Лизингът движи пазара за бяла техника

Все по-широко навлизащите лизингови схеми, правещи бялата техника достъпна за повече хора, са преориентирали българския потребител от цената към качеството. Това е мнението на работещите в търговския отдел на верига магазини "Зора". Тази тенденция се наблюдава от 3-4 години и е в основата на ръста в продажбите, който секторът отбелязва, казват още оттам.

"Една от причините лизингът да се наложи на българския пазар е това, че засилващата се конкуренция между търговските фирми, предлагащи бяла техника, не е съпътствана от понижаване на цените. Търговците работят с малки маржове и не могат да намалят цените, защото водещите производители като "Аристон", "Индезит" и "Горение" също не го правят. Те непрекъснато включват нови екстри в изделията си, стремейки се да се преборят за клиента чрез повече и по-добри функционални възможности на произвежданите уреди, а не чрез по-ниска цена", каза Петър Иванов, консултант по продажби в столичен магазин за бяла техника.

Това, с което се конкурират помежду си търговците на бяла техника, според Иванов са допълнителните услуги, които търговците предлагат. Те са в широк спектър и обхващат от продължителността на гаранционния срок до безплатния транспорт.


Въпреки че може да се съпостави със стоките от първа необходимост, бялата техника е скъпа за масовия потребител. Автоматичните перални например струват между 400 до 700 лева. По тази причина, воден от прагматичността си, българинът се интересува и от техническите параметри освен от функционалните възможности на съответния уред. Клиентите искат да знаят дали барабанът на пералните е от неръждаема ламарина, механичен или електронен е блокът за управление, каква е марка на електромотора, каза Илиана Василева, която продава бяла техника в магазин в центъра на столицата.

При покупката на бяла техника, както и при повечето потребителски стоки, клиентите предпочитат големите търговски вериги, като "Технополис", "Техномаркет" и "Метро". Това се дължи на голямото разнообразие в техните обекти и честите промоции,които дават възможност да се направи изгодна покупка, каза още Василева.

Като проблем на търговията с бяла техника продавачите посочват това, че поради сравнително ниската покупателна способност потребителите са по-склонни да ремонтират старите си уреди, вместо да купят нови. Все пак тя се продава добре, за което говори фактът, че дистрибуторите вече са над сто.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK