Печелят семкаджиите на слънчоглед на футболните дербита. А за другите цената на олиото мина псхихологическата бариера от 4 лева литъра стана по-скъп от литър бензин.
"Ето какво казва статистиката за собствеността на земеделска земя: 2 юридически лица държат по над 300,000 дка, и двете са де факто руZки! Още 11, от тях 2 физически и 9 юридически, вкл. ЕТ, държат по над 100,000 дка. Общо 144 са едрите земевладелци и получатели на евро-фондове. Малко именца, да се знаят – братя Илко и Иван Павлови (свой остров на Малдивите, опитаха да откраднат дори двореца в Балчик, 3 частни самолета); Светлозар Дичевски; братя Алексиеви; Недко Митев; Стайко Стайков (тоя си направи дори асоциация на чифликчиите) Въпросните 144 другари са и собственици на 1/3 от бентлитата и ролс-ройсите в Изт. Европа, по британски данни. "
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Да нашите преработватели изнасят много олио.Пазарната логика е когато внесеш по-евтина суровина и себестойността на продукта падне, това да се отрази на цената до крайния клиент. Пазарна икономика, конкуренция и т.н. Е ще видим дали ще паднат цените в магазина на олиото и хляба🤣
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Тежки метали има в пихтията в главата ти. Долен лъжец. Даже и най-големите тъпаци едва ли ще ти повярват. Я дай някакви доказателства за тия тежки метали.
България не печели от внос на каквото и да е, най-малко от хранителни стоки. Защото се плащат с валута и това ги оскъпява двойно. Покупателната стойност на едно евро е един лев, а го копуваме за два.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
15
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Току- що по националната телевизия имаше дебат по темата . Бегло се спомена идеята за създаването на т.н “санитарни коридори” за износ на украинска земеделска продукция , чиято цел беше -всички помним , да се задоволят нуждите на бедните държави в Африка , например. А после някак си се оказва , че огромна част от вноса остава в Европа. Кой лъже и защо?
Oт индустриалната революция насам играта е как империята да си осигури суровина от колониите и краен продукт у дома. На нас веднъж ни се е отдала тази възможност заради чуждо нещастие и успяваме така да направим, че да я подминем.
След 10 години Украйна или Румъния ще си пострят същите заводи, тогава нито ще има кой да купува скъпото семе, нито кой да прави 1,5 милиарда от износ на олио
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
Защото зърнарите са комунисти и ТИМаджии....... Ха така! Но те не само зърнарите са комунисти и тимаджии и пътищарите са такива, и ресторантьорите, и пчеларите, като тръгнат да вдигнат ДДСто на хляба и хлебарите ще станат комунисти и тимаджии. Абе всеки които не е доволен от властта на новото ОФ е долен комунист и тимаджия. Само жълтохаветният планктон е праведен и като едни партизани се борят с кулаците с яхтите, с майбасите, с комунистите, с мафията и тимаджиите. Мило ми тролче оправдаване на всяко действие на МС с обвинения като путитисти, комунисти, кулаци и т.н. е повод за бързо посещение на личния лекар за направление за психиатър. Дано ти помогне да възстановиш психическото си равновесие.
Без квалификации - чисто лингвистично - зърнари се римува с лайнари. Особено тези дето гарантират хляб с трето качество за народа (купете най-евтиния хляб в Гърция само за сравнение). Държавата може и трябва да ги потрича данъчно, че да се осъзнаят. Че да останат само истинските фермери, плява никому не е нужна! Имаше скоро интервю с един Илчовски - милионер на 20 и какво ли не ама пак си има вид като Буци и другите т.нар. борци
Да си дойдем на думата. Спорът е зърнари срещу маслари. До преди 1 месец зърнените държаха лобиране във властта и изнудваха масларите да им покрият загубите. Явно сега положението се е променило. Реално погледнато потребителят няма да спечели нищо. Играта е кой да направи по-добрата печалба. Ако се пусне внос масларите яко ще облагат, а зърнените ще бъдат много прецакани.
Факт е , че качеството на хлебните изделия в България отстъпва значително на това в много други държави , но за това вина имат хлебопроизводителите , а не зърнарите.
Ако , хипотетично им се вмени тази “вина “ , че хубавото жито се изнася и за българския пазар остава некачественото , респектовно някакъв украински скапан внос , то тогава имат още по- голямо право да протестират!
Хората, които имат нещо общо с икономика и икономическите теми, знаят какво означава думата протекция. У нас, не от днес, нашите бизмесмени все за това се борят. Е, не само у нас, но ако погледнем една Холандия ( пардон Нидерландия) с каква земя разполага, какви са условията и как въпреки това какви резултати постига, може да си направим извода кое е по-добро и кое не.
Ако , хипотетично им се вмени тази “вина“, че хубавото жито се изнася и за българския пазар остава некачественото, респектовно някакъв украински скапан внос, то тогава имат още по-голямо право да протестират!
Нещо ми се губи логиката ти. Ако аз съм зърнар, какво ме интересува цялата тази истерия. За каквито пари си изнасям хубавата продукция при забрана за внос от Украйна, за същите пари пак ще си я изнеса и след падане на забраната за внос от Украйна. Продавам на външен пазар, където качеството си се цени такова, каквото е. К'во в цялата тази ситуация ме бърка падналата забрана за внос от Украйна в БГ?
[*75% и 25%*] - справедлива ли е тази пропорция и кой реално плаща и издържа държавата БЪЛГАРИЯ (държавния бюджет през 2023 година)... : [*100%* или 35'559'400'000 лева] са всички приходи от данъците (ДДС, 10% Данък общ доход, Акцизи, 10% Данък върху печалби, 5% Дивиденти, Мита и такси)... : [над *75%*] внася *народа* (физическите лица)... : [под *25%*] внася *бизнеса* (юридическите лица)... : [48% или 17,005,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *20% ДДС* (Данък върху добавената стойност)... : [17% или 6,100,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *10% Данък общ доход* (Данъци върху доходи на физически лица)... : [17% или 5,939,000,000 лева] приходи чрез *Акцизи* (Акцизи)... : [15% или 5,510,000,000 лева] приходи от *бизнеса* чрез *10% Данъци върху печалби* и *5% Дивиденти* (юридически лица)... : [3% или 1,005,400,000 лева] приходи от *Мита, такси и т.н.* (Мита, такси и други данъци)... : това е без да смятаме вноските за *социално-осигурителните фондове* (пенсии-здраве-безработица-болест, и т.н.)... : Източник на данни - ЗАКОН за държавния бюджет на Република България за 2023 г.
Няма проблем да внасяме евтини суровини, но като си купувам хляб правен от укракнско и българско зърно е редно да знам, защото независимо дали е същото, по-добро или по-лошо като качество информаирания избор е може би най-важното нещо. Проблемът у нас е, че най-вероятно хем ще вкарат по-лоша суровина, хем цената ще остане същата или ще се вдигне, хем няма да ни кажат на етикета.
На швейцарските производители на часовници (от Ролекс, през Омега до Зенит) трябва ли им протекция във вид на забрана за внос на китайски електронни боклуци, наричани "часовници"? Накратко казвам, че протекцията я прави клиентът...
"Това развитие отговаря на процеса на трансформация на националната икономика. Инвестициите в преработвателни мощности позволяват на индустрията да предлага на световния пазар краен продукт, който носи повече приходи и по-висока добавена стойност."
Този цитат е без коментар. Това е пътят към просперитета - производства с висока добавена стойност. Нараства производствения капацитет и се откриват нови работни места. Държавата има голяма полза. Събира повечене не само ДДС при вноса, но и от нарасналата търговия в страната. Зърнарите ако си изнесат зърното държавата ще прибере нула ДДС. Зърнарите действат като спекуланти и се опитват чрез държавата да си издействат забрана за внос надявайки се на по-големи печалби. Това не бива да се позволява.
трябва приходите от *народа* чрез *ДДС* да са 25%, а не [48% или 17,005,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *ДДС* (20% Данък върху добавената стойност)... от [*100%* или 35'559'400'000 лева] всички приходи от данъците (ДДС, 10% Данък общ доход, Акцизи, 10% Данък върху печалби, 5% Дивиденти, Мита и такси)...,
трябва приходите от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* да са 25%, а не [15% или 5,510,000,000 лева] приходи от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* (10% *Данъци върху печалби* и *5% Дивиденти* на юридически лица)...
Ако вместо Акад. Денков, сега Простия си караше Жипката, щеше да се случи следното:
Събира на кафе баш главатарите на зърнарите у Министерскио да се нащрака матерял за тиливизурчиту.
После излиза, събира мисирките и с милиционерски наставнически тон ще обяви пред Матр'яла: "Аз съм евроатлантик, ама трябва да пазим българските земеделци" ( т.е. яхтите, хотелите и майбасите).
После пачките в Шкафчето и футболче на ходом.
А гербидж-сенилките като разни чички, каратисти и Галинчо-Алармен ще квичат цяла зима защо олиото им станало 5 лв.
"Румен Радев е последното спасение на България"
Б.Борисов, 2023 г.
Икономиката печели толкова, колкото спечелихме от помощите при закриването на АЕЦ. Получаваме едни пари еднократн, а закриваме нещо, което можем да ползваме още 20 години. Печелим днес от украинския внос, но бавно затриваме местното земеделие...
трябва приходите от *народа* чрез *ДДС* да са 25%, а не [48% или 17,005,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *ДДС* (20% Данък върху добавената стойност)... от [*100%* или 35'559'400'000 лева] всички приходи от данъците (ДДС, 10% Данък общ доход, Акцизи, 10% Данък върху печалби, 5% Дивиденти, Мита и такси)...,
трябва приходите от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* да са 25%, а не [15% или 5,510,000,000 лева] приходи от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* (10% *Данъци върху печалби* и *5% Дивиденти* на юридически лица)...
Няма проблем да внасяме евтини суровини, но като си купувам хляб правен от укракнско и българско зърно е редно да знам, защото независимо дали е същото, по-добро или по-лошо като качество информаирания избор е може би най-важното нещо. Проблемът у нас е, че най-вероятно хем ще вкарат по-лоша суровина, хем цената ще остане същата или ще се вдигне, хем няма да ни кажат на етикета.
Не разбрах къде е проблемът: Слагаш два различни залъка хляб в устата и си познаваш кой е по-качественият. За останалото ще се погрижи пазарът: ако българското зърно наистина е по-качественото, ще е по-скъпо като суровина, ще е по-скъп хлябът като краен продукт. Всичко си е на мястото, щото уважаващият себе си клиент е готов да си плаща за качеството.
Оплакването ти, че нямало да бъде казано на етикета ми се струва преекспонирано: - качеството само по себе си не е следствие от етикета, а обратно. - етикетът ли трябва да решава, или всъщност собствената ти преценка? Намеквам, че умът /чрез инфото от етикета/ създава предубеждения, които често бъркат преценката на сетивата.
Аз например и без етикет винаги ще ти позная един розов домат български ли е, или турски, една праскова българска ли е, или гръцка... И не съм земеделец.
Това са пълни глупости. Като си купуваш хляб за 1 лв/0.5 евро получаваш качество за толкова. Като си купуваш хляб за 4-5 лв, получаваш и по-високо качество.
Житото е борсова стока и цените са почти изравнени в Европа и САЩ. Няма особена сметка да изнасяш от България, защото с транспортните разходи нищо няма да спечелиш. Единствено ако имаш собствени силози и можеш да чакаш цената на борсите след месеци да се качи, може да направиш печалба от износ. Но далеч не всички имат собствени складове и за всички количества, които се произвеждат. За това и продават в България. Защото като дойдат дъждовете, от хлебно става фуражно и цената става друга.
Така че в България си има достатъчно качествено хлебно зърно, а от Украйна ако се внася ще е за фураж. Което означава евентуално по-ниски разходи за месо и млекопроизводители.
"Румен Радев е последното спасение на България"
Б.Борисов, 2023 г.
около 2'000'000'000 лева - печалбата на *зърнарите* около 2'000'000'000 лева - субсидии на *зърнарите* ====== следователно - държавата е събрала/откраднала чрез *данъци* (20% ДДС, Акциз, 10% ДОД) от *народа* и ги е дала/подарила на *зърнарите*
Статистиката е хубаво нещо. За 2022 година по време на война и без ограничения за внос, така както и в предните години вносът на пшеница в България от Украйна е 0.02% Значи целта е друга :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
"Решението на парламента да подкрепи отпадането на забраната за внос на пшеница, царевица, рапица и слънчогледово семе от Украйна предизвиква много коментари и вълнения. "
Решението на парламента е нелегтимно - законадателната власт няма правомощия за намеса в изпълнителната и съдебната власт. Може да определя "правилата" (законите), а не конкретна стока или човек (като закона за Пеевски да стане ДАНСаджия). Ако Конституционният съд отмени на "умния" Кирчо Харварда решението, какво прави българската митница? Връща зърното в УКрайна!?
"България традиционно е износител на слънчоглед. Данните за последните две десетилетия показват, че изнасяме между 300 хил. и 1 млн. тона слънчоглед годишно, като в последните десетина години износът е в рамките на 600-800 хил. тона на година."
България беше традиционно вносител на слънчоглед (и царевица) докато "реституцията в реални граници" не съсипа животновъдството (заради което се налагаше внос на зърно от СССР-Украйна), почти до 2002 г. Със стартирането на евросубсидии (предсъединителни програми) много по-висока печалба от "икономии от мащаба) се реализира при зърнените култури в сравнение с зеленчукопроизводството (за което станахме от износител нетен вносител) и овощарството (от износители станахме огромни "бананови" вносители). Но сега след като сме нетни износители за какво трябва да се внася още слънчоглед?
"През 2022 г. се постига рекорд, като нетният износ на олио достига над 600 хил. тона. Сред основните пазари са страни като Испания, Гърция и Италия."
И не е Турция (която сега е в инфлация)? Колко е капацитетът на тези "основни пазари" за олио? Мощностите на Пеевски като преработят три млн. тона слънчоглед, къде ще реализират 1.5 млн. тона олио? Баш на "зехтиновите" пазари!
"Това развитие отговаря на процеса на трансформация на националната икономика."
Еврокомисията не е съгласна с тази "трансформация на националната икономика.", превръща се в олигархична. Иска повече зелечукопроизводство, овошки и животновъдство.
"Ако целта през ограниченията е да се вдигне цената за продукцията на местните производители на слънчоглед"
Целта е да няма пустеещи земи и да не се налага в последствие да се внася слънчоглед както се случи с доматите, картофите и краставиците. В стойността на олиото оказва еднакво влияние както цената на слънчогледа, така и цената на енергията (преработка, транспорт, складиране, което не става под "слънчевия поглед" на пишман-иконимисти). Проблемът на преработвателите е по-скоро, че нямат пазар, отколкото, че слъночегледа им е скъп. Миналата година като купуваха на 450 лв. за тон слънчогледа и продаваха на по пет-шест лева олиото (щото нали борсата) и паднаха на четири, а сего до три лева, въпреки по-скъпия вече слънчоглед.
"От всичко казано и написано да очакваме по ниска цена на олиото и хляба в магазина."
Да не би слънчогледът от само себе си да става на олио или пшеницата на хляб? Да е спаднала цената на електроенергията (за пресите и помпите) под 120 лв. за мвч? Да е спаднал газът на 25 лв. за мвч за пещите на хлебарите? А суровините и стоките не кацат на езика на консуматора - някой трябва да ги транспортира ... на 60% по-висока цена за горивата.
..... Зърнарите ако си изнесат зърното държавата ще прибере нула ДДС. Зърнарите действат като спекуланти и се опитват чрез държавата да си издействат забрана за внос надявайки се на по-големи печалби. Това не бива да се позволява.
—цитат от коментар 37 на Рашистката федерация е империя на злото
А печалбата? И тя заминава навън, защото бентлита, майбах и яхтите не се произвеждат в България, а някъде доста по-на запад. Както и тракторите, и комбайните им, които зърнарите си купуват с евросубсидиите. А трудът в зърнопроизводството е интензивен, и реално всичките работещи в сектора в момента са по пътищата с тракторите.
Пътувайки из България, се натъквам на масов феномен - неприбран слънчоглед. Изорано, засято поле, слънчогледът израсъл, питите - чудесни, а никой не го прибира. Снегът се сипе върху неприбрано поле, хранещо ята от птици... ??? Не мога да си го обясня и дочувам за едни измами със субсидии, и пак не мога да си го обясня... И това не е от вчера. От години е. Някой да има идея какво е това?
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
dio161156603
Рейтинг: 199 ВеселоОт всичко казано и написано да очакваме по ниска цена на олиото и хляба в магазина.
Вервам им
zelenoportunist
Рейтинг: 253 НеутралноПечелят семкаджиите на слънчоглед на футболните дербита. А за другите цената на олиото мина псхихологическата бариера от 4 лева литъра стана по-скъп от литър бензин.
Рол
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#2] от "zelenoportunist":
Не лъжи. Под 3 лв е.
dio161156603
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#3] от "Рол":
В големите вериги е около 3лв и под 3лв на прИмоция.
В малките магазинчета си гони 4лв
Рол
Рейтинг: 559 Неутрално"Ето какво казва статистиката за собствеността на земеделска земя: 2 юридически лица държат по над 300,000 дка, и двете са де факто руZки! Още 11, от тях 2 физически и 9 юридически, вкл. ЕТ, държат по над 100,000 дка. Общо 144 са едрите земевладелци и получатели на евро-фондове. Малко именца, да се знаят – братя Илко и Иван Павлови (свой остров на Малдивите, опитаха да откраднат дори двореца в Балчик, 3 частни самолета); Светлозар Дичевски; братя Алексиеви; Недко Митев; Стайко Стайков (тоя си направи дори асоциация на чифликчиите) Въпросните 144 другари са и собственици на 1/3 от бентлитата и ролс-ройсите в Изт. Европа, по британски данни. "
Да вярваме на истината
Рейтинг: 3077 НеутралноДо коментар [#1] от "dio161156603":
Ами миналата година една и съща марка олио беше 6,50 лева по това време в момента е 2,70 лева. Но ние консумираме 100 000 тона. Става въпрос за износ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dio161156603
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#6] от "Да вярваме на истината":
Да нашите преработватели изнасят много олио.Пазарната логика е когато внесеш по-евтина суровина и себестойността на продукта падне, това да се отрази на цената до крайния клиент.
Пазарна икономика, конкуренция и т.н.
Е ще видим дали ще паднат цените в магазина на олиото и хляба🤣
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Berkeley
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#7] от "zelenoportunist":
Тежки метали има в пихтията в главата ти. Долен лъжец. Даже и най-големите тъпаци едва ли ще ти повярват. Я дай някакви доказателства за тия тежки метали.
Judjuk
Рейтинг: 2748 НеутралноБългария не печели от внос на каквото и да е, най-малко от хранителни стоки. Защото се плащат с валута и това ги оскъпява двойно.
JudjukПокупателната стойност на едно евро е един лев, а го копуваме за два.
plamen.m
Рейтинг: 125 НеутралноДо коментар [#2] от "zelenoportunist":
Я отиди до най-близкия магазин и се върни пак тук да пишеш.
plamen.m
Рейтинг: 125 НеутралноЧудя се защо преработвателите не изкарат няколко хиляди човека да блокират блокадата на зърнарите, интересно ще е
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
strymski
Рейтинг: 984 НеутралноТоку- що по националната телевизия имаше дебат по темата . Бегло се спомена идеята за създаването на т.н “санитарни коридори” за износ на украинска земеделска продукция , чиято цел беше -всички помним , да се задоволят нуждите на бедните държави в Африка , например. А после някак си се оказва , че огромна част от вноса остава в Европа.
Кой лъже и защо?
anlazar
Рейтинг: 324 НеутралноДо коментар [#13] от "plamen.m":
Защото зърнарите са комунисти и ТИМаджии
sage
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#7] от "zelenoportunist":
Таварищ, даже и в лъжите трябва да има мярка.
Тук не ти е рассия, колкото и да ти се ще.
cinik
Рейтинг: 2645 НеутралноOт индустриалната революция насам играта е как империята да си осигури суровина от колониите и краен продукт у дома. На нас веднъж ни се е отдала тази възможност заради чуждо нещастие и успяваме така да направим, че да я подминем.
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "След 10 години Украйна или Румъния ще си пострят същите заводи, тогава нито ще има кой да купува скъпото семе, нито кой да прави 1,5 милиарда от износ на олио
zelenoportunist
Рейтинг: 253 НеутралноДо коментар [#18] от "sage":
Аз коментирам окраинската зърнена продукция. Ти какво коментираш ?
psz58488391
Рейтинг: 1248 НеутралноДо коментар [#7] от "zelenoportunist":
Ти си от плоско земните, нали!
Христо Атанасов
Рейтинг: 1707 НеутралноДо коментар [#17] от "anlazar":
Защото зърнарите са комунисти и ТИМаджии.......
Ха така! Но те не само зърнарите са комунисти и тимаджии и пътищарите са такива, и ресторантьорите, и пчеларите, като тръгнат да вдигнат ДДСто на хляба и хлебарите ще станат комунисти и тимаджии. Абе всеки които не е доволен от властта на новото ОФ е долен комунист и тимаджия. Само жълтохаветният планктон е праведен и като едни партизани се борят с кулаците с яхтите, с майбасите, с комунистите, с мафията и тимаджиите. Мило ми тролче оправдаване на всяко действие на МС с обвинения като путитисти, комунисти, кулаци и т.н. е повод за бързо посещение на личния лекар за направление за психиатър. Дано ти помогне да възстановиш психическото си равновесие.
zxp53317185
Рейтинг: 3506 НеутралноКато цяло борбата е да не поскъпва повече, не да поевтинее 😉
Бай Ганьо
Рейтинг: 767 НеутралноБез квалификации - чисто лингвистично - зърнари се римува с лайнари. Особено тези дето гарантират хляб с трето качество за народа (купете най-евтиния хляб в Гърция само за сравнение). Държавата може и трябва да ги потрича данъчно, че да се осъзнаят. Че да останат само истинските фермери, плява никому не е нужна! Имаше скоро интервю с един Илчовски - милионер на 20 и какво ли не ама пак си има вид като Буци и другите т.нар. борци
agi49370681
Рейтинг: 269 НеутралноДа си дойдем на думата. Спорът е зърнари срещу маслари. До преди 1 месец зърнените държаха лобиране във властта и изнудваха масларите да им покрият загубите. Явно сега положението се е променило. Реално погледнато потребителят няма да спечели нищо. Играта е кой да направи по-добрата печалба. Ако се пусне внос масларите яко ще облагат, а зърнените ще бъдат много прецакани.
realguru
Рейтинг: 2435 НеутралноИкономиката печели и ако не се дават субсидии, ама на дават се :)
strymski
Рейтинг: 984 НеутралноФакт е , че качеството на хлебните изделия в България отстъпва значително на това в много други държави , но за това вина имат хлебопроизводителите , а не зърнарите.
Ако , хипотетично им се вмени тази “вина “ , че хубавото жито се изнася и за българския пазар остава некачественото , респектовно някакъв украински скапан внос , то тогава имат още по- голямо право да протестират!
Ivan Peev
Рейтинг: 859 НеутралноИ този се осра.
Два дебила это сила!Доказа, че разбира от икономика колкото магаре от военна музика.
tsvetko_51
Рейтинг: 1533 НеутралноХората, които имат нещо общо с икономика и икономическите теми, знаят какво означава думата протекция.
У нас, не от днес, нашите бизмесмени все за това се борят. Е, не само у нас, но ако погледнем една Холандия ( пардон Нидерландия) с каква земя разполага, какви са условията и как въпреки това какви резултати постига, може да си направим извода кое е по-добро и кое не.
inn
Рейтинг: 1767 НеутралноДо коментар [#27] от "strymski":
Нещо ми се губи логиката ти. Ако аз съм зърнар, какво ме интересува цялата тази истерия. За каквито пари си изнасям хубавата продукция при забрана за внос от Украйна, за същите пари пак ще си я изнеса и след падане на забраната за внос от Украйна. Продавам на външен пазар, където качеството си се цени такова, каквото е. К'во в цялата тази ситуация ме бърка падналата забрана за внос от Украйна в БГ?
tacheaux
Рейтинг: 4877 НеутралноКолкото и цинично да звучи, икономиката на България печели от войната в Украйна.
HUMANOID
Рейтинг: 2030 Неутрално[*75% и 25%*] - справедлива ли е тази пропорция и кой реално плаща и издържа държавата БЪЛГАРИЯ (държавния бюджет през 2023 година)...
*елитарен капитализъм* или *социален капитализъм*:
[*100%* или 35'559'400'000 лева] са всички приходи от данъците (ДДС, 10% Данък общ доход, Акцизи, 10% Данък върху печалби, 5% Дивиденти, Мита и такси)...
:
[над *75%*] внася *народа* (физическите лица)...
:
[под *25%*] внася *бизнеса* (юридическите лица)...
:
[48% или 17,005,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *20% ДДС* (Данък върху добавената стойност)...
:
[17% или 6,100,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *10% Данък общ доход* (Данъци върху доходи на физически лица)...
:
[17% или 5,939,000,000 лева] приходи чрез *Акцизи* (Акцизи)...
:
[15% или 5,510,000,000 лева] приходи от *бизнеса* чрез *10% Данъци върху печалби* и *5% Дивиденти* (юридически лица)...
:
[3% или 1,005,400,000 лева] приходи от *Мита, такси и т.н.* (Мита, такси и други данъци)...
:
това е без да смятаме вноските за *социално-осигурителните фондове* (пенсии-здраве-безработица-болест, и т.н.)...
:
Източник на данни - ЗАКОН за държавния бюджет на Република България за 2023 г.
https://www.mlsp.government.bg/uploads/35/sv/zakon-za-dyrjavniq-budjet-na-republika-bylgariq-za-2023-g.pdf
strymski
Рейтинг: 984 НеутралноТова по повод качеството на хляба у нас.
Защото , както казах , зърнарите не произвеждат крайният продукт , а суровината за него.
И , затова “хипотетично” , са срещу вноса на некачественото зърно от Украйна.
Batezuzi
Рейтинг: 1511 НеутралноНяма проблем да внасяме евтини суровини, но като си купувам хляб правен от укракнско и българско зърно е редно да знам, защото независимо дали е същото, по-добро или по-лошо като качество информаирания избор е може би най-важното нещо. Проблемът у нас е, че най-вероятно хем ще вкарат по-лоша суровина, хем цената ще остане същата или ще се вдигне, хем няма да ни кажат на етикета.
inn
Рейтинг: 1767 НеутралноДо коментар [#29] от "tsvetko_51":
На швейцарските производители на часовници (от Ролекс, през Омега до Зенит) трябва ли им протекция във вид на забрана за внос на китайски електронни боклуци, наричани "часовници"?
Накратко казвам, че протекцията я прави клиентът...
inn
Рейтинг: 1767 НеутралноДо коментар [#33] от "strymski":
Все така няма никаква връзка между двете части на изложеното от теб.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 966 Неутрално"Това развитие отговаря на процеса на трансформация на националната икономика. Инвестициите в преработвателни мощности позволяват на индустрията да предлага на световния пазар краен продукт, който носи повече приходи и по-висока добавена стойност."
Този цитат е без коментар. Това е пътят към просперитета - производства с висока добавена стойност. Нараства производствения капацитет и се откриват нови работни места. Държавата има голяма полза. Събира повечене не само ДДС при вноса, но и от нарасналата търговия в страната. Зърнарите ако си изнесат зърното държавата ще прибере нула ДДС. Зърнарите действат като спекуланти и се опитват чрез държавата да си издействат забрана за внос надявайки се на по-големи печалби. Това не бива да се позволява.
HUMANOID
Рейтинг: 2030 НеутралноДо коментар [#32] от "HUMANOID":
*елитарен капитализъм* или *социален капитализъм*трябва приходите от *народа* чрез *ДДС* да са 25%,
а не [48% или 17,005,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *ДДС* (20% Данък върху добавената стойност)...
от [*100%* или 35'559'400'000 лева] всички приходи от данъците (ДДС, 10% Данък общ доход, Акцизи, 10% Данък върху печалби, 5% Дивиденти, Мита и такси)...,
трябва приходите от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* да са 25%,
а не [15% или 5,510,000,000 лева] приходи от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* (10% *Данъци върху печалби* и *5% Дивиденти* на юридически лица)...
Герберастията е диагноза
Рейтинг: 1239 ВеселоАко вместо Акад. Денков, сега Простия си караше Жипката, щеше да се случи следното:
"Румен Радев е последното спасение на България" Б.Борисов, 2023 г.Събира на кафе баш главатарите на зърнарите у Министерскио да се нащрака матерял за тиливизурчиту.
После излиза, събира мисирките и с милиционерски наставнически тон ще обяви пред Матр'яла:
"Аз съм евроатлантик, ама трябва да пазим българските земеделци" ( т.е. яхтите, хотелите и майбасите).
После пачките в Шкафчето и футболче на ходом.
А гербидж-сенилките като разни чички, каратисти и Галинчо-Алармен ще квичат цяла зима защо олиото им станало 5 лв.
Лео
Рейтинг: 1065 НеутралноИкономиката печели толкова, колкото спечелихме от помощите при закриването на АЕЦ. Получаваме едни пари еднократн, а закриваме нещо, което можем да ползваме още 20 години. Печелим днес от украинския внос, но бавно затриваме местното земеделие...
HUMANOID
Рейтинг: 2030 НеутралноДо коментар [#40] от "Лео":
*елитарен капитализъм* или *социален капитализъм*трябва приходите от *народа* чрез *ДДС* да са 25%,
а не [48% или 17,005,000,000 лева] приходи от *народа* чрез *ДДС* (20% Данък върху добавената стойност)...
от [*100%* или 35'559'400'000 лева] всички приходи от данъците (ДДС, 10% Данък общ доход, Акцизи, 10% Данък върху печалби, 5% Дивиденти, Мита и такси)...,
трябва приходите от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* да са 25%,
а не [15% или 5,510,000,000 лева] приходи от *бизнеса* чрез *Данъци върху печалби* (10% *Данъци върху печалби* и *5% Дивиденти* на юридически лица)...
inn
Рейтинг: 1767 НеутралноДо коментар [#34] от "Batezuzi":
Не разбрах къде е проблемът: Слагаш два различни залъка хляб в устата и си познаваш кой е по-качественият. За останалото ще се погрижи пазарът: ако българското зърно наистина е по-качественото, ще е по-скъпо като суровина, ще е по-скъп хлябът като краен продукт. Всичко си е на мястото, щото уважаващият себе си клиент е готов да си плаща за качеството.
Оплакването ти, че нямало да бъде казано на етикета ми се струва преекспонирано:
- качеството само по себе си не е следствие от етикета, а обратно.
- етикетът ли трябва да решава, или всъщност собствената ти преценка? Намеквам, че умът /чрез инфото от етикета/ създава предубеждения, които често бъркат преценката на сетивата.
Аз например и без етикет винаги ще ти позная един розов домат български ли е, или турски, една праскова българска ли е, или гръцка... И не съм земеделец.
Герберастията е диагноза
Рейтинг: 1239 НеутралноДо коментар [#27] от "strymski":
"Румен Радев е последното спасение на България" Б.Борисов, 2023 г.Това са пълни глупости. Като си купуваш хляб за 1 лв/0.5 евро получаваш качество за толкова. Като си купуваш хляб за 4-5 лв, получаваш и по-високо качество.
Житото е борсова стока и цените са почти изравнени в Европа и САЩ. Няма особена сметка да изнасяш от България, защото с транспортните разходи нищо няма да спечелиш. Единствено ако имаш собствени силози и можеш да чакаш цената на борсите след месеци да се качи, може да направиш печалба от износ. Но далеч не всички имат собствени складове и за всички количества, които се произвеждат. За това и продават в България. Защото като дойдат дъждовете, от хлебно става фуражно и цената става друга.
Така че в България си има достатъчно качествено хлебно зърно, а от Украйна ако се внася ще е за фураж. Което означава евентуално по-ниски разходи за месо и млекопроизводители.
HUMANOID
Рейтинг: 2030 Неутралнооколо 2'000'000'000 лева - печалбата на *зърнарите*
*елитарен капитализъм* или *социален капитализъм*около 2'000'000'000 лева - субсидии на *зърнарите*
======
следователно - държавата е събрала/откраднала чрез *данъци* (20% ДДС, Акциз, 10% ДОД) от *народа* и ги е дала/подарила на *зърнарите*
Роси
Рейтинг: 7489 НеутралноДо коментар [#13] от "plamen.m":
От вчера си мисля същото. Освен това, защо гражданите не излезем да защитаваме нашите интереси.
penetrating
Рейтинг: 8719 Неутрално"...Икономиката печели от вноса на слънчоглед от Украйна..."
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДа, но Русия губи и руските защитници яхват тракторите.
penetrating
Рейтинг: 8719 НеутралноДо коментар [#5] от "Рол":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertБи следвало да се блокира собствеността и плащанията към руските фирми. В България няма нито един такъв случай за разлика от ЕС.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
olimpipanov
Рейтинг: 844 НеутралноТези с комбайни и трактори ли ще протестират или с бентлиата и частните самолети.
HUMANOID
Рейтинг: 2030 Неутралнолюбопитно ми е колко пари ще похарчат протестиращите за този протест и кой плаща тази сметка
*елитарен капитализъм* или *социален капитализъм*penetrating
Рейтинг: 8719 ВеселоСтатистиката е хубаво нещо. За 2022 година по време на война и без ограничения за внос, така както и в предните години вносът на пшеница в България от Украйна е 0.02%
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЗначи целта е друга :)
pernikforbg
Рейтинг: 623 НеутралноУ нас малките и средни търговци са спекуланти, които не плащат данъци и осигоровки, затова аз винаги купувам от големите вериги с касови бонове .....
gpj101139736
Рейтинг: 1527 НеутралноИкономикаТА не интересува никой! На всеки от тези лакоми селяндури е мил само собствения му джоб и абсолютно нищо друго!
Stan
Рейтинг: 330 ВеселоВсички на заплата в НПО-тата на разградската селищна система, дрънкат едни и същи глупости.
wanderer
Рейтинг: 3282 Весело"Решението на парламента да подкрепи отпадането на забраната за внос на пшеница, царевица, рапица и слънчогледово семе от Украйна предизвиква много коментари и вълнения. "
Решението на парламента е нелегтимно - законадателната власт няма правомощия за намеса в изпълнителната и съдебната власт. Може да определя "правилата" (законите), а не конкретна стока или човек (като закона за Пеевски да стане ДАНСаджия). Ако Конституционният съд отмени на "умния" Кирчо Харварда решението, какво прави българската митница? Връща зърното в УКрайна!?
"България традиционно е износител на слънчоглед. Данните за последните две десетилетия показват, че изнасяме между 300 хил. и 1 млн. тона слънчоглед годишно, като в последните десетина години износът е в рамките на 600-800 хил. тона на година."
България беше традиционно вносител на слънчоглед (и царевица) докато "реституцията в реални граници" не съсипа животновъдството (заради което се налагаше внос на зърно от СССР-Украйна), почти до 2002 г. Със стартирането на евросубсидии (предсъединителни програми) много по-висока печалба от "икономии от мащаба) се реализира при зърнените култури в сравнение с зеленчукопроизводството (за което станахме от износител нетен вносител) и овощарството (от износители станахме огромни "бананови" вносители). Но сега след като сме нетни износители за какво трябва да се внася още слънчоглед?
"През 2022 г. се постига рекорд, като нетният износ на олио достига над 600 хил. тона. Сред основните пазари са страни като Испания, Гърция и Италия."
И не е Турция (която сега е в инфлация)? Колко е капацитетът на тези "основни пазари" за олио? Мощностите на Пеевски като преработят три млн. тона слънчоглед, къде ще реализират 1.5 млн. тона олио? Баш на "зехтиновите" пазари!
"Това развитие отговаря на процеса на трансформация на националната икономика."
Еврокомисията не е съгласна с тази "трансформация на националната икономика.", превръща се в олигархична. Иска повече зелечукопроизводство, овошки и животновъдство.
"Ако целта през ограниченията е да се вдигне цената за продукцията на местните производители на слънчоглед"
Целта е да няма пустеещи земи и да не се налага в последствие да се внася слънчоглед както се случи с доматите, картофите и краставиците. В стойността на олиото оказва еднакво влияние както цената на слънчогледа, така и цената на енергията (преработка, транспорт, складиране, което не става под "слънчевия поглед" на пишман-иконимисти). Проблемът на преработвателите е по-скоро, че нямат пазар, отколкото, че слъночегледа им е скъп. Миналата година като купуваха на 450 лв. за тон слънчогледа и продаваха на по пет-шест лева олиото (щото нали борсата) и паднаха на четири, а сего до три лева, въпреки по-скъпия вече слънчоглед.
wanderer
Рейтинг: 3282 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "dio161156603":
"От всичко казано и написано да очакваме по ниска цена на олиото и хляба в магазина."
Да не би слънчогледът от само себе си да става на олио или пшеницата на хляб? Да е спаднала цената на електроенергията (за пресите и помпите) под 120 лв. за мвч? Да е спаднал газът на 25 лв. за мвч за пещите на хлебарите? А суровините и стоките не кацат на езика на консуматора - някой трябва да ги транспортира ... на 60% по-висока цена за горивата.
pontius_glarus
Рейтинг: 3703 НеутралноЦените на олиото паднаха под 3 лв. Хлябът ме съмнява.
pontius_glarus
Рейтинг: 3703 НеутралноА печалбата? И тя заминава навън, защото бентлита, майбах и яхтите не се произвеждат в България, а някъде доста по-на запад. Както и тракторите, и комбайните им, които зърнарите си купуват с евросубсидиите. А трудът в зърнопроизводството е интензивен, и реално всичките работещи в сектора в момента са по пътищата с тракторите.
vrx591084906
Рейтинг: 91 НеутралноХайде сега, Петьо, поредната партенка. Кои заблуждаваш?
Торбеш
Рейтинг: 1775 НеутралноПътувайки из България, се натъквам на масов феномен - неприбран слънчоглед.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Изорано, засято поле, слънчогледът израсъл, питите - чудесни, а никой не го прибира. Снегът се сипе върху неприбрано поле, хранещо ята от птици...
???
Не мога да си го обясня и дочувам за едни измами със субсидии, и пак не мога да си го обясня...
И това не е от вчера. От години е.
Някой да има идея какво е това?