Македонският пример

И правителството в Скопие реши да спре вноса на стари автомобили от съседните страни. Подобни ограничения има във всички страни от ЕС, както и в т.нар. отличнички в процеса на разширяването му. Македония обаче е една от малкото държави, към която и ние изнасяхме трошки. В същото време на нашите управници им хрумна да накажат собствениците на нови коли, като плащат висок данък, съобразен с цената на автомобилите. Аргументът е, че който е заможен и има пари за нова кола, трябва да се отчете и към държавата, независимо че возилото вече е оскъпено от начисления ДДС.

Повече от десет години различните кабинети у нас не правят нищо, за да ограничат вноса на стари коли, които имат две-три години живот и са опасни както за техните притежатели, така и за околните. Обясненията, че хората били бедни и това бил начинът да имат своя кола, не издържат, защото не е ясно какво печели един беден българин от това, че постоянно купува части и плаща безкрайни ремонти на издъхващия автомобил. Държавата също не печели. Първо, защото има доста начини да се спести смешно ниското мито. И, второ, защото дава пари, за да лекува потрошени при катастрофи свои данъкоплатци. Тогава защо и ние не прегърнем примера на Скопие?

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK