Идиоти, защо не преследвате тия без книжка, дрогирани, пияни, криминални!?
Нормалните шофьори, макар правещи тук там някоя дреболия, (обратен завой, съседна лента, 20км отгоре), но с по 30 години стаж без произшествия и наказания, изрядно спиращи на пешеходни пътеки, светофари, трябва сега да теглят и да бъдат тормозени.
Някакъв си загубил ключовете в тъмното в храстите. Ама отишъл да ги търси на другата страна на улицата, под лампата. Питали го защо, ами щото там било светло.
И нашите полицаи. По-лесно им е да гонят нормалните шофьори. Това, че няма полза и не се решава проблем не е важно.
Лекето прегазило 2та на пешеходната пътека на Сливница е абсолютно виновен. И за скорост, неумение, невнимание и тн. Но и пресичащите, нима не са видели колата!?
"Само за месец на бул. "Сливница" са били засечени над 13 000 нарушения на скоростта, като най-бързият "герой" е карал със 148 км/ч. За месец на "Околовръсното шосе" над 60 автомобила са засечени да карат с над 200 км/ч. "
И какво произлезе от тези 13 000 засечени нарушения?
#ТУК НЕ Е МОСКВА!
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
"обичайните говорещи глави - експерти, коментатори, политици, инфлуенсъри..." - а "преди двайсет години" все още имаше два типа пешеходни пътеки и все още бяха останали от соц-а и отговорности, и правила, и респект към тях. И нямаше толкова много "говорещи глави". Препоръките "да оказваме натиск" едва ли стигат до резултат защото ТАМ, при оторизираните, сезирани и задължени органи е толкова меко, че всичко потъва още при досег с тях. Защото няма писмена жалба, няма свидетели под ръка, няма какво ли още не, но има пак от тия умнотии от "говорещи глави" и апатия, и страх, че участникът на "бойното поле" е от сой, от род, от клан... Затова няма и да има натиск за сметка на още повече безотговорност. Почит към жертвите и милост към живите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
"Имал е повече от 200 метра да спре, откакто те са стъпили върху пешеходната пътека." ................... Ако ги е видял , а той явно не е !!! А каква е причината за това е друг въпрос !!!
На това преминаване на бул. Сливница няма пътен знак, че е пешеходна пътека. Самата хоризонтална маркировка не се вижда добре дори на дневна светлина, а какво да говорим по тъмна доба. Разбира се ако автомобилът се движеше с 50 км/ч водачът, както и пешеходците вероятно щяха да имат време за реакция. Да не говорим, че ако е реална пешеходна пътека, би трябвало скоростта преди неч да се ограничи на 30 км/ч. Но това е преминаване със светофарна уредба и може би по-лесно би било във времето кокато светофара не работи на автоматичен режим, да може да се превключва с копче от пешеходците, които искат да пресичат. Вината в случая е 50:50 между водача и пътната администрация, която не е осигурила адекватна организация на движението.
Камери за средна скорост могат да бъдат реализирани в съкратени срокове. Ако държавата няма пари, да пуснат частни фирми и да се регламентира процент от глобите да отива за фирмите! Проектите да бъдат съгласно ЗУТ!
Поради някакви неясни причини КАТ, МВР и Съдебната система отказват да си свършат работата. Просто не искат. Защо не искат? Ами просто управлението на държавата е такова. Законът е с пожелателно действие и това се предава навсякъде и във всичко. ГЕРБ скоро ще състави правителство и всичко ще продължи по старому. Хората искат да е така.
"Бул. "Сливница". Нощта между 7 и 8 май. 18-годишен ученик блъска момче и момиче на пешеходна пътека с около 80 км/ч. Убива ги. Имал е повече от 200 метра да спре, откакто те са стъпили върху пешеходната пътека." * Хайде да изтъкна и още един аргумент и той е слабата подготовка на шофьорите. Свидетели сме как младежи по на 18-19 години загиват по пътищата или блъскат пешеходци. На тези младежи инструкторите не са ли им обяснили, че колата е нещо като оръжие, което в ръцете на самонадеян и безотговорен човек може и да убива? Не са ли им обяснили, че автомобилът във всеки едни момент трябва да е под контрола на водача и затова скоростта трябва да е съобразена както с ограниченията, така и с пътните условия. Не са ли им обяснили, че при знак за пешеходна пътека трябва да намалят и внимателно да се огледат за пресичащи пешеходци и такива, които се канят да пресичат. Горният джигите е можел да спре дори и при тази скорост ако е внимавал и гледал пътя, а не е блеел незнайно къде. Като чета такива новини изпадам в гняв, защото убито дете на пътя е доживотна мъка за всеки родител, такова нещо никога не се преживява. Особено пък когато детето е напълно невинно и вината е на някой друг. Затова всеки път, когато близките ви заминават някъде съветът "Карай внимателно!" никога не е излишен. За съжаление май трябва да си казваме един на друг: "Върни се жив тази вечер!".
Само за месец на бул. "Сливница" са били засечени над 13 000 нарушения на скоростта, като най-бързият "герой" е карал със 148 км/ч. За месец на "Околовръсното шосе" над 60 автомобила са засечени да карат с над 200 км/ч.
Значи, на ден имаме над 400 потенциални убийци само на Сливница, на околовръстното пък по 2 чисти психопата на ден.
Ако сметнем колко от тях са понесли по-сериозно наказание от фишче (покрайслучаите със Семерджиев и оня дето уби французина с 200 на околовръстното разбрахме, че не върши никаква работа), получаваме каква е вероятността да бъдем наказани за джигитстване в София. Предполагам нещо от рода на 1/1000 ако не и по-ниска. Що да не го правим тогава? Какво рискуваме? Ако ви предложат куфарче със 100 хил евро при вероятност 1/1000 да ви удари гръм, няма ли да приемете?
В никоя друга държава в ЕС не спират за рутинна проверка. В никоя. Повече камери по улиците на София, може да намерите единствено в Лондон. По униформени на глава от населението сме в челната тройка. Борят на регистрираните МПС-та в страната намалява на половина от 2016 насам. Средната възраст е 45 години, а абитюрените са под 50 000, половината от които ще хулнат по чужбина до Септември. От тук нататък каквито и действия да се предприемат жертвите по пътищата ще намалят значително в следващото десетилетие, просто защото няма да има кой да шофира. Приказки за драконови мерки, контрол и нулева толерантност слушам от както се помня и живея в най-корумпираната държава на Стария континент. Позволете ми да ви разкажа една нова приказка. Липсата на социална мобилност и прилична преспектива в живота води до тия трагедии, но сме прекалено безпомощни, за да си признаем. По-лесно е да хвърляме камъни върху грешните за деня (по никакв начин не оправдавам убийците по пътищата). В Щатите се стрелят, в Русия се пропиват, тук бунта на младите се изразява в спортно-елегантно управление на МПС. Добре де, ама какво правят младежите в Нова Зеландия, Австралия, Норвегия, Словакия, Швейцария? Защо не чуваме периодично за престрелки в училищата, проблеми с наркотиците и опасно шофиране в тия страни? С детектори ли ги претърсват преди да влезнат в даскало, не им дават шофьорски книжки ли, прилагат смъртни присъди за дишащите лепило, пардон балони? Като почнете да си отговаряте на тия въпроси, ще си изчистим и държавата, а жертвите по пътищата и наркозависимите ще намалеят. До тогава, като стане някой сакатлък искайте “още от същото” и не се чудете защо не получавате различни резултати…
Момчето, блъснало своите връстници (Бог да даде мир на душите им!), бил ли е без книжка, бил ли е дрогиран или пиян, криминален престъпник ли е?
Хайде, без нерви! Защо да са идиоти? Нали трябва да се научим да спазваме правилата, та хем да си оправим държавата, хем и човешки животи да спасим? Съдейки от останалата част от коментара ви, нямате нищо против дребни нарушения, които не са съществени. Има логика, но е извратена. Защото няма, и не може да има, легална дефиниция кои нарушения са дребни и кои - съществени. Това остава, според вас, на преценката на извършващия нарушението. Е, един път ще прецени правилно, втори път - пак, а на третия ще се окаже, че не е било правилно. Това се отнася и за неправилните маневри, и за „леко“ превишената скорост, и за возенето без колани, и за гледането в телефона и т.н. Ако не се научим да спазваме именно дребните правила, ще нарушаваме и съществените.
Имам своя теория за случилото се на бул. „Сливница“, която се подхранва от наблюденията ми върху поведението на шофьорите у нас. Скорост 80-100 км/ч означава 22-28 м/сек. При положение че момчето е имало 200 м да спре, а не го е направило, какво пречи в това време да си е погледнал телефона - това са някакви си 7-9 секунди. Дребно нарушение, нали?
“Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”!
Слава Україні! Героям слава! 💙💛
"Опитвали ли сте се да попитате някой катаджия защо не е направил нищо, като току-що поредният пилот е минал под носа му със сто и петдесет? Чуйте го, чуйте го: той не може да направи нищо или нищо не е видял, не е чул, затова не носи отговорност"
Е как да не са направили нищо мюлюционерите? Семерджиев 20 пъти го бяха спирали, онзи пиян боклук на околовръстното с поршето го бяха спряли а после той след километър направи катастрофата, в която уби онзи французин и т.н. и т.н.
Всичко започва от възпитанието. От поставянето на ясни и твърди граници. От поставянето на ясното и твърдо положение, че правилата СА ЗА ДА СЕ СПАЗВАТ. Точка. Без повече обяснения. И с много личен пример - за това как шофираме, за това как пресичаме, как паркираме, въобще как се отнасяме към правилата. Издигнали сме в култ модата да възпитаваме без забележки, без твърдост, без граници на допустимото. По-точно всичко е допустимо, за да не прекършим хатъра на чедото. Разбира се, че държавата и институциите трябва да работят и да изискваме от тях. Но първо от себе си трябва да изискваме. Без промяна на общата среда, не може да се получи, защото хората, работещи в институциите произлизат измежду нас.
Нищо чудно да се окаже и така - реалният брой на жертвите на насилие (тези, за които не разбираме) е многократно по-голям от официалната статистика. Та е възможно и с пешеходците да е същото.
Не си прав! Хората са еднакви навсякъде,разликата е в прилагането на закона и контрола върху това. В Испания,примерно, в уикенда е нормално да има контрол за алкохол и наркотици за шофьори и между другото и за технически преглед и гражданска осигуровка. И не, не са всяка седмица,но все пак ги има...
Чърчил като видял нашествието на автомобилите възкликнал, че те ще са прокобата на човечеството. Никакви мерки няма да спрат произшествията. Почти няма семейство, където да не са загубили близък в катастрофа. Единствено може да помогне повишаването на културата на движението. Фактът че младите правят най-много катастрофи означава, че образованието е гола вода. Язък за големите заплати да даскалите. Никога в съвременна България не е имало толкова много неграмотници.
Не може на всяко кьоше да сложат полицай. Трябва да се смени чипа, както каза царя, макар и да му се смеехме. Чипът се сменя бавно - спомнете си за Мойсей.
Ограничението в града е 50 км/ч, с изключение на няколко булеварда, но всички знаем, че е "в реда на нещата" да караш с превишена. (Впрочем аз съм от идиотите, които спазват ограниченията и отнасят безброй псувни, както и упреци, че "ако не се движиш със скоростта на потока, създаваш по-големи опасности за другите шофьори"
И с колко толкоз "скоростта на потока" превишава ограничението 50 според автора? Никой не предпазваш с твоето стриктно придържане към заветтите 50 когато си 4-та кола в колона, където другите карат с 55.
"Само за месец на бул. "Сливница" са били засечени над 13 000 нарушения на скоростта, като най-бързият "герой" е карал със 148 км/ч. За месец на "Околовръсното шосе" над 60 автомобила са засечени да карат с над 200 км/ч. "И какво произлезе от тези 13 000 засечени нарушения?
Ами можем да се обзаложим, че 95% от тези "нарушения" са за скорости от 50 до 60 - сиреч не подлежат на нищо - КАТ пак демагогстват за да изкрънкат още камери, с които да тероризират обикновените граждани, докато Семерджиевците, пилят гуми необезпокоявани от никой.
В Закона за движение по пътищата има определение за пешеходна пътека - мисленото продължение на линията на тротоара на всяко кръстовище. Всеки е длъжен да знае закона и да го спазва. Изобщо не е задължително да има маркировка или знак. Булевард Сливница е в града. В града има честичко кръстовища. Всички те са пешеходни пътеки, освен ако не е указано друго с маркировка или знак. Всеки е длъжен да се съобразява с това. Почти никой, съдейки по личния ми опит, не го спазва. За това в града се кара с не повече от 50, с малки изключения.
Далеч съм от мисълта да твърдя, че жертвите на домашно насилие са малко.
Но са далеч по-малко от паникьорските и манипулативни внушения на заинтересовани НПОта и просто обикновени заблудени души. Например - врещи се истерично за еди колко си убити жени годишно. Като погледне човек статистиките вижда, че жертвите на престъплението убийство като съотношение мъже към жени са 3 към 1. Тоест три пъти повече мъже отколкото жени са жертва на убийство. При равен брой в населението (даже жените са повече).
Никоя държава не разчита на възпитанието за обществен ред. Защото и един на сто е достатъчен да развали нещата за останалите.
Ако си мислиш, че в Германия и Швеция няма такива, които си мислят, че са над нещата и че техният живот и комфорт е по-важен, лъжеш се. Но там вероятността да понесеш последствия е много по-голяма. Така постепенно ти умира и мерака, свикваш с реда, даже почваш да се дразниш на нарушителите.
И преди някой да каже "прекалено много са лошите тука", отново давам пример с Цариградско шосе и камерите на бус лентата - работят безотказно буквално от момента в който ги монтираха. Значи не е до възпитание или до национални характеристики, а до желание от страна на органите на реда.
По булевардите масово се кара с повече от 50. Освен това законът е, за да се спазва, а не да се философства по него в стил "я съм си преценил, я си знам и я си можем". От това философстване и тарикатлък стават толкова жертви по пътя в градовете.
На теория, може би. Но аз съм живял 12 г в държава със стриктни мерки. Където вместо обратен завой обикаляш 2 квартала. Където като те спре полиция, стоиш с ръце на волана. А ако те накарат да излезеш, пазиш дистанция 5м до полицаите. Ами НЕ Е ОК. Иначе философии безброй. Свободата е безценно нещо. Вие искате форма на робство.
Повтарям се. Всеки е отговорен ЛИЧНО. Ако конкретен човек не е научен, възпитан, обучен, съобразителен, вината е НЕГОВА. Не на всичките останали 99.999% от шофьорите.
През последните години върви една тенденция, всичко да се обезопасява и обезпечава от законите и проверките. Не остава нищо за личната преценка, съзнание, съзнателност, морал. Няма как да работи такава държава. Това е обречено на провал. Няма как без да възпитаваш, само с контрол да държиш културата и поведението на хората. Това е безумие. (нео-либерално) Утре ще забранят и какво да говорим, какво да мислим, какво да гледаме, четем. Къде е лимитът? Ще слагаме по един уокмен "вдишай, издишай"!? Това е идиокрация!
Интересното е, как убиецът по първоначални данни се е движил със 130, после станаха около 100, сега изведнъж 80 км/ч. Докато приключи разследването ще се окаже, че е карал с 20..
Ми не - катастрофите с жертви в града не стават от това, че на спускане от жп надлеза по нанадолнището за 5сек си бил вдигнал 56км/ч а от това, че едни 1000 дебили си знаят, че нощно време с едни 50лв в джоба могат да си натискат колкото си щат, понеже ще могат да си покрият отговора на катаджийския въпрос "К'во праим ся?"
До коментар [#28] от "jazzdevil":По булевардите масово се кара с повече от 50. Освен това законът е, за да се спазва, а не да се философства по него в стил "я съм си преценил, я си знам и я си можем". От това философстване и тарикатлък стават толкова жертви по пътя в градовете.
А би могло да се помисли дали и да не се увеличи разрешената скорост по някои булеварди. Преди време Столична община беше наела консултантска фирма нейде от странство, която да изследва трафика в София и да даде препоръки. Докладът ми попадна случайно и имаше доста интересни неща. Хората например обясняваха, че ако в даден участък 85% от автомобилите се движат с дадена средна скорост, значи това е оптималната за участъка скорост и тя трябва да се разреши, ако надвишава разрешената. Конкретно си спомням за Ботевградско шосе и за Владимир Вазов. Разбира се, Столична община не само не изпълни препоръките, ами и плесна легнал полицай насред втория булевард, ама това е друг въпрос
С две ръце подкрепям статията, повече такива статии за безрасъдното опасно шофиране трябва да има всеки ден и да има натиск към спящите институции ... ОБАЧЕ "суициден автомобилизъм" ми идва "овър дъ топ"... ВДФ!?!?
"Аре" малко от малко се стренете, че аман от простотия - пазете го този език и на вашите деди . Българските журналисти водят "екстерминална" редакционна политика спрямо българския език или просто сте неграмотни ... ?!?!
Баси хората сте, спрете се малко и вие сте за линч.
Авторът дали е гледал "Бързи и яростни"? Тогава да не се изненадва. Къде е тук държавата, да регулира както показването на такива филми, така и възпирането на идиотите по пътя ? Къде е КАТ моля ? Има ли въобще КАТ ? Или ги има, само когато гледат да дръпнат някой лев от нарушителя.
Точно за това говоря! По-високата (но безопасна) скорост разрежда трафика. Това масоово се изследва на запад. Също така, заради нуждата от дистанция, не е пропорционално съотношението между скоростта и количеството трафик. А е парабола. Т.е. при по-бавна скорост и пренасищане на трафика проблемите и тапите стават в пъти повече. Защото се затруднява нормалното придвижване. Затова и масово на запад се насърчава максимално бързо да се достига максималната РАЗРЕШЕНА скорост и да се държи нея. Именно за да се подобрява пропускливостта. Инструкторите учат на това.
Лекето прегазило 2та на пешеходната пътека на Сливница е абсолютно виновен. И за скорост, неумение, невнимание и тн.Но и пресичащите, нима не са видели колата!?
В цялата работа отсъства според мен най-важното - причините да се стига до тези трагедии. Те не са просто манталитет, слаби санкции и или неподготвени джигити. Цялата регулация на движението / на всички участници, не само на МПС/ трябва да следва логиката на елиминиране на конфликти. Например нощно време в София светофарите трябва да работят и да се регулират на червена вълна ако трябва, именно заради рецидивите на джигити, които нощно време карат средно с над 100км/ч. В Германия например през нощта скоростта е допълнително ограничена на 30км/ч в населени места и е забранено преминаването на мотоциклети - заради шума! Къде е общината и КАТ, да отговорят защо на булевард с пет ленти + локални платна + начертани велоалеи има пешеходна пътека? Трябва да има надлез или подлез, с асансьор за трудноподвижни хора. Какво измисли общината при ремонта на бул. К. Величков - това е параноя в регулацията на движението! Ами подлеза на ул. Опълченска и бул. Мария Луиза - 15г. е затворен. Кръстовището е връзка между 5 болници и една поликлиника! Нека някой дойде да снима как се преминава там! Безопасността не се гарантира само със забрани и препятствия. Кому са нужни 8 пешеходни пътеки в кръговото на Руски паметник, къде е маркировката на Сточна гара, на възела Подуене и т.н.?
....Ами можем да се обзаложим, че 95% от тези "нарушения" са за скорости от 50 до 60 - сиреч не подлежат на нищо - КАТ пак демагогстват за да изкрънкат още камери, с които да тероризират обикновените граждани.....
++++++++++++ На няколко места по републиканския път София-Варна, в отсечката Ябланица-Търговище ограниченията до 60 км/ч са заменени с 50 (не в населените пунктове, а местата с отклонения за тях). И разбира се патрулката и барбекюто са в близост. Демерджиев не може да не го знае, но с куките на глава трудно се излиза!
Помните ли я оная камера на пробива под старата телевизионна кула - скоростна артерия с 6 ленти и мантинела, без светофари в продължение на 2км - масово всички караха като на Цариградско с 80 и наближавайки камерата почваше едно биене на спирачки - 3 пъти съм виждал катастрофи там зарад тая камера.
Между другото в София милиарди се пропиляха за подобряване на инфраструктурата, но пътните надлези и подлези са изключения. А разстоянията там са прекалено големи, за да се затормозват допълнително със светофари.
За 200 м все е щял да спре ако си е гледал пътя. Обаче хем е карал със 100 км/ч (по първоначални данни), хем вероятно я е зяпал, я си е гледал телефона. Познавам един човек, който карайки семейството си, отклонил вниманието си само да сложи нов диск, при което излязал от лентата си, ударил се в камион и едното му дете загинало. Само 5-6 сек невнимание може да доведе до трагедия.
Винаги преди да пресека чакам да спрат, не разчитам че яовекът сад волана ще спре, независимо дали е Ю. Франция или Швеция, хеле пък България.
За дьигитите, тези дето се режат с 20+ в града, отнемане на возилото, същото за къркандетата + глоба (фиксирана сума ) + "бонус" в зависимост от стойността на автомобила.
И неизбежност на наказанието.
За корумпетата бандити в униформа - вън от системата, отнемане на годините 3 категория труд и връщане на заплатите 5г назад.
Винаги преди да пресека чакам да спрат, не разчитам че яовекът сад волана ще спре, независимо дали е Ю. Франция или Швеция, хеле пък България.За дьигитите, тези дето се режат с 20+ в града, отнемане на возилото, същото за къркандетата + глоба (фиксирана сума ) + "бонус" в зависимост от стойността на автомобила.И неизбежност на наказанието.За корумпетата бандити в униформа - вън от системата, отнемане на годините 3 категория труд и връщане на заплатите 5г назад.
Е, то и решение на Върховния административен съд имаше в тая посока - че дори и на пешеходна пътека си длъжен да се огледаш, преди да пресичаш и да се увериш, че шофьорите на идващите коли са те забелязали и те виждат, че ще пресичаш.
На теория, може би.Но аз съм живял 12 г в държава със стриктни мерки. Където вместо обратен завой обикаляш 2 квартала.Където като те спре полиция, стоиш с ръце на волана.А ако те накарат да излезеш, пазиш дистанция 5м до полицаите.Ами НЕ Е ОК.Иначе философии безброй.Свободата е безценно нещо. Вие искате форма на робство.Повтарям се. Всеки е отговорен ЛИЧНО. Ако конкретен човек не е научен, възпитан, обучен, съобразителен, вината е НЕГОВА. Не на всичките останали 99.999% от шофьорите.През последните години върви една тенденция, всичко да се обезопасява и обезпечава от законите и проверките. Не остава нищо за личната преценка, съзнание, съзнателност, морал.Няма как да работи такава държава. Това е обречено на провал.Няма как без да възпитаваш, само с контрол да държиш културата и поведението на хората. Това е безумие. (нео-либерално)Утре ще забранят и какво да говорим, какво да мислим, какво да гледаме, четем.Къде е лимитът?Ще слагаме по един уокмен "вдишай, издишай"!?Това е идиокрация![/quote]
Явно имаме различие в ценностните системи. Нямам проблем с това до момента, в който ваше грешно решение ще увреди моето или на мой близък здраве или, не дай Боже!, отнемете живот. Какво ще ме грее след това, че вие ще сте лично отговорен? Нямам нищо против да направя едно кръгче за две минути, но да не наруша правило. Тук искам да поясня - не съм идеален, и на мен ми се случва да правя дребни нарушения, но никога няма да негодувам или да се оплаквам, че ме били проверявали и глобявали за това. Напротив, това ме кара да бъда по-внимателен и по-отговорен. Все пак личната ни свобода не може да бъде за сметка на здравето и живота на останалите.
“Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”!
Слава Україні! Героям слава! 💙💛
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители .............................
01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... .................................................................
10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ...........................................................................
09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ...................................................................................................
10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ...................................
01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев .....................................................................................
03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван ..................................................
03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо ..............................................................................................................
................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
И в какво ще се състои "реформата" Ви? Всичко е въпрос на възпитание и образование. Няма нужда от никакви реформи. Личен пример на родителите. Манталитет. И контрол, железен контрол и бързи санкции и наказания.
От ръководството на Столичния общински съвет за пореден път предлагат общинските камери, 600 на брой, да бъдат използвани от КАТ (вече бил подготвен законопроект за това), удобно забравяйки, че сегашните общински камери не могат да засичат скорост.
Могат братчет. При подходяща настройка на софтуера.
На средна скорост, по информация от поне две камери
А тогава ако знаш колко тарикате ще изгорат....
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители .............................
01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... .................................................................
10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ...........................................................................
09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ...................................................................................................
10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ...................................
01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев .....................................................................................
03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван ..................................................
03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо ..............................................................................................................
................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков
"Само за месец на бул. "Сливница" са били засечени над 13 000 нарушения на скоростта, като най-бързият "герой" е карал със 148 км/ч. За месец на "Околовръсното шосе" над 60 автомобила са засечени да карат с над 200 км/ч. "И какво произлезе от тези 13 000 засечени нарушения?
Нищо. Попълниха статистиката, да ни покажат какви нарушители сме ВСИЧКИ. А тези на които отново НИЕ плащаме да контролират ситуацията, се крият из храстите за да изкарат "надницата".
А протестиращите съгласни ли са, да се забрани в България движението на автомобили, мотори и тротинетки/остават само автобуси, влакове, самолети/, ако това ще гарантира нулева или почти нулева смъртност и травматизъм на пътя? Според мен, всякакъв отговор извън АБСОЛЮТНО ДА, е в някаква степен двуличен и безпринципен.
Ааа, да, ГЕРБ и никой друг! При предишните и сегашни управления нямаше безнаказаност! Да върнем БСП, тройната коалиция, царя и останалите знайни и незнайни управници, на част от които предстои да се пенсионират като народни представители (без да са от ГЕРБ непременно)
До коментар [#28] от "jazzdevil":По булевардите масово се кара с повече от 50. Освен това законът е, за да се спазва, а не да се философства по него в стил "я съм си преценил, я си знам и я си можем". От това философстване и тарикатлък стават толкова жертви по пътя в градовете.
Най-смешно е когато нашенец протестира за акт след катастрофа, където пише причина "несъобразена скорост". Несъобразена е такава скорост при която става кататрофа. Обаче при високите скорости автомобила има много кинетична енергия и причинява много вреди. Трябва познаване на физическите закони.
Червена линия, червен картон
Не мога да разбера,защо повечето хора си мислят,че с няколко протеста и промяна на закони Системата ще се промени едва ли не за няколко седмици и месеци!?Десетилетия трябва и то при целенасочен труд от всички нас .1. възпитание на децата в училище,среда,семейство.2.поведение на родителите.3.автомобилни школи с достатъчно добро ниво на обучение .4.изпит за придобиване на правоспособност с високо ниво на ценз.5. наказание при провинение.6.ефективност на наказанието .7. инфраструктура и автомобилен парк.8.обществено самосъзнание...Това не може да се промени за кратко време...трябва много работа от всички нас...
Кикито Канадския излъга за гражданството си и въпреки всичко беше премиер.Сега иска властта пак.Е какво да мисли един млад човек щом той може да нарушава законите и нищо защо да не мога и аз.Ито ти ги 100 километра на пешеходна пътека.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
penetrating
Рейтинг: 8538 Неутрално... София, България ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertАрмеец
Рейтинг: 489 НеутралноДокато не реформираме целият политико-икономически живот...
Тангра
Рейтинг: 1695 НеутралноИдиоти, защо не преследвате тия без книжка, дрогирани, пияни, криминални!?
Нормалните шофьори, макар правещи тук там някоя дреболия, (обратен завой, съседна лента, 20км отгоре), но с по 30 години стаж без произшествия и наказания, изрядно спиращи на пешеходни пътеки, светофари, трябва сега да теглят и да бъдат тормозени.
Някакъв си загубил ключовете в тъмното в храстите.
Ама отишъл да ги търси на другата страна на улицата, под лампата.
Питали го защо, ами щото там било светло.
И нашите полицаи. По-лесно им е да гонят нормалните шофьори. Това, че няма полза и не се решава проблем не е важно.
Тангра
Рейтинг: 1695 НеутралноЛекето прегазило 2та на пешеходната пътека на Сливница е абсолютно виновен. И за скорост, неумение, невнимание и тн.
Но и пресичащите, нима не са видели колата!?
Николай Колев
Рейтинг: 2908 Неутрално"Само за месец на бул. "Сливница" са били засечени над 13 000 нарушения на скоростта, като най-бързият "герой" е карал със 148 км/ч. За месец на "Околовръсното шосе" над 60 автомобила са засечени да карат с над 200 км/ч. "
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦И какво произлезе от тези 13 000 засечени нарушения?
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2497 Разстроено"обичайните говорещи глави - експерти, коментатори, политици, инфлуенсъри..." - а "преди двайсет години" все още имаше два типа пешеходни пътеки и все още бяха останали от соц-а и отговорности, и правила, и респект към тях. И нямаше толкова много "говорещи глави". Препоръките "да оказваме натиск" едва ли стигат до резултат защото ТАМ, при оторизираните, сезирани и задължени органи е толкова меко, че всичко потъва още при досег с тях. Защото няма писмена жалба, няма свидетели под ръка, няма какво ли още не, но има пак от тия умнотии от "говорещи глави" и апатия, и страх, че участникът на "бойното поле" е от сой, от род, от клан... Затова няма и да има натиск за сметка на още повече безотговорност. Почит към жертвите и милост към живите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.kosa
Рейтинг: 357 Разстроено"Имал е повече от 200 метра да спре, откакто те са стъпили върху пешеходната пътека."
...................
Ако ги е видял , а той явно не е !!!
А каква е причината за това е друг въпрос !!!
Бо По
Рейтинг: 527 НеутралноНа това преминаване на бул. Сливница няма пътен знак, че е пешеходна пътека. Самата хоризонтална маркировка не се вижда добре дори на дневна светлина, а какво да говорим по тъмна доба. Разбира се ако автомобилът се движеше с 50 км/ч водачът, както и пешеходците вероятно щяха да имат време за реакция. Да не говорим, че ако е реална пешеходна пътека, би трябвало скоростта преди неч да се ограничи на 30 км/ч. Но това е преминаване със светофарна уредба и може би по-лесно би било във времето кокато светофара не работи на автоматичен режим, да може да се превключва с копче от пешеходците, които искат да пресичат. Вината в случая е 50:50 между водача и пътната администрация, която не е осигурила адекватна организация на движението.
Кортик
Рейтинг: 2877 НеутралноКамери за средна скорост могат да бъдат реализирани в съкратени срокове. Ако държавата няма пари, да пуснат частни фирми и да се регламентира процент от глобите да отива за фирмите! Проектите да бъдат съгласно ЗУТ!
Червена линия, червен картонPetleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноПоради някакви неясни причини КАТ, МВР и Съдебната система отказват да си свършат работата. Просто не искат. Защо не искат? Ами просто управлението на държавата е такова. Законът е с пожелателно действие и това се предава навсякъде и във всичко. ГЕРБ скоро ще състави правителство и всичко ще продължи по старому. Хората искат да е така.
Бивш tww09306483.Petleshev
Рейтинг: 2219 НеутралноДо коментар [#9] от "Корки":
Бивш tww09306483.Като с частната фирма на Таки-Маки на границата? Нема нужда...!
Bourbon Street
Рейтинг: 8 НеутралноДо дупка ще търпим. Наведена главица сабя не я сече. Е най-много някой мутро-наркоман да я отнесе, но така е било писано. Ще търпим.
Consumer
Рейтинг: 1355 ЛюбопитноБойно поле БГ, просто в София гъстотата предполага повече инциденти.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantpamela
Рейтинг: 2430 Неутрално"Бул. "Сливница". Нощта между 7 и 8 май. 18-годишен ученик блъска момче и момиче на пешеходна пътека с около 80 км/ч. Убива ги. Имал е повече от 200 метра да спре, откакто те са стъпили върху пешеходната пътека."
*
Хайде да изтъкна и още един аргумент и той е слабата подготовка на шофьорите. Свидетели сме как младежи по на 18-19 години загиват по пътищата или блъскат пешеходци. На тези младежи инструкторите не са ли им обяснили, че колата е нещо като оръжие, което в ръцете на самонадеян и безотговорен човек може и да убива? Не са ли им обяснили, че автомобилът във всеки едни момент трябва да е под контрола на водача и затова скоростта трябва да е съобразена както с ограниченията, така и с пътните условия. Не са ли им обяснили, че при знак за пешеходна пътека трябва да намалят и внимателно да се огледат за пресичащи пешеходци и такива, които се канят да пресичат.
Горният джигите е можел да спре дори и при тази скорост ако е внимавал и гледал пътя, а не е блеел незнайно къде.
Като чета такива новини изпадам в гняв, защото убито дете на пътя е доживотна мъка за всеки родител, такова нещо никога не се преживява. Особено пък когато детето е напълно невинно и вината е на някой друг. Затова всеки път, когато близките ви заминават някъде съветът "Карай внимателно!" никога не е излишен. За съжаление май трябва да си казваме един на друг: "Върни се жив тази вечер!".
kapitan_laino
Рейтинг: 568 НеутралноСамо за месец на бул. "Сливница" са били засечени над 13 000 нарушения на скоростта, като най-бързият "герой" е карал със 148 км/ч. За месец на "Околовръсното шосе" над 60 автомобила са засечени да карат с над 200 км/ч.
Значи, на ден имаме над 400 потенциални убийци само на Сливница, на околовръстното пък по 2 чисти психопата на ден.
Ако сметнем колко от тях са понесли по-сериозно наказание от фишче (покрайслучаите със Семерджиев и оня дето уби французина с 200 на околовръстното разбрахме, че не върши никаква работа), получаваме каква е вероятността да бъдем наказани за джигитстване в София. Предполагам нещо от рода на 1/1000 ако не и по-ниска. Що да не го правим тогава? Какво рискуваме? Ако ви предложат куфарче със 100 хил евро при вероятност 1/1000 да ви удари гръм, няма ли да приемете?
Хи-хи
Рейтинг: 1975 НеутралноДа хакат легнали полицаи, щото правите нищо не вършат. Пък и като спрат някой докато го обработят им заминава смяната
dwr30648311
Рейтинг: 331 ЛюбопитноВ никоя друга държава в ЕС не спират за рутинна проверка. В никоя. Повече камери по улиците на София, може да намерите единствено в Лондон. По униформени на глава от населението сме в челната тройка. Борят на регистрираните МПС-та в страната намалява на половина от 2016 насам. Средната възраст е 45 години, а абитюрените са под 50 000, половината от които ще хулнат по чужбина до Септември. От тук нататък каквито и действия да се предприемат жертвите по пътищата ще намалят значително в следващото десетилетие, просто защото няма да има кой да шофира.
Приказки за драконови мерки, контрол и нулева толерантност слушам от както се помня и живея в най-корумпираната държава на Стария континент.
Позволете ми да ви разкажа една нова приказка.
Липсата на социална мобилност и прилична преспектива в живота води до тия трагедии, но сме прекалено безпомощни, за да си признаем. По-лесно е да хвърляме камъни върху грешните за деня (по никакв начин не оправдавам убийците по пътищата). В Щатите се стрелят, в Русия се пропиват, тук бунта на младите се изразява в спортно-елегантно управление на МПС. Добре де, ама какво правят младежите в Нова Зеландия, Австралия, Норвегия, Словакия, Швейцария? Защо не чуваме периодично за престрелки в училищата, проблеми с наркотиците и опасно шофиране в тия страни? С детектори ли ги претърсват преди да влезнат в даскало, не им дават шофьорски книжки ли, прилагат смъртни присъди за дишащите лепило, пардон балони?
Като почнете да си отговаряте на тия въпроси, ще си изчистим и държавата, а жертвите по пътищата и наркозависимите ще намалеят. До тогава, като стане някой сакатлък искайте “още от същото” и не се чудете защо не получавате различни резултати…
Сгугню
Рейтинг: 321 Неутрално"Ти не знаеш колко хора блъскат по улиците тук."
Колко всъщност?
Да не се окаже статистиката като тази за жените - жертви на насилие?
Velocio
Рейтинг: 238 НеутралноМомчето, блъснало своите връстници (Бог да даде мир на душите им!), бил ли е без книжка, бил ли е дрогиран или пиян, криминален престъпник ли е?
Хайде, без нерви! Защо да са идиоти? Нали трябва да се научим да спазваме правилата, та хем да си оправим държавата, хем и човешки животи да спасим? Съдейки от останалата част от коментара ви, нямате нищо против дребни нарушения, които не са съществени. Има логика, но е извратена. Защото няма, и не може да има, легална дефиниция кои нарушения са дребни и кои - съществени. Това остава, според вас, на преценката на извършващия нарушението. Е, един път ще прецени правилно, втори път - пак, а на третия ще се окаже, че не е било правилно. Това се отнася и за неправилните маневри, и за „леко“ превишената скорост, и за возенето без колани, и за гледането в телефона и т.н. Ако не се научим да спазваме именно дребните правила, ще нарушаваме и съществените.
Имам своя теория за случилото се на бул. „Сливница“, която се подхранва от наблюденията ми върху поведението на шофьорите у нас. Скорост 80-100 км/ч означава 22-28 м/сек. При положение че момчето е имало 200 м да спре, а не го е направило, какво пречи в това време да си е погледнал телефона - това са някакви си 7-9 секунди. Дребно нарушение, нали? “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛
jazzdevil
Рейтинг: 2102 Неутрално"Опитвали ли сте се да попитате някой катаджия защо не е направил нищо, като току-що поредният пилот е минал под носа му със сто и петдесет? Чуйте го, чуйте го: той не може да направи нищо или нищо не е видял, не е чул, затова не носи отговорност"
Е как да не са направили нищо мюлюционерите? Семерджиев 20 пъти го бяха спирали, онзи пиян боклук на околовръстното с поршето го бяха спряли а после той след километър направи катастрофата, в която уби онзи французин и т.н. и т.н.
zenola
Рейтинг: 616 НеутралноВсичко започва от възпитанието. От поставянето на ясни и твърди граници. От поставянето на ясното и твърдо положение, че правилата СА ЗА ДА СЕ СПАЗВАТ. Точка. Без повече обяснения. И с много личен пример - за това как шофираме, за това как пресичаме, как паркираме, въобще как се отнасяме към правилата.
Издигнали сме в култ модата да възпитаваме без забележки, без твърдост, без граници на допустимото. По-точно всичко е допустимо, за да не прекършим хатъра на чедото.
Разбира се, че държавата и институциите трябва да работят и да изискваме от тях. Но първо от себе си трябва да изискваме. Без промяна на общата среда, не може да се получи, защото хората, работещи в институциите произлизат измежду нас.
ferry
Рейтинг: 816 НеутралноНищо чудно да се окаже и така - реалният брой на жертвите на насилие (тези, за които не разбираме) е многократно по-голям от официалната статистика. Та е възможно и с пешеходците да е същото.
danvan
Рейтинг: 1395 НеутралноРеалити от мутроландия. И по зле ще става с това правораздаване.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatСвиквайте!
patxi
Рейтинг: 34 НеутралноДо коментар [#17] от "dwr30648311":
Не си прав! Хората са еднакви навсякъде,разликата е в прилагането на закона и контрола върху това. В Испания,примерно, в уикенда е нормално да има контрол за алкохол и наркотици за шофьори и между другото и за технически преглед и гражданска осигуровка. И не, не са всяка седмица,но все пак ги има...
Роси
Рейтинг: 7323 НеутралноБоко счупи държавата, сега ще трябва да я лепим, малко по-малко.
Judjuk
Рейтинг: 2702 НеутралноЧърчил като видял нашествието на автомобилите възкликнал, че те ще са прокобата на човечеството.
JudjukНикакви мерки няма да спрат произшествията. Почти няма семейство, където да не са загубили близък в катастрофа. Единствено може да помогне повишаването на културата на движението. Фактът че младите правят най-много катастрофи означава, че образованието е гола вода. Язък за големите заплати да даскалите. Никога в съвременна България не е имало толкова много неграмотници.
georgi_ww
Рейтинг: 737 НеутралноНе може на всяко кьоше да сложат полицай. Трябва да се смени чипа, както каза царя, макар и да му се смеехме. Чипът се сменя бавно - спомнете си за Мойсей.
jazzdevil
Рейтинг: 2102 НеутралноОграничението в града е 50 км/ч, с изключение на няколко булеварда, но всички знаем, че е "в реда на нещата" да караш с превишена. (Впрочем аз съм от идиотите, които спазват ограниченията и отнасят безброй псувни, както и упреци, че "ако не се движиш със скоростта на потока, създаваш по-големи опасности за другите шофьори"
И с колко толкоз "скоростта на потока" превишава ограничението 50 според автора? Никой не предпазваш с твоето стриктно придържане към заветтите 50 когато си 4-та кола в колона, където другите карат с 55.
Кортик
Рейтинг: 2877 НеутралноМи те и мадуровките са произведени и поддържани от частна фирма, а Киро раздава кодовете. Червена линия, червен картон
kosa
Рейтинг: 357 ЛюбопитноНе Бойко , а Радев счупи с "юмрук" държавата и ПП го излъгаха , че ще я лепят , но както и сам разбра оказаха се шмекери !!!
zenola
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#28] от "jazzdevil":
В Лондон, където в централните части коли почти не се движат, ограничението е 20 км/ч. в почти целия град.
jazzdevil
Рейтинг: 2102 НеутралноАми можем да се обзаложим, че 95% от тези "нарушения" са за скорости от 50 до 60 - сиреч не подлежат на нищо - КАТ пак демагогстват за да изкрънкат още камери, с които да тероризират обикновените граждани, докато Семерджиевците, пилят гуми необезпокоявани от никой.
Христо Христов
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "Бо По":
В Закона за движение по пътищата има определение за пешеходна пътека - мисленото продължение на линията на тротоара на всяко кръстовище. Всеки е длъжен да знае закона и да го спазва. Изобщо не е задължително да има маркировка или знак. Булевард Сливница е в града. В града има честичко кръстовища. Всички те са пешеходни пътеки, освен ако не е указано друго с маркировка или знак. Всеки е длъжен да се съобразява с това. Почти никой, съдейки по личния ми опит, не го спазва. За това в града се кара с не повече от 50, с малки изключения.
m_todorov
Рейтинг: 612 НеутралноСофия е твърде малка да побере комплексите на цяла България.
Сгугню
Рейтинг: 321 Неутрално[quote#22:"ferry"][/quote]
Далеч съм от мисълта да твърдя, че жертвите на домашно насилие са малко.
Но са далеч по-малко от паникьорските и манипулативни внушения на заинтересовани НПОта и просто обикновени заблудени души.
Например - врещи се истерично за еди колко си убити жени годишно.
Като погледне човек статистиките вижда, че жертвите на престъплението убийство като съотношение мъже към жени са 3 към 1. Тоест три пъти повече мъже отколкото жени са жертва на убийство. При равен брой в населението (даже жените са повече).
Затова и питам за пешеходците.
kapitan_laino
Рейтинг: 568 НеутралноДо коментар [#21] от "zenola":
Никоя държава не разчита на възпитанието за обществен ред. Защото и един на сто е достатъчен да развали нещата за останалите.
Ако си мислиш, че в Германия и Швеция няма такива, които си мислят, че са над нещата и че техният живот и комфорт е по-важен, лъжеш се. Но там вероятността да понесеш последствия е много по-голяма. Така постепенно ти умира и мерака, свикваш с реда, даже почваш да се дразниш на нарушителите.
И преди някой да каже "прекалено много са лошите тука", отново давам пример с Цариградско шосе и камерите на бус лентата - работят безотказно буквално от момента в който ги монтираха. Значи не е до възпитание или до национални характеристики, а до желание от страна на органите на реда.
Христо Христов
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "jazzdevil":
По булевардите масово се кара с повече от 50. Освен това законът е, за да се спазва, а не да се философства по него в стил "я съм си преценил, я си знам и я си можем". От това философстване и тарикатлък стават толкова жертви по пътя в градовете.
anonymous
Рейтинг: 1514 НеутралноДо коментар [#1] от "penetrating":
Точно така - София. На Бяла има повече катастрофи с повече загинали, но няма статии за това, защото не касае софиянци.
venciч
Рейтинг: 1547 НеутралноВ София трябва да шофират само софиянци, другите си оставят колите на паркинг извън града и влизат в него с обществен транспорт. Нещо като Лондон Сити
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆Тангра
Рейтинг: 1695 Неутрално[quote#19:"Velocio"][/quote]
На теория, може би.
Но аз съм живял 12 г в държава със стриктни мерки. Където вместо обратен завой обикаляш 2 квартала.
Където като те спре полиция, стоиш с ръце на волана.
А ако те накарат да излезеш, пазиш дистанция 5м до полицаите.
Ами НЕ Е ОК.
Иначе философии безброй.
Свободата е безценно нещо. Вие искате форма на робство.
Повтарям се. Всеки е отговорен ЛИЧНО. Ако конкретен човек не е научен, възпитан, обучен, съобразителен, вината е НЕГОВА. Не на всичките останали 99.999% от шофьорите.
През последните години върви една тенденция, всичко да се обезопасява и обезпечава от законите и проверките. Не остава нищо за личната преценка, съзнание, съзнателност, морал.
Няма как да работи такава държава. Това е обречено на провал.
Няма как без да възпитаваш, само с контрол да държиш културата и поведението на хората. Това е безумие. (нео-либерално)
Утре ще забранят и какво да говорим, какво да мислим, какво да гледаме, четем.
Къде е лимитът?
Ще слагаме по един уокмен "вдишай, издишай"!?
Това е идиокрация!
Питър Паркър
Рейтинг: 570 НеутралноИнтересното е, как убиецът по първоначални данни се е движил със 130, после станаха около 100, сега изведнъж 80 км/ч. Докато приключи разследването ще се окаже, че е карал с 20..
jazzdevil
Рейтинг: 2102 НеутралноДо коментар [#37] от "Христо Христов":
Ми не - катастрофите с жертви в града не стават от това, че на спускане от жп надлеза по нанадолнището за 5сек си бил вдигнал 56км/ч а от това, че едни 1000 дебили си знаят, че нощно време с едни 50лв в джоба могат да си натискат колкото си щат, понеже ще могат да си покрият отговора на катаджийския въпрос "К'во праим ся?"
Тангра
Рейтинг: 1695 Неутралнооди в Лондон!
petrow1973
Рейтинг: 1531 ГневноГлобите на водачи до 30години да се плащат в четворен размер, тогава поне само много богатите копеленца ще карат без правила.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Сгугню
Рейтинг: 321 НеутралноА би могло да се помисли дали и да не се увеличи разрешената скорост по някои булеварди.
Преди време Столична община беше наела консултантска фирма нейде от странство, която да изследва трафика в София и да даде препоръки.
Докладът ми попадна случайно и имаше доста интересни неща.
Хората например обясняваха, че ако в даден участък 85% от автомобилите се движат с дадена средна скорост, значи това е оптималната за участъка скорост и тя трябва да се разреши, ако надвишава разрешената.
Конкретно си спомням за Ботевградско шосе и за Владимир Вазов.
Разбира се, Столична община не само не изпълни препоръките, ами и плесна легнал полицай насред втория булевард, ама това е друг въпрос
Kreader
Рейтинг: 297 НеутралноС две ръце подкрепям статията, повече такива статии за безрасъдното опасно шофиране трябва да има всеки ден и да има натиск към спящите институции ... ОБАЧЕ "суициден автомобилизъм" ми идва "овър дъ топ"... ВДФ!?!?
"Аре" малко от малко се стренете, че аман от простотия - пазете го този език и на вашите деди . Българските журналисти водят "екстерминална" редакционна политика спрямо българския език или просто сте неграмотни ... ?!?!
Баси хората сте, спрете се малко и вие сте за линч.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1073 НеутралноАвторът дали е гледал "Бързи и яростни"?
Истината рано или късно излиза наяве.Тогава да не се изненадва.
Къде е тук държавата, да регулира както показването на такива филми, така и възпирането на идиотите по пътя ?
Къде е КАТ моля ?
Има ли въобще КАТ ?
Или ги има, само когато гледат да дръпнат някой лев от нарушителя.
Тангра
Рейтинг: 1695 Неутрално[quote#45:"Сгугню"][/quote]
Точно за това говоря!
По-високата (но безопасна) скорост разрежда трафика.
Това масоово се изследва на запад.
Също така, заради нуждата от дистанция, не е пропорционално съотношението между скоростта и количеството трафик.
А е парабола. Т.е. при по-бавна скорост и пренасищане на трафика проблемите и тапите стават в пъти повече. Защото се затруднява нормалното придвижване.
Затова и масово на запад се насърчава максимално бързо да се достига максималната РАЗРЕШЕНА скорост и да се държи нея. Именно за да се подобрява пропускливостта. Инструкторите учат на това.
pontius_glarus
Рейтинг: 3636 НеутралноКолата се е движила със 101 км/ч, или 28 м/сек. В тъмното това е много голяма скорост.
m_style
Рейтинг: 562 НеутралноВ цялата работа отсъства според мен най-важното - причините да се стига до тези трагедии. Те не са просто манталитет, слаби санкции и или неподготвени джигити. Цялата регулация на движението / на всички участници, не само на МПС/ трябва да следва логиката на елиминиране на конфликти. Например нощно време в София светофарите трябва да работят и да се регулират на червена вълна ако трябва, именно заради рецидивите на джигити, които нощно време карат средно с над 100км/ч. В Германия например през нощта скоростта е допълнително ограничена на 30км/ч в населени места и е забранено преминаването на мотоциклети - заради шума! Къде е общината и КАТ, да отговорят защо на булевард с пет ленти + локални платна + начертани велоалеи има пешеходна пътека? Трябва да има надлез или подлез, с асансьор за трудноподвижни хора. Какво измисли общината при ремонта на бул. К. Величков - това е параноя в регулацията на движението! Ами подлеза на ул. Опълченска и бул. Мария Луиза - 15г. е затворен. Кръстовището е връзка между 5 болници и една поликлиника! Нека някой дойде да снима как се преминава там! Безопасността не се гарантира само със забрани и препятствия. Кому са нужни 8 пешеходни пътеки в кръговото на Руски паметник, къде е маркировката на Сточна гара, на възела Подуене и т.н.?
pontius_glarus
Рейтинг: 3636 Неутрално++++++++++++
На няколко места по републиканския път София-Варна, в отсечката Ябланица-Търговище ограниченията до 60 км/ч са заменени с 50 (не в населените пунктове, а местата с отклонения за тях). И разбира се патрулката и барбекюто са в близост. Демерджиев не може да не го знае, но с куките на глава трудно се излиза!
jazzdevil
Рейтинг: 2102 НеутралноДо коментар [#45] от "Сгугню":
Помните ли я оная камера на пробива под старата телевизионна кула - скоростна артерия с 6 ленти и мантинела, без светофари в продължение на 2км - масово всички караха като на Цариградско с 80 и наближавайки камерата почваше едно биене на спирачки - 3 пъти съм виждал катастрофи там зарад тая камера.
pontius_glarus
Рейтинг: 3636 НеутралноМежду другото в София милиарди се пропиляха за подобряване на инфраструктурата, но пътните надлези и подлези са изключения. А разстоянията там са прекалено големи, за да се затормозват допълнително със светофари.
pamela
Рейтинг: 2430 НеутралноДо коментар [#41] от "Питър Паркър":
За 200 м все е щял да спре ако си е гледал пътя. Обаче хем е карал със 100 км/ч (по първоначални данни), хем вероятно я е зяпал, я си е гледал телефона.
Познавам един човек, който карайки семейството си, отклонил вниманието си само да сложи нов диск, при което излязал от лентата си, ударил се в камион и едното му дете загинало. Само 5-6 сек невнимание може да доведе до трагедия.
pontius_glarus
Рейтинг: 3636 НеутралноМоже би е време ЗДвП да бъде унифициран за целия ЕС.
olimpipanov
Рейтинг: 826 НеутралноВинаги преди да пресека чакам да спрат, не разчитам че яовекът сад волана ще спре, независимо дали е Ю. Франция или Швеция, хеле пък България.
За дьигитите, тези дето се режат с 20+ в града, отнемане на возилото, същото за къркандетата + глоба (фиксирана сума ) + "бонус" в зависимост от стойността на автомобила.
И неизбежност на наказанието.
За корумпетата бандити в униформа - вън от системата, отнемане на годините 3 категория труд и връщане на заплатите 5г назад.
Сгугню
Рейтинг: 321 НеутралноЕ, то и решение на Върховния административен съд имаше в тая посока - че дори и на пешеходна пътека си длъжен да се огледаш, преди да пресичаш и да се увериш, че шофьорите на идващите коли са те забелязали и те виждат, че ще пресичаш.
Velocio
Рейтинг: 238 НеутралноЯвно имаме различие в ценностните системи. Нямам проблем с това до момента, в който ваше грешно решение ще увреди моето или на мой близък здраве или, не дай Боже!, отнемете живот. Какво ще ме грее след това, че вие ще сте лично отговорен?
Нямам нищо против да направя едно кръгче за две минути, но да не наруша правило. Тук искам да поясня - не съм идеален, и на мен ми се случва да правя дребни нарушения, но никога няма да негодувам или да се оплаквам, че ме били проверявали и глобявали за това. Напротив, това ме кара да бъда по-внимателен и по-отговорен. Все пак личната ни свобода не може да бъде за сметка на здравето и живота на останалите. “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1073 НеутралноДо коментар [#55] от "pontius_glarus":
Истината рано или късно излиза наяве.Първо трябва да се върне ЗЗД /закон за защита на държавата/.
penetrating
Рейтинг: 8538 НеутралноДо коментар [#38] от "Anоnуmous":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЗа броя на катастрофите дали е по-голям не знам, но за останалото - съгласен изцяло
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 1952 НеутралноТука е така
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от БожковOggie Petkov
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#2] от "Армеец":
И в какво ще се състои "реформата" Ви? Всичко е въпрос на възпитание и образование. Няма нужда от никакви реформи. Личен пример на родителите. Манталитет. И контрол, железен контрол и бързи санкции и наказания.
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 1952 НеутралноОт ръководството на Столичния общински съвет за пореден път предлагат общинските камери, 600 на брой, да бъдат използвани от КАТ (вече бил подготвен законопроект за това), удобно забравяйки, че сегашните общински камери не могат да засичат скорост.
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01 - 21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев .......................... ................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ........................................................................... 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................... 10-21 К.Петков: Ние от "Продължаваме промяната“ много харесваме Бойко Рашков ................................... 01- 22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от БожковМогат братчет. При подходяща настройка на софтуера.
На средна скорост, по информация от поне две камери
А тогава ако знаш колко тарикате ще изгорат....
anonymous
Рейтинг: 1514 ВеселоДо коментар [#40] от "Тангра":
Всеки път се намира по някой лигльо да реве кат малко дете като стане дума за спазване на правила. Щели да му забранят какво да мисли... смешко.
the_librarian
Рейтинг: 1496 НеутралноНищо. Попълниха статистиката, да ни покажат какви нарушители сме ВСИЧКИ. А тези на които отново НИЕ плащаме да контролират ситуацията, се крият из храстите за да изкарат "надницата".
xgw06535068
Рейтинг: 1141 НеутралноНикъде в Европа не глобяват за каране без светлини в слънчев ден.
ruse_island
Рейтинг: 887 НеутралноА протестиращите съгласни ли са, да се забрани в България движението на автомобили, мотори и тротинетки/остават само автобуси, влакове, самолети/, ако това ще гарантира нулева или почти нулева смъртност и травматизъм на пътя?
Според мен, всякакъв отговор извън АБСОЛЮТНО ДА, е в някаква степен двуличен и безпринципен.
adiyoncheva
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "Petleshev":
Ааа, да, ГЕРБ и никой друг! При предишните и сегашни управления нямаше безнаказаност! Да върнем БСП, тройната коалиция, царя и останалите знайни и незнайни управници, на част от които предстои да се пенсионират като народни представители (без да са от ГЕРБ непременно)
Кортик
Рейтинг: 2877 НеутралноНай-смешно е когато нашенец протестира за акт след катастрофа, където пише причина "несъобразена скорост". Несъобразена е такава скорост при която става кататрофа. Обаче при високите скорости автомобила има много кинетична енергия и причинява много вреди. Трябва познаване на физическите закони. Червена линия, червен картон
Армеец
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#62] от "Oggie Petkov":
1. Реформа в автомобилното застраховане
2. Реформа в ЗДП
3. Електронно управление
4. Намаляване на бюрокрацията
5. Намаляване на презастрояването
Всичко това би трябвало да промени манталитета.
Georgi Lichev
Рейтинг: 5 НеутралноНе мога да разбера,защо повечето хора си мислят,че с няколко протеста и промяна на закони Системата ще се промени едва ли не за няколко седмици и месеци!?Десетилетия трябва и то при целенасочен труд от всички нас .1. възпитание на децата в училище,среда,семейство.2.поведение на родителите.3.автомобилни школи с достатъчно добро ниво на обучение .4.изпит за придобиване на правоспособност с високо ниво на ценз.5. наказание при провинение.6.ефективност на наказанието .7. инфраструктура и автомобилен парк.8.обществено самосъзнание...Това не може да се промени за кратко време...трябва много работа от всички нас...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 2086 НеутралноКикито Канадския излъга за гражданството си и въпреки всичко беше премиер.Сега иска властта пак.Е какво да мисли един млад човек щом той може да нарушава законите и нищо защо да не мога и аз.Ито ти ги 100 километра на пешеходна пътека.