Едно наум: Иван Гешев се обяви за инструмент на Господ, който въздава правосъдие

Главният прокурор: "Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни."

© Велко Ангелов

Главният прокурор: "Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни."



"Едно наум" е рубрика на "Дневник", в която публикуваме прессъобщения, откъси от материали, изказвания и други текстове, които трябва да се четат с едно наум.


Днес публикуваме откъси от дългото интервю, което главният прокурор Иван Гешев даде за сайта "Епицентър" в началото на Страстната седмица. То впечатлява с демонстрираната силна религиозност от обвинител №1, той дори се обявява за инструмент в ръцете на Господ, който единствен въздавал правосъдие. И заявява, че е правилно, че църквите в България не са затворени за разлика от силно религиозни държави.


Досега Гешев два пъти е показвал допирни точки с църквата. На 27 февруари той присъства на честване на 150-годишнината на Българската екзархия в Националната библиотека. Седмица по-късно пресцентърът му поздрави българите за Трети март с песен за поп Партений Гешев от Годлево - учител, духовник и македонски революционер, както и роднина на главния прокурор.




През юли миналата година, когато Гешев беше номиниран за поста главен прокурор, "24 часа" му публикува потрет, в който се казва: "Той вярва в Бог, макар че не е силно религиозен. Най-голямата му вяра обаче е в правото. "Вярвам в това, че правото е изкуство на справедливото и доброто. Няма как да обясниш едно юридическо решение, ако в него прозира несправедливост. То не може да бъде защитено с термини от закона", казва прокурорът."


Ето ключовите цитати на Гешев пред "Епицентър":


"Моят анализ сочи, че има две групи от хора, които се противопоставят на мерките за защита на здравето на българските граждани. Едната са традиционните мрънкала - те си мрънкат за всичко и са част от нашето ежедневие. На тях не им обръщам внимание. Но има и една по-сериозна група, за която в други времена е по-правилно да се използва термина "мародери". Това са хора, които оказват доста сериозна политическа, медийна и всякаква друга съпротива към въвеждане на каквито и да било мерки."


"Това, че не затворихме храмовете, е знак от Господ, че нещата у нас ще се случат добре.


Защото, за разлика от много църкви, които твърдят, че са ортодоксални православни християни, ние сме единствените, които не затворихме храмовете. А да затвориш храм, е все едно да затвориш болница."


"Аз видях в петък много малко български граждани в храм, които бяха взели всички мерки за предпазване - имаха ръкавици и маски. (...) Но това, че не са затворени църквите, не мисля, че е нещо лошо и че поставя опасност за здравето на българските граждани. (...) Иначе е нормално, кръгът, който наричам анархо-либерален, да не харесва и да атакува Църквата, те не харесват нищо българско и национално."


"Когато свърши тази криза, тогава основен приоритет за нас ще остане икономиката."


"Някъде четох, че представител на сектор "Рибарство" е казал, че можем да издържим една година само ако се храним с риба и без да реализираме никакъв внос. Така че това, което вие казвате, са по-скоро политически твърдения на тази, втората част българи, която описах, и която цели финансови, икономически и всякакви ползи от кризата. (...) Това, че ще умрем от глад за два месеца, е икономическа спекулация. (...)


Много ме дразни опитът на част от българската политическа класа да използва тази война с вируса, за да извлече политически дивиденти."


"За първите 100 дни - смятам, че подредихме правилно нещата в прокуратурата, зададохме определени приоритети, изградихме добро взаимодействие на всички нива. Смятам, че ще продължим да работим в посоките, които сме определили."


"Не знам защо президентът пропуска, че има министър, който е в ареста. Вероятно е забравил, може би е моментът да му напомня. Май вече всички забравиха това."


"Единственият приоритет, който не сме променили, е битовата престъпност."


"Най-добре е българските граждани да си направят извод, като сравняват това, което говоря, с това, което правя. Защото много хора говорят, но не правят нищо."


"Понеже отпаднаха рутинни задачи, нещата (за ревизията на приватизацията - бел. ред.) вървят много по-бързо, отколкото очаквах. В скоро време ще има първите резултати.


Надявам се до края на май да сме готови с първите подробни анализи по 14-15 сделки.


Започнали сме с "Кремиковци" - най-голямата сделка като актив."


"Подчертавам - приемам тази пандемия като знак за нас, хората, и в частност българите - да преосмислим това, което сме правили в тези години, да преосмислим поведението си, да преосмислим приоритетите си, да се обърнем към себе си, да станем по-добри. Може би това говорене не прилича на главен прокурор, но това са въпроси, които ме вълнуват."


"Създавам впечатление на агресивен, но не съм агресивен. (...) Жизнената ми философия е, че лош човек означава не да правиш лоши неща, а да ти доставя удоволствие да ги правиш. Аз не правя лоши неща, правя това, което смятам за правилно."


"Често съм се питал за неща, които са се случили с мен, за това кое добро и кое е лошо. И съм разговарял дълго по тези въпроси със свещеник. Неговата теза е, че Господ ти дава определени знаци, които трябва да разчетеш по правилния начин, за да адаптираш поведението си, в някаква степен той те подготвя за нещо, за някакво трудно решение, за да може да направиш правилната преценка, когато дойде моментът.


Така че аз възприемам себе си, за добро или за лошо, като инструмент в ръцете на Господ.


(...) Единственият, който въздава правосъдие, е Господ. Аз не въздавам правосъдие. Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни. И аз не влагам в това никаква емоция."


"Всеки има начин на разтоварване. Аз не играя мач. Срещи с приятелите от детството, разходки сред природата, или когато остане време - книга. Това е моят начин."


"Това не означава, че винаги съм прав. Мога и да греша. Изглеждам много праволинеен, не е точно така. Аз чета и се вслушвам във всякакви становища, включително и най-обидните по мой адрес. (...) Някои смятат, че съм еднопластов. Това не е така."


"Нямам его, защото животът ми е работил върху него. (...) Моето его е на много по-различно ниво от масовия политик, за да може някой да го засегне."


"Аз съм много спокоен, нямам никакви притеснения. В крайна сметка, когато си вярващ, знаеш, че над теб има някой, който ще те съди. Това ти дава ориентир в поведението. Един от проблемите на нашето общество е, че загубихме страх от Бога. А аз вярвам в Бога."


На честването на 150-годишнината на Българската екзархия с ректора на библиотекарския университет Стоян Денчев и председателя на парламента Цвета Караянчева

© Велко Ангелов

На честването на 150-годишнината на Българската екзархия с ректора на библиотекарския университет Стоян Денчев и председателя на парламента Цвета Караянчева

Ключови думи към статията:

Коментари (217)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 573 Неутрално
  3. 3 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Когато ти говориш с Господ, то това е молитва. Когато той ти говори или прави знаци, то това е ....абе има си точно медицинско определение.

  4. 4 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    Full Ignor!
    Този елементарен пиар на милиционер пето не заслужава нито да се коментира, нито да се популяризира.
    Не му се връзвайте!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  5. 5 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    До коментар [#4] от "BG Territory":

    *МилиционерЧето

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  6. 6 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1931 Неутрално
  7. 7 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    До коментар [#4] от "BG Territory":

    Човека с може би най-голямата безконтолна власт не може да бъде просто игнориан.

  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Този е готов за канонизиране.

  9. 9 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Оф ... остана ли някой в тая държава дето да не раздава нещо си божие?!
    Борисов: "Божието наказание със сигурност ще дойде към всеки, който не е вярващ."
    Предполагам, Гешеф ще го играе машата за изпълнение на горната повеля на Премиера-Слънце ...

  10. 10 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Когато ти говориш с Господ, то това е молитва. Когато той ти говори или прави знаци, то това е ....абе има си точно медицинско определение.
    —цитат от коментар 3 на lz73


    подкрепям

  11. 11 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Не вярвам на хора, които се крият зад богове и прочие, вместо да вземат лична отговорност за решенията и грешките си.. Особено тези с толкова много власт над други хора..

    По мазни попове не можахте ли да намерите ? Тея май се съревновават, чий кръст е по голям с рапърите, пък и не вдъхват скромност и без тях..

    Блажиш ли блажиш ли дядо попе ?

  12. 12 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#8] от "telqk":

    Добра идея, време е всички с фотошоп и принтери да го канонизират и облепят навсякъде :) Да се знае за свети Гешев патрона на полицайте и спасителя на България :)

    Меме война

  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    "Някъде четох, че представител на сектор "Рибарство" е казал, че можем да издържим една година само ако се храним с риба и без да реализираме никакъв внос. "

    Тоя от сектор рибарство явно е като Исус да нахрани цяла България с две риби. Като имаме толкова много риба, защо по магазините 90% от рибата е внос?

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    Леле, леле! За заемане на определени длъжности не е ли задължителен предварителен преглед при психиатър?

  15. 15 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    15. Големее ли се брадвата пред оногова, който с нея сече? Гордее ли се трионът пред оногова, който го движи? Като че тояга въстава против оногова, който я дига! Като че пръчка се вдига против оногова, който не е дърво!
    Исая гл.10

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Тааакаа...значи ако г-н прокурорът вярва в това:
    "Единственият, който въздава правосъдие, е Господ. Аз не въздавам правосъдие. Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни. И аз не влагам в това никаква емоция."
    то тогава да ходи в манастир. Според Конституцията на България правосъдие раздава единствено съдът. Пак според тази Конституция, чл.129, ал.3, т.5, прокурор който извършва "действия, които накърняват престижа на съдебната власт." се освобождава от длъжност. И не до освобождава Господ...
    Според мен има достатъчно причини да бъде задействана тази процедура.

  18. 18 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Така че, аз възприемам себе си, за добро или за лошо, като инструмент в ръцете на Господ. (...) Единственият, който въздава правосъдие, е Господ. Аз не въздавам правосъдие. Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни."
    —цитат от коментар 0 на статия


    Този човек е луд. Казвам това сериозно.

    -----
    Простимо е нищо да не разбира от право (множество негови изказвания и правни актове го свидетелстват). Въпрос на интелект, правна култура, юридическо образование. Но цитираните му размисли за Бог и "ОТНОШЕНИЕТО: БОГ - ГЛАВЕН ПРОКУРОР", го правят наистина опасен. Този човек наистина е луд!

  19. 19 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    Тоя съвсем изтрещя, не е лошо Мутафчийски да му направи един бърз тест...

  20. 20 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Иначе е нормално, кръгът, който наричам анархо-либерален да не харесва и да атакува Църквата, те не харесват нищо българско и национално.

    ++++++ Тука Гешефта е много прав

  21. 21 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    потресаващо.
    всичкия ми оптимизъм по отношение на съдбата българска се изпарява след такива сблъсъци. не знам къде намират поводи оптимистите.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4942 Неутрално

    До коментар [#16] от "1908":

    Или да се ориентира по феновете на Гешев - Доган, Пеевски и онези 80%!

  23. 23 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    15. Големее ли се брадвата пред оногова, който с нея сече? Гордее ли се трионът пред оногова, който го движи? Като че тояга въстава против оногова, който я дига! Като че пръчка се вдига против оногова, който не е дърво!Исая гл.10
    —цитат от коментар 15 на Neto


    Ама и ти имаш нужда от лекарска помощ...

  24. 24 Профил на liberalche
    liberalche
    Рейтинг: 278 Весело

    Чудесна новина. Ще харесате религиозната трактовка на Инструмента и Велик Инквизитор. Всяко отстъпление ще бъде наказвано . Ето, вече имаме теократична държава по Гешев.

  25. 25 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 573 Неутрално

    писах под друга статия, че този няма да изкара 7 години. това "интервю" затвърждава мнението ми

  26. 26 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#4] от "BG Territory":

    ще ме прощавате, но не може да игнирирате главния прокурор, по съшите причини поради които не мжоете да игнорирате и премиера например.
    вие може и да не се занимавате с политика, но тя се занимава с вас, както се казва.
    и друго - наличието на такива лица на властимащи позиции е следствие и от това, че хората с мисъл в главата си предпочитата да се извръщат.

  27. 27 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Милиционерът скучае и си прави ПР. Но, няма да има има реформа, и той е недосегаем. ГЕРБ нямат смелостта и желанието да развалят това, което БКП направи едно време, а именно прокуратура по съветски модел.

  28. 28 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Да не са обявили някакво състезание по дебилизъм в дъжавата, че такава силна конкуренция 🤔
    —цитат от коментар 1 на Умнокрасив


    ++++
    Управляващите май са решили да отварят Музей на глупостта... :)

  29. 29 Профил на hku38647685
    hku38647685
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като имаме толкова много риба, защо по магазините 90% от рибата е внос?
    —цитат от коментар 13 на EU defender


    90% от рибата е внос, защото некадърните БГ-„демократи“ закриха държавното предприятие „Океански риболов“.
    Това каза Нинова с фразата: „Демокрацията ни отне много!“

    До коментар [#13] от "EU defender":

  30. 30 Профил на hku38647685
    hku38647685
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като имаме толкова много риба, защо по магазините 90% от рибата е внос?
    —цитат от коментар 13 на EU defender


    90% от рибата е внос, защото некадърните БГ-„демократи“ закриха държавното предприятие „Океански риболов“.
    Това каза Нинова с фразата: „Демокрацията ни отне много!“

    До коментар [#13] от "EU defender":

  31. 31 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#17] от "lz73":


    ++++++++++++++
    мноого добро

  32. 32 Профил на Нам Бок
    Нам Бок
    Рейтинг: 487 Весело

    Като гледам инструментът на Господ срещу кого се ползва, вадя си логичния извод, че Господ обича Пеевски и мрази Прокопиев.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1146 Весело

    Гешев като Архангел Михаил???!!!

    Ибо доживях, Господи....

    Кажете ми, че това е интервю взето след като Гешев е минал през "Св. Наум", където лично се е уверил какво се раздава на пациентите... И че аз сънувам!

    П.П. А към рибата, дето ще можем да я ядем цяла година, хляб предвижда ли се да има? 'Щото някога Христос го беше предвидил, ма сега не знам как стоят законово нещата...

  35. 35 Профил на Пламен Михайлов
    Пламен Михайлов
    Рейтинг: 536 Любопитно

    Господи, защо не си прибереш вересиите ?
    ---
    https://frazite.com/Господи ,+защо+не+си+прибереш+вересиите

    artmosphere
  36. 36 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 597 Весело

    ..."Всеки има начин на разтоварване. Аз не играя мач. Срещи с приятелите от детството, разходки сред природата, или когато остане време - книга. Това е моят начин."...

    Той говори за книга?!?! Коя книга бе дрогарю? Наръчник на милиционера, нещо от Гьоте или пък от Карл Май?
    Другите му простотии не ми се коментират...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  37. 37 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 547 Неутрално

    те не харесват нищо българско и национално.++++++ Тука Гешефта е много прав
    —цитат от коментар 20 на nkk81

    Тъкмо напротив. Аз нямам нищо против българската църква. Само нещо ме дразнят дреболии като швейцарския часовник Vacheron Constantin на китката на пловдивския митрополит или американската лимузина Lincoln на варненския му колега.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  38. 38 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иван Арнаудов":

    Какво те дразни?Че са им ги дарили ли

  39. 39 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    Тааакаа...значи ако г-н прокурорът вярва в това:"Единственият, който въздава правосъдие, е Господ. Аз не въздавам правосъдие. Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни. И аз не влагам в това никаква емоция."то тогава да ходи в манастир. Според Конституцията на България правосъдие раздава единствено съдът. Пак според тази Конституция, чл.129, ал.3, т.5, прокурор който извършва "действия, които накърняват престижа на съдебната власт." се освобождава от длъжност. И не до освобождава Господ...Според мен има достатъчно причини да бъде задействана тази процедура.
    —цитат от коментар 17 на lz73


    Съгласен съм!
    +++++

  40. 40 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#38] от "nkk81":

    Верно ли питаш?

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Python
    Python
    Рейтинг: 68 Неутрално
  43. 43 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#23] от "bez_ime2":Ама и ти имаш нужда от лекарска помощ...____________________________________________________________________Свестните у нас считат за луди
    —цитат от коментар 33 на nkk81


    И ти ли се мислиш за свестен? Хо-хо-хо...

  44. 44 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1430 Разстроено

    А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  45. 45 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1561 Весело

    Гешев не е инструмент, а орган!... Срамен при това.

  46. 46 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...
    —цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!


    От всеки луд има и по-луд...

  47. 47 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Весело

    " (...) Единственият, който въздава правосъдие, е Господ. Аз не въздавам правосъдие. Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни. И аз не влагам в това никаква емоция.""

    Защо така скромно и свенливо ? Направо да се обявява за единствен негов пророк и който не забие чело в земята пред него - Джихад !

  48. 48 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2334 Неутрално
  49. 49 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 962 Разстроено

    Уелп, от това изказване определено можем да заключим, че социалното дистанциране НЕ помага в борбата с шизофренията. :(

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Евала за изказването!

  52. 52 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    До коментар [#19] от "bez_ime2":

    Мутафчийски не е в състояние. Той е военен хирург...

  53. 53 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Любопитно

    " Иначе е нормално, кръгът, който наричам анархо-либерален да не харесва и да атакува Църквата, те не харесват нищо българско и национално."

    Тъй, тъй ! Добре , че са почетния и ДП, че да ни учат на родолюбие и патриотизъм ! Разбира се, всичко това напълно безкористно ! Сигурно главния се моли на такива, като тях, а защо скоро не ги канонизира и за светии - закрилници на родината ни ?

  54. 54 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 936 Неутрално

    А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...
    —цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!


    Филчеф/Плод и зеленчук/ имаше отклонения, но беше много добър пеналист. Който се интересува, да му прочете някои от решенията, които е подписвал. Но му пречеше отклонението и фиксацията, че Костов е виновен за всичко.
    Този тапет с каскета е трижди по опасен, хем не разбира от право, хем има отклонения/виждаме вече и месиански забежки/, хем е свръхактивен.
    Най-лошото на простия и непросветения е като се превъзбуди. А като му дадеш и власт се получава понятието гешеновизъм - прост милиционер с власт и каскет.

  55. 55 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1105 Неутрално


    "Понеже отпаднаха рутинни задачи, нещата (за ревизията на приватизацията - бел. ред.) вървят много по-бързо, отколкото очаквах. В скоро време ще има първите резултати."

    Очаквам с нетърпение,някакъв друг прочит на събитията от онова време!Всички знаем,че беше "под масата",за "наши хора" и т. н.!Освен констатации, да има и справедливи наказания,с уговорката,там където има престъпление!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  56. 56 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#19] от "bez_ime2":Мутафчийски не е в състояние. Той е военен хирург...
    —цитат от коментар 52 на murry


    Да му наложи карантина тогава... :)

  57. 57 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Весело

    До коментар [#46] от "bez_ime2":

    " А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...
    —цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!


    От всеки луд има и по-луд..."

    Е, то аз още си мисля, че Филчев е луд, ама и там, в прокуратурата, има сериозна конкуренция ! Като гледам, тоя бързо ще отвее и Филчев, и всички останали !

  58. 58 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 821 Весело

    Гешеф, гешеф...
    Днес си "инструмент" на Господ, утре си "Наполеон", вдругиде те откарват на "4-ти километър"...
    Бяла риза с дълги ракави завързани на гъраба, ще му стои много по-добре, от евтините каскети.

  59. 59 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 573 Неутрално

    "Иван Гешев се обяви за инструмент на Господ"

    горкият Господ, с такъв тъп инструмент няма да свърши много работа

  60. 60 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иван Арнаудов":

    "По-добре без часовник да вляза в рая, отколкото с часовник - в ада.

    Аз няма да продавам ролекса, дарих го на църковното настоятелство при храма "Св. Марина", а то е отделно юридическо лице и е обявило дата за открит търг, за да бъде продаден часовникът и със средствата да се покрият следващите сметки за ток, а ако нещо остане, да бъде похарчено за благотворителност".

    Това каза днес пред журналисти преди заседанието на Светия синод Пловдивският митрополит Николай.

    В края на февруари митрополит Николай дари ръчния си часовник "Ролекс" на храма "Св. Марина" в Пловдив, а поводът беше високата сметка за електроенергия, изразходвана от храма - 2940 лева за януари.

    В Светото евангелие е казано: "Ако ръката ви изкушава, по-добре я отсечете, за да влезете в рая без една ръка, отколкото - в ада, с две ръце", заяви днес пред журналистите Пловдивският митрополит.

    "Аз разбрах, че този часовник представлява изкушение и съблазън, не толкова за обикновените хора, колкото за журналистите и за медиите, които го обявиха на доста висока цена", коментира той.

    И реших да постъпя по този начин с него - да преодолея тази съблазън,

    това изкушение у някои от вас и пак ще кажа, че темата за часовника, преди всичко интересуваше медиите, а не толкова православните християни, обясни на репортерите митрополит Николай.

    Продължава пълноценният духовен живот в църквата "Св. Марина", защото трудната ситуация се преодоля с Божията помощ, със съдействието на благочестивите християни и с EVN в Пловдив, които проявиха снизхождение и не спряха електричеството в храма, каза митрополит Николай.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#46] от "bez_ime2":" А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...—цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!От всеки луд има и по-луд..." Е, то аз още си мисля, че Филчев е луд, ама и там, в прокуратурата, има сериозна конкуренция ! Като гледам, тоя бързо ще отвее и Филчев, и всички останали !
    —цитат от коментар 57 на samoedin


    За съжеление е точно така...

  63. 63 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 821 Весело

    Този е готов за канонизиране.
    —цитат от коментар 8 на telqk


    По-скоро е готов за психиатрията.

  64. 64 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Весело

    До коментар [#17] от "lz73":

    " Тааакаа...значи ако г-н прокурорът вярва в това:
    "Единственият, който въздава правосъдие, е Господ. Аз не въздавам правосъдие. Аз съм инструмент, с който Той прави нещата, които смята за правилни. И аз не влагам в това никаква емоция."
    то тогава да ходи в манастир. Според Конституцията на България правосъдие раздава единствено съдът. Пак според тази Конституция, чл.129, ал.3, т.5, прокурор който извършва "действия, които накърняват престижа на съдебната власт." се освобождава от длъжност. И не до освобождава Господ...
    Според мен има достатъчно причини да бъде задействана тази процедура."

    Е те, от сараите, току що го сложиха за да бъде ...тяхен, пардон, божий инструмент в съдебната система ! Не си е свършил работата докрай да им пази схемите от обществото, така че конституцията и по - конкретно чл. 129, ал. 3, т. 5, може малко да почака !

  65. 65 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4832 Неутрално

    А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...
    —цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!


    Филчев беше номинация на Костов.

    Gunter glieben glauchen globen
  66. 66 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иван Арнаудов":

    „Колата не е на митрополията, просто фирма пожела да ми купи тази кола. Аз изобщо не съм мислил за такова нещо. Още повече, че колата е хибрид и гори двойно по-малко, отколкото колата, която карахме 15 години".

    Митрополитът уточни, че колата е дадена само за ползване, като от митрополията си плащат бензина: „Автомобилът е модел 2012 година и е първият екземпляр в страната ни. Вози добре, както трябва за един много зает човек, който да си отморява, когато се налага да пътува, за да може след това да бъде по-свеж за следващите изяви. Ние имаме служби за послушание, трябва да сме сред християните. Варненската епархия е една от големите и се налага да се пътува много", добави още митрополитът.

    На въпрос дали не се притеснява от факта, че малцина могат да си позволят такава кола в тези кризисни времена, той ,категорично заяви: „Аз не съм от тези, които могат да си я позволят и не си я позволявам аз".

  67. 67 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Иван Гешев се обяви за инструмент на Господ"горкият Господ, с такъв тъп инструмент няма да свърши много работа
    —цитат от коментар 59 на lpi31580057


    ++++
    :)

  68. 68 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Гешефт е готов да изперка, за да привлече внимание.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  69. 69 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Полет над кукувиче гнездо. Не знам само с Марадона как ще се разберат кой е Ръката на Господ.

  70. 70 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#60] от "Neto":

    Това сериозно ли? Той сега е разбрал, че този часовник не му трябва? След толкова години?
    Явно патриархът ни е много зле здравословно и дядо Николай се готви да го замести (отдавна е показал апетитите си за този пост), та сега се е сетил да чисти имидж.
    Честно, наистина много ме притесни тази духовност точно от него в този момент. Нещо не вървят на добре нещата.

  71. 71 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1276 Весело

    Иван Гешев (Щастието) се самопровъзгласил за Божия ръка!

  72. 72 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Тази седмица е седмица за мълчание.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  73. 73 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Весело

    До коментар [#65] от "Alarmstufe: Rot":

    " А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...
    —цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!


    Филчев беше номинация на Костов."

    Нищо де, той сега " Божият инструмент" ще въздаде и на Филчев, и на Костов, и на Трайчо, и на Прокопиев, на всички " нечестивци" у нас ! Гневът му ще пламне скоро, затова враговете на сараите да подвиват коляно и да удрят чело в земята, за да не бъдат изтребени в неговия гняв !

  74. 74 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#70] от "Smile":

    Това не е от сега,а от преди няколко години.

  75. 75 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#47] от "samoedin":

    Какво не ти е ясно?
    „Всяка душа да се подчинява на върховните власти, защото няма власт, която да не е от Бога; и каквито власти има, те са от Бога наредени. Затова, който се противи на властта, противи се на Божията наредба”(Рим.13:1-2 )

    „Трябва да се покоряваме повече на Бога, нежели на човеци” (5:29)

  76. 76 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Остава да въведе Трибунала на инквизицията и всичко ще е ток!

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  77. 77 Профил на mgsh
    mgsh
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Това изказване на мюлюцюнера е достатъчно да се поиска оставката му на две основания.

    Първото е професионална непригодност - непознаване на основния закон на Република България. Няколко цитата, които съвсем не изчерпват противоречията на каскета с Конституцията:

    Чл.1. (2) Цялата държавна власт произтича от народа. (не от Бог) Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция. (какъвто орган е прокуратурата)

    Чл. 13. (2) Религиозните институции са отделени от държавата.

    Чл. 117. (2) При осъществяване на своите функции съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите се подчиняват само на закона. (не на Бог)

    Второто основание е, че некомпетентността на главния прокурор несъмнено накърнява престижа на съдебната власт.

    За мегаломанщината на каскета вече са писали преди мен... то си е за диагноза.

  78. 78 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#70] от "Smile":

    Бог решава кой да стане патриарх!

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Тази седмица е седмица за мълчание.
    —цитат от коментар 72 на Митко


    +++
    И на смирение.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  81. 81 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Любопитно

    До коментар [#54] от "SSS":

    " А ние си мислехме, че Филчев е луд, баси...
    —цитат от коментар 44 на CINZANO - оправете си сайта!


    Филчеф/Плод и зеленчук/ имаше отклонения, но беше много добър пеналист. Който се интересува, да му прочете някои от решенията, които е подписвал. Но му пречеше отклонението и фиксацията, че Костов е виновен за всичко.
    Този тапет с каскета е трижди по опасен, хем не разбира от право, хем има отклонения/виждаме вече и месиански забежки/, хем е свръхактивен.
    Най-лошото на простия и непросветения е като се превъзбуди. А като му дадеш и власт се получава понятието гешеновизъм - прост милиционер с власт и каскет."

    И Велчев беше блестящ пеналист - един от най - добрите ерудити у нас по НК, също така и много свестен и разбран като човек, обичан от студентите, уважаван от преподвателите си - колеги, спор никакъв ! Ама кел файда, като нито един от кръга на сараите не влезе в затвора ?
    Едно е да си добър в НК и да преподаваш общите му институти, да познаваш практиката на съда, да въртиш правните нститути на малкия си пръст, да си президентски съветник, а съвсем друго - да си боец срещу корупцията и организираната птрестъпност у нас ! Двете понякога, уви, могат да бъдат дори диаметрално противоположни, да не кажа, че сараите могат и често те купуват да предствляваш " божий инструмент" срещу свестните хора в това общество !

  82. 82 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#63] от "vhv":

    Или той нас ще натика в психиатрията, или други тихи местенца

  83. 83 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8223 Неутрално

    Много станаха в България, дето се мислят за Господ. Не знам, защо той търпи това.

  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2378 Весело

    “Някои смятат, че съм еднопластов. Това не е така.”

    Ами не е така -има пробив/дупка в случайността на пласта. ИТ одиторите не я видяха, но каскетът я разкри със страшна сила в “епицентъра” на интервюто.

  85. 85 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 573 Неутрално

    блестящ ход на Баце. като не ви харесва Цацаров, който "аз си го избрах", на ви сега Гешев. да видите хубаво ли е?

  86. 86 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 634 Неутрално

    За какъв петък говориш бе Гешев? Разпети Петък е тази седмица, миналата бяха Лазаровден и Цветнца, Алоууу. Даже и не си разбрал кога и за какво си бил на църква.
    Изобщо голям цинизъм е това милиционер да се моли на Господ и да поучава за духовност и смирение.Милиционерите са по правило меркантилни и цинични хора, познавам много такива и този няма да прави изключение. Фалшив герой, както се пееше в песента...

  87. 87 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4832 Неутрално

    Винаги имам едно наум при такива избрани откъси от нещо, особено интервю. Те могат да внушат всичко. Това ме накара да прочета цялото интервю в оригинал. Без изненада - няма нищо общо с внушенията в тази статия. В оригиналната статия заглавието е съвсем друго:
    "Иван Гешев: Да, вярващ съм! Господ ни дава знак, че от тази криза ще излезем по-силни и по-добри".

    Gunter glieben glauchen globen
  88. 88 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#59] от "lpi31580057":

    26. Гледайте, братя, какви сте вие, призваните: не мнозина сте мъдри по плът, не мнозина силни, не мнозина благородни;
    27. ала Бог избра онова, що е безумно на тоя свят, за да посрами мъдрите; Бог избра онова, що е слабо на тоя свят, за да посрами силните;
    28. Бог избра онова, що е от долен род на тоя свят и е унижено, и това, що е нищо, за да съсипе онова, що е нещо, -
    29. та никоя плът да се не похвали пред Бога.
    30. От Него сте и вие в Христа Иисуса, Който стана за нас премъдрост от Бога, и правда, и освещение, и изкупление,
    31. та, както е писано, "който се хвали, с Господа да се хвали".
    1 Кор. гл.1

  89. 89 Профил на wkz55633864
    wkz55633864
    Рейтинг: 84 Неутрално

    През инквизицията всички църковни инквизитори са се мислили за „инструмент на Бога“, който раздава правосъдие на земята.

  90. 90 Профил на Kingpin
    Kingpin
    Рейтинг: 744 Весело

    Пеевски е господ , а гешеф е неговия ЕКСКРЕМЕНТ с Каскет

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  91. 91 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 374 Весело

    [quote#65:"Alarmstufe: Rot"][/quote]

    Откога министър-председателят номинира гл. прокурор??? О, Sancta Simplicitas!

  92. 92 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#47] от "samoedin":


    Звучи ми като цитат от филм на Татантино. Май оттам го е научил..

  93. 93 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#83] от "Роси":

    Това е целта на Господ, да привлича всички към СЕБЕ СИ,за да ГИ спаси !

  94. 94 Профил на wkz55633864
    wkz55633864
    Рейтинг: 84 Неутрално

    До коментар [#70] от "Smile":Бог решава кой да стане патриарх!
    —цитат от коментар 78 на Neto


    Абе, ти нормален ли си или си завършил богословски факултет?

  95. 95 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Пардон, Тарантино. Филмът е Криминале, а сцената е когато Самюъл Джаксън пръсва мозъка на един крадец. Точно същите думи. Бас държа. Че Гешев точно оттам ги е чул.

  96. 96 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#91] от "bez_ime2":

    Не използвай латински фрази ,които не разбираш!

  97. 97 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#17] от "lz73":

    “Според мен има достатъчно причини да бъде задействана тази процедура.”

    Всява “тревожност у гражданите”, че Закон няма. Терористичен акт! Защото гражданите се втурват по храмове да молят Бога вместо да дават показания и доноси в прокуратурата. Ей на, Васил Божков къде чак е отпрашил ... да се моли.

  98. 98 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3969 Неутрално

    До коментар [#75] от "Neto":

    " Какво не ти е ясно?
    „Всяка душа да се подчинява на върховните власти, защото няма власт, която да не е от Бога; и каквито власти има, те са от Бога наредени. Затова, който се противи на властта, противи се на Божията наредба”(Рим.13:1-2 )

    „Трябва да се покоряваме повече на Бога, нежели на човеци” (5:29)"

    По твойта логика трябвало да се подчиняваш и на Хитлер, и на Сталин, и на Нерон, и на Калигула, така ли ? А на Ирод, избил всички младенци за да стигне до Иисус ? Ми и той е бил върховна власт ? А сега де ? Разсъждавай и се упражнявай на логика !

  99. 99 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#94] от "wkz55633864":

    Всички патриарси ГИ избира Бог!

  100. 100 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 915 Неутрално

    "Иван Гешев се обяви за инструмент на Господ, който въздава правосъдие"

    Че е инструмент, спор няма - инструмент е. С правосъдието се е разминал някъде по пътя, остава да разберем кой точно е баш-Господа, на който се кланя. Щот инак ми се чини, че Господите му май са няколко на брой.

    Аз не зареждам в Лукойл.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK