Дневник
Новини Избори 2023 Култура Скорост
Анализи България Развлечение Морски
Видео Свят Детски Земеделие
Галерии На една маса с Европа На път Зелен
Комикс Бизнес Здраве От вас
След 5 Спорт Книги Специални проекти
Коронавирусът Храна и напитки ТВ програма PR Сфера
STALKER 1986 г.
  • Избори 2023
  • Д Експрес (0)
  • Всичко от днес (3)
  • Търсене
  • Влезте в профила си
  • Икономедиа
    • Economedia
    • id
    • Капитал
    • Дневник
    • Кариери
    • Бакхус
    • Одит
    • Регал
    • DigitalK
    • KQuarterly
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 22
Търсене
x
 
Следвайки GPS координати, изпратени ми от "Stalker larp", стигам до изоставени военни казарми в град Сливница. Годината е 1986, поне според предварителната информация за събитието, а мъж със стари войнишки дрехи, каска и пушка помпа за еърсофт (спортно занимание, развито на базата на военни/полицейски действия, в условията на абсолютен реализъм) ми показва къде да паркирам автомобила и ме предупреждава, че скоро започва битката. >

© Георги Кожухаров

увеличи
Следвайки GPS координати, изпратени ми от "Stalker larp", стигам до изоставени военни казарми в град Сливница. Годината е 1986, поне според предварителната информация за събитието, а мъж със стари войнишки дрехи, каска и пушка помпа за еърсофт (спортно занимание, развито на базата на военни/полицейски действия, в условията на абсолютен реализъм) ми показва къде да паркирам автомобила и ме предупреждава, че скоро започва битката.
виж повече
"КОРПОРАЦИЯТА" всъщност са организаторите на ежегодното разиграване на сюжети, свързани с руския филм "Сталкер" от 1972 г. на режисьора Андрей Тарковски. Над сто ентусиасти взеха участие в събитието "STALKER LARP" тази година. И по всичко личи, че всички те са огромни фенове на научната фантастика и пост апокалиптичните сюжети.
виж повече
Още в първите минути от играта реших да последвам в приключението им група "изследователи". В Stalker LARP съществуват множество фракции, но най-основните са тежко въоръжените командоси, които пазят мутантите да не влязат в досег с хората; сталкерите, които свободно се промъкват, за да измъкват от "Зоната" различни артефакти; има и всякакви други персонажи като инженери, лекари, учени.<br />
виж повече
В играта различните персонажи и участници могат да избират какъв сюжет да разиграват и да се впуснат смело в приключението, докато не ги изяде някой мутант или не бъдат застреляни от командосите по някаква причина. Из терена, където се провежда разиграването, има разпръснати всевъзможни артефакти и допълнителни мисии, които чакат да бъдат открити. Намирането им носи на играча някои привилегии и допринася за развитието на фракциите в играта и за общото благо на целия човешки род.<br />
виж повече
"Stalker LARP" се провежда ежегодно от 2009-а насам. Историята всяка година има връзка с предишните игри, както и отборите, които в играта се наричат фракции, продължават различни мисии от предишните издания. Тази година в развалините на бившите казарми се появяват футуристично облечени персонажи, които са се завърнали от бъдещето, за да предотвратят грешки, направени в миналото. На снимката изследователите се натъкват на своите съюзници от бъдещето. Заедно те продължават да изследват Зоната.<br />Един от "изследователите" ми казва: "Ние, изследователите, които рискуваме живота си, за да съберем артефакти от "Зоната", ние сме в истинска служба на човечеството, а онези командоси - те работят само за нашивки и чин".<br />
виж повече
Все пак годината е 1986-та, а мястото е Народна република България. На снимката се вижда участник в играта, който отива да окачи портрет на Тодор Живков в специално създадения полеви бар в човешкия лагер.
виж повече
Въпреки че всички хора имат един и същи враг – мутантите, тежко въоръжени мъже с еърсофт пушки проверяват всеки, който иска да отиде до лагера на хората. За целта се издават специални разрешителни за влизане и излизане, които трябва да се подновяват на определено време с подпис на Коменданта на Зоната.<br />
виж повече
На снимката сталкер е вдигнал ръцете си, за да покаже че не е опасен и иска просто да отиде да се запознае с останалите хора в лагера.
виж повече
Група командоси току що са "застреляли" група сталкери, които са искали да отидат в "Зоната" без необходимото специално разрешение.
виж повече
По правилата на играта, ако един играч бъде уцелен в ръката, той няма право да ползва тази ръка, а в изстрел в тялото го "убива". Но ако играчът носи броня, тя му позволява да поеме повече уцелвания, преди да се счита за убит и да трябва да посети медицинския център. Командосите са убили само единия от играчите, а другите са ранени. В случая сталкерите първи открили огън по командосите, защото нямали разрешение да влязат в "Зоната".<br />
виж повече
Командосите казват, че сталкерите са глупави идеалисти, които си мислят, че с кураж и малко муниции могат да оцелеят в "Зоната", и че единственото, което могат да постигнат, е да се превърнат в мутанти и да разпространят мутагенната зараза и върху други хора. Макар и гневни, командосите все пак позволяват на оцелелите сталкери да продължат приключението си.<br />
виж повече
Играта протича при абсолютна тъмнина, предварително теренът се обезопасява, а задължителните атрибути на всеки играч са фенерче и защитни очила.
виж повече
Зад тези храсти се крият "мутантите". Ужасът, който смразява всяко човешко същество. Можеш да бъдеш изяден от мутант, или да се заразиш от ужасни вируси, предизвикващи мутация, съпроводена с психични отклонения. Едва десетима играчи се бяха въплътили в ролята на мутанти. Те нямат право да използват огнестрелни оръжия, но всичко по тях е смъртоносно, а и разполагат с умението за кратко време да стават неуязвими за куршуми. Въобще не е лесна работа да се открадне от тях каквото и да било. На снимката единият от войниците е видял промъкващ се мутант в храстите.<br />
виж повече
Това е щабът на мутантите. Огромно изоставено поделение, от което се чува ръмжене и старо радио. За целите на играта организаторите бяха подготвили цяла радиостанция, на която участниците можеха да слушат новини или просто музика от онова време.
виж повече
Мутантите не говорят, те само ръмжат. Светлината ги дразни ужасно и много трудно могат да бъдат ликвидирани. За разлика от хората, които могат да понесат само до няколко уцелвания, мутантите могат да понесат десетки изстрели. Една от основните цели на мутантите в играта е да съберат 100 генетични проби от обитатели на земята, за да я подготвят за инкубатор на по-висши същества, наричащи себе си "Господарите". Събирането на пробите става главно с изяждане на жертвите.<br /><br />
виж повече
Според правилата на играта, когато човек е застигнат в тъмното от мутант той бива убит и трябва да лежи неподвижно известно време, преди да се запъти към "медицинския пункт" където да възвърне силите си и да се включи отново в играта. На снимката се вижда сталкер току що убит от нападение на мутанти.
виж повече
Този сталкер, вероятно ранен само в крака, продължава играта и битката си за оцеляване.
виж повече
виж повече
виж повече
Макар и да е трудно да бъдат убити, мутантите могат да бъдат заловени и изследвани в медицинския пункт. На снимката група командоси са успели да хванат излязъл на лов мутант.
виж повече
"Убитите" играчи или тези, които искат просто да си починат, отиват в медицинския пункт, където леко луд, подкупен доктор, може да им помогне с някой серум със съмнително качество и неясни странични ефекти. Серумите и другите лекарства, необходими за излекуването на убит играч, се купуват с местна валута, която се изкарва с изпълнението на различни задачи поставени от "КОРПОРАЦИЯТА".
виж повече
Недалеч от медицинския пункт е и генералният щаб на хората, където най-високият по чин майор (момичето с военна униформа вдясно) взема решения за стратегията, по която ще воюват човеците.<br />
виж повече
Около 30 минути по-късно, промъкнал се в тъмнината мутант, успява да "убие" майора. На злочестия офицер й предстои 40-минутна почивка и напускане на играта.<br />
виж повече
За нуждите на играта е написан специален софтуер, който играчите могат да използват, за да въвеждат кодове и хакване на различни системи, като по този начин печелят различни привилегии в самата игра.
виж повече
В специално създадения полеви бар на хората, атмосферата е доста приповдигната. Темите на разговор са какво са видели играчите в "Зоната", истории за ръмжащи сенки извънземни артефакти и апаратура, която не може да бъде включена от човешко създание.
виж повече
виж повече
01:13, 19 окт 16, 24751
Дневник
Георги Кожухаров

Георги Кожухаров

Ключови думи към статията:

  • развлечение
  • хоби
  • Сливница
  • ролеви игри
22 Коментара >

Още по темата

  • Фотогалерия: Да играеш на война

  • Виж изгрева от Емпайър стейт билдинг

  • Голямата снимка: Настроенията на времето на фокус

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Изпращане

Последни галерии

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 30 март 2023 г.

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 30 март 2023 г.

виж повече
Фотогалерия: Световните снимки на деня - 29 март 2023 г.

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 29 март 2023 г.

виж повече
Фотогалерия: Акули и туристи се борят за място около тайландски остров

Фотогалерия: Акули и туристи се борят за място около тайландски остров

виж повече

Още от Дневник

В търсене на мир в Украйна Китай посреща "най-добрия си приятел" в Европа

В търсене на мир в Украйна Китай посреща "най-добрия си приятел" в Европа

06:06, 30 мар 23 / Войната в Украйна 64
Заради бързане да усвои евросредства Варна е построила неизползваемо рибарско пристанище

Заради бързане да усвои евросредства Варна е построила неизползваемо рибарско пристанище

07:30, 30 мар 23 / България 62
Постижение: Седем вида плочки на 1 кв.м по обновената ул. "Цар Шишман"

Постижение: Седем вида плочки на 1 кв.м по обновената ул. "Цар Шишман"

15:50, 30 мар 23 / Градска среда 142
1/26

STALKER 1986 г.

Следвайки GPS координати, изпратени ми от "Stalker larp", стигам до изоставени военни казарми в град Сливница. Годината е 1986, поне според предварителната информация за събитието, а мъж със стари войнишки дрехи, каска и пушка помпа за еърсофт (спортно занимание, развито на базата на военни/полицейски действия, в условията на абсолютен реализъм) ми показва къде да паркирам автомобила и ме предупреждава, че скоро започва битката.

  • Препоръчване
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 22

Филтър

Ново | Четено | Коментирано | Препоръчвано

Блок

00:08, 31 мар 23 / Филми 0

Случаят Тесла

00:06, 31 мар 23 / Филми 0

Съдържание от iRobot

Робот осигурява завършен почистващ цикъл на подовете

00:00, 31 мар 23 / Компании 0

Харков е ударен с най-малко 6 ракети С-300

23:19, 30 мар 23 / Войната в Украйна 138

Австрия разследва бившия канцлер Курц за подкупване на медии

22:27, 30 мар 23 / Свят 23

Всичко от Ново >

нагоре
Дневник
Facebook Twitter Viber Instagram Telegram Youtube
Новини
Политика България Свят Спорт Бизнес Технологии Култура Развлечение Градска среда
Докладване на проблем
Екип
Помощ
Нов Дневник
Анализи
Редакционни коментари Авторите на Дневник Цитат на деня Интервю Дебат
Бизнес
Компании Финанси Имоти Лични финанси Потребители Туризъм Осигуряване
Европа
Новини от ЕС Земеделие На една маса с Европа Региони
Спорт
Футбол Тенис Волейбол Екстремни За любители Формула 1
Зелен
Въздух Отпадъци Биоразнообразие Климат Ресурси Стил на живот
Здраве
Здравословен живот Ново в медицината Прегледи и кампании
Детски
Образование Детски книги Свободно време Здраве С децата на път
На път
Как се прави От първа ръка
Скорост
Автопремиера Автомобилна индустрия Коли в кадър
След 5
ТВ програма Театър Изложби Филми Концерти
От Вас
Новини от вас Читателски галерии Читателски Дневник Комикс Стена на славата Изпращане на новина
Галерии
Голямата снимка Снимка на деня
Видео
С две думи Видео 5
Морски
PR Сфера

© 2001 – 2023 Икономедиа АД. Някои снимки © 2023 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.

Общи условия за ползване | Политика за бисквитките | Декларация за поверителност

Уеб разработка на Икономедиа + дизайн на Studio X

Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.

Дневник спазва етичния кодекс на българските медии.

Реклама

Към мобилната версия.

America For Bulgaria Foundation logo
Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа". Мненията и твърденията, изразени в изданията на "Икономедиа", са резултат от журналистическа дейност и отразяват редакционна позиция и не непременно възгледите на фондацията или на нейните директори, служители или представители. Изданията на "Икономедиа" спазват Етичния кодекс на българските журналисти.

Бизнес: Капитал Кариери Бизнес Регал Одит

Новини: Дневник Европа

IT: Digitalk

Развлечение: Бакхус LIGHT

На английски: Kapital Insights

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Close

Достъп за логнати потребители

За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close

Достъп за логнати потребители

За да създадете комикс, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close