досиета за насилнициъе, само ще ги озлобиш.
Отделно, че това е мега репресия, недопустима с принципите на едно съвременно общество. Знаеш, в развитите демокрации е обратното- дори осъдени престъпници след определен давностен срок, се сдобиват с чисто досие, а ти искаш да картотекираш неосъждани хора. Малко ми напомня за една организация от недалечното минало, известна с инициалите си ДС.
П.с. Събиране на опит в държавната администрация няма- точно обратното, с времето и способните хора се претапят в мощния поток на всеобхватната посредственост.
Парапетизация чрез Презкуролация
Рейтинг: 2333 НеутралноМорфов насилник или борец за демокрация го водим?
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................—цитат от коментар 17 на дерибеев
[quote#80:"Родолюбец"][/quote]
Ей, не барайте Моркоф!
Там само поклон, респект и бой на чело в плочки пред титаня..
питайте дедо селги
keen
Рейтинг: 1640 Весело- Ние искаме това да се промени веднъж завинаги, затова искаме да се приеме конфекцията! ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
dyj311154472
Рейтинг: 480 Неутралносрам и позор.
за сведение на някои недомислени коментари - очевидно законите сами по себе си не могат да предотвратят насилието, но най-малкото те казват къде стои обществото по този въпрос и създават средата, в която се третира насилието.
hodounski
Рейтинг: 2978 ВеселоДо коментар [#74] от "klecho":
Какво ,,парче" съм ще кажат приятелите ми.
По същество :идеята на зкаона е подкрепа на жертвите да напуснат насилника преди да е станало късно. Т.Е. да запази живота им. Съденето пост фктум не ги спасява.
П.П. пиша бавно , белким прочетеш и разбереш
Парапетизация чрез Презкуролация
Рейтинг: 2333 НеутралноБългарски фонд за жените (БФЖ) е единствената българска организация, която подкрепя местни неправителствени организации (НПО), работещи по правата на жените за постигане на реалната им равнопоставеност във всички сфери на обществения живот и за премахване на всяка форма на дискриминация.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................Целите на Фонда са:
..
Да спомага за изграждане капацитета на българските НПО.
..
Да подпомага развитието на сътрудничеството между НПО, централна и местната власт и стопанския сектор.
..
Да допринася за създаване на мрежа от женски НПО на национално и регионално ниво.
Да подпомага развитието на дарителството и новото виждане за филантропията като инструмент за социална промяна.
Да допринася за развитието на гражданското общество в България, като предпоставка за необратимост на демократичния процес.
keen
Рейтинг: 1640 Весело- "Фемицидът", подобно на "геноцид"-а, е стремеж да унищожиш физически напълно представителите на съответната група. В случая на жените.
Лесно може да се провери къде по света процентно жените са по-малко (защото са подложени на фемицид, едва ли има друго обяснение) и да се разбере кои са "фемицидните" общества. ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
gobay
Рейтинг: 951 НеутралноДо коментар [#52] от "Бубенце":
Имах колежка,която казваше-мъж ли е, режи му главата. Май от време на време тупаше мъжа си. Лека и пръст,но беше барут.
gobay
Рейтинг: 951 НеутралноДо коментар [#80] от "Родолюбец":
И точен,според мене.
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#84] от "dyj311154472":
Точно толкова, колкото наличие на закон за движение по пътищата отразява обществените нагласи и привички, а именно - на пътя сме джигити, щото сме готини. И затова има и допълнителни мерки като патрулки в храстите, легнали полицаи и колчета против изпреварване.
А сега да помислим как да монтираме подобни защити в брачните отношения и двойките, за да може още при първи знаци за садистично поведение другият да може да избере вратичката за навън, а не да търпи.
keen
Рейтинг: 1640 Неутрално- Ако се съмняваме в това (което, разбира се, няма как да се докаже напълно), то би следвало да се съмняваме във всяка друга статистика, основана на, по-скоро, усещане, отколкото на факти. Например усещането за корупция, според което сега сме на второ място в ЕС, след маджарите.
От друга страна, убийството е трудно да го скриеш - изчезването на един човек, пък бил той и жена, е някак си прекалено видимо. И съгласно тази статистика ние сме на едно от последните места в Европа. Нещо, което по никакъв начин не личи от тази публикация, която е категорично за рубриката "Предозиране". ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#81] от "klecho":
Няма нужда чак да превъзпитаваш насилника, по-скоро се работи по измъкване и защита на жертвата. Дори само известно време да мине и да има физическа дистанция, опасността намалява доста.
И да, знам пък за обратната тенденция да не се наказват криминални типове, ами да се пускат рано. Но в аргументирането две грешни тези не правят една вярна, така че все пак има нужда от по-бърз, не тромав механизъм жертвите да се изведат навън. Дали ще са деца, жени, старци - за всички трябва да има достъп до адекватно измъкване. Защото иначе все едно си в някаква секта или култ.
А съвременното общество може да репресира, ако поиска, вече го гледахме това последните три години. В случая поне ще има някакви резултати. На година 10-ина жени да почнат нов живот, вместо да ги затрият - пак е от полза. Един луд пенсиониран военен да го оставят да разгазира малко, вместо да затрие жена си - пак е от полза. Ново поколение жени да знае, че ако някой почва да става зловещ и контролиращ, е ОК да го разкарат и има механизми и обществена подкрепа - пак е от полза. По-щастливи бракове, или самостоятелен живот, по-нормални деца, по-смислен живот, а не да се избием за едната селска чест.
keen
Рейтинг: 1640 Неутрално- Така.
Когато институционализираш отношенията между хората, като въведеш условности в тях, много от които са по природа външни изобщо за силите, които свързват двама човека.... (сравнението с глобите на пътя е неотносимо, понеже там се регулират съвсем други отношения между хората)... ти какво очакваш да се получи?
Аз очаквам (направо съм сигурен в това) хората да се отчуждят. Когато двама души се отчуждят, много по-вероятно е между тях да възникват скандали. А когато възникват скандали... конфекцията няма да помогне. ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#93] от "keen":
Очаквам някои неща, които са мъгляви и непрозрачни, да станат "четливи". Оттам вече младите поколения ще влизат в брак с по-ясни представи и граници. Да, на нас ще ни стои като отчуждение. Обаче за новите поколения може да е идеално. Здравословно е да имаш граници, да няма прекомерен натиск да се променяш - важи и за двете страни. Създават се условия, ако искаш се вписваш, ако не - прав ти път. Хората са адаптивни, ще се научат.
И всъщност идеята е, че те скандалите вече си стават, но хората търпят, защото няма механизъм за измъкване, или ако има, жените особено още ги срамуват, дори поколенията след мен.
dyj311154472
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#90] от "lil_alex":
има логика в това, което казвате. но.
на пътя българския мъж е джигит защото му липсва възпитание и не знаят какво да си прави агресията. в по-общ план това е метод за избиване на комплекси и израз на безсилие в една обществена среда, в която много малко неща можеш да направиш, за да промениш ситуацията си. това са и причините за насилието към жените, с добавените аргументи за масовия неосъзнат мизогинизъм, за пълната убеденост на българина, че знае и му е работа да показва къде им е 'мястото' на жените, и че повечето от тях това са видели вкъщи докато са израствали.
законите са част от тези мерки, за които говорите, за да предпазим жените. не не са достатъчни, но са абсолютно необходими - както е необходим и правилника за движение по пътищата. законите са и много съществена среда на нетърпимост към насилието която е необходима за жените да бъдат защитени да се чувства достатъчно комфортно да докладва тези случаи и те да бъдат преследвани, защото случаят сега не е такъв. най-ефективната защита е да можеш да се изнесеш, а това включва цял набор от емоционални нагласи, повечето от които се възпитават в детските години, но и обектвни възможности. а защо българския неандерталец свързва ненасилието на жените с лгбт обаче за мен е пълна загадка.
keen
Рейтинг: 1640 Неутрално"— Кмете, ти връзваш ли жената за кревата?
— Защо да я връзвам? Аз, като я погледна само, и я свалям!… Ами тебе, казва, какво те е обарало да питаш? На тия години?…
— Питам, защото всички мъже в това село или връзват жените си, или им скърцат със зъби, или ги повалят само с поглед. А защо не раздадете, пистолети на мъжете? Вадиш пистолета и нататък всичко лесно!
Стана пълномощникът от стола и ме наближи.
— Духни ми — казва — в лицето!
Духнах му.
— Не си пил, а защо си я разиграл тътралката си рано-рано?
— Ще ти кажа — викам му — защо. — И му разправям по-нататък цялата работа за коча. Той на три пъти промени боята на лицето, че и неговият косъм, както се вижда, не излезе чист. Изслуша ме и накрая задава ми въпроса:
— Какво предлагаш да направим?
— Предлагам да се организира един курс в салона на читалището за квалификация на мъжете… Ще докараме коча да видят обноски, а пък аз ще се заема със словесното!
— Ама чакай! — вика пълномощникът. — Ти чуваш ли се какви ги дрънкаш? Коч в читалището, дето се провеждат културните мероприятия! На това отгоре — с овца!"(Н.Хайтов)
- Така де, да им организират един такъв курс на обучение на жените и толкоз. За чий ти е конфекцията? ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2453 НеутралноСега на БХК ли да вервам, които си казаха в прав текст, че това е за джендърите, или на тези другарки?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Пищят "Една любов", но не искат един закон за всички. Всичко трябвало да бъде на двойни и тройни релси. Що така, бе Миме? Какво толкова ви пречи равенството пред закона и справедливостта, та ревете за привилегии навсякъеде и във всичко?
lil_alex
Рейтинг: 2399 НеутралноДо коментар [#95] от "dyj311154472":
Защото такива механизми могат да се ползват и ако някоя тийнейджърка я стегне шапката и реши да прави напук при напълно нормални родители. Тук още не е станало, но има механизми да стане и няма да е добре тийн бунтът, ако се изрази в полова идентичност и ориентация, да получи толкова силни оръжия за защита.
С домашното насилие е друго, говорим за по-зрели жени, които трябва да се опазят наистина от реална физическа заплаха, да опазят и децата си.
barter1
Рейтинг: 1974 НеутралноА сега кой закон ги спира да си тръгнат по всяко време, че да има нужда от друг такъв да им го позволи?
osando
Рейтинг: 1982 Неутрално.................................................................................. алооооо, женорята!
Подпис: (не се чете)начи, "првата" на момичките са ени, па на.............................................
............................................................................. женатите са по-други, па
на женАтите со дЕца - па ептен други........................................тва е така
........................................що и поеманото задължение им е различно, те!...............