пр агенцията е трибуна на най-долните утайки, НПО-та и измислени сдружения, които търмъчат пари от където могат и търсят изяви по модел инстаграм и тик ток......
Не разбрах какво точно са правили децата в детската градина, още по-малко въпросната госпожица, но деца, които не вдигат шум или са болни или ще имат сериозни проблеми като порастнат.
А на мен ми звучи като научна фантастика градина, в която отвътре не се чуват крясъци като от диви животни.
Всъщност е ОК да се приучват децата на тишина и концентрация. Не знам защо в БГ битува идеята, че детето трябва да е хаотично, а ако е тихо - не е ОК.
Да, за някои деца е много яко да крещят цял ден, други се връщат претоварени само от шума. И никой не учи крещящите на уважение към другия. Може би въпросът е в подхода и как да обяснят на децата защо е хубаво да са тихи. Има Монтесори градини, в които не врещят като изоглавени и пак си излизат нормални. Също така е нормално от ранна възраст майката да учи детето, че в затворени помещения не се крещи и се говори по-тихо, отколкото на площадката.
Иначе съм била в класическа соц градина, с учителки-цербери. Така се гради много хубава способност - може да си наложиш да слушаш и да наблюдаваш и после да имаш опит от първа ръка колко крехът е всъщност тоталитарният контрол. Както сме кротки, така се споглеждахме и се решаваше, че него ден ще има затворнически бунт с хвърляне на храна буквално и докарвахме учителката до амок. Което си е основоположна способност за всяка добре развита личност, особено ако се случи да има повторни опити за налагане на мек тоталитаризъм.
Случайно съм попадал при пътуванията си на групи деца в Гремания придвижващи се в строга колона по двама с учител отпред, а понякога и от зад. Децата бяха относително малки, но не мога да кажа дали са били от детска градина или начално училище. Децата се придвижваха без да викат, крещят и без да се блъскат на тумби така както е в България. Бях изумен, че има и друг живот, в който децата явно спазват някакви правила и норми, а не като анархията при нас. И тишината не е драма, по-скоро е дар, за и без това шлайфаните мозъци на децата ни. Когато са в къщи при родителите си или са на улицата или в парка в свобдното си време, естествено могата да крещят и да се надвикват колкото си искат. Образованието е в края на криащата казарма за децата, където трябва да правят неща, които те принципно не искат да правят, щото ги мързи или имат някакво друго оправдание(предпочитат да лющат таблетите и телефоните примерно). Бил съм свидетел и на направена забелжка на младежи че са прекалено шумни по време когато се принципно са почива във хотел, и е записано в правилника на хотела. В рамките на няколко минути шума изчева! Как е при нас мисля всички знаем. :) Та не виждам каква и драмата на списувателката на тази статия? Либералното възпитание отдавна се доказа като пълен провал, произвеждащ паразити и мързеливи интересчии, а не хора които се борят и се справят с трудностите в живота. Да не говорим, ако им се наложи да направят нещо сами...
Българският родител е един голям парадокс. От една страна иска детето да "слуша" и го обработва редовно с чехъла. От друга ако детето прави панаир на публично място - е, то е дете.
Тоест родителят иска детето да не му пречи на него, но не му пука дали пречи на другите. Даже понякога насърчава, защото да мислиш за другия - не може, ще се минеш, той е лузър, ти си баш, трябва да си отгоре и да не ти пука.
Иначе децата не само им трябва да се научат на тишина, а виждат, че е хубаво и се научават на дълбока концентрация. И то в най-възприемчива възраст. Щото ако сега не го научат и в градината са изпуснати, после влизат в първи клас и опитните учителки викат - ние такива животни не сме виждали. Не може да си седне на задника и да си затвори устата за малко и да изчака, докато през главата му почнат дори и мисли да минават...
Отдавнашният либерален почин децата да се отглеждат като диви животни - т.е. да не се възпитават, а да бъдат оставени "сами да се развиват" не може да трае неща като възпитание, концентрация, обучение. Свободният либерал не трае подобно нещо! Всичко трябва да е хаотично, огласяно от диви крясъци и разбира се без никаква структура.
В училище е добре да се премахнат оценките, за да не бъдат някои деца дискриминирани и обидени, пък и неща като закъснения и отсъствия са инструменти на репресивния апарат, целящ да напъха децата в задушаващ ги калъп! А пък недай си боже учител да направи забележка на дете - такова нещо никога не трябва да се допуска и не само учителят трябва да бъде скастрен от възмутените родители (а защо не и бит, случва се), но и порицан официално от директора, инспекторите от МОН (и това се е случвало) и разпилян по медиите от дежурните загрижени НПО!
До коментар [#5] от "traveler1":Българският родител е един голям парадокс. От една страна иска детето да "слуша" и го обработва редовно с чехъла. От друга ако детето прави панаир на публично място - е, то е дете. Тоест родителят иска детето да не му пречи на него, но не му пука дали пречи на другите. Даже понякога насърчава, защото да мислиш за другия - не може, ще се минеш, той е лузър, ти си баш, трябва да си отгоре и да не ти пука. Иначе децата не само им трябва да се научат на тишина, а виждат, че е хубаво и се научават на дълбока концентрация. И то в най-възприемчива възраст. Щото ако сега не го научат и в градината са изпуснати, после влизат в първи клас и опитните учителки викат - ние такива животни не сме виждали. Не може да си седне на задника и да си затвори устата за малко и да изчака, докато през главата му почнат дори и мисли да минават...
Никой не може да ми смени мнението, че всичко тръгва от родителите, защото българина пропуска, че възпитанието на детето започва 9(девет)месеца преди да се роди! А скапването на образователната ни с-ма е най-вече заради непрекъснатата намеса на родителите, като всеки родител си мисли, че неговото дете е по по най, и точно за неговото дете цялата образователна с-ма трябва да се извърти специално за него. Е, резулатат го виждаме, на 14 убиват други деца, на 18 се качват по автомобилите и се превръщат в терористи, на 22 вече никой копче не може да им каже, но виж ако се наложи огън да запалат, за да не измръзнат и да пукнат нямат идея от къде да започнат, щото са свикнали топлото да идва с копче от климатика, тока за който плащат мама и тати. :)
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Мда, по същата линия продължават и в училище... А властовият модел е толкова силен, че гледат с обидено учудване дори родители, които се опитват да говорят с тях като равни.
Каква концентрация в детската градина? Най-много 10-20 минути, после детето търси друга игра, друг стимул. Да не говорим, че те краката им сами тръгват да бягат, а да се бяга тихо, всички знаем, не е възможно. А и говора не се развива с мълчание. В първи клас пряко сили задържат концентрацията по половин час, ама нашата социална система не предполага семейството да може да си позволи единият родител да не работи и да може по половин ден да гледа децата, та затова ги натискаме в занимални, където изпушват...
Концентрация се развива с времето, ако обаче има възрастен да държи на това. Всъщност в градинска възраст са способни на поне един час, ако дейността им е интересна, понякога и повече. И така всъщност в концентрираната игра откриват новост и нови комбинации, а не да търчат от едно нещо на друго. Половин час концентрация е за дете на 2-3. Просто нямаме такива очаквания. Иначе браво на учителките, че са успели да създадат тиха детска градина. Както всичко друго, това е способност и се учи. Няма да им навреди на децата.
Авторката може да посети произволно българско училище и да види дали психомоториката е тиха и там и какво казват чужденците по повод шума и дисциплината в българското училище.
Напоследък започвам да си мисля, че с психология се захващат един тип хора - които обичат общуването, преживяването, най-общо "чувстващи". И налагат своята парадигма на всички. А има хора тихи, вглъбени, структурирани, за които само излагането на това е натоварващо, а налагането на такава идентичност си е чист тормоз върху личността. Защото децата са личности от раждането си, а характерът зависи до голяма степен от неврологичното устройство на мозъка. Втория тип деца (изобщо хора) са по-малко на брой, по оценки около 20 процента, но и те имат правото на автентичност и да не бъдат дресирани по тертипа на общата забавляваща се екстровертна маса. Браво на тази детска градина, че осигурява щадяща среда за децата. Дано да е постигнато с добро, а не с наказания. Нека осигуряват на по-буйните възможност да се налудуват, но цялостния фон е добре да не е натоварващ. Хората, отглеждали или работили с деца знаят, че на буйни емоции издържат определено време, след което става страшно, т.нар. "играчка-плачка".
Принципно имат блага идея - обаче учителката има 30 деца и е малко трудно да опази Петърчо да не скочи през прозореца, докато повежда Марийка в интерпретативен танц, с който да отиграе травмата, че вчера са й казали да си изяде цялата супа...
В Германия децата от градините прекарват много време навън, даже когато времето е лошо, вали... После в сградата е по - лесно да са тихи и кротки. Децата имат нужда да изразходват енергията си.
В Сиатъл е същото. Децата са навън поне час и половина дори да вали, а в Сиатъл вали често. И всеки ден имат половин час "тишина" (quiet time), в който се занимават, сами или с други деца, без да вдигат шум. Рисуват, сглобяват пъзели и т.н.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Интересно, познавам немски педагози, които са ужасени, както и авторката, от дивашките методи на възпитание в нашите детски ясли и градини, подкрепени, уви, от много (наши) родители.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
mkebg
Рейтинг: 662 Неутралнопр агенцията е трибуна на най-долните утайки, НПО-та и измислени сдружения, които търмъчат пари от където могат и търсят изяви по модел инстаграм и тик ток......
danvan
Рейтинг: 1411 НеутралноТова ми звучи като тормоз над децата.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatЛео
Рейтинг: 1080 НеутралноНе разбрах какво точно са правили децата в детската градина, още по-малко въпросната госпожица, но деца, които не вдигат шум или са болни или ще имат сериозни проблеми като порастнат.
lil_alex
Рейтинг: 846 ВеселоДо коментар [#3] от "Лео":
А на мен ми звучи като научна фантастика градина, в която отвътре не се чуват крясъци като от диви животни.
Всъщност е ОК да се приучват децата на тишина и концентрация. Не знам защо в БГ битува идеята, че детето трябва да е хаотично, а ако е тихо - не е ОК.
Да, за някои деца е много яко да крещят цял ден, други се връщат претоварени само от шума. И никой не учи крещящите на уважение към другия. Може би въпросът е в подхода и как да обяснят на децата защо е хубаво да са тихи. Има Монтесори градини, в които не врещят като изоглавени и пак си излизат нормални. Също така е нормално от ранна възраст майката да учи детето, че в затворени помещения не се крещи и се говори по-тихо, отколкото на площадката.
Иначе съм била в класическа соц градина, с учителки-цербери. Така се гради много хубава способност - може да си наложиш да слушаш и да наблюдаваш и после да имаш опит от първа ръка колко крехът е всъщност тоталитарният контрол. Както сме кротки, така се споглеждахме и се решаваше, че него ден ще има затворнически бунт с хвърляне на храна буквално и докарвахме учителката до амок. Което си е основоположна способност за всяка добре развита личност, особено ако се случи да има повторни опити за налагане на мек тоталитаризъм.
traveler1
Рейтинг: 773 НеутралноСлучайно съм попадал при пътуванията си на групи деца в Гремания придвижващи се в строга колона по двама с учител отпред, а понякога и от зад. Децата бяха относително малки, но не мога да кажа дали са били от детска градина или начално училище. Децата се придвижваха без да викат, крещят и без да се блъскат на тумби така както е в България. Бях изумен, че има и друг живот, в който децата явно спазват някакви правила и норми, а не като анархията при нас. И тишината не е драма, по-скоро е дар, за и без това шлайфаните мозъци на децата ни.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОКогато са в къщи при родителите си или са на улицата или в парка в свобдното си време, естествено могата да крещят и да се надвикват колкото си искат.
Образованието е в края на криащата казарма за децата, където трябва да правят неща, които те принципно не искат да правят, щото ги мързи или имат някакво друго оправдание(предпочитат да лющат таблетите и телефоните примерно).
Бил съм свидетел и на направена забелжка на младежи че са прекалено шумни по време когато се принципно са почива във хотел, и е записано в правилника на хотела. В рамките на няколко минути шума изчева! Как е при нас мисля всички знаем. :)
Та не виждам каква и драмата на списувателката на тази статия?
Либералното възпитание отдавна се доказа като пълен провал, произвеждащ паразити и мързеливи интересчии, а не хора които се борят и се справят с трудностите в живота. Да не говорим, ако им се наложи да направят нещо сами...
https://webstage.bg/roditelstvo/1651-kak-otglezhdame-neblagodarnitzi-provalat-na-liberalnoto-vazpitanie.html
lil_alex
Рейтинг: 846 НеутралноДо коментар [#5] от "traveler1":
Българският родител е един голям парадокс. От една страна иска детето да "слуша" и го обработва редовно с чехъла. От друга ако детето прави панаир на публично място - е, то е дете.
Тоест родителят иска детето да не му пречи на него, но не му пука дали пречи на другите. Даже понякога насърчава, защото да мислиш за другия - не може, ще се минеш, той е лузър, ти си баш, трябва да си отгоре и да не ти пука.
Иначе децата не само им трябва да се научат на тишина, а виждат, че е хубаво и се научават на дълбока концентрация. И то в най-възприемчива възраст. Щото ако сега не го научат и в градината са изпуснати, после влизат в първи клас и опитните учителки викат - ние такива животни не сме виждали. Не може да си седне на задника и да си затвори устата за малко и да изчака, докато през главата му почнат дори и мисли да минават...
Longanlon
Рейтинг: 1444 НеутралноОтдавнашният либерален почин децата да се отглеждат като диви животни - т.е. да не се възпитават, а да бъдат оставени "сами да се развиват" не може да трае неща като възпитание, концентрация, обучение. Свободният либерал не трае подобно нещо! Всичко трябва да е хаотично, огласяно от диви крясъци и разбира се без никаква структура.
http://kaka-cuuka.comВ училище е добре да се премахнат оценките, за да не бъдат някои деца дискриминирани и обидени, пък и неща като закъснения и отсъствия са инструменти на репресивния апарат, целящ да напъха децата в задушаващ ги калъп! А пък недай си боже учител да направи забележка на дете - такова нещо никога не трябва да се допуска и не само учителят трябва да бъде скастрен от възмутените родители (а защо не и бит, случва се), но и порицан официално от директора, инспекторите от МОН (и това се е случвало) и разпилян по медиите от дежурните загрижени НПО!
traveler1
Рейтинг: 773 НеутралноНикой не може да ми смени мнението, че всичко тръгва от родителите, защото българина пропуска, че възпитанието на детето започва 9(девет)месеца преди да се роди! А скапването на образователната ни с-ма е най-вече заради непрекъснатата намеса на родителите, като всеки родител си мисли, че неговото дете е по по най, и точно за неговото дете цялата образователна с-ма трябва да се извърти специално за него.
Е, резулатат го виждаме, на 14 убиват други деца, на 18 се качват по автомобилите и се превръщат в терористи, на 22 вече никой копче не може да им каже, но виж ако се наложи огън да запалат, за да не измръзнат и да пукнат нямат идея от къде да започнат, щото са свикнали топлото да идва с копче от климатика, тока за който плащат мама и тати. :) ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Positive
Рейтинг: 390 НеутралноМда, по същата линия продължават и в училище...
А властовият модел е толкова силен, че гледат с обидено учудване дори родители, които се опитват да говорят с тях като равни.
Петър Георгиев
Рейтинг: 196 НеутралноНаличието на "вместо" вече предполага две страни на барикадата.
А може да бъде "и".
Лео
Рейтинг: 1080 НеутралноДо коментар [#4] от "lil_alex":
Каква концентрация в детската градина? Най-много 10-20 минути, после детето търси друга игра, друг стимул. Да не говорим, че те краката им сами тръгват да бягат, а да се бяга тихо, всички знаем, не е възможно. А и говора не се развива с мълчание. В първи клас пряко сили задържат концентрацията по половин час, ама нашата социална система не предполага семейството да може да си позволи единият родител да не работи и да може по половин ден да гледа децата, та затова ги натискаме в занимални, където изпушват...
lil_alex
Рейтинг: 846 НеутралноДо коментар [#11] от "Лео":
Концентрация се развива с времето, ако обаче има възрастен да държи на това. Всъщност в градинска възраст са способни на поне един час, ако дейността им е интересна, понякога и повече. И така всъщност в концентрираната игра откриват новост и нови комбинации, а не да търчат от едно нещо на друго. Половин час концентрация е за дете на 2-3. Просто нямаме такива очаквания. Иначе браво на учителките, че са успели да създадат тиха детска градина. Както всичко друго, това е способност и се учи. Няма да им навреди на децата.
volarok
Рейтинг: 1928 НеутралноАвторката може да посети произволно българско училище и да види дали психомоториката е тиха и там и какво казват чужденците по повод шума и дисциплината в българското училище.
velvoofell
Рейтинг: 403 НеутралноНапоследък започвам да си мисля, че с психология се захващат един тип хора - които обичат общуването, преживяването, най-общо "чувстващи". И налагат своята парадигма на всички. А има хора тихи, вглъбени, структурирани, за които само излагането на това е натоварващо, а налагането на такава идентичност си е чист тормоз върху личността. Защото децата са личности от раждането си, а характерът зависи до голяма степен от неврологичното устройство на мозъка. Втория тип деца (изобщо хора) са по-малко на брой, по оценки около 20 процента, но и те имат правото на автентичност и да не бъдат дресирани по тертипа на общата забавляваща се екстровертна маса.
Браво на тази детска градина, че осигурява щадяща среда за децата. Дано да е постигнато с добро, а не с наказания. Нека осигуряват на по-буйните възможност да се налудуват, но цялостния фон е добре да не е натоварващ. Хората, отглеждали или работили с деца знаят, че на буйни емоции издържат определено време, след което става страшно, т.нар. "играчка-плачка".
7777
Рейтинг: 2469 НеутралноАвторката много халтаво упоребява думата травма, което е модно, но дразнещо.
A man without faith is like a fish without a bicycle.lil_alex
Рейтинг: 846 ВеселоДо коментар [#15] от "7777":
Принципно имат блага идея - обаче учителката има 30 деца и е малко трудно да опази Петърчо да не скочи през прозореца, докато повежда Марийка в интерпретативен танц, с който да отиграе травмата, че вчера са й казали да си изяде цялата супа...
Галя Станчева
Рейтинг: 5472 НеутралноВ Германия децата от градините прекарват много време навън, даже когато времето е лошо, вали... После в сградата е по - лесно да са тихи и кротки. Децата имат нужда да изразходват енергията си.
7777
Рейтинг: 2469 НеутралноДо коментар [#17] от "Галя Станчева":
A man without faith is like a fish without a bicycle.В Сиатъл е същото. Децата са навън поне час и половина дори да вали, а в Сиатъл вали често. И всеки ден имат половин час "тишина" (quiet time), в който се занимават, сами или с други деца, без да вдигат шум. Рисуват, сглобяват пъзели и т.н.
rp65
Рейтинг: 13 НеутралноИнтересно, познавам немски педагози, които са ужасени, както и авторката, от дивашките методи на възпитание в нашите детски ясли и градини, подкрепени, уви, от много (наши) родители.