България, нация хазартна

Защо хазартният бизнес бумти, а хазартната реклама залива ефир и билборди, въпреки закона

© Цветелина Белутова, Капитал

Защо хазартният бизнес бумти, а хазартната реклама залива ефир и билборди, въпреки закона



"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.


Влизат, Криско, Галена, Христо Стоичков, Мартин Камбуров и Фики Стораро в един бар. И започват да залагат. Българският хазартен бизнес бумти, а заедно с него бумти и рекламата му, която залива телевизионни екрани и билбордове.


За голяма част от хората тя е дразнеща, а заливането на ефира с реклама след реклама на различни букмейкъри по време на Световното първенство по футбол повдигна въпроса за регулацията, или от гледната точка на хазартните компании - саморегулацията.




От такава, на теория, не би трябвало да има нужда, защото в България има действащ закон, който забранява рекламата на хазарт. Вратичката е, че забраната е само за пряка реклама, без да става ясно какво представлява тя. Не помага и, че органът, който трябва да следи за рекламата се оказва... НАП.


В тазседмичния брой на "Гласът на Капитал" с водещ Йоан Запрянов, журналистите Вера Денизова и Сирма Пенкова разказват на какво се дължи бумът на хазарта, какви са вратичките в закона за реклама и защо липсват конкретни данни за приходите и печалбите на компаниите.



Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK