
© Цветелина Белутова, Капитал
Защо хазартният бизнес бумти, а хазартната реклама залива ефир и билборди, въпреки закона
"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Влизат, Криско, Галена, Христо Стоичков, Мартин Камбуров и Фики Стораро в един бар. И започват да залагат. Българският хазартен бизнес бумти, а заедно с него бумти и рекламата му, която залива телевизионни екрани и билбордове.
За голяма част от хората тя е дразнеща, а заливането на ефира с реклама след реклама на различни букмейкъри по време на Световното първенство по футбол повдигна въпроса за регулацията, или от гледната точка на хазартните компании - саморегулацията.
От такава, на теория, не би трябвало да има нужда, защото в България има действащ закон, който забранява рекламата на хазарт. Вратичката е, че забраната е само за пряка реклама, без да става ясно какво представлява тя. Не помага и, че органът, който трябва да следи за рекламата се оказва... НАП.
В тазседмичния брой на "Гласът на Капитал" с водещ Йоан Запрянов, журналистите Вера Денизова и Сирма Пенкова разказват на какво се дължи бумът на хазарта, какви са вратичките в закона за реклама и защо липсват конкретни данни за приходите и печалбите на компаниите.
Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.