Слънчеви очила се купуват през цялата година

Слънчевите очила в България започват все повече да се възприемат като аксесоар и затова продажбите им нямат ясно изразен сезонен характер, показва проучване на най-новите тенденции на пазара. По информация на вносителите и търговците периодът на увеличение на продажбите започва още през февруари и продължава до есенните месеци. Пикът си остава лятото, но не е за пренебрегване и търсенето на очила през останалите месеци, разказаха от компаниите.

Най-общо пазарът на слънчеви очила се сегментира на три групи. Най-масови са продажбите на евтините очила, които са с ниско качество и без слънцезащитни функции. Те се продават по сергиите в големите градове или по морските курорти и най-често имитират дизайна на скъпите и маркови продукти. Цената им е от 5 до 20 лв. и се внасят от Китай, Тайван, Южна Корея и др. По информация на компаниите в най-добрия случай техният слънцезащитен фактор е 80%. За сравнение качествените очила има защита до 400%. По информация на търговците, голяма част от този внос от Азия е в сивата икономика.

Във втория сегмент на пазара на слънчевите очила попадат продуктите, които са внос от страните от Европейския съюз като Полша, Унгария, Холандия, Австрия и др. Някои от по-известните марки са "Тренди" (Trendy), "Авалион" (Avanglion), "Левъл уан" (Level One), "Джак Лемънс" (Jack Lemons). В тази група са и някои от американските очила с марката "Полароид" (Polaroid). По мнение на търговците от оптичните магазини "Полароид" потребителите на тези очила държат на качеството и са готови да платят по-високата цена, но да са сигурни, че могат да разчитат на предпазните функции на очилата. Цените на холандските, чешките и полските продукти варират между 20 и 100 лв.


Третият сегмент на пазара обхваща продуктите на скъпите маркови и дизайнерски очила. При тях цената започва от 100 лв. и достига до 1000 лв. Потребителите на такива очила в България са твърде малко на фона на продажбите, които се реализират в страните от Западна Европа например. Този тип очила се търсят преди всичко заради актуалните модни тенденции, коментират представителите на пазара.

Такива продукти са очилата с марките "Сисли" (Sisley) и "Юнайтед калърс ъф Бенетон" (United Colours of Benetton), които се внасят от "Юви консулт". Весела Кацарова от дружеството твърди, че тази година продажбите на техните продукти нарастват значително на фона на реализираните обороти през миналите години. По наблюденията на Ваня Колева от рекламния отдел на представителство на "Версаче" и "Ескада" потребителите на тези очила са лоялни към марката и трудно променят стила си.

Делът на марковите очила е половината от общите продажби, твърдят запознати. Според други пък некачествените очила заемат 90 на сто от пазара. Като цяло е трудно да се представят реалните данни за големината на пазара на слънчеви очила. Причината е, че голяма част от внесената продукция е нерегламентирана и се продава по сергиите, заяви Петър Терзийски от сектор "Анализи" в Българската търговско-промишлена палата.

За отбелязване е и че почти всички стоки на пазара са вносни. Има и компании, които произвеждат очила в България, но тяхната продукция е предназначена предимно за износ.

Произвеждаме очила по поръчка на американска оптическа фабрика, обясни управителят на българския производител "Квят" Павел Цветков. Дружеството съществува от 1990 г., а продуктите й попадат в ценовия сегмент между 80 и 100 лв. От тази година "Квят" изнася близо 20 на сто от производството си за Унгария, Полша, Украйна, Грузия и Македония. Реализираме и по-големи продажби в страните от ЕС в сравнение с предварително планираните, посочи още Цветков.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK